Paveikslėlis, kuriame yra eskizas, piešimas, iliustracija, Linijinis piešimas  Automatiškai sugeneruotas aprašymas

 

LIETUVOS RESPUBLIKOS ŽEMĖS ŪKIO MINISTRAS

 

ĮSAKYMAS

DĖL ŽEMĖS ŪKIO MINISTRO 2023 M. LIEPOS 25 D. ĮSAKYMO NR. 3D – 483 „DĖL LIETUVOS ŽEMĖS ŪKIO IR KAIMO PLĖTROS 2023–2027 METŲ STRATEGINIO PLANO INTERVENCINĖS PRIEMONĖS „MOKYMAI IR ĮGŪDŽIŲ ĮGIJIMAS“ ĮGYVENDINIMO TAISYKLIŲ PATVIRTINIMO PAKEITIMO

 

2024 m. liepos 23 d. Nr. 3D-545

Vilnius

 

 

1. P a k e i č i u Lietuvos žemės ūkio ir kaimo plėtros 2023–2027 metų strateginio plano intervencinės priemonės „Mokymai ir įgūdžių įgijimas“ įgyvendinimo taisykles, patvirtintas Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministro 2023 m. liepos 25 d. įsakymu Nr. 3D-483 „Dėl Lietuvos žemės ūkio ir kaimo plėtros 2023–2027 metų strateginio plano intervencinės priemonės „Mokymai ir įgūdžių įgijimas“ įgyvendinimo taisyklių patvirtinimo“, ir jas išdėstau nauja redakcija (pridedama).

2. N u s t a t a u, kad šis įsakymas taikomas paraiškoms, pateiktoms po šio įsakymo įsigaliojimo.

 

 

 

Laikinai einantis žemės ūkio ministro pareigas                                                  Kęstutis Navickas

 

PATVIRTINTA

Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministro

2023 m. liepos 25 d. įsakymu Nr. 3D-483

(Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministro

2024 m. liepos 23 d. įsakymo Nr. 3D-545

redakcija)

 

 

LIETUVOS žemės ūkio ir KAIMO PLĖTROS 2023–2027 METŲ STRATEGINIO PLANO INTERVENCINĖS PRIEMONĖS „MOKYMai IR ĮGŪDŽIų ĮGIjimas“ ĮGYVENDINIMO TAISYKLĖS

 

 

 

I SKYRIUS

bendrosios nuostatos

 

1. Lietuvos žemės ūkio ir kaimo plėtros 2023–2027 metų strateginio plano (toliau – Strateginis planas) intervencinės priemonės „Mokymai ir įgūdžių įgijimas“ įgyvendinimo taisyklės (toliau – Taisyklės) parengtos vadovaujantis:

1.1. 2021 m. gruodžio 2 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamentu (ES) 2021/2115, kuriuo nustatomos valstybių narių pagal bendrą žemės ūkio politiką rengtinų strateginių planų (BŽŪP strateginių planų), finansuotinų iš Europos žemės ūkio garantijų fondo (EŽŪGF) ir iš Europos žemės ūkio fondo kaimo plėtrai (EŽŪFKP), rėmimo taisyklės ir panaikinami reglamentai (ES) Nr. 1305/2013 ir (ES) Nr. 1307/2013, su visais pakeitimais;

1.2. 2021 m. gruodžio 2 d. Tarybos reglamentu (ES) 2021/2116 dėl bendros žemės ūkio politikos finansavimo, valdymo ir stebėsenos, kuriuo panaikinamas Reglamentas (ES) Nr. 1306/2013,  su visais pakeitimais;

1.3. 2023 m. gruodžio 13 d. Komisijos reglamentu (ES) Nr. 2023/2831 dėl Sutarties dėl Europos Sąjungos veikimo 107 ir 108 straipsnių  taikymo de minimis pagalbai (toliau Reglamentas (ES) Nr. 2023/2831). Reglamentas (ES) Nr. 2023/2831 taikomas galutiniams naudos gavėjams, kurie nevykdo pirminės žemės ūkio produktų gamybos, žemės ūkio produktų perdirbimo į kitus žemės ūkio produktus bei šių produktų rinkodaros (prekybos);

1.4. Lietuvos žemės ūkio ir kaimo plėtros 2023–2027 metų strateginiu planu, patvirtintu Europos Komisijos 2022 m. lapkričio 21 d. sprendimu Nr. C(2022) 8272;

1.5. Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2023 m. balandžio 5 d. nutarimu Nr. 218 „Dėl valstybės institucijų ir įstaigų, savivaldybių ir kitų juridinių asmenų, atsakingų už Lietuvos žemės ūkio ir kaimo plėtros 2023–2027 metų strateginio plano įgyvendinimą, paskyrimo“;

1.6. Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2020 m. lapkričio 25 d. nutarimu Nr.  1322 „Dėl Pasirengimo administruoti Europos Sąjungos fondų lėšas ir jų administravimo“;

1.7. Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2016 m. sausio 6 d. nutarimu Nr. 5 „Dėl Sostinės regiono ir Vidurio ir vakarų Lietuvos regiono sudarymo“;

1.8. Lietuvos žemės ūkio ir kaimo plėtros 2023–2027 metų strateginio plano administravimo taisyklėmis, patvirtintomis Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministro 2023 m. vasario 24 d. įsakymu Nr. 3D-102 „Dėl Žemės ūkio ir kaimo plėtros 2023–2027 metų strateginio plano administravimo taisyklių patvirtinimo“ (toliau – Administravimo taisyklės);

1.9. Dirbtinai sukurtų sąlygų gauti paramą nustatymo metodika, patvirtinta Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministro 2014 m. lapkričio 27 d. įsakymu Nr. 3D-889 „Dėl Dirbtinai sukurtų sąlygų gauti paramą nustatymo metodikos patvirtinimo“.

2. Taisyklės nustato paramos teikimo ir administravimo tvarką pagal Strateginio plano intervencinę priemonę „Mokymai ir įgūdžių įgijimas“  (toliau – intervencinė priemonė). Taisyklės taikomos pareiškėjams, rengiantiems ir teikiantiems paramos paraiškas, paramos gavėjams ir partneriams, įgyvendinantiems projektus, galutiniams naudos gavėjams, taip pat institucijoms, atliekančioms paramos paraiškų vertinimą, atranką ir projektų įgyvendinimo priežiūrą. Paramos teikimo ir administravimo tvarka, kurios nereglamentuoja Taisyklės, nustatyta Administravimo taisyklėse.

3.  Taisyklėse vartojamos sąvokos:

3.1. Galutinis naudos gavėjas  žemės, maisto ir miškų ūkio veikla užsiimančių asmenų mokymo kursų dalyvis – žemės, maisto ir miškų ūkio veikla užsiimantis subjektas, įskaitant partnerius, ūkyje dirbančius šeimos narius,  ūkio darbuotojus, kurių darbo pobūdis susijęs su mokymų tema, ir ūkio subjekto dalyvius (akcininkus, pajininkus, kt.) bei kolegialaus valdymo organo narius.

3.2. Licencija vykdyti formalųjį profesinį mokymą – Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministerijos išduodamas dokumentas, kuriuo suteikiama teisė vykdyti formalųjį profesinį mokymą vadovaujantis Formaliojo profesinio mokymo licencijavimo taisyklėmis.

3.3. Lietuvos mokslo ir studijų institucija (toliau – mokslo ir studijų institucija) Lietuvos Respublikoje įregistruotas juridinis asmuo, kurio pagrindinė veikla – studijų vykdymas ir su studijomis susijusi veikla ir (arba) moksliniai tyrimai ir eksperimentinė plėtra.

3.4. Nepriklausomų žemės ūkio konsultantų sąrašas– internete skelbiamas sąrašas, į kurį pagal Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministro nustatytus atrankos kriterijus įtraukiami ūkių konsultavimo paslaugas teikiantys subjektai, neturintys interesų konfliktų, kurie tiesiogiai ar netiesiogiai galėtų paveikti jų gebėjimą nešališkai atlikti savo profesines pareigas.

3.5. Profesinio mokymo įstaiga – mokykla ar kita įstaiga, kurios pagrindinė veikla – profesinis mokymas.

3.6. Sostinės regionas – suprantamas taip, kaip nurodyta Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2016 m. sausio 6 d. nutarime Nr. 5 „Dėl Sostinės regiono ir Vidurio ir vakarų Lietuvos regiono sudarymo“.

3.7. Ūkių konsultavimo paslaugos žemės ūkio veiklos subjektams teikiamos konsultavimo dėl žemės ūkio ir (ar) alternatyviosios veiklos vykdymo paslaugos, atsižvelgiant į esamas ūkininkavimo praktikas, naujausią technologinę ir mokslinę informaciją. Konsultacijos apima ekonominius, aplinkos bei socialinius aspektus, įskaitant skaitmenizaciją.

3.8. Vidurio ir vakarų Lietuvos regionas – suprantamas taip, kaip nurodyta Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2016 m. sausio 6 d. nutarime Nr. 5 „Dėl Sostinės regiono ir Vidurio ir vakarų Lietuvos regiono sudarymo“.

3.9. Žemės, maisto ir miškų ūkio veikla užsiimančių asmenų mokymas (toliau – mokymas) – instituciškai organizuotas žinių perdavimas ūkininkams, jų partneriams, ūkio darbuotojams ir kitiems fiziniams ar juridiniams asmenims, užsiimantiems žemės, maisto ir miškų ūkio veikla.

3.10. Žemės, maisto ir miškų ūkio veikla užsiimančių asmenų mokymo kursai (toliau – mokymo kursai) – žemės, maisto ir miškų ūkio veikla užsiimantiems asmenims mokymo institucijos organizuojami žemės, maisto ir miškų ūkio kursai pagal žemės, miškų, maisto, ūkio dalyvių neformaliojo suaugusiųjų švietimo mokymo programas, patvirtintas vadovaujantis Žemės, miškų, maisto, žuvininkystės ūkio ir kaimo plėtros sektoriaus dalyvių neformaliojo suaugusiųjų švietimo mokymo programų rengimo bendrųjų reikalavimų aprašo ir sąvado sudarymo taisyklėmis.

3.11. Žemės, miškų, maisto, žuvininkystės ūkio ir kaimo plėtros sektoriaus dalyvių neformaliojo suaugusiųjų švietimo mokymo programa (toliau – mokymo programa) – dokumentas, kuriame išdėstomi teoriniai ir praktiniai mokymo dalykai, reikalingi tam tikroms žemės, miškų, maisto, žuvininkystės ūkio ir kaimo plėtros sektoriaus suaugusiųjų švietimo mokymo dalyvių papildomoms kompetencijoms įgyti.

3.12. Žemdirbių mokymo ir konsultavimo informacinė sistema (toliau – ŽMIKIS) – informacinė sistema, kurioje kaupiami duomenys apie žemdirbių (žemės, maisto ir miškų ūkio veikla užsiimančių asmenų) kvalifikacijos tobulinimą ir jų konsultavimą.

3.13. Žemės ūkio ministerijos informacinė sistema (toliau – ŽŪMIS) – prie Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministerijos valdymo srities priskirtų institucijų ir įstaigų teikiamų paslaugų informacinė sistema.

4. Kitos Taisyklėse vartojamos sąvokos apibrėžtos Strateginiame plane, Reglamente (ES) Nr. 2023/2831, Lietuvos Respublikos žemės ūkio, maisto ūkio ir kaimo plėtros įstatyme, Administravimo taisyklėse.

 

II SKYRIUS

TIKSLAI IR POREIKIAI

 

5. Intervencinė priemonė prisideda prie šių Bendrosios žemės ūkio politikos (toliau – BŽŪP) tikslų:

5.1. horizontaliojo tikslo – modernizuoti žemės ūkį kaimo vietovėse puoselėjant žinias, inovacijas bei skaitmenizacijos galimybes ir dalijantis jomis žemės ūkyje bei kaimo vietovėse, skatinant ūkininkus jomis naudotis, sudarant geresnes galimybes naudotis moksliniais tyrimais, inovacijomis, žinių mainais ir mokymu;

5.2. vieno ar kelių iš Reglamento (ES) Nr. 2021/2115 6 straipsnyje nustatytų  konkrečių BŽŪP tikslų, kuriuos papildo ir su kuriais yra susietas horizontalusis tikslas.

6. Intervencinė priemonė prisideda prie šių nacionalinių žemės ūkio ir kaimo plėtros poreikių įgyvendinimo:

6.1. didinti žinių ir inovacijų sklaidą žemės ūkyje;

6.2. užtikrinti aukštą konsultantų kompetenciją ir jų teikiamų konsultacijų kokybę;

6.3. mažinti skaitmeninę atskirtį žemės ūkyje ir kaimo vietovėse.      

7. Siekiant šiame skyriuje nustatyto kompleksinio tikslo, konkrečių BŽŪP tikslų ir poreikių intervencinė priemonė prisideda prie šių rezultatų rodiklių:

7.1. asmenų, gaunančių naudą iš pagal BŽŪP remiamų konsultacijų, mokymų, keitimosi žiniomis arba dalyvaujančių pagal BŽŪP remiamose Europos inovacijų partnerystės (EIP) veiklos grupėse siekiant gerinti tvarius ekonominius, socialinius, aplinkosaugos, klimato srities ir efektyvaus išteklių naudojimo veiklos rezultatus, skaičius (R.1);

7.2. konsultantų, gaunančių paramą, kad jie būtų integruoti į Žemės ūkio žinių ir inovacijų sistemas (ŽŪŽIS), skaičius (R.2);

7.3. ūkių, pagal BŽŪP gaunančių paramą skaitmeninėms ūkininkavimo technologijoms plėtoti, dalis (R.3);

7.4. asmenų, gaunančių naudą iš pagal BŽŪP remiamų konsultacijų, mokymų, keitimosi žiniomis arba dalyvaujančių pagal BŽŪP remiamose EIP veiklos grupėse, kiek tai susiję su aplinkos / klimato srities veiklos rezultatais, skaičius (R.28).

 

III SKYRIUS

PARAMOS FORMA IR REMIAMA VEIKLA

 

8. Parama teikiama dotacijos forma.

9. Pagal intervencinę priemonę remiama veikla – mokymų organizavimas ir teikimas.

10. Parama teikiama organizuojant ir teikiant mokymus pagal žemės, miškų, maisto ūkio dalyvių neformaliojo suaugusiųjų švietimo mokymo programas, kurios yra įregistruotos Žemės, miškų, maisto, žuvininkystės ūkio ir kaimo plėtros sektoriaus dalyvių neformaliojo suaugusiųjų švietimo mokymo programų sąvade (toliau – Sąvadas), vadovaujantis Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministro 2009 m. vasario 26 d. įsakymu Nr. 3D-132 „Dėl Žemės, miškų, maisto, žuvininkystės ūkio ir kaimo plėtros sektoriaus dalyvių neformaliojo suaugusiųjų švietimo mokymo programų rengimo bendrųjų reikalavimų aprašo ir sąvado sudarymo taisyklių patvirtinimo“ (toliau – Bendrųjų reikalavimų aprašas ir sąvado sudarymo taisyklės).

11. Mokymai organizuojami pagal šias mokymo formas:

11.1. tiesioginio kontakto su mokymo dalyviais būdu (mokymo klasėse, auditorijose ir pan., kai lektorius tiesiogiai dirba su mokymų dalyviais) (toliau – kontaktiniai mokymai);

11.2. nuotoliniu būdu, dalyvaujant mokymo dalyviams (virtuali mokymo aplinka tuo pačiu laiku realiame laike būnant skirtingose vietose, naudojant informacines komunikacijos technologijas, susijungiant į grupę) (toliau – nuotoliniai mokymai).

 

IV SKYRIUS

PARAMOS SUMA IR INTENSYVUMAS

 

12. Suteikiamos paramos dydis skaičiuojamas atsižvelgiant į projekte numatomą mokymo programų, mokymo valandų skaičių, numatomų mokymo kursų dalyvių skaičių ir mokymo formą.

13. Didžiausia paramos suma vienam projektui negali viršyti 150 000 Eur tinkamų finansuoti projektų išlaidų.

14. Paramos intensyvumas – iki 100 proc. tinkamų finansuoti projekto išlaidų (išskyrus atvejus, kai prašoma mažesnio paramos intensyvumo).

15. Paramos dydis apskaičiuojamas taikant fiksuotuosius vieneto įkainius mokymus baigusių dalyvių skaičiui.

16. Pagal numatytas patirti išlaidas, kai taikomi supaprastintų išlaidų apmokėjimo būdo fiksuotieji vieneto įkainiai, gali būti mokamas avansas, kuris nėra deklaruotinas Europos Komisijai, avanso dydis paramos gavėjui negali būti didesnis nei 40 proc. tinkamos paramos sumos su PVM.

17. Vadovaujantis reglamento (ES) Nr. 2023/2831 3 straipsnio 6 dalies nuostatomis, keliomis dalinėmis išmokomis teikiama parama diskontuojama paramos skyrimo dieną. Diskontuota paramos vertė apskaičiuojama pagal Valstybės pagalbos ar nereikšmingos (de minimis) pagalbos sumos (eurais) per visą paramos mokėjimo laikotarpį apskaičiavimą, nurodytą Valstybės pagalbos žemės ūkiui, maisto ūkiui, žuvininkystei ir kaimo plėtrai ir kitų iš valstybės biudžeto lėšų finansuojamų priemonių bendrųjų administravimo taisyklių, patvirtintų Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministro 2010 m. lapkričio 8 d. įsakymu Nr. 3D-979 „Dėl Valstybės pagalbos žemės ūkiui, maisto ūkiui, žuvininkystei ir kaimo plėtrai ir kitų iš valstybės biudžeto lėšų finansuojamų priemonių bendrųjų administravimo taisyklių patvirtinimo“, 3 priede.

 

V SKYRIUS

GALIMI PAREIŠKĖJAI IR PARTNERIAI

 

18. Pagal Taisyklių 9 punkte nurodytą remiamą veiklą galimas pareiškėjas – juridinis asmuo:

18.1. mokslo ir studijų institucijos ir profesinio mokymo įstaigos;

18.2. kiti juridiniai asmenys, turintys licenciją vykdyti formalųjį profesinį mokymą, turintys teisę užsiimti formaliuoju profesiniu mokymu toje srityje, pagal kurią ketina teikti paslaugas;

18.3. kiti juridiniai asmenys, kurių pagrindinė veikla, nurodyta juridinio asmens steigimo dokumentuose, yra neformalus suaugusiųjų švietimas, ūkių konsultavimo paslaugos ir (ar) moksliniai tyrimai ir taikomoji veikla.

19. Galimas projekto partneris (-iai) (toliau – partneris) – asociacija (-os), vienijanti (-čios) fizinius ir (ar) juridinius asmenis, užsiimančius žemės ūkio ir / arba miškininkystės veikla.

 

 

 

VI SKYRIUS

PARTNERYSTĖ   

 

20. Paramos lėšas, skirtas projektui įgyvendinti, tiesiogiai gauna tik paramos gavėjas.

21. Jeigu paramos paraiška teikiama kartu su partneriu, tarp pareiškėjo ir partnerio turi būti pasirašoma jungtinės veiklos sutartis (Taisyklių 3 priedas (pavyzdinė forma)), kurioje turi būti nurodyta informacija apie partnerį, aiškiai išdėstyti šalių įsipareigojimai įgyvendinant projektą, projekto rizikų valdymo planas, kiekvieno nario funkcijos, kiekvienos šalies finansinis ir dalykinis indėlis į projektą, kokias veiklas vykdys kiekviena šalis, šalių atsakomybės ir pareigos įgyvendinant projektą bei numatyta apmokėjimo dalis partneriui, paskaičiuota pagal numatomas darbo sąnaudas. Jungtinės veiklos sutartyje turi būti aiškiai pagrįstas partnerystės būtinumas ir jos teikiama nauda. Jungtinės veiklos (partnerystės) sutartį pasirašo pareiškėjas ir projekto partneris.

22. Partnerio paskirti asmenys, dalyvaujantys įgyvendinant projektą ir gaunantys apmokėjimą už sutartyje numatytas veiklas, negali dalyvauti projekte kaip galutiniai naudos gavėjai.

23. Jungtinės veiklos sutartyje įsipareigojama laikytis pagrindinių geros partnerystės praktikos taisyklių:

23.1. visi partneriai turi būti perskaitę paramos paraišką ir susipažinę su savo teisėmis ir pareigomis įgyvendinant projektą;

23.2. projekto įgyvendinimo metu yra užtikrinamas visų partnerių lygiavertis bendradarbiavimas tiek priimant sprendimus, tiek įgyvendinant projektą;

23.3. visiems partneriams persiunčiamos Nacionalinei mokėjimo agentūrai prie Žemės ūkio ministerijos (toliau – Mokėjimo agentūra) teikiamų projekto įgyvendinimo veiklos ir finansinių ataskaitų kopijos;

23.4. visus projekto pakeitimus pirmiausia prieš kreipiantis į Mokėjimo agentūrą siekiama suderinti tarp partnerių.

 

VII SKYRIUS

TINKAMUMO SĄLYGOS IR REIKALAVIMAI PARAMAI GAUTI

 

24. Paramos paraiškų tinkamumo gauti paramą vertinimas atliekamas Administravimo taisyklėse nustatyta tvarka.

25. Pareiškėjas ir partneris, kai Paraiška teikiama kartu su Partneriu, laikomas (-i) tinkamu (-ais) gauti paramą:

25.1. jei atitinka bendrąsias tinkamumo gauti paramą sąlygas ir reikalavimus nurodytus Administravimo taisyklių 124.1–124.2, 124.5 ir 124.7–124.9 papunkčiuose (jei paramos paraiška teikiama kartu su partneriu, punkte nurodytus reikalavimus turi atitikti pareiškėjas ir partneris kiekvienas atskirai);

25.2. jei atitinka Taisyklių 21 punkte nurodytus reikalavimus, tuo atveju, kai paraiška teikiama kartu su Partneriu.

26. Pareiškėjas turi atitikti šias specialiąsias tinkamumo gauti paramą sąlygas ir reikalavimus:

26.1. per paskutinius penkerius metus (iki paraiškos pateikimo dienos) turėti ne trumpesnę kaip dvejų metų patirtį, kuri būtų susijusi su mokymo, mokslo sklaidos veikla ir (ar) ūkių konsultavimo paslaugomis žemės, maisto, miškų ūkio srityse (pagal kurią ketina vykdyti projektą);

26.2. turėti administracinius gebėjimus įgyvendinti projektą, t. y. turėti projekto vykdymo komandą, atitinkančią šiuos minimalius reikalavimus:

26.2.1. projekto vadovą, turintį aukštąjį arba jam prilygintą išsilavinimą ir per paskutinius penkerius metus (iki paraiškos pateikimo dienos) ne trumpesnę kaip dvejų metų projektų valdymo (vadovavimo) patirtį;

26.2.2. projekto finansininką, turintį aukštąjį arba jam prilygintą išsilavinimą ir per paskutinius penkerius metus (iki paraiškos pateikimo dienos) ne trumpesnę kaip dvejų metų darbo projektų finansų valdymo (apskaitos) srityje patirtį;

26.3. turėti lektorius, kurie paramos paraiškos pateikimo dieną ir projekto įgyvendinimo laikotarpiu turi atitikti mokymo programoje lektoriams keliamus reikalavimus ir:

26.3.1.vykdantys teorinės dalies mokymus, turėti ne žemesnį kaip aukštąjį universitetinį (bakalauro kvalifikacinį laipsnį) arba jam prilygintą išsilavinimą tos srities, pagal kurią ketina vykdyti mokymus, ir per paskutinius penkerius metus (iki paraiškos pateikimo dienos) turėti ne trumpesnę kaip vienerių metų šviečiamosios ar mokslo sklaidos patirtį, kuri būtų susijusi su numatomo mokomojo renginio turiniu (pvz., pateikiama darbdavio pažyma, vykdytų mokymų sąrašas su datomis ar kiti patirtį pagrindžiantys dokumentai);

26.3.2. vykdantys praktinės dalies mokymus turi atitikti bent vieną iš nurodytų reikalavimų:

26.3.2.1. turėti ne žemesnį kaip aukštąjį universitetinį (bakalauro kvalifikacinį laipsnį) arba jam prilygintą išsilavinimą ir per paskutinius penkerius metus (iki paraiškos pateikimo dienos) ne trumpesnę kaip vienerių metų praktinio darbo patirtį, toje srityje, pagal kurią ketina teikti paslaugas;

26.3.2.2. per paskutinius penkerius metus (iki paraiškos pateikimo dienos), turėti ne trumpesnę kaip trejų metų praktinio darbo patirtį toje srityje, pagal kurią ketina teikti paslaugas;

26.3.3. tuo atveju, kai nurodoma, kad lektorius turi pažangaus ūkininkavimo patirties, ši patirtis suprantama kaip gebėjimas taikyti pažangius ūkininkavimo metodus, t. y. ūkio problemas spręsti pasitelkiant mokslinių tyrimų, inovacijų metodus ir / ar tvarkaus ūkininkavimo principus;

26.4. kai paraišką teikia konsultavimo įstaiga, iki paraiškos pateikimo dienos, konsultavimo įstaiga ir jos konsultantai turi būti įtraukti į Nepriklausomų žemės ūkio konsultantų sąrašą.

27. Partneris turi atitikti šias specialiąsias tinkamumo gauti paramą sąlygas ir reikalavimus:

27.1. atitikti Taisyklių 19 punkto reikalavimus;

27.2. turėti patirties, kuri būtų susijusi su mokymo, mokslo sklaidos veikla ir (ar) ūkių konsultavimo paslaugomis žemės, maisto, miškų ūkio srityse (pagal kurią ketina vykdyti projektą);

27.3. jeigu partneris deleguoja savo atstovą būti pareiškėjo suformuotoje komandoje, deleguotas atstovas turi atitikti Taisyklių 26.2.1 ir (ar) 26.2.2 papunkčio (-ių) reikalavimus, atitinkamai kokias pareigas ketina vykdyti;

27.4. jeigu partneris deleguoja savo atstovą kaip lektorių, deleguotas atstovas turi atitikti Taisyklių 26.3 papunkčio reikalavimus.

28. Projektas turi atitikti bendrąsias tinkamumo sąlygas ir reikalavimus, nurodytus Administravimo taisyklių 124.3–124.4, 124.6 ir 124.21 papunkčiuose, ir nepatekti į Administravimo taisyklių 125 punkte nurodytas paramą ribojančias sąlygas.

29. Projektas turi atitikti specialiąsias tinkamumo sąlygas ir reikalavimus:

29.1. projektas prisideda prie Taisyklių II skyriuje nurodytų tikslų ir poreikių;

29.2. projekto veiklos tinkamai suplanuotos ir pagrįstos (paramos paraiškoje aprašyti aiškūs tikslai ir uždaviniai, pateiktas išsamus projekto ir jo veiklų aprašymas, pagrįstas suplanuotų veiklų tinkamumas iškeltiems tikslams pasiekti, pateiktas projekto darbo planas, kuriame nurodomi numatyti darbai etapais, numatyti terminai bei visi planuojami rezultatai, numatyti projekte dalyvaujantys atsakingi asmenys, aprašyta kiekvieno asmens atsakomybė, numatyti darbų paskirstymai, terminai darbams atlikti, aiškus biudžeto poreikio pagrįstumas);

29.3. projekto veikla ir išlaidos yra susijusios su remiama veikla, nurodyta Taisyklių III skyriuje;

29.4. mokymai organizuojami tokiose srityse, kaip žemės, miškų, maisto ūkis, įskaitant sritis, susijusias su Europos Komisijos komunikatu „Europos žaliasis kursas“, agrarine aplinkosauga ir klimato kaita, žiedinės ekonomikos klausimais, rizikų valdymu, inovacijų diegimu, skaitmeninių įgūdžių ugdymu, gamybos procesų automatizavimu, robotizacijos ir kitų pažangių technologijų plėtra. Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministerija (toliau – ministerija) mokymų poreikį nustato atsižvelgiant į ūkininkų ir kitų tikslinių grupių nuomonę apie jiems svarbias mokymų sritis bei kitus poreikius dėl mokymų aktualumo, atitikties darbo rinkos poreikiams bei perėjimui prie skaitmeninės ir žaliosios pertvarkos reikalingų įgūdžių;

29.5. mokymai gali būti organizuojami pagal:

29.5.1. Ministerijos Žemdirbių švietimo, konsultavimo priemonių, žemės ūkio parodų ir mokslinių tyrimų atrankos komiteto, patvirtinto Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministro 2010 m. sausio 22 d. įsakymu Nr. 3D-34 „Dėl Žemdirbių švietimo, konsultavimo priemonių, žemės ūkio parodų ir mokslinių tyrimų atrankos komiteto patvirtinimo“, patvirtintas mokymo temas (įskaitant ir prioritetines temas) ir pagal jas parengtas mokymų programas;

29.5.2. teisės aktuose, reglamentuojančiuose žemės, miškų, maisto ūkio veikla užsiimančių asmenų privalomus mokymus, numatytas mokymo programas:

29.5.2.1. ūkininkavimo pradmenų;

29.5.2.2.augalų apsaugos produktų profesionaliųjų naudotojų;

29.5.2.3. augalų apsaugos produktų profesionaliųjų naudotojų kvalifikacijos tobulinimo;

29.5.2.4. ūkinių, išskyrus arklinių šeimos, gyvūnų ženklinimo ir registravimo;

29.5.2.5. šviežių vaisių ir daržovių kokybės vertinimo reikalavimų;

29.6. pareiškėjas paraiškos pateikimo dieną turi turėti mokymo programų projektus (atsižvelgiant Bendrųjų reikalavimų apraše ir sąvado sudarymo taisyklėse numatytus reikalavimus), pagal kuriuos ketinama vykdyti mokymus, išskyrus Taisyklių 29.5.2 papunktyje numatytas mokymo programas. Jeigu ketinama organizuoti mokymus pagal Taisyklių 29.5.2 papunktyje nurodytas mokymo programas, pareiškėjas pateikia Žemės ūkio agentūros prie Žemės ūkio ministerijos (toliau Žemės ūkio agentūra) patvirtintas mokymo programas, kurios įregistruotos sąvade ir paskelbtos ŽMIKIS tinklalapyje;

29.7. mokymus vykdanti įstaiga mokymo kursus baigusiems dalyviams išduoda kompetencijos įgijimą patvirtinantį pažymėjimą, vadovaujantis Bendrųjų reikalavimų aprašo ir sąvado sudarymo taisyklių reikalavimais;

29.8. projekto įgyvendinimo laikotarpiu, tas pat galutinis naudos gavėjas mokymuose pagal tą pačią mokymo programą gali dalyvauti ne daugiau kaip vieną kartą;

29.9. mokymo programos iki paraiškoje nurodytos mokymų pradžios turi būti patvirtintos Žemės ūkio agentūros, įregistruotos sąvade ir paskelbtos ŽMIKIS tinklalapyje, vadovaujantis Bendrųjų reikalavimų aprašo ir sąvado sudarymo taisyklėmis;

29.10. tinkama projekto tikslinė grupė yra žemės, maisto ir miškų ūkio veikla užsiimantys subjektai, įskaitant partnerius, ūkyje dirbančius šeimos narius, ūkio darbuotojus, kurių darbo pobūdis susijęs su mokymų tema, ir ūkio subjekto dalyvius (akcininkus, pajininkus, kt.) bei kolegialaus valdymo organo narius;

29.11. projekto metu mokymai gali būti vykdomi tik grupėms, mažiausias mokymo kursų dalyvių skaičius grupėje – 12, didžiausias – 25;

29.12. mokymų programų trukmė turi būti ne trumpesnė kaip 6 akad. val. ir ne ilgesnė kaip 40 akad. val., išskyrus Taisyklių 29.5.2.1 papunktyje nurodytą mokymo programą;

29.13. nuotoliniams mokymams taikomi šie reikalavimai:

29.13.1. mokymai, gali sudaryti ne daugiau kaip 50 procentų visų projekte suplanuotų mokymų;

29.13.2. vykdomi užtikrinant stebėsenos galimybę atsakingoms institucijoms, daromi bei tinkamai saugomi mokymų įrašai;

29.13.3. mokymai organizuojami pagal mokymo programas kurių trukmė ne ilgesnė kaip 40 akad. val.;

29.14. mokymai gali būti organizuojami tik pagal Taisyklių 11 punkte nurodytas formas (hibridiniu (mišriu) būdu mokymo kursai negali būti organizuojami ir dalyvavimas negali būti fiksuojamas).

30. Teikiant paramą, galutiniams naudos gavėjams, kurie nevykdo pirminės žemės ūkio produktų gamybos, žemės ūkio produktų perdirbimo į kitus žemės ūkio produktus bei šių produktų rinkodaros (prekybos) (toliau – de minimis galutinis naudos gavėjas), turi būti laikomasi šių sąlygų:

30.1. bendra nereikšmingos (de minimis) pagalbos, suteiktos vadovaujantis Reglamento (ES) Nr. 2023/2831 nuostatomis, suma vienai įmonei (įskaitant su šiuo subjektu reglamento (ES) Nr. 2023/2831 2 straipsnio 2 dalyje nurodytais ryšiais susijusius ūkio subjektus), negali viršyti 300 000 Eur per bet kurį trejų metų laikotarpį;

30.2. jei suteikus paramą būtų viršyta Taisyklių 30.1 papunktyje nurodyta riba, priimant sprendimą dėl paramos suteikimo apskaičiuota paramos suma sumažinama tiek, kad nebūtų pažeistas Reglamentas (ES) Nr. 2023/2831;

30.3. jei vykdoma veikla keliuose sektoriuose, teikiant paramą turi būti tenkinamos Reglamento (ES) Nr. 2023/2831 1 straipsnio 2 dalies nuostatos;

30.4. jei per paskutinius trejus metus iki paramos skyrimo dvi įmonės susijungia, viena įmonė įsigyja kitą, arba viena įmonė suskaidoma į dvi ar daugiau atskirų įmonių, apskaičiuojant, ar suteikus paramą ūkio subjektui nebus viršyta atitinkama viršutinė riba, turi būti taikomos Reglamento (ES) Nr. 2023/2831 3 straipsnio 8 ir 9 dalies nuostatos;

30.5. teikiama parama gali būti sumuojama su kita nereikšminga (de minimis) pagalba ir (ar) valstybės pagalba vadovaujantis Reglamento (ES) Nr. 2023/2831 5 straipsnio nuostatomis.

 

 

VIII SKYRIUS

TINKAMOS IR NETINKAMOS FINANSUOTI IŠLAIDOS

 

31. Projekte turi būti numatytos visos išlaidos, kurios yra susijusios su projekto įgyvendinimu ir numatyta vykdyti veikla.

32. Projekto išlaidų tinkamumo finansuoti vertinimas atliekamas Administravimo taisyklių nustatyta tvarka.

33. Tinkamos finansuoti išlaidos: darbo užmokestis projektą administruojantiems asmenims, lektoriams, patalpų, įrangos,  kanceliarinės, ryšių, kelionių, transporto, aprūpinimo maistu ir nakvyne išlaidos, viešinimo išlaidos ir kitos mokymo kursams ir seminarams vykdyti būtinos išlaidos,  susijusiosios su mokymų organizavimu.

34. Dėl patirtų tinkamų finansuoti išlaidų kompensavimo paramos gavėjas neteikia išlaidų pagrindimo ir išlaidų apmokėjimo įrodymo dokumentų, nes projektų įgyvendinimui taikomi supaprastintai apmokamų išlaidų dydžiai.

35. Įgyvendinant projektą, patirtos išlaidos kompensuojamos taikant fiksuotąjį dirbančiojo mokymo valandos įkainį, kuris nustatytas 2023 m. liepos 7 d. Komisijos deleguotame reglamente (ES) 2023/1676, kuriuo Europos Parlamento ir Tarybos reglamentas (ES) 2021/1060 papildomas vieneto įkainių, fiksuotųjų sumų, fiksuotųjų normų ir su Komisijos valstybėms narėms kompensuojamomis išlaidomis nesusijusio finansavimo apibrėžtimis, ir fiksuotąjį vieneto įkainį  nuotoliniams mokymams žemės, maisto, miškų ūkio ir kaimo plėtros srityse, kuris nustatytas, atlikus rinkos tyrimą, vadovaujantis Reglamento (ES) Nr. 2021/2115 83 str. 2 dalies a punkto i papunkčiu.

36. Valandinis fiksuotasis vienos kontaktinės mokymo valandos (60 min.), skirtos vienam galutiniam naudos gavėjui apmokyti, įkainis yra 12,52 Eur.

37. Valandinis fiksuotasis vienos nuotolinio mokymo valandos (60 min.), skirtos vienam galutiniam naudos gavėjui apmokyti, įkainis yra 8,21 Eur.

38. Projektui reikalingos finansuoti išlaidos apskaičiuojamos mokymo valandos įkainį dauginant iš bendro kiekvienam galutiniam naudos gavėjui skirtų mokymo valandų skaičiaus pagal kiekvieną mokymo programą. Bendras vienam galutiniam naudos gavėjui skirtų mokymo valandų skaičius pagal konkrečią mokymo programą paskaičiuojamas mokymo programos trukmę akad. val. padauginus iš 0,75.

39. Faktinis galutinių naudos gavėjų dalyvavimas pagrindžiamas pildant lankomumo sąrašus arba lankomumo žurnalus, kuriuose turi būti nurodomas mokymo kursų dalyvių lankomumas mokymo valandomis, bei pateikiant Mokymo kursus baigusių dalyvių sąrašus (1 priedas).

40. Kompensuojamas tik tų galutinių naudos gavėjų (mokymo kursų dalyvių) mokymo valandos įkainis, kurie atitinka Taisyklių 39 punktą ir kuriems pagal Taisyklių  29.7 papunktį buvo išduoti kompetencijos įgijimą patvirtinantys pažymėjimai.

41. Mokymo valandos įkainiai nekeičiami visą projekto įgyvendinimo laikotarpį. Atnaujinus mokymo valandos įkainį dėl pasikeitusių teisės aktų, kuriais vadovaujantis nustatytas mokymo valandos įkainis, atnaujintas mokymo valandos įkainis taikomas tik naujai teikiamoms paramos paraiškoms.

42.  Paramos gavėjas tvarko šių lėšų apskaitą ir saugo su projekto apskaita susijusius dokumentus atskirai nuo kitų. Pareiškėjas po sprendimo skirti paramą privalo turėti atskirą sąskaitą projekto lėšoms.

43PVM finansavimas apibrėžtas Administravimo taisyklėse. Pareiškėjai, esantys PVM mokėtojais, tačiau paramos paraiškoje prašantys kompensuoti PVM, kartu su paramos paraiška turi pateikti prašymą, kuriame išsamiai pagrįstų, kodėl šio PVM jie negali įtraukti į PVM atskaitą.

44. Parama neskiriama įvadiniams mokymo kursams, kurie yra vidurinio, profesinio mokymo arba aukštojo lygmens švietimo programų dalis.

 

IX SKYRIUS

ĮSIPAREIGOJIMAI

 

45. Pareiškėjas ir (arba) paramos gavėjas įsipareigoja prisiimti šiuos įsipareigojimus ir jų laikytis iki projekto įgyvendinimo laikotarpio pabaigos:

45.1. bendruosius įsipareigojimus, nurodytus Administravimo taisyklių 170.2, 170.4, 170.6, 170.7, 170.11–170.16 papunkčiuose;

45.2. įgyvendinti projektą per 24 mėnesius nuo sprendimo skirti paramą priėmimo dienos. Projekto įgyvendinimo pradžia laikoma sprendimo dėl paramos skyrimo išsiuntimo paramos gavėjui diena. Mokymo kursai negali būti pradėti vykdyti, kol nėra priimtas sprendimas skirti paramą;

45.3. organizuojant mokymus pagal Taisyklių 29.5.2.1 papunktyje nurodytą mokymo programą, turi būti laikomasi Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministro 2003 m. kovo 31 d. įsakymo Nr. 3D-131 „Dėl Ūkininko arba jo partnerio (partnerių) profesinio pasirengimo ūkininkauti reikalavimų aprašo patvirtinimo“ reikalavimų;

45.4. organizuojant mokymus pagal Taisyklių 29.5.2.2 ir (ar) 29.5.2.3 papunkčiuose nurodytas mokymo programas, mokymus vykdanti įstaiga turi vadovautis Augalų apsaugos produktų saugojimo, tiekimo rinkai, naudojimo taisyklėmis, ir būti akredituota vadovaujantis Mokymo įstaigų ir konsultantų, siekiančių vykdyti mokymo kursus pagal augalų apsaugos mokymo programas augalų apsaugos produktų profesionaliems naudotojams ir (ar) platintojams, akreditavimo tvarkos aprašu, patvirtintu Žemės ūkio agentūros direktoriaus įsakymu;

45.5. gavus avansą, pradėti įgyvendinti projektą ir ne vėliau kaip per 3 mėnesius nuo avanso gavimo dienos pateikti pirmąjį mokėjimo prašymą;

45.6. iki projekto įgyvendinimo laikotarpio pabaigos nekeisti veiklos pobūdžio, tikslų ar įgyvendinimo sąlygų (pvz., nekeisti mokymo programų), kai tokie veiksmai pakenkia pradiniams projekto tikslams;

45.7. mokymo programos, nurodytos Taisyklių 29.5.2 papunktyje, gali sudaryti ne daugiau kaip 40 procentų visų projekte numatytų mokymo programų;

45.8. ne vėliau kaip iki kiekvieno mėnesio 20 d. skelbti ŽMIKIS kito mėnesio organizuojamų mokymo kursų grafiką nurodant sistemoj prašomą informaciją. Apie mokymo kursų grafiko pakeitimus privaloma paskelbti ŽMIKIS ne vėliau kaip prieš 5 darbo dienas iki mokymo kursų pradžios. Mokymo kursų grafiko nuoroda viešinama Žemės ūkio agentūros interneto svetainėje www.zua.lt;

45.9. ne vėliau kaip per 10 darbo dienų nuo mokymo kursų pabaigos į ŽMIKIS suvesti duomenis, t. y. nurodyti informaciją apie vykdomą projektą, mokymo programos pavadinimą, lektorius, mokymo kursų dalyvius: dalyvio vardą, pavardę, asmens kodą, valdos atpažinties kodą, gyvenamąją vietą, telefoną, el. paštą, išrašyto kompetencijos įgijimą patvirtinančio pažymėjimo numerį ir (ar) kitus duomenis. Ūkio darbuotojai, institucijų ar įmonių darbuotojai į mokymo kursus registruojami pateikus darbo įrodymo dokumentą, kolegialaus valdymo organo nariai pateikus jų buvimo nariu įrodymą (pvz.: laisvos formos pažyma apie darbo santykį patvirtinantį faktą ir (ar) kt.);

45.10. pildyti mokymo kursų dalyvių lankomumo sąrašus arba lankomumo žurnalą, kuriame būtų nurodomas mokymo kursų dalyvių lankomumas mokymo ak. val.;

45.11. kompetencijos įgijimą patvirtinančius pažymėjimus išduoti mokymo kursų dalyviams, išklausiusiems mokymo programą ir atlikusiems mokymo programoje numatytus reikalavimus;

45.12. kiekvienais projekto įgyvendinimo metais parengti ne mažiau kaip po vieną informacinį straipsnį apie įgyvendinamą projektą, publikuojamą savo interneto puslapyje, Lietuvos kaimo tinklo interneto svetainėje https://www.kaimotinklas.lt ir (arba) kituose interneto portaluose ir (arba) socialiniuose tinkluose;

45.13. projekto vykdytojas, įgyvendindamas  projektą, privalo pasiekti paraiškoje numatytus rezultatus ir užtikrinti atitiktį atrankos kriterijams, už kuriuos paramos paraiškai suteikiami balai;

45.14. be Mokėjimo agentūros sutikimo iki projekto įgyvendinimo laikotarpio pabaigos nekeisti lektorių. Keičiantis lektoriams, naujai priimti lektoriai turi atitikti Taisyklių VII skyriuje lektoriams keliamus reikalavimus;

45.15. be Mokėjimo agentūros sutikimo iki projekto įgyvendinimo laikotarpio pabaigos nekeisti lektorių, kurie turi pažangaus ūkininkavimo patirties ir (ar) užsiima ūkių konsultavimo paslaugomis, mokymo, mokslo sklaidos veikla, susijusia su numatomo mokomojo renginio turiniu daugiau kaip trejus metus iki paramos paraiškos pateikimo dienos, jeigu už tai buvo gauta atrankos balų;

45.16. užtikrinti, kad galutiniai naudos gavėjai, norėdami dalyvauti mokymo kursuose, užpildys Prašymą (Taisyklių 2 priedas) dalyvauti mokymo kursuose;

45.17. užtikrinti, kad projekto įgyvendinimo laikotarpiu, tas pat galutinis naudos gavėjas mokymuose pagal tą pačią mokymo programą dalyvautų ne daugiau kaip vieną kartą;

45.18. jei mokymai organizuojami nuotoliniu būdu, pateikti Mokėjimo agentūrai prisijungimo prie nuotolinių mokymų nuorodas ir mokymų suteikimą patvirtinančius dokumentus (pateikiami Taisyklių 62.1, 62.2 papunkčiuose nurodyti dokumentai bei nuotolinių mokymų dalyvių sąrašas, suformuotas iš sistemos, kurioje buvo vykdomi mokymai);

45.19. Mokėjimo agentūra turi teisę paprašyti projektų vykdytojų atsiųsti reikiamą informaciją (mokymo kursų metu, numatytoje vykdymo vietoje ir numatytu laiku) apie vykstančius mokymus mobiliąja programėle „NMA agro“ mokymų vykdymo faktams patikrinti. Kokią informaciją reikia atsiųsti ir kaip tai padaryti yra numatyta Mokėjimo agentūros svetainėje „NMA agro“ skiltyje „Mokymų-renginių ir parodomųjų bandymų – nemokamų savanoriškų darbų fotografavimo atmintinė“. Patikra vietoje atliekama Mokėjimo agentūros nustatyta tvarka. Patikros gali būti atliekamos nevykstant į projekto įgyvendinimo ir (ar) administravimo vietą, o tikrinant dokumentus ir kaip papildomą medžiagą naudojant „NMA Agro“ mobiliosios programėlės geografiniu žymeniu pažymėtas nuotraukas ir (ar) kitus fakto įrodymus;

45.20. užtikrinti, kad galutinių naudos gavėjų asmens duomenys bus tvarkomi gavus duomenų subjekto sutikimą ir laikantis 2016 m. balandžio 27 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamento (ES) 2016/679 dėl fizinių asmenų apsaugos tvarkant asmens duomenis ir dėl laisvo tokių duomenų judėjimo ir kuriuo panaikinama Direktyva 95/46/EB (Bendrasis duomenų apsaugos reglamentas), Lietuvos Respublikos asmens duomenų teisinės apsaugos įstatymo, kitų asmens duomenų apsaugą reglamentuojančių teisės aktų reikalavimų;

45.21. paramos gavėjas mokymo kursų dalyvius po mokymo kursų baigimo turi informuoti  apie Žemės ūkio agentūros internetiniame puslapyje www.zua.lt esančią mokymo kokybės vertinimo anketą ir paraginti ją užpildyti;

45.22. mokymų kursų kokybė privalo būti užtikrinama pagal Bendrųjų reikalavimų apraše ir sąvado sudarymo taisyklėse numatytus reikalavimus.

 

X SKYRIUS

PARAMOS PARAIŠKŲ RENGIMO IR TEIKIMO TVARKA

 

46. Ministerija, likus ne mažiau kaip 15 darbo dienų iki kvietimo teikti paraiškas paskelbimo dienos, Mokėjimo agentūrai pateikia pagal Taisyklių 29.5.1 papunkčio nuostatas patvirtintų mokymo temų (įskaitant ir prioritetines temas) sąrašą.

47. Paramos paraiškos pagal Mokėjimo agentūros patvirtintą formą gali būti pateiktos juridinio asmens individualiai arba kartu su projekto partneriu, kuris dalyvauja įgyvendinant projektą.

48. Siekdamas gauti paramą, galimas pareiškėjas turi užpildyti paraišką, kuri skelbiama Mokėjimo agentūros interneto svetainėje adresu www.nma.lt. Paramos paraiška turi būti pateikta iki kvietime teikti paramos paraiškas nustatytos datos.

49. Kartu su paramos paraiška pareiškėjas turi pateikti Taisyklių VII skyriuje atitiktį patvirtinančius dokumentus. Jeigu dokumentai teisės aktų nustatyta tvarka pateikti valstybės informaciniuose ištekliuose, Mokėjimo agentūrai jų pateikti nereikia.

50. Paramos paraiškos pildomos, pateikiamos, registruojamos ir vertinamos Administravimo taisyklėse nustatyta tvarka.

 

XI SKYRIUS

PARAMOS PARAIŠKŲ ATRANKA IR ATRANKOS KRITERIJAI

 

51. Paramos paraiškų atrankos vertinimas atliekamas Administravimo taisyklių nustatyta tvarka.

52. Atrankos kriterijai:

52.1. pareiškėjas planuoja apmokyti unikalių galutinių naudos gavėjų:

52.1.1. daugiau nei 300 – suteikiama 20 balų;

52.1.2. nuo 200 iki 300 įskaitytinai – suteikiama 15 balų;

52.1.3. nuo 100 iki 199 įskaitytinai – suteikiama 10 balų;

52.2. mokymai organizuojami įtraukiant mokymo programas Taisyklių 29.5.1 papunktyje nurodyta tvarka patvirtintas prioritetines mokymo temas (konkrečios patvirtintos prioritetinės temos bus nurodomos Kvietime teikti paramos paraiškas) – suteikiama 10 balų;

52.3. visus mokymo kursus veda lektoriai, kurie turi pažangaus ūkininkavimo patirties ir (ar) ūkių konsultavimo paslaugų, mokymo, mokslo sklaidos veikla, susijusia su numatomo mokomojo renginiu turiniu, užsiima daugiau kaip trejus metus (iki paramos paraiškos pateikimo dienos) (įrodoma juridinę galią turinčiais dokumentais (jei pateikiama pažyma apie lektorių patirtį, ji turi būti detali  su konkrečiais pavadinimais bei datomis)) – suteikiama 20 balų;

52.4. projekte numatyta apmokyti dalyvius kuo didesne mokymo aprėptimi teritoriniu aspektu (pagal valdos registracijos vietą):

52.4.1. iš visos Lietuvos savivaldybių (išskyrus Alytaus miesto, Kauno miesto, Klaipėdos miesto, Neringos, Palangos miesto, Panevėžio miesto, Šiaulių miesto, Vilniaus miesto ir Visagino savivaldybes) – suteikiama 25 balai;

52.4.2. daugiau nei 30 savivaldybių įskaitytinai – suteikiama 15 balų;

52.4.3. iki 30 – suteikiama 5 balai;

52.5. projekte numatytas bendradarbiavimas tarp mokymus vykdančio subjekto ir asociacijų – suteikiama 15 balų;

52.6. registruojant tikslinės grupės dalyvius į mokymus daugiau kaip 50 proc. unikalių galutinių naudos gavėjų yra žemės ūkio, maisto ūkio ir miškų ūkio veikla užsiimantys asmenys, įregistravę valdą Lietuvos Respublikos žemės ūkio ir kaimo verslo registre ne daugiau kaip prieš trejus metus iki paraiškos pateikimo dienos – suteikiama 10 balų.

53. Privalomas mažiausias projektų atrankos balų skaičius – 40 balų. Jeigu projektų atrankos vertinimo metu nustatoma, kad projektas įvertintas mažesne balų suma nei privalomas mažiausias balų skaičius, paramos paraiška atmetama.

54. Unikalus galutinis naudos gavėjas laikomas asmuo, kuris dalyvauja projekto mokymuose ir skaičiuojamas tik vieną kartą, nepriklausomai nuo to, keliuose projekto mokymuose jis dalyvauja.

55. Paramos paraiškų atrankos pirmumo eilės sudarymas atliekamas Administravimo taisyklių nustatyta tvarka.

 

XII SKYRIUS

PARAMOS PARAIŠKŲ TVIRTINIMAS

 

56. Paramos paraiškų tvirtinimas vykdomas Administravimo taisyklėse nustatyta tvarka.

57.  Mokėjimo agentūra, įvertinusi paramos paraiškas, parengia nustatytos formos paramos paraiškų vertinimo rezultatų suvestinę ir nustatytos formos paramos paraiškų vertinimo ataskaitas, kurias teikia Mokėjimo agentūros Projektų atrankos komitetui, sudarytam Administravimo taisyklėse nustatyta tvarka.

58. Projektų atrankos komitetas svarsto projektus ir priima rekomendacinio pobūdžio sprendimą dėl finansuotinų ir (arba) nefinansuotinų projektų. Sprendimą dėl paramos skyrimo ar neskyrimo priima Mokėjimo agentūros direktorius ar jo įgaliotas asmuo, vadovaudamasis projektų vertinimo rezultatais. Sprendimas dėl paramos skyrimo arba neskyrimo įforminamas ir apie jį pareiškėjai informuojami Administravimo taisyklėse nustatyta tvarka.

59. Priėmus sprendimą skirti paramą, pareiškėjas tampa paramos gavėju. Paramos sutartis nesudaroma.

60 Projektų keitimai atliekami Administravimo taisyklių nustatyta tvarka.

 

XIII SKYRIUS

MOKĖJIMO PRAŠYMO TEIKIMO, ADMINISTRAVIMO IR PARAMOS MOKĖJIMO TVARKA

 

61. Mokėjimo prašymai teikiami ir administruojami Administravimo taisyklėse nustatyta tvarka. Mokėjimo prašymai ir (arba) papildomi dokumentai turi būti pateikti per ŽŪMIS portalo interneto prieigą (adresas https://zumis.lt).

62. Kartu su mokėjimo prašymu yra pateikiami šie elektroninės formos (popierinis dokumentas turi būti nuskenuotas) dokumentai:

62.1. mokymo kursus baigusių dalyvių sąrašai (Taisyklių 1 priedas);

62.2. mokymo kursų dalyvių lankomumo sąrašų arba lankomumo žurnalų kopijos;

62.3. pareiškėjo prisidėjimo savo lėšomis prie tinkamų finansuoti išlaidų (jei jis numatytas) ir (arba) kredito įstaigos suteiktos paskolos (jei numatyta paskola) patvirtinimo dokumentai.

63. Mokėjimo agentūra:

63.1. vadovaudamasi Suteiktos valstybės pagalbos ir nereikšmingos (de minimis) pagalbos registro nuostatais, patvirtintais Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2005 m. sausio 19 d. nutarimu Nr. 35 „Dėl Suteiktos valstybės pagalbos ir nereikšmingos (de minimis) pagalbos registro nuostatų patvirtinimo“ (toliau  – Registro nuostatai), patikrina, ar de minimis galutiniam naudos gavėjui (įskaitant su juo Reglamento (ES) Nr. 2023/2831 2 straipsnio 2 dalyje nurodytais ryšiais susijusius subjektus)) suteikus apskaičiuotą paramos sumą, nebus viršyta didžiausia leidžiama nereikšmingos (de minimis) pagalbos suma. Jei de minimis galutiniam naudos gavėjui suteikus paramą būtų viršyta Taisyklių 30.1 papunktyje nurodyta riba, apskaičiuota paramos suma sumažinama iki šios ribos;

63.2. priima sprendimą dėl paramos skyrimo. Sprendime nurodoma skirta paramos suma ir diskontuota paramos vertė (kai parama išmokama dalimis. Apie priimtą sprendimą dėl paramos skyrimo arba neskyrimo informuoja pareiškėjus Administravimo taisyklėse ir Reglamente (ES) Nr. 2023/2831 nustatyta tvarka;

63.3. vadovaudamasi Registro nuostatais, per Registro nuostatuose numatytą terminą pateikia informaciją apie de minimis galutiniams naudos gavėjams suteiktą paramą (išmokant paramą dalimis nurodoma diskontuota paramos vertė) į Suteiktos valstybės pagalbos ir nereikšmingos (de minimis) pagalbos registrą (toliau Suteiktos valstybės pagalbos registras). Suteiktos valstybės pagalbos registrui pateikta informacija apie suteiktą paramą tikslinama Suteiktos valstybės pagalbos registro nuostatuose nustatyta tvarka ir terminais.

64. Mokėjimo agentūra perveda paraiškoje nurodytą prašomą avansą po sprendimo skirti paramą. Avansinis mokėjimo prašymas Mokėjimo agentūrai neteikiamas. 

65. Kai bendra pagal paramos gavėjo pateiktus mokėjimo prašymus kompensuota ir avansu paramos gavėjui sumokėta suma pasiekia projektui įgyvendinti skirtą paramos sumą, projekto įgyvendinimo išlaidos toliau nekompensuojamos.

66. Baigęs įgyvendinti projektą, paramos gavėjas pateikia Mokėjimo agentūrai galutinį mokėjimo prašymą bei, prisijungęs prie ŽŪMIS portalo interneto prieigos (adresas https://zumis.lt), pateikia galutinę projekto įgyvendinimo ataskaitą užpildydamas jos elektroninę formą Administravimo taisyklių nustatyta tvarka.

67. Paramos gavėjas gali teikti iki keturių mokėjimo prašymo per metus.

68. Paramos lėšos paramos gavėjui išmokamos Administravimo taisyklėse nustatyta tvarka ir terminais.

69. Projektai finansuojami pagal šias regionams taikomas EŽŪFKP ir bendrojo finansavimo įnašo normas:

69.1. Sostinės regionui taikoma 43 proc. EŽŪFKP įnašo norma;

69.2. Vidurio ir vakarų Lietuvos regionui taikoma 85 proc. EŽŪFKP įnašo norma.

70. Intervencinei priemonei taikomas projekto priskyrimo regionams principas – pagal  projekte numatytų apmokyti galutinių naudos gavėjų valdos registracijos vietą (tuo atveju, jeigu projektas įgyvendinamas abiejuose regionuose, priskiriama tam regionui, kuriame planuojama apmokyti daugiausia dalyvių).

 

XIV SKYRIUS

SANKCIJOS

 

71. Netinkamai įgyvendinančiam (įgyvendinusiam) projektą paramos gavėjui, pareiškėjui, jų partneriui (-iams) gali būti taikomos Sankcijų už teisės aktų nuostatų pažeidimus įgyvendinant Lietuvos žemės ūkio ir kaimo plėtros 2023–2027 metų strateginio plano intervencines priemones taikymo metodikoje, patvirtintoje Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministro įsakymu, numatytos sankcijos.

72Intervencinei priemonei taikomos specifinės sankcijos ir paramos dalis neskiriama ir (arba) susigrąžinama, kai:

72.1. projekto įgyvendinimo metu be Mokėjimo agentūros sutikimo pakeistas lektorius (sankcijos dydis – 1 proc. skirtos paramos sumos už kiekvieną lektorių);

72.2. ŽMIKIS laiku nebuvo paskelbtas kito mėnesio organizuojamų mokymo kursų grafikas ir (arba) jo keitimai (sankcijos dydis – 1 proc. skirtos paramos sumos);

72.3. per 10 darbo dienų nuo mokymo kursų pabaigos į ŽMIKIS nebuvo suvesti duomenys apie įvykusius mokymo kursus (sankcijos dydis – 0,5 proc. skirtos paramos sumos);

72.4. pareiškėjas projekto įgyvendinimo metais nevykdė įsipareigojimo parengti kasmet ne mažiau kaip po vieną informacinį straipsnį, publikuojamą savo interneto puslapyje ir (arba) kituose interneto portaluose, apie įgyvendinamą projektą (sankcijos dydis – 1 proc. skirtos paramos sumos);

72.5. apmokyta unikalių galutinių naudos gavėjų mažiau, nei nurodyta paramos paraiškoje (sankcijos dydis priklauso nuo skirtų balų: jeigu buvo skirta 10 balų, 1 proc. skirtos paramos sumos, jeigu skirta 15 balų, 2 proc. skirtos paramos sumos, jeigu skirta 20 balų, 3 proc. skirtos paramos sumos);

72.6. Žemės ūkio agentūra atlieka vykdomų mokymų kokybės vertinimą pagal Žemės ūkio agentūros direktoriaus nustatytą ir su Ministerija suderintą tvarką. Mokymų kokybės vertinimas apima: mokymų organizavimo, mokymo įstaigų turimų žmogiškųjų ir materialiųjų išteklių, mokomosios medžiagos atitikties mokymo programos planui vertinimą, mokymo kursų dalyvių apklausų vykdymą, išvadų, pastabų bei pasiūlymų pateikimą. Nustačiusi vykdomų mokymų kokybės neatitikčių, apie tai per 5 darbo dienas informuoja Mokėjimo agentūrą. Nustačius reikšmingų mokymo programos vykdymo trūkumų, sankcijos dydis – 1 proc. skirtos paramos sumos;

72.7. neorganizuojami mokymai pagal mokymo programas, parengtas pagal Taisyklių 29.5.1 papunktyje nurodyta tvarka patvirtintas prioritetines mokymo temas, jeigu už tai gauta atrankos balų (sankcijos dydis – 1 proc. skirtos paramos sumos); 

72.8. mažiau kaip 50 proc. unikalių galutinių naudos gavėjų yra žemės ūkio, maisto ūkio ir miškų ūkio veikla užsiimantys asmenys, įregistravę valdą Lietuvos Respublikos žemės ūkio ir kaimo verslo registre ne daugiau kaip prieš trejus metus iki paraiškos pateikimo dienos, jeigu už tai skirta atrankos balų (sankcijos dydis – 1 proc. skirtos paramos sumos).

73. Pagal šias taisykles suteikta neteisėta ir nesuderinama parama grąžinama Administravimo taisyklėse nustatyta tvarka.

74. Grąžintinos lėšos administruojamos Administravimo taisyklėse nustatyta tvarka.

 

XV SKYRIUS

BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

75. Visa Europos Komisijai pateikta informacija saugoma Administravimo taisyklėse nustatyta tvarka.

76. Projektų įgyvendinimo laikotarpiu priežiūra ir tikrinimas, apskundimas bei skundų nagrinėjimas atliekamas Administravimo taisyklių nustatyta tvarka.

77. Mokėjimo agentūra privalo ne trumpiau kaip 10 metų nuo individualios nereikšmingos (de minimis) pagalbos pagal intervencinę priemonę išmokėjimo dienos saugoti visą su paramos paraiška ir nereikšmingos (de minimis) pagalbos teikimu susijusią informaciją ir dokumentus.

78. De minimis galutinis naudos gavėjas privalo ne trumpiau kaip 10 metų nuo paramos suteikimo dienos saugoti visą su paramos paraiška ir suteikta parama susijusią informaciją ir dokumentus.

______________________