LIETUVOS RESPUBLIKOS ŽEMĖS ŪKIO MINISTRAS
ĮSAKYMAS
dėl PARAMOS LIETUVOS VYNO SEKTORIUI 2019–2023 METŲ PROGRAMOS ADMINISTRAVIMO IR KONTROLĖS TAISYKLIŲ PATVIRTINIMO
2018 m. spalio 8 d. Nr. 3D-718
Vilnius
Vadovaudamasis 2013 m. gruodžio 17 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamentu (ES) Nr. 1308/2013, kuriuo nustatomas bendras žemės ūkio produktų rinkų organizavimas ir panaikinami Tarybos reglamentai (EEB) Nr. 922/72, (EEB) Nr. 234/79, (EB) Nr. 1037/2001 ir (EB) Nr. 1234/2007 (OL 2013 L 347, p. 671), su paskutiniais pakeitimais, padarytais 2017 m. gruodžio 13 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamentu (ES) 2017/2393 (OL 2017 L 350, p. 15), 2016 m. balandžio 15 d. Komisijos deleguotuoju reglamentu (ES) 2016/1149, kuriuo papildomos Europos Parlamento ir Tarybos reglamento (ES) Nr. 1308/2013 nuostatos dėl nacionalinių vyno sektoriaus paramos programų ir iš dalies keičiamas Komisijos reglamentas (EB) Nr. 555/2008 (OL 2016 L 190, p. 1), 2016 m. balandžio 15 d. Komisijos įgyvendinimo reglamentu (ES) 2016/1150, kuriuo nustatomos Europos Parlamento ir Tarybos reglamento (ES) Nr. 1308/2013 nuostatų dėl nacionalinių vyno sektoriaus paramos programų taikymo taisyklės (OL 2016 L 190, p. 23), su paskutiniais pakeitimais, padarytais 2017 m. vasario 14 d. Komisijos įgyvendinimo reglamentu (ES) 2017/256 (OL 2017 L 38, p. 37), Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2006 m. spalio 11 d. nutarimu Nr. 987 „Dėl valstybės institucijų, savivaldybių ir kitų juridinių asmenų, atsakingų už Europos žemės ūkio garantijų fondo priemonių įgyvendinimą, paskyrimo“ ir atsižvelgdamas į Paramos Lietuvos vyno sektoriui 2019–2023 metų programą, patvirtintą Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministro 2018 m. rugpjūčio 13 d. įsakymu Nr. 3D-550 „Dėl Paramos Lietuvos vyno sektoriui 2019–2023 metų programos patvirtinimo“:
1. T v i r t i n u Paramos Lietuvos vyno sektoriui 2019–2023 metų programos administravimo ir kontrolės taisykles (pridedama).
2. Pavedu viešajai įstaigai Kaimo verslo ir rinkų plėtros agentūrai, suderinus su Nacionaline mokėjimo agentūra prie Žemės ūkio ministerijos, per tris mėnesius nuo šio įsakymo įsigaliojimo dienos patvirtinti vyno rėmimo veiksmų administravimo ir kontrolės tvarkos aprašą.
PATVIRTINTA
Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministro
2018 m. spalio 8 d. įsakymu Nr. 3D-718
PARAMOS LIETUVOS VYNO SEKTORIUI 2019–2023 METŲ PROGRAMOS
ADMINISTRAVIMO IR KONTROLĖS TAISYKLĖS
I SKYRIUS
BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Paramos Lietuvos vyno sektoriui 2019–2023 metų programos administravimo ir kontrolės taisyklės (toliau – taisyklės) parengtos vadovaujantis 2013 m. gruodžio 17 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamentu (ES) Nr. 1308/2013, kuriuo nustatomas bendras žemės ūkio produktų rinkų organizavimas ir panaikinami Tarybos reglamentai (EEB) Nr. 922/72, (EEB) Nr. 234/79, (EB) Nr. 1037/2001 ir (EB) Nr. 1234/2007 (OL 2013 L 347, p. 671), su paskutiniais pakeitimais, padarytais 2017 m. gruodžio 13 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamentu (ES) 2017/2393 (OL 2017 L 350, p. 15), 2016 m. balandžio 15 d. Komisijos deleguotuoju reglamentu (ES) 2016/1149, kuriuo papildomos Europos Parlamento ir Tarybos reglamento (ES) Nr. 1308/2013 nuostatos dėl nacionalinių vyno sektoriaus paramos programų ir iš dalies keičiamas Komisijos reglamentas (EB) Nr. 555/2008 (OL 2016 L 190, p. 1), 2016 m. balandžio 15 d. Komisijos įgyvendinimo reglamentu (ES) 2016/1150, kuriuo nustatomos Europos Parlamento ir Tarybos reglamento (ES) Nr. 1308/2013 nuostatų dėl nacionalinių vyno sektoriaus paramos programų taikymo taisyklės (OL 2016 L 190, p. 23), su paskutiniais pakeitimais, padarytais 2017 m. vasario 14 d. Komisijos įgyvendinimo reglamentu (ES) 2017/256 (OL 2017 L 38, p. 37), Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2006 m. spalio 11 d. nutarimu Nr. 987 „Dėl valstybės institucijų, savivaldybių ir kitų juridinių asmenų, atsakingų už Europos žemės ūkio garantijų fondo priemonių įgyvendinimą, paskyrimo“ ir atsižvelgiant į Paramos Lietuvos vyno sektoriui 2019–2023 metų programą, patvirtintą Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministro 2018 m. rugpjūčio 13 d. įsakymu Nr. 3D-550 „Dėl Paramos Lietuvos vyno sektoriui 2019–2023 metų programos patvirtinimo“.
II SKYRIUS
TAISYKLĖSE VARTOJAMI SUTRUMPINIMAI IR SĄVOKOS
3. Taisyklėse vartojami sutrumpinimai:
4. Taisyklėse vartojamos sąvokos:
4.1. Finansiniai metai – Europos žemės ūkio garantijų fondo (toliau – EŽŪGF) ataskaitinis laikotarpis, kuris prasideda praėjusių kalendorinių metų spalio 16 d. ir baigiasi einamųjų kalendorinių metų spalio 15 d.
4.2. Paramos gavėjas – pareiškėjas, kuris atitinka visus taisyklėse nustatytus reikalavimus paramai gauti ir su kuriuo pasirašoma paramos sutartis.
4.3. Paramos Lietuvos vyno sektoriui 2019–2023 metų programa (toliau – Nacionalinė vyno programa) – pagal reglamento (ES) Nr. 1308/2013 41 straipsnyje nustatytą tvarką Ministerijos parengta ir Europos Komisijai pateikta bei įsigaliojusi programa Lietuvoje gaminamo vyno pardavimo skatinimui 2019–2023 metais trečiųjų valstybių rinkose remti.
4.4. Paramos paraiška pagal Nacionalinę vyno programą (toliau – paramos paraiška) – taisyklių 1 priede nustatytos formos dokumentas, kurį pareiškėjas, siekiantis gauti paramą pagal Nacionalinę vyno programą, šių taisyklių nustatyta tvarka teikia Rinkų plėtros agentūrai.
4.5. Paramos sutartis – paramos gavėjo ir Rinkų plėtros agentūros pasirašomas dokumentas, kuriame nustatomos šalių teisės, pareigos ir sąlygos, susijusios su parama, skiriama paramos gavėjui taisyklių 13 punkte nustatytai veiklai įgyvendinti.
4.6. Pareiškėjas – Lietuvos Respublikos juridinių asmenų registre įregistruotas juridinis asmuo (vyno gamintojas, vyno sektoriui atstovaujanti profesinė, gamintojų arba tarpšakinė organizacija, vyno gamintojų organizacijų asociacija, laikinoji dviejų ar daugiau gamintojų asociacija), teikiantis paramos paraišką pagal Nacionalinę vyno programą.
4.7. Vyno gamintojas – Lietuvos Respublikoje įregistruota įmonė, turinti Narkotikų, tabako ir alkoholio kontrolės departamento išduotą alkoholio produktų gamybos licenciją ir gaminanti vyną.
III SKYRIUS
PAREIŠKĖJUI KELIAMI REIKALAVIMAI
5. Pareiškėjas turi atitikti šiuos reikalavimus:
5.1. pateikti paramos paraišką, kurioje turi būti numatytos veiklos priemonės vyno pardavimo skatinimui trečiųjų valstybių rinkose, siekiant didinti konkurencingumą vyno:
5.1.1. kuriam suteikta vyninės vynuogių veislės nuoroda, kaip nurodyta Reglamento (ES) Nr. 1308/2013 45 straipsnio 2 dalyje;
5.2. neturėti mokestinės nepriemokos Lietuvos Respublikos valstybės biudžetui, savivaldybių biudžetams, fondams, į kuriuos mokamus mokesčius administruoja Valstybinė mokesčių inspekcija (išskyrus atvejus, kai mokesčių, delspinigių, baudų mokėjimas atidėtas Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatyta tvarka arba dėl šių mokesčių, delspinigių, baudų vyksta mokestinis ginčas ir nėra priimtas galutinis sprendimas), ir įsiskolinimų Valstybinio socialinio draudimo fondo biudžetui bei vykdyti įsipareigojimus Lietuvos Respublikos muitinei;
5.3. nebūti gavęs paramos toms pačioms priemonių biudžete ir finansavimo plane numatytoms išlaidoms finansuoti iš Informavimo apie žemės ūkio produktus ir jų pardavimo skatinimo vidaus rinkoje ir trečiosiose valstybėse programos, nurodytos 2014 m. spalio 22 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamente (ES) Nr. 1144/2014 dėl informacijos apie žemės ūkio produktus teikimo ir jų pardavimo skatinimo priemonių, įgyvendinamų vidaus rinkoje ir trečiosiose šalyse, kuriuo panaikinamas Tarybos reglamentas (EB) Nr. 3/2008 (OL 2014 L 317, p. 56), (toliau – Informavimo ir pardavimo skatinimo programa) ir jokių kitų nacionalinių bei ES programų;
5.4. nebūti nariu ir nedalyvauti veikloje gamintojų organizacijos, asociacijos ar panašaus darinio, kuris yra pateikęs paraišką gauti paramą tose pačiose trečiųjų valstybių rinkose pagal Informavimo ir pardavimo skatinimo programą arba bet kokią kitą nacionalinę ar ES programą panašiai ar tokiai pat veiklai ar veiksmams, kaip numatyta pagal Nacionalinę vyno programą;
5.5. nebūti gavęs paramos veiklai, kurios neįgyvendino arba neužbaigė, galiojančios Nacionalinės vyno programos laikotarpiu. Ši nuostata taikoma tiems paramos gavėjams, kurie turi (turėjo) pasirašytą paramos sutartį su Rinkų plėtros agentūra ir kurie nepateikė mokėjimo prašymo ar šį prašymą už atitinkamą tuo laikotarpiu veiklą pateikė pavėluotai ir (ar) nusprendė neįgyvendinti veiklos, kuriai buvo paskirta parama, arba ją nutraukti;
5.6. turėti VMVT išduotą sertifikatą, vadovaujantis Įmonių, gaminančių vynus iš nurodytų vyninių vynuogių veislės ar derliaus metų, sertifikavimo ir kontrolės taisyklėmis, patvirtintomis Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministro 2010 m. rugpjūčio 20 d. įsakymu Nr. 3D-768 „Dėl Įmonių, gaminančių vynus iš nurodytų vyninių vynuogių veislės ar derliaus metų, sertifikavimo ir kontrolės taisyklių patvirtinimo“.
IV SKYRIUS
PARAMOS PARAIŠKOS IR KITŲ DOKUMENTŲ TEIKIMO TVARKA IR REIKALAVIMAI
6. Norėdamas gauti paramą, pareiškėjas Rinkų plėtros agentūrai pateikia paramos paraišką (1 priedas), pasirašytą pareiškėjo vadovo ar jo įgalioto asmens. Paramos paraiška pateikiama asmeniškai pareiškėjo vadovo arba jo įgalioto asmens arba siunčiama registruotu laišku, arba įteikiama pašto kurjerio (atspausdinta ir įrašyta į kompiuterinę laikmeną Microsoft Word ir PDF formatais), arba elektroniniu paštu (Microsoft Word ir PDF formatais) kvietime teikti paramos paraiškas nurodytais adresais.
7. Rinkų plėtros agentūrai pareikalavus pareiškėjas pateikia ir kitus dokumentus, reikalingus įsitikinti, ar pareiškėjas atitinka Reglamentuose (ES) Nr. 1308/2013, 2016/1149, 2016/1150 ir šiose taisyklėse keliamus reikalavimus.
8. Rinkų plėtros agentūra, suderinusi su Ministerija, kvietimą teikti paramos paraiškas pagal Nacionalinę vyno programą savo interneto svetainėje skelbia vieną kartą per metus, t. y. 2018 m., 2019 m., 2020 m., 2021 m. ir 2022 m. lapkričio mėn. Dėl kvietimo teikti paraiškas 2021 m. ir 2022 m. sprendimas priimamas įvertinus finansavimo galimybes. Paramos paraiškų priėmimo laikotarpis yra 30 kalendorinių dienų. Rinkų plėtros agentūra kvietime nurodo paramos paraiškų priėmimo laikotarpio pradžios ir pabaigos datas.
9. Pareiškėjai dėl papildomos informacijos gali kreiptis skelbime teikti paramos paraiškas nurodytu adresu, telefonais, faksu ar elektroniniu paštu.
10. Rinkų plėtros agentūra, gavusi paramos paraišką, ją užregistruoja, suteikdama registracijos numerį ir nurodydama jos gavimo datą.
11. Paramos paraiškos, pateiktos pasibaigus kvietime teikti paramos paraiškas nurodytam laikotarpiui, nepriimamos.
12. Pateiktų ir užregistruotų paramos paraiškų atsiėmimas nesibaigus paramos paraiškų teikimo laikotarpiui vykdomas laisva forma kreipiantis raštu į Rinkų plėtros agentūrą su prašymu atsiimti paramos paraišką, priežasčių nurodymas neprivalomas. Jei pareiškėjas nusprendė atsiimti priimtą ir užregistruotą paramos paraišką pasibaigus paramos paraiškų teikimo laikotarpiui, jis nedelsdamas privalo kreiptis į Rinkų plėtros agentūrą raštu, nurodydamas tokio sprendimo priežastis.
V SKYRIUS
REMIAMA VEIKLA, JOS PRIEMONĖS IR PARAMOS PARAIŠKŲ TINKAMUMO REIKALAVIMAI
13. Veikla, kuriai skiriama parama, yra Lietuvoje gaminamo vyno pardavimo skatinimas trečiosiose valstybėse, taip siekiant didinti tų vynų konkurencingumą, kaip nurodyta Reglamento (ES) Nr. 1308/2013 45 straipsnio 1 dalies b) punkte.
14. Kaip nurodyta Reglamento (ES) Nr. 1308/2013 45 straipsnio 2 dalyje, vykdant veiklą ES vynų pardavimo skatinimas trečiųjų valstybių rinkose gali būti sudarytas tik iš vienos ar daugiau toliau išvardytų priemonių:
14.1. viešųjų ryšių, pardavimo skatinimo arba reklamos priemonės, kuriomis pirmiausia pabrėžiami aukšti Sąjungos produktų standartai, ypač kalbant apie kokybės, maisto saugos arba aplinkos aspektus;
14.3. informavimo kampanijos, ypač susijusios su Sąjungos sistemomis, taikomomis kilmės vietos bei geografinėmis nuorodomis ir ekologinei gamybai;
15. Kaip nurodyta Reglamento (ES) 2016/1149 9 straipsnyje, vykdant veiklą ir ją sudarančias priemones, trečiųjų valstybių rinkose skatinamas ES vynų pardavimas su sąlyga, kad:
15.1. produktai skirti tiesiogiai vartoti ir yra galimybių juos eksportuoti ar pateikti galimoms naujoms realizavimo rinkoms trečiosiose valstybėse;
15.2. remiama veikla yra aiškiai apibrėžta, įskaitant nuorodą į produktus, kuriuos galima įtraukti, rinkodaros veiksmus ir numatomas išlaidas;
16. Gavusi pareiškėjo paraišką, Rinkų plėtros agentūra:
16.1. Lietuvos Respublikos juridinių asmenų registre patikrina pareiškėjo (juridinio asmens) registracijos duomenis, o jų neaptikusi, raštu (elektroninėmis priemonėmis ar laišku) kreipiasi į valstybės įmonę Registrų centrą, prašydama pateikti pareiškėjo (juridinio asmens) registracijos duomenis;
16.2. Licencijų informacinėje sistemoje patikrina informaciją, o jos neaptikusi, raštu (elektroninėmis priemonėmis ar laišku) kreipiasi į Narkotikų, tabako ir alkoholio kontrolės departamentą, prašydama pateikti informaciją, kad pareiškėjas turi šio departamento nustatyta tvarka išduotą alkoholio produktų gamybos licenciją;
16.3. VMVT kompetencijai priklausančiose valstybės informacinėse sistemose patikrina informaciją, o jos neaptikusi, raštu (elektroninėmis priemonėmis ar laišku) kreipiasi į VMVT, prašydama pateikti informaciją, kad pareiškėjas turi šios tarnybos nustatyta tvarka išduotą sertifikatą pagal Įmonių, gaminančių vynus iš nurodytų vyninių vynuogių veislės ar derliaus metų, sertifikavimo ir kontrolės taisykles, patvirtintas Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministro 2010 m. rugpjūčio 20 d. įsakymu Nr. 3D-768 „Dėl Įmonių, gaminančių vynus iš nurodytų vyninių vynuogių veislės ar derliaus metų, sertifikavimo ir kontrolės taisyklių patvirtinimo“;
17. Kaip nurodyta Reglamento (ES) 2016/1149 10 straipsnyje, Rinkų plėtros agentūra, nagrinėdama ir vertindama paraiškas, vadovaujasi šiais tinkamumo reikalavimais:
17.1. veikla ir jos sudedamieji veiksmai yra aiškiai apibrėžti, apibūdinant pardavimo skatinimo veiklą ir nurodant numatomas išlaidas;
17.3. įrodymai, kad pareiškėjams pakanka techninių pajėgumų prisitaikyti prie konkrečių prekybos su trečiosiomis valstybėmis apribojimų ir išteklių kuo veiksmingesniam veiklos įgyvendinimui užtikrinti;
17.4. pareiškėjų pateikti įrodymai, kad kokybiškų produktų kiekio pakaks rinkos paklausai tenkinti dar ilgai po to, kai bus užbaigta pardavimo skatinimo veikla;
VI SKYRIUS
PARAMOS PARAIŠKŲ VERTINIMAS, ATRANKA IR PIRMUMO KRITERIJAI
18. Rinkų plėtros agentūra per 20 darbo dienų nuo paraiškų priėmimo laikotarpio pabaigos atlieka paramos paraiškose pateiktų duomenų tikrinimą ir paramos paraiškų tinkamumo vertinimą pagal taisyklių 15, 16 ir 17 punktuose nurodytus reikalavimus.
19. Jeigu Rinkų plėtros agentūra nustato, kad paramos paraiška neatitinka tinkamumo reikalavimų ir (arba) yra netinkamai užpildyta ir (arba) pateikti netinkamai užpildyti susiję dokumentai, ir (arba) pateikti ne visi susiję dokumentai, ir (arba) numatytos patirti išlaidos neatitinka reikalavimų, ji išsiunčia pareiškėjui pranešimą apie paramos paraiškoje nustatytus neatitikimus, nustatydama terminą (iki 10 darbo dienų), per kurį pareiškėjas privalo pateikti tinkamai užpildytą paramos paraišką ir (arba) dokumentus.
20. Rinkų plėtros agentūra, per pranešime nustatytą terminą gavusi iš pareiškėjo pataisytą paramos paraišką ir (arba) kitus reikiamus dokumentus, per 5 darbo dienas atlieka pakartotinį paraiškos vertinimą, kurio rezultatai yra galutiniai.
21. Jeigu pareiškėjas per pranešime nustatytą terminą nepateikia prašomos informacijos ir (arba) dokumentų ar pateikia ne visus prašomus dokumentus ir informaciją, arba paramos paraiška neatitinka Reglamentų (ES) Nr. 1308/2013, (ES) 2016/1149 ir (ES) 2016/1150 bei šių taisyklių reikalavimų, ji atmetama. Rinkų plėtros agentūra apie priimtą sprendimą atmesti paramos paraišką, nurodydama paramos paraiškos atmetimo priežastis, pareiškėją informuoja raštu per 5 darbo dienas nuo sprendimo priėmimo dienos.
22. Atlikus paramos paraiškų tinkamumo vertinimą, kaip nurodyta Reglamento (ES) 2016/1149 11 straipsnyje, pirmenybė teikiama ir atitinkami vertinimo balai suteikiami:
22.1. naujiems paramos gavėjams, kurie Nacionalinės vyno programos laikotarpiu nėra gavę Reglamento (ES) Nr. 1308/2013 45 straipsnio 1 dalies b punkte nurodytos paramos, jiems suteikiant 20 balų;
22.2. paramos gavėjams, kurie siekia vykdyti veiklą naujoje trečiojoje valstybėje arba naujoje trečiosios valstybės rinkoje, kuriai jie Nacionalinės vyno programos laikotarpiu nėra gavę Reglamento (ES) Nr. 1308/2013 45 straipsnio 1 dalies b punkte nurodytos paramos, jiems suteikiant 20 balų;
24. Rinkų plėtros agentūra, po to, kai atlieka paramos paraiškose pateiktų duomenų tikrinimą ir paramos paraiškų vertinimą pagal taisyklių 16, 17 ir 22 punktuose nurodytus tinkamumo reikalavimus ir pirmumo kriterijus, sudaro atrinktų paramos paraiškų sąrašą suteiktų balų mažėjimo tvarka (pirma sąraše – daugiausia balų įvertinta paramos paraiška, paskutinė – mažiausiai balų įvertinta, bet reikalavimus atitinkanti paramos paraiška). Jei bendra prašomų lėšų suma kiekvieniems finansiniams metams yra mažesnė arba lygi, negu nustatyta Nacionalinės vyno programos priede, lėšos skiriamos visiems į sąrašą įtrauktiems pareiškėjams.
25. Jei bendra sąraše esančiose paramos paraiškose prašomų lėšų suma kiekvieniems finansiniams metams yra didesnė, negu nustatyta Nacionalinės vyno programos priede, lėšos, kol jų užteks, yra skiriamos atitinkamai pagal balų sumą. Daugiausia balų surinkusiam pareiškėjui skiriama 100 procentų jo prašomų lėšų sumos. Jei yra du ar daugiau po lygiai balų surinkusių pareiškėjų, jiems skiriamos lėšos mažinamos proporcingai po lygiai. Pareiškėjai, kuriems paramos lėšų neužteko, gali vėl teikti paramos paraiškas kitais metais, tačiau dėl to pirmenybė jiems nebus suteikiama ir jų paramos paraiškos kartu su naujai teikiamomis bus vertinamos ir atrenkamos bendra tvarka.
VII SKYRIUS
PARAMOS SUTARČIŲ SUDARYMAS
26. Rinkų plėtros agentūra per 10 darbo dienų nuo paraiškų vertinimo proceso pabaigos priima galutinį sprendimą dėl paramos skyrimo.
27. Apie priimtą sprendimą Rinkų plėtros agentūra raštu informuoja pareiškėjus per 3 darbo dienas nuo šio sprendimo priėmimo dienos.
28. Jei paramai skiriamos sumažintos lėšos, pareiškėjas, įvertinęs, ar šių lėšų pakaks įgyvendinti jo paramos paraiškoje numatytai veiklai ir jos priemonėms bei norimiems rezultatams pasiekti:
28.1. turi teisę atsiimti paramos paraišką ir toliau nedalyvauti Nacionalinėje vyno programoje, o apie tokį savo sprendimą turi nedelsdamas informuoti raštu Rinkų plėtros agentūrą;
28.2. turi informuoti Rinkų plėtros agentūrą apie apsisprendimą toliau dalyvauti Nacionalinėje vyno programoje bei per 5 darbo dienas nuo sprendimo gavimo dienos jai pateikti patikslintą paramos paraišką ir joje nurodytas paramos priemones ir veiksmus, atsižvelgdamas į jam skiriamą sumažintą lėšų sumą. Rinkų plėtros agentūra įvertina patikslintą paramos paraišką ir priima sprendimą dėl jos tinkamumo.
29. Rinkų plėtros agentūra ir pareiškėjai, dėl kurių priimtas sprendimas skirti paramą, per 30 darbo dienų nuo sprendimo priėmimo dienos pasirašo paramos sutartį.
30. Per taisyklių 29 punkte nurodytą laikotarpį dėl pareiškėjo kaltės nepasirašius paramos sutarties, sprendimas skirti paramą tam pareiškėjui panaikinamas.
31. Rinkų plėtros agentūra per 2 darbo dienas nuo paramos sutarties pasirašymo jos kopiją bei priimtos paramos paraiškos kopiją elektroniniu būdu pateikia Ministerijai, Nacionalinei mokėjimo agentūrai ir išsiunčia pranešimą VMVT. Pranešime VMVT turi būti nurodyti vynų, kurių rėmimas trečiųjų valstybių rinkose numatytas paramos paraiškoje, pavadinimai, gamintojai bei laikotarpis, per kurį bus remiamos konkrečios vynų rūšys pagal konkrečias priemones trečiųjų valstybių rinkose.
VIII SKYRIUS
LĖŠOS PARAMAI ĮGYVENDINTI IR JŲ KOMPENSAVIMAS
32. Patvirtintų paramos paraiškose numatytų priemonių vykdymas finansuojamas paramos gavėjo ir EŽŪGF lėšomis. EŽŪGF lėšomis kompensuojama ne daugiau kaip 50 procentų patvirtintos paramos paraiškos reikalavimus atitinkančių išlaidų, kaip tai yra numatyta Reglamento (ES) Nr. 1308/2013 45 straipsnio 3 dalyje, ir neviršijant šio Reglamento VI priede Lietuvai atitinkamiems finansiniams metams nustatytos sumos.
IX SKYRIUS
PARAMOS GAVIMO LAIKOTARPIO PRATĘSIMAS
35. Paramos gavimo laikotarpis gali būti pratęstas vieną kartą ne ilgiau kaip dvejiems metams arba du kartus ne ilgiau kaip vieniems metams kiekvieno pratęsimo atveju, jei toks pratęsimas pagrįstas atsižvelgiant į veiklos poveikį.
36. Paramos gavėjas, norėdamas pratęsti paramos gavimo laikotarpį, ne vėliau kaip likus 2 mėnesiams iki paramos sutarties galiojimo pabaigos Rinkų plėtros agentūrai šių taisyklių 6 punkte nurodytais būdais pateikia laisvos formos prašymą dėl paramos pratęsimo ir patikslintą pirminę paramos paraišką, nurodydamas norimą pratęsimo laikotarpį. Paramos gavėjas privalo pagrįsti paramos gavimo laikotarpio pratęsimo poreikį bei pateikti informaciją apie jau atliktų veiksmų rezultatus.
37. Rinkų plėtros agentūra užregistruoja gautą prašymą ir per 10 darbo dienų nuo prašymo gavimo dienos atlieka paramos gavimo laikotarpio pratęsimo poreikio, patikslintos paramos paraiškos, paramos gavėjo jau atliktų veiksmų bei jų rezultatų ir kitos susijusios informacijos vertinimą. Rinkų plėtros agentūra įvertina, ar iki prašymo pateikimo datos priemonių įgyvendinimo plane numatytos priemonės yra įvykdytos. Jei numatytos priemonės įvykdytos iš dalies, turi būti pateikti objektyvūs pareiškėjo įrodymai, pagrindžiantys atitinkamos priemonės dalinį neįvykdymą. Jei iki prašymo pateikimo datos jokia veikla vykdoma nebuvo, prašymas pratęsti veiklą atmetamas.
38. Jeigu Rinkų plėtros agentūra, atlikusi taisyklių 37 punkte nurodytą vertinimą, nustato trūkumų, ji išsiunčia paramos gavėjui pranešimą apie nustatytus neatitikimus, nurodydama terminą (iki 10 darbo dienų), per kurį paramos gavėjas privalo pateikti prašomą informaciją ir (arba) dokumentus.
39. Rinkų plėtros agentūra, per pranešime nustatytą terminą gavusi iš paramos gavėjo prašomą informaciją ir (arba) kitus reikiamus dokumentus, per 5 darbo dienas atlieka pakartotinį vertinimą dėl paramos gavimo laikotarpio pratęsimo, kurio rezultatai yra galutiniai.
40. Jeigu paramos gavėjas per pranešime nustatytą terminą nepateikia prašomos informacijos ir (arba) kitų dokumentų ar pateikia ne visus prašomus dokumentus ir informaciją, arba patikslinta paramos paraiška neatitinka nustatytų reikalavimų, prašymas dėl paramos pratęsimo atmetamas. Rinkų plėtros agentūra apie priimtą sprendimą nepratęsti paramos gavimo laikotarpio, nurodydama tokio sprendimo priežastis, paramos gavėją informuoja raštu per 3 darbo dienas nuo sprendimo priėmimo dienos.
41. Rinkų plėtros agentūra per 2 darbo dienas nuo vertinimo proceso pabaigos priima galutinį sprendimą dėl paramos teikimo laikotarpio pratęsimo.
42. Apie priimtą sprendimą Rinkų plėtros agentūra raštu informuoja paramos gavėją per 3 darbo dienas nuo sprendimo priėmimo dienos.
43. Rinkų plėtros agentūra ir paramos gavėjas, dėl kurio priimtas sprendimas pratęsti paramos gavimo laikotarpį, per 10 darbo dienų nuo sprendimo priėmimo dienos pasirašo patikslintą paramos sutartį.
44. Per taisyklių 43 punkte nurodytą laikotarpį dėl pareiškėjo kaltės nepasirašius patikslintos paramos sutarties, sprendimas pratęsti paramos gavimo laikotarpį tam paramos gavėjui panaikinamas.
X SKYRIUS
PARAMOS PARAIŠKOS KEITIMAS
46. Apie bet kokius paramos gavėjo patvirtintos paramos paraiškos keitimus turi būti iš anksto pranešama ir dėl jų pagal šių taisyklių reikalavimus derinama su Rinkų plėtros agentūra.
47. Paramos gavėjas gali kreiptis dėl patvirtintos paramos paraiškos pakeitimo ne daugiau kaip 2 kartus per finansinius metus iki gruodžio 31 d. ir (arba) iki balandžio 30 d. Šiuo tikslu paramos gavėjas pateikia Rinkų plėtros agentūrai šių taisyklių 6 punkte nurodytais būdais laisvos formos prašymą pakeisti paramos paraišką ir patikslintą paramos paraišką, nurodydamas keitimo priežastis ir jas pagrįsdamas.
48. Šie pakeitimai negali padidinti anksčiau patvirtintos paramos paraiškos bendros išlaidų sumos. Jokios papildomos ar didesnės išlaidos, dėl kurių gali padidėti bendra Rinkų plėtros agentūros anksčiau patvirtinta išlaidų suma, nekompensuojamos, ir už jas yra atsakingas pats paramos gavėjas.
49. Rinkų plėtros agentūra užregistruoja gautą prašymą ir per 10 darbo dienų nuo prašymo gavimo dienos įvertina, ar prašomi pakeitimai nekeičia pradinės paramos paraiškos, kuri buvo įvertinta kaip tinkama finansuoti, veiklos tikslų, jei pakeitimai susiję su pirmumo kriterijais – ar jų nekeičia, ar pakeitimai atitinka tinkamumo ir kitus taisyklėse nustatytus reikalavimus.
50. Jeigu Rinkų plėtros agentūra, atlikusi taisyklių 49 punkte nurodytą vertinimą, nustato trūkumų, ji išsiunčia paramos gavėjui pranešimą apie nustatytus neatitikimus, nurodydama terminą (iki 10 darbo dienų), per kurį paramos gavėjas privalo pateikti prašomą informaciją ir (arba) dokumentus.
51. Rinkų plėtros agentūra, per pranešime nustatytą terminą gavusi iš paramos gavėjo prašomą informaciją ir (arba) kitus reikiamus dokumentus, per 5 darbo dienas atlieka pakartotinį vertinimą dėl prašomų paramos paraiškos pakeitimų, kurio rezultatai yra galutiniai.
52. Jeigu paramos gavėjas per pranešime nustatytą terminą nepateikia prašomos informacijos ir (arba) dokumentų ar pateikia ne visus prašomus dokumentus ir informaciją, arba patikslinta paramos paraiška neatitinka nustatytų reikalavimų, prašymas pakeisti paramos paraišką atmetamas. Rinkų plėtros agentūra apie priimtą sprendimą atmesti prašymą pakeisti paramos paraišką, nurodydama tokio sprendimo priežastis, paramos gavėją informuoja raštu per 3 darbo dienas nuo sprendimo priėmimo dienos.
53. Rinkų plėtros agentūra per 2 darbo dienas nuo vertinimo proceso pabaigos priima galutinį sprendimą dėl paramos paraiškos pakeitimo.
54. Apie priimtą sprendimą Rinkų plėtros agentūra raštu informuoja paramos gavėją per 3 darbo dienas nuo sprendimo priėmimo dienos.
55. Rinkų plėtros agentūra patikslina su paramos gavėju sudarytą paramos sutartį ir per 10 darbo dienų nuo sprendimo priėmimo dienos pasirašo patikslintą paramos sutartį.
56. Jei per taisyklių 55 punkte nurodytą laikotarpį dėl paramos gavėjo kaltės patikslinta paramos sutartis nepasirašoma, sprendimas pakeisti to paramos gavėjo pateiktą paramos paraišką panaikinamas.
XI SKYRIUS
MOKĖJIMO PRAŠYMO TEIKIMAS
58. Prašymai dėl tarpinio mokėjimo priemonių vykdymo metu Rinkų plėtros agentūrai pateikiami per 60 kalendorinių dienų pasibaigus finansiniams metams, o prašymas dėl galutinio mokėjimo – per 60 kalendorinių dienų nuo numatytos veiklos įgyvendinimo pabaigos datos, kurią paramos gavėjas nurodė savo paramos paraiškoje. Paramos gavėjas, pavėlavęs pateikti mokėjimo prašymą dėl svarbios priežasties, gali jį pateikti per papildomas 10 kalendorinių dienų kartu su prašymu jį priimti ir vėlavimo priežasties pagrindimo dokumentais. Rinkų plėtros agentūra, pripažinusi vėlavimo priežastį pateisinama, t. y., kad paramos gavėjas dėl svarbios priežasties negalėjo pateikti mokėjimo prašymo per 60 kalendorinių dienų, priima mokėjimo prašymą. Mokėjimo prašymai, pateikti po 70 kalendorinių dienų nuo metinių ar visų paramos paraiškoje numatytų priemonių įgyvendinimo pabaigos, nepriimami.
59. Kartu su mokėjimo prašymais turi būti pateikiama veiklos ir patirtų išlaidų ataskaita, kurioje pateikiami visų patirtų išlaidų sąrašai, išlaidų pagrindimo dokumentų kopijos ir atliktos veiklos ataskaita. Rinkų plėtros agentūrai informavus paramos gavėją apie patvirtinimo dokumentų ir (arba) duomenų trūkumą, tikslinimo dokumentai ir (arba) informacija turi būti pateikti ne vėliau kaip per 30 kalendorinių dienų nuo paramos gavėjo informavimo apie nustatytus trūkumus.
60. Turi būti pridedami visų patirtų išlaidų ir jų apmokėjimo įrodymo dokumentai (originalūs dokumentai ar jų patvirtintos kopijos), pvz., kelionės bilietų kopijos, kelionės lėktuvu atveju papildomai pridedamos įsėdimo paso kopijos, viešbučių sąskaitos, įrangos ir priemonių nuomos ar pirkimo dokumentai, transportavimo, renginių, reklamos, kitų leidinių, vertimų, personalo, administravimo išlaidų dokumentai, kiti įrodymai.
61. Paramos gavėjas turi pateikti įrodymo dokumentus, kad darant išlaidas, buvo vertinami pasiūlymai iš skirtingų tiekėjų. Atsižvelgiant į tai, pateikiami trijų skirtingų tiekėjų pasiūlymai kiekvienai atitinkamai išlaidai, kurie įrodytų, kad buvo pasirinkti pigiausi arba geriausi kainos ir kokybės santykį atitinkantys pasiūlymai.
62. Jeigu patirtų išlaidų apmokėjimo įrodymo dokumentai ar jų patvirtintos kopijos buvo pateikti su prašymais dėl tarpinio mokėjimo, pakartotinai jų teikti nereikia.
63. Su veiklos vykdymu susijusių išlaidų, patirtų per ataskaitinį laikotarpį, sąrašu paramos gavėjas Rinkų plėtros agentūrai taip pat pateikia po vieną kiekvienos pagamintos informavimo apie vynus ir jų pardavimų skatinimo medžiagos pavyzdį. Šioje medžiagoje turi būti užrašas, kad tai yra Europos Sąjungos finansuojama priemonė. Vaizdiniai įrodymai pateikiami ir elektroniniu formatu, t. y. įrašyti į skaitmeninę laikmeną. Jeigu:
63.1. gaminama to paties pavadinimo skirtingo dizaino ar formos medžiaga, pateikiamas kiekvieno pagaminto dizaino ar formos pavyzdys;
63.2. gaminamas stendas, paramos gavėjas Rinkų plėtros agentūrai pateikia pagaminto stendo ir jo panaudojimo vykdant patvirtintą veiklą vaizdinius įrodymus, kurie leistų Rinkų plėtros agentūrai įsitikinti, kad priemonė įgyvendinta tinkamai. Vaizdiniais įrodymais pripažįstamos nuotraukų ar vaizdo medžiagos originalų kopijos, patvirtintos paramos gavėjo.
64. Jeigu kuriama garso arba vaizdo informavimo apie vynus ir jų pardavimų skatinimą medžiaga, paramos gavėjas Rinkų plėtros agentūrai pateikia sukurtos garso ir (arba) vaizdo informavimo apie vynus ir jų pardavimų skatinimą medžiagos garsinius ir (arba) vaizdinius įrodymus. Garsiniais ir (arba) vaizdiniais įrodymais pripažįstamos garso ir (arba) vaizdo įrašų originalios kopijos, pateikiamos su įrašo stenograma. Jei garso ir (arba) vaizdo informavimo apie vynus ir jų pardavimų skatinimą medžiaga yra ne lietuvių kalba, pridedamas įrašo teksto vertimas į lietuvių kalbą.
65. Paramos gavėjas pateikia Rinkų plėtros agentūrai vaizdinius įrodymus apie vykdytus renginius arba dalyvavimą juose, leidžiančius įsitikinti vykdytų veiksmų tikrumu. Vaizdiniai įrodymai pateikiami ir elektroniniu formatu, t. y. įrašyti į skaitmeninę laikmeną.
66. Paramos gavėjui kartu su tarpinio ar galutinio mokėjimo prašymais nepateikus bent vieno šiose taisyklėse nurodytų išlaidų ir tinkamą paramos paraiškoje nurodytų priemonių įgyvendinimą pagrindžiančių dokumentų/pavyzdžių/įrodymų/vaizdinių ar garsinių įrodymų, paramos gavėjui nekompensuojama prašomų kompensuoti atitinkamų išlaidų dalis.
XII SKYRIUS
PATIKROS IR KONTROLĖ
68. Rinkų plėtros agentūra imasi visų priemonių užtikrinti, kad būtų laikomasi ir vykdomas dvigubo finansavimo draudimas ir jo prevencija.
69. Rinkų plėtros agentūra užtikrina kontrolės principų, nurodytų Reglamento (ES) 2016/1150 29 - 41 straipsniuose, įgyvendinimą, įskaitant:
69.1. išankstinius (ex-ante) patikrinimus, siekiant įsitikinti, kad pareiškėjas atitinka jam keliamus reikalavimus;
69.2. vėlesnius (ex-post) paramos gavėjo atliktų veiksmų patikrinimus, siekiant įsitikinti, kad paramos gavėjas laikosi dvigubo finansavimo draudimo ir kad jo atliekami ar atlikti veiksmai atitinka nustatytus reikalavimus.
Tam Rinkų plėtros agentūra patikrina, ar pareiškėjas arba paramos gavėjas nėra pateikęs paramos paraiškos ar negauna paramos pagal Informavimo ir pardavimo skatinimo programą arba pagal kitą nacionalinę bei ES programą toms pačioms rinkoms tiems patiems veiksmams, atlieka administracinius patikrinimus ir patikrinimus vietoje, įsitikina atliktų veiksmų tikrumu (t. y., ar jie tikrai buvo įvykdyti), tikrina sąskaitas ir lygina juose esančius duomenis su kitais dokumentais ir vizualiais įrodymais ir kt.
70. Rinkų plėtros agentūra vykdo remiamos veiklos vykdymo priežiūrą bei lėšų panaudojimo kontrolę, planuoja ir inicijuoja techninius, administracinius ir apskaitos patikrinimus, siekdama nustatyti, ar pateikta informacija ir dokumentai yra tikslūs ir ar vykdomi visi sutartiniai įsipareigojimai.
71. Remiamos veiklos vykdymo patikra vietoje inicijuojama bent vieną kartą per veiklos vykdymo laikotarpį ir (arba) po mokėjimo prašymo dėl tarpinio ar galutinio mokėjimo pateikimo.
72. Po kiekvienos patikros vietoje parengiama kontrolės ataskaita, kaip nurodyta Reglamento (ES) 2016/1150 35 straipsnyje.
73. VMVT atlieka vynų, kurių rėmimas trečiųjų valstybių rinkose numatytas paraiškoje, patikrinimus. Nustačiusi pažeidimų ir (ar) sustabdžiusi arba panaikinusi paramos gavėjui išduotą sertifikatą, nurodytą šių taisyklių 5.6 papunktyje, ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo pažeidimų nustatymo dienos apie juos informuoja Rinkų plėtros agentūrą.
XIII SKYRIUS
PARAMOS MOKĖJIMAS
75. Parama išmokama paramos gavėjui per Reglamento (ES) 2016/1150 25 straipsnyje nustatytą terminą, t. y. per dvylika mėnesių nuo tinkamo išsamaus tarpinio arba galutinio mokėjimo prašymo pateikimo Rinkų plėtros agentūrai.
76. Rinkų plėtros agentūra, patikrinusi mokėjimo prašymą ir su juo gautus dokumentus, pateiktų išlaidų pagrįstumą, realumą ir priėmusi sprendimą dėl mokėjimo, ne vėliau kaip prieš 21 kalendorinę dieną iki mokėjimo termino pabaigos (jei mokėjimo termino pabaigos data yra ankstesnė nei kitų kalendorinių metų sausio 21 d. – ne vėliau kaip 20 darbo dienų iki kalendorinių metų pabaigos) pateikia Nacionalinei mokėjimo agentūrai elektroniniu būdu pagal jos nustatytą formą duomenis apie paramos gavėją, mokėtiną paramą, taip pat kitus dokumentus, numatytus Nacionalinės mokėjimo agentūros ir Rinkų plėtros agentūros bendradarbiavimo sutartyje.
77. Paramos lėšos užsakomos ir išmokamos Lėšų Europos Sąjungos žemės ūkio fondų ir Europos Sąjungos žuvininkystės fondų priemonėms įgyvendinti išmokėjimo ir gavimo iš Europos Komisijos taisyklių, patvirtintų Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministro 2006 m. spalio 17 d. įsakymu Nr. 3D-403 „Dėl Lėšų Europos Sąjungos žemės ūkio fondų ir Europos Sąjungos žuvininkystės fondų priemonėms įgyvendinti išmokėjimo ir gavimo iš Europos Komisijos taisyklių patvirtinimo“, nustatyta tvarka.
XIV SKYRIUS
ATSAKOMYBĖ UŽ PAŽEIDIMUS IR PRIEŠTARAVIMAS
79. Nepagrįstai paramos gavėjams išmokėtų sumų susigrąžinimui taikomas Reglamento (ES) 2016/1150 40 straipsnis.
80. Jeigu pareiškėjas arba paramos gavėjas nesutinka su Rinkų plėtros agentūros sprendimais, jis turi teisę savo pasirinkimu juos skųsti Lietuvos Respublikos ikiteisminio administracinių ginčų nagrinėjimo tvarkos įstatymo nustatyta tvarka Lietuvos administracinių ginčų komisijai arba Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo nustatyta tvarka administraciniam teismui.
XV SKYRIUS
BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS
81. Rinkų plėtros agentūra teikia Europos Komisijai ataskaitas, pranešimus ir informaciją, nurodytus Reglamento (ES) 2016/1150 19 straipsnyje (kopijas – Ministerijai).
82. Ministerija teikia Europos Komisijai pranešimus ir informaciją, nurodytus Reglamento (ES) 2016/1150 1 ir 2 straipsniuose.
83. Visa Europos Komisijai pateikta informacija saugoma ne trumpiau kaip dešimt vyno metų nuo vyno metų, kuriais informacija pateikta, kaip nurodyta Reglamento (ES) 2016/1150 22 straipsnio 3 punkte.
84. Paramos gavėjai su gauta parama ir vykdyta veikla susijusius dokumentus saugo ne trumpiau kaip dešimt vyno metų nuo vyno metų, kuriais buvo gauta parama.
85. Pasikeitus šiose taisyklėse nurodytiems teisės aktams, tiesiogiai taikomos naujos šių teisės aktų nuostatos.
Paramos Lietuvos vyno sektoriui 2019–2023 metų programos administravimo ir kontrolės taisyklių
1 priedas
(Paramos paraiškos pagal Paramos Lietuvos vyno sektoriui 2019–2023 metų programą forma)
___________________________________
(pareiškėjo pavadinimas)
Viešajai įstaigai Kaimo verslo ir rinkų plėtros agentūrai
PARAMOS PARAIŠKA PAGAL PARAMOS LIETUVOS VYNO SEKTORIUI 2019–2023 METŲ PROGRAMĄ
_____________Nr. ____________
(data)
______________________
(dokumento sudarymo vieta)
2. pasiūlymą teikianti (-ČIOS) įmonė (-ės) ar organizacija (-os)
2.1. Pareiškėjo duomenys
Pareiškėjo teisinė forma ir pavadinimas__________________________________________________
Įmonės kodas_______________________________________________________________________
Adresas___________________________________________________________________________
El. paštas__________________________________________________________________________
Telefonas, faksas____________________________________________________________________
Asmuo ryšiams______________________________________________________________________
Banko pavadinimas ir kodas____________________________________________________________
Banko atsiskaitomosios sąskaitos Nr._____________________________________________________
2.2. Pareiškėjo reprezentatyvumas veiklos srities (-čių) požiūriu
(Pateikiama informacija apie pareiškėjo reprezentatyvumą atitinkamos (-ų) veiklos srities (-čių) požiūriu nacionaliniu ir (arba) Europos mastu, pvz., užimama rinkos dalis, produktai ir (arba) regionai, kuriems taikoma veikla.)
2.3. Techninės kompetencijos ir gebėjimų, gamybinių ir finansinių pajėgumų įgyvendinti veiklos priemones patvirtinimas
(Išsamus pareiškėjo techninių gebėjimų, gamybinių ir finansinių pajėgumų aprašymas ir patvirtinimas apie turimus veiklos priemonėms tinkamai įgyvendinti reikalingus techninius, gamybinius ir finansinius išteklius - pateikiami šiam tikslui tinkamiausi dokumentai, pvz., dėl finansinių pajėgumų įrodymo pateikiami finansinės atskaitomybės ir (arba) metinės trejų paskutinių metų ataskaitos; dėl gamybinių pajėgumų bei išteklių – paskutinių kelių metų gamybos ataskaitos, pardavimų ir eksporto duomenys, turimų gamybos linijų pajėgumai ir pan.. Valstybės ar regiono mastu anksčiau įgyvendintų programų patirtis.)
3. Išsami su veiklA susijusi informacija
3.1. Tam tikras (-i) produktas (-ai)
(Atitinkamas Reglamento (ES) Nr. 1308/2013 45 straipsnio 2 dalyje nurodytas vynas bei jo savybės)
3.3. Atsakinga (-os) valstybė (-ės) narė (-ės)
(Tuo atveju, kai pasiūlymą teikia kelios valstybės narės, nurodyti koordinuojančios valstybės narės pavadinimą.)
4. VEIKLOS PRIEMONIŲ aprašymas
4.3. Tikslai
(Kiekybiniai ir kokybiniai tikslai bei jiems pasiekti planuojama strategija ir rodikliai)
4.7. Išsamus atskirų veiklos priemonių ir veiksmų, numatomų išlaidų aprašymas
(Priemonės, nurodytos Reglamento (ES) Nr. 1308/2013 45 straipsnio 2 dalyje. Kiekvienai priemonei pasiūlyto biudžeto pagrindimas. Priemonių ir tikslų pagrindimas ekonominiu naudos vertinimu. Priemonių įgyvendinimo plano pateikimas, nurodant tikslias priemonių ir veiksmų pradžios ir pabaigos datas. Priemonių, veiksmų ir išlaidų detalus aprašymas – pvz., veiksmų vieta, turinys ir tikslai, asmenų, kurie dalyvaus ir vykdys veiksmus, skaičius, kiekvienam šių veiksmų numatomos patirti išlaidos (jų aprašymas ir išraiška eurais) ir pan. Priemonių įvykdymo vertinimo plano pateikimas.)
5. Numatomas VEIKLOS poveikis IR REZULTATAI
(Patikslinti ir, kai įmanoma, skaičiais įvertinti numatomus poveikio rezultatus. Išsamiai išdėstyti, kaip bus išmatuojami rezultatai ir (arba) poveikis, pateikti ekonominį naudos vertinimą, sukuriamos naudos ES ir Lietuvai kokybinę analizę.)
6. EUrOPINIS Priemonių taikymo mastas
(Pvz., nurodyti privalumus, kuriuos suteikia veikimas ES lygmeniu.)
7. Biudžetas
(Pateikti apibendrinamąją lentelę pagal tikslines šalis, veiklos rūšis (priemones) ir finansinius metus.)
8. FINANSAVIMO PLANAS
FINANSA-VIMAS* |
2019 m. |
2020 m. |
2021 m. |
2022 m. |
2023 m. |
IŠ VISO |
||||||
eurai |
% |
eurai |
% |
eurai |
% |
eurai |
% |
eurai |
% |
eurai |
% |
|
Europos bendrija (ne daugiau nei 50 proc. ) |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Pareiškėjas (ne mažiau nei 50 proc.) |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
IŠ VISO |
|
100 |
|
100 |
|
100 |
|
100 |
|
100 |
|
100 |
* Išlaidos nurodomos be pridėtinės vertės mokesčio. Nurodomi finansiniai metai (EŽŪGF metai).
9. PRIEDAI PRIE PARAIŠKOS
9.1. Įrodymai, kad siūlomos veiklos išlaidos neviršija įprastų rinkos normų;
(Pvz., pateikiant skirtingus išlaidų paskaičiavimus, aktualius katalogus, kainoraščius ir pan.)
9.2. Įrodymai, kad kokybiškų produktų kiekio pakaks rinkos paklausai tenkinti dar ilgai po to, kai bus užbaigta pardavimo skatinimo veikla.
(Pvz., pateikiami dokumentai, įrodantys, kad pareiškėjas turi gamybinius ir finansinius pajėgumus užtikrinti tokius kokybiškų produktų kiekius, kurių užteks patenkinti padidėjusį jų poreikį, numatytą pasiekti vėlesniais metais, kaip nurodyta pareiškėjo pateiktame veiklos aprašyme.)
10. PAREIŠKĖJO DEKLARACIJA
10.1. Patvirtinu, kad:
10.1.3. neturiu mokestinės nepriemokos Lietuvos Respublikos valstybės biudžetui, savivaldybių biudžetams, fondams, į kuriuos mokamus mokesčius administruoja Valstybinė mokesčių inspekcija (išskyrus atvejus, kai mokesčių, delspinigių, baudų mokėjimas atidėtas Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatyta tvarka arba dėl šių mokesčių, delspinigių, baudų vyksta mokestinis ginčas) bei vykdau įsipareigojimus Lietuvos Respublikos muitinei;
10.1.7. veiklos priemonių biudžete ir finansavimo plane numatytos išlaidos tuo pat metu nefinansuojamos iš jokių kitų nacionalinių ir ES programų;
10.1.8. esu susipažinęs su 2013 m. gruodžio 17 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamentu (ES) Nr. 1308/2013, kuriuo nustatomas bendras žemės ūkio produktų rinkų organizavimas ir panaikinami Tarybos reglamentai (EEB) Nr. 922/72, (EEB) Nr. 234/79, (EB) Nr. 1037/2001 ir (EB) Nr. 1234/2007 (OL 2013 L 347, p. 671), su paskutiniais pakeitimais, padarytais 2017 m. gruodžio 13 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamentu (ES) 2017/2393 (OL 2017 L 350, p. 15), 2016 m. balandžio 15 d. Komisijos deleguotuoju reglamentu (ES) 2016/1149, kuriuo papildomos Europos Parlamento ir Tarybos reglamento (ES) Nr. 1308/2013 nuostatos dėl nacionalinių vyno sektoriaus paramos programų ir iš dalies keičiamas Komisijos reglamentas (EB) Nr. 555/2008 (OL 2016 L 190, p. 1), 2016 m. balandžio 15 d. Komisijos įgyvendinimo reglamentu (ES) 2016/1150, kuriuo nustatomos Europos Parlamento ir Tarybos reglamento (ES) Nr. 1308/2013 nuostatų dėl nacionalinių vyno sektoriaus paramos programų taikymo taisyklės (OL 2016 L 190, p. 23), su paskutiniais pakeitimais, padarytais 2017 m. vasario 14 d. Komisijos įgyvendinimo reglamentu (ES) 2017/256 (OL 2017 L 38, p. 37), Paramos Lietuvos vyno sektoriui 2019–2023 metų programos bei šios programos administravimo ir kontrolės taisyklių ir kitų teisės aktų, nustatančių vyno rėmimo veiksmus trečiųjų valstybių rinkose, nuostatomis, jomis vadovausiuosi ir nepažeisiu;
10.1.9. esu informuotas, kad duomenys apie gautą paramą bus viešinami visuomenės informavimo tikslais, taip pat gali būti perduoti audito ir tyrimų institucijoms, siekiant apsaugoti Europos Bendrijos finansinius interesus, Europos Sąjungos ir Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatyta tvarka;
10.1.10. esu informuotas, kad turiu teisę žinoti apie savo asmens duomenų tvarkymą, susipažinti su tvarkomais savo asmens duomenimis, reikalauti juos ištaisyti, sunaikinti asmens duomenis arba sustabdyti tvarkymo veiksmus, jei duomenys tvarkomi nesilaikant Europos Sąjungos ir Lietuvos Respublikos teisės aktų nuostatų;
10.2. Sutinku:
10.2.2. atsakingų institucijų įgaliotiems asmenims leisti atlikti dokumentų patikras bei patikras vietoje, susijusias su veiklos priemonių įgyvendinimu;
A. V.
Paramos Lietuvos vyno sektoriui 2019–2023
metų programos administravimo ir kontrolės taisyklių
2 priedas
REIKALAVIMUS ATITINKANČIOS IR NEATITINKANČIOS IŠLAIDOS
1. Reikalavimus atitinkančios išlaidos:
1.1. Viešųjų ryšių, skatinimo ar reklamos veiksmai žiniasklaidoje:
- reklama spaudoje;
- reklama televizijoje ir radijuje;
- reklama, informacija internete, internetinėse socialinėse platformose, tinklalapių sukūrimas;
- su renginiais susiję pranešimai (spaudoje, televizijoje, radijuje, internete, kt.);
- tinklalaidė (angl. podcast).
1.2. Dalyvavimas renginiuose, mugėse ar parodose, įskaitant pramoginius renginius (šou), vyno degustacijas, pardavimų skatinimą, susitikimus su pirkėjais, pietūs su žiniasklaidos atstovais, kelionės:
- stendų nuoma (pageidautina) arba pirkimas;
- priemonių nuoma (pageidautina), pav., indai, baldai, reikalingi renginio organizavimui, įskaitant reklamą, arba pirkimas;
- ekranų ir kitos įrangos, reikalingos pardavimų skatinimui, nuoma (pageidautina) arba pirkimas;
- kitos įrangos nuoma (pageidautina) arba pirkimas;
- vynų ir kitų reikmenų vežimas;
- vyno ir maisto pirkimas;
- pietūs, vakarienės ir renginiai su ekspertais, pav., žurnalistais, importuotojais, pardavimų koordinatoriais;
- kelionės į trečiąsias valstybes; kelionės lėktuvu ekonomine klase;
- su renginio organizavimu susiję viešieji ryšiai.
1.3. Informavimo kampanijos reklaminės ar skatinimo medžiagos (lankstinukai, spaudos pranešimai, mokomoji medžiaga, prietaisėliai (angl. gadget), skaitmeninės laikmenos, plakatai):
- kūrimas ir gamyba ar pirkimas;
- turinio vertimas;
- išlaidos, susijusios su skatinimo medžiagos siuntimu paštu.
1.4. Naujų rinkų tyrimai ir įvertinimas:
- rinkos tyrimai, įskaitant, pav., viešas diskusijas ir išankstinius bandymus prieš pradedant prekybą naujais produktais naujoje trečiojoje valstybėje ar naujoje trečiosios valstybės rinkoje;
- skatinimo priemonių rezultatų įvertinimo studijos.
1.5. Personalo ir administracinės išlaidos:
Išlaidos personalui privalo būti susijusios su vykdomai veiklai skirtomis specialiomis paslaugomis (pasirengimas priemonėms, jų įgyvendinimas, tolesnė susijusi veikla), įskaitant vertinimus.
Išlaidos personalui yra tinkamos, jei paramos gavėjas pateikia dokumentus, kuriuose patvirtinamos iš tiesų atlikto darbo, skirto konkrečiai remiamai veiklai, detalės.
Administracinės išlaidos neturi viršyti 4 proc. visų reikalavimus atitinkančių išlaidų, patirtų įgyvendinant remiamą veiklą, šios išlaidos turi būti kompensuojamos remiantis faktinėmis išlaidomis.
2. Reikalavimų neatitinkančios išlaidos:
2.4. Komercinės nuolaidos skatintiems vynams arba kitos išlaidos, kurios turėtų būti vertinamos kaip tiesioginė parama gamintojui.
2.8. Prekės ženklo kūrimas ir plėtojimas.
To paties pareiškėjo teikiamos naujos paraiškos atveju arba veiklos pratęsimo atveju Rinkų plėtros agentūra privalo patikrinti, kad naujai pateikiamos išlaidos (pvz., tokios, kaip tinklalapių kūrimas, televizijos ir (ar) radijo reklama, garso ir vaizdo medžiaga, rinkos tyrimai, kt. be nurodytos konkrečios vietos ir datos, susijusių su konkrečia veikla ir jos priemonėmis) nebuvo įtrauktos į pirmąją (ankstesniąją) paraišką.