JAUNIMO REIKALŲ AGENTŪROS
DIREKTORIUS
ĮSAKYMAS
DĖL UŽSIENIO LIETUVIŲ JAUNIMO ORGANIZACIJŲ VEIKLOS PROJEKTŲ FINANSAVIMO 2025 METAIS KONKURSO NUOSTATŲ PATVIRTINIMO
2024 m. rugsėjo 26 d. Nr. 2V-294(1.4 E)
Vilnius
Įgyvendindamas Nacionalinės jaunimo politikos 2023–2027 metų veiksmų plano, patvirtinto Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2023 m. liepos 17 d. įsakymu Nr. A1-469 „Dėl Nacionalinės jaunimo politikos 2023–2027 metų veiksmų plano patvirtinimo“ 1.4.1 papunktyje nurodytą priemonę, Jaunimo reikalų agentūros 2024 m. veiklos plano, patvirtinto Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2024 m. kovo 25 d. įsakymu Nr. A1-228 „Dėl Socialinės apsaugos ir darbo ministro valdymo srityje veikiančių įstaigų 2024 metų veiklos planų patvirtinimo“ priemonę „1.4.1. Konkurso būdu finansuoti diasporos jaunimo organizacijų projektus, skirtus jų veiklai stiprinti, bendruomenėms telkti, naujoms organizacijoms kurti“ ir Lietuvos diasporos politikos strateginių gairių „Globali Lietuva“ 2022‒2030 m. įgyvendinimo veiksmų plano 2024–2026 m., patvirtinto Lietuvos Respublikos užsienio reikalų ministro 2024 m. sausio 31 d. įsakymu Nr. V-52 „Dėl Lietuvos diasporos politikos strateginių gairių „Globali Lietuva“ 2022‒2030 m. įgyvendinimo veiksmų plano 2024–2026 m. patvirtinimo“ 1.2.3.1 (V) priemonę:
1. T v i r t i n u Užsienio lietuvių jaunimo organizacijų veiklos projektų finansavimo 2025 metais konkurso nuostatus (pridedama).
2. P a v e d u Jaunimo reikalų agentūros Nacionalinės jaunimo politikos skyriaus vyriausiajam specialistui teisės aktų ir šio įsakymo 1 punktu patvirtintų nuostatų nustatyta tvarka skelbti ir organizuoti Užsienio lietuvių jaunimo organizacijų veiklos projektų finansavimo 2025 metais konkursą.
PATVIRTINTA
Jaunimo reikalų agentūros direktoriaus
2024 m. rugsėjo 26 d. įsakymu Nr. 2V-294(1.4 E)
UŽSIENIO LIETUVIŲ JAUNIMO ORGANIZACIJŲ VEIKLOS PROJEKTŲ FINANSAVIMO 2025 METAIS KONKURSO NUOSTATAI
I SKYRIUS
BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Užsienio lietuvių jaunimo organizacijų veiklos projektų finansavimo 2025 metais konkurso nuostatai (toliau – Nuostatai) nustato projektų, skirtų užsienio lietuvių jaunimo organizacijų stiprinimo veikloms finansuoti bei komandos palaikymui užtikrinti, atrankos konkurso (toliau – konkursas) organizavimo bendrąsias nuostatas ir finansuotinas projektų veiklas, reikalavimus pareiškėjams, projektų vykdytojams, projektų veiklų įgyvendintojams, pareiškėjų, projektų vykdytojų įsipareigojimus, projektų įgyvendinimo rodiklius, tinkamas ir netinkamas finansuoti išlaidas, paraiškų turinio reikalavimus ir paraiškų teikimo tvarką, paraiškų atitikties formaliesiems kriterijams vertinimo, paraiškų atmetimo tvarką ir pagrindus, paraiškų vertinimo, Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto lėšų (toliau – valstybės biudžeto lėšos) skyrimo, Jaunimo reikalų agentūros direktoriaus įsakymu sudaromos konkurso organizavimo komisijos (toliau – komisija) darbo organizavimo tvarką, valstybės biudžeto lėšų naudojimo sutarčių (toliau – sutartys) sudarymo tvarką ir jų turinio reikalavimus, projektų vykdymo ir stebėsenos tvarką.
2. Nuostatuose vartojamos sąvokos:
2.1. A priemonė – Nuostatų 16.1 papunktyje numatytoms veikloms įgyvendinti ir užsienio lietuvių jaunimo organizacijoms vienyti, veikloms koordinuoti skirta priemonė, kuriai numatytas Nuostatų 12.3.1 papunktyje Konkursui skiriamas finansavimas, į kurį pareiškėjai pretenduoja pagal Nuostatų 19.1–19.6 papunkčiuose nustatytus reikalavimus;
2.2. B priemonė – Nuostatų 16.2 papunktyje numatytoms veikloms įgyvendinti ir kitiems projektams, įgyvendinamiems užsienio lietuvių jaunimo organizacijų, arba įgyvendinamiems kartu su partneriu (-iais) vykdyti skirta priemonė, kuriai numatytas Nuostatų 12.3.2 papunktyje Konkursui skiriamas finansavimas, į kurį pareiškėjai pretenduoja pagal Nuostatų 20.1–20.4 papunkčiuose nustatytus reikalavimus;
2.3. Dalyvis – asmuo, kuriam yra skirtas projektas ir kuris dalyvauja projekto numatytose veiklose (pvz., projekte numatytų renginių dalyvis, paslaugų gavėjas);
2.4. Informacinė sistema – Socialinių paslaugų priežiūros departamento prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos (toliau – SPPD) valdoma informacinė paraiškų teikimo, vertinimo ir administravimo sistema, veikianti adresu https://sopas1.sppd.lt/login;
2.7. Jaunimo organizacija – Lietuvos Respublikos asociacijų įstatymo nustatyta tvarka jaunimui ir (ar) jaunimo interesams atstovauti įsteigta asociacija, kurios ne mažiau kaip 2/3 narių yra jauni žmonės ir (ar) jaunų žmonių interesams atstovaujančios asociacijos, kurių kiekvienos ne mažiau kaip 2/3 narių yra jauni žmonės;
2.8. Organizacijos narys – viešasis juridinis asmuo ar viešojo juridinio asmens struktūrinis vienetas, neturintis ar turintis juridinio asmens statusą, narystės pagrindu priklausantis jaunimo organizacijai, teikiančiai Konkursui paraišką, ar fizinis asmuo, narystės pagrindu priklausantis jaunimo organizacijai, teikiančiai Konkursui paraišką;
2.9. Organizacijos padalinys – jaunimo organizacijos struktūrinis vienetas, nebūtinai turintis juridinio asmens statusą, vykdantis veiklą tam tikroje teritorijoje už Lietuvos Respublikos ribų, arba ne mažiau negu trijų fizinių asmenų grupė, nepriklausanti jokiai jaunimo organizacijai, bet atliekanti užsienio lietuvių jaunimo vienijimo funkciją;
2.10. Pareiškėjas – pagal užsienio šalies teisės aktus įsteigta ir įregistruota bei užsienio šalyje veiklą vykdanti užsienio lietuvių jaunimo organizacija;
2.11. Partneris – viešasis juridinis asmuo, su kuriuo pareiškėjas kartu vykdo projekto veiklas. Partneriu nelaikomas asmuo, prisidedantis prie projekto įgyvendinimo finansiškai, ir (ar) projekto vykdymo metu įsigyjamų paslaugų, prekių ar daiktų tiekėjas (pvz., rėmėjas);
2.12. Projektas – pareiškėjo, projekto vykdytojo veiklų visuma, finansuojama iš Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerijai (toliau – Ministerija) skirtų valstybės biudžeto asignavimų (visuma dokumentų, kuriuose nurodomi projekto tikslo aprašyme, veiklų plane numatyti veiksmai, pagrįsti paraiškoje, jos prieduose bei tam tikrose duomenų bazėse esančia informacija, ir tam tikra lėšų suma numatytiems programos tikslams pasiekti);
2.14. Projekto vykdytojas – pareiškėjas (juridinis asmuo), atitinkantis visus Nuostatuose nustatytus reikalavimus finansavimui gauti, kuriam Jaunimo reikalų agentūros (toliau – Agentūra) direktoriaus sprendimu skirtos valstybės biudžeto lėšos projektui įgyvendinti ir kuris informacinės sistemos priemonėmis yra pasirašęs sutartį su SPPD;
2.15. Projekto veiklų įgyvendintojas (toliau – vykdytojas) – fizinis asmuo, nuolat tiesiogiai vykdantis projekto veiklas, atsakingas už projekto ir (ar) tam tikrų jos dalių įgyvendinimą. Vykdytoju nelaikomas asmuo, laikinai prisidedantis prie projekto įgyvendinimo savo žiniomis, įgūdžiais ir veikla (pvz., lektorius, savanoris, renginio vedėjas, meno kolektyvas, jo nariai);
2.16. Strateginis veiklos planas – veiklos planavimo dokumentas, kuriame, atsižvelgiant į ilgos ir vidutinės trukmės planavimo dokumentų tikslus ir (ar) aplinkos analizės išvadas, suformuluota misija, nustatyti strateginiai pokyčiai ir strateginiai tikslai, aprašomos vykdomos programos, siekiami rezultatai, numatomi asignavimai ir žmogiškieji ištekliai;
3. Kitos Nuostatuose vartojamos sąvokos suprantamos taip, kaip jos apibrėžtos Lietuvos Respublikos jaunimo politikos pagrindų įstatyme, Lietuvos Respublikos civiliniame kodekse, Lietuvos Respublikos nevyriausybinių organizacijų plėtros įstatyme, Lietuvos Respublikos asociacijų įstatyme, Lietuvos Respublikos savanoriškos veiklos įstatyme, Projektų administravimo taisyklėse, patvirtintose Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2020 m. gruodžio 10 d. įsakymu Nr. A1-1259 „Dėl Projektų administravimo taisyklių patvirtinimo“ (toliau – Taisyklės), ir kituose Lietuvos Respublikos teisės aktuose.
4. Nuostatai parengti vadovaujantis Taisyklėmis. Nuostatuose nereglamentuotos procedūros atliekamos Taisyklėse nustatyta tvarka ir terminais. Jei Nuostatuose nereglamentuotos konkurso atrankos nuostatos, taikomos Taisyklių nuostatos.
6. Projektų atranką ir administravimą užtikrina SPPD, vykdantis Taisyklėse ir Nuostatuose jam nustatytas funkcijas.
7. Informacija apie Konkursą viešai skelbiama SPPD ir Agentūros interneto svetainėse atitinkamai https://sppd.lrv.lt ir https://jra.lt.
8. Sprendimą dėl projektų finansavimo ir papildomų valstybės biudžeto lėšų skyrimo priima Agentūros direktorius, įvertinęs komisijos pasiūlymus ir (ar) ekspertų išvadas.
9. Konkurso tikslas – užtikrinti, kad būtų atstovaujami užsienio lietuvių jaunimo interesai ir stiprinamos užsienio lietuvių jaunimo organizacijos, kad būtų gerinama jų veiklos kokybė, skatinama plėtra ir sudarytos sąlygos ugdyti užsienio lietuvių jaunimo ir užsienio lietuvių jaunimo organizacijų kompetencijas.
II SKYRIUS
PROJEKTŲ ĮGYVENDINIMO LAIKOTARPIS, KONKURSUI NUMATYTA SKIRTI VALSTYBĖS BIUDŽETO LĖŠŲ SUMA
12. Projektams skiriamos valstybės biudžeto lėšos:
12.1. pagal A priemonę pateiktam ir atrinktam projektui įgyvendinti didžiausia vienam projektui galima skirti valstybės biudžeto lėšų suma – 30 000 (trisdešimt tūkstančių) Eur, mažiausia vienam projektui galima skirti valstybės biudžeto lėšų suma – 15 000 (penkiolika tūkstančių) Eur;
12.2. pagal B priemonę pateiktiems ir atrinktiems projektams įgyvendinti didžiausia vienam projektui galima skirti valstybės biudžeto lėšų suma – 8 000 (aštuoni tūkstančiai) Eur, mažiausia vienam projektui galima skirti valstybės biudžeto lėšų suma – 4 000 (keturi tūkstančiai) Eur;
12.3. konkursui numatyta skirti valstybės biudžeto lėšų suma – 52 000 (penkiasdešimt du tūkstančiai) Eur:
12.3.1. projektui, skirtam A priemonei įgyvendinti, iš viso skiriama 30 000 (trisdešimt tūkstančių) Eur valstybės biudžeto lėšų;
15. Jei subjekto priimtu sprendimu nėra patvirtintas rezervinių projektų sąrašas ar visiems šiame sąraše buvusiems pareiškėjams buvo skirtos valstybės biudžeto lėšos pateiktiems projektams įgyvendinti, Agentūra nepanaudotas, grąžintas ar papildomai konkursui gautas valstybės biudžeto lėšas gali paskirstyti, paskelbusi naują konkursą tai pačiai priemonei įgyvendinti. Naujas konkursas gali būti vykdomas naujų Agentūros vadovo įsakymu patvirtintų Nuostatų ir Taisyklių nustatyta tvarka.
III skyrius
Veiklos, kurioms Gali būti skiriamos valstybės biudžeto lėšos
16. Konkurso būdu finansuotinos projektų veiklos:
16.1. teikiant paraišką A priemonei įgyvendinti:
16.1.1. atstovavimas užsienio lietuvių jaunimo organizacijų interesams valstybinėse institucijose ir įstaigose, bendraujant su organizacijomis Lietuvos ir tarptautiniu lygmeniu;
16.1.2. dalyvavimas užsienio lietuvių jaunimo organizacijų veikloje ir tarptautinių renginių organizavimas gyvai ir (ar) nuotoliniu būdu, įtraukiant užsienio lietuvių jaunimą;
16.1.4. užsienio lietuvių jaunimo organizacijų konsultavimas, institucinių gebėjimų stiprinimas, veiklos planavimas, veiklos kokybės gerinimas;
16.2. teikiant paraišką B priemonei įgyvendinti:
16.2.1. užsienio lietuvių jaunimo organizacijų veiklos, skatinančios užsienyje gyvenančio lietuvių jaunimo tarpusavio bendradarbiavimą, tautinio tapatumo išsaugojimą, bendradarbiavimą su Lietuvos jaunimo ir (ar) su jaunimu dirbančiomis organizacijomis;
16.2.2. užsienio lietuvių jaunimo poreikių analizė ir pasiūlymų sprendimų priėmėjams teikimas (pavyzdžiui, motyvacijos grįžti gyventi, mokytis ir dirbti į Lietuvą analizė ir pan.);
17. Projekto veiklų turinys privalo atitikti visas šias sąlygas:
17.1. teikiant paraišką Nuostatų 16.1 papunktyje ir jo papunkčiuose nurodytoms veikloms vykdyti (A priemonei įgyvendinti):
17.1.1. suplanuotos veiklos turi būti skirtos pareiškėjo strateginiame veiklos plane suformuotai misijai ir (ar) strateginiams tikslams įgyvendinti;
17.1.2. turi būti numatyta vykdyti ne mažiau kaip 2 Nuostatų 16.1.1–16.1.5 papunkčiuose nurodytas veiklas;
17.2. teikiant paraišką Nuostatų 16.2 papunktyje ir jo papunkčiuose nurodytoms veikloms vykdyti (B priemonei įgyvendinti):
IV SKYRIUS
REIKALAVIMAI PAREIŠKĖJAMS, PROJEKTŲ VYKDYTOJAMS IR PROJEKTO VEIKLŲ VYKDYTOJAMS IR PARTNERIAMS
19. Pareiškėjas, teikiantis paraišką projektui, skirtam A priemonei įgyvendinti (Nuostatų 16.1 papunktyje ir jo papunkčiuose nurodytoms veikloms vykdyti), turi atitikti šiuos reikalavimus:
19.1. yra pagal užsienio šalies teisės aktus įsteigtas ir įregistruotas bei užsienio šalyje veiklą vykdantis jaunimui ir (ar) jaunimo interesus atstovaujantis juridinis asmuo, kita organizacija ar jos filialas, atstovybė, kurių ne mažiau kaip 2/3 narių sudaro užsienio lietuvių jaunimas;
19.2. nėra likviduojamas (pagal viešus Juridinių asmenų registro duomenis), kartu su paraiška pateikiant savo registravimo dokumento kopiją ir jos vertimą į lietuvių kalbą bei interneto nuorodą (jei yra galimybė) į atitinkamą užsienio šalių registrą;
19.3. vykdo veiklą pagal patvirtintą ne trumpesnės kaip 3 (trejų) metų trukmės galiojantį strateginį veiklos planą (veiklos plano galiojimo laikotarpis turi apimti 2025 m);
19.4. paraiškos teikimo dieną veiklą vykdo ilgiau nei 1 (vienerius) metus arba 2024 m. yra organizavęs savo atstovų susitikimą arba savo atstovams (ar) bendruomenei skirtą veiklą, arba teikęs bent 1 paraišką dalyvauti finansavimo konkursuose, arba pareiškėjo atstovai buvo dalyvavę Agentūros ar kitų įstaigų organizuotame (-uose) seminare (-uose), mokyme (-uose) (ar) diskusijoje (-ose);
19.5. yra užsienio lietuvių jaunimo organizacijas vienijanti jaunimo organizacija, kuri turi ne mažiau kaip 5 padalinius 5 skirtingose užsienio valstybėse;
19.6. pareiškėjo projektui prašoma skirti valstybės biudžeto lėšų suma nėra mažesnė negu Nuostatų 12.1 papunktyje nurodyta mažiausia projektui galima skirti valstybės biudžeto lėšų suma ir nėra didesnė už minėtame Nuostatų papunktyje numatytą didžiausią vienam projektui galimą skirti valstybės biudžeto lėšų sumą.
20. Pareiškėjas, teikiantis paraišką projektui, skirtam B priemonei įgyvendinti (Nuostatų 16.2 papunktyje ir jo papunkčiuose nurodytoms veikloms vykdyti), turi atitikti šiuos reikalavimus:
20.1. yra pagal užsienio šalies teisės aktus įsteigtas ir įregistruotas bei užsienio šalyje veiklą vykdantis jaunimui ir (ar) jaunimo interesams atstovauti įsteigtas juridinis asmuo, kita organizacija ar jų filialas, atstovybė, kurių ne mažiau kaip 2/3 narių sudaro užsienio lietuvių jaunimas;
20.2. nėra likviduojamas (pagal viešus Juridinių asmenų registro duomenis), kartu su paraiška pateikiant savo registravimo dokumento kopiją ir jos vertimą į lietuvių kalbą bei interneto nuorodą (jei yra galimybė) į atitinkamą užsienio šalių registrą;
20.3. paraiškos teikimo dieną veiklą vykdo ilgiau nei 1 (vienerius) metus arba 2024 metais yra organizavęs savo atstovų susitikimą arba savo atstovams / bendruomenei skirtą veiklą, arba teikęs bent 1 paraišką dalyvauti finansavimo konkursuose, arba pareiškėjo atstovai buvo dalyvavę Agentūros ar kitų įstaigų organizuotame (-uose) seminare (-uose), mokyme (-uose) / diskusijoje (-ose);
20.4. pareiškėjo projektui prašoma skirti valstybės biudžeto lėšų suma nėra mažesnė negu Nuostatų 12.2 papunktyje nurodyta mažiausia vienam projektui galima skirti valstybės biudžeto lėšų suma ir nėra didesnė už minėtame Nuostatų papunktyje numatytą didžiausią vienam projektui galimą skirti valstybės biudžeto lėšų sumą.
V SKYRIUS
PAREIŠKĖJŲ, PROJEKTŲ VYKDYTOJŲ ĮSIPAREIGOJIMAI, ESMINIAI RODIKLIAI IR (AR) PROJEKTŲ ĮGYVENDINIMO RODIKLIAI
21. Pareiškėjas, projekto vykdytojas prisiima Taisyklių 13 punkte išvardytus privalomus pareiškėjų, projektų vykdytojų įsipareigojimus. Taip pat, įgyvendinant projektą, pareiškėjas, projekto vykdytojas su paslaugų teikėjais privalo sudaryti paslaugų teikimo sutartis, kuriose būtų nurodytas teikiamos paslaugos pobūdis ir turinys, paslaugos periodiškumas ir įkainis, bendra suma, suteiktos paslaugos perdavimo-priėmimo tvarka bei atsiskaitymo tvarka ir kitos sąlygos.
22. Pareiškėjas, projekto vykdytojas, vykdantis projektą pagal A priemonę, iki 2025 m. gruodžio 31 d. privalo pasiekti:
22.1. esminius kiekybinius rodiklius, kurių nepasiekus gali būti taikomos Nuostatų 50 punkte ir jo papunkčiuose nustatytos sankcijos:
22.1.1. užtikrinti, kad į projekto veiklų įgyvendinimą būtų įtraukti ne mažiau kaip 4 skirtingų projekto vykdytojo padalinių nariai;
22.2. kiekybinius rodiklius:
22.2.1. į projekto įgyvendinimą įtraukti ne mažiau kaip 250 unikalių (veiklose nesikartojančių) projekto dalyvių ir galėti tai įrodyti dokumentais;
23. Pareiškėjas, projekto vykdytojas, vykdantis projektą pagal B priemonę, iki 2025 m. gruodžio 31 d. privalo pasiekti:
23.1. esminius kiekybinius rodiklius, kurių nepasiekus gali būti taikomos Nuostatų 50 punkte ir jo papunkčiuose nustatytos sankcijos:
23.1.1. į projekto įgyvendinimą įtraukti ne mažiau kaip 20 unikalių (veiklose nesikartojančių) projekto dalyvių ir galėti tai įrodyti dokumentais;
23.2. kiekybinį rodiklį – užtikrinti, kad ne mažiau kaip 2/3 projekto dalyvių yra jauni žmonės (renkant ir saugant pareiškėjo, projekto vykdytojo organizacijoje dalyvių sąrašus pagal Nuostatų 3 priedą);
VI SKYRIUS
TINKAMOS IR NETINKAMOS FINANSUOTI IŠLAIDOS
24. Išlaidos laikomos tinkamomis finansuoti, jei jos patirtos ir apmokėtos nuo 2025 m. sausio 1 d. iki 2025 m. gruodžio 31 d. Tinkamos finansuoti išlaidos turi būti tiesiogiai susijusios su projekte numatytomis veiklomis ir būtinos projektui vykdyti, pagrįstos projekto įgyvendinimo eiga, planu, išlaidų pobūdžiu ir kiekiu. Taip pat jos turi būti pagrįstos išlaidų apmokėjimą pagrindžiančiais buhalterinės apskaitos dokumentais (darbo laiko ir darbo užmokesčio priskaitymo žiniaraščiais, sąskaitomis faktūromis, kasos čekiais, banko sąskaitų išrašais ir pan.) ir projekto veiklų įvykdymą patvirtinančiais dokumentais (veiklų ir (ar) renginių vykdymui organizuoti sudarytomis paslaugų sutartimis ir suteiktų paslaugų perdavimo–priėmimo aktais, seminarų/mokymų/konferencijų programomis, seminarų/mokymų dalijama medžiaga, analitinių veiklų rezultatais, susitikimų ir (ar) konsultavimų fiksavimo dokumentais, projekto viešinimo medžiaga ir kt.), arba jų kopijomis. Projekto vykdytojas paslaugas ir (ar) prekes projektui vykdyti turi įsigyti ne didesnėmis nei rinkos kainomis, laikydamasis racionalaus valstybės biudžeto lėšų naudojimo principo. Savanoriškos veiklos organizavimo išlaidos kompensuojamos Savanoriškos veiklos įstatymo nustatyta tvarka. Projektui vykdyti skirtos valstybės biudžeto lėšos negali būti perkeliamos į kitus biudžetinius metus.
25. Tinkamomis finansuoti laikomos šios išlaidos:
25.1. projekto administravimo išlaidos (ne daugiau kaip 90 procentų nuo visos iš Agentūros prašomos ir skirtos valstybės biudžeto lėšų sumos):
25.1.1. projekto vadovo ir (ar) asmens, vykdančio buhalterinę apskaitą, darbo užmokesčio, įskaitant valstybinio socialinio draudimo įmokas (kai buhalterinės apskaitos paslauga nėra perkama iš buhalterinės apskaitos paslaugas teikiančios įmonės (įstaigos) ar buhalterinės apskaitos paslaugas savarankiškai teikiančio asmens ir asmuo, vykdantis buhalterinę apskaitą, yra įdarbintas pareiškėjo, projekto vykdytojo organizacijos darbuotojas, dirbantis pagal darbo sutartį);
25.1.2. buhalterinės apskaitos paslaugos (kai paslauga perkama iš buhalterinės apskaitos paslaugas teikiančios įmonės (įstaigos) ar buhalterinės apskaitos paslaugas savarankiškai teikiančio asmens ir asmuo, vykdantis buhalterinę apskaitą, nėra įdarbintas pareiškėjo, projekto vykdytojo organizacijoje buhalterinės apskaitos paslaugoms teikti pagal darbo sutartį);
25.2. projekto įgyvendinimo išlaidos (išlaidos, susijusios su Nuostatų 9 punkte nurodyto Konkurso tikslo ir Nuostatų 10 punkte nurodyto siektino Konkurso rezultato įgyvendinimu bei Nuostatų 16 punkte ir jo papunkčiuose nurodytų veiklų vykdymu):
25.2.1. pareiškėjo, projekto vykdytojo, projekto vykdytojo partnerio (-ių), jeigu partneris registruotas Lietuvos Respublikoje, darbuotojo (-ų), darbo užmokestis, įskaitant socialinio draudimo įmokas (tuo atveju, kai darbuotojai, vykdantys ir (ar) organizuojantys projekto veiklas, yra įdarbinami pareiškėjo, projekto vykdytojo partnerio organizacijoje pagal darbo sutartį);
25.2.2. prekių ir paslaugų įsigijimo išlaidos, įskaitant išlaidas, skirtas savanoriškai veiklai organizuoti:
25.2.2.1. ryšių įrangos ir ryšių paslaugų įsigijimo išlaidos (interneto, fiksuoto ir (ar) mobiliojo ryšio, pašto), įskaitant išlaidas, skirtas savanoriškai veiklai organizuoti;
25.2.2.2. transporto išlaikymas (degalai, transporto priemonės nuoma be vairuotojo) ir transporto paslaugos (autobuso ekonominės klasės, traukinio ekonominės klasės ar lėktuvo ekonominės klasės, kelto ar viešojo transporto bilietai, transporto priemonės nuoma su vairuotoju), įskaitant išlaidas, skirtas savanoriškai veiklai organizuoti;
25.2.2.3. materialiojo ir nematerialiojo turto nuomos išlaidos (organizacinės technikos, biuro patalpų, patalpų veikloms vykdyti nuoma);
25.2.2.4. komandiruočių išlaidos (kelionių bilietai, apgyvendinimas, dienpinigiai tik pareiškėjo, projekto vykdytojo ir (ar) pareiškėjo, projekto vykdytojo partnerio (-ių) darbuotojams, dirbantiems pagal darbo sutartis, išskyrus savanorius);
25.2.2.5. ekspertų ir konsultantų paslaugų įsigijimo išlaidos (paslaugos, teikiamos pagal paslaugų sutartis, pavyzdžiui, ekspertų ir konsultantų intelektinės paslaugos – galimybių studijos, moksliniai, statistiniai, kiti tyrimai);
25.2.2.6. komunalinės paslaugos (pareiškėjo, projekto vykdytojo patalpų, nuosavybės, nuomos ar kita teise valdomų pareiškėjo, projekto vykdytojo ir skirtų projektui vykdyti, elektros, vandens, šildymo išlaidos) (ne daugiau kaip 20 procentų nuo visos iš Agentūros prašomos ir skirtos valstybės biudžeto lėšų sumos);
25.2.2.7. viešinimo išlaidos (apima lauko reklamų, stendų, vaizdo klipų, brošiūrų, lankstinukų, plakatų ir panašių leidinių gamybos ir (ar) platinimo, straipsnių publikavimo, programų transliavimo, konferencijos ir panašių renginių organizavimo bei kitas visuomenės informavimo paslaugų išlaidas);
25.2.2.8. kitų prekių ir paslaugų įsigijimo išlaidos, iš jų:
25.2.2.8.1. kitos Nuostatų 25.2.2.1–25.2.2.7 papunkčiuose neišvardytų prekių įsigijimo išlaidos (išlaidos projektui įgyvendinti reikalingoms prekėms, priemonėms ir (ar) inventoriui įsigyti (kanceliarinėms, ūkio prekėms, maisto prekėms ir nealkoholiniams gėrimams, skirtiems seminarų ar mokymų pertraukų metu);
25.2.2.8.2. kitos Nuostatų 25.2.2.1–25.2.2.7 papunkčiuose neišvardytų paslaugų įsigijimo išlaidos:
25.2.2.8.2.1. maitinimo paslaugos (maitinimo paslaugos (pietūs kavinėje, valgyklos teikiamos maitinimo paslaugos);
25.2.2.8.2.3. iš fizinių ir (ar) juridinių asmenų (vykdančių jų įstatais ar nuostatais apibrėžtas veiklas) perkamos paslaugos (lektorių, mokymų vadovų, moderatorių paslaugos);
25.2.2.8.2.4. kitos Nuostatų 25.2.2.1–25.2.2.7 ir 25.2.2.8.2.1–25.2.2.8.2.3 papunkčiuose neišvardytos paslaugos (kitų tiesiogiai su projektu susijusių, pagrįstų ir būtinų projektui įgyvendinti paslaugų išlaidos kaip mokesčiai (mokesčiai už banko paslaugas, nuotolinių pokalbių platformos palaikymo paslauga)).
26. Darbo užmokesčio išlaidos, nurodytos Nuostatų 25.2.1 papunktyje, gali sudaryti iki 90 procentų projektui įgyvendinti skirtų valstybės biudžeto lėšų.
27. Netinkamomis finansuoti laikomos šios išlaidos:
27.1. ilgalaikio turto, kaip jis apibrėžtas Lietuvos Respublikos pridėtinės vertės mokesčio įstatyme, kurio vertė 500 (penki šimtai) Eur ir didesnė, įsigijimo išlaidos;
27.2. statinių, pastatų ir (arba) patalpų statybos, rekonstrukcijos, kapitalinio ir (arba) einamojo remonto, statinių, teritorijos ir (ar) aplinkos priežiūros bei tvarkymo išlaidos aplinkos priežiūros bei tvarkymo, paveldo tvarkybos darbų išlaidos;
27.3. išlaidos, susijusios su veikla, vykdyta iki pateikiant paraišką Konkursui (pvz., paraiškos parengimo išlaidos ir pan.), taip pat išlaidos, patirtos bei apmokėtos iki 2024 m. gruodžio 31 d. imtinai ir po 2025 m. gruodžio 31 d.;
27.4. išlaidos, skirtos pareiškėjo, projekto vykdytojo, pareiškėjo, projekto vykdytojo partnerio kitų fizinių ir juridinių asmenų įsiskolinimams, skoloms, nesusijusioms su finansuojamo projekto įgyvendinimu, padengti, investicijų projektams finansuoti;
27.5. išlaidos už projekto partnerio (-ių) parduodamas prekes ir (ar) teikiamas paslaugas, būtinas projektui įgyvendinti;
27.6. išlaidos, skirtos politinei reklamai pirkti, politinių partijų, politinės kampanijos dalyvių renginiams organizuoti ir kitai veiklai, skirtai politinėms partijoms, politinės kampanijos dalyviams propaguoti;
27.7. išlaidos patalpų, nuosavybės teise priklausančių pareiškėjui, projekto vykdytojui ar pareiškėjo, projekto vykdytojo partneriui, nuomai projekto veiklai vykdyti;
VII SKYRIUS
PARAIŠKŲ TURINIO REIKALAVIMAI IR PARAIŠKŲ TEIKIMAS
28. Projektai aprašomi informacinėje sistemoje https://sopas1.sppd.lt/login lietuvių kalba užpildant paraišką ir detalią projekto įgyvendinimo sąmatą pagal informacinėje sistemoje pateiktas formas. Konkursas skaidomas į dvi dalis: A priemonėms įgyvendinti, B priemonėms įgyvendinti. Paraiška, užpildyta ir (ar) pateikta ne per informacinę sistemą, nevertinama ir projektui finansavimas neskiriamas. Pareiškėjas Konkursui gali pateikti tik vieną paraišką į pasirinktą priemonę. Jeigu pareiškėjas šiame punkte nustatyta tvarka teikia daugiau nei vieną paraišką, jo teikiamose paraiškose nurodytos veiklų vykdymo teritorijos ir vykdytojai negali sutapti.
29. Paraiškoje pateikiama:
29.1. informacija apie pareiškėją (juridinio asmens pavadinimas, juridinio asmens kodas, buveinės adresas, interneto svetainės adresas (jeigu ją turi);
29.7. banko sąskaitos, į kurią bus pervedamos projektui įgyvendinti skirtos valstybės biudžeto lėšos, numeris, banko pavadinimas, banko kodas;
29.8. informacija apie 2024 m. vykdytas veiklas ir pasiektus rezultatus dirbant su užsienio lietuvių jaunimu;
29.9. informacija apie veiklas, kurias ketinama įgyvendinti iš Nuostatų 16 punkte nurodytų veiklų sąrašo;
29.10. teikiant paraišką projektui, skirtam A priemonei įgyvendinti, pateikiama informacija apie pareiškėjo padalinius (vienijamas organizacijas), nurodant bendrą padalinių skaičių ir jaunų žmonių skaičių;
29.11. teikiant paraišką projektui, skirtam B priemonei įgyvendinti, pateikiama informaciją apie pareiškėjo narius, nurodant bendrą narių skaičių ir jaunų žmonių skaičių;
29.16. priemonių ir (ar) veiklų planas, kuriame turi būti nurodytas projekto veiklos pavadinimas, jos vykdytojas (-ai) (vardas (-ai), pavardė (-ės) ar juridinio (-ių) asmens (-ų) pavadinimas (-ai)), projekto veiklos vykdymo pradžia ir pabaiga;
29.17. siektini kokybiniai ir kiekybiniai projekto rezultatai, nustatyti atsižvelgiant į kokybinius ir kiekybiniai projekto įgyvendinimo rodiklius, nurodytus Nuostatų 22 ir 23 punktuose;
29.20. veiklos vykdymą užtikrinantys ištekliai, darbuotojų ir savanorių, prisidėsiančių prie projekto įgyvendinimo, skaičius;
29.21. bendra projekto įgyvendinimo sąmata (toliau – sąmata), nurodant lėšų šaltinius, ir kiek valstybės biudžeto lėšų prašoma iš Agentūrai skirtų valstybės biudžeto asignavimų, pagrindžiant ir detalizuojant planuojamas išlaidas. Sąmatoje nurodomos tik tinkamos finansuoti išlaidos;
29.22. projekto veiklų vykdytojo (-ų) pareigos projekte, kvalifikacija, patirtis ir gebėjimai įgyvendinti planuojamą projektą (įgytos kvalifikacijos pavadinimas, įgijimo data; patirties įgijimo laikotarpiai; gebėjimų sritys), informacija pildoma skiltyje „Asmenų kortelės“;
29.23. informacija apie projekto partnerį (jei yra) (juridinio asmens pavadinimas, juridinio asmens kodas, interneto svetainės (jei ją turi) adresas) ir jo projekte vykdomas veiklas;
29.25. pareiškėjo pateikiama papildoma informacija, tiesiogiai susijusi su projektu, jį įgyvendinant vykdomomis veiklomis ir siekiamu rezultatu;
30. Pareiškėjas kartu su paraiška privalo pateikti Nuostatų 31 punkte nurodytų su paraiška privalomų pateikti lietuvių kalba surašytų dokumentų (arba jų vertimų, patvirtintų vertėjo arba pareiškėjo vadovo ar jo įgalioto asmens, elektronines kopijas).
31. Kartu su paraiška privaloma pateikti elektronines šių dokumentų kopijas:
31.1. dokumento, patvirtinančio, kad pareiškėjo vadovas yra organizacijos vadovas (pvz., rinkiminio protokolo, kuriuo pareiškėjo vadovas išrinktas vadovu, išrašas) (A ir B priemonės);
31.2. jei pareiškėjui atstovauja ne jo vadovas, dokumento (-ų), patvirtinančio (-ių) asmens teisę veikti pareiškėjo vardu (A ir B priemonės);
31.5. teikiant paraišką Nuostatų 16.1 papunktyje nurodytai veiklos formai vykdyti (A priemonės):
31.5.1. pareiškėjo galiojančio ne trumpesnio negu 3 (trejų) metų trukmės strateginio veiklos plano (veiklos plano galiojimo laikotarpis turi apimti 2025 m.);
31.5.2. dokumentų, įrodančių pareiškėjo kolegialaus valdymo organo išrinkimo faktą (pvz., protokolo, kuriuo išrinktas pareiškėjo kolegialaus valdymo organas) išrašo, nurodant jį sudarančių asmenų vardą, pavardę, gimimo datą;
31.6. teikiant paraišką Nuostatų 16.2 papunktyje nurodytai veiklos formai vykdyti (B priemonės) dokumentų (pvz., veiklos ataskaitų, protokolų), įrodančių, kad pareiškėjas vykdė veiklą ilgiau negu 1 (vienerius) metus arba organizavo savo atstovų susitikimą arba savo atstovams / bendruomenei skirtą veiklą arba yra teikęs bent 1 (vieną) paraišką dalyvauti finansavimo konkursuose arba pareiškėjo atstovai yra dalyvavę Agentūros ar kitų įstaigų organizuotame (-uose) seminare (-uose), mokyme (-uose) / diskusijoje (-ose);
31.7. teikiamo (-ų) dokumento (-ų) užsienio kalba, jeigu toks (-ie) yra, vertimo (-ų), kuris (-ie) turi būti patvirtinti vertėjo arba pareiškėjo vadovo ar jo įgalioto asmens;
32. jei paraiška teikiama per SOPAS, Nuostatų 31 punkte nurodyti dokumentai teikiami Nuostatų 26 punkte nustatyta tvarka. Jei informacinės sistemos funkcinės galimybės nepakankamos ar laikinai neužtikrinamos, Nuostatų 28-31 punktuose nustatyta tvarka, nurodytą reikalingą informaciją pareiškėjas teikia el. būdu SPPD, el. pašto adresu sppd@sppd.lt. Informaciją apie laikiną SOPAS funkcinių galimybių neužtikrinimą ir informaciją, kur pareiškėjas gali pateikti reikalingą informaciją, Agentūra ir SPPD skelbia SOPAS ir savo interneto svetainėse.
VIII SKYRIUS
PARAIŠKŲ ATITIKTIES FORMALIESIEMS KRITERIJAMS VERTINIMAS, JŲ ATMETIMO TVARKA IR PAGRINDAI
34. Paraiškų atitiktis formaliesiems kriterijams vertinama, paraiškos atmetamos, nevertinamos ir valstybės biudžeto lėšų neskiriama Taisyklių V skyriuje nustatyta tvarka ir pagrindais. Konkursą administruojanti įstaiga paraiškų atitiktį formaliesiems kriterijams turi atlikti per 5 darbo dienas.
35. Jei pateikta paraiška neatitinka bent vieno iš Nuostatų 19 (A priemonėje), 20 (B priemonėje), 28-31 (A ir B priemonėse) punktuose keliamų reikalavimų, ji toliau nevertinama ir projektui finansavimas neskiriamas (išskyrus netikslumus, kurie nesudaro esminių kliūčių formaliųjų kriterijų atitikties tinkamumo vertinimui, pavyzdžiui, atsiskaitomosios sąskaitos numerio ar kredito įstaigos rekvizitų, paraiškos surašymo datos, rašybos klaidų ir (ar) dokumentų užsienio kalba vertimo, paraiškos priedų pateikimo kita nei nuostatuose nustatyta forma ir kt.).
IX SKYRIUS
PARAIŠKŲ VERTINIMAS
36. Projektai, kuriems siūloma skirti valstybės biudžeto lėšų, atrenkami laikantis Taisyklėse ir Nuostatuose nustatytos tvarkos.
37. Projektų turinį ir lėšų planavimą vertina ekspertai, kuriuos Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymo nustatyta tvarka atrenka SPPD ir kurie vadovaujasi SPPD direktoriaus patvirtintu ekspertų darbo reglamentu. Vieną projektą vertina ne mažiau kaip du ekspertai. Konkursą administruojanti įstaiga (SPPD) Taisyklėse nustatytais atvejais gali projektą paskirti papildomai įvertinti trečiajam ekspertui. Vadovaujantis Taisyklių 55 punktu, pareiškėjo projekto turinį ir lėšų planavimą gali vertinti Agentūros direktoriaus įsakymu vieneriems metams sudaryta komisija, kurią sudaro ne mažiau kaip 5 nariai, kuri vadovaujasi Agentūros direktoriaus įsakymu patvirtintu Projektų vertinimo komisijų darbo reglamentu.
38. Ekspertai projekto turinio ir lėšų planavimo vertinimus pateikia SPPD užpildydami Konkursui pateikto projekto vertinimo anketą informacinėje sistemoje. Jeigu vertinimus, vadovaujantis Taisyklių 55 punktu, atlieka komisija, komisijos nariai vertinimo anketą užpildo informacinėje sistemoje.
39. Ekspertai turi įvertinti ir skirti balus už:
39.1. projekto atitiktį Nuostatų 17 punkte ir Taisyklių 14 punkte nurodytoms privalomoms sąlygoms. Vertinimo metu nurodant vertinimą „Taip arba Ne“. Bent vienos privalomosios sąlygos neatitinkantis projektas toliau nevertinamas;
39.2. pareiškėjo sukuriamą pridėtinę vertę vykdomomis veiklomis, vertinant nuo 0 (nulio) iki 5 (penkių) balų: 0 – neatitinka, 1–4 – iš dalies atitinka, 5 – atitinka;
39.3. projekto aprašymo detalumą, pagrįstumą, vertinant nuo 0 (nulio) iki 7 (septynių) balų: 0 – neatitinka, 1–6 – iš dalies atitinka, 7 – atitinka;
39.4. projekto vadovo ir vykdytojų patirtį ir gebėjimus įgyvendinti planuojamą projektą, vertinant nuo 0 (nulio) iki 5 (penkių) balų: 0 – neatitinka, 1–4 – iš dalies atitinka, 5 – atitinka;
39.5. projekto partnerių prisidėjimas prie rodiklių pasiekimo, vertinant nuo 0 (nulio) iki 5 (penkių) balų: 0 – neatitinka, 1–4 – iš dalies atitinka, 5 – atitinka;
39.6. projekto dalyvių pritraukimo būdų įvairovę, veiksmingumą, vertinant nuo 0 (nulio) iki 5 (penkių) balų: 0 – neatitinka, 1–4 – iš dalies atitinka, 5 – atitinka;
39.7. projekto tikslo ir uždavinių aiškumą, atitiktį konkurso tikslui, vertinant nuo 0 (nulio) iki 5 (penkių) balų: 0 – neatitinka, 1–4 – iš dalies atitinka, 5 – atitinka;
39.8. projekto veiklų įgyvendinimo plane numatytų veiklų nuoseklumą, pagrįstumą ir tinkamumą, vertinant nuo 0 (nulio) iki 10 (dešimt) balų: 0 – neatitinka, 1–8 – iš dalies atitinka, 9 - 10 – atitinka;
39.9. projekto sąmatos, skaičiavimų teisingumą, tikslumą, pagrįstumą, aiškumą, detalumą ir racionalumą, atitiktį bei proporcingumą projekto numatomoms veikloms, vertinant nuo 0 (nulio) iki 5 (penkių) balų: 0 – neatitinka, 1–8 – iš dalies atitinka, 9–10 – atitinka;
39.10. laukiamų rezultatų reikšmingumą, realumą, pagrįstumą, vertinant nuo 0 (nulio) iki 5 (penkių) balų: 0 – neatitinka, 1–4 – iš dalies atitinka, 5 – atitinka;
40. Galimas didžiausias paraiškai skirtinų balų skaičius – 62 balų. Privaloma surinkti minimali balų suma – 25 balai.
Jeigu Nuostatų 16 punkte nurodyta viena iš veiklų ar kelios veiklos informacinėje sistemoje nesulauktų nė vienos paraiškos atitinkamiems A ir (ar) B Projektams įgyvendinti, ir (ar) atitinkamose priemonėse liktų neišskirstytų valstybės biudžeto lėšų, tuomet Nuostatų 12.3 punkte nurodyta tvarka, Konkursui įgyvendinti numatytų valstybės biudžeto lėšų suma pirmenybės tvarka gali būti perskirstoma ir naudojama rezerviniame sąraše esantiems projektams finansuoti.
41. Projektai reitinguojami ekspertų paraiškoms skirtų balų vidurkių mažėjimo tvarka. SPPD, gavęs ekspertų vertinimus ir siūlymus dėl projektų finansavimo, apibendrina ekspertų vertinimus ir siūlymus dėl projektų finansavimo, parengdamas pareiškėjų ir projektų vertinimo suvestinę, kurioje nurodoma dviejų projektus vertinusių ekspertų skirtų balų ir siūlomų skirti lėšų vidurkiai.
42. Agentūra, skelbdama Konkurso laimėtojus, paskelbia nefinansuotinų ir rezervinių projektų sąrašus. Rezervinių projektų sąraše esantiems pareiškėjams finansavimas skiriamas, jeigu pareiškėjas, gavęs finansavimą, atsisako skirto dalies ar viso finansavimo, nepasirašo Sutarties per Nuostatų 47 punkte nurodytą terminą, pasirašyta Sutartis nutraukiama arba lėšos grąžinamos, per nustatytą terminą nepatikslina sąmatos ir (ar) priemonių ir (ar) veiklų plano, Konkurso laimėtojui skiriama mažesnė lėšų suma ir dėl to lieka nepanaudotų lėšų, arba esant papildomam finansavimui likusios nepanaudotos valstybės biudžeto lėšos eilės tvarka gali būti skirtos įvertintiems projektams, esantiems rezervinių projektų sąraše. Finansavimas projektams, esantiems rezervinių projektų sąraše, skiriamas neviršijant nepaskirstytų valstybės biudžeto lėšų sumos. Rezerviniame sąraše esančiam projektui skiriama suma negali būti mažesnė nei mažiausia vienam projektui galima skirti valstybės biudžeto lėšų suma.
43. Jei, atlikus paraiškų vertinimą, sutampa kelių pareiškėjų paraiškoms skirtų balų vidurkis ir neužtenka konkursui vykdyti numatytų valstybės biudžeto lėšų, komisija gali siūlyti finansuoti projektus, kurių prašoma didesnė valstybės biudžeto lėšų suma ir (arba) projekte nurodoma didesnė veiklos vykdymo ar paslaugų teikimo apimtis ar siūloma vykdyti veikla geriau atitinka jaunimo poreikius.
44. Jei komisija, įvertinusi ekspertų vertinimų suvestinę, parengtą trims ekspertams atlikus vertinimą, ekspertų vertinimo anketas, vadovaudamasi Nuostatų 39 punkte nustatytais kriterijais, nepritaria ekspertų vertinimui, komisijos protokole, fiksuojamas argumentuotas sprendimas nepritarti ekspertų vertinimui ir paraiškų vertinimas gali būti perduotas komisijos nariams. Komisijos nariai paraiškas vertina, vadovaudamiesi Nuostatų 37 punkte nustatytais veiklų turinio ir lėšų vertinimo kriterijais.
45. Jei komisija, įvertinusi paraiškų vertinimų suvestinę, ekspertų vertinimo anketas, vadovaudamasi Nuostatų 39 punkte nustatytais kriterijais, priima protokolinį sprendimą siūlyti pareiškėjui skirti dalį paraiškoje prašomų valstybės biudžeto lėšų, kuriame rekomenduoja arba nurodo kurių veiklų atsisakyti ar kurių veiklų apimtį mažinti ir kurias priemones (veiklas) ir (ar) išlaidas finansuoti, komisija priima protokolinį sprendimą ir pateikia Agentūros direktoriui siūlymus dėl lėšų skyrimo ne vėliau kaip per 1 darbo dieną nuo komisijos sprendimo priėmimo.
X SKYRIUS
KOMISIJOS DARBO ORGANIZAVIMAS IR VALSTYBĖS BIUDŽETO LĖŠŲ NAUDOJIMO SUTARTIES PASIRAŠYMAS
XI SKYRIUS
PROJEKTŲ VYKDYMAS IR STEBĖSENA
49. Projekto vykdytojas, kurio projektui yra skirtas finansavimas ir su kuriuo sudaryta Sutartis, privalo projektą įgyvendinti iki Sutartyje nustatytos dienos, bet ne vėliau kaip iki 2025 m. gruodžio 31 d., ir kiekvienam ketvirčiui pasibaigus, iki kito ketvirčio pirmo mėnesio 5 d., o pasibaigus kalendoriniams metams – iki kitų kalendorinių metų sausio 5 d. SPPD informacinės sistemos priemonėmis pateikti atitinkamai ketvirčio ir metų finansines ataskaitas pagal informacinėje sistemoje pateiktas formas, taip pat jei projektui skirta mažiau nei 30 tūkst. eurų valstybės biudžeto lėšų – pasibaigus metams, iki kitų kalendorinių metų sausio 5 d., ir jei projektui skirta 30 tūkst. eurų valstybės biudžeto lėšų – pirmajam pusmečiui pasibaigus, iki kito pusmečio pirmo mėnesio 5 d., o pasibaigus kalendoriniams metams – iki kitų kalendorinių metų sausio 5 d SPPD informacinės sistemos priemonėmis pateikti atitinkamai pusmečio ir metų veiklų įvykdymo ataskaitas pagal informacinėje sistemoje pateiktas formas. Teikiamos šios ataskaitos:
49.1. sąmatos vykdymo ir sąnaudų ketvirtinė ataskaita, informaciją nurodant euro ir cento tikslumu (duomenis pildant augančia tvarka teikiama po kiekvieno ataskaitinio ketvirčio, o pasibaigus ataskaitiniams kalendoriniams metams – už visą projekto vykdymo laikotarpį);
49.2. sąmatos įvykdymo ataskaita, informaciją nurodant euro ir cento tikslumu (duomenis pildant augančia tvarka teikiama po kiekvieno ataskaitinio ketvirčio, o pasibaigus ataskaitiniams kalendoriniams metams – už visą projekto vykdymo laikotarpį);
49.3. buhalterinės apskaitos dokumentų suvestinė, kurioje turi būti nurodoma valstybės biudžeto lėšų gavėjo pavadinimas, apskaitos dokumento (sąskaitos faktūros, sutarties, žiniaraščio ir kt.) data ir numeris, ūkinės operacijos turinys ir panaudota valstybės biudžeto lėšų suma, informaciją nurodant euro ir cento tikslumu (duomenis pildant augančia tvarka teikiama po kiekvieno ataskaitinio ketvirčio ir už visą projekto vykdymo laikotarpį);
49.4. veiklų įvykdymo ataskaita (jei projektui skirta mažiau nei 30 tūkst. eurų valstybės biudžeto lėšų – teikiama pasibaigus ataskaitiniams kalendoriniams metams už visą projekto vykdymo laikotarpį iki kitų kalendorinių metų sausio 5 d., ir jei projektui skirta 30 tūkst. eurų valstybės biudžeto lėšų – duomenis pildant augančia tvarka teikiama pirmajam ataskaitiniam pusmečiui pasibaigus iki kito pusmečio pirmo mėnesio 5 d., o pasibaigus ataskaitiniams kalendoriniams metams – už visą projekto vykdymo laikotarpį iki kitų kalendorinių metų sausio 5 d.), kurioje turi būti nurodyta:
49.4.1. informacija apie projekto metu įgyvendintas veiklas (pildoma vadovaujantis su paraiška pateiktu projekto veiklų planu, jame pateiktomis formuluotėmis) pagal projekto tikslus;
49.4.2. informacija apie atitinkamai Nuostatų 22 ar 23 punktuose ir jų papunkčiuose išvardytų esminių kiekybinių, kiekybinių ir kokybinių rodiklių pasiekimą ir (ar) išlaikymą;
50. Jei netinkamai įgyvendinamas projektas ar sąmoningai nevykdomos projekto veiklos, sąmoningai nesivadovaujama Nuostatų 22.1 papunktyje ar 23.1 papunktyje nustatytais esminiais kiekybiniais projekto įgyvendinimo rodikliais, t. y. esminių kiekybinių projekto įgyvendinimo rodiklių ar jų dalies nepavyksta pasiekti, Taisyklių 110 punkte nustatyta tvarka gali būti taikomos šios sankcijos:
50.1. jei projekto vykdytojas, įgyvendinantis Nuostatų 16.1 papunktyje ir jo papunkčiuose nustatytas veiklas, nepasiekė vieno iš Nuostatų 22.1 papunktyje ir jo papunkčiuose nurodytų esminių kiekybinių rodiklių (kai projektas skirtas A priemonei įgyvendinti) ar jei projekto vykdytojas, įgyvendinantis Nuostatų 16.2 papunktyje ir jo papunkčiuose nustatytas veiklas, nepasiekė vieno iš Nuostatų 23.1 papunktyje ir jo papunkčiuose nurodytų esminių kiekybinių rodiklių (kai projektas skirtas B priemonei įgyvendinti), jis į SPPD banko sąskaitą turi grąžinti 50 procentų projektui įgyvendinti skirtų valstybės biudžeto lėšų;
50.2. jei projekto vykdytojas, įgyvendinantis Nuostatų 16.1 papunktyje ir jo papunkčiuose numatytas veiklas, nepasiekė dviejų iš Nuostatų 22.1 papunktyje ir jo papunkčiuose esminių kiekybinių rodiklių (kai projektas skirtas A priemonei įgyvendinti) ar jei projekto vykdytojas, įgyvendinantis Nuostatų 16.2 papunktyje ir jo papunkčiuose numatytas veiklas, nepasiekė dviejų iš Nuostatų 23.1 papunktyje ir jo papunkčiuose nurodytų esminių kiekybinių rodiklių (kai projektas skirtas B priemonei įgyvendinti), jis į SPPD banko sąskaitą turi grąžinti 100 procentų projektui įgyvendinti skirtų valstybės biudžeto lėšų.
XII SKYRIUS
BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS
52. Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerija turi teisę tikrinti ir vertinti Agentūrą, SPPD, pareiškėjus, projekto vykdytojus ir (ar) partnerius dėl valstybės biudžeto lėšų tinkamo panaudojimo..
53. SPPD tikrina, ar valstybės biudžeto lėšų projektui įgyvendinti gavęs projekto vykdytojas laikosi Nuostatų, Taisyklių reikalavimų ir Sutartyje nustatytų įsipareigojimų SPPD nustatyta tvarka. Agentūra turi teisę tikrinti, kaip projekto vykdytojas įgyvendina projektą ir (ar) laikosi minėtų reikalavimų ir įsipareigojimų.
54. Pareiškėjas, projekto vykdytojas, įgyvendindamas projektą, turi bendradarbiauti su Agentūra, paprašius pateikti prašomą informaciją, susijusią su projekte vykdomomis veiklomis.
55. Agentūros direktoriaus sprendimas dėl valstybės biudžeto lėšų skyrimo projektams gali būti pakeistas ar pripažintas netekusiu galios, atsižvelgiant į SPPD pateiktą metinę atitinkamos priemonės įgyvendinimo ataskaitą ir (ar) į tai, ar valstybės biudžeto lėšos panaudotos tinkamai, ir (ar) pasikeitus teisės aktams, kuriais remiantis skiriami valstybės biudžeto asignavimai atitinkamam konkursui, taip pat Agentūrai arba teismui patenkinus pareiškėjo skundą ir pakartotinai Taisyklėse ir Nuostatuose nustatyta tvarka įvertinus šio pareiškėjo paraišką.
56. Agentūros, SPPD veiksmai ir neveikimas, komisijos sprendimai, SPPD sprendimai, Agentūros sprendimas dėl valstybės biudžeto lėšų skyrimo projektams ar projekto atmetimo gali būti skundžiami Viešojo administravimo įstatymo, Lietuvos Respublikos ikiteisminio administracinių ginčų nagrinėjimo tvarkos įstatymo ir Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo nustatyta tvarka.
57. Agentūra ir SPPD neprisiima atsakomybės, jei dėl projekte (paraiškoje ir (ar) sutartyje) nurodytų klaidingų kontaktinių duomenų (adreso, telefono ryšio numerio, elektroninio pašto adreso) pareiškėjo, projekto vykdytojo nepasiekia laiškai arba su pareiškėju, projekto vykdytoju negalima susisiekti kitu būdu.
58. Agentūra savo interneto svetainėje skelbia kiekvienam konkursui vykdyti kiekvienais metais skirtas valstybės biudžeto lėšų sumas.
59. SPPD savo interneto svetainėje skelbia apibendrintas konkursų vykdymo ir (ar) atitinkamų priemonių įgyvendinimo ataskaitas.
60. Duomenų subjekto teisės įgyvendinamos 2016 m. balandžio 27 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamento (ES) 2016/679 dėl fizinių asmenų apsaugos tvarkant asmens duomenis ir dėl laisvo tokių duomenų judėjimo ir kuriuo panaikinama Direktyva 95/46/EB (Bendrasis duomenų apsaugos reglamentas) ir duomenų valdytojo, į kurį kreipiamasi dėl duomenų subjekto teisių įgyvendinimo, nustatyta tvarka.