LIETUVOS RESPUBLIKOS
SOCIALINĖS APSAUGOS IR DARBO MINISTRAS
ĮSAKYMAS
DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS SOCIALINĖS APSAUGOS IR DARBO MINISTRO 2022 m. birželio 21 d. įsakymo Nr. a1-421 „DĖL 2021–2030 METŲ PLĖTROS PROGRAMOS VALDYTOJOS LIETUVOS RESPUBLIKOS SOCIALINĖS APSAUGOS IR DARBO MINISTERIJOS ĮTRAUKIOS DARBO RINKOS PLĖTROS PROGRAMOS PAŽANGOS PRIEMONĖS NR. 09-001-02-09-03 „EFEKTYVINTI PROFESINĖS RIZIKOS VALDYMĄ ĮMONĖSE IR SAVARANKIŠKAI DIRBANT“ APRAŠO PATVIRTINIMO“ PAKEITIMO
2023 m. vasario 1 d. Nr. A1-63
Vilnius
P a k e i č i u 2021–2030 metų plėtros programos valdytojos Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerijos įtraukios darbo rinkos plėtros programos pažangos priemonės Nr. 09-001-02-09-03 „Efektyvinti profesinės rizikos valdymą įmonėse ir savarankiškai dirbant“ aprašą, patvirtintą Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2022 m. birželio 21 d. įsakymu Nr. A1-421 „Dėl 2021–2030 metų plėtros programos valdytojos Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerijos įtraukios darbo rinkos plėtros programos pažangos priemonės Nr. 09‑001‑02‑09‑03 „Efektyvinti profesinės rizikos valdymą įmonėse ir savarankiškai dirbant“ aprašo patvirtinimo“, ir jį išdėstau nauja redakcija (pridedama).
PATVIRTINTA
Lietuvos Respublikos socialinės
apsaugos ir darbo ministro
2022 m. birželio 21 d. įsakymu Nr. A1-421
(Lietuvos Respublikos socialinės
apsaugos ir darbo ministro
2023 m. vasario 1 d. įsakymo Nr. A1-63
redakcija)
2021–2030 METŲ PLĖTROS PROGRAMOS VALDYTOJOS LIETUVOS RESPUBLIKOS SOCIALINĖS APSAUGOS IR DARBO MINISTERIJOS ĮTRAUKIOS DARBO RINKOS PLĖTROS PROGRAMOS PAŽANGOS PRIEMONĖS NR. 09-001-02-09-03 „EFEKTYVINTI PROFESINĖS RIZIKOS VALDYMĄ ĮMONĖSE IR SAVARANKIŠKAI DIRBANT“ APRAŠAS
I SKYRIUS
PLĖTROS PROGRAMOS PAŽANGOS PRIEMONĖS SIEKIAMI REZULTATAI
Rodiklio kodas |
Rodiklio tipas (rezultato / produkto) |
Rodiklio pavadinimas |
Matavimo vienetas |
Pradinė rodiklio reikšmė (metai) |
Siektinos rodiklio reikšmės |
Finansavimo šaltinis |
|
Tarpinė reikšmė 2025 m. |
Galutinė reikšmė 2030 m. |
||||||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
R-09-001-02-09-03-01 |
rezultato |
Asmenų, kurie po dalyvavimo veiklose įgijo arba patobulino profesinės rizikos vertinimo ir priežiūros (kontrolės) kompetencijas, dalis |
proc. |
0 (2021 m.) |
n / a |
95 (2029 m.) |
2021–2027 metų Europos Sąjungos fondų investicijų programos lėšos |
P-09-001-02-09-03-02 |
produkto |
Asmenys, dalyvavę veiklose, skirtose didinti profesinės rizikos vertinimo ir |
asmenys |
n / a |
688 (2024 m.) |
6 875 (2029 m.) |
2021–2027 metų Europos Sąjungos fondų investicijų programos lėšos |
II SKYRIUS
PLĖTROS PROGRAMOS PAŽANGOS PRIEMONĖS FINANSAVIMO ŠALTINIAI
Finansavimo apimtis ir šaltiniai |
Lėšų poreikis (tūkst. eurų) |
1 |
2 |
1.1. Valstybės biudžeto lėšos |
- |
1.2. Europos Sąjungos ir kitos tarptautinės finansinės paramos bendrojo finansavimo lėšos |
679,750 |
1.2.2.8.1. 2021–2027 m. ES struktūrinės paramos bendrojo finansavimo lėšos |
679,750 |
1.2.2.8.1.1. 2021–2027 m. ES struktūrinių fondų bendrojo finansavimo lėšos, Sostinės regionas |
490,000 |
1.2.2.8.1.2. 2021–2027 m. ES struktūrinių fondų bendrojo finansavimo lėšos, Vidurio ir vakarų Lietuvos regionas |
189,750 |
1.3. Europos Sąjungos ir kitos tarptautinės finansinės paramos lėšos |
1 565,250 |
1.3.2.8.1. 2021–2027 m. ES struktūrinė parama, „Europos socialinis fondas +“ |
1 565,250 |
1.3.2.8.1.1. 2021–2027 m. ES struktūrinių fondų lėšos, Sostinės regionas („Europos socialinis fondas +“) |
490,000 |
1.3.2.8.1.2. 2021–2027 m. ES struktūrinių fondų lėšos, Vidurio ir vakarų Lietuvos regionas („Europos socialinis fondas +“) |
1 075,250 |
1.4. Biudžetinių įstaigų pajamų įmokos ir kitos pajamos |
- |
2. Kitos lėšos |
- |
2.1. Savivaldybių biudžetų lėšos |
- |
2.2. Privačios lėšos |
- |
2.3. Kitos viešosios lėšos |
- |
IŠ VISO: |
2 245 |
III SKYRIUS
PLĖTROS PROGRAMOS PAŽANGOS PRIEMONĖS VEIKLŲ SUVESTINĖ
Veikla |
Veiklos (poveiklės, projekto) tipas |
Galimi pareiškėjai |
Projektų atrankos būdas |
Tiesiogiai prisidedama prie HP* (Taip / Ne) |
Finansavimo forma |
Finansavimo suma (tūkst. eurų) |
Finansavimo šaltinis (-iai) |
Rodiklio pavadinimas ir tipas |
Siektina galutinė rodiklio reikšmė (metai) |
Administ-ruojanti institucija |
Dalyvaujanti institucija |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
11 |
12 |
1. Kurti saugesnę ir geriau pritaikytą darbo aplinką Sostinės regione (įmonių profesinės rizikos valdymo specialistų kompetencijų tobulinimas; Lietuvos Respublikos valstybinės darbo inspekcijos prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos (toliau – VDI) darbuotojų – saugos ir sveikatos srities inspektorių (toliau – DSSS inspektoriai) – kompetencijų tobulinimas; savarankiškai dirbančių asmenų švietimas; socialinė reklama) |
I |
VDI |
P |
Taip |
D |
490,000
|
2021–2027 IP (ES)
|
R – asmenų, kurie po dalyvavimo veiklose įgijo arba patobulino profesinės rizikos vertinimo ir priežiūros (kontrolės) kompetencijas, dalis |
95 (2029 m.) |
Viešoji įstaiga Centrinė projektų valdymo agentūra (toliau – CPVA) |
– |
490,000
|
2021–2027 IP (BF)
|
P – asmenys, dalyvavę veiklose, skirtose didinti profesinės rizikos vertinimo ir priežiūros (kontrolės) kompetencijas |
2 010 (2029 m.) |
||||||||
2. Kurti saugesnę ir geriau pritaikytą darbo aplinką Vidurio ir vakarų Lietuvos regione (įmonių profesinės rizikos valdymo specialistų kompetencijų tobulinimas; VDI DSSS inspektorių kompetencijų tobulinimas; savarankiškai dirbančių asmenų švietimas; socialinė reklama) |
I |
VDI |
P |
Taip |
D |
1 075,250 |
2021–2027 IP (ES) |
R – asmenų, kurie po dalyvavimo veiklose įgijo arba patobulino profesinės rizikos vertinimo ir priežiūros (kontrolės) kompetencijas, dalis |
95 (2029 m.) |
CPVA |
– |
189,750 |
2021–2027 IP (BF) |
P – asmenys, dalyvavę veiklose, skirtose didinti profesinės rizikos vertinimo ir priežiūros (kontrolės) kompetencijas |
4 865 (2029 m.) |
Pastabos:
1. Antroje skiltyje nurodomi veiklų (poveiklių, projektų) tipai: R – reguliacinė (-is), I – investicinė (-is), K – komunikacinė (-is), A – analitinė (-is), M – mišri (-us).
2. Ketvirtoje skiltyje nurodomi projektų atrankos būdai: P – planavimas, K – konkursas, Pj – planavimas, jei ketinama įgyvendinti jungtinį projektą.
3. Šeštoje skiltyje nurodoma taikoma finansavimo forma: DS – dotacija taikant sąlygas, D – dotacija, FP – finansinė priemonė, A – apdovanojimai.
4. Aštuntoje skiltyje finansavimo šaltiniai nurodomi įrašant trumpinius: 2021–2027 IP – 2021–2027 metų Europos Sąjungos fondų investicijų programa (BF – 2021–2027 m. ES struktūrinės paramos bendrojo finansavimo lėšos, ES – 2021–2027 m. ES struktūrinė parama, „Europos socialinis fondas +“), EGADP – Ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo priemonės planas „Naujos kartos Lietuva“, VB – valstybės biudžetas.
6. 2021–2030 metų plėtros programos valdytojos Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerijos įtraukios darbo rinkos plėtros programos pažangos priemonės Nr. 09‑001‑02‑09‑03 „Efektyvinti profesinės rizikos valdymą įmonėse ir savarankiškai dirbant“ projektų finansavimo sąlygų aprašas pateiktas priede.
___________________________
2021–2030 metų plėtros programos valdytojos Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerijos įtraukios darbo rinkos plėtros programos pažangos priemonės Nr. 09-001-02-09-03 „Efektyvinti profesinės rizikos valdymą įmonėse ir savarankiškai dirbant“ aprašo
priedas
2021–2030 METŲ PLĖTROS PROGRAMOS VALDYTOJOS LIETUVOS RESPUBLIKOS SOCIALINĖS APSAUGOS IR DARBO MINISTERIJOS ĮTRAUKIOS DARBO RINKOS PLĖTROS PROGRAMOS PAŽANGOS PRIEMONĖS NR. 09-001-02-09-03 „EFEKTYVINTI PROFESINĖS RIZIKOS VALDYMĄ ĮMONĖSE IR SAVARANKIŠKAI DIRBANT“
PROJEKTŲ FINANSAVIMO SĄLYGŲ APRAŠAS
1. 2021–2030 metų plėtros programos valdytojos Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerijos įtraukios darbo rinkos plėtros programos pažangos priemonės Nr. 09-001-02-09-03 „Efektyvinti profesinės rizikos valdymą įmonėse ir savarankiškai dirbant“ projektų finansavimo sąlygų apraše (toliau – Finansavimo sąlygų aprašas) nustatomos projekto, planuojamo finansuoti 2021–2027 metų Europos Sąjungos fondų investicijų programos Lietuvai (toliau – ESIP) lėšomis pagal 2021–2030 metų plėtros programos valdytojos Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerijos įtraukios darbo rinkos plėtros programos pažangos priemonės Nr. 09-001-02-09-03 „Efektyvinti profesinės rizikos valdymą įmonėse ir savarankiškai dirbant“ apraše nurodytas veiklas (toliau – projektas), finansavimo sąlygos.
2. Projekto finansavimo sąlygos ir reikalavimai:
VEIKLOS AR POVEIKLĖS, KURIOMS NUSTATOMOS PROJEKTO FINANSAVIMO SĄLYGOS |
|||||||||||
Veiklos ar poveiklės pavadinimas |
Finansavimo šaltinis |
Prioritetas ar komponentas |
Uždavinys ar priemonė |
Veikla ar poveiklė |
Interven-cinės priemonės kodas |
Regionas, kuriam priskiriama veikla ar poveiklė |
Paramos formos kodas |
Pagrindinės teritorinės srities kodas (-ai) |
Ekonominės veiklos kodas (-ai) |
„Europos socialinio fondo +“ (toliau – ESF+) antrinių temų kodai |
Lyčių lygybės matmens kodas |
1. Kurti saugesnę ir geriau pritaikytą darbo aplinką Sostinės regione (įmonių profesinės rizikos valdymo specialistų kompetencijų tobulinimas; Valstybinės darbo inspekcijos prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos (toliau – VDI) darbuotojų –saugos ir sveikatos srities inspektorių (toliau – DSSS inspektoriai) –kompetencijų tobulinimas; savarankiškai dirbančių asmenų švietimas; socialinė reklama) |
ESIP lėšos |
4 |
4.1 |
4.1.6. Kurti saugesnę ir geriau pritaikytą darbo aplinką |
144 |
Sostinės regionas (Vilniaus apskritis) |
01 – dotacija |
33 – nesiorientuojant į teritoriškumą |
26. Kitos nenurodytos paslaugos
|
09 – netaikoma |
03 – neutralumas lyties požiūriu |
Pastabos:
1. Trečioje skiltyje nurodomas ESIP prioriteto, prie kurio įgyvendinimo prisidedama veikla ar poveikle, numeris.
2. Ketvirtoje skiltyje nurodomas ESIP uždavinio, prie kurio vykdymo prisidedama veikla ar poveikle, numeris.
3. Penktoje skiltyje nurodomas ESIP veiklos, prie kurios vykdymo prisidedama pažangos priemonės veikla ar poveikle, numeris ir pavadinimas.
4. Šeštoje skiltyje nurodomas intervencinės priemonės kodas pagal 2021 m. birželio 24 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamento (ES 2021/1060), kuriuo nustatomos bendros Europos regioninės plėtros fondo, „Europos socialinio fondo +“, Sanglaudos fondo, Teisingos pertvarkos fondo ir Europos jūrų reikalų, žvejybos ir akvakultūros fondo nuostatos ir šių fondų bei Prieglobsčio, migracijos ir integracijos fondo, Vidaus saugumo fondo ir Sienų valdymo ir vizų politikos finansinės paramos priemonės taisyklės, 1 priedo 1 lentelę.
Rodiklio pavadinimas |
Rodiklio kodas |
Matavimo vienetas |
Siektina reikšmė |
Asmenys, dalyvavę veiklose, skirtose didinti profesinės rizikos vertinimo ir priežiūros (kontrolės) kompetencijas |
P-09-001-02-09-03-02 (P.S.2.1502) |
Asmenys |
2 010 |
Asmenų, kurie po dalyvavimo veiklose įgijo arba patobulino profesinės rizikos vertinimo ir priežiūros (kontrolės) kompetencijas, dalis |
R-09-001-02-09-03-01 (R.S.2.3505) |
Procentai |
95 |
Pastabos:
1. Siektini stebėsenos rodikliai apskaičiuojami pagal stebėsenos rodiklių korteles, pateiktas 2021–2030 metų plėtros programos valdytojos Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerijos įtraukios darbo rinkos plėtros programos pažangos priemonės Nr. 09-001-02-09-03 „Efektyvinti profesinės rizikos valdymą įmonėse ir savarankiškai dirbant“ apraše nurodytos informacijos pagrindimo aprašo 1 ir 2 prieduose, kurie skelbiami Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerijos interneto svetainės socmin.lrv.lt skiltyje „Plėtros programos“ prie konkrečios plėtros programos priemonės dokumentų (https://socmin.lrv.lt/lt/veiklos-sritys/strateginis-valdymas/aktualus-strateginiai-dokumentai/pletros-programu-pazangos-priemones/itraukios-darbo-rinkos-pletros-programos-priemones) (toliau – stebėsenos rodiklių kortelės).
2. Projekto įgyvendinimo plane (toliau – PĮP) įrašomas lentelės antrajame stulpelyje „Rodiklio kodas“ skliausteliuose nurodytas kodas.
VEIKLOS AR POVEIKLĖS, KURIOMS NUSTATOMOS PROJEKTŲ FINANSAVIMO SĄLYGOS |
|||||||||||
Veiklos ar poveiklės pavadinimas |
Finansavimo šaltinis |
Prioritetas ar komponentas |
Uždavinys ar priemonė |
Veikla ar poveiklė |
Interven-cinės priemonės kodas |
Regionas, kuriam priskiriama veikla ar poveiklė |
Paramos formos kodas |
Pagrindinės teritorinės srities kodas (-ai) |
Ekonominės veiklos kodas (-ai) |
„Europos socialinio fondo +“ (toliau – ESF+) antrinių temų kodai |
Lyčių lygybės matmens kodas |
2. Kurti saugesnę ir geriau pritaikytą darbo aplinką Vidurio ir vakarų Lietuvos regione (įmonių profesinės rizikos valdymo specialistų kompetencijų tobulinimas; VDI DSSS inspektorių –kompetencijų tobulinimas; savarankiškai dirbančių asmenų švietimas: socialinė reklama) |
ESIP lėšos |
4 |
4.1 |
4.1.6. Kurti saugesnę ir geriau pritaikytą darbo aplinką |
144 |
Vidurio ir vakarų Lietuvos regionas (visos apskritys, išskyrus Vilniaus apskritį) |
01 – dotacija |
33 – nesiorientuojant į teritoriškumą |
26. Kitos nenurodytos paslaugos
|
09 – netaikoma |
03 – neutralumas lyties požiūriu |
Pastabos:
1. Trečioje skiltyje nurodomas ESIP prioriteto, prie kurio įgyvendinimo prisidedama veikla ar poveikle, numeris.
2. Ketvirtoje skiltyje nurodomas ESIP uždavinio, prie kurio vykdymo prisidedama veikla ar poveikle, numeris.
3. Penktoje skiltyje nurodomas ESIP veiklos, prie kurios vykdymo prisidedama pažangos priemonės veikla ar poveikle, numeris ir pavadinimas.
4. Šeštoje skiltyje nurodomas intervencinės priemonės kodas pagal Reglamento (ES) 2021/1060 1 priedo 1 lentelę.
Rodiklio pavadinimas |
Rodiklio kodas |
Matavimo vienetas |
Siektina reikšmė |
Asmenys, dalyvavę veiklose, skirtose didinti profesinės rizikos vertinimo ir priežiūros (kontrolės) kompetencijas |
P-09-001-02-09-03-02 (P.S.2.1502) |
Asmenys |
4 865 |
Asmenų, kurie po dalyvavimo veiklose įgijo arba patobulino profesinės rizikos vertinimo ir priežiūros (kontrolės) kompetencijas, dalis |
R-09-001-02-09-03-01 (R.S.2.3505) |
Procentai |
95 |
Pastabos:
2. PĮP įrašomas lentelės antrajame stulpelyje „Rodiklio kodas“ skliausteliuose nurodytas kodas.
SPECIALIEJI FINANSAVIMO REIKALAVIMAI |
||||
1. Taikomi teisės aktai |
||||
Teisės aktai, kuriais vadovaujamasi rengiant, teikiant ir vertinant projekto įgyvendinimo planą, priimant sprendimą dėl projekto finansavimo, sudarant projekto sutartį ir įgyvendinant projektą, finansuojamą pagal Finansavimo sąlygų aprašą: 1.1. Bendrieji teisės aktai: 1.1.1. 2013 m. gruodžio 18 d. Komisijos reglamentas (ES) Nr. 1407/2013 dėl Sutarties dėl Europos Sąjungos veikimo 107 ir 108 straipsnių taikymo de minimis pagalbai su visais pakeitimais; 1.1.2. 2013 m. gruodžio 18 d. Komisijos reglamentas (ES) Nr. 1408/2013 dėl Sutarties dėl Europos Sąjungos veikimo 107 ir 108 straipsnių taikymo de minimis pagalbai žemės ūkyje su visais pakeitimais; 1.1.3. 2014 m. birželio 27 d. Komisijos reglamentas (ES) Nr. 717/2014 dėl Sutarties dėl Europos Sąjungos veikimo 107 ir 108 straipsnių taikymo de minimis pagalbai žuvininkystės ir akvakultūros sektoriuje su visais pakeitimais; 1.1.4. 2016 m. balandžio 27 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamentas (ES) 2016/679 dėl fizinių asmenų apsaugos tvarkant asmens duomenis ir dėl laisvo tokių duomenų judėjimo ir kuriuo panaikinama Direktyva 95/46/EB (Bendrasis duomenų apsaugos reglamentas); 1.1.5. Reglamentas (ES) 2021/1060; 1.1.6. 2021 m. birželio 24 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamentas (ES) 2021/1057, kuriuo nustatomas „Europos socialinis fondas +“ (ESF+) ir panaikinamas Reglamentas (ES) Nr. 1296/2023; 1.1.7. Europos Sąjungos pagrindinių teisių chartija; 1.1.8. 2021–2027 metų Europos Sąjungos fondų investicijų programos ir Ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo plano „Naujos kartos Lietuva“ administravimo taisyklės, patvirtintos Lietuvos Respublikos finansų ministro 2022 m. birželio 22 d. įsakymu Nr. 1K-237 „Dėl 2021–2027 metų Europos Sąjungos fondų investicijų programos ir Ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo plano „Naujos kartos Lietuva“ įgyvendinimo“ (toliau – Taisyklės); 1.1.9. Projektų administravimo ir finansavimo taisyklės, patvirtintos Lietuvos Respublikos finansų ministro 2022 m. birželio 22 d. įsakymu Nr. 1K-237 „Dėl 2021–2027 metų Europos Sąjungos fondų investicijų programos ir Ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo plano „Naujos kartos Lietuva“ įgyvendinimo“ (toliau – Projektų administravimo taisyklės). 1.2. Specialieji teisės aktai: 1.2.1. 2021–2027 metų Europos Sąjungos fondų investicijų programa, patvirtinta 2022 m. rugpjūčio 3 d. Europos Komisijos sprendimu Nr. C(2022)5742; 1.2.2. Lietuvos Respublikos darbuotojų saugos ir sveikatos įstatymas; 1.2.3. Lietuvos Respublikos valstybinės darbo inspekcijos įstatymas; 1.2.4. 2021–2030 metų nacionalinis pažangos planas, patvirtintas Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2020 m. rugsėjo 9 d. nutarimu Nr. 998 „Dėl 2021– 2030 metų nacionalinio pažangos plano patvirtinimo“ (toliau – 2021–2030 metų Nacionalinis pažangos planas); 1.2.5. 2021–2030 metų plėtros programos valdytojos Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerijos įtraukios darbo rinkos plėtros programa, patvirtinta Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2021 m. lapkričio 10 d. nutarimu Nr. 929 „Dėl 2021–2030 metų plėtros programos valdytojos Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerijos įtraukios darbo rinkos plėtros programos patvirtinimo“; 1.2.6. Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro ir Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministro 2022 m. balandžio 5 d. įsakymas Nr. A1-251/V-693 „Dėl 2022–2027 m. darbuotojų saugos ir sveikatos veiksmų plano patvirtinimo“; 1.2.7. Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro ir Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministro 2011 m. birželio 2 d. įsakymas Nr. A1-266/V-575 „Dėl Įmonių darbuotojų saugos ir sveikatos tarnybų pavyzdinių nuostatų patvirtinimo“; 1.2.8. Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro ir Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministro 2012 m. spalio 25 d. įsakymas Nr. A1- 457/V-961 „Dėl Profesinės rizikos vertinimo bendrųjų nuostatų patvirtinimo“; 1.2.9. Europos Komisijos 2021 m. birželio 28 d. komunikatas Europos Parlamentui, Europos Sąjungos Tarybai, Europos ekonomikos ir socialinių reikalų komitetui ir Regionų komitetui „2021–2027 m. ES darbuotojų sveikatos ir saugos strateginė programa. Darbuotojų sauga ir sveikata kintančiame darbo pasaulyje“. |
||||
2. Reikalavimai projektams |
||||
2.1. Pagal Finansavimo sąlygų aprašą finansuojamos veiklos: 2.1.1. Kurti saugesnę ir geriau pritaikytą darbo aplinką Sostinės regione: 2.1.1.1. įmonių profesinės rizikos valdymo specialistų kompetencijų tobulinimas (mokymai) profesinės rizikos valdymo klausimais; 2.1.1.2. mokslinė-praktinė konferencija profesinės rizikos valdymo tema; 2.1.1.3. vidiniai VDI DSSS inspektorių mokymai profesinės rizikos, rizikos veiksnių, vertinimo metodų, prevencinių priemonių parinkimo temomis; 2.1.1.4. VDI DSSS inspektorių kompetencijų tobulinimas (mokymai) profesinės rizikos vertinimo klausimais; 2.1.1.5. VDI DSSS inspektorių stažuotės užsienio šalyse; 2.1.1.6. VDI DSSS inspektorių mokymai užsienyje mentorystės tikslais; 2.1.1.7. savarankiškai dirbančių asmenų mokymai profesinės rizikos tema; 2.1.1.8. savarankiškai dirbančių asmenų savarankiškas mokymasis apie profesinę riziką e. mokymų platformoje https://zinokteises.vdi.lt; 2.1.1.9. socialinė profesinės rizikos valdymo reklama (įskaitant informacijos apie mokymus ir e. mokymų platformą https://zinokteises.vdi.lt sklaidą); 2.1.2. Kurti saugesnę ir geriau pritaikytą darbo aplinką Vidurio ir vakarų Lietuvos regione: 2.1.2.1. įmonių profesinės rizikos valdymo specialistų kompetencijų tobulinimas (mokymai) profesinės rizikos valdymo klausimais; 2.1.2.2. mokslinė-praktinė konferencija profesinės rizikos valdymo tema; 2.1.2.3. vidiniai VDI DSSS inspektorių mokymai profesinės rizikos, rizikos veiksnių, vertinimo metodų, prevencinių priemonių parinkimo temomis; 2.1.2.4. VDI DSSS inspektorių kompetencijų tobulinimas (mokymai) profesinės rizikos vertinimo klausimais; 2.1.2.5. VDI DSSS inspektorių stažuotės užsienio šalyse; 2.1.2.6. VDI DSSS inspektorių mokymai užsienyje mentorystės tikslais; 2.1.2.7. savarankiškai dirbančių asmenų mokymai profesinės rizikos tema; 2.1.2.8. savarankiškai dirbančių asmenų savarankiškas mokymasis apie profesinę riziką e. mokymų platformoje https://zinokteises.vdi.lt; 2.1.2.9. socialinė profesinės rizikos valdymo reklama (įskaitant informacijos apie mokymus ir e. mokymų platformą https://zinokteises.vdi.lt sklaidą). 2.2. Šios lentelės 2.1.1 ir 2.1.2 papunkčiuose nurodytos veiklos vykdomos įgyvendinant vieną projektą. Projekto veiklos priskiriamos vienam iš regionų, nesvarbu, kurio regiono tikslinei grupei skirta projekto veikla. 2.3. Tinkama projekto tikslinė grupė: įmonių profesinės rizikos valdymo specialistai (darbuotojų saugos ir sveikatos specialistai, darbdaviams atstovaujantys asmenys ir darbdavių įgalioti asmenys, atliekantys darbuotojų saugos ir sveikatos tarnybos funkcijas), VDI DSSS inspektoriai, savarankiškai dirbantys asmenys. Įgyvendinant šios lentelės 2.1.1 ir 2.1.2 papunkčiuose nurodytas veiklas, gali dalyvauti projekto tikslinės grupės asmenys iš visos Lietuvos. 2.4. Pagal Finansavimo sąlygų aprašą galima pareiškėja – VDI. 2.5. Partneriai negalimi. 2.6. Projektui teikiamo finansavimo forma – dotacija. 2.7. Pagal Finansavimo sąlygų aprašą finansuojamas projektas turi būti įgyvendinamas ne vėliau nei iki 2029 m. liepos 31 d. 2.8. Projektui įgyvendinti skiriama iki 1 565 250 (vieno milijono penkių šimtų šešiasdešimt penkių tūkstančių dviejų šimtų penkiasdešimties) eurų ES struktūrinių fondų ir iki 679 750 (šešių šimtų septyniasdešimt devynių tūkstančių septynių šimtų penkiasdešimties) bendrojo finansavimo iš valstybės biudžeto lėšų, iš jų: 2.8.1. Sostinės regionui skiriama iki 490 000 (keturių šimtų devyniasdešimties tūkstančių) eurų ES struktūrinių fondų ir iki 490 000 (keturių šimtų devyniasdešimties tūkstančių) eurų bendrojo finansavimo iš valstybės biudžeto lėšų; 2.8.2. Vidurio ir vakarų Lietuvos regionui skiriama iki 1 075 250 (vieno milijono septyniasdešimt penkių tūkstančių dviejų šimtų penkiasdešimties) eurų ES struktūrinių fondų ir iki 189 750 (vieno šimto aštuoniasdešimt devynių tūkstančių septynių šimtų penkiasdešimties) eurų bendrojo finansavimo iš valstybės biudžeto lėšų. 2.9. Projektas turi atitikti bendruosius atrankos kriterijus, nustatytus Projektų administravimo taisyklių 2 priede. 2.10. Projekto matomumo ir informavimo apie projektą veiksmai atliekami vadovaujantis Projekto administravimo taisyklių VIII skyriaus pirmojo skirsnio nuostatomis. 2.11. Projektas įgyvendinamas pagal projekto sutartyje, Finansavimo sąlygų apraše, Projekto administravimo taisyklėse nustatytus reikalavimus. 2.12. Priemonės veikloms įgyvendinti VDI rengiamas PĮP turi būti suderintas su Socialinės apsaugos ir darbo ministerija, prieš pateikiant jį administruojančiai institucijai – viešajai įstaigai Centrinei projektų valdymo agentūrai (toliau – CPVA). |
||||
3. Reikalavimai jungtinio projekto projektams |
||||
Netaikoma. |
||||
4. Horizontaliųjų principų (toliau – HP) reikalavimai |
||||
4.1. Priemonės veiklos turi prisidėti prie 2021–2030 metų Nacionaliniame pažangos plane numatytų horizontaliųjų principų „darnus vystymasis“ ir „lygios galimybės visiems“ įgyvendinimo. 4.2. Darnus vystymasis. Priemonės įgyvendinimas turi prisidėti prie Jungtinių Tautų darnaus vystymosi tikslų: prie 8 tikslo „skatinti tvarų, įtraukų ir darnų ekonomikos augimą, našų užimtumą ir deramą darbą“, kuriant saugią ir užtikrintą darbo aplinką visiems darbuotojams, taip pat prie 3 tikslo „užtikrinti sveiką gyvenseną ir skatinti visų amžiaus grupių gerovę“, 4 tikslo „užtikrinti visaapimantį ir lygiavertį kokybišką švietimą ir skatinti visą gyvenimą trunkantį mokymąsi“. 4.3. Lygios galimybės visiems. Įgyvendinant priemonę (projekte), negali būti numatyta apribojimų, kurie turėtų neigiamą poveikį įgyvendinant moterų ir vyrų lygybės bei nediskriminavimo dėl lyties, rasės, tautybės, pilietybės, kalbos, kilmės, etninės priklausomybės, religijos ar įsitikinimų, tikėjimo, politinių ar kitokių pažiūrų, negalios, sveikatos būklės, socialinės padėties, amžiaus, lytinės orientacijos ir kitais pagrindais principus: 4.3.1. projekto veiklos ir rezultatai turi būti prieinami visiems projekto dalyviams, taip pat asmenims, turintiems specialiųjų (individualiųjų pagalbos) poreikių (pavyzdžiui, judėjimo, klausos ar kitą negalią): projekto veiklos turi būti organizuojamos patalpose, prieinamose judėjimo, regos ar kitą negalią turintiems asmenims; mokymų medžiaga prireikus turi būti pritaikyta regos ar kitą negalią turintiems asmenims; prireikus mokymų metu turi būti užtikrintas vertimas į gestų kalbą; įgyvendinant projektą sukurti informacinių technologijų sprendimai turi atitikti universalaus dizaino principus ir būti prieinami asmenims, turintiems specialiųjų (individualios pagalbos) poreikių; komunikacinės veiklos (socialinės reklamos) turinys turi būti suprantamas asmenims, turintiems specialiųjų (individualios pagalbos) poreikių; 4.3.2. atsižvelgiant į tai, kad Darbuotojų saugos ir sveikatos įstatyme ir poįstatyminiuose teisės aktuose įtvirtintos nuostatos dėl nediskriminavimo ir lygių galimybių užtikrinimo įgyvendinant darbuotojų saugos ir sveikatos priemones, moterų ir vyrų lygybės bei nediskriminavimo dėl lyties, rasės, tautybės, pilietybės, kalbos, kilmės, etninės priklausomybės, religijos ar įsitikinimų, tikėjimo, pažiūrų, negalios, sveikatos būklės, socialinės padėties, amžiaus, lytinės orientacijos ir kitų pagrindų aspektai (profesinės rizikos valdymo požiūriu) turi būti nagrinėjami ir numatant kompetencijų ugdymo veiklų turinį, o komunikacija turi būti tokia, kad nebūtų reiškiamas pažeminimas, paniekinimas arba teisių apribojimas ar privilegijų teikimas lyties, rasės, tautybės, pilietybės, kalbos, kilmės, socialinės padėties, tikėjimo, religijos ar įsitikinimų, pažiūrų, amžiaus, lytinės orientacijos, negalios, etninės priklausomybės ir kitais pagrindais, kad nebūtų formuojamos visuomenės nuostatos, jog dėl šių požymių asmuo yra pranašesnis ar menkesnis už kitą. 4.4. Projektas turi prisidėti prie nediskriminavimo principo ir darnaus vystymosi socialinėje srityje principo, įskaitant reikšmingos žalos nedarymo principą, įgyvendinimo. 4.5. Įvertinus projekto poveikį šešiems aplinkos veiksniams, vadovaujantis Europos Komisijos 2021 m. vasario 12 d. patvirtintomis Reikšmingos žalos nedarymo principo taikymo pagal Ekonomikos atsparumo ir didinimo priemonės reglamentą techninėmis gairėmis (https://eur-lex.europa.eu/legal-content/EN/TXT/?uri=CELEX%3A52021XC0218%2801%29), ESIP 4.1 uždaviniui įgyvendinti numatytų veiksmų (veiklų) poveikį šešiems aplinkos veiksniams, nurodytiems 2020 m. birželio 18 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamento (ES) 2020/852 dėl sistemos tvariam investavimui palengvinti sukūrimo, kuriuo iš dalies keičiamas Reglamentas (ES) 2019/2088, 17 straipsnyje, nustatyta, kad profesinės rizikos valdymo kompetencijų tobulinimas pagal planuojamų įgyvendinti veiklų pobūdį neturi jokio numatomo poveikio visiems šešiems aplinkos tikslams arba numatomas jų poveikis nereikšmingas, t. y. nedaro tiesioginio ir pirminio netiesioginio poveikio per visą gyvavimo ciklą, todėl laikoma, kad veiksmai (veiklos) atitinka principą „nedaroma reikšminga žala“. 2021–2030 metų plėtros programos valdytojos Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerijos įtraukios darbo rinkos plėtros programos pažangos priemonės Nr. 09-001-02-09-03 „Efektyvinti profesinės rizikos valdymą įmonėse ir savarankiškai dirbant“ aprašo veiklų projektų atitikties reikšmingos žalos nedarymo horizontaliajam principui vertinimo reikalavimai pateikti Finansavimo sąlygų aprašo 1 priede. |
||||
5. Europos Sąjungos pagrindinių teisių chartijos (toliau – Chartija) reikalavimai |
||||
5.1. įgyvendinant projektą, turi būti įgyvendinami Chartijos reikalavimai – nediskriminavimo, moterų ir vyrų lygybės, asmenų teisės gyventi oriai ir nepriklausomai, neįgaliųjų (asmenų su negalia) integracijos, kuriama saugesnė ir geriau pritaikyta darbo aplinka; 5.2. įgyvendinant projektą, draudžiama bet kokia diskriminacija, pvz., dėl asmens lyties, rasės, odos spalvos, tautinės ar socialinės kilmės, genetinių bruožų, kalbos, religijos ar įsitikinimų, tikėjimo, politinių ar kitokių pažiūrų, priklausymo tautinei mažumai, turtinės padėties, gimimo, negalios, amžiaus, seksualinės orientacijos ar kitu pagrindu; 5.3. įgyvendinant projektą, turi būti užtikrinta lyčių lygybė, vienodas požiūris ir lygios galimybės, nediskriminavimas ir neįgaliųjų (asmenų su negalia) teisės pagal Jungtinių Tautų neįgaliųjų teisių konvenciją; 5.4. įgyvendinant projektą, turi būti užtikrinta asmens duomenų apsauga. Asmens duomenys turi būti tvarkomi vadovaujantis Reglamentu (ES) 2016/679, Lietuvos Respublikos asmens duomenų teisinės apsaugos įstatymu ir kitais teisės aktais, nustatančiais asmens duomenų tvarkymą ir apsaugą, ir naudojami tik konkretiems tikslams ir tik atitinkamam asmeniui sutikus ar kitais teisės aktų nustatytais teisėtais pagrindais. Įgyvendinant projektą, turi būti užtikrinta asmens teisė susipažinti su surinktais jo asmens duomenimis, teisė reikalauti, kad duomenų valdytojas nedelsdamas ištaisytų netikslius su juo susijusius asmens duomenis, ir kitos Reglamente (ES) 2016/679 numatytos teisės; 5.5. projekto vykdytojas turi užtikrinti, kad ES fondais būtų naudojamasi laikantis Chartijos nuostatų tais atvejais, kai jos yra taikytinos, įskaitant atvejus, kai nutraukiami mokėjimų terminai, sustabdomi mokėjimai ir atliekamos finansinės pataisos, taip pat kai pagal Sutarties dėl Europos Sąjungos veikimo 258 straipsnį taikoma pažeidimo tyrimo procedūra. |
||||
6. Apskritis, kurioje gali būti įgyvendinami projektai |
||||
Netaikoma. |
||||
7. Reikalavimai valstybės pagalbai |
||||
7.1. Pagal Finansavimo sąlygų aprašą teikiama de minimis pagalba. 7.2. De minimis pagalba teikiama, atsižvelgiant į veiklos sritis, kuriose veikia ūkio subjektai, vadovaujantis atitinkamu taikytinu Reglamentu (ES) Nr. 1407/2013, Reglamentu (ES) Nr.1408/2013 arba Reglamentu (ES) Nr. 717/2014, t. y. de minimis pagalbos gavėjas – įmonė, kuri vykdo ar gali vykdyti ūkinę veiklą Lietuvos Respublikoje arba kurios veiksmai daro įtaką ar ketinimai, jeigu būtų įgyvendinti, galėtų daryti įtaką ūkinei veiklai Lietuvos Respublikoje ir kurios darbuotojai dalyvauja 2.1.1.1, 2.1.1.2, 2.1.2.1 ir 2.1.2.2 papunkčiuose nurodytose veiklose, taip pat savarankiškai dirbantys asmenys, dalyvaujantys 2.1.1.7 ir 2.1.2.7 papunkčiuose nurodytose veiklose. 7.3. Pagal Reglamentą (ES) Nr. 1407/2013 bendra vienai įmonei suteiktos de minimis pagalbos suma negali viršyti 200 000 (dviejų šimtų tūkstančių) eurų per trejų finansinių metų laikotarpį (arba 100 000 (vieno šimto tūkstančių) eurų įmonėms, vykdančioms krovinių vežimo keliais veiklą samdos pagrindais arba už atlygį). 7.4. Pagal Reglamentą (ES) Nr. 1408/2013 bendra vienai įmonei suteiktos de minimis pagalbos suma negali viršyti 25 000 (dvidešimt penkių tūkstančių) eurų per trejų finansinių metų laikotarpį. Bendra pirminės žemės ūkio produktų gamybos sektoriuje veiklą vykdančioms įmonėms teikiama de minimis pagalbos suma Lietuvos Respublikoje per bet kurį trejų finansinių metų laikotarpį negali viršyti 41 579 950 (keturiasdešimt vieno milijono penkių šimtų septyniasdešimt devynių tūkstančių devynių šimtų penkiasdešimties) eurų (nacionalinės ribos). 7.5. Pagal Reglamentą (ES) 717/2014 bendra de minimis pagalbos, suteiktos vieno ūkio subjekto gamybos, perdirbimo ir prekybos žuvininkystės produktais veiklai, suma neturi viršyti 30 000 (trisdešimties tūkstančių) eurų per trejų finansinių metų laikotarpį. 7.6. Projekto įgyvendinimo metu VDI turi užtikrinti projekto atitiktį de minimis pagalbai, kaip ji apibrėžta atitinkamame Reglamente (ES) Nr. 1407/2013, Reglamente (ES) Nr. 1408/2013 arba Reglamente (ES) Nr. 717/2013. 7.7. VDI ar jos įgaliotas juridinis asmuo projekto įgyvendinimo metu iš ūkio subjektų surenka informaciją, reikalingą de minimis pagalbos atitikčiai įvertinti, ir įvertina: 7.7.1. de minimis pagalbos gavėjo atitiktį atitinkamo taikytino Reglamento (ES) Nr. 1407/2013, Reglamento (ES) Nr. 1408/2013 ar Reglamento (ES) Nr. 717/2014 nustatytiems reikalavimams, užpildydama (-as) Projekto atitikties de minimis pagalbos taisyklėms patikros lapą pagal Finansavimo sąlygų aprašo 2 priede pateiktą formą; 7.7.2. de minimis pagalbos gavėjo sąsajas pagal Reglamente (ES) Nr. 1407/2013, Reglamente (ES) Nr. 1408/2013 arba Reglamente (ES) Nr. 717/2014 pateiktą vienos įmonės sąvoką, patikrindama (-as), ar į deklaraciją yra įtrauktos visos įmonės, atitinkančios vienos įmonės apibrėžtį, nurodytos de minimis pagalbos gavėjo pateiktoje „Vienos įmonės“ deklaracijoje pagal Reglamentą (ES) Nr. 1407/2013, paskelbtoje Europos Sąjungos struktūrinių fondų svetainėje www.esinvesticijos.lt, skiltyje „Dokumentai“ (https://2021.esinvesticijos.lt/dokumentai); 7.7.3. ar nebus viršytos de minimis pagalbos suteikimo ribos, nustatytos šios lentelės 7.3–7.5 papunkčiuose, atsižvelgiant į Suteiktos valstybės pagalbos ir nereikšmingos (de minimis) pagalbos registro duomenis (toliau – registras). Jei numatomos suteikti de minimis pagalbos dydis viršija galimą de minimis pagalbos suteikimo ribą, de minimis pagalba gali būti teikiama tik tiek, kiek neviršija galimos de minimis pagalbos suteikimo ribos, ūkio subjektui sutikus dengti likusią išlaidų dalį. Ūkio subjektui nesutikus padengti likusios išlaidų dalies, de minimis pagalba neteikiama ir VDI apie atsisakymo suteikti de minimis pagalbą priežastis informuoja ūkio subjektą. 7.8. Atlikus šios lentelės 7.7 papunktyje nurodytą įvertinimą, VDI priima sprendimą skirti de minimis pagalbą konkretiems de minimis pagalbos gavėjams ir paveda įgaliotam juridiniam asmeniui pateikti duomenis registrui Suteiktos valstybės pagalbos ir nereikšmingos (de minimis) pagalbos registro nuostatų, patvirtintų Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2005 m. sausio 19 d. nutarimu Nr. 35 „Dėl Suteiktos valstybės pagalbos ir nereikšmingos (de minimis) pagalbos registro nuostatų patvirtinimo“ (toliau – Registro nuostatai), nustatyta tvarka. De minimis pagalbos dydis diskontuojamas, vadovaujantis atitinkamo Reglamento (ES) Nr. 1407/2013, Reglamento (ES) Nr. 1408/2013 arba Reglamento (ES) Nr. 717/2014 3 straipsnio 6 dalimi. 7.9. VDI raštu arba elektroniniu paštu informuoja de minimis pagalbos gavėjus apie priimtą sprendimą, nurodydama numatomą suteikti de minimis pagalbos sumą, išreikštą bendruoju subsidijos ekvivalentu, ir apie tai, kad pagalba yra de minimis, pateikdama nuorodą į atitinkamą Reglamentą (ES) Nr. 1407/2013, Reglamentą (ES) Nr. 1408/2013 arba Reglamentą (ES) Nr. 717/2014, pagal kurį teikiama pagalba, nurodydama jo pavadinimą bei skelbimo Europos Sąjungos oficialiajame leidinyje numerį. VDI taip pat pateikia informaciją ūkio subjektams apie pasekmes, jei būtų nustatyta, kad teikiama pagalba neatitiko de minimis pagalbos teikimo nuostatų. 7.10. Jei teisės aktas ar sprendimas, kurio pagrindu suteikta de minimis pagalba, pripažįstamas netekusiu galios, nesuteikta de minimis pagalba išregistruojama iš registro Registro nuostatuose nustatyta tvarka. 7.11. Projekto įgyvendinimo metu VDI, deklaruodama de minimis pagalbos gavėjui tenkančias išlaidas, teikia CPVA dokumentus, reikalingus įvertinti, ar suteikta de minimis pagalba atitinka Reglamente (ES) Nr. 1407/2013, Reglamente (ES) Nr. 1408/2013 arba Reglamente (ES) Nr. 717/2014 nustatytas sąlygas. |
||||
8. Projektų atrankos kriterijai |
||||
Specialieji ir prioritetiniai projektų atrankos kriterijai nenustatomi. |
||||
9. Jungtinio projekto projektų atrankos kriterijai |
||||
Netaikoma. |
||||
10. Reikalavimai įgyvendinus projektų veiklas |
||||
Papildomi reikalavimai, nenurodyti Taisyklėse ir Projektų administravimo taisyklėse, įgyvendinus projekto veiklas, netaikomi. |
||||
11. Kiti reikalavimai |
||||
Netaikoma. |
||||
IŠLAIDŲ TINKAMUMO FINANSUOTI REIKALAVIMAI |
||||
12. Išlaidų tinkamumo finansuoti reikalavimai: |
||||
12.1. Projekto išlaidos turi atitikti Projektų administravimo taisyklių VII skyriuje išdėstytus projekto išlaidoms taikomus reikalavimus. 12.2. Pagal Finansavimo sąlygų aprašą netinkamos finansuoti yra šios projekto išlaidos: 12.2.1. nepiniginis projekto vykdytojo įnašas; 12.2.2. įgyvendinant projektą naudojamo ilgalaikio turto nusidėvėjimo (amortizacijos) sąnaudos. 12.3. Didžiausia galima projekto finansuojamoji dalis – iki 100 proc. visų tinkamų finansuoti projekto išlaidų. 12.4. Pareiškėjas savo iniciatyva bei savo ir (arba) kitų šaltinių lėšomis gali prisidėti prie projekto įgyvendinimo. 12.5. Projekto išlaidos, kurias numatyta apmokėti taikant fiksuotuosius įkainius, apmokamos atsižvelgiant į projekto sutartyje nustatytus fiksuotuosius įkainius ir projekto vykdytojo pateiktus dokumentus, kuriais remiantis įrodomas pasiektas rezultatas. Dokumentai, kuriuos reikia pateikti, įrodant pagal fiksuotuosius įkainius apmokamas išlaidas, nurodomi projekto sutartyje. 12.6. Projektui taikomas projekto išlaidų tinkamumo finansuoti laikotarpis nustatomas projekto sutartyje. 12.7. Kryžminis finansavimas netaikomas. |
||||
13. Projekto veikloms ir (ar) išlaidoms apmokėti taikomi supaprastintai apmokamų išlaidų dydžiai |
||||
Q Indeksuojama ☐ Neindeksuojama |
||||
Veiklos ir (ar) išlaidos, kurioms taikomi supaprastintai apmokamų išlaidų dydžiai |
Supaprastintai apmokamų išlaidų dydžio kodas |
Supaprastintai apmokamų išlaidų dydžio versija |
Supaprastintai apmokamų išlaidų dydžio pavadinimas |
Papildoma informacija |
13.1. Netiesioginės projekto veiklos ir išlaidos joms apmokėti |
FN-01 |
01 |
7 proc. netiesioginių išlaidų fiksuotoji norma |
- |
13.2. Privalomos projektų matomumo ir informavimo apie projektus priemonės ir išlaidos (Pastaba. Taikoma tuo atveju, jei PĮP vertinimo metu nustatoma, kad pridėtinės vertės mokestis (toliau – PVM) yra netinkamas finansuoti) |
FS-01-01 |
|
Įgyvendintų privalomų matomumo ir informavimo priemonių apie ES fondų investicijų veiklas fiksuotoji suma, pirmojo rinkinio FS be PVM |
- |
13.3. Privalomos projektų matomumo ir informavimo apie projektus priemonės ir išlaidos |
FS-01-02 |
|
Įgyvendintų privalomų matomumo ir informavimo priemonių apie ES fondų investicijų veiklas fiksuotoji suma, pirmojo rinkinio FS su PVM |
- |
Pastaba Supaprastintai apmokamų išlaidų dydžiai nurodyti Supaprastintai apmokamų išlaidų dydžių registre, skelbiamame Europos Sąjungos investicijų interneto svetainės esinvesticijos.lt skiltyje https://2021.esinvesticijos.lt/dokumentai?_token=ef3cea75.RyPzcHe7z7Mu8mIcjUwP1ycPCB_0f5yCTsSZL9z3NDA.MheXPjKOo4pNm1tPz31J5RE2Rim5Mf_Yfr3YZrXaB1gLdaMmPtGY0hymUg&query=&publishing_period%5Bfrom%5D=&publishing_period%5Bto%5D=&institution%5B%5D=227&ordering= ir ESFA interneto svetainės www.esf.lt Metodinės pagalbos centro skiltyje https://www.esf.lt/veiklos-sritys/metodines-pagalbos-centras/1073.
|
2021–2030 metų plėtros programos valdytojos Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerijos įtraukios darbo rinkos plėtros programos pažangos priemonės Nr. 09-001-02-09-03 „Efektyvinti profesinės rizikos valdymą įmonėse ir savarankiškai dirbant“ projektų finansavimo sąlygų aprašo
1 priedas
2021–2030 METŲ PLĖTROS PROGRAMOS VALDYTOJOS LIETUVOS RESPUBLIKOS SOCIALINĖS APSAUGOS IR DARBO MINISTERIJOS ĮTRAUKIOS DARBO RINKOS PLĖTROS PROGRAMOS PAŽANGOS PRIEMONĖS NR. 09-001-02-09-03 „EFEKTYVINTI PROFESINĖS RIZIKOS VALDYMĄ ĮMONĖSE IR SAVARANKIŠKAI DIRBANT“ APRAŠO VEIKLŲ PROJEKTŲ ATITIKTIES REIKŠMINGOS ŽALOS NEDARYMO HORIZONTALIAJAM PRINCIPUI VERTINIMO REIKALAVIMŲ APRAŠAS
Finansavimo šaltinis, pagal kurį finansuojamos 2021–2030 metų plėtros programos valdytojos Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerijos įtraukios darbo rinkos plėtros programos pažangos priemonės Nr. 09-001-02-09-03 „Efektyvinti profesinės rizikos valdymą įmonėse ir savarankiškai dirbant“ apraše nurodytos veiklos, kurioms nustatomos projektų finansavimo sąlygos (toliau – projektas) (tinkamą variantą pažymėkite Q):
£ Ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo priemonė (toliau – EGADP)
Q Europos Sąjungos fondų investicijų programa (toliau – ESIP)
Aplinkos tikslai (pagal 2020 m. birželio 18 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamentą (ES) Nr. 2020/852 dėl sistemos tvariam investavimui palengvinti sukūrimo, kuriuo iš dalies keičiamas |
Pagrindimas (remiantis priemonių ( jei finansavimo šaltinis – EGADP lėšos) arba veiksmų (veiklų) ( jei finansavimo šaltinis – ESIFP lėšos) vertinimo klausimynais) |
Pagrindimo dokumentai (nurodomas dokumentas, kuris bus vertinamas siekiant įvertinti projekto atitiktį aplinkos tikslams, arba pateikiama šią atitiktį pagrindžianti informacija) |
1. Klimato kaitos švelninimas |
Vertinama, kad planuojamas įgyvendinti projektas neturi jokio numatomo poveikio šiam aplinkos tikslui arba numatomas jo poveikis nereikšmingas, t. y. neplanuojama, kad įgyvendinant projektą bus prisidedama prie išmetamų šiltnamio efektą sukeliančių dujų išsiskyrimo. Planuojamo projekto veiklos (pagal pobūdį) neturi jokio tiesioginio ar netiesioginio neigiamo poveikio šiam aplinkos tikslui. Įgyvendinant veiklas nenumatoma, kad jos turės kokį nors neigiamą poveikį žmonėms, gamtai ar turtui. Nenumatoma, kad, įgyvendinant veiklas (poveikles) (darbuotojų kompetencijų ugdymas, socialinė reklama), išsiskirs šiltnamio efektą sukeliančios dujos (toliau – ŠESD), nes neišsiskirs anglies dvideginio, metano, azoto suboksido, fluorintų dujos. Mokymų metu siekiama ugdyti kompetencijas, atsižvelgiant į naujausias technologijas, darbo formų ir organizavimo pokyčius, taikant efektyvius, pažangius mokymo metodus, o tai prisidės prie klimato kaitos švelninimo. |
Netaikoma, nes projekto veiklos (poveiklės)
|
2. Prisitaikymas prie klimato kaitos |
Vertinama, kad planuojamas įgyvendinti projektas neturi jokio numatomo poveikio šiam aplinkos tikslui arba numatomas jo poveikis nereikšmingas, t. y. neplanuojama, kad, įgyvendinant projektą, didės neigiamas dabartinio ir ateities klimato poveikis ar bus daromas neigiamas poveikis žmonėms, gamtai ar turtui, taigi projekto veiklos (pagal pobūdį) neturės jokio tiesioginio ar netiesioginio neigiamo poveikio šiam aplinkos tikslui.
|
Netaikoma, nes projekto veiklos nukreiptos į tikslinės grupės asmenų darbuotojų kompetencijų ugdymą ir socialinę reklamą. Pagerinus profesinės rizikos valdymo specialistų, savarankiškai dirbančių asmenų kompetencijas, tikimasi efektyvesnio profesinės rizikos vertinimo, prisidėsiančio prie saugesnės, patrauklesnės ir geriau pritaikytos darbo aplinkos kūrimo, padėsiančio išvengti žalingo poveikio darbuotojų sveikatai, sumažinti nedarbingumą dėl susirgimų, gydymo išlaidas ir taip prisitaikyti prie klimato kaitos. |
3. Taususis vandens ir jūrų išteklių naudojimas ir apsauga |
Vertinama, kad planuojamas įgyvendinti projektas neturi jokio numatomo poveikio šiam aplinkos tikslui arba numatomas jo poveikis nereikšmingas, t. y. nedaro tiesioginio ir pirminio netiesioginio poveikio per visą gyvavimo ciklą, ir laikoma, kad jis atitinka tausiojo išteklių naudojimo ir apsaugos tikslą. Įgyvendinant projektą nenumatoma kurti jokios infrastruktūros, galėsiančios daryti poveikį tausiajam vandens ir jūrų išteklių naudojimui: veiklos (pagal pobūdį) nedaro jokio tiesioginio ar netiesioginio neigiamo poveikio šiam aplinkos tikslui. Įgyvendinant veiklas nenumatoma naudoti vandens ir jūrų išteklius. |
Netaikoma, nes projekto veiklos nukreiptos į tikslinės grupės asmenų darbuotojų kompetencijų ugdymą ir socialinę reklamą. Įgyvendinant veiklas nenumatoma naudoti vandens ir jūrų išteklius.
|
4. Perėjimas prie žiedinės ekonomikos, įskaitant atliekų prevenciją ir perdirbimą |
Vertinama, kad planuojamas įgyvendinti projektas neturi jokio numatomo poveikio šiam aplinkos tikslui arba numatomas jo poveikis nereikšmingas, nes vykdant veiklas nenumatoma kurti infrastruktūros, darysiančios žalą žiedinei ekonomikai, įskaitant atliekų prevenciją ir perdirbimą. Veiklos (pagal pobūdį) neturės jokio neigiamo tiesioginio ar netiesioginio poveikio šiam aplinkos tikslui, nes, įgyvendinant veiklas, nenumatoma, kad susidarys atliekų. |
Netaikoma, nes projekto veiklos nukreiptos į tikslinės grupės asmenų darbuotojų kompetencijų ugdymą ir socialinę reklamą. Veiklos (pagal pobūdį) neturės jokio neigiamo tiesioginio ar netiesioginio poveikio šiam aplinkos tikslui, nes, įgyvendinant veiklas, nenumatoma, kad susidarys atliekų. |
5. Oro, vandens ar žemės taršos prevencija ir kontrolė |
Vertinama, kad planuojamas įgyvendinti projektas neturi jokio numatomo poveikio šiam aplinkos tikslui arba numatomas jo poveikis nereikšmingas, t. y. nedaro tiesioginio ir pirminio netiesioginio poveikio per visą gyvavimo ciklą, ir laikoma, kad jis atitinka oro, vandens ar žemės taršos prevencijos ir kontrolės tikslą: įgyvendinant projektą nenumatoma kurti infrastruktūros, turėsiančios įtakos didelės oro, vandens ir dirvožemio taršos susidarymui, taigi veiklos (pagal pobūdį) neturės jokio tiesioginio ar netiesioginio neigiamo poveikio šiam aplinkos tikslui. Įgyvendinant kompetencijų tobulinimo veiklas, bus pateikiami ir nagrinėjami Lietuvai tinkami profesinės rizikos valdymo gerosios praktikos modeliai, kuriuos pritaikius Lietuvoje bus sėkmingiau vykdoma oro, vandens ar žemės taršos prevencija ir kontrolė. |
Netaikoma, nes projekto veiklos nukreiptos į tikslinės grupės asmenų darbuotojų kompetencijų ugdymą ir socialinę reklamą. Pagerinus profesinės rizikos valdymo specialistų, savarankiškai dirbančių asmenų kompetencijas, tikimasi efektyvesnio profesinės rizikos vertinimo, padėsiančio kurti saugesnę, patrauklesnę ir geriau pritaikytą darbo aplinką, kokybiškiau vykdyti oro, vandens ir žemės taršos prevenciją ir kontrolę. |
6. Biologinės įvairovės ir ekosistemų apsauga ir atkūrimas |
Vertinama, kad planuojamas įgyvendinti projektas neturi jokio numatomo poveikio šiam aplinkos tikslui arba numatomas jo poveikis nereikšmingas, t. y. nedaro tiesioginio ir pirminio netiesioginio poveikio per visą gyvavimo ciklą, ir laikoma, kad projektas atitinka biologinės įvairovės ir ekosistemų apsaugos ir atkūrimo tikslą: nenumatoma, kad veiklos turės neigiamą poveikį biologinei įvairovei ar ekosistemų apsaugai. Įgyvendinant veiklas nenumatoma kurti jokios infrastruktūros, galėsiančios paveikti ekosistemų būklę ar kenksiančios buveinių ir rūšių, įskaitant ES svarbos buveines ir rūšis, išsaugojimui. |
Netaikoma, nes projekto veiklos nukreiptos į tikslinės grupės asmenų darbuotojų kompetencijų ugdymą ir socialinę reklamą. Veiklos (pagal pobūdį) neturės jokio neigiamo tiesioginio ar netiesioginio poveikio šiam aplinkos tikslui, nes nenumatoma, kad, įgyvendinant veiklas (pagal pobūdį), bus daromas neigiamas poveikis biologinei įvairovei ar ekosistemų apsaugai. |
2021–2030 metų plėtros programos valdytojos Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerijos įtraukios darbo rinkos plėtros programos pažangos priemonės Nr. 09-001-02-09-03 „Efektyvinti profesinės rizikos valdymą įmonėse ir savarankiškai dirbant“ projektų finansavimo sąlygų aprašo
2 priedas
(Projekto atitikties de minimis pagalbos taisyklėms patikros lapo forma)
PROJEKTO ATITIKTIES de minimis PAGALBOS TAISYKLĖMS Patikros lapas
I. Duomenys apie paraišką / projektą |
|
Paraiškos / projekto numeris |
|
Projekto pavadinimas |
|
Pareiškėjo / projekto vykdytojo pavadinimas / galutinio naudos gavėjo pavadinimas |
|
II. Atitikties de minimis reglamentuose nustatytoms sąlygoms vertinimas
|
|||||
Pastaba. Vertinama atitiktis sąlygoms, nustatytoms šiuose reglamentuose: 2013 m. gruodžio 18 d. Komisijos reglamente (ES) Nr. 1407/2013 dėl Sutarties dėl Europos Sąjungos veikimo 107 ir 108 straipsnių taikymo de minimis pagalbai su visais pakeitimais, 2013 m. gruodžio 18 d. Komisijos reglamente (ES Nr. 1408/2013 dėl Sutarties dėl Europos Sąjungos veikimo 107 ir 108 straipsnių taikymo de minimis pagalbai žemės ūkyje, 2014 m. birželio 27 d. Komisijos reglamente (ES) Nr. 717/2014 dėl Sutarties dėl Europos Sąjungos veikimo 107 ir 108 straipsnių taikymo de minimis pagalbai žuvininkystės ir akvakultūros sektoriuje |
|||||
N |
Klausimai |
Rezultatas |
Pasirinkimo pagrindimas |
||
Taip |
Ne |
Netaikoma |
|||
1. |
Ar pareiškėjas / partneris (-iai) / galutinis naudos gavėjas vykdo veiklą žuvininkystės ir akvakultūros sektoriuje, kuriam taikomas Tarybos (ES) reglamentas Nr. 1379/2013? |
|
|
||
2. |
Ar pareiškėjas / projekto vykdytojas / partneris (-iai) / galutinis naudos gavėjas vykdo pirminės žemės ūkio produktų gamybos veiklą? |
|
|
||
3. |
Ar pareiškėjas / projekto vykdytojas / partneris (-iai) / galutinis naudos gavėjas veikia žemės ūkio produktų perdirbimo ir prekybos sektoriuje, kuriam pagalbos dydis nustatomas pagal produktų, įsigytų iš pirminių gamintojų, arba produktų, tam tikrų įmonių pateiktų rinkai, kainą ar kiekį? |
|
|
||
4. |
Ar pareiškėjas / projekto vykdytojas / partneris (-iai) / galutinis naudos gavėjas veikia žemės ūkio produktų perdirbimo ir prekybos sektoriuje, kai pagalba priklauso nuo to, ar ji bus iš dalies arba visa perduota pirminiams gamintojams? |
|
|
||
5. |
Ar pagalba teikiama su eksportu susijusiai veiklai trečiosiose šalyse arba valstybėse narėse (t. y. veiklai, tiesiogiai susijusiai su eksportuojamais kiekiais, platinimo tinklo kūrimu bei veikla arba einamosiomis išlaidomis, susijusiomis su eksportu)? |
|
|
||
6. |
Ar pareiškėjui / projekto vykdytojui / partneriui (-iams) / galutiniam naudos gavėjui teikiama pagalba priklauso nuo to, ar daugiau vartojama vietinių ar importuotų prekių? |
|
|
||
7. |
Jei pareiškėjas / projekto vykdytojas / partneris (-iai) / galutinis naudos gavėjas vykdo veiklą 1–4 punktuose nurodytuose sektoriuose ir bent viename sektoriuje, kuriam taikomas de minimis reglamentas, ir pastarajam sektoriui pagalba teikiama ar užtikrinama, kad tinkamomis priemonėmis (kaip antai, atskiriant veiklos sritis ar sąnaudas) veiklai tuose sektoriuose, kuriems šis reglamentas netaikomas, nebūtų teikiama de minimis pagalba, teikiama pagal de minimis reglamentą? (Pastaba. Taikomas reglamentas (ES) Nr. 1407/2013). |
|
|||
8. |
Ar pagalba yra (bus) naudojama krovinių vežimo keliais transporto priemonėms įsigyti? |
|
|
||
9. |
Ar bendra vienai įmonei suteiktos de minimis pagalbos suma Lietuvoje viršija (ar konkrečiu atveju viršys suteikus de minimis pagalbą) 200 000 eurų (įgyvendinant krovinių vežimo keliais veiklas – 100 000 eurų) per bet kurį trejų finansinių metų laikotarpį? (Pastaba. Taikomas Reglamentas (ES) Nr. 1407/2013.) |
|
|
||
10. |
Jei įmonė (pareiškėjas / projekto vykdytojas / partneris (-iai) / galutinis naudos gavėjas) vykdo krovinių vežimo keliais veiklą (poveiklę) samdos pagrindais arba už atlygį, taip pat kitą veiklą, kuriai taikoma maksimali 200 000 eurų riba, ar užtikrinama, kad pagalba krovinių vežimo keliais veiklai neviršytų 100 000 eurų ir kad de minimis pagalba nebūtų naudojama krovinių vežimo keliais transporto priemonėms įsigyti? |
|
|||
11. |
Jei įmonė (pareiškėjas / projekto vykdytojas / partneris (-iai) / galutinis naudos gavėjas) vykdo veiklą, susijusią su žemės ūkio produktų gamyba, ar bendra de minimis pagalbos, suteiktos vienam ūkio subjektui, suma neviršija 25 000 eurų per trejus mokestinius metus? (Pastaba. Taikomas Reglamentas (ES) Nr. 1408/2013.) |
|
|
||
12. |
Jei įmonė (pareiškėjas / projekto vykdytojas / partneris (-iai) / galutinis naudos gavėjas) vykdo veiklą, susijusią su gamyba, perdirbimu ir prekyba žuvininkystės produktais, ar bendra de minimis pagalbos, suteiktos vienam ūkio subjektui, suma neviršija 30 000 eurų per trejus mokestinius metus? (Pastaba. Taikomas Reglamentas (ES) Nr. 717/2014.) |
|
|
||
13. |
Jei dvi įmonės susijungė arba viena įsigijo kitą, ar apskaičiuojant, ar nauja de minimis pagalba naujajai arba įsigijančiajai įmonei viršija atitinkamą maksimalią ribą, atsižvelgta į visą ankstesnę de minimis pagalbą, suteiktą bet kuriai iš susijungusių įmonių? |
|
|||
14. |
Jei viena įmonė suskaidyta į dvi ar daugiau atskirų įmonių, ar iki suskaidymo suteikta de minimis pagalba priskiriama įmonei, kuri ja pasinaudojo? Jei toks priskyrimas neįmanomas, ar de minimis pagalba proporcingai paskirstoma pagal naujųjų įmonių nuosavo kapitalo balansinę vertę suskaidymo įsigaliojimo dieną? |
|
|||
15. |
Ar teikiamo finansavimo bendrasis subsidijos ekvivalentas apskaičiuotas tinkamai, teikiama de minimis pagalba yra skaidri? (Pastaba. Taikomas Reglamentas (ES) Nr. 1407/2013.) |
|
|
||
16. |
Ar de minimis pagalba sumuojama pagal II dalies pastaboje nurodyto atitinkamo reglamento reikalavimus? |
|
|
||
17. |
Ar de minimis pagalba teikiama II dalies pastaboje nurodyto atitinkamo reglamento galiojimo laikotarpiu? |
|
|
III. Išvada dėl atitikties sąlygoms, nustatytoms II dalies pastaboje nurodytuose atitinkamuose reglamentuose
|
||||
|
Klausimas |
Rezultatas |
Pasirinkimo pagrindimas / nustatytos rizikos |
|
Taip |
Ne |
|||
18. |
Ar teikiamas finansavimas atitinka sąlygas, nustatytas II dalies pastaboje nurodytuose reglamentuose? |
|
|
|
|
_____________________________________ ____________________
(vertintojo pareigos, vardas, pavardė) (parašas)
________________________________