Mherbas

 

MARIJAMPOLĖS SAVIVALDYBĖS TARYBA

 

SPRENDIMAS

DĖL MARIJAMPOLĖS SAVIVALDYBĖS UŽIMTUMO DIDINIMO 2023 METŲ PROGRAMOS PATVIRTINIMO

 

2023 m. vasario 27 d. Nr. 1-32

Marijampolė

 

 

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 6 straipsnio 16 dalimi, 7 straipsnio 18 punktu, Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 25 straipsnio 1 ir 5 dalimis, 27 straipsnio 2 dalies 3 punktu (nauja redakcija 2022 m. birželio 30 d. Nr. XIV-1268), Lietuvos Respublikos užimtumo įstatymo 17 straipsniu, 20 straipsnio 2 dalimi, 48 straipsnio 1 dalies 3 punktu, 2 ir 3 dalimis, Lietuvos Respublikos piniginės socialinės paramos nepasiturintiems gyventojams įstatymo 4 straipsnio 5 dalies 7 punktu, Užimtumo didinimo programų rengimo ir jų finansavimo tvarkos aprašu, patvirtintu Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2017 m. gegužės 23 d. įsakymu Nr. A1-257 „Dėl užimtumo didinimo programų rengimo ir jų finansavimo tvarkos aprašo patvirtinimo“, Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2022 m. gruodžio 8 įsakymu Nr. A1-832 „Dėl Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto specialiųjų tikslinių dotacijų savivaldybių biudžetams 2023 metais savivaldybių patvirtintomis užimtumo didinimo programoms įgyvendinti paskirstymo savivaldybių administracijoms ir jų panaudojimo tikslo pasiekimo 2023 metais vertinimo kriterijaus patvirtinimo“, Marijampolės savivaldybės taryba nusprendžia:

1. Patvirtinti Marijampolės savivaldybės užimtumo didinimo 2023 metų programą (pridedama).

2. Nustatyti, kad Marijampolės savivaldybės užimtumo didinimo 2023 metų programos, patvirtintos šiuo tarybos sprendimu:

2.1. 23 ir 37 punktai bei 26.2, 35.2, 35.3, 35.4, 38.2 ir 40.1 papunkčiai galioja iki 2023 m. kovo 31 d.

2.2. 231 ir 371 punktai bei 26.21, 35.21, 35.31, 35.41, 38.21 ir 40.11 papunkčiai įsigalioja 2023 m. balandžio 1 d.

 

 

Savivaldybės meras                                                                                                          Povilas Isoda


 

PATVIRTINTA

Marijampolės savivaldybės tarybos

2023 m. vasario 27 d. sprendimu Nr. 1-32

 

 

MARIJAMPOLĖS SAVIVALDYBĖS UŽIMTUMO DIDINIMO 2023 METŲ PROGRAMA

 

 

I SKYRIUS

ĮVADAS

 

 

1.  Marijampolės savivaldybės užimtumo didinimo 2023 metų programa (toliau – Programa) parengta vadovaujantis Lietuvos Respublikos vietos savivaldos, Lietuvos Respublikos užimtumo įstatymais, Užimtumo didinimo programų rengimo ir jų finansavimo tvarkos aprašu, patvirtintu Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2017 m. gegužės 23 d. įsakymu Nr. A1-257 „Dėl užimtumo didinimo programų rengimo ir jų finansavimo tvarkos aprašo patvirtinimo“, Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2022 m. gruodžio 8 įsakymu Nr. A1-832 „Dėl Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto specialiųjų tikslinių dotacijų savivaldybių biudžetams 2023 metais savivaldybių patvirtintomis užimtumo didinimo programoms įgyvendinti paskirstymo savivaldybių administracijoms ir jų panaudojimo tikslo pasiekimo 2023 metais vertinimo kriterijaus patvirtinimo“.

2. Programoje vartojamos sąvokos suprantamos taip, kaip jos apibrėžtos 2016 m. balandžio 27 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamente (ES) 2016/679 dėl fizinių asmenų apsaugos tvarkant asmens duomenis ir dėl laisvo tokių duomenų judėjimo ir kuriuo panaikinama Direktyva 95/46/EB (Bendrasis duomenų apsaugos reglamentas), Užimtumo įstatyme, Lietuvos Respublikos piniginės socialinės paramos nepasiturintiems gyventojams įstatyme, Lietuvos Respublikos socialinių paslaugų įstatyme ir Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatyme.

3. Programą rengia Marijampolės savivaldybės administracija (toliau – Administracija), bendradarbiaudama su Užimtumo tarnybos Kauno klientų aptarnavimo departamento Marijampolės skyriumi (toliau – Užimtumo tarnyba).

4. Įgyvendinant Programą bus vykdoma valstybinė (valstybės perduota savivaldybei) funkcija - dalyvavimas rengiant ir įgyvendinant darbo rinkos politikos priemones ir gyventojų užimtumo programas.

5. Programa rengiama vadovaujantis šiais principais:

5.1. bendradarbiavimo – aktyvus gyvenamosios vietovės bendruomenės įtraukimas į veiklą, skatinant jos iniciatyvą, bendradarbiavimas su visomis suinteresuotomis institucijomis, organizacijomis. Programa rengiama konsultuojantis, o įgyvendinama bendradarbiaujant su Užimtumo tarnyba, socialiniais partneriais, organizacijų ir vietos bendruomenių atstovais, atstovaujančiais darbo ieškančių asmenų grupių interesams;

5.2. kompleksiškumo – įgyvendinant Programą, kompleksiškai sprendžiamos asmenų užimtumo problemos, įtraukiant Užimtumo tarnybą, socialinius partnerius ir organizacijas;

5.3. individualumo – Programoje numatoma Priemonė įgyvendinama ir numatytos Paslaugos teikiamos, atsižvelgiant į individualius asmenų poreikius, jų motyvaciją, įsidarbinimą ribojančias aplinkybes ir galimybę integruotis į darbo rinką;

5.4. tęstinumo – Paslaugų ir Priemonių tęstinumas, nuolatinė Programos įgyvendinimo priežiūra ir tikslinimas pagal kintančias aplinkybes;

5.5. efektyvumo – Programa rengiama nustatant vertinimo kriterijus, kuriais siekiama įvertinti, ar efektyviai teikiamos Paslaugos ir įgyvendinamos Priemonės;

5.6. ekonomiškumo – maksimalus Programai įgyvendinti skirtų lėšų panaudojimas, vadovaujantis ekonominio naudingumo principu, tiek rengiant Programą, tiek ją įgyvendinant;

5.7. viešumo – Programos ir ją įgyvendinant pasiektų rezultatų, Programai skirtų lėšų panaudojimo viešinimas.

6. Programą įgyvendina Administracija kartu su atrankos būdu parinktais Programos vykdytojais (toliau – Vykdytojai) ir Paslaugų teikėjais.

7. Programos ir Priemonių įgyvendinimą koordinuoja Administracijos Piniginės paramos skyriaus vyriausiasis specialistas (toliau - Priemonių koordinatorius).

8. Paslaugų teikimo įgyvendinimą koordinuoja Administracijos Piniginės paramos skyriaus nedirbančių asmenų atvejo vadybininkas (vyriausiasis specialistas) (toliau – Atvejo vadybininkas).

9. Programos tikslai:

9.1. užtikrinti 2022 metų Užimtumo didinimo  programos vykdytų darbų tęstinumą;

9.2. palengvinti Programoje dalyvaujančių asmenų perėjimą nuo nedarbo prie tvaraus užimtumo darbo rinkoje;

9.3. mažinti piniginės socialinės paramos gavėjų skaičių;

9.4. padidinti Programoje dalyvaujančių asmenų galimybes susirasti nuolatinį darbą;

9.5. suderinti užimtumo skatinimo ir motyvavimo paslaugų bei piniginės socialinės paramos teikimą, integruojant ilgą laiką nedirbusius asmenis į darbo rinką;

9.6. užtikrinti valstybės ir savivaldybių institucijų, įstaigų ir (ar) organizacijų, teikiančių užimtumo skatinimo, motyvavimo paslaugas ir piniginę socialinę paramą nedirbantiems asmenims, veiklos koordinavimą ir skatinti jų bendradarbiavimą.

 

 

II SKYRIUS

BŪKLĖS ANALIZĖ

 

 

10. Rengiant Programą naudoti Lietuvos statistikos departamento, Užimtumo tarnybos pateikti duomenys bei Administracijos Piniginės paramos skyriaus (toliau – Skyrius) turima informacija.

11. Marijampolės savivaldybė (toliau – Savivaldybė) administraciniu požiūriu yra Suvalkijos regiono dalis, kuri ribojasi su kitomis Suvalkijos regiono – Vilkaviškio rajono, Kalvarijos ir Kazlų Rūdos savivaldybėmis, taip pat Dzūkijos regiono - Alytaus ir Lazdijų rajonų savivaldybėmis bei Prienų rajono savivaldybe. Savivaldybė randasi Lietuvos pietvakariuose, užima pakankamai patogią geografinę padėtį – nuo Marijampolės  140 kilometrų iki Lietuvos Respublikos sostinės Vilniaus. Savivaldybės teritoriją kerta tarptautinis greitkelis Via Baltica, geležinkelio trasa Rail Baltica. Teritoriniu - administraciniu požiūriu savivaldybė suskirstyta į 9 seniūnijas: Degučių, Gudelių, Igliaukos, Liudvinavo, Marijampolės, Mokolų, Narto, Sasnavos, Šunskų.

11.1. Vidutinis metinis nedarbo lygis metų pabaigoje procentais nuo darbingo amžiaus gyventojų:

1 lentelė

Teritorija

2020 m.

2021 m.

2022 m.

2022 m. palyginti su 2021 m.,

+, - proc.

Marijampolės savivaldybėje:

moterų

vyrų

12,4

13,2

11,6

12,4

14,0

11,0

8,4

9,5

7,4

-4,0

-4,5

-3,6

Lietuvos Respublikoje:

moterų

vyrų

12,6

12,6

12,5

13,0

13,3

12,7

9,0

9,3

9,7

-4,0

-4,0

--3,0

 

Šaltinis. Užimtumo tarnybos duomenys

 

2022 m. palyginti su 2021 m., nepaisant geopolitinių ir šalies ekonomikos patiriamų iššūkių, vidutinis metinis nedarbo lygis šalyje ir Marijampolės savivaldybėje sumažėjo 4,0 proc. Nedarbo mažėjimui įtakos turėjo gerėjanti situacija darbo rinkoje: pasibaigęs karantinas ir veiklų ribojimai, darbdaviai ir darbuotojai prisitaikė prie naujų aplinkybių, intensyviau buvo įdarbinama į laisvas darbo vietas, ženkliai išaugo darbo ieškančių asmenų įsitraukimas į Užimtumo tarnybos administruojamas aktyvios darbo rinkos politikos priemones, skirtas palengvinti ir paskatinti integraciją į darbo rinką.

11.2. Užimtumo rodikliai Savivaldybėje:

2 lentelė

Rodikliai

2021 m.

2022 m.

2022 m. palyginti su 2021 m. , +,- proc.

Vidutinis metinis ilgalaikių bedarbių skaičius laikotarpio pabaigoje, vnt.:

Šalyje

Marijampolės savivaldybėje

 

 

86889,3

1408,7

 

 

38817,2

643,9

 

 

-55,3

-54,3

Vidutinis metinis bedarbių skaičius laikotarpio pabaigoje, vnt.:

Šalyje

Marijampolės savivaldybėje

 

 

225225,1

4155,6

 

 

157344,2

2866,4

 

 

-30,1

-31,0

Vidutinis metinis laisvų darbo vietų skaičius laikotarpio pabaigoje, vnt.:

Šalyje

Marijampolės savivaldybėje

 

 

15952,1

154,4

 

 

9859,2

116,3

 

 

-38,1

-24,7

Vidutinis metinis vyresnių kaip 50 metų bedarbių skaičius laikotarpio pabaigoje, vnt.:

Šalyje

Marijampolės savivaldybėje

 

 

 

89043,0

1769,3

 

 

65587,3

1340,3

 

 

-26,3

-24,2

Darbo rinkai besirengiančių asmenų skaičius, vnt.

Šalyje

Marijampolės savivaldybėje

 

 

-

 

24250,0

233,0

 

-

-

 

2020 m.

2021 m.

 

Užimti gyventojai, tūkst. vnt.

Šalyje

Marijampolės savivaldybėje

 

 

1358,1

24,6

 

1368,6

26,1

 

+0,8

+6,1

 

Šaltinis. Užimtumo tarnybos duomenys

 

11.3. 2022 m. palyginti su 2021 m., savivaldybėje sumažėjo vidutinis metinis bedarbių skaičius (30,1 proc.), vidutinis metinis ilgalaikių bedarbių skaičius (54,3 proc.). Sumažėjo taip pat ir vidutinis metinis laisvų darbo vietų skaičius (24,7 proc.). Vidutinis metinis vyresnių kaip 50 metų bedarbių skaičius sudarė 46,8 proc. (2021 m. - 42,6 proc.) nuo vidutinio metinio bedarbių skaičiaus. 2022 m. palyginti su 2021 m., šis procentas padidėjo 4,2 proc. Tai susiję su tuo, kad darbo rinka renkasi jaunesnius bedarbius. Savivaldybėje nedarbo rodikliai palyginti su šalyje nedarbo rodikliais labai panašūs, išskyrus mažesnį laisvų darbo vietų sumažėjimą. 

11.4. Marijampolė – patrauklus besiplečiančios pramonės miestas. Mieste veikia stiprios statybos ir maisto pramonės, logistikos, metalo ir medžio apdirbimo bei kitos įmonės, kurios nuolat atnaujinamos, plečiama gamyba bei paslaugos. Administracija aktyviai bendradarbiauja su įmonėmis. Visų bendras tikslas – daugiau verslo ir pramonės įmonių, daugiau gerai mokamų darbo vietų.

Marijampolės savivaldybėje daugiausiai laisvų darbo vietų yra šiose grupėse: nekvalifikuotas darbas, įrengimai bei techninė priežiūra, statyba, pardavimai, pirkimai ir rinkodara, transportas, ryšiai. Be to, dauguma laisvų darbo vietų yra skirta nuolatinio užimtumo problemoms spręsti. Savivaldybėje kuriamos naujos įmonės pasitelkiant užsienio kapitalo investuotojus, kurie į rinką ateina su naujausiomis technologijomis bei įranga, todėl auga aukštą pridėtinę vertę kuriančių darbuotojų poreikis. Vis daugiau reikia ir reikės aukštos kvalifikacijos ir mažiau nekvalifikuotų darbuotojų. Tačiau įmonės vis dažniau susiduria su sunkumais norėdamos užpildyti darbo vietas, nes į jas pretenduojantys asmenys neturi tinkamos kvalifikacijos, kompetencijų ar patirties. Mažesniam nei šalyje laisvų darbo vietų mažėjimui įtakos turi karas Ukrainos Respublikoje, nes labai daug Marijampolės logistikos įmonėse dirbusių vairuotojų, Ukrainos Respublikos piliečių, išvyko tarnauti Ukrainos Respublikos karinėse gynybinėse struktūrose.

11.5. Verslas yra visuotinai pripažintas ekonominės ir socialinės plėtros variklis, o jo plėtra – būtina užimtumo augimo prielaida. Vienas svarbiausių rodiklių, apibūdinančių verslo situaciją ir gyventojų verslumo lygį, yra bendras veikiančių įmonių skaičius ir įmonių skaičius tūkstančiui gyventojų. Marijampolės savivaldybėje koncentruojasi didžioji dalis visos Marijampolės apskrities ekonomikos. 2022 metų pradžioje veikė 1769 ūkio subjektai (2021 m. pradžioje 1471 ūkio subjektas), t. y. 51,4 proc. apskrities ūkio subjektų. Veikiančių ūkio subjektų skaičius išaugo 20,3 proc. Savivaldybėje tūkstančiui gyventojų teko 30,4 ūkio subjektai, Lietuvoje - 40,8 ūkio subjektai. Dauguma ūkio subjektų vykdė didmeninę ir mažmeninę prekybą, variklinių transporto priemonių remontą. Savivaldybėje didelis skaičius ūkio subjektų, dirbančių paslaugų sektoriuje, pramonės, logistikos ir statybos srityse.

11.6. Savivaldybės teritorija-755 km2, gyventojų tankis 77,1 žmogaus kvadratiniame kilometre.

3 lentelė

Rodikliai

2021-01-01

2022-01-01

2023-01-01

2023 m. pradžią palyginti su 2022 m. pradžia, -, + vnt.

Nuolatinių gyventojų skaičius, vnt.

58608

57937

58234

+297

 

Šaltinis. VĮ „Registrų centras“ duomenys

 

11.7. 2022 m. palyginti su 2021 m., savivaldybėje gyventojų skaičius padidėjo 0,5 proc.

11.8. Socialinės pašalpos gavėjų portretas pagal šeimos struktūrą seniūnijose:

4 lentelė

Seniūnijos

Socialinę pašalpą gaunančių šeimų skaičius, vnt.

Socialinę pašalpą gaunančių šeimų, kurios augina vaikus, skaičius, vnt.

Socialinę pašalpą gaunančių šeimų, kurios neaugina vaikų,

skaičius, vnt.

proc. nuo visų seniūnijoje socialinę pašalpą gaunančių šeimų

Gudelių

22

9

13

59,1

Igliaukos

17

5

12

70,6

Liudvinavo

85

26

59

69,4

Marijampolės

55

18

37

67,3

Sasnavos

27

9

18

66,7

Šunskų

40

8

32

80,0

Viso kaimiškose seniūnijose

246

75

171

69,5

Marijampolės mieste

507

157

350

69,0

Viso savivaldybėje

753

232

521

69,2

 

Šaltinis. Piniginės paramos skyriaus duomenys

 

69,2 procentai asmenų, gaunančių socialinę pašalpą, buvo asmenys, kurie neaugino vaikų, gyveno vieni ir kuriems vaikai nebuvo kliūtis įsidarbinti. Pagrindinės šių asmenų nedarbo priežastys yra asmenų priklausomybė nuo alkoholio, išsilavinimo stoka, sveikatos problemos, vyresnis amžius, susiekimo problemos.

69,5 proc. socialinę pašalpą gaunančių šeimų kaimiškose seniūnijose, buvo asmenys, gyvenantys po vieną ar po du, tačiau neauginantys vaikų. Šis procentas ypatingai didelis Šunskų (80,0 proc.) ir Igliaukos (70,6 proc.) seniūnijose. 2022 m. palyginti su 2021 m., bendras procentas šių asmenų kaimiškose seniūnijose padidėjo 2,7 proc. ir 8,5 proc. sumažėjo  šeimų, auginančių vaikus ir gaunančių socialinę pašalpą, skaičius. Marijampolės mieste asmenys, neauginantys vaikų ir gavę socialinę pašalpą, sudarė 69,0 proc., savivaldybėje šis procentas buvo 69,2 proc. Šiems asmenims vaikų auginimas nėra kliūtis įsidarbinti, todėl bus siekiama teikiant paslaugas, kurios padėtų panaikinti nedarbo priežastis, kuo daugiau šių asmenų įdarbinti pagal Užimtumo didinimo programą.

12. Savivaldybės 2022 m. Programoje vykdyta Priemonė „Prisidėjimas prie ES įgyvendintų projektų tęstinumo užtikrinimo“ (toliau – Priemonė). Programos įgyvendinimo priežiūrą vykdė Administracijos Piniginės paramos skyriaus atsakingas vyriausiasis specialistas.

12.1. Priemonėje dalyvavo 15 Vykdytojų:

12.1.1. Administracijos seniūnijos: Degučių, Gudelių, Igliaukos, Liudvinavo, Marijampolės, Mokolų, Narto, Sasnavos ir Šunskų;

12.1.2. Savivaldybės Želsvos  pagrindinė  mokykla;

12.1.3. Baraginės, Buktos, Sasnavos kaimo bendruomenės;

12.1.4. Marijampolės Šv. Arkangelo Mykolo parapija;

12.1.5. Tautkaičių kaimo klojimo teatro draugija „Gegnė“.

12.2. Įdarbinti 64 Asmenys vidutiniam 3,6 mėnesio laikotarpiui.

12.3. Vieno Asmens įdarbinimo sąnaudos 3,15 tūkst. Eur.

12.4. Priemonei įgyvendinti panaudota 137,4 tūkst. Eur Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto specialiųjų tikslinių dotacijų Marijampolės savivaldybės biudžetui skirtų lėšų ir 64,6 tūkst. Eur Savivaldybės biudžeto lėšų. Po dalyvavimo programoje įsidarbino 9 asmenys, t. y. 14,1 proc.

13. Siekiant. palengvinti ilgą laiką nedirbusių asmenų perėjimą nuo nedarbo prie užimtumo darbo rinkoje, suderinti užimtumo skatinimo ir motyvavimo paslaugų bei piniginės socialinės paramos teikimą, integruojant ilgą laiką nedirbusius asmenis į darbo rinką, nuo 2022 m. rugsėjo mėn. savivaldybė pradėjo įgyvendinti Užimtumo didinimo programos, skirtos užimtumo skatinimo ir motyvavimo paslaugų nedirbantiems ir socialinę paramą gaunantiems asmenims modelį (toliau – Modelis).

13.1. Modelyje dalyvavo 40 Asmenų;

13.2. Asmenims buvo teikiamos šios Paslaugos:

13.2.1. informavimo, konsultavimo, tarpininkavimo ir atstovavimo – 40 Asmenų;

13.2.2. teisinė konsultacija - 2 Asmenims;

13.2.3. psichologo paslauga - 8 Asmenims;

13.2.4. motyvavimo paslauga -12 asmenų;

13.2.5. priklausomybių konsultanto -3 Asmenims;

13.2.6. transporto paslauga – 7 Asmenims.

13.3. Dalį paslaugų teikė Administracija - informavimo, konsultavimo, tarpininkavimo, pirminę teisinę pagalbą, palydėjimo. Motyvavimo, psichologo paslaugas nemokamai teikė VšĮ „Alfa centras“, priklausomybių konsultanto - Marijampolės savivaldybės visuomenės sveikatos biuras. Vykdant viešuosius pirkimus nupirkta transporto paslauga, kurią teikė UAB „Bondrida“.

13.4. suteikus Paslaugas, per keturis mėnesius dirbo 2 asmenys, po keturių mėnesių 1 asmuo;

13.5. Paslaugoms teikti panaudota 6,01 tūkst. Eur  Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto specialiųjų tikslinių dotacijų Marijampolės savivaldybės biudžetui skirtų lėšų, iš jų: Atvejo vadybininko mokymams - 0,11 tūkst. Eur ir  5,9 tūkst. Eur - Atvejo vadybininko darbo užmokesčiui.

14. Marijampolės savivaldybėje Užimtumo tarnyboje registruotų darbo ieškančių asmenų pagrindinės užimtumo problemos yra: motyvacijos ir socialinių įgūdžių stoka, apribotas disponavimas piniginėmis lėšomis, esančiomis kredito įstaigos (įstaigų), mokėjimo ir (ar) elektroninių pinigų įstaigos sąskaitoje (sąskaitose), ir (ar) antstolio, kitų institucijų ar pareigūnų nurodymu priverstinai nurašomos piniginės lėšos skolai apmokėti; susisiekimo, priklausomybių, sveikatos problemos.

15. Įvertinus šių asmenų grupių integravimo į darbo rinką galimybes, svarbu: vykdant dalyvių atranką laikino pobūdžio darbams atlikti, prioritetą teikti nekvalifikuotiems, ilgalaikiams ir vyresnio amžiaus bedarbiams; siekti tvaraus įsidarbinimo po dalyvavimo užimtumo didinimo programoje; taikyti atvejo vadybą, numatant paslaugų, kurios padėtų šalinti įsidarbinimą ribojančias aplinkybes, teikimą, užimtumą skatinančių paslaugų taikymą darbo rinkai besirengiantiems asmenims. Numatoma teikti skatinimo ir motyvavimo dalyvauti darbo rinkoje paslaugas; didinti kaimiškose teritorijose registruotų bedarbių mobilumą, inicijuojant transporto paslaugas; teikti lydimąją pagalbą ilgalaikiams bedarbiams, siekiant padėti rasti būdų, kaip išspręsti bandomojoje praktikoje ar darbe kylančias problemas; teikti teisines paslaugas, būtinas įsidarbinti sveikatos paslaugas; kompiuterinio raštingumo paslaugas ir kt. paslaugas pagal Asmenų poreikius.

16. Teikiant Paslaugas ir įgyvendinant Priemones, bus siekiama pasiekti kriterijų, numatytą Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2022 m. gruodžio 8 įsakyme Nr. A1-832 „Dėl Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto specialiųjų tikslinių dotacijų savivaldybių biudžetams 2023 metais savivaldybių patvirtintomis užimtumo didinimo programoms įgyvendinti paskirstymo savivaldybių administracijoms ir jų panaudojimo tikslo pasiekimo 2023 metais vertinimo kriterijaus patvirtinimo“ – pasibaigus Programai po 6 mėn. dirbs arba vykdys savarankišką veiklą 13 proc. asmenų dalis iš Programos dalyvių skaičiaus.

 

 

III SKYRIUS

FINANSAVIMO PLANAS

 

 

17. Programa finansuojama iš Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto specialiųjų tikslinių dotacijų Marijampolės savivaldybės biudžetui lėšų ir iš Savivaldybės biudžeto lėšų.

18. Programai finansuoti iš Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto gauta 189,2 tūkst. Eur specialioji tikslinė dotacija Marijampolės savivaldybės biudžetui ir 110,0 tūkst. Eur  skirta Savivaldybės biudžeto lėšų.

19. Priemonei - įdarbinimas laikino pobūdžio darbams (toliau – Priemonė)  įgyvendinti skirti – 89,2 tūkst. Eur iš Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto specialiųjų tikslinių dotacijų Marijampolės savivaldybės biudžetui lėšų ir 110 tūkst. Eur  iš Savivaldybės biudžeto lėšų. Iš jų:

19.1. Asmenų darbo užmokesčiui (įskaitant draudėjo privalomojo valstybinio draudimo įmokų sumą) ir piniginėms kompensacijoms už nepanaudotas atostogas (įskaitant draudėjo privalomojo valstybinio draudimo įmokų sumą) iš valstybės biudžeto specialiųjų tikslinių dotacijų – 96 proc., iš  savivaldybės biudžeto lėšų – 100 proc.;

19.2. administravimo išlaidoms iš valstybės biudžeto specialiųjų tikslinių dotacijų – 4 proc.

20. Vykdant Priemonę planuojama įdarbinti iki 55 Asmenų, sudarant terminuotas darbo sutartis vidutiniam 4 mėnesių laikotarpiui (su galimybe pratęsti sutarties trukmę) ir mokant:

20.1. darbo užmokestį, apskaičiuotą už faktiškai dirbtą laiką pagal tą mėnesį galiojantį Vyriausybės patvirtintą minimalųjį valandinį atlygį (įskaitant draudėjo privalomojo valstybinio socialinio draudimo įmokų sumą);

20.2. piniginę kompensaciją už nepanaudotas atostogas (įskaitant draudėjo privalomojo valstybinio socialinio draudimo įmokų sumą).

21. Asmens dalyvavimo Priemonėje sąnaudos vidutiniškai 3,76 tūkst. Eur.

22. Paslaugoms teikti skirti 100,0 tūkst. Eur iš Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto specialiųjų tikslinių dotacijų Marijampolės savivaldybės biudžetui lėšų, iš jų:

22.1. Atvejo vadybininko darbo užmokesčiui (įskaitant draudėjo privalomojo valstybinio draudimo įmokų sumą) – 19,0 tūkst. Eur; 

22.2 Paslaugoms teikti  – 81,0 tūkst. Eur;

22.2.1. motyvavimo, kaučingo, karjeros/įsidarbinimo konsultantų, bazinio kompiuterinio raštingumo – 42,3 tūkst. Eur;

22.2.2. transporto – 18,15 tūkst. Eur;

22.2.3. kitoms paslaugoms pagal poreikį (socialinio darbuotojo, psichologo ir kt.) – 20,55 tūkst. Eur.

23. Paslaugoms teikti nepanaudotos lėšos, esant poreikiui, Administracijos direktoriaus įsakymu gali būti paskirstomos Priemonei įgyvendinti.

231. Paslaugoms teikti nepanaudotos lėšos, esant poreikiui, Savivaldybės mero (toliau -  meras) potvarkiu paskirstomos Priemonei įgyvendinti.

24. Suteikti paslaugas planuojama iki 80 Asmenų.

25. Paslaugų teikimo sąnaudos vidutiniškai - 1,0 tūkst. Eur vienam Asmeniui.

 

 

IV SKYRIUS

PROGRAMOJE DALYVAUJANTYS SUBJEKTAI

 

 

26. Programoje dalyvaujantys subjektai:

26.1. Asmenys, išvardinti Lietuvos Respublikos užimtumo įstatymo 48 straipsnio 2 dalyje kurie yra:

26.1.1. rūpintiniai, kuriems iki pilnametystės buvo nustatyta rūpyba, kol jiems sukaks 25 metai;

26.1.2. nėščios moterys, vaiko motina (įmotė) arba tėvas (įtėvis), vaiko globėjas, rūpintojas ir asmenys, faktiškai auginantys vaiką (įvaikį) iki 8 metų arba neįgalų vaiką (įvaikį) iki 18 metų (iki 2005 m. liepos 1 d. pripažintą vaiku invalidu), ir asmenys, prižiūrintys sergančius ar neįgalius šeimos narius, kuriems Neįgalumo ir darbingumo nustatymo tarnybos prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos sprendimu nustatyta nuolatinė slauga ar priežiūra;

26.1.3. asmenys, grįžę iš laisvės atėmimo vietų įstaigos, kai laisvės atėmimo laikotarpis buvo ilgesnis kaip 6 mėnesiai, jeigu jie kreipiasi į Užimtumo tarnybą ne vėliau kaip per 6 mėnesius nuo grįžimo iš laisvės atėmimo vietų įstaigos;

26.1.4. piniginės socialinės paramos gavėjai;

26.1.5. asmenys, priklausomi nuo narkotinių, psichotropinių ir kitų psichiką veikiančių medžiagų, baigę psichologinės socialinės ir (ar) profesinės reabilitacijos programas, jeigu jie kreipiasi į Užimtumo tarnybą ne vėliau kaip per 6 mėnesius nuo psichologinės socialinės ir (ar) profesinės reabilitacijos programos baigimo;

26.1.6. prekybos žmonėmis aukos, baigusios psichologinės socialinės ir (ar) profesinės reabilitacijos programas, jeigu jos kreipiasi į Užimtumo tarnybą ne vėliau kaip per 6 mėnesius nuo psichologinės socialinės ir (ar) profesinės reabilitacijos programos baigimo;

26.1.7. grįžę į Lietuvą nuolat gyventi politiniai kaliniai ir tremtiniai bei jų šeimų nariai (sutuoktinis, vaikai (įvaikiai) iki 18 metų), jeigu jie kreipiasi į Užimtumo tarnybą ne vėliau kaip per 6 mėnesius nuo grįžimo į Lietuvą nuolat gyventi dienos;

26.1.8. asmenys, turintys pabėgėlio statusą ar kuriems yra suteikta papildoma ar laikinoji apsauga arba turintys teisę gauti laikinąją apsaugą, iki sprendimo dėl laikinosios apsaugos suteikimo (nesuteikimo) priėmimo, tačiau ne ilgiau kaip laikinosios apsaugos laikotarpiu;

26.1.9. asmenys, patiriantys socialinę riziką;

26.1.10. asmenys, vyresni kaip 40 metų;

26.1.11. darbo rinkai besirengiantys asmenys;

26.2. Susitarimus dėl integracijos į darbo rinką (toliau – Susitarimas) su Asmenimis rengia bei Susitarimų įgyvendinimą koordinuoja Administracijos Piniginės paramos skyriaus nedirbančių asmenų atvejo vadybininkas (vyriausiasis specialistas) (toliau – Atvejo vadybininkas). Susitarimus pasirašo Administracijos direktoriaus įgaliotas karjeros valstybės tarnautojas;

26.21. Susitarimus dėl integracijos į darbo rinką (toliau – Susitarimas) su Asmenimis rengia bei Susitarimų įgyvendinimą koordinuoja Administracijos Piniginės paramos skyriaus nedirbančių asmenų atvejo vadybininkas (vyriausiasis specialistas) (toliau – Atvejo vadybininkas). Susitarimus pasirašo mero įgaliotas Administracijos karjeros valstybės tarnautojas;

26.3. Atvejo komanda, skirta padėti nustatyti ir (ar) pašalinti Asmenų įsidarbinimą ribojančias aplinkybes (toliau – Atvejo komanda), patvirtinta Administracijos direktoriaus įsakymu; 

26.31. Atvejo komanda, skirta padėti nustatyti ir (ar) pašalinti Asmenų įsidarbinimą ribojančias aplinkybes (toliau – Atvejo komanda), patvirtinta mero potvarkiu;

26.4. Administracija, kuri:

26.4.1. užtikrina sklandų Asmenų aptarnavimą, Paslaugų ir Priemonių teikimą;

26.4.2. paskiria Priemonių koordinatorių ir Atvejo vadybininką;

26.4.3. informuoja savivaldybėje veikiančias nevyriausybines organizacijas (toliau – NVO) ir Užimtumo tarnybą apie užimtumo didinimo programą;

26.5. Užimtumo tarnyba, kuri bendradarbiauja su Institucijomis ir įstaigomis, teikia Užimtumo įstatyme nustatytas darbo rinkos paslaugas, įgyvendina aktyvios darbo rinkos politikos priemones ir vykdo kitas Užimtumo įstatyme nustatytas funkcijas užimtumui didinti;

26.6. NVO ir kiti asmenys, kuriuos rekomenduojama pasitelkti paslaugoms įsigyti.

 

 

V SKYRIUS

PASLAUGŲ IR (AR) PRIEMONIŲ PLANAS

 

 

27. Programos įgyvendinimo metu gyventojų užimtumui didinti numatyta vykdyti priemonę – įdarbinimas laikino pobūdžio darbams prisidedant prie ES įgyvendintų projektų tęstinumo užtikrinimo. Savivaldybė įgyvendina daug projektų finansuojamų iš Europos Sąjungos įvairių fondų. Įgyvendinant projektus, kompleksiškai sutvarkytos Savivaldybės viešosios erdvės, atnaujinta savivaldybės poilsio ir rekreacinių zonų infrastruktūra, sukurtos palankios sąlygos verslo plėtrai, regeneruojant ir tvarkant apleistas ir užterštas savivaldybės teritorijas. Savivaldybės kaimo bendruomenės taip pat noriai pasinaudojo Europos Sąjungos skiriama parama, kurios pagalba buvo sutvarkytos viešosios erdvės, bendruomenių namai, įrengtos sporto aikštelės ir kt.

28. Savivaldybės teritorijoje gausu turistams patrauklių gamtos objektų, lankomų turistų ne tik iš Lietuvos, bet ir iš užsienio. Siekiant išlaikyti sukurtą infrastruktūrą, reikalinga jos priežiūra, kuri užtikrintų įgyvendintų projektų tęstinumą. Manoma, jog vietos bendruomenių gyventojai, dalyvaudami Programoje, galėtų prisidėti prie jų gyvenamojoje teritorijoje įgyvendintų ES projektų, turizmo, poilsio ir laisvalaikio viešųjų erdvių, kitų lankytinų vietų ir objektų, kultūros, sporto, ugdymo, socialinės globos teritorijų priežiūros ir tvarkymo bei prie kitų darbų, gerinančių bendruomenių gyventojų gyvenimo kokybę.

29. Vykdant Priemonę, prisidedant prie sukurtos Savivaldybės infrastruktūros tvarkymo, bus vykdomi šie laikino pobūdžio darbai (toliau – Darbai):

29.1. Savivaldybei priskirtos valstybinės žemės ir kito valstybės turto bei šioje žemėje esančių, vandens telkinių pakrančių, paplūdimių, takų, pakelių, želdinių tvarkymo ir priežiūros, infrastruktūros objektų smulkaus remonto, laikino pobūdžio pagalbiniai darbai;

29.2. aplinkos tvarkymo ir smulkaus remonto laikino pobūdžio pagalbiniai darbai ikimokyklinio ugdymo, bendrojo lavinimo ugdymo, profesinio mokymo ir neformaliojo ugdymo, kultūros bei laisvalaikio organizavimo įstaigose;

29.3. aplinkos tvarkymo ir smulkaus remonto laikino pobūdžio pagalbiniai darbai socialinės bei visuomeninės paskirties įstaigose ir objektuose, esančiuose joms priskirtoje valstybinėje žemėje;

29.4. istorijos ir kultūros paminklų, kultūros paveldo objektų, regioninių parkų, neveikiančių  kapinių, kitų saugomų bei turinčių išliekamąją vertę objektų priežiūros pagalbiniai laikino pobūdžio darbai;

29.5. valstybei nuosavybės teise priklausančių melioracijos ir hidrotechnikos statinių smulkaus remonto, tvarkymo ir priežiūros laikino pobūdžio pagalbiniai darbai.

30. Priemonė bus vykdoma nuo 2023 m. balandžio 4 d. iki 2023 m. gruodžio 9 d.

31. Asmenims dalyvaujantiems Programoje bus teikiamos šios Paslaugos:

31.1 socialinės paslaugos, nurodytos Socialinių paslaugų kataloge, patvirtintame Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2006 m. balandžio 5 d. įsakymu Nr. A1-93 „Dėl Socialinių paslaugų katalogo patvirtinimo“:

31.1.1. informavimo, konsultavimo, tarpininkavimo ir atstovavimo;

31.1.2. socialinių įgūdžių ugdymas ir palaikymas;

31.1.3. transporto - padėti asmeniui atvykti iš nuolatinės gyvenamosios vietos į paslaugų teikimo vietą, darbo vietą; 

31.2. motyvavimo ir socialinių įgūdžių ugdymo – didinti ilgą laiką nedirbusių ir socialinę paramą gaunančių asmenų motyvaciją bei socialinę integraciją į darbo rinką, kad asmuo įgytų socialinių įgūdžių ir (ar) motyvacijos dirbti;

31.3. socialinio darbuotojo pagalbos – informuoti, konsultuoti, tarpininkauti ir nukreipti asmenis į valstybės institucijas, savivaldybės įstaigas ir organizacijas arba pas reikalingus asmeniui specialistus, esant poreikiui, palydėti į jas, padėti įgyvendinti darbo pareigas ir šeimos nario ar kartu gyvenančio asmens priežiūrą ar slaugą;

31.4. teisinės pagalbos – paskatinti grįžti į darbo rinką įsiskolinimų turinčius asmenis, kuriems apribotas disponavimas piniginėmis lėšomis antstolio, kitų institucijų ar pareigūnų nurodymu priverstinai nurašomos piniginės lėšos skolai apmokėti;

31.5. priklausomybių konsultavimo – teikti individualias ir (ar) grupines konsultacijas siekiant padėti priklausomybių turintiems asmenims mažinti vartojimą ar gydytis, siekiant visai atsisakyti alkoholio, narkotinių, psichotropinių ir kitų psichiką veikiančių medžiagų, vartojimo, azartinių žaidimų;

31.6. palydėjimo, siekiant asmenis darbo vietoje, siekiant užtikrinti tvarų užimtumą;

31.7. kitos paslaugos, skirtos šalinti kitas kliūtis Asmenų tvariam užimtumui.

32. Paslaugų teikimas įgyvendinimas nuo 2023 m. sausio 1 d. iki 2023 m. gruodžio 31 d.

33. Galimi Programos Paslaugų teikėjai – UAB „Bondrida“, VšĮ „Ugdymo akademija“, VšĮ „Alfa centras“, Marijampolės savivaldybės administracija, Marijampolės savivaldybės visuomenės sveikatos biuras ir kiti Marijampolės savivaldybėje paslaugų teikėjai ar paslaugų teikėjai, atrinkti vadovaujantis LR viešųjų pirkimų įstatymu. Galimi Priemonių teikėjai – Savivaldybės teritorijoje veiklą vykdančios įmonės, įstaigos, organizacijos, Administracijos seniūnijos.

 

 

VI SKYRIUS

PROGRAMOS ĮGYVENDINIMO ETAPAI

 

 

34. Programos įgyvendinimo planas:

34.1. darbdavių atrankos paskelbimas;

34.2. atrankoje pateiktų paraiškų vertinimas;

34.3. Programai skirtų lėšų paskirstymas;

34.4. Programos viešinimo užtikrinimas.

35. Programos dalyvių atranka:

35.1. Savivaldybės interneto svetainėje bus skelbiama informacija apie galimybę dalyvauti Programoje;

35.2. Programos Vykdytojai, pageidaujantys dalyvauti Programoje, nustatytu terminu teikia Administracijai nustatytos formos paraišką, patvirtintą Administracijos direktoriaus įsakymu;

35.21. Programos Vykdytojai, pageidaujantys dalyvauti Programoje, nustatytu terminu teikia Administracijai nustatytos formos paraišką, patvirtintą mero potvarkiu;

35.3. Programos Vykdytojus atrenka Administracijos direktoriaus įsakymu sudaryta Darbdavių atrankos komisija pagal Marijampolės savivaldybės užimtumo programos įgyvendinimo tvarkos aprašą, patvirtintą Administracijos direktoriaus įsakymu;

35.31. Programos Vykdytojus atrenka mero potvarkiu sudaryta Darbdavių atrankos komisija pagal Marijampolės savivaldybės užimtumo programos įgyvendinimo tvarkos aprašą, patvirtintą mero potvarkiu;

35.4. Priemonių koordinatorius patikrina paraiškas, parengia suvestinę ir pateikia svarstyti Darbdavių atrankos komisijai, kurios paskirtis atrinkti darbdavius, paskirstyti lėšas ir teikti tvirtinti Administracijos direktoriui Programos lėšų paskirstymo projektą. Programos vykdymo pabaigoje Vykdytojų (Administracijos padalinių-seniūnijų) likę nepanaudotos lėšos Administracijos direktoriaus įsakymu paskirstomos tarp Administracijos padalinių pagal jų pateiktus poreikius.

35.41. Priemonių koordinatorius patikrina paraiškas, parengia suvestinę ir pateikia svarstyti Darbdavių atrankos komisijai, kurios paskirtis atrinkti darbdavius, paskirstyti lėšas ir teikti tvirtinti merui Programos lėšų paskirstymo projektą. Programos vykdymo pabaigoje Vykdytojų (Administracijos padalinių-seniūnijų) likę nepanaudotos lėšos mero potvarkiu paskirstomos tarp Administracijos padalinių pagal jų pateiktus poreikius.

36. Prioritetas teikiamas Vykdytojams:

36.1. kurie vykdys darbus, numatytus Programos 29 punkte;

36.2. kurie vykdys darbus, padedančius palaikyti ir plėtoti vietos bendruomenės socialinę infrastruktūrą;

36.3. kurie įdarbins daugiau piniginės socialinės paramos gavėjų ir asmenų virš 40 metų amžiaus;

36.4. įdarbins Asmenis, baigusius dalyvauti ar dalyvaujančius Programos užimtumo skatinimo ir motyvavimo paslaugų nedirbantiems ir socialinę paramą gaunantiems asmenims modelyje.

37. Su atrinktais Vykdytojais Administracijos direktorius sudaro dvišales sutartis, išskyrus tuos atvejus, kai Vykdytojai yra Administracijos seniūnijos.

371. Su atrinktais Vykdytojais meras sudaro dvišales sutartis, išskyrus tuos atvejus, kai Vykdytojai yra Administracijos seniūnijos.

38. Asmenų atrinkimas dalyvauti Programoje :

38.1. savivaldybės ir (ar) NVO darbuotojai, seniūnijos, kurioje gyvena asmuo, seniūnas, šeimos atvejo vadybininkai, socialiniai darbuotojai nustatę, kad asmeniui tikslinga dalyvauti užimtumo didinimo programoje, nukreipia jį į Užimtumo tarnybą, arba Užimtumo tarnyba pati nustačiusi, kad asmeniui tikslinga dalyvauti užimtumo didinimo programoje, su asmeniu sudaro individualaus užimtumo veiklos planą, kaip numatyta Darbo rinkos paslaugų teikimo sąlygų ir tvarkos aprašo, patvirtinto Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2017 m. liepos 21 d. įsakymu Nr. A1-394 „Dėl Darbo rinkos paslaugų teikimo sąlygų ir tvarkos aprašo patvirtinimo“, 34 punkte, kuriame numato dalyvavimą užimtumo didinimo programoje ir siunčia Programos 26.1.1-26.1.10 papunkčiuose nurodytus asmenis pas Priemonių koordinatorių, o darbo rinkai besirengiančius asmenis – pas Atvejo vadybininką;

38.2. Administracijos direktoriaus nustatyta tvarka, atliekamas darbo rinkai besirengiančių asmenų, o esant poreikiui, – kitų Asmenų, nurodytų Programos 26.1.1-26.1.10 papunkčiuose, poreikių ir galimybių įvertinimas pagal:

38.21. Mero potvarkiu nustatyta tvarka, atliekamas darbo rinkai besirengiančių asmenų, o esant poreikiui, – kitų Asmenų, nurodytų Programos 26.1.1-26.1.10 papunkčiuose, poreikių ir galimybių įvertinimas pagal:

38.2.1. Užimtumo tarnybos pateiktą informaciją apie asmens įsidarbinimą ribojančias aplinkybes, darbo paiešką, teiktas ir teikiamas paslaugas, taikytas ir taikomas priemones bei kitą Darbo ieškančio asmens kortelėje esančią informaciją;

38.2.2. Savivaldybės informaciją apie asmeniui teiktą piniginę socialinę paramą ir socialines paslaugas;

38.2.3. informaciją apie asmens dalyvavimą NVO vykdytuose ir kituose projektuose, skirtuose socialinę atskirtį patiriantiems nedirbantiems asmenims;

38.2.4. kitą asmens pateiktą informaciją, susijusią su galimybėmis ir kliūtimis jam integruotis į darbo rinką.

39.  Priemonių koordinatoriaus veiksmai:

39.1. Programos 26.1.1-26.1.10 papunkčiuose nurodytų asmenų galimybių dalyvauti Priemonėse vertinimas, kuris atliekamas pagal paties asmens ir (ar) Užimtumo tarnybos pateiktą informaciją apie asmens sveikatą, apribojimus dirbti siūlomą darbą, darbo patirtį, taikytas ir taikomas priemones ir (ar) paslaugas bei kitą informaciją, nurodytą Darbo ieškančio asmens kortelėje, kurios forma patvirtinta Užimtumo tarnybos prie Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerijos direktoriaus 2022 m. liepos 4 d. įsakymu Nr. V-19 „Dėl darbo rinkos paslaugų teikimo darbo ieškantiems asmenims ir darbdaviams tvarkos aprašo patvirtinimo” (toliau – Darbo ieškančio asmens kortelė);

39.2. Priemonių parinkimas Programos 26.1.1-26.1.10 papunkčiuose nurodytiems asmenims, jeigu nustatoma, kad jie yra pasirengę ir gali dalyvauti Priemonėse, bei darbo rinkai besirengiantiems asmenims, jeigu Atvejo komanda po Paslaugų teikimo nustato poreikį dalyvauti Priemonėse;

39.3. Programos 26.1.1-26.1.10 papunkčiuose nurodytų asmenų nusiuntimas pas Atvejo vadybininką, jeigu nustatoma, kad jie nėra pasirengę dalyvauti Priemonėse ir būtų tikslinga šiems asmenims teikti Paslaugas;

39.4. dėl Asmenų parinkimo į Programos 29 punkte numatytus vykdyti pasirinktus darbus į Užimtumo tarnybą gali kreiptis patys Vykdytojai, Asmenis Vykdytojams gali siųsti ir Užimtumo tarnyba.

40. Atvejo komandos ir Atvejo vadybininko veiksmai, parenkant Paslaugas darbo rinkai besirengiančiam asmeniui, o esant poreikiui, kitiems Programos 26.1.1-26.1.10 papunkčiuose nurodytiems asmenims:

40.1. Atvejo vadybininkas, atlikęs asmens poreikių ir galimybių įvertinimą, vadovaujantis Asmenų siuntimo pas nedirbančių asmenų atvejo vadybininką tvarkos aprašu, patvirtintu Administracijos direktoriaus įsakymu, organizuoja Atvejo komandos susitikimą, kuriame apibūdina šio asmens situaciją (aptaria surinktą informaciją ir prieitas išvadas, atlikus pirminį asmens vertinimą, jo poreikių ir galimybių įvertinimą);

40.2. Atvejo vadybininkas, atlikęs asmens poreikių ir galimybių įvertinimą, vadovaujantis Asmenų siuntimo pas nedirbančių asmenų atvejo vadybininką tvarkos aprašu, patvirtintu mero potvarkiu, organizuoja Atvejo komandos susitikimą, kuriame apibūdina šio asmens situaciją (aptaria surinktą informaciją ir prieitas išvadas, atlikus pirminį asmens vertinimą, jo poreikių ir galimybių įvertinimą);

40.3. Atvejo komanda, išanalizavusi asmens situaciją, pateikia Atvejo vadybininkui pasiūlymus dėl Paslaugų parinkimo, jų apimties, teikimo eiliškumo;

40.4. atsižvelgiant į pasiūlymus, Atvejo vadybininkas parenka reikalingas Paslaugas.

41. Atvejo vadybininkas parengia Susitarimo projektą, kuriame nurodomas tikslas, Atvejo vadybininko ir asmens teisės bei pareigos, numatomos teikti Paslaugos, jų apimtis, Paslaugų teikėjai, Paslaugų teikimo eiliškumas ir tvarka.

42. Susitarimo įgyvendinimas:

42.1. Atvejo vadybininkas koordinuoja Susitarimo įgyvendinimą, rengia jo pakeitimo ir nutraukimo projektus bei renka informaciją apie asmens pasiektus rezultatus dalyvaujant užimtumo didinimo programoje;

42.2. pasirašius Susitarimą, Atvejo vadybininkas, iki pradedant teikti Paslaugas, suorganizuoja asmens susitikimą (-us) su vykdant Susitarimą numatytų teikti Paslaugų ar Priemonių teikėjais;

42.3. Atvejo vadybininkas, gavęs informaciją, kad Susitarimas nevykdomas jame nustatyta tvarka ir siekdamas nustatyti, ar asmuo jau pasirengęs darbo rinkai, teikia siūlymą Atvejo komandai dėl asmens įvertinimo;

42.4. Atvejo komanda, gavusi Programos 42.3 papunktyje nurodytą informaciją, vertina asmens pasirengimą darbo rinkai ir Susitarimo pakeitimo ar nutraukimo tikslingumą:

42.4.1. Atvejo komandai įvertinus, kad asmuo yra pasirengęs darbo rinkai, Susitarimas yra nutraukiamas;

42.4.2. Atvejo komandai įvertinus, kad asmuo vis dar yra nepasirengęs darbo rinkai, nustatomos Susitarimo nevykdymo priežastys, poreikis ir galimybė keisti pagal Susitarimą teikiamas Paslaugas, jų apimtį, teikimo eiliškumą, ar yra poreikis asmenims dalyvauti Priemonėse, Susitarimas pakeičiamas ar nutraukiamas.

 

VII SKYRIUS

PROGRAMOS ĮGYVENDINIMO PRIEŽIŪRA IR ĮVERTINIMAS

 

 

43. Už Programoje vykdomų  priemonių kokybę atsakingi Vykdytojai, už teikiamų Paslaugų kokybę atsakingi Paslaugų teikėjai.

44. Darbų kokybės priežiūrą vykdo Priemonių koordinatorius, Paslaugų kokybės – Atvejo vadybininkas. Esant būtinybei, gali būti pasitelkiami kitų Administracijos padalinių specialistai.

45. Siekiant nustatyti, ar efektyviai vykdoma Programa, bus vertinama vykdomų Priemonių ir teikiamų Paslaugų kokybė, kiekybė, naudingumas vietos bendruomenei ir Asmenų galimybė įsidarbinti nuolatiniam darbui.

46. Priežiūra vykdoma, atvykstant Priemonių koordinatoriui į Darbų vietą ar Atvejo vadybininkui – į Paslaugų teikimo vietą, informavus Vykdytoją ar Paslaugų teikėją.

47. Veiksmai siekiant užtikrinti Programai skirtų lėšų naudojimo efektyvumą ir tinkamumą:

47.1. Vykdytojas (ne Administracijos padalinys) mėnesiui pasibaigus, ne vėliau kaip per 5 kito mėnesio darbo dienas, pateikia Skyriui raštą ir Užimtumo tarnybos siųstų ir įdarbintų asmenų su darbo laiko apskaita ir apmokėjimu susijusius dokumentus:

47.1.1. terminuotą darbo sutartį arba jos kopiją;

47.1.2. darbo laiko apskaitos žiniaraštį (jo išrašą) arba žiniaraščio (jo išrašo) kopiją;

47.1.3. darbo užmokesčio priskaičiavimo ir išmokėjimo žiniaraštį (jo išrašą) arba žiniaraščio (jo išrašo) kopiją;

47.1.4. banko išrašo arba mokėjimo pavedimo kopiją, arba kasos išlaidų orderio kopiją, mokėjimus atliekant grynaisiais pinigais;

47.2. Vykdytojas (Administracijos padalinys) pateikia Administracijos Piniginės paramos ir Buhalterijos skyriams įdarbintų Asmenų su darbo laiko apskaita ir apmokėjimu susijusius dokumentus:

47.2.1. terminuotą darbo sutartį arba jos kopiją;

47.2.2. darbo laiko apskaitos žiniaraštį (jo išrašą) arba žiniaraščio (jo išrašo) kopiją iki kiekvieno mėnesio paskutinės darbo dienos;

47.2.3.Administracijos Buhalterijos skyrius mėnesiui pasibaigus, ne vėliau kaip iki kito mėnesio 10 d., pateikia Piniginės paramos skyriui Užimtumo didinimo programoje įdarbintų Asmenų priskaitymų žiniaraščius.

48. Visi teikiami dokumentai turi būti pasirašyti Vykdytojo vadovo.

49. Skyrius pažymą dėl lėšų pervedimo Vykdytojams (ne Administracijos padaliniams) teikia Administracijos Buhalterijos skyriui.

50. Administracijos Buhalterijos skyrius ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo pažymos pateikimo perveda lėšas Vykdytojui.

51. Paslaugų teikimo priežiūrą vykdo Atvejo vadybininkas.

52. Paslaugų teikėjai, vadovaudamiesi paslaugų pirkimo-pardavimo sutartimi, pateikia paraišką ir PVM sąskaitą faktūrą Atvejo vadybininkui, naudodamiesi informacinės sistemos „E. sąskaita“ priemonėmis.

53. Atvejo vadybininkas sutikrina paraišką ir PVM sąskaitą faktūrą ir teikia rekomendaciją dėl jos apmokėjimo.

54. Atsižvelgiant į darbo rinkos poreikius, priemonių įgyvendinimo stebėseną ir vertinimo rezultatus, Programa gali būti keičiama, tikslinama Savivaldybės tarybos sprendimu.

 

 

VIII SKYRIUS

VIEŠINIMAS

 

55. Programa, atrinkti Priemonės Vykdytojai bei jiems skirtas finansavimas, Paslaugų teikėjai, informacija apie Programos įgyvendinimo metu pasiektus rezultatus, panaudotas lėšas viešinama Savivaldybės internetinėje svetainėje www.marijampole.lt.

___________________________

part_e63adb6b827d4f56a3d1aa3987222c1e_end