LIETUVOS RESPUBLIKOS
SOCIALINĖS APSAUGOS IR DARBO MINISTRAS
ĮSAKYMAS
DĖL NEVYRIAUSYBINIŲ ORGANIZACIJŲ VEIKLOS STIPRINIMO
2023–2025 METŲ VEIKSMŲ PLANO 1 PRIEDO 2.1.1.2 PAPUNKČIO PRIEMONĖS „ĮGYVENDINTI BANDOMĄJĮ MODELĮ, SIEKIANT EFEKTYVINTI BENDRUOMENINĖS VEIKLOS STIPRINIMO SAVIVALDYBĖSE PRIEMONĖS ADMINISTRAVIMĄ“ KONSULTANTO ATRANKOS 2023–2024 M. APRAŠO PATVIRTINIMO
2023 m. balandžio 4 d. Nr. A1-224
Vilnius
Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerijos nuostatų, patvirtintų Lietuvos Respublikos Vyriausybės 1998 m. liepos 17 d. nutarimu Nr. 892 „Dėl Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerijos nuostatų patvirtinimo“, 7.13 ir 8.13.3 papunkčiais, Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2010 m. kovo 24 d. nutarimo Nr. 330 „Dėl ministrams pavedamų valdymo sričių“ 1.6.13 papunkčiu, įgyvendindama Nevyriausybinių organizacijų veiklos stiprinimo 2023–2025 metų veiksmų plano, patvirtinto Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2022 m. rugsėjo 9 d. įsakymu Nr. A1-596 „Dėl Nevyriausybinių organizacijų veiklos stiprinimo 2023–2025 metų veiksmų plano patvirtinimo“, 1 priedo 2.1.1.2 papunkčio priemonę:
1. T v i r t i n u Nevyriausybinių organizacijų veiklos stiprinimo 2023–2025 metų veiksmų plano 1 priedo 2.1.1.2 papunkčio priemonės „Įgyvendinti bandomąjį modelį, siekiant efektyvinti bendruomeninės veiklos stiprinimo savivaldybėse priemonės administravimą“ konsultanto
atrankos 2023–2024 m. aprašą (pridedama).
PATVIRTINTA
Lietuvos Respublikos socialinės
apsaugos ir darbo ministro
2023 m. balandžio 4 d. įsakymu
Nr. A1-224
NEVYRIAUSYBINIŲ ORGANIZACIJŲ VEIKLOS STIPRINIMO 2023–2025 METŲ VEIKSMŲ PLANO 1 PRIEDO 2.1.1.2 PAPUNKČIO PRIEMONĖS „ĮGYVENDINTI BANDOMĄJĮ MODELĮ, SIEKIANT EFEKTYVINTI BENDRUOMENINĖS VEIKLOS STIPRINIMO SAVIVALDYBĖSE PRIEMONĖS ADMINISTRAVIMĄ“ KONSULTANTO ATRANKOS 2023–2024 M. APRAŠAS
I SKYRIUS
BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Nevyriausybinių organizacijų veiklos stiprinimo 2023–2025 metų veiksmų plano 1 priedo 2.1.1.2 papunkčio priemonės „Įgyvendinti bandomąjį modelį, siekiant efektyvinti bendruomeninės veiklos stiprinimo savivaldybėse priemonės administravimą“ konsultanto atrankos 2023–2024 m. aprašas (toliau – Atrankos aprašas) nustato Nevyriausybinių organizacijų veiklos stiprinimo 2023–2025 metų veiksmų plano, patvirtinto Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2022 m. rugsėjo 9 d. įsakymu Nr. A1-596 „Dėl Nevyriausybinių organizacijų veiklos stiprinimo 2023–2025 metų veiksmų plano patvirtinimo“, 1 priedo 2.1.1.2 papunkčio priemonės „Įgyvendinti bandomąjį modelį, siekiant efektyvinti bendruomeninės veiklos stiprinimo savivaldybėse priemonės administravimą“ (toliau – Priemonė) konsultanto atrankos 2023–2024 m. organizavimo bendrąsias nuostatas, finansavimo prioritetus, paraiškų teikimo tvarką, Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro įsakymu sudaromos komisijos (toliau – Komisija) darbo organizavimo, paraiškų atitikties formaliesiems kriterijams ir pasiūlymų vertinimo, Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto lėšų (toliau – valstybės biudžeto lėšos) skyrimo konsultavimo veikloms, susijusioms su Priemonės įgyvendinimu (toliau – konsultavimo veikla), vykdyti, konsultavimo veiklų vykdymo ir kontrolės tvarką, konsultavimo veiklų vykdymo kriterijus.
2. Atrankos apraše vartojamos sąvokos:
2.1. informacinė sistema – Socialinių paslaugų priežiūros departamento prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos valdoma informacinė paraiškų teikimo, vertinimo ir administravimo sistema, veikianti adresu https://sopas.sppd.lt/8099;
2.2. paraiška – pareiškėjo vadovo ar jo įgalioto asmens, turinčio teisę veikti pareiškėjo vardu, informacinėje sistemoje užpildytas dokumentas, kuris kartu su visais jo priedais ir papildomais dokumentais Atrankos apraše nurodytu būdu pateiktas Socialinių paslaugų priežiūros departamentui prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos, siekiant gauti finansavimą Priemonei įgyvendinti;
2.3. pareiškėjas – Lietuvos Respublikoje veikianti nevyriausybinė organizacija atitinkanti Atrankos aprašo 10 punkte pareiškėjui keliamus reikalavimus ir pateikusi paraišką dalyvauti atrankoje;
2.4. partneris – Lietuvos Respublikoje veikianti nevyriausybinė organizacija, su kuria pareiškėjas vykdo konsultavimo veiklas (yra sudaręs bendradarbiavimo ar jungtinės veiklos sutartį), atitinkanti Atrankos aprašo 10 punkte partneriui keliamus reikalavimus;
2.5. pasiūlymas – Priemonės konsultanto paraiška, finansuojama iš Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerijai skirtų valstybės biudžeto asignavimų (visuma dokumentų, kurie nurodyti paraiškos aprašyme, veiklų plane numatyti veiksmai, pagrįsti paraiškoje, tam tikrose duomenų bazėse esančia informacija, ir tam tikra lėšų suma paraiškos aprašyme nurodytoms veikloms vykdyti);
2.6. Priemonės konsultantas – konsultavimo veiklas organizuojanti konkurso būdu atrinkta nevyriausybinė organizacija, kuri kartu su partneriu (-iais), vadovaudamasi bendradarbiavimo ar jungtinės veiklos sutartimi (jeigu veiklos yra vykdomos su partneriu (-iais), vykdo konsultavimo veiklas, kuriai Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerijos kanclerio sprendimu skirtos valstybės biudžeto lėšos konsultavimo veikloms vykdyti ir kuri informacinės sistemos priemonėmis yra pasirašiusi valstybės biudžeto lėšų naudojimo sutartį su Socialinių paslaugų priežiūros departamentu prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos;
2.7. kitos Atrankos apraše vartojamos sąvokos suprantamos taip, kaip jos apibrėžtos Lietuvos Respublikos nevyriausybinių organizacijų plėtros įstatyme, Lietuvos Respublikos bendruomeninių organizacijų plėtros įstatyme, Lietuvos Respublikos asociacijų įstatyme, Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatyme, Lietuvos Respublikos viešojo administravimo įstatyme, Lietuvos Respublikos teritorijos administracinių vienetų ir jų ribų įstatyme, Lietuvos Respublikos savanoriškos veiklos įstatyme.
3. Priemonės konsultanto atranką organizuoja Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerija (toliau – Ministerija). Atranka laikoma įvykusia, jei pateikiama bent viena paraiška. Atranka skelbiama viešai Ministerijos interneto svetainėje https://socmin.lrv.lt.
4. Priemonės konsultanto atrankos tikslas – efektyvinti Priemonės Birštono miesto, Elektrėnų, Ignalinos rajono, Kaišiadorių rajono, Kauno miesto, Kėdainių rajono, Klaipėdos miesto, Klaipėdos rajono, Panevėžio miesto, Šiaulių miesto, Šiaulių rajono, Švenčionių rajono, Tauragės rajono, Trakų rajono, Vilniaus miesto, Vilniaus rajono, Zarasų rajono savivaldybėse administravimą, stiprinti bendruomenines organizacijas teikiant joms mentorystės paslaugas vykdant bendruomeninės veiklos stiprinimo projektus ir skatinti vietos bendruomenių įsitraukimą į sprendimų priėmimo procesus, konkurso būdu finansuojant vieną nevyriausybinės organizacijos (toliau – NVO) pateiktą konsultavimo veiklų pasiūlymą.
5. Konsultavimo veikla gali būti vykdoma kartu su partneriu (-iais), kuris (-ie) kartu su pareiškėju pagal pasirašytą bendradarbiavimo ar jungtinės veiklos sutartį įgyvendins dalį pasiūlyme numatytų konsultavimo veiklų ir kuriam (-iems) pareiškėjas perves dalį konsultavimo veiklai (-oms) vykdyti skirtų valstybės biudžeto lėšų.
6. Priemonei numatyta skirti valstybės biudžeto lėšų suma 2023 metais – 180 000 (vienas šimtas aštuoniasdešimt tūkstančių) eurų, 2024 metais – 180 000 (vienas šimtas aštuoniasdešimt tūkstančių) eurų. Mažiausia galima skirti pasiūlymui valstybės biudžeto lėšų suma vieneriems metams – 40 000 (keturiasdešimt tūkstančių) Eur, didžiausia galima skirti valstybės biudžeto lėšų suma vieneriems metams – 180 000 (vienas šimtas aštuoniasdešimt tūkstančių) Eur.
II SKYRIUS
FINANSUOTINOS KONSULTAVIMO VEIKLOS, SIEKTINI RODIKLIAI
8. Finansuotinos konsultavimo veiklos ir siektini rodikliai:
Eil. Nr. |
Finansuotinos konsultavimo veiklos |
Rodikliai, kuriuos pareiškėjas įsipareigoja pasiekti |
8.1. |
Bendruomeninių organizacijų kompetencijų tobulinimas ir (ar) / konsultacijos (žodžiu ir raštu) stiprinant jų gebėjimus teikti kokybiškesnes paraiškas bendruomeninės veiklos stiprinimo projektų atrankos konkursui (toliau – Konkursas), kurį organizuoja Atrankos aprašo 4 punkte nurodytos savivaldybės, vadovaudamosi Nevyriausybinių organizacijų veiklos stiprinimo 2023–2025 metų veiksmų plano 2.1.1.1 priemonės „Stiprinti bendruomeninę veiklą savivaldybėse“ įgyvendinimo, įgyvendinant bandomąjį modelį, aprašu, patvirtintu Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2023 m. kovo 15 d. įsakymu Nr. A1-165 „Dėl Nevyriausybinių organizacijų veiklos stiprinimo 2023– 2025 metų veiksmų plano 2.1.1.1 priemonės „Stiprinti bendruomeninę veiklą savivaldybėse“ įgyvendinimo, įgyvendinant bandomąjį modelį, aprašo patvirtinimo“ (toliau – Aprašas). |
Iki 2023 m. rugsėjo 30 d. suorganizuota ne mažiau nei 17 konsultacijų bendruomeninėms organizacijoms jų kompetencijų tobulinimo rengiant paraiškas klausimais, kuriose viso dalyvavo ne mažiau nei 130 asmenų. Pratęsus finansavimą 2024 metams – iki 2024 m. spalio 30 d. suorganizuota ne mažiau nei 17 konsultacijų bendruomeninėms organizacijoms jų kompetencijų tobulinimo rengiant paraiškas klausimais, kuriose viso dalyvavo ne mažiau nei 130 asmenų.
|
8.2. |
Konkursui teikiamų paraiškų priėmimas, jų atitikties formaliesiems kriterijams vertinimas, ekspertinio vertinimo užtikrinimas ir įvertintų paraiškų perdavimas atitinkamoms savivaldybių administracijoms |
Iki 2023 m. rugsėjo 30 d priimtos paraiškos, pateiktos Konkursui 17 savivaldybių, įvertinta visų gautų paraiškų atitiktis formaliesiems kriterijams, atliktas paraiškų ekspertinis vertinimas (vadovaujantis Aprašo V skyriaus nuostatomis) ir visos gautos paraiškos perduotos atitinkamoms Atrankos apraše nurodytoms savivaldybėms. Pratęsus finansavimą 2024 metams – iki 2024 m. gruodžio 31 d. priimtos paraiškos, pateiktos Konkursui 17 savivaldybių, įvertinta visų gautų paraiškų atitiktis formaliesiems kriterijams, atliktas paraiškų ekspertinis vertinimas (vadovaujantis Aprašo V skyriaus nuostatomis) ir visos gautos paraiškos perduotos atitinkamoms Atrankos apraše nurodytoms savivaldybėms. |
8.3. |
Mentorystės paslaugų Konkursui atrinktoms bendruomeninėms organizacijoms, vykdančioms bendruomeninės veiklos stiprinimo projektus Atrankos aprašo 4 punkte nurodytose savivaldybėse pagal Apraše nustatytas veiklas (toliau – bendruomeninės veiklos stiprinimo projektai), teikimas siekiant gerinti jų vykdomų projektų kokybę ir administravimą, ataskaitų tvarkymą pagal NVO keliamus reikalavimus, projektus viešinti ir skatinti vietos bendruomenių įsitraukimą į sprendimų priėmimo procesus supažindinant su savivaldybių nevyriausybinių organizacijų tarybų veikla |
Iki 2023 m. rugsėjo 30 d. bendruomeninėms organizacijoms suteikta ne mažiau nei 17 konsultacijų (siekiant gerinti jų vykdomų projektų kokybę ir administravimą, ataskaitų tvarkymą pagal NVO keliamus reikalavimus, projektų viešinimo), kuriose dalyvavo ne mažiau nei 130 asmenų, ir septyniolikoje savivaldybių paskatintas vietos bendruomenių atstovų įsitraukimas į sprendimų priėmimo procesus supažindinant su savivaldybių nevyriausybinių organizacijų tarybų veikla. Pratęsus finansavimą 2024 metams – iki 2024 m. gruodžio 31 d. bendruomeninėms organizacijoms suteikta ne mažiau nei 17 konsultacijų (siekiant gerinti jų vykdomų projektų kokybę ir administravimą, ataskaitų tvarkymą pagal NVO keliamus reikalavimus, projektų viešinimo), kuriose dalyvavo ne mažiau nei 130 asmenų, ir septyniolikoje savivaldybių paskatintas vietos bendruomenių atstovų įsitraukimas į sprendimų priėmimo procesus supažindinant su savivaldybių nevyriausybinių organizacijų tarybų veikla. |
8.4. |
Rekomendacijų dėl Priemonės įgyvendinimo savivaldybėse tobulinimo rengimas ir pateikimas Ministerijai |
Pratęsus finansavimą 2024 m. – iki 2024 m. spalio 1 d. parengtos ir Ministerijai pateiktos rekomendacijos dėl Priemonės įgyvendinimo savivaldybėse tobulinimo. |
8.5. |
Vykdomų bendruomeninės veiklos stiprinimo projektų tikrinimas |
Iki 2023 m. rugsėjo 30 d. atliktas bent 1 bendruomeninės veiklos stiprinimo projekto tikrinimas. Pratęsus finansavimą 2024 m. – iki 2024 m. gruodžio 31 d. atliktas bent 5 vykdomų bendruomeninės veiklos stiprinimo projektų tikrinimas. |
8.6. |
Rekomendacijų savivaldybių administracijoms dėl geresnio Priemonės įgyvendinimo parengimas, savivaldybių administracijų konsultavimas |
Iki 2023 m. spalio 31 d. parengtos, su Ministerija suderintos ir jai pateiktos Priemonės įgyvendinimo rekomendacijos savivaldybių administracijoms. Pratęsus finansavimą 2024 m. – iki 2024 m. lapkričio 30 d. parengtos, su Ministerija suderintos ir jai pateiktos Priemonės įgyvendinimo rekomendacijos savivaldybių administracijoms. |
8.7. |
Apraše nurodytų galimų pareiškėjų skatinimas įregistruoti NVO žymą Juridinių asmenų registre, informacijos apie Apraše nurodytus galimus pareiškėjus, neturinčius NVO žymos, rinkimas, bendravimas su jais, skatinant įregistruoti NVO žymą |
Iki 2023 m. rugsėjo 30 d. Ministerijai pateikta ataskaita nurodant, kiek Apraše nurodytų galimų pareiškėjų buvo paskatinta įregistruoti NVO žymą ir kiek jų įregistravo NVO žymą. Pratęsus finansavimą 2024 m. – iki 2024 m. gruodžio 31 d. Ministerijai pateikta ataskaita nurodant, kiek Apraše nurodytų galimų pareiškėjų buvo paskatinta įregistruoti NVO žymą ir kiek jų įregistravo NVO žymą. |
III SKYRIUS
REIKALAVIMAI PAREIŠKĖJAMS IR PARTNERIAMS
10. Pareiškėjas arba partneris (-iai) privalo atitikti šiame punkte pareiškėjui ir (ar) partneriui (-iams) nurodytas sąlygas:
10.1. įgyvendina veiklas ir (arba) kurianti tiesioginę naudą ne mažiau nei 2 Lietuvos apskrityse bei yra įregistravusi NVO žymą Juridinių asmenų registre (taikoma ir pareiškėjui, ir partneriui (-iams);
10.2. 2020–2021 metais pagal metinių finansinių ataskaitų rinkinį vykdė veiklas, kurių bendra vertė ne mažesnė kaip 150 000 (šimtas penkiasdešimt tūkstančių) eurų (taikoma tik pareiškėjui);
10.3. 2020–2022 m. vykdė bent tris NVO ir valstybinių institucijų bendradarbiavimo veiklas ar projektus (atstovavo NVO interesams, rengė įstatymų projektus, dalyvavo darbo grupėse) (sąlygą turi atitikti pareiškėjas ir (ar) partneris);
10.4. 2018–2022 m. laikotarpiu kiekvienais metais vykdė bent po dvi veiklas ar projektus (mokymai, renginiai, tyrimai ar konsultacijos) su bendruomeninėmis organizacijomis ir bendruomeninių organizacijų asociacijomis nacionaliniu mastu) (sąlygą turi atitikti pareiškėjas ir (ar) partneris);
10.5. 2020–2022 m. savivaldos lygiu, su savivaldybių administracijomis organizavo bent vieną veiklą (mokymus, renginį (-ius), tyrimą (-us) ar konsultaciją (-us) (sąlygą turi atitikti pareiškėjas ir (ar) partneris);
10.6. turi ne mažesnę kaip vienerių metų NVO konsultavimo (NVO stiprinimo, NVO veiklos organizavimo, NVO bendradarbiavimo su valstybinėmis institucijomis temomis) patirtį nuo 2020 m. iki paraiškos pateikimo dienos (sąlygą turi atitikti pareiškėjas ir (ar) partneris);
10.7. Pareiškėjas teisės aktų nustatyta tvarka Juridinių asmenų registrui yra pateikęs ir viešai internete skelbia 2020 ir 2021 metų išorinio audito audituotą metinį finansinių ataskaitų rinkinį kartu su auditoriaus išvada ir veiklos ataskaitą. Partneris (-iai) teisės aktų nustatyta tvarka Juridinių asmenų registrui yra pateikęs ir viešai internete skelbia 2020 m. ir 2021 m. metinį finansinių ataskaitų rinkinį ir veiklos ataskaitą;
10.8. paraiškos pateikimo dieną nėra likviduojamas (pagal viešus Juridinių asmenų registro duomenis) (taikoma ir pareiškėjui, ir partneriui (-iams);
IV SKYRIUS
PARAIŠKŲ TURINIO REIKALAVIMAI IR PARAIŠKŲ TEIKIMAS
11. Pareiškėjo vadovas arba jo įgaliotas asmuo, turintis teisę veikti pareiškėjo vardu, paraišką dalyvauti Priemonės konsultanto atrankoje pildo informacinėje sistemoje.
Pareiškėjo paraiška, užpildyta ir (ar) pateikta ne per informacinę sistemą, nevertinama ir konsultavimo veikloms finansavimas neskiriamas. Informacija apie gautas paraiškas skelbiama Socialinių paslaugų priežiūros departamento prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos (toliau – SPPD) interneto svetainėje per 3 darbo dienas nuo paskutinės skelbime nurodytos paraiškų pateikimo dienos.
12. Pareiškėjas gali pateikti tik vieną paraišką. Pateikus daugiau negu vieną paraišką, vertinama ta paraiška, kurios pateikimo data yra vėlesnė, bet ne vėlesnė negu Atrankos aprašo 15 punkte nustatytas terminas, išskyrus atvejus, kai pareiškėjas ne vėliau kaip paskutinę paraiškų pateikimo SPPD dieną nurodo, kurią paraišką vertinti. Siekiant užtikrinti paraiškų vertinimo skaidrumą ir pareiškėjų lygiateisiškumą, pateiktą paraišką taisyti, tikslinti, pildyti ar teikti papildomus dokumentus pareiškėjo iniciatyva negalima.
13. Paraiškoje pateikiama:
13.1. informacija, kad pareiškėjas yra Lietuvos Respublikoje veikianti NVO, įgyvendinanti veiklas ir (arba) kurianti tiesioginę naudą ne mažiau nei 2 Lietuvos apskrityse;
13.2. informacija apie pareiškėją (teisinė forma, juridinio asmens kodas, vadovas, kontaktinis asmuo, banko sąskaitos numeris, banko pavadinimas, banko kodas);
13.3. informacija apie pasitelkiamus partnerius, jei taikoma(teisinė forma, juridinio asmens kodas, vadovas, kontaktinis asmuo, banko sąskaitos numeris, banko pavadinimas, banko kodas);
13.5. informacija apie pareiškėjo ir partnerio (-ių) atitiktį Atrankos aprašo 10.3–10.7 papunkčiuose nustatytiems reikalavimams;
13.6. planuojamos konsultavimo veiklos (aprašymas) nurodant:
13.6.2. kaip bus organizuojamas Konkursui pateiktų paraiškų rinkimas, paraiškų atitikties formaliesiems kriterijams įvertinimas, paraiškų ekspertinis vertinimas ir paraiškų perdavimas atitinkamų savivaldybių administracijoms;
13.6.3. kaip planuojama konsultuoti bendruomenines organizacijas dėl paraiškų teikimo ir jų kompetencijų didinimo, kokiomis priemonėmis bus siekiama įtraukti bendruomenines organizacijas į sprendimų priėmimo procesus, kaip planuojama teikti bendruomeninėms organizacijoms mentorystės paslaugas;
13.7. laukiami konsultavimo veiklų įgyvendinimo rezultatai (rodiklių, nurodytų Atrankos aprašo 8 punkte, pasiekimas ir pareiškėjo nustatyti kokybiniai rodikliai, jei yra), taip pat informacija apie planuojamą konsultavimo veiklų ir rezultatų viešinimą;
13.8. detali, pagrįsta konsultavimo veiklų sąmata (toliau – sąmata) nurodant, kiek lėšų prašoma skirti iš valstybės biudžeto, taip pat nurodant planuojamų išlaidų detalizavimą pagal Atrankos apraše 54 punkte numatytas tinkamas finansuoti išlaidas;
13.9. partnerių vaidmuo ir funkcijos vykdant konsultavimo veiklas bei numatoma partneriui skirti lėšų suma, ją sąmatoje detalizuojant pagal Atrankos apraše 54 punkte laikomas tinkamomis finansuoti išlaidų rūšis;
13.10. vadovo, veiklų vykdytojo (-ų) kvalifikacija, patirtis, gebėjimai, kiti žmogiškieji ištekliai, reikalingi konsultavimo veikloms vykdyti (informacija teikiama užpildant paraiškos skiltį „Asmenų kortelės“);
13.11. aktyvi (-ios) nuoroda (-os), leidžianti (-čios) susipažinti su viešai internete pareiškėjo (ir partnerio) paskelbtu 2020 m. ir 2021 m. metiniu finansinių ataskaitų rinkiniu ir veiklos ataskaita, taip pat su pareiškėjo auditoriaus išvadomis;
14. Pareiškėjas kartu su paraiška privalo pateikti šių dokumentų elektronines kopijas .pdf formatu ar kitu formatu, kurias būtų galima peržiūrėti naudojantis Microsoft Office programine įranga:
14.1. jei pareiškėjui atstovauja ne jo vadovas, – dokumento, patvirtinančio asmens teisę veikti pareiškėjo vardu;
14.2. bendradarbiavimo / jungtinės veiklos sutarties, nurodant konkrečias partnerio įgyvendinamas veiklas ir funkcijas (jeigu konsultavimo veiklos vykdomos su partneriu (-iais));
14.3. pareiškėjo ir pasitelkiamo partnerio (jeigu konsultavimo veiklos vykdomos su partneriu (-iais)) atitiktį Atrankos aprašo 10.3–10.6 papunkčiuose nustatytiems reikalavimams patvirtinančių dokumentų:
14.3.1. dokumentų, įrodančių 2020–2022 m. laikotarpiu vykdytas bent tris NVO ir valstybinių institucijų bendradarbiavimo veiklas ar projektus (pateikiamos atitinkamų sutarčių, susitarimų, įsakymų dėl darbo grupių sudarymo ar kitų dokumentų kopijos, pridedant dalyvavusio asmens priklausymą pareiškėjo ir partnerio (-ių) (jeigu konsultavimo veiklos vykdomos su partneriu (-iais) organizacijai įrodančius dokumentus ir patvirtinimą, kad šį (šiuos) asmenį (-enis) numatoma įtraukti į konsultavimo veiklų vykdymą);
14.3.2. dokumentų, įrodančių 2018–2022 m. laikotarpiu kiekvienais metais vykdytas ne mažiau kaip dvi veiklas ar projektus su bendruomeninėmis organizacijomis ir bendruomeninių organizacijų asociacijomis nacionaliniu lygiu (mokymus, renginius, tyrimus ar konsultacijas, nurodant šių veiklų datą, vietą, dalyvių skaičių, temas, pasiektus rezultatus, arba, jei tai – nuolatinė organizacijos veikla, šią veiklą pagrindžiančius dokumentus);
14.3.3. dokumentų, įrodančių darbo su NVO savivaldos lygiu ir darbo su savivaldybių administracijomis patirtį (bent vieną nuo 2020 m. vykdytą veiklą) (pateikiamos atitinkamų sutarčių, susitarimų kopijos);
14.4. teikiamo (-ų) dokumento (-ų) užsienio kalba vertimo (-ų), jei toks (-ie) yra ir jei jie turi būti patvirtinti vertėjo arba pareiškėjo vadovo ar jo įgalioto asmens;
15. Paraiška turi būti pateikta iki skelbime nurodytos paskutinės paraiškų pateikimo dienos 23 val. 59 min. (įskaitytinai) Lietuvos Respublikos laiku.
16. Pareiškėjai, rengdami paraiškas, turi teisę gauti informaciją ir konsultacijas su atranka susijusiais klausimais. Jas teikia Ministerijos atstovas, kurio telefono ryšio numeris ir elektroninio pašto adresas nurodyti skelbime. Informacija pareiškėjams teikiama iki paskutinės paraiškų pateikimo dienos 12 val.
17. Paraiškas, atitikusias formaliuosius kriterijus, vertina ir siūlymus dėl Priemonės konsultanto teikia Komisija, kurios sudėtį tvirtina socialinės apsaugos ir darbo ministras. Komisija sudaroma iš ne mažiau kaip 5 (penkių) narių, kurie paskiriami iš Ministerijos, Jaunimo reikalų agentūros ir Nevyriausybinių organizacijų tarybos atstovų.
V SKYRIUS
KOMISIJOS DARBO ORGANIZAVIMAS
18. Komisijos darbą organizuoja ir jai vadovauja Komisijos pirmininkas (Ministerijos atstovas), jo nesant – Komisijos pirmininko pavaduotojas. Komisiją techniškai aptarnauja Komisijos sekretorius, paskirtas socialinės apsaugos ir darbo ministro įsakymu.
19. Komisija savo veikloje vadovaujasi Lietuvos Respublikos įstatymais, Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimais, kitais teisės aktais ir šiuo Atrankos aprašu.
20. Komisijos darbo forma yra posėdžiai (jie gali būti organizuojami ir nuotoliniu būdu). Posėdžius šaukia Komisijos sekretorius, suderinęs su Komisijos pirmininku. Posėdžiai yra teisėti, jei juose dalyvauja ne mažiau kaip pusė Komisijos narių.
21. Pirmasis Komisijos posėdis šaukiamas per 3 (tris) darbo dienas nuo gautų paraiškų pateikimo Komisijai, SPPD, įvertinus paraiškų atitiktį formaliesiems kriterijams, dienos. Prireikus gali būti šaukiama ir daugiau posėdžių.
22. Prieš pradėdami darbą, Komisijos nariai ir sekretorius privalo pasirašyti Konfidencialumo pasižadėjimą (Atrankos aprašo 2 priedas) ir Nešališkumo deklaraciją (Atrankos aprašo 3 priedas).
23. Komisijos narys privalo nusišalinti nuo paraiškos (-ų) vertinimo ir balsavimo, jei svarstoma organizacijos, kurios vadovas, kolegialaus valdymo organo narys ir (arba) darbuotojas jis arba jam artimas asmuo (jo sutuoktinis, sugyventinis, partneris, taip pat šių asmenų tėvai (įtėviai), vaikai (įvaikiai), broliai (įbroliai), seserys (įseserės), seneliai, vaikaičiai ir jų sutuoktiniai, sugyventiniai ar partneriai) yra, paraiška (-os). Jeigu Komisijos narys (-iai) nenusišalina, o vėliau dėl to kyla interesų konfliktas, jo (jų) vertinimo rezultatai laikomi negaliojančiais, o jo (jų) paraišką (-as) vertina kitas Komisijos narys, kurį paskiria Komisijos pirmininkas.
24. Komisijos sprendimai priimami posėdyje dalyvaujančių Komisijos narių balsų dauguma. Jei Komisijos narių balsai pasiskirsto po lygiai, lemiamas yra Komisijos pirmininko, o jo nesant – Komisijos pirmininko pavaduotojo balsas.
25. Komisijos sprendimai įforminami protokolu, kurį pasirašo Komisijos pirmininkas, jo nesant – Komisijos pirmininko pavaduotojas ir Komisijos sekretorius. Posėdžius protokoluoja Komisijos sekretorius. Protokolai parengiami per 3 (tris) darbo dienas po posėdžio. Komisijos narys turi teisę pareikšti savo atskirąją nuomonę, kuri pridedama prie protokolo.
26. Komisija, organizuodama savo darbą ir priimdama sprendimus, vadovaujasi Atrankos aprašu ir 2016 m. balandžio 27 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamentu (ES) 2016/679 dėl fizinių asmenų apsaugos tvarkant asmens duomenis ir dėl laisvo tokių duomenų judėjimo ir kuriuo panaikinama Direktyva 95/46/EB (Bendrasis duomenų apsaugos reglamentas).
VI SKYRIUS
PARAIŠKŲ ATITIKTIES FORMALIESIEMS KRITERIJAMS VERTINIMAS, JŲ ATMETIMO TVARKA IR PAGRINDAI
27. Paraiškų vertinimą sudaro du etapai:
28. Paraiškų, pateiktų informacinėje sistemoje, atitiktį formaliesiems kriterijams, nurodytiems Atrankos aprašo 9–15 punktuose, per 5 (penkias) darbo dienas nuo skelbime nurodytos paskutinės paraiškų pateikimo dienos Atrankos aprašo 29–32 punktuose nustatyta tvarka vertina SPPD, kuris atlieka Atrankos apraše numatytos atranką administruojančios įstaigos funkcijas.
29. Jeigu, vertinant gautų paraiškų ir dokumentų atitiktį formaliesiems kriterijams, kyla neaiškumų, trūksta informacijos, galinčios turėti įtakos vertinant paraiškas, SPPD gali paprašyti pareiškėją paaiškinti ar patikslinti pateiktą informaciją per 3 darbo dienas nuo šio prašymo gavimo dienos.
30. Jei pateikta paraiška, pridedami dokumentai, pareiškėjas ir (ar) partneris, Atrankos aprašo 29 punkte nustatyta tvarka SPPD pateikus prašymą patikslinti paraiškoje nurodytą informaciją ir (ar) pateikti trūkstamus dokumentus, atlikus formaliųjų kriterijų vertinimą, neatitinka bent vieno iš Atrankos aprašo 9–15 punktuose nustatytų reikalavimų (išskyrus paraiškos, pareiškėjo ir (ar) partnerio pateiktos informacijos netikslumus, kurie iš esmės netrukdo vertinti atitikties formaliesiems kriterijams, t. y. klaidingai nurodyta atsiskaitomosios sąskaitos numeris ar kredito įstaigos rekvizitai, paraiškos surašymo data, yra rašybos klaidų ir (ar) dokumentų užsienio kalba vertimai, paraiškos priedai pateikti kita, nei Atrankos apraše nustatyta, forma), paraiška toliau nevertinama ir finansavimas neskiriamas.
31. SPPD apie paraišką (-as), kuri (-ios) neatitinka formaliojo (-iųjų) kriterijaus (‑ų), informuoja pareiškėją (-us) elektroniniu laišku, kuriame nurodo paraiškos (-ų), neatitinkančios (‑ių) formaliojo (-iųjų) kriterijaus (-ų), atmetimo priežastis.
32. SPPD ne vėliau kaip per 1 darbo dieną nuo paskutinės formaliųjų kriterijų įvertinimo dienos parengia paraiškų formaliųjų kriterijų vertinimo suvestinę ir ją perduoda Komisijai, kuri vertina paraiškas ir vykdo jų atranką. Kartu su paraiškų formaliųjų kriterijų vertinimų suvestine SPPD Komisijos nariams pateikia informaciją apie galimybę, naudojantis informacinės sistemos priemonėmis, susipažinti su paraiškomis.
VII SKYRIUS
PARAIŠKŲ VERTINIMAS
33. Gavęs paraiškų formaliųjų kriterijų vertinimo suvestinę, komisijos sekretorius Komisijos pirmininko pavedimu per 3 darbo dienas organizuoja komisijos posėdį, kuriame Komisija supažindinama su vertintinomis paraiškomis ir paraiškomis, neatitikusiomis formaliųjų kriterijų (jei tokių yra), atsakoma į Komisijos narių ir (ar) kitų posėdyje dalyvaujančių asmenų klausimus.
34. Jeigu Komisijai, vertinančiai gautą paraišką ir su ja pateiktus dokumentus, kyla neaiškumų, trūksta informacijos, galinčios turėti esminę įtaką vertinant paraišką, Komisija raštu arba elektroniniu paštu kreipiasi į SPPD su prašymu patikslinti pareiškėjo pateiktą informaciją, nurodydama prašymo motyvus. SPPD, naudodamasis informacinės sistemos priemonėmis, nurodo pareiškėjui pateikti patikslintą informaciją per 3 darbo dienas nuo šio nurodymo gavimo dienos. Pareiškėjo gali būti prašoma pateikti tik tą informaciją, kurios SPPD negali gauti. Pareiškėjo negali būti prašoma pateikti nepagrįstai daug informacijos, kuri nebūtų svarbi vertinant paraišką. Jeigu pareiškėjas per SPPD nustatytą terminą informacijos nepaaiškina ar nepatikslina, SPPD apie tai informuoja Komisiją. Pareiškėjui nepatikslinus ar nepateikus informacijos, Komisija nurodo priežastis, kodėl pareiškėjo nepatikslinta ar nepaaiškinta informacija turi esminę įtaką vertinant paraišką. Apibendrinusi argumentus dėl paraiškos atmetimo, pareiškėjui nepatikslinus ar nepateikus informacijos, Komisija priima sprendimą tokią paraišką atmesti.
35. Vertintinas paraiškas Komisijos nariams paskirsto Komisijos pirmininkas. Vieną paraišką vertina ne mažiau kaip du Komisijos nariai. Jeigu vieną paraišką vertino du Komisijos nariai ir jų vertinimas skiriasi daugiau kaip 20 balų ir (arba) vienas iš Komisijos narių nusprendė siūlyti skirti finansavimą, o kitas – siūlyti neskirti, Komisijos pirmininkas paskiria trečią vertintoją tokiai paraiškai įvertinti.
36. Jeigu Atrankos aprašo 35 punkte nurodytais atvejais paraiškai įvertinti paskiriamas trečias Komisijos narys, Komisijos sekretorius apibendrina jo siūlymą dėl paraiškos įvertinimo, parengia paraiškos vertinimų suvestinę, nurodydamas dviejų iš trijų paraiškos vertintojų, kurių skirtų balų skaičius panašiausias, skirtų balų bei siūlomų skirti valstybės biudžeto lėšų sumų vidurkius ir juos pateikia Komisijai.
37. Komisija, įvertinusi dviejų vertintojų paraiškų vertinimų suvestinę (Atrankos aprašo 36 punkte nurodytu atveju – dviejų vertintojų paraiškų vertinimų suvestinę, parengtą trečiam vertintojui atlikus vertinimą), pritaria arba nepritaria skirtų balų ir siūlomų skirti valstybės biudžeto lėšų sumų vidurkiams.
38. Kiekvienas Komisijos nario skirtas balas vertinimo anketoje privalo būti išsamiai pagrįstas. Jeigu Komisijos nario siūlymu mažinamas pareiškėjo prašomas finansavimas, turi būti išsamiai pagrįstos tokio siūlymo priežastys.
39. Paraiškų vertinimas Komisijoje turi būti atliktas ne ilgiau kaip per 7 (septynias) darbo dienas nuo formaliųjų kriterijų vertinimo suvestinės pateikimo Komisijai dienos. Komisijos pirmininkas, atsižvelgdamas į gautų paraiškų skaičių ir apimtį, terminą gali pratęsti ne ilgiau kaip 10 darbo dienų.
40. Komisija turi įvertinti ir skirti balų už šias aplinkybes:
40.1. planuojamų konsultavimo veiklų nuoseklumą, pagrįstumą ir tinkamumą atrankos tikslui pasiekti, vertinant nuo 0 (nulio) iki 15 (penkiolikos) balų: 0 – nenuoseklios, nepagrįstos ir netinkamos atrankos tikslui pasiekti; 1–14 – iš dalies nuoseklios, iš dalies pagrįstos ir iš dalies tinkamos atrankos tikslui pasiekti; 15 – nuoseklios, pagrįstos ir tinkamos atrankos tikslui pasiekti;
40.2. planuojamų veiklų ir funkcijų / atsakomybių pasiskirstymo tarp pareiškėjo ir partnerio (-ių) įgyvendinant konsultavimo veiklas, pagrįstumą ir logiškumą atrankos tikslui pasiekti, vertinant nuo 0 (nulio) iki 15 (penkiolikos) balų: 0 – nepagrįstas, netinkamas atrankos tikslui pasiekti; 1–14 – iš dalies pagrįstas ir iš dalies tinkamas atrankos tikslui pasiekti; 15 – pagrįstas ir tinkamas atrankos tikslui pasiekti;
40.3. sąmatos aiškumą, detalumą ir racionalumą, pagrįstumą ir sąsają su veiklomis, vertinant nuo 0 (nulio) iki 15 (penkiolikos) balų: 0 – neaiški, nedetali ir neracionali, nepagrįsta ir nesietina su veiklomis; 1–14 – iš dalies aiški, iš dalies detali ir racionali, iš dalies pagrįsta ir sietina su veiklomis; 15 – aiški, detali ir racionali, pagrįsta ir sietina su veiklomis.
41. Jei kelios paraiškos surinko vienodą balų skaičių, prioritetas teikiamas pareiškėjo, kuris ir (ar) kurio partneris turi didesnę veiklų, nurodytų Atrankos aprašo
10.2–10.6 papunkčiuose, vykdymo patirtį, paraiškai.
42. Galimas didžiausias paraiškai skirtinų balų skaičius – 45, privaloma surinkti minimali balų suma – 30. Paraiškos, kurios nesurinko 30 balų, nefinansuojamos.
43. Įvertinti pasiūlymai reitinguojami komisijos narių skirtų balų vidurkių mažėjimo tvarka.
Atrenkamas tas pasiūlymas, kuris surinko didžiausią balų skaičių. Pasiūlymai, kuriems skirtas mažesnis balų skaičius, įtraukiami į rezervinių pasiūlymų sąrašą. Pasiūlymai, esantys rezervinių pasiūlymų sąraše, reitinguojami pagal surinktų balų skaičių (mažėjimo tvarka).
44. Jei Komisija, įvertinusi paraiškas, priima sprendimą siūlyti Ministerijos kancleriui skirti dalį paraiškoje prašomų lėšų, ji priima protokolinį sprendimą nurodydama, kiek lėšų siūlo skirti.
45. Komisijos sekretorius nedelsdamas, bet ne vėliau nei per 1 darbo dieną nuo Komisijos sprendimo siūlyti Ministerijos kancleriui skirti dalį paraiškoje prašomų lėšų priėmimo dienos, informacinės sistemos priemonėmis informuoja pareiškėją apie Komisijos siūlomų skirti lėšų dydį ir nurodo patvirtinti, kad pareiškėjas sutinka su siūloma skirti suma ir kad siūlomas priimti sprendimas skirti dalį lėšų neturės neigiamos įtakos įgyvendinant konsultavimo veiklas, ir pagal Komisijos priimtą protokolinį sprendimą prašo patikslinti sąmatą ir (ar) pasiūlyme nurodytą veiklų planą.
46. Jei pareiškėjas sutinka su Komisijos siūloma skirti suma, jis per 3 darbo dienas nuo pranešimo gavimo dienos, naudodamasis informacinės sistemos priemonėmis, patvirtina, kad sutinka su siūloma skirti suma ir kad Komisijos siūlomas priimti sprendimas skirti dalį lėšų neturės neigiamos įtakos vykdant konsultavimo veiklas, ir, atsižvelgdamas į Komisijos rašte pateiktus nurodymus, pateikia patikslintą sąmatą ir (ar) pasiūlyme nurodytą veiklų planą.
47. Gavus pareiškėjo patvirtinimą, kad jis sutinka su Komisijos siūloma skirti suma ir kad Komisijos siūlomas priimti sprendimas skirti dalį lėšų neturės neigiamos įtakos vykdant konsultavimo veiklas, patikslintą sąmatą ir (ar) pasiūlyme nurodytą veiklų planą, ne vėliau kaip kitą darbo dieną nuo patikslintos sąmatos ir (ar) pasiūlyme nurodyto veiklų plano gavimo dienos šie dokumentai perduodami įvertinti Komisijai. Komisija, gavusi patikslintą sąmatą ir (ar) pasiūlyme nurodytą veiklų planą, posėdyje svarsto dokumentus ir jiems pritaria arba nepritaria.
48. Pareiškėjui per Atrankos aprašo 46 punkte nurodytą terminą nepatvirtinus, kad sutinka su Komisijos siūloma skirti suma ir (ar) kad Komisijos siūlomas priimti sprendimas skirti dalį lėšų neturės neigiamos įtakos vykdant konsultavimo veiklas, ir (ar) nepatikslinus sąmatos ir (ar) pasiūlyme nurodyto veiklų plano, laikoma, kad jis nesutinka su Komisijos siūloma skirti suma. Jei pareiškėjas nesutinka su Komisijos priimtu sprendimu siūlyti Ministerijos kancleriui skirti dalį pasiūlymui įgyvendinti prašomų lėšų arba jei Komisija nepritaria pareiškėjo patikslintai sąmatai ir (ar) pasiūlyme nurodytam veiklų planui, jo pasiūlymui lėšų neskiriama.
49. Siūlymą dėl atrinkto Priemonės konsultanto ir valstybės biudžeto lėšų skyrimo komisija pateikia Ministerijos kancleriui per 1 darbo dieną nuo posėdžio, kuriame priimtas sprendimas dėl siūlymo finansuoti atrinktą pareiškėjo paraišką pateikimo Ministerijos kancleriui, protokolo pasirašymo ir užregistravimo dienos. Ministerijos kanclerio sprendimas dėl valstybės biudžeto lėšų skyrimo priimamas per 3 darbo dienas nuo Komisijos siūlymo gavimo dienos ir įforminamas Ministerijos kanclerio potvarkiu dėl lėšų skyrimo.
Ministerijos kanclerio potvarkyje nurodoma:
49.1. pagrindas finansuoti pasiūlymus ar jų nefinansuoti (teisės aktų nuostatos, Komisijos protokolų duomenys);
49.2. finansuotinas pasiūlymas, nurodant pareiškėją, jo juridinio asmens kodą, pasiūlymo pavadinimą, surinktų balų vidurkį prašomą sumą ir skiriamą sumą;
49.3. rezervinių pasiūlymų sąrašas nurodant pareiškėjus, jų juridinio asmens kodus, pasiūlymų pavadinimus, surinktų balų vidurkius, prašomas sumas, preliminariai siūlomas skirti sumas;
49.4. nefinansuotinų pasiūlymų sąrašas, nurodant pareiškėjus, jų juridinio asmens kodus, pasiūlymų pavadinimus, surinktų balų vidurkius, prašomas sumas, siūlomas skirti sumas;
49.5. pavedimas už atrankos organizavimą atsakingam Ministerijos paskirtam specialistui užtikrinti tinkamą Atrankos aprašo, susijusio su pasiūlymų finansavimu, įgyvendinimą;
50. Informacija apie atrankos rezultatus per 1 darbo dieną nuo Ministerijos kanclerio potvarkio dėl lėšų skyrimo priėmimo dienos skelbiama Ministerijos interneto svetainėje skilties „Konkursai“ dalyje „Projektų konkursai“ (http://www.socmin.lrv.lt/lt/konkursai/projektu-konkursai.html), nurodant subjekto, kuriam skirtas finansavimas, juridinio asmens pavadinimą ir kodą, pasiūlymo pavadinimą ir skirtų lėšų sumą. Ministerijos interneto svetainėje skelbiamas atrinkto ir rezervinių pasiūlymų sąrašas.
VIII SKYRIUS
SUTARTIES PASIRAŠYMAS
52. Pareiškėjas, kuriam skirtas finansavimas, Sutartį, kurioje nurodyti Priemonės konsultanto įsipareigojimai, kitos sąlygos ir pateikta informacija, nurodyta Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto ir savivaldybių biudžetų sudarymo ir vykdymo taisyklių, patvirtintų Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2001 m. gegužės 14 d. nutarimu Nr. 543 „Dėl Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto ir savivaldybių biudžetų sudarymo ir vykdymo taisyklių patvirtinimo“, 61 punkte, informacinės sistemos priemonėmis pasirašo su SPPD. Sutartis pasirašoma informacinės sistemos priemonėmis per 20 darbo dienų nuo Ministerijos kanclerio potvarkio dėl lėšų skyrimo konsultavimo veikloms vykdyti perdavimo SPPD dienos.
53. Pareiškėjui, kuriam skirtas finansavimas, nesudarius Sutarties per Atrankos aprašo 52 punkte nurodytą terminą, nutraukus sudarytą Sutartį, atsisakius dalies valstybės biudžeto lėšų ar toliau vykdyti konsultavimo veiklas, SPPD teikia Ministerijos kancleriui siūlymą panaikinti sprendimą skirti valstybės biudžeto lėšų pasiūlymui įgyvendinti. Likusios nepanaudotos valstybės biudžeto lėšos Komisijos siūlymu ir Ministerijos kanclerio sprendimu eilės tvarka gali būti skiriamos kitam aukščiausiais balais įvertintam pasiūlymui, esančiam rezervinių pasiūlymų sąraše. Ministerijos kanclerio sprendimas dėl valstybės biudžeto lėšų skyrimo priimamas per 3 darbo dienas nuo Komisijos siūlymo gavimo dienos.
IX SKYRIUS
TINKAMOS IR NETINKAMOS FINANSUOTI IŠLAIDOS
54. Tinkamomis finansuoti laikomos šios konsultavimo veiklų išlaidos:
54.1. išlaidos darbo užmokesčiui ir socialinio draudimo įmokoms mokėti:
54.1.1. konsultavimo veiklų vykdymo vadovo ir (ar) koordinatoriaus darbo užmokestis, įskaitant valstybinio socialinio draudimo įmokas (jei konsultavimo veiklų vykdymo vadovas ir (ar) koordinatorius yra Priemonės konsultanto organizacijos darbuotojas (-ai),
dirbantis (-ys) pagal darbo sutartį);
54.1.2. Priemonės konsultanto organizacijos darbuotojų, taip pat partnerio (-ių) darbuotojo (-ų), tiesiogiai vykdančių konsultavimo veiklas, darbo užmokestis, įskaitant socialinio draudimo įmokas (jei šie darbuotojai Priemonės konsultanto organizacijoje ir (ar) partnerio (-ių) organizacijoje (-ose) dirba pagal darbo sutartį);
54.1.3. asmens, tvarkančio buhalterinę apskaitą, darbo užmokestis, įskaitant socialinio draudimo įmokas (jei paslauga neperkama iš buhalterinės apskaitos paslaugas teikiančios įmonės (įstaigos) ar buhalterinės apskaitos paslaugas savarankiškai teikiančio asmens ir asmuo, tvarkantis buhalterinę apskaitą, yra Priemonės konsultanto organizacijos darbuotojas, dirbantis pagal darbo sutartį);
54.2. išlaidos prekėms ir paslaugoms, skirtoms konsultavimo veiklas vykdantiems darbuotojams ir tiesiogiai su konsultavimo veiklomis susijusioms veikloms, nurodytoms Atrankos aprašo 8 punkte, įsigyti:
54.2.2. transporto išlaikymo ir transporto paslaugų įsigijimo išlaidos (Priemonės konsultanto nuosavybės, patikėjimo teise valdomų, naudojamų pagal nuomos arba panaudos sutartis automobilių nuoma, degalai, tepalai, visuomeninio transporto priemonių bilietai);
54.2.3. komandiruočių (išskyrus tarptautines) išlaidos (kelionių bilietai, apgyvendinimas ir dienpinigiai tik Priemonės konsultanto organizacijoje ir (ar) partnerio (-ių) organizacijoje (-ose) pagal darbo sutartį dirbantiems darbuotojams);
54.3. išlaidos kitoms paslaugoms, tiesiogiai susijusioms su konsultavimo veiklų vykdymu, įsigyti:
54.3.1. užmokestis už buhalterinės apskaitos tvarkymą pagal paslaugų sutartį (jei paslauga perkama iš buhalterinės apskaitos paslaugas teikiančios įmonės (įstaigos) ar buhalterinės apskaitos paslaugas savarankiškai teikiančio asmens ir asmuo, tvarkantis buhalterinę apskaitą, nėra Priemonės konsultanto organizacijos darbuotojas, įdarbintas buhalterinės apskaitos paslaugoms teikti pagal darbo sutartį);
55. Konsultavimo veikloms vykdyti skirtomis valstybės biudžeto lėšomis gali būti finansuojamos tik Atrankos aprašo 8 punkte nurodytos veiklos.
56. Konsultavimo veiklų išlaidos pripažįstamos tinkamomis finansuoti, jei jos patirtos ir apmokėtos nuo 2023 m. gegužės 1 d. iki 2023 m. gruodžio 31 d., o pratęsus finansavimą 2024 m. – nuo 2024 m. sausio 1 d. iki 2024 m gruodžio 31 d.
57. Paraiškėjo partneriui (-iams) negali būti numatytos ir (ar) pervestos lėšos, sudarančios daugiau nei 40 procentų Priemonei įgyvendinti skirtų valstybės biudžeto lėšų.
58. Valstybės biudžeto lėšos negali būti naudojamos:
58.6. ilgalaikiam materialiajam turtui, kaip jis apibrėžtas Lietuvos Respublikos pridėtinės vertės mokesčio įstatyme, kurio vertė 500 (penki šimtai) Eur ir didesnė, įsigyti;
58.7. statinių ir (arba) pastatų, patalpų statybai, rekonstrukcijai, kapitaliniam ir (arba) einamajam remontui, statiniams, pastatams ir (ar) teritorijai prižiūrėti, aplinkai tvarkyti;
58.8. patalpų, nuosavybės teise priklausančių pareiškėjui, Priemonės konsultantui ar partneriui (-iams), nuomai konsultavimo veikloms vykdyti;
58.9. kitoms su Priemonės įgyvendinimu ir konsultavimo veiklomis tiesiogiai nesusijusioms išlaidoms padengti;
58.10. išlaidos, susijusios su veikla, vykdyta iki pateikiant paraišką (pvz., paraiškos parengimo išlaidos ir pan.), taip pat išlaidos, patirtos bei apmokėtos iki 2023 m. balandžio 30 d. imtinai, o pratęsus finansavimą 2024 metams – po 2024 m. gruodžio 31 d. Jeigu finansavimas nebuvo pratęstas, netinkamomis finansuoti taip pat pripažįstamos išlaidos, patirtos ir apmokėtos po 2023 m. gruodžio 31 d.;
58.11. veikloms, kuriomis:
58.11.2. bet kokiomis formomis, metodais ir būdais išreiškiama nepagarba tautiniams Lietuvos valstybės simboliams;
59. Priemonės konsultantas gautas valstybės biudžeto lėšas privalo laikyti specialiai šioms lėšoms atidarytoje sąskaitoje, įvertinęs valstybės biudžeto lėšų laikymo, naudojimo ir saugojimo rizikos veiksnius, ir naudoti tik Sutartyje ir Sutartimi patvirtintoje išlaidų sąmatoje nurodytoms veikloms vykdyti.
60. Priemonės konsultantas atsiskaitymus grynaisiais ir negrynaisiais pinigais privalo vykdyti, vadovaudamasis Lietuvos Respublikos civilinio kodekso 6.929 straipsniu ir kitais atsiskaitymus grynaisiais ir negrynaisiais pinigais reglamentuojančiais teisės aktais.
61. Priemonės konsultantas privalo konsultavimo veiklą vykdyti iki Sutartyje nustatytos dienos, bet ne vėliau kaip iki 2023 m. gruodžio 31 d., o finansavimą pratęsus 2024 metams – ne vėliau kaip iki 2024 m. gruodžio 31 d., ir, kiekvienam ketvirčiui pasibaigus, iki kito ketvirčio pirmo mėnesio 5 d., o pasibaigus kalendoriniams metams – iki kitų kalendorinių metų sausio 5 d. SPPD informacinės sistemos priemonėmis pateikti atitinkamai ketvirčio ir metų finansines ataskaitas, taip pat pasibaigus kalendoriniams metams – iki kitų kalendorinių metų sausio 5 d. metų veiklų įvykdymo ataskaitą pagal informacinėje sistemoje pateiktas formas. Teikiamos šios ataskaitos:
61.1. sąmatos vykdymo ir sąnaudų ketvirtinė ataskaita, informaciją nurodant euro cento tikslumu (ataskaitiniais kalendoriniais metais teikiama po kiekvieno ataskaitinio ketvirčio, o pasibaigus ataskaitiniams kalendoriniams metams – už visą veiklos vykdymo laikotarpį per vienus ataskaitinius metus);
61.2. sąmatos įvykdymo ataskaita, informaciją nurodant euro cento tikslumu (ataskaitiniais kalendoriniais metais teikiama po kiekvieno ataskaitinio ketvirčio, o pasibaigus ataskaitiniams kalendoriniams metams – už visą veiklos vykdymo laikotarpį per vienus ataskaitinius metus);
61.3. buhalterinės apskaitos dokumentų suvestinė, kurioje turi būti nurodyta valstybės biudžeto lėšų gavėjo pavadinimas, apskaitos dokumento (sąskaitos faktūros, paslaugų sutarties, paslaugų perdavimo–priėmimo akto, darbo užmokesčio apskaitos žiniaraščio ir kt.) data ir numeris, ūkinės operacijos turinys ir suma, informaciją nurodant euro cento tikslumu (teikiama po kiekvieno ataskaitinio ketvirčio ir už visą veiklos vykdymo laikotarpį per vienus ataskaitinius metus);
61.4. veiklų įvykdymo ataskaita (pasibaigus ataskaitiniams kalendoriniams metams už visą veiklos vykdymo laikotarpį per vienus ataskaitinius metus teikiama iki kitų kalendorinių metų sausio 5 d.), kurioje turi būti nurodyta:
61.4.1. informacija apie Atrankos aprašo 8 punkte ir jo papunkčiuose išvardytų rodiklių ir Priemonės konsultanto nustatytų rodiklių pasiekimą;
61.4.2. informacija apie konsultavimo veiklas, įvykdytas nuo pasiūlymo įgyvendinimo pradžios (jų įvykdymo datos ir trumpas veiklų ir (ar) rezultatų aprašymas);
62. Konsultavimo veikloms vykdyti skirtos valstybės biudžeto lėšos negali būti perkeliamos į kitus biudžetinius metus. Finansuojamos tik tinkamos finansuoti konsultavimo veikloms vykdyti skirtos išlaidos. Jos turi būti tiesiogiai susijusios su paraiškoje numatytomis veiklomis ir būtinos konsultavimo veikloms vykdyti, pagrįstos konsultavimo veiklų vykdymo eiga, planu, išlaidų pobūdžiu ir kiekiu.
63. Tinkamos finansuoti išlaidos turi būti pagrįstos išlaidų apmokėjimą įrodančiais buhalterinės apskaitos dokumentais ir konsultavimo veiklų įvykdymą patvirtinančiais dokumentais arba jų kopijomis. Priemonės konsultantas paslaugas ar prekes konsultavimo veikloms vykdyti turi įsigyti ne didesnėmis nei rinkos kainomis, laikydamasis racionalaus valstybės biudžeto lėšų naudojimo principo.
64. Lėšos privalo būti naudojamos tik paraiškoje ir bendradarbiavimo ar jungtinės veiklos sutartyse su partneriais nurodytoms veikloms vykdyti.
65. Konsultavimo veikloms vykdyti skirtos lėšos laikomos panaudotomis tinkamai, jei jos panaudotos pagal paraiškoje ir Sutartyje nurodytą tikslinę paskirtį ir reikalavimus.
66. Norėdamas patikslinti Sutartimi patvirtintą išlaidų sąmatą, Priemonės konsultantas informacinės sistemos priemonėmis turi pateikti SPPD pagrįstą prašymą patikslinti Sutartimi patvirtintą išlaidų sąmatą, kartu pateikdamas ir lyginamąją tikslinamų išlaidų sąmatą ar palyginimą, kaip kis informacija atitinkamose išlaidų sąmatos eilutėse. SPPD, išnagrinėjęs Priemonės konsultanto prašymą, per 5 darbo dienas nuo prašymo gavimo SPPD dienos priima sprendimą dėl išlaidų sąmatos tikslinimo ir apie tai informacinės sistemos priemonėmis informuoja Priemonės konsultantą. Susitarimas dėl išlaidų sąmatos pakeitimo pasirašomas informacinės sistemos priemonėmis.
67. Prašymai patikslinti Sutartimi patvirtintą išlaidų sąmatą SPPD teikiami ne daugiau nei du kartus per einamąjį ketvirtį, likus ne mažiau kaip 10 darbo dienų iki kito ketvirčio pradžios. Vėliau pateikti prašymai nenagrinėjami. Priemonės konsultantas gali teikti prašymą tik tikslinti dar nepatirtas išlaidas, išskyrus atvejus, kai tinkamos finansuoti išlaidos sumažėjo.
68. Norėdamas patikslinti pasiūlyme nurodytą veiklų planą, Priemonės konsultantas atsakingam SPPD specialistui elektroniniu paštu ir per informacinę sistemą pateikia pagrįstą prašymą patikslinti pasiūlyme nurodytą veiklų planą, kartu pateikdamas ir lyginamąjį veiklų planą ar palyginimą, kaip kis informacija atitinkamose veiklų plano dalyse ar eilutėse. Priemonės konsultantas gali teikti prašymą patikslinti tik dar neįgyvendintų veiklų planą. Apie leidimą patikslinti veiklų planą SPPD atsakingas specialistas informuoja Priemonės konsultantą per informacinę sistemą ar elektroniniu paštu per 5 darbo dienas nuo prašymo gavimo dienos. Prašymas patikslinti veiklų planą teikiamas likus ne mažiau kaip 10 darbo dienų iki kito ketvirčio pradžios, bet ne vėliau nei gruodžio 5 d. Priemonės konsultantas gali teikti prašymą tik dėl dar neįvykdytų (nepradėtų vykdyti) veiklų tikslinimo.
69. SPPD nutraukia Sutartį, sustabdo lėšų pervedimą ir inicijuoja pervestų lėšų grąžinimą, kai:
69.2. nustato esminių Atrankos aprašo, Aprašo, Sutarties ir (arba) galiojančių teisės aktų, turinčių esminę reikšmę vykdant Sutartį, pažeidimų;
69.3. vadovaujantis Atrankos aprašo 74 punktu, sustabdomas Sutarties vykdymas ir nepašalinami nustatyti veiklos trūkumai ar pašalinami, bet apie jų pašalinimą laiku neinformuojamas SPPD;
69.4. paaiškėja, kad deklaracijoje (Atrankos prašo 1 priedas) buvo pateikta klaidinga ar melaginga informacija, Priemonės konsultantas, sudarius Sutartį, įgyja likviduojamo juridinio asmens statusą arba įsiteisėja teismo sprendimas, kuriuo iš Priemonės konsultanto priteisiamos neteisėtai (ne pagal paskirtį) panaudotos lėšos.
70. Už informacijos ir su konsultavimo veiklomis bei jų vykdymu susijusių duomenų tikslumą, teisingumą, gautų valstybės biudžeto lėšų buhalterinės apskaitos tvarkymą atsako Priemonės konsultantas. Dokumentus, susijusius su konsultavimo veiklomis ir jų įgyvendinimu (paraišką, buhalterinės apskaitos dokumentus ir kt.), Priemonės konsultantas privalo tvarkyti ir saugoti dokumentų tvarkymą ir saugojimą reguliuojančių teisės aktų nustatyta tvarka, taip pat SPPD ir (ar) Ministerijos reikalavimu pateikti atrankai pateiktų dokumentų ir su konsultavimo veiklų vykdymu susijusių dokumentų originalus ir (ar) patvirtintas jų kopijas tiek vykdydamas konsultavimo veiklas, tiek 36 mėnesius po jų įvykdymo (po 2024 m. gruodžio 31 d.).
71. Priemonės konsultantas, kuris yra perkančioji organizacija, vykdydamas pirkimą, privalo vadovautis Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymu (taikoma tiek pareiškėjui, tiek partneriui).
72. Priemonės konsultantas privalo raštu informuoti SPPD apie numatytų konsultavimo veiklų vykdymo nutraukimą ar sustabdymą. Gavęs tokį pranešimą, SPPD sustabdo valstybės biudžeto lėšų pervedimą Priemonės konsultantui. Priemonės konsultantui pašalinus priežastis, dėl kurių jis nutraukė ar sustabdė numatytas konsultavimo veiklas, atnaujinus numatytų konsultavimo veiklų vykdymą ir apie tai raštu pranešus SPPD, sustabdytas valstybės biudžeto lėšų pervedimas atnaujinamas.
73. Priemonės konsultantas privalo informuoti raštu Ministeriją ir SPPD, jei vykdoma ar numatoma vykdyti jo reorganizacija, ir pateikti dokumentus bei informaciją, pagrindžiančius, kad po reorganizacijos veiksiantis juridinis asmuo, perimsiantis jo teises ir pareigas, bus pajėgus tinkamai vykdyti konsultavimo veiklas.
74. SPPD nustačius ar turint pagrįstų įtarimų, kad Priemonės konsultantas netinkamai vykdo Atrankos aprašo, Aprašo, Sutarties ir (arba) galiojančių teisės aktų, turinčių esminę reikšmę vykdant Sutartį, reikalavimus, SPPD apie tai raštu informuoja Priemonės konsultantą ir sustabdo Sutarties vykdymą. Šiuo atveju SPPD Priemonės konsultantui nustato protingą terminą, ne trumpesnį kaip 10 darbo dienų, nustatytiems veiklos trūkumams pašalinti. Priemonės konsultantas, pašalinęs nustatytus veiklos trūkumus, raštu informuoja SPPD apie tolesnį pasirengimą tinkamai vykdyti Atrankos apraše, Apraše, Sutartyje ir (arba) galiojančiuose teisės aktuose, turinčiuose esminę reikšmę vykdant Sutartį, nustatytus reikalavimus ir pateikia tai patvirtinančius dokumentus. SPPD, įvertinęs iš Priemonės konsultanto gautą informaciją, gali atnaujinti Sutarties vykdymą. Jei Priemonės konsultantas per nustatytą terminą nepašalina nustatytų veiklos trūkumų arba per 2 darbo dienas nuo nustatytų veiklos trūkumų pašalinimo dienos neinformuoja SPPD apie pasirengimą tinkamai vykdyti Atrankos apraše, Apraše, Sutartyje ir (arba) galiojančiuose teisės aktuose, turinčiuose esminę reikšmę vykdant Sutartį, nustatytus reikalavimus, SPPD privalo vienašališkai nutraukti Sutartį, apie tai Priemonės konsultantą įspėjęs prieš 10 darbo dienų.
75. Priemonės konsultantas turi viešinti konsultavimo veiklų vykdymą, kad visuomenė daugiau sužinotų apie konsultavimo veiklų tikslus, uždavinius, vykdymo eigą ir rezultatus. Viešindamas konsultavimo veiklų vykdymą, Priemonės konsultantas negali pažeisti viešosios tvarkos, asmens duomenų apsaugą reglamentuojančių teisės aktų reikalavimų, turi laikytis teisės aktų nustatytos tvarkos ir nurodyti, kad pasiūlymui įgyvendinti valstybės biudžeto lėšų skyrė Ministerija. SPPD tikrina, kaip Priemonės konsultantas laikosi šiame punkte nurodyto įsipareigojimo.
76. Viešindamas konsultavimo veiklų vykdymą ir jas vykdydamas ir (ar) naudodamasis konsultavimo veiklų rezultatais bent 6 mėnesius po to, kai konsultavimo veiklos baigtos įgyvendinti, Priemonės konsultantas privalo tiksliai nurodyti, kokiu tikslu ir kiek valstybės biudžeto lėšų buvo skirta ir panaudota konsultavimo veikloms vykdyti. SPPD tikrina, kaip Priemonės konsultantas laikosi šiame punkte nurodyto įsipareigojimo.
X SKYRIUS
TĘSTINIS VEIKLOS FINANSAVIMAS
77. Tinkamai įgyvendinus konsultavimo veiklas 2023 metais, finansavimas gali būti pratęstas 2024 metams, bet ne ilgiau kaip iki 2024 m. gruodžio 31 d., tomis pačiomis Atrankos apraše ir Sutartyje nustatytomis sąlygomis, neskelbiant naujo konkurso. Pratęsus konsultavimo veiklų finansavimą, išlaidos laikomos tinkamomis finansuoti, jei jos patirtos ir apmokėtos nuo 2024 m. sausio 1 d. iki pratęsus konsultavimo veiklų finansavimą sudarytoje Sutartyje numatytos konsultavimo veiklų įgyvendinimo galutinės datos, tačiau ne vėliau kaip iki 2024 m. gruodžio 31 d. Jei Sutartis dėl finansavimo pratęsimo 2024 metams nepasirašoma arba nutraukiama, išlaidos, Priemonės konsultanto patirtos ar apmokėtos vykdant konsultavimo veiklas 2024 metais, nekompensuojamos.
78. SPPD ne vėliau kaip iki 2023 m. spalio 15 d. elektroniniu paštu, taip pat informacinės sistemos priemonėmis informuoja Priemonės konsultantą apie teisę iki 2023 m. lapkričio 15 d. pateikti šiame Atrankos aprašo punkte nurodytus dokumentus, nurodant pasekmes, kurių atsirastų, nurodytų dokumentų nepateikus. Siekdamas pratęsti konsultavimo veiklų finansavimą, Priemonės konsultantas iki 2023 m. lapkričio 15 d. informacinės sistemos priemonėmis turi pateikti:
78.1. Priemonės konsultanto vadovo pasirašytą prašymą pratęsti konsultavimo veiklų finansavimą 2024 metams (Atrankos aprašo 4 priedas);
79. Prašymą pratęsti konsultavimo veiklų finansavimą svarsto SPPD. SPPD susipažįsta su Priemonės konsultanto prašymu pratęsti konsultavimo veiklų finansavimą, remdamasis šiuo prašymu, sprendžia, ar konsultavimo veiklos įgyvendintos, valstybės biudžeto lėšos panaudotos tinkamai, ir komisijai raštu pateikia motyvuotą siūlymą pratęsti konsultavimo veiklų finansavimą 2024 metams arba jo nepratęsti.
80. SPPD, gavęs metinę konsultavimo veiklos ataskaitą ir nustatęs, kad Priemonės konsultantas neįvykdė paraiškoje numatytų konsultavimo veiklų ir nepasiekė rezultatų, numatytų pasiekti 2023 m. Atrankos aprašo 8.1–8.3, 8.5 ir 8.7 papunkčiuose, komisijai pateikia motyvuotą siūlymą nutraukti 2024 metų sutartį (jei sutartis dėl konsultavimo veiklos finansavimo pratęsimo 2024 metams jau sudaryta), arba stabdo 2024 metų sutarties sudarymo procesą ir teikia komisijai siūlymą nepratęsti konsultavimo veiklų finansavimo 2024 metams (jei sutartis dėl konsultavimo veiklos finansavimo pratęsimo 2024 metams dar nesudaryta).
81. Komisijos sekretorius komisijos pirmininko pavedimu per 3 darbo dienas nuo SPPD pasiūlymo dėl sutarties pratęsimo ir nepratęsimo 2024 metams gavimo dienos organizuoja komisijos posėdį, kurio metu SPPD atstovas (-ai) supažindina komisiją su SPPD išvadomis ir siūlymais, atsako į komisijos narių ir (ar) kitų posėdyje dalyvaujančių asmenų klausimus.
82. Komisija, įvertinusi SPPD pateiktą siūlymą, per 5 darbo dienas nuo jo gavimo dienos priima protokolinį sprendimą pratęsti konsultavimo veiklos finansavimą 2024 metams arba jo nepratęsti, taip pat sprendimą dėl 2024 metų sutarties nutraukimo ar sprendimo dėl finansavimo skyrimo 2024 metams panaikinimo ir pateikia Ministerijos kancleriui siūlymą dėl konsultavimo veiklos finansavimo pratęsimo, taip pat siūlymą dėl 2024 metų sutarties nutraukimo ar sprendimo dėl finansavimo skyrimo 2024 metams panaikinimo.
83. Ministerijos kancleris per 5 darbo dienas nuo komisijos siūlymo gavimo dienos priima sprendimą dėl projekto finansavimo pratęsimo ir valstybės biudžeto lėšų skyrimo, taip pat sprendimą dėl 2024 metų sutarties nutraukimo ar sprendimo dėl finansavimo skyrimo konsultavimo veikloms įgyvendinti 2024 metais panaikinimo, kurie įforminami Ministerijos kanclerio potvarkiais. Ministerijos kanclerio potvarkių kopijos raštu perduodamos SPPD per 3 darbo dienas nuo jų užregistravimo dienos.
84. SPPD Priemonės konsultantą raštu informuoja apie Ministerijos kanclerio priimtą sprendimą per 5 darbo dienas nuo jo priėmimo dienos. Jei Priemonės konsultanto prašymas buvo atmestas arba jam neskirta valstybės biudžeto lėšų, apie sprendimą informuojamas raštu, nurodant prašymo netenkinimo ar pasiūlymo atmetimo priežastis, pateikiant sprendimo dėl valstybės biudžeto lėšų skyrimo išrašą.
85. Pratęsus konsultavimo veiklos finansavimą, nauja sutartis dėl veiklos finansavimo 2024 metais arba papildomas susitarimas dėl jau sudarytos Sutarties pakeitimo informacinės sistemos priemonėmis tarp Priemonės konsultanto ir SPPD pasirašomi per 20 darbo dienų nuo Ministerijos kanclerio potvarkio dėl valstybės biudžeto lėšų skyrimo konsultavimo veikloms priėmimo dienos. Naujoje sutartyje arba papildomame susitarime dėl jau sudarytos Sutarties pakeitimo turi būti numatyta, kad sutartis įsigalioja 2024 m. sausio 20 d., jei Priemonės konsultantas įvykdė paraiškoje numatytas konsultavimo veiklas ir pasiekė rezultatus, numatytus pasiekti iki 2023 m. gruodžio 31 d.
86. Nesudarius naujos sutarties arba papildomo susitarimo dėl jau sudarytos Sutarties pakeitimo dėl konsultavimo veiklos finansavimo 2024 metais per Atrankos aprašo 85 punkte nurodytą terminą ar nutraukus 2024 metų sutartį, komisija teikia Ministerijos kancleriui siūlymą panaikinti sprendimą konsultavimo veikloms skirti valstybės biudžeto lėšų.
XI SKYRIUS
BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS
88. Asmens duomenys tvarkomi vadovaujantis Reglamentu (ES) 2016/679 ir Lietuvos Respublikos asmens duomenų teisinės apsaugos įstatymu.
89. Ministerija turi teisę atlikti konsultavimo veiklų vykdymo ir tam skirtų valstybės biudžeto lėšų panaudojimo teisingumo bei tikslingumo auditą.
90. Ministerijos veiksmai ir neveikimas, Ministerijos kanclerio sprendimas dėl lėšų skyrimo gali būti skundžiami Lietuvos Respublikos viešojo administravimo įstatymo ir Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo nustatyta tvarka.
91. Ministerija ir SPPD neprisiima atsakomybės, jei dėl paraiškoje ir (arba) Sutartyje pareiškėjo (Priemonės konsultanto) nurodytų klaidingų kontaktinių duomenų (adreso, telefono numerio, elektroninio pašto adreso ir kt.) jo nepasiekia laiškai arba su juo negalima susisiekti kitu būdu.
92. Jei ne dėl Priemonės konsultanto veiksmų atsirado nenumatytų, Atrankos apraše nenustatytų aplinkybių, dėl kurių jis negali vykdyti konsultavimo veiklų, numatytų veiklų plane, kad būtų pasiekti konsultavimo veiklų vykdymo rodikliai, jis gali keisti tų veiklų vykdymo būdus (veiklas vykdyti pasitelkęs elektroninių ryšių ar bekontaktes priemones), jei dėl to nereikia tikslinti konsultavimo veiklų išlaidų sąmatos.