Valstybinės geležinkelio inspekcijos

Prie Susisiekimo ministerijos viršininkO

ĮSAKYMAS

 

DĖL IŠANKSTINĖS ASMENŲ SKUNDŲ NAGRINĖJIMO NE TEISME TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO

 

2015 m. rugpjūčio 28 d. Nr. V-173

Vilnius

 

 

Vadovaudamasis Lietuvos Respublikos geležinkelių transporto eismo saugos įstatymo 20 straipsnio 12 dalimi, 21 straipsnio 13 dalimi, 22 straipsnio 17 dalimi, 23 straipsnio 16 dalimi ir 24 straipsnio 15 dalimi,

1.  T v i r t i n u Išankstinės asmenų skundų nagrinėjimo ne teisme tvarkos aprašą (pridedama).

2.  N u r o d a u, kad šis įsakymas įsigalioja nuo 2015 m. rugsėjo 1 d.

 

 

 

Viršininkas                                                                                                                      Robertas Šerėnas

 

PATVIRTINTA

Valstybinės geležinkelio inspekcijos

prie Susisiekimo ministerijos viršininko

2015 m. rugpjūčio 28 d. įsakymu Nr. V-173

 

 

IŠANKSTINĖS ASMENŲ SKUNDŲ NAGRINĖJIMO NE TEISME TVARKOS APRAŠAS

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1.       Išankstinės asmenų skundų nagrinėjimo ne teisme tvarkos aprašas (toliau – Aprašas) nustato privalomąją ikiteisminę asmenų skundų pateikimo ir nagrinėjimo Valstybinėje geležinkelio inspekcijoje prie Susisiekimo ministerijos (toliau – VGI) tvarką.

2.       Šiame Apraše vartojamos sąvokos suprantamos taip, kaip apibrėžtos Lietuvos Respublikos geležinkelių transporto eismo saugos įstatyme, Lietuvos Respublikos viešojo administravimo įstatyme.

3.       Skundus VGI išankstine ne teismo tvarka gali pateikti:

3.1.    fiziniai asmenys, kurių darbas tiesiogiai arba netiesiogiai susijęs su geležinkelių transporto eismu, ir krovinių krovimo ir tvirtinimo vagonuose darbų vadovai dėl mokymo centrų, vykdančių fizinių asmenų, kurių darbas tiesiogiai arba netiesiogiai susijęs su geležinkelių transporto eismu, ir (ar) krovinių krovimo ir tvirtinimo vagonuose darbų vadovų mokymus, veiksmų (neveikimo), susijusių su mokymo veiklos vykdymu;

3.2.    fiziniai asmenys, pageidaujantys gauti traukinio mašinisto pažymėjimą, dėl fizinių asmenų, atliekančių fizinių asmenų, pageidaujančių gauti traukinio mašinisto pažymėjimą, psichologinį vertinimą,  veiksmų (neveikimo), susijusių su psichologinio vertinimo veikla;

3.3.    fiziniai asmenys, siekiantys gauti traukinio mašinisto pažymėjimą, ir (ar) traukinio mašinistai, dėl asmenų, mokančių fizinius asmenis, siekiančius gauti traukinio mašinisto pažymėjimą, ir (ar) traukinio mašinistus, veiksmų (neveikimo), susijusių su mokymo veikla;

3.4.    fiziniai asmenys, siekiantys gauti traukinio mašinisto pažymėjimą, ir (ar) traukinio mašinistai, dėl asmenų, organizuojančių traukinio mašinistų ir (ar) asmenų, pageidaujančių gauti traukinio mašinisto pažymėjimus, egzaminavimą, ir fizinių asmenų, egzaminuojančių fizinius asmenis, siekiančius gauti traukinio mašinisto pažymėjimą, ir (ar) traukinio mašinistus, veiksmų (neveikimo), susijusių su egzaminavimo veikla (toliau bendrai vadinami pareiškėjais).

 

II SKYRIUS

SKUNDŲ PATEIKIMAS IR NAGRINĖJIMAS

 

4.       Pareiškėjų skundai VGI nagrinėjami, jeigu jie pateikti per 20 darbo dienų nuo tos dienos, kurią suinteresuotas asmuo sužinojo arba turėjo sužinoti apie skundžiamo veiksmo atlikimą (neatlikimą). Skundui paduoti nustatytas terminas, praleistas dėl svarbių priežasčių, kurias asmuo pagrindžia atitinkamais dokumentais, VGI sprendimu gali būti atnaujinamas. VGI per 5 darbo dienas nuo prašymo atnaujinti skundo pateikimo terminą gavimo dienos, priima motyvuotą sprendimą atnaujinti arba atsisakyti atnaujinti skundo pateikimo terminą.

5.       Skundai VGI gali būti pateikiami tiesiogiai (atvykus į VGI), siunčiami registruotuoju laišku arba dokumentų skaitmeninės kopijos siunčiamos VGI interneto svetainėje nurodytu elektroninio pašto adresu.

6.       VGI teikiamame skunde turi būti nurodyta:

6.1.    skundo surašymo vieta ir data;

6.2.    pareiškėjo vardas, pavardė, asmens kodas, gyvenamosios vietos adresas, jeigu pareiškėjas turi, – ir elektroninio pašto adresas, telefono, fakso numeriai ar kitų elektroninių ryšių priemonių adresai, taip pat pareiškėjo atstovo, jeigu jis yra, vardas, pavardė (juridinio asmens pavadinimas) ir gyvenamosios vietos adresas (buveinės adresas), jeigu žinoma, – atstovo elektroninio pašto adresas, telefono, fakso numeriai ar kitų elektroninių ryšių priemonių adresai;

6.3.    asmuo, kurio veikla (neveikimas) skundžiama, vardas, pavardė ar pavadinimas;

6.4.    konkretus skundžiamas veiksmas (neveikimas), jo įvykdymo data;

6.5.    aplinkybės, kuriomis pareiškėjas grindžia savo skundą, ir tai patvirtinantys įrodymai;

6.6.    pareiškėjo patvirtinimas, kad teismas nėra priėmęs sprendimo dėl skundžiamo veiksmo (neveikimo);

6.7.    pareiškėjo reikalavimas;

6.8.    pridedamų dokumentų sąrašas (jei su skundu teikiami papildomi dokumentai).

7.       Skundą pasirašo pareiškėjas ar jo atstovas. Prie atstovo paduodamo skundo turi būti pridedamas atstovo įgaliojimus patvirtinantis Lietuvos Respublikos civilinio kodekso numatyta tvarka sudarytas dokumentas. Pateikiant skundą elektroninių ryšių priemonėmis, laikoma, kad skundas yra pasirašytas. Paduodant skundą elektroninių ryšių priemonėmis, asmens tapatybė patvirtinama pasirašant saugiu elektroniniu parašu.

8.       Apie skundo gavimą VGI pareiškėją informuoja ne vėliau nei kitą darbo dieną po skundo gavimo tokiu būdu, kokiu buvo pateiktas skundas, išskyrus tuos atvejus, kai skunde nurodytas kitoks informacijos gavimo būdas.

9.       VGI nenagrinėja šių skundų:

9.1.    kuriuose nenurodyti šio Aprašo 6 punkte nurodyti duomenys;

9.2.    dėl kurių yra priimtas teismo sprendimas tuo pačiu klausimu;

9.3.    pakartotinių, dėl kurių VGI jau priėmė sprendimą, ir kuriuose nepateikiama naujų aplinkybių;

9.4.    skundas pateiktas neveiksnaus asmens;

9.5.    skundas pareiškėjo vardu pateiktas neįgalioto asmens;

9.6.    skundas nepasirašytas;

9.7.    praleistas skundo padavimo terminas ir pareiškėjas neprašo jo atnaujinti ar VGI atmeta tokį prašymą.

10.     VGI, atsisakiusi nagrinėti pareiškėjo skundą, per 5 darbo dienas nuo skundo gavimo dienos informuoja pareiškėją apie pateikto skundo trūkumus, išskyrus atvejus, kai skunde nenurodyta jokių asmens kontaktinių duomenų. Tuo atveju, jei VGI nėra įgaliota nagrinėti skundo, VGI ne vėliau kaip per 5 darbo dienas perduoda jį kompetentingai institucijai ir apie tai praneša pareiškėjui.

11.     VGI turi teisę pareikalauti, kad pareiškėjas patikslintų skundo esmę, arba paprašyti pateikti papildomų duomenų ar dokumentų ir nustatyti terminą jiems pateikti.

12.     VGI gautus skundus draudžiama persiųsti nagrinėti subjektams, kurių veiksmai skundžiami.

13.     Pareiškėjų pateikti skundai turi būti išnagrinėti ir sprendimai priimti ne vėliau kaip per 30 kalendorinių dienų nuo skundo VGI gavimo dienos.

14.     VGI, išnagrinėjusi skundą, gali įpareigoti subjektą, kurio veiksmai (neveikimas) skundžiami, per VGI nustatytą terminą pašalinti nustatytus pažeidimus arba skundą atmesti.

15.     Apie pateikto skundo nagrinėjimo rezultatus pareiškėjui VGI praneša per 3 darbo dienas nuo skundo išnagrinėjimo tokiu būdu, kokiu buvo pateiktas skundas, išskyrus tuos atvejus, kai skunde nurodytas kitoks informacijos gavimo būdas.

 

III SKYRIUS

BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

16.     Pareiškėjas, nesutinkantis su VGI priimtu sprendimu, turi teisę apskųsti VGI sprendimą ar veiksmus (neveikimą) Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo nustatyta tvarka.

______________