ŠIAULIŲ MIESTO SAVIVALDYBĖS TARYBA

 

SPRENDIMAS

DĖL ŠIAULIŲ MIESTO SAVIVALDYBĖS TARYBOS 2014 M. RUGPJŪČIO 28 D. SPRENDIMO NR. T-233 „DĖL ŠIAULIŲ MIESTO SAVIVALDYBĖS VIEŠŲJŲ ĮSTAIGŲ, AKCINIŲ IR UŽDARŲJŲ AKCINIŲ BENDROVIŲ BEI ĮMONIŲ, KURIŲ DALYVĖ YRA ŠIAULIŲ MIESTO SAVIVALDYBĖ, STRATEGINIŲ VEIKLOS PLANŲ RENGIMO, TVIRTINIMO  IR ATSISKAITYMO TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO“ PAKEITIMO

 

2017 m. balandžio 20 d. Nr. T-98

Šiauliai

 

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 18 straipsnio 1 dalimi, Šiaulių miesto savivaldybės taryba nusprendžia:

1.Pakeisti Šiaulių miesto savivaldybės viešųjų įstaigų, akcinių ir uždarųjų akcinių bendrovių bei įmonių, kurių dalyvė yra Šiaulių miesto savivaldybė, strateginių veiklos planų rengimo, tvirtinimo ir atsiskaitymo tvarkos aprašą, patvirtintą Šiaulių miesto savivaldybės tarybos 2014 m. rugpjūčio 28 d. sprendimo Nr. T-233 „Dėl Šiaulių miesto savivaldybės viešųjų įstaigų, akcinių ir uždarųjų akcinių bendrovių bei įmonių, kurių dalyvė yra Šiaulių miesto savivaldybė, strateginių veiklos planų rengimo, tvirtinimo ir atsiskaitymo tvarkos aprašo patvirtinimo“ 1 punktu, ir išdėstyti jį nauja redakcija (pridedama).

2. Nustatyti, kad šis sprendimas gali būti skundžiamas Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo nustatyta tvarka.

 

 

 

Savivaldybės meras                                                                                                     Artūras Visockas


 

PATVIRTINTA

Šiaulių miesto savivaldybės tarybos

2014 m. rugpjūčio 28 d. sprendimu Nr. T-233

(2017 m. balandžio 20 d. sprendimo Nr. T-98

redakcija)

 

 

ŠIAULIŲ MIESTO SAVIVALDYBĖS VIEŠŲJŲ ĮSTAIGŲ, AKCINIŲ IR UŽDARŲJŲ AKCINIŲ BENDROVIŲ BEI ĮMONIŲ, KURIŲ DALYVĖ YRA ŠIAULIŲ MIESTO SAVIVALDYBĖ, STRATEGINIŲ VEIKLOS PLANŲ RENGIMO, TVIRTINIMO  IR ATSISKAITYMO TVARKOS APRAŠAS

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Šiaulių miesto savivaldybės viešųjų įstaigų, akcinių ir uždarųjų akcinių bendrovių bei įmonių, kurių dalyvė yra Šiaulių miesto savivaldybė, strateginių veiklos planų rengimo, tvirtinimo ir atsiskaitymo tvarkos aprašas (toliau – Aprašas) nustato viešųjų įstaigų, kurių dalininkė yra Šiaulių miesto savivaldybė (toliau – Savivaldybė), akcinių ir uždarųjų akcinių bendrovių, kuriose Savivaldybei priklauso daugiau kaip 50 proc. balsų visuotiniame akcininkų / dalininkų susirinkime, ir savivaldybės įmonių (toliau – įmonės ir (ar) įstaigos) trumpos trukmės, neviršijančios trejų metų, strateginių veiklos planų (toliau – strateginis veiklos planas) struktūrą, jų rengimo ir atsiskaitymo už vykdymo rezultatus tvarką.

2. Strateginių veiklos planų sudarymas leidžia kryptingai planuoti įmonės ir (ar) įstaigos veiklą, ją analizuoti ir vertinti, efektyviai paskirstyti finansinius, materialiuosius ir žmogiškuosius išteklius, geriau kontroliuoti, kaip įgyvendinami įmonės strateginiai tikslai.

 

II SKYRIUS

STRATEGINIO VEIKLOS PLANO RENGIMAS

 

3. Įmonė ir (ar) įstaiga rengia 3 metų Savivaldybės administracijos direktoriaus patvirtintos formos (jeigu teisės aktai nenustato kitaip) strateginį veiklos planą, kuris kasmet atnaujinamas. Rengdama strateginį veiklos planą, įmonė ir (ar) įstaiga išanalizuoja ir įvertina aplinką bei išteklius (veiklos kontekstas), suformuoja misiją, numato strateginius tikslus, uždavinius ir priemones bei nustato jų vertinimo kriterijus. Įmonės ir (ar) įstaigos veikla planuojama atsižvelgiant į su įmonės ir (ar) įstaigos veikla susijusių planavimo dokumentų nuostatas, turimus ir planuojamus gauti finansinius, materialiuosius ir žmogiškuosius išteklius misijai vykdyti ir užsibrėžtiems strateginiams tikslams pasiekti.

4. Veiklos konteksto analizėje pateikiamos esminės aplinkos analizės išvados, t. y. nurodomos pagrindinės problemos ar pagrindiniai išorės ir vidaus veiksniai, turintys įtakos įmonės ir (ar) įstaigos veiklai ir veiklos rezultatams. Analizėje išdėstomi praėjusio laikotarpio rezultatai ir jų vertinimo rodikliai. Vertinimas gali būti pateikiamas schemomis, grafikais, diagramomis.

5. Išorės veiksniai turi būti įvardijami konkrečiai ir pateikiami juos įvertinantys rodikliai:

5.1. teisiniai veiksniai;

5.2. ekonominiai veiksniai;

5.3. socialiniai veiksniai;

5.4. technologiniai veiksniai.

6.  Po išorės veiksnių vertinimo yra analizuojami ir vertinami vidaus ištekliai, kurie parodo įmonės ir (ar) įstaigos stiprybes ir silpnybes bei realias galimybes spręsti problemas, kurios atsiranda veikiant išorės veiksniams. Analizuojamos šios sritys:

6.1.  organizacinė struktūra;

6.2.  žmogiškieji ištekliai;

6.3.  finansiniai ištekliai;

6.4.  apskaitos tinkamumas;

6.5.  materialinė bazė;

6.6.  vidaus kontrolės sistema.

7.   Įmonės ir (ar) įstaigos misija turi nurodyti įmonės įsipareigojimus ir paskirtį, veiklos sritį, akcentuoti visuomenės lūkesčius, atspindėti dabartinę situaciją. Formuluojama misija neturi būti labai detali, tačiau aiški ir suprantama, rašoma bendratimi. Įmonės ir (ar) įstaigos misija tikslinama tuo atveju, jei pasikeičia aplinkybės, nulėmusios įmonės ir (ar) įstaigos misiją.

8.   Įmonės ir (ar) įstaigos veiklos strateginiai tikslai – užsibrėžtas siekis, rodantis planuojamą pasiekti rezultatą per planavimo dokumento įgyvendinimo laikotarpį, skatinantis įmonę ir (ar) įstaigą vykdyti savo misiją. Rekomenduojama formuluoti iki 5 tikslų.

9. Strateginiai tikslai formuluojami vadovaujantis tinkamumo, realumo, motyvavimo, suprantamumo, įsipareigojimo, suderinamumo principais.

10.   Įmonės ir (ar) įstaigos veiklos strateginiams tikslams įgyvendinti formuluojami uždaviniai, kurie nusako, kokia yra planuojama veikla, užtikrinanti nustatyto tikslo įgyvendinimą per nustatytą laikotarpį.

11.   Formuluojami uždaviniai turi nurodyti bent vieną siektiną pagrindinį rezultatą, kurį būtų galima išmatuoti, palyginti su objektyviais rodikliais ir kurį būtų galima pasiekti per finansinius metus su turimais ištekliais.

12. Kiekvienam įmonės ir (ar) įstaigos veiklos suformuotam uždaviniui įgyvendinti numatomos priemonės, kurios turi būti aiškios, su konkrečiais numatytais įgyvendinimo terminais. Priemonių skaičius turi būti pakankamas, kad užtikrintų tinkamą uždavinio įgyvendinimą. Priemonė turi būti efektyviausias ir racionaliausias būdas norimam rezultatui su turimais (planuojamais) ištekliais pasiekti, turi būti aiški, suprantama, teisėta ir praktiškai įgyvendinama.

13.  Įmonės ir (ar) įstaigos veiklos plano ir jo uždavinių įvykdymui vertinti turi būti suformuluoti vertinimo kriterijai, kurie turi būti realūs, teisingi, leidžiantys daryti palyginimus, sudarantys galimybę vertinti sąnaudas, darbo krūvį, rezultatus ir naudą. Turi būti pateiktos einamųjų metų ir planuojamos vertinimo kriterijų reikšmės.

14Rengiant įmonės ir (ar) įstaigos strateginį veiklos planą, kartu rengiami ir finansiniai planai, rodantys, kaip įgyvendinus veiklos planą kis įmonės ir (ar) įstaigos finansinė padėtis per planuojamąjį laikotarpį. Įmonės ir (ar) įstaigos atitinkamo laikotarpio finansiniai rodikliai pateikiami įmonės ir (ar) įstaigos veiklos finansinio plano formose, kurių pavyzdinės formos tvirtinamos Savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymu.

15.   Parengtas įmonės ir (ar) įstaigos strateginis veiklos planas ateinančiam laikotarpiui pateikiamas Savivaldybės administracijos direktoriui kartu su praėjusio laikotarpio metiniu finansinių ataskaitų rinkiniu ne vėliau kaip iki balandžio 15 d.

16. Jei įmonėje ir (ar) įstaigoje yra sudaryta valdyba ar stebėtojų taryba, Savivaldybės administracijos direktoriui teikiamas strateginis veiklos planas, kuris yra patvirtintas arba kuriam pritarta teisės aktų nustatyta tvarka įmonės ir (ar) įstaigos valdybos ar stebėtojų tarybos posėdyje (kartu su planu yra teikiamas tai patvirtinantis dokumentas).

17. Įmonės ir (ar) įstaigos parengtas ilgesnės nei trejų metų trukmės strateginis veiklos planas, jei atitinka Apraše nurodytus turinio reikalavimus ir yra patvirtintas arba jam pritarta teisės aktų nustatyta tvarka įmonės ir (ar) įstaigos valdybos ar stebėtojų tarybos posėdyje (kartu su planu yra teikiamas tai patvirtinantis dokumentas), gali būti teikiamas Savivaldybės administracijos direktoriui kartu su praėjusio laikotarpio metinių finansinių ataskaitų rinkiniu.

 

III SKYRIUS

ATSISKAITYMO UŽ REZULTATUS TVARKA

 

18. Savivaldybės administracijos direktoriaus nustatytais terminais įmonės ir (ar) įstaigos teikia Savivaldybės administracijos direktoriui strateginio veiklos plano įgyvendinimo metines ataskaitas – įmonės ir (ar) įstaigos veiklos per ataskaitinį laikotarpį apžvalgą, kurioje:

18.1. pateikia veiklos rezultatų analizę, informaciją apie tikslų, uždavinių ir priemonių  įgyvendinimą, planuotas ir faktines vertinimo kriterijų reikšmes;

18.2. pateikia finansinių rezultatų analizę;

18.3. apibūdina, kokią įtaką įmonės ir (ar) įstaigos veiklos rezultatams turėjo vidaus ir išorės veiksniai, rizika ir neapibrėžtumai, su kuriais įmonės ir (ar) įstaigos susidūrė;

18.4. aprašo, kokia buvo pasiekta įmonės ir (ar) įstaigos veiklos pažanga: darbo našumo augimas, naujų technologijų diegimas, rinkos plėtra ir pan.;

18.5. nurodo, kaip buvo įgyvendinamos audito rekomendacijos;

18.6. pateikia, kokie prognozuojami ateinančio laikotarpio įmonės ir (ar) įstaigos veiklos rezultatai;

18.7. aprašo įmonės ir (ar) įstaigos skolas tiekėjams ir pirkėjų įsiskolinimus įmonei ir (ar) įstaigai, jų įtaką įmonės ir (ar) įstaigos veiklai.

19. Jei įmonėje ir (ar) įstaigoje sudaryta valdyba arba stebėtojų taryba, Savivaldybės administracijos direktoriui teikiamos strateginio veiklos plano įgyvendinimo ataskaitos, kurios teisės aktų nustatyta tvarka yra apsvarstytos įmonės ir (ar) įstaigos valdybos arba stebėtojų tarybos posėdyje (tai patvirtinantis dokumentas teikiamas kartu).

 

IV SKYRIUS

BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

20. Įmonės ir (ar) įstaigos, rengdamos strateginius veiklos planus, turi naudoti finansinio plano formas, patvirtintas Savivaldybės administracijos direktoriaus pagal įmonės ir (ar) įstaigos formą ir kompetenciją.

21. Tai, kas nereglamentuota Apraše, sprendžiama taip, kaip numatyta Lietuvos Respublikos teisės aktuose.

22. Aprašas naikinamas, keičiamas ar stabdomas jo galiojimas Savivaldybės tarybos sprendimu.

 

_________________________