IGNALINOS RAJONO SAVIVALDYBĖS TARYBA

 

SPRENDIMAS

DĖL PRITARIMO DŪKŠTO GLOBOS NAMŲ 2022 METŲ VEIKLOS ATASKAITAI IR DŪKŠTO GLOBOS NAMŲ 2022 METŲ FINANSINIŲ ATASKAITŲ RINKINIO PATVIRTINIMO

 

2023 m. birželio 15 d. Nr. T-122

Ignalina

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 16 straipsnio 1 dalimi, Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo Nr. I-533 4, 12, 16, 20, 27, 29, 57 straipsnių ir trečiojo1 skirsnio pavadinimo pakeitimo ir Įstatymo papildymo 105 straipsniu įstatymo 10 straipsnio 2 dalimi, Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 16 straipsnio 2 dalies 19 punktu, 3 dalies 2 punktu (redakcija, galiojusi iki 2023 m. sausio 1 d.), Viešojo sektoriaus subjekto metinės veiklos ataskaitos ir viešojo sektoriaus subjektų grupės metinės veiklos ataskaitos rengimo tvarkos aprašo, patvirtinto Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2019 m. vasario 13 d. nutarimu Nr. 135 „Dėl Viešojo sektoriaus subjekto metinės veiklos ataskaitos ir viešojo sektoriaus subjektų grupės metinės veiklos ataskaitos rengimo tvarkos aprašo patvirtinimo“, 4 punktu, Ignalinos rajono savivaldybės biudžetinių ir viešųjų įstaigų (kurių savininkė yra savivaldybė), savivaldybės valdomų įmonių metinių veiklos ataskaitų teikimo Ignalinos rajono savivaldybės tarybai tvarkos aprašu, patvirtintu Ignalinos rajono savivaldybės tarybos 2019 m. gruodžio 19 d. sprendimu Nr. T-261 „Dėl Ignalinos rajono savivaldybės biudžetinių ir viešųjų įstaigų (kurių savininkė yra savivaldybė), savivaldybės valdomų įmonių metinių veiklos ataskaitų teikimo Ignalinos rajono savivaldybės tarybai tvarkos aprašo patvirtinimo“, atsižvelgdama Dūkšto globos namų 2023-04-04 raštą Nr. S-9 „Dėl ataskaitų pateikimo“, Ignalinos rajono savivaldybės taryba n u s p r e n d ž i a:

1. Pritarti Dūkšto globos namų 2022 metų veiklos ataskaitai (pridedama).

2. Patvirtinti Dūkšto globos namų 2022 metų finansinių ataskaitų rinkinį (pridedama).

3. Paskelbti šį sprendimą Teisės aktų registre ir Ignalinos rajono savivaldybės interneto svetainėje www.ignalina.lt.                   

 

 

Savivaldybės meras                                                                                         Laimutis Ragaišis

 


PRITARTA

Ignalinos rajono savivaldybės tarybos 2023 m.

birželio 15 d. sprendimu Nr. T-122

 

 

 

DŪKŠTO GLOBOS NAMŲ 2022 METŲ VEIKLOS ATASKAITA

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

I SKYRIUS

ĮSTAIGOS PRISATYMAS

 

Nedidelėje, jaukioje Dūkšto miesto bendruomenėje, netoli Dūkšto ežero, įsikūrę Dūkšto globos namai, įsteigti 1992 m. Globos namai įregistruoti valstybės įmonės Registrų centro Utenos filiale.

Įstaigos registravimo pažymėjimo Nr. 064352.

Įstaigos kodas 155631770.

Savininko teises ir pareigas įgyvendina Ignalinos rajono savivaldybės taryba.

Šiuo metu Dūkšto globos namai patikėjimo teise valdo patalpas, kurių bendras plotas – 1 275,1 m2.

Globos namų adresas: Zarasų g. 5, LT-30261 Dūkštas, Ignalinos r. sav., elektroninis paštas info@dukstogn.lt, tel. (8 386) 51 145, interneto svetainės adresas www.dukstogn.lt, „Facebook“ paskyra https://www.facebook.com/ .

Įstaigos vadovė – direktorė Giedrė Karpickienė.

Globos namai yra stacionari socialinių paslaugų teikimo biudžetinė įstaiga, finansuojama iš savivaldybės biudžeto, globos namų gyventojų įmokų, valstybės dotacijų slaugomiems asmenims.

Įstaiga teikia ilgalaikę (trumpalaikę) socialinę globą Ignalinos rajono savivaldybės teritorijoje gyvenamąją vietą deklaravusiems senyvo amžiaus asmenims ir suaugusiems asmenims su negalia. Asmenys į globos namus priimami vadovaujantis Ignalinos rajono savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymu.

Dūkšto globos namuose gali apsigyventi 32 paslaugų gavėjai.

Įstaigoje dirba 20 darbuotojų, kurie užtikrina kokybišką paslaugų teikimą globos namų gyventojams.

Globos namuose yra penkiolika jaukių, namų aplinką primenančių kambarių: du vienviečiai, du triviečiai ir vienuolika dviviečių. Antrame globos namų aukšte yra nedidelė, tačiau jauki valgomojo salė, čia vyksta įvairūs šventiniai renginiai, susitikimai su artimaisiais. Antrame aukšte 2022 m. įrengtas užimtumo kambarys, kuriame vyksta gyventojų užimtumo ir laisvalaikio veiklos. Pirmame ir antrame aukštuose įrengtos bendro naudojimo virtuvėlės, kur gyventojai, padedant darbuotojams, gali pasigaminti norimą patiekalą arba užsiplikyti kavos, arbatos, prie arbatos puodelio pasikalbėti su atvykusiais lankyti artimaisiais. Įstaigos teritorijoje nuo pavasario iki rudens žydi gėlės. Visus metus globos namų teritoriją puošia įvairios kompozicijos, kurias dovanoja savanoris.

Globos namų veiklai vykdyti išduoti leidimai ir licencijos:

1. Įstaigos asmens sveikatos priežiūros licencija Nr. 3633, 2014 m. rugsėjo 4 d. išdavė Valstybinė akreditavimo sveikatos priežiūros veiklai tarnyba prie Sveikatos apsaugos ministerijos.

2. Licencija socialinei globai teikti Nr. L000000380, 2014 m. lapkričio 24 d. išdavė Socialinių paslaugų priežiūros departamentas prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos. Licencijos rūšis: Institucinė socialinė globa (ilgalaikė, trumpalaikė) senyvo amžiaus asmenims. 

3. Licencija socialinei globai teikti Nr. L000000381, 2014 m. lapkričio 24 d. išdavė Socialinių paslaugų priežiūros departamentas prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos. Licencijos rūšis: Institucinė socialinė globa (ilgalaikė, trumpalaikė) suaugusiems asmenims su negalia. 

4. Leidimas – higienos pasas Nr. LH-143, 2014 m. rugpjūčio 18 d. išdavė Utenos visuomenės sveikatos centras.

 

II SKYRIUS

DŪKŠTO GLOBOS NAMŲ VIZIJA, MISIJA, VERTYBĖS IR TIKSLAI

 

Globos namų vizija – nuolat tobulėjanti ir taikanti pažangiausius socialinės globos metodus, moderni, naujoms iniciatyvoms atvira socialinės globos įstaiga, telkianti kvalifikuotų darbuotojų komandą, nuolat tobulinanti teikiamų paslaugų kokybę, profesionaliai ir dinamiškai reaguojanti į paslaugų gavėjų poreikius, teikianti geriausią ilgalaikę (trumpalaikę) socialinę globą bei šiuolaikiškiausias socialines paslaugas.

Globos namų misija – teikti ilgalaikės (trumpalaikės) socialinės globos paslaugas, kuriomis senyvo amžiaus ir suaugusiems asmenims su negalia, atsižvelgiant į savarankiškumo lygį, teikiama kompleksinė, nuolatinės specialistų priežiūros reikalaujanti kompleksinė pagalba.

Globos namų vertybės:

Geras mikroklimatas / atmosfera. Pagarbiai bendraujame ir dalykiškai bendradarbiaujame, teikdami paslaugas veikiame kartu, kaip komanda. Esame atviri, draugiški ir paslaugūs. Kuriame atvirą, vidine ramybe, pasitikėjimu ir partneryste paremtą darbinę aplinką.

Gyvenimo kokybė. Įstaigos siekis – laimingas besišypsantis gyventojas. Vertiname ir gerbiame įstaigos gyventojus, rūpinamės jų gyvenimo kokybe, pažanga ir tobulėjimu. Gebame įsijausti į kito padėtį, emocinę būseną, tiesiogiai suprasti kito jausmus. Gyvenimo kokybė suprantama kaip fizinių, psichologinių, socialinių santykių, materialinių poreikių patenkinimas bei kaip asmeninis jausmas, kylantis dėl pasitenkinimo ar nepasitenkinimo gyvenimu.

Profesionalumas. Esame profesionalūs, kiekvieną darbą atliekame kokybiškai ir operatyviai, siekiame, kad mūsų veiksmai būtų kuriantys vertę. Vertiname atsakomybę, dirbame sąžiningai, priimamus sprendimus grindžiame profesiniu išmanymu, už atliktus darbus esame atsakingi įstaigos gyventojams, kolegoms ir sau. Vertiname teisingumą – elgiamės sąžiningai, etiškai ir teisingai. Esame teisinga ir socialiai atsakinga organizacija, jaučiame įsipareigojimą įstaigos bendruomenei ir aplinkai.

Nuolatinis tobulėjimas. Nuolat analizuojame ir vertiname savo veiklą, kurią siekiame tobulinti. Nuolat siekiame geresnių rezultatų. Siekiame žinoti daugiau, domimės naujovėmis, turime drąsos keistis ir keisti, ieškome pažangių ir naudą kuriančių sprendimų bei juos įgyvendiname. Esame pasirengę pokyčiams, skatiname pažangias idėjas.

Socialinės atsakomybės ir tvarumo puoselėjimas bei inovacijų taikymas. Esame atsakinga įstaiga už jos poveikį aplinkai ir visuomenei, kartu su visuomeniniais ir valstybinio sektoriaus partneriais ieškome novatoriškų sisteminių socialinių ir platesnių ekonominės gerovės problemų sprendimų. Puoselėjame tvarumą, kuris yra svarbi socialinės, ekonominės, kultūrinės ir ekologinės raidos sąlyga, paremta aiškia juridine plėtros baze ir priimamų sprendimų racionalumu. Taikome inovacijas, ieškome naujų idėjų, koncepcijų, technologijų, formų, metodų ir procedūrų, siekdami tobulinti įstaigos valdymo, administravimo ir paslaugų teikimo veiklas.

Pagrindinis globos namų veiklos tikslas – užtikrinti efektyvų socialinių ir sveikatos priežiūros paslaugų teikimą visiems globos namų gyventojams, užtikrinti palankias, žmogaus orumą išsaugančias gyvenimo sąlygas, saugoti ir ginti paslaugų gavėjų teises, sudaryti tinkamas sąlygas jų poreikiams tenkinti, siekti jų dalyvavimo ir įtraukimo, išlaikyti esamą asmens savarankiškumą kasdienėje veikloje, padėti įveikti socialinę atskirtį bei pagal galimybes padėti integruotis į visuomenę.

Įstaigos tikslai yra detalizuojami rengiant ir įgyvendinant veiklos strateginį planą, kuriame numatomi strateginiai tikslai, priemonės ir įgyvendinimo laikotarpiai, o trumpalaikiai tikslai suformuojami rengiant metinius veiklos planus.

Ilgalaikiai kokybės tikslai:

Užtikrinti socialinių paslaugų teikimą ir plėtrą – atlikti globos namų patalpų remontą, sukurti privačią erdvę paslaugų gavėjų ir jų artimųjų susitikimams, sukurti erdvę užimtumo ir laisvalaikio veikloms, sukurti erdvę darbuotojų bei paslaugų gavėjų susirinkimams ir pan.

Užtikrinti paslaugas teikiančių darbuotojų kvalifikacijos kėlimą ir kompetencijų tobulinimą – mokymus organizuoti pagal individualius darbuotojų poreikius ir ne mažiau nei pusę privalomo kompetencijos tobulinimo laiko skirti vidiniams mokymams, darbuotojams periodiškai suteikti žinių saugos ir sveikatos darbe klausimais.

Teikiant paslaugas ir gerinant paslaugų kokybę, bendradarbiauti su socialinės globos, sveikatos priežiūros įstaigomis, nevyriausybinėmis organizacijomis (toliau – NVO) ir kitomis institucijomis – organizuoti NVO, kitų socialinių paslaugų neįgaliesiems ir senyvo amžiaus žmonėms teikėjų bei savivaldybės atstovų diskusijas teikiamų paslaugų plėtojimo klausimais.

Vertinti teikiamų paslaugų kokybę kasmet įsivertinti socialinės globos atitiktį socialinės globos normoms; pagal Nuolatinio  tobulinimo ir mokymosi sistemą vertinti suplanuotų įstaigos veiklų ir paslaugų teikimo rezultatus, numatyti tobulinimus.

Vykdyti informacijos apie teikiamas paslaugas ir gerosios patirties sklaidą teikti aktualią informaciją visuomenei, pasinaudojant informacinėmis sklaidos priemonėmis.

Skatinti savanorystę įstaigoje – skleisti informaciją apie savanorystės galimybes globos namuose.

Kasmet vertinti įstaigos valdymo kokybę:

tobulinti administracijos personalo kompetencijas;

motyvuoti darbuotojus;

palaikyti socialinį dialogą su profesinės sąjungos atstovais;

vertinti administracijos sprendimų įtaką veiklos ir paslaugų teikimo rezultatų dinamikai bei tendencijoms.

 

III SKYRIUS

GLOBOS NAMUOSE TEIKIAMOS PASLAUGOS

 

Dūkšto globos namai senyvo amžiaus asmenims ir suaugusiems asmenims su negalia teikia ilgalaikę (trumpalaikę) socialinę globą, kurią sudaro:

Informavimas – paslaugų gavėjams ir jų artimiesiems teikiama visa reikalinga informacija, apie globos namuose teikiamas paslaugas kontaktiniu būdu, telefonu, globos namų interneto svetinėje ir „Facebook“ paskyroje. Taip pat paslaugų gavėjai informuojami apie numatytus vizitus pas gydytojus, pasikeitusį išmokų dydį, veiklos rezultatus, vykstančius renginius globos namuose ar Dūkšto bendruomenėje ir pan. Paslaugų gavėjų artimiesiems teikiama informacija (informacija teikiama tam asmeniui, kurį paslaugų gavėjas nurodo rašytiniame sutikime) apie paslaugų gavėjo pablogėjusią sveikatos būklę, paguldžius į ligoninę ar mirties atveju, apie individualaus socialinės globos plano sudarymą ir pan.

Konsultavimas – paslaugų gavėjai supažindinami su vidaus tvarkos taisyklėmis ir kitais svarbiais vidaus dokumentais. Su paslaugų gavėjais aptariami asmens dokumentų, pinigų ar materialinių vertybių saugojimo klausimai. Pagal poreikį sudaromos reikalingos sąlygos konsultuotis su kitų institucijų specialistais.

Tarpininkavimas ir atstovavimas – ginamos gyventojų teisės tarpininkaujant tarp jų ir kitų institucijų, sprendžiant gyventojų problemas (buities, sveikatos, teisines, tvarkant svarbius dokumentus, mokant mokesčius ir pan.). Taip pat tarpininkaujama tarp gyventojo ir šeimos narių, giminaičių, draugų atkuriant arba palaikant ryšius. Atstovaujama neveiksniems gyventojams (ginant jų teises ir interesus), kai teismo sprendimu globos namai yra asmens globėjas ir / ar turto administratorius.

Apgyvendinimas – asmenys apgyvendinami dviviečiuose arba triviečiuose kambariuose, pagal paslaugų gavėjų interesus, pomėgius, charakterio savybes, poreikius ir pan. Kambariuose yra visi reikalingi baldai (lova, kėdė, spintelė, spinta). Paslaugų gavėjui pageidaujant, kambaryje pastatomas televizorius arba radijo imtuvas. Suteikiamos sąlygos gyvenamajame kambaryje pasistatyti norimą baldą, parsivežtą iš namų, taip kuriama aplinka, kuo artimesnė paslaugų gavėjo namų aplinkai. Kambariuose užtikrintas privatumas: ant langų pakabintos užuolaidos, gyventojai gali užsirakinti savo spinteles ir spintas. Yra bendrojo naudojimo virtuvėlė savarankiškiems gyventojams.

Kasdienių gyvenimo įgūdžių ugdymas ir palaikymas – teikiama individuali pagalba kiekvienam paslaugų gavėjui, siekiama kuo ilgiau išlaikyti jų savarankiškumą kasdienėje veikloje, pvz.: savarankiškai valgant, geriant, apsirengiant, vaikštant, judant, nusiprausiant, šukuojantis plaukus, pasiklojant lovą, tvarkantis spintą ar spintelę, apsiperkant, tvarkant pinigines lėšas, bendraujant su artimaisiais, giminaičiais, draugais ar su kitais paslaugų gavėjais ir tenkinant kitus asmens poreikius.

Asmens higienos ir priežiūros paslaugų organizavimas – paslaugų gavėjai aprūpinami higienos priemonėmis, patalyne, rankšluosčiais. Teikiama pagalba tvarkantis kambarius, keičiant patalynę ir pan. Atliekamos asmens higienos procedūros (maudymas, nagų kirpimas, barzdos skutimas, sauskelnių keitimas, pagalba tualete ir pan.). Paslaugų gavėjų patogumui į globos namus du kartus per mėnesį atvyksta kirpėjas.

Laisvalaikio organizavimas – spaudos apžvalga, knygų skaitymas, garsinių knygų klausymas, televizija ir radijas, interneto svetainių apžvalga, visuomeninė veikla, gryno oro terapija, katino terapija, dalyvavimas kultūriniuose renginiuose ir pan.

Užimtumo organizavimas – darbinių įgūdžių palaikymas (asmeninės erdvės tvarkymas, globos namų aplinkos tvarkymas, maisto ruošimas ir pan.), kalendorinių švenčių minėjimai, bendravimo įgūdžių palaikymas prie arbatos puodelio, stalo žaidimai, rytinė mankšta, kryžiažodžių sprendimas, dėlionių rinkimas, mezgimas, dalyvavimas koncertuose ir renginiuose, išvykos į kultūrinius renginius, edukacinės išvykos į gamtą, filmų peržiūros ir pan.

Maitinimo organizavimas – maitinimas teikiamas 4 kartus per dieną, gyventojų tarybai sudarytos sąlygos teikti pasiūlymus dėl valgiaraščio koregavimo. Į kiekvieną paslaugų gavėją atsižvelgiama individualiai: teikiama pagalba valgant ir geriant, maitinama, organizuojamas dietinis maitinimas.

Sveikatos priežiūros paslaugų ir slaugos organizavimas – pagal poreikį gyventojai aprūpinami medikamentais, slaugos priemonėmis ir techninės pagalbos priemonėmis. Suteikiama teisė pasirinkti gydymo įstaigą ir šeimos gydytoją, gyventojai supažindinami su sveikatos priežiūros dokumentacija, organizuojami vizitai pas gydytojus. Sudaromos gyventojų medicininės bylos, pagal poreikį sudaromi slaugos planai, o pablogėjus būklei – kviečiamas šeimos gydytojas arba greitoji medicinos pagalba.

Socialinis darbas – naujai atvykusių paslaugų gavėjų stebėjimas ir paslaugų planavimas, adaptaciniu laikotarpiu. Organizuojamas poreikių vertinimas ir individualaus socialinės globos plano sudarymas. Supažindinama su dienos režimu, laisvalaikio ir užimtumo veiklomis, vidaus tvarkos taisyklėmis ir visais reikalingais dokumentais, globos namų patalpomis, darbuotojais ir kitais gyventojais, artimiausia aplinka, esančia šalia globos namų: parduotuve, seniūnija, biblioteka, bažnyčia ir pan. Kasdienių problemų ir konfliktinių situacijų sprendimas. Organizuojamas gyventojų apipirkimas vietinėse parduotuvėse ir ne tik maisto produktais ir visomis reikalingomis paslaugų gavėjams prekėmis. Vyksta individualus darbas su gyventoju, grupiniai užsiėmimai ir kt.

Bendravimas – individualus bendravimas su kiekvienu paslaugų gavėju, bendravimas grupelėmis, etikos kodekso laikymasis, bendravimo įgūdžių palaikymas ir ugdymas, mandagus bendravimas su darbuotojais, bendravimas su paslaugų gavėjų artimaisiais, bendravimas su kitų įstaigų ir institucijų atstovais, tarpininkavimas palaikant ryšius tarp paslaugų gavėjų ir jų artimųjų ir pan.

Religinių apeigų organizavimas  šarvojimo ir laidojimo paslaugų bei kapų priežiūros organizavimas, Šv. mišių organizavimas. Norintiems paslaugų gavėjams sudaromos sąlygos lankytis šalia esančioje bažnyčioje arba pasimelsti savo kambaryje, asmeniui užtikrinama ramybė. Organizuojamos kunigo paslaugas įstaigoje.

Teikiamų paslaugų tęstinumas – paslaugų gyventojui laikinai išvykus atostogauti  į savo namus, pas giminaičius, į gydymo įstaigą, šis faktas fiksuojamas užpildant globos namų direktoriaus patvirtintą formą „Laikinai išvykusių paslaugų gavėjų ryšių palaikymo fiksavimas“. Teikiamų paslaugų tęstinumas vykdomas Kaniūkų kapinėse: palaidotų numirusių paslaugų gavėjų kapų priežiūra ir tvarkymas. Paslaugų gavėjai, kurie neturi giminaičių ir artimųjų, laidojami netoli Dūkšto esančiose Kaniūkų kapinėse. Globos namų ūkvedys atsakingas už vienišų palaidotų asmenų kapų priežiūrą, pagal galimybes tvarkomi kapai, dažniausiai 2 kartus per metus – pavasarį ir rudenį. Taip pat užtikrinamas kineziterapeuto teikiamų paslaugų tęstinumas.

Kitos paslaugos pagal paslaugų gavėjų poreikius – vykstant pas gydytojus, gyventojams teikiama nemokama transporto paslauga (galima vežti tik sėdinčius gyventojus), norimos spaudos užsakymas, užregistravimas ir palydėjimas į privačią gydymo įstaigą, įvairių mokesčių apmokėjimas, bendradarbiavimas su notarais, antstoliais, įvairių paslaugų teikėjais ir pan.

 

IV SKYRIUS

DARBUOTOJAI   

 

Globos namuose 2022 metais buvo užimta 18,575 etato, dirbo 20 darbuotojų.

 

Pareigybės pavadinimas

Pareigybių kiekis

Direktorius

1

Finansininkas

1

Ūkvedys

1

Bendrosios praktikos slaugytojas

1

Slaugytojo padėjėjas

7,5

Virėjas

2

Vyriausiasis socialinis darbuotojas

0,5

Socialinis darbuotojas

1,25

Individualios priežiūros darbuotojas

1

Elektrikas

0,075

Lengvojo automobilio vairuotojas

1

Valytojas

1

Iš viso

18,375

 

2022 metais globos namų darbuotojams buvo sudarytos sąlygos kelti kvalifikaciją pagal parengtą kompetencijų tobulinimo planą:

1.    Globos namų direktorius dalyvavo kvalifikacijos kėlimo mokymuose, seminaruose:

1.1. Nuotolinis renginys: įžvalga, diskusija, praktika „ Mažinkime atskirtį kartu“ – 6 val.

1.2. „Psichikos sveikatos iššūkiai ir galimybės: tarpdisciplininis požiūris“ – 8 val.

1.3. Supervizija įstaigų vadovams 2022 m. – 16 val.

1.4. „Įgalinantis požiūris į socialinių paslaugų kokybės matavimą“ – 8 val.

1.5.   „Socialinis darbas – socialinės partnerystės modeliu paremta profesija“ – 6 val.

1.6.  „Situacinė lyderystė“ – 8 val.

1.7„Holistinis požiūris į ilgalaikę priežiūrą“ – 16 val.

2.   Finansininkas dalyvavo kvalifikacijos kėlimo mokymuose, seminaruose:

2.1. Darbuotojų saugos ir sveikatos specialisto, dirbančio visų ekonominės veiklos rūšių pagalba – 8 val.

2.2. Pirmoji medicinos pagalba – 8 val.

2.3. „Asmens duomenų apsauga ir tvarkymas viešajame sektoriuje pagal BDAR“– 6 val.

3.   Ūkvedys dalyvavo kvalifikacijos kėlimo mokymuose, seminaruose:

3.1. „Nemokami mokymai savivaldybių kontroliuojamų, valdomų perkančiųjų organizacijų atstovams“ – 3 val.

3.2. „Perkėlimo priemonių naudojimas pacientų slaugoje. I dalis“ – 4 val.

3.3. „Perkėlimo priemonių naudojimas pacientų slaugoje. II dalis“ – 4 val.

3.4. „Viskas, ką reikia žinoti apie pragulų prevencijos čiužinius. I dalis“ – 3 val.

4.    Bendrosios praktikos slaugytojas dalyvavo kvalifikacijos kėlimo mokymuose, seminaruose:

4.1. „Žaizdų priežiūros aktualijos“ – 8 val.

4.2. „Geros higienos taisyklių taikymas viešojo maitinimo įmonėse“ – 4 val.

4.3. „Sunkaus ligonio priežiūra“ – 8 val.

4.4. „Lėtinio nuovargio ir perdegimo sindromas mediko praktikoje “ – 8 val.

4.5. „Šlapimo nelaikančio paciento slaugos planas“ – 4 val.

4.6. „Pirmoji medicinos pagalba“ – 8 val.

4.7. „Lėtinio nuovargio ir perdegimo sindromas mediko praktikoje“ – 8 val.

5.  Vyriausiasis socialinis darbuotojas dalyvavo kvalifikacijos kėlimo mokymuose, seminaruose:

5.1. „Demencija sergantis asmuo ir jo priežiūra“ – 4 val.

5.2. „Intervizijos metodo taikymas socialinių paslaugų srities darbuotojų profesinei kompetencijai stiprinti“ – 16 val.

5.3. „Socialinių paslaugų srities darbuotojų emocinio stabilumo užtikrinimo ekstremaliosios situacijos metu galimybės“ – 8 val.

5.4. „Lėtinio nuovargio ir perdegimo sindromas socialinio darbuotojo praktikoje“ – 8 val.

5.5. „Holistinis požiūris į ilgalaikę priežiūrą“ – 16 val.

5.6. „Įgalinantis požiūris į socialinių paslaugų kokybės matavimą“ – 8 val.

5.7. „Lietuvos socialinio darbo ateitį kuriančios kompetencijos“ – 7 val.

6.  Socialinis darbuotojas dalyvavo kvalifikacijos kėlimo mokymuose, seminaruose:

6.1. „Senyvo amžiaus kliento psichosocialinė aplinka“ – 16 val.

Aštuoni slaugytojo padėjėjai dalyvavo kvalifikacijos kėlimo mokymuose: „Sunkaus ligonio priežiūra“ – 8 val., „Lėtinio nuovargio ir perdegimo sindromas mediko praktikoje“ – 8 val., taip pat penki slaugytojo padėjėjai dalyvavo kvalifikacijos kėlimo mokymuose tema „Saugaus kėlimo būdai, padedantys darbuotojams išvengti traumų slaugant pacientus“ – 4 val.

Individualios priežiūros darbuotojas dalyvavo kvalifikacijos kėlimo mokymuose temomis „Socialinių paslaugų srities darbuotojų emocinio stabilumo užtikrinimo ekstremaliosios situacijos metu galimybės“ – 8 val., „Lėtinio nuovargio ir perdegimo sindromas socialinio darbuotojo praktikoje“ – 8 val., „Saugaus kėlimo būdai, padedantys darbuotojams išvengti traumų slaugant pacientus“ – 4 val.

Globos namų darbuotojai tobulina kompetencijas mokydamiesi savarankiškai iš įvairiausių šaltinių gautomis žiniomis, pvz., globos namai prenumeruoja žurnalą „Slauga“ arba tarpusavyje dalijasi gerosios praktikos pavyzdžiais. Gautas žinias pritaiko praktikoje dirbdami savo darbą.

Darbuotojų kaita globos namuose nėra didelė. Dauguma darbuotojų turi ilgametę darbo patirtį.

 

 

Kasmet į globos namus priimama po keletą studentų atlikti praktiką, stažuotis. 2022 metais praktiką globos namuose atliko 3 asmenys: vienas pagal socialinio darbuotojo padėjėjo programą; vienas pagal slaugytojo padėjėjo mokymo programą ir vienas pagal patalpų valytojo programą. Taip padedama profesijos siekiantiems žmonėms įgyti praktinių žinių ir žengti pirmą žingsnį profesinėje karjeroje.

 

V SKYRIUS

GYVENTOJAI

 

Globos namuose gali apsigyventi 32 paslaugų gavėjai. Gyventojų skaičius nuolat kinta. 2022 m. pradžioje globos namuose gyveno 32 gyventojai, pabaigoje – 26. 2022 metais sudarytos 8 sutartys su naujai atvykusiais gyventojais. Per 2022 m. iš globos namų į kitus socialinės globos namus išvyko vienas gyventojas, savarankiškai gyventi į būstą išvyko vienas gyventojas. Mirė devyni globos namų gyventojai. Metų pabaigoje globos namuose gyveno 13 senyvo amžiaus asmenų, 2 darbingo amžiaus asmenys su negalia ir 11 asmenų, turinčių nuolatinės slaugos poreikį.

Vyriausiosioms globos namų gyventojoms (2 moterys) – po 91 metus, o jauniausiam gyventojui – 56 metai. Globos namų gyventojų pasiskirstymas pagal amžių (1 lentelė).

 

 

Gyventojų

 

Amžiaus grupės

 

 

 

25–29

50–54

55–59

60–64

65–69

70–74

75–79

80–84

85–89

90 ir daugiau

Iš viso

-

-

1

2

3

2

5

4

7

2

Iš jų moterų

-

-

-

1

3

1

2

4

6

2

Iš jų vyrų

-

-

1

1

-

1

3

-

1

-

1 lentelė

2022 m. gyventojų pasiskirstymas pagal amžių, nustatytą specialųjį nuolatinės slaugos poreikį, nuolatinės priežiūros poreikį, darbingumo lygį (2 lentelė).

 

Rodiklio pavadinimas

Amžius, metais

 

 

 

5054

5559

6064

6469

7074

7579

8084

8589

90 ir daugiau

Gyventojų skaičius, iš viso:

-

1

2

3

2

5

4

7

2

Iš jų:

Moterys

-

-

1

3

1

2

4

6

2

Vyrai

-

1

1

3

1

3

-

1

-

Gyventojų, turinčių specialiųjų slaugos poreikių, skaičius

-

-

1

2

1

2

2

1

2

Gyventojų, kuriems teikiama nuolatinė priežiūra,

skaičius

-

1

-

-

1

2

1

2

-

Gyventojų, kurių  darbingumo lygis 0–35 %, skaičius

-

-

1

-

-

-

-

-

-

Gyventojų, kuriems nenustatytas specialusis nuolatinės slaugos ar priežiūros poreikis, skaičius

-

1

2

2

2

4

3

3

2

                                                                                                                                     2 lentelė

 

 

2022 m. gyventojų pasiskirstymas pagal vaikų, giminaičių / artimųjų, kaimynų / draugų lankymą (3 lentelė).

 

Gyventojų skaičius procentine išraiška, kuriuos lanko:

%

vaikai

38 %

Giminės / artimieji

42 %

Draugai / buvę kaimynai

27 %

Niekas nelanko

8 %

 

3 lentelė

 

VI SKYRIUS

PROJEKTINĖ VEIKLA

 

Nuo 2019 m. birželio mėnesio globos namai dalyvavo Europos Sąjungos finansuojamajame projekte Nr. 08.4.1-ESFA-V-421-01-0001 „Socialinių paslaugų kokybės gerinimas, taikant EQUASS kokybės sistemą“ , kurį įgyvendino VšĮ „Valakupių reabilitacijos centras“. Kokybės sistemos įgyvendinimo laikotarpiu globos namų vyriausioji socialinė darbuotoja Rūta Patėjūnienė buvo paskirta koordinatore, atsakinga už EQUASS kokybės sistemos proceso koordinavimą globos namuose. Įvykdžius projektą ir gavus kokybės sertifikatą, 3 metus vykdomas įdiegtos kokybės sistemos tęstinumas. Už šio proceso vykdymą ir pažangos ataskaitų pateikimą 2022–2023 metais atsakinga vyriausioji socialinė darbuotoja Rūta Patėjūnienė. 

2022 metais įgyvendinant projektą Nr. 08.4.1-ESFA-V-421-01-0001 „Socialinių paslaugų kokybės gerinimas, taikant EQUASS kokybės sistemą“ parengti ir patvirtinti:

1Dūkšto globos namų paslaugų gavėjų saugos ir sveikatos užtikrinimo planas.

2Dūkšto globos namų darbuotojų saugos ir sveikatos užtikrinimo planas.

3Dūkšto globos namų darbuotojų kompetencijų tobulinimo planas.

4Dūkšto globos namų socialinių atsakomybių veiklos planas.

Su parengtais dokumentais supažindinti visi globos namų darbuotojai – susirinkimų metu, individualiai arba elektroninėmis ryšio priemonėmis.  Gyventojų supažindinimui parengtos atmintinės, supaprastinti dokumentų variantai.

Darbuotojai, vadovaudamiesi parengtais dokumentais, gerina paslaugų gavėjų gyvenimo kokybę – užtikrina jų teises, privatumą, orumą, konfidencialumą, saugą; skatina gyventojų dalyvavimą, įtraukimą, vertinimą, savarankiškumą; orientuojasi į gyventojo poreikius; laikosi etikos kodekso ir dirba komandinį darbą.

Įstaiga, organizuodama kokybiškų paslaugų teikimą, laikosi 10 kokybės principų: lyderystė, personalas, teisės, etika, partnerystė, dalyvavimas, orientacija į asmenį, kompleksiškumas, orientacija į rezultatus, nuolatinis gerinimas.

2022 metais gruodžio mėnesį vyko pakartotinis projekto išorinis auditas. Atsižvelgus į rekomendacijas pirmojo audito metu, buvo pakoreguoti dokumentai, klausimynai, supaprastinti lankstinukai, pakoreguoti rezultatų rodikliai, darbuotojai ir gyventojai pakartotinai supažindinti su reikalingais dokumentais, sudarytos bendradarbiavimo sutartys su partneriais, pradėti derinti klausimai dėl patalpų remonto. Elektroninėmis ryšio priemonėmis buvo pateikta reikalinga dokumentacija ir paslaugų teikimo rezultatai. Kontaktiniu būdu buvo pakartotinai bendraujama su darbuotojais ir gyventojais, vertinama įstaigos patalpų būklė. Gavus išorinio audito ataskaitą, paaiškėjo, kad Dūkšto globos namams suteiktas socialinių paslaugų srities sertifikatas „EQUASS  Assurance in Social Services“, kuris įrodo kokybiškų socialinių paslaugų teikimą.

 

VII SKYRIUS

GLOBOS NAMUOSE TEIKIAMŲ PASLAUGŲ KOKYBĖS REZULTATAI

 

2022 metais Dūkšto globos namai skaičiavo teikiamų paslaugų kokybės rezultatus. Buvo numatyti 34 rodikliai, iš kurių 12 siekiamų rezultatų palyginti su 2021 metais. Buvo panaudoti, sukurti arba atnaujinti įrankiai paslaugų gavėjų, darbuotojų ir suinteresuotų asmenų nuomonėms surinkti. Gauti klausimynų atsakymai buvo skaičiuojami, analizuojami ir pristatyti globos namų bendruomenei. Po pristatymo padarytos išvados ir nusimatyti rodikliai, kuriais bus skaičiuojami ateinančių metų paslaugų kokybės teikimo rezultatai.

 

PIRMASIS SKIRSNIS

DARBUOTOJŲ ASMENINIO UGDYMOSI, NUOLATINIO MOKYMOSI IR TOBULĖJIMO REZULTATAI 2022 M.

 

Rodikliai:

1. Mokymuose / seminaruose dalyvavusių darbuotojų skaičius (procentine išraiška).

2. Įstaigoje po mokymų / seminarų įdiegtų naujovių skaičiaus santykis su bendru mokymuose dalyvavusių darbuotojų skaičiumi (procentine išraiška).

 

Išvados:

1.  Lyginant dvejų metų rezultatus, matyti, kad didėja darbuotojų, norinčių tobulinti kompetencijas, skaičius. Taip pat išaiškėjo, kad padaugėjo darbuotojų, kurie išklausę mokymus pritaiko įgytas žinias praktiškai.

2.  Aptarus rezultatus su darbuotojais nutarta, kad 2023 m. toliau bus aktyviai tobulinamos reikalingos kompetencijos.

 

 

ANTRASIS SKIRSNIS

PASLAUGŲ GAVĖJŲ TEISIŲ SKATINIMO IR UŽTIKRINIMO KASDIENIAME DARBE REZULTATAI 2022 M.

Rodiklis:

1. Paslaugų gavėjų, žinančių savo teises, skaičiaus santykis su bendru paslaugų gavėjų, dalyvavusių apklausoje, skaičiumi (procentine išraiška).

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Išvados:

12022 m. teisių skatinimo ir užtikrinimo rezultatai aptarti su darbuotojais ir padaryta išvada, kad darbuotojai yra susipažinę su Paslaugų gavėjų teisių chartija ir vadovaujasi dokumentu, užtikrindami paslaugų gavėjų teisę į saugią aplinką ir teisę į saviraišką.

2Lyginant dvejų metų rezultatus, matyti, kad 2022 m.  pagerėjo paslaugų gavėjų teisės į saugią aplinką rezultatas.

3Aptarus rezultatus su įstaigos darbuotojais, buvo nuspręsta, kad 2023 metais, užtikrinant paslaugų gavėjų teises į privatumą ir laisvę, periodiškai su darbuotojais bus aptariama Paslaugų gavėjų teisių chartija siekiant visiškai užtikrinti gyventojų teises. Siekiant užtikrinti nevaikštančių, sėdėti neįgaliojo vežimėlyje negalinčių paslaugų gavėjų teisę į laisvę, bus svarstoma galimybė į lauką išgabenti neįgaliuosius pusiau gulimais neįgaliojo vežimėliais, keltuvu ir pan.

 

TREČIASIS SKIRSNIS

PARTNERYSČIŲ TEIKIAMOS NAUDOS REZULTATAI 2022 M.

 

Rodiklis:

1. Paslaugų gavėjų, kuriems partnerių veikla suteikė pasitenkinimą, skaičiaus santykis su bendru paslaugų gavėjų, dalyvavusių apklausoje, skaičiumi (procentine išraiška).

 

Išvados:

12022 metų partnerysčių teikiamos naudos rezultatai aptarti su darbuotojais, padaryta išvada, kad paslaugų gavėjų gyvenimo kokybė žymiai pagerėjo, nes gyventojai, kurie naudojasi partnerių teikiamomis paslaugomis, jaučia didelį pasitenkinimą, o tai suteikia daug teigiamų emocijų.

2Lyginant 2022–2021 metų rezultatus, matyti, kad padaugėjo gyventojų, kurie jaučia pasitenkinimą gaudami Ignalinos rajono poliklinikos mobilios komandos ir Ignalinos rajono kultūros centro padalinių teikiamas paslaugas. Kitos paslaugos nebuvo palygintos, nes pasikeitė partnerysčių teikiamos naudos rezultato klausimynas.

3Siekiant kuo didesnės globos namų gyventojų gyvenimo kokybės, nutarta 2023 metais įtraukti kuo daugiau paslaugų gavėjų į partnerių teikiamas veiklas.

 

KETVIRTASIS SKIRSNIS

PASLAUGŲ GAVĖJŲ ĮTRAUKIMO Į PASLAUGŲ PLANAVIMĄ, TEIKIMĄ IR VERTINIMĄ REZULTATAI 2022 M.

 

Rodikliai:

1. Gyventojų tarybos posėdžių skaičius per metus.

2. Gyventojų tarybos pateiktų pasiūlymų skaičius administracijai per metus.

3. Administracijos įgyvendintų pasiūlymų skaičius per metus.

 

 

Išvados:

1.  2022 metų paslaugų gavėjų įtraukimo į paslaugų planavimą, teikimą ir vertinimą rezultatai aptarti su darbuotojais, padaryta išvada, kad paslaugų gavėjai aktyviai planuoja ir įsitraukia į globos namų veiklas.

2Lyginant 2022–2021 metų  rezultatus, matyti, kad 2022 metais pasiūlymų yra pateikta daugiau, negu jų įgyvendinta, tačiau laikantis visų reikalavimų, kai kurių pasiūlymų įgyvendinti nepavyksta. Globos namų administracija aktyviai reaguoja į Gyventojų tarybos siūlymus ir, kiek leidžia turimi ištekliai, pasiūlymus įgyvendina.

3.  Pateikti rezultatai buvo aptarti su darbuotojais ir Gyventojų tarybos atstovais. Siekiant išlaikyti Globos namų gyventojų tarybos aktyvumą, nutarta 2023 metais ir toliau reaguoti ir stengtis įgyvendinti visus galimus pasiūlymus, taip skatinant gyventojus reikšti savo lūkesčius ir nuomonę.

 

PENKTASIS SKIRSNIS

PASLAUGŲ GAVĖJŲ ĮGALINIMO REZULTATAI 2022 M.

 

Rodikliai:

1. Paslaugų gavėjų, savarankiškai išsikėlusių įgalinimo tikslą, skaičiaus santykis su bendru paslaugų gavėjų skaičiumi (procentine išraiška).

2. Paslaugų gavėjų, su pagalba išsikėlusių įgalinimo tikslą, skaičiaus santykis su bendru paslaugų gavėjų skaičiumi (procentine išraiška).

3. Paslaugų gavėjų, įgyvendinusių išsikeltą įgalinimo tikslą, skaičiaus santykis su bendru paslaugų gavėjų skaičiumi (procentine išraiška).

 

Išvados: 

1. Gauti rezultatai aptarti su darbuotojais, padaryta išvada, kad darbuotojai susipažinę su paslaugų gavėjų įgalinimo koncepcija, paslaugų gavėjų įgalinimo būdais, priemonėmis, požymiais ir veiksmingai juos taiko. Nutarta, kad 2023 metais bus siekiama didesnio skaičiaus paslaugų gavėjų, kurie įgyvendins užsibrėžtą įgalinimo tikslą, bus keliami labiau apgalvoti ir įgyvendinami tikslai.

 

ŠEŠTASIS SKIRSNIS

PASLAUGŲ GAVĖJŲ GYVENIMO KOKYBĖS GERINIMO REZULTATAI 2022 M.

 

Rodiklis:

1. Paslaugų gavėjų, kurių emocinė būklė per 2022 metus pagerėjo, skaičiaus santykis su bendru apklausoje dalyvavusių paslaugų gavėjų skaičiumi (procentine išraiška).

 

 

Išvados.

12022 metų paslaugų gavėjų gyvenimo kokybės gerinimo rezultatai aptarti su darbuotojais, padaryta išvada, kad paslaugų gavėjų gyvenimo kokybės koncepcijoje aprašytos gerinimo priemonės tikslingai panaudojamos, tačiau dėl aplinkybių arba faktorių, kuriems negali daryti įtakos darbuotojų teikiamos paslaugos, pvz., atėjusių gyventi į globos namus amžius, sveikatos būklė, aplinka (dažniausiai ateina asmenys iš labai nutolusių gyvenviečių nuo miestelių), vienišumas, gyvenimo kokybės rezultatai kasmet žymiai skiriasi ir, palyginti su praėjusių metų rezultatais, atrodo blogiau, nors iš tiesų taip nėra. Taip nutinka dėl didelės paslaugų gavėjų kaitos, dėl to ir apklausose dalyvauja ne visi, nes globos namuose gyvena trumpą laiką ir jų gyvenimo kokybė nematuojama. Paaiškėjo, kad iš 30 % apklaustųjų 26 % paslaugų gavėjų gyvenimo kokybė nepagerėjo dėl prastos sveikatos. Sveikata blogėja dėl amžiaus ir ligų. Likusieji 4 % teigė, kad gyvenimo kokybė išliko tokia pati. Siekiant gerinti paslaugų gavėjų gyvenimo kokybę, nutarta daugiau dėmesio skirti kiekvienam individualiai, išsiaiškinant ir labiau įsigilinant į kiekvieno gyventojo poreikius ir gebėjimus, kad juos būtų galima įtraukti į veiklas, gerinančias gyvenimo kokybę. Taip pat nutarta daugiau dėmesio skirti mandagiam bendravimui tarpusavyje ir su darbuotojais.

 

SEPTINTASIS SKIRSNIS

PASLAUGŲ GAVĖJŲ ĮTRAUKIMO Į INDIVIDUALIŲ SOCIALINĖS GLOBOS PLANŲ RENGIMĄ REZULTATAI 2022 M.

Rodikliai:

1. Paslaugų gavėjų, dalyvaujančių sudarant individualius socialinės globos planus, skaičiaus santykis su bendru paslaugų gavėjų skaičiumi (procentine išraiška).

2. Paslaugų gavėjų, kuriems individualūs socialinės globos planai sudaryti juos stebint, skaičiaus santykis su bendru paslaugų gavėjų skaičiumi (procentine išraiška).

 

 

Išvados:

12022 metų paslaugų gavėjų įtraukimo į individualių socialinės globos rengimo planų sudarymą rezultatai aptarti su darbuotojais, padaryta išvada, kad paslaugų gavėjai aktyviai dalyvauja sudarant individualų socialinės globos planą.

2Lyginant 2022–2021 metų rezultatus, matyti, kad jie pakito nežymiai. Globos namuose dauguma gyventojų geba įsivertinti savo poreikius, išreikšti nuomonę ir pan. Tik mažumai gyventojų dėl sveikatos būklės reikalinga pagalba sudarant individualų socialinės globos planą.

3Pateikti rezultatai buvo aptarti su darbuotojais. Nutarta ir toliau kryptingai siekti kuo didesnio paslaugų gavėjų savarankiškumo, skatinant ir sudarant galimybę reikšti savo požiūrį ir nuomonę sudarant individualų socialinės globos planą.

 

 

 

AŠTUNTASIS SKIRSNIS

PASLAUGŲ TEIKIMO TĘSTINUMO REZULTATAI 2022 M.

 

Rodikliai:

1. Paslaugų gavėjų, kuriems buvo užtikrintas Ignalinos rajono poliklinikos medicininių paslaugų tęstinumas, skaičiaus santykis su bendru paslaugų gavėjų skaičiumi (procentine išraiška).

2. Paslaugų gavėjų, kuriems buvo užtikrintas ryšio palaikymas atostogaujant, skaičiaus santykis su bendru atostogavusių paslaugų gavėjų skaičiumi.

3. Paslaugų gavėjų, kuriems buvo užtikrintas paslaugų tęstinumas dalyvaujant išvykose, skaičiaus santykis su bendru paslaugų gavėjų skaičiumi.

1 rodiklis.

 

Išvados:

1.  2022 metų Ignalinos rajono poliklinikos paslaugų teikimo tęstinumo rezultatai aptarti su darbuotojais, padaryta išvada, kad paslaugų gavėjams, kuriems šeimos gydytojas paskyrė mobilios komandos medicinines paslaugas, buvo užtikrinta tęstinumo globos namuose paslauga.

2Nutarta, kad 2023 m. bus siekiama išlaikyti bendradarbiavimą su Ignalinos rajono poliklinikos mobilia komanda ir siekti, kad šių paslaugų tęstinumas būtų užtikrintas kiekvienam paslaugų gavėjui, kuriam priklauso tokia paslauga.

 

 

2 rodiklis.

 

 

 

Išvados:

1.  2022 metų atostogų tęstinumo rezultatai aptarti su darbuotojais, padaryta išvada, kad visiems atostogavusiems paslaugų gavėjams buvo užtikrintas ryšio palaikymas visų paslaugų gavėjų atostogų metu. Žurnale fiksuojama, kiek kartų buvo susisiekta su paslaugų gavėju arba paslaugų gavėjo giminaičiu, artimuoju, draugu, apie ką pasiteirauta, kas teiravosi ir pan.

2 Nutarta, kad 2023 m. bus siekiama išlaikyti tęstinumą atostogaujant paslaugų gavėjams, palaikant ryšius jų atostogavimo metu.

 

3 rodiklis.

Išvados:

12022 metų ekskursijų ir išvykų tęstinumo rezultatai aptarti su darbuotojais, padaryta išvada, kad visiems norintiems išvykti ar aplankyti norimas vietas, objektus ši paslauga buvo užtikrinta.

2 Lyginant 2022–2021 metų rezultatus didelio pokyčio nematyti. 2022 metais dalyvavusių išvykose procentas mažesnis, garbingas gyventojų amžius ir bloga sveikatos būklė turi įtakos tokiems rezultatams.

3 Nutarta, kad 2023 m. bus siekiama išlaikyti galinčių ir norinčių paslaugų gavėjų susidomėjimą išvykomis ir ekskursijomis.

 

 

DEVINTASIS SKIRSNIS

DŪKŠTO GLOBOS NAMŲ TEIKIAMŲ PASLAUGŲ NAUDOS PASLAUGŲ GAVĖJAMS REZULTATAI 2022 M.

 

Rodikliai:

1. Paslaugų gavėjų, įvardijusių sveikatos būklės pagerėjimą, skaičiaus santykis su bendru apklausoje dalyvavusių paslaugų gavėjų skaičiumi (procentine išraiška).

2. Paslaugų gavėjų, įvardijusių sveikatos būklės stabilizavimą, skaičiaus santykis su bendru apklausoje dalyvavusių paslaugų gavėjų skaičiumi (procentine išraiška).

3. Paslaugų gavėjų, įvardijusių turiningą laisvalaikio praleidimą, skaičiaus santykis su bendru apklausoje dalyvavusių paslaugų gavėjų skaičiumi (procentine išraiška).

 

 

Išvados.

1.  2022 metų globos namų teikiamų paslaugų naudos paslaugų gavėjams rezultatai aptarti su darbuotojais, padaryta išvada, kad globos namuose darbuotojų teikiamos paslaugos paslaugų gavėjams teikia jiems naudą.

2Gauti rezultatai buvo palyginti su 2021 metų rezultatu ir aptarti su darbuotojais bei paslaugų gavėjais, nutarta siekti didesnio laisvalaikio praleidimo rezultato, taip užtikrinant teikiamų paslaugų naudą paslaugų gavėjams.

 

DEŠIMTASIS SKIRSNIS

REZULTATAI, KURIE RODO PASLAUGŲ GAVĖJŲ IR KITŲ SVARBIŲ SUINTERESUOTŲ ŠALIŲ PASITENKINIMĄ 2022 M.

 

Rodikliai:

1. Paslaugų gavėjų, patenkintų globos namų paslaugomis, skaičiaus santykis su bendru apklausoje dalyvavusių paslaugų gavėjų skaičiumi 2022–2021 m. (procentine išraiška).

2. Suinteresuotų šalių, patenkintų globos namų paslaugomis, skaičiaus santykis su bendru paslaugas įstaigos interneto svetainėje vertinusių asmenų skaičiumi.

 

1 rodiklis

 

Išvados:

1.  Lyginant 2022–2021 metų rezultatus, matyti, kad maitinimo paslaugomis 2022 metais paslaugų gavėjai labiau patenkinti. Aptarus rezultatus su darbuotojais, padaryta išvada, kad tokį rezultatą lėmė maisto patiekalų pasirinkimas, pvz., keptas arba virtas kiaušinis ir pan., todėl nutarta 2023 metais didinti norimų patiekalų pateikimo pasirinkimą ir taip užtikrinti paslaugų gavėjų pasitenkinimą maitinimo paslaugomis.

2.  Lyginant 2022–2021 metų apgyvendinimo paslaugų rezultatus, matyti, kad rezultatas pablogėjo, todėl aptarus su darbuotojais nuspręsta 2023 metais daugiau dėmesio skirti apgyvendinimo paslaugų užtikrinimui. Bus vykdoma paslaugų gavėjų apklausa, kuri padėtų išsiaiškinti apgyvendinimo paslaugų trūkumus.

3.  Lyginant 2022–2021 metų laisvalaikio organizavimo paslaugų rezultatus, matyti, kad situacija nežymiai pasikeitė. Aptarus gautus rezultatus su darbuotojais, padaryta išvada, kad reikia stiprinti užimtumo ir laisvalaikio veiklų vykdymą. Nutarta 2023 metais sudaryti savaitinį užimtumo veiklų planą ir intensyviai jį vykdyti, taip užtikrinant paslaugų gavėjams laisvalaikio ir užimtumo paslaugų pasitenkinimą.

4.  Lyginant 2022–2021 metų sveikatos priežiūros paslaugas, matyti, kad rezultatai žymiai nepasikeitė, todėl 2023 metais nutarta ir toliau siekti išlaikyti paslaugų gavėjų pasitenkinimą užtikrinant sveikatos priežiūros paslaugas.

 

 

2 rodiklis

 

Išvados:

1. Lyginant 2022–2021 m., matyti, kad vertinimas „labai gerai / gerai“ išaugo vertinant kiekvieną paslaugą.

2. Gauti rezultatai buvo pristatyti darbuotojams, nutarta, kad 2023 metais siekiant užtikrinti daugumos suinteresuotų šalių dalyvavimą apklausoje, bus daugiau dėmesio skiriama apklausos viešinimui „Facebook“ paskyroje.

 

VIENUOLIKTASIS SKIRSNIS

PASLAUGŲ GAVĖJŲ, PERSONALO IR KITŲ SUINTERESUOTŲ ŠALIŲ VEIKLOS REZULTATŲ SUPRATIMO REZULTATAI 2022 M.

 

Rodikliai:

1. Darbuotojų, kurie supranta 2022 metų globos namų veiklos rezultatus, skaičiaus santykis su bendru apklausoje dalyvavusių darbuotojų skaičiumi (procentine išraiška)

2. Paslaugų gavėjų, kurie supranta 222 metų globos namų veiklos rezultatus, skaičiaus santykis su bendru apklausoje dalyvavusių paslaugų gavėjų skaičiumi.

1 rodiklis

 

Išvados:

1.  2022 m. gauti rezultatai aptarti su darbuotojais, padaryta išvada, kad darbuotojai labiau įsitraukia į globos namų veiklą ir supranta jos rezultatus.

2.  Iš gautų rezultatų matyti, kad lyginant 2022–2021 metų duomenis situacija gerėja, didesnė dalis darbuotojų ima suprasti veiklos rezultatus, labiau gilinasi į globos namų veiklą. Tikėtina, kad supratimą gerina darbuotojų įtraukimas, skatinimas reikšti savo nuomonę, komandinio darbo stiprinimas. Gauti rezultatai buvo aptarti su darbuotojais ir nutarta, kad 2023 m. dėl rezultatų supratimo ir toliau bus rengiamos rezultatų prezentacijos, kurios suteikia darbuotojams daugiau aiškumo.

 

2 rodiklis

 

Išvados:

1. 2022 m. gauti rezultatai aptarti su darbuotojais, padaryta išvada, kad gyventojus dažniau informuojant apie veiklos rezultatų svarbą ir dažniau juos įtraukiant į veiklas bei akcentuojant, kad kasmet skaičiuojami ir lyginami rezultatai, didesnė dalis paslaugų gavėjų supranta veiklos rezultatus.

2. Iš gautų rezultatų matyti, kad lyginant 2022–2021 metų duomenis situacija gerėja, nutarta ir toliau siekti paslaugų gavėjų veiklos rezultatų supratimo.

 

DVYLIKTASIS SKIRSNIS

VEIKLOS EFEKTYVUMO,  POŽIŪRIŲ, REZULTATŲ ARBA VEIKLOS LYGINIMO REZULTATAI 2022 M.

 

 

Rodikliai:

1. Dūkšto globos namų (DGN) ir Utenos rajono savivaldybės Leliūnų socialinės globos namų (LSGN) 2022 m. paslaugų gavėjų pasitenkinimo paslaugomis rezultatų lyginimas (procentine išraiška).

2. Dūkšto globos namų (DGN) ir Utenos rajono savivaldybės Leliūnų socialinės globos namų (LSGN) 2022 m.  paslaugų gavėjų teisių užtikrinimo rezultatų lyginimas. 

 

Antraštė: . Dūkšto globos namų (DGN) ir Elektrėnų socialinės globos namų (ESGN) 2020 m. paslaugų gavėjų (PG) pasitenkinimo paslaugomis rezultatų lyginimas (procentine išraiška)

1 rodiklis

 

Išvados:

1. Siekiant didesnio DGN paslaugų gavėjų pasitenkinimo laisvalaikio ir užimtumo paslaugomis, 2023 m. bus tariamasi su klebonu, kad retkarčiais Šv. Mišios būtų aukojamos globos namuose.

2. Siekiant didesnio DGN paslaugų gavėjų pasitenkinimo maitinimo paslaugomis, 2023 m. bus peržiūrėtas valgiaraštis ir stengiamasi pagal galimybes ir pagal paslaugų gavėjų poreikius dar labiau pakoreguoti valgiaraštį.

3. Siekiant labiau užtikrinti DGN paslaugų gavėjų pasitenkinimą sveikatos priežiūros paslaugomis, 2023 m. bus atliekama apklausa apie sveikatos paslaugų užtikrinimą, siekiant išsiaiškinti, ko trūksta užtikrinant šias paslaugas.

 

2 rodiklis

 

Išvados:

1. Siekiant ir toliau užtikrinti DGN paslaugų gavėjų teises, 2023 m. bus skiriamas didesnis dėmesys užtikrinant ir kitas  paslaugų gavėjų teises: teisę į privatumą, teisę į laisvę, teisę būti laisvam, teisę į saugią aplinką.

 

VIII SKYRIUS

ASMENS SVEIKATOS PRIEŽIŪROS IR SLAUGOS PASLAUGŲ ORGANIZAVIMAS

 

Paslaugoms vykdyti išduota slaugos-bendrosios praktikos slaugos licencija, kuri patikslinta 2019-09-16.

Globos namų gyventojams pagal poreikius organizuojamos sveikatos priežiūros paslaugos. Užtikrinama teisė gyventojams laisvai pasirinkti sveikatos priežiūros įstaigą ir šeimos gydytoją Ignalinos rajono savivaldybės pirminės sveikatos priežiūros centre ar Ignalinos sveikatos centre. 2022 m. globos namų gyventojai buvo konsultuoti Ignalinos rajono poliklinikoje, Ignalinos sveikatos centre, Ignalinos bei Visagino konsultacinėse poliklinikose, akių klinikoje „Lirema“, Vilniaus respublikinėje ligoninėje, Nacionaliniame vėžio institute. Gydėsi Ignalinos, Visagino ir Utenos ligoninėse, Santaros klinikose. Gyventojų apsilankymų gydymo įstaigose 2022 metais, palyginti su 2021 metais, padaugėjo 40 procentų. Tai lėmė ribojimų dėl COVID-19 atlaisvinimas.

Globos namuose nuolat vykdomas individualus darbas su kiekvienu gyventoju. Ypatingas dėmesys skiriamas naujai atvykusiems gyventojams. Pildomos asmens sveikatos bylos. Globos namų gyventojai dalyvauja šiose prevencijos programose: priešinės liaukos (prostatos) vėžio prevencijos, širdies ir kraujagyslių ligų prevencijos, storosios žarnos vėžio ankstyvosios diagnostikos.

Globos namų gyventojai aprūpinami ortopediniais gaminiais ir išmokomi jais naudotis. Vykdomas gyventojų vaikščiojimo bei judėjimo galimybių skatinimas, palaikymas, pritaikant kompensacinę techniką, atsižvelgiant į gyventojų savarankiškumą, kasdieniam savarankiškumui palaikyti pritaikomos individualios pagalbos priemonės (atsikėlimo diržai ir pan.), o gyventojų perkėlimui naudojamos perkėlimo lentos ir kita kompensacinė technika. Stengiamasi, kad kiekvienas gyventojas būtų kuo daugiau savarankiškas ir aprūpintas reikalinga kompensacine technika, kuri palengvintų judėjimą ir pasirūpinimą pačiu savimi. 

Globos namuose sudaromos sąlygos žmonėms kuo ilgiau išlikti savarankiškiems. Gyventojai skatinami savarankiškai rūpintis savo asmens higiena. Kai dėl negalios ar nepakankamo savarankiškumo to padaryti negali, jiems padeda darbuotojai, gerbdami žmogaus orumą. Asmens higienos patalpos (dušai, tualetai) pritaikytos asmenims su negalia (specialios kėdės, turėklai, lankstus dušas), patogiai pasiekiamos su vaikštyne, ramentais, vežimėliu, spec. keltuvu.

2022 metais globos namuose atliktas vidaus medicininis auditas. Auditą atliko nepriklausoma medicinos auditorė Lina Gedminienė. Parengtos ir patvirtintos medicinos srities tvarkos, aprašai:

1. Sutikimo dėl sveikatos priežiūros paslaugų teikimo aprašo reikalavimų įgyvendinimo tvarka.

2. Informacijos pacientui ir apie pacientą teikimo kitiems asmenims ir institucijoms tvarka.

3. Mirčių atvejų nagrinėjimo tvarka.

4. Medicinos priemonių-prietaisų valdymo tvarkos aprašas.

5. Pranešimų apie nepageidaujamus įvykius registravimo tvarka.

6. Medicininių dokumentų pildymo tvarka.

7. Pirmosios medicinos pagalbos aprašas.

8. Vaistinių preparatų įsigijimo, laikymo, išdavimo tvarkos aprašas.

9. Slaugos proceso valdymo aprašas.

 

IX SKYRIUS

APSKAITA IR FINANSAVIMAS

 

Globos namų apskaita tvarkoma vadovaujantis Lietuvos Respublikos buhalterinės apskaitos įstatymu, Lietuvos Respublikos biudžetinių įstaigų įstatymu, Lietuvos Respublikos biudžeto sandaros įstatymu ir kitais teisės aktais pagal Dūkšto globos namų direktoriaus patvirtintą sąskaitų planą, kuris yra nustatytas įstaigos apskaitos politikoje.

2022 m. globos namų funkcijoms vykdyti gauta ir panaudota:

1. iš savivaldybės biudžeto lėšų – 149617,37 Eur;

2. iš valstybės deleguotų lėšų  –  114816,20 Eur;

3. iš lėšų už teikiamas paslaugas – 103412,78Eur;

4. socialinių darbuotojų atlyginimų didinimui gauta ir panaudota – 6800,00 Eur.

 

ASIGNAVIMŲ PANAUDOJIMO PAGAL IŠLAIDŲ STRAIPSNIUS SUVESTINĖ

1. Savivaldybės biudžeto lėšos:

Išlaidų straipsnis

Gauti ir panaudoti asignavimai

Eurais

Procentinė išraiška nuo asignavimų sumos

Darbo užmokestis pinigais

139800,28

93,4

Socialinio draudimo įmokos

2173,93

1,5

Kvalifikacijos kėlimo išlaidos

80,00

0,1

Komunalinių paslaugų įsigijimo išlaidos

4539,51

3,0

Kitų prekių ir paslaugų įsigijimo išlaidos

1804,81

1,2

Darbdavių socialinė parama pinigais

1218,84

0,8

Iš viso asignavimų

149617,37

100

 

2. Valstybės dotacija

Išlaidų straipsnis

Gauti ir panaudoti asignavimai

Eurais

Procentinė išraiška nuo asignavimų sumos

Darbo užmokestis pinigais

75119,09

65,4

Socialinio draudimo įmokos

1089,26

0,9

Mitybos išlaidos

17200,00

15,0

Medikamentų ir medicininių paslaugų įsigijimo išlaidos

9096,51

7,9

Komunalinių paslaugų įsigijimo išlaidos

8100,00

7,1

Kitų prekių ir paslaugų įsigijimo išlaidos

3999,30

3,5

Darbdavių socialinė parama pinigais

212,04

0,2

Iš viso asignavimų

114816,20

100

 

3. Lėšos už teikiamas paslaugas (asmenų įmokos):

Išlaidų straipsnis

Gauti ir panaudoti asignavimai

Eurais

Procentinė išraiška nuo asignavimų sumos

Darbo užmokestis pinigais

54876,42

53,1

Socialinio draudimo įmokos

793,16

0,8

Mitybos išlaidos

17468,13

16,9

Medikamentų ir medicininių paslaugų įsigijimo išlaidos

2131,36

2,0

Ryšių įrangos ir ryšių paslaugų įsigijimo išlaidos

842,99

0,8

Transporto išlaikymo ir transporto paslaugų įsigijimo išlaidos

1888,55

1,8

Aprangos ir patalynės įsigijimo bei priežiūros išlaidos

799,97

0,8

Komandiruočių išlaidos

47,80

0,1

Materialiojo turto paprastojo remonto prekių ir paslaugų įsigijimo išlaidos

80,00

0,1

Kvalifikacijos kėlimo išlaidos

984,99

1

Komunalinių paslaugų įsigijimo išlaidos

10567,36

10,2

Informacinių technologijų prekių ir paslaugų įsigijimo išlaidos

2275,64

2,1

Reprezentacinės išlaidos

33,94

0,1

Kitų prekių ir paslaugų įsigijimo išlaidos

7486,21

7,2

Darbdavių socialinė parama pinigais

136,26

0,1

Kito ilgalaikio materialiojo turto įsigijimo išlaidos

3000,00

2,9

Iš viso asignavimų

103412,78

100

 

4. Socialinių darbuotojų paslaugų srities darbuotojų speciali tikslinė dotacija

Išlaidų straipsnis

Gauti ir panaudoti asignavimai

Eurais

Procentinė išraiška nuo asignavimų sumos

Darbo užmokestis pinigais

6800,00

100

Iš viso asignavimų

6800,00

100

 

5. Bendras asignavimų gavimas ir panaudojimas:

Išlaidų straipsnis

Gauti ir panaudoti asignavimai

Eurais

Procentinė išraiška nuo asignavimų sumos

Darbo užmokestis pinigais

276595,79

73,8

Socialinio draudimo įmokos

4056,35

1,1

Mitybos išlaidos

34668,13

9,3

Medikamentų ir medicininių paslaugų įsigijimo išlaidos

11227,87

3,0

Ryšių įrangos ir ryšių paslaugų įsigijimo išlaidos

842,99

0,2

Transporto išlaikymo ir transporto paslaugų įsigijimo išlaidos

1888,55

0,5

Aprangos ir patalynės įsigijimo bei priežiūros išlaidos

799,97

0,2

Komandiruočių išlaidos

47,80

0,01

Materialiojo turto paprastojo remonto prekių ir paslaugų įsigijimo išlaidos

80,00

0,01

Kvalifikacijos kėlimo išlaidos

1064,99

0,3

Komunalinių paslaugų įsigijimo išlaidos

23206,87

6,2

Informacinių technologijų prekių ir paslaugų įsigijimo išlaidos

2275,64

0,6

Reprezentacinės išlaidos

33,94

0,01

Kitų prekių ir paslaugų įsigijimo išlaidos

13290,32

3,5

Darbdavių socialinė parama pinigais

1567,14

0,4

Kito ilgalaikio materialiojo turto įsigijimo išlaidos

3000,00

0,87

Iš viso asignavimų

374646,35

100

 

X SKYRIUS

BAIGIAMASIS ŽODIS

 

Plėtodami tolimesnę veiklą, globos namai ateityje laikysis socialinės atsakomybės ir moralės nuostatų, užtikrins globos namų darbuotojams saugias, sveikas ir sąžiningas darbo sąlygas, plėtos socialinių paslaugų kokybę ir jų prieinamumą.

 

_____________________

 

part_c6d13ac2205b4a909af380e38ddeb9a8_end