Šilalės rajono savivaldybės administracijOS

DIREKTORIUS

 

Įsakymas

DĖL ŠILALĖS RAJONO SAVIVALDYBĖS EKSTREMALIŲ SITUACIJŲ KOMISIJOS IR JOS NUOSTATŲ PATVIRTINIMO

 

2017 m. balandžio 13 d. Nr. DĮV-457

Šilalė

 

 

Vadovaudamasis Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 29 straipsnio 8 dalies 2 punktu, 18 straipsnio 1 dalimi, Lietuvos Respublikos civilinės saugos įstatymo 14 straipsnio 5 punktu, Savivaldybių ekstremalių situacijų komisijų tipinių nuostatų, patvirtintų Priešgaisrinės apsaugos ir gelbėjimo departamento prie Vidaus reikalų ministerijos direktoriaus 2010 m. balandžio 6 d. įsakymu Nr. 1-110 „Dėl Savivaldybių ekstremalių situacijų komisijų tipinių nuostatų patvirtinimo“, 5 punktu:

1. S u d a r a u Šilalės rajono savivaldybės ekstremalių situacijų komisiją:

Raimundas Vaitiekus, Šilalės rajono savivaldybės administracijos direktorius, komisijos pirmininkas;

Edmundas Auškalnis, UAB „Šilalės vandenys“ direktorius, narys;

Linardas Balandis, Valstybės sienos apsaugos tarnybos Pagėgių rinktinės Sienos kontrolės skyriaus vyresnysis specialistas, narys;

Jonas Dambrauskas, VĮ „Tauragės regiono keliai“ Šilalės kelių tarnybos viršininkas, narys;

Elvyra Daubarienė, Nacionalinio visuomenės sveikatos centro prie Sveikatos apsaugos ministerijos Tauragės departamento Šilalės skyriaus vedėja, narė;

Zigmantas Grabauskas, Tauragės apskrities vyriausiojo policijos komisariato Šilalės rajono policijos komisariato Reagavimo skyriaus viršininkas, narys;

Egidijus Jakštas, Šilalės valstybinės maisto ir veterinarijos tarnybos l. e. viršininko – valstybinio veterinarijos inspektoriaus pareigas, narys;

Vaidotas Kėbla, Tauragės apskrities priešgaisrinės gelbėjimo valdybos Šilalės priešgaisrinės gelbėjimo tarnybos viršininkas, narys;

Evaldas Lazdauskas, Šilalės rajono savivaldybės priešgaisrinės tarnybos viršininkas, narys;

Antanas Leščauskas, Klaipėdos regiono aplinkos apsaugos departamento Šilalės rajono agentūros vedėjas – vyriausiasis valstybinis aplinkos apsaugos inspektorius, narys;

Algirdas Šniepis, UAB „Šilalės šilumos tinklai“ direktorius, narys.

2. T v i r t i n u Šilalės rajono savivaldybės ekstremalių situacijų komisijos nuostatus (pridedama).

3. S k i r i u Ekstremalių situacijų komisijos posėdžių sekretoriumi Martyną Remeikį, Teisės ir viešosios tvarkos skyriaus vyriausiąjį specialistą.

4. P r i p a ž į s t u netekusiais galios:

4.1. Šilalės rajono savivaldybės administracijos direktoriaus 2011 m. gegužės 19 d. įsakymą Nr. DĮV-562 „Dėl Šilalės rajono ekstremalių situacijų komisijos tvirtinimo“;

4.2. Šilalės rajono savivaldybės administracijos direktoriaus 2015 m. birželio 1 d. įsakymą Nr. DĮV-752 „Dėl Šilalės rajono savivaldybės administracijos direktoriaus 2011 m. gegužės 19 d. įsakymo Nr. DĮV-562 „Dėl Šilalės rajono ekstremalių situacijų komisijos tvirtinimo“ pakeitimo“;

4.3. Šilalės rajono savivaldybės administracijos direktoriaus 2010 m. spalio 7 d. įsakymą Nr. DĮV-972 „Dėl Šilalės rajono savivaldybės ekstremalių situacijų komisijos nuostatų patvirtinimo“.

5. P a v e d u šį įsakymą paskelbti Šilalės rajono savivaldybės interneto svetainėje www.silale.lt ir teisės aktų registre.

Šis įsakymas gali būti skundžiamas Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo nustatyta tvarka.

 

 

 

Direktorius                                                                                           Raimundas Vaitiekus


 

PATVIRTINTA

Šilalės rajono savivaldybės administracijos

direktoriaus 2017 m. balandžio 13 d.

įsakymu Nr. DĮV–457

 

 

ŠILALĖS RAJONO SAVIVALDYBĖS EKSTREMALIŲ SITUACIJŲ KOMISIJOS NUOSTATAI

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Šilalės rajono savivaldybės (toliau – Savivaldybės) ekstremalių situacijų komisijos nuostatai reglamentuoja Savivaldybės ekstremaliųjų situacijų komisijos (toliau – Savivaldybės ESK) sudėtį, tikslus, funkcijas, teises ir darbo organizavimo tvarką.

2. Savivaldybės ESK – iš valstybės ir/ar savivaldybių institucijų ir įstaigų valstybės tarnautojų ir/ar darbuotojų, turinčių teisę spręsti atstovaujamos institucijos kompetencijai priskirtus uždavinius, sudaryta nuolatinė komisija, koordinuojanti ekstremaliųjų situacijų prevenciją, valdymą, likvidavimą ir padarinių šalinimą.

3. Pagrindiniai Savivaldybės ESK steigimo tikslai – pasirengti greitai ir efektyviai valdyti savivaldybės teritorijoje gresiančią ir (ar) susidariusią ekstremaliąją situaciją bei šalinti jos padarinius savivaldybėje esančiomis civilinės saugos sistemos pajėgomis ir naudojant savivaldybėje turimus arba iš kitų savivaldybių gautus materialinius išteklius.

4. Savivaldybės ESK savo veikloje vadovaujasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymu, Lietuvos Respublikos civilinės saugos įstatymu, šiais nuostatais ir kitais teisės aktais, reglamentuojančiais civilinės saugos sistemos veiklą.

5. Savivaldybės ESK priimti sprendimai, reikalingi ekstremaliųjų situacijų prevencijai koordinuoti, gresiančiai ar susidariusiai ekstremaliajai situacijai valdyti, privalomi visoms valstybės ir savivaldybių institucijoms ir įstaigoms, kitoms įstaigoms ir ūkio subjektams, esantiems savivaldybės teritorijoje.

 

II SKYRIUS

SAVIVALDYBĖS ESK FUNKCIJOS

 

6. Savivaldybės ESK vykdo šias funkcijas:

6.1. ne rečiau kaip kartą per metus aptaria Savivaldybės civilinės saugos sistemos būklę, vertina savivaldybių institucijų ir įstaigų, kitų įstaigų ir ūkio subjektų pasirengimą reaguoti į ekstremaliąsias situacijas ir imasi priemonių šiam pasirengimui gerinti;

6.2. svarsto Savivaldybės ekstremaliųjų situacijų valdymo planą ir teikia jį tvirtinti Savivaldybės administracijos direktoriui;

6.3. teikia Savivaldybės administracijos direktoriui pasiūlymus dėl savivaldybės lygio ekstremaliosios situacijos skelbimo ir atšaukimo;

6.4. teikia Savivaldybės administracijos direktoriui pasiūlymus dėl Savivaldybės ekstremaliosios situacijos operacijų vadovo skyrimo;

6.5. gresiant ar susidarius savivaldybės lygio ekstremaliajai situacijai teikia Savivaldybės administracijos direktoriui pasiūlymus dėl antro (sustiprinto) ir trečio (visiškos parengties) civilinės saugos sistemos parengties lygių skelbimo ir atšaukimo;

6.6. teikia Savivaldybės administracijos direktoriui pasiūlymus dėl savivaldybės gyventojų evakavimo iš teritorijų, kuriose gali kilti didelis pavojus jų gyvybei ir (ar) sveikatai, ir gyventojų grįžimo į gyvenamąsias vietas, nustačius, kad ekstremaliosios situacijos sukelto pavojaus gyventojų gyvybei ar sveikatai nebėra;

6.7. priima sprendimus, reikalingus Savivaldybėje gresiančiai ar susidariusiai ekstremaliajai situacijai valdyti;

 

 

6.8. teikia visuomenei informaciją apie Šilalės rajono savivaldybei gresiančią ar susidariusią ekstremaliąją situaciją, padarinių šalinimą ir vykdomas priemones gyventojų ir turto apsaugai užtikrinti;

6.9. atsižvelgdama į gresiančios ar susidariusios ekstremaliosios situacijos pobūdį ar mastą, teikia Priešgaisrinės apsaugos ir gelbėjimo departamentui prie Vidaus reikalų ministerijos pasiūlymus dėl Lietuvos Respublikos Vyriausybės ekstremalių situacijų komisijos sušaukimo;

6.10. teikia Priešgaisrinės apsaugos ir gelbėjimo departamentui prie Vidaus reikalų ministerijos pasiūlymus dėl valstybės rezervo civilinės saugos priemonių atsargų naudojimo ekstremaliųjų situacijų metu;

6.11. atlieka kitas teisės aktų nustatytas su civilinės saugos sistemos uždavinių įgyvendinimu susijusias funkcijas.

III SKYRIUS

SAVIVALDYBĖS ESK TEISĖS

 

7. Savivaldybės ESK, vykdydama jei pavestas funkcijas, turi teisę:

7.1. gauti iš valstybės ir savivaldybės institucijų ir įstaigų, kitų įstaigų ir ūkio subjektų išsamią informaciją savivaldybės civilinės saugos parengties, pajėgų ir išteklių, įskaitant maisto ir kitų būtiniausių prekių atsargas, klausimais, taip pat – informaciją apie Savivaldybės ESK priimtų sprendimų įgyvendinimą;

7.2. svarstyti Savivaldybės ekstremaliųjų situacijų prevencijos priemonių planą;

7.3. priimti sprendimus dėl atitinkamos operacijų valdymo grupės sušaukimo, gresiant ar susidarius savivaldybės lygio ekstremaliajai situacijai;

7.4. priimti sprendimus dėl gelbėjimo ir neatidėliotinų darbų organizavimo;

7.5. teikti pasiūlymus dėl Savivaldybės ekstremaliosios situacijos operacijų vadovo pakeitimo;

7.6. priimti sprendimus dėl ilgalaikių padarinių šalinimo organizavimo;

7.7. prireikus kviestis Lietuvos ūkio ir mokslo specialistus pavojingųjų objektų veiklos ekspertizės atlikti, avarijų bei stichinių nelaimių padarinių šalinimo darbų vykdymo technologijos patikslinti ir darbams vykdyti;

7.8. teikti Šilalės rajono savivaldybės administracijos direktoriui pasiūlymus dėl prašymo gretimos (gretimų) savivaldybės (savivaldybių) pagalbos gyventojams evakuoti, gelbėjimo, paieškos ir neatidėliotiniems darbams atlikti, ekstremaliajam įvykiui ar ekstremaliosioms situacijoms likviduoti ir jų padariniams šalinti, kai Šilalės rajono savivaldybėje esančių civilinės saugos sistemos pajėgų ir materialinių išteklių nepakanka;

7.9. panaudoti visas savivaldybės teritorijoje esančias pajėgas ir materialinius išteklius ekstremaliajai situacijai likviduoti, jos padariniams šalinti, gelbėjimo darbams atlikti;

7.10. teisės aktų nustatyta tvarka prašyti leidimo panaudoti valstybės rezervo civilinės saugos priemones;

7.11. priimti sprendimus dėl ūkio subjektų ir kitų įstaigų turimų materialinių išteklių pasitelkimo neatidėliotinais atvejais;

7.12. priimti sprendimus dėl gyventojų, ūkio subjektų ir kitų įstaigų pasitelkimo atlikti privalomus darbus, būtinus ekstremaliajai situacijai likviduoti ir jos padariniams šalinti.

 

IV SKYRIUS

SAVIVALDYBĖS ESK DARBO ORGANIZAVIMAS

 

8. Savivaldybės ESK sudėtį ir nuostatus tvirtina Savivaldybės administracijos direktorius.

9. Savivaldybės ESK darbui vadovauja pirmininkas – Savivaldybės administracijos direktorius, kai jo nėra vienas iš Savivaldybės ESK narių, išrinktas posėdyje dalyvaujančių komisijos narių daugumos.

10. Savivaldybės ESK pirmininkas, savivaldybėje gresiant ekstremaliajai situacijai arba jai susidarius, sušaukia posėdžius ir organizuoja komisijos darbą. Savivaldybės ESK nariai turi susirinkti nedelsdami, o ne darbo metu, poilsio ir švenčių dienomis kaip galima greičiau.

 

 

11. Savivaldybės ESK pirmininkas ne rečiau kaip vieną kartą per metų ketvirtį šaukia ESK posėdį. Posėdis laikomas teisėtu, jeigu jame dalyvauja ne mažiau kaip du trečdaliai savivaldybės ESK narių.

12. Savivaldybės ESK nariui negalint dalyvauti posėdyje, į posėdį gali atvykti kitas, jį delegavusios institucijos įgaliotas atstovas.

13. Į Savivaldybės ESK posėdį gali būti kviečiami ir kiti asmenys.

14. Savivaldybės ESK sprendimai priimami dalyvaujančių posėdyje narių balsų dauguma. Balsams pasiskirsčius po lygiai, lemiamas yra savivaldybės ESK pirmininko, o kai jo nėra - komisijai vadovaujančio komisijos nario balsas.

15. Savivaldybės ESK sprendimai įforminami posėdžių protokolais, kuriuose taip pat nurodomi asmenys, atsakingi už posėdžio metu priimtų ir posėdžio protokole įformintų sprendimų įgyvendinimo kontrolę. Protokolą pasirašo posėdžio pirmininkas ir posėdžio sekretorius.

16. Savivaldybės ESK posėdžių protokolų skaitmeninės versijos skelbiamos Savivaldybės interneto svetainėje.

17. Savivaldybės ESK pirmininkas:

17.1. vadovauja komisijos darbui ir atsako už jai pavestų funkcijų vykdymą;

17.2. šaukia planinius ir neeilinius posėdžius, tvirtina jų darbotvarkes;

17.3. kontroliuoja, kaip vykdomi Savivaldybės ESK sprendimai;

17.4. vykdo kitas teisės aktų nustatytas funkcijas.

18. Savivaldybės ESK priimtų sprendimų dėl įvykių, ekstremaliųjų įvykių ir ekstremaliųjų situacijų likvidavimo, padarinių šalinimo, gyventojų ir turto gelbėjimo įgyvendinimą organizuoja ir koordinuoja savivaldybės ekstremaliųjų situacijų operacijų centras.

 

V SKYRIUS

BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

19. Savivaldybės ESK posėdžių protokolai ir kiti su Savivaldybės ESK veikla susiję dokumentai saugomi teisės aktų nustatyta tvarka.

20. Asmenys, pažeidę Savivaldybės ESK priimtus sprendimus, atsako Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatyta tvarka.

 

 

––––––––––––––