aotd zenklas

 

Antrojo operatyvinių tarnybų departamento

prie krašto apsaugos ministerijos

DIREKTORIUS

 

 

ĮSAKYMAS

DĖL ANTROJO OPERATYVINIŲ TARNYBŲ DEPARTAMENTO PRIE KRAŠTO APSAUGOS MINISTERIJOS DIREKTORIAUS 2015 M. KOVO 30 D. ĮSAKYMO NR. V-20 „DĖL ANTROJO OPERATYVINIŲ TARNYBŲ DEPARTAMENTO PRIE KRAŠTO APSAUGOS MINISTERIJOS MAŽOS VERTĖS VIEŠŲJŲ PIRKIMŲ, ATLIEKAMŲ GYNYBOS IR SAUGUMO SRITYJE, TAISYKLIŲ TVIRTINIMO“ PAKEITIMO

 

2020 m. balandžio 7 d. Nr. V-29

Vilnius

 

 

1. P a k e i č i u  Antrojo operatyvinių tarnybų departamento prie Krašto apsaugos ministerijos mažos vertės viešųjų pirkimų, atliekamų gynybos ir saugumo srityje, taisykles, patvirtintas Antrojo operatyvinių tarnybų departamento prie Krašto apsaugos ministerijos direktoriaus 2015 m. kovo 30 d. įsakymu Nr. V-20 „Dėl Antrojo operatyvinių tarnybų departamento prie Krašto apsaugos ministerijos mažos vertės viešųjų pirkimų, atliekamų gynybos ir saugumo srityje, taisyklių tvirtinimo“, ir išdėstau jas nauja redakcija (pridedama).

2. Į s a k a u Antrojo operatyvinių tarnybų departamento prie Krašto apsaugos ministerijos padaliniui, atsakingam už dokumentų valdymą, paskelbti šį įsakymą Teisės aktų registre.

 

 

 

 

Direktorius                                                                                          plk. Remigijus Baltrėnas

 

 

PATVIRTINTA

Antrojo operatyvinių tarnybų departamento

prie Krašto apsaugos ministerijos direktoriaus

2015 m. kovo 30 d. įsakymu Nr. V-20

(Antrojo operatyvinių tarnybų departamento

prie Krašto apsaugos ministerijos direktoriaus

2020 m. balandžio 7 d. įsakymo Nr. V-29 redakcija)

 

 

ANTROJO OPERATYVINIŲ TARNYBŲ DEPARTAMENTO

prie Krašto apsaugos ministerijos

MAŽOS VERTĖS VIEŠŲJŲ PIRKIMŲ, ATLIEKAMŲ GYNYBOS IR SAUGUMO SRITYJE, TAISYKLĖS

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Šios Antrojo operatyvinių tarnybų departamento prie Krašto apsaugos ministerijos mažos vertės viešųjų pirkimų, atliekamų gynybos ir saugumo srityje, taisyklės (toliau – Taisyklės) reglamentuoja Antrojo operatyvinių tarnybų departamento prie Krašto apsaugos ministerijos (toliau – Perkančioji organizacija) prekių, paslaugų ar darbų mažos vertės viešųjų pirkimų, atliekamų gynybos ir saugumo srityje (toliau – mažos vertės pirkimai), vykdymo tvarką, pirkimo būdus, pirkimo dokumentų rengimo ir teikimo tiekėjams reikalavimus, pirkimo procedūrų atlikimo ir ginčų nagrinėjimo tvarką.

2. Taisyklės parengtos vadovaujantis Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų, atliekamų gynybos ir saugumo srityje, įstatymu (toliau – VPGSĮ) ir kitais pirkimus reglamentuojančiais teisės aktais.

3. Atlikdama mažos vertės pirkimus, Perkančioji organizacija vadovaujasi Taisyklėmis, VPGSĮ, Lietuvos Respublikos valstybės ir tarnybos paslapčių įstatymu (toliau – Valstybės ir tarnybos paslapčių įstatymas), Lietuvos Respublikos civiliniu kodeksu, Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymu (toliau – VPĮ), kitais įstatymais ir juos įgyvendinančiais teisės aktais.

4. Pasikeitus Taisyklėse minimiems teisės aktams, taikomos tų teisės aktų nuostatos iškart nuo jų įsigaliojimo, nepriklausomai nuo Taisyklių nuostatų.

5. Mažos vertės pirkimai atliekami laikantis lygiateisiškumo, nediskriminavimo, skaidrumo principų, konfidencialumo ir nešališkumo bei VPGSĮ I skyriaus (išskyrus minėto skyriaus 12 straipsnį), 33, 34 (išskyrus šio straipsnio 1 dalį), 35, 36, 37, 40, 43, 47, 48 straipsnių, 52 straipsnio 4, 5, 6, 8 dalių ir IV skyriaus reikalavimų.

6. Mažos vertės pirkimu laikomas toks pirkimas, kai numatoma prekių ar paslaugų pirkimo vertė yra mažesnė kaip 58 000 (penkiasdešimt aštuoni tūkstančiai) eurų be pridėtinės vertės mokesčio (toliau - PVM), o darbų pirkimo vertė mažesnė kaip 145 000 (šimtas keturiasdešimt penki tūkstančiai) eurų be PVM, ir VPGSĮ 15 straipsnio 7 dalyje nurodytas pirkimas.

7. Perkančiosios organizacijos vykdomuose mažos vertės pirkimuose turi teisę dalyvauti fiziniai asmenys, privatūs juridiniai asmenys, viešieji juridiniai asmenys, kitos organizacijos ar jų padaliniai ar tokių asmenų grupės. Pasiūlymui pateikti ūkio subjektų grupė neprivalo įsteigti juridinio asmens. Perkančioji organizacija gali reikalauti, kad, ūkio subjektų grupės pasiūlymą pripažinus geriausiu ir Perkančiajai organizacijai pasiūlius pasirašyti viešojo pirkimo – pardavimo sutartį (toliau – pirkimo sutartis), ši ūkio subjektų grupė įgytų tam tikrą teisinę formą, jei tai yra būtina siekiant tinkamai įvykdyti pirkimo sutartį.

8. Mažos vertės pirkimų pradžią ir pabaigą reglamentuoja VPGSĮ 8 straipsnis.

9. Perkančioji organizacija bet kuriuo metu iki pirkimo sutarties sudarymo turi teisę nutraukti pirkimo procedūras, jeigu atsirado aplinkybių, kurių nebuvo galima numatyti iki pirkimo pradžios (perkamas objektas tapo nereikalingas, pasikeitė reikalavimai objektui, nėra lėšų apmokėjimui ir pan.) ir privalo tai padaryti, jeigu buvo pažeisti VPGSĮ 6 straipsnio 1 dalyje nustatyti principai ir šios padėties negalima ištaisyti.

10. Perkančioji organizacija privalo užtikrinti įslaptintos informacijos apsaugą, vadovaudamasi Lietuvos Respublikos teisės aktais, taip pat, kai pirkimo procedūrų ar pirkimo sutarties vykdymo metu bus naudojama ar sukuriama įslaptinta informacija, Perkančioji organizacija privalo laikytis įslaptintų sandorių saugumui keliamų reikalavimų, įtvirtintų Valstybės ir tarnybos paslapčių įstatymo VII skirsnyje.

11. Jei pirkimo procedūrų metu nebus naudojama ar sukuriama įslaptinta informacija, pirkimas gali būti vykdomas naudojantis Centrinės viešųjų pirkimų informacinės sistemos (toliau – CVP IS) priemonėmis.

12. Jei pirkimo procedūrų metu naudojama ar sukuriama įslaptinta informacija, tokiu atveju CVP IS priemonėmis gali būti paskelbta tik ta informacija, kuri nėra įslaptinta.

13. Taisyklėse vartojamos sąvokos atitinka VPGSĮ, VPĮ ir Valstybės ir tarnybos paslapčių įstatyme vartojamas sąvokas.

 

II SKYRIUS

MAŽOS VERTĖS PIRKIMŲ PROCEDŪRŲ VYKDYtojai

 

14. Perkančiosios organizacijos mažos vertės pirkimus vykdo Perkančiosios organizacijos vadovo įsakymu sudaryta Antrojo operatyvinių tarnybų departamento prie Krašto apsaugos ministerijos viešųjų pirkimų komisija (toliau – Komisija) arba paskirtas pirkimo vykdytojas.

15. Tuo pačiu metu atliekamiems keliems mažos vertės pirkimams gali būti sudarytos kelios Komisijos ar paskirti keli pirkimo vykdytojai.

16. Komisija ir pirkimo vykdytojas sprendimus priima savarankiškai. Mažos vertės pirkimus vykdantys Komisijos nariai ir pirkimo vykdytojai turi būti pasirašę nešališkumo deklaraciją ir konfidencialumo pasižadėjimą. Komisija ir pirkimo vykdytojas veikia Perkančiosios organizacijos vardu pagal suteiktus įgaliojimus.

17. Tuo atveju, jei mažos vertės pirkimą atlieka pirkimo vykdytojas, nustatęs laimėjusį pasiūlymą, pirkimo vykdytojas užpildo Tiekėjų atrankos pažymą (priedas) ir suderina su Perkančiosios organizacijos vadovu ar jo įgaliotu asmeniu.

 

III SKYRIUS

MAŽOS VERTĖS PIRKIMŲ BŪDAI, JŲ PASIRINKIMO SĄLYGOS

 

18. Perkančioji organizacija nustato šiuos mažos vertės pirkimų vykdymo būdus:

18.1. Mažos vertės atviras konkursas;

18.2. Mažos vertės ribotas konkursas;

18.3. Mažos vertės skelbiamos derybos;

18.4. Mažos vertės apklausa.

19. Mažos vertės atviras konkursas – tai mažos vertės pirkimo būdas, kai apie pirkimą skelbiama viešai, o pasiūlymus mažos vertės atviram konkursui pateikti gali visi pirkimu suinteresuoti tiekėjai. Mažos vertės atviras konkursas gali būti vykdomas tik tuo atveju, kai pirkimo procedūrų metu nebus naudojama ar sukuriama įslaptinta informacija. Mažos vertės atvirą konkursą gali vykdyti tiek Komisija, tiek pirkimo vykdytojas.

20. Mažos vertės ribotas konkursas – tai mažos vertės pirkimo būdas, kai apie pirkimą skelbiama viešai, o paraiškas dalyvauti mažos vertės ribotame konkurse pateikti gali visi pirkimu suinteresuoti tiekėjai. Mažos vertės ribotas konkursas gali būti vykdomas visais atvejais. Mažos vertės ribotą konkursą gali vykdyti tiek Komisija, tiek pirkimo vykdytojas.

21. Mažos vertės skelbiamos derybos – tai mažos vertės pirkimo būdas, kai apie pirkimą skelbiama viešai, o Perkančioji organizacija kviečia pasirinktus kandidatus pateikti pasiūlymus ir su atrinktu vienu dalyviu ar keliais iš jų derasi dėl pirkimo sutarties sąlygų. Mažos vertės skelbiamos derybos gali būti vykdomos visais atvejais. Mažos vertės skelbiamas derybas gali vykdyti tik Komisija.

22. Mažos vertės apklausa – mažos vertės pirkimo būdas, kai apie pirkimą viešai neskelbiama, o Perkančioji organizacija savo nuožiūra kviečia jos pasirinktus tiekėjus ar pasirinktą tiekėją. Mažos vertės apklausą Perkančioji organizacija gali vykdyti, jeigu yra bent viena iš šių sąlygų:

22.1. pirkimo vertė neviršija 7 000 eurų (be pridėtinės vertės mokesčio (toliau – PVM);

22.2. paskelbus mažos vertės atvirą konkursą, mažos vertės ribotą konkursą ar mažos vertės skelbiamas derybas iš viso nebuvo gauta arba nebuvo gauta nė vieno tinkamo (atitinkančio keliamus reikalavimus, kurie būtini Perkančiosios organizacijos poreikiams patenkinti) pasiūlymo arba paraiškos, jeigu šiuo pagrindu pasirinkus mažos vertės apklausos būdą iš esmės nepakeičiamos pradinės pirkimo sutarties sąlygos;

22.3. mažos vertės atviram konkursui, mažos vertės ribotam konkursui ar mažos vertės skelbiamoms deryboms pateiktuose pasiūlymuose buvo nurodytos Perkančiajai organizacijai nepriimtinos kainos, o pirkimo sąlygos iš esmės nekeičiamos, ir į mažos vertės apklausą kviečiami visi pasiūlymus pateikę dalyviai, atitinkantys Perkančiosios organizacijos pirkimo dokumentuose nustatytus minimalius kvalifikacinius ir pasiūlymų pateikimo reikalavimus;

22.4. dėl krizės susidarius ekstremaliajai situacijai mažos vertės atviro konkurso, mažos vertės riboto konkurso ar mažos vertės skelbiamų derybų Taisyklėse nustatytų terminų laikytis neįmanoma;

22.5. neišvengiamai mažos vertės pirkimą būtina atlikti ypač skubiai, kai dėl įvykių, kurių Perkančioji organizacija negalėjo numatyti, neįmanoma atlikti mažos vertės pirkimo mažos vertės atviro konkurso, mažos vertės riboto konkurso arba mažos vertės skelbiamų derybų būdu laikantis Taisyklėse nustatytų terminų. Aplinkybės, kuriomis pateisinama ypatinga skuba, jokiu būdu negali priklausyti nuo Perkančiosios organizacijos;

22.6. dėl techninių priežasčių arba dėl priežasčių, susijusių su išimtinių teisių apsauga, pirkimo sutartis gali būti sudaroma tik su konkrečiu tiekėju.

22.7. perkamos prekės ar paslaugos reikalingos tik mokslinių tyrimų ir eksperimentinės plėtros tikslais, jeigu nesiekiama gauti pelno arba padengti mokslinių tyrimų ir eksperimentinės plėtros išlaidų su sąlyga, kad toks pirkimas neribos konkurencijos vėlesniuose tokiuose pirkimuose;

22.8. pirkimo sutarties pagrindu su tuo pačiu tiekėju yra sudaroma papildoma pirkimo sutartis, kuria siekiama iš dalies pakeisti pradinėje pirkimo sutartyje numatytų tiekiamų ar įdiegiamų prekių asortimentą arba padidinti jų kiekį, jeigu pakeitus tiekėją Perkančiajai organizacijai reikėtų įsigyti kitokių techninių savybių turinčių prekių, ir dėl to atsirastų nesuderinamumas arba kiltų pernelyg didelių techninių eksploatavimo ir priežiūros sunkumų. Tokių pirkimo sutarčių, kaip ir pasikartojančių papildomų pirkimo sutarčių, trukmė negali būti ilgesnė kaip 5 metai skaičiuojant nuo pradinės pirkimo sutarties sudarymo momento, išskyrus išskirtines aplinkybes, nustatytas atsižvelgiant į numatomą bet kokio pristatyto objekto, įrenginio arba sistemos naudojimo, eksploatavimo trukmę ir į techninius sunkumus, kurių gali kilti pakeitus tiekėją;

22.9. prekės kotiruojamos ir perkamos prekių rinkoje;

22.10. ypač palankiomis sąlygomis perkama iš tiekėjo, kuris yra likviduojamas, restruktūrizuojamas, bankrutuojantis, bankrutavęs ar su kreditoriais sudaręs taikos sutartį arba taikomos panašios procedūros pagal valstybės, kurioje jis registruotas, teisės aktus;

22.11. dėl aplinkybių, kurių nebuvo galima numatyti, paaiškėja, kad yra reikalingi papildomi darbai arba paslaugos, kurie nebuvo įrašyti į pradinį projektą ar sudarytą pirkimo sutartį ir kurių techniškai ar ekonomiškai neįmanoma atskirti nuo pradinės pirkimo sutarties nesukeliant didelių sunkumų perkančiajai organizacijai, arba kai tokie darbai ar paslaugos, nors ir gali būti atskirti nuo pradinės pirkimo sutarties, yra būtinai reikalingi jai užbaigti. Tokia papildomų darbų ar paslaugų pirkimo sutartis gali būti sudaroma tik su tuo tiekėju, su kuriuo buvo sudaryta pradinė pirkimo sutartis, o visų kitų papildomai sudarytų pirkimo sutarčių kaina neturėtų būti didesnė kaip 50 procentų pagrindinės pirkimo sutarties vertės;

22.12. perkant iš to paties tiekėjo naujas paslaugas ar darbus, panašius į tuos, kokie buvo pirkti pagal ankstesnę pirkimo sutartį, jeigu ankstesnioji pirkimo sutartis buvo sudaryta mažos vertės atviro konkurso, mažos vertės riboto konkurso ar mažos vertės skelbiamų derybų būdu, kuriuos skelbiant buvo atsižvelgta į tokių papildomų pirkimų vertę, apie galimybę pirkti papildomai buvo nurodyta skelbime apie pirkimą, o visi minimi pirkimai yra skirti tam pačiam projektui įgyvendinti. Papildomų pirkimų metu sudaromų pirkimo sutarčių trukmė negali būti ilgesnė kaip 5 metai skaičiuojant nuo pradinės pirkimo sutarties sudarymo momento, išskyrus išskirtinius atvejus, nustatytus atsižvelgiant į objekto, įrenginio ar sistemos naudojimo, eksploatavimo trukmę ir į techninius sunkumus, kurių gali kilti pakeitus tiekėją;

22.13. oro ar jūrų transporto paslaugos kitoje valstybėje narėje ar trečiojoje valstybėje dislokuojamų ar dislokuotų Lietuvos kariuomenės karinių vienetų ar saugumo pajėgų reikmėms gali būti perkamos mažos vertės apklausos būdu, kai Perkančioji organizacija turi šias paslaugas pirkti iš tiekėjų, kurie nustato tokią trumpą savo pasiūlymų galiojimo trukmę, kad būtų neįmanoma jų nupirkti mažos vertės atviro konkurso, mažos vertės riboto konkurso ar mažos vertės skelbiamų derybų būdu laikantis Taisyklėse nustatytų terminų;

22.14. yra trumpalaikės ypač palankios sąlygos, leidžiančios reikalingas prekes įsigyti už daug mažesnę negu rinkos kainą;

22.15. perkama naudojant reprezentacinėms išlaidoms skirtas lėšas;

22.16. perkamos viešbučių, restoranų ar mokymo paslaugos.

23. Mažos vertės apklausą gali vykdyti tiek Komisija, tiek pirkimo vykdytojas.

 

IV SKYRIUS

MAŽOS VERTĖS ATVIRAS KONKURSAS

 

24. Vykdant mažos vertės atvirą konkursą dalyvių skaičius neribojamas.

25. Mažos vertės atvirame konkurse derybos tarp Perkančiosios organizacijos ir dalyvių yra draudžiamos.

26. Mažos vertės atvirame konkurse Perkančioji organizacija vertina visų dalyvių, atitinkančių minimalius kvalifikacijos reikalavimus, pasiūlymus, kurie yra pateikti pagal pirkimo dokumentuose nustatytus reikalavimus.

27. Mažos vertės atviram konkursui netaikomas Taisyklių XII skyrius „Reikalavimai paraiškų pateikimui ir vertinimui“.

28. Tiekėjai dokumentus, pagrindžiančius jų atitiktį kvalifikaciniams reikalavimams, pateikia kartu su pasiūlymu.

29. Pasiūlymų pateikimo terminas, kai vykdomas mažos vertės atviras konkursas negali būti trumpesnis kaip 7 darbo dienos nuo pranešimo apie pirkimą paskelbimo CVP IS.

30. Mažos vertės atviro konkurso atveju vokų su pasiūlymais atplėšimo procedūroje turi teisę dalyvauti visi dalyviai ar jų atstovai, išskyrus atvejį, kai pasiūlymai teikiami CVP IS priemonėmis. Jei pasiūlymus prašoma pateikti CVP IS priemonėmis, pradinio susipažinimo su pasiūlymais procedūra atliekama nedalyvaujant pasiūlymus pateikusiems dalyviams (jų atstovams), o informacija apie šią procedūrą dalyviams siunčiama CVP IS priemonėmis.

 

V SKYRIUS

Mažos vertės ribotas konkursas

 

31. Vykdant mažos vertės ribotą konkursą vadovaujamasi VPGSĮ 21 straipsnio nuostatomis, išskyrus VPGSĮ 21 straipsnio 6, 7 ir 9 dalimis.

32. Perkančioji organizacija gali nevykdyti kvalifikacinės atrankos, o pasiūlymus pateikti kviesti visus minimalius kvalifikacinius reikalavimus atitinkančius kandidatus.

33. Jei Perkančioji organizacija nusprendžia riboti dalyvių skaičių, ji vykdo kvalifikacinę atranką, o pirkimo dokumentuose nustato kvalifikacinės atrankos kriterijus.

34. Perkančioji organizacija, esant objektyvioms aplinkybėms, turi teisę nustatyti mažesnį kviečiamų pateikti pasiūlymus kandidatų skaičių, nei tas, kuris numatytas VPGSĮ 21 straipsnio 1 dalyje, tačiau šis skaičius negali būti mažesnis kaip du. Ši nuostata yra taikoma kartu su VPGSĮ 21 straipsnio 2 dalies nuostatomis.

35. Paraiškų priėmimo terminas negali būti trumpesnis kaip 7 darbo dienos nuo pranešimo paskelbimo CVP IS ir pasiūlymų priėmimo terminas negali būti trumpesnis kaip 7 darbo dienos nuo pranešimo paskelbimo CVP IS (jei taikoma) arba nuo kvietimo pateikti pasiūlymą išsiuntimo dienos.

36. Mažos vertės riboto konkurso atveju vokų su pasiūlymais atplėšimo procedūroje turi teisę dalyvauti visi dalyviai ar jų atstovai, išskyrus atvejį, kai pasiūlymai teikiami CVP IS priemonėmis. Jei pasiūlymus prašoma pateikti CVP IS priemonėmis, pradinio susipažinimo su pasiūlymais procedūra atliekama nedalyvaujant pasiūlymus pateikusiems dalyviams (jų atstovams), o informacija apie šią procedūrą dalyviams siunčiama CVP IS priemonėmis.

 

VI SKYRIUS

Mažos vertės skelbiamos derybos

 

37. Vykdydama pirkimą mažos vertės skelbiamų derybų būdu, Perkančioji organizacija pranešime apie pirkimą nurodo objektyvius ir nediskriminacinius kriterijus ir taisykles, kurias ji ketina taikyti atrinkdama kandidatus ir mažiausią, o jeigu reikia (vykdoma kvalifikacinė atranka) – didžiausią kviečiamų kandidatų skaičių.

38. Mažos vertės skelbiamos derybos vykdomos vadovaujantis VPGSĮ 22 straipsnio 3–6 ir 10–11 dalimis.

39. Perkančioji organizacija gali nevykdyti kvalifikacinės atrankos, o pasiūlymus pateikti kviesti visus minimalius kvalifikacinius reikalavimus atitinkančius kandidatus.

40. Jei Perkančioji organizacija nusprendžia riboti dalyvių skaičių, ji vykdo kvalifikacinę atranką, o pirkimo dokumentuose nustato kvalifikacinės atrankos kriterijus.

41. Perkančioji organizacija, esant objektyvioms aplinkybėms, turi teisę nustatyti mažesnį kviečiamų pateikti pasiūlymus kandidatų skaičių, nei tas, kuris numatytas VPGSĮ 22 straipsnio 4 dalyje, tačiau šis skaičius negali būti mažesnis kaip du. Ši nuostata yra taikoma kartu su VPGSĮ 22 straipsnio 5 dalies nuostatomis.

42. Paraiškų priėmimo terminas negali būti trumpesnis kaip 7 darbo dienos nuo pranešimo paskelbimo CVP IS ir pasiūlymų priėmimo terminas negali būti trumpesnis kaip 7 darbo dienos nuo pranešimo paskelbimo CVP IS (jei taikoma) arba nuo kvietimo pateikti pasiūlymą išsiuntimo dienos.

43. Mažos vertės skelbiamų derybų atveju vokų su galutinėmis dalyvių siūlomomis kainomis ir galutiniais techniniais duomenimis atplėšimo procedūroje turi teisę dalyvauti visi derybose dalyvavę dalyviai ar jų atstovai, išskyrus atvejį, kai galutiniai pasiūlymai teikiami CVP IS priemonėmis. Jei galutinius pasiūlymus prašoma pateikti CVP IS priemonėmis, pradinio susipažinimo su galutiniais pasiūlymais procedūra atliekama nedalyvaujant galutinius pasiūlymus pateikusiems dalyviams (jų atstovams), o informacija apie šią procedūrą dalyviams siunčiama CVP IS priemonėmis.

44. Geriausias pasiūlymas nustatomas vadovaujantis pirkimo dokumentuose nustatyta pasiūlymų vertinimo tvarka ir kriterijais pagal derybų rezultatus, užfiksuotus galutiniuose pasiūlymuose.

 

VII SKYRIUS

MAŽOS VERTĖS APKLAUSA

 

45. Mažos vertės apklausa gali būti vykdoma apklausiant vieną arba kelis tiekėjus, kai prašoma pateikti paraiškas arba pasiūlymus dalyvauti pirkime.

46. Jei pirkimo procedūrų metu nebus naudojama ar sukuriama įslaptinta informacija, kartu su kvietimu pateikiami pirkimo dokumentai ir prašoma pateikti pasiūlymus pagal Perkančiosios organizacijos pirkimo objektui keliamus reikalavimus. Šiuo atveju netaikomas Taisyklių XII skyrius „Reikalavimai paraiškų pateikimui ir vertinimui“, o tiekėjai dokumentus, pagrindžiančius jų atitiktį kvalifikaciniams reikalavimams, pateikia kartu su pasiūlymu.

47. Jei atitinkamoje rinkoje yra pakankamas potencialių tiekėjų, atitinkančių įslaptintos informacijos apsaugos reikalavimus ir turinčių įmonės patikimumą patvirtinančius pažymėjimus, skaičius, vykdant mažos vertės apklausą, yra kreipiamasi bent į tris tiekėjus. Į mažiau nei tris tiekėjus kreipiamasi, kai yra išsiaiškinama, kad rinkoje yra mažiau tiekėjų, atitinkančių įslaptintos informacijos apsaugos reikalavimus ir turinčių įmonės patikimumą patvirtinančius pažymėjimus, kurie gali tiekti reikalingas prekes, suteikti paslaugas ar atlikti darbus.

48. Kai mažos vertės apklausa vykdoma Taisyklių 22.2 arba 22.3 punkte numatytu atveju, į tiekėjus, atitinkančius Taisyklių 22.2 ir 22.3 punktuose nustatytus reikalavimus, kreipiamasi pateikti patvirtinimą apie sutikimą dalyvauti pirkime. Tokiu atveju galima nerengti pirkimo dokumentų, o kvietime pateikti patvirtinimą apie sutikimą dalyvauti pirkime nurodoma, kad pirkimo dokumentai bus mažos vertės atviro konkurso, mažos vertės riboto konkurso ar mažos vertės skelbiamų derybų pirkimo dokumentai, su būtinais pataisymais (pvz.: terminai, pasiūlymų pateikimo reikalavimai, derybų eiga).

49. Mažos vertės apklausa, kai apklausiamas tik vienas tiekėjas, gali būti vykdoma šiais atvejais:

49.1. pirkimo vertė neviršija 3 000 eurų (be PVM);

49.2. pirkimo objektą gali pateikti tik konkretus tiekėjas;

49.3. neišvengiamai mažos vertės pirkimą būtina atlikti ypač skubiai, kai dėl įvykių, kurių Perkančioji organizacija negalėjo numatyti. Aplinkybės, kuriomis pateisinama ypatinga skuba, jokiu būdu negali priklausyti nuo Perkančiosios organizacijos;

49.4. dėl techninių priežasčių arba dėl priežasčių, susijusių su išimtinių teisių apsauga, pirkimo sutartis gali būti sudaroma tik su konkrečiu tiekėju;

49.5. perkamos prekės ar paslaugos reikalingos tik mokslinių tyrimų ir eksperimentinės plėtros tikslais, jeigu nesiekiama gauti pelno arba padengti mokslinių tyrimų ir eksperimentinės plėtros išlaidų su sąlyga, kad toks pirkimas neribos konkurencijos vėlesniuose tokiuose pirkimuose;

49.6. pirkimo sutarties pagrindu su tuo pačiu tiekėju yra sudaroma papildoma pirkimo sutartis, kuria siekiama iš dalies pakeisti pradinėje pirkimo sutartyje numatytų tiekiamų ar įdiegiamų prekių asortimentą arba padidinti jų kiekį, jeigu pakeitus tiekėją Perkančiajai organizacijai reikėtų įsigyti kitokių techninių savybių turinčių prekių, ir dėl to atsirastų nesuderinamumas arba kiltų pernelyg didelių techninių eksploatavimo ir priežiūros sunkumų. Tokių pirkimo sutarčių, kaip ir pasikartojančių papildomų pirkimo sutarčių, trukmė negali būti ilgesnė kaip 5 metai skaičiuojant nuo pradinės pirkimo sutarties sudarymo momento, išskyrus išskirtines aplinkybes, nustatytas atsižvelgiant į numatomą bet kokio pristatyto objekto, įrenginio arba sistemos naudojimo, eksploatavimo trukmę ir į techninius sunkumus, kurių gali kilti pakeitus tiekėją;

49.7. prekės kotiruojamos ir perkamos prekių rinkoje;

49.8. ypač palankiomis sąlygomis perkama iš tiekėjo, kuris yra likviduojamas, restruktūrizuojamas, bankrutuojantis, bankrutavęs ar su kreditoriais sudaręs taikos sutartį arba taikomos panašios procedūros pagal valstybės, kurioje jis registruotas, teisės aktus;

49.9. dėl aplinkybių, kurių nebuvo galima numatyti, paaiškėja, kad yra reikalingi papildomi darbai arba paslaugos, kurie nebuvo įrašyti į pradinį projektą ar sudarytą pirkimo sutartį ir kurių techniškai ar ekonomiškai neįmanoma atskirti nuo pradinės pirkimo sutarties nesukeliant didelių sunkumų perkančiajai organizacijai, arba kai tokie darbai ar paslaugos, nors ir gali būti atskirti nuo pradinės pirkimo sutarties, yra būtinai reikalingi jai užbaigti. Tokia papildomų darbų ar paslaugų pirkimo sutartis gali būti sudaroma tik su tuo tiekėju, su kuriuo buvo sudaryta pradinė pirkimo sutartis, o visų kitų papildomai sudarytų pirkimo sutarčių kaina neturėtų būti didesnė kaip 50 procentų pagrindinės pirkimo sutarties vertės;

49.10. perkant iš to paties tiekėjo naujas paslaugas ar darbus, panašius į tuos, kokie buvo pirkti pagal ankstesnę pirkimo sutartį, jeigu ankstesnioji pirkimo sutartis buvo sudaryta mažos vertės atviro konkurso, mažos vertės riboto konkurso ar mažos vertės skelbiamų derybų būdu, kuriuos skelbiant buvo atsižvelgta į tokių papildomų pirkimų vertę, apie galimybę pirkti papildomai buvo nurodyta skelbime apie pirkimą, o visi minimi pirkimai yra skirti tam pačiam projektui įgyvendinti. Papildomų pirkimų metu sudaromų pirkimo sutarčių trukmė negali būti ilgesnė kaip 5 metai skaičiuojant nuo pradinės pirkimo sutarties sudarymo momento, išskyrus išskirtinius atvejus, nustatytus atsižvelgiant į objekto, įrenginio ar sistemos naudojimo, eksploatavimo trukmę ir į techninius sunkumus, kurių gali kilti pakeitus tiekėją;

49.11. oro ar jūrų transporto paslaugos kitoje valstybėje narėje ar trečiojoje valstybėje dislokuojamų ar dislokuotų Lietuvos kariuomenės karinių vienetų ar saugumo pajėgų reikmėms;

49.12. yra trumpalaikės ypač palankios sąlygos, leidžiančios reikalingas prekes įsigyti už daug mažesnę negu rinkos kainą;

49.13. perkama naudojant reprezentacinėms išlaidoms skirtas lėšas;

49.14. perkamos viešbučių, restoranų ar mokymo paslaugos.

50. Mažos vertės apklausos atveju Perkančioji organizacija gali nustatyti kitokias taisykles pasiūlymų pateikimui, nagrinėjimui ir vertinimui, nei nustatyti Taisyklių XIII skyriuje „Reikalavimai pasiūlymų pateikimui, nagrinėjimui ir vertinimui“, tačiau bet kokiu atveju, turi būti užtikrinamas VPGSĮ 6 straipsnyje įtvirtintų principų laikymasis.

51. Vykdant mažos vertės pirkimą apklausos būdu, su dalyviais dėl pasiūlymų turinio gali būti vykdomos derybos, tačiau tai turi būti nurodyta pirkimo dokumentuose. Derybos vykdomos vadovaujantis VPGSĮ 22 straipsnio 12 dalimi, o geriausias pasiūlymas nustatomas vadovaujantis pirkimo dokumentuose nustatyta pasiūlymų vertinimo tvarka ir kriterijais pagal derybų rezultatus, užfiksuotus galutiniuose pasiūlymuose.

52. Vykdant mažos vertės apklausą paraiškų/ pasiūlymų dalyvauti pirkime pateikimo terminas turi būti proporcingas pirkimo dokumentuose nustatytiems kvalifikacijos reikalavimams ir protingas, kad rūpestingas ir atidus tiekėjas galėtų išnagrinėti pirkimo dokumentus bei parengti ir pateikti pasiūlymą bei negali būti trumpesnis kaip 3 darbo dienos nuo kvietimo išsiuntimo dienos.

53. Mažos vertės apklausos atveju vokų su pasiūlymais (tuo atveju, jeigu numatytos derybos – vokų su galutinėmis dalyvių siūlomomis kainomis ir galutiniais techniniais duomenimis) atplėšimo procedūroje turi teisę dalyvauti visi dalyviai ar jų atstovai, išskyrus atvejį, kai pasiūlymai teikiami CVP IS priemonėmis. Jei pasiūlymus prašoma pateikti CVP IS priemonėmis, pradinio susipažinimo su pasiūlymais (tuo atveju, jeigu numatytos derybos – vokų su galutiniais pasiūlymais) procedūra atliekama nedalyvaujant pasiūlymus pateikusiems dalyviams (jų atstovams), o informacija apie šią procedūrą dalyviams siunčiama CVP IS priemonėmis.

 

VIII SKYRIUS

PRANEŠIMAI DĖL MAŽOS VERTĖS PIRKIMŲ

 

54. Perkančioji organizacija apie mažos vertės pirkimą skelbia, kai pirkimas yra vykdomas mažos vertės atviro konkurso, mažos vertės riboto konkurso ar mažos vertės skelbiamų derybų būdu. Skelbdama pranešimą dėl mažos vertės pirkimo Perkančioji organizacija pildo tipinę Sk-6 formą „Skelbimas apie supaprastintą mažos vertės pirkimą“.

55. Perkančioji organizacija, vykdydama pirkimą mažos vertės apklausos būdu, skelbia informacinį pranešimą apie ketinamą sudaryti pirkimo sutartį, užpildydama tipinę Sk-5 formą „Pranešimas dėl savanoriško ex ante skaidrumo”.

56. Pildydama Sk-5 ir Sk-6 tipines formas, Perkančioji organizacija vadovaujasi Viešųjų pirkimų tarnybos direktoriaus 2017 m. rugsėjo 6 d. įsakymu Nr. 1S-131 „Dėl supaprastintų viešųjų pirkimų, atliekamų gynybos ir saugumo srityje, skelbimų teikimo Viešųjų pirkimų tarnybai tvarkos ir reikalavimų skelbiamai supaprastintų viešųjų pirkimų, atliekamų gynybos ir saugumo srityje, informacijai aprašo ir supaprastintų viešųjų pirkimų skelbimų tipinių formų patvirtinimo”.

57. Perkančioji organizacija, teikdama Viešųjų pirkimų kasmetines ataskaitas, pagal AtGn-2 formą, patvirtintą Viešųjų pirkimų tarnybos direktoriaus 2019 m. birželio 19 d. įsakymu Nr. 1S-95 „Dėl Viešųjų pirkimų, atliekamų gynybos ir saugumo srityje ataskaitų rengimo ir teikimo tvarkos aprašo ir ataskaitų formų patvirtinimo“, šios formos III dalyje pateikia informaciją už visus per kalendorinius metus atliktus mažos vertės pirkimus gynybos ir saugumo srityje.

 

IX SKYRIUS

TIEKĖJŲ KVALIFIKACIJA

 

58. Nustatant reikalavimus tiekėjo kvalifikacijai vadovaujamasi VPGSĮ 33, 34, 35, 36, 37, 39, 43 straipsniais.

59. Jeigu pirkimo procedūrų metu ir (arba) pirkimo sutarties vykdymo metu kandidatams ar dalyviams numatoma pateikti įslaptintą informaciją, Perkančioji organizacija privalo pareikalauti, kad juridiniai asmenys, dalyvaujantys pirkimų procedūrose pateiktų Valstybės ir tarnybos paslapčių įstatymo nustatyta tvarka išduotą įmonės patikimumą patvirtinantį pažymėjimą ar rangovo (subrangovo) leidimą dirbti ar susipažinti su įslaptinta informacija. Perkančioji organizacija taip pat privalo pareikalauti, kad juridinis asmuo kartu su įmonės patikimumą patvirtinančiu pažymėjimu pateiktų ir darbuotojų, kurie dalyvaus vykdant pirkimo procedūras ar vykdys pirkimo sutartį, sąrašą ir kuriame būtų nurodyta su kokio slaptumo žyma žymima informacija yra suteikta teisė dirbti ar susipažinti šiems juridinio asmens darbuotojams.

 

X SKYRIUS

PIRKIMO DOKUMENTŲ RENGIMAS, PAAIŠKINIMAI, TEIKIMAS

 

60. Rengiant pirkimo dokumentus, vadovaujamasi VPGSĮ 24 straipsnio nuostatomis.

61. Perkančioji organizacija gali nepateikti visos VPGSĮ 24 straipsnio 2 dalyje numatytos informacijos, jei mano, kad ji nėra reikalinga. Jei vykdant pirkimo procedūras ir (arba) pirkimo sutartį bus atskleista įslaptinta informacija, pirkimo dokumentuose privaloma nustatyti įslaptintos informacijos apsaugos reikalavimus. Taip pat pirkimo dokumentuose nurodoma:

61.1. aukščiausia įslaptintos informacijos, kuri bus naudojama ar sukuriama pirkimo procedūrų ar pirkimo sutarties vykdymo metu, slaptumo žyma;

61.2. vieta, kur turės būti dirbama su įslaptinta informacija (Perkančiosios organizacijos ir/ arba dalyvio patalpose);

61.3. įslaptintos informacijos automatizuoto apdorojimo reikalavimai (ar tokie reikalavimai yra taikomi/ netaikomi) ir tuo atveju, kai šie reikalavimai taikomi, jų taikymo vieta (dalyvio ir/ arba Perkančiosios organizacijos patalpose);

61.4. informacija, ar bus taikoma kvalifikacinė atranka ir ribojamas pasiūlymus pateikti kviečiamų kandidatų skaičius.

62. Tuo, atveju, kai pirkimas atliekamas ne CVP IS priemonėmis, Perkančioji organizacija gali CVP IS priemonėmis skelbti pranešimą apie pirkimą, pirkimo dokumentus, kuriuos įmanoma pateikti elektroninėmis priemonėmis, įskaitant technines specifikacijas, dokumentų paaiškinimus (patikslinimus), taip pat atsakymus į tiekėjų klausimus. Jei pirkimas atliekamas CVP IS priemonėmis, Perkančioji organizacija šiame punkte minimą informaciją privalo talpinti CVP IS.

63. Perkančioji organizacija pirkimo dokumentus taip pat gali paskelbti savo interneto svetainėje. Jeigu pirkimo dokumentai neskelbtini (vykdoma mažos vertės apklausa ar jų neįmanoma paskelbti dėl techninių priežasčių), tiekėjui jie pateikiami kitomis priemonėmis – asmeniškai, registruotu laišku, elektroniniu laišku ar faksu.

64. Kai pirkimo dokumentų turinį sudaro įslaptinta informacija, Perkančioji organizacija juos pateikia tik tiems asmenims, kuriems įstatymų nustatyta tvarka išduoti leidimai dirbti ar susipažinti su įslaptinta informacija, laikantis įslaptintos informacijos apsaugos reikalavimų.

65. Pirkimo dokumentai tiekėjams turi būti teikiami nuo pranešimo apie pirkimą paskelbimo (jei buvo skelbta) ar kvietimo išsiuntimo tiekėjams dienos (tuo atveju, kai dalis pirkimo dokumentų buvo įslaptinta) iki paraiškų/ pasiūlymų pateikimo termino, nustatyto pirkimo dokumentuose, pabaigos. Pirkimo dokumentai pateikiami to paprašiusiam tiekėjui nedelsiant, bet ne vėliau kaip per 1 darbo dieną, gavus prašymą. Kai pirkimo dokumentai skelbiami CVP IS, papildomai jie gali būti neteikiami. Įslaptinti pirkimo dokumentai pateikiami kartu su kvietimu pateikti pasiūlymus.

66. Tiekėjas gali paprašyti, kad Perkančioji organizacija paaiškintų pirkimo dokumentus. Perkančioji organizacija atsako į kiekvieną tiekėjo rašytinį prašymą paaiškinti pirkimo dokumentus, jeigu prašymas gautas ne vėliau kaip prieš 3 darbo dienas iki paraiškų/ pasiūlymų pateikimo termino pabaigos. Perkančioji organizacija, atsakydama tiekėjui, kartu siunčia paaiškinimus ir visiems kitiems tiekėjams, kuriems ji pateikė pirkimo dokumentus, bet nenurodo, iš ko gavo prašymą duoti paaiškinimą. Atsakymas turi būti siunčiamas (paskelbiamas) taip, kad tiekėjas jį gautų ne vėliau kaip likus 1 darbo dienai iki paraiškų/ pasiūlymų pateikimo termino pabaigos.

67. Nesibaigus paraiškų/ pasiūlymų pateikimo terminui, Perkančioji organizacija savo iniciatyva gali paaiškinti (patikslinti) pirkimo dokumentus, tikslindama ir paskelbtą informaciją. Paaiškinimai (patikslinimai) turi būti išsiųsti (paskelbti) likus pakankamai laiko iki paraiškų/ pasiūlymų pateikimo termino pabaigos.

68. Jeigu Perkančioji organizacija rengia susitikimą su tiekėju, Perkančioji organizacija surašo šio susitikimo protokolą. Protokole fiksuojami visi šio susitikimo metu pateikti klausimai dėl pirkimo dokumentų ir atsakymai į juos. Protokolo išrašas laikomas pirkimo dokumentų paaiškinimu, kuris turi būti pateiktas tiekėjams Taisyklių 66 punkte nustatyta tvarka.

69. Jeigu pirkimo dokumentus paaiškinusi (patikslinusi) Perkančioji organizacija jų negali pateikti Taisyklių 66 ar 67 punkte nustatytais terminais, ji privalo pratęsti paraiškų/ pasiūlymų pateikimo terminą. Šis terminas nukeliamas protingumo kriterijų atitinkančiam laikui, per kurį tiekėjai, rengdami pirkimo paraiškas/ pasiūlymus, galėtų atsižvelgti į šiuos paaiškinimus (patikslinimus) ir tinkamai parengti paraiškas/ pasiūlymus. Perkančioji organizacija turi atsižvelgti į tai, kad, paaiškinus (patikslinus) pirkimo dokumentus (pavyzdžiui, sumažinus tiekėjų kvalifikacijos reikalavimus), gali atsirasti naujų tiekėjų, norinčių dalyvauti pirkime, todėl paraiškų/ pasiūlymų pateikimo terminą reikėtų nustatyti tokį, kad šie tiekėjai spėtų susipažinti su pirkimo dokumentais ir parengti paraiškas/ pasiūlymus.

70. Jeigu pirkimo dokumentai skelbiami CVP IS, ten pat skelbiama apie pirkimo dokumentų paaiškinimus (patikslinimus), ir prireikus pratęsiamą paraiškų/ pasiūlymų pateikimo terminą. Jeigu pirkimo dokumentai neskelbiami CVP IS, pranešimai apie pirkimo dokumentų paaiškinimus (patikslinimus) ir prireikus termino pratęsimą išsiunčiami visiems tiekėjams, kuriems buvo pateikti pirkimo dokumentai.

 

XI SKYRIUS

TECHNINĖ SPECIFIKACIJA

 

71. Atliekant mažos vertės pirkimus, techninė specifikacija rengiama vadovaujantis VPGSĮ 40 straipsnio nuostatomis. Perkančioji organizacija gali nesivadovauti VPGSĮ 38 straipsnyje nustatytais reikalavimais, tačiau bet kuriuo atveju ji turi užtikrinti, kad būtų laikomasi VPGSĮ 6 straipsnyje nurodytų principų.

72. Jeigu kartu su paslaugomis perkamos prekės ir (ar) darbai, su prekėmis – paslaugos ir (ar) darbai, o su darbais – prekės ir (ar) paslaugos, techninėje specifikacijoje atitinkamai nustatomi reikalavimai ir kartu perkamoms prekėms, darbams ar paslaugoms.

73. Jei leidžiama pateikti alternatyvius pasiūlymus, nurodomi minimalūs reikalavimai, kuriuos šie pasiūlymai turi atitikti.

74. Galima leisti pateikti alternatyvius pasiūlymus tik tuo atveju, kai pasiūlymams vertinti taikomas ekonomiškai naudingiausio pasiūlymo vertinimo kriterijus.

75. Perkančioji organizacija negali atmesti alternatyvaus pasiūlymo remdamasi vien tik tuo pagrindu, kad jeigu pasiūlymas būtų pripažintas laimėjusiu, prekių pirkimas taptų paslaugų pirkimu arba atvirkščiai.

 

XII SKYRIUS

REIKALAVIMAI PARAIŠKŲ PATEIKIMUI IR VERTINIMUI

 

76. Paraiška turi būti pateikiama raštu ir pasirašyta tiekėjo ar jo įgalioto asmens. Jeigu pirkimas atliekamas CVP IS priemonėmis, pirkimo dokumentuose nurodoma, kad paraiškos turi būti pasirašytos saugiu elektroniniu parašu, atitinkančiu teisės aktų reikalavimus.

77. Kartu su paraiška pateikiami priedai – pirkimo sąlygose nurodyti dokumentai ar jų kopijos, įrodantys kandidato atitiktį nustatytiems kvalifikacijos reikalavimams.

78. Pirkimo dokumentuose nurodoma, ar vertinant paraiškas bus taikoma kvalifikacinė atranka ir ribojamas pasiūlymus pateikti kviečiamų kandidatų skaičius.

79. Kandidatų paraiškas vertina pirkimą atliekanti Komisija ar pirkimo vykdytojas. Vertinant kandidatų paraiškas, tikrinama kandidatų atitiktis nustatytiems minimaliems kvalifikacijos reikalavimams, įskaitant įslaptintos informacijos apsaugos reikalavimus, ir paraiškų atitiktis pirkimo dokumentuose nustatytiems reikalavimams. Jeigu kandidatas pateikė netikslius ar neišsamius duomenis apie savo kvalifikaciją, Perkančioji organizacija privalo nepažeisdama VPGSĮ 6 straipsnyje nustatytų principų prašyti kandidatą per protingą terminą šiuos duomenis papildyti arba paaiškinti.

80. Kandidatų, kurie neatitinka nustatytų minimalių kvalifikacijos reikalavimų arba jeigu kandidatas Perkančiosios organizacijos prašymu nepatikslino pateiktų netikslių ar neišsamių duomenų apie savo kvalifikaciją, paraiškos, taip pat pirkimo dokumentuose nustatytų reikalavimų neatitinkančios paraiškos yra atmetamos. Kandidato paraiška taip pat yra atmetama, jei kandidatas yra pateikęs melagingą informaciją apie atitiktį nustatytiems reikalavimams ir Perkančioji organizacija gali tai įrodyti bet kokiomis teisėtomis priemonėmis. Perkančioji organizacija priima sprendimą dėl kiekvieno paraišką pateikusio kandidato kvalifikacinių duomenų ir kiekvienam iš jų ne vėliau kaip per 3 darbo dienas raštu praneša apie šio patikrinimo rezultatus, pagrįsdama priimtus sprendimus.

 

XIII SKYRIUS

REIKALAVIMAI PASIŪLYMŲ PATEIKIMUI, NAGRINĖJIMUI IR VERTINIMUI

 

81. Nustatant reikalavimus pasiūlymų pateikimui vadovaujamasi VPGSĮ 26 straipsniu.

82. Pasiūlymai priimami laikantis pirkimo dokumentuose nurodytos tvarkos:

82.1. pavėluotai gauti vokai su pasiūlymais neatplėšiami ir grąžinami juos pateikusiems tiekėjams;

82.2. neužklijuotuose, turinčiuose mechaninių ar kitokių pažeidimų, galinčių kelti abejonių dėl pasiūlymų slaptumo, vokuose pateikti pasiūlymai nepriimami ir grąžinami juos pateikusiems tiekėjams;

82.3. jei buvo reikalaujama pasiūlymą pateikti elektroninėmis priemonėmis, o tiekėjas pasiūlymą pateikė voke, gautas vokas su pasiūlymu neatplėšiamas ir grąžinamas jį pateikusiam tiekėjui, o vertinamas elektroninėmis priemonėmis pateiktas pasiūlymas, jeigu jis buvo pateiktas.

83. Vokus su pasiūlymais atplėšia, pasiūlymus nagrinėja ir vertina pirkimą atliekanti Komisija arba pirkimo vykdytojas.

84. Vokų su pasiūlymais atplėšimo tvarką nustato VPGSĮ 32 straipsnis.

85. Pasiūlymai nagrinėjami ir vertinami konfidencialiai, nedalyvaujant pasiūlymus pateikusiems tiekėjams ar jų atstovams.

86. Nagrinėjant pasiūlymus yra tikrinama:

86.1. ar pasiūlymas atitinka pirkimo dokumentuose nustatytus pasiūlymo pateikimo reikalavimus;

86.2. ar pasiūlyto pirkimo objekto techninė specifikacija atitinka pirkimo dokumentų techninėje specifikacijoje nustatytus reikalavimus pirkimo objektui;

86.3. ar pasiūlyme nėra kainos apskaičiavimo klaidų. Radusi pasiūlyme nurodytos kainos apskaičiavimo klaidų, Perkančioji organizacija privalo paprašyti dalyvio per jos nurodytą terminą ištaisyti pasiūlyme pastebėtas aritmetines klaidas, nekeičiant vokų su pasiūlymais atplėšimo posėdžio metu paskelbtos kainos. Taisydamas pasiūlyme nurodytas aritmetines klaidas, dalyvis neturi teisės atsisakyti kainos sudėtinių dalių arba papildyti kainą naujomis dalimis. Jei dalyvis per Perkančiosios organizacijos nurodytą terminą neištaiso aritmetinių klaidų, jo pasiūlymas laikomas neatitinkančiu pirkimo dokumentuose nustatytų reikalavimų;

86.4. ar pasiūlyme nurodyta kaina nėra neįprastai maža. Perkančioji organizacija turi teisę pareikalauti, kad dalyvis pagrįstų neįprastai mažą kainą. Pasiūlyme nurodyta prekių, paslaugų ar darbų kaina laikoma neįprastai maža, jeigu ji yra 30 ir daugiau procentų mažesnė už visų tiekėjų, kurių pasiūlymai neatmesti dėl kitų priežasčių, pasiūlytų kainų aritmetinį vidurkį. Šis kriterijus netaikomas, jei vidurkis skaičiuojamas iš 2 pasiūlymų, o taip pat tais atvejais, kai pirkimo sutarties vertė neviršija 7 000 eurų (be PVM). Pirkimo dokumentuose Perkančioji organizacija gali nustatyti kitokias neįprastai mažos kainos skaičiavimo taisykles;

86.5. ar pasiūlyta kaina nėra per didelė ir (ar) nepriimtina Perkančiajai organizacijai.

87. Perkančioji organizacija gali prašyti, kad dalyviai paaiškintų savo pasiūlymus, tačiau negali prašyti, siūlyti arba leisti pakeisti pasiūlymo ar galutinio pasiūlymo, pateikto po derybų, esmės – pakeisti kainos arba padaryti kitų pakeitimų, dėl kurių pirkimo dokumentų reikalavimų neatitinkantis pasiūlymas taptų atitinkantis pirkimo dokumentų reikalavimus.

88. Jeigu tiekėjas pateikė netikslius, neišsamius kartu su pasiūlymu teikiamus pirkimo dokumentuose nurodytus dokumentus: jungtinės veiklos sutartį, tiekėjo įgaliojimą asmeniui pasirašyti paraišką ar pasiūlymą, pasiūlymo galiojimo užtikrinimą patvirtinantį dokumentą, arba jų nepateikė, Perkančioji organizacija privalo prašyti tiekėjo patikslinti, papildyti arba pateikti minėtus dokumentus per jos nustatytą protingą terminą, kuris negali būti trumpesnis kaip 3 darbo dienos nuo prašymo gavimo iš Perkančiosios organizacijos dienos. Jei dalyvis per Perkančiosios organizacijos nurodytą terminą nepatikslina, nepapildo ar nepateikia kartu su pasiūlymu teikiamų šiame punkte nurodytų dokumentų, jo pasiūlymas laikomas neatitinkančiu pirkimo dokumentuose nustatytų reikalavimų.

89. Kai pasiūlyme nurodyta kaina, išreikšta skaičiais, neatitinka kainos, nurodytos žodžiais, teisinga laikoma kaina, nurodyta žodžiais.

90. Perkančioji organizacija atmeta pasiūlymą, jeigu:

90.1. dalyvis yra pateikęs melagingą informaciją apie atitiktį nustatytiems reikalavimams ir Perkančioji organizacija gali tai įrodyti bet kokiomis teisėtomis priemonėmis;

90.2. pasiūlymas neatitinka pirkimo dokumentuose nustatytų reikalavimų;

90.3. pasiūlyto pirkimo objekto techninė specifikacija neatitinka pirkimo dokumentų techninėje specifikacijoje nustatytų reikalavimų pirkimo objektui;

90.4. buvo pasiūlyta neįprastai maža kaina ir dalyvis Perkančiosios organizacijos prašymu per Perkančiosios organizacijos nustatytą terminą nepateikė raštiško kainos sudėtinių dalių pagrindimo arba kitaip nepagrindė neįprastai mažos kainos;

90.5. dalyvis pasiūlė per didelę, Perkančiajai organizacijai nepriimtiną kainą;

90.6. dalyvis per Perkančiosios organizacijos nurodytą terminą nepaaiškino pasiūlymo arba paaiškindamas pasiūlymą pakeitė jo esmę;

90.7. yra kitų pirkimo dokumentuose nurodytų atmetimo priežasčių.

91. Jei Taisyklėse numatytais atvejais yra nevykdomas paraiškų pateikimo ir vertinimo etapas ir dokumentai ir kiti įrodymai, patvirtinantys tiekėjo atitiktį kvalifikacijos reikalavimams (jei tokie reikalavimai yra nustatomi), įskaitant atitiktį įslaptintos informacijos apsaugos reikalavimams, pateikiami kartu su pasiūlymu, tiekėjų kvalifikaciniai duomenys yra tikrinamai Taisyklių 79 ir 80 punktuose nustatyta tvarka, o pasiūlymai yra nagrinėjami šiame skyriuje nustatyta tvarka.

92. Išimtiniais atvejais, kuomet kvalifikacinis reikalavimas yra įslaptintas, atitikimas tokiam reikalavimui gali būti tikrinamas pasiūlymo vertinimo etape, o dalyvio, neatitinkančio keliamo kvalifikacinio reikalavimo, pasiūlymas atmetamas.

93. Neatmesti pasiūlymai yra vertinami vadovaujantis VPGSĮ 28 straipsnio 1–3 dalimis.

 

 

 

 

 

XIV SKYRIUS

PIRKIMO SUTARTIS

 

94. Komisija arba pirkimo vykdytojas, įvykdę pirkimų procedūras, parengia pirkimo sutarties projektą, jeigu jis nebuvo parengtas kaip pirkimo dokumentų sudėtinė dalis.

95. Sudarant pirkimo sutartį vadovaujamasi VPGSĮ 52 straipsnio 4, 5, 6, 8 dalių nuostatomis.

96. Perkančioji organizacija sudaryti pirkimo sutartį siūlo tam dalyviui, kurio pasiūlymas pripažintas laimėjusiu. Dalyvis sudaryti pirkimo sutartį kviečiamas raštu ir jam nurodomas laikas, iki kada reikia atvykti sudaryti pirkimo sutartį.

97. Jeigu tiekėjas, kuriam buvo pasiūlyta sudaryti pirkimo sutartį, raštu atsisako ją sudaryti arba nepateikia pirkimo dokumentuose nustatyto pirkimo sutarties įvykdymo užtikrinimo, arba jeigu tiekėjas iki Perkančiosios organizacijos nurodyto laiko neatvyksta sudaryti pirkimo sutarties arba atsisako sudaryti pirkimo sutartį pirkimo dokumentuose nustatytomis sąlygomis, arba jeigu ūkio subjektų grupė, kurios pasiūlymas pripažintas geriausiu, neįgijo Perkančiosios organizacijos reikalaujamos teisinės formos, laikoma, kad jis atsisakė sudaryti pirkimo sutartį. Tuo atveju Perkančioji organizacija siūlo sudaryti pirkimo sutartį tiekėjui, kurio pasiūlymas pagal patvirtintą pasiūlymų eilę yra pirmas po tiekėjo, atsisakiusio sudaryti pirkimo sutartį.

 

XV SKYRIUS

INFORMACIJOS TEIKIMAS

 

98. Informuojant apie pirkimo procedūros rezultatus vadovaujamasi VPGSĮ 47 straipsniu.

99. Perkančioji organizacija, Komisijos nariai, pirkimo vykdytojai ar ekspertai ir kiti asmenys, nepažeisdami įstatymų reikalavimų, ypač dėl sudarytų pirkimo sutarčių skelbimo ir informacijos, susijusios su jos teikimu kandidatams ir dalyviams, negali tretiesiems asmenims atskleisti perkančiajai organizacijai pateiktos tiekėjo informacijos, kurios konfidencialumą nurodė tiekėjas. Tokią informaciją sudaro visų pirma komercinė (gamybinė) paslaptis ir konfidencialieji pasiūlymų aspektai. Tiekėjas, teikdamas paraišką ir (ar) pasiūlymą, privalo nurodyti, kuri paraiškos ir (ar) pasiūlymo dalis ar duomenys yra konfidencialūs. Tiekėjas negali viešai skelbiamos ar visuomenei lengvai prieinamos informacijos nurodyti kaip konfidencialios. Kandidatų ar dalyvių reikalavimu Perkančioji organizacija turi juos supažindinti su kitų kandidatų paraiškomis ir (ar) dalyvių pasiūlymais, išskyrus tą informaciją, kurią kandidatas ar dalyvis nurodė kaip konfidencialią.

 

XVI SKYRIUS

BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

100. Ginčai nagrinėjami vadovaujantis VPGSĮ IV skyriaus nuostatomis.

101. Visi su mažos vertės pirkimais susiję dokumentai registruojami ir saugomi teisės aktų nustatyta tvarka.

 

_________________

 

 

 

Antrojo operatyvinių tarnybų departamento prie Krašto apsaugos ministerijos mažos vertės viešųjų pirkimų, atliekamų gynybos ir saugumo srityje, taisyklių priedas

 

TIEKĖJŲ ATRANKOS PAŽYMA

20__ m. _________ __ d.

 

1. Pirkimo objekto ar jo dalies pavadinimas ir trumpas aprašymas[1]:

 

2. Pirkimą atlieka (vardas, pavardė)

 

 

3. Teisės akto, kuriuo paskirtas pirkimo vykdytojas, data ir numeris:

 

4. AOTD vykdomų mažos vertės viešųjų pirkimų, atliekamų gynybos ir saugumo srityje, taisyklių punktas, kuriuo vadovaujantis atliekamas pirkimas:

 

5. Pasirinktas tiekėjų pasiūlymų vertinimo kriterijus (pažymėti þ):

¨   mažiausia kaina

¨   ekonominis naudingumas

6. Apklausti tiekėjai:

 

1

2

3

6.1. Pavadinimas

 

 

 

 

6.2. Adresas, telefonas, faksas ir kita informacija[2]

 

 

 

6.3. Pasiūlymą pateikusio asmens pareigos, vardas, pavardė2

 

 

 

7. Pasiūlymo pateikimo data:

 

 

 

8. Pirkimo objekto pavadinimas

Mato vnt.

 

Kiekis

Pasiūlyta kaina (su PVM[3])

Vnt. kaina

Kaina

Vnt. kaina

Kaina

Vnt. kaina

Kaina

8.1.

 

 

 

 

 

 

 

 

8.2.

 

 

 

 

 

 

 

 

8.3.

 

 

 

 

 

 

 

 

9. Bendra pasiūlymo kaina

 

 

 

 

 

 

10. Pasiūlymų eilė:

 

11. Laimėjusį pasiūlymą pateikusio tiekėjo pavadinimas:

 

12. Atmestą pasiūlymą pateikusio tiekėjo pavadinimas ir atmetimo priežastys:

 

13. Pastabos (nurodomas priimtas sprendimas dėl pirkimo sutarties sudarymo, pirkimo sutarties atidėjimo terminas, siūlymas nutraukti pirkimo procedūras ar kt.):

 

 

Pirkimo vykdytojas

 

_______________________ __________

(vardas, pavardė) (parašas)

Suderinta: (pareigos)

 

_______________________ __________

(vardas, pavardė) (parašas)

 

 



[1]  Kaip priedas prie pirkimo pažymos gali būti pridėta pirkimo objekto techninė specifikacija. Šioje skiltyje turi būti nurodytas ir perkamų prekių, paslaugų ar darbų BVPŽ kodas.

[2]  Pildomi tik tie prašomi duomenys, kurie yra žinomi.

[3]  Jeigu taikoma.