herbas-L_spalvotas

LIETUVOS BANKO VALDYBA

NUTARIMAS

DĖL BENDRO PERTVARKYMO FONDO DALYVIŲ ĮMOKŲ ADMINISTRAVIMO TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO

 

2017 m. balandžio 13 d. Nr. 03-61

Vilnius

 

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos Lietuvos banko įstatymo 8 straipsnio 2 dalies 8 punktu, 2014 m. liepos 15 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamento (ES) Nr. 806/2014, kuriuo nustatomos kredito įstaigų ir tam tikrų investicinių įmonių pertvarkymo vienodos taisyklės ir vienoda procedūra, kiek tai susiję su bendru pertvarkymo mechanizmu ir Bendru pertvarkymo fondu, ir iš dalies keičiamas Reglamentas (ES) Nr. 1093/2010, 67 straipsnio 4 dalimi, Lietuvos banko valdyba n u t a r i a:

Patvirtinti Bendro pertvarkymo fondo dalyvių įmokų administravimo tvarkos aprašą (pridedama).

 

 

 

Valdybos pirmininkas                                                                                             Vitas Vasiliauskas

 

 

PATVIRTINTA

Lietuvos banko valdybos

2017 m. balandžio 13 d.

nutarimu Nr. 03-61

 

BENDRO PERTVARKYMO FONDO DALYVIŲ įmokŲ ADMINISTRAVIMO TVARKOS APRAŠAS

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1.  Bendro pertvarkymo fondo dalyvių įmokų administravimo tvarkos aprašas (toliau – Aprašas) nustato Lietuvos Respublikos finansinio tvarumo įstatymo 1 straipsnio 2 dalies 1–3 punktuose nurodytų subjektų, kurie patenka į Reglamento (ES) Nr. 806/2014 taikymo sritį, (toliau – Bendro pertvarkymo fondo dalyviai) mokamų įmokų į Bendrą pertvarkymo fondą Reglamento (ES) Nr. 806/2014 ir jo įgyvendinamųjų teisės aktų nustatyta tvarka surinkimo ir pervedimo į Bendrą pertvarkymo fondą vykdymą.

2.  Aprašas parengtas vadovaujantis Lietuvos Respublikos Lietuvos banko įstatymu, Lietuvos Respublikos finansinio tvarumo įstatymu, 2014 m. liepos 15 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamentu (ES) Nr. 806/2014, kuriuo nustatomos kredito įstaigų ir tam tikrų investicinių įmonių pertvarkymo vienodos taisyklės ir vienoda procedūra, kiek tai susiję su bendru pertvarkymo mechanizmu ir Bendru pertvarkymo fondu, ir iš dalies keičiamas Reglamentas (ES) Nr. 1093/2010 (toliau – Reglamentas (ES) 806/2014). Bendro pertvarkymo fondo dalyviai moka įmokas į Bendrą pertvarkymo fondą Reglamento (ES) Nr. 806/2014 ir jo įgyvendinamųjų teisės aktų nustatyta tvarka.

3.  Apraše sąvoka „pertvarkymo institucija“ suprantama kaip Lietuvos bankas. Bendra pertvarkymo valdyba ir kitos Apraše vartojamos sąvokos atitinka minėtuose teisės aktuose apibrėžtas sąvokas.

 

II SKYRIUS

ĮMOKŲ SURINKIMO IR TIKRINIMO TAISYKLĖS

 

4.  Periodinės ex ante įmokos į Bendrą pertvarkymo fondą skaičiuojamos vadovaujantis 2014 m. spalio 21 d. Europos Komisijos deleguotuoju reglamentu (ES) 2015/63, kuriuo papildomos Europos Parlamento ir Tarybos direktyvos 2014/59/ES nuostatos dėl ex ante įnašų, skirtų pertvarkymo finansavimo struktūroms (toliau – Europos Komisijos deleguotasis reglamentas (ES) 2015/63), ir 2014 m. gruodžio 19 d. Tarybos įgyvendinimo reglamentu (ES) 2015/81, kuriuo nustatomos vienodos Europos Parlamento ir Tarybos reglamento (ES) Nr. 806/2014 nuostatų dėl ex ante įnašų į Bendrą pertvarkymo fondą taikymo sąlygos.

5Pertvarkymo institucija ir Bendra pertvarkymo valdyba kiekvienais metais iki gegužės 1 dienos nustato periodinių ex ante įmokų bendrą metinę normą ir kiekvienos įstaigos tais metais mokėtinos periodinės ex ante įmokos dydį.

6.  Siekiant nustatyto tikslinio lygio, periodinės ex ante įmokos gali būti mokamos neatšaukiamais mokėjimo įsipareigojimais, visiškai užtikrintais trečiųjų asmenų teisėmis nesuvaržyto mažos rizikos turto įkaitu, laisvai prieinamais ir skirtais išimtinai Bendrai pertvarkymo valdybai naudoti tik tiek, kiek būtina veiksmingam pertvarkymo priemonių taikymui užtikrinti. Bendrai pertvarkymo valdybai nustačius įmokų užtikrinimo mokėjimo įsipareigojimais tvarką, pertvarkymo institucija informuoja Bendro pertvarkymo fondo dalyvius.

7.  Kai Bendrame pertvarkymo fonde esančių lėšų nepakanka reikalingiems pertvarkymo veiksmams finansuoti, trūkstamai sumai padengti, pertvarkymo institucija surenka iš Bendro pertvarkymo fondo dalyvių Bendros pertvarkymo valdybos nurodyto dydžio specialiąsias ex post įmokas.

8.  Kai Bendrame pertvarkymo fonde esančių lėšų nepakanka reikalingiems pertvarkymo veiksmams finansuoti, o galimybės per būtiną laikotarpį surinkti trūkstamą sumą iš specialiųjų ex post įmokų nėra arba galimų per šį laikotarpį surinkti specialiųjų ex post įmokų nepakanka, pertvarkymo institucija informuoja Bendro pertvarkymo fondo dalyvius apie priimtus pertvarkymo institucijos ir Bendros pertvarkymo valdybos sprendimus dėl poreikio skolintis iš įstaigų, finansų įmonių arba kitų trečiųjų asmenų.

 

III SKYRIUS

ĮMOKŲ MOKĖJIMO TVARKA IR TERMINAI

 

9.    Įstaigų mokėtinos įmokos mokamos šia tvarka:

9.1. pertvarkymo institucija, gavusi Bendros pertvarkymo valdybos sprendimą, kuriuo nustatoma Bendro pertvarkymo fondo dalyvių mokėtinos periodinės ex ante įmokos už einamuosius metus, apie nustatytas įstaigų periodines ex ante įmokas įstaigoms praneša (elektroniniu būdu su gavimo patvirtinimu) iki kiekvienų metų gegužės 1 dienos;

9.2. įstaigos, gavusios pertvarkymo institucijos pranešimą dėl periodinės ex ante įmokos, kurią turi sumokėti už einamuosius metus, nurodytą sumą perveda į pertvarkymo institucijos nurodytą sąskaitą ne vėliau kaip iki Bendros pertvarkymo valdybos nurodytos datos;

9.3. pertvarkymo institucija iki Bendros pertvarkymo valdybos nurodytos datos perveda iš Bendro pertvarkymo fondo dalyvių gautas įmokas į Bendrosios pertvarkymo valdybos nurodytą sąskaitą.

 

IV SKYRIUS

ATSAKOMYBĖ UŽ NETEISINGŲ DUOMENŲ ĮMOKOMS APSKAIČIUOTI PATEIKIMĄ IR MOKĖJIMĄ NE LAIKU

 

10.  Jeigu įstaigos nepateikia prašomos informacijos iki pertvarkymo institucijos nurodyto termino, ji atitinkamai įstaigai gali priskirti didžiausią rizikos koregavimo koeficientą, nurodytą Europos Komisijos deleguotajame reglamente (ES) 2015/63. Jeigu įstaigų pateiktą informaciją reikia tikslinti, Bendra pertvarkymo valdyba metinę įmoką koreguoja pagal atnaujintą informaciją, skaičiuodama įstaigos metinę įmoką kitam įmokos mokėjimo laikotarpiui. Bet koks metinės įmokos, apskaičiuotos ir sumokėtos pagal informaciją, kurią reikia patikslinti, ir metinės įmokos, kuri turėjo būti sumokėta po metinės įmokos koregavimo, skirtumas panaikinamas koreguojant metinės įmokos, mokėtinos už kitą įmokų mokėjimo laikotarpį, sumą. Šis koregavimas atliekamas mažinant arba didinant įmokas už kitą įmokų mokėjimo laikotarpį.

11.  Pagal Europos Komisijos deleguotojo reglamento (ES) 2015/63 nuostatas, kai įstaiga per nurodytą terminą nesumoka visos arba dalies mokėtinos sumos, atitinkamai įstaigai skaičiuojami delspinigiai nuo nesumokėtos sumos. Dienos delspinigiai skaičiuojami kiekvieną dieną nuo mokėtinos sumos, taikant palūkanų normą, kurią Europos Centrinis Bankas taiko savo pagrindinėms refinansavimo operacijoms ir kuri paskelbta Europos Sąjungos oficialiojo leidinio C serijoje, galiojusią to mėnesio, kurį sueina mokėjimo terminas, pirmą kalendorinę dieną, padidinus ją aštuoniais procentiniais punktais nuo dienos, kai įmoka turėjo būti sumokėta.

 

V SKYRIUS

BENDRO PERTVARKYMO FONDO DALYVIŲ ĮMOKŲ ADMINISTRAVIMO FINANSAVIMAS

 

12.  Bendro pertvarkymo fondo dalyvių įmokų administravimo sąnaudas padengia pertvarkymo institucija iš finansų rinkos dalyvių įmokų pertvarkymo institucijos veiklai finansuoti.

_____________________