Logo  Description automatically generated

 

LIETUVOS RESPUBLIKOS APLINKOS MINISTRAS

 

ĮSAKYMAS

 

DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS APLINKOS MINISTRO 2022 M. BIRŽELIO 1 D. ĮSAKYMO NR. D1-160 „DĖL 2022–2030 METŲ PLĖTROS PROGRAMOS VALDYTOJOS LIETUVOS RESPUBLIKOS APLINKOS MINISTERIJOS APLINKOS APSAUGOS IR KLIMATO KAITOS VALDYMO PLĖTROS PROGRAMOS PAŽANGOS PRIEMONĖS NR. 02-001-06-04-02 „DIDINTI KLIMATO KAITOS POLITIKOS VEIKSMINGUMĄ“ APRAŠO PATVIRTINIMO“ PAKEITIMO 

 

2024 m. gruodžio 10 d. Nr. D1-446

Vilnius

 

 

P a k e i č i u  2022–2030 metų plėtros programos valdytojos Lietuvos Respublikos aplinkos ministerijos aplinkos apsaugos ir klimato kaitos valdymo plėtros programos pažangos priemonės Nr. 02-001-06-04-02 „Didinti klimato kaitos politikos veiksmingumą“ aprašą, patvirtintą Lietuvos Respublikos aplinkos ministro 2022 m. birželio 1 d. įsakymu Nr. D1-160 „Dėl 2022–2030 metų plėtros programos valdytojos Lietuvos Respublikos aplinkos ministerijos aplinkos apsaugos ir klimato kaitos valdymo plėtros programos pažangos priemonės Nr. 02-001-06-04-02 „Didinti klimato kaitos politikos veiksmingumą“ aprašo patvirtinimo“, ir papildau 3 priedu (pridedama).

 

 

 

Laikinai einantis aplinkos ministro pareigas                                                           Simonas Gentvilas 

 

2022–2030 metų plėtros programos valdytojos

Lietuvos Respublikos aplinkos ministerijos

aplinkos apsaugos ir klimato kaitos valdymo

plėtros programos pažangos priemonės

Nr.  02-001-06-04-02 „Didinti klimato kaitos

politikos veiksmingumą“ aprašo

3 priedas

 

2022–2030 METŲ LIETUVOS RESPUBLIKOS APLINKOS MINISTERIJOS APLINKOS APSAUGOS IR KLIMATO KAITOS VALDYMO PLĖTROS PROGRAMOS PAŽANGOS PRIEMONĖS NR. 02-001-06-04-02 „DIDINTI KLIMATO KAITOS POLITIKOS VEIKSMINGUMĄ“ VEIKLOS „ANTROS KARTOS BIODEGALAIS IR ELEKTRA VAROMOS ŽEMĖS ŪKIO TECHNIKOS SKATINIMAS PROJEKTŲ FINANSAVIMO SĄLYGŲ APRAŠAS

 

VEIKLOS AR POVEIKLĖS, KURIAI NUSTATOMOS PROJEKTŲ FINANSAVIMO SĄLYGOS, PAVADINIMAS

9.4 „Antros kartos biodegalais ir elektra varomos žemės ūkio technikos skatinimas“

 

STEBĖSENOS RODIKLIAI (toliau – rodikliai)

Rodiklio pavadinimas

Rodiklio kodas

Matavimo vienetai

Siektina reikšmė ir pasiekimo data

Suminis ŠESD sumažinimo efektas, tūkst. tonų CO2

 

tūkst. tonų CO2

28,9

2030 m. (IV ketv.)

 

Aplinkos ministerijos stebėsenos rodiklių aprašymo kortelės

https://am.lrv.lt/lt/administracine-informacija/planavimo-dokumentai/pazangos-priemones/didinti-klimato-kaitos-politikos-veiksminguma/

 

SPECIALIEJI FINANSAVIMO REIKALAVIMAI

1. Taikomi teisės aktai

1.1. 2022–2025 m. Klimato kaitos programos investicijų planas, patvirtintas Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2022 m. balandžio 20 d. nutarimu Nr. 383 „Dėl 2022–2025 m. Klimato kaitos programos investicijų plano patvirtinimo“;

1.2. 2022–2030 metų plėtros programos valdytojos Lietuvos Respublikos aplinkos ministerijos aplinkos apsaugos ir klimato kaitos valdymo plėtros programos pažangos priemonės Nr. 02-001-06-04-02 „Didinti klimato kaitos politikos veiksmingumą“, patvirtintos Lietuvos Respublikos aplinkos ministro 2022 m. birželio 1 d. įsakymu Nr. D1-160 „Dėl 2022–2030 metų plėtros programos valdytojos Lietuvos Respublikos aplinkos ministerijos aplinkos apsaugos ir klimato kaitos valdymo plėtros programos pažangos priemonės Nr. 02-001-06-04-02 „Didinti klimato kaitos politikos veiksmingumą“ aprašo patvirtinimo“ veiklos „Antros kartos biodegalais ir elektra varomos žemės ūkio technikos skatinimas“ projektų finansavimo sąlygų aprašas (toliau – Aprašas) parengtas vadovaujantis:

1.2.1. Lietuvos Respublikos alternatyviųjų degalų įstatymu;

1.2.2. Lietuvos Respublikos atsinaujinančių išteklių energetikos įstatymu;

1.2.3. Lietuvos Respublikos kooperatyvinių bendrovių (kooperatyvų) įstatymu;

1.2.4. Lietuvos Respublikos pirkimų, atliekamų vandentvarkos, energetikos, transporto ar pašto paslaugų srities perkančiųjų subjektų, įstatymu;

1.2.5. Lietuvos Respublikos smulkiojo ir vidutinio verslo plėtros įstatymu;

1.2.6. Lietuvos Respublikos strateginio valdymo įstatymu;

1.2.7. Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymu;

1.2.8. Nacionaline klimato kaitos valdymo darbotvarke, patvirtinta Lietuvos Respublikos Seimo 2021 m. birželio 30 d. nutarimu Nr. XIV-490 „Dėl Nacionalinės klimato kaitos valdymo darbotvarkės patvirtinimo“;

1.2.9. Lietuvos Respublikos traktorių, savaeigių ir žemės ūkio mašinų ir jų priekabų registro įsteigimo ir jo nuostatais, patvirtintais Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2006 m. kovo 14 d. nutarimu Nr. 247 „Dėl Lietuvos Respublikos traktorių, savaeigių ir žemės ūkio mašinų ir jų priekabų registro įsteigimo ir jo nuostatų patvirtinimo“;

1.2.10. Strateginio valdymo metodika, patvirtinta Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2021 m. balandžio 28 d. nutarimu Nr. 292 „Dėl Strateginio valdymo metodikos patvirtinimo“;

1.2.11. 2014 m. birželio 17 d. Komisijos reglamentu (ES) 651/2014, kuriuo tam tikrų kategorijų pagalba skelbiama suderinama su vidaus rinka taikant Sutarties 107 ir 108 straipsnius, su visais pakeitimais (toliau – Reglamentas (ES) 651/2014);

1.2.12. 2022 m. gruodžio 14 d. Komisijos reglamentu (ES) 2022/2472, kuriuo skelbiama, kad tam tikrų kategorijų pagalba žemės bei miškų ūkio sektoriuose ir kaimo vietovėse yra suderinama su vidaus rinka pagal Sutarties dėl Europos Sąjungos veikimo 107 ir 108 straipsnius, su visais pakeitimais (toliau – Reglamentas (ES) 2022/2472);

1.2.13. Traktorių, savaeigių ir žemės ūkio mašinų ir jų priekabų registravimo taisyklės, patvirtintos Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministro 2006 m. spalio 2 d. įsakymu Nr. 3D-384 „Dėl Traktorių, savaeigių ir žemės ūkio mašinų ir jų priekabų registravimo taisyklių patvirtinimo“ (toliau – Registravimo taisyklės);

1.2.14. Subjektų, kurie nėra perkančiosios organizacijos pagal Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymą ir nėra perkantieji subjektai pagal Lietuvos Respublikos pirkimų, atliekamų vandentvarkos, energetikos, transporto ar pašto paslaugų srities perkančiųjų subjektų įstatymą, pirkimų vykdymo tvarkos aprašu, patvirtintu Lietuvos Respublikos aplinkos ministro 2010 m. rugsėjo 14 d. įsakymu Nr. D1-762 „Dėl Subjektų, kurie nėra perkančiosios organizacijos pagal Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymą ir nėra perkantieji subjektai pagal Lietuvos Respublikos pirkimų, atliekamų vandentvarkos, energetikos, transporto ar pašto paslaugų srities perkančiųjų subjektų, įstatymą, pirkimų vykdymo tvarkos aprašo patvirtinimo (toliau – Subjektų, kurie nėra perkančiosios organizacijos aprašas);

1.2.15. Aplinkos apsaugos kriterijų taikymo, vykdant žaliuosius pirkimus, tvarkos aprašu, patvirtintu Lietuvos Respublikos aplinkos ministro 2011 m. birželio 28 d. įsakymu Nr. D1-508 „Dėl Aplinkos apsaugos kriterijų taikymo, vykdant žaliuosius pirkimus, tvarkos aprašo patvirtinimo“ (toliau – Žaliųjų pirkimų aprašas);

1.2.16. Projektų, finansuojamų valstybės biudžeto lėšomis, administravimo ir finansavimo taisyklėmis, patvirtintomis Lietuvos Respublikos finansų ministro 2021 m. birželio 28 d. įsakymu Nr. 1K-227 „Dėl Strateginio valdymo metodikos taikymo“ (toliau – Projektų taisyklės).

1.3. Apraše vartojamos sąvokos suprantamos taip, kaip jos apibrėžtos Aprašo 1.2 papunktyje nurodytuose teisės aktuose.

2. Reikalavimai projektams, pareiškėjams ir partneriams

2.1. Pagal Aprašą finansuojama veikla – naujų antros kartos biodegalais varomų, t. y. biodujomis, biometanu, taip pat elektra varomos žemės ūkio technikos ir (ar) savaeigių mašinų: traktorių, derliaus nuėmimo technikos, krautuvų, savaeigių purkštuvų, kitos technikos, naudojamos žemės ūkio produktų gamyboje (toliau – žemės ūkio technika ir (ar) savaeigė mašina) pirkimas. Nauja žemės ūkio technika ir  (ar) savaeigė mašina – nuo  kurios pirmo registravimo iki registravimo valdytojo vardu yra praėję ne daugiau kaip 6 (šeši) mėnesiai. Pirmo registravimo Lietuvoje data – ne ankstesnė kaip kvietimo teikti paraiškas Lietuvos Respublikos aplinkos ministerijos Aplinkos projektų valdymo agentūrai (toliau – Agentūra) paskelbimo diena.

2.2. Pagal aprašą galimi pareiškėjai:

2.2.1. pirminės žemės ūkio gamybos veiklą vykdantys subjektai, įskaitant fizinius asmenis, kurie priskiriami labai mažų, mažųjų ir vidutinių įmonių kategorijai vadovaujantis Reglamento 2022/2472 I priedu; 

2.2.2. pripažinti pirminę žemės ūkio gamybos veiklą vykdantys žemės ūkio kooperatyvai (kaip nurodyta Kooperatyvinių bendrovių (kooperatyvų) įstatymo 31 straipsnyje), kurie priskiriami labai mažų, mažųjų ir vidutinių įmonių kategorijai vadovaujantis Reglamento 2022/2472 I priedu;

2.3. Projektas vykdomas be partnerių.

2.4. Pagal Aprašą teikiamo finansavimo forma – dotacija.

2.5. Pagal 2022–2030 metų plėtros programos valdytojos Lietuvos Respublikos aplinkos ministerijos aplinkos apsaugos ir klimato kaitos valdymo plėtros programos pažangos priemonės Nr. 02-001-06-04-02 „Didinti klimato kaitos politikos veiksmingumą“ veiklą Nr. 9.4 „Antros kartos biodegalais ir elektra varomos žemės ūkio technikos skatinimas“ projektams įgyvendinti skiriama iki 7 000 000 (septynių milijonų) eurų Klimato kaitos programos lėšų.

2.6. Pagal Aprašą projektui teikiama valstybės pagalba, kaip ji apibrėžta Sutarties dėl Europos Sąjungos veikimo 107 straipsnyje. Finansavimas skiriamas kaip valstybės pagalba, teikiama pagal Reglamento (ES) 2022/2472 14 straipsnį, kuriame nurodyta, kad pagalba teikiama investicijoms į žemės ūkio valdas, susijusias su pirmine žemės ūkio gamyba. Pagalba teikiama siekiant 14 straipsnio 3e dalies tikslo: prisidėti prie klimato kaitos švelninimo ir prisitaikymo prie jos, be kita ko, mažinant išmetamą šiltnamio efektą sukeliančių dujų kiekį ir didinant anglies dioksido pašalinimą absorbentais, taip pat skatinant tvarią energiją ir energijos vartojimo efektyvumą. Didžiausia galima projekto finansuojama dalis negali sudaryti daugiau kaip 50 proc. tinkamų finansuoti išlaidų. Projektui skirtas finansavimas išmokamas pagal projekto finansavimo sutartyje nustatytą finansavimo sumą. 

2.7. Projektui skiriamos finansavimo lėšos yra valstybės pagalba, kurios dydis nustatomas pagal Aprašo 8 punkto nuostatas. Finansavimo dydis nustatomas kaip skirto finansavimo santykis su projekto tinkamų finansuoti išlaidų suma. Dotacijos vienos įmonės vienam investiciniam projektui dydis negali viršyti 600 000 (šešių šimtų tūkstančių) eurų. Viena įmone tai pat laikomi atskiri juridiniai subjektai, jei vienas iš jų turi kito subjekto kontrolinį akcinį paketą ir juos sieja funkciniai, ekonominiai ir struktūriniai ryšiai.

2.8. Jei žemės ūkio technikos ir (ar) savaeigės mašinos įsigyjamos išperkamosios nuomos (lizingo) būdu, jos pareiškėjo nuosavybėn turi pereiti iki galutinio mokėjimo prašymo pateikimo Agentūrai dienos; konkrečios sąlygos nustatomos finansavimo sutartyje.

2.9. Finansavimas už tą pačią žemės ūkio techniką ir (ar) savaeigę mašiną gali būti skiriamas tik vieną kartą.

2.10. Finansavimas neteikiamas žemės ūkio technikai ir (ar) savaeigėms mašinoms, registruotoms ne Lietuvos Respublikos teritorijoje.  

2.11. Projekto tinkamų finansuoti išlaidų dalis, kurios nepadengia projektui skiriamo finansavimo lėšos, ir netinkamos finansuoti projekto išlaidos turi būti finansuojamos pareiškėjo lėšomis. Pareiškėjo nuosavų lėšų šaltiniai, iš kurių įgyvendinamas projektas ar jo dalis, turi būti aiškiai apibrėžti, patikimi, tinkami, pakankami ir realūs projektų įgyvendinimo planų (toliau – PĮP) pateikimo metu. Pakankamai apibrėžtais, patikimais ir tinkamais nuosavų lėšų finansavimo šaltiniais gali būti laikoma:

2.11.1. kredito įstaigos paskola; jei pareiškėjo planuojamas nuosavų lėšų šaltinis yra kredito įstaigos paskola, pateikiamas preliminarus kredito įstaigos sprendimas suteikti paskolą;

2.11.2. pareiškėjo piniginės lėšos; su PĮP pateikiamas sprendimas, patvirtintas juridinio asmens atitinkamo valdymo organo ar asmens (asmenų grupės), turinčio (-ios) teisę priimti tokius sprendimus, kuriuo nutarta projektui skirti tam tikrą lėšų sumą, ir informacija apie lėšų šaltinį (kredito įstaigos sąskaitos (-ų) išrašas ar kredito įstaigos pažyma apie pareiškėjo turimas lėšas, numatomos pajamos, pelnas, nepaskirstytini rezervai ar kt.).

2.12. Projektų atranką Agentūra atlieka tęstinės atrankos būdu (paraiškos priimamos, kol pakanka lėšų projektams įgyvendinti (7 000 000 eurų), bet ne ilgiau kaip 12 mėn. nuo kvietimo pradžios).

2.13. Projektų atranką vykdo ir įgyvendinimą administruoja Agentūra.

2.14. Vienas pareiškėjas vieno kvietimo teikti PĮP metu gali pateikti tik vieną PĮP per Agentūros informacinę sistemą (toliau – APVIS) (https://apvis.apva.lt). PĮP rengiamas pagal Agentūros paskelbtą kvietimo formą.

2.15. PĮP teikiami tik per APVIS, vertinami ir atrenkami vadovaujantis Projektų taisyklių III skyriaus antrajame skirsnyje „PĮP vertinimas“ ir kvietime teikti PĮP nustatyta tvarka.

2.16. PĮP nurodyti duomenys, be Agentūros paklausimo, po PĮP pateikimo dienos negali būti koreguojami ar tikslinami.

2.17. Planuojamų pirkti žemės ūkio technikos ir (ar) savaeigių mašinų skaičius neribojamas. Pareiškėjas yra atsakingas už projekto įgyvendinimą, rezultatus ir turi užtikrinti, kad įsigytos žemės ūkio technikos ir (ar) savaeigės mašinos 5 metus pasibaigus projekto finansavimui būtų registruotos Lietuvos Respublikos teritorijoje. Pareiškėjas įsipareigoja neparduoti ar kitaip neperleisti žemės ūkio technikos ir (ar) savaeigės mašinos, už kurią skirta dotacija, 5 metus nuo dotacijos sumokėjimo datos.

2.18. Projekto veiklos mažins šiltnamio efektą sukeliančių dujų (toliau – ŠESD) žemės ūkiui ir transportui būdingų oro teršalų kiekį Lietuvoje.

2.19. Pagal Aprašą finansavimas projektui neskiriamas, jeigu pareiškėjas įrašytas į Europos Sąjungos sankcijų, skelbiamų Europos Komisijos interneto tinklalapyje  (https://data.europa.eu/apps/eusanctionstracker/entities/), sąrašą.

2.20. Su PĮP pareiškėjas turi pateikti Agentūrai užpildytus Projektų taisyklėse nustatytus PĮP priedus ir šiuos dokumentus arba informaciją:

2.20.1. apie planuojamus pirkti žemės ūkio technikos ir (ar) savaeigės mašinos tipus ir skaičių, PĮP turi būti nurodyta technikos varomosios galios (variklio) kuro rūšis (biometanas, biodujos,  ar elektra) ir nominali galia (kW);

2.20.2. dokumentus, pagrindžiančius projekto biudžetą (tiekėjo komercinis pasiūlymas (mažiausiai 1) arba bent 1 nuoroda į rinkos kainas);

2.20.3. deklaraciją, kurioje patvirtina, kad PĮP numatytos išlaidos nebuvo, nėra ir nebus finansuojamos iš kitų ES ir (ar) nacionalinių programų ir (ar) priemonių; 

2.20.4. jei pareiškėjas yra pripažintas žemės ūkio kooperatyvas, pareiškėjas turi pateikti šį statusą patvirtinančius dokumentus; 

2.20.5. deklaraciją, kad sutinka, jog kiekvienais vėlesniais ūkiniai metais, pradedant nuo kitų ūkinių metų, kai įsigyta žemės ūkio technika ir (ar) savaeigės mašinos, naudojamos pirminei žemės ūkio gamybai, sunaudojamas lengvatinio akcizų tarifo degalų (gazolių) kiekis ūkyje būtų sumažintas atsižvelgiant į perkamų žemės ūkio technikos ir (ar) savaeigių mašinų vienetų nominalią suminę galią (kW).

2.20.6. apie planuojamą ŠESD sumažinimą per projekto įgyvendinimo laikotarpį. Įsigyjant elektra ir (ar) antros kartos biodegalais, t. y. biometanu ar biodujomis varomą žemės ūkio techniką ir (ar) savaeiges mašinas, projekto vertinamasis laikotarpis – 10 metų. ŠESD apskaičiuoti naudojama Agentūros kvietime nurodyta ir  interneto svetainėje paskelbta skaičiuoklė;

2.20.7. pareiškėjo smulkiojo ar vidutinio verslo statuso deklaraciją, jei pareiškėjas yra maža arba vidutinė įmonė, kaip šios sąvokos apibrėžtos Smulkiojo ir vidutinio verslo plėtros įstatymo 3 straipsnyje, arba laisvos formos deklaraciją, jei pareiškėjas yra didelė įmonė (t. y. juridinis asmuo, neatitinkantis labai mažos, mažos arba vidutinės įmonės apibrėžties, pateiktos Smulkiojo ir vidutinio verslo plėtros įstatyme), kuri patvirtina, kad įmonė neturi smulkiojo ir vidutinio verslo subjekto statuso, ir informaciją apie susijusių įmonių sąrašą. Pareiškėjo įmonės dydis vertinamas pagal Reglamento 651/2014 I priedą. Jei pareiškėjas teiks smulkiojo ir vidutinio verslo statuso deklaraciją (pasirenkamas vienas iš būdų):

2.20.7.1. ji gali būti pildoma prisijungus prie valstybės įmonės Registrų centro (toliau – VĮ Registrų centras) savitarnos (https://svv.registrucentras.lt/), naudojantis smulkiojo ar vidutinio verslo subjekto statuso deklaracijos pildymo įrankiu, kuris automatiškai užpildo šią deklaraciją, nes turi sąsają su reikalingomis VĮ Registrų centro informacinėmis sistemomis;

2.20.7.2 jos forma, patvirtinta Lietuvos Respublikos ekonomikos ir inovacijų ministro 2008 m. kovo 26 d. įsakymu Nr. 4-119 „Dėl Smulkiojo ir vidutinio verslo subjekto statuso deklaravimo tvarkos aprašo ir Smulkiojo ir vidutinio verslo subjekto statuso deklaracijos formos patvirtinimo“ (https://eimin.lrv.lt/lt/veiklos-sritys/verslo-aplinka/smulkiojo-ir-vidutinio-verslo-politika/statuso-deklaravimas-aktualus-dokumentai), pildoma ir teikiama Excel formatu, pasirašyta kvalifikuotu parašu;

2.20.8. pareiškėjo pastarųjų finansinių metų Lietuvos Respublikos įstatymuose nustatyta tvarka patvirtintų metinės finansinės (ir konsoliduotosios, jeigu taikoma) atskaitomybės dokumentų kopijas (netaikoma pareiškėjui, šias kopijas pateikusiam Juridinių asmenų registrui).

2.21. Pareiškėjas atsako, kad įsigyta žemės ūkio technika ir (ar) savaeigė mašina būtų įregistruota Lietuvos Respublikos traktorių, savaeigių ir žemės ūkio mašinų ir jų priekabų registre vadovaujantis Registravimo taisyklėmis.

2.22. Įgyvendinant pagal Aprašą finansuojamą veiklą, turi būti įsigyta žemės ūkio technika ir (ar) savaeigė mašina (kaip nurodyta Aprašo 2.2 papunktyje), kurioms (kiekvienai) taikomi šie reikalavimai:

2.22.1. nauja žemės ūkio technika ir  (ar) savaeigė mašina – nuo kurios pirmo registravimo iki registravimo valdytojo vardu yra praėję ne daugiau kaip 6 (šeši) mėnesiai. Pirmo registravimo Lietuvoje data – ne ankstesnė kaip kvietimo teikti PĮP Agentūrai paskelbimo diena; 

2.22.2. užregistruota minėtomis Traktorių, savaeigių ir žemės ūkio mašinų ir jų priekabų registravimo taisyklėmis.

2.23. PĮP Agentūra įvertina per 60 darbo dienų.

2.24. Finansavimas skiriamas pareiškėjams eilės tvarka pagal tinkamai pateikto PĮP (pagal kurį priimamas sprendimas skirti finansavimą) registravimo eiliškumą. Atlikus PĮP vertinimą, sprendimas skirti finansavimą įforminamas Agentūros direktoriaus įsakymu; skirtas finansavimas skelbiamas Teisės aktų registre.  Skelbiamoje informacijoje nurodomi pareiškėjai, pareiškėjų (įmonių) kodai, projektų numeriai, dotacijos dydis.

2.25. Agentūros direktoriaus įsakymu skyrus finansavimą, pareiškėjas bet kuriuo metu turi teisę jo atsisakyti. Apie finansavimo atsisakymą pareiškėjas informuoja Agentūrą per APVIS nurodydamas atsisakymo aplinkybes ir (ar) priežastis. Pareiškėjas išmokėtas lėšas privalo grąžinti per 10 darbo dienų.

2.26. Agentūros direktoriaus įsakymu patvirtinus finansavimą, Agentūra per 30 darbo dienų su pareiškėju suderina ir pasirašo projekto finansavimo sutartį.

2.27. Projektų įgyvendinimo reikalavimai:

2.27.1. Projekto įgyvendinimo laikotarpis turi būti ne ilgesnis kaip 24 mėnesiai (nuo projekto finansavimo sutarties pasirašymo dienos) pagal projekto sutartyje, Apraše ir Projektų taisyklėse nustatytus reikalavimus. Agentūra gali jį pratęsti neviršydama pusės nustatyto projekto įgyvendinimo laikotarpio dėl nuo pareiškėjo nepriklausančių objektyvių priežasčių, kurių jis negalėjo numatyti pateikdamas PĮP. Priėmusi sprendimą pratęsti projekto įgyvendinimo laikotarpį, Agentūra apie priimtą sprendimą per 10 darbo dienų informuoja pareiškėją per APVIS.

2.27.2. Bendras projekto įgyvendinimo laikotarpis, įskaitant projekto įgyvendinimo termino pratęsimą, vadovaujantis 2.27.1 papunkčiu, negali būti ilgesnis kaip 36 mėnesiai.

2.28. Vadovaujantis Informacijos apie įgyvendintą Klimato kaitos programos projektą viešinimo gairėmis, pareiškėjai Klimato kaitos programos lėšomis įsigytą žemės ūkio techniką ir (ar) savaeiges mašinas privalo pažymėti Aplinkos ministerijos ir Agentūros logotipais, kuriuose nurodyta, kad projektas finansuotas Klimato kaitos programos lėšomis.

2.29. Pareiškėjas privalo užtikrinti, kad visi su projekto įgyvendinimu susiję pirkimai būtų vykdomi laikantis pirkimų vykdymo ir vertinimo tvarkos reikalavimų:

2.29.1. Pareiškėjas, kai jis yra perkančioji organizacija, prekių, paslaugų ar darbų pirkimus, susijusius su projekto įgyvendinimu, privalo atlikti vadovaudamasis Viešųjų pirkimų įstatymu arba  Pirkimų, atliekamų vandentvarkos, energetikos, transporto ar pašto paslaugų srities perkančiųjų subjektų, įstatymu, kai jis nėra perkančioji organizacija, – vadovaudamasis Subjektų, kurie nėra perkančiosios organizacijos aprašu. Pareiškėjas yra atsakingas už pirkimų reikalavimų laikymąsi teisės aktuose nustatyta tvarka.

2.29.2. Pareiškėjas turi vykdyti žaliuosius pirkimus vadovaudamasis Žaliųjų pirkimų aprašu.

2.30. Siekiant užtikrint atitiktį Reglamento (ES) 2022/2472 6 straipsnio nuostatoms, projekto veiklos gali būti pradėtos įgyvendinti tik užregistravus PĮP APVIS. Projekto arba veiklos darbų pradžia suprantama taip, kaip ji apibrėžta Reglamento (ES) 2022/2472 2 straipsnio 53 punkte: projekto arba veiklos darbų pradžia – su investicija susijusios veiklos ar statybos darbų pradžia arba pirmasis teisiškai privalomas įsipareigojimas užsakyti įrenginius ar paslaugas, arba kitas įsipareigojimas, dėl kurio projektas arba veikla tampa neatšaukiami, atsižvelgiant į tai, kuris įvykis pirmesnis; žemės pirkimas ir parengiamieji darbai, pavyzdžiui, leidimų gavimas ir galimybių studijų vykdymas, darbų arba veiklos pradžia nelaikomi. Finansavimas neskiriamas projektui, kurio veiklos pradėtos įgyvendinti iki PĮP užregistravimo Agentūroje dienos.

3. Reikalavimai jungtinio projekto projektams ir jungtinio projekto projektų pareiškėjams

Netaikomas

4. Projekto tikslinės grupės

Tikslinę grupę sudaro tiesioginiai ir netiesioginiai naudos gavėjai. Tiesioginiai naudos gavėjai – pirminę žemės ūkio gamybos veiklą vykdantys subjektai; pripažinti žemės ūkio kooperatyvai (kaip nurodyta Kooperatyvinių bendrovių (kooperatyvų) įstatymo 31 straipsnyje), kurie vadovaujantis Reglamento 2022/2472 I priedu priskiriami labai mažų, mažųjų ir vidutinių įmonių kategorijai; labai mažos, mažos ir vidutinės įmonės, vykdančios pirminės žemės ūkio gamybos veiklą.

Netiesioginiai naudos gavėjai – visi Lietuvos Respublikos gyventojai, kadangi dėl tiesioginių naudos gavėjų poveikio sumažės išmetamų šiltnamio efektą sukeliančių dujų kiekis ir oro tarša.

5. Horizontaliųjų principų reikalavimai

5.1. Įgyvendinant projektą, neturi būti pažeidžiami horizontalieji principai (toliau – HP): darnaus vystymosi principai, įskaitant reikšmingos žalos nedarymo principą; lygių galimybių ir nediskriminavimo (dėl lyties, rasės, tautybės, pilietybės, kalbos, kilmės, socialinės padėties, tikėjimo, įsitikinimų ar pažiūrų, amžiaus, lytinės orientacijos, etninės priklausomybės, religijos, negalios ar kt.), įskaitant prieinamumo visiems reikalavimo užtikrinimą (paslaugų, infrastruktūros, fizinės ar e. aplinkos sprendimai, informacijos, transporto prieinamumo ir pan.); inovatyvumo (kūrybingumo) (vykdomi inovatyvūs viešieji pirkimai, taikomos naujos technologijos, kuriami ar diegiami inovatyvūs sprendimai ir pan.), turi būti atsižvelgiama į Jungtinių Tautų neįgaliųjų teisių konvencijos nuostatas. Neturi būti numatyta projekto įgyvendinimo veiksmų, kurie turėtų neigiamą poveikį įgyvendinant HP.

5.2. Projekto veiklomis prisidedama siekiant Nacionaliniame pažangos plane įtvirtinto darnaus vystymosi HP įgyvendinimo ir pažangos rodiklių „1.2. Žaliųjų viešųjų pirkimų vertės dalis nuo visų viešųjų pirkimų dalies“ ir „1.3. Išmetamų į atmosferą šiltnamio efektą sukeliančių dujų kiekio pokytis ES ATLPS nedalyvaujančiuose sektoriuose, palyginti su 2005 m.“.

5.3. Projekto veiklos neturės tiesioginio poveikio inovatyvumo (kūrybingumo) HP, nes nesusijusios su sisteminių inovacijų ekosistemos problemų sprendimu ar atviros, laisvos, savimi pasitikinčios ir kūrybingos visuomenės, kuri yra būtina inovatyvumo (kūrybingumo)  sąlyga, ugdymu.

5.4. Įgyvendinant projektą, turi būti laikomasi klimato ir aplinkos apsaugos standartų atsižvelgiant į Sutarties dėl Europos Sąjungos veikimo 11 straipsnį, Jungtinių Tautų darnaus vystymosi tikslus, Jungtinių Tautų bendrosios klimato kaitos konvencijos Paryžiaus susitarimą. Jokia projekto veikla neturėtų daryti reikšmingos žalos 6 aplinkos tikslams, nurodytiems 2020 m. birželio 18 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamente (ES) 2020/852 dėl sistemos tvariam investavimui palengvinti sukūrimo, kuriuo iš dalies keičiamas Reglamentas (ES) 2019/2088.

6. Europos Sąjungos pagrindinių teisių chartijos (toliau – Chartija) reikalavimai

Pagal Aprašą finansuojamos veiklos nepažeidžia Chartijos pagrindinių teisių: orumo; asmenų, privataus ir šeimos gyvenimo, sąžinės ir saviraiškos laisvės; asmens duomenų; prieglobsčio ir apsaugos perkėlimo, išsiuntimo ar išdavimo atveju; teisių į nuosavybę ir teisių užsiimti verslu; lyčių lygybės, vienodo požiūrio ir lygių galimybių, nediskriminavimo ir neįgaliųjų teisių; vaiko teisių; gero administravimo, veiksmingos teisinės gynybos, teisingumo; solidarumo ir darbuotojų teisių; aplinkos apsaugos.

Įgyvendinant projekto veiklas, negali būti pažeista Chartijoje įtvirtinta teisė į nuosavybę (žemę, kilnojamąjį turtą, materialųjį ir nematerialųjį turtą).

7. Apskritis, kurioje gali būti įgyvendinami projektai

Netaikoma. Projektai įgyvendinami Lietuvos Respublikos teritorijoje.

8. Reikalavimai valstybės pagalbai

8.1. Pagal Aprašą projektams teikiama valstybės pagalba, kaip ji apibrėžta Sutarties dėl Europos Sąjungos veikimo 107 straipsnyje. Finansavimas, skiriamas kaip valstybės pagalba projektams, yra investicinė pagalba, kuri teikiama pagal Reglamento (ES) 2022/2472 14 straipsnį. Teikiama valstybės pagalba turi atitikti Reglamento (ES) 2022/2472 I skyriaus ir 14 straipsnio nuostatas.

8.2. Didžiausia galima skirti projektui finansavimo lėšų suma nurodyta Aprašo 2.6 ir 2.7 papunkčiuose.

8.3. Apskaičiuojant pagalbos intensyvumą ir tinkamas finansuoti išlaidas, visi skaičiai imami prieš mokesčių ar kitų rinkliavų atskaitymą.

8.4. Praėjus 12 mėn. nuo pagalbos suteikimo dienos, mokėtina pagalba, įskaitant keliomis dalimis mokamą pagalbą, diskontuojama iki suteikimo momentu esamos jos vertės. Tinkamos finansuoti išlaidos diskontuojamos iki jų vertės pagalbos suteikimo dieną. Palūkanų norma, naudojama diskontuojant, yra pagalbos suteikimo dieną taikoma diskonto norma.

8.5. Pagalbos suteikimo diena laikoma sprendimo finansuoti projektą pasirašymo diena.

8.6. Valstybės pagalba neteikiama:

8.6.1. pareiškėjui, kuris yra patiriantis sunkumų, kaip tai apibrėžta Reglamento (ES) 651/2014 2 straipsnio 18 dalyje ir (įskaitant ir su ūkio subjektu Reglamento (ES) 2022/2472 I priedo 3 straipsnyje nurodytais ryšiais susijusius ūkio subjektus) Reglamento (ES) 2022/2472 2 straipsnio 59 punkte; 

8.6.2. pareiškėjui, kuris yra gavęs pagalbos, kuri suteikta pagalbos teikėjo Lietuvoje ir kuri Europos Komisijos sprendimu (dėl individualios pagalbos arba pagalbos schemos) buvo pripažinta nesuderinama su bendrąja rinka, arba yra sugrąžinęs visą neteisėtos ir nesuderinamos pagalbos sumą, įskaitant palūkanas, teisės aktuose nustatyta tvarka; 

8.6.3. yra gavęs ar siekia paramos iš kitų nacionalinių ir (ar) ES programų ir (ar) priemonių išlaidoms, numatytoms PĮP finansuoti; 

8.6.4. ūkio subjektui, kuriam išduotas vykdomasis raštas sumoms išieškoti pagal ankstesnį Komisijos sprendimą, kuriame Lietuvos institucijų suteikta pagalba skelbiama neteisėta ir nesuderinama su vidaus rinka; nauja valstybės pagalba negali būti teikiama, kol bus grąžinta neteisėta ir nesuderinama su vidaus rinka Lietuvoje gauta valstybės pagalba.

8.7. Valstybės pagalbos atitiktį Reglamento (ES) 2022/2472 nuostatoms atlieka Agentūra.

8.8. Pagal Aprašą teikiama valstybės pagalba gali būti sumuojama su:

8.8.1. kita valstybės pagalba, jei priemonės susijusios su skirtingomis tinkamomis finansuoti išlaidomis, kurias galima nustatyti;

8.8.2. kita valstybės pagalba, susijusia su tomis pačiomis tinkamomis finansuoti išlaidomis, kurios iš dalies arba visiškai sutampa, tik jeigu taip susumavus neviršijama didžiausia pagalbos suma ir dydis, taikomi tai pagalba pagal Reglamentą (ES) 2022/2472.

8.9. Agentūra teisės aktų nustatyta tvarka skiriamą pagalbos sumą (jeigu taikoma, – diskontuotą pagal Aprašo 8.4 papunktį) Suteiktos valstybės pagalbos ir  nereikšmingos (de minimis) pagalbos registre registruoja vadovaudamasi Suteiktos valstybės pagalbos ir nereikšmingos (de minimis) pagalbos registro nuostatais.

8.10. Kai skiriama pagalbos suma viršija Reglamento Nr. 2022/2472 9 straipsnio 1 dalies c punkte nustatytas ribas, informacija apie skirtą pagalbą per šešis mėnesius nuo pagalbos suteikimo dienos turi būti pateikiama į Europos Komisijos Valstybės pagalbos skaidrumo svetainėje.

8.11. Agentūra registruoja išsamius duomenis, informaciją ir saugo patvirtinamuosius dokumentus, kurie būtini siekiant nustatyti, ar įvykdytos visos Reglamentu Nr. 2022/2472 nustatytos sąlygos. Tokie duomenys saugomi 10 metų nuo ad hoc pagalbos suteikimo dienos kaip numatyta Reglamento Nr. 2022/2472 13 straipsnyje.

8.12. Paaiškėjus, kad pagal Aprašą suteikta neteisėta ir (arba) nesuderinama pagalba, vadovaujantis Lietuvos Respublikos konkurencijos įstatymo 551 straipsnio nuostatomis, pagalbos gavėjas privalo išmokėtą pagalbos sumą sugrąžinti savanoriškai arba ši suma išieškoma ne ginčo tvarka.

8.13. Agentūra elektroniniu paštu per 10 darbo dienų informuoja Lietuvos Respublikos aplinkos ministeriją apie pagalbą, viršijančią 100 000 eurų, nurodydama pareiškėjo pavadinimą, jo įmonės dydį, skirtą subsidiją.

9. Projektų atrankos kriterijai

Kiekvienas projektas turi atitikti Projektų taisyklių 7 priede nustatytus projektų bendruosius atrankos kriterijus.

10. Jungtinio projekto projektų atrankos kriterijai (pildoma tik jungtiniam projektui)

Netaikomas

11. Reikalavimai įgyvendinus projektų veiklas

11.1. Pasibaigus projekto finansavimui, 5 metus turi būti užtikrintas investicijų tęstinumas, t. y. įsigyta įranga naudojama Lietuvos Respublikos teritorijoje jos neperleidžiant ir neparduodant.

11.2. Projekto vykdytojas turi apdrausti projektui įgyvendinti skirtą ilgalaikį materialųjį turtą, kuris įsigytas ar sukurtas iš projektui skirto finansavimo lėšų, maksimaliu turto atkuriamosios vertės draudimu nuo visų galimų rizikos atvejų; turtas turi būti draudžiamas Aprašo 11.1 papunktyje nurodytą laikotarpį, kai yra įsigyjamas; draudžiamojo įvykio atveju projekto vykdytojas turi atkurti prarastą turtą.

11.3. Projekto vykdytojas turi užtikrinti, kad ilgalaikis materialusis turtas, įsigytas ar sukurtas iš projektui skirtų lėšų, būtų naudojamas ir prižiūrimas vadovaujantis gamintojo rekomendacijomis visą Aprašo 11.1 papunktyje nurodytą laikotarpį.

12. Kiti reikalavimai

12.1. Ne vėliau kaip iki einamųjų metų sausio mėnesio 20 dienos Agentūra pateikia Aplinkos ministerijai apibendrintą informaciją apie Klimato kaitos programos lėšomis finansuotus projektus, projektų metu įsigytą ir naudojamą įrangą ir (ar) techniką, sumažintą ŠESD kiekį.

IŠLAIDŲ TINKAMUMO FINANSUOTI REIKALAVIMAI

13. Išlaidų tinkamumo finansuoti reikalavimai

13.1. Pagal Aprašą tinkamos finansuoti išlaidos – investicinės išlaidos, skirtos pirkti žemės ūkio techniką ir (ar) savaeiges mašinas, varomas antros kartos biodegalais, t. y. biometanu, biodujomis ar varomos elektra.

13.2. Projekto išlaidos apmokamos išlaidų kompensavimo būdu projekto vykdytojui deklaruojant apmokėtas išlaidas projekto finansavimo sutartyje nustatyta tvarka.

13.3. Projekto vykdytojo prašymu, Agentūra priima sprendimą skirti iki 30 proc. projektui įgyvendinti skirtos projekto finansavimo sumos avansą. Avansinis mokėjimas skiriamas pateikus avansinio mokėjimo prašymą per APVIS ir finansų įstaigos ar draudimo įmonės garantiją, laidavimo raštą ar laidavimo draudimo raštą dėl avanso sumos. Jeigu finansų įstaiga ar draudimo įmonė registruota ne Lietuvoje, privaloma pateikti ir Lietuvos banko patvirtinimą. Sumokėta avanso suma proporcingai atskaitoma iš mokėjimo prašymo (-ų) sumos. Agentūra per 15 darbo dienų patikrina užpildytą avansinio mokėjimo prašymą ir, jei jis užpildytas tinkamai, nurodo Nacionaliniam bendrųjų funkcijų centrui prašyme nurodytą avansinio mokėjimo sumą išmokėti pareiškėjui į prašyme nurodytą banko sąskaitą arba nurodo pareiškėjui finansų įstaigos ar draudimo įmonės garantijos, laidavimo rašto ar laidavimo draudimo rašto trūkumus, kuriuos pareiškėjas turi ištaisyti per 5 darbo dienas.

13.4. Įgyvendinęs projektą per projekto įgyvendinimo terminą, projekto vykdytojas per APVIS Agentūrai pateikia galutinį mokėjimo prašymą su šiais privalomais dokumentais:

13.4.1.  žemės ūkio technikos ir (ar) savaeigės mašinos pirkimą įrodantys dokumentai;

13.4.2.  žemės ūkio technikos ir (ar) savaeigės mašinos technikos apmokėjimą įrodantys dokumentai;

13.4.3.  žemės ūkio technikos ir (ar) savaeigės mašinos pirkimo sutartis;

13.4.4. žemės ūkio technikos ir (ar) savaeigės mašinos priėmimo–perdavimo aktas;

13.4.5.  techninius duomenis patvirtinančių dokumentų kopijas (įrenginio pasas ir (ar) techninė specifikacija);

13.4.6.  registravimo faktą Lietuvos Respublikos traktorių, savaeigių ir žemės ūkio mašinų ir jų priekabų registre patvirtinantis dokumentas;

13.4.7.  žemės ūkio technikos ir (ar) savaeigės mašinos draudimas pagal Aprašo 11.2 punkto reikalavimus;

13.4.8.  įsigytos žemės ūkio technikos ir (ar) savaeigės mašinos nuotraukos, kuriose matyti Aprašo 2.28 punkto reikalavimus atitinkantis technikos žymėjimas;

13.4.9.  kitus Agentūros prašomus dokumentus, jų nuorašus (kopijas) arba informaciją, reikalingą išlaidų tinkamumui ir projekto įgyvendinimo baigimui įvertinti.

13.5. Agentūra, gavusi mokėjimo prašymą, vadovaudamasi projekto vykdytojo pateiktais projekto įgyvendinimą įrodančiais dokumentais, nustato, ar išlaidos atitinka nustatytus reikalavimus, ar neviršija Agentūros direktoriaus įsakyme nurodytos subsidijos sumos. Projekto vykdytojui pateikus netinkamą mokėjimo prašymą ar  jo nepatikslinus per Agentūros skirtą terminą, kuris turi būti ne trumpesnis kaip 5 darbo dienos ir ne ilgesnis kaip 15 darbo dienų, Agentūra mokėjimo prašymą atmeta. Spręsdama, kokį terminą skirti, Agentūra vertina nustatytus trūkumus ir per kiek laiko projekto vykdytojas galėtų juos realiai sutvarkyti.

13.6. Pagal Aprašą netinkamomis finansuoti laikomos išlaidos:

13.6.1. nurodytos Projektų taisyklių VII skyriaus trečiajame skirsnyje;

13.6.2. pridėtinės vertės mokestis;

13.6.3. žemės įsigijimo ar nuomos;

13.6.4. įrangos, įrenginių ir kito turto atsarginių ir (ar) pakaitinių dalių įsigijimo;

13.6.5. žemės ūkio technikos ir (ar) savaeigių mašinų eksploatavimo ir susijusios išlaidos, įskaitant išlaidas energijai, draudimo ir techninės priežiūros išlaidas;

13.6.6. su išperkamosios nuomos (lizingo) sutartimis susijusios išlaidos (pvz., nuomotojo pelnas, palūkanų perfinansavimo išlaidos, pridėtinės išlaidos ir draudimo mokesčiai);

13.6.7. naudojamo ilgalaikio turto nusidėvėjimo (amortizacijos) sąnaudos;

13.6.8. projektą vykdančio personalo ir (arba) projekto veiklose dalyvaujančių asmenų darbo užmokestis, komandiruočių ir kelionių išlaidos;

13.6.9. netiesioginės ir kitos išlaidos.

13.7. Nepiniginis pareiškėjo įnašas laikomas netinkamomis finansuoti išlaidomis.

14. Projektų veiklų ir jungtinio projekto projektų įgyvendinimui taikomi supaprastintai apmokamų išlaidų dydžiai

Netaikoma.

_______________

 

2022–2030 metų Lietuvos Respublikos

aplinkos ministerijos aplinkos apsaugos ir

klimato kaitos valdymo plėtros programos

pažangos priemonės Nr. 02-001-06-04-02

„Didinti klimato kaitos politikos

veiksmingumą“ veiklos „Antros kartos

biodegalais ir elektra varomos žemės ūkio

technikos skatinimas“ projektų finansavimo

sąlygų aprašo

1 priedas

 

PROJEKTO (ĮSKAITANT JUNGTINĮ) ATITIKTIES REIKŠMINGOS ŽALOS NEDARYMO HORIZONTALIAJAM PRINCIPUI VERTINIMO REIKALAVIMŲ APRAŠAS

 

Finansavimo šaltinis, pagal kurį finansuojamas projektas: Klimato kaitos programa

Aplinkos tikslai

Pagrindimas

Pagrindimo dokumentai
(pildo pareiškėjas, nurodydamas konkrečius su projektų įgyvendinimo planu teikiamus dokumentus)

1.  Klimato kaitos švelninimas

Vertinama, kad veikla „Antros kartos biodegalais ir elektra varomos žemės ūkio technikos skatinimas“ 100 procentų prisidedama prie klimato kaitos švelninimo – mažinamas šiltnamio efektą sukeliančių dujų kiekis (toliau – ŠESD).

Vadovaujantis 2021 m. vasario 12 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamento (ES) 2021/241, kuriuo nustatoma ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo priemonė, VI priedo klasifikatoriumi, taikomas 100 procentų paramos, siekiant su klimato kaita susijusių tikslų, skaičiavimo koeficientas (074).

Šia investicija svariai prisidedama mažinant (ŠESD) emisijas, didinant švaraus ar neutralaus poveikio klimatui  priemonių didinimo, nes planuojama pirkti žemės ūkio technika ir (ar) savaeiges mašinos bus varomos elektra ar antros kartos biodegalais, t. y. biometanu ir biodujomis.

Pagrindimo dokumentai neteikiami.

Su mokėjimo prašymu projekto vykdytojas teiks projektų įgyvendinimo planus (toliau – PĮP) žemės ūkio technikos ir (ar) savaeigių mašinų įsigijimą įrodančius dokumentus.

 

2.  Prisitaikymas prie klimato kaitos

Vertinama, kad planuojama įgyvendinti veikla „Antros kartos biodegalais ir elektra varomos žemės ūkio technikos skatinimas“ neturi jokio numatomo poveikio šiam aplinkos tikslui arba numatomas jos poveikis yra nereikšmingas, t. y. nedaro tiesioginio ir pirminio netiesioginio poveikio per visą gyvavimo ciklą, todėl laikoma, kad investicijos atitinka prisitaikymo prie klimato kaitos tikslą.

Planuojamos investicijos neturės neigiamos įtakos prisitaikymo prie klimato kaitos pastangoms ar atsparumui žmonių, gamtos, turto ir kitos ekonominės veiklos rizikai ir yra suderintos su vietos, sektoriaus ir šalies prisitaikymo pastangomis, nes neplanuojama kurti jokios infrastruktūros potvynių zonoje.

Projekto finansuojama veikla ir rezultatas – įsigyta žemės ūkio technika ir (ar) savaeigės mašinos neturės tiesioginio ar netiesioginio neigiamo poveikio prisitaikymo prie klimato kaitos tikslui, nes nenumatomas neigiamas poveikis žmonėms, gamtai ar turtui.

Pagrindimo dokumentai neteikiami.

Su mokėjimo prašymu projekto vykdytojas teiks „Antros kartos biodegalais ir elektra varomos žemės ūkio technikos skatinimas“ projektų finansavimo sąlygų apraše (toliau – Aprašas) ir (arba) kvietime teikti PĮP nurodytus žemės ūkio technikos ir (ar) savaeigių mašinų įsigijimą įrodančius dokumentus.

3.  Tausus vandens ir jūrų išteklių naudojimas ir apsauga

Vertinama, kad planuojama įgyvendinti veikla „Antros kartos biodegalais ir elektra varomos žemės ūkio technikos skatinimas“ neturi jokio numatomo poveikio šiam aplinkos tikslui arba numatomas jos poveikis yra nereikšmingas, t. y. nedaro tiesioginio ir pirminio netiesioginio poveikio per visą gyvavimo ciklą, todėl laikoma, kad investicijos atitinka tausaus vandens ir jūrų išteklių naudojimo ir apsaugos tikslą.

Planuojamos investicijos į visai netaršių transporto priemonių įsigijimą neturės jokio neigiamo tiesioginio ar netiesioginio poveikio tausaus vandens ir jūrų išteklių naudojimo ir apsaugos tikslui.

Pagrindimo dokumentai neteikiami.

Su mokėjimo prašymu projekto vykdytojas teiks PĮP ir žemės ūkio technikos ir (ar) savaeigių mašinų įsigijimą įrodančius dokumentus.

4.  Perėjimas prie žiedinės ekonomikos, įskaitant atliekų prevenciją ir perdirbimą

Vertinama, kad planuojama įgyvendinti veikla „Antros kartos biodegalais ir elektra varomos žemės ūkio technikos skatinimas“ neturi jokio numatomo poveikio šiam aplinkos tikslui arba numatomas jos poveikis yra nereikšmingas, t. y. nedaro tiesioginio ir pirminio netiesioginio poveikio per visą gyvavimo ciklą, todėl laikoma, kad investicijos atitinka žiedinės ekonomikos, įskaitant atliekų prevenciją ir perdirbimą, tikslą.

Pagrindimo dokumentai neteikiami.

Su mokėjimo prašymu projekto vykdytojas teiks PĮP ir žemės ūkio technikos ir (ar) savaeigių mašinų įsigijimą įrodančius dokumentus.

5.  Oro, vandens ar žemės taršos prevencija ir kontrolė

Vertinama, kad planuojama įgyvendinti veikla „Antros kartos biodegalais ir elektra varomos žemės ūkio technikos skatinimas“  neturi jokio numatomo poveikio šiam aplinkos tikslui arba numatomas jos poveikis yra nereikšmingas, t. y. nedaro tiesioginio ir pirminio netiesioginio poveikio per visą gyvavimo ciklą, todėl laikoma, kad investicijos atitinka oro, vandens ar žemės taršos prevencijos ir kontrolės tikslą.

Pagrindimo dokumentai neteikiami.

Su mokėjimo prašymu projekto vykdytojas teiks PĮP ir žemės ūkio technikos ir (ar) savaeigių mašinų įsigijimą įrodančius dokumentus.

6.  Biologinės įvairovės ir ekosistemų apsauga ir atkūrimas

Vertinama, kad planuojama įgyvendinti veikla „Antros kartos biodegalais ir elektra varomos žemės ūkio technikos skatinimas“  neturi jokio numatomo poveikio šiam aplinkos tikslui arba numatomas jos poveikis yra nereikšmingas, t. y. nedaro tiesioginio ir pirminio netiesioginio poveikio per visą gyvavimo ciklą, todėl laikoma, kad investicija atitinka biologinės įvairovės ir ekosistemų apsaugos ir atkūrimo tikslą.

Nenumatoma, kad investicijos turės neigiamą poveikį biologinės įvairovės ir ekosistemų apsaugos ir atkūrimo tikslui.

Pagrindimo dokumentai neteikiami.

Su mokėjimo prašymu projekto vykdytojas teiks PĮP ir žemės ūkio technikos ir (ar) savaeigių mašinų įsigijimą įrodančius dokumentus.

________________

 

2022–2030 metų Lietuvos Respublikos

aplinkos ministerijos aplinkos apsaugos ir

klimato kaitos valdymo plėtros programos

pažangos priemonės Nr. 02-001-06-04-02

„Didinti klimato kaitos politikos

 veiksmingumą“ veiklos „Antros kartos

biodegalais ir elektra varomos žemės ūkio

technikos skatinimas“ projektų finansavimo

sąlygų aprašo

2 priedas

 

 

PROJEKTŲ ATITIKTIES VALSTYBĖS PAGALBOS TAISYKLĖMS PATIKROS LAPAS

 

1.   Priemonės teisinis pagrindas

2022 m. gruodžio 14 d. Komisijos reglamento (ES)  2022/2472, kuriuo skelbiama, kad tam tikrų kategorijų pagalba žemės bei miškų ūkio sektoriuose ir kaimo vietovėse yra suderinama su vidaus rinka pagal Sutarties dėl Europos Sąjungos veikimo 107 ir 108 straipsnius (327, p. 1) (toliau – Reglamentas 2022/2472) 14 straipsnis

 

2. Duomenys apie paraišką / projektą / finansuojamas valstybės pagalbos (toliau – pagalba) gavėjo veiklas  

Pagalbos gavėją identifikuojantis numeris (jei taikoma)  

Pagalbos gavėjo pavadinimas  

Projekto pavadinimas  

 

Eil. Nr.

Klausimai 

Reglamento 2022/2472 straipsnis 

Taip 

Ne 

Pastabos

Pastaba: jei nors vienas langelis pažymimas „NE“, pagalba negali būti teikiama

1.  

Ar pagalbos gavėjas yra labai maža, maža ar vidutinė įmonė, kaip ji apibrėžta Reglamento 2022/2472 I priede?

1a, I priedas

 

2.  

Ar pagalbos gavėjas vykdo pirminės žemės ūkio gamybos veiklą, kaip ji apibrėžta Reglamento 2022/24722 2 straipsnio 44 papunktyje? 

1.1a 

3.  

Ar pagalba nėra teikiama su eksportu susijusiai veiklai trečiosiose šalyse arba valstybėse narėse, t. y. pagalbai, tiesiogiai susijusiai su eksportuojamais kiekiais, platinimo tinklo kūrimu bei veikla arba su kitomis einamosiomis išlaidomis, susijusiomis su eksporto veikla? 

1.3c 

Jeigu sąlyga tenkinama, žymima „TAIP“ 

4.  

A teikiant pagalbą nėra remiamas vietinių prekių naudojimas vietoj importuojamų prekių? 

1.3d 

Jeigu sąlyga tenkinama, žymima „TAIP“ 

5.  

Ar pagalbos gavėjas nėra sunkumų patirianti įmonė (ūkio subjektas) kaip ji apibrėžta Reglamento 2022/2472 2 straipsnio 59 papunktyje? 

1.5 

Jeigu sąlyga tenkinama, žymima „TAIP“ .

6.

Ar teikiant pagalbą pagalbos gavėjas nėra įpareigojamas naudoti nacionalinėje teritorijoje pagamintas  prekes arba nacionalines paslaugas?.  

1.6(a) 

Jeigu sąlyga tenkinama, žymima „TAIP“ 

7.

Ar teikiant pagalbą nėra ribojamos pagalbos gavėjo galimybės naudoti mokslinių tyrimų, plėtros ir inovacijų rezultatus kitose valstybėse narėse?  

1.6(b) 

Jeigu sąlyga tenkinama, žymima „TAIP“ 

8.

Ar individuali pagalba neviršija 600 000 EUR vienos įmonės vienam investiciniam projektui?

4.1(a) 

Jeigu sąlyga tenkinama, žymima „TAIP“ 

9.

Ar pagalba turi skatinamąjį poveikį, kaip apibrėžta Reglamento 2022/2472 6 straipsnio 2 dalyje? 

6.2

10.

Ar teikiamos pagalbos suma dydis  ir tinkamos finansuoti išlaidos apskaičiuoti kaip nustatyta Reglamento 2022/2472 7 straipsnyje? 

11.

Ar laikomasi pagalbos sumavimo reikalavimų, nustatytų Reglamento 2022/2472  8 straipsnyje? 

12.

Ar investicijos atitinka Reglamento 2022/2472 14 straipsnio 2 dalies nuostatas?

14.2

 

13.

Ar investicijomis siekiama vieno arba kelių Reglamento 2022/2472 14 straipsnio 3 dalyje nustatytų tikslų?

14.3

 

14.

Ar tinkamos finansuoti išlaidos atitinka Reglamento 2022/2472 14 straipsnio 6 ir 7 dalių nuostatas?

14.6, 14.7

 

15.

Ar pagalba nėra teikiama Reglamento 2022/2472 14 straipsnio 9 dalyje nustatytoms išlaidoms?

14.9

Jeigu sąlyga tenkinama, žymima „TAIP“ 

16.

Ar tenkinamos Reglamento 2022/2472 14 straipsnio 10 dalies nuostatos?

14.10

 

17.

Ar pagalbos dydis neviršija Reglamento 2022/2472 14 straipsnio 11-15 dalyse nustatytų dydžių?

14.11-15

Jeigu sąlyga tenkinama, žymima „TAIP“ 

18. 

Ar teikiama pagalba patenka į Reglamento  2022/2472 taikymo laikotarpį? 

64 

Reglamentas 2022/2472 taikomas nuo 2023 m. sausio 1 d. iki 2029 m. gruodžio 31 d. (+6 mėn. pereinamasis laikotarpis)

 

Pagalbos atitikties Reglamento 2022/2472 nuostatoms vertinimas  

19.  

Ar pagalbos gavėjui teikiama pagalba atitinka Reglamento 2022/2472 I skyriaus ir 14 straipsnio nuostatas?  

 

__________________________________

(vertintojas)

 

____________

(parašas)

____________

(data)

 

Patikros peržiūra:

□ Vertintojo išvadai pritarti

□ Vertintojo išvadai nepritarti

Pastabos:_______________________________________________________________________

 

 

______________________________________

(vertintojo tiesioginis vadovas)

 

 

____________

(parašas)

 

____________

(data)

 

 

 

_________________________________________________