KLAIPĖDOS MIESTO APYLINKĖS TEISMO
PIRMININKAS
ĮSAKYMAS
DĖL ASMENŲ APTARNAVIMO, JŲ PRAŠYMŲ, PAREIŠKIMŲ IR SKUNDŲ NAGRINĖJIMO KLAIPĖDOS MIESTO APYLINKĖS TEISME
TAISYKLIŲ PATVIRTINIMO
2017 m. gegužės 18 d. Nr. 1V-83
Klaipėda
Vadovaudamasis Lietuvos Respublikos teismų įstatymo 103 straipsnio 1 dalimi, Lietuvos Respublikos viešojo administravimo įstatymu, Asmenų prašymų nagrinėjimo ir jų aptarnavimo viešojo administravimo institucijose, įstaigose ir kituose viešojo administravimo subjektuose taisyklėmis, patvirtintomis Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2007 m. rugpjūčio 22 d. nutarimu Nr. 875 “Dėl asmenų prašymų nagrinėjimo ir jų aptarnavimo viešojo administravimo institucijose, įstaigose ir kituose viešojo administravimo subjektuose taisyklių patvirtinimo” (Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2015 m. rugpjūčio 26 d. nutarimo Nr. 913 redakcija):
1. Tvirtinu Asmenų aptarnavimo, jų prašymų, pareiškimų ir skundų nagrinėjimo Klaipėdos miesto apylinkės teisme taisykles (toliau – Taisyklės).
2. Įpareigoju Olgą Sadovskają, teismo pirmininko padėjėją ryšiams su žiniasklaida ir visuomene:
PATVIRTINTA
Klaipėdos miesto apylinkės teismo pirmininko
2017 m. gegužės 18 d. įsakymo Nr. 1V-83
ASMENŲ APTARNAVIMO, JŲ PRAŠYMŲ, PAREIŠKIMŲ IR SKUNDŲ NAGRINĖJIMO KLAIPĖDOS MIESTO APYLINKĖS TEISME TAISYKLĖS
I. BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Asmenų aptarnavimo, jų prašymų, pareiškimų ir skundų nagrinėjimo Klaipėdos miesto apylinkės teisme taisyklės (toliau – Taisyklės) reglamentuoja fizinių ir juridinių asmenų (toliau – asmenys) aptarnavimą ir jų prašymų, pareiškimų bei skundų (toliau – prašymai) nagrinėjimą viešojo administravimo srityje, informacijos apie teismo, kaip valstybės institucijos veiklą, teikimą, priėmimą pas teismo pirmininką ir teismo pirmininko pavaduotojus Klaipėdos miesto apylinkės teisme (toliau – Teismas).
2. Aptarnaujant asmenis, nagrinėjant jų prašymus, šios Taisyklės taikomos tiek, kiek tų klausimų nereglamentuoja Lietuvos Respublikos įstatymai ir kiti teisės aktai.
3. Asmenų procesinio pobūdžio dokumentai nagrinėjami Lietuvos Respublikos procesinių įstatymų nustatyta tvarka ir šios Taisyklės jų nagrinėjimui netaikomos, išskyrus nuostatas, reglamentuojančias asmenų aptarnavimą.
4. Šiose Taisyklėse vartojamos sąvokos atitinka Lietuvos Respublikos viešojo administravimo įstatyme ir Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2007 m. rugpjūčio 22 d. nutarimu Nr. 875 patvirtintose Asmenų prašymų nagrinėjimo ir jų aptarnavimo viešojo administravimo institucijose, įstaigose ir kituose viešojo administravimo subjektuose taisyklėse vartojamas sąvokas.
5. Aptarnaudami asmenis, nagrinėdami asmenų prašymus, Teismo darbuotojai privalo vadovautis pagarbos žmogaus teisėms, teisingumo, sąžiningumo ir protingumo, taip pat Lietuvos Respublikos viešojo administravimo įstatyme įtvirtintais įstatymo viršenybės, objektyvumo, proporcingumo, nepiktnaudžiavimo valdžia, tarnybinio pagalbos, efektyvumo, subsidiarumo, „vieno langelio“, lygiateisiškumo, skaidrumo, atsakomybės už priimtus sprendimus, naujovių ir atvirumo permainoms principais. Teikdami asmenims informaciją – Lietuvos Respublikos teisės gauti informaciją iš valstybės ir savivaldybių institucijų ir įstaigų įstatyme nustatytais informacijos išsamumo, tikslumo, teisėtumo, objektyvumo ir pagalbos principais.
6. Teismo darbuotojas privalo nusišalinti arba turi būti nušalintas Teismo pirmininko nuo prašymo nagrinėjimo, jeigu atsiranda Lietuvos Respublikos viešojo administravimo įstatymo 25 straipsnio 1 dalyje nurodytos aplinkybės. Gavęs pavedimą nagrinėti prašymą, Teismo darbuotojas, atsiradus minėtoms aplinkybėms, turi pranešti Teismo pirmininkui apie galimą viešųjų ir privačių interesų konfliktą ir jo priežastis. Sprendimą dėl Teismo pirmininko nusišalinimo nuo prašymo nagrinėjimo priima Teismo pirmininkas.
7. Draudžiama atsisakyti aptarnauti asmenis, nagrinėti prašymus, motyvuojant tuo, kad nėra šias funkcijas vykdančio Teismo darbuotojo. Teismo darbuotojų atostogų, komandiruočių ir kitais nebuvimo tarnyboje atvejais asmenų prašymus nagrinėti pavedama kitiems Teismo darbuotojams, turintiems tokius pačius įgaliojimus.
8. Teismo atstovas ryšiams su žiniasklaida ir visuomene turi užtikrinti, kad Teismo patalpose aptarnaujamiems asmenims matomoje vietoje ir Teismo interneto svetainėje būtų paskelbta informacija apie Teismo darbuotojus, atsakingus už asmenų aptarnavimą Teisme: jų telefono numeriai, kiti kontaktiniai duomenys, darbo laikas ir kita reikiama informacija.
II. ASMENŲ APTARNAVIMAS JIEMS ATVYKUS Į TEISMĄ
9. Asmenis Teismo darbuotojai Klaipėdos miesto apylinkės teisme aptarnauja Teismo darbo laiku. Bendraudami tiesiogiai su asmenimis Teismo darbuotojai turi segėti identifikacines korteles.
10. Teismo darbo laikas:
11. Asmenys prašymus gali pateikti Dokumentų priėmimo skyriuje pirmadieniais ir ketvirtadieniais – nuo 7.30 val. iki 17 val., penktadieniais – nuo 8 val. iki 15 val. 45 min. Dokumentų priėmimo skyrius dirba be pietų pertraukos.
13. Asmenų aptarnavimo klausimas jų pageidavimu gali būti iš anksto derinamas telefonu ar kita ryšio priemone. Atsiradus nenumatytoms aplinkybėms ir pasikeitus suderintam aptarnavimo laikui, Teismo darbuotojas apie tai įspėja asmenį, jei asmuo buvo nurodęs savo kontaktinius duomenis.
14. Asmenys, kurie pageidauja, kad juos priimtų teismo pirmininkas ar teismo pirmininko pavaduotojai, turi iš anksto, ne vėliau kaip dieną iki priėmimo, užsiregistruoti telefonu (8 46) 474 773, arba atvykus į Teismą (313 kab.). Teismo pirmininkas asmenis priima ketvirtadieniais nuo 14 val. iki 16 val., teismo pirmininko pavaduotojai – trečiadieniais nuo 16 val. iki 17 val. Teismo pirmininko ir teismo pirmininko pavaduotojų atsakymų į interesantų klausimus ribas nustato Teismų įstatymas bei Teisėjų etikos kodeksas. Vienam asmeniui priėmime skiriama iki 20 minučių. Atsiradus nenumatytoms aplinkybėms ir pasikeitus suderintam priėmimo laikui, teismo administracijos sekretorius apie tai informuoja asmenį, jei šis buvo nurodęs savo kontaktinius duomenis.
III. PRAŠYMŲ PATEIKIMAS
15. Asmenų prašymai gali būti pateikiami žodžiu (telefonu arba tiesiogiai asmeniui ar jo įgaliotam atstovui atvykus į Teismą), raštu (tiesiogiai asmeniui arba jo įgaliotam atstovui atvykus į Teismą, atsiuntus faksu, paštu) ir elektroniniu būdu Teismo elektroninio pašto adresu klaipedos.miesto@teismas.lt.
17. Žodiniai prašymai dėl informacijos:
17.1. civilinėse bylose pateikiami Civilinių bylų raštinės darbuotojams (217 kab., tel. (8 46) 397 135);
17.2. baudžiamosiose bylose – Baudžiamųjų bylų raštinės darbuotojams (211 kab., tel. (8 46) 397 134);
17.3. administracinių nusižengimų bylose – Administracinių teisės pažeidimų bylų raštinės darbuotojams (207 kab., tel. (8 46) 390 843);
18. Nagrinėjami tik tokie žodiniai prašymai, kuriuos galima išspręsti tuoj pat, nepažeidžiant asmens, kuris kreipiasi, kitų asmenų ar Teismo interesų. Į žodinius prašymus rašytinis atsakymas neteikiamas. Jei žodinis prašymas negali būti išnagrinėtas nedelsiant, Teismo darbuotojas asmenį apie tai informuoja ir pasiūlo pateikti rašytinį prašymą.
181. Jeigu prašymą žodžiu teikiančio asmens elgesys yra neadekvatus arba turi akivaizdžių nusikaltimo, baudžiamojo nusižengimo ar administracinių nusižengimų požymių, arba asmens prašymas grindžiamas akivaizdžiai tikrovės neatitinkančiais faktais, arba bendraujant su asmeniu nepavyksta išsiaiškinti prašymo turinio, Teismo darbuotojas turi teisę tokio asmens neaptarnauti ir privalo nedelsdamas pranešti apie šio asmens elgesį tiesioginiam vadovui. Šio vadovo sprendimu apie asmenų elgesį, turintį nusikaltimo, baudžiamojo nusižengimo ar administracinio nusižengimo požymių, gali būti pranešama kompetentingoms institucijoms.
19. Kai asmuo nemoka valstybinės kalbos arba dėl sensorinio ar kalbos sutrikimo negali suprantamai reikšti minčių, jam kreipiantis žodžiu į Teismą turi dalyvauti asmuo, gebantis išversti prašymą, pareiškimą ar skundą į valstybinę kalbą, arba vertėjas. Vertėją arba asmenį, gebantį išversti prašymą į valstybinę kalbą, esant galimybei pakviečia Teismo darbuotojas, aptarnaujantis asmenį, arba asmuo, kuris kreipiasi į Teismą, savo iniciatyva.
20. Rašytiniai asmenų prašymai turi būti:
20.3. pasirašyti, nurodytas vardas, pavardė, gyvenamoji vieta (jeigu kreipiasi fizinis asmuo) arba pavadinimas, kodas, buveinės adresas (jeigu kreipiasi juridinis asmuo), tikslus adresas, kuriuo pageidautų gauti atsakymą, taip pat kiti duomenys ryšiui palaikyti (telefono numeris arba elektroninio pašto adresas), pageidautina – informacija, kokiu būdu norėtų gauti atsakymą (atvyks pasiimti asmeniškai, išsiųsti paštu ar kt.).
21. Asmens prašymas, pateiktas elektroninio ryšio priemonėmis, prilyginamas prašymui raštu. Elektroniniu būdu sudarytas prašymas turi būti sudarytas taip, kad Teismas galėtų:
21.2. atidaryti ir apdoroti jį elektroninių dokumentų valdymo sistemos ar kitomis Teismo naudojamomis informacinių technologijų priemonėmis;
22. Teismo pirmininkas ar jo įgaliotas asmuo gali nuspręsti elektroninio ryšio priemonėmis gautus dokumentus palikti nenagrinėtus informuojant apie tai ir nenagrinėjimo priežastį adresatą.
23. Kai asmens prašymą Teismui pateikia asmens atstovas, jis Teismui pateikia atstovavimą patvirtinantį dokumentą ir asmens prašymą, atitinkantį šių taisyklių 20, 21 punktuose nustatytus reikalavimus. Kai atstovaujamo asmens vardu į Teismą kreipiasi asmens atstovas, jis savo prašyme turi nurodyti savo vardą, pavardę, gyvenamąją vietą, taip pat atstovaujamo asmens vardą, pavardę, gyvenamąją vietą (jeigu kreipiamasi fizinio asmens vardu) arba pavadinimą, kodą, buveinės adresą (jeigu kreipiamasi juridinio asmens vardu) ir pridėti atstovavimą patvirtinantį dokumentą. Atstovaujamo asmens vardu pateiktas prašymas, pareiškimas ir skundas turi atitikti šių Taisyklių 20, 21 punktuose nustatytus reikalavimus.
24. Kai prašymą Teismui paduoda asmens atstovas, kurio atstovavimą patvirtinantis dokumentas išduotas užsienyje, šis dokumentas turi būti legalizuotas vadovaujantis Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2006 m. spalio 30 d. nutarimu Nr. 1079 patvirtintu Dokumentų legalizavimo ir tvirtinimo pažyma (Apostille) tvarkos aprašu.
25. Paštu ar elektroniniu būdu gautą nevalstybine kalba parašytą prašymą į lietuvių kalbą išsiverčia Teismas, jei juos išversti į valstybinę kalbą gali Teismo darbuotojai. Nesant tokiai galimybei prašymas grąžinamas adresatui.
26. Tiesiogiai atvykus į Teimą pateikti ne valstybine kalba parašyti prašymai nagrinėjami tuo atveju, jei juos išversti į valstybinę kalbą gali Teismo darbuotojai.
27. Asmuo, pateikęs asmens tapatybę patvirtinantį dokumentą ar Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatyta tvarka kitaip patvirtinęs asmens tapatybę, turi teisę gauti informaciją apie save, išskyrus Lietuvos Respublikos įstatymų nustatytus atvejus, kai tokia informacija neteikiama. Kai prašymą pateikti informaciją apie jį asmuo siunčia paštu ar per pasiuntinį, prie jo turi būti pridėta notaro ar kita Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatyta tvarka patvirtinta asmens tapatybę patvirtinančio dokumento kopija. Kai dėl informacijos apie asmenį kreipiasi jo atstovas, jis pateikia atstovavimą patvirtinantį dokumentą ir savo asmens tapatybę patvirtinantį dokumentą ar Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatyta tvarka kitaip patvirtina asmens tapatybę.
IV. PRAŠYMŲ PRIĖMIMAS BEI PERDAVIMAS NAGRINĖTI
29. Rašytinius prašymus, pateiktus tiesiogiai, atsiųstus paštu ar elektroniniu būdu, Dokumentų priėmimo skyriaus darbuotojai jų gavimo Teisme dieną registruoja Teismo dokumentacijos plane numatytame registre ir perduoda nagrinėti pagal kompetenciją Klaipėdos miesto apylinkės teismo dokumentų valdymo taisyklių nustatyta tvarka.
V. PRAŠYMŲ NAGRINĖJIMAS
31. Asmenų prašymai turi būti išnagrinėti per 20 (dvidešimt) darbo dienų nuo jų užregistravimo Teisme.
32. Jeigu prašymo nagrinėjimas susijęs su komisijos sudarymu, posėdžio sušaukimu ar kitomis organizacinėmis priemonėmis, dėl kurių atsakymo pateikimas asmeniui gali užsitęsti ilgiau kaip 20 (dvidešimt) darbo dienų nuo prašymo užregistravimo Teisme, teismo pirmininkas turi teisę pratęsti šį terminą dar iki 20 darbo dienų. Pratęsus Taisyklių 31 punkte nustatytą terminą, Teismas nedelsdamas išsiunčia asmeniui pranešimą raštu ir nurodo prašymo nagrinėjimo pratęsimo priežastis.
33. Teismas prašymo, adresuoto kelioms institucijoms ir priklausančio kelių institucijų kompetencijai, nagrinėjimą organizuoja ir sprendimą prašyme keliamu klausimu priima tik tuo atveju, jeigu yra pirmasis adresatas. Kitais atvejais Teismas pagal savo kompetenciją gali teikti pasiūlymus dėl prašymo sprendimo.
34. Teismas prašymus nagrinėja pagal savo kompetenciją, funkcijas ir uždavinius. Jeigu Teismas nėra įgaliotas spręsti prašyme išdėstytų klausimų, jis ne vėliau kaip per 5 (penkias) darbo dienas nuo prašymo gavimo dienos grąžina prašymą siuntėjui arba išsiunčia juos kompetentingai institucijai (pasilikdamas prašymo kopiją), raštu pranešdamas apie tai asmeniui ir paaiškindamas persiuntimo priežastis.
35. Prašymai, kuriuose yra informacijos, susijusios su ypatingais asmens duomenimis (rasine ar etnine kilme, politiniais, religiniais, filosofiniais ar kitais įsitikinimais, naryste profesinėse sąjungose, sveikata, lytiniu gyvenimu, asmens teistumu), kitoms institucijoms nagrinėti persiunčiami tik gavus asmens rašytinį sutikimą. Teismas per 5 (penkias) darbo dienas nuo tokio prašymo gavimo kreipiasi į asmenį, prašydamas per nustatytą terminą pateikti šį sutikimą. Kai per Teismo nustatytą terminą toks sutikimas negaunamas, prašymas grąžinamas asmeniui, nurodant grąžinimo priežastis. Nustatytas 5 (penkių) darbo dienų prašymo persiuntimo terminas skaičiuojamas nuo asmens rašytinio sutikimo persiųsti prašymą gavimo Teisme.
36. Gauti prašymai, kuriuose nenurodyti pareiškėjo vardas ir pavardė, adresas, pareiškėjo nepasirašyti arba parašyti nevalstybine kalba, kurios išversti į valstybinę kalbą nėra galimybių, arba neatitinkantys elektroniniu būdu teikiamiems prašymams keliamų reikalavimų, paliekami nenagrinėti, jeigu teismo pirmininkas ar jo įgaliotas asmuo nenusprendžia kitaip. Nenagrinėjami ir neįskaitomi, nesuprantamai išdėstyti prašymai. Tokie prašymai, išskyrus pateiktus elektroniniu būdu, kurie grąžinami nedelsiant, per 3 (tris) darbo dienas nuo prašymo ar skundo gavimo Teisme dienos grąžinami pareiškėjui, nurodant grąžinimo priežastį.
37. Pakartotinai pateikti prašymai nenagrinėjami, jeigu juose nenurodoma naujų aplinkybių, sudarančių prašymo pagrindą, ir nėra įtikinamų argumentų, kad Teismo atsakymas dėl ankstesnio prašymo išnagrinėjimo yra netikslus ar neišsamus. Tokiu atveju per 5 (penkias) darbo dienas nuo pakartotinio prašymo gavimo Teisme dienos pareiškėjui pranešama, kad jo prašymas nebus nagrinėjamas, nurodomos priežastys.
371. Asmens prašyme ir (ar) prie jo pridedamų dokumentų turinyje esant nusikaltimo, baudžiamojo nusižengimo ar administracinio nusižengimo požymių, Teismas per 5 darbo dienas nuo šio prašymo užregistravimo persiunčia tokio prašymo kopiją ir prie jo pridedamų dokumentų kopijas institucijoms, kompetentingoms tirti šiuos teisės pažeidimus (toliau – kompetentinga institucija). Tais atvejais, kai tolesniam prašymo nagrinėjimui būtinas kompetentingos institucijos atsakymas, prašymo nagrinėjimas teismo pirmininko sprendimu gali būti sustabdytas iki atsisakymo pradėti ikiteisminį tyrimą ar administracinio nusižengimo bylos teiseną arba iki bus baigta baudžiamoji byla ar administracinio nusižengimo bylos teisena. Apie tokio prašymo nagrinėjimo sustabdymą Teismas raštu praneša prašymą pateikusiam asmeniui.
372. Jei asmens prašymui išnagrinėti būtina papildoma informacija, kurią privalo pateikti prašymą atsiuntęs asmuo, ir Teismas tokių duomenų pats gauti negali, per 5 darbo dienas nuo prašymo užregistravimo kreipiasi į asmenį raštu, prašydamas pateikti papildomą informaciją, ir praneša, kad prašymo nagrinėjimas stabdomas, iki bus pateikta papildoma informacija. Kai per Teismo nustatytą terminą, kuris negali būti trumpesnis kaip 5 darbo dienos, papildoma informacija negaunama, prašymas nenagrinėjamas, dokumentų originalai grąžinami asmeniui ir nurodoma grąžinimo priežastis. Teismas pasilieka prašymo ir gautų dokumentų kopijas.
373. Jei asmens prašymas nebuvo nagrinėjamas dėl to, kad trūko būtinos papildomos informacijos, reikalingos prašymui išnagrinėti, asmeniui dar kartą pateikus prašymą su būtina papildoma informacija, toks prašymas nelaikomas teikiamu pakartotinai.
374. Teismui, užregistravus asmens prašymą, nustačius, kad prašymas grindžiamas akivaizdžiai tikrovės neatitinkančiais faktais arba prašymo turinys nekonkretus ir nesuprantamas ir dėl to Teismas negali tokio prašymo išnagrinėti, prašymo nagrinėjimas teismo pirmininko sprendimu nutraukiamas. Apie tokio prašymo nagrinėjimo nutraukimą Teismas nedelsdamas praneša asmeniui.
375. Asmenų prašymai, pateikti nesilaikant Taisyklių 20 punkte nustatytų reikalavimų, per 5 darbo dienas nuo prašymo ir pridedamų dokumentų užregistravimo Teisme grąžinami asmeniui ir valstybine kalba nurodoma grąžinimo priežastis. Teismas pasilieka prašymo ir gautų dokumentų kopijas.
376. Asmenų prašymai, pateikti raštu nesilaikant Taisyklių 23 ir 24 punktuose nustatytų reikalavimų, nenagrinėjami. Per 5 darbo dienas nuo prašymo užregistravimo Teisme asmeniui išsiunčiama informacija apie prašymo nenagrinėjimo priežastis. Jeigu prašyme nenurodytas adresas, kuriuo asmuo pageidauja gauti atsakymą, informacija apie prašymo nenagrinėjimo priežastis teikiama pagal kitus prašyme nurodytus asmens kontaktinius duomenis, išskyrus atvejus, kai prašyme jokių kitų asmens kontaktinių duomenų nenurodyta.
VI. ATSAKYMŲ Į PRAŠYMUS PARENGIMAS, IŠSIUNTIMAS (ĮTEIKIMAS) ASMENIUI
38. Į asmenų prašymus atsakoma valstybine kalba ir tokiu būdu, kokiu pateiktas prašymas, jeigu asmuo nepageidauja gauti atsakymo kitu būdu. Prireikus į prašymą gali būti atsakoma ne valstybine kalba, kai vadovaudamasi tarptautinės teisės aktais prašymą pateikia užsienio valstybės institucija, kitas užsienio subjektas ar tarptautinė organizacija.
39. Atsakymas į prašymą parengiamas dviem egzemplioriais, iš kurių vienas išsiunčiamas (įteikiamas) asmeniui, o kitas, vizuotas rengėjo, lieka Teisme.
40. Dėl išnagrinėtų prašymų priimti sprendimai įforminami teismo pirmininko ar Dokumentų valdymo taisyklėse nurodyto pagal kompetenciją Teismo darbuotojo raštu ar kitokiu sprendimą patvirtinančiu dokumentu, atitinkančiu prašymo esmę. Atsakymai dėl išnagrinėtų prašymų įforminami laisvos formos raštu, kuriame motyvuotai atsakoma į visus asmens keliamus klausimus, nurodoma, kokių priemonių buvo (ar bus) imtasi ir kas atsakingas už jų įgyvendinimą.
41. Atsakymai į prašymą parengiami atsižvelgiant į prašymo turinį:
41.1. į prašymą suteikti administracinę paslaugą – išduoti dokumentą, jo kopiją, nuorašą ar išrašą, patvirtinantį tam tikras faktines aplinkybes, – atsakoma suteikiant prašomą administracinę paslaugą arba nurodomos atsisakymo tai padaryti priežastys;
41.2. į prašymą pateikti Teismo turimą informaciją atsakoma pateikiant prašomą informaciją Lietuvos Respublikos teisės gauti informaciją iš valstybės ar savivaldybių institucijų ir įstaigų įstatymo nustatyta tvarka arba nurodomos atsisakymo tai padaryti priežastys;
41.3. į kreipimąsi, kuriame išdėstoma asmens nuostata tam tikru klausimu, pranešama apie teismo veiklos pagerėjimą ar trūkumus ir pateikiami pasiūlymai, kaip juos ištaisyti, atkreipiamas dėmesys į tam tikrą padėtį, informuojama apie valstybės tarnautojų piktnaudžiavimą ar neteisėtus veiksmus, nesusijusius su konkretaus asmens teisėtų interesų ir teisių pažeidimu, ar kitokį asmens kreipimąsi atsakoma laisvos formos raštu.
42. Atsakymai, kuriuose yra privačios informacijos, asmeniui siunčiami tik registruota pašto siunta.
43. Teismas, gavęs pagrįstą asmens kreipimąsi dėl atsakyme į prašymą esančių spausdinimo, skaičiavimo ar faktinių duomenų klaidų, nedelsdamas jas ištaiso ir grąžina asmeniui ištaisytą atsakymą arba nurodo, kodėl klaidos nebuvo taisomos.
431. Asmuo, nesutinkantis su Teismo atsakymu, arba tuo atveju, jeigu per nustatytą prašymo nagrinėjimo terminą atsakymas asmeniui neišsiųstas, turi teisę paduoti skundą Lietuvos Respublikos viešojo administravimo įstatymo trečiojo skirsnio „Administracinė procedūra“ nustatyta tvarka, Lietuvos Respublikos administracinių ginčų komisijų įstatymo nustatyta tvarka administracinių ginčų komisijai, Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo nustatyta tvarka administraciniam teismui. Dėl valstybės tarnautojų piktnaudžiavimo, biurokratizmo ar kitaip pažeidžiamų žmogaus teisių ir laisvių viešojo administravimo srityje asmuo turi teisę pateikti skundą Lietuvos Respublikos Seimo kontrolieriui Lietuvos Respublikos Seimo kontrolierių įstatymo nustatyta tvarka.
VII. APTARNAVIMAS TELEFONU
44. Kiekvienas Teismo darbuotojas bendraudamas telefonu prisistato, pagal galimybes atsiliepia po trijų signalų, išskyrus tuos atvejus, kai tiesiogiai bendrauja su kitu asmeniu.
45. Teismo darbuotojų, aptarnaujančių asmenis telefonu, uždavinys – suteikti asmeniui prašomą informaciją, susijusią su jam rūpimo klausimo išnagrinėjimu, kuria disponuoja Teismas ir kurią asmuo turi teisę gauti Lietuvos Respublikos teisės gauti informaciją iš valstybės ir savivaldybių institucijų ir įstaigų įstatymo nustatyta tvarka.
451. Jeigu telefonu aptarnaujamas asmuo įžeidinėja aptarnaujantį Teismo darbuotoją, jam grasina arba asmens elgesys kelia pagrįstų įtarimų, kad asmuo yra apsvaigęs nuo alkoholio, narkotinių, psichotropinių ar kitų svaigiųjų medžiagų ir dėl to asmens neįmanoma tinkamai aptarnauti, Teismo darbuotojas įspėja tokį asmenį, kad pokalbis gali būti nutrauktas, ir prireikus nutraukia pokalbį.
VIII. ASMENŲ APTARNAVIMO KOKYBĖS VERTINIMAS
47. Teismo darbuotojai aptarnaudami asmenis taip pat vadovaujasi teisme įdiegtos Kokybės vadybos sistemos ISO 9001:2008 / LST EN ISO 9001:2008 nuostatomis bei jos sudedamąja dalimi – Klientų aptarnavimo standartu.
48. Klientų aptarnavimo standarto pagrindiniai principai:
48.5. siekis išsiaiškinti konkrečius asmens poreikius ir lūkesčius, suteikti išsamią ir asmeniui aktualią informaciją;
48.6. dedamos visos pastangos išvengti klaidų, bet joms pasitaikius – klaida ištaisoma, asmens atsiprašoma;
49. Teisme asmenų aptarnavimo kokybės vertinimas atliekamas vadovaujantis Klaipėdos miesto apylinkės teismo klientų aptarnavimo kokybės monitoringo tvarkos aprašu, patvirtintu Klaipėdos miesto apylinkės teismo pirmininko 2015 m. sausio 14 d. įsakymu Nr. 1V-11.
50. Už klientų aptarnavimo kokybės monitoringo sistemos priežiūra Teisme atsakingas teismo administracijos sekretorius.