LIETUVOS RESPUBLIKOS APLINKOS MINISTRAS
ĮSAKYMAS
DĖL KLIMATO KAITOS PROGRAMOS PRIEMONĖS „FINANSINĖS PASKATOS NEVYRIAUSYBINIŲ ORGANIZACIJŲ VEIKLOMS IR (AR) VEIKSMAMS, FORMUOJANT KLIMATO POLITIKĄ IR INFORMUOJANT VISUOMENĘ APIE KLIMATO KAITĄ TVARKOS APRAŠO“ PATVIRTINIMO
2023 m. sausio 17 d. Nr. D1-24
Vilnius
Vadovaudamasis Lietuvos Respublikos klimato kaitos valdymo finansinių instrumentų įstatymo 10 straipsniu, įgyvendindamas Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2009 m. lapkričio 4 d. nutarimo Nr. 1443 „Dėl Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2009 m. lapkričio 4 d. nutarimo Nr. 1443 „Dėl įgaliojimų suteikimo įgyvendinant Lietuvos Respublikos klimato kaitos valdymo finansinių instrumentų įstatymą“ 1.2 papunktį ir vykdydamas Lietuvos Respublikos aplinkos ministerijos aplinkos apsaugos ir klimato kaitos valdymo plėtros programos pažangos priemonės Nr. 02-001-06-04-02 „Didinti klimato kaitos politikos veiksmingumą“ apraše, patvirtintame Lietuvos Respublikos aplinkos ministro 2022 m. birželio 1 d. įsakymu Nr. D1-160 „Dėl 2022–2030 metų plėtros programos valdytojos Lietuvos Respublikos aplinkos ministerijos aplinkos apsaugos ir klimato kaitos valdymo plėtros programos pažangos priemonės Nr. 02-001-06-04-02 „Didinti klimato kaitos politikos veiksmingumą“ aprašo patvirtinimo“, III skyriaus 7 punkte patvirtintą priemonę,
t v i r t i n u Klimato kaitos programos priemonės „Finansinės paskatos nevyriausybinių organizacijų veikloms ir (ar) veiksmams, formuojant klimato politiką ir informuojant visuomenę apie klimato kaitą“ tvarkos aprašą (pridedama).
PATVIRTINTA
Lietuvos Respublikos aplinkos ministro
2023 m. sausio 17 d. įsakymu Nr. D1-24
KLIMATO KAITOS PROGRAMOS PRIEMONĖS „FINANSINĖS PASKATOS NEVYRIAUSYBINIŲ ORGANIZACIJŲ VEIKLOMS IR (AR) VEIKSMAMS, FORMUOJANT KLIMATO POLITIKĄ IR INFORMUOJANT VISUOMENĘ APIE KLIMATO KAITĄ“ TVARKOS APRAŠAS
I SKYRIUS
BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Finansinės paskatos nevyriausybinių organizacijų (toliau – NVO) veikloms ir (ar) veiksmams, formuojant klimato politiką ir informuojant visuomenę apie klimato kaitą, tvarkos aprašas (toliau – Tvarkos aprašas) nustato kvietimo teikti paraiškas gauti projekto finansavimą sąlygas, reikalavimus paraiškoms, reikalavimus projekto išlaidoms, paraiškų vertinimui, mokėjimo prašymų teikimui, apmokėjimui ir projektų viešinimui.
2. Finansavimo tikslas – didinti klimato kaitos politikos įgyvendinimo veiksmingumą skatinant aplinkosauginių nevyriausybinių organizacijų visuomeninių interesų klimato kaitos srityje gynimą, siekiant įtraukti visuomenę formuojant politiką, darant poveikį teisėkūrai, didinti politikos formuotojų ir sprendimų priėmėjų atskaitingumą, teisėkūros procesų skaidrumą (toliau – advokacija).
3. Finansavimas teikiamas pagal Klimato kaitos programos (toliau – KKP) ir Lietuvos Respublikos aplinkos ministerijos aplinkos apsaugos ir klimato kaitos valdymo plėtros programos pažangos priemonės Nr. 02-001-06-04-02 „Didinti klimato kaitos politikos veiksmingumą“ apraše, patvirtintame Lietuvos Respublikos aplinkos ministro 2022 m. birželio 1 d. įsakymu Nr. D1-160 „Dėl 2022–2030 metų plėtros programos valdytojos Lietuvos Respublikos aplinkos ministerijos aplinkos apsaugos ir klimato kaitos valdymo plėtros programos pažangos priemonės Nr. 02-001-06-04-02 „Didinti klimato kaitos politikos veiksmingumą“ aprašo patvirtinimo“ (toliau – Pažangos priemonės aprašas), patvirtintą priemonę.
4. Finansine paskata bus remiamos veiklos, siekiančios daryti moksliniais įrodymais ir (ar) gerąja praktika paremtą poveikį teisėkūrai, advokaciją papildančios veiklos, pavyzdžiui, visuomenės informavimas ir švietimas, atitinkančios Tvarkos aprašo 2 punkte nurodytą tikslą. Remtini tik projektai, kurie gali daryti poveikį teisėkūrai, susijusiai su šiltnamio efektą sukeliančių dujų mažinimu žemės ūkio, transporto ir pramonės sektoriuose. Projekto rezultatyvumui apskaičiuoti naudojami pareiškėjo nustatyti kiekybiniai ir kokybiniai rodikliai, teikiami Tvarkos aprašo 1 priede „Papildomos informacijos prie paraiškos forma“.
5. Aplinkos ministerijos Aplinkos projektų valdymo agentūra (toliau – APVA) skelbia kvietimus teikti paraiškas, vertina mokėjimo prašymus, skiria finansavimą ir vykdo finansinės paskatos gavėjų (toliau – pareiškėjai) įsipareigojimų įgyvendinimo priežiūrą vadovaudamasi Tvarkos aprašu ir Pažangos priemonės aprašu.
6. Tvarkos apraše vartojamos sąvokos:
6.1. Mokėjimo prašymas – Lietuvos Respublikos aplinkos ministerijos Aplinkos projektų valdymo agentūrai per APVIS teikiamas Lietuvos Respublikos aplinkos ministerijos Aplinkos projektų valdymo agentūros direktoriaus įsakymu patvirtintos formos prašymas apmokėti ir (ar) kompensuoti projekto išlaidas.
6.2. Paraiška – Lietuvos Respublikos aplinkos ministerijos Aplinkos projektų valdymo agentūrai pareiškėjo teikiamas Lietuvos Respublikos aplinkos ministerijos Aplinkos projektų valdymo agentūros direktoriaus įsakymu patvirtintas nustatytos formos dokumentas gauti subsidiją iš Klimato kaitos programos lėšų.
6.3. Pareiškėjas – Tvarkos aprašo II skyriuje nurodytas ir Juridinių asmenų registre registruotas juridinis asmuo, nustatyta tvarka pateikęs Lietuvos Respublikos aplinkos ministerijos Aplinkos projektų valdymo agentūrai paraišką gauti finansavimą ir įgyvendinantis projektą.
6.4. Projekto įgyvendinimo laikotarpio pradžia – Lietuvos Respublikos aplinkos ministerijos Aplinkos projektų valdymo agentūros direktoriaus įsakymo, kuriuo priimtas sprendimas pareiškėjui skirti finansavimą, įsigaliojimo data.
6.5. Projekto įgyvendinimo laikotarpis – finansavimo sutartyje nustatytas laikotarpis, per kurį vykdoma projekto įgyvendinimo veikla (sutarčių pasirašymas, prekių, paslaugų įsigijimas, darbų atlikimas, įrangos montavimas, derinimas, paleidimas, eksploatacija).
6.6. Projekto įgyvendinimo laikotarpio pabaiga – projekto galutinio mokėjimo prašymo patvirtinimo data, kai baigta visa projekto veikla ir patirtos visos su projekto įgyvendinimu susijusios tinkamos finansuoti išlaidos (išskyrus šiltnamio efektą sukeliančių dujų sumažinimo stebėsenos ataskaitos patvirtinimo išlaidas).
6.7. Projekto vykdytojas – pareiškėjas, gavęs paramą Klimato kaitos programos advokacijos projektui įgyvendinti ir įgyvendinantis šį projektą.
6.8. Ūkinė veikla – gamybinė, komercinė, finansinė ar profesinė veikla, susijusi su prekių pirkimu ar pardavimu, išskyrus atvejus, kai fiziniai asmenys prekę įsigyja asmeniniams ir namų ūkio poreikiams tenkinti.
II SKYRIUS
SĄLYGOS GAUTI FINANSINĘ PARAMĄ
7. Pareiškėju gali būti nevyriausybinė organizacija, kuri:
7.2. nėra bankrutavusi, bankrutuojanti, likviduojama ir (arba) restruktūrizuojama, neturi mokestinės nepriemokos valstybės ir (arba) savivaldybės biudžetui arba kitiems valstybės fondams (išskyrus, kai mokesčių, delspinigių, baudų mokėjimas atidėtas Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatyta tvarka arba dėl šių mokesčių, delspinigių, baudų vyksta mokestinis ginčas). Jeigu pareiškėjas yra įsiskolinęs, parama gali būti teikiama, jei jis pateikia dokumentus, įrodančius, kad apmokėjo visus įsiskolinimus valstybei;
7.3. negali vykdyti ūkinės veiklos, arba, jeigu vykdo ūkinę veiklą, negali pagal Tvarkos aprašo projektą skirtų paramos lėšų naudoti savo vykdomai ūkinei veiklai;
7.4. vertinimo dieną yra pateikusi Juridinių asmenų registro tvarkytojui finansinių ataskaitų rinkinį;
7.6. vertinimo dieną yra įtraukta į darančių poveikį teisėkūrai sąrašą Skaidrių teisėkūros procesų informacinėje sistemoje (Skaidryje);
7.7. per pastaruosius 5 (penkerius) metus nuo paraiškos pateikimo yra įgyvendinusi bent 2 (du) nedidelės apimties politikos formavimo ir (ar) visuomenės informavimo projektus aplinkosaugos ir (ar) klimato kaitos švelninimo srityje, kurių vertė ne mažesnė kaip po 10 tūkst. Eur, arba bent 1 (vieną) didelės apimties projektą, kurio vertė ne mažesnė kaip 50 tūkst. Eur, arba per pastaruosius 5 (penkerius) metus kartu su darbuotoju, vykdysiančiu projektą, įgyvendinti bent 2 (du) nedidelės apimties politikos formavimo ir (ar) visuomenės informavimo projektai aplinkosaugos ir (ar) klimato kaitos švelninimo srityje, kurių vertė ne mažesnė kaip po 10 tūkst. Eur, arba bent 1 (vienas) didelės apimties projektas, kurio vertė ne mažesnė kaip 50 tūkst. Eur.
8. Dokumentus, įrodančius pareiškėjų atitiktį keliamiems reikalavimams, APVA gali patikrinti naudodamasi prieinamomis duomenų bazėmis ir registrais; jeigu tokią patikrą atlikti APVA funkcinių galimybių nepakanka ir (ar) jos laikinai neužtikrinamos, pareiškėjas APVA prašymu privalo pateikti dokumentus.
10. Projekto įgyvendinimo laikotarpis turi būti ne ilgesnis kaip 24 mėnesiai. APVA gali jį pratęsti vieną kartą ne ilgiau kaip 6 mėnesiams, dėl objektyvių, nuo pareiškėjo nepriklausančių priežasčių, kurių pareiškėjas negalėjo numatyti pateikdamas paraišką. Priėmusi sprendimą pratęsti projekto įgyvendinimo laikotarpį, APVA apie šį sprendimą per 10 darbo dienų informuoja pareiškėją per APVIS (https://apvis.apva.lt/). Projekto įgyvendinimo laikotarpis, įskaitant projekto įgyvendinimo pratęsimą, negali būti ilgesnis kaip 30 mėnesių.
III SKYRIUS
REIKALAVIMAI PROJEKTŲ PARAIŠKOMS
12. Paraiškos ir privalomų dokumentų elektroninės versijos teikiamos per APVIS. Paraiškos gali būti teikiamos 30 darbo dienų nuo kvietimo paskelbimo. Paraiškų atrankos būdas – konkursinis.
13. Paraišką, kai projektą įgyvendina daugiau kaip vienas juridinis asmuo, turi teisę teikti tik vienas juridinis asmuo, kitas projektą padedantis įgyvendinti juridinis asmuo paraiškoje nurodomas kaip projekto partneris. Su paraiška pateikiama bendradarbiavimo sutartis.
14. Pareiškėjas gali teikti tik vieną paraišką dalyvauti konkurse. Teikiantis paraišką dalyvauti konkurse pareiškėjas netenka teisės teikti kitą paraišką ir kaip projekto partneris. Projekto partneris gali būti partneris tik vienoje paraiškoje dalyvauti konkurse. Projekto partneris netenka teisės teikti kitą paraišką ir kaip projekto pareiškėjas. Nustačius, kad vienas iš šiame punkte nurodytų reikalavimų pažeistas, nesvarstoma nė viena pareiškėjo ar partnerio pateikta paraiška.
15. Su paraiška privalomi pateikti dokumentai:
15.1. papildoma informacija apie pareiškėją pagal Tvarkos aprašo 1 priede pateiktą Papildomos informacijos prie paraiškos formą;
15.3. įgaliojimas atstovauti pareiškėjui, išduotas Lietuvos Respublikos civilinio kodekso nustatyta tvarka, jei pareiškėjas įgalioja kitą fizinį ar juridinį asmenį už jį atlikti projekto įgyvendinimo veiksmus (pateikti paraišką ir (ar) mokėjimo prašymą). Įgaliojimą pasirašo pareiškėjo (juridinio asmens) vadovas;
15.4. planuojamų įsigyti projektui įgyvendinti būtinų prekių ar paslaugų kainą pagrindžiančius dokumentus (ne mažiau kaip trys komerciniai pasiūlymai, tiekėjų apklausų pažymos, pasirašytos paslaugų sutartys ar kiti dokumentai, rodantys rinkoje esančių atitinkamų produktų ar paslaugų vidutinius įkainius);
15.5. pareiškėjo ir jo darbuotojų patirtį pagrindžiančius dokumentus (pavyzdžiui, šalių pasirašytas darbo sutartis arba užsakovų pasirašytas pažymas (dokumentus), užsakovo ir (ar) projektą inicijavusios institucijos pasirašytus kt. dokumentus, įrodančius Tvarkos aprašo 1 priedo lentelėse nurodytą specialisto patirtį ir poziciją, priėmimo–perdavimo aktus, užsakovų rekomendacijas, projektų interneto svetaines ar kt. dokumentus, įrodančius tinkamą sutarties įvykdymą ir įsipareigojimą projekto įgyvendinimo laiku atstovauti pareiškėjui. Svarbu, kad dokumentuose būtų įrašyti projekto vykdymo laikotarpis, vertė ir tematika;
IV SKYRIUS
REIKALAVIMAI PROJEKTO IŠLAIDOMS
17. Jeigu pareiškėjas projektą įgyvendina kartu su projekto partneriu, projektui skiriama lėšų suma gali būti ne didesnė kaip 120 000 Eur.
18. Pareiškėjas privalo prisidėti prie projekto įgyvendinimo savo ir (ar) projekto partnerio lėšomis ne mažiau kaip 10 proc. projektui įgyvendinti skirtos lėšų sumos.
19. Išlaidos laikomos tinkamomis finansuoti, jeigu jos:
19.1. būtinos projektui įgyvendinti, numatytos paraiškoje ir su paraiška teikiamuose kainą pagrindžiančiuose dokumentuose, naudojamos tik projekto tikslams ir rezultatams pasiekti;
19.3. realiai padarytos ir apmokėtos nepažeidžiant Lietuvos Respublikos teisės aktų reikalavimų, įtrauktos į projekto vykdytojo apskaitą ir gali būti nustatomos, patikrinamos ir patvirtinamos atitinkamais apskaitos dokumentais, turinčiais visus Lietuvos Respublikos buhalterinės apskaitos įstatyme ir kituose teisės aktuose nustatytus apskaitos dokumentų rekvizitus;
20. Tinkamos finansuoti išlaidos skirstomos į projekto įgyvendinimo išlaidas ir projekto administravimo išlaidas.
21. Projekto administravimo išlaidos sudaro iki 20 proc. finansuojamos sumos dalies, kuri bus suteikiama be papildomo išlaidų detalizavimo lėšų pagrindimo ataskaitoje ir įtraukiama į pirmąjį mokėjimo prašymą.
22. Tinkamos finansuoti projekto įgyvendinimo išlaidos:
22.1. projekto veiklas vykdančio (ne administruojančio) personalo darbo užmokestis ir su juo susiję darbdavio mokesčiai, darbo užmokestis už kasmetines atostogas arba kompensacija už nepanaudotas atostogas. Darbo užmokestis projekte apskaičiuojamas valandomis (valandinis darbo apmokėjimo būdas) arba mėnesiais;
22.2. atlyginimai pagal autorines sutartis ir kitų atlygintinų paslaugų sutartis (dėstytojų, konsultantų, lektorių, ekspertų ir kitų specialistų darbo apmokėjimo išlaidos);
22.3. projekto dalyvių transporto išlaidos (transporto priemonių nuomos, transporto bilietų, įskaitant mėnesinius projekto įgyvendinimo laikotarpiu, vietinio transporto bilietus, įsigijimo išlaidos);
22.4. projekto viešinimo išlaidos (pvz., reklama, straipsnių parengimas, fotografavimas, plakatų maketavimas, dizainas ir spauda, transliavimas ir pan.);
23. Netinkamos finansuoti projekto išlaidos:
23.8. baudos, finansinės nuobaudos, bylų nagrinėjimo išlaidos, išeitinės išmokos ir kompensacijos, nedarbingumo išmokos, delspinigiai;
24. Pareiškėjai prekių pirkimus, susijusius su projekto įgyvendinimu, turi atlikti vadovaudamiesi Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymu arba Ūkio subjektų, kurie nėra perkančiosios organizacijos pagal Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymą, ir pirkimų vykdymo tvarkos aprašu, patvirtintu Lietuvos Respublikos aplinkos ministro 2010 m. rugsėjo 14 d. įsakymu Nr. D1-762 „Dėl Ūkio subjektų, kurie nėra perkančiosios organizacijos pagal Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymą ir nėra perkantieji subjektai pagal Lietuvos Respublikos pirkimų, atliekamų vandentvarkos, energetikos, transporto ar pašto paslaugų srities perkančiųjų subjektų, įstatymą, pirkimų vykdymo tvarkos aprašo patvirtinimo“, kai pareiškėjas nėra perkančioji organizacija.
25. Pareiškėjai turi vykdyti žaliuosius pirkimus vadovaudamiesi Lietuvos Respublikos aplinkos ministro 2011 m. birželio 28 d. įsakymu Nr. D1-508 „Dėl Produktų, kurių viešiesiems pirkimams taikytini aplinkos apsaugos kriterijai, sąrašų, Aplinkos apsaugos kriterijų ir Aplinkos apsaugos kriterijų, kuriuos perkančiosios organizacijos turi taikyti pirkdamos prekes, paslaugas ar darbus, taikymo tvarkos aprašo patvirtinimo“.
V SKYRIUS
PARAIŠKŲ VERTINIMAS IR SPRENDIMAS DĖL FINANSAVIMO SKYRIMO
26. Aplinkos ministerijai patvirtinus Pažangos priemonės aprašą, APVA suderina su ja kvietimo datą ir savo interneto svetainėje skelbia kvietimą teikti paraiškas ir susijusią informaciją.
28. Pareiškėjas, teikdamas paraišką APVA, užtikrina, kad projekto išlaidos nebus finansuojamos iš Lietuvos Respublikos valstybės ir savivaldybių biudžetų ar išteklių fondų, Europos Sąjungos arba ne Europos Sąjungos šalių valstybės institucijų lėšų, kitų nacionalinių programų. Šis reikalavimas netaikomas nuosavo finansinio indėlio (prisidėjimo) prie projekto išlaidų daliai.
29. Užregistruotų paraiškų vertinimą sudaro du etapai: administracinės atitikties vertinimas; turinio ir išlaidų pagrįstumo vertinimas.
30. Paraiškų administracinės atitikties vertinimą per 10 darbo dienų atlieka APVA. Pareiškėjo atitiktį Tvarkos aprašo II skyriaus ir paraiškų atitiktį III skyriaus reikalavimams APVA patikrina naudodamasi prieinamomis duomenų bazėmis ir registrais.
30.1. Jeigu vertinant paraišką nustatoma, kad paraiška užpildyta netinkamai, nepateikti ar netinkamai užpildyti papildomi dokumentai, nurodyti Tvarkos aprašo 15 punkte, pareiškėjui per APVIS siunčiamas pranešimas per nustatytą terminą, ne trumpesnį kaip 5 darbo dienos ir ne ilgesnį kaip 15 darbo dienų, patikslinti paraišką, pateikti trūkstamus dokumentus ar trūkstamą informaciją.
30.2. Jei per Tvarkos aprašo 30.1 papunktyje nurodytą terminą paraiška nepatikslinama ir (ar) nepateikiami trūkstami dokumentai, nenurodomos priežastys, kodėl per nustatytą terminą paraiška nepatikslinta, nepripažįstamos svarbiomis (pavyzdžiui, liga), paraiška atmetama. Paraiškos atmetimo priežastys nurodomos per APVIS.
31. Jeigu atliekant paraiškos administracinės atitikties vertinimą nustatoma, kad paraiška turi bent vieną esminį trūkumą, nurodytą Tvarkos aprašo 30 punkte, paraiška nebevertinama. Apie tai APVA raštu informuoja pareiškėją ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo administracinio vertinimo pabaigos nurodydama paraiškos atmetimo priežastis.
32. APVA atlikus paraiškų administracinės atitikties vertinimą, paraiškos, atitikusios Tvarkos aprašo II skyriuje nurodytus pareiškėjo ir III skyriuje nurodytus paraiškos reikalavimus, perduodamos ekspertų vertinimo tarybai, sudarytai aplinkos ministro įsakymu, ir pradedamas turinio ir išlaidų pagrįstumo vertinimas.
33. Paraiškos turinio ir išlaidų pagrįstumo vertinimui atlikti gauta informacija yra konfidenciali. Ji negali būti viešinama, naudojama su vertinimu nesusijusiais tikslais.
36. Ekspertai paraišką vertina pagal šiuos kriterijus:
36.4. pareiškėjo (ir projekto partnerio) organizacijos patirtis arba pareiškėjo (ir projekto partnerio) specialistų patirtis arba pareiškėjo (ir projekto partnerio) organizacijos ir jos samdomo projekto įgyvendinimui specialisto patirtis;
37. Ekspertai paraiškai pagal kiekvieną Tvarkos aprašo 36.1–36.5 papunkčiuose ir Tvarkos aprašo 2 priede nurodytą kriterijų ir galimų balų skaičių skiria balus. Kai vertinant paraišką pagal tam tikrą kriterijų skiriamas ne maksimalus galimas Tvarkos aprašo 2 priede nurodytas balų skaičius, nurodomi tokio sprendimo argumentai ir motyvai.
38. Bendras paraiškai ekspertų skirtas balas paskaičiuojamas visų vertinusių ekspertų skirtus balus susumavus ir išvedus jų aritmetinį vidurkį. Jeigu bent vieno iš trijų ekspertų vertinimas tai pačiai paraiškai skiriasi nuo kitų ekspertų vertinimo vidurkio daugiau kaip 20 balų, vertinimui papildomai pasitelkiamas ketvirtas ekspertas įvertinti paraišką.
39. Įvertinę paraiškas, užpildytas ir pasirašytas Tvarkos aprašo 2 priede nurodytas formas, ekspertai ne vėliau kaip per 20 darbo dienų nuo paraiškų gavimo dienos jas perduoda APVA.
41. APVA apibendrina ekspertų pateiktus paraiškų vertinimo rezultatus, išvadas, pasiūlymus ir sudaro paraiškų, kurioms ekspertai siūlo skirti finansavimą, sąrašą, kuriame paraiškos surašomos pagal ekspertų skirtus vertinimo balus – nuo didžiausio iki mažiausio, rezervinių paraiškų sąrašą ir paraiškų, kurioms ekspertai nesiūlo skirti finansavimo, sąrašą.
42. Lėšos skiriamos daugiausia vertinimo balų surinkusioms paraiškoms, atsižvelgiant į bendrą lėšų kiekį.
43. Apibendrintą informaciją pagal Tvarkos aprašo 41 punktą APVA pateikia ekspertų vertinimo tarybai. Ekspertų vertinimo taryba posėdyje priima sprendimą dėl galutinio ar dalinio finansuojamų, rezervinių ir nefinansuojamų projektų sąrašo.
45. Ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo Tvarkos aprašo 44 punkte nurodyto įsakymo patvirtinimo dienos finansuojamų projektų sąrašas paskelbiamas APVA interneto svetainėje apva.lt ir (ar) Aplinkos ministerijos interneto svetainėje am.lrv.lt.
46. Per 5 darbo dienas nuo Tvarkos aprašo 45 punkte nurodytos informacijos paskelbimo dienos APVA per APVIS informuoja pareiškėjus, kurių paraiškos bus finansuojamos.
47. Pareiškėjas, APVA direktoriaus įsakymu skyrus finansavimą, bet kada turi teisę atsisakyti finansavimo. Apie atsisakymą pareiškėjas informuoja APVA pateikdamas prašymą per APVIS, nurodydamas atsisakymo aplinkybes ir (ar) priežastis, kurių nebuvo galima numatyti paraiškos teikimo ir vertinimo metu. Pareiškėjas privalo ne vėliau kaip per 10 darbo dienų grąžinti išmokėtą finansavimą ar jo dalį.
48. Pareiškėjas privalo laikytis įsipareigojimų, kurie nurodyti pateiktoje paraiškoje, pareiškėjo deklaracijoje ir Tvarkos apraše. Pareiškėjui nevykdant pareiškėjo deklaracijoje, paraiškoje ir Tvarkos apraše nustatytų reikalavimų, APVA turi teisę priimti sprendimą sustabdyti finansavimo teikimą, sumažinti išmokamo finansavimo dalį, susigrąžinti išmokėtą finansavimą arba taikyti finansines korekcijas APVA direktoriaus įsakymu nustatyta tvarka.
49. Paraiškoje nurodytos informacijos pakeitimus, neturinčius poveikio projekto apimčiai, tikslui ir rodikliams pasiekti, galima suderinti su APVA raštu, jeigu:
49.1. perkeliama iki 30 procentų sąmatos išlaidų kategorijos lėšų sumos. Perkeliant lėšas, sąmatos išlaidų kategorijos lėšų suma negali padidėti daugiau kaip 30 procentų;
49.2. lėšos perkeliamos į kitą sąmatos išlaidų kategoriją, išskyrus administravimo išlaidų kategoriją;
50. Projekto vykdytojas informuoja APVA raštu apie numatomus pakeitimus ne vėliau kaip prieš 10 darbo dienų iki planuojamų pakeitimų. APVA išnagrinėja ir atsako per 10 darbo dienų.
VI SKYRIUS
MOKĖJIMO PRAŠYMŲ TEIKIMAS, APMOKĖJIMAS IR PRIEŽIŪRA
52. Pareiškėjo prašymu, APVA priima sprendimą skirti iki 30 procentų avansą. Avansinis mokėjimas atliekamas pareiškėjui pateikus avansinio mokėjimo prašymą per APVIS ir finansų įstaigos ar draudimo įmonės garantiją, laidavimo raštą ar laidavimo draudimo raštą dėl avanso sumos. Sumokėta avansinė lėšų suma proporcingai atskaitoma iš mokėjimo. Užpildytą avansinio mokėjimo prašymą APVA patikrina per 15 darbo dienų ir perduoda Nacionaliniam bendrųjų funkcijų centrui prašyme nurodytą avansinio mokėjimo sumą išmokėti pareiškėjui į prašyme nurodytą banko sąskaitą arba nurodo pareiškėjui finansų įstaigos ar draudimo įmonės garantijos, laidavimo rašto ar laidavimo draudimo rašto trūkumus, kuriuos pareiškėjas turi ištaisyti per 5 darbo dienas.
53. Įgyvendinant projektus, finansuojamus pagal Tvarkos aprašą, projekto išlaidos apmokamos įgyvendinus veiklas, pateikus tarpinius ir galutinį mokėjimo prašymą per APVIS, pagal iš anksto su APVA suderintą grafiką (išskyrus avansinio mokėjimo prašymą).
54. Projekto vykdytojas projekto įgyvendinimo metu APVA per APVIS teikia mokėjimo prašymus su papildomais dokumentais:
54.1. išlaidas pagrindžiančių ir apmokėjimą įrodančių dokumentų kopijos:
54.1.1. projekte dirbančių darbuotojų darbo sutartys arba projekto vykdytojo vadovo sprendimai (įsakymai ir pan.) paskirti darbuotoją dirbti projekte;
54.1.2. darbo laiko projektui vykdyti apskaitos žiniaraščiai, darbo užmokesčio apskaitos žiniaraščiai ir kt.;
54.1.4. prekių ir paslaugų tiekėjų pateiktos sąskaitos faktūros, pirkimo ir pardavimo kvitai ar lygiaverčiai įrodantys dokumentai. Išankstinė sąskaita nėra išlaidas pagrindžiantis dokumentas;
54.1.6. banko arba kitos kredito įstaigos sąskaitos išrašai, mokėjimo nurodymai, kasos išlaidų orderiai, įrodantys, kad pagal išlaidas pagrindžiančius dokumentus atliktas mokėjimas;
54.2. per ataskaitinį laikotarpį įgyvendintų veiklų, viešinimo priemonių įrodymai (plakatų maketai, lankstinukai, nuotraukos, vaizdo įrašai, kvietimai, renginio dalyvių sąrašai, pažymėjimai, programos, dalijamoji medžiaga, straipsniai, internetinės nuorodos į vykusius renginius, skelbimai apie juos, skelbta informacija, ekrano nuotraukos ir kt.).
55. Teikiant galutinį mokėjimo prašymą, projekto vykdytojas papildomai pateikia Tvarkos aprašo 3 priede nustatytos formos finansuojamo projekto galutinės ataskaitos santrauką.
56. Projekto vykdytojas yra atsakingas už savo atstovaujamos institucijos ir visų projekte dalyvaujančių partnerių projekto išlaidas pagrindžiančių dokumentų teisingumą.
57. Projekto vykdytojas, teikdamas mokėjimo prašymą, privalo patikrinti kiekvieno paslaugų teikėjo ar prekių tiekėjo pateiktos sąskaitos arba kito išlaidas pagrindžiančio dokumento atitiktį Tvarkos aprašo, projekto finansavimo sutarties, paslaugų teikimo ar prekių tiekimo sutarties sąlygoms (kai tokia sutartis sudaryta) ir įpareigoti tai atlikti projekto partnerį (kai išlaidas daro partneris).
58. Projekto vykdytojo pateikiami išlaidas pagrindžiantys dokumentai turi atitikti šiuos reikalavimus: dokumentų kopijos turi būti ryškios ir įskaitomos; dokumentams, pateiktiems ne lietuvių kalba, pateikiami vertimai ar santraukos; dokumentuose, sąskaitų išrašuose ar kituose buhalterinės apskaitos dokumentuose turi būti įrašyta, kad dokumentas pateisina konkretaus projekto išlaidas.
59. Išlaidos mokėjimo prašyme nurodomos eurais. Išlaidos kita valiuta mokėjimo prašyme ir ataskaitoje nurodomos eurais vadovaujantis Lietuvos Respublikos buhalterinės apskaitos įstatymu.
60. APVA, gavusi mokėjimo prašymą, vadovaudamasi projekto vykdytojo pateiktais projekto įgyvendinimą įrodančiais dokumentais, nustato, ar išlaidos atitinka Tvarkos aprašo IV skyriuje nustatytus reikalavimus, neviršija APVA direktoriaus įsakyme nurodytos subsidijos sumos.
61. Jeigu su mokėjimo prašymu pateikti ne visi reikalaujami dokumentai ir (arba) mokėjimo prašymas užpildytas netinkamai, trūksta duomenų, be kurių APVA negali išmokėti pareiškėjui subsidijos, pareiškėjas per 10 darbo dienų nuo Agentūros kreipimosi turi pateikti trūkstamus dokumentus ir (ar) patikslinti mokėjimo prašymą. Jei per nurodytą terminą mokėjimo prašymas nepatikslinamas ar nepateikiami trūkstami dokumentai ir nurodomos priežastys, dėl kurių nebuvo galima per nurodytą terminą patikslinti mokėjimo prašymo, nepripažįstamos svarbiomis, mokėjimo prašymas atmetamas.
62. Jei trūkumų nenustatoma, mokėjimo prašymas apmokamas ne vėliau kaip per 60 kalendorinių dienų nuo tinkamai pateikto mokėjimo prašymo registravimo APVIS dienos.
63. Neteisingai apskaičiuotą ir pareiškėjui pervestą subsidijos dalį projekto vykdytojas privalo grąžinti APVA per 10 darbo dienų nuo pareikalavimo dienos.
64. Projekto vykdytojui neįgyvendinus projekto per projekto įgyvendinimo laikotarpį, jam skirtos nepanaudotos lėšos nesumokamos, avansu išmokėtos ir nepanaudotos lėšos grąžinamos APVA per 5 darbo dienas. Per nurodytą terminą negrąžintos pagal paskirtį nepanaudotos lėšos išieškomos iš projekto vykdytojo teisės aktuose nustatyta tvarka.
VII SKYRIUS
REIKALAVIMAI PROJEKTO VYKDYTOJUI
67. Projekto vykdytojas privalo:
67.1. paskirti projekto vadovą ir, jei reikia, suformuoti atitinkamą kvalifikaciją ir (ar) patirtį turinčią projekto vykdymo komandą su nustatytomis funkcijomis ir atsakomybe;
VIII SKYRIUS
PROJEKTŲ VIEŠINIMAS
69. Finansuojamas projektas turi būti viešinamas tokiais būdais:
69.1. informacija apie projekto tikslą, veiklas, laukiamus ar pasiektus rezultatus, trukmę, skirto finansavimo suma paskelbiama projekto vykdytojo ir, jei yra, projekto partnerio (-ių) interneto svetainėje ir (ar) projekto vykdytojo socialinių tinklų paskyroje per vieną mėnesį nuo sprendimo skirti finansavimą priėmimo datos;
70. Projektų vykdytojai, atsižvelgdami į įgyvendinamų projektų specifiką, gali pasirinkti papildomas informavimo ir viešinimo priemones, jų nuomone, tinkamas ir stiprinančias informacijos apie projektą sklaidą – pvz., mobiliuosius stendus, komunikaciją socialiniuose tinkluose, straipsnius spaudoje, radijo ar televizijos reportažus, spaudos konferencijas ir pan. Viešinimo priemonės, jų kiekis turi būti pasirenkami ir planuojami atsižvelgiant į įgyvendinamo projekto mastą, pobūdį, tikslinę auditoriją.
71. Viešinant projektą privaloma nurodyti, kad projektas (pavadinimas ir projekto vykdytojas (-jai) finansuojamas Klimato kaitos programos, kurią administruoja APVA, lėšomis „Projektas finansuojamas Klimato kaitos programos lėšomis, kurią administruoja Aplinkos ministerijos Aplinkos projektų valdymo agentūra“, APVA ir Aplinkos ministerijos logotipais, kurių pavyzdžiai skelbiami APVA ir Aplinkos ministerijos interneto svetainėse.
72. Projektas ir jo viešinimas negali būti naudojami politinei reklamai, t. y. už užmokestį skleidžiant informaciją žiniasklaidos priemonėse (televizijoje, radijuje, internete ir spaudoje) apie valstybės politiko, politinės partijos, politinės partijos nario ar politinės kampanijos dalyvio arba jų vardu vykdomą veiklą.
73. APVA, nustačiusi, kad projekto veiklos ir jų viešinimas naudojami politinei reklamai, inicijuoja išmokėtų lėšų projektinei veiklai susigrąžinimą, projekto vykdytojas pervestą subsidiją privalo grąžinti APVA per 10 darbo dienų nuo pareikalavimo dienos.
XI SKYRIUS
SPRENDIMŲ APSKUNDIMAS IR DOKUMENTŲ SAUGOJIMAS
75. APVA kaupia ir sistemina informaciją apie projektų įgyvendinimą, saugo susirašinėjimą su projektų vykdytojais, projektų paraiškas, sutartis, vykdymo ataskaitas ir projektų išlaidas pagrindžiančių dokumentų kopijas.
76. Visus projekto įgyvendinimo dokumentus projekto vykdytojas ir partneris turi saugoti ne trumpiau kaip 10 metų įgyvendinus projektą.
77. APVA turi teisę priimti sprendimą dėl išmokėtų lėšų ar jų dalies susigrąžinimo ir (ar) subsidijos teikimo nutraukimo arba finansinių korekcijų taikymo, jeigu pareiškėjas nesilaiko projekto pareiškėjo deklaracijos sąlygų.
78. Pareiškėjai ir projektų vykdytojai APVA sprendimus, veiksmus ar neveikimą turi teisę skųsti Lietuvos administracinių ginčų komisijai Lietuvos Respublikos ikiteisminio administracinių ginčų nagrinėjimo tvarkos įstatyme nustatyta tvarka arba administraciniam teismui Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatyme nustatyta tvarka.
_____________
Klimato kaitos programos priemonės „Finansinės paskatos nevyriausybinių organizacijų veikloms ir (ar) veiksmams, formuojant klimato politiką ir informuojant visuomenę apie klimato kaitą“ tvarkos aprašo
1 priedas
(Papildomos informacijos prie paraiškos forma)
____________________________________
(organizacijos pavadinimas)
(data)
(vieta)
1. Informacija apie pareiškėją (ne daugiau kaip vienas puslapis): |
Organizacijos veiklos pobūdis ir patirtis veiklose, susijusiose su šiuo klimato kaitos švelninimo projektu, gebėjimas valdyti ir vykdyti projektus |
|
2. Projekto poreikio pagrindimas (ne daugiau kaip vienas puslapis): |
Kokia problema sprendžiama, pagrįsti sprendžiamos problemos aktualumą ir reikšmingumą vietiniu, regioniniu ir nacionaliniu lygmeniu, kaip projektas dera su Lietuvos Respublikos ir tarptautiniais klimato kaitos švelninimo politikos strateginiais tikslais ir priemonėmis, tarptautinių organizacijų rekomendacijomis, visuotinai pripažinta ar mokslo įrodymais grįsta praktika, pagrįsti prioriteto (-ų) pasirinkimą, projekto veiklų tęstinumas įgyvendinus projektą. |
|
3. Projekto tikslai ir uždaviniai, laukiami rezultatai:
3.1. Tikslas – (nurodyti tikslą (-us). Projekto tikslas turi spręsti pareiškėjo keliamą ir projektu sprendžiamą problemą, turi būti aiškus, suprantamas, pasiekiamas ir realus) |
|||
Uždaviniai ( kokių veiksmų imsitės pasiekti projekto tikslą, kaip tikslas bus realizuojamas) |
Veiklų aprašymas |
Laukiami kiekybiniai ir kokybiniai rezultatai, poveikis tikslinėms grupėms, pasiekimo rodikliai (tikslūs ir įvertinami projekto tikslo pasiekimo kriterijai ir jų rodikliai) |
|
Veiklos tipas (mokslinių tyrimų, ekspertų komentarų viešinimas, ekspertinės išvados ir pasiūlymai teisės aktų projektams, dalyvavimas darbo grupėse, Seimo Aplinkos apsaugos (ar kt.) komitetuose, teisinės konsultacijos, viešosios diskusijos, mokymai, kvalifikacijos tobulinimas, viešinimas) ir pavadinimas |
Veiklos tikslinė grupė ir planuojamas veiklų skaičius, planuojamas laikotarpis (kokiai tikslinei grupei (-ėms) skirta, kokio pobūdžio veikla, nuotolinė ar kontaktinė, planuojamas bendras per projekto įgyvendinimo laikotarpį šios veiklos (-ų) skaičius (pvz., renginių, mokymų skaičius, leidinių tiražas), veiklos trukmė (pvz., kokios trukmės valandomis renginys, mokymai, kiek vidutiniškai valandų vienas dalyvis kels kvalifikaciją) |
||
3.1.1. |
3.1.1.1. |
3.1.1.1. |
3.1.1.1.1. |
|
3.1.1.2. |
3.1.1.2. |
3.1.1.1.2. |
|
|
|
|
3.1.2. |
3.1.2.1. |
3.1.2.1. |
|
|
3.1.2.2. |
3.1.2.2. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
3.2. Tikslas – |
|||
3.2.1. |
|
|
3.2.1. |
|
|
|
|
3.2.2. |
|
|
3.2.2. |
|
|
|
|
4. Projekto rezultatų pasiekimo rizikos:
4.1. Projekto rezultatų pasiekimo rizikos (pagal 4 lentelės skiltyje „Laukiami kiekybiniai ir kokybiniai rezultatai“ pateiktą informaciją)
Eil. Nr. |
Projekto tikslo pasiekimo rodiklis (-iai) (informacija perkeliama iš Paraiškos 3.1.1.1.1, 3.1.1.1.2 ir kt. papunkčių) |
Rizikos, kurioms esant tikslas ir rodikliai gali būti nepasiekti (kokie veiksniai ar aplinkybės gali sutrukdyti pasiekti numatytus rodiklius ir projekto tikslą, koks galimas jų poveikis projekto įgyvendinimui ir laukiamam rezultatui) |
Rizikų valdymas (prevencinės priemonės rizikoms valdyti) |
|
|
|
|
|
|
|
|
4.2. Kokiomis priemonėmis, metodikomis bus vertinami projekto įgyvendinimo rezultatai, ar projektas pasiekė numatytus tikslus,
kaip bus vertinamas projekto veiklų veiksmingumas?
|
4.3. Numatomų projekto rezultatų tęstinumas ir panaudojimas
(kaip pasibaigus projektui projekto vykdytojas užtikrins projektų rezultatų panaudojimą, kaip šiais rezultatais galės naudotis
tikslinės grupės, visuomenė)
|
5. Projekto sąmata (ne daugiau kaip 5 puslapiai)
Išlaidos pagal projekto veiklas |
|||
Eil. Nr. |
Išlaidų kategorija (pvz., viešinimas, darbo užmokestis, IT paslaugos) |
Suma (Eur) |
Išlaidų pagrindimas (planuojamos išlaidos kiekvienoje kategorijoje nurodant veiklas ir jų skaičiavimus: fiziniai kiekiai, vienetai, vieneto kaina ir bendra suma, nuorodos į išlaidas pagrindžiančius dokumentus pagal Tvarkos aprašo 15.4 papunktį) |
I. Projekto vykdymo išlaidos |
|||
1. |
|
|
|
2. |
|
|
|
3. |
|
|
|
4. |
|
|
|
5. |
|
|
|
Iš viso: |
|
|
|
II. Projekto administravimo išlaidos |
|||
1. |
Administravimas |
(iki 20 proc. projekto vertės) |
|
III. Pareiškėjo privalomas nuosavas piniginis indėlis, savanoriškas darbas ir kiti finansavimo šaltiniai (Eur) |
|||
1. |
|
|
|
2. |
|
|
|
3. |
|
|
|
Iš viso: |
|
|
|
Iš viso projekto išlaidų (I + II + III): |
|
|
6. Pareiškėjo (ir projekto partnerio) organizacijos patirtis (privalomi projektai pagal Tvarkos aprašo 7.7 punktą): |
|
|||||
Eil. Nr.
|
Pareiškėjo (arba partnerio) organizacijos pavadinimas |
Įvykdytos sutarties (projekto) pavadinimas |
Įvykdytos sutarties ir (ar) užbaigto projekto objekto trumpas aprašymas ir vertė (Eur su PVM) |
Įvykdytos sutarties ir (ar) užbaigto projekto vykdymo laikotarpis (pradžia ir pabaiga „nuo – iki“ mėnesių tikslumu) |
Užsakovas, jo kontaktiniai duomenys |
Pridedamo dokumento*, patvirtinančio tinkamą sutarties (projekto) įvykdymą, pavadinimas, data ir Nr. |
1. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
... |
|
|
|
|
|
|
7. Pareiškėjo specialistų, dalyvausiančių projekte, patirtis (privalomi projektai pagal Tvarkos aprašo 7.7 punktą):
Eil. Nr. |
Specialisto vardas, pavardė |
Vaidmuo, pareigos projekte (projekto administravimo komandos narys, tiesioginis veiklos vykdytojas, jo funkcijos, atsakomybės projekte) |
Įvykdytos sutarties (projekto) pavadinimas |
Įvykdytos sutarties ir (ar) užbaigto projekto objekto trumpas aprašymas ir vertė (Eur su PVM) |
Įvykdytos sutarties ir (ar) užbaigto projekto vykdymo laikotarpis (pradžia ir pabaiga „nuo – iki“ mėnesių tikslumu) |
Užsakovas, jo kontaktiniai duomenys |
Specialisto vaidmuo nurodytos įvykdytos sutarties ir (ar) užbaigto projekto vykdyme (vaidmuo pagrindinės veiklos ir (ar) funkcijos, kurias atliko) |
Pridedamo dokumento*, patvirtinančio tinkamą sutarties (projekto) įvykdymą, pavadinimas, data ir Nr. |
1.
|
Pirmas specialistas |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||
... |
|
|
|
|
|
|
||
2. |
Antras specialistas |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||
... |
|
|
|
|
|
|
||
|
... |
|
|
|
|
|
|
|
* Pateikiami dokumentai, patvirtinantys tinkamą sutarties (projekto) įvykdymą (pvz., šalių pasirašytų paslaugų perdavimo–priėmimo aktai ar užsakovo pasirašytos pažymos ir (ar) atsiliepimai arba užsakovo ir (ar) projektą inicijavusios institucijos pasirašyti dokumentai ar kiti dokumentai (pavyzdžiui, renginio darbotvarkė, dalyvių sąrašas ir kt.), kopijos).
8. Organizacijos ir (ar) specialistų dalyvavimas formuojant klimato politiką ( pavadinimai komitetų, komisijų ar darbo grupių, kuriuose dalyvauta, vaidmuo ir svarbiausi priimti sprendimai)
|
|
|
|
|
|
9. Pareiškėjo partnerio (-ių) duomenys: |
||
|
I partneris |
II partneris |
Pavadinimas |
|
|
Juridinio asmens teisinė forma, kodas |
|
|
Registracijos adresas |
|
|
Korespondencijos adresas (jei skiriasi nuo registracijos adreso) |
|
|
Kontaktinis telefonas |
|
|
Elektroninis paštas (susirašinėti) |
|
|
Kontaktinis asmuo projektui (vardas, pavardė, pareigos) |
|
|
Vaidmuo projekte (nurodyti veiklas) |
|
|
10. Su paraiška teikiami priedai : |
||
Eil. Nr. |
Dokumentas |
Lapų skaičius |
1. |
Pareiškėjo darbuotojų, kurie dalyvaus įgyvendinant projektą, gyvenimo aprašymai |
|
2. |
Bendradarbiavimo sutarčių, patvirtinančių bendradarbiavimą su projekto partneriais, kopijos |
|
4. |
Įgaliojimas pasirašyti paraišką (jei paraišką pasirašo ne organizacijos vadovas) |
|
5. |
Planuojamų įsigyti projektui įgyvendinti būtinų prekių ar paslaugų kainą pagrindžiantys dokumentai |
|
6. |
Pareiškėjo ir jo darbuotojų patirtį pagrindžiantys dokumentai (pavyzdžiui, šalių pasirašytos darbo sutartys arba užsakovų pasirašytos pažymos (dokumentai), užsakovo ir (ar) projektą inicijavusios institucijos pasirašyti kt. dokumentai, įrodantys specialisto patirtį ir poziciją, priėmimo–perdavimo aktai, užsakovų rekomendacijos, dalyvavimo komiteto ar komisijose įrodymo dokumentai, ar kt. dokumentai, įrodantys tinkamą sutarties (projekto) įvykdymą) |
|
7. |
Deklaracija |
|
Pateikiamų dokumentų lapų skaičius, iš viso: |
|
|
Organizacijos vadovo arba įgalioto asmens pareigos, parašas, vardas, pavardė, data |
Klimato kaitos programos priemonės „Finansinės paskatos nevyriausybinių organizacijų veikloms ir (ar) veiksmams, formuojant klimato politiką ir informuojant visuomenę apie klimato kaitą“ tvarkos aprašo
2 priedas
(Projekto turinio ir išlaidų pagrįstumo vertinimo klausimyno forma)
(projekto registracijos numeris, organizacijos pavadinimas)
(projekto pavadinimas)
PROJEKTO TURINIO IR IŠLAIDŲ PAGRĮSTUMO
VERTINIMO FORMA
________________________Nr.
(dokumento registravimo data ir numeris)
Pažymėkite (X): |
Taip |
Ne* |
Ar projektas atitinka klimato kaitos švelninimo transporto, žemės ūkio arba pramonės sektoriuose tematiką? |
|
|
* Jei pažymėta „Ne“, projektas nevertinamas.
Eil. Nr. |
Vertinimo kriterijaus pavadinimas |
Galimi skirti balai |
Eksperto įvertinimas balais |
Skiriamų balų pagrindimas |
1. |
Projekto poreikio pagrindimas (problemos apibrėžimas ir aktualumas) (bendras balas negali viršyti 20 balų) |
0–20 |
|
|
1.1 |
ŠESD mažinimo galimybės |
0-10 |
|
|
1.1.1 |
ŠESD mažinimo galimybės transporto, žemės ūkio ir pramonės sektoriuose |
10 |
|
|
1.1.2. |
ŠESD mažinimo galimybės viename iš šių sektorių: transporto arba žemės ūkio sektoriuose arba pramonės |
6 |
|
|
1.1.3. |
ŠESD mažinimo galimybės bet kuriame kitame sektoriuje (neįtraukiami transporto, žemės ūkio ar pramonės sektoriai) |
4 |
|
|
1.1.4 |
Nėra ŠESD mažinimo galimybių |
0 |
|
|
1.2. |
Problemos mastas |
0-6 |
|
|
1.2.1 |
nacionalinis |
6 |
|
|
1.2.2. |
regioninis |
4 |
|
|
1.2.3. |
lokalus |
2 |
|
|
1.3. |
Sąsaja su teisės aktais, įgalinančiais ŠESD mažinimo veiksmus; tarptautiniais dokumentais. |
0-4 |
|
|
1.3.1 |
Sąsaja su teisės tarptautiniais ir nacionaliniais aktais |
4 |
|
|
1.3.2. |
Sąsaja su teisės nacionaliniais aktais |
2 |
|
|
1.3.3. |
Nėra sąsajų |
0 |
|
|
2. |
Veiklų įgyvendinimo plano aiškumas, pagrįstumas, nuoseklumas |
0–20 |
|
|
2.1. |
Veiklų įgyvendinimo planas |
0-10 |
|
|
2.1.1 |
Veiklų įgyvendinimo planas aiškus, išsamus, pagrįstas, nuoseklus ir detalus |
10 |
|
|
2.1.2. |
Neatitinka vieną ar kelis kriterijus, išvardintus 2.1.1. punkte |
5 |
|
|
2.1.3. |
Neatitinka visų kriterijų, išvardintų 2.1.1. punkte |
0 |
|
|
2.2. |
Numatytų veiksmų tikslingumas konkretiems teisėkūros procesams |
0-6 |
|
|
2.2.1 |
Numatytas veiksmų poveikis konkretiems teisėkūros procesams |
6 |
|
|
2.2.2. |
Nėra numatytas veiksmų poveikis konkretiems teisėkūros procesams |
0 |
|
|
2.3. |
sinergija tarp švietimo veiklų ir visuomenės mobilizacijos, siekiant daryti poveikį teisėkūrai |
0-4 |
|
|
2.3.1 |
Aiški sinergija tarp švietimo veiklų ir advokacijos (švietimo veiklos kaip papildančios advokaciją) |
4 |
|
|
2.3.2. |
Nėra sinergijos tarp švietimo veiklų ir advokacijos (švietimo veiklos kaip papildančios advokaciją) |
0 |
|
|
3. |
||||
3. |
Projekto rezultatai, jų efektyvumas ir tęstinumas (bendras balas negali viršyti 20 balų) |
0–20 |
|
|
3.1. |
Projekto rezultatai, vertinimo metodika, planuojamos veiklos ir jų atitiktis projekto tikslui (-ams). Siekiamo tikslo (-ų) pagrindimas ir apibrėžtis |
0-10 |
|
|
3.1.1 |
Nurodyti konkretūs ir aiškūs projekto rezultatai, sąsajos su planuojamų veiklų įgyvendinimu, išmatuojami ir vertinami rodikliai, tinkama vertinimo metodika, metodologijos aiškumas, išsamumas, pagrįstumas įrodymais, planuojamų veiklų atitiktis projekto tikslui (-ams), kurie yra konkretūs, pamatuojami, pasiekiami, prasmingi ir apibrėžti laike (angl. SMART) |
10 |
|
|
3.1.2. |
Atitinka kriterijus, išvardintus 3.1.1. punkte, išskyrus vertinimo metodikos, metodologijos aiškumą, išsamumą, pagrįstumą įrodymais. |
6 |
|
|
3.1.3. |
Atitinka kriterijus, išvardintus 3.1.1. punkte, bet planuojamos veiklos neatitinka projekto tikslui (-ams), tikslai yra nekonkretūs, nepamatuojami, nepasiekiami, neprasmingi ir (ar) neapibrėžti laike (angl. SMART) |
4 |
|
|
3.1.4. |
Neatitinka kriterijų, išvardintų 3.1.1. punkte |
0 |
|
|
3.2. |
Projekto veiklų tęstinumas |
0-6 |
|
|
3.2.1 |
Projektas yra didesnio proceso dalis |
6 |
|
|
3.2.2. |
Projektas baigtinis |
0 |
|
|
3.3. |
Ekonominis naudingumas |
0-4 |
|
|
3.3.1. |
Sąmata adekvati laukiamiems rezultatams, aiškios sąsajos su planuojamų veiklų įgyvendinimu ir laukiamais rezultatais |
4 |
|
|
3.3.2. |
Nėra aiškios sąmatos sąsajos su planuojamų veiklų įgyvendinimu ir laukiamais rezultatais |
0 |
|
|
4. |
Pareiškėjo ir (ar) projekto partnerio organizacijos/specialisto/organizacijos ir specialisto patirtis (bendras balas negali viršyti 30 balų) (pildoma tik vieną reikalingą 4.1. ar 4.2., ar 4.3 skiltį) |
0–30 |
|
|
4.1. |
Pareiškėjo ir (ar) projekto partnerio organizacijos patirtis (bendras balas negali viršyti 30 balų) |
0–30 |
||
4.1.1. |
Per pastaruosius 5 (penkerius) metus įgyvendintų politikos formavimo ir (ar) visuomenės informavimo sutarčių (projektų) aplinkosaugos srityje, kurių kiekvienos vertė ne mažesnė kaip 10 000,00 Eur (su PVM), skaičius (vnt.). |
1 projektas – 3 balai |
|
|
4.1.2. |
Per pastaruosius 5 (penkerius) metus įgyvendintų politikos formavimo ir (ar) visuomenės informavimo sutarčių (projektų) aplinkosaugos srityje, kurių kiekvienos vertė ne mažesnė kaip 50 000,00 Eur (su PVM), skaičius (vnt.). |
1 projektas – 5 balai |
|
|
4.1.3. |
Per pastaruosius 5 (penkerius) metus įgyvendintų nedidelės apimties politikos formavimo ir (ar) visuomenės informavimo sutarčių (projektų) klimato kaitos švelninimo srityje, kurių kiekvienos vertė ne mažesnė kaip 10 000,00 Eur (su PVM), skaičius (vnt.). |
1 projektas – 4 balai |
|
|
4.1.4. |
Per pastaruosius 5 (penkerius) metus įgyvendintų didelės apimties politikos formavimo ir (ar) visuomenės informavimo sutarčių (projektų) klimato kaitos švelninimo srityje, kurių kiekvienos vertė ne mažesnė kaip 50 000,00 Eur (su PVM), skaičius (vnt.). |
1 projektas – 6 balai |
||
4.2. |
Pareiškėjo ir (ar) projekto partnerio specialistų patirtis (bendras balas negali viršyti 30 balų) |
0–30 |
||
4.2.1. |
Per pastaruosius 5 (penkerius) metus specialistui dalyvaujant įgyvendintų politikos formavimo ir (ar) visuomenės informavimo (užbaigtų) sutarčių (projektų) aplinkosaugos srityje, kurių vertė ne mažesnė kaip 10 000,00 Eur (su PVM), skaičius (vnt.). |
1 projektas – 3 balai |
||
4.2.2. |
Per pastaruosius 5 (penkerius) metus specialistui dalyvaujant įgyvendintų politikos formavimo ir (ar) visuomenės informavimo (užbaigtų) sutarčių (projektų) aplinkosaugos srityje, kurių vertė ne mažesnė kaip 50 000,00 Eur (su PVM), skaičius (vnt.). |
1 projektas – 5 balai |
||
4.2.3. |
Per pastaruosius 5 (penkerius) metus specialistui dalyvaujant įgyvendintų politikos formavimo ir (ar) visuomenės informavimo (užbaigtų) sutarčių (projektų) klimato kaitos švelninimo srityje, kurių vertė ne mažesnė kaip 10 000,00 Eur (su PVM), skaičius (vnt.). |
1 projektas – 4 balai |
||
4.2.4. |
Per pastaruosius 5 (penkerius) metus įgyvendintų politikos formavimo ir (ar) visuomenės informavimo sutarčių (projektų) klimato kaitos švelninimo srityje, kurių kiekvienos vertė ne mažesnė kaip 50 000,00 Eur (su PVM), skaičius (vnt.). |
1 projektas – 6 balai |
||
4.3. |
Pareiškėjo ir (ar) projekto partnerio organizacijos ir specialistų, kai organizacija samdo specialistus projekto vykdymui, patirtis (bendras balas negali viršyti 30 balų) |
0–30 |
|
|
4.3.1. |
Per pastaruosius 5 (penkerius) metus specialistui dalyvaujant įgyvendintų politikos formavimo ir (ar) visuomenės informavimo (užbaigtų) sutarčių (projektų) aplinkosaugos srityje, kurių vertė ne mažesnė kaip 10 000,00 Eur (su PVM), skaičius (vnt.). |
1 projektas – 3 balai |
|
|
4.3.2. |
Per pastaruosius 5 (penkerius) metus specialistui dalyvaujant įgyvendintų politikos formavimo ir (ar) visuomenės informavimo (užbaigtų) sutarčių (projektų)aplinkosaugos srityje, kurių vertė ne mažesnė kaip 50 000,00 Eur (su PVM), skaičius (vnt.). |
1 projektas – 5 balai |
|
|
4.3.3. |
Per pastaruosius 5 (penkerius) metus specialistui dalyvaujant įgyvendintų politikos formavimo ir (ar) visuomenės informavimo (užbaigtų) sutarčių (projektų) klimato kaitos švelninimo srityje, kurių vertė ne mažesnė kaip 10 000,00 Eur (su PVM), skaičius (vnt.). |
1 projektas – 4 balai |
|
|
4.3.4. |
Per pastaruosius 5 (penkerius) metus įgyvendintų didelių sutarčių (projektų)politikos formavimo ir (ar) visuomenės informavimo klimato kaitos švelninimo srityje, kurių kiekvienos vertė ne mažesnė kaip 50 000,00 Eur (su PVM), skaičius (vnt.). |
1 projektas – 6 balai |
|
|
5. |
Organizacijos ir (ar) specialistų dalyvavimas formuojant klimato politiką |
0–10 |
|
|
Bendras balų skaičius: (maksimalus balų skaičius – 100) |
|
Eksperto išvada, siūlymai, komentarai:
|
Ekspertas siūlo projektui skirti: ___________________ Eur.
Ekspertas
____________________________________________________________
(vardas, pavardė)
________________________________
(parašas, data)
Klimato kaitos programos priemonės „Finansinės paskatos nevyriausybinių organizacijų veikloms ir (ar) veiksmams, formuojant klimato politiką ir informuojant visuomenę apie klimato kaitą“ tvarkos aprašo
3 priedas
(Projekto galutinės ataskaitos santrauka)
Teikiama su galutiniu mokėjimo prašymu
1 lentelė. Situacijos analizė prieš pradedant vykdyti projektą (, kokios (-ia) problemos (-a) nustatytos prieš pradedant vykdyti projektą ir spręstos šiuo projektu, kokie pasirinktų tikslinių grupių poreikiai spręsti ar joms kylančios problemos spręstos šiuo projektu)
|
2 lentelė. Situacijos analizė įvykdžius projektą ( ar pasiektas projekto tikslas ir rezultatai, aprašyti pasiektus kiekybinius ir kokybinius rezultatus, poveikį tikslinėms grupėms)
|
3 lentelė. Projekto tikslo pasiekimo rodikliai (pagal „Papildomos informacijos prie paraiškos formos“ 3 ir 4 punktų lenteles)
Numatytas (-i) projekto tikslo pasiekimo kriterijus (-ai) |
Planuotas (-i) projekto tikslo pasiekimo rodiklis (-iai) |
Faktinis (-iai) rodiklis (-iai), jo (-ų) dydis (-džiai) |
Kokie veiksniai ar aplinkybės sutrukdė pasiekti numatytus rodiklius ir projekto tikslą, koks buvo jų poveikis projekto įgyvendinimui ir laukiamam rezultatui, kokių prevencinių priemonių imtasi šiems veiksniams ar aplinkybėms valdyti |
4 lentelė. Projekto įgyvendinimo rezultatų pasiekimo ir poveikio vertinimas (kokiomis priemonėmis ar būdais, pagal kokias metodikas įvertinti projekto įgyvendinimo rezultatai, projekto tikslų pasiekimas, projekto veiklų veiksmingumas)
|
5 lentelė. Projekto rezultatų tęstinumas ir panaudojimas (kaip užtikrinsite projekto rezultatų panaudojimą ir kaip šiais rezultatais galės naudotis tikslinės grupės, visuomenė ir kt.)
|
Santrauką parengęs asmuo ___________________________________________________
(vardas, pavardė, parašas)
Projekto vadovas ___________________________________________________
(vardas, pavardė, parašas)
___________________