TAURAGĖS RAJONO SAVIVALDYBĖS TARYBA

 

SPRENDIMAS

DĖL VIENKARTINIŲ PAŠALPŲ SKYRIMO IR MOKĖJIMO TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO

 

2015 m. rugsėjo 9 d. Nr. 1-222

Tauragė

 

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 16 straipsnio 2 dalies 38 punktu, 18 straipsnio 1 dalimi, Lietuvos Respublikos piniginės socialinės paramos nepasiturintiems gyventojams įstatymo 4 straipsnio 2 dalimi Tauragės rajono savivaldybės taryba nusprendžia: 

1. Patvirtinti Vienkartinių pašalpų skyrimo ir mokėjimo tvarkos aprašą  (pridedama).

2. Pripažinti netekusiu galios Tauragės rajono savivaldybės tarybos 2007 m. birželio 20 d. sprendimą Nr. 1-122 „Dėl vienkartinių pašalpų skyrimo nuostatų patvirtinimo“

3. Paskelbti šį sprendimą Teisės aktų registre ir Tauragės rajono savivaldybės interneto svetainėje.

Šis sprendimas gali būti skundžiamas Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo nustatyta tvarka.

 

 

 

Savivaldybės meras                                                                                                      Sigitas Mičiulis

 


 

 

PATVIRTINTA

Tauragės rajono savivaldybės tarybos

2015 m. rugsėjo  9 d. sprendimu Nr.1-222

 

 

VIENKARTINIŲ PAŠALPŲ SKYRIMO IR MOKĖJIMO TVARKOS APRAŠAS

 

I. BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Vienkartinių pašalpų skyrimo ir mokėjimo tvarkos aprašas (toliau – Tvarkos aprašas) nustato vienkartinių pašalpų iš Tauragės rajono savivaldybės biudžeto lėšų skyrimo sąlygas ir dydžius, prašymų ir dokumentų pateikimo, pašalpų išmokėjimo tvarką.

2. Vienkartinės pašalpos, atsižvelgiant į Tauragės rajono savivaldybės (toliau – Savivaldybė) finansines galimybes, skiriamos tik Tauragės rajono savivaldybėje gyvenamąją vietą deklaravusiems ir faktiškai gyvenantiems gyventojams.

3. Vienkartinės pašalpos skiriamos siekiant padėti bendrai gyvenantiems asmenims arba vienam gyvenančiam asmeniui, patekusiam į sunkią materialinę padėtį, kai jis yra išnaudojęs visus kitus galimus pajamų gavimo šaltinius bei artimųjų ir bendruomenės paramą. Vienkartinės pašalpos neužtikrina ilgalaikio ekonominio ir socialinio saugumo, o tik padeda bendrai gyvenantiems asmenims ar vienam gyvenančiam asmeniui išgyventi sunkiomis materialinėmis sąlygomis.

4. Šiame Tvarkos apraše vartojamos sąvokos:

Bendrai gyvenantys asmenys – sutuoktiniai ir jų vaikai (įvaikiai) iki 18 metų; susituokęs asmuo, su kuriuo teismo sprendimu dėl sutuoktinių gyvenimo skyrium yra likę gyventi jų nepilnamečiai vaikai (įvaikiai), arba vienas iš tėvų ir jo vaikai (įvaikiai) iki 18 metų; neįregistravę santuokos ir bendrą ūkį tvarkantys pilnamečiai ar veiksniais pripažinti nepilnamečiai vyras ir moteris ir jų vaikai (įvaikiai) iki 18 metų. Į bendrai gyvenančių asmenų sudėtį taip pat įskaitomi dirbantys (taip pat savarankiškai dirbantys), jeigu per mėnesį jų gaunamos pajamos yra mažesnės kaip 1 valstybės remiamų pajamų dydis, arba nedirbantys (taip pat savarankiškai nedirbantys) nesusituokę ir savo vaikų (įvaikių) neauginantys pilnamečiai vaikai (įvaikiai) iki 24 metų, kurie mokosi pagal bendrojo ugdymo programą ar pagal formaliojo profesinio mokymo programą arba studijuoja aukštojoje mokykloje (studentai), įskaitant akademinių atostogų dėl ligos ar nėštumo laikotarpį, taip pat pilnamečiai vaikai (įvaikiai) nuo bendrojo ugdymo programos baigimo dienos iki tų pačių metų rugsėjo 1 dienos.

Vienas gyvenantis asmuo – vienas gyvenantis vyresnis kaip 18 metų asmuo arba veiksniu pripažintas nepilnametis, kuris yra nesusituokęs (įskaitant santuoką nutraukusius asmenis), taip pat susituokęs, tačiau teismo sprendimu gyvenantis skyrium, neturintis vaikų (įvaikių) arba jų turintis, tačiau teismo sprendimu dėl sutuoktinių gyvenimo skyrium ar dėl santuokos nutraukimo vaikai (įvaikiai) yra likę gyventi su kitu sutuoktiniu.

Socialinė rizika – veiksniai ir aplinkybės, dėl kurių asmenys patiria ar yra pavojus patirti jiems socialinę atskirtį: suaugusiųjų socialinių įgūdžių tinkamai prižiūrėti ir ugdyti vaikus (įvaikius) stoka ar nebuvimas; vaikų (įvaikių) visapusiško fizinio, protinio, dvasinio, dorovinio vystymosi ir saugumo sąlygų neužtikrinimas; psichologinė, fizinė ar seksualinė prievarta; smurtas; įsitraukimas ar polinkis įsitraukti į nusikalstamą veiklą; piktnaudžiavimas narkotinėmis, psichotropinėmis medžiagomis, alkoholiu, priklausomybė nuo narkotinių, psichotropinių medžiagų, alkoholio, azartinių lošimų; elgetavimas, valkatavimas, skurdas ir benamystė; motyvacijos dalyvauti darbo rinkoje stoka ar nebuvimas.

Valstybės remiamos pajamos (toliau – VRP) – nustatyta tvarka Lietuvos Respublikos Vyriausybės patvirtintas valstybės remiamų pajamų dydis.

Bazinė socialinė išmoka (toliau – BSI) – nustatyta tvarka Lietuvos Respublikos Vyriausybės patvirtintas bazinės socialinės išmokos dydis.

 

II. VIENKARTINIŲ PAŠALPŲ SKYRIMO SĄLYGOS IR DYDŽIAI

 

5.   Vienkartinės pašalpos gali būti skiriamos Tauragės rajono savivaldybės gyventojams, kurių gaunamos vidutinės pajamos per mėnesį vienam šeimos nariui neviršija: 1,5 VRP dėl ypatingai sunkios materialinės padėties (punktai 6.1, 6.6, 6.7); dėl ligos – 3 VRP (punktai 6.2, 6.5); nukentėjusiems nuo gaisro ar stichinių nelaimių - 3 VRP (punktas 6.4).

Skiriant vienkartinę pašalpą vienu kartu šeimoje gimus trims ir daugiau vaikų; grįžusiems iš laisvės atėmimo vietos (tardymo izoliatoriaus, pataisos namų ir kt.) – pajamos netestuojamos.

Gaunamos vidutinės pajamos per mėnesį apskaičiuojamos vadovaujantis Lietuvos Respublikos piniginės socialinės paramos nepasiturintiems gyventojams įstatymo 18 straipsniu.

Tauragės miesto gyventojų prašymai dėl vienkartinių pašalpų svarstomi savivaldybės Socialinės paramos teikimo komisijoje, o Tauragės rajono gyventojų – seniūnijose.

6. Vienkartinės pašalpos gali būti skiriamos:

6.1. iki 3 BSI – kai asmuo (asmenys) dėl objektyvių priežasčių (neįgalumo, nedarbo ir pan.) neturi pakankamai pajamų patenkinti būtiniausius poreikius: įsigyti maisto produktų, drabužių, avalynės, vaistų, akinių ir kitais atvejais;

6.2. iki 5 BSI – ligos atveju, atsižvelgiant į išrašą iš asmens sveikatos istorijos iš paskutinių 12 –os mėnesių bei į dokumentus įrodančius patirtas gydymosi išlaidas;

6.3. 1 BSI asmenims grįžusiems iš įkalinimo vietos, kurie minėtose įstaigose išbuvo ne trumpiau kaip 6 mėnesius ir jei jie kreipėsi dėl vienkartinės pašalpos per 1 mėnesį nuo išleidimo dienos, tačiau ne dažniau kaip kartą per kalendorinius metus;

6.4. nuo 2 iki 15 BSI – nukentėjus nuo gaisro ar stichinių nelaimių asmenims, kai žala padaryta nuosavybės teise turimam gyvenamajam būstui, ūkiniams pastatams ir (ar) jame esančiam turtui, jei nukentėjęs turtas nebuvo draustas.

6.5. iki 6 BSI - neįgaliems asmenims būsto pritaikymo, techninių pagalbos priemonių įsigijimo ir įrengimo išlaidoms iš dalies kompensuoti, jeigu asmuo pats savarankiškai atliko pritaikymo darbus;

6.6. iki 0,5 BSI – asmens tapatybės dokumentų tvarkymui asmenims, patyrusiems socialinę riziką;

6.7. iki 4 BSI - įsigyti kietajam kurui, kai bendrai gyvenantys asmenys ar vienas gyvenantis asmuo dėl objektyvių priežasčių (neturint būsto techninės apskaitos bylos ar kt. aplinkybių) negali gauti kompensacijos kietajam kurui įsigyti Lietuvos Respublikos piniginės socialinės paramos nepasiturintiems gyventojams įstatyme nustatyta tvarka;

6.8. 10 BSI kiekvienam vaikui šeimoje gimus trynukams ar ketvertukui.

7. Vienkartinės pašalpos neskiriamos asmenims, išlaikomiems iš valstybės ar Savivaldybės biudžeto lėšų:

7.1. gauna ilgalaikės socialinės globos paslaugas socialinės globos įstaigoje;

7.2. atlieka su laisvės atėmimu susijusią bausmę ar administracinį areštą, yra suimtas, jam paskirtos Baudžiamajame kodekse nustatytos priverčiamosios medicinos priemonės ar paskirta auklėjamojo poveikio priemonė – atidavimas į specialiają auklėjimo įstaigą.

8. Kitais šiame apraše nenumatytais atvejais vienkartinė pašalpa Socialinės paramos teikimo komisijos siūlymu gali būti skiriama savivaldybės tarybos sprendimu.

9. Iš asignavimų, skirtų vienkartinėms pašalpoms mokėti kituose teisės aktuose numatytais atvejais, išmokama:

9.1. mirus garbės piliečiui 1000 Eurų vienkartinė išmoka;

9.2. mirusio asmens, kurio gyvenamoji vieta teisės aktų nustatyta tvarka nebuvo deklaruota Lietuvos Respublikoje, laidojimo pašalpa 8 BSI.

 

III. PRAŠYMŲ IR DOKUMENTŲ PATEIKIMAS

 

10. Tauragės rajono gyventojai prašymus dėl vienkartinės pašalpos skyrimo pateikia seniūnijose ar Socialinės paramos skyriuje pagal faktinę gyvenamąją vietą. Asmenys, grįžę iš įkalinimo vietos, kreipiasi pagal pažymėjime apie asmens paleidimą nurodytą atvykimo gyventi vietą.

11. Kreipiantis dėl vienkartinės pašalpos, būtina pateikti asmens tapatybę patvirtinantį dokumentą ir prašymą skirti vienkartinę pašalpą. Prie prašymo, priklausomai nuo aplinkybių, pateikiami šie dokumentai:

11.1. vaikų gimimo, santuokos, ištuokos, mirties liudijimai;

11.2. bendrai gyvenančių asmenų ar vieno gyvenančio asmens pažyma apie paskutinių 3 mėnesių pajamas iki kreipimosi arba kreipimosi mėnesio pajamas, jeigu palyginti su praėjusiais 3 mėnesiais pasikeitė pajamų šaltinis ar šeimos sudėtis;

11.3. pažymėjimą apie asmens paleidimą iš įkalinimo vietos;

11.4. išrašus iš asmens sveikatos istorijos (ne senesnį nei paskutinių 12-os mėnesių iki kreipimosi) bei patirtų išlaidų pateisinamuosius dokumentus.

11.5. nukentėjusiems nuo gaisro ar stichinių nelaimių – pažyma iš priešgaisrinės gelbėjimo tarnybos, turto nuosavybę įrodantys dokumentai, jei informacija nėra gaunama iš valstybės ir žinybinių registrų bei valstybės informacinių sistemų;

11.6. kiti dokumentai, pagrindžiantys vienkartinės pašalpos būtinumą: receptai, čekiai, sąskaitos ir kt.

 

IV. VIENKARTINIŲ PAŠALPŲ SKYRIMAS IR IŠMOKĖJIMAS

 

12. Prašymą vienkartinei pašalpai skirti priėmęs seniūnijos socialinis darbuotojas ar Socialinės paramos skyriaus darbuotojas jį užregistruoja informacinėje sistemoje „Parama“ prašymo pateikimo dieną. Nuo prašymo pateikimo per 15 darbo dienų yra surašomas buities ir gyvenimo sąlygų patikrinimo aktas. Buities ir gyvenimo sąlygų patikrinimo aktas nereikalingas, kai kreipiamasi dėl vienkartinės pašalpos grįžus iš įkalinimo vietos.

13. Prašymai su pridėtais dokumentais pateikiami savivaldybės Socialinės paramos teikimo komisijai ar seniūnijų socialinės paramos teikimo komisijoms (toliau komisijoms), kurios juos apsvarsto ir teikia rekomendacijas dėl vienkartinių pašalpų skyrimo (neskyrimo). Komisijų posėdžiai vyksta ne rečiau kaip kartą per mėnesį.

14. Atsižvelgdamas į šio Aprašo 6 punkte nurodytas sąlygas, komisijos pirmininkas teikia rekomendaciją dėl vienkartinės pašalpos skyrimo (neskyrimo) ir nurodo rekomenduotiną vienkartinės pašalpos dydį arba jos neskyrimo priežastį.

15. Atsakingas specialistas per 3 darbo dienas nuo komisijos protokolo surašymo dienos parengia administracijos direktoriaus įsakymo dėl vienkartinių pašalpų skyrimo projektą.

16. Duomenys apie vienkartinių pašalpų paskyrimą (neskyrimą) įvedami į socialinės paramos informacinę sistemą „Parama“.

17. Pareiškėjas per 5 darbo dienas po sprendimo dėl paramos skyrimo (neskyrimo) priėmimo informuojamas jam patogiu prašyme nurodytu būdu (paštu, el. paštu, telefonu). Pranešime nurodomas skirtos pašalpos dydis. Prašymo netenkinimo atveju nurodoma neskyrimo priežastis bei nurodoma sprendimo apskundimo tvarka.

18. Skirta vienkartinė pašalpa po sprendimo priėmimo per 5 darbo dienas pervedama į prašyme nurodytą pareiškėjo banko sąskaitą arba išmokama savivaldybės administracijos centralizuotos buhalterijos kasoje ar seniūnijose pateikus asmens tapatybę patvirtinantį dokumentą.

19. Asmenims, grįžusiems iš įkalinimo įstaigos ir pateikusiems reikalingus dokumentus, vienkartinė pašalpa išmokama per 24 val. savivaldybės administracijos centralizuotos buhalterijos ar seniūnijos kasoje. Informacija apie grįžusių iš įkalinimo įstaigų asmenų skaičių ir jiems skirtą vienkartinę pašalpą pateikiama artimiausiame komisijos posėdyje.

20. Vienkartinė pašalpa tam pačiam asmeniui ar bendrai gyvenantiems asmenims gali būti skiriama vieną kartą per kalendorinius metus. Jeigu vienkartinė pašalpa neskiriama, pakartotinai dėl vienkartinės pašalpos skyrimo bendrai gyvenantis asmuo arba vienas gyvenantis asmuo gali kreiptis ne anksčiau, kaip po 6 mėnesių (išskyrus gaisro, trijų ir daugiau vaikų gimimo šeimoje bei ligos atvejus).

 

V. BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

21. Asmuo, pateikęs prašymą skirti vienkartinę pašalpą, privalo sudaryti galimybę patikrinti jo gyvenimo sąlygas, užimtumą ir atsako už pateiktos informacijos apie bendrai gyvenančius asmenis, gaunamas pajamas, turimą turtą ir kt. duomenų teisingumą.

22. Pareiškėjui gyvenamoje vietoje nesudarius sąlygų patikrinti buities ir gyvenimo sąlygų bei surašyti patikrinimo akto, vienkartinė pašalpa neskiriama.

23. Už vienkartinių pašalpų prašymų priėmimą, tvarkingą ir teisingą dokumentų pateikimą socialinės paramos teikimo komisijai atsako seniūnijų, Socialinės paramos skyriaus darbuotojai.

24. Ginčai dėl Savivaldybės administracijos direktoriaus priimtų sprendimų nagrinėjami Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo nustatyta tvarka.

 

______________________________