LIETUVOS RESPUBLIKOS ŠVIETIMO IR MOKSLO MINISTRAS
ĮSAKYMAS
DĖL MOKYTOJŲ (IŠSKYRUS TRENERIUS) PAREIGYBIŲ APRAŠYMO METODIKOS PATVIRTINIMO
2018 m. liepos 26 d. Nr. V-674
Vilnius
Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos valstybės ir savivaldybių įstaigų darbuotojų darbo apmokėjimo įstatymo 4 straipsnio 3 dalimi:
PATVIRTINTA
Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro 2018 m. liepos 26 d. įsakymu Nr. V-674
MOKYTOJŲ (IŠSKYRUS TRENERIUS) PAREIGYBIŲ APRAŠYMO METODIKA
I SKYRIUS
BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Mokytojų (išskyrus trenerius) pareigybių aprašymo metodika (toliau – Metodika) nustato valstybės ir savivaldybių biudžetinių įstaigų, finansuojamų iš valstybės biudžeto, savivaldybių biudžetų ir Valstybinio socialinio draudimo fondo biudžeto bei kitų valstybės įstaigų pinigų fondų lėšų (toliau – biudžetinės įstaigos), mokytojų (išskyrus trenerius), dirbančių pagal darbo sutartis (toliau – mokytojai), pareigybių aprašymą.
II SKYRIUS
MOKYTOJŲ PAREIGYBIŲ APRAŠYMŲ RENGIMAS
3. Pareigybės pavadinimas nurodomas vadovaujantis biudžetinės įstaigos vadovo patvirtintu įstaigos darbuotojų pareigybių sąrašu, kuris nustatomas vadovaujantis Lietuvos Respublikos valstybės ir savivaldybių įstaigų darbuotojų darbo apmokėjimo įstatymo 4 straipsnio 1 dalimi. Mokytojo pareigybės pavadinime nurodomas pagrindinis mokomasis dalykas ar mokomieji dalykai, ikimokyklinio, priešmokyklinio ir pradinio ugdymo mokytojų pareigybės pavadinime – ugdymo programa (-os).
4. Mokytojo pareigybės aprašyme nurodoma:
4.2. tiesioginis mokytojo pavaldumas, įvardijant įstaigos struktūros padalinio vadovą ar įstaigos administracijos atstovą;
4.3. mokytojo pareigybei pagal vykdomą programą keliami specialūs reikalavimai:
4.3.1. reikiamas pareigybės išsilavinimas – studijų sritis ir kryptis, kvalifikacinis laipsnis ir (ar) profesinė kvalifikacija pagal Lietuvos Respublikos švietimo įstatymo 48 straipsnį ir pagal Reikalavimų mokytojų kvalifikacijai aprašą, kurį tvirtina Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministras;
4.3.2. kvalifikacinė kategorija (jei tai būtina pareigybėje numatytoms funkcijoms atlikti) pagal Mokytojų ir pagalbos mokiniui specialistų (išskyrus psichologus) atestacijos nuostatus, kuriuos tvirtina Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministras;
4.3.3. skaitmeninio raštingumo gebėjimai (jei tai susiję su pareigybei priskiriamų funkcijų specifika) pagal Reikalavimų mokytojų ir pagalbos mokiniui specialistų skaitmeninio raštingumo programoms aprašą, kurį tvirtina Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministras, arba nurodoma, su kokiomis programomis mokytojas turi mokėti dirbti;
4.3.5. nurodoma užsienio kalba (-os) ir jos (jų) mokėjimo lygis (jei tai būtina pareigybėje numatytoms funkcijoms atlikti) pagal Bendrųjų Europos kalbų metmenų kalbos mokėjimo lygių sistemą;
4.3.6. nurodomi kiti privalomi specialūs reikalavimai (jei tai būtina pareigybėje numatytoms funkcijoms atlikti) pagal Reikalavimų mokytojų kvalifikacijai aprašą, kurį tvirtina Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministras;
5. Apibrėžiant mokytojo pareigybei priskiriamas funkcijas, jos nurodomos pagal šias grupes:
5.1. funkcijos, skirtos bendrojo ugdymo srities (dalyko) ar profesinio mokymo ar formalųjį švietimą papildančio ugdymo programai įgyvendinti pagal ugdymo (mokymo) planuose numatytas valandas, neformaliojo švietimo programai – pagal programoje numatytas valandas;
5.2. funkcijos, skirtos pasirengti įgyvendinti programas: planuoti ugdomąją veiklą, pasiruošti pamokoms, vertinti mokinių mokymosi pasiekimus, mokinius, jų tėvus (globėjus, rūpintojus) informuoti apie mokinių ugdymo ir ugdymosi poreikius, mokymosi pažangą, profesiškai tobulėti;
5.3. funkcijos, susijusios su veikla mokyklos bendruomenei, pavyzdžiui, kita ugdomoji veikla su mokiniais, bendradarbiavimas su pedagoginiais darbuotojais, mokinių tėvais (globėjais, rūpintojais) ir mokyklos partneriais; vadovavimas klasei (grupei), biudžetinės įstaigos veiklos įsivertinimas, prevencinių programų koordinavimas, kitos veiklos, kurios nėra apibrėžiamos Metodikos 5.1 ir 5.2 papunkčiuose, siekiant biudžetinės įstaigos ugdymo (mokymo) tikslų.
6. Jei mokytojui skiriama klasės / grupės vadovo funkcija, ji priskiriama prie veiklų, nurodytų Metodikos 5.3 papunktyje. Pradinių klasių mokytojui ši funkcija yra privaloma.
Mokytojų (išskyrus trenerius)
pareigybių aprašymo metodikos
priedas
(Pavyzdinė mokytojo (išskyrus trenerius) pareigybės aprašymo forma)
______________________________ (Biudžetinės įstaigos vadovas) _________________ Nr. _________ (data) _________________ (sudarymo vieta) |
PAREIGYBĖS APRAŠYMAS
I SKYRIUS
PAREIGYBĖ
1. __________________________________________________________________________
(pareigybės pavadinimas)
II SKYRIUS
SPECIALŪS REIKALAVIMAI ŠIAS PAREIGAS EINANČIAM MOKYTOJUI
4. Mokytojas, einantis šias pareigas, turi atitikti šiuos specialius reikalavimus:
4.1._____________________________________________________________________________
(reikiamas pareigybės išsilavinimas)
4.2._____________________________________________________________________________
(kvalifikacinė kategorija)
4.3._____________________________________________________________________________
(skaitmeninio raštingumo gebėjimai)
4.4._____________________________________________________________________________
(valstybinės lietuvių kalbos mokėjimo lygis)
4.5._____________________________________________________________________________
(užsienio kalba (-os) ir jos (jų) mokėjimo lygis)
III SKYRIUS
ŠIAS PAREIGAS EINANČIO MOKYTOJO FUNKCIJOS
5. Šias pareigas einantis mokytojas vykdo šias funkcijas:
5.1. ___________________________________________________________________________
(funkcijos, skirtos atitinkamai programai ar programoms įgyvendinti)
5.2. ___________________________________________________________________________
(funkcijos, skirtos pasirengti įgyvendinti programas)