ŠIAULIŲ RAJONO SAVIVALDYBĖS ADMINISTRACIJOS

DIREKTORIUS

 

ĮSAKYMAS

DĖL ŠIAULIŲ RAJONO SAVIVALDYBĖS ADMINISTRACIJOS DIREKTORIAUS 2021 M. GEGUŽĖS 14 D. ĮSAKYMO NR. A-871 „DĖL SOCIALINĖS PRIEŽIŪROS (PAGALBOS Į NAMUS) PASLAUGŲ ORGANIZAVIMO IR TEIKIMO TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO“ PAKEITIMO

 

2022 m. rugsėjo 23 d. Nr. A-1717

Šiauliai

 

 

Vadovaudamasis Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 18 straipsnio 1 dalimi, atsižvelgdamas į Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerijos 2021 m. sausio 22 d. įsakymą Nr. A1-56 „Dėl Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2006 m. balandžio 5 d. įsakymo Nr. A1-94 „Dėl Asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikio nustatymo ir skyrimo tvarkos aprašo ir Senyvo amžiaus asmens bei suaugusio asmens su negalia socialinės globos poreikio nustatymo metodikos patvirtinimo“ pakeitimo“,

pakeičiu Šiaulių rajono savivaldybės administracijos direktoriaus 2021 m. gegužės 14 d. įsakymą Nr. A-871 „Dėl Socialinės priežiūros (pagalbos į namus) paslaugų organizavimo ir teikimo tvarkos aprašo patvirtinimo“ (toliau – Aprašas):

1. Pakeičiu Aprašo 21 punktą ir jį išdėstau taip:

21. Asmeniui (šeimai) pagalbos į namus paslaugų teikimo sustabdymas neturi trukti ilgiau nei 120 kalendorinių dienų per kalendorinius metus, išskyrus atvejus, kai socialinių paslaugų teikimas stabdomas dėl asmens išvykimo gydytis į sveikatos priežiūros įstaigą ar teismo sprendimo skirti asmeniui priverstinį gydymą, o pasibaigus sustabdymo laikotarpiui, socialinės paslaugos, kurių teikimas buvo sustabdytas, pradedamos teikti tomis pačiomis sąlygomis be atskiro sprendimo priėmimo.“

2. Pakeičiu Aprašo 22.6 papunktį ir jį išdėstau taip:

22.6. kai pagalbos į namus paslaugoms teikti nesudaromos sąlygos (asmuo ar jo šeimos nariai priskirtini socialinę riziką patiriančių asmenų grupei, asmens namuose nuolat girtaujama, smurtaujama ir individualios priežiūros darbuotojui iškyla grėsmė saugumui, sveikatai ar jam sudaromas psichologinis spaudimas (jis yra žeminamas, vadinamas necenzūriniais žodžiais ir pan.);“.

3. Pakeičiu Aprašo 29 punktą ir jį išdėstau taip:

29. Jei pagalbos į namus paslaugų negalima užtikrinti visiems besikreipiantiems, Centro socialinio darbo organizatorius sudaro pagalbos į namus paslaugų teikimo eilę. Pagalbos į namus paslaugų teikimo eilė sudaroma pagal asmens deklaruotą ir (ar) faktiškai gyvenamąją vietą ir sprendimo dėl pagalbos į namus paslaugų skyrimo datą ir registraciją.

4. Pakeičiu Aprašo 36 punktą ir jį išdėstau taip:

36. Pagalbos į namus paslaugas teikia Centro individualios priežiūros darbuotojai pagal sudarytus individualius grafikus.“

5. Pakeičiu Aprašo 37 punktą ir jį išdėstau taip:

37. Individualios priežiūros darbuotojo laikas, praleistas kelionėje iš vieno pagalbos į namus paslaugų gavėjo pas kitą, yra įskaičiuojamas į jo darbo laiką.“

6. Pakeičiu Aprašo 39 punktą ir jį išdėstau taip:

39. Individualios priežiūros darbuotojo suteiktų pagalbos į namus paslaugų apskaitos dokumentus sutikrina Centro socialinio darbo organizatorius ir informaciją suveda į SPIS.

7. Pakeičiu Aprašo 41.2 papunktį ir jį išdėstau taip:

41.2. per 5 darbo dienas informuoti individualios priežiūros darbuotoją apie pokyčius, susijusius su asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikio nustatymu ir finansinių galimybių mokėti už jas vertinimu, pasikeitusią situaciją, turinčius (galinčius turėti) įtakos teikiant asmeniui (šeimai) pagalbos į namus paslaugas;“.

8. Pakeičiu Aprašo 42 punktą ir jį išdėstau taip:

42. Centras atsako už kokybišką pagalbos į namus paslaugų organizavimą ir teikimą. Pagalbos į namus paslaugų kokybės kontrolę vykdo Skyrius, vadovaudamasis Šiaulių rajono savivaldybės administracijos direktoriaus 2022 m. gegužės 5 d. įsakymu Nr. A-768 „Dėl Šiaulių rajono socialinės priežiūros paslaugų kokybės kontrolės tvarkos aprašo patvirtinimo.“

9. Pakeičiu Aprašo priedą ir jį išdėstau nauja redakcija (pridedama).

Šis įsakymas skelbiamas Teisės aktų registre ir gali būti skundžiamas Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo nustatyta tvarka.

 

 

 

Administracijos direktorius                                                                Gipoldas Karklelis

 


 

Socialinės priežiūros (pagalbos į namus) paslaugų

organizavimo ir teikimo tvarkos aprašo

priedas

 

ŠIAULIŲ RAJONO SAVIVALDYBĖS SOCIALINIŲ PASLAUGŲ CENTRO

PAGALBOS Į NAMUS TEIKIAMŲ PAGRINDINIŲ PASLAUGŲ SĄRAŠAS

 

Eil. Nr.

Paslaugos pavadinimas

Paslaugos sudėtis

1.

Informavimas, konsultavimas, bendravimas

1.1. reikalingos informacijos apie socialinę pagalbą suteikimas;

1.2. pagalba analizuojant asmens (šeimos) probleminę situaciją, ieškant veiksmingų problemos sprendimo būdų;

1.3. pokalbio palaikymas;

1.4. laikraščių, knygų, žurnalų, laiškų skaitymas ir rašymas.

2.

Tarpininkavimas ir atstovavimas

2.1. pagalba tarpininkaujant tarp asmens ir kitų institucijų, specialistų;

2.2. transporto paslaugų organizavimas;

2.3. lydėjimas į įstaigas (tik grafiko metu).

3.

Asmens higienos ir priežiūros paslaugos

3.1. pagalba prausiantis, maudantis, rengiantis;

3.2. plaukų, rankų, kojų nagų priežiūra (jei asmuo neserga užkrečiamomis ligomis);

3.5. patalynės keitimas;

3.6. sauskelnių keitimas.

4.

Maitinimo organizavimas

4.1. maisto produktų pirkimas ir pristatymas į namus artimiausioje parduotuvėje (iki 5 kg);

4.2. karšto maisto nupirkimas iš maisto gaminimo įmonės ir pristatymas;

4.3. maisto (nesudėtingų patiekalų) paruošimas;

4.4. pagaminto maisto pašildymas;

4.5. pagalba valgant;

4.6. lydėjimas į maisto prekių parduotuvę.

5.

Pagalba buityje ir namų ruošoje

5.1. buto (namo) gyvenamųjų kambarių valymas bei grindų plovimas (1 kambario);

5.2. tualeto, vonios ar dušo patalpų valymas bei grindų plovimas;

5.3. virtuvės patalpų valymas bei grindų plovimas;

5.4. buto (namo) langų valymas (1 kambario, 2 kartus per metus, esant ne žemesnei kaip +15 oC temperatūrai, kai langai atsidaro į vidų, seni langai neatsukami);

5.5. užuolaidų pakeitimas (1 kambario);

5.6. buitinės technikos valymas;

5.7. indų plovimas (vienam asmeniui vieno valgymo metu);

5.8. skalbimas (skalbinių sudėjimas į automatinę skalbinių mašiną, džiaustymas, surinkimas);

5.9. tualetinės kėdutės kibiro išnešimas;

5.10. šiukšlių surinkimas ir išnešimas.

6.

Pagalba organizuojant asmens sveikatos priežiūrą

6.1. receptų pas gydytoją išrašymas;

6.2. vaistų pirkimas artimiausioje vaistinėje;

6.3. greitosios medicininės pagalbos iškvietimas;

6.4. lydėjimas į sveikatos priežiūros įstaigą.

7.

Ūkinių darbų paslaugos

7.1. malkų bei kieto kuro atnešimas;

7.2. krosnies iškūrenimas;

7.3. krosnies pakuro išvalymas ir pelenų išnešimas;

7.4. vandens atnešimas;

7.5. nešvaraus vandens išnešimas;

7.6. sniego valymas nuo pagrindinių kiemo takų;

7.7. kiemo takų šlavimas;

7.8. laiptinės valymas;

7.9. ūkinių darbų organizavimas.

 

_______________________

part_7967acf6f4244469addd85039f4ae666_end