SPRENDIMAS

DĖL Piniginės socialinės paramos teikimo BENDRAI GYVENANTIEMS asmenims ARBA VIENAM GYVENANČIAM ASMENIUI, patyrusiems socialinę riziką, tvarkos aprašo patvirtinimo

 

2019 m. kovo 20 d. Nr. TS-36

Kazlų Rūda

 

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 16 straipsnio 4 dalimi, 18 straipsnio 1 dalimi, Lietuvos Respublikos piniginės socialinės paramos nepasiturintiems gyventojams įstatymo 22 straipsnio 1 dalies 1, 2 ir 3 punktais, 2 dalies 2 punktu, 23 straipsnio 1 dalies 1 ir 2 punktais Kazlų Rūdos savivaldybės taryba n u s p r e n d ž i a:

1. Patvirtinti Piniginės socialinės paramos teikimo bendrai gyvenantiems asmenims arba vienam gyvenančiam asmeniui,  patyrusiems socialinę riziką, tvarkos aprašą (pridedama).

2. Pripažinti netekusiu galios Kazlų Rūdos savivaldybės tarybos 2014 m. vasario 26 d. sprendimo Nr. IV(35)-2064 „Dėl Piniginės socialinės paramos teikimo bendrai gyvenantiems asmenims arba vienam gyvenančiam asmeniui, patyrusiems socialinę riziką, tvarkos aprašo patvirtinimo“ 1 punktą.

Šis įsakymas per vieną mėnesį nuo jo paskelbimo arba įteikimo dienos gali būti skundžiamas Lietuvos Respublikos ikiteisminio administracinių ginčų nagrinėjimo tvarkos įstatymo nustatyta tvarka Lietuvos administracinių ginčų komisijos Kauno apygardos skyriui (Laisvės al. 36, 44240 Kaunas) arba Regionų apygardos administracinio teismo Kauno rūmams (A. Mickevičiaus g. 8A, 44312 Kaunas) Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo nustatyta tvarka.

 

 

 

Savivaldybės meras                                                                                                Vytautas Kanevičius

 

PATVIRTINTA

Kazlų Rūdos savivaldybės tarybos

2019 m. kovo 20 d.

sprendimu Nr. TS-36

 

PINIGINĖS SOCIALINĖS PARAMOS TEIKIMO BENDRAI GYVENANTIEMS ASMENIMS ARBA VIENAM GYVENANČIAM ASMENIUI, PATYRUSIEMS SOCIALINĘ RIZIKĄ, TVARKOS APRAŠAS

 

I.BENDROSIOS NUOSTATOS

1. Piniginės socialinės paramos teikimo bendrai gyvenantiems asmenims arba vienam gyvenančiam asmeniui, patyrusiems socialinę riziką tvarkos aprašas (toliau–Aprašas) reglamentuoja piniginės socialinės paramos teikimą Kazlų Rūdos savivaldybėje gyvenamąją vietą deklaravusiems socialinę riziką patyrusiems vieniems asmenims ir bendrai gyvenantiems asmenims, išmokų  rūšis, teikimo būdus, atsakomybę bei kontrolę, kai minėti asmenys neefektyviai ar ne pagal paskirtį panaudoja gaunamą piniginę socialinę paramą.

2. Aprašo tikslas – užtikrinti tikslingą piniginės socialinės paramos panaudojimą.

3. Apraše naudojamos sąvokos atitinka Lietuvos Respublikos piniginės socialinės paramos nepasiturintiems gyventojams, apibrėžtas sąvokas.

4. Piniginės socialinės paramos teikimą bendrai gyvenantiems asmenims arba vienam gyvenančiam asmeniui,  patyrusiems socialinę riziką (toliau - asmenys patyrę socialinę riziką), organizuoja ir koordinuoja Kazlų Rūdos  savivaldybės administracijos Socialinės paramos ir civilinės metrikacijos skyrius (toliau – Skyrius).

 

II. PINIGINĖS SOCIALINĖS PARAMOS IŠMOKŲ RŪŠYS IR TEIKIMO BŪDAI

 

5. Asmenims, patyrusiems socialinę riziką, vadovaujantis Lietuvos Respublikos piniginės socialinės paramos nepasiturintiems gyventojams įstatymu nustatomos šios socialinės paramos išmokų rūšys:

5.1. socialinė pašalpa;

5.2. šildymo išlaidų kompensacija, kompensacija už kietą kurą ir  kitas kuro rūšis.        

6. Už socialinį darbą su asmenimis patyrusiais socialinę riziką atsakingi Kazlų Rūdos savivaldybės administracijos seniūnijų atsakingas darbuotojas (toliau tekste – Atsakingas darbuotojas) bei socialines paslaugas teikiančios įstaigos ar nevyriausybinės organizacijos.

7. Socialinė pašalpa asmenims, patyrusiems socialinę riziką, gali būti teikiamos:

7.1. pinigais. Socialinės pašalpos dydis pinigais negali viršyti 50 procentų paskirtos socialinės pašalpos dydžio;

7.2. nepinigine forma (maisto produktais, drabužiais ir kitomis reikalingomis prekėmis, socialinėmis kortelėmis, maitinimo talonais, apmokant vaikų (įvaikių) maitinimo išlaidas mokyklose ar dienos centruose, apmokant suaugusių asmenų gydymosi nuo priklausomybių ligų išlaidas ir kitais savivaldybės tarybos nustatytais būdais);

7.3. pinigais ir (ar) ne pinigine forma teikiamą socialinę pašalpą derinant su socialinėmis paslaugomis (bendrosiomis, socialinės priežiūros).

8. Kompensacijos asmenims, patyrusiems socialinę riziką, teikiamos:

8.1. apskaičiuotų kompensacijų sumą pervedant į energiją, kietą kurą ar kitokį kurą, geriamąjį ir karštą vandenį teikiančių įmonių ar fizinių asmenų atsiskaitomąsias sąskaitas bankuose, pagal su juridiniais ar fiziniais asmenimis sudarytas sutartis.  

 

III. PINIGINĖS SOCIALINĖS PARAMOS TEIKIMO ORGANIZAVIMAS

 

9. Gavus informaciją apie socialinę riziką patiriantį asmenį seniūnijų Atsakingas darbuotojas surašo buities ir gyvenimo sąlygų patirtinimo aktą ir teikia Skyriui su siūlymu skirti socialinę riziką patiriančiam asmeniui socialinę paramą pinigine/nepinigine tvarka.

10. Atsižvelgdamas į seniūnijų Atsakingo darbuotojo ar socialinio darbuotojo rekomendacijas, sprendimą dėl piniginės socialinės paramos teikimo formos priima Skyriaus vedėjas.

11. Apie priimtą sprendimą teikti socialines (bendrąsias, socialinės priežiūros) paslaugas asmenys, patiriantys socialinę riziką ir atitinkamos institucijos informuojamos per 5 darbo dienas.

12. Seniūnijų Atsakingi darbuotojai prieš teikdami socialines paslaugas asmenims, patyrusiems socialinę riziką, pasirašo piniginės socialinės paramos panaudojimo susitarimą (1 priedas), nurodant lėšų panaudojimo poreikį ir jų panaudojimo laikotarpį.

13. Susitarimai apie piniginės socialinės paramos panaudojimą saugomos išmokų gavėjų bylose.

14. Už panaudotų lėšų apskaitą atsako socialines paslaugas teikiančios institucijos.

15. Kai piniginė socialinė parama asmenims, patyrusiems socialinę riziką, teikiama socialinėmis kortelėmis, jomis galima atsiskaityti tik tose parduotuvėse (prekybos centruose), su kuriomis administracija yra sudariusi sutartis.

16. Kai asmenims, patyrusiems socialinę riziką, piniginė socialinė parama teikiama nepinigine forma, Buhalterijos skyrius lėšas perveda į parduotuvių (prekybos centrų), socialinių, švietimo, sveikatos, komunalines paslaugas, energiją, šilumą, kurą, geriamąjį, karštą vandenį, dujas ir kitas paslaugas teikiančių įstaigų / įmonių / organizacijų atsiskaitomąsias sąskaitas bankuose.

 

IV. SAVIVALDYBĖS ADMINISTRACIJOS TEISĖS

 

17.Savivaldybės administracija turi teisę:

17.1. tikrinti bendrai gyvenančių asmenų arba vieno gyvenančio asmens gyvenimo sąlygas, turimą turtą ir užimtumą, surašyti buities ir gyvenimo sąlygų patikrinimo aktą, kurio pagrindu piniginė socialinė parama gali būti skiriama, neskiriama ar nutraukiamas jos mokėjimas, vadovaujantis Piniginės socialinės paramos įstatymu;

17.2. neskirti išmokos, piniginės socialinės paramos, sustabdyti arba nutraukti jų mokėjimą, jeigu išmokų gavėjas (jo atstovas pagal įstatymą) nevykdo šios Tvarkos aprašo V skyriuje nustatytų pareigų ir teisių.

17.3. turi kitas teises, kaip nustatyta Lietuvos Respublikos Piniginės socialinės paramos nepasiturintiems įstatyme.

 

V. PINIGINĖS SOCIALINĖS PARAMOS GAVĖJO TEISĖS IR PAREIGOS

 

18. Asmenys, patyrę socialinę riziką, privalo:

18.1. per mėnesį pranešti apie materialinės padėties pasikeitimą ar atsiradusias aplinkybes, turinčias įtakos teisei į piniginę socialinę paramą;

18.2. Savivaldybės administracijos reikalavimu deklaruoti turimą turtą (įskaitant gaunamas pajamas) Lietuvos Respublikos gyventojų turto deklaravimo įstatymo nustatyta tvarka;

18.3. sudaryti seniūnijų Atsakingiems darbuotojams galimybę tikrinti gyvenimo sąlygas, piniginės socialinės paramos naudojimą pagal paskirtį, turimą turtą ir užimtumą;

18.4. dalyvauti Savivaldybės administracijos organizuojamoje visuomenei naudingoje veikloje Savivaldybės tarybos patvirtinta tvarka.

19. Piniginės socialinės paramos gavėjas turi teisę:

19.1. susipažinti su sprendimu dėl piniginės socialinės paramos mokėjimo formos teikimo;

19.2. kreiptis į Skyrių dėl piniginės socialinės paramos mokėjimo formos pakeitimo.

 

VI. ATSAKOMYBĖ IR KONTROLĖ

 

20. Šio tvarkos aprašo bei kitų teisės aktų, reglamentuojančių piniginę socialinę paramą, įgyvendinimą savivaldybėje, organizuoja, administruoja ir kontroliuoja Skyrius.

21. Seniūnijų Atsakingi darbuotojai atsako už teisingą Kazlų Rūdos gyventojų dokumentų piniginei socialinei paramai gauti priėmimą, socialinių pašalpų ir kompensacijų skaičiavimą, kai būstas šildomas ir karštas vanduo ruošiamas naudojant kitas kuro ir energijos rūšis. Pažymų apie bendrai gyvenančių asmenų arba vieno gyvenančio asmens pajamas kompensacijoms skaičiuoti perdavimą kompensacijas skaičiuojantiems juridiniams asmenims. 

22. Neteisėtai išmokėtos piniginės socialinės paramos lėšos išieškomos Lietuvos Respublikos Piniginės socialinės paramos nepasiturintiems gyventojams įstatyme nustatyta tvarka.

 

VII. BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

23. Sprendimas dėl piniginės socialinės paramos teikimo gali būti skundžiamas Lietuvos Respublikos įstatymų ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka.

__________

 

Kazlų Rūdos savivaldybės

piniginės socialinės paramos teikimo

socialinę riziką patiriančių asmenų

tvarkos aprašo

1 priedas

 

 

 

SUSITARIMAS DĖL PAGALBOS PASKIRSTANT ASMENS/ŠEIMOS PAJAMAS

 

20.... m. ............................ ..... d.

Aš, .......................................................................................................................................................,

(vardas, pavardė, gimimo data ar asmens kodas)

gyvenantis (i).........................................................................................................................................,

(adresas)

sutinku, kad seniūnijos atsakingas darbuotojas.............................................................................................................................................

(vardas, pavardė)

tarpininkautų bei padėtų man paskirstant gaunamas pajamas.

 

 

................................

(parašas)

Eil. Nr.

Data

Suma

Pinigų panaudojimo tikslas (maistui, drabužiams, buitinėms prekėms, mokesčiams ir pan.)

Išlaidos

Pinigų likutis

Kliento parašas

Socialinio darbuotojo parašas