LIETUVOS RESPUBLIKOS VIDAUS REIKALŲ MINISTRAS

 

ĮSAKYMAS

DĖL VIDAUS REIKALŲ MINISTRO 2023 M. BIRŽELIO 29 D. ĮSAKYMO NR. 1V-402 „DĖL FUNKCIJŲ PASKIRSTYMO TARP LIETUVOS RESPUBLIKOS VIDAUS REIKALŲ MINISTERIJOS ADMINISTRACIJOS PADALINIŲ, ĮGYVENDINANT 2021–2027 METŲ EUROPOS SĄJUNGOS FINANSINIO LAIKOTARPIO EUROPOS TERITORINIO BENDRADARBIAVIMO TIKSLO (INTERREG) PROGRAMAS, TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO“ PAKEITIMO

 

2024 m. gruodžio 5 d. Nr. 1V-715

Vilnius

 

 

Pakeičiu Funkcijų paskirstymo tarp Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministerijos administracijos padalinių, įgyvendinant 2021–2027 metų Europos Sąjungos finansinio laikotarpio Europos teritorinio bendradarbiavimo tikslo (INTERREG) programas, tvarkos aprašą, patvirtintą Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministro 2023 m. birželio 29 d. įsakymu Nr. 1V-402 „Dėl Funkcijų paskirstymo tarp Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministerijos administracijos padalinių, įgyvendinant 2021–2027 metų Europos Sąjungos finansinio laikotarpio Europos teritorinio bendradarbiavimo tikslo (INTERREG) programas, tvarkos aprašo patvirtinimo“ ir jį išdėstau nauja redakcija (pridedama).

 

 

L. e. vidaus reikalų ministro pareigas                                                                         Agnė Bilotaitė

 

PATVIRTINTA

Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministro

2023 m. birželio 29 d. įsakymu Nr. 1V-402

(Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministro

2024 m. gruodžio 5 d. įsakymo Nr. 1V-715

redakcija)

 

FUNKCIJŲ PASKIRSTYMO TARP LIETUVOS RESPUBLIKOS VIDAUS REIKALŲ MINISTERIJOS ADMINISTRACIJOS PADALINIŲ, ĮGYVENDINANT EUROPOS SĄJUNGOS FINANSINIO LAIKOTARPIO 2021–2027 METŲ EUROPOS TERITORINIO BENDRADARBIAVIMO TIKSLO (INTERREG) PROGRAMAS, TVARKOS APRAŠAS

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Funkcijų paskirstymo tarp Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministerijos administracijos padalinių, įgyvendinant 2021–2027 metų Europos Sąjungos finansinio laikotarpio Europos teritorinio bendradarbiavimo tikslo (INTERREG) programas, tvarkos aprašas (toliau – Aprašas) nustato funkcijų paskirstymą tarp Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministerijos administracijos padalinių, atliekančių 2021–2027 metų Europos Sąjungos finansinio laikotarpio Europos teritorinio bendradarbiavimo tikslo (INTERREG) programų (toliau – programos) koordinuojančiosios institucijos funkcijas, 2021 m. birželio 24 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamento (ES) Nr. 2021/1060, kuriuo nustatomos bendros Europos regioninės plėtros fondo, „Europos socialinio fondo +“, Sanglaudos fondo, Teisingos pertvarkos fondo ir Europos jūros reikalų, žvejybos ir akvakultūros fondo nuostatos ir šių fondų bei Prieglobsčio, migracijos ir integracijos fondo, Vidaus saugumo fondo ir Sienų valdymo ir vizų politikos finansinės paramos priemonės taisyklės (toliau – Reglamentas (ES) Nr. 2021/1060), 71–72, 74–76, 78, 79, 81 ir 82 straipsniuose ir 2021 m. birželio 24 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamente (ES) Nr. 2021/1059 dėl konkrečių nuostatų, taikomų siekiant Europos bendradarbiavimo tikslo (INTERREG), kuris remiamas Europos regioninės plėtros fondo ir išorės finansavimo priemonių lėšomis (toliau – Reglamento (ES) Nr. 2021/1059) 45–49 straipsniuose nurodytas 2021–2027 metų Lietuvos ir Lenkijos bendradarbiavimo per sieną programos (toliau – Lietuvos ir Lenkijos programa) vadovaujančiosios institucijos ir audito institucijos funkcijas.

2. Apraše vartojamos sąvokos suprantamos taip, kaip jos apibrėžtos Reglamente (ES) Nr. 2021/1060, Reglamente (ES) Nr. 2021/1059 ir 2021–2027 metų Europos Sąjungos finansinio laikotarpio Europos teritorinio bendradarbiavimo tikslo (INTERREG) programų įgyvendinimo Lietuvoje taisyklėse, patvirtintose Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministro 2023 m. birželio 14 d. įsakymu Nr. 1V-375 „Dėl 2021–2027 metų Europos Sąjungos finansinio laikotarpio Europos teritorinio bendradarbiavimo tikslo (INTERREG) programų įgyvendinimo Lietuvoje taisyklių patvirtinimo“.

 

II SKYRIUS

LIETUVOS RESPUBLIKOS VIDAUS REIKALŲ MINISTERIJOS

EUROPOS SĄJUNGOS INVESTICIJŲ DEPARTAMENTO FUNKCIJOS

 

3. Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministerijos Europos Sąjungos investicijų departamento Teritorinio bendradarbiavimo programų skyrius, vykdydamas programų koordinuojančiosios institucijos funkcijas:

3.1. pagal kompetenciją dalyvauja rengiant programų programinius dokumentus, prireikus jų keitimus ir su programų įgyvendinimu susijusius dokumentus, teikia reikalingą informaciją programas įgyvendinančiosioms institucijoms;

3.2. pagal kompetenciją rengia teisės aktų, reglamentuojančių programų įgyvendinimą, projektus ir kitus tinkamą programų įgyvendinimą Lietuvoje užtikrinančius dokumentus;

3.3. dalyvauja programų programavimo, įgyvendinimo, stebėsenos, valdymo priežiūros, komitetų ir darbo grupių veikloje; atstovauja Lietuvos Respublikai programų stebėsenos komitetuose; sudaro Interreg programų komitetą ir koordinuoja jo veiklą; prireikus sudaro komisijas ir darbo grupes, skirtas padėti užtikrinti tinkamą programų įgyvendinimą Lietuvoje;

3.4. pagal kompetenciją prižiūri, kad būtų laikomasi teisės aktų, reglamentuojančių programų įgyvendinimo tvarką;

3.5. pagal kompetenciją teikia pastabas, pasiūlymus ir išvadas dėl paraiškų finansuoti projektus tinkamumo ir projektų vykdymo būtinumo; 

3.6. pagal kompetenciją užtikrina bendrojo finansavimo lėšų, panaudotų programų projektams įgyvendinti, kontrolės sistemos Lietuvoje sukūrimą ir jos veikimą:

3.6.1. parengia rekomendacijas Lietuvos partneriams dėl minimalių kvalifikacinių reikalavimų tikrintojui, tikrintojo paslaugų pirkimo techninės užduoties parengimo, kurios yra skelbiamos interneto svetainėje adresu www.esbendradarbiavimas.lt;

3.6.2. informuoja programas įgyvendinančiąsias institucijas apie Lietuvos partnerių pasirinktus tikrintojus, užpildydamas informaciją atitinkamos programos kompiuterinėje informacinėje sistemoje arba pateikdamas informaciją elektroniniu paštu;

3.6.3. atlieka atrankinius programų projektų ir tikrintojų patikrinimus vietose;

3.7. viešina informaciją apie programas ir jų įgyvendinimo metu pasiektus rezultatus;

3.8. kuria ir plėtoja www.esbendradarbiavimas.lt svetainę ir užtikrina, kad joje būtų teikiama informacija apie programas;

3.9. pagal kompetenciją konsultuoja programų projektų vykdytojus ir tikrintojus projektų įgyvendinimo klausimais;

3.10. tikrina Lietuvos juridinių asmenų, kurie paraiškose finansuoti projektus nurodyti kaip projektų partneriai, statuso ir programos dokumentų reikalavimų, keliamų pagrindiniam projekto partneriui arba projekto partneriui, atitiktį ir teikia išvadas programą įgyvendinančiosioms institucijoms;

3.11. teisės aktuose nustatyta tvarka vykdo programų pažeidimų, išskyrus Lietuvos ir Lenkijos programos projektų paramos sutarčių pažeidimus, Lietuvoje kontrolę;

3.12. pagal kompetenciją teisės aktų nustatyta tvarka planuoja programų bendrojo finansavimo lėšų poreikį atitinkamiems biudžetiniams metams;

3.13. pagal kompetenciją tikrina mokėjimo prašymus dėl bendrojo finansavimo lėšų išmokėjimo;

3.14. rengia sprendimus ir imasi kitų teisės aktuose numatytų veiksmų dėl programų bendrojo finansavimo lėšų susigrąžinimo;

3.15. pagal kompetenciją administruoja programų grąžintinas ir grąžintas bendrojo finansavimo lėšas;

3.16. atlieka kitas teisės aktuose nustatytas funkcijas, susijusias su programų įgyvendinimo koordinavimu;

3.17. pagal kompetenciją saugo rengiamus ir gaunamus dokumentus, kurių reikia tinkamai audito sekai užtikrinti.

4. Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministerijos Europos Sąjungos investicijų departamento Lietuvos ir Lenkijos INTERREG programų skyrius, vykdydamas Lietuvos ir Lenkijos programos vadovaujančiosios institucijos funkcijas:

4.1. rengia Lietuvos ir Lenkijos programą ir Europos Sąjungos teisės aktų nustatyta tvarka teikia ją Europos Komisijai; atlieka Lietuvos ir Lenkijos programos vertinimo veiksmus, nurodytus Reglamento (ES) Nr. 2021/1059 35 straipsnyje; prireikus atlieka Lietuvos ir Lenkijos programos pakeitimus ir papildymus;

4.2. pagal kompetenciją rengia arba dalyvauja rengiant teisės aktų, reglamentuojančių Lietuvos ir Lenkijos programos įgyvendinimą, projektus, tipinių sutarčių projektus ir kitus tinkamą Lietuvos ir Lenkijos programos įgyvendinimą užtikrinančius dokumentus;

4.3. prireikus sudaro komisijas ir darbo grupes, skirtas padėti vadovaujančiajai institucijai užtikrinti tinkamą Lietuvos ir Lenkijos programos valdymą ir kontrolę;

4.4. pagal kompetenciją teikia pastabas, pasiūlymus ir išvadas dėl Lietuvos ir Lenkijos programos paraiškų finansuoti projektus tinkamumo ir projektų vykdymo būtinumo;

4.5. užtikrina Lietuvos ir Lenkijos programos valdymo ir kontrolės sistemos sukūrimą ir jos veikimą:

4.5.1. kuria Lietuvos ir Lenkijos programos valdymo ir kontrolės sistemą, rengia ir derina su Lietuvos ir Lenkijos programos jungtiniu sekretoriatu (toliau – JS) bei audito institucija valdymo ir kontrolės sistemos aprašą, prireikus jį atnaujina;

4.5.2. pagal kompetenciją prižiūri, kad būtų laikomasi teisės aktų, reglamentuojančių Lietuvos ir Lenkijos programos įgyvendinimo tvarką;

4.5.3. pagal kompetenciją užtikrina patikimą ir veiksmingą Lietuvos ir Lenkijos programos lėšų valdymą; pagal kompetenciją prižiūri, kad šios lėšos būtų panaudotos tinkamai ir laiku;

4.5.4. atlieka atrankinius Lietuvos ir Lenkijos programos projektų patikrinimus vietose;

4.5.5. vykdo nuolatinę JS skirtų funkcijų priežiūrą ir kontrolę; pagal kompetenciją tikrina, ar JS tinkamai vykdo sutarčių dėl Lietuvos ir Lenkijos programos techninės pagalbos lėšų skyrimo ir naudojimo nuostatas;

4.6. rengia ir laiku pateikia Lietuvos ir Lenkijos programos stebėsenos komitetui informaciją apie Lietuvos ir Lenkijos programos pažangą, finansinius ir kitus duomenis; užtikrina, kad atsižvelgiant į stebėsenos komiteto sprendimus ir rekomendacijas būtų imtasi veiksmų;

4.7. tiesiogiai palaiko visus ryšius su Europos Komisija ir teikia jai visą oficialią informaciją; rengia ir teikia Europos Komisijai Lietuvos ir Lenkijos programos galutinę veiklos rezultatų ataskaitą, kitus duomenis ir ataskaitas apie programos įgyvendinimo eigą;

4.8. tikrina ir teikia derinti Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministerijos darbo reglamento nustatyta tvarka Lietuvos ir Lenkijos programos paramos sutarčių ir susitarimų dėl jų pakeitimo projektus, kuriuos pasirašo Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministerijos kancleris;

4.9. tvirtina Lietuvos ir Lenkijos programos projektų ataskaitas, nagrinėja JS pateiktą informaciją ir dokumentus apie projektų įgyvendinimo eigą, vykdo kitas su projektų įgyvendinimo priežiūra susijusias veiklas, numatytas pagrindiniuose Lietuvos ir Lenkijos programos dokumentuose ir (arba) nacionaliniuose teisės aktuose;

4.10. nagrinėja Europos Komisijos, Lietuvos ir Lenkijos programą įgyvendinančių ir kitų institucijų rekomendacijas dėl Lietuvos ir Lenkijos programos įgyvendinimo ir rengia pasiūlymus Lietuvos ir Lenkijos programos stebėsenos komitetui dėl rekomendacijų įgyvendinimo; rengia informaciją suinteresuotosioms institucijoms apie rekomendacijų įgyvendinimą;

4.11. užtikrina informacijos apie programas ir jų įgyvendinimo metu pasiektus rezultatus viešinimą;

4.12. pagal kompetenciją konsultuoja Lietuvos ir Lenkijos programos projektų vykdytojus ir tikrintojus projektų įgyvendinimo klausimais;

4.13. teisės aktuose nustatyta tvarka vykdo Lietuvos ir Lenkijos programos pažeidimų kontrolę;

4.14. organizuoja Lietuvos ir Lenkijos programos rizikos veiksnių, taip pat ir sukčiavimo rizikos, vertinimą; atsižvelgdamas į nustatytą riziką parengia efektyvias ir proporcingas kovos su sukčiavimu priemones ir procedūras;

4.15. pagal kompetenciją teisės aktų nustatyta tvarka planuoja Lietuvos ir Lenkijos programos techninei pagalbai skirtų (Europos Sąjungos finansinės paramos ir bendrojo finansavimo) lėšų ir projektams įgyvendinti skirtos Europos Sąjungos finansinės paramos lėšų poreikį atitinkamiems biudžetiniams metams;

4.16. pagal kompetenciją tikrina paraiškas vadovaujančiajai institucijai dėl Lietuvos ir Lenkijos programos Europos Sąjungos finansinės paramos išmokėjimo pagrindiniams projektų partneriams;

4.17. pagal kompetenciją rengia Lietuvos ir Lenkijos programos mokėjimo paraiškas ir metines sąskaitas, kurias teikia Europos Komisijai, kaip nustatyta Reglamento (ES) Nr. 2021/1060 76 straipsnio 1 dalies a ir b punktuose;

4.18. rengia sprendimus ir imasi kitų teisės aktuose numatytų veiksmų dėl Lietuvos ir Lenkijos programos Europos Sąjungos finansinės paramos lėšų susigrąžinimo;

4.19. pagal kompetenciją administruoja Lietuvos ir Lenkijos programos grąžintinas ir grąžintas lėšas;

4.20. pagal kompetenciją dalyvauja diegiant, plėtojant ir prižiūrint Lietuvos ir Lenkijos programos bendrą valdymo ir priežiūros kompiuterinę informacinę sistemą (angl. JEMS – Joint Electronic Monitoring System);

4.21. pagal kompetenciją administruoja informacinę Europos Sąjungos 2021–2027 metų fondų valdymo sistemos SFC2021 dalį, skirtą pateikti informacijai dėl Lietuvos ir Lenkijos programos;

4.22. vykdo kitas Lietuvos ir Lenkijos programos vadovaujančiosios institucijos funkcijas, nurodytas Europos Sąjungos ir nacionaliniuose teisės aktuose;

4.23. pagal kompetenciją saugo rengiamus ir gaunamus dokumentus, kurių reikia tinkamai audito sekai užtikrinti.

 

III SKYRIUS

LIETUVOS RESPUBLIKOS VIDAUS REIKALŲ MINISTERIJOS

CENTRALIZUOTO VIDAUS AUDITO SKYRIAUS FUNKCIJOS

 

5. Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministerijos Centralizuoto vidaus audito skyrius, vykdydamas Lietuvos ir Lenkijos programos audito institucijos funkcijas bei atstovaudamas Lietuvai kitų programų auditorių grupėse:

5.1. dalyvauja rengiant programų audito strategijas ir jų kasmetinius atnaujinimus, o Lietuvos ir Lenkijos programos atveju teisės aktų nustatyta tvarka rengia Lietuvos ir Lenkijos programos audito strategiją ir jos kasmetinius atnaujinimus; gavęs prašymą Lietuvos ir Lenkijos programos audito strategiją pateikia Europos Komisijai;

5.2. pagal kompetenciją dalyvauja atliekant programų sistemų auditą, veiksmų auditą ir sąskaitų auditą, o Lietuvos ir Lenkijos programos atveju atsako už programos sistemos audito, veiksmų audito ir sąskaitų audito atlikimą;

5.3. pasibaigus kiekvieniems finansiniams metams, ne vėliau kaip rugpjūčio 1 d. Europos Komisijai pateikia bendrai imčiai atrinkti reikalingą Lietuvos ir Lenkijos programos informaciją; informacija pateikiama Europos Komisijos nustatytu formatu;

5.4. parengia ir pateikia Europos Komisijai Lietuvos ir Lenkijos programos metines audito nuomones ir metines kontrolės ataskaitas;

5.5. dalyvauja programų auditorių grupių veikloje; atstovauja Lietuvos ir Lenkijos programos audito institucijai auditorių grupėje, jai pirmininkauja ir organizuoja jos darbą;

5.6. bendradarbiauja su Europos Komisijos, Europos Audito Rūmų atstovais jų darbo vizitų ir atliekamo audito, susijusio su programų įgyvendinimu, metu;

5.7. prireikus dalyvauja susitikimuose su Europos Sąjungos institucijomis programų audito klausimais;

5.8. vykdo kitas Lietuvos ir Lenkijos programos audito institucijos funkcijas, nurodytas Reglamento (ES) Nr. 2021/1060 78 79 ir Reglamento (ES) Nr. 2021/1059 45, 48 ir 49 straipsniuose;

5.9. pagal kompetenciją saugo rengiamus ir gaunamus dokumentus, kurių reikia tinkamai audito sekai užtikrinti.

 

IV SKYRIUS

LIETUVOS RESPUBLIKOS VIDAUS REIKALŲ MINISTERIJOS

EKONOMIKOS IR FINANSŲ DEPARTAMENTO FUNKCIJOS

 

6. Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministerijos Ekonomikos ir finansų departamentas, pagal kompetenciją koordinuodamas programų įgyvendinimą Lietuvoje ir vykdydamas Lietuvos ir Lenkijos programos vadovaujančiosios institucijos funkcijas, susijusias su finansų valdymu:

6.1 dalyvauja rengiant teisės aktų, reglamentuojančių programų įgyvendinimą, projektus, tipinių sutarčių projektus ir kitus tinkamą programų įgyvendinimą Lietuvoje užtikrinančius dokumentus;

6.2. prižiūri, kad būtų laikomasi teisės aktų, reglamentuojančių programų įgyvendinimo tvarką;

6.3. tikrina, ar JS tinkamai vykdo sutarčių dėl Lietuvos ir Lenkijos programos techninės pagalbos lėšų skyrimo ir naudojimo nuostatas;

6.4. teisės aktuose nustatyta tvarka planuoja programų bendrojo finansavimo lėšų, o Lietuvos ir Lenkijos programos atveju – ir Europos Sąjungos finansinės paramos lėšų poreikį atitinkamiems biudžetiniams metams;

6.5. tikrina paraiškas vadovaujančiajai institucijai dėl Lietuvos ir Lenkijos programos Europos Sąjungos finansinės paramos išmokėjimo pagrindiniams projektų partneriams ir mokėjimo prašymus dėl programų bendrojo finansavimo lėšų išmokėjimo;

6.6. tvarko programų bendrojo finansavimo, o Lietuvos ir Lenkijos programos atveju – ir Europos Sąjungos finansinės paramos lėšų apskaitą, įtraukdamas ją į Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministerijos finansinę atskaitomybę;

6.7. teikia Lietuvos Respublikos finansų ministerijos Valstybės iždo departamentui mokėjimo paraiškas:

6.7.1. išmokėti Europos Sąjungos finansinę paramą Lietuvos ir Lenkijos programos pagrindiniams projekto partneriams;

6.7.2. išmokėti techninės pagalbos lėšas JS, vadovaujantis sutartimi dėl Lietuvos ir Lenkijos programos techninės pagalbos lėšų skyrimo ir naudojimo, ir Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministerijos išlaidoms, padarytoms administruojant Lietuvos ir Lenkijos programą, padengti;

6.7.3. išmokėti programų bendrojo finansavimo lėšas;

6.8. tvarko grąžintinų ir grąžintų programų bendrojo finansavimo lėšų, o Lietuvos ir Lenkijos programos atveju – ir Europos Sąjungos finansinės paramos apskaitą;

6.9. dalyvauja rengiant sprendimus dėl programų bendrojo finansavimo lėšų, o Lietuvos ir Lenkijos programos atveju – ir Europos Sąjungos finansinės paramos lėšų susigrąžinimo;

6.10. Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministerijos Europos Sąjungos investicijų departamentui paprašius pagal kompetenciją teikia informaciją apie vidaus struktūrą ir procedūras, reikalingas Lietuvos ir Lenkijos programos valdymo ir kontrolės sistemos aprašui parengti ir atnaujinti;

6.11. Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministerijos Europos Sąjungos investicijų departamentui ir (arba) JS paprašius pagal kompetenciją teikia informaciją, kurios reikia duomenims ir ataskaitoms apie Lietuvos ir Lenkijos programos įgyvendinimo veiklą parengti;

6.12. atlieka kitas teisės aktuose nustatytas funkcijas, susijusias su programų įgyvendinimo Lietuvoje koordinavimu;

6.13. pagal kompetenciją saugo rengiamus ir gaunamus dokumentus, kurių reikia tinkamai audito sekai užtikrinti.

________________________