Pagėgių savivaldybės taryba
SPRENDIMAS
dėl PAGĖGIŲ SAVIVALDYBĖS tarybos ANTIKORUPCIJOS komisijos veiklos nuostatų patvirtinimo
2019 m. gegužės 16 d. Nr. T-79
Pagėgiai
Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 11 straipsnio 6 dalimi, 15 straipsnio 1, 4, 7 dalimis, 16 straipsnio 2 dalies 6 punktu ir 18 straipsnio 1 dalimi, Lietuvos Respublikos korupcijos prevencijos įstatymo 16 straipsniu, Pagėgių savivaldybės taryba n u s p r e n d ž i a:
2. Įpareigoti Savivaldybės administracijos direktorių paskirti atsakingąjį Antikorupcijos komisijos sekretorių iš Savivaldybės administracijos valstybės tarnautojų, įrašant šias funkcijas į jo pareigybės aprašymą.
3. Pripažinti netekusiu galios Pagėgių savivaldybės tarybos 2015 m. liepos 30 d. sprendimą Nr. T-127 „Dėl Pagėgių savivaldybės tarybos antikorupcinės komisijos sudarymo ir veiklos nuostatų patvirtinimo“ su visais vėlesniais pakeitimais ir papildymais.
4. Sprendimą paskelbti Teisės aktų registre ir Pagėgių savivaldybės interneto svetainėje www.pagegiai.lt.
Šis sprendimas gali būti skundžiamas Regionų apygardos administracinio teismo Klaipėdos rūmams (Galinio Pylimo g. 9, 91230 Klaipėda) Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo nustatyta tvarka per 1 (vieną) mėnesį nuo sprendimo paskelbimo dienos.
PATVIRTINTA
Pagėgių savivaldybės tarybos
2019 m. gegužės 16 d.
sprendimu Nr. T-79
PAGĖGIŲ SAVIVALDYBĖS TARYBOS ANTIKORUPCIJOS KOMISIJOS VEIKLOS NUOSTATAI
I. BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Pagėgių savivaldybės tarybos Antikorupcijos komisija (toliau – Komisija) yra nuolatinė Pagėgių savivaldybės tarybos (toliau – Taryba) komisija, sudaroma Tarybos įgaliojimų laikui.
2. Komisijos tikslas – pagal kompetenciją koordinuoti Pagėgių savivaldybės politikos įgyvendinimą korupcijos prevencijos srityje, išskiriant prioritetines prevencijos ir kontrolės kryptis, nuosekliai įgyvendinant priemones, didinančias korupcijos prevencijos veiksmingumą.
3. Komisijos nuostatai (toliau – Nuostatai) nustato Komisijos tikslus, uždavinius, funkcijas, sudarymo ir darbo organizavimo principus, atsakomybę ir kitus su jos veikla susijusius klausimus.
4. Komisija savo veikloje vadovaujasi Lietuvos Respublikos Konstitucija, Lietuvos Respublikos korupcijos prevencijos įstatymu, Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymu, Lietuvos Respublikos viešojo administravimo įstatymu, Padalinių ir asmenų, valstybės ar savivaldybių įstaigose vykdančių korupcijos prevenciją ir kontrolę, veiklos ir bendradarbiavimo taisyklėmis, patvirtintomis Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2004 m. gegužės 19 d. nutarimu Nr. 607, Lietuvos Respublikos nacionalinės kovos su korupcija 2015–2025 metų programa, Pagėgių savivaldybės tarybos veiklos reglamentu (toliau – Reglamentas), kitais teisės aktais ir šiais Nuostatais.
II. KOMISIJOS FUNKCIJOS
6. Komisijos pagrindinis uždavinys – korupcinio pobūdžio nusikalstamų veikų: kyšininkavimo, prekybos poveikiu, papirkimo, kitų nusikalstamų veikų, kai tokiomis veikomis siekiama ar reikalaujama kyšio arba siekiama nuslėpti kyšininkavimą ar papirkimą, prevencija.
7. Antikorupcijos komisija:
7.1. reglamento nustatyta tvarka savivaldybės tarybos ar mero iniciatyva dalyvauja atliekant savivaldybės institucijų parengtų teisės aktų projektų antikorupcinį vertinimą;
7.2. dalyvauja rengiant kovos su korupcija programas ir teikia išvadas savivaldybės tarybai dėl šių programų ir jų įgyvendinimo;
7.3. nagrinėja savivaldybės bendruomenės narių, valstybės institucijų, gyvenamųjų vietovių bendruomenių ar bendruomeninių organizacijų atstovų siūlymus ir pastabas dėl kovos su korupcija priemonių vykdymo;
7.4. informuoja visuomenę apie savo veiklą, vykdomas korupcijos prevencijos priemones savivaldybėje, taip pat apie kovos su korupcija rezultatus;
8. Įgyvendindama pagrindinius uždavinius, Komisija:
8.2. stebi, kaip įgyvendinama Savivaldybės strategija ir politika korupcijos prevencijos srityje ir kaip įgyvendinamos korupcijos prevencijos programos ir korupcijos prevenciją reglamentuojančių teisės aktų reikalavimai Savivaldybės biudžetinėse ir viešosiose įstaigose (toliau tekste – Savivaldybės įstaigos), Savivaldybės valdomose įmonėse;
8.3. teikia išvadas Tarybai dėl Savivaldybės įstaigų, Savivaldybės valdomų įmonių kovos su korupcija programų įgyvendinimo;
8.4. rekomenduoja Savivaldybės įstaigoms, Savivaldybės valdomoms įmonėms priemones, skatinančias korupcijos prevencijos užtikrinimą;
8.6. teikia pasiūlymus Tarybai dėl savivaldybės, savivaldybės valdomų įstaigų ir įmonių, taip pat viešųjų įstaigų, kurių viena iš steigėjų yra savivaldybės institucija ar įstaiga, vidaus teisės aktų priėmimo ir tobulinimo, siekiant sumažinti korupcijos pasireiškimo tikimybę;
8.7. analizuoja kitų institucijų ar antikorupcinių komisijų gerąją kovos su korupcija darbo patirtį ir teikia pasiūlymus Savivaldybės administracijos direktoriui bei Tarybai;
8.8 bendradarbiauja su korupcijos prevenciją atliekančiomis institucijomis, nevyriausybinėmis organizacijomis, savivaldybės bendruomene ir žiniasklaidos atstovais, skatina visuomenės nepakantumą korupcijos apraiškomis;
8.9. informuoja visuomenę apie savo veiklą, vykdomas korupcijos prevencijos priemones savivaldybėje, taip pat apie antikorupcinės veiklos rezultatus;
8.10. Lietuvos Respublikos specialiųjų tyrimų tarnybai atlikus korupcijos rizikos analizę savivaldybės įstaigos veiklos srityse, teikia siūlymus dėl rekomendacijų įgyvendinimo ir užtikrina jų įgyvendinimo kontrolę;
III. KOMISIJOS SUDĖTIS IR DARBO ORGANIZAVIMAS
9. Komisija sudaroma iš 6 narių: 3 - Tarybos nariai (2 daugumos, 1 mažumos (opozicijos) siūlomas komisijos pirmininku), 1 - valstybės tarnautojas, 1- gyvenamųjų vietovių bendruomenių atstovas – seniūnaitis, 1 − visuomenės atstovas (Lietuvos Respublikoje įregistruotų viešųjų juridinių asmenų, išskyrus valstybės ar savivaldybės institucijas ar įstaigas, įgalioti atstovai). Komisijoje seniūnaičiai arba seniūnaičiai ir visuomenės atstovai turi sudaryti ne mažiau kaip 1/3 komisijos narių.
10. Taryba komisijos pirmininką mero teikimu skiria iš komisijos narių. Jeigu yra paskelbta Tarybos opozicija, Antikorupcijos komisijos pirmininko kandidatūrą iš šios komisijų narių meras teikia Tarybos opozicijos rašytiniu siūlymu, pasirašytu daugiau kaip pusės visų Tarybos opozicijos narių, Pagėgių savivaldybės tarybos reglamento nustatyta tvarka. Jeigu Tarybos opozicija nepasiūlo Antikorupcijos komisijos pirmininko kandidatūros, Antikorupcijos komisijos pirmininką Taryba iš komisijos narių skiria mero teikimu. Komisijos pirmininko pavaduotoją iš Komisijos narių renka Komisijos nariai Komisijos pirmojo posėdžio metu.
11. Antikorupcijos komisijos pirmininku gali būti skiriamas tik nepriekaištingos reputacijos, kaip ji yra apibrėžta Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatyme, Tarybos narys, kuris įstatymų nustatyta tvarka per pastaruosius 3 metus nebuvo pripažintas šiurkščiai pažeidusiu Viešųjų ir privačių interesų derinimo valstybinėje tarnyboje įstatymą. Jeigu Antikorupcijos komisijos pirmininkas pripažįstamas šiurkščiai pažeidusiu Viešųjų ir privačių interesų derinimo valstybinėje tarnyboje įstatymą arba neatitinkančiu šiame Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatyme nustatytų nepriekaištingos reputacijos reikalavimų, netenka įgaliojimų prieš terminą mero siūlymu savivaldybės Tarybos sprendimu.
12. Komisijos atsakingojo sekretoriaus pareigas atlieka Savivaldybės administracijos direktoriaus paskirtas valstybės tarnautojas. Šios funkcijos įrašomos į jo pareigybės aprašymą. Komisijos atsakingasis sekretorius neturi Komisijos nario teisių.
13. Komisija jos kompetencijai priklausančius klausimus svarsto ir sprendimus priima posėdžiuose. Komisijos posėdžiai paprastai yra vieši. Kai posėdyje svarstomas su tarnybos ar komercine (gamybine) paslaptimi susijęs klausimas, ar kai atviras klausimo svarstymas gali pažeisti asmens teises, pakenkti tyrimui, Komisija gali nuspręsti tokius klausimus nagrinėti uždarame posėdyje, kuriame gali dalyvauti tik Komisijos pakviesti asmenys.
14. Komisija į posėdžius renkasi ne rečiau kaip vieną kartą per šešis mėnesius. Gali vykti neeiliniai Komisijos posėdžiai. Eilinius ir neeilinius Komisijos posėdžius šaukia ir jiems pirmininkauja Komisijos pirmininkas, jam nesant Komisijos pirmininko pavaduotojas. Apie posėdį Komisijos nariams pranešama ne vėliau kaip prieš 2 darbo dienas. Ne vėliau kaip prieš 2 darbo dienas Komisijos nariams sudaroma galimybė susipažinti su posėdžio medžiaga. Posėdžiams surinkta medžiaga nekopijuojama, skaitmeniniame formate gauta medžiaga neplatinama.
17. Jei Komisijos narys posėdyje dalyvauti negali, jis privalo apie tai pranešti Komisijos pirmininkui.
18. Komisijos darbe, Komisijai pageidaujant, patariamojo balso teise gali dalyvauti Tarybos nariai, visuomenės atstovai, ekspertai ir valstybės tarnautojai.
19. Komisijos posėdžiai protokoluojami. Protokolus, pagal dokumentų rengimą reglamentuojančius teisės aktus, rašo Komisijos sekretorius.
20. Komisijos posėdžio protokolas surašomas ir pasirašomas ne vėliau kaip per 5 darbo dienas po posėdžio. Posėdžio protokolą pasirašo Komisijos pirmininkas, jam nesant Komisijos pirmininko pavaduotojas ir sekretorius.
21. Komisijos nariai gali susipažinti su posėdžio protokolu ir pateikti savo pastabas bei pasiūlymus. Pateiktas pastabas išnagrinėja Komisijos posėdžio pirmininkas. Protokolas nekopijuojamas. Protokolo išrašas gali būti pateikiamas tik asmenims ir institucijoms, dėl kurių buvo atliekamas tyrimas ir priimtas sprendimas. Informacija apie svarstytus klausimus ir priimtus sprendimus skelbiama Savivaldybės interneto svetainėje.
22. Kiekviename Komisijos posėdyje išklausoma informacija apie Komisijai adresuotus rinkėjų pasiūlymus, atsiliepimus, informacijas apie trūkumus ar piktnaudžiavimus, atrenkami turintys svarbos tolimesniam nagrinėjimui klausimai.
23. Komisijos protokolus ir su jais susijusią medžiagą saugo Komisijos sekretorius. Po paskutinio Komisijos posėdžio, kuris sušauktas prieš Tarybos kadencijos pabaigą, Komisijos protokolai kartu su jais susijusia medžiaga perduodami Savivaldybės administracijos skyriui, įgyvendinančiam dokumentų valdymo organizavimą ir kontrolę, kuris organizuoja protokolų sunaikinimą.
24. Komisijos sprendimus gavę Savivaldybės administravimo subjektai, Savivaldybės kontroliuojamos įstaigos ir įmonės, privalo juos apsvarstyti ir apie svarstymo rezultatus informuoti Komisiją per vieną mėnesį nuo Komisijos rekomendacinio sprendimo gavimo, jei Komisija nenustato ilgesnio termino.
IV. KOMISIJOS TEISĖS
26. Komisija, įgyvendindama jai pavestas funkcijas, turi teisę:
26.1. teikti pasiūlymus Tarybai, Merui ir Savivaldybės administracijos direktoriui dėl korupcijos prevencijos prioritetų savivaldybės, savivaldybės valdomų įstaigų ir (ar) įmonių, taip pat viešųjų įstaigų, kurių vienas iš steigėjų yra savivaldybės institucija ar įstaiga, veiklos srityse;
26.2. pagal Komisijos protokolinius sprendimus, Komisijos pirmininko, jam nesant, jo pavaduotojo vienasmenius prašymus, kurie pateikiami pagal Tarybos veiklos reglamente nustatytą paklausimų teikimo tvarką, gauti Komisijos tyrimams reikalingą informaciją iš Savivaldybės administracijos padalinių bei Savivaldybės įstaigų, susipažinti su informacijos patikrinimui ar pavedimo įvykdymui reikalingais dokumentais (negalima reikalauti, kad akcijų valdytojas (Savivaldybės administracijos direktorius) ar akcinės bendrovės suteiktų informaciją, kuri savivaldybės valdomų bendrovių valdybų yra pripažinta konfidenciali ar susijusi su komercinėmis (gamybinėmis) paslaptimis, taip pat kitokio pobūdžio informacijos, negu numatyta Lietuvos Respublikos akcinių bendrovių įstatymo (Žin., 2000, Nr. 64-1914; 2003, Nr. 123-5574; atitaisymas skelbtas: Žin., 2004, Nr. 33) 18 straipsnyje);
26.3. kviesti į Komisijos posėdžius šių Nuostatų 8.2 punkte įvardintų įstaigų vadovus ir, suderinus su įstaigų vadovais, tų įstaigų darbuotojus, taip pat savivaldybės administracijos valstybės tarnautojus ir darbuotojus;
26.4. suderinusi su Savivaldybės administracijos direktoriumi, savivaldybės valdomų įstaigų ir įmonių vadovais, pasitelkti Savivaldybės administracijos valstybės tarnautojus ar darbuotojus, dirbančius pagal darbo sutartį, bei paminėtų įstaigų ir įmonių darbuotojus sudėtingesniems klausimams nagrinėti;
26.5. išklausyti Savivaldybės administracijos direktoriaus ir Nuostatų 8.2 punkte išvardintų įstaigų ir įmonių vadovų informacijas bei pranešimus, kaip vykdomi Lietuvos Respublikos įstatymai, kiti teisės aktai, reglamentuojantys korupcijos prevenciją, ir teikti pasiūlymus šiais klausimais;
V. KOMISIJOS PIRMININKO IR NARIŲ PAREIGOS
27. Komisijos darbą organizuoja, jam vadovauja ir posėdžiams pirmininkauja Komisijos pirmininkas. Kai Komisijos pirmininko nėra arba jis negali eiti savo pareigų, Komisijos pirmininko pareigas laikinai eina ir posėdžiui pirmininkauja jo pavaduotojas.
28. Komisijos pirmininkas:
29. Komisijos nariai privalo:
29.1. vengti interesų konflikto ir nenaudoti duomenų ar informacijos, gautos atliekant savo pareigas, asmeninei arba kitų asmenų naudai, informuoti Komisiją apie galimą viešųjų ir privačių interesų konfliktą ir nusišalinti nuo dalyvavimo rengiant, svarstant ar priimant Komisijos sprendimus, kurie gali tokį konfliktą sukelti, nusišalinimo faktą užfiksuojant atitinkamuose dokumentuose;
29.2. laikyti paslaptyje duomenis ar informaciją, kuri sudaro valstybės, tarnybos, komercinę ar kitą įstatymų saugomą paslaptį;
29.3. kol Komisija priims sprendimus dėl nagrinėjamo klausimo, neskelbti informacijos apie tyrimo eigą, jeigu tai gali pažeisti asmens teises, pakenkti tyrimui;
30. Komisijos nariai turi teisę pareikšti atskirąją nuomonę, jei nesutinka su Komisijos sprendimu. Komisijos nario atskiroji nuomonė turi būti užfiksuota Komisijos posėdžio protokole.
VI. KOMISIJOS SPRENDIMAI
32. Įgyvendindama savo įgaliojimus Komisija priima sprendimus, kurie yra rekomendacinio pobūdžio. Jie įrašomi į Komisijos posėdžio protokolą.
33. Komisijos sprendimai priimami posėdyje atviru balsavimu visų Komisijos narių paprasta balsų dauguma. Kai balsai pasiskirsto po lygiai, sprendimą lemia Komisijos pirmininko balsas, o jam nedalyvaujant – Komisijos pirmininko pavaduotojo balsas. Komisijos sprendimai įforminami Komisijos posėdžio protokolu.
34. Komisija gali priimti šiuos sprendimus:
34.1. Siūlyti Administracijos direktoriui ir Merui pradėti tarnybinio nusižengimo tyrimus netinkamai savo pareigas einantiems Savivaldybės administracijos valstybės tarnautojams ir darbuotojams, dirbantiems pagal darbo sutartis, pavaldžių įstaigų vadovams;
34.2. Atkreipti Nuostatų 8.2 punkte išvardintų įstaigų ir įmonių vadovų dėmesį į teisės aktų nesilaikymą, pažeidimus ir rekomenduoti juos pašalinti;
34.3. Atsisakyti nagrinėti prašymą (pranešimą, kreipimąsi) kai jis nepagrįstas, kai kreipiamasi tuo pačiu klausimu, nenurodant naujų aplinkybių, kai nenurodyti konkretūs nusižengimo faktai ar kai pranešimas nesusijęs su Komisijos funkcijomis;
VII. VISUOMENĖS INFORMAVIMAS
36. Po kiekvieno Komisijos posėdžio gali būti parengtas pranešimas, skirtas visuomenės informavimo priemonėms. Pranešimą raštu arba žodžiu gali pateikti tik Komisijos pirmininkas ar jo įgaliotas Komisijos narys. Visais atvejais pranešimas apie įvykusį posėdį ir viešai svarstytus ir/ar priimtus sprendimus privalo būti skelbiami Savivaldybės interneto svetainėje www.pagegiai.lt.
VIII. baigiamosios nuostatos