HERB21

 

LIETUVOS RESPUBLIKOS APLINKOS MINISTRAS

 

ĮSAKYMAS

DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS APLINKOS MINISTRO 2006 M. GRUODŽIO 29 D. ĮSAKYMO NR. D1-639 „DĖL GERIAMOJO VANDENS TIEKIMO IR NUOTEKŲ TVARKYMO PASLAUGŲ KOKYBĖS REIKALAVIMŲ PATVIRTINIMO“

PAKEITIMO

 

2023 m. sausio 13 d. Nr. D1-15

Vilnius

 

1. P a k e i č i u Lietuvos Respublikos aplinkos ministro 2006 m. gruodžio 29 d. įsakymą Nr. D1-639 „Dėl Geriamojo vandens tiekimo ir nuotekų tvarkymo paslaugų kokybės reikalavimų patvirtinimo“ ir jį išdėstau nauja redakcija:

„LIETUVOS RESPUBLIKOS APLINKOS MINISTRAS


ĮSAKYMAS

DĖL GERIAMOJO VANDENS TIEKIMO IR NUOTEKŲ TVARKYMO PASLAUGŲ KOKYBĖS REIKALAVIMŲ PATVIRTINIMO

 

 

Vadovaudamasis Lietuvos Respublikos geriamojo vandens tiekimo ir nuotekų tvarkymo įstatymo 6 straipsnio 5 punktu ir įgyvendindamas 1991 m. gegužės 21 d. Tarybos direktyvą 91/271/EEB dėl miesto nuotekų valymo su paskutiniais pakeitimais, padarytais 2008 m. spalio 22 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamentu (EB) Nr. 1137/2008, bei 2020 m. gruodžio 16 d. Europos Parlamento ir Tarybos direktyvą (ES) 2020/2184 dėl žmonėms vartoti skirto vandens kokybės (nauja redakcija),

t v i r t i n u Geriamojo vandens tiekimo ir nuotekų tvarkymo paslaugų kokybės reikalavimus (pridedama).“

2. P r i p a ž į s t u netekusiu galios Lietuvos Respublikos aplinkos ministro 2006 m. gruodžio 15 d. įsakymą Nr. D1-594 „Dėl Informacijos apie geriamojo vandens tiekimą ir nuotekų tvarkymą teikimo abonentams tvarkos aprašo patvirtinimo“.

 

 

 

Aplinkos ministras                                                                                                    Simonas Gentvilas


 

PATVIRTINTA

Lietuvos Respublikos aplinkos ministro

2006 m. gruodžio 29 d. įsakymu Nr. D1-639

(Lietuvos Respublikos aplinkos ministro

2023 m. sausio 13 d. įsakymo Nr. D1-15 

redakcija)

 

 

GERIAMOJO VANDENS TIEKIMO IR NUOTEKŲ TVARKYMO

PASLAUGŲ KOKYBĖS REIKALAVIMAI

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Geriamojo vandens tiekimo ir nuotekų tvarkymo paslaugų kokybės reikalavimai (toliau – Reikalavimai) nustato geriamojo vandens tiekimo abonentams ir vartotojams tiekiamo geriamojo vandens slėgio, nuotekų (įskaitant paviršinių nuotekų) tvarkymo, abonentų ir vartotojų aptarnavimo, informavimo ir kitus reikalavimus.

2. Reikalavimuose vartojamos sąvokos:

2.1. Geriamojo vandens tiekimo ir nuotekų tvarkymo paslaugų kokybės rodikliai – rodikliai (geriamojo vandens tiekimo, tiekiamo geriamojo vandens slėgio, geriamojo vandens tiekimo pertrūkių, geriamojo vandens kokybės, nuotekų tvarkymo, tvindymo nuotekomis, nuotekų tvarkymo pertrūkių, abonentų ir vartotojų aptarnavimo bei informavimo), pagal kuriuos nustatoma geriamojo vandens tiekimo ir (arba) nuotekų tvarkymo paslaugų kokybė.

2.2. Geriamojo vandens tiekimo pertrūkis – geriamojo vandens tiekimo abonentams ir (ar) vartotojams nutrūkimas ar nutraukimas dėl geriamojo vandens tiekėjui ir nuotekų tvarkytojui arba viešojo geriamojo vandens tiekėjui ir nuotekų tvarkytojui, arba regioninio viešojo geriamojo vandens tiekėjui ir nuotekų tvarkytojui, arba garantinio geriamojo vandens tiekėjui ir nuotekų tvarkytojui nuosavybės teise priklausančios ar kitaip valdomos ir (arba) naudojamos geriamojo vandens tiekimo infrastruktūros sutrikimo ar avarijos. Geriamojo vandens tiekimo pertrūkis gali būti planuotas arba neplanuotas.

2.3. Nuotekų tvarkymo pertrūkis – nuotekų, paviršinių nuotekų surinkimo paslaugų teikimo abonentams ir (ar) vartotojams nutrūkimas ar nutraukimas dėl geriamojo vandens tiekėjui ir nuotekų tvarkytojui arba viešojo geriamojo vandens tiekėjui ir nuotekų tvarkytojui, arba regioninio viešojo geriamojo vandens tiekėjui ir nuotekų tvarkytojui, arba garantinio geriamojo vandens tiekėjui ir nuotekų tvarkytojui, arba paviršinių nuotekų tvarkytojui nuosavybės teise priklausančios ar kitaip valdomos ir (arba) naudojamos nuotekų tvarkymo, paviršinių nuotekų tvarkymo infrastruktūros sutrikimo ar avarijos. Nuotekų, paviršinių nuotekų tvarkymo pertrūkis gali būti planuotas arba neplanuotas.

2.4. Tvindymas geriamuoju vandeniu – abonento ir (ar) vartotojo patalpų ar teritorijos užliejimas geriamuoju vandeniu iš geriamojo vandens tiekėjo ir nuotekų tvarkytojo arba viešojo geriamojo vandens tiekėjo ir nuotekų tvarkytojo, arba regioninio viešojo geriamojo vandens tiekėjo ir nuotekų tvarkytojo, arba garantinio geriamojo vandens tiekėjo ir nuotekų tvarkytojo eksploatuojamos centralizuotos geriamojo vandens tiekimo sistemos.

2.5. Tvindymas nuotekomis – abonento ir (ar) vartotojo patalpų ar teritorijos užliejimas nuotekomis, įskaitant paviršines nuotekas, iš geriamojo vandens tiekėjo ir nuotekų tvarkytojo arba viešojo geriamojo vandens tiekėjo ir nuotekų tvarkytojo, arba regioninio viešojo geriamojo vandens tiekėjo ir nuotekų tvarkytojo, arba garantinio geriamojo vandens tiekėjo ir nuotekų tvarkytojo eksploatuojamos centralizuotos nuotekų tvarkymo sistemos arba paviršinių nuotekų tvarkytojo valdomos ir (arba) naudojamos  paviršinių nuotekų tvarkymo infrastruktūros.

2.6. Kitos Reikalavimuose vartojamos sąvokos suprantamos taip, kaip jos apibrėžtos Lietuvos Respublikos geriamojo vandens įstatyme, Lietuvos Respublikos geriamojo vandens tiekimo ir nuotekų tvarkymo įstatyme, kituose geriamojo vandens tiekimą ir nuotekų, paviršinių nuotekų tvarkymą reglamentuojančiuose teisės aktuose.

 

II SKYRIUS

GERIAMOJO VANDENS TIEKIMO IR NUOTEKŲ TVARKYMO PASLAUGŲ KOKYBĖS RODIKLIAI

 

3. Geriamojo vandens tiekimo ir nuotekų tvarkymo paslaugų kokybės rodikliai yra šie:

3.1. geriamojo vandens tiekimas;

3.2. tiekiamo geriamojo vandens slėgis;

3.3. geriamojo vandens tiekimo pertrūkiai;

3.4. geriamojo vandens kokybė;

3.5. nuotekų tvarkymas;

3.6. nuotekų tvarkymo pertrūkiai;

3.7. tvindymas nuotekomis;

3.8. abonentų ir vartotojų aptarnavimas bei informavimas.

 

III SKYRIUS

GERIAMOJO VANDENS TIEKIMAS, JO PERTRŪKIAI IR TIEKIAMO GERIAMOJO VANDENS SLĖGIS

 

4. Geriamojo vandens tiekėjas ir nuotekų tvarkytojas, viešasis geriamojo vandens tiekėjas ir nuotekų tvarkytojas, regioninis viešasis geriamojo vandens tiekėjas ir nuotekų tvarkytojas, garantinis geriamojo vandens tiekėjas ir nuotekų tvarkytojas (toliau kartu – geriamojo vandens tiekėjas) privalo:

4.1. užtikrinti tokį geriamojo vandens tiekimo iš vandenvietės našumą, kad kiekvienas abonentas ir (arba) vartotojas galėtų gauti ne mažiau kaip 200 litrų geriamojo vandens per parą;

4.2. užtikrinti slėgį skirstomajame tinkle, ties įvadais, ne mažesnį kaip 0,1 megapaskalių (toliau – MPa) ir ne didesnį kaip 0,6 MPa;

4.3. užtikrinti slėgį, ne mažesnį kaip 0,1 MPa, skirstomajame tinkle, ties priešgaisriniais hidrantais ir (arba) hidrantuose, neimant vandens, ir vandens debitą, ne mažesnį kaip 10 l/s, iš kiekvieno hidranto;

4.4. užtikrinti, kad per metus planuojamų geriamojo vandens tiekimo pertrūkių nepatirtų daugiau kaip 10 procentų abonentų ir vartotojų, išskyrus geriamojo vandens apskaitos prietaisų įrengimą ar keitimą; metams pasibaigus, iki gegužės 1 d. – pateikti Valstybinei energetikos reguliavimo tarybai duomenis apie geriamojo vandens tiekimo pertrūkių rodiklius, nurodytus Reikalavimų 3 priede;

4.5. gavęs informaciją apie įvykusią geriamojo vandens tiekimo infrastruktūros avariją, nedelsdamas, tačiau ne vėliau kaip per vieną valandą imtis būtinų priemonių, kad būtų užkirstas kelias tvindymui geriamuoju vandeniu, kol vykdomi geriamojo vandens tiekimo infrastruktūros avarijos likvidavimo darbai.

5. Bendras planuotų geriamojo vandens tiekimo pertrūkių skaičius negali viršyti 0,3 karto per metus vienam geriamojo vandens tiekimo infrastruktūros kilometrui.

6. Jeigu numatoma, kad geriamojo vandens tiekimo pertrūkis užtruks ilgiau kaip 12 valandų, geriamojo vandens tiekėjas privalo nemokamai aprūpinti abonentą ir (ar) vartotoją geriamuoju vandeniu iš alternatyvaus šaltinio (autocisternos, vandens kolonėlės, vandens butelių ar panašiai) –pateikti kiekvienam abonentui ir (ar) vartotojui ne mažiau kaip 30 litrų geriamojo vandens per parą ne didesniu kaip 100 m atstumu nuo abonento ir (ar) vartotojo pastato.

 

IV SKYRIUS

GERIAMOJO VANDENS KOKYBĖ

 

7. Geriamojo vandens tiekėjo tiekiamo geriamojo vandens kokybė ir sauga privalo atitikti Lietuvos higienos normos HN 24:2017 „Geriamojo vandens saugos ir kokybės reikalavimai“, patvirtintos Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministro 2003 m. liepos 23 d. įsakymu Nr. V-455 „Dėl Lietuvos higienos normos HN 24:2017 „Geriamojo vandens saugos ir kokybės reikalavimai“ patvirtinimo“ (toliau – higienos norma HN 24:2017), ir kitų teisės aktų nustatytus geriamojo vandens kokybės reikalavimus, išskyrus Geriamojo vandens įstatyme nustatytą išlygą, kai leidžiama ribotą laikotarpį tiekti geriamąjį vandenį, kurio vieno ar kelių rodiklių vertės viršija teisės aktuose nustatytas ribines vertes.

 

V SKYRIUS

NUOTEKŲ TVARKYMAS, JO PERTRŪKIAI IR TVINDYMAS NUOTEKOMIS

 

8. Geriamojo vandens tiekėjas turi surinkti abonentų išleidžiamas nuotekas, kurios susidaro teisėtai naudojant geriamojo vandens tiekėjo patiektą geriamąjį vandenį ir kurių užterštumas atitinka geriamojo vandens tiekėjo ir abonento sudarytoje geriamojo vandens tiekimo ir (arba) nuotekų tvarkymo viešojoje sutartyje nustatytą užterštumo lygį.

9. Geriamojo vandens tiekėjas turi surinkti vartotojų išleidžiamas nuotekas, kurios susidaro teisėtai naudojant geriamojo vandens tiekėjo patiektą geriamąjį vandenį.

10. Geriamojo vandens tiekėjas privalo:

10.1. gavęs informaciją apie įvykusią nuotekų tvarkymo infrastruktūros avariją, nedelsdamas, tačiau ne vėliau kaip per vieną valandą imtis būtinų priemonių, kad būtų užkirstas kelias tvindymui nuotekomis, kol vykdomi nuotekų tvarkymo infrastruktūros avarijos likvidavimo darbai;

10.2. užtikrinti, kad per metus planuotų nuotekų tvarkymo pertrūkių nepatirtų daugiau kaip 5 procentai prie nuotekų tvarkymo infrastruktūros prijungtų abonentų ir vartotojų; metams pasibaigus, iki gegužės 1 d. – pateikti Valstybinei energetikos reguliavimo tarybai duomenis apie nuotekų tvarkymo pertrūkių rodiklius, nurodytus Reikalavimų 6 priede;

10.3. nedelsdamas, bet ne vėliau kaip per 12 valandų nuo pranešimo apie tvindymą nuotekomis gavimo nutraukti tvindymą ir pašalinti padarinius. Jeigu numatoma, kad nuotekų tvarkymo pertrūkis užtruks ilgiau kaip 12 valandų, geriamojo vandens tiekėjas privalo užtikrinti nemokamą abonentų ir vartotojų nuotekų surinkimą alternatyviomis priemonėmis (mobiliomis nuotekų išvežimo, šalinimo ir panašiai);

10.4. nuo 2023 m. gegužės 1 d. teikti Nuotekų tvarkymo informacinėje sistemoje informaciją apie pastatus, kuriuose gyvenantiems asmenims geriamojo vandens tiekėjas teikia centralizuotas nuotekų tvarkymo paslaugas, ir apie pastatus, kuriuose gyvenantiems asmenims geriamojo vandens tiekėjas teikia nuotekų transportavimo paslaugas, Reikalavimų 8 priede nustatyta forma ir šią informaciją atnaujinti, jei ji pasikeičia, bet ne vėliau kaip iki kito mėnesio 10 dienos.

11. Nuotekų transportavimo paslaugas teikiantys asmenys privalo:

11.1. užtikrinti saugų nuotekų transportavimą ir nuotekų ir (ar) nuotekų valymo metu susidarančių atliekų (dumblo) atidavimą į geriamojo vandens tiekėjo nuosavybės teise priklausančią ar kitaip valdomą ir (arba) naudojamą nuotekų tvarkymo infrastruktūrą;

11.2. pranešti geriamojo vandens tiekėjui kontaktinius duomenis (telefono ryšio numerius), kurie bus skelbiami geriamojo vandens tiekėjo interneto svetainėje;

11.3. užtikrinti, kad transporto priemonės turėtų nuotekų apskaitos įrenginį, kuriuo būtų galima įvertinti priimtų nuotekų kiekį. Ant abiejų transporto priemonės šonų turi būti nurodytas įskaitomas nuotekų transportavimo paslaugas teikiančios įmonės pavadinimas arba prekės ženklas ir telefonas;

11.4. užtikrinti, kad nuotekos ir (ar) nuotekų valymo metu susidarančios atliekos (dumblas) būtų vežamos tik užpildžius važtaraštį, kurio forma pateikta Reikalavimų 7 priede. Važtaraštis pildomas laikantis šių reikalavimų:

11.4.1. Pildomi trys važtaraščio egzemplioriai: pirmasis pateikiamas nuotekų ir (ar) nuotekų valymo metu susidarančių atliekų (dumblo) turėtojui, antrasis nuotekų transportavimo paslaugas teikiančiam asmeniui, trečiasis geriamojo vandens tiekėjui. Kai nuotekų transportavimo paslaugas teikia geriamojo vandens tiekėjas, pildomi du važtaraščio egzemplioriai: pirmasis pateikiamas nuotekų ir (ar) nuotekų valymo metu susidarančių atliekų (dumblo) turėtojui, antrasis geriamojo vandens tiekėjui. Važtaraštis gali būti pildomas ir elektroniniu būdu. Važtaraščiai saugomi 5 metus.

11.4.2. Nuotekų ir (ar) nuotekų valymo metu susidarančių atliekų (dumblo) kiekis važtaraštyje įrašomas pagal nuotekų transportavimo paslaugas teikiančio asmens transporto priemonėje esančio nuotekų apskaitos įrenginio rodmenis.

11.4.3. Asmens duomenys kaupiami nuotekų ir (ar) nuotekų valymo metu susidarančių atliekų (dumblo) vežimo tikslais ir tvarkomi vadovaujantis 2016 m. balandžio 27 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamento (ES) 2016/679 dėl fizinių asmenų apsaugos tvarkant asmens duomenis ir dėl laisvo tokių duomenų judėjimo, kuriuo panaikinama Direktyva 95/46/EB (Bendrasis duomenų apsaugos reglamentas) nuostatomis. Asmens duomenų saugojimo laikotarpis sutampa su važtaraščio saugojimo laikotarpiu. Pasibaigus saugojimo laikotarpiui, asmens duomenys sunaikinami.

12. Paviršinių nuotekų tvarkytojas privalo:

12.1. gavęs informaciją apie įvykusią paviršinių nuotekų tvarkymo infrastruktūros avariją, nedelsdamas, tačiau ne vėliau kaip per vieną valandą imtis būtinų priemonių, kad būtų užkirstas kelias tvindymui paviršinėmis nuotekomis, kol vykdomi paviršinių nuotekų tvarkymo infrastruktūros avarijos likvidavimo darbai;

12.2. užtikrinti, kad per metus planuotų paviršinių nuotekų tvarkymo pertrūkių nepatirtų daugiau kaip 5 procentai prie paviršinių nuotekų tvarkymo infrastruktūros prijungtų abonentų.

 

VI SKYRIUS

ABONENTŲ IR VARTOTOJŲ APTARNAVIMAS BEI INFORMAVIMAS

 

13. Geriamojo vandens tiekėjas privalo:

13.1. suteikti galimybę abonentams ir vartotojams telefonu ar elektroniniu paštu susisiekti su geriamojo vandens tiekėju jo darbo valandomis, po darbo valandų dėl avarijų, gedimo ir kitų skubių ir nenumatytų priežasčių – su avarinės tarnybos darbuotojais. Jeigu geriamojo vandens tiekėjo darbuotojai šių paslaugų geriamojo vandens tiekėjo ne darbo valandomis teikti negali, į telefono skambučius turi atsakyti atsakiklis;

13.2. geriamojo vandens tiekėjo interneto svetainėje paskelbti telefono ryšio numerį ir elektroninį paštą, kuriuo būtų galima pranešti apie geriamojo vandens tiekimo ir (arba) nuotekų tvarkymo infrastruktūros avarijas;

13.3. savo interneto svetainėje pateikti nuotekų transportavimo paslaugas teikiančių asmenų kontaktus (geriamojo vandens tiekėjo darbuotojų, atsakingų už nuotekų transportavimą, telefono ryšio numerius ir nuotekų transportavimo paslaugas teikiančių asmenų, su kuriais geriamojo vandens tiekėjas yra sudaręs sutartis dėl individualių nuotekų išleidimo į šio geriamojo vandens tiekėjo valdomą nuotekų tvarkymo infrastruktūrą, pavadinimus (jei nuotekų transportavimo paslaugas teikia fiziniai asmenys, jų vardus ir pavardes) ir (telefono ryšio numerius);

13.4. savo nustatyta tvarka registruoti ir nagrinėti visus abonentų ir vartotojų prašymus ir skundus; metams pasibaigus – atlikti abonentų ir vartotojų skundų analizę ir iki gegužės 1 d. pateikti jos ataskaitą Valstybinei energetikos reguliavimo tarybai;

13.5. ne rečiau kaip kartą per metus savo nustatyta tvarka organizuoti abonentų ir vartotojų apklausą ir išsiaiškinti jų nuomonę ir pageidavimus dėl tiekiamo geriamojo vandens ir teikiamų nuotekų tvarkymo paslaugų kokybės, aptarnavimo kokybės; metams pasibaigus – atlikti abonentų ir vartotojų apklausų analizę ir iki gegužės 1 d. pateikti jos ataskaitą Valstybinei energetikos reguliavimo tarybai.

14. Geriamojo vandens tiekėjas privalo savo interneto svetainėje skelbti:

14.1. Geriamojo vandens teikimo ir nuotekų tvarkymo įstatymo 37 straipsnio 1 ir 3 dalyse nurodytą informaciją;

14.2. informaciją apie geriamojo vandens tiekėją (juridinio asmens pavadinimas, teisinė forma, kodas, buveinės adresas, telefono ryšio numeriai, interneto svetainė);

14.3. informaciją apie savivaldybių teritorijas, kuriose vykdoma licencijuojama geriamojo vandens tiekimo ir (arba) nuotekų tvarkymo veikla;

14.4. informaciją apie geriamojo vandens ruošimo būdus, įskaitant geriamojo vandens ruošimo tipus ir dezinfekciją;

14.5. informaciją apie geriamojo vandens ir teikiamų nuotekų tvarkymo paslaugų kokybę (Reikalavimų 1–6 prieduose nurodyti duomenys);

14.6. apie tiekiamo geriamojo vandens saugą ir kokybę (mikrobiologinius, cheminius ir indikatorinius rodiklius, nurodytus higienos normoje HN 24:2017);

14.7. geriamojo vandens stebėsenos rezultatus ir apie stebėsenos dažnumą. Stebėsenos rezultatai turi būti ne senesni nei vienų metų, išskyrus atvejus, kai tam tikrų rodiklių stebėsena pagal higienos normą HN 24:2017 vykdoma kitokiu dažnumu;

14.8. geriamojo vandens rodiklius ir susijusias vertes:

14.8.1. informaciją apie kietumą;

14.8.2. informaciją apie geriamajame vandenyje ištirpusias mineralines medžiagas, anijonus ir (arba) katijonus: kalcį (Ca), magnį (Mg), kalį (K).

14.9. informaciją apie tiekiamo geriamojo vandens pavojų žmonių sveikatai, jo priežastis, rodiklių ribinių verčių viršijimą, geriamojo vandens tiekimo uždraudimą ar vartojimo apribojimą, alternatyvų tiekimą ir apie atliekamus taisomuosius veiksmus (ši informacija teikiama Geriamojo vandens įstatymo 3 straipsnio 8 dalies 2 punkte nustatyta tvarka);

14.10. informaciją apie geriamojo vandens tiekimo ir (arba) nuotekų tvarkymo, paviršinių nuotekų tvarkymo infrastruktūros avarijas ir sprendimų dėl geriamojo vandens tiekimo uždraudimo ar vartojimo apribojimo panaikinimą;

14.11. informaciją apie planuojamus geriamojo vandens tiekimo ir (arba) nuotekų tvarkymo, paviršinių nuotekų tvarkymo paslaugų pertrūkius ir pokyčius;

14.12. geriamojo vandens litro ir kubinio metro kainą;

14.13. informaciją apie abonentams ir vartotojams teikiamas paslaugas;

14.14. geriamojo vandens tiekimo sistemos rizikos vertinimą sveikatos apsaugos ministro ir aplinkos ministro tvirtinamame geriamojo vandens rizikos vertinimo ir valdymo reikalavimų apraše nustatyta tvarka;

15. Reikalavimų 14.1–14.14 papunkčiuose nurodyta informacija skelbiama kartą per metus. Ji atnaujinama, jeigu yra pakeitimų, bet ne rečiau kaip kartą per metus, išskyrus informaciją apie:

15.1. geriamojo vandens tiekimo ir (arba) nuotekų tvarkymo infrastruktūros avarijas, dėl kurių abonentams ir (ar) vartotojams nutraukiamas, sustabdomas ar apribojamas geriamojo vandens tiekimas ir (arba) nuotekų tvarkymo paslaugų teikimas (ši informacija turi būti pateikta abonentams (ar) vartotojams nedelsiant, ne vėliau kaip per 24 valandas nuo pranešimo apie avariją gavimo, žodžiu, telefonu, jei yra galimybė, per radiją ir (ar) televiziją arba išsiunčiant pranešimą trumpąja žinute (SMS), elektroniniu paštu ar iškabinant daugiabučių namų skelbimų lentose. Informacijoje turi būti nurodytos geriamojo vandens tiekimo ir (arba) nuotekų tvarkymo paslaugų teikimo nutraukimo, apribojimo ar sustabdymo priežastys, nuo kada ir iki kada nutraukiamas, sustabdomas ar apribojamas geriamojo vandens tiekimas ir (ar) nuotekų tvarkymo paslaugų teikimas, kokiu būdu abonentui ir (arba) vartotojui bus sudaryta galimybė gauti geriamąjį vandenį ir naudotis nuotekų tvarkymo paslaugomis, jeigu tiekimas nutraukiamas ilgiau kaip 12 valandų);

15.2. planuojamus geriamojo vandens tiekimo ir nuotekų, paviršinių nuotekų tvarkymo paslaugų pertrūkius ir pokyčius dėl geriamojo vandens tiekimo ir (ar) nuotekų, paviršinių nuotekų tvarkymo infrastruktūros planinio remonto ir (ar) infrastruktūros objektų prijungimo (ši informacija turi būti pateikta abonentams ir (ar) vartotojams ne vėliau kaip prieš 3 kalendorines dienas iki darbų pradžios paskelbiant pranešimą vietinėje spaudoje ar iškabinant gyvenamųjų vietovių ar daugiabučių namų skelbimų lentose arba išsiunčiant abonentams ir (ar) vartotojams elektroniniu paštu, trumpąja žinute (SMS) arba įteikiant. Pranešime turi būti nurodyta, nuo kada ir iki kada nutraukiamas, sustabdomas ar apribojamas geriamojo vandens tiekimas ir (ar) nuotekų, paviršinių nuotekų tvarkymo paslaugų teikimas, kokiu būdu abonentui ir (ar) vartotojui bus sudaryta galimybė gauti geriamąjį vandenį ir naudotis nuotekų, paviršinių nuotekų tvarkymo paslaugomis, jeigu tiekimas nutraukiamas ilgiau kaip 12 valandų);

16. Reikalavimų 14.6–14.8 ir 14.12 papunkčiuose nurodyta informacija, taip pat nuoroda į geriamojo vandens tiekėjo interneto svetainę kartą per metus pateikiama abonentui ir vartotojui kartu su apmokėjimo dokumentu.

17. Nuotekų transportavimo paslaugas teikiantys asmenys privalo:

17.1. užtikrinti nuotekų ir (ar) nuotekų valymo metu susidarančių atliekų (dumblo) periodišką išvežimą, kaip nustatyta sutartyje arba ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo asmenų, kuriems teikiamos nuotekų transportavimo paslaugos, telefonu, elektroniniu paštu arba savitarnos svetainėje gauto prašymo dienos;

17.2. asmenų, kuriems teikiamos nuotekų transportavimo paslaugos, prašymu teikti informaciją apie iš jų surinktas ir transportuotas nuotekas.

18. Paviršinių nuotekų tvarkytojai privalo:

18.1. suteikti galimybę abonentams telefonu ar elektroniniu paštu susisiekti su paviršinių nuotekų tvarkytoju jo darbo valandomis, po darbo valandų dėl avarijų, gedimo ar kitų skubių bei nenumatytų priežasčių – su avarinės tarnybos darbuotojais. Jeigu paviršinių nuotekų tvarkytojo darbuotojai šių paslaugų paviršinių nuotekų tvarkytojo ne darbo valandomis teikti negali, į telefono skambučius turi atsakyti atsakiklis;

18.2. paviršinių nuotekų tvarkytojo interneto svetainėje paskelbti telefono ryšio numerį ir elektroninį paštą, kuriuo būtų galima pranešti apie paviršinių nuotekų tvarkymo infrastruktūros avarijas;

18.3. savo nustatyta tvarka registruoti ir nagrinėti visus abonentų prašymus ir skundus; metams pasibaigus – atlikti abonentų skundų analizę ir pateikti jos ataskaitą Valstybinei energetikos reguliavimo tarybai.

19. Paviršinių nuotekų tvarkytojas privalo savo interneto svetainėje skelbti:

19.1. Geriamojo vandens teikimo ir nuotekų tvarkymo įstatymo 37 straipsnio 1 ir 3 dalyse nurodytą informaciją;

19.2. informaciją apie paviršinių nuotekų tvarkytoją (juridinio asmens pavadinimas, teisinė forma, kodas, buveinės adresas, telefono ryšio numeriai, interneto svetainė);

19.3. informaciją apie paviršinių nuotekų tvarkymo paslaugų kokybę (Reikalavimų 4–6 prieduose nurodyti duomenys);

19.4 informaciją apie paviršinių nuotekų tvarkymo infrastruktūros avarijas;

19.5. informaciją apie planuojamus paviršinių nuotekų tvarkymo paslaugų pertrūkius ir pokyčius.

20. Reikalavimų 19.1–19.5 papunkčiuose nurodyta informacija skelbiama kartą per metus. Ji atnaujinama, jeigu yra pakeitimų, bet ne rečiau kaip kartą per metus, išskyrus informaciją, nurodytą Reikalavimų 15.2 papunktyje.

21. Už geriamojo vandens tiekėjo, paviršinių nuotekų tvarkytojo abonentams ir (ar) vartotojams teikiamą informaciją atsakingas įmonės vadovas.

22. Geriamojo vandens tiekėjas, paviršinių nuotekų tvarkytojas, nuotekų transportuotojas interneto svetainėje skelbia įmonės darbuotojų, į kuriuos abonentai ir (ar) vartotojai gali kreiptis dėl geriamojo vandens tiekimo ir nuotekų tvarkymo, paviršinių nuotekų tvarkymo, nuotekų transportavimo paslaugų gavimo, kontaktų sąrašą.

23. Geriamojo vandens tiekėjas, paviršinių nuotekų tvarkytojas viešai teikiamą informaciją ir kitą informaciją apie geriamojo vandens tiekimo ir (arba) nuotekų tvarkymo, paviršinių nuotekų tvarkymo veiklą, kuri nėra skelbiama viešai, išskyrus tą, kuri pagal Lietuvos Respublikos įstatymus negali būti viešoji informacija, teikia abonentui ir (ar) vartotojui pagal jo žodinį arba rašytinį prašymą. Žodiniai prašymai priimami tik tais atvejais, kai juos galima išnagrinėti ir išspręsti tuoj pat, nepažeidžiant asmens ir geriamojo vandens tiekėjo, paviršinių nuotekų tvarkytojo interesų. Pateiktame rašytiniame prašyme turi būti nurodyta:

23.1. abonento – fizinio arba juridinio asmens, Lietuvos Respublikoje įsteigto užsienio valstybės juridinio asmens ar kitos organizacijos padalinio – pavadinimas, įmonės kodas, buveinė;

23.2. vartotojo – fizinio asmens – vardas, pavardė, korespondencijos adresas, telefono numeris ir (arba) elektroninis paštas;

23.3. kokiu būdu (telefonu, paštu, elektroniniu paštu) pageidaujama gauti informaciją;

23.4. prašoma informacija, informacijos gavimo tikslas.

24. Abonentui ir (ar) vartotojui pateikus pagrįstą prašymą suteikti Reikalavimų 14.6–14.8 papunkčiuose nurodytą informaciją, ji turi būti suteikta, tačiau ne senesnė kaip 10 kalendorinių metų, jeigu tokia yra.

 

VIII SKYRIUS

BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

25. Geriamojo vandens tiekėjas Reikalavimų nustatyta tvarka privalo pildyti, viešinti savo interneto svetainėje ir ne mažiau kaip 3 kalendorinius metus saugoti tiekiamo geriamojo vandens ir teikiamų nuotekų tvarkymo paslaugų kokybės rodiklius, nurodytus Reikalavimų 1–6 prieduose. Reikalavimų 14.6 ir 14.8 papunkčiuose nurodyti duomenys saugomi 10 kalendorinių metų.

26. Paviršinių nuotekų tvarkytojai Reikalavimų nustatyta tvarka privalo pildyti, viešinti savo interneto svetainėje ir ne mažiau kaip 3 kalendorinius metus saugoti duomenis, nurodytus Reikalavimų 4–6 prieduose.

27. Nuotekų transportavimo paslaugas teikiantys asmenys Reikalavimų ir kitų nuotekų tvarkymą reglamentuojančių teisės aktų nustatyta tvarka privalo vykdyti nuotekų tvarkymo stebėseną, tvarkyti apskaitą, kaupti ne mažiau kaip 3 kalendorinius metus duomenis apie aptarnaujamų abonentų ir vartotojų skaičių, atiduotų geriamojo vandens tiekėjui tvarkyti nuotekų kiekį.

28. Asmenys, pažeidę Reikalavimus, atsako Geriamojo vandens tiekimo ir nuotekų tvarkymo įstatyme nustatyta tvarka.

______________

part_1ada36ed932a4e9784686658af1e6215_end


 

Geriamojo vandens tiekimo ir nuotekų tvarkymo

paslaugų kokybės reikalavimų

1 priedas

 

 

GERIAMOJO VANDENS TIEKIMO RODIKLIAI

 

Nr.

Rodiklis

Mato vienetas

1.

Pakelto požeminio vandens kiekis

tūks.  per metus arba % bendrojo kiekio

2.

Pakelto paviršinio vandens kiekis

tūks.  per metus arba % bendrojo kiekio

3.

Patiekto geriamojo vandens kiekis

tūks.  per metus arba % bendrojo kiekio

4.

Geriamojo vandens ruošimo įrenginiai

vienetai

5.

Geriamojo vandens ruošimo įrenginių pajėgumas

 per parą

6.

Gerinto vandens kiekis

 per metus,  per mėnesį,  per parą

7.

Bendras geriamojo vandens tiekimo tinklų ilgis

km

8.

Geriamojo vandens gavybos įrenginių projektinis pajėgumas

 per metus,  per mėnesį,  per parą

9.

Aptarnaujamų vartotojų ir abonentų skaičius

skaičius

10.

Vartotojams parduoto požeminio vandens kiekis

tūks.  per metus,  per mėnesį

11.

Abonentams parduoto požeminio vandens kiekis

tūks.  per metus,  per mėnesį

12.

Geriamojo vandens netektis

tūks.  per metus,  per mėnesį

13.

Geriamojo vandens netektis

% gaunamo geriamojo vandens kiekio per mėnesį

14.

Geriamojo vandens netektis

/km vamzdyno per mėnesį

15.

Geriamojo vandens netektis

abonentui ir vartotojui per mėnesį

16.

Naujų vartotojų skaičius per metus

skaičius per metus

17.

Naujų abonentų skaičius per metus

skaičius per metus

18.

Geriamojo vandens tiekimo tinklo plėtra

metrai per metus

______________

part_6c58835b96084a889487b11d99d4b50d_end


 

Geriamojo vandens tiekimo ir nuotekų tvarkymo

paslaugų kokybės reikalavimų

2 priedas

 

 

GERIAMOJO VANDENS SLĖGIO RODIKLIAI

 

Nr.

Rodiklis

Mato vienetas

1.

Didžiausias ties įvadu užfiksuotas slėgis

m

2.

Mažiausias ties įvadu užfiksuotas slėgis

m

3.

Mažo slėgio atvejų dažnumas

skaičius per metus arba dienų skaičius per metus

4.

Skundai dėl mažo slėgio

skaičius per metus

5.

Skundai dėl didelio slėgio

skaičius per metus

6.

Pertrūkiai, kuriuos sukelia per didelis slėgis

skaičius per metus

7.

Geriamojo vandens tiekėjo eksploatuojamos slėgio pakėlimo stotys geriamojo vandens tiekimo tinkle

skaičius

___________

part_2b44809187304b4a8cce6410266dd180_end


 

Geriamojo vandens tiekimo ir nuotekų tvarkymo

paslaugų kokybės reikalavimų

3 priedas

 

GERIAMOJO VANDENS TIEKIMO PERTRŪKIŲ RODIKLIAI

 

Nr.

Rodiklis

Mato vienetas

1.

Planuoti geriamojo vandens tiekimo pertrūkiai, trukę daugiau kaip 24 val.

skaičius per metus

2.

Paveikiamų abonentų ir vartotojų skaičius (vidutiniškai)

abonentų ir vartotojų skaičius

3.

Pertrūkiai dėl geriamojo vandens tiekimo infrastruktūros avarijos, trukę daugiau kaip 24 val.

skaičius per metus

4.

Paveikiamų abonentų ir vartotojų skaičius

abonentų ir vartotojų skaičius

5.

Planuoti geriamojo vandens tiekimo pertrūkiai, trukę

12–24 val.

skaičius per metus

6.

Paveikiamų abonentų ir vartotojų skaičius

abonentų ir vartotojų skaičius

7.

Pertrūkiai dėl geriamojo vandens tiekimo infrastruktūros avarijos, trukę 12–24 val.

skaičius per metus

8.

Paveikiamų abonentų ir vartotojų skaičius

abonentų ir vartotojų skaičius

9.

Planuoti geriamojo vandens tiekimo pertrūkiai, trukę 6–12 val.

skaičius per metus

10.

Paveikiamų abonentų ir vartotojų skaičius

abonentų ir vartotojų skaičius

11.

Pertrūkiai dėl geriamojo vandens tiekimo infrastruktūros avarijos, trukę 6–12 val.

skaičius per metus

12.

Paveikiamų abonentų ir vartotojų skaičius

abonentų ir vartotojų skaičius

13.

Abonentai ir vartotojai, per metus patyrę pakartotinį geriamojo vandens tiekimo pertrūkį, nepriklausomai nuo pertrūkio priežasčių

abonentų ir vartotojų skaičius

14.

Bendras geriamojo vandens tiekimo tinklų ilgis

vamzdynų km

15.

Geriamojo vandens tiekimo infrastruktūros avarijų dažnumas

1 km vamzdyno avarijų skaičius per metus

____________

part_5fd3bdf01aae4439bfcd762df9dc8c43_end


 

Geriamojo vandens tiekimo ir nuotekų tvarkymo

paslaugų kokybės reikalavimų

4 priedas

 

ABONENTŲ IR VARTOTOJŲ APTARNAVIMO RODIKLIAI

 

Nr.

Rodiklis

Mato vienetas

1.

Raštu (įskaitant elektroninį paštą) gautų skundų skaičius

skaičius per metus

2.

Prašymai dėl prijungimo prie vandens tiekimo tinklų

skaičius per metus

3.

Prašymai dėl prijungimo prie nuotekų, paviršinių nuotekų surinkimo tinklų

skaičius per metus

4.

Kreipimosi dėl avarijų, nuotekų kolektorių užsikimšimo ar įgriuvimo skaičius

skaičius per metus

5.

Atliktų abonentų ir vartotojų apklausų skaičius

skaičius per metus

6.

Abonentų ir vartotojų skundų dėl geriamojo vandens saugos ir kokybės skaičius

skaičius per metus

_____________

 

part_03921cdfbd19447096898cb278bfc8c0_end


Geriamojo vandens tiekimo ir nuotekų tvarkymo

paslaugų kokybės reikalavimų

5 priedas

 

TVINDYMO NUOTEKOMIS RODIKLIAI

 

Nr.

Rodiklis

Mato vienetas

1.

Abonentų ir vartotojų patalpų ar teritorijų tvindymo nuotekomis atvejų skaičius

skaičius per metus

2.

Abonentų teritorijų tvindymo paviršinėmis nuotekomis atvejų skaičius

skaičius per metus

3.

Abonentų ir vartotojų patalpų ar teritorijų tvindymo nuotekomis dėl nuotekų kolektorių užsikimšimo ar įgriuvimo atvejų skaičius

skaičius per metus

4.

Abonentų ir vartotojų patalpų ar teritorijų tvindymo nuotekomis dėl mažo nuotekų kolektorių hidraulinio pajėgumo atvejų skaičius

skaičius per metus

5.

Abonentų ir vartotojų patalpų ar teritorijų tvindymo nuotekomis dėl kitų priežasčių skaičius

skaičius per metus

6.

Abonentų teritorijų tvindymo paviršinėmis nuotekomis dėl kitų, ankstesniuose punktuose nepaminėtų priežasčių skaičius

skaičius per metus

7.

Abonentų ir vartotojų patalpų ar teritorijų įrangos gedimo atvejų skaičius dėl tvindymo nuotekomis

skaičius per metus

8.

Viešųjų teritorijų tvindymo nuotekomis atvejų skaičius

skaičius per metus

9.

Abonentų ir vartotojų patalpų ar teritorijų, patiriančių tvindymą nuotekomis dažniau kaip kartą per metus, skaičius

skaičius

10.

Abonentų teritorijų, patiriančių tvindymą paviršinėmis nuotekomis daugiau kaip kartą per metus, skaičius

skaičius

_____________

part_7747040b9dd54907b82d96b88a0fd7fd_end


 

Geriamojo vandens tiekimo ir nuotekų tvarkymo

paslaugų kokybės reikalavimų

6 priedas

 

NUOTEKŲ TVARKYMO PERTRŪKIŲ RODIKLIAI

 

Nr.

Rodiklis

Mato vienetas

1.

Bendras planuotų nuotekų tvarkymo pertrūkių skaičius

skaičius per metus

2.

Pertrūkių dėl nuotekų tvarkymo infrastruktūros avarijos skaičius

skaičius per metus

3.

Bendras nuotekų surinkimo tinklų ilgis

vamzdynų km

4.

Planuoti nuotekų tvarkymo pertrūkiai, trukę daugiau kaip
24 val.

skaičius per metus

5.

Paveiktų abonentų ir vartotojų skaičius

abonentų ir vartotojų skaičius

6.

Pertrūkiai dėl nuotekų tvarkymo infrastruktūros avarijos, trukę daugiau kaip 24 val.

skaičius per metus

7.

Paveiktų abonentų ir vartotojų skaičius

abonentų ir vartotojų skaičius

8.

Planuoti nuotekų tvarkymo pertrūkiai, trukę 12–24 val.

skaičius per metus

9.

Paveiktų abonentų ir vartotojų skaičius

abonentų ir vartotojų skaičius

10.

Pertrūkiai dėl nuotekų tvarkymo infrastruktūros avarijos, trukę 12–24 val.

skaičius per metus

11.

Paveiktų abonentų ir vartotojų skaičius

abonentų ir vartotojų skaičius

12.

Planuoti nuotekų tvarkymo pertrūkiai, trukę 6–12 val.

skaičius per metus

13.

Paveiktų abonentų ir vartotojų skaičius

abonentų ir vartotojų skaičius

14.

Pertrūkiai dėl nuotekų tvarkymo infrastruktūros avarijos, trukę 6–12 val.

skaičius per metus

15.

Paveiktų abonentų ir vartotojų skaičius

abonentų ir vartotojų skaičius

16.

Pertrūkių priežastys ir bendras skaičius

užsikimšimas / įgriuvimas / kita

17.

Užsikimšimo atvejų skaičius

skaičius per metus

18.

Užsikimšimo atvejų skaičius

skaičius 1 km vamzdyno per metus

19.

Nuotekų surinkimo tinklų įgriuvimo atvejų skaičius

skaičius per metus

_____________

 

part_4d667bed31114ddbb744e57e9ba8528a_end


 

Geriamojo vandens tiekimo ir nuotekų tvarkymo

paslaugų kokybės reikalavimų

7 priedas

 

 

 

(Nuotekų ir (ar) nuotekų valymo metu susidarančių atliekų (dumblo) vežimo

važtaraščio forma)

 

 

NUOTEKŲ VEŽIMO VAŽTARAŠTIS

 

Išvežimo data 20_ _m. _______________ d. Nr._________

 

 

 

Nuotekų šalinimo įrenginiai: 

 

________________________________________________________________________________________

(adresas ir paslaugų teikimo sutarties numeris)

 

Išvežto turinio kiekis   _________  m3

 

 

Turinio pobūdis (pabraukti):   
 (1) nuotekų kaupimo rezervuaro turinys                                          (2)  nuotekų valymo įrenginys

 

 

Nuotekų vežėjas _____________________________________________ _______________________________

(juridinio asmens pavadinimas arba fizinio asmens vardas, pavardė, adresas)

 

 

Automobilio valstybinis numeris ir markė  ___________________________________________________

 

 

Automobilio nominali talpa   ________________m3

 

 

Abonentas ar vartotojas_________________________________________________________________________

(juridinio asmens pavadinimas arba fizinio asmens vardas, pavardė, parašas)

 

Nuotekas atvežė į         _________________________________________________________________________

(išpylimo punkto adresas)

 

 

____________

part_7a6fc16f148346619a40b5d626bddd97_end


 

Geriamojo vandens tiekimo ir nuotekų tvarkymo

paslaugų kokybės reikalavimų

8 priedas

 

 

 

INFORMACIJA APIE NUOTEKŲ TVARKYMO PASLAUGĄ GAUNANČIUS ABONENTUS IR VARTOTOJUS

 

Nr.

Informacija

1.

Nekilnojamojo turto registro unikalus statinio numeris (identifikavimo kodas)

2.

Statinio adreso identifikavimo kodas (pagal Adresų registrą)

3.

Detalus statinio adresas:

3.1.

savivaldybės kodas

3.2.

savivaldybės pavadinimas

3.3.

seniūnijos kodas

3.4.

seniūnijos pavadinimas

3.5.

gyvenamosios vietovės kodas

3.6.

gyvenamosios vietovės pavadinimas

3.7.

gatvės kodas

3.8.

gatvės pavadinimas

3.9.

pastato numeris

3.10.

korpuso numeris

3.11.

buto numeris

4.

Geriamojo vandens tiekėjo (juridinio asmens) kodas

5.

Nuotekų šalinimo būdas:

5.1.

centralizuotas

5.2.

individualus

6.

Prijungimo prie nuotekų tvarkymo infrastruktūros data (jei tokia nežinoma, – nuotekų tvarkymo infrastruktūros perdavimo geriamojo vandens tiekėjui eksploatuoti data)

7.

Atjungimo nuo nuotekų tvarkymo infrastruktūros (laikino sustabdymo, viešosios sutarties nutraukimo) data

 

____________

 

part_9bd7b2096ef24757b290a5959c440804_end