KELMĖS RAJONO SAVIVALDYBĖS

TARYBA

 

SPRENDIMAS

DĖL mokėjimo už socialines paslaugas tvarkos APRAŠO PATVIRTINIMO

 

2024 m. rugpjūčio 29 d. Nr. T-244

Kelmė

 

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 6 straipsnio 12 punktu, 15 straipsnio 2 punkto 29 papunkčiu, Lietuvos Respublikos socialinių paslaugų įstatymo 11 straipsnio 1 dalimi, 35 straipsnio 9 dalimi, Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2024 m. birželio 11 d. įsakymu Nr. A1-397 „Dėl Mokėjimo už socialines paslaugas tvarkos aprašo patvirtinimo, Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2024 m. gegužės 30 d. įsakymo Nr. A1-375Dėl Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2006 m. balandžio 5 d. įsakymo Nr. A1-93 „Dėl socialinių paslaugų katalogo patvirtinimo“ pakeitimo“, Kelmės rajono savivaldybės taryba nusprendžia:

1.  Patvirtinti Mokėjimo už socialines paslaugas tvarkos aprašą (pridedama).

2. Laikyti netekusiu galios Kelmės rajono savivaldybės tarybos 2019 m. vasario 21 d. sprendimą Nr. T-49 „Dėl Mokėjimo už socialines paslaugas tvarkos aprašo patvirtinimo“ ir jo pakeitimus.

3. Pavesti šio sprendimo vykdymo kontrolę Kelmės rajono savivaldybės administracijos Socialinės paramos skyriui.

Šis sprendimas per vieną mėnesį gali būti skundžiamas Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo nustatyta tvarka Regionų administraciniam teismui (RAAT) Kauno (A. Mickevičiaus g. 8A, 44312 Kaunas), Klaipėdos (Galinio Pylimo g. 9, 91230 Klaipėda), Panevėžio (Respublikos g. 62, 35158 Panevėžys) arba Šiaulių (Dvaro g. 80, 76298 Šiauliai) rūmuose.

 

 

 

Savivaldybės meras                                                                                            Ildefonsas Petkevičius

 

Patvirtinta

Kelmės rajono savivaldybės tarybos

2024 m. rugpjūčio 29 d. sprendimu Nr. T-244

 

mokėjimo už socialines paslaugas tvarkos aprašas

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

 

1. Mokėjimo už socialines paslaugas tvarkos aprašas (toliau – Aprašas) reglamentuoja Kelmės rajono savivaldybės asmenų (šeimos) mokėjimo už prevencines, bendrąsias, socialinės priežiūros ir socialinės globos paslaugas dydžių nustatymą, pagalbos pinigų mokėjimą, finansinių galimybių vertinimą, pajamų ir turto apskaičiavimą, mokesčio lengvatų už socialines paslaugas taikymo ir atleidimo nuo mokesčio atvejus.

2. Aprašas taikomas mokant už tas socialines paslaugas, kurias planuoja ir Kelmės savivaldybės teritorijos gyventojams organizuoja savivaldybės meras ir kurios finansuojamos iš savivaldybės biudžeto lėšų ar iš valstybės biudžeto dotacijų savivaldybių biudžetams, skiria Kelmės rajono savivaldybės administracijos Socialinės paramos skyrius (toliau – Socialinės paramos skyrius), kurių poreikį asmeniui (šeimai) nustato Kelmės rajono socialinių paslaugų centras (toliau – Socialinių paslaugų centras), socialines paslaugas teikiančios įstaigos, kitos įstaigos ir kurių teikimas finansuojamos iš savivaldybės biudžeto lėšų ar iš valstybės biudžeto dotacijų savivaldybių biudžetams. Už kitas privačiai ar papildomai asmens (šeimos) pageidavimu teikiamas socialines paslaugas, taip pat atvejais, kai socialinių paslaugų kaina viršija Savivaldybės tarybos nustatytą maksimalų konkrečios socialinių paslaugų išlaidų finansavimo savivaldybės teritorijos gyventojams dydį, šio dydžio ir socialinių paslaugų kainos skirtumas asmens (šeimos) pageidavimu mokamas paslaugas gaunančio asmens (jam atstovaujančio asmens) ir socialinių paslaugų įstaigos tarpusavio susitarimu.

3. Konkretų mokėjimo už socialines paslaugas dydį asmeniui (šeimai) pagal Aprašą nustato individualiai Socialinės paramos skyrius, atsižvelgiant į asmens (šeimos) finansines galimybes mokėti už socialines paslaugas ir asmeniui (šeimai) teikiamų paslaugų rūšį, vadovaujantis Lietuvos Respublikos socialinių paslaugų įstatymu, Mokėjimo už socialines paslaugas tvarkos aprašu, patvirtintu Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2024 m. birželio 11 d. įsakymu Nr. A1-397 „Dėl Mokėjimo už socialines paslaugas tvarkos aprašo patvirtinimo“, šiuo Aprašu ir kitais teisės aktais.

4. Asmens (šeimos) mokėjimo už socialines paslaugas dydis gali būti nustatytas tik pinigine išraiška ir negali viršyti asmeniui (šeimai) teikiamų socialinių paslaugų išlaidų dydžio.

5. Asmens (šeimos) ir Savivaldybės administracijos teisės ir pareigos dėl mokėjimo už socialines paslaugas reglamentuojamos rašytine socialines paslaugas gaunančio asmens ar jo globėjo (rūpintojo, aprūpintojo), kito teisėto asmens atstovo, Savivaldybės administracijos ir socialines paslaugas teikiančios įstaigos Socialinių paslaugų teikimo ir finansavimo sutartimi. Sutartyje turi būti nustatyta socialinių paslaugų teikimo tvarka, sąlygos, sutarties sudarymo terminas, socialinių paslaugų įstaigos ir paslaugos gavėjo teisės ir pareigos (atsakomybės), paslaugų teikimo laikas, trukmė ir dažnumas, mokėjimo už socialines paslaugas tvarka, informacijos apie Socialinės paramos skyriaus apskaičiuotą asmens (šeimos) mokėjimo už socialines paslaugas dydį (pinigine išraiška) pateikimo socialines paslaugas gaunančiam asmeniui ar jo globėjui (rūpintojui, aprūpintojui), kitam teisėtam asmens atstovui tvarka, Socialinės paramos skyriaus apskaičiuoto asmens (šeimos) mokėjimo už socialines paslaugas dydžio keitimo atvejai, Apskaitos skyriaus teikiamo apmokėjimo už socialines paslaugas tvarka, asmens duomenų tvarkymo ir sutarties nutraukimo tvarka. Sutarties formas tvirtina Savivaldybės administracijos direktorius.

6. Jei per socialinių paslaugų teikimo laikotarpį keičiasi asmens mokėjimo už socialines paslaugas dydžiai ar socialinių paslaugų kaina, sutarties pakeitimai nerengiami. Šiais atvejais socialines paslaugas teikiančiai įstaigai Socialinės paramos skyriaus specialistai pateikia asmens (šeimos) mokėjimo už socialines paslaugas skaičiavimą, kuris suformuojamas Socialinės paramos šeimai informacinėje sistemoje (SPIS). Socialines paslaugas teikianti įstaiga, elektroniniu paštu gavusi iš Socialinės paramos skyriaus asmens (šeimos) mokėjimo už socialines paslaugas skaičiavimą, susipažįsta (pasirašytinai) ir vadovaujasi teikdama paraišką (kitų rajonų globos įstaigos) socialinės globos paslaugų kompensavimo lėšoms gauti. Globos įstaiga ar socialinių paslaugų įstaiga su asmens (šeimos) mokėjimo už paslaugas skaičiavimu supažindina paslaugos gavėją pasirašytinai ir kopiją su parašais elektroniniu paštu siunčia Socialinės paramos skyriui. Mokėjimo už socialines paslaugas skaičiavimo pažyma yra neatsiejama sutarties dalis.

7. Socialines paslaugas gaunantis asmuo (vienas iš suaugusių šeimos narių) ar jo globėjas (rūpintojas, aprūpintojas) pagal sutartyje numatytas sąlygas ne vėliau kaip per 30 kalendorinių dienų nuo įvykusių asmens pajamų ir turto pokyčių dienos praneša Socialinės paramos skyriui apie asmens (šeimos) pajamų, asmens turto pokyčius per šių paslaugų gavimo laiką.

8. Lėšos, gautos už socialines paslaugas, apskaitomos ir naudojamos vadovaujantis Lietuvos Respublikos finansinės apskaitos įstatymu, Lietuvos Respublikos biudžetinių įstaigų įstatymu, ir kitais teisės aktais, reglamentuojančiais buhalterinės apskaitos tvarką.

 

II SKYRIUS

MOKĖJIMAS UŽ PREVENCINES IR BENDRĄSIAS SOCIALINES PASLAUGAS

 

9. Prevencinės socialinės paslaugos, išskyrus kompleksines paslaugas šeimai, atvirąjį darbą su jaunimu ir mobilųjį darbą su jaunimu, finansuojamos iš savivaldybių biudžetų lėšų ir teikiamos nemokamai. Kompleksinės paslaugos šeimai, jų organizavimas ir teikimas, atvirasis darbas su jaunimu, mobilusis darbas su jaunimu finansuojami iš Europos Sąjungos struktūrinių fondų lėšų ir (ar) valstybės biudžeto dotacijų savivaldybių biudžetams, ir (ar) savivaldybių biudžetų lėšų.

10. Bendrosios socialinės paslaugos, išskyrus transporto organizavimo ir maitinimo organizavimo paslaugas, kurios finansuojamos iš savivaldybės biudžeto lėšų ar iš valstybės biudžeto dotacijų savivaldybių biudžetams arba iš Europos Sąjungos struktūrinių fondų lėšų, teikiamos nemokamai.

11. Transporto organizavimo paslaugą Kelmės rajone teikia Socialinių paslaugų centras asmenims su negalia, kurie dėl ligos ar senatvės turi judėjimo problemų, ir dėl to ar dėl nepakankamų pajamų, , ar dėl poreikio atlikti hemodializę, negali naudotis visuomeniniu ar individualiu transportu:

11.1. transporto organizavimo paslaugomis gali naudotis:

11.1.1. vaikai su negalia, kuriems nustatytas sunkus ar vidutinis neįgalumo lygis (su lydinčiu asmeniu / įstatyminiu atstovu);

11.1.2. asmenys, kuriems nustatytas dalyvumo lygis (darbingumo lygis ) 0–25 procentų;

11.1.3. asmenys, kuriems nustatytas dalyvumo lygis (darbingumo lygis) 30–55 procentų;

11.1.4. asmenys, kuriems nustatytas pirmo-trečio individualios pagalbos teikimo išlaidų kompensacijos poreikio lygis (vidutinis ar didelių specialiųjų poreikių lygis);

11.1.5. vaikai, kurie siunčiami neįgalumo lygiui nustatyti;

11.1.6. pensinio amžiaus asmenys, kuriems sukakę 75 ir daugiau metų;

11.1.7. riziką patiriantys asmenys (šeimos);

11.1.8. socialinių įgūdžių ugdymo, palaikymo ir (ar) atkūrimo paslaugą gaunančios socialinę riziką patiriantys suaugę asmenys ir jų šeimos;

11.1.9. socialinės priežiūros šeimoms paslaugų gavėjai;

11.1.10. šeimoms, kurioms taikoma atvejo vadyba;

11.1.11. pagalbos į namus gavėjai;

11.1.12. asmeninio asistento paslaugos gavėjai.

11.1.13. asmenys, kuriuos reikia parvežti į namus darbo valandomis iš VšĮ Kelmės ligoninės Priėmimo ir skubiosios pagalbos skyriaus (kai nėra guldomi į ligoninę) pagal gydymo įstaigos pranešimą ar asmens prašymą;

11.1.14. pacientai, kuriems atliekamos hemodializės procedūros;

11.1.15. kiti asmenys – Savivaldybės administracijos ar Socialinių paslaugų centro direktoriaus įsakymu / sprendimu.

12. Atskaičius nustatytą asmens (šeimos) mokėjimo už transporto organizavimo dalį, asmens mėnesio pajamos (vidutinės šeimos pajamos, tenkančios vienam šeimos nariui per mėnesį) negali likti mažesnės kaip 2 valstybės remiamų pajamų dydžiai.

13. Transporto organizavimo paslaugos kaina – 0,54 Eur už 1 kilometrą.

14. Mokėjimo už transporto organizavimo paslaugą dydis nustatomas atsižvelgiant į asmens (šeimos) pajamas, nuvažiuotų kilometrų skaičių, vykstančių asmenų skaičių ir kilometro kainą:

14.1 Asmeniui (šeimai), teisės aktų nustatyta tvarka gaunančiam (-iai) socialinę pašalpą, arba asmeniui (šeimai), kurio (-ios) pajamos (vidutinės šeimos pajamos, tenkančios vienam asmeniui) yra mažesnės kaip 2 valstybės remiamų pajamų (toliau– VRP) dydžiai, pacientai, kuriems atliekamos hemodializės procedūros, transporto organizavimo paslauga teikiama nemokamai;

14.2. asmuo (šeima), kurio (-ios) vidutinės pajamos per mėnesį nuo 2 iki 3 VRP – moka 15 proc. mokėjimo dydžio pagal 1 kilometro tarifą, (0,08 Eur);

14.3. asmuo (šeima), kurio (-ios) vidutinės pajamos per mėnesį nuo 3 iki 4 VRP – moka 25 proc. mokėjimo dydžio pagal 1 kilometro tarifą, (0,14 Eur);

14.4. asmuo (šeima), kurio (-ios) vidutinės pajamos per mėnesį nuo 4 VRP ir daugiau – moka 50 proc. mokėjimo dydžio pagal 1 kilometro tarifą, (0,27 Eur);

15. Socialinių paslaugų centras, teikdamas transporto organizavimo paslaugas, vadovaujasi įstaigos vadovo patvirtintu transporto paslaugų organizavimo Kelmės rajono savivaldybėje tvarkos aprašu.

16. Maitinimo organizavimo paslaugą Kelmės rajone organizuoja Socialinių paslaugų centras, asmenims (šeimoms), kurie (kurios) dėl nepakankamo savarankiškumo ar nepakankamų pajamų nepajėgia apsirūpinti maistu patys (pačios). Maitinimas organizuojamas labdaros valgyklose ir kitose maitinimo vietose ir skiriant socialines korteles, skirtas pirkti maisto produktus:

16.1. Socialinių paslaugų centras už maitinimo organizavimo paslaugas labdaros valgyklose ir kitose maitinimo vietose, kompensuoja, mokėdama už Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymo nustatyta tvarka parinktiems šių paslaugų teikėjams;

16.2. skiriant socialines korteles, skirtas pirkti maisto produktus, Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymo nustatyta tvarka parinktiems šių paslaugų teikėjams.

17. Asmeniui (šeimai), teisės aktų nustatyta tvarka gaunančiam (-iai) socialinę pašalpą, arba asmeniui (šeimai), kurio (-ios) pajamos (vidutinės šeimos pajamos, tenkančios vienam asmeniui) yra mažesnės kaip 2 VRP, maitinimo organizavimo paslauga teikiama nemokamai iki 12 mėnesių:

18. Maitinimo organizavimo paslaugos labdaros valgyklose ir kitose maitinimo vietose skiriamos:

18.1. senyvo amžiaus, suaugusiems asmenims su negalia ir jų šeimoms;

18.2. socialinę riziką patiriantiems asmenims ir jų šeimoms;

18.3. asmenims, grįžusiems iš laisvės atėmimo bausmės atlikimo vietos ar socialinės reabilitacijos įstaigų;

18.4. kitiems asmenims, atsidūrusiems sunkioje materialinėje padėtyje.

19. socialinės kortelės, pirkti maisto produktus skiriamos:

19.1. asmenims, grįžusiems iš laisvės atėmimo bausmės atlikimo vietos;

19.2. asmenys, neturintys teisės gauti socialinės pašalpos, tačiau, kuriems dėl skurdo, benamystės reikalinga skubi pagalba maistu;

19.3. kitais nenumatytais atvejais, atsižvelgiant į šeimos ar vieno gyvenančio asmens socialinę, materialinę padėtį ir kitas aplinkybes, įrodančias paramos būtinumą, ir remiantis buities tyrimo akte pateikta Socialinių paslaugų centro socialinio darbo organizatoriaus ar socialinio darbuotojo išvada.

20. Vienos socialinės kortelės vertė 60 Eur, vienos dienos maitinimo organizavimo paslaugos kaina labdaros valgyklose ir kitose maitinimo vietose  vienam asmeniui – iki 1,25 Eur.

21. Socialinių paslaugų centras, organizuodamas maitinimo organizavimo paslaugas, vadovaujasi įstaigos vadovo patvirtintais maitinimo organizavimo tvarkos aprašais.

 

III SKYRIUS

MOKĖJIMAS UŽ SOCIALINĘ PRIEŽIŪRĄ

 

22. Socialinės reabilitacijos asmenims su negalia bendruomenėje paslaugos, vaikų dienos socialinė priežiūra, socialinė priežiūra šeimoms, psichosocialinė pagalba (jeigu ji neteikiama su apgyvendinimu), pagalba globėjams (rūpintojams), budintiems ir nuolatiniams globotojams, įtėviams ir šeimynų dalyviams ar besirengiantiesiems jais tapti, socialinių dirbtuvių paslaugos, intensyvi krizių įveikimo pagalba (jeigu neteikiamas laikinas apgyvendinimas), palydėjimo paslauga jaunuoliams (jeigu ji neteikiama su apgyvendinimu savarankiško gyvenimo namuose, apsaugotame būste), psichologinė ir socialinė reabilitacija vaikams bendruomenėje, kurios finansuojamos iš savivaldybės biudžeto lėšų ar iš valstybės biudžeto dotacijų savivaldybių biudžetams arba iš Europos Sąjungos struktūrinių fondų lėšų, teikiamos nemokamai.

23. Mokėjimo už socialinės priežiūros paslaugas (pagalba į namus, socialinių įgūdžių ugdymas, palaikymas ir (ar) atkūrimas, palydėjimo paslauga jaunuoliams (su apgyvendinimu), apgyvendinimas savarankiško gyvenimo namuose, laikinas apnakvindinimas, intensyvi krizių įveikimo pagalba (su apgyvendinimu), apgyvendinimas nakvynės namuose, apgyvendinimas apsaugotame būste) dydis asmeniui (šeimai) nustatomas atsižvelgiant į asmens (šeimos) pajamas. Atskaičius nustatytą asmens (šeimos) mokėjimo už socialinę priežiūrą dalį, asmens mėnesio pajamos (vidutinės šeimos pajamos, tenkančios vienam šeimos nariui per mėnesį) negali likti mažesnės kaip 2 VRP dydžiai, o socialinę riziką patiriančio suaugusio asmens, ilgiau kaip mėnesį per kalendorinius metus gyvenančio socialinių paslaugų įstaigoje ir joje gaunančio socialinę priežiūrą, mėnesio pajamos negali likti mažesnės kaip 0,8 VRP dydžio.

24. Jeigu asmuo pagal Lietuvos Respublikos tikslinių kompensacijų įstatymą gauna individualios pagalbos teikimo išlaidų kompensaciją ar iki 2023 m. gruodžio 31 d. nustatyta tvarka paskirtą slaugos ar priežiūros (pagalbos) išlaidų tikslinę kompensaciją, mokėjimo už socialinės priežiūros paslaugas dydis asmeniui nustatomas atsižvelgiant į šias kompensacijas.

25. Mokėjimo už socialinės priežiūros paslaugas, dydis asmeniui, gaunančiam individualios pagalbos teikimo išlaidų kompensaciją, mokamą pagal Tikslinių kompensacijų įstatymą:

25.1. neturi viršyti 40 procentų šios kompensacijos dydžio, jeigu šios paslaugos teikiamos asmeniui, kuriam nustatytas pirmo arba antro lygio individualios pagalbos teikimo išlaidų kompensacijos poreikis;

25.2. neturi viršyti 60 procentų šios kompensacijos dydžio, jeigu šios paslaugos teikiamos asmeniui, kuriam nustatytas trečio arba ketvirto lygio individualios pagalbos teikimo išlaidų kompensacijos poreikis.

26. Jeigu asmeniui pagal Lietuvos Respublikos tikslinių kompensacijų įstatymą nėra skirta individualios pagalbos teikimo išlaidų kompensacija ar iki 2023 m. gruodžio 31 d. nustatyta tvarka ne paskirta slaugos ar priežiūros (pagalbos) išlaidų tikslinė kompensacija, mokėjimo už socialinės priežiūros paslaugas dydis asmeniui nustatomas, kai jo mėnesio pajamos yra:

26.1. didesnės kaip 2 VRP dydžiai, bet mažesnės kaip 3 VRP dydžiai, mokėjimo už socialinės priežiūros paslaugas dydis, neturi viršyti 5 procentų asmens pajamų;

26.2. 3 VRP dydžiai arba didesnės už juos, bet mažesnės kaip 4 VRP dydžiai, mokėjimo už socialinės priežiūros paslaugas dydis, neturi viršyti 10 procentų asmens pajamų;

26.3. 4 VRP dydžiai arba didesnės už juos, bet mažesnės kaip 5 VRP dydžiai, mokėjimo už socialinės priežiūros paslaugas dydis, neturi viršyti 15 procentų asmens pajamų.

26.4. Jei asmens pajamos yra didesnės už 5 VRP dydį, mokėjimas neturi viršyti 20 procentų asmens pajamų.

27. Mokėjimo už socialinės priežiūros paslaugas dydis šeimai, nustatomas, kurios mėnesio pajamos (vidutinės šeimos pajamos, tenkančios vienam šeimos nariui per mėnesį) yra:

27.1. didesnės kaip 2 VRP dydžiai, bet mažesnės kaip 3 VRP dydžiai, mokėjimo už socialinės priežiūros paslaugas dydis, neturi viršyti 5 procentų šeimos pajamų;

27.2. 3 VRP dydžiai arba didesnės už juos, bet mažesnės kaip 4 VRP dydžiai, mokėjimo už socialinės priežiūros paslaugas dydis, neturi viršyti 10 procentų šeimos pajamų;

27.3. 4 VRP dydžiai arba didesnės už juos, bet mažesnės kaip 5 VRP dydžiai, mokėjimo už socialinės priežiūros paslaugas dydis, neturi viršyti 15 procentų šeimos pajamų.

28. Kitais atvejais, mokėjimo už vieną kalendorinį mėnesį teikiamas socialinės priežiūros paslaugas dydis neturi viršyti 20 procentų asmens (šeimos) pajamų.

29. Krizių atvejais, kai asmuo (šeima) patiria fizinį ar psichologinį smurtą arba kyla grėsmė jo (jos) fiziniam ar emociniam saugumui, sveikatai ar gyvybei, jis (ji) atleidžiamas (-a) nuo mokėjimo už socialinės priežiūros paslaugas 7 pirmąsias kalendorines dienas.

30. Mokėjimo už socialinės priežiūros paslaugas, teikiamas trumpiau nei vieną kalendorinį mėnesį, ne visą dieną ar trumpiau nei nustatyta maksimali galima socialinės priežiūros paslaugų teikimo trukmė, dydis nustatomas proporcingai teikiamų socialinės priežiūros paslaugų trukmei. Socialinių paslaugų įstaiga, atsižvelgdama į dienos ar valandinį įkainį, mokėjimą už suteiktas paslaugas apskaičiuoja pagal suteiktų dienų ar valandų skaičių individualiai kiekvienam paslaugos gavėjui.

31. Mokesčio už pagalbos į namus dydį nustato paslaugas teikianti įstaiga, atsižvelgdama į paslaugų teikimo trukmę, individualiai kiekvienam paslaugos gavėjui. Socialinių paslaugų įstaiga su asmeniu (šeima) sudaro paslaugų teikimo sutartį. Pagalbos į namus paslaugų teikimo tvarkos aprašą tvirtina paslaugas teikianti įstaiga, atsižvelgdama į šio Aprašo nuostatas.

32. Už papildomas paslaugas, nesusijusias su socialinės priežiūros paslaugų teikimu, paslaugas teikiančioje įstaigoje klientai moka pagal įstaigos vadovo įsakymu patvirtintą tvarką ir įkainius.

33. Asmuo, apsigyvendinamas savarankiško gyvenimo namuose ar apsaugotame būste, sudaro su Savivaldybe ir paslaugas teikiančia įstaiga trišalę sutartį. Savivaldybė kompensuoja bazinę paslaugos kainos dalį, kurią nustato įstaiga, o asmens mokėjimo sumą, kurią nustato Socialinės paramos skyrius, sumoka pats asmuo. Sutartyje turi būti nustatyta mokėjimo už socialines paslaugas tvarka, Savivaldybės apskaičiuoto asmens (šeimos) mokėjimo už socialines paslaugas dydžiai. Jei per socialinių paslaugų teikimo laikotarpį keičiasi asmens mokėjimo už paslaugas dydžiai ar socialinių paslaugų kaina, sutarties pakeitimai nerengiami. Šiais atvejais socialines paslaugas teikiančiai įstaigai Socialinės paramos skyriaus specialistai pateikia asmens (šeimos) mokėjimo už paslaugas skaičiavimą, kuris suformuojamas Socialinės paramos šeimai informacinėje sistemoje (SPIS). Socialines paslaugas teikianti įstaiga, elektroniniu paštu gavusi iš Socialinės paramos skyriaus asmens (šeimos) mokėjimo už paslaugas skaičiavimą vadovaujasi teikdama paraišką socialinių paslaugų kompensavimo lėšoms gauti. Socialinių paslaugų įstaiga su asmens (šeimos) mokėjimo už paslaugas skaičiavimu supažindina paslaugos gavėją pasirašytinai ir kopiją su parašais elektroniniu paštu siunčia Socialinės paramos skyriui.

34. Mokėjimo už kartu teikiamas ne daugiau kaip 3 socialinės priežiūros ir (ar) laikino atokvėpio paslaugas ir (ar) asmeninę pagalbą, teikiamą pagal Asmens su negalia teisių apsaugos pagrindų įstatymą, dydis neturi viršyti 20 procentų asmens pajamų.

 

IV SKYRIUS

 

PAGALBOS PINIGŲ DYDŽIO NUSTATYMAS IR JŲ MOKĖJIMAS

 

35. Socialinės paslaugos gali būti keičiamos į pagalbos pinigus, kuriais asmuo (šeima) susimoka už pagalbą, analogišką bendrosioms socialinėms paslaugoms ar socialinės priežiūros paslaugoms, tik su asmens (šeimos) sutikimu ir socialinio darbuotojo socialinių paslaugų poreikio vertinimo išvadoje rekomendacija skirti pagalbos pinigus. Pagalbos pinigai suaugusiems asmenims skiriami Socialinės paramos klausimams spręsti komisijai (toliau – Komisija) pritarus, Socialinės paramos skyriaus vedėjo sprendimu.

36. Pagalbos pinigų suma negali būti didesnė už dviejų bazinių socialinių išmokų (BSI) dydžio per mėnesį. Pagalbos pinigų suma asmeniui (šeimai) negali būti didesnė už bendrųjų socialinių paslaugų, socialinės priežiūros paslaugų, kurių poreikis asmeniui (šeimai) nustatytas, kainą.

37. Pagalbos pinigų naudojimą pagal paskirtį prižiūri ir kontroliuoja Socialinės paramos skyrius. Kontroliuodami pagalbos pinigų panaudojimo tikslingumą, Socialinės paramos skyriaus vyriausieji specialistai ne rečiau kaip kartą per metus lankosi pagalbos pinigų gavėjų gyvenamoje vietoje, rašo apsilankymo aktus. Nustačiusi, kad pagalbos pinigai naudojami ne pagal paskirtį, Socialinės paramos skyrius priima sprendimą nutraukti jų mokėjimą. Nutraukus pagalbos pinigų mokėjimą asmeniui (šeimai), Socialinių paslaugų centras turi organizuoti bendrųjų socialinių paslaugų ar socialinės priežiūros paslaugų teikimą. Pagalbos pinigų mokėjimas stabdomas / atnaujinamas Socialinių paslaugų centro direktoriaus įsakymu.

38. Gavęs Socialinės paramos skyriaus vedėjo sprendimą dėl pagalbos pinigų skyrimo, Socialinių paslaugų centras parengia trišalę pagalbos pinigų mokėjimo ir panaudojimo sutartį su paslaugų gavėju ir paslaugų teikėju.

 

V SKYRIUS

MOKĖJIMAS UŽ DIENOS SOCIALINĘ GLOBĄ

 

39. Mokėjimo už dienos socialinę globą dydis nustatomas atsižvelgiant į asmens pajamas.

Jeigu asmuo pagal Tikslinių kompensacijų įstatymą gauna individualios pagalbos teikimo išlaidų kompensaciją ar iki 2023 m. gruodžio 31 d. nustatyta tvarka paskirtą slaugos ar priežiūros (pagalbos) išlaidų tikslinę kompensaciją, mokėjimo už dienos socialinę globą dydis asmeniui nustatomas atsižvelgiant į šias kompensacijas:

39.1. mokėjimo už dienos socialinę globą dydis asmeniui, gaunančiam individualios pagalbos teikimo išlaidų kompensaciją, mokamą pagal Tikslinių kompensacijų įstatymą:

39.1.1. neturi viršyti 40 procentų šios kompensacijos dydžio, jeigu šios paslaugos teikiamos asmeniui, kuriam nustatytas pirmo arba antro lygio individualios pagalbos teikimo išlaidų kompensacijos poreikis;

39.1.2. neturi viršyti 60 procentų šios kompensacijos dydžio, jeigu šios paslaugos teikiamos asmeniui, kuriam nustatytas trečio arba ketvirto lygio individualios pagalbos teikimo išlaidų kompensacijos poreikis.

40. Jeigu asmeniui pagal Lietuvos Respublikos tikslinių kompensacijų įstatymą nėra skirta individualios pagalbos teikimo išlaidų kompensacija ar iki 2023 m. gruodžio 31 d. nustatyta tvarka ne paskirta slaugos ar priežiūros (pagalbos) išlaidų tikslinė kompensacija, mokėjimo už dienos socialinės globos dydis asmeniui nustatomas, kai jo mėnesio pajamos yra:

40.1. mažesnės kaip 2 VRP dydžiai, mokėjimo už dienos socialinę globą dydis, neturi viršyti 10 procentų asmens pajamų;

40.2. 2 VRP dydžiai arba didesnės už juos, bet mažesnės kaip 3 VRP dydžiai, mokėjimo už dienos socialinę globą dydis, neturi viršyti 15 procentų asmens pajamų.

41. Kitais atvejais, nei numatyta Aprašo 40 punkte, mokėjimo už vieną kalendorinį mėnesį teikiamą dienos socialinę globą dydis asmeniui neturi viršyti 20 procentų jo pajamų.

42. Mokėjimo už vieną kalendorinį mėnesį teikiamą dienos socialinę globą asmens namuose dydis asmeniui nustatomas proporcingai teikiamos dienos socialinės globos asmens namuose trukmei, atsižvelgiant į maksimalią asmeniui taikomą dienos socialinės globos asmens namuose trukmę.

43. Mokėjimo už trumpiau nei vieną kalendorinį mėnesį teikiamą dienos socialinę globą institucijoje dydis asmeniui nustatomas proporcingai jam teikiamos dienos socialinės globos trukmei.

Socialinių paslaugų įstaiga, atsižvelgdama į kalendorinio mėnesio darbo dienų ir valandų maksimalų skaičių, kiekvieną mėnesį apskaičiuoja valandinį įkainį individualiai kiekvienam paslaugos gavėjui.

44. Jei asmuo, gaunantis dienos socialinę globą dienos socialinės globos centre, maitinasi savo lėšomis, mokėjimo už dienos socialinę globą dydis mažinamas proporcingai tiek, kiek sumažėja dienos socialinės globos kaina, kai į ją neįskaičiuojamos maitinimosi išlaidos pagal sveikatos apsaugos ministro nustatytas rekomenduojamas paros maistinių medžiagų ir energijos normas.

 

VI SKYRIUS

MOKĖJIMAS UŽ TRUMPALAIKĘ SOCIALINĘ GLOBĄ

 

45. Mokėjimo už trumpalaikę socialinę globą dydis nustatomas atsižvelgiant į asmens pajamas.

46. Mokėjimo už asmeniui teikiamą trumpalaikę socialinę globą dydis neturi viršyti 80 procentų jo pajamų. Jeigu asmuo pagal Tikslinių kompensacijų įstatymą gauna individualios pagalbos teikimo išlaidų kompensaciją ar iki 2023 m. gruodžio 31 d. nustatyta tvarka paskirtą slaugos ar priežiūros (pagalbos) išlaidų tikslinę kompensaciją, visa šios kompensacijos suma (100 procentų) skiriama trumpalaikės socialinės globos išlaidoms padengti.

47. Mokėjimo už trumpiau nei vieną kalendorinį mėnesį ar ne visą parą teikiamą trumpalaikę socialinę globą dydis nustatomas proporcingai teikiamos trumpalaikės socialinės globos trukmei.

48. Krizių atvejais, kai socialinę riziką patiriantis suaugęs asmuo patiria fizinį ar psichologinį smurtą arba kyla grėsmė jo fiziniam ar emociniam saugumui, sveikatai ar gyvybei, jis atleidžiamas nuo mokėjimo už trumpalaikę socialinę globą 30 kalendorinių dienų, apsvarsčius ir pritarus Komisijai, Socialinės paramos skyriaus vedėjo sprendimu.

49. Asmeniui, laikinai socialinės apsaugos ir darbo ministro nustatyta tvarka išvykusiam iš trumpalaikę socialinę globą teikiančios socialinių paslaugų įstaigos į stacionarias sveikatos priežiūros įstaigas, mokėjimo už trumpalaikę socialinę globą dydis sumažinamas – už laiką, kai asmuo išvykęs, nuo ketvirtos paros, skaičiuojamos nuo išvykimo paros, asmuo moka 30 procentų jam nustatyto mokėjimo dydžio. Už 3 pirmąsias paras, skaičiuojamas nuo išvykimo paros (įskaitant ir tuos atvejus, kai išvykstama trumpiau kaip 3 paroms), mokėjimo už trumpalaikę socialinę globą dydis nemažinamas.

Laikas, kai asmuo laikomas išvykusiu, pradedamas skaičiuoti nuo kitos paros, einančios po išvykimo paros.

50. Trumpalaikė socialinė globa likusiam be tėvų globos vaikui ir socialinės rizikos vaikui teikiama nemokamai.

51. Pasirašius trumpalaikės socialinės globos lėšų kompensavimo sutartį su įstaiga, kurios steigėja ar dalininkė yra kito rajono savivaldybė, valstybė ar kitą juridinį statusą turinti organizacija ar įstaiga, Savivaldybė moka ne daugiau nei įstaigos nustatytą lovadienio dienos kainą ar įstaigos nustatytą socialinės globos mėnesio kainą, atskaičius asmens mokėjimo dalį, kurią nustatė Socialinės paramos skyriaus specialistas. Savivaldybės dalis negali viršyti Savivaldybės tarybos nustatyto maksimalaus socialinių paslaugų išlaidų finansavimo dydžio Kelmės rajono gyventojams.

52. Asmens mokėjimo dalį, kurią nustatė Socialinės paramos skyrius, globos įstaigai moka pats asmuo ar kitas suinteresuotas asmuo.

53. Paslaugų gavėjui pateikus motyvuotą prašymą, Komisijai pritarus, asmeniui gali būti sumažintas mokestis už trumpalaikės socialinės globos paslaugų teikimą arba jis gali būti atleistas nuo mokėjimo.

 

VII SKYRIUS

MOKĖJIMAS UŽ ILGALAIKĘ SOCIALINĘ GLOBĄ

 

54. Mokėjimo už ilgalaikę socialinę globą dydis nustatomas atsižvelgiant į asmens pajamas, o tais atvejais, kai asmuo pradėjo gauti ilgalaikę socialinę globą po 2007 m. sausio 1 d., – ir į asmens turtą.

55. Mokėjimo už ilgalaikę socialinę globą suaugusiam asmeniui dydis per mėnesį neturi viršyti 80 procentų asmens pajamų, įskaitant atvejus, kai asmens, pradėjusio gauti ilgalaikę socialinę globą po 2007 m. sausio 1 d., turto vertė yra mažesnė už jo gyvenamosios vietos savivaldybėje nustatytą turto vertės normatyvą.

Jeigu asmuo pagal Tikslinių kompensacijų įstatymą gauna individualios pagalbos teikimo išlaidų kompensaciją ar iki 2023 m. gruodžio 31 d. nustatyta tvarka paskirtą slaugos ar priežiūros (pagalbos) išlaidų tikslinę kompensaciją, visa šios kompensacijos suma (100 procentų) skiriama ilgalaikės socialinės globos išlaidoms padengti.

56. Jeigu suaugusio asmens, pradėjusio gauti ilgalaikę socialinę globą po 2007 m. sausio 1 d., turto vertė yra didesnė už jo gyvenamosios vietos savivaldybėje nustatytą turto vertės normatyvą, mokėjimo už šiam asmeniui teikiamą ilgalaikę socialinę globą dydis per mėnesį padidėja vienu procentu, skaičiuojant nuo jo turto vertės, viršijančios šį normatyvą ir mokamas, kol bus išmokėta visa priskaičiuota suma. Gavus asmens (ar suinteresuoto asmens), kuris gauna ilgalaikę socialinę globą pranešimą (prašymą) apie turto pokyčius, finansinės jo galimybės iš naujo įvertinamos likus ne mažiau kaip 3 mėnesiams nuo minėtos informacijos gavimo dienos. Naujai nustatytas mokėjimo už socialines paslaugas asmeniui (šeimai) dydis taikomas nuo pajamų pokyčio dienos.

57. Mokėjimo už vaikui su negalia teikiamą ilgalaikę socialinę globą dydis nustatomas neatsižvelgiant į jo turtą ir neturi viršyti 80 procentų jo pajamų. Jeigu vaikas su negalia pagal Tikslinių kompensacijų įstatymą gauna individualios pagalbos teikimo išlaidų kompensaciją ar iki 2023 m. gruodžio 31 d. nustatyta tvarka paskirtą slaugos ar priežiūros (pagalbos) išlaidų tikslinę kompensaciją, visa šios kompensacijos suma (100 procentų) skiriama ilgalaikės socialinės globos išlaidoms padengti.

58. Ilgalaikė socialinė globa likusiam be tėvų globos vaikui ir socialinę riziką patiriančiam vaikui teikiama nemokamai.

59. Asmeniui, laikinai socialinės apsaugos ir darbo ministro nustatyta tvarka išvykusiam iš ilgalaikę socialinę globą teikiančios socialinių paslaugų įstaigos, mokėjimo už ilgalaikę socialinę globą dydis sumažinamas – už laiką nuo ketvirtos paros, skaičiuojamos nuo paros, kai asmuo išvykęs, asmuo moka 30 procentų jam nustatyto mokėjimo dydžio. Už 3 pirmąsias paras, skaičiuojamas nuo asmens išvykimo paros (įskaitant ir tuos atvejus, kai asmuo išvyksta trumpiau kaip 3 paroms), mokėjimo už ilgalaikę socialinę globą dydis nemažinamas.

Laikas, kai asmuo laikomas išvykusiu, pradedamas skaičiuoti nuo kitos paros, einančios po išvykimo paros. Už vietos išlaikymą, kai paslaugos gavėjas ilgą laiką ( virš 1 mėnesio) gydomas sveikatos priežiūros įstaigoje, Savivaldybė moka lėšų kompensavimo sutartyje numatytą 30 proc. savivaldybės ar valstybės lėšų kompensavimo dalį.

60. Savivaldybei pasirašius ilgalaikės socialinės globos lėšų kompensavimo sutartį su įstaiga, kurios steigėja ar dalininkė yra kito rajono savivaldybė, valstybė ar kitą juridinį statusą turinti organizacija, įstaiga pateikia ilgalaikės socialinės globos lėšų gavimo paraišką, pasirašytą elektroniniu parašu, Savivaldybei, kuri moka ne daugiau nei įstaigos nustatytą lovadienio kainą ar mėnesiui įstaigos nustatytą socialinės globos kainą, atskaičius asmens mokėjimo dalį, kurią nustatė Socialinės paramos skyriaus specialistas (sutarties formą tvirtina Savivaldybės direktorius savo įsakymu). Savivaldybės dalis negali viršyti Savivaldybės tarybos nustatyto maksimalaus socialinių paslaugų išlaidų finansavimo dydžio Kelmės rajono gyventojams.

61. Jeigu asmuo (šeima) neturi finansinių galimybių mokėti priskaičiuoto turto mokesčio, paslaugų gavėjui pateikus prašymą, Komisijai pritarus, asmeniui gali būti sumažintas turto mokestis arba jis gali būti atleistas nuo turto mokesčio mokėjimo. Sprendimą priima Socialinės paramos skyriaus vedėjas.

VIII SKYRIUS

 

MOKĖJIMAS UŽ LAIKINO ATOKVĖPIO PASLAUGĄ

 

62. Mokėjimo už laikino atokvėpio paslaugą dydis nustatomas atsižvelgiant į individualios pagalbos teikimo išlaidų kompensaciją ar iki 2023 m. gruodžio 31 d. nustatyta tvarka paskirtą slaugos ar priežiūros (pagalbos) išlaidų tikslinę kompensaciją, mokamą pagal Tikslinių kompensacijų įstatymą laikino atokvėpio paslaugos gavėjo prižiūrimam asmeniui.

62.1. Mokėjimo už laikino atokvėpio paslaugą dydis:

62.1.1. neturi viršyti 40 procentų individualios pagalbos teikimo išlaidų kompensacijos, mokamos pagal Tikslinių kompensacijų įstatymą laikino atokvėpio paslaugos gavėjo prižiūrimam asmeniui, kuriam nustatytas pirmo arba antro lygio individualios pagalbos teikimo išlaidų kompensacijos poreikis, dydžio;

62.1.2. neturi viršyti 60 procentų individualios pagalbos teikimo išlaidų kompensacijos, mokamos pagal Tikslinių kompensacijų įstatymą laikino atokvėpio paslaugos gavėjo prižiūrimam asmeniui, kuriam nustatytas trečio arba ketvirto lygio individualios pagalbos teikimo išlaidų kompensacijos poreikis, dydžio.

63. Mokėjimo už laikino atokvėpio paslaugą, teikiamą trumpiau nei nustatyta maksimali galima laikino atokvėpio paslaugos teikimo trukmė, dydis nustatomas proporcingai teikiamos laikino atokvėpio paslaugos trukmei.

 

IX SKYRIUS

 

ASMENS (ŠEIMOS) FINANSINIŲ GALIMYBIŲ VERTINIMAS

 

64. Asmens (šeimos) finansinės galimybės negali turėti įtakos jo (jos) galimybėms gauti socialines paslaugas, kurių poreikis jam (jai) nustatytas.

65. Asmuo, pageidaujantis gauti ilgalaikę socialinę globą ar jo globėjas (rūpintojas, aprūpintojas) turi pateikti informaciją apie turimas pajamas, nurodytas Socialinių paslaugų įstatymo 39 straipsnyje (pajamų sumas), o tais atvejais, kai asmuo pradėjo gauti ilgalaikę socialinę globą po 2007 m. sausio 1 d., – ir apie  turtą, nurodytą Socialinių paslaugų įstatymo 40 straipsnyje (turto vertę), Socialinės paramos skyriui, jei šių duomenų nėra registruose, valstybės ar vidaus administravimo informacinėse sistemose.

66. Kilus įtarimui, kad asmuo (vienas iš suaugusių šeimos narių) ar jo globėjas (rūpintojas, aprūpintojas) pateikė neteisingus duomenis apie asmens (šeimos) turimas pajamas ir asmens turtą, Socialinės paramos skyrius gali pareikalauti papildomų dokumentų, patvirtinančių pateiktų duomenų teisingumą, ir (ar) patikrinti šiuos duomenis registruose, valstybės ar vidaus administravimo informacinėse sistemose.

67. Asmens (šeimos) finansines galimybes vertina asmens (šeimos) gyvenamosios vietos Savivaldybės, kurioje nustatomas asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikis, Socialinės paramos skyrius.

68. Asmens (šeimos), kuriam (-iai) skiriamos socialinės paslaugos, finansinės galimybės vertinamos nustačius asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikį.

Pasikeitus asmens (šeimos) pajamoms (jų rūšiai, dydžiui ir kt.) ir (ar) turtui (jį ar jo dalį pardavus, padovanojus, įsigijus turtą ir kt.), asmens (šeimos) finansinės galimybės vertinamos iš naujo.

Ilgalaikės socialinės globos skyrimo atveju asmens finansinės galimybės gali būti vertinamos iš naujo ir prieš ilgalaikės socialinės globos teikimą, kai atsiranda laisva vieta paslaugai teikti socialinės globos įstaigoje, bet ne vėliau kaip likus 7 dienoms iki ilgalaikės socialinės globos teikimo pradžios dienos.

69. Išskirtiniais atvejais, kai socialinės paslaugos asmeniui (šeimai) skiriamos siekiant išvengti grėsmės asmens (šeimos) fiziniam ar emociniam saugumui, sveikatai ar gyvybei, savivaldybės administracija turi teisę finansines galimybes vertinti po to, kai nustatomas asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikis ir jam (jai) skiriamos socialinės paslaugos.

70. Jei asmens finansinių galimybių vertinimas apima ir jo turto vertinimą ir jei šis vertinimas atliekamas vėliau, negu pradedamos teikti socialinės paslaugos, mokėjimo už socialines paslaugas dydis asmeniui skaičiuojamas ir už socialines paslaugas, suteiktas iki turto vertinimo dienos.

71. Asmens (šeimos) finansinės galimybės nevertinamos, jei asmuo (šeima) sutinka mokėti visą socialinių paslaugų kainą.

72. Lietuvos Respublikos juridiniai ir fiziniai asmenys pageidaujančių gauti socialines paslaugas asmenų (jų suaugusių šeimos narių) ar jų globėjų (rūpintojų, aprūpintojų) arba socialines paslaugas organizuojančių ar teikiančių institucijų ar įstaigų prašymu (nurodomas fizinio asmens vardas, pavardė, ryšys su asmeniu, dėl kurio kreipiamasi, ar juridinio asmens pavadinimas, asmens, dėl kurio kreipiamasi, vardas, pavardė, gimimo data, prašymas pateikti duomenis apie asmens gaunamas pajamas (pajamų sumos) ir (ar) turtą (turto vertė), prašomų duomenų gavimo pagrindas, jų naudojimo tikslas, teikimo būdas) per 10 darbo dienų nuo prašymo gavimo dienos parengia ir išduoda pažymas apie asmens (šeimos) gaunamas pajamas ir (ar) turtą.

73. Valstybės ir savivaldybių įmonės, įstaigos ir organizacijos Savivaldybės administracijos prašymu (nurodomas juridinio asmens pavadinimas, asmens, dėl kurio kreipiamasi, vardas, pavardė, gimimo data, prašomų duomenų gavimo pagrindas, jų naudojimo tikslas, teikimo būdas ir duomenų apimtis) turi parengti ir pateikti jai informaciją, susijusią su asmens (šeimos) finansinių galimybių vertinimu.

74. Socialinės paramos skyrius užtikrina asmens (šeimos) pateiktų duomenų konfidencialumą.

75. Socialinės paramos skyrius, gavęs informaciją apie asmens (šeimos), gaunančio (-čios) socialines paslaugas, ar asmens (šeimos), kuriam (-iai) nustatytas socialinių paslaugų poreikis, pajamų ar turto pokyčius, jo (jos) finansines galimybes iš naujo įvertina, likus ne mažiau kaip 3 mėnesiams nuo minėtos informacijos gavimo dienos. Naujai nustatytas mokėjimo už socialines paslaugas asmeniui (šeimai) dydis taikomas nuo pajamų ar turto pokyčio dienos.

76. Socialinės paramos skyrius turi teisę asmens (šeimos), gaunančio (-čios) socialines paslaugas, finansines galimybes iš naujo vertinti savo ar socialines paslaugas asmeniui (šeimai) teikiančio socialinių paslaugų teikėjo iniciatyva.

 

X SKYRIUS

ASMENS (ŠEIMOS) PAJAMOS IR JŲ APSKAIČIAVIMAS

 

77. Nustatant asmens finansines galimybes, į asmens pajamas įskaitomos Socialinių paslaugų įstatymo 39 straipsnio 1 dalyje nustatytos asmens gaunamos pajamos.

78. Jeigu asmuo pagal Tikslinių kompensacijų įstatymą gauna individualios pagalbos teikimo išlaidų kompensaciją ar iki 2023 m. gruodžio 31 d. nustatyta tvarka paskirtą slaugos ar priežiūros (pagalbos) išlaidų tikslinę kompensaciją, nustatant asmens finansines galimybes (jei skiriama ir teikiama socialinė priežiūra, dienos socialinė globa), į jo pajamas įskaitomos tik Socialinių paslaugų įstatymo 39 straipsnio 1 dalies 7 punkte nurodytos pajamos.

79. Vertinant vidutines šeimos pajamas, tenkančias vienam šeimos nariui, šeimos nariais laikomi sutuoktiniai ar bendrai gyvenantys asmenys arba vienas iš tėvų ir jų (jo) vaikai (įvaikiai) iki 18 metų, taip pat nedirbantys, nesusituokę ir su kitu asmeniu bendrai negyvenantys pilnamečiai vaikai (įvaikiai) iki 24 metų, besimokantys pagal bendrojo ugdymo programą ar pagal formaliojo profesinio mokymo programą arba studijuojantys aukštojoje mokykloje (studentai), įskaitant akademinių atostogų dėl ligos ar nėštumo laikotarpį, taip pat pilnamečiai vaikai (įvaikiai) nuo bendrojo ugdymo programos baigimo dienos iki tų pačių metų rugsėjo 1 dienos. Vaikai, kuriems nustatyta globa ar rūpyba, šeimos nariais nelaikomi.

80. Jeigu asmens (šeimos) pajamos tą mėnesį, kurį pradėtos gauti socialinės paslaugos, palyginti su praėjusiais 3 mėnesiais, pasikeitė, asmens (šeimos) pajamos per mėnesį apskaičiuojamos pagal to mėnesio pajamas.

81. Socialinių paslaugų įstatymo 39 straipsnio 1 dalies 1, 5, 6, 8, 9 punktuose nurodytos pajamos, kitos kas mėnesį gaunamos pajamos įskaitomos į asmens pajamas tų mėnesių, už kuriuos jos paskirtos.

82. Socialinių paslaugų įstatymo 39 straipsnio 1 dalies 12 punkte nurodytos pajamos įskaitomos į asmens pajamas tų mėnesių, kuriais jos išmokėtos. Jeigu socialinės paslaugos teikiamos šeimai, nustatant šeimos finansines galimybes, į jos pajamas įskaitomos šio straipsnio 1 dalies 1–5 punktuose nurodytos šeimos narių gaunamos pajamos.

 

XI SKYRIUS

ASMENS TURTO VERTINIMAS

 

83. Nustatant asmens finansines galimybes (jei asmeniui skiriama ar pradėta teikti ilgalaikė socialinė globa po 2007 m. sausio 1 d.), įskaitomas asmens nuosavybės teise turimas ar per praėjusius 24 mėnesius iki kreipimosi dėl socialinių paslaugų skyrimo ar asmens finansinių galimybių vertinimo (įskaitant ir finansinių galimybių vertinimą iš naujo dėl įvykusių turto pokyčių po ankstesnio (paskutinio) vertinimo) turėtas Socialinių paslaugų įstatymo 40 straipsnio 1 dalyje nurodytas turtas.

84. Asmens turimo arba turėto turto vertė nustatoma sumuojant visą Socialinių paslaugų įstatymo 40 straipsnio 1 dalyje nurodytą turtą. Asmens turto, nurodyto Socialinių paslaugų įstatymo 40 straipsnio 1 dalies 1 ir 2 punktuose, vertė nustatoma pagal duomenis apie vidutines rinkos vertes, Socialinės paramos skyriui gaunamus iš Nekilnojamojo turto registro ir (ar) kadastro.

Jei asmuo nesutinka su turto verte, nurodyta Nekilnojamojo turto registre ir (ar) kadastre, jis turi teisę finansines galimybes vertinusiai Socialinės paramos skyriui pateikti turto vertinimo, atlikto vadovaujantis Lietuvos Respublikos turto ir verslo vertinimo pagrindų įstatymu ne vėliau kaip per 12 mėnesių iki finansinių galimybių vertinimo, ataskaitą.

85. Jei vertinamas Socialinių paslaugų įstatymo 40 straipsnio 1 dalyje nurodytas turtas, turėtas per praėjusius 24 mėnesius iki kreipimosi dėl socialinių paslaugų skyrimo ar asmens finansinių galimybių vertinimo (įskaitant ir finansinių galimybių vertinimą iš naujo dėl įvykusių turto pokyčių po ankstesnio (paskutinio) vertinimo) dienos, bet šio kreipimosi metu ar asmens finansinių galimybių vertinimo metu jis pakeistas į kitą kurį nors Socialinių paslaugų įstatymo 40 straipsnio 1 dalyje nurodytą turtą, šis turtas apskaitomas tik vieną kartą. Pakeisto turto vertė nustatoma pagal asmens pateiktus turto vertę pagrindžiančius dokumentus.

86. Asmuo už ilgalaikę socialinę globą (jei mokėjimas už ją nustatomas, atsižvelgiant į asmens turto vertę) moka tol, kol jo turto vertė viršija jo gyvenamosios vietos savivaldybėje nustatytą turto vertės normatyvą, išskyrus atvejus, kai šiuo Aprašu nustatyta tvarka asmuo atleidžiamas nuo mokėjimo už ilgalaikę socialinę globą ar šis mokėjimas sumažinamas arba kai įvyksta jo turto ir (ar) pajamų pokytis ir šiuo pagrindu jau nebereikia mokėti už ilgalaikę socialinę globą turto mokesčio.

87. Jei Socialinių paslaugų įstatymo 40 straipsnio 1 dalyje nurodytas turtas perduotas kitam fiziniam ar juridiniam asmeniui pagal rentos ar išlaikymo iki gyvos galvos sutartis, jis taip pat įskaitomas į asmens turtą. Rentos mokėtojo įsipareigojimas, dėl asmens mokėjimo už socialines paslaugas, įforminami rašytiniu būdu prieš pradedant teikti ilgalaikės socialinės globos paslaugas.

Jei asmuo pageidaujantis gauti ilgalaikę socialinę globą neturi finansinių galimybių mokėti turto mokesčio, suinteresuotas asmuo ar turto paveldėtojas (vienas iš suaugusių šeimos narių) ar jo globėjas (rūpintojas, aprūpintojas) rašytiniu būdu įsipareigoja mokėti turto mokestį, prieš pradedant teikti ilgalaikės socialinės globos paslaugas.

88. Duomenis apie asmens turimus statinius (įskaitant nebaigtus statyti statinius) ir žemę (įskaitant užimtą miško ir vandens telkinių) ir jų vertes Savivaldybės Socialinės paramos skyrius gauna iš Nekilnojamojo turto registro ir kadastro tvarkytojo pagal Savivaldybės administracijos ir Nekilnojamojo turto registro ir kadastro tvarkytoju sudarytas duomenų teikimo sutartis ir (ar) prašymus.

89. Informaciją apie pinigines lėšas (jų sumas) raštu pateikia pats asmuo (vienas iš suaugusių šeimos narių) ar jo globėjas (rūpintojas, aprūpintojas).

90. Turto normatyvas asmeniui yra 50 kvadratinių metrų naudingojo būsto ploto. Turto vertės normatyvas nustatomas, turto normatyvą dauginant iš asmens gyvenamosios vietos pagal deklaravimo adresą normatyvinės vertės piniginei socialinei paramai nepasiturintiems gyventojams gauti, o jei gyvenamoji vieta nedeklaruota, – iš asmens gyvenamosios vietos nekilnojamojo turto ploto vieneto normatyvinės vertės piniginei socialinei paramai nepasiturintiems gyventojams gauti.

 

XII SKYRIUS

MOKESČIO LENGVATŲ UŽ SOCIALINES PASLAUGAS SUTEIKIMO TVARKA

 

91. Asmuo (šeima), pageidaujantis gauti nemokamas socialines paslaugas, pateikia prašymą Socialinės paramos skyriui. Prašymas svarstomas Komisijoje.

92. Komisija, atsižvelgdama į Socialinės paramos skyriaus vyriausiojo specialisto, Socialinių paslaugų centro ir kitų įstaigų pateiktą informaciją, teikia rekomendacines išvadas, o Socialinės paramos skyriaus vedėjas priima sprendimą dėl mokesčio už paslaugas mažinimo.

93. Asmuo (šeima), pageidaujantis (pageidaujanti), kad būtų sumažintas turto mokestis ar atleistas (atleista) nuo turto mokesčio mokėjimo, pateikia prašymą Socialinės paramos skyriui. Prašymas svarstomas Komisijoje.

94. Komisija vertina asmens (šeimos) turimo turto būklę, jo pardavimo galimybes, artimųjų galimybes sumokėti turto mokestį, atsižvelgia į Socialinės paramos skyriaus vyriausiojo specialisto, Socialinių paslaugų centro ir kitų įstaigų pateiktą informaciją, teikia rekomendacines išvadas, o Socialinės paramos skyriaus vedėjas priima sprendimą, kuriuo asmuo atleidžiamas nuo turto mokesčio ar jam sumažinamas turto mokestis.

95. Mokesčio lengvatas už socialines paslaugas leidžiama taikyti Kelmės rajono gyventojams, kuriems dėl vienišumo, amžiaus, negalios, socialinių problemų yra iš dalies ar visiškai sumažėjusios galimybės savimi pasirūpinti ir kurie priklauso šioms socialinėms gyventojų grupėms:

95.1. vieniši senyvo amžiaus asmenys ir vieniši asmenys su negalia;

95.2. senyvo amžiaus asmenų šeimos, neturinčios vaikų;

95.3. asmenų su negalia šeimos, neturinčios vaikų;

95.4. nedirbančių asmenų su negalia šeimos, auginančios nepilnamečius vaikus;

95.5. šeimos, auginančios vaiką su sunkia negalia;

95.6. senyvo amžiaus asmenų ir asmenų su negalia šeimos, kurių vaikai gyvena atskirai ir dėl objektyvių priežasčių neturi pragyvenimo šaltinio ir negali prižiūrėti tėvų ar apmokėti jiems paskirto turto mokesčio.

96. Asmeniui socialinės priežiūros paslaugos pagalba į namus gali būti teikiama nemokamai, atsižvelgiant į situaciją:

96.1. dėl didelių išlaidų, kurių reikia gydytis (reikalingi pateisinami dokumentai);

96.2. dėl gaisro, stichinių nelaimių, kitų patirtų nuostolių (pateikus informaciją ar aplinkybes pateisinančius dokumentus);

97. Asmuo gali būti atleistas nuo turto mokesčio teikiant ilgalaikę socialinę globą:

97.1. kai asmens turtas yra menkavertis ir nėra pirkėjo, kuris jį pirktų;

97.2. kai asmuo, kuriam nustatytas turto mokestis, dėl sveikatos būklės negali atlikti notarinių veiksmų sudarant pardavimo sandorius;

97.3. kai asmens pajamų likutis 20 proc., atskaičius mokėjimą už paslaugas, mažesnis už nustatyto turto mokesčio dydį;

97.4. kai asmuo neturi artimųjų ar suinteresuotų asmenų, kurie galėtų apmokėti nustatytą turto mokestį.

98. Asmenys nuo mokesčio už socialines paslaugas ir turto mokesčio atleidžiami vieniems metams.  

99. Dokumentai atleidimo ar sumažinimo nuo mokesčio už socialines paslaugas terminui pratęsti Socialinės paramos skyriui pateikiami pakartotinai.

 

XIII SKYRIUS

BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

100. Šis Aprašas gali būti keičiamas ir papildomas Savivaldybės tarybos sprendimu.

101. Asmens duomenys tvarkomi vadovaujantis 2016 m. balandžio 27 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamentu (ES) 2016/679 dėl fizinių asmenų apsaugos tvarkant asmens duomenis ir dėl laisvo tokių duomenų judėjimo ir kuriuo panaikinama Direktyva 95/46/EB (Bendrasis duomenų apsaugos reglamentas), Aprašu ir kitais teisės aktais, reglamentuojančiais asmens duomenų apsaugą ir tvarkymą.