LIETUVOS RESPUBLIKOS SOCIALINĖS APSAUGOS IR DARBO MINISTRAS

 

ĮSAKYMAS

DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS SOCIALINĖS APSAUGOS IR DARBO MINISTRO 2014 M. SPALIO 13 D. ĮSAKYMO NR. A1-487 „DĖL SOCIALINIŲ PASLAUGŲ SRITIES DARBUOTOJŲ PAREIGYBIŲ IR ATLIEKAMŲ FUNKCIJŲ SĄRAŠO PATVIRTINIMO“ PAKEITIMO

 

2024 m. gegužės 24 d. Nr. A1-365

Vilnius

 

1.Pakeičiu Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2014 m. spalio 13 d. įsakymą Nr. A1-487 „Dėl Socialinių paslaugų srities darbuotojų pareigybių ir atliekamų funkcijų sąrašo patvirtinimo“:

1.1. Pakeičiu preambulę ir ją išdėstau taip:

„Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos socialinių paslaugų įstatymo 21 straipsnio 7 dalimi,“.

1.2. Pakeičiu nurodytu įsakymu patvirtintą Socialinių paslaugų srities darbuotojų pareigybių ir atliekamų funkcijų sąrašą:

1.2.1. Pakeičiu 2.4 papunktį ir jį išdėstau taip:

„2.4.

Socialinis darbuotojas (prieš žodžius „socialinis darbuotojas“ gali būti pridedami žodžiai „vyriausiasis“, „vyresnysis“, „jaunesnysis“, pvz., vyriausiasis socialinis darbuotojas, ar žodžiai, apibūdinantys veiklos specifiką, pvz.: socialinis darbuotojas darbui su šeimomis, socialinis darbuotojas darbui asmenims su negalia, socialinis darbuotojas socialinei reabilitacijai)

2.4.1. vertina asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikį;

2.4.2. įtraukdamas asmenį (šeimą) ir bendradarbiaudamas su kitais pagalbą asmeniui (šeimai) teikiančiais specialistais, atlieka išsamų asmens (šeimos) pagalbos poreikių vertinimą, rengia ir atnaujina individualios pagalbos asmeniui (šeimai) planą, jame nurodydamas pagalbos būdus ir priemones teigiamam asmens (šeimos) situacijos pokyčiui pasiekti;

2.4.3. teikia psichosocialinį konsultavimą, siekdamas asmens (šeimos) įgalinimo ir gebėjimo savarankiškai spręsti socialines bei tarpusavio santykių problemas;

2.4.4. vadovaudamasis socialinio darbo vertybėmis ir profesine etika, taikydamas įvairius įgalinimo būdus, padeda asmenims, šeimoms ir bendruomenėms spręsti socialines ir tarpusavio santykių problemas;

2.4.5. vykdo prevencinį socialinį darbą, taiko socialinio darbo metodus (motyvacinį interviu, krizių intervenciją ir (ar) kt.), teikia psichosocialinę pagalbą asmenims, šeimoms ir bendruomenėms, siekdamas spręsti socialines bei tarpusavio santykių problemas ir (ar) išvengti galimų socialinių problemų;

2.4.6. tarpininkauja ir atstovauja asmenims, šeimoms, bendruomenėms, siekdamas gerinti asmens (šeimos) gyvenimo kokybę ir siekdamas socialinio pokyčio;

2.4.7. profesinėje veikloje gina žmogaus teises ir atstovauja žmonėms, didina asmenų (šeimų) socialinę įtrauktį ir stiprina solidarumą bei socialinį teisingumą;

2.4.8. dalyvauja teikiamų socialinių paslaugų poveikio asmens (šeimos) gyvenimo kokybės gerinimo vertinime;

2.4.9. organizuoja ir vykdo bendruomeniškumo plėtrą ir kitas veiklas, susijusias su bendruomene;

2.4.10. prireikus teikia informaciją ir pasiūlymus socialinio darbo klausimais socialinių paslaugų įstaigos vadovui ar jo paskirtiems asmenims, siekdamas socialinių paslaugų gavėjų socialinės gerovės;

2.4.11. bendradarbiauja su kitomis valstybės ir savivaldybių institucijomis, įstaigomis ir organizacijomis socialinio darbo ir socialinių paslaugų teikimo srityje ir prireikus teikia socialinės politikos įgyvendinimo tobulinimo rekomendacijas;

2.4.12. bendradarbiauja su socialinių paslaugų srities darbuotojais, kitais specialistais, keisdamasis informacija, kurios reikia socialinio darbo procesui ir socialinėms paslaugoms teikti.“

 

1.2.2. Pripažįstu netekusiu galios 2.7 papunktį.

1.2.3. Pripažįstu netekusiu galios 2.9 papunktį.

1.2.4. Pakeičiu 3 punktą ir jį išdėstau taip:

„3.                

Socialinės įtraukties koordinatorius

3.1. teikia palydėjimo paslaugą jaunuoliams:

3.1.1. sudaro savarankiško gyvenimo planą (toliau – SGP), peržiūri sudarytą SGP, stebi ir koordinuoja jo vykdymą;

3.1.2. konsultuoja jaunuolį ir tarpininkauja jam užtikrinant jo savarankiškumą asmeninių finansų, praktinių ir darbinių įgūdžių, sveikatos, būsto, mokymosi ir kitose srityse, svarbiose savarankiškam gyvenimui;

3.1.3. lankosi jaunuolio gyvenamojoje vietoje (tėvų namuose ar kitoje gyvenamojoje vietoje), supažindina jaunuolį su palydėjimo paslaugos teikimo procesu, jo tikslais ir principais, paslaugos turiniu;

3.1.4. tarpininkauja sprendžiant jaunuolio apgyvendinimo mokymo įstaigos bendrabutyje ar kitoje gyvenamojoje vietoje klausimus;

3.1.5. tarpininkauja sudarant jaunuoliui sąlygas pagal galimybes ir poreikį mokytis bendrojo lavinimo, profesinėje, specialiojoje, aukštesniojoje mokykloje, universitete ar kito tipo mokymo įstaigoje;

3.1.6. jaunuoliui nesimokant ar baigus mokslus, tarpininkauja padedant susirasti darbą ir jį išlaikyti, prireikus bendrauja su darbdaviu, sprendžiant jaunuoliui kylančias problemas dėl darbo ar darbo santykių, keliant kvalifikaciją ir siekiant aukštesnės pozicijos (ar norimo darbo) darbo rinkoje, nedarbo laikotarpiu nukreipia jaunuolį į Užimtumo tarnybą prie Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerijos, kad būtų užtikrintas jo nedarbo socialinis draudimas;

3.1.7. pagal galimybes skatina jaunuolį dalyvauti bendruomenės gyvenime ir savanoriškoje veikloje.“

 

1.2.5. Papildau 12–15 punktais:

„12.

Atvejo vadybininkas (veikiantis pagal Lietuvos Respublikos vaiko teisių apsaugos pagrindų įstatymą)

12.1. atlieka funkcijas, nurodytas Atvejo vadybos tvarkos apraše, patvirtintame Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2018 m. kovo 29 d. įsakymu Nr. A1-141 „Dėl Atvejo vadybos tvarkos aprašo patvirtinimo“.

13.

Globos centro veiklos koordinatorius ar veiklos vadovas

13.1. teikia socialinių paslaugų įstaigos vadovui ir (ar) vadovo pavaduotojui pasiūlymus dėl globos centro ir (ar) jo darbuotojų darbo organizavimo tobulinimo, socialinių paslaugų bei kitos pagalbos organizavimo ir teikimo, kitų su globos centro veikla susijusių klausimų;

13.2. rengia globos centro veiklos planus, organizuoja ir koordinuoja globos centro veiklos tikslų įgyvendinimą ir funkcijų atlikimą, pavaldžių darbuotojų ir savanorių veiklą, kontroliuoja darbo kokybę, su socialinių paslaugų įstaigos vadovu ir (ar) vadovo pavaduotoju derina globos centro darbuotojų darbo planus ir (ar) darbo grafikus;

13.3. rengia ir teikia socialinių paslaugų įstaigos vadovui ir (ar) vadovo pavaduotojui globos centro teikiamų socialinių paslaugų ir kitos pagalbos teikimo bei veiklos vykdymo ataskaitas;

13.4. socialinių paslaugų įstaigos vadovo pavedimu pagal kompetenciją atstovauja globos centrui valstybės ir savivaldybių institucijose bei įstaigose, bendradarbiauja su kitais Lietuvos Respublikos ar užsienio fiziniais ir juridiniais asmenimis globos centro veiklos srityje;

13.5. užtikrina socialinių paslaugų ir kitos pagalbos teikimą teisės aktų nustatyta tvarka;

13.6. konsultuoja globos centro darbuotojus socialinių paslaugų ir kitos pagalbos organizavimo, teikimo ir koordinavimo klausimais;

13.7. analizuoja globos centro darbuotojų mokymosi ir kvalifikacijos kėlimo poreikį;

13.8. vykdo nenuolatinio pobūdžio, su globos centro veikla susijusius pavedimus.

14.

Globos koordinatorius

14.1. organizuoja, koordinuoja ir (ar) teikia pagalbą budinčiam, nuolatiniam globotojui, globėjui (rūpintojui), šeimynos dalyviams, įtėviams bei kartu gyvenantiems jų šeimos nariams;

14.2. organizuoja ir koordinuoja pagalbą prižiūrimam, globojamam (rūpinamam) ar įvaikintam vaikui;

14.3. pagal kompetenciją dalyvauja laikinosios globos peržiūros, atvejo nagrinėjimo posėdžiuose;

14.4. organizuoja prižiūrimo vaiko sveikatos, vystymosi, ugdymo(si), specialiųjų ir kitų poreikių vertinimą, atlieka prižiūrimo, globojamo (rūpinamo) ar įvaikinto vaiko, budinčio ar nuolatinio globotojo, globėjo (rūpintojo), šeimynos dalyvių, įtėvių ir kartu gyvenančių jų šeimos narių poreikio vertinimą ir sudaro individualų pagalbos planą, užtikrindamas vaiko, budinčio ir nuolatinio globotojo, globėjo (rūpintojo), šeimynos dalyvių arba įtėvių ir kartu gyvenančių jų šeimos narių poreikių tenkinimą;

14.5. tvarko budinčio ir nuolatinio globotojo, globėjo (rūpintojo), šeimynos dalyvių, įtėvių bylą, atlieka individualių poreikių vertinimą, pildo pagalbos vaikui ir budinčiam ar nuolatiniam globotojui, globėjui (rūpintojui), šeimynos dalyviams, įtėviams poreikio vertinimo ir pagalbos planą bei reikalingų paslaugų teikimo eigą;

14.6. reguliariai palaiko ryšį su budinčiu ar nuolatiniu globotoju ir jo prižiūrimu vaiku, prireikus organizuoja specialistų pagalbą;

14.7. bendradarbiauja su valstybės ir savivaldybių institucijomis, įstaigomis ir organizacijomis teikiamų paslaugų ir pagalbos prižiūrimam, globojamam (rūpinamam) ar įvaikintam vaikui srityje.

15.

Socialinių paslaugų įstaigos socialinis pedagogas

15.1. bendradarbiaudamas su ugdymo įstaigomis, vertina socialinės pedagoginės pagalbos socialinių paslaugų įstaigoje vaikui, šeimai poreikius;

15.2. informuoja vaiką, šeimą socialinių paslaugų teikimo klausimais;

15.3. konsultuoja vaiką, šeimą socialinių pedagoginių problemų sprendimo, socialinės pedagoginės pagalbos teikimo socialinių paslaugų įstaigoje klausimais;

15.4. ugdo vaiko savarankiško gyvenimo įgūdžius, bendradarbiaudamas su vaiko tėvais ar kitais jo atstovais pagal įstatymą, socialiniais darbuotojais ir vaiko ugdymo įstaigos bei kitais pagalbą vaikui teikiančiais specialistais (organizuoja individualias konsultacijas, vaikų ir paauglių grupes, paskaitas ir kt.);

15.5. rengia ir atnaujina individualios pagalbos planą, į jo rengimą ir peržiūrą įtraukia ir vaiką, šeimą, kuriam (-iai) teikiama pagalba;

15.6. dalyvauja individualios pagalbos plano vaikui, šeimai rengime ir jo peržiūrose;

15.7. planuoja ir įgyvendina socialinės pedagoginės pagalbos teikimo vaikui, šeimai būdus ir formas, bendradarbiaudamas su ugdymo ir kitų įstaigų atstovais;

15.8. teikia informaciją ir pasiūlymus socialiniam darbuotojui, atvejo vadybininkui, socialinių paslaugų įstaigos vadovui ar jo paskirtiems asmenims;

15.9. informuoja ir konsultuoja socialinių paslaugų srities darbuotojus socialinės pedagoginės pagalbos teikimo, ugdymo įstaigos nelankymo ir kitų neigiamų socialinių reiškinių prevencijos, pozityviosios socializacijos klausimais;

15.10. bendradarbiauja su kitomis institucijomis, organizacijomis ir prireikus dalyvauja tarpinstituciniuose susitikimuose, siekdamas spręsti vaiko ir šeimos problemas, susijusias su socialinės pedagoginės pagalbos poreikiu.“

 

1.2.6. Pakeičiu Pastabą ir ją išdėstau taip:

Pastabos:

1. Pareigybės aprašyme nurodomos ir kitos įstatymuose ir (ar) kituose teisės aktuose numatytos funkcijos, reikalingos pagal įstaigos veiklos specifiką.

2. Socialines paslaugas teikiant asmens gyvenamojoje vietoje, socialinių paslaugų srities darbuotojas, esant galimybei, vizualiai įvertina asmens gyvenamosios vietos saugumo būklę (ar yra autonominiai dūmų jutikliai, ar tvarkinga šildymo sistema, elektros instaliacija) ir prireikus asmenį informuoja apie savivaldybėje vykdomas gaisrų prevencijos priemones ir (ar) informuoja savivaldybės administraciją dėl asmens įtraukimo į vienišų, senyvo amžiaus, asmenų su negalia ir auginančių nepilnamečius vaikus asmenų, turinčių specialiųjų poreikių ir gyvenančių riziką keliančiuose individualiuose gyvenamuosiuose būstuose, sąrašus, kaip numatyta vidaus reikalų ministro tvirtinamame Gaisrų prevencijos veiksmų plane.

3. Socialinis darbuotojas vykdo ne mažiau kaip šešias šio sąrašo 2.4 papunktyje nurodytas socialinio darbuotojo funkcijas.“

 

2. Nustatau, kad šis įsakymas įsigalioja 2024 m. liepos 1 d.

 

 

 

Socialinės apsaugos ir darbo ministrė                                                               Monika Navickienė