LIETUVOS RESPUBLIKOS
SOCIALINĖS APSAUGOS IR DARBO MINISTRAS
ĮSAKYMAS
DĖL NEVYRIAUSYBINIŲ ORGANIZACIJŲ, DIRBANČIŲ ŠEIMOS GEROVĖS SRITYJE, VEIKLOS PROJEKTŲ ATRANKOS KONKURSO ORGANIZAVIMO 2015 METAIS NUOSTATŲ PATVIRTINIMO IR PROJEKTŲ VERTINIMO KOMISIJOS SUDARYMO
2015 m. gegužės 19 d. Nr. A1-279
Vilnius
Įgyvendindama Nacionalinės demografinės (gyventojų) politikos strategijos šeimos gerovės srityje įgyvendinimo 2015 metų veiksmų plano, patvirtinto Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2014 m. balandžio 14 d. įsakymu Nr. A1-209 „Dėl Nacionalinės demografinės (gyventojų) politikos strategijos šeimos gerovės srityje įgyvendinimo 2015 metų veiksmų plano patvirtinimo“, 8.1 papunktį, Nacionalinės jaunimo politikos 2011–2019 metų plėtros programos įgyvendinimo 2014–2016 metų veiksmų plano, patvirtinto Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2013 m. gruodžio 4 d. įsakymu Nr. A1-661 „Dėl Nacionalinės jaunimo politikos 2011–2019 metų plėtros programos įgyvendinimo 2014–2016 metų veiksmų plano patvirtinimo“, 3.5.1 papunktį ir Vaiko gerovės 2013–2018 m. programos, patvirtintos Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2012 m. gruodžio 3 d. įsakymu Nr. A1-547 „Dėl Vaiko gerovės 2013–2018 m. programos patvirtinimo“, 1.1 papunktį:
1. T v i r t i n u Nevyriausybinių organizacijų, dirbančių šeimos gerovės srityje, veiklos projektų atrankos konkurso organizavimo 2015 metais nuostatus (pridedama).
2. S u d a r a u šios sudėties Projektų vertinimo komisiją (toliau – komisija):
Eglė Kanopaitė-Gruodienė – Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos Šeimos ir bendruomenių departamento Šeimos politikos skyriaus vedėja (komisijos pirmininkė);
Steponas Kulbauskas – Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos Šeimos ir bendruomenių departamento vyriausiasis patarėjas (komisijos pirmininko pavaduotojas);
Irena Ceinoriutė – Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos Šeimos ir bendruomenių departamento Šeimos politikos skyriaus vyriausioji specialistė (komisijos sekretorė);
Aušra Makarevičiūtė – socialinės apsaugos ir darbo ministro patarėja;
Aurelija Mineikaitė – Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos Šeimos ir bendruomenių departamento Jaunimo skyriaus vyriausioji specialistė;
Milda Petkevičiūtė – Jaunimo reikalų departamento prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos Informacijos analizės ir tarptautinių ryšių skyriaus vedėja;
Sigita Stakytė – Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos Šeimos ir bendruomenių departamento Bendruomenių reikalų skyriaus vyriausioji specialistė;
Mantas Stulgaitis – Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos Šeimos ir bendruomenių departamento Šeimos politikos skyriaus vyriausiasis specialistas;
Gailė Veršekienė – Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos Šeimos ir bendruomenių departamento Vaikų skyriaus vyriausioji specialistė.
PATVIRTINTA
Lietuvos Respublikos socialinės
apsaugos ir darbo ministro 2015 m.
gegužės 19 d. įsakymu Nr. A1- 279
NEVYRIAUSYBINIŲ ORGANIZACIJŲ, DIRBANČIŲ ŠEIMOS GEROVĖS SRITYJE, VEIKLOS PROJEKTŲ ATRANKOS KONKURSO ORGANIZAVIMO 2015 METAIS NUOSTATAI
I SKYRIUS
BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Nevyriausybinių organizacijų, dirbančių šeimos gerovės srityje, veiklos projektų atrankos konkurso organizavimo 2015 metais nuostatai (toliau – Nuostatai) nustato Nevyriausybinių organizacijų, dirbančių šeimos gerovės srityje, veiklos projektų (toliau − projektas) atrankos konkurso (toliau − konkursas) organizavimo bendrąsias nuostatas, projektams teikiamus prioritetus, reikalavimus paraiškai, paraiškų teikimą, vertinimo ir atrankos komisijos darbo organizavimą, paraiškų atitikties reikalavimams ir projektų vertinimą, lėšų skyrimą projektams, projektų vykdymą ir kontrolę, projektų įgyvendinimo kriterijus ir baigiamąsias nuostatas.
2. Konkursą organizuoja Socialinės apsaugos ir darbo ministerija (toliau − Ministerija). Informacija apie konkursą skelbiama Ministerijos interneto svetainėje adresu www.socmin.lt. Skelbime nurodomas paraiškų priėmimo terminas, laikas ir vieta, adresas, telefono numeris ir elektroninio pašto adresas pasiteirauti, paraiškos forma ir kita reikalinga informacija.
3. Konkurso tikslas – atrinkti ir finansuoti projektus, kuriais bus siekiama skatinti savarankišką ir gyvybingą šeimą, pagrįstą narių savitarpio pagalba ir atsakomybe, formuoti tėvystės įgūdžius, plėtoti pozityvių auklėjimo metodų sklaidą šeimoje, ugdyti jaunų žmonių socialinę atsakomybę, vykdyti krizinio nėštumo prevenciją ir teikti pagalbą krizinio nėštumo atvejais.
4. Galimi pareiškėjai – nevyriausybinės organizacijos, kurios šiuose Nuostatuose suprantamos kaip asociacijos, labdaros ir paramos fondai, religinės bendruomenės ir bendrijos, viešosios įstaigos, kurių dalininkai yra tik nevyriausybinės organizacijos ir fiziniai asmenys (toliau – pareiškėjai). Konkursas laikomas įvykusiu, kai pateikiamas bent vienas projektas.
II Skyrius
PROJEKTAMS TEIKIAMI PRIORITETAI
7. Prioritetai teikiami projektams, kurių pareiškėjai:
7.1. ugdo santykių šeimoje kultūrą (pasirengimą šeimai ir tėvystei, šeimos narių savitarpio pagalbą ir atsakomybę, formuoja tėvystės įgūdžius, plėtojant pozityvią auklėjimo metodiką, vykdo ankstyvąją šeimos krizių prevenciją, teikia pagalbą, įveikiant skyrybų krizes), skatina šeimų telkimąsi ir savitarpio pagalbą;
7.2. skiria savo veiklą projekto paslaugų gavėjams, kurie yra: jauni žmonės (asmenys nuo 14 iki 29 metų), jaunos šeimos (iki 34 metų), nepilnamečių asmenų šeimos, šeimos, kurių bent vienas narys yra vaikų globos namų auklėtinis, nepilnamečiai asmenys ir jų šeimos, besilaukiančios ir neseniai pagimdžiusios moterys, tėvai, kurių vaikams nustatyta globa (rūpyba), vieniši tėvai, krizę išgyvenančių šeimų tėvai, auginantys vaikus, niekur nedirbantys ir nesimokantys jauni žmonės;
7.3. teikia vaikų užimtumo paslaugas vaikų vasaros atostogų laikotarpiu ir vaikus įtraukia į savo veiklą;
7.4. savo veiklą vykdo šalies vietovėse, kuriose gyventojų skaičius neviršija 100 tūkstančių gyventojų;
III Skyrius
REIKALAVIMAI PROJEKTUI
8. Projekte turi būti nurodoma:
8.10. turima materialinė bazė: informacija apie patalpas, kuriose pareiškėjas vykdys veiklą, jų atitikimas vykdomai veiklai, projekto įgyvendinimo laikotarpiui pasibaigus planuojamos turėti ar gauti lėšos, duomenys apie darbuotojų ir savanorių skaičių, kiti projekto įgyvendinimą užtikrinantys finansiniai ištekliai;
8.11. projekto vadovo, projekto vykdytojo (-ų) ir specialistų, asmens, atsakingo už projekto buhalterinę apskaitą, kvalifikacija, išsilavinimas, darbo patirtis ir gebėjimai įgyvendinti planuojamą projektą;
IV Skyrius
PARAIŠKŲ TEIKIMAS
9. Konkursui teikiamas projektas turi būti aprašomas, užpildant paraiškos formą (Nuostatų 1 priedas). Pareiškėjas konkursui gali pateikti tik vieną projektą. Paraiškoje turi būti pateikiama informacija apie pareiškėjo, projekto vadovo, organizacijos buhalterio (tuo atveju, kai paslauga perkama iš buhalterinės apskaitos paslaugas teikiančios įmonės ar buhalterinės apskaitos paslaugas savarankiškai teikiančio asmens, – šių asmenų) kvalifikaciją, darbo patirtį, projekto atitiktį prioritetams, nurodant konkrečius prioritetus ir pateikiant motyvus, pagrindžiančius projekto atitiktį nurodytam prioritetui, paraiškos užpildymo data, informacija apie projekto įgyvendinimo partnerius, kiti duomenys, nurodyti šių Nuostatų 8 punkte.
10. Paraiška turi būti pasirašyta asmens, turinčio teisę veikti pareiškėjo vardu, nurodant vardą, pavardę ir pareigas, bei patvirtinta antspaudu, jei pareiškėjas antspaudą privalo turėti.
11. Pareiškėjas kartu su paraiška privalo pateikti šiuos dokumentus:
11.1. pareiškėjo steigimo dokumentų (nuostatų (įstatų, steigimo sutarties) kopijas, išskyrus religines bendruomenes ir bendrijas), patvirtintas pareiškėjo antspaudu, jei tokį antspaudą jis privalo turėti, ir asmens, turinčio teisę veikti pareiškėjo vardu, parašu;
11.2. projekto vadovo, projekto vykdytojų (psichologo, teisininko, socialinio darbuotojo, socialinio pedagogo ir kt.) ir asmens, atsakingo už projekto buhalterinę apskaitą, kvalifikaciją pagrindžiančių dokumentų (diplomo, sertifikato, licencijos ir kt.) kopijas, gyvenimo aprašymus (CV);
11.3. jei pareiškėjui atstovauja ne jo vadovas, – dokumento, patvirtinančio asmens teisę veikti pareiškėjo vardu, originalą ar teisės aktų nustatyta tvarka patvirtintą jo kopiją;
11.4. jei bendradarbiaujama su kitomis įstaigomis ar organizacijomis – sudarytų sutarčių ar kitų dokumentų, patvirtinančių bendradarbiavimą, patvirtintas kopijas;
11.5. asmens, turinčio teisę veikti pareiškėjo vardu, pasirašytą laisvos formos pažymą, kad nėra aplinkybių, nurodytų šių Nuostatų 15 punkte;
11.6. dokumentų, patvirtinančių teisę naudotis nekilnojamuoju turtu, jei numatomas veiklas planuojama vykdyti tose patalpose, kopiją, patvirtintą pareiškėjo antspaudu, jei jis antspaudą privalo turėti, ir asmens, turinčio teisę veikti pareiškėjo vardu, parašu;
12. Pareiškėjas užantspauduotame voke privalo pateikti 3 (tris) paraiškos egzempliorius (1 originalą ir 2 kopijas) ir tiek pat šių Nuostatų 11 punkte nurodytų dokumentų originalų ar jų patvirtintų kopijų egzempliorių. Kopija laikoma tinkama, jei ji patvirtinta žyma „Kopija tikra“ ir pareiškėjo antspaudu (jeigu pareiškėjas antspaudą privalo turėti) bei asmens, turinčio teisę veikti pareiškėjo vardu, parašu, nurodant vardą, pavardę, pareigas ir datą. Paraiška turi būti užpildyta lietuvių kalba. Kartu su paraiška teikiami dokumentai turi būti surašyti lietuvių kalba.
13. Ant voko turi būti užrašyta „Nevyriausybinių organizacijų, dirbančių šeimos gerovės srityje, veiklos projektų atrankos konkursui“. Vokai gali būti siunčiami registruotu paštu, per pašto kurjerį arba pristatomi į Ministeriją adresu A. Vivulskio g. 11, 105 kab., Vilnius. Elektroniniu paštu, faksu ar kitu, nei nurodyta, adresu pateiktos paraiškos neregistruojamos ir laikoma, kad jos nebuvo gautos.
14. Paraiška turi būti pateikta iki konkurso skelbime nurodytos galutinės paraiškų pateikimo dienos. Jeigu paraiška siunčiama paštu ar per pašto kurjerį, pašto žymoje nurodyta data turi būti ne vėlesnė kaip Ministerijos skelbime apie konkursą nurodyta galutinė paraiškų pateikimo data. Kiekvienas paraiškos ir papildomos medžiagos egzempliorius turi būti tvarkingai susegtas, puslapiai sunumeruoti. Konkursui pasibaigus paraiškos pareiškėjams negrąžinamos. Paraiškos, kurios nebuvo atrinktos finansuoti, saugomos vienerius metus, kitos – Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatyta tvarka.
15. Potencialūs pareiškėjai negali teikti paraiškų ir jiems negali būti skiriamos lėšos, jei:
15.1. pareiškėjas yra likviduojamas, sudaręs taikos sutartį su kreditoriais, sustabdęs ar apribojęs savo veiklą;
15.2. pareiškėjas yra neįvykdęs mokesčių ar socialinio draudimo įmokų mokėjimo įsipareigojimų pagal Lietuvos Respublikos teisės aktus;
15.4. pareiškėjas bandė gauti konfidencialią informaciją arba daryti įtaką Ministerijos darbuotojams, projektų vertinimo komisijos nariams;
15.6. asmuo, turintis teisę veikti pareiškėjo vardu, turi neišnykusį ar nepanaikintą teistumą už profesinės veiklos pažeidimus;
V skyrius
KOMISIJOS DARBO ORGANIZAVIMAS
17. Konkurse dalyvaujančių pareiškėjų pateiktas paraiškas ir kitus dokumentus vertina socialinės apsaugos ir darbo ministro įsakymu sudaryta vertinimo ir atrankos komisija (toliau – komisija).
18. Komisijos darbą organizuoja ir jai vadovauja komisijos pirmininkas. Nesant komisijos pirmininko, jo funkcijas atlieka komisijos pirmininko pavaduotojas. Komisiją techniškai aptarnauja komisijos sekretorius. Nesant sekretoriaus, jo funkcijas, komisijos pirmininko teikimu ir komisijos pritarimu, atlieka vienas iš komisijos narių. Komisija savo darbe vadovaujasi Lietuvos Respublikos įstatymais, Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimais ir kitais teisės aktais bei šiais Nuostatais.
19. Komisijos darbo forma yra posėdžiai. Posėdžiai vyksta komisijos pirmininko nustatytu laiku. Posėdžiai yra teisėti, kai juose dalyvauja ne mažiau kaip du trečdaliai komisijos narių. Komisijos posėdžiuose stebėtojų teisėmis turi teisę dalyvauti pareiškėjų ir kitų suinteresuotų asmenų atstovai.
20. Pirmasis posėdis sušaukiamas ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo paskutinės nustatytos dokumentų pateikimo konkursui dienos. Galutinis posėdis sušaukiamas ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo komisijos narių paskutinių vertinimo anketų pateikimo dienos. Prireikus gali būti šaukiama ir daugiau posėdžių.
21. Komisijos nariams apie posėdį raštu ne vėliau kaip prieš 5 darbo dienas iki komisijos posėdžio praneša komisijos sekretorius, kuris kartu su pranešimu komisijos nariams pateikia posėdžio darbotvarkės projektą ir medžiagą numatomais svarstyti klausimais.
22. Komisijos narys, negalintis atvykti į posėdį, apie tai ne vėliau kaip prieš 3 darbo dienas iki komisijos posėdžio turi pranešti komisijos pirmininkui, išskyrus atvejus, kai to negali padaryti dėl objektyvių priežasčių.
23. Komisijos veiklos klausimai gali būti aptariami ir komisijos narių nuomonė išreiškiama elektroniniu paštu.
24. Per pirmąjį posėdį, prieš pradėdami darbą, komisijos nariai privalo pasirašyti konfidencialumo pasižadėjimą užtikrinti konkurso informacijos konfidencialumą, viešai neskelbti ir neplatinti šios informacijos ir nešališkumo deklaraciją dėl objektyvių sprendimų priėmimo bei viešųjų ir privačių interesų konflikto vengimo.
25. Konfidencialumo pasižadėjimą pasirašo ir komisijos posėdžiuose stebėtojų teisėmis dalyvaujantys pareiškėjai bei kitų suinteresuotų asmenų atstovai.
26. Jeigu yra aplinkybių, galinčių turėti įtakos sprendimui, komisijos narys (-iai), prieš pradėdamas (-i) nagrinėti paraiškas, turi nusišalinti, prieš tai pranešęs (-ę) komisijos pirmininkui. Jeigu komisijos narys (-iai) nenusišalina, o vėliau dėl to kyla interesų konfliktas, jo (jų) vertinimo rezultatai laikomi negaliojančiais, o projektą (-us) vertina komisijos pirmininkas ar jo paskirtas kitas komisijos narys.
27. Komisijos nariai už konfidencialumo pasižadėjime ir nešališkumo deklaracijoje nustatytų elgesio normų pažeidimus traukiami tarnybinėn arba drausminėn atsakomybėn teisės aktų nustatyta tvarka.
28. Komisijos nariams pasirašius 24 punkte nurodytus dokumentus, komisijos pirmininkas trumpai supažindina komisijos narius su konkurso tikslais, numatoma darbo tvarka, paaiškina, kaip pildyti vertinimo anketą, į ką tikslinga atsižvelgti vertinant projektus, apžvelgia vertinimo ypatumus, kitas aplinkybes, atsako į komisijos narių klausimus.
29. Komisijos sprendimai priimami balsuojant posėdyje dalyvaujančių komisijos narių balsų dauguma. Kai komisijos narių balsai pasiskirsto po lygiai, lemiamas yra komisijos pirmininko balsas.
30. Komisijos sprendimai įforminami protokolu, kurį pasirašo komisijos pirmininkas, sekretorius ir komisijos nariai. Komisijos posėdžius protokoluoja komisijos sekretorius.
31. Protokolai įforminami vadovaujantis Lietuvos Respublikos civilinio kodekso nuostatomis, reguliuojančiomis protokolo turinį, ir Dokumentų rengimo taisyklėmis, patvirtintomis Lietuvos vyriausiojo archyvaro 2011 m. liepos 4 d. įsakymu Nr. V-117 „Dėl Dokumentų rengimo taisyklių patvirtinimo“. Protokolai parengiami ne vėliau kaip per 7 darbo dienas po posėdžio. Komisijos narys turi teisę pareikšti atskirąją nuomonę, kuri pridedama prie protokolo.
VI Skyrius
Paraiškų atitikties reikalavimams ir Projektų vertinimas
32. Komisijos sekretorius po paskutinės paraiškų pateikimo dienos paraiškoms suteikia identifikacinius numerius ir įvertina, ar:
32.3. paraišką pateikė pareiškėjas, kuris patenka į Nuostatų 4 punkte išvardytų subjektų, turinčių teisę teikti paraiškas, grupę;
32.4. pareiškėjas pateikė visus Nuostatų 11 punkte nurodytus dokumentus ir pateiktos dokumentų kopijos tinkamai patvirtintos;
32.5. nevyksta teisminiai ginčai tarp Ministerijos ir pareiškėjo dėl ankstesnių projektų įgyvendinimo;
32.7. kiekvienas paraiškos egzempliorius ir prie jo pridedami dokumentai susegti, puslapiai sunumeruoti;
33. Jeigu vertinant gautą paraišką ir dokumentus kyla neaiškumų, trūksta informacijos, galinčios turėti esminės įtakos projekto vertinimui, komisijos sekretorius apie tai informuoja komisiją ir komisija turi teisę raštu paprašyti pareiškėją paaiškinti ar patikslinti pateiktą informaciją per 3 darbo dienas nuo šio prašymo pateikimo dienos.
34. Paraiškos atmetamos, projektai nevertinami ir lėšos jiems neskiriamos, jeigu:
34.4. pareiškėjas nepateikė visų Nuostatų 11 punkte reikalaujamų dokumentų arba pateikė nepatvirtintas paraiškos ir dokumentų kopijas;
34.5. vyksta teisminiai ginčai tarp Ministerijos ir pareiškėjo dėl ankstesnių projektų įgyvendinimo;
34.6. pareiškėjas nepateikė Nuostatuose reikalaujamo paraiškos egzempliorių ir (ar) dokumentų skaičiaus;
35. Vertintinus projektus komisijos nariams paskirsto komisijos pirmininkas komisijos posėdyje. Vieną projektą vertina ne mažiau kaip 2 komisijos nariai. Jeigu vieną projektą vertino 2 komisijos nariai ir tarp vertinimo rezultatų yra daugiau kaip 15 balų skirtumas, komisijos pirmininkas tokį projektą vertina pats arba paskiria papildomai įvertinti kitam komisijos nariui. Komisijos sekretorius projektų nevertina.
36. Projektai turi būti įvertinti per 20 darbo dienų nuo paskutinės nustatytos dokumentų pateikimo konkursui dienos. Komisijos pirmininkas, atsižvelgdamas į gautų projektų skaičių ir apimtį, gali terminą pratęsti iki 10 darbo dienų.
37. Komisijos nariai projektus vertina užpildydami vertinimo anketą, vadovaudamiesi šioje anketoje nurodytais vertinimo kriterijais (Nuostatų 2 priedas).
38. Komisija įvertina projektus, apskaičiuodama kiekvienam projektui projektą vertinusių komisijos narių skirtų balų vidurkį, ir reitinguoja projektus balų mažėjimo tvarka. Aukščiausias galimas paraiškos įvertinimas – 60 balų. Lėšos skiriamos tiems projektams, kurie surinko daugiausiai balų, tačiau ne mažiau negu 45 balus ir kuriems užteko konkursui įgyvendinti numatytų valstybės biudžeto lėšų. Paraiškos, surinkusios mažiau negu 45 balus, nefinansuojamos. Likę tinkami finansuoti projektai yra įtraukiami į rezervinių paraiškų sąrašą. Paraiškoms iš rezervinio sąrašo lėšos gali būti skirtos Nuostatų 59 punkte nustatyta tvarka.
39. Jei pateikti projektai pagal turinį ir prioritetą yra įvertinami vienodai, pirmenybė teikiama projektui, kurio darbo užmokesčio ir socialinio draudimo išlaidų dalis yra mažesnė.
40. Komisija atrenka projektus ir siūlo projektams skirti lėšas, atsižvelgdama į numatomas vykdyti veiklas ir planuojamo biudžeto pagrįstumą bei prašomą lėšų sumą, ir pateikia Ministerijos kancleriui pasiūlymus dėl lėšų paskirstymo.
41. Ministerijos kancleris per 7 darbo dienas nuo komisijos pasiūlymų gavimo dienos priima sprendimą dėl lėšų skyrimo projektams. Sprendimas įforminamas Ministerijos kanclerio potvarkiu.
42. Pareiškėjai, kurių projektams įgyvendinti buvo skirtos lėšos, raštu informuojami apie Ministerijos kanclerio priimtą sprendimą per 3 darbo dienas nuo šio sprendimo priėmimo dienos. Pareiškėjai, kurių paraiškos buvo atmestos ar joms neskirta lėšų, apie sprendimą informuojami raštu per 10 darbo dienų, nurodant atmetimo ar lėšų neskyrimo priežastis, pateikiant sprendimo dėl lėšų skyrimo išrašą.
43. Priėmus sprendimą skirti lėšas, tarp pareiškėjo ir Socialinių paslaugų priežiūros departamento prie Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerijos (toliau – SPPD) ne vėliau kaip per 35 kalendorines dienas nuo dienos, kai pareiškėjas buvo raštu informuotas apie priimtą sprendimą skirti lėšas pateiktam projektui, turi būti sudaroma valstybės biudžeto lėšų naudojimo sutartis (toliau – sutartis).
44. Ministerija per 3 darbo dienas informuoja SPPD apie Ministerijos kanclerio priimtą sprendimą ir perduoda po 1 (vieną) finansuojamų projektų paraiškos egzempliorių (kopiją).
45. Tuo atveju, kai Ministerijos kancleris priima sprendimą skirti dalį paraiškoje prašomų lėšų, prieš sudarant sutartį, SPPD, remdamasis Ministerijos kanclerio priimtu sprendimu, raštu informuoja pareiškėją apie jam skirtų lėšų dydį, nurodo patikslinti sąmatą ir priemonių ir veiklų planą, o pareiškėjas nedelsdamas patikslina sąmatą ir priemonių ir veiklų planą, nurodo, kokia apimtimi bus vykdomas projektas, aiškiai nustatydamas įgyvendinant projektą privalomus atlikti darbus, surengti renginius, suteikti paslaugas ir pan., bei patvirtina, kad priimtas sprendimas skirti dalį lėšų neturės neigiamos įtakos įgyvendinant projekte numatytus tikslus, ir apie patikslinimus per 3 darbo dienas raštu praneša SPPD.
46. Dėl pareiškėjo kaltės nesudarius sutarties per Nuostatų 44 punkte nurodytą terminą, SPPD teikia Ministerijos kancleriui pasiūlymą panaikinti sprendimą skirti lėšas.
VII skyrius
Lėšų skyrimas projektams, projektų VYKDYMAS IR KONTROLĖ
48. Projektams lėšos skiriamos iš Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto Ministerijai patvirtintų asignavimų pagal programas. Tinkamos projekto išlaidos turi būti tiesiogiai susijusios su projekte numatytomis veiklomis ir būtinos projektui vykdyti, pagrįstos projekto įgyvendinimo eiga ir planu, išlaidų pobūdžiu ir kiekiu. Išlaidos laikomos tinkamomis finansuoti, jei jos patirtos nuo sutarties pasirašymo su SPPD dienos iki sutartyje numatytos datos.
49. Pareiškėjai gautas valstybės biudžeto lėšas privalo laikyti banke specialiai šioms lėšoms atidarytoje sąskaitoje, įvertindami valstybės biudžeto lėšų laikymo, naudojimo bei saugojimo rizikos veiksnius, ir naudoti tik valstybės biudžeto lėšų naudojimo sutartyje ir patvirtintoje lėšų sąmatoje nurodytai veiklai vykdyti.
50. Pareiškėjas, kurio veikla yra daugiau kaip 50 proc. finansuojama iš valstybės, savivaldybių biudžetų lėšų, Europos Sąjungos lėšų, yra laikomas perkančiąja organizacija. Perkančioji organizacija, atlikdama pirkimus, privalo vadovautis Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymu.
51. Jei pareiškėjas veikloms įgyvendinti sudaro darbo sutartis, darbo užmokestis mokamas vadovaujantis Lietuvos Respublikos Vyriausybės 1993 m. liepos 8 d. nutarimu Nr. 511 „Dėl biudžetinių įstaigų ir organizacijų darbuotojų darbo apmokėjimo tvarkos tobulinimo“.
52. Tinkamomis finansuoti laikomos išlaidos:
52.1. darbuotojų, vykdančių šių Nuostatų 7 punkte nurodytą veiklą, projektų vadovo bei finansininko (arba buhalterinės apskaitos paslaugas teikiančios įmonės ar buhalterinės apskaitos paslaugas savarankiškai teikiančio asmens) darbo užmokesčiui ir socialiniam draudimui apmokėti (ne daugiau kaip 25 procentai projektui skirtų lėšų);
52.2. konsultavimo paslaugoms (psichologo, teisininko, socialinio darbuotojo, socialinio pedagogo), jei šias paslaugas teikia asmenys, įgiję atitinkamos srities išsilavinimą;
52.5. ryšių paslaugoms (interneto, fiksuotojo ir mobiliojo ryšio, jo aptarnavimo (sugedus) šalies teritorijoje, pašto išlaidos);
53. Tikslinės valstybės biudžeto lėšos negali būti naudojamos:
53.4. išlaidoms, susijusioms su veikla, vykdyta projekto parengiamuoju etapu iki pateikiant paraišką Ministerijai ar sudarant valstybės biudžeto lėšų naudojimo sutartį;
53.6 turtui, kuris nenusidėvi per vienerius metus, o jo vieno vieneto vertė yra ne didesnė kaip 300 Eur, įsigyti;
54. Projektui įgyvendinti skirtos lėšos pervedamos sutartyje nustatyta tvarka. Tinkamomis finansuoti išlaidomis laikomos išlaidos, patirtos nuo sutarties su SPPD pasirašymo dienos iki valstybės biudžeto lėšų naudojimo sutartyje numatytos dienos, bet ne vėliau kaip iki 2015 metų gruodžio 31 d.
55. Norėdamas patikslinti sąmatą, pareiškėjas turi pateikti SPPD motyvuotą prašymą tikslinti projekto išlaidų sąmatą ir lyginamąjį tikslinamų išlaidų sąmatos projektą. SPPD, išnagrinėjęs pareiškėjo prašymą, per 5 darbo dienas priima sprendimą dėl sąmatos tikslinimo ir apie tai informuoja pareiškėją. Pareiškėjas gali teikti prašymą tikslinti sąmatą tik dėl nepatirtų išlaidų, išskyrus tinkamų išlaidų sumažėjimo atvejus. Pareiškėjas per 5 darbo dienas nuo SPPD rašto, kuriuo leidžiama tikslinti projekto išlaidų sąmatą, gavimo dienos privalo atitinkamai patikslinti išlaidų sąmatą ir ją pateikti SPPD.
56. Prašymai tikslinti projektų išlaidų sąmatas teikiami iki einamųjų metų lapkričio 20 d. Vėliau pateikti prašymai nenagrinėjami.
57. Pareiškėjas privalo informuoti Ministeriją ir SPPD, jei yra vykdoma ar numatoma vykdyti pareiškėjo reorganizacija, ir pateikti dokumentus ir informaciją, pagrindžiančią, kad po reorganizacijos veikiantis juridinis asmuo, perimantis pareiškėjo teises ir pareigas, bus pajėgus tinkamai vykdyti projekto veiklas.
58. Pareiškėjas privalo informuoti apie projekte numatytų veiklų vykdymo nutraukimą, sustabdymą ar panaikinimą. Gavęs tokį pranešimą, SPPD per 5 darbo dienas nuo šių aplinkybių atsiradimo dienos sustabdo lėšų pervedimą projektui. Pareiškėjui pašalinus šiame punkte nurodytas priežastis, atnaujinus veiklą ir apie tai pranešus Ministerijai ir SPPD, atnaujinamas sustabdytas lėšų pervedimas. Lėšos už laikotarpį, kai veikla nebuvo vykdoma, neskiriamos.
59. Pareiškėjui nesudarius valstybės biudžeto lėšų naudojimo sutarties per Nuostatų 43 punkte nurodytą terminą, atsisakius dalies lėšų ar nutraukus sutartį, likusios nepanaudotos lėšos komisijos siūlymu ir Ministerijos kanclerio sprendimu eilės tvarka gali būti skirtos įvertintiems projektams, esantiems rezervinių paraiškų sąraše. Ministerijos kanclerio sprendimas dėl nepanaudotų lėšų skyrimo įforminamas Ministerijos kanclerio potvarkiu per 5 darbo dienas nuo komisijos siūlymo pateikimo dienos.
60. Pareiškėjas privalo:
60.1. projektą įgyvendinti iki valstybės biudžeto lėšų naudojimo sutartyje numatytos dienos, bet ne vėliau kaip iki 2015 metų gruodžio 31 d.;
60.2. kiekvienam ketvirčiui pasibaigus, iki kito ketvirčio pirmo mėnesio 5 dienos, o pasibaigus metams – iki kitų metų sausio 5 dienos SPPD pateikti atitinkamai ketvirtines ir metinę projekto veiklos ir finansinę ataskaitas pagal SPPD pateiktas formas;
60.3. pasibaigus valstybės biudžeto lėšų naudojimo sutarties terminui ar iki galo įgyvendinus projektą, per 10 darbo dienų nuo projekto pabaigos dienos SPPD pateikti galutines projekto įgyvendinimo veiklos ir finansinę ataskaitas pagal SPPD patvirtintas formas. Prie projekto veiklos ataskaitos pridedama turima su projekto įgyvendinimu, skirtų lėšų panaudojimu susijusi rašytinė ir vaizdinė medžiaga;
61. SPPD pareiškėjams teikia visą reikalingą dalykinę ir metodinę pagalbą, susijusią su projekto įgyvendinimu.
62. SPPD atrankos būdu tikrina, ar lėšas projektui gavęs pareiškėjas laikosi šių Nuostatų reikalavimų ir valstybės biudžeto lėšų naudojimo sutartyje nustatytų įsipareigojimų.
63. SPPD nutraukia valstybės biudžeto lėšų naudojimo sutartį su pareiškėjais ir skirtos lėšos grąžinamos, kai:
64. Atsiradus pagrįstų įtarimų, kad pareiškėjas netinkamai vykdo sutartinius įsipareigojimus, SPPD gali priimti sprendimą sustabdyti sutarties vykdymą iki to laiko, kol išnyks netinkamo įsipareigojimų vykdymo aplinkybės. Šiuo atveju SPPD nustato pareiškėjui protingą terminą sutartiniams įsipareigojimams įvykdyti, o pareiškėjas pašalinęs pažeidimus privalo nedelsdamas raštu apie tai informuoti SPPD.
VIII skyrius
BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS
65. Pareiškėjas turi skleisti informaciją (vietinėje spaudoje ir, pagal galimybes, kitose viešosios informacijos rengėjų ir visuomenės informavimo priemonių sistemose) apie įgyvendinamą projektą, kad tikslinės grupės ir visuomenė daugiau sužinotų apie projekto tikslus, eigą ir jo rezultatus. Skelbdamas ir skleisdamas informaciją apie projektą, pareiškėjas turi nepažeisti Lietuvos Respublikos įstatymų ir kitų teisės aktų reikalavimų, laikytis viešosios tvarkos ir nurodyti, kad projektui lėšų skyrė Socialinės apsaugos ir darbo ministerija.
66. Už informacijos ir pateiktų duomenų tikslumą, gautų lėšų buhalterinės apskaitos tvarkymą atsako pareiškėjas Lietuvos Respublikos įstatymų nustatyta tvarka.
67. Ministerija ir SPPD turi teisę atlikti projekto įgyvendinimo ir lėšų panaudojimo teisingumo ir tikslingumo auditą.
Nevyriausybinių organizacijų, dirbančių
šeimos gerovės srityje, veiklos projektų
atrankos konkurso organizavimo 2015
metais nuostatų
1 priedas
(Paraiškos dėl dalyvavimo nevyriausybinių organizacijų, dirbančių šeimos gerovės srityje, veiklos projektų atrankos konkurse forma)
_______________________________________________________________
(paraišką teikiančios organizacijos pavadinimas)
________________________________________________________________
(kodas, adresas, telefonas, faksas, el. paštas)
Socialinės apsaugos ir darbo ministerijai
A. Vivulskio g. 11
03610 Vilnius
PARAIŠKA
DĖL DALYVAVIMO NEVYRIAUSYBINIŲ ORGANIZACIJŲ, DIRBANČIŲ ŠEIMOS GEROVĖS SRITYJE, VEIKLOS PROJEKTŲ ATRANKOS KONKURSE 2015 METAIS
_________________ Nr. ___________
(data)
1. Projekto pavadinimas
|
2. Informacija apie pareiškėją Pavadinimas Adresas Miestas ir pašto indeksas Telefonas (su tarpmiestiniu kodu) Faksas (su tarpmiestiniu kodu) Elektroninis paštas Interneto svetainė Pareiškėjo banko rekvizitai (banko pavadinimas, adresas, kodas, sąskaitos numeris) |
|
3. Informacija apie projekto vadovą |
|
|||||||||||||||||||||||||
|
Vardas ir pavardė |
|
|||||||||||||||||||||||||
|
Darbovietės pavadinimas |
|
|||||||||||||||||||||||||
|
Pagrindinės pareigos |
|
|||||||||||||||||||||||||
|
Darbovietės adresas |
|
|||||||||||||||||||||||||
|
Telefonas (su tarpmiestiniu kodu) |
|
|||||||||||||||||||||||||
|
Faksas (su tarpmiestiniu kodu) |
|
|||||||||||||||||||||||||
|
Elektroninis paštas
|
|
|||||||||||||||||||||||||
|
4. Projekto įgyvendinimo partneriai: organizacijos ir institucijos, su kuriomis bendradarbiaujant numatoma vykdyti veiklą (juridinio asmens pavadinimas arba fizinio asmens vardas, pavardė, adresas, telefonas (su tarpmiestiniu kodu), bendradarbiavimo pagrindas (sutartis ar kitas dokumentas, patvirtinantis bendradarbiavimą). Glaustai apibrėžkite projekto partnerio vaidmenį projekte 4.1. Savivaldybės 4.2. Kitos įstaigos 4.3. NVO
|
|
|||||||||||||||||||||||||
|
|
|
|||||||||||||||||||||||||
|
5. Projekto tikslas ir uždaviniai, projekto tikslinė grupė 5.1. Projekto tikslas (susieti su iškelta problema) 5.2. Projekto uždaviniai (aiškūs, konkretūs, pasiekiami) 5.3. Projekto tikslinė grupė (konkrečiai apibūdinti, su kokia grupe (grupėmis) bus įgyvendinamos projekto prioritetinė (-ės) sritis (-ys), nurodant dalyvių skaičių ir amžių)
|
|
|||||||||||||||||||||||||
|
|
|
|||||||||||||||||||||||||
|
6. Trumpas projekto aprašymas
|
|
|||||||||||||||||||||||||
|
|
|
|||||||||||||||||||||||||
|
|
|
|||||||||||||||||||||||||
|
|
|
|||||||||||||||||||||||||
|
8. Projekto finansavimo šaltiniai ir kita materialinė parama
|
||||||||||||||||||||||||||
|
8.1. Savivaldybės ........... m. projektui numatomos skirti lėšos .............................................. tūkst. Eur 8.2. Kita (fondų, organizacijų, privačių asmenų ir kt.) ......... m. numatoma gauti arba gauta parama …….......................................................................................................................................... tūkst. Eur 8.3. Pareiškėjo planuojamos skirti lėšos (projektui įgyvendinti (komunalinėms paslaugoms, ūkinėms, kanceliarinėms prekėms, apgyvendinimui ir kt.) ...................................................................... tūkst. Eur 8.4. Iš viso (8.1−8.3 papunkčių suma) ............. metams numatoma gauti suma ....................... tūkst. Eur 8.5. Iš valstybės biudžeto prašoma suma ............................................................................... tūkst. Eur 8.6. Iš viso (8.1−8.5 papunkčių suma) projektui įgyvendinti reikalingos lėšos ........................ tūkst. Eur
|
||||||||||||||||||||||||||
9. Detali projekto įgyvendinimo sąmata
|
|||||||||||||||||||||||||||
Kokioms veiklos sritims prašoma lėšų
|
Lėšos iš valstybės biudžeto 2015 m. projektui gyvendinti, tūkst. Eur. |
Savivaldybės biudžeto lėšos, tūkst. Eur.
|
Kitos lėšos, tūkst. Eur.
|
Iš viso 2015 m. projektui įgyvendinti reikalingos lėšos, tūkst. Eur |
|||||||||||||||||||||||
|
|
|
|
|
|||||||||||||||||||||||
|
|
|
|
|
|||||||||||||||||||||||
|
|
|
|
|
|||||||||||||||||||||||
Iš viso |
|
|
|
|
|||||||||||||||||||||||
* Lėšų poreikį argumentuoti skaičiumi, paslaugų kaina, kiekiu, dažnumu.
10. Projekto vykdymą užtikrinantys ištekliai
10.1. Turima materialinė bazė: informacija apie patalpas, kuriose pareiškėjas vykdys veiklą, jų atitikimas vykdomai veiklai, projekto įgyvendinimo laikotarpiui pasibaigus planuojamos turėti ar gauti lėšos ir pan.)
10.2. Projekto vadovo, projekto vykdytojo (-ų) ir specialistų, asmens, atsakingo už projekto buhalterinę apskaitą, kvalifikacija, išsilavinimas, darbo patirtis ir gebėjimai įgyvendinti planuojamą projektą
10.3. Duomenys apie darbuotojų ir savanorių skaičių, kitus veiklą užtikrinančius išteklius
11. Pareiškėjo iš Ministerijos gautos lėšos (pildoma, jei pareiškėjas yra gavęs lėšų iš Ministerijos 2014 metais)
12. Kita papildoma informacija
13. Pridedami dokumentai
Dokumento pavadinimas |
Puslapių skaičius |
Pareiškėjo įstatų (nuostatų) kopija, patvirtinta pareiškėjo antspaudu, jei tokį antspaudą jis privalo turėti, ir asmens, turinčio teisę veikti pareiškėjo vardu, parašu |
|
Dokumentų, patvirtinančių teisę naudotis nekilnojamuoju turtu, jei numatomas veiklas planuojama vykdyti tose patalpose, kopija, patvirtinta asmens, turinčio teisę veikti juridinio asmens vardu, parašu antspaudu (jei jis antspaudą privalo turėti) |
|
Savivaldybės, kurios teritorijoje veikia pareiškėjas, socialinės paramos skyriaus rekomendacija |
|
Projekto vadovo, projekto vykdytojų ir asmens, atsakingo už projekto buhalterinę apskaitą, kvalifikaciją pagrindžiančių dokumentų (diplomo, sertifikato, licencijos ir kt.) kopijos, gyvenimo aprašymai (CV) |
|
Jei pareiškėjui atstovauja ne jo vadovas, – dokumento, patvirtinančio asmens teisę veikti pareiškėjo vardu, originalas ar tinkamai patvirtinta jo kopija |
|
Asmens, turinčio teisę veikti pareiškėjo vardu, pasirašyta laisvos formos pažyma, kad nėra aplinkybių, nurodytų Nuostatų 11.5 papunktyje |
|
Bendradarbiavimo su savivaldybe ir kitais socialiniais partneriais sutarčių ar kitų dokumentų, patvirtinančių bendradarbiavimą, kopijos, jei tokių sutarčių turi |
|
Galiojančios sutarties kopija, kai paslauga perkama iš buhalterinės apskaitos paslaugas teikiančios įmonės ar buhalterinės apskaitos paslaugas savarankiškai teikiančio asmens |
|
Kiti dokumentai (išvardyti) |
|
Asmuo, turintis teisę veikti juridinio asmens vardu
______________________ ________________ _____________________
(pareigų pavadinimas) (parašas) (vardas ir pavardė)
A. V.
Projekto vadovas
______________________ ________________ _____________________
(pareigų pavadinimas) (parašas) (vardas ir pavardė)
Nevyriausybinių organizacijų, dirbančių
šeimos gerovės srityje, veiklos projektų
atrankos konkurso organizavimo
2015 metais nuostatų
2 priedas
PROJEKTO PARAIŠKOS VERTINIMO ANKETA
Pareiškėjo pavadinimas |
|
Projekto identifikacinis numeris |
|
Eil. Nr. |
Vertinimo kriterijai |
Maksimalus galimų balų skaičius
|
Rekomen-duojamos balų ribos |
Skiriamas balas |
1. |
Projekto atitiktis nustatytiems prioritetams (Nuostatų 7 punktas) – atitinka visus prioritetus – atitinka keturis prioritetus – atitinka tris prioritetus – atitinka du prioritetus – atitinka vieną prioritetą – neatitinka nė vieno prioriteto |
30 |
30 25 20 15 10 0 |
|
2. |
Projekto aprašymas ir įgyvendinimo planas (Paraiškos 6, 7 punktai) – išsamus ir nuoseklus – nepakankamai išsamus ir nuoseklus – neišsamus ir nenuoseklus |
10
|
10 1–9 0 |
|
3. |
Projekto sąmatos pagrįstumas ir realumas (Paraiškos 9 punktas) – pagrįsta ir reali – iš dalies pagrįsta – nepagrįsta |
10
|
10 1–9 0 |
|
4. |
Pareiškėjo galimybės (kvalifikacija, išsilavinimas, darbo patirtis) vykdyti projektą (Paraiškos 10.2 papunktis) – visiškai pakankami – iš dalies pakankami – nepakankami |
5 |
5 1–4 0 |
|
5. |
Gauti kiti finansavimo šaltiniai ir materialinė parama (Paraiškos 8 punktas) – 10−15 proc. – 5−10 proc. – 0−5 proc. |
|
5 4 2 |
|
|
Balų suma |
60 |
|
|
Komisijos nario komentarai ir išvada
Projekto privalumai:
|
Projekto trūkumai:
|
Išvada: (finansuoti, iš dalies finansuoti, nefinansuoti) |
Paraiškos, surinkusios mažiau negu 45 balus, nefinansuojamos
Komisijos narys ________________ _____________________
(parašas) (vardas ir pavardė)
______________
(data)