LIETUVOS MOKSLO TARYBOS PIRMININKAS
ĮSAKYMAS
DĖL DOKTORANTŪROS VIETŲ PASKIRSTYMO KONKURSO VYKDYMO REGLAMENTO PATVIRTINIMO
2018 m. kovo 13 d. Nr. V-121
Vilnius
Vadovaudamasis 2018 m. sausio 30 d. Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro įsakymu Nr. V-80 „Dėl Valstybės finansuojamų doktorantūros vietų paskirstymo konkurso būdu tvarkos aprašo patvirtinimo“ patvirtintu Valstybės finansuojamų doktorantūros vietų paskirstymo konkurso būdu tvarkos aprašu,
PATVIRTINTA
Lietuvos mokslo tarybos pirmininko
2018 m. kovo 13 d. įsakymu Nr. V-121
DOKTORANtŪROS VIETŲ PASKIRSTYMO KONKURSO VYKDYMO REGLAMENTAS
I skyrius
BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Doktorantūros vietų paskirstymo konkurso vykdymo reglamentas (toliau – Reglamentas) nustato doktorantūros vietų, kurios yra finansuojamos, vadovaujantis 2016 m. sausio 27 d. Europos socialinio fondo agentūros ir Lietuvos mokslo tarybos (toliau – Taryba) iš Europos Sąjungos struktūrinių fondų lėšų bendrai finansuojamo projekto Nr. 09.3.3-ESFA-V-711-01-0001 „Doktorantūros studijų plėtra“ (toliau – Projektas) sutartimi (toliau – Sutartis), paskirstymo konkurso būdu mokslo ir studijų institucijoms (toliau – institucijos) ar mokslo ir studijų institucijoms kartu su įmonėmis, vykdančiomis doktorantūros krypties aukšto lygio mokslinius tyrimus ir (ar) eksperimentinės plėtros darbus, tvarką ir paskirstytų doktorantūros vietų finansavimo tvarką.
2. Reglamentas parengtas vadovaujantis Sutartimi, Mokslo doktorantūros nuostatais, patvirtintais Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro 2017 m. kovo 8 d. įsakymu Nr. V-149 „Dėl Mokslo doktorantūros nuostatų patvirtinimo“, Meno doktorantūros nuostatais, patvirtintais Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro 2017 m. vasario 8 d. įsakymu Nr. V-69 „Dėl Meno doktorantūros nuostatų patvirtinimo“, Valstybės finansuojamų doktorantūros vietų paskirstymo konkurso būdų tvarkos aprašu, patvirtintu Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro 2018 m. sausio 30 d. įsakymu Nr. V-80 ir kitais doktorantūrą reglamentuojančiais teisės aktais.
3. Doktorantūros vietų paskirstymo konkursas (toliau – konkursas) Taryboje vyksta dviem etapais:
4. Konkurso tikslas – atrinkti doktorantūros temas, kurios yra aktualios šiuolaikinių mokslo ar meno tyrimų plėtrai arba Lietuvos ūkio poreikiams, ir skatinti aukštos kvalifikacijos specialistų (daktarų) rengimą.
II skyrius
DOKTORANTŪROS TEMŲ ATRANKA
6. Kvietimą teikti pasiūlymus doktorantūros temų atrankai (toliau – pasiūlymai) Taryba skelbia savo interneto svetainėje www.lmt.lt (toliau – svetainė).
7. Pasiūlymus gali teikti Lietuvos Respublikos ministerijos, įmonės, įstaigos ar organizacijos (toliau – teikėjai).
8. Prašymą dalyvauti doktorantūros temų atrankos konkurse kartu su pasiūlymais teikėjai Tarybai atsiunčia ant savo firminio blanko pateikdami informaciją, kuri nurodyta pasiūlymo formoje (1 priedas). Raštas (skenuota versija), pasirašytas teikėjo vadovo ar jo įgalioto asmens, išsiunčiamas Tarybai elektroniniu paštu adresu, kuris nurodytas kvietime. Popierinės rašto su pasiūlymu formos Tarybai siųsti nereikia.
9. Kiekvienai pasiūlytai doktorantūros temai Taryba suteikia registracijos numerį, kurį praneša teikėjo nurodytam kontaktiniam asmeniui.
10. Pasibaigus pasiūlymų priėmimo terminui, Taryba per 15 darbo dienų atlieka jų administracinę patikrą ir ekspertinį vertinimą.
11. Administracinę patikrą vykdo Projekto personalas, tikrindamas, ar pateikti pasiūlymai atitinka kvietime ir Reglamente nurodytus reikalavimus.
12. Administracinės patikros metu nustačius, kad trūksta informacijos ar duomenų, Projekto personalas turi teisę prašyti teikėjo papildyti ar patikslinti pateiktą informaciją. Jei teikėjas papildomos informacijos laiku nepateikia arba pateikia ne visą prašomą, vertinama ta informacija, kuri yra pateikta.
13. Administracinės patikros rezultatai įforminami užpildant Tarybos pirmininko patvirtintos formos administracinės patikros pažymą.
15. Pasiūlymų ekspertinį vertinimą atlieka ekspertų komisija, kuri sudaroma Tarybos teisės aktų nustatyta tvarka. Į ekspertų komisiją gali būti kviečiami ir Mokslo, inovacijų ir technologijų agentūros (MITA) pasiūlyti atstovai.
16. Ekspertinis pasiūlymų vertinimas susideda iš dviejų etapų: individualaus ekspertinio vertinimo ir vertinimo bendrame ekspertų komisijos posėdyje.
17. Kiekvieną pasiūlymą individualiai įvertina ne mažiau 2 ekspertai pagal Reglamento 2 priede pateiktą doktorantūros temos ekspertinio įvertinimo formą, skiriant balus pagal kiekvieną vertinimo kriterijų.
18. Vėliau ekspertų komisijos nariai bendrame posėdyje aptaria individualius įvertinimus, sutaria dėl ekspertinio vertinimo apibendrinamųjų išvadų ir galutinio įverčio balo pagal kiekvieną kriterijų.
19. Susumavus pagal kiekvieną kriterijų skirtus galutinio įverčio balus gaunamas suminis įvertinimas.
20. Ekspertų komisija, vadovaudamasi suminiais įvertinimais ir atsižvelgdama į įmonėms skirtinų doktorantūros vietų skaičių bei preliminarų doktorantūros vietų paskirstymą mokslo sritims ir menui, nustato vykdytinas doktorantūros temas (toliau – vykdytinos temos) ir teikia Tarybos pirmininkui patvirtinti vykdytinų temų sąrašą.
21. Tarybos pirmininko įsakymu patvirtintas vykdytinų temų sąrašas (jame nurodomi doktorantūros temų registracijos numeriai, teikėjai, doktorantūros temos, pridedant jų aprašus, kuriuose pagrindžiamas siūlomos doktorantūros temos aktualumas, nurodomi doktorantūros metu numatomi atlikti moksliniai tyrimai (meno doktorantūros atveju – meniniai tyrimai) ir planuojami jų rezultatai, skelbiamas Tarybos interneto svetainėje.
III skyrius
Paraiškų KONKURSO BŪDU SKIRSTOMOMS DOKTORANTŪROS VIETOMS teikimas
22. Tarybos pirmininkui patvirtinus vykdytinų temų sąrašą, Taryba per 2 darbo dienas savo interneto svetainėje www.lmt.lt paskelbia kvietimą teikti paraiškas konkurso būdu skirstomoms doktorantūros vietoms (toliau – kvietimas).
23. Paraišką gali teikti:
24. Paraiška teikiama užpildant jos formą elektroninėje sistemoje, kurios adresas nurodomas kvietime. Popierinė paraiškos kopija Tarybai neteikiama.
25. Paraiškoje nurodoma:
25.1. doktorantūros tema. Institucija ar įmonė gali nurodyti vykdytiną temą, kurios aprašas pateikiamas iš Tarybos pirmininko patvirtinto vykdytinų temų sąrašo, arba pasiūlyti savo doktorantūros temą kartu pateikdama ir jos aprašą, kuriame pagrindžiamas siūlomos doktorantūros temos aktualumas ir nurodomi doktorantūros metu numatomi atlikti moksliniai tyrimai (meno doktorantūros atveju – tyrimai) ir planuojami jų rezultatai;
25.2. doktoranto vadovo kandidatūra, pateikiant jo gyvenimo aprašymą kartu su mokslinės veiklos per paskutinius penkerius metus aprašymu, paskutinių penkerių metų mokslo ar meno darbų sąrašą ir kitą svarbią informaciją, atskleidžiančią vadovo mokslinę kompetenciją siūloma doktorantūros tema. Teikiant paraišką meno doktorantūros vietai nurodomi du vadovai, kurių vienas atsakingas už meno projekto kūrybinę dalį, o kitas – už tiriamąją;
25.3. doktorantūros kaina, kurią tais metais nustatė konkurse dalyvaujanti institucija ar institucija, dalyvaujanti konkurse kartu su doktorantūros teisės neturinčia institucija ar įmone (toliau – doktorantūros kaina), ar numatoma nustatyti doktorantūros kaina (toliau – numatoma doktorantūros kaina). Doktorantūros kaina negali būti didesnė už Lietuvos Respublikos Vyriausybės nustatytą norminę doktorantūros kainą;
26. Kai paraišką teikia doktorantūros teisės neturinti institucija ar įmonė, papildomai pateikiama:
26.1. šioje institucijoje ar įmonėje dirbančių mokslininkų ir kitų tyrėjų, kurie galėtų dalyvauti vykdant doktorantūrą, sąrašas (neskaitant kandidato į doktoranto vadovus). Taip pat pateikiamas kiekvieno mokslininko ar kito tyrėjo gyvenimo aprašymas ir paskutinių penkerių metų mokslo ir (ar) eksperimentinės plėtros darbų (toliau – MTEP) sąrašas;
26.2. kitų pagal Reglamento 25.2 ir 26.1 papunkčių reikalavimus nepateiktų doktorantūros teisės neturinčios institucijos ar įmonės paskutinių penkerių metų MTEP darbų sąrašas;
27. Kai paraišką teikia įmonė, kandidatu į doktoranto vadovus gali būti nurodomas kartu su įmone konkurse dalyvaujančios institucijos mokslininkas.
28. Kandidatai į doktoranto vadovus turi atitikti konkurse dalyvaujančios doktorantūros teisę turinčios institucijos doktorantūros reglamente nustatytus reikalavimus.
29. Paskelbus konkursą, asmuo kandidatu į doktoranto vadovus gali būti nurodytas ne daugiau kaip dviejose paraiškose – kandidatu į mokslo doktoranto vadovus ir kandidatu į meno doktoranto vadovus.
31. Pasibaigus paraiškų teikimo terminui doktorantūros teisę turinti institucija, pateikusi paraišką viena ar kartu su doktorantūros teisės neturinčia institucija ar įmone, per 10 darbo dienų Tarybai pateikia institucijos vadovo arba jo įgalioto asmens pasirašytą raštą, kuriuo patvirtinama, kad institucija neprieštarauja, kad paraiškose nurodyti doktoranto vadovai, laimėjus konkursą, būtų paskirti doktorantų vadovais.
IV skyrius
paraiškų vertinimas, atranka IR DOKTORANTŪROS VIETŲ SKYRIMAS
32. Pasibaigus paraiškų priėmimo terminui, atliekama jų administracinė patikra ir ekspertinis vertinimas.
33. Administracinę patikrą vykdo Projekto personalas, tikrindamas, ar konkursui pateiktos paraiškos atitinka Reglamente ir kvietime nurodytus reikalavimus.
34. Administracinės patikros metu nustačius, kad trūksta informacijos ar duomenų, Projekto personalas turi teisę prašyti papildyti ar patikslinti paraiškoje pateiktą informaciją. Jei pareiškėjas papildomos informacijos laiku nepateikia arba pateikia ne visą prašomą, vertinama ta informacija, kuri yra pateikta.
35. Administracinės patikros rezultatai įforminami užpildant Tarybos pirmininko patvirtintos formos administracinės patikros pažymą.
36. Ekspertiniam vertinimui teikiamos tik administracinės patikros reikalavimus atitikusios paraiškos.
37. Tarybai pateiktų paraiškų ekspertinį vertinimą atlieka ekspertų komisijos, kurios sudaromos Tarybos teisės aktų nustatyta tvarka. Ekspertų komisijose turi būti ekspertų, turinčių MTEP vykdymo įmonėse patirties.
38. Ekspertinis paraiškų vertinimas susideda iš dviejų etapų: individualaus ekspertinio vertinimo ir vertinimo bendrame ekspertų komisijos posėdyje.
39. Kiekvieną paraišką individualiai įvertina ne mažiau 2 ekspertai pagal Reglamento 3 priede pateiktą doktorantūros temos ekspertinio įvertinimo formą, skiriant balus pagal kiekvieną vertinimo kriterijų.
40. Vėliau ekspertų komisijos nariai bendrame posėdyje aptaria individualius įverčius ir sutaria dėl apibendrinamųjų vertinimo išvadų ir kiekvieno kriterijaus galutinio įverčio.
41. Svertinis įvertis pagal kriterijų apskaičiuojamas galutinį kriterijaus įvertį balais padauginus iš koeficiento. Susumavus svertinius įverčius gaunamas suminis įvertis. Paraiškų, kuriose nurodytos vykdytinos temos, suminiai įverčiai didinami 20 procentų.
42. Ekspertų komisija įvertintas kiekvienos mokslo srities, meno, taip pat įmonių kartu su doktorantūros teisę turinčiomis institucijomis pateiktas paraiškas išdėsto pirmumo tvarka pagal suminius įverčius mažėjančia tvarka. Jeigu kelių paraiškų suminiai įverčiai yra vienodi, prioritetas teikiamas paraiškai, kurios temos mokslinis (meninis) naujumas, aktualumas nacionalinių ir (ar) tarptautinių tyrimų kontekste yra įvertinti didesniu balu, o jei ir šie balai sutampa, dėl paraiškų vietų sprendžiama balsuojant, vadovaujantis ekspertų pateiktais komentarais.
43. Per 2 darbo dienas nuo sąrašų sudarymo Taryba paprašo institucijų ir įmonių, paraiškose nurodžiusių numatomą doktorantūros kainą, per penkias darbo dienas pateikti Tarybai doktorantūros kainą. Doktorantūros kainos nepateikusių institucijų ar įmonių paraiškos iš sąrašų išbraukiamos.
44. Sudarytus sąrašus ekspertų komisijos pateikia Tarybos Humanitarinių ir socialinių mokslų bei Gamtos ir technologijos mokslų komitetams (toliau – Komitetai), kurie bendrame posėdyje sprendžia dėl finansuotinų doktorantūros temų sąrašų. Sąrašus bendru sutarimu Komitetai gali teikti Tarybos pirmininkui patvirtinti įsakymu arba pateikti argumentuotą pasiūlymą rekomenduoti ministrui pakeisti jo nustatytą preliminarų konkurso būdu paskirstytinų doktorantūros vietų skaičių ir preliminarų vietų paskirstymą (toliau – rekomendacija).
45. Ministrui pateikus galutinį konkursinės doktorantūros vietų skaičių skiriamą įmonėms ir kitų konkursinės doktorantūros vietų paskirstymą mokslo sritims ir menui (toliau – galutinis paskirstymas), Komitetai patikslina kiekvienai mokslo sričiai, menui, taip pat įmonėms skirtinų doktorantūros vietų sąrašus ir teikia Tarybos pirmininkui patvirtinti įsakymu. Ministrui nepateikus galutinio paskirstymo ar Tarybos pirmininkui nepateikus ministrui rekomendacijos, preliminarus paskirstymas laikomas galutiniu paskirstymu.
46. Doktorantūros teisės neturinčiai institucijai ar įmonei, kurios paraiška, vadovaujantis galutiniu paskirstymu, patenka tarp finansuotinų paraiškų, Taryba per 2 darbo dienas nuo galutinio paskirstymo gavimo dienos pateikia pastabas jos pateiktam sutarties su konkurse dalyvaujančia institucija dėl doktorantūros vykdymo projektui ir pakviečia ją per 10 darbo dienų nuo šių pastabų pateikimo dienos su Taryba suderinti sutartį tarp doktorantūros teisės neturinčios institucijos ar įmonės ir kartu su ja konkurse dalyvaujančios institucijos dėl doktorantūros vykdymo (toliau – sutartis). Sutarčių nepateikusių, doktorantūros teisės neturinčių institucijų ar įmonių paraiškos iš sąrašų išbraukiamos.
47. Tarybos pirmininko patvirtinti sąrašai, kuriuose nurodomi paraiškų registracijos numeriai, doktorantūrų temos, paraiškas pateikusios institucijos ar įmonės, doktorantų vadovų kandidatūros, doktorantūros kaina, pateikiami ministrui. Patvirtinti sąrašai skelbiami Tarybos interneto svetainėje.
V skyrius
Konkursinės Doktorantūros finansavimas
50. Iš Projekto lėšų skiriamos lėšos doktorantūrai vykdyti (norminė doktorantūros kaina) ir Lietuvos Respublikos Vyriausybės nustatyta parama (toliau – doktoranto stipendija) doktorantų studijoms.
51. Su institucija ar įmone, kuriai paskirta doktorantūros vieta, Taryba sudaro sutartį, kurioje išsamiai nustatomos doktorantūros vykdymo ir finansavimo bei doktoranto stipendijos mokėjimo sąlygos.
52. Institucijos nustatyta konkursinės doktorantūros vietos norminė doktorantūros kaina gali būti lygi ar mažesnė už norminę doktorantūros kainą, kurią konkrečių metų priėmimui nustatė pati institucija atitinkamos mokslo (meno) srities ar krypties doktorantų, studijuojančių valstybės biudžeto lėšomis, studijoms.
VI SKYRIUS
BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS
54. Kai doktorantūros vieta yra paskiriama doktorantūros teisės neturinčiai institucijai ar įmonei, doktorantas į šią vieta priimamas, doktorantūra vykdoma, disertacija (meno projektas) ginama ir mokslo (meno) daktaro diplomas išduodamas doktorantūros teisę turinčios ir konkurse kartu su doktorantūros teisės neturinčia institucija ar įmone dalyvavusios institucijos doktorantūros reglamento nustatyta tvarka.
55. Taryba organizuoja patikras konkursinę doktorantūrą vykdančioje institucijoje ar įmonėje, siekdama įsitikinti ar doktorantūrai finansuoti skirtos Projekto lėšos naudojamos tinkamai.
Doktorantūros vietų paskirstymo konkurso vykdymo reglamento 1 priedas
(Pasiūlymo doktorantūros temų atrankos konkursui forma)
Lietuvos mokslo tarybai
Teikėjas (Lietuvos Respublikos ministerija, įmonė, įstaiga ar organizacija) |
|
I. PRAŠYMAS
Prašau leisti dalyvauti doktorantūros temų atrankos konkurse. |
Kontaktinis asmuo: |
|
Vardas |
|
Pavardė |
|
Telefonas |
|
El. paštas |
|
II. SIŪLOMOS DOKTORANTŪROS TEMOS (-Ų) APRAŠAS
Konkursui teikiame šią(-as) doktorantūros temą (-as):
1. Siūlomos doktorantūros temos pavadinimas: |
|
|
|
Mokslo (menų) sritis, kuriai priskiriama siūloma tema |
|
Mokslo (menų) kryptis, kuriai priskiriama siūloma tema |
|
Temos aktualumo pagrindimas |
|
Trumpas mokslinių tyrimų (meno doktorantūros atveju – tyrimų) ir siekiamų rezultatų aprašymas (nurodant tikslus ir uždavinius) |
|
2. 3. ... Siūlomos doktorantūros temos pavadinimas: |
|
|
|
Mokslo (menų) sritis, kuriai priskiriama siūloma tema |
|
Mokslo (menų) kryptis, kuriai priskiriama siūloma tema |
|
Temos aktualumo pagrindimas |
|
Trumpas mokslinių tyrimų (meno doktorantūros atveju – tyrimų) ir siekiamų rezultatų aprašymas (nurodant tikslus ir uždavinius) |
|
Teikėjo vadovo ar jo įgalioto asmens parašas
Doktorantūros vietų paskirstymo konkurso vykdymo reglamento 2 priedas
(Doktorantūros temos ekspertinio įvertinimo forma)
DOKTORANTŪROS TEMOS EKSPERTINIS ĮVERTINIMAS
Temos registracijos numeris . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
Teikėjas . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
Įvertinimas pagal kriterijus:
Eil. Nr. |
Vertinimo kriterijus |
Slenkstinis įvertis* |
Eksperto arba galutinis (ekspertų komisijos) įvertis balais** |
Įvertinimo pagrindimas |
1. |
Siūlomos doktorantūros temos moksliškumas (meniškumas) aktualumas nacionalinių ir (ar) tarptautinių tyrimų kontekste |
3 |
|
|
2. |
Siūlomos doktorantūros temos mokslinis (meninis) naujumas |
2 |
|
|
3. |
Siūlomos doktorantūros temos siekiamų rezultatų įgyvendinamumas |
2 |
|
|
Suminis įvertis: |
|
* jeigu ekspertų komisijos įvertis balais yra mažesnis už kriterijaus slenkstinį įvertį, pasiūlymas atmetamas.
Doktorantūros vietų paskirstymo konkurso
vykdymo reglamento 3 priedas
(Konkursinės doktorantūros paraiškos ekspertinio įvertinimo forma)
KONKURSINĖS DOKTORANTŪROS PARAIŠKOS EKSPERTINIS ĮVERTINIMAS
Paraiškos registracijos numeris . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
Teikėjas . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
Įvertinimas pagal kriterijus:
Eil. Nr. |
Vertinimo kriterijus |
Slenkstinis įvertis* |
Koeficientas |
Eksperto įvertis (arba galutinis įvertis) balais** |
Svertinis įvertis |
Įvertinimo paaiškinimas |
|
1. |
Siūlomos doktorantūros temos mokslinis (meninis) naujumas, aktualumas nacionalinių ir (ar) tarptautinių tyrimų kontekste |
3 |
2 |
|
|
||
2. |
Galimybė atlikti mokslinius tyrimus (meno doktorantūros atveju – meninius tyrimus) doktorantūros tema |
2 |
1 |
|
|
|
|
3. |
Kandidato į doktoranto vadovus kompetencija siūlomos doktorantūros tema |
2 |
1 |
|
|
||
4. |
Kandidato į doktoranto vadovus mokslinės (meninės) veiklos aktyvumas (mokslinės publikacijos, dalyvavimas tarptautiniuose ir nacionaliniuose projektuose, tarptautinėse konferencijose ir pan.) per pastaruosius penkerius metus |
3 |
1 |
|
|
||
5. |
Institucijos ar įmonės vykdomos MTEP lygis (vertinama, kai paraišką pateikia doktorantūros teisės neturinti institucija ar įmonė) |
3 |
1 |
|
|
|
|
Komentaras dėl pareiškėjo vadovaujamų (vadovautų) doktorantų rengiamų (rengtų) disertacijų temų ir apgintų ar neapgintų disertacijų skaičiaus |
|
||||||
Suminis įvertis |
|
|
|||||