LIETUVOS RESPUBLIKOS ŪKIO MINISTRAS

 

ĮSAKYMAS

dėl 2014–2020 metų europos sąjungos fondų investicijų veiksmų programos 5 prioriteto „aplinkosauga, gamtos išteklių darnus naudojimas ir prisitaikymas prie klimato kaitos“ priemonės nr. 05.4.1-lvpa-K-808 „Prioritetinių turizmo plėtros regionų e-rinkodara“ projektų finansavimo sąlygų aprašo nr. 1 patvirtinimo

 

2015 m. gruodžio 11 d. Nr. 4-789

Vilnius

 

 

Vadovaudamasis Atsakomybės ir funkcijų paskirstymo tarp institucijų, įgyvendinant 2014–2020 metų Europos Sąjungos struktūrinių fondų investicijų veiksmų programą, taisyklių, patvirtintų Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2014 m. birželio 4 d. nutarimu Nr. 528 „Dėl Atsakomybės ir funkcijų paskirstymo tarp institucijų, įgyvendinant 2014–2020 metų Europos Sąjungos struktūrinių fondų investicijų veiksmų programą“, 6.2.7 papunkčiu,

t v i r t i n u 2014–2020 metų Europos Sąjungos fondų investicijų veiksmų programos 5 prioriteto „Aplinkosauga, gamtos išteklių darnus naudojimas ir prisitaikymas prie klimato kaitos“ priemonės Nr. 05.4.1-LVPA-K-808 „Prioritetinių turizmo plėtros regionų e-rinkodara“ projektų finansavimo sąlygų aprašą Nr. 1 (pridedama).

 

 

 

Ūkio ministras                                                                                          Evaldas Gustas

 

 

 

 

 

 

 

SUDERINTA

Lietuvos Respublikos finansų ministerijos

2015-10-23 raštu

Nr. ((24.37)-5K-1520913)-6K-1507770

 

PATVIRTINTA

Lietuvos Respublikos ūkio ministro

2015 m. gruodžio 11 d. įsakymu Nr. 4-789

 

 

2014–2020 METŲ EUROPOS SĄJUNGOS FONDŲ INVESTICIJŲ VEIKSMŲ PROGRAMOS 5 PRIORITETO „APLINKOSAUGA, GAMTOS IŠTEKLIŲ DARNUS NAUDOJIMAS IR PRISITAIKYMAS PRIE KLIMATO KAITOS“

PRIEMONĖS NR. 05.4.1-LVPA-K-808 „PRIORITETINIŲ TURIZMO PLĖTROS REGIONŲ E-RINKODARA“

PROJEKTŲ FINANSAVIMO SĄLYGŲ APRAŠAS NR. 1

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. 2014–2020 metų Europos Sąjungos fondų investicijų veiksmų programos 5 prioriteto „Aplinkosauga, gamtos išteklių darnus naudojimas ir prisitaikymas prie klimato kaitos“ Nr. 05.4.1-LVPA-K-808 priemonės „Prioritetinių turizmo plėtros regionų e-rinkodara“ projektų finansavimo sąlygų aprašas Nr. 1 (toliau – Aprašas) nustato reikalavimus, kuriais turi vadovautis pareiškėjai, rengdami ir teikdami paraiškas finansuoti iš Europos Sąjungos struktūrinių fondų lėšų bendrai finansuojamus projektus (toliau – paraiška) pagal 2014–2020 m. Europos Sąjungos fondų investicijų veiksmų programos, patvirtintos Europos Komisijos 2014 m. rugsėjo 8  d. sprendimu Nr. C(2014)6397 (toliau – Veiksmų programa), 5 prioriteto „Aplinkosauga, gamtos išteklių darnus naudojimas ir prisitaikymas prie klimato kaitos“ Nr. 05.4.1-LVPA-K-808 priemonės „Prioritetinių turizmo plėtros regionų e-rinkodara“ (toliau – Priemonė) finansuojamas veiklas, taip pat institucijos, atliekančios paraiškų vertinimą, atranką ir iš Europos Sąjungos struktūrinių fondų lėšų bendrai finansuojamų projektų (toliau – projektas) įgyvendinimo priežiūrą.

2. Aprašas yra parengtas atsižvelgiant į:

2.1. 2014–2020 m. Europos Sąjungos fondų investicijų veiksmų programos prioriteto įgyvendinimo priemonių įgyvendinimo planą, patvirtintą Lietuvos Respublikos ūkio ministro 2014 m. gruodžio 19 d. įsakymu Nr. Nr. 4-933 „Dėl 2014–2020 m. Europos Sąjungos fondų investicijų veiksmų programos prioriteto įgyvendinimo priemonių įgyvendinimo plano ir Nacionalinių stebėsenos rodiklių skaičiavimo aprašo patvirtinimo“ (toliau – Priemonių įgyvendinimo planas);

2.2. Projektų administravimo ir finansavimo taisykles, patvirtintas Lietuvos Respublikos finansų ministro 2014 m. spalio 8 d. įsakymu Nr. 1K-316 „Dėl Projektų administravimo ir finansavimo taisyklių patvirtinimo“ (toliau – Projektų taisyklės);

2.3. 2014–2020 metų Europos Sąjungos fondų investicijų veiksmų programos stebėsenos rodiklių skaičiavimo aprašą, patvirtintą Lietuvos Respublikos finansų ministro 2014 m. gruodžio 30 d. įsakymu Nr. 1K-499 „Dėl 2014–2020 metų Europos Sąjungos fondų investicijų veiksmų programos stebėsenos rodiklių skaičiavimo aprašo patvirtinimo“ (toliau – Veiksmų programos stebėsenos rodiklių skaičiavimo aprašas);

2.4. Lietuvos turizmo plėtros 2014–2020 metų programą, patvirtintą Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2014 m. kovo 12 d. nutarimu Nr. 238 „Dėl Lietuvos turizmo plėtros 2014–2020 metų programos patvirtinimo“ (toliau – Lietuvos turizmo plėtros 2014–2020 metų programa);

3. Apraše vartojamos sąvokos suprantamos taip, kaip jos apibrėžtos Aprašo 2 punkte nurodytuose teisės aktuose, Atsakomybės ir funkcijų paskirstymo tarp institucijų, įgyvendinant 2014–2020 metų Europos Sąjungos struktūrinių fondų veiksmų programą, taisyklėse, patvirtintose Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2014 m. birželio 4 d. nutarimu Nr. 528 „Dėl atsakomybės ir funkcijų paskirstymo tarp institucijų, įgyvendinant 2014–2020 metų Europos Sąjungos struktūrinių fondų investicijų veiksmų programą“, ir 2014–2020 metų Europos Sąjungos fondų investicijų veiksmų programos administravimo taisyklėse, patvirtintose Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2014 m. spalio 3 d. nutarimu Nr. 1090 „Dėl 2014–2020 metų Europos Sąjungos fondų investicijų veiksmų programos administravimo taisyklių patvirtinimo“, Lietuvos Respublikos saugomų teritorijų įstatyme.

4. Apraše vartojamos kitos sąvokos:

4.1. Erinkodaros priemonė – iš anksto suplanuota, vykdymo trukme ir biudžetu apibrėžta konkreti e. rinkodaros veikla (pvz., internetinė svetainė, programa ir pan.), kuri yra nukreipta į turizmo įvaizdžio formavimą ir gerinimą, informavimą apie turizmo galimybes ar turizmo produktų pardavimo skatinimą tikslinėse rinkose.

4.2. Gamtos paveldo objektai – tai viešieji vandens telkiniai ir jų pakrantės, gyvūnija, rekreaciniai miškai, rekreacinės ir saugomos teritorijos bei saugomi kraštovaizdžio objektai, kurių vertybės sudaro galimybes naudoti juos įvairioms turizmo rūšims.

4.3. Kultūros paveldo objektai – tai viešieji archeologijos, istorijos, meno, mokslo ir technikos, urbanistikos paveldo objektai, folkloras, kulinarija, tradicijos ir liaudies amatai, šiuolaikiniai meno kūriniai ir mokslo laimėjimai, kolekcijos, kiti kultūros objektai ir saugomos teritorijos, kurių vertybės sudaro galimybes naudoti juos įvairioms turizmo rūšims.

4.4. Prioritetiniai turizmo plėtros regionai – sąvoka apibrėžta Lietuvos turizmo plėtros 2014–2020 metų programos 7.3 papunktyje.

4.5. Saugomos teritorijos – sąvoka apibrėžta Lietuvos Respublikos saugomų teritorijų įstatymo 2 straipsnio 32 dalyje.

4.6. Sunkumų patirianti įmonė – sąvoka apibrėžta Komisijos komunikate – Gairėse dėl valstybės pagalbos sunkumų patiriančioms ne finansų įmonėms sanuoti ir restruktūrizuoti (2014/C 249/01).

4.7. Turistas – sąvoka apibrėžta Lietuvos Respublikos turizmo įstatymo 2 straipsnio 29 dalyje.

4.8. Unikalus vartotojas – fizinis asmuo, kuris prisijungęs unikaliu interneto protokolo (IP) adresu, pasinaudojo sukurta e. rinkodaros priemone.

5. Priemonės įgyvendinimą administruoja Lietuvos Respublikos ūkio ministerija (toliau – Ministerija) ir viešoji įstaiga Lietuvos verslo paramos agentūra (toliau – įgyvendinančioji institucija).

6. Pagal Priemonę teikiamo finansavimo forma – negrąžinamoji subsidija.

7. Projektų atranka pagal Priemonę bus atliekama projektų konkurso vienu etapu.

8. Pagal Aprašą projektams įgyvendinti numatoma skirti 5 500 000 Eur (penkis milijonus penkis šimtus tūkstančių eurų) Europos Sąjungos (toliau – ES) struktūrinių fondų (Europos regioninės plėtros fondo) lėšų. Priimdama sprendimą dėl projektų finansavimo Ministerija turi teisę šiame punkte nurodytas sumas padidinti, neviršydama Priemonių įgyvendinimo plane nurodytos Priemonei skirtos lėšų sumos ir nepažeisdama teisėtų pareiškėjų lūkesčių.

9. Priemonės tikslas – didinti kultūros ir gamtos paveldo objektų, esančių prioritetiniuose turizmo plėtros regionuose, lankomumą ir žinomumą e. rinkodaros priemonėmis.

10. Pagal Aprašą remiama veikla – kultūros ir gamtos paveldo objektų e. rinkodara prioritetiniuose turizmo plėtros regionuose.

11. Pagal Apraše nurodytą remiamą veiklą kvietimą teikti paraiškas numatoma paskelbti 2015 metų IV ketvirtį.

 

II SKYRIUS

REIKALAVIMAI PAREIŠKĖJAMS IR PARTNERIAMS

 

12. Pagal Aprašą galimi pareiškėjai yra savivaldybių administracijos, asociacijos, galimi partneriai – biudžetinės įstaigos, viešieji juridiniai asmenys, kurių savininko (dalininko) teises ir pareigas įgyvendina biudžetinė įstaiga, asociacijos.

13. Pareiškėjais (projekto vykdytojais) ir partneriais gali būti tik juridiniai asmenys. Pareiškėjais (projekto vykdytojais) ir partneriais negali būti juridinių asmenų filialai arba atstovybės.

14. Pareiškėjas (projekto vykdytojas) ir partneris (-iai) turi būti pajėgūs tinkamai ir laiku įgyvendinti projektą ir atitikti jiems keliamus reikalavimus, išdėstytus Aprašo 1 priedo 5 punkte.

15. Partnerio įtraukimo į projektą būtinumas turi būti pagrįstas paraiškoje. Prie paraiškos turi būti pridedama jungtinės veiklos (partnerystės) sutarties kopija, kurioje turi būti nustatytos šalių prievolės ir atsakomybės už projekte numatytas vykdyti veiklas.

16. Pagal Aprašą finansavimas nėra teikiamas pareiškėjui ir (ar) partneriui, jei jis yra priskiriamas sunkumų patiriančios įmonės kategorijai.

17. Pareiškėjas (projekto vykdytojas) yra atsakingas už projekto įgyvendinimą.

 

III SKYRIUS

PROJEKTAMS TAIKOMI REIKALAVIMAI

 

18.  Projektas turi atitikti Projektų taisyklių III skyriaus dešimtajame skirsnyje nustatytus bendruosius reikalavimus.

19.     Projektas turi atitikti šiuos specialiuosius projektų atrankos kriterijus, patvirtintus 2014–2020 metų Europos Sąjungos fondų investicijų veiksmų programos Stebėsenos komiteto 2015 m. gegužės 19 d. posėdžio nutarimu Nr. 44P-4.1(6):

19.1. projektas prisideda prie Lietuvos turizmo plėtros 2014–2020 metų programos įgyvendinimo (vertinama, ar planuojamas įgyvendinti projektas prisideda prie Lietuvos turizmo plėtros 2014–2020 metų programos antrojo tikslo „Didinti Lietuvos, kaip turistinės valstybės, žinomumą ir gerinti jos įvaizdį“ 1 uždavinio „Skatinti kurti ir įgyvendinti elektroninės rinkodaros projektus“ įgyvendinimo);

19.2. projekte planuojamos erinkodaros veiklos yra numatytos pareiškėjų turizmo rinkodaros strateginio planavimo dokumentuose (vertinama, ar projekte planuojamos įgyvendinti veiklos yra numatytos pareiškėjų turizmo rinkodaros strateginio planavimo dokumentuose);

19.3. pareiškėjas ir partneris turi pakankamai patirties įgyvendinti turizmo rinkodaros veiklas (vertinama pareiškėjo ir partnerio (-ių) veiklos patirtis – viena iš pareiškėjo ir partnerio (-ių) veiklų privalo būti turizmo rinkodara. Pareiškėjas ir partneris (-iai) privalo pateikti dokumentus (metinės finansinės atskaitomybės dokumentus, aiškinamuosius raštus, sutartis ar pan.), įrodančius, kad pastaruosius trejus metus buvo vykdoma turizmo rinkodaros veikla).

20. Projektas turi atitikti prioritetinius projektų atrankos kriterijus, nurodytus Aprašo 2 priede. Už atitiktį šiems prioritetiniams projektų atrankos kriterijams, projektams skiriami balai. Maksimalus galimas balų skaičius pagal kiekvieną kriterijų nurodytas Aprašo 2 priede. Pagal Aprašą privaloma surinkti minimali balų suma yra 30. Jeigu projektai surenka vienodą balų skaičių ir jiems nepakanka kvietimui teikti paraiškas skirtos lėšų sumos, tuomet projektai išdėstomi Projektų taisyklių 151 punkte nustatyta tvarka.

21. Jei projekto naudos ir kokybės vertinimo metu projektui suteikiama mažiau kaip 30 balų, paraiška atmetama.

22. Pagal Aprašą nefinansuojami iš Europos Sąjungos struktūrinių fondų lėšų bendrai finansuojami didelės apimties projektai.

23. Pagal Aprašą nefinansuojami projektai:

23.1. kurie finansuojami pagal priemonę Nr. 05.4.1-LVPA-V-812 „Nacionalinių turizmo maršrutų, trasų ir produktų rinkodara bei turizmo ženklinimo infrastruktūros plėtra“;

23.2. kurių partneriais yra saugomų teritorijų direkcijos;

23.3. kurių partneriais yra įstaigos prie Lietuvos Respublikos aplinkos ministerijos ir kitos Aplinkos ministerijai pavaldžios biudžetinės įstaigos;

23.4. jeigu jiems finansavimas buvo skirtas pagal Sanglaudos skatinimo veiksmų programos priemonę VP3-1.3-ŪM-04-V „Turizmo informacinių paslaugų ir infrastruktūros plėtra ir turizmo rinkodaros skatinimas“.

24. Teikiamų pagal Aprašą projektų veiklų įgyvendinimo trukmė turi būti ne ilgesnė kaip 24  mėnesiai nuo projekto sutarties pasirašymo dienos.

25. Tam tikrais atvejais dėl objektyvių priežasčių, kurių projekto vykdytojas negalėjo numatyti paraiškos pateikimo ir vertinimo metu, projekto veiklų įgyvendinimo laikotarpis, nurodytas Aprašo 24 punkte, gali būti pratęstas Projektų taisyklių nustatyta tvarka.

26. Projektas gali būti pradėtas ne anksčiau nei po paraiškos registravimo dienos, tačiau projekto išlaidos nuo paraiškos registravimo dienos iki projekto sutarties pasirašymo yra patiriamos pareiškėjo rizika. Jeigu projektas, kuriam prašoma finansavimo pradedamas įgyvendinti iki paraiškos registravimo dienos, visas projektas tampa netinkamas ir jam finansavimas neskiriamas.

27. Projekto veiklos turi būti vykdomos Lietuvos Respublikoje.

28. Projektu turi būti siekiama šio privalomo stebėsenos rodiklio – produkto stebėsenos rodiklis „Įgyvendintos turizmo rinkodaros priemonės“, kodas P.S. 337, kurio skaičiavimo aprašas patvirtintas Lietuvos Respublikos finansų ministro 2014 m. gruodžio 30 d. įsakymu Nr. 1K-499 „Dėl 2014–2020 metų Europos Sąjungos fondų investicijų veiksmų programos stebėsenos rodiklių skaičiavimo aprašo patvirtinimo“ ir paskelbtas ES struktūrinių fondų interneto svetainėje http://www.esinvesticijos.lt/lt/dokumentai/stebesenos-rodikliu-skaiciavimo-aprasai.

29. Projekto parengtumo reikalavimai nėra taikomi.

30. Negali būti numatyti projekto apribojimai, kurie turėtų neigiamą poveikį lyčių lygybės ir nediskriminavimo dėl lyties, rasės, tautybės, kalbos, kilmės, socialinės padėties, tikėjimo, įsitikinimų ar pažiūrų, amžiaus, negalios, lytinės orientacijos, etninės priklausomybės, religijos principų įgyvendinimui.

31. Projektu turi būti prisidedama prie darnaus vystymosi principo įgyvendinimo, t. y. aukštesnis įvertinimas suteikiamas tiems projektams, kurie turės daugiau darnaus turizmo skatinimo priemonių, t. y. ženklų, šūkių ir pan., kuriuose išskiriamas (akcentuojamas) bent vienas konkretus darnaus turizmo aspektas (pvz., atsakingas gamtos išteklių naudojimas, kultūros paveldo apsauga, vietos bendruomenių iniciatyvos ir pan.).

32. Pagal Aprašą valstybės pagalba, kaip ji apibrėžta Sutarties dėl Europos Sąjungos veikimo (OL 2010 C 83, p. 47) 107 straipsnyje, ir de minimis pagalba, kuri atitinka 2013 m. gruodžio 18 d. Komisijos reglamento (ES) Nr. 1407/2013 dėl Sutarties dėl Europos Sąjungos veikimo 107 ir 108 straipsnių taikymo de minimis pagalbai (OL 2013 L 352, p. 1) nuostatas, (toliau – de minimis pagalba) neteikiama. Paaiškėjus, kad projekto veiklos gali atitikti valstybės pagalbos taisykles, jos gali būti finansuojamos kaip de minimis pagalba.

33. Projekto veikla turi būti pradėta įgyvendinti ne vėliau kaip per 3 mėnesius nuo projekto sutarties pasirašymo dienos.

34. Projektas ir projekto veiklos negali būti finansuotos ar finansuojamos iš kitų Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto ir (arba) savivaldybių biudžetų, kitų piniginių išteklių, kuriais disponuoja valstybė ir (ar) savivaldybės, ES struktūrinių fondų, kitų ES finansinės paramos priemonių ar kitos tarptautinės paramos lėšų ir kurioms apmokėti skyrus ES struktūrinių fondų lėšų jos būtų pripažintos tinkamomis finansuoti ir (arba) apmokėtos daugiau nei vieną kartą.

 

IV SKYRIUS

TINKAMŲ FINANSUOTI PROJEKTO IŠLAIDŲ IR FINANSAVIMO REIKALAVIMAI

 

35. Projekto išlaidos turi atitikti Projektų taisyklių VI skyriuje ir Rekomendacijose dėl projektų išlaidų atitikties Europos Sąjungos struktūrinių fondų reikalavimams (toliau – Išlaidų atitikties rekomendacijos), kurios patvirtintos Žmogiškųjų išteklių plėtros veiksmų programos, Ekonomikos augimo veiksmų programos, Sanglaudos skatinimo veiksmų programos ir 2014–2020 metų Europos Sąjungos fondų investicijų veiksmų programos valdymo komitetų 2014 m. liepos 4 d. protokolu Nr. 34 (su vėlesniais pakeitimais) ir paskelbtos svetainėje www.esinvesticijos.lt, išdėstytus projekto išlaidoms taikomus reikalavimus.

36. Didžiausia projektui galima skirti finansavimo lėšų suma yra 290 000 Eur (du šimtai devyniasdešimt tūkstančių eurų). Mažiausia projektui galima skirti finansavimo lėšų suma yra 29 000 Eur (dvidešimt devyni tūkstančiai eurų).

37. Didžiausia galima projekto finansuojamoji dalis sudaro 85 procentų visų tinkamų finansuoti projekto išlaidų. Pareiškėjas ir (arba) partneris privalo prisidėti prie projekto finansavimo ne mažiau nei 15 procentų. visų tinkamų finansuoti projekto išlaidų.

38. Pareiškėjas ir (arba) partneris savo iniciatyva ir savo ir (arba) kitų šaltinių lėšomis gali prisidėti prie projekto įgyvendinimo didesne, nei reikalaujama, lėšų suma.

39. Projekto tinkamų finansuoti išlaidų dalis, kurios nepadengia projektui skiriamo finansavimo lėšos, turi būti finansuojama iš projekto vykdytojo ir (ar) partnerio (-ių) lėšų.

40. Pagal Aprašą tinkamų arba netinkamų finansuoti išlaidų kategorijos yra nustatytos
1 lentelėje.

 

1 lentelė. Tinkamų arba netinkamų finansuoti išlaidų kategorijos.

Išlaidų kategorijos pavadinimas

Reikalavimai ir paaiškinimai

1. Žemė

Netinkama finansuoti

2. Nekilnojamasis turtas

Netinkama finansuoti

3. Statyba, rekonstravimas, remontas ir kiti darbai

Netinkama finansuoti

4. Įranga, įrenginiai ir kitas turtas

4.1. kompiuterinės įrangos įsigijimas arba lizingas (finansinė nuoma). Lizingo laikotarpis negali būti ilgesnis už projekto įgyvendinimo laikotarpį, t. y. lizingo būdu įsigyta kompiuterinė įranga iki projekto įgyvendinimo pabaigos nuosavybės teise turi priklausyti projekto vykdytojui;

4.2. rinkoje esančios standartinės programinės įrangos įsigijimas, įskaitant jos programavimą ir (ar) konfigūravimą projekto vykdytojo poreikiams ir projekto veikloms;

4.3. išlaidos, susijusios su projekto veikloms naudojamos ir šių veiklų tęstinumui užtikrinti būtinos įrangos, prietaisų, įrenginių ir panašiai pirkimu;

4.4. licencijų įsigijimo išlaidos;

4.5. tik projekto įgyvendinimo laikotarpiu įsigyto turto draudimo išlaidos.

5. Projekto vykdymas

5.1. Projektą vykdančio personalo darbo užmokestis ir išlaidos su darbo santykiais susijusiems darbdavio įsipareigojimams, apskaičiuotiems teisės aktų nustatyta tvarka.

5.2. Projektą vykdančio personalo komandiruočių išlaidos, apskaičiuotos teisės aktų nustatyta tvarka.

5.3. Išlaidos kitoms su projekto veiklomis susijusioms paslaugoms įsigyti:

5.3.1. internetinės svetainės kūrimo ir administravimo išlaidos;

5.3.2. optimizavimo paieškos sistemoms (SEO) išlaidos;

5.3.3. reklamos paieškos sistemose išlaidos (SEA);

5.3.4. rinkodaros socialiniuose tinkluose išlaidos (SMM);

5.3.5. video reklamos internete išlaidos;

5.3.6. mobiliosios rinkodaros išlaidos;

5.3.7. reklamos elektroniniu paštu išlaidos;

5.3.8. reklamos internetiniuose portaluose išlaidos (reklaminių skydelių (angl. Banners), reklaminių straipsnių išlaidos);

5.3.9. turinio rinkodaros išlaidos (internetiniai dienoraščiai (angl. blogs), el. knygos ir kt. el. leidiniai, nuotraukos ir 3D turai, instrukcijos ir vadovai ir pan.);

5.3.10. kitų paslaugų, būtinų tiesioginėms projekto veikloms įgyvendinti, pirkimo išlaidos.

6. Informavimas apie projektą

Informavimo ir viešinimo priemonėms įgyvendinti skirtos išlaidos, tiesiogiai susijusios su projekto veiklomis (ne daugiau kaip 10 procentų tinkamų finansuoti projekto išlaidų).

7. Netiesioginės išlaidos ir kitos išlaidos pagal fiksuotąją projekto išlaidų normą

Netiesioginių projekto išlaidų suma pagal fiksuotąją normą apskaičiuojama vadovaujantis Projekto taisyklių 10 priedu:

7.1. administruojančio personalo darbo užmokestis ir išlaidos su darbo santykiais susijusiems darbdavio įsipareigojimams, apskaičiuotiems teisės aktų nustatyta tvarka;

7.2. administruojančio personalo komandiruočių išlaidos, apskaičiuotos teisės aktų nustatyta tvarka;

7.3. su projekto administravimo reikmėmis susijusių prekių įsigijimo išlaidos.

 

41. Bendra išlaidų, nurodytų Aprašo 1 lentelės 4.1. 4.2 ir 4.3 papunkčiuose, suma gali sudaryti ne daugiau kaip 10 procentų tiesioginių projekto išlaidų.

42. Iš ES struktūrinių fondų lėšų finansuojamas projektą vykdančio personalo darbo užmokestis ir išlaidos su darbo santykiais susijusiems darbdavio įsipareigojimams, apskaičiuotiems teisės aktų nustatyta tvarka, kurios bus gaunamos už projekte numatomą atlikti darbą, negali viršyti 3 mėnesių iki projekto paraiškos pateikimo to paties personalo gauto vidutinio darbo užmokesčio ir išlaidų su darbo santykiais susijusiems darbdavio įsipareigojimams.

43. Visas projekte įsigyjamas ilgalaikis materialusis turtas iki jo įsigijimo turi būti naujas (nenaudotas).

44. Projekto biudžetas sudaromas vadovaujantis Išlaidų atitikties rekomendacijomis.

45. Pagal Aprašą netinkamomis finansuoti išlaidomis laikomos išlaidos:

45.1. nustatytos Projektų taisyklių VI skyriaus trisdešimt ketvirtajame skirsnyje;

45.2. neišvardytos Aprašo 40 punkte kaip tinkamos.

46. Projekto vykdytojui nepasiekus įsipareigotų pasiekti stebėsenos ir fizinių veiklos įgyvendinimo rodiklių reikšmių, taikomos Projektų taisyklių IV skyriaus dvidešimt antrojo skirsnio nuostatos.

 

V SKYRIUS

PARAIŠKŲ RENGIMAS, PAREIŠKĖJŲ INFORMAVIMAS, KONSULTAVIMAS, PARAIŠKŲ TEIKIMAS IR VERTINIMAS

 

47. Siekdamas gauti finansavimą pareiškėjas turi užpildyti paraišką, kurios iš dalies užpildyta forma PDF formatu skelbiama ES struktūrinių fondų svetainės www.esinvesticijos.lt skiltyje „Finansavimas“ prie paskelbto kvietimo teikti paraiškas „Susijusių dokumentų“.

48. Pareiškėjas pildo paraišką iki kvietimo teikti paraiškas skelbime nustatyto termino paskutinės dienos ir teikia ją per Iš Europos Sąjungos struktūrinių fondų lėšų bendrai finansuojamų projektų duomenų mainų svetainę (toliau – DMS), o jei nėra įdiegtos DMS funkcinės galimybės – įgyvendinančiajai institucijai raštu (kartu pateikdamas į elektroninę laikmeną įrašytą paraišką) Projektų taisyklių III skyriaus dvyliktame skirsnyje nustatyta tvarka.

49. Kartu su paraiška pareiškėjas turi pateikti šiuos priedus:

49.1. klausimyną apie pirkimo ir (arba) importo pridėtinės vertės mokesčio tinkamumą finansuoti iš Europos Sąjungos struktūrinių fondų ir (arba) Lietuvos Respublikos biudžeto lėšų, jei pareiškėjas prašo PVM išlaidas pripažinti tinkamomis finansuoti, t. y. įtraukia šias išlaidas į projekto biudžetą. Forma skelbiama ES struktūrinių fondų svetainės www.esinvesticijos.lt skiltyje „Dokumentai“, ieškant dokumento tipo „paraiškų priedų formos“;

49.2. finansavimo šaltinius (pareiškėjo ir (arba) partnerio įnašą ir netinkamų išlaidų padengimą) pagrindžiančius dokumentus;

49.3. pareiškėjo turizmo rinkodaros strateginio planavimo dokumentus (planai, programos, strategijos ir pan.). Rekomendacijos, pagal kurias pareiškėjai rengia turizmo rinkodaros strategijas, skelbiamos interneto svetainėje www.esinvesticijos.lt;

49.4. jungtinės veiklos (partnerystės) sutarties patvirtintą kopiją, vadovaujantis Aprašo 15 punktu;

49.5. partnerio (-ių) deklaraciją (-as), jei projektą numatyta įgyvendinti kartu su partneriais (Partnerio deklaracijos forma integruota į pildomą paraiškos formą);

49.6. informaciją, reikalingą projekto atitikčiai projektų atrankos kriterijams įvertinti (Aprašo 4 priedas);

49.7. už 3 mėnesius iki projekto paraiškos pateikimo išduotas pažymas personalo, kuris vykdys projektą, darbo užmokesčiui ir išlaidų su darbo santykiais susijusiems darbdavio įsipareigojimams pagrįsti;

49.8. dokumentus, įrodančius projekto biudžeto pagrįstumą (tiekėjų komerciniai pasiūlymai, nuorodos į rinkoje galiojančias kainas ir kt.);

49.9. Valstybinės saugomų teritorijų tarnybos prie Aplinkos ministerijos leidimą (pritarimą) įgyvendinti erinkodaros priemones saugomoje teritorijoje (jei šio leidimo vykdomai veiklai reikalaujama pagal teisės aktus ir projekto veiklas planuojama įgyvendinti saugomoje teritorijoje).

50. Visi Aprašo 49 punkte nurodyti priedai turi būti teikiami Projektų taisyklių 13 punkte nustatyta tvarka įgyvendinančiajai institucijai raštu, kartu pateikiant ir elektroninę laikmeną (jeigu įdiegtos funkcinės galimybės, teikiama per DMS).

51. Paraiškų pateikimo paskutinė diena nustatoma kvietime teikti paraiškas.

52. Pareiškėjai informuojami ir konsultuojami Projektų taisyklių II skyriaus penktajame skirsnyje nustatyta tvarka. Informacija apie konkrečius įgyvendinančiosios institucijos konsultuojančius asmenis ir jų kontaktus bus nurodyta kvietimo teikti paraiškas skelbime, paskelbtame pagal Aprašą ES struktūrinės paramos svetainėje www.esinvesticijos.lt.

53. Įgyvendinančioji institucija atlieka projekto tinkamumo finansuoti vertinimą Projektų taisyklių III skyriaus keturioliktajame ir penkioliktajame skirsniuose nustatyta tvarka pagal Aprašo 1 priede nustatytus reikalavimus, taip pat projekto naudos ir kokybės vertinimą Projektų taisyklių III skyriaus keturioliktajame ir šešioliktajame skirsniuose nustatyta tvarka pagal Aprašo 2 priede nustatytus reikalavimus.

54. Paraiškos vertinimo metu įgyvendinančioji institucija gali paprašyti pareiškėjo pateikti trūkstamą informaciją ir (arba) dokumentus Projektų taisyklių 118 punkte nustatyta tvarka. Pareiškėjas privalo pateikti šią informaciją ir (arba) dokumentus per įgyvendinančiosios institucijos nustatytą terminą. Jei pareiškėjas nepateikia trūkstamos informacijos arba pareiškėjo pateikta trūkstama informacija yra nepakankama, įgyvendinančioji institucija turi teisę priimti sprendimą atmesti paraišką, išskyrus Projektų taisyklių 143 punkte nurodytą atvejį.

55. Paraiškos vertinimo metu įgyvendinančioji institucija siekdama įsitinkinti, kad projekte numatytos veiklos ir erinkodaros priemonės nėra finansuojamos priemonės Nr. 05.4.1-APVA-V-017 „Visuomenės informavimas apie aplinką ir aplinkosauginių rekreacinių objektų tvarkymas“ lėšomis bendradarbiauja su Lietuvos Respublikos aplinkos ministerijos Aplinkos projektų valdymo agentūra Projektų taisyklių 119 punkte nustatyta tvarka.

56. Paraiškos vertinamos ne ilgiau kaip 90 dienų nuo kvietimo teikti paraiškas skelbime nurodytos paskutinės paraiškų pateikimo dienos.

57. Nepavykus paraiškų įvertinti per nustatytą terminą (kai paraiškų vertinimo metu reikia kreiptis į kitas institucijas, atliekama patikra projekto įgyvendinimo ir (ar) administravimo vietoje, taip pat kai buvo gauta paraiškų, kurių suma didesnė nei kvietimui teikti paraiškas skirta lėšų suma), vertinimo terminas gali būti pratęstas įgyvendinančiosios institucijos sprendimu. Apie naują paraiškų vertinimo terminą Projektų taisyklių 127 punkte nustatyta tvarka įgyvendinančioji institucija informuoja pareiškėjus raštu, vadovaudamasi Projektų taisyklių 13 punktu (jeigu įdiegtos funkcinės galimybės, informuoja per (toliau – DMS), taip pat Ministeriją ir vadovaujančiąją instituciją raštu, vadovaudamasi Projektų taisyklių 9 punktu (jeigu įdiegtos funkcinės galimybės, – per 2014–2020 metų Europos Sąjungos struktūrinių fondų posistemį SFMIS2014), nurodydama termino pratęsimo priežastis.

58. Paraiška atmetama dėl priežasčių, nustatytų Apraše, Projektų taisyklių 93 punkte ir Projektų taisyklių III skyriaus keturioliktajame, penkioliktajame ir šešioliktajame skirsniuose, juose nustatyta tvarka. Apie paraiškos atmetimą pareiškėjas informuojamas raštu (jeigu įdiegtos funkcinės galimybės – informuojamas per DMS) per 3 darbo dienas nuo sprendimo dėl paraiškos atmetimo priėmimo dienos.

59. Pareiškėjas sprendimą dėl paraiškos atmetimo gali apskųsti Projektų taisyklių VII skyriaus keturiasdešimt trečiajame skirsnyje nustatyta tvarka.

60. Paraiškų baigiamąjį vertinimo aptarimą organizuoja ir Paraiškų baigiamojo vertinimo aptarimo grupės sudėtį tvirtina Ministerija Projektų taisyklių 146 punkte nustatyta tvarka. Paraiškų vertinimo aptarimo grupės sudarymo ir veiklos principai nustatomi šios grupės reglamente.

61. Sprendimą dėl projekto finansavimo arba nefinansavimo priima Ministerija Projektų taisyklių III skyriaus septynioliktajame skirsnyje nustatyta tvarka.

62. Ministerijai priėmus sprendimą finansuoti projektą, įgyvendinančioji institucija per 3 darbo dienas nuo šio sprendimo gavimo dienos elektroniniu paštu (jeigu įdiegtos funkcinės galimybės – per DMS) pateikia šį sprendimą pareiškėjams.

63. Pagal Aprašą finansuojamiems projektams įgyvendinti bus sudaromos dvišalės projektų sutartys. Projektų sutartys yra keičiamos ar nutraukiamos Projektų taisyklių IV skyriaus devynioliktajame skirsnyje nustatyta tvarka.

64. Ministerijai priėmus sprendimą dėl projekto finansavimo, įgyvendinančioji institucija Projektų taisyklių IV skyriaus aštuonioliktajame skirsnyje nustatyta tvarka pagal Projektų taisyklių 4 priede nustatytą formą  parengia ir pateikia pareiškėjui projekto sutarties projektą ir nurodo pasiūlymo pasirašyti sutartį galiojimo terminą Projektų taisyklių 166 punkte nustatyta tvarka. Pareiškėjui per įgyvendinančiosios institucijos nustatytą pasiūlymo galiojimo terminą nepasirašius sutarties, pasiūlymas pasirašyti sutartį netenka galios. Pareiškėjas turi teisę kreiptis į įgyvendinančiąją instituciją su prašymu dėl objektyvių priežasčių, nepriklausančių nuo pareiškėjo, pakeisti sutarties pasirašymo terminą. Jeigu pareiškėjas atsisako pasirašyti projekto sutartį ar per nustatytą terminą jos nepasirašo, įgyvendinančioji institucija informuoja Ministeriją ir pareiškėją Projektų taisyklių 168 punkte nustatyta tvarka.

65. Įgyvendinančioji institucija, siekdama įsitikinti, kad finansavimo skyrimo (projekto sutarties sudarymo) metu pareiškėjas nebuvo sunkumus patirianti įmonė, iki finansavimo skyrimo (projekto sutarties sudarymo) iš pareiškėjo gali paprašyti pateikti paskutinio ketvirčio iki finansavimo skyrimo (projekto sutarties sudarymo) sudarytą finansinę ataskaitą. Paaiškėjus, kad finansavimo skyrimo (projekto sutarties sudarymo) momentu įmonė yra sunkumus patirianti, finansavimas neskiriamas (projekto sutartis nesudaroma).

66. Projekto sutarties originalas gali būti rengiamas ir teikiamas:

66.1. kaip pasirašytas popierinis dokumentas arba

66.2. kaip elektroninis dokumentas, pasirašytas elektroninio pasirašymo priemonėmis su kvalifikuoto elektroninio parašo sertifikatais, atsižvelgiant į tai, kokią šių dokumentų formą pasirenka projekto vykdytojas.

 

VI SKYRIUS

PROJEKTŲ ĮGYVENDINIMO REIKALAVIMAI

 

67. Projektas įgyvendinamas pagal projekto sutartyje ir Projektų taisyklėse nustatytus reikalavimus.

68. Projekto vykdytojas turi apdrausti projekto įgyvendinimui skirtą ilgalaikį materialųjį turtą, kuris įsigytas ar sukurtas iš projektui skirto finansavimo lėšų, maksimaliu turto atkuriamosios vertės draudimu nuo visų galimų rizikos atvejų. Turtas turi būti apdraustas Projekto įgyvendinimo laikotarpiui nuo tada, kai yra sukuriamas ar įsigyjamas. Draudiminio įvykio atveju Projekto vykdytojas turi atkurti prarastą turtą, taip pat turi užtikrinti, kad tokio įsipareigojimo laikytųsi ir partneris (-iai).

69. Trejus metus po projekto finansavimo pabaigos turi būti užtikrintas investicijų tęstinumas Projektų taisyklių IV skyriaus dvidešimt septintajame skirsnyje nustatyta tvarka.

70. Jei projekto veikla nepradėta įgyvendinti per 3 mėnesius nuo projekto sutarties pasirašymo dienos, įgyvendinančioji institucija, suderinusi su Ministerija, turi teisę vienašališkai nutraukti projekto sutartį.

71. Projektų įgyvendinimo stebėsenai atlikti yra sudaromas Priemonės projektų priežiūros komitetas, kurio sudėtis tvirtinama ūkio ministro įsakymu, o veiklos principai nustatomi šio komiteto reglamente.

72. Projekto vykdytojas privalo informuoti apie įgyvendinamą ar įgyvendintą projektą Projektų taisyklių VII skyriaus trisdešimt septintajame skirsnyje nustatyta tvarka.

73. Projekto užbaigimo reikalavimai nustatyti Projektų taisyklių IV skyriaus dvidešimt septintajame skirsnyje.

 

VII SKYRIUS

APRAŠO KEITIMO TVARKA

 

74. Aprašo keitimo tvarka nustatyta Projektų taisyklių III skyriaus vienuoliktajame skirsnyje.

75. Jei Aprašas keičiamas jau atrinkus projektus, šie pakeitimai, nepažeidžiant lygiateisiškumo principo, taikomi ir įgyvendinamiems projektams Projektų taisyklių 91 punkte nustatytais atvejais.

___________________________

 

2014–2020 metų Europos Sąjungos fondų investicijų veiksmų programos

5 prioriteto „Aplinkosauga, gamtos išteklių darnus naudojimas ir

prisitaikymas prie klimato kaitos“ priemonės Nr. 05.4.1-LVPA-K-808

„Prioritetinių turizmo plėtros regionų e-rinkodara“

projektų finansavimo sąlygų aprašo Nr. 1

1 priedas

 

PROJEKTO TINKAMUMO FINANSUOTI VERTINIMO LENTELĖ

 

Paraiškos kodas

 

Pareiškėjo pavadinimas

 

Projekto pavadinimas

 

Projektą planuojama įgyvendinti:

su partneriu (-iais)              be partnerio (-ių)

PIRMINĖ               PATIKSLINTA

(Žymima „Patikslinta“ tais atvejais, kai ši lentelė tikslinama po to, kai paraiška grąžinama pakartotiniam vertinimui)

 

 

Bendrasis reikalavimas/

specialusis projektų atrankos kriterijus (toliau – specialusis kriterijus), jo vertinimo aspektai ir paaiškinimai

Bendrojo reikalavimo/ specialiojo kriterijaus detalizavimas

Bendrojo reikalavimo/ specialiojo kriterijaus vertinimas

Taip / Ne/ Netaikoma/ Taip su išlyga

Komentarai

 

 

 

 

1. Planuojamu finansuoti projektu prisidedama prie bent vieno veiksmų programos prioriteto konkretaus uždavinio įgyvendinimo, rezultato pasiekimo ir įgyvendinama bent viena pagal projektų finansavimo sąlygų aprašą numatoma finansuoti veikla.

1.1. Projekto tikslai ir uždaviniai atitinka bent vieną 2014–2020 m. ES fondų investicijų veiksmų programos (toliau – veiksmų programa) prioriteto konkretų uždavinį ir siekiamą rezultatą.

(Įgyvendinančioji institucija vertina atitiktį šiam vertinimo aspektui tik tais atvejais, jei projektas atrenkamas projektų konkurso būdu arba tęstinės projektų atrankos būdu. Kitais atvejais atitiktį šiam vertinimo aspektui vertina ministerija, vadovaujančioji institucija – kai įgyvendinami veiksmų programos techninės paramos prioritetai, arba Regionų plėtros tarybos sekretoriatas prieš tai, kai projektas įtraukiamas į valstybės arba regionų projektų sąrašą.)

Projekto tikslai ir uždaviniai turi atitikti veiksmų programos 5 prioriteto „Aplinkosauga, gamtos išteklių darnus naudojimas ir prisitaikymas prie klimato kaitos“ 5.4.1 konkretų uždavinį „Padidinti kultūros ir gamtos paveldo aktualumą, lankomumą ir žinomumą, visuomenės informuotumą apie juos supančią aplinką“ ir siekiamą rezultatą.

 

Informacijos šaltinis – paraiška finansuoti iš ES struktūrinių fondų lėšų bendrai finansuojamą projektą (toliau – paraiška).

 

 

1.2. Projekto tikslai, uždaviniai ir veiklos atitinka bent vieną iš projektų finansavimo sąlygų apraše nurodytų veiklų.

 

Projekto tikslai, uždaviniai ir veiklos turi atitikti veiklą nurodytą Aprašo 10 punkte.

 

Informacijos šaltinis – paraiška.

 

 

1.3. Projektas atitinka kitus su projekto veiklomis susijusius projektų finansavimo sąlygų apraše nustatytus reikalavimus.

Projektas turi atitikti Aprašo 15, 16, 17, 22, 23 ir 24 punktuose bei 19.2 ir 19.3 papunkčiuose nustatytus reikalavimus.

 

Informacijos šaltiniai: paraiškos dokumentai, nurodyti Aprašo 49.3, 49.4, 49.5 ir 46.6 papunkčiuose, finansinės atskaitomybės duomenys, struktūrinės paramos kompiuterinės informacinės valdymo ir priežiūros sistemos (toliau – SFMIS) informacija.

 

 

2. Projektas atitinka strateginio planavimo dokumentų nuostatas.

2.1. Projektas atitinka strateginio planavimo dokumentų nuostatas.

(Įgyvendinančioji institucija vertina atitiktį šiam reikalavimui tik tais atvejais, jei projektas atrenkamas projektų konkurso būdu arba tęstinės projektų atrankos būdu. Kitais atvejais atitiktį šiam reikalavimui vertina ministerija, vadovaujančioji institucija – kai įgyvendinami veiksmų programos techninės paramos prioritetai, arba Regiono plėtros tarybos sekretoriatas prieš tai, kai projektas įtraukiamas į valstybės arba regiono projektų sąrašą.)

Projektas turi atitikti nacionalinį strateginio planavimo dokumentą, nurodytą Aprašo 19.1 papunktyje.

 

 

Informacijos šaltinis – paraiška.

 

 

 

 

2.2. Projektu prisidedama prie bent vieno Europos Sąjungos Baltijos jūros regiono strategijos (toliau – ES BJRS) tikslo įgyvendinimo pagal bent vieną ES BJRS veiksmų plane numatytą prioritetinę sritį ar horizontalųjį veiksmą arba bus įgyvendinama dalis ES BJRS veiksmų plane numatytų prioritetinių projektų.

Netaikoma.

 

 

3. Projektu siekiama aiškių ir realių kiekybinių uždavinių.

3.1. Projektu prisidedama prie bent vieno projektų finansavimo sąlygų apraše nustatyto veiksmų programos ir (arba) ministerijos priemonių įgyvendinimo plane nurodyto nacionalinio produkto ir (arba) rezultato rodiklio pasiekimo.

Projektas turi siekti stebėsenos rodiklio, nurodyto Aprašo 28 punkte.

 

Informacijos šaltinis – paraiška.

 

 

3.2. Išlaikyta nuosekli vidinė projekto logika, t. y. projekto rezultatai yra projekto veiklų padarinys, projekto veiklos sudaro prielaidas įgyvendinti projekto uždavinius, o pastarieji – pasiekti nustatytą projekto tikslą.

Informacijos šaltinis  – paraiška.

 

 

3.3. Projekto uždaviniai yra specifiniai (parodo projekto esmę ir charakteristikas), išmatuojami (kiekybiškai išreikšti ir matuojami) ir įvykdomi, aiški veiklų pradžios ir pabaigos data.

Informacijos šaltinis  – paraiška.

 

 

4. Projektas atitinka horizontaliuosius (darnaus vystymosi bei moterų ir vyrų lygybės ir nediskriminavimo) principus, projekto įgyvendinimas yra suderinamas su ES konkurencijos politikos nuostatomis.

4.1. Projekte nėra numatyti veiksmai, kurie turėtų neigiamą poveikį darnaus vystymosi principo įgyvendinimui:

 

 

 

4.1.1. aplinkosaugos srityje (aplinkos kokybė ir gamtos ištekliai, kraštovaizdžio ir biologinės įvairovės apsauga, klimato kaita, aplinkos apsauga ir kt.).

Netaikoma.

 

 

4.1.2. socialinėje srityje (užimtumas, skurdas ir socialinė atskirtis, visuomenės sveikata, švietimas ir mokslas, kultūros savitumo išsaugojimas, tausojantis vartojimas).

Informacijos šaltinis paraiška.

 

 

4.1.3. ekonomikos srityje (darnus pagrindinių ūkio šakų ir regionų vystymas).

Informacijos šaltinis paraiška.

 

 

4.1.4. teritorijų vystymo srityje (aplinkosauginių, socialinių ir ekonominių skirtumų mažinimas).

Informacijos šaltinis paraiška.

 

 

4.1.5. informacinės ir žinių visuomenės srityje.

Netaikoma.

 

 

4.2. Pasiūlyti konkretūs veiksmai (pademonstruotas proaktyvus požiūris), kurie rodo, kad projektas skatina darnaus vystymosi principo įgyvendinimą.

Netaikoma.

 

 

4.3. Projekte nėra numatoma apribojimų, kurie turėtų neigiamą poveikį moterų ir vyrų lygybės ir nediskriminavimo dėl lyties, rasės, tautybės, kalbos, kilmės, socialinės padėties, tikėjimo, įsitikinimų ar pažiūrų, amžiaus, negalios, lytinės orientacijos, etninės priklausomybės, religijos principų įgyvendinimui.

Informacijos šaltinis paraiška.

 

 

4.4. Pasiūlyti konkretūs veiksmai, kurie rodo, kad projektu prisidedama prie moterų ir vyrų lygybės principo įgyvendinimo ir (arba) skatinamas nediskriminavimo dėl lyties, rasės, tautybės, kalbos, kilmės, socialinės padėties, tikėjimo, įsitikinimų ar pažiūrų, amžiaus, negalios, lytinės orientacijos, etninės priklausomybės, religijos principo įgyvendinimas.

Netaikoma.

 

 

4.5. Projektas suderinamas su ES konkurencijos politikos nuostatomis:

 

 

 

4.5.1. teikiamas finansavimas neviršija nustatytų de minimis pagalbos ribų ir atitinka reikalavimus, taikomus de minimis pagalbai.

Netaikoma.

 

 

4.5.2. projektas finansuojamas pagal suderintą valstybės pagalbos schemą ar Europos Komisijos sprendimą arba bendrąjį bendrosios išimties reglamentą, laikantis ten nustatytų reikalavimų.

Netaikoma.

 

 

4.5.3. projekto finansavimas nereiškia neteisėtos valstybės pagalbos ar de minimis pagalbos suteikimo.

Projekto finansavimas turi nereikšti neteisėtos valstybės pagalbos ar de minimis pagalbos suteikimo, kadangi šio Aprašo 32 punkte yra nustatyta, kad pagal Aprašą valstybės pagalba ir (ar) de minimis pagalba nėra teikiama.

Vertinant atitiktį šiam vertinimo aspektui, pildomas Aprašo 3 priedas.

 

Informacijos šaltinis paraiška.

 

 

5. Pareiškėjas ir partneris (-iai) organizaciniu požiūriu yra pajėgūs tinkamai ir laiku įgyvendinti teikiamą projektą ir atitinka jam (jiems) keliamus reikalavimus.

5.1. Pareiškėjas ir partneris (-iai) yra juridiniai asmenys.

 

 

 

5.2. Pareiškėjas ir partneris (-iai) atitinka tinkamų pareiškėjų sąrašą, nustatytą projektų finansavimo sąlygų apraše.

 

 

Tinkamų pareiškėjų ir partnerių sąrašas yra nurodytas šio Aprašo 14 punkte.

 

Informacijos šaltiniai – paraiška.

 

 

5.3. Pareiškėjas ir partneris (-iai) turi teisinį pagrindą užsiimti ta veikla (atlikti funkcijas), kuriai pradėti ir (arba) vykdyti, ir (arba) plėtoti skirtas projektas.

Netaikoma.

 

 

5.4. Pareiškėjui ir partneriui (-iams) nėra apribojimų gauti finansavimą:

5.4.1. pareiškėjui ir partneriui (-iams) nėra iškelta byla dėl bankroto arba restruktūrizavimo, nėra pradėtas ikiteisminis tyrimas dėl ūkinės komercinės veiklos arba jis nėra likviduojamas, nėra priimtas kreditorių susirinkimo nutarimas bankroto procedūras vykdyti ne teismo tvarka (ši nuostata netaikoma biudžetinėms įstaigoms);

5.4.2. paraiškos vertinimo metu pareiškėjas ir partneris (-iai)  yra įvykdęs su mokesčių ir socialinio draudimo įmokų mokėjimu susijusius įsipareigojimus pagal Lietuvos Respublikos teisės aktus arba pagal kitos valstybės teisės aktus, jei pareiškėjas yra užsienyje registruotas juridinis asmuo (asmenys) (ši nuostata netaikoma įstaigoms, kurių veikla finansuojama iš Lietuvos Respublikos valstybės ir (arba) savivaldybių biudžetų, ir (arba) valstybės pinigų fondų, ir juridiniams asmenims, kuriems Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatyta tvarka yra atidėti mokesčių arba socialinio draudimo įmokų mokėjimo terminai);

5.4.3. paraiškos vertinimo metu pareiškėjo ir partnerio (-ių) vadovas, ūkinės bendrijos tikrasis narys (-iai) ar mažosios bendrijos atstovas (-ai), turintis (-ys) teisę juridinio asmens vardu sudaryti sandorį, ar buhalteris (-iai), ar kitas (-i) asmuo (asmenys), turintis (-ys) teisę surašyti ir pasirašyti pareiškėjo apskaitos dokumentus, neturi neišnykusio arba nepanaikinto teistumo arba dėl pareiškėjo per paskutinius 5 metus nebuvo priimtas ir įsiteisėjęs apkaltinamasis teismo nuosprendis pagal veikas, nustatytas Finansinės paramos ir bendrojo finansavimo lėšų grąžinimo į Lietuvos Respublikos valstybės biudžetą taisyklių, patvirtintų Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2005 m. gegužės 30 d. nutarimu Nr. 590 „Dėl Finansinės paramos ir bendrojo finansavimo lėšų grąžinimo į Lietuvos Respublikos valstybės biudžetą taisyklių patvirtinimo“, 3 priedo „Apribojimų skirti Europos Sąjungos finansinę paramą, 2004–2009 metų Europos ekonominės erdvės ir (ar) Norvegijos finansinių mechanizmų, 2009–2014 metų Europos ekonominės erdvės ir (ar) Norvegijos finansinių mechanizmų , 2007–2012 metų Lietuvos ir Šveicarijos bendradarbiavimo programos finansinę paramą aprašas“ 2 punkte (jei pareiškėjo arba partnerio (-ių) veikla yra finansuojama iš Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto ir (arba) savivaldybių biudžetų, ir (arba) valstybės pinigų fondų, ši nuostata nėra taikoma);

5.4.4. paraiškos vertinimo metu pareiškėjui ir partneriui (-iams), jei jie yra įmonė, perkėlusi gamybinę veiklą valstybėje narėje arba į kitą valstybę narę, nėra taikoma arba nebuvo taikoma išieškojimo procedūra (ši nuostata nėra taikoma viešiesiems juridiniams asmenims);

5.4.5. paraiškos vertinimo metu pareiškėjui ir partneriui (-iams) nėra taikomas apribojimas (iki 5 metų) neskirti ES finansinės paramos dėl trečiųjų šalių piliečių nelegalaus įdarbinimo (ši nuostata nėra taikoma viešiesiems juridiniams asmenims);

5.4.6. paraiškos vertinimo metu pareiškėjui ir partneriui (-iams) nėra taikomas apribojimas gauti finansavimą dėl to, kad per sprendime dėl lėšų grąžinimo nustatytą terminą lėšos nebuvo grąžintos arba grąžinta tik dalis lėšų (šis apribojimas netaikomas įstaigoms, kurių veikla finansuojama iš Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto ir (arba) savivaldybių biudžetų, ir (arba) valstybės pinigų fondų, įstaigoms, kurių veiklai finansuoti yra skiriama 2007–2013 metų ES fondų ar 2014–2020 metų ES struktūrinių fondų techninė parama, Europos investicijų fondui ir Europos investicijų bankui);

5.4.7. paraiškos vertinimo metu pareiškėjas ir partneris (-iai) Juridinių asmenų registrui yra pateikę metinių finansinių ataskaitų rinkinius, taip pat metinių konsoliduotųjų finansinių ataskaitų rinkinius, kaip nustatyta Juridinių asmenų registro nuostatuose, patvirtintuose Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2003 m. lapkričio 12 d. nutarimu Nr. 1407 Dėl Juridinių asmenų registro įsteigimo ir Juridinių asmenų registro nuostatų patvirtinimo“ (ši nuostata taikoma tik tais atvejais, kai finansines ataskaitas būtina rengti pagal įstatymus, taikomus juridiniam asmeniui).

Informacijos šaltiniai: paraiška, Valstybinės mokesčių inspekcijos prie Lietuvos Respublikos finansų ministerijos ir Valstybinio socialinio draudimo fondo valdybos prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos, Juridinių asmenų registro duomenys, taip pat kita įgyvendinančiajai institucijai prieinama informacija.

 

 

5.5. Pareiškėjas ir partneris (-iai) turi (gali užtikrinti) pakankamus administravimo gebėjimus vykdyti projektą.

Informacijos šaltinis paraiška.

 

 

5.6. Projekto parengtumas atitinka projektų finansavimo sąlygų apraše nustatytus reikalavimus.

Netaikoma.

 

 

5.7. Partnerystė projekte yra pagrįsta ir teikia naudą.

Informacijos šaltiniai: paraiška, dokumentai, nurodyti Aprašo 49.4 papunktyje.

 

 

6. Projektas turi apibrėžtus, aiškius ir užtikrintus projekto išlaidų finansavimo šaltinius.

6.1. Pareiškėjo ir (ar) partnerio (-ių) įnašas atitinka projektų finansavimo sąlygų apraše nustatytus reikalavimus ir yra užtikrintas jo finansavimas.

Pareiškėjas turi prisidėti prie projekto įgyvendinimo šio Aprašo 39 punkte nurodyta lėšų dalimi.

 

Informacijos šaltiniai: paraiška, finansinės atskaitomybės duomenys, dokumentai, nurodyti Aprašo 49.2 papunktyje.

 

 

6.2. Užtikrintas netinkamų finansuoti su projektu susijusių išlaidų padengimas.

Informacijos šaltiniai: paraiška, finansinės atskaitomybės duomenys, dokumentai, nurodyti Aprašo 49.2 papunktyje.

 

 

6.3. Užtikrintas finansinis projekto (veiklų) rezultatų tęstinumas.

Informacijos šaltinis paraiška.

 

 

7. Užtikrintas efektyvus projektui įgyvendinti reikalingų lėšų panaudojimas.

7.1. Projekto įgyvendinimo alternatyvos pasirinkimas pagrįstas sąnaudų ir naudos analizės rezultatais:

Netaikoma

 

 

7.1.1. projekto įgyvendinimo alternatyvoms įvertinti naudojamos pajamų, sąnaudų, finansavimo šaltinių, sukuriamos naudos ir kitos prielaidos yra pagrįstos;

Netaikoma.

 

 

7.1.2. projekto įgyvendinimo alternatyvoms įvertinti naudojamas vienodas pagrįstos trukmės analizės laikotarpis;

Netaikoma.

 

 

7.1.3. projekto įgyvendinimo alternatyvoms įvertinti naudojama vienoda pagrįsto dydžio diskonto norma;

Netaikoma.

 

 

7.1.4. optimali projekto įgyvendinimo alternatyva pasirinkta pagal projekto įgyvendinimo alternatyvų finansinių ir (arba) ekonominių rodiklių (grynosios dabartinės vertės, vidinės grąžos normos, naudos ir sąnaudų santykio) reikšmes;

Netaikoma.

 

 

7.1.5. pasirinktai projekto įgyvendinimo alternatyvai realizuoti nėra žinomų teisinių, techninių ir socialinių apribojimų.

Netaikoma.

 

 

7.2. Projekto įgyvendinimo alternatyvos pasirinkimas pagrįstas sąnaudų efektyvumo rodikliu.

Netaikoma.

 

 

7.3. Įvertintos pagrindinės projekto rizikos ir suplanuotos rizikų valdymo priemonės bei joms įgyvendinti reikalingi ištekliai.

Informacijos šaltinis paraiška.

 

 

7.4. Numatytos projekto veiklos atitinka tinkamoms finansuoti veikloms ir jų apimtims nustatytus reikalavimus. Išlaidos atitinka nustatytus reikalavimus ir yra būtinos projektams įgyvendinti. Veiklos ir išlaidos suplanuotos efektyviai ir pagrįstai, įvertinus ir iki paraiškos pateikimo pradėtas ar įvykdytas viešųjų pirkimų procedūras. Vertinant pareiškėjo ir (ar) partnerio (-ių) įgyvendintus ir (arba) įgyvendinamus projektus toms pačioms veikloms ir išlaidoms finansavimas nėra skiriamas pakartotinai.

Informacijos šaltinis paraiška.

 

 

7.5. Pareiškėjas gali įgyvendinti projekto tikslus, veiklas, uždavinius bei pasiekti rezultatus per projekto įgyvendinimo laikotarpį; projekto įgyvendinimo trukmė, vieta atitinka projektų finansavimo sąlygų apraše nustatytus reikalavimus.

Projekto įgyvendinimo trukmė/ terminas ir vieta turi atitikti šio Aprašo 24 ir 27 punktuose nustatytus reikalavimus.

 

Informacijos šaltinis paraiška.

 

 

7.6. Projektas atitinka kryžminio finansavimo reikalavimus.

Netaikoma.

 

 

7.7. Teisingai pritaikyti fiksuotoji projekto išlaidų norma, fiksuotieji projekto išlaidų vieneto įkainiai, fiksuotosios projekto išlaidų sumos ir (ar) apdovanojimai.

Netaikoma.

 

 

7.8. Paraiškoje teisingai nurodyta projekto kategorija, iš projekto planuojamos gauti pajamos (taip pat ir grynosios pajamos) teisingai apskaičiuotos ir teisingai nustatytas projektui reikiamo finansavimo dydis, atsižvelgiant į tai, ar įgyvendinant projektą:

– negaunama pajamų;

– gaunama pajamų ir jos yra įvertintos iš anksto;

– gaunama pajamų,  bet jų iš anksto neįmanoma apskaičiuoti.

Netaikoma.

 

 

8. Projekto veiklos vykdomos tinkamoje 20142020 m. Europos Sąjungos struktūrinių fondų veiksmų programos įgyvendinimo teritorijoje.

8.1. Projekto veiklos vykdomos Lietuvos Respublikoje arba ne Lietuvos Respublikoje, bet jas vykdant sukurti produktai, gauti rezultatai ir nauda (ar jų dalis, proporcinga Lietuvos Respublikos finansiniam įnašui) atitenka Lietuvos Respublikai ir projektas atitinka bent vieną iš šių sąlygų:

a) iš ERPF ir SF bendrai finansuojamo projekto veiklų, vykdomų ne Lietuvos Respublikoje, bet ES teritorijoje, išlaidos neviršija procento, nustatyto projektų finansavimo sąlygų apraše; arba pagal projektų finansavimo sąlygų aprašą vykdomos reprezentacijai skirtos veiklos;

b) iš ES fondo bendrai finansuojamo projekto veiklos vykdomos:

ES teritorijoje;

ne ES teritorijoje, bet tokių veiklų išlaidos neviršija procento, nustatyto projektų finansavimo sąlygų apraše.

c) vykdomos techninės paramos projektų veiklos.

Projekto veiklų vykdymo teritorija turi atitikti šio Aprašo 27 punkte nustatytus reikalavimus.

 

Informacijos šaltinis paraiška.

 

 

 

 

GALUTINĖ PROJEKTO ATITIKTIES BENDRIESIEMS REIKALAVIMAMS VERTINIMO IŠVADA:

 

1)   Ar paraiška atitinka projektinį pasiūlymą ir valstybės projektų sąrašą?

Taip                                                   Ne                                                               Taip su išlyga

Komentarai: ____________________________________________________________________

 

 

2)   Paraiška įvertinta teigiamai pagal visus bendruosius reikalavimus ir specialiuosius kriterijus:

Taip                                                    Ne                                                              Taip su išlyga

Komentarai: ____________________________________________________________________

 

 

3)   Pareiškėjas nebandė gauti konfidencialios informacijos arba daryti poveikio vertinimą atliekančiai institucijai dabartinio paraiškų vertinimo arba atrankos proceso metu:

Taip, nebandė

Ne, bandė

Komentarai: ____________________________________________________________________

 

1)  

4)   Projekto tinkamumo finansuoti vertinimo metu nustatytos projekto tinkamos finansuoti ir tinkamos deklaruoti Europos Komisijos (toliau – EK) išlaidos:

 

Bendra projekto vertė (apima ir tinkamas, ir netinkamas išlaidas), Eur

Didžiausia galima projekto tinkamų finansuoti išlaidų suma:

Pajamos, mažinančios tinkamų deklaruoti EK išlaidų sumą, Eur

Tinkamos deklaruoti EK išlaidos

Iš viso, Eur

Iš jų:

Didžiausia EK tinkamų deklaruoti išlaidų suma, Eur

Dalis nuo tinkamų finansuoti išlaidų, proc.

 

Prašomos skirti lėšos – iki, Eur

Dalis nuo tinkamų finansuoti išlaidų, proc.

Pareiškėjo ir partnerio (-ių) nuosavos lėšos, Eur

Dalis nuo tinkamų finansuoti išlaidų, proc.

1

2

3

4=(3/2)*100

5

6=(5/2)*100

7

8

9=(8/2)*100

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Pastabos:

 

Šiame laukelyje pagal poreikį gali būti įrašomos papildomos sąlygos, kurias įgyvendinančioji institucija, atsižvelgdama į projekto rizikingumą, siūlo įtraukti į projekto sutartį.

 

 

____________________________________ ______________________                                                   ___________________________

 

(paraiškos vertinimą atlikusios institucijos atsakingo

asmens pareigų pavadinimas)                                                                         (data)                   (vardas ir pavardė, parašas, jei pildoma popierinė versija)

 

__________________________

 

2014–2020 metų Europos Sąjungos fondų investicijų veiksmų programos

5 prioriteto „Aplinkosauga, gamtos išteklių darnus naudojimas ir

prisitaikymas prie klimato kaitos“ priemonės

Nr. 05.4.1-LVPA-K-808 „Prioritetinių turizmo plėtros regionų

e-rinkodara“ projektų finansavimo sąlygų aprašo Nr. 1

2 priedas

 

 

PROJEKTO Naudos ir kokybės vertinimo LENTELĖ

 

Paraiškos kodas

 

Pareiškėjo pavadinimas

 

Projekto pavadinimas

 

Projektą planuojama įgyvendinti:

su partneriu (-iais)              be partnerio (-ių)

PIRMINĖ               PATIKSLINTA

(Žymima „Patikslinta“ tais atvejais, kai ši lentelė tikslinama po to, kai paraiška grąžinama pakartotiniam vertinimui.)

 

Prioritetinio projektų atrankos kriterijaus (toliau – kriterijus) pavadinimas

Kriterijaus vertinimo aspektai ir paaiškinimai

 

Didžiausias galimas kriterijaus balas

Kriterijaus vertinimas (jei taikomi svoriai)

Vertinimo metu suteiktų balų skaičius

Komentarai

Kriterijaus įvertinimas

Svorio koeficien-tas

1. Projekte yra bent 1 darnų turizmą skatinanti priemonė.

Vertinama, ar įgyvendinant projekte numatytas veiklas, yra bent 1 darnų turizmą skatinanti priemonė.

Aukštesnis įvertinimas suteikiamas tiems projektams, kurie turės daugiau darnaus turizmo skatinimo priemonių, t. y. ženklų, šūkių ir pan., kuriuose išskiriamas (akcentuojamas) bent vienas konkretus darnaus turizmo aspektas (pvz., atsakingas gamtos išteklių naudojimas, kultūros paveldo apsauga, vietos bendruomenių iniciatyvos ir pan.)

Projektai turi būti surikiuojami nuo daugiausiai iki mažiausiai darnų turizmą skatinančių priemonių planuojančių įgyvendinti projektų.

5 balai suteikiami pirmiesiems 20 proc. projektų (apvalinant gautą skaičių pagal aritmetines taisykles), 4 balai – kitiems 20 proc. projektų (apvalinant gautą skaičių pagal aritmetines taisykles) ir t. t. 1 balas suteikiamas paskutiniams 20 proc. projektų.

Jeigu pirmieji projektai dėl kelių vienodą rodiklį turinčių projektų sudaro daugiau nei 20 proc. projektų, tuomet visiems jiems suteikiami 5 balai. Tokiu atveju 4 balai suteikiami pirmiesiems 20 proc. likusių projektų, 3balai – kitiems 20 proc. projektų ir t. t.

Atitinkamai ta pati loginė seka taikoma, jeigu susidaro daugiau negu 20 procentų 4 balais vertinamų projektų, surinkusių vienodą balų skaičių. Tokiu atveju jiems visiems skiriami 4 balai, o likusiems tuo pačiu principu suteikiami žemesni vertinimai.

25

 

5

 

 

2. Projektu numatoma vykdyti erinkodaros veiklas, jungiančias 2 ar daugiau savivaldybių.

Vertinama, ar įgyvendinant projektą numatoma vykdyti e. rinkodaros veiklas, jungiančias 2 ar daugiau savivaldybių.

Aukštesnis įvertinimas suteikiamas projektams, kurie jungs daugiau savivaldybių ir taip užtikrins didesnį įgyvendinamų e. rinkodaros veiklų poveikį.

Projektai turi būti surikiuojami nuo daugiausiai iki mažiausiai savivaldybių apjungiančius projektus.

5 balai suteikiami pirmiesiems 20 proc. projektų (apvalinant gautą skaičių pagal aritmetines taisykles), 4 balai – kitiems 20 proc. projektų (apvalinant gautą skaičių pagal aritmetines taisykles) ir t. t. 1 balas suteikiamas paskutiniams 20 proc. projektų.

Jeigu pirmieji projektai dėl kelių vienodą rodiklį turinčių projektų sudaro daugiau nei 20 proc. projektų, tuomet visiems jiems suteikiami 5 balai. Tokiu atveju 4 balai suteikiami pirmiesiems 20 proc. likusių projektų, 3 balai – kitiems 20 proc. projektų ir t. t.

Atitinkamai ta pati loginė seka taikoma, jeigu susidaro daugiau negu 20 procentų 4 balais vertinamų projektų, surinkusių vienodą balų skaičių. Tokiu atveju jiems visiems skiriami 4 balai, o likusiems tuo pačiu principu suteikiami žemesni vertinimai.

20

 

4

 

 

3. Projektu numatomos erinkodaros veiklos bus skirtos 5 ar daugiau kultūros ir (ar) gamtos paveldo objektų žinomumui didinti.

Vertinama, ar projektu numatomos įgyvendinti e. rinkodaros veiklos bus skirtos 5 ar daugiau kultūros ir (ar) gamtos paveldo objektų žinomumui didinti.

Aukštesnis įvertinimas suteikiamas projektams, kuriais bus pristatoma daugiau kultūros ir (ar) gamtos paveldo objektų, taip kompleksiškai didinant jų žinomumą.

Projektai turi būti surikiuojami nuo daugiausiai iki mažiausiai kultūros ir (ar) gamtos paveldo objektų pristatančių projektų.

5 balai suteikiami pirmiesiems 20 proc. projektų (apvalinant gautą skaičių pagal aritmetines taisykles), 4 balai – kitiems 20 proc. projektų (apvalinant gautą skaičių pagal aritmetines taisykles) ir t. t. 1 balas suteikiamas paskutiniams 20 proc. projektų.

Jeigu pirmieji projektai dėl kelių vienodą rodiklį turinčių projektų sudaro daugiau nei 20 proc. projektų, tuomet visiems jiems suteikiami 5 balai. Tokiu atveju 4 balai suteikiami pirmiesiems 20 proc. likusių projektų, 3 balai – kitiems 20 proc. projektų ir t. t.

Atitinkamai ta pati loginė seka taikoma, jeigu susidaro daugiau negu 20 procentų 4 balais vertinamų projektų, surinkusių vienodą balų skaičių. Tokiu atveju jiems visiems skiriami 4 balai, o likusiems tuo pačiu principu suteikiami žemesni vertinimai.

20

 

4

 

 

4. Projektu planuojama vykdyti 2 ar daugiau tarpusavyje susijusias erinkodaros priemones.

Vertinama, ar projektu planuojam vykdyti 2 ar daugiau tarpusavyje susijusių e. rinkodaros priemonių.

Aukštesnis įvertinimas suteikiamas projektams, kurie apima daugiau tarpusavyje susijusių ir vienas kitą papildančių turizmo e. rinkodaros priemonių.

5 balai suteikiami pirmiesiems 20 proc. projektų (apvalinant gautą skaičių pagal aritmetines taisykles), 4 balai – kitiems 20 proc. projektų (apvalinant gautą skaičių pagal aritmetines taisykles) ir t. t. 1 balas suteikiamas paskutiniams 20 proc. projektų.

Jeigu pirmieji projektai dėl kelių vienodą rodiklį turinčių projektų sudaro daugiau nei 20 proc. projektų, tuomet visiems jiems suteikiami 5 balai. Tokiu atveju 4 balai suteikiami pirmiesiems 20 proc. likusių projektų, 3 balai – kitiems 20 proc. projektų ir t. t.

Atitinkamai ta pati loginė seka taikoma, jeigu susidaro daugiau negu 20 procentų 4 balais vertinamų projektų, surinkusių vienodą balų skaičių. Tokiu atveju jiems visiems skiriami 4 balai, o likusiems tuo pačiu principu suteikiami žemesni vertinimai.

20

 

4

 

 

5. Projektu numatoma pritraukti didesnį unikalių vartotojų skaičių.

Vertinama, kiek unikalių vadotojų numatoma pritraukti projektu.

Aukštesnis įvertinimas suteikiamas tiems projektams, kurie pritrauks daugiau unikalių vartotojų. Pavyzdžiui, internetinių puslapių kūrimo atveju bus skaičiuojami unikalūs vartotojai ir jų praleistas laikas naršant puslapyje, mobiliųjų aplikacijų kūrimo atveju – atsisiuntimų skaičius, naujienlaiškių – atveju prenumeratorių, peržiūrų skaičius, socialinių tinklų atveju – sekėjų (followers), interakcijų (bet koks vartotojo veiksmas socialiniame tinkle – peržiūros, komentarai, vertinimai ir t. t.) skaičius ir pan.

5 balai suteikiami pirmiesiems 20 proc. projektų (apvalinant gautą skaičių pagal aritmetines taisykles), 4 balai – kitiems 20 proc. projektų (apvalinant gautą skaičių pagal aritmetines taisykles) ir t. t. 1 balas suteikiamas paskutiniams 20 proc. projektų.

Jeigu pirmieji projektai dėl kelių vienodą rodiklį turinčių projektų sudaro daugiau nei 20 proc. projektų, tuomet visiems jiems suteikiami 5 balai. Tokiu atveju 4 balai suteikiami pirmiesiems 20 proc. likusių projektų, 3 balai – kitiems 20 proc. projektų ir t. t.

Atitinkamai ta pati loginė seka taikoma, jeigu susidaro daugiau negu 20 procentų 4 balais vertinamų projektų, surinkusių vienodą balų skaičių. Tokiu atveju jiems visiems skiriami 4 balai, o likusiems tuo pačiu principu suteikiami žemesni vertinimai.

5

 

1

 

 

6. Projektu numatoma pritraukti didesnį turistų skaičių.

Vertinama, kiek turistų numatoma pritraukti baigus įgyvendinti projektą.

Aukštesnis įvertinimas suteikiamas tiems projektams, kurie pritrauks daugiau turistų.

5 balai suteikiami pirmiesiems 20 proc. projektų (apvalinant gautą skaičių pagal aritmetines taisykles), 4 balai – kitiems 20 proc. projektų (apvalinant gautą skaičių pagal aritmetines taisykles) ir t. t. 1 balas suteikiamas paskutiniams 20 proc. projektų.

Jeigu pirmieji projektai dėl kelių vienodą rodiklį turinčių projektų sudaro daugiau nei 20 proc. projektų, tuomet visiems jiems suteikiami 5 balai. Tokiu atveju 4 balai suteikiami pirmiesiems 20 proc. likusių projektų, 3 balai – kitiems 20 proc. projektų ir t. t.

Atitinkamai ta pati loginė seka taikoma, jeigu susidaro daugiau negu 20 procentų 4 balais vertinamų projektų, surinkusių vienodą balų skaičių. Tokiu atveju jiems visiems skiriami 4 balai, o likusiems tuo pačiu principu suteikiami žemesni vertinimai.

5

 

1

 

 

7. Projektas prisideda prie 2014–2020 metų nacionalinės pažangos programos horizontaliojo prioriteto „Kultūra“ tarpinstitucinio veiklos plano, patvirtinto Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2014 m. kovo 19 d. nutarimu Nr. 269 (toliau – TVP „Kultūra“, įgyvendinimo.

Vertinama kaip projektas prisideda prie TVP „Kultūra“ įgyvendinimo.

Aukštesnis įvertinimas suteikiamas projektams, prisidedantiems prie TVP „Kultūra“ 1 tikslo „stiprinti visuomenės kultūrinę tapatybę“1.1 uždavinio „išsaugoti ir aktualizuoti kultūros paveldą, pritaikyti jį visuomenės ugdymo, jos kultūrinės tapatybės stiprinimo, socialiniams poreikiams ir verslo plėtrai“ 1.1.3 priemonės „kurti ir plėtoti kultūros kelių, apimančių reikšmingiausius Lietuvos paveldo objektus rinkodarą“ įgyvendinimo.

Jeigu projektas prisideda prie minėtos priemonės įgyvendinimo, skiriami 5 balai, priešingu atveju skiriama 0 balų.

5

 

1

 

 

Suma:

100

 

 

 

 

Minimali privaloma surinkti balų suma:

30

 

 

 

 

 

 

____________________________________ _____________________                                                        ___________________________

 

(paraiškos vertinimą atlikusios institucijos atsakingo                                              (vardas ir pavardė, parašas, jei pildoma popierinė

asmens pareigų pavadinimas) (data) versija)

 

 

___________________________

 

2014–2020 metų Europos Sąjungos fondų

investicijų veiksmų programos 5 prioriteto

„Aplinkosauga, gamtos išteklių darnus

naudojimas ir prisitaikymas prie klimato

kaitos“ priemonės Nr. 05.4.1-LVPA-V-808

Prioritetinių turizmo plėtros regionų e-rinkodara“

projektų finansavimo sąlygų aprašo Nr. 1

3 priedas

 

VALSTYBĖS PAGALBOS IR DE MINIMIS PAGALBOS BUVIMO AR NEBUVIMO PATIKROS LAPAS

____________________

(data)

 

Projekto numeris

 

Projekto pavadinimas

 

Pagal projektą numatytos remti veiklos

 

Projekto vykdytojas/Pareiškėjas

 

 

1.   Valstybės pagalbos požymių identifikavimas pagal projektą remtinose veiklose (vertinant valstybės pagalbos kriterijus vadovaujamasi Europos Komisijos pranešimu dėl valstybės pagalbos sąvokos ir teismų praktika (angl. Commission Notice on the notion of State aid pursuant to Article 107(1) TFEU, jei taikoma).

 

1.1.

 

Ar finansavimą tiesiogiai ar netiesiogiai numatoma teikti ūkio subjektams (-ui) ūkinei veiklai vykdyti?

 

Taip

 

Ne

 

 

Ūkio subjektai – įmonės, jų junginiai (asociacijos, susivienijimai, konsorciumai ir panašiai), įstaigos ar organizacijos, ar kiti juridiniai ar fiziniai asmenys, kurie vykdo ar gali vykdyti ūkinę veiklą Lietuvos Respublikoje arba kurių veiksmai daro įtaką ar ketinimai, jeigu būtų įgyvendinti, galėtų daryti įtaką ūkinei veiklai Lietuvos Respublikoje. Lietuvos Respublikoje viešojo administravimo subjektai laikomi ūkio subjektais, jeigu jie vykdo ūkinę veiklą.

Ūkinė veikla – visokia gamybinė, komercinė, finansinė ar profesinė veikla, susijusi su prekių (paslaugų) pirkimu ar pardavimu, išskyrus atvejus, kai fiziniai asmenys prekę (paslaugą) įsigyja asmeniniams ir namų ūkio poreikiams tenkinti.

Vertinimui, ar tam tikra veikla laikytina ūkine veikla, nedaro įtakos tai, ar šia veikla yra siekiama pelno. Pelno nesiekiantys subjektai laikomi ūkio subjektais, jei jie prekiauja prekėmis (paslaugomis). Ūkine veikla nėra laikoma veikla, kai valstybė veikia vykdydama valdžios įgaliojimus arba kai valstybės sektoriaus subjektai veikia kaip valdžios institucijos. Jeigu valstybės sektoriaus subjektas vykdo ūkinę veiklą, kuri gali būti atskirta nuo valdžios įgaliojimų vykdymo, tai subjektas, vykdydamas tą veiklą, veikia kaip ūkio subjektas. O jeigu tos ūkinės veiklos negalima atskirti nuo valdžios įgaliojimų vykdymo, visa to subjekto vykdoma veikla yra su tų valdžios įgaliojimų vykdymu susijusi veikla, todėl nepatenka į ūkio subjekto sąvokos taikymo sritį. Tokioms veikloms priskiriamų veiklų pavyzdžiai (šis sąrašas nėra baigtinis):

-    kariuomenė arba policija;

-    oro navigacijos sauga ir kontrolė;

-    jūrų eismo kontrolė ir sauga;

-    kovos su tarša priežiūra;

-    laisvės atėmimo nuosprendžių organizavimas, finansavimas ir vykdymas;

-    viešiesiems tikslams naudoti skirtų duomenų rinkimas remiantis teisės aktuose atitinkamiems ūkio subjektams nustatytu įpareigojimu atskleisti tokius duomenis.

Ūkine veikla gali būti nelaikoma dalis veiklų socialinės apsaugos, sveikatos priežiūros, švietimo ir mokslinių tyrimų sektoriuose, kaip apibūdinta Europos Komisijos pranešime dėl valstybės pagalbos sąvokos (angl. Commission Notice on the notion of State aid pursuant to Article 107(1) TFEU). Taip pat ūkine veikla nėra laikoma viešos infrastruktūros objektų, neskirtų ūkinei veiklai vykdyti, statyba. Ypatingas dėmesys turi būti atkreiptas teikiant pagalbą oro uostų infrastruktūrai finansuoti.

Pasirinkimo pagrindimas

 

 

 

1.2.

 

Ar finansavimas iš valstybės išteklių ūkio subjektams (-ui) suteiktų (suteikia) išskirtinę ekonominę naudą, kurios jie (jis) negautų rinkos sąlygomis?

 

Taip

 

Ne

 

 

Išskirtinė ekonominė nauda. Vertinama, ar finansavimas ūkio subjektui teikiamas palankesnėmis sąlygomis, nei jis galėtų gauti rinkoje. Pavyzdžiui, negrąžintina subsidija, lengvatinė paskola (su mažesnėmis nei rinkoje palūkanų normomis ar kitomis lengvatinėmis sąlygomis), suteikiama neapmokestinama garantija paskolai arba apmokestinama ne rinkos kaina. Išskirtinė nauda ūkio subjektui gali būti suteikta įvairiais būdais. Nėra skirtumo, kokiais būdais teikiama valstybės pagalba, – svarbus jos poveikis. Siekiant nustatyti, ar finansavimas yra valstybės pagalba, yra naudojamas privataus rinkos investuotojo principas. Jei įmonė negautų šių lėšų analogiškomis sąlygomis privataus kapitalo rinkose, vadinasi, šių lėšų teikimas gali būti valstybės pagalba. Šiuo atveju būtina nustatyti, ar privatus investuotojas investuotų į šią įmonę tokiomis pat sąlygomis, vertindamas tik potencialią savo investicijų grąžą ir neatsižvelgdamas į regioninius ar socialinius veiksnius. Jei privatus investuotojas neinvestuotų į tokią įmonę, vadinasi, suteiktos lėšos gali būti valstybės pagalba.

 

Jei numatoma, kad finansavimas bus skiriamas ūkio subjekto sąnaudoms, atsiradusioms dėl viešųjų, arba visuotinės ekonominės svarbos, paslaugų įsipareigojimų (plačiau žiūrėti čia: http://ec.europa.eu/competition/state_aid/overview/public_services_en.html) valstybei (savivaldybei), padengti, išskirtinės ekonominės naudos buvimas vertinamas pagal Altmark kriterijus. Ūkio subjektui nėra suteikiama išskirtinė ekonominė nauda, jeigu:

-   veikla atitinka visuotinės ekonominės svarbos paslaugų požymius, jos užduotys ir įpareigojimai aiškiai apibrėžti;

-   viešųjų paslaugos išlaidų kompensavimo kriterijai objektyvūs, skaidrūs ir nustatyti iš anksto;

-   kompensacija neviršija grynųjų paslaugos teikimo sąnaudų, įskaitant pagrįstą pelną (t. y. kompensuojama nepermokant); ir

-   viešosios paslaugos įsigyjamos ir kompensacija skiriama įgyvendinant viešojo pirkimo konkurso procedūrą arba, jei viešasis pirkimas nėra rengiamas, įmonės, kuriai patikėta teikti visuotinės ekonominės svarbos paslaugas, išlaidos kompensuojamos pagal įprastos gerai valdomos įmonės patiriamas išlaidas.

Pasirinkimo pagrindimas

 

 

 

1.3.

 

Ar finansavimą numatoma teikti (teikiamas) tam tikroms pasirinktoms prekėms gaminti ar paslaugoms teikti, arba tam tikriems pasirinktiems ūkio subjektams (-ui), t. y. ar finansavimo priemonė yra selektyvaus pobūdžio?

 

Taip

 

Ne

 

 

Pasirinktinis finansavimo priemonės taikymas (selektyvumas). Pasirinktinai taikomos finansavimo priemonės – tai priemonės, kurios yra skirtos atskiro regiono plėtrai (tame regione esantiems ūkio subjektams), atskiroms veiklos rūšims paremti (finansavimo (naudos) gavėjai – atskiro sektoriaus ūkio subjektai) arba tam tikriems tikslams įgyvendinti (finansavimo gavėjai gali būti mažos ar vidutinės įmonės, naujos įmonės, tam tikrus projektus įgyvendinantys ūkio subjektai ir panašiai). Šis kriterijus tenkinamas, kai, vertinant paraiškas finansuoti projektus, tam tikrų ūkio subjektų paraiškos įvertinamos geriau ir dėl to gauna finansavimą (skirtingai nuo blogiau įvertintų), o institucijos, spręsdamos dėl finansavimo skyrimo, naudojasi turima diskrecijos teise.

Pasirinkimo pagrindimas

 

 

 

1.4.

 

Ar finansavimas gali iškraipyti konkurenciją ir veikti prekybą tarp Europos Sąjungos (toliau – ES) šalių?

 

Taip

 

Ne

 

 

Poveikis konkurencijai ir prekybai tarp ES šalių. Siekiant įvertinti, ar suteiktas finansavimas daro poveikį konkurencijai ir prekybai tarp ES šalių, būtina nustatyti finansavimo gavėjo teikiamų paslaugų ar gaminamų prekių rinką, žinoti, ar tokioje rinkoje ES vyksta prekyba tarp valstybių narių. Pats faktas, kad ūkio subjekto konkurencinė padėtis, palyginti su kitais konkuruojančiais ūkio subjektais, pagerėja jam gavus ekonominės naudos, kurios jis nebūtų gavęs įprastomis verslo sąlygomis, rodo, kad konkurencija gali būti iškreipta. Jei finansavimas yra teikiamas vietinio pobūdžio veiklai paremti (pavyzdžiui, kirpyklai, kurios klientai yra tik miestelio gyventojai), šis finansavimas paprastai neveikia prekybos tarp šalių. Tačiau būtina žinoti, kad finansavimas ūkio subjektui gali veikti prekybą tarp šalių ir tais atvejais, kai konkretus ūkio subjektas neeksportuoja savo teikiamų paslaugų ar gaminamų prekių. Gali pakakti fakto, kad nagrinėjamomis paslaugomis ar prekėmis apskritai prekiaujama su ES šalimis.

Pasirinkimo pagrindimas

 

 

2.  Išvados dėl valstybės pagalbos (ne)buvimo.

 

Projektui nebus (nėra) teikiama valstybės pagalba (žymima, jei į nors vieną I dalies klausimą atsakyta neigiamai. Patikros lapo III dalis „Teiktinos valstybės pagalbos rūšies priskyrimas“ nepildoma).

 

Pagal projektą remtinos veiklos nebus laikomos valstybės pagalba, tačiau ja gali tapti (žymima, jei į nors vieną I dalies klausimą atsakyta neigiamai, tačiau pastabose nurodyta, kad tam tikrus aspektus reikia nuolat stebėti dėl rizikos finansavimui tapti valstybės pagalba). Pagrindžiant pasirinkimą nurodomi tolesni veiksmai ir priemonės. Patikros lapo III dalis „Teiktinos valstybės pagalbos rūšies priskyrimas“ nepildoma.

 

Projektui bus (yra) teikiama valstybės pagalba (žymima, jei į visus I dalies klausimus atsakyta teigiamai).

Pasirinkimo pagrindimas

 

 

 

 

_____________________________________                                          _________________

(vertintojo pareigos, vardas, pavardė)                                                                (parašas)      

 

 

 

 

 

Patikros peržiūra:

 

Vertintojo išvadai pritarti

 

Vertintojo išvadai nepritarti

 

Pastabos: _____________________________________________________________________________

 

_______________________________                  ______________                                   _________________

(tikrintojo pareigos, vardas, pavardė) (parašas)                     (data)

 

_________________________

 

2014–2020 metų Europos Sąjungos fondų

investicijų veiksmų programos

5 prioriteto „Aplinkosauga, gamtos išteklių

darnus naudojimas ir prisitaikymas prie

klimato kaitos“ priemonės

Nr. 05.4.1-LVPA-K-808 „Prioritetinių

turizmo plėtros regionų e-rinkodara“ projektų

finansavimo sąlygų aprašo Nr. 1

4 priedas

 

INFORMACIJa, reikalingA projekto atitikČIAI projektų atrankos kriterijams įvertinti

 

1.       Pareiškėjų ir partnerių vykdyti projektai turizmo rinkodaros srityje:

 

Projekto pavadinimas

Projekto įgyvendinimo laikotarpis (pradžia-pabaiga)

Projekto trumpas aprašymas

Partneriai, projekto įgyvendinimo vieta, kita informacija

Projekto vertė

1.1.

 

 

 

 

1.2.

 

 

 

 

 

2.       Projekte planuojamos įgyvendinti priemonės, prisidedančios prie darnaus turizmo skatinimo:

 

Darnaus turizmą, skatinanti priemonė

Aprašymas

2.1. Darnų turizmą skatinantys ženklai.

 

2.2. Darnų turizmą skatinantys šūkiai.

 

2.3. El. leidiniai.

 

2.4. Kita.

 

 

3.       Projekto poveikis unikalių vartotojų skaičiaus augimui e. rinkodaros priemonėse:

 

E. rinkodaros priemonės:

Unikalių vartotojų skaičiavimo būdai:

Unikalių vartotojų skaičius:

3.1. Internetinių puslapių kūrimas.

Sumuojami apsilankę unikalūs vartotojai ir jų praleistas laikas naršant.

 

3.2. Mobiliųjų aplikacijų kūrimas.

Sumuojami unikalių vartotojų atsisiuntimai.

 

3.3. Naujienlaiškiai.

Sumuojami užsiprenumeravę naujienlaiškį unikalūs vartotojai arba unikalių vartotojų peržiūros.

 

3.4. Socialiniai tinklai.

Sumuojami sekantys informaciją socialiniuose tinkluose (sekėjai) arba unikalių vartotojų interakcijos.

 

3.5. Kita.

 

 

 

4.       Kultūros ir (ar) gamtos paveldo objektų, kurių žinomumas bus didinamas erinkodaros priemonių pagalba, skaičius

 

Kultūros ir (ar gamtos) paveldo objektas

Trumpas numatomos veiklos aprašymas

4.1. Pavadinimas.

 

4.2. Pavadinimas.

 

4.3. Pavadinimas.

 

 

5.       Projektu planuojama vykdyti 2 ar daugiau tarpusavyje susijusias erinkodaros priemones.

 

Projekte numatomos vykdyti tarpusavyje susijusios erinkodaros priemonės

Trumpas numatomos veiklos aprašymas, sąsajos tarp veiklų pagrindimas

5.1.               Erinkodaros priemonės pavadinimas.

 

5.2.               Erinkodaros priemonės pavadinimas.

 

 

6.       Projekto poveikis turistų pritraukimui (turistų skaičius):

 

 

 

Įgyvendinus projektą numatoma pritraukti ______________________turistų.

 

___________________________