VILNIAUS MIESTO SAVIVALDYBĖS
ADMINISTRACIJOS DIREKTORIUS
ĮSAKYMAS
DĖL VILNIAUS MIESTO SAVIVALDYBĖS NEFORMALIOJO ŠVIETIMO ĮSTAIGŲ VEIKLOS ORGANIZAVIMO TVARKOS APRAŠO TVIRTINIMO
2016 m. gruodžio 30 d. Nr. 30-2882
Vilnius
Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos švietimo įstatymo 58 straipsnio 2 dalimi ir Lietuvos Respublikos neformaliojo vaikų švietimo koncepcija, patvirtinta Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro 2005 m. gruodžio 30 d. įsakymu Nr. ISAK-2695 (2012 m. kovo 29 d. įsakymo
Nr. V-554 redakcija):
1. T v i r t i n u Vilniaus miesto savivaldybės neformaliojo švietimo įstaigų veiklos organizavimo tvarkos aprašą (pridedama).
2. L a i k a u netekusiu galios Vilniaus miesto savivaldybės administracijos direktoriaus 2014 m. rugpjūčio 27 d. įsakymą Nr. 30-2577 „Dėl Moksleivių namų, moksleivių kūrybos namų, vaikų ir jaunimo klubų veiklos organizavimo tvarkos aprašo tvirtinimo“.
PATVIRTINTA
Vilniaus miesto savivaldybės
administracijos direktoriaus
2016 m. gruodžio 30 d.
įsakymu Nr. 30-2882
VILNIAUS MIESTO SAVIVALDYBĖS NEFORMALIOJO ŠVIETIMO ĮSTAIGŲ VEIKLOS ORGANIZAVIMO TVARKOS APRAŠAS
I SKYRIUS
BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Vilniaus miesto savivaldybės neformaliojo švietimo įstaigų veiklos organizavimo tvarkos aprašas (toliau – Aprašas) nustato Vilniaus miesto savivaldybės vaikų ir jaunimo klubų, moksleivių kūrybos namų, jaunųjų turistų, moksleivių sveikatos centro ir saugaus eismo mokyklos (toliau – Įstaigos) vykdomos veiklos organizavimo, žmogiškųjų ir finansinių išteklių valdymo reikalavimus ir rekomendacijas.
2. Įstaigos, vykdydamos savo veiklą, privalo vadovautis Lietuvos Respublikos švietimo įstatymu ir kitais įstatymais, Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro, Vilniaus miesto savivaldybės administracijos direktoriaus, Jaunimo reikalų skyriaus vedėjo įsakymais, Įstaigų nuostatais, ugdymo planais ir kitais dokumentais.
3. Šiame Apraše vartojamos sąvokos yra apibrėžtos Lietuvos Respublikos švietimo įstatyme ir Lietuvos Respublikos neformaliojo vaikų švietimo koncepcijoje.
4. Neformaliojo švietimo tikslai:
4.2. ugdyti pagarbą žmogaus teisėms, orumą, pilietiškumą, tautiškumą, demokratišką požiūrį į pasaulėžiūrų, įsitikinimų ir gyvenimo būdų įvairovę;
4.4. spręsti socialinės integracijos problemas: mažiau galimybių turinčių, ypatingų poreikių vaikų, anksti pasitraukusiųjų iš švietimo sistemos, integravimas į visuomeninį gyvenimą, socialinių problemų sprendimas;
II SKYRIUS
ĮSTAIGŲ VEIKLOS PLANAVIMAS
5. Įstaigų veiklos planavimo pagrindinis tikslas – tobulinti Įstaigų veiklą neformaliojo švietimo srityje.
6. Įstaigų metiniai veiklos planai ir strateginiai dokumentai turi būti derinami su Vilniaus miesto savivaldybės (toliau – Savivaldybės) administracijos Jaunimo reikalų skyriumi (toliau – Skyrius).
7. Veiklos planavimas yra pagrįstas numatomais pasiekti rezultatais, kurie turi būti aiškiai suformuluoti ir pamatuoti.
9. Įstaigos strateginis planas sudaromas atsižvelgiant į Savivaldybės strateginį planą ir Savivaldybės veiklos strateginius planus.
11. Atsižvelgiant į Įstaigos esamos situacijos vertinimą sudaromas metinis įstaigos veiklos planas (toliau – Veiklos planas) (priedas).
12. Kiekvienų mokslų metų pabaigoje parengiama Įstaigos metų veiklos ataskaita – kartu su Skyriumi atliekamas Veiklos plano įgyvendinimo ir jame numatytų rezultatų pasiekimo vertinimas bei įvertinami pagrindiniai Įstaigos veiklos rodikliai.
13. Kad Įstaigos veiklos planavimas būtų skaidrus, atviras ir savikritiškas, jis nėra naudojamas Įstaigos finansavimui numatyti.
14. Įstaiga privalo planuoti tokius veiklos rodiklius:
15. Įstaigai rekomenduojama planuoti šiuos veiklos rodiklius:
15.4. susitikimų su tėvais skaičių (neformalūs mokytojų, tėvų, Įstaigos administracijos susitikimai siekiant išsiaiškinti Įstaigos lankytojų lūkesčius ir Įstaigos galimybes);
16. Įstaigos planuoja savo veiklą atsižvelgdamos į Skyriaus ir Savivaldybės administracijos direktoriaus neformaliojo švietimo įstaigoms teikiamas rekomendacijas.
III SKYRIUS
ĮSTAIGŲ ŽMOGIŠKŲJŲ IŠTEKLIŲ VALDYMAS
18. Įstaigoje dirbantis asmuo privalo atitikti reikalavimus, nustatytus Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo įstatyme ir įstatymo įgyvendinamuosiuose aktuose.
20. Įstaigose žmogiškieji ištekliai turi būti planuojami atsižvelgiant į vaikų neformaliojo švietimo programų poreikį seniūnijoje. Rekomendacijas dėl seniūnijos neformaliojo švietimo programų poreikio teikia Skyrius arba Savivaldybės administracija.
21. Įstaigos darbuotojai turi nuolat kelti savo kvalifikaciją, siekdami tobulinti savo kompetencijas (kūrybinę, socialinę, profesinę ir kt.).
IV SKYRIUS
ĮSTAIGŲ DARBO ORGANIZAVIMAS
29. Įstaigos darbo laikas numatomas atsižvelgiant į vaikų ir jaunimo poreikius ir vietos mokymo įstaigų darbo laiką.
V SKYRIUS
ĮSTAIGOS UGDYMO PROCESO ORGANIZAVIMAS
31. Įstaiga vadovaujasi Lietuvos Respublikos švietimo įstatymu ir Neformaliojo vaikų švietimo koncepcija
33. Įstaigos lankytojų pažanga pasiekimais nevertinama. Vaikų ir jaunimo elgesį vertina neformaliojo švietimo mokytojas ir aptaria su ugdytiniu, jo tėvais (globėjais).
34. Ugdomosios veiklos planavimo užtikrinimas: santykio užmezgimo ir palaikymo kūrimas su ugdytiniais, tikslų kėlimas, intervencijos ir jų modeliai, einamoji darbo refleksija ir peržiūra.
35. Ugdytinių skaičiaus metinis vidurkis grupėje yra ne mažesnis negu 12 ir vienai grupei skiriamų kontaktinių valandų metinis vidurkis ne daugiau 4 valandų. Klubo minimalus ugdytinių skaičius apskaičiuojamas Klubui skirtas kontaktines valandas padalinus iš 4 val. ir padauginus iš 12 vaikų grupėje.
VI SKYRIUS
ĮSTAIGŲ VIETA IR PATALPOS
39. Įstaigos turi vadovautis Lietuvos higienos norma HN 20:2012 „Neformaliojo vaikų švietimo programų vykdymo bendrieji sveikatos saugos reikalavimai“.
41. Įstaigos turi turėti atviras erdves – patalpas, kuriose jaunimas gali patogiai kartu leisti laiką, bendrauti tarpusavyje.
43. Įstaigos gali turėti infrastruktūrą ir įrangą, reikalingą vykdyti patrauklioms įstaigų lankytojams veikloms, tarp jų įrangą aktyvioms (sporto) veikloms.
45. Įstaigos pagal galimybę įsikuria vietos jaunimui ir vaikams patrauklioje vietoje, netoli jų susibūrimo vietų.
VII SKYRIUS
ĮSTAIGŲ FINANSINIAI IŠTEKLIAI
47. Įstaigos didžiąja dalimi yra išlaikomos iš Savivaldybės biudžeto – finansuojamas patalpų išlaikymas, komunalinės paslaugos bei Įstaigų darbuotojų darbo užmokestis, metodinė medžiaga, kvalifikacijos kėlimas.
VIII SKYRIUS
ĮSTAIGŲ VEIKLOS VIEŠINIMAS IR PRISTATYMAS
52. Viešinti ir pristatyti Įstaigų veiklas privaloma nepažeidžiant lankytojų privatumo ir esant poreikiui yra užtikrinant lankytojų anonimiškumą.
54. Bent kartą per metus Įstaiga turi organizuoti vieną atvirą renginį, kuriuo Įstaigos prisistato vietos bendruomenei. Pagrindiniai renginio tikslai: naujų narių pritraukimas ir Įstaigos veiklos viešinimas.
55. Bendraudamos su vaikais ir jaunimu Įstaigos gali naudoti socialinių tinklų paskyrą, tačiau tai nėra vienintelis informacijos apie Įstaigų veiklą skelbimo būdas.
56. Vaikai ir jaunimas yra pritraukiami viešinant Įstaigos veiklas per socialinius tinklus, tinklaraščius, straipsnius spaudoje, reklamą viešose erdvėse, renginius, socialinį darbą su jaunimu gatvėse, susitikimus mokyklose.
57. Įstaigos veikla pristatoma tėvams – rajone gyvenantys tėvai yra supažindinami su Įstaigų darbo tikslu, specifika ir vykdomomis veiklomis.
IX SKYRIUS
ĮSTAIGŲ BENDRADARBIAVIMAS IR ATSTOVAVIMAS
60. Siekdamos geriau pažinti esamą vaikų ir jaunimo situaciją bei ieškoti problemų sprendimo būdų, Įstaigos bendradarbiauja su kitomis valstybės, Savivaldybės ir nevyriausybinėmis organizacijomis.
61. Siekdamos kuo efektyvesnio jaunimo poreikius atitinkančio veiklų vykdymo, Įstaigos bendradarbiauja su kitomis darbą su jaunimu vykdančiomis organizacijomis.
62. Siekdamos pritraukti jaunimą į Įstaigą ir gauti informacijos apie mažiau motyvuotą jaunimą ir vaikus, Įstaigos bendradarbiauja su formaliojo švietimo įstaigomis.
64. Siekdamos keistis patirtimi, didinti veiklų vykdymo efektyvumą ir esant poreikiui vykdyti bendras veiklas, Įstaigos bendradarbiauja su užsienio organizacijomis.
Vilniaus miesto savivaldybės neformaliojo švietimo įstaigų veiklos organizavimo tvarkos aprašo
priedas
METINIS ĮSTAIGOS VEIKLOS PLANAS ____-____ M.
I. BENDRA INFORMACIJA
Įstaigos pavadinimas |
|
Adresas |
|
Tel. numeris |
|
El. paštas |
|
Interneto puslapis/socialinio tinklo paskyros adresas |
|
Trumpas įstaigų darbo tikslų, uždavinių aprašymas (iš strateginio plano) |
|
II. VEIKLOS PLANAS
Veiklos plane yra numatomi rezultatai, kuriuos planuojama pasiekti ir jų poreikio pagrindimas, rezultatų pasiekimo rodikliai ir jų reikšmės kiekvienų metų pabaigoje, veiksmai, padėsiantys pasiekti rezultatus, veiksmų įgyvendinimo terminas, žmogiškieji ir finansiniai ištekliai, reikalingi įgyvendinti konkrečias veiklas. Veiklos planą tvirtina Įstaigos vadovas
Veiklos planavimas (prašome nurodyti veiksmus šioje srityje ir nurodyti siekiamus rezultatus ir rodiklius) |
|
Žmogiškieji ištekliai (prašome nurodyti veiksmus šioje srityje ir nurodyti siekiamus rezultatus ir rodiklius) |
|
Darbo organizavimas (prašome nurodyti veiksmus šioje srityje ir nurodyti siekiamus rezultatus ir rodiklius) |
|
Ugdymo proceso organizavimas (prašome nurodyti veiksmus šioje srityje ir nurodyti siekiamus rezultatus ir rodiklius, neformalaus švietimo programas, valandų skaičių, grupių skaičių, mokinių amžių) |
|
Finansinių išteklių valdymas (prašome nurodyti veiksmus šioje srityje ir nurodyti siekiamus rezultatus ir rodiklius, kiek planuojate papildomai pritraukti lėšų) |
|
Veiklos viešinimas ir pristatymas (prašome nurodyti veiksmus šioje srityje ir nurodyti siekiamus rezultatus ir rodiklius) |
|
Bendradarbiavimas ir atstovavimas (prašome nurodyti veiksmus šioje srityje ir nurodyti siekiamus rezultatus ir rodiklius) |
|
Eil. nr. |
Veiklos rodiklis |
Veiklos rodiklių reikšmės metų pabaigoje |
||
I metai |
II metai |
III metai |
||
1. |
Bendras lankytojų skaičius |
|
|
|
2. |
Unikalių lankytojų skaičius |
|
|
|
3. |
Socialiai remtinų įstaigų lankytojų skaičius |
|
|
|
________________________________________________