ROKIŠKIO RAJONO SAVIVALDYBĖS TARYBA

 

S P R E N D I M AS

DĖL FORMALŲJĮ ŠVIETIMĄ PAPILDANČIŲ UGDYMO PROGRAMŲ KONKURSO TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO

 

2016 m. sausio 29 d. Nr. TS-16

Rokiškis

 

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 6 straipsnio 8 punktu, Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2001 m. birželio 27 d. nutarimo Nr. 785 „Dėl Mokinio krepšelio lėšų apskaičiavimo ir paskirstymo metodikos patvirtinimo“ pakeitimo” 1.2.2. ir 9.4 papunkčiais (Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2015 m. gruodžio 23 d. nutarimo Nr. 1356 redakcija), Lietuvos Respublikos švietimo įstatymo 15 straipsnio 1 dalimi, 26 straipsnio 1, 2 dalimi, Neformaliojo vaikų švietimo koncepcija, patvirtinta Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro 2012 m. kovo 29 d. įsakymu Nr. V-554, Rokiškio rajono savivaldybės taryba nusprendžia:

1. Patvirtinti formalųjį švietimą papildančių ugdymo programų konkurso tvarkos aprašą (pridedama).

2. Pripažinti netekusiu galios Rokiškio rajono savivaldybės tarybos 2015 m. vasario 6 d. sprendimą Nr. TS-17 „Dėl Neformaliojo švietimo programų, konkurso tvarkos aprašo tvirtinimo”.

Šis sprendimas gali būti skundžiamas Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo nustatyta tvarka.

 

 

 

Savivaldybės meras                                                                                         Antanas


 

 

PATVIRTINTA

Rokiškio rajono savivaldybės tarybos

2016 m. sausio 29 d. sprendimu Nr. TS-16

 

FORMALŲJĮ ŠVIETIMĄ PAPILDANČIŲ UGDYMO PROGRAMŲ KONKURSO

TVARKOS APRAŠAS

 

I. BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Formalųjį švietimą papildančių ugdymo programų konkurso (toliau – konkursas) tvarkos aprašas skirtas savivaldybės atitinkamiems metams skirtų mokinio krepšelio lėšų paskirstymo tvarkai nustatyti.

2. Formalųjį švietimą papildančio ugdymo paskirtis (toliau – FŠPU) – pagal ilgalaikes programas sistemiškai plėsti tam tikros srities žinias, stiprinti gebėjimus ir įgūdžius ir suteikti asmeniui papildomas dalykines kompetencijas.

3. Formalųjį švietimą papildančio ugdymo programas vykdo (toliau FŠPU) neformaliojo vaikų švietimo įstaigos, vadovaudamosios Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro 2015 m. sausio 27 d. įsakymu Nr. V-48 „Dėl rekomendacijų dėl meninio formalųjį švietimą papildančio ugdymo programų rengimo ir įgyvendinimo patvirtinimo“ ir Kūno kultūros ir sporto departamento prie Lietuvos Respublikos Vyriausybės generalinio direktoriaus 2014 m. gegužės 23 d. įsakymu Nr. V-219 „Dėl sportinio ugdymo organizavimo rekomendacijų tvirtinimo”.

 

II. FORMALŲJĮ ŠVIETIMĄ PAPILDANČIŲ UGDYMO PROGRAMŲ TIKSLAS, UŽDAVINIAI, PRINCIPAI IR ĮGYVENDINIMAS

 

4. Programų paskirtis – sudaryti palankias sąlygas sistemiškai plėtoti pagal bendrojo ugdymo programas besimokančių vaikų ir jaunimo iki 19 metų (specialiųjų poreikių – iki 21 metų) muzikos, dailės, šokio, teatro ir sporto kompetencijas.

5. Programų tikslas – nuosekliai ir sistemingai ugdyti mokinių prigimtinius meninius gebėjimus ir asmenines galias, suteikti muzikos, dailės, šokio ar teatro ir bendrųjų kompetencijų, kurių reikia produktyviam dalyvavimui šiuolaikiniame kultūriniame gyvenime ir pasirenkant profesiją; sporto srityje – sistemingai gilinti ugdytinio pasirinktos sporto šakos žinias, ugdyti gebėjimus ir formuoti įgūdžius, plėtoti sporto ir bendrąsias kompetencijas, siekti didelio sportinio meistriškumo pradinio rengimo, meistriškumo ugdymo, meistriškumo tobulinimo, didelio meistriškumo etapais.

6. Programų uždaviniai:

6.1. plėtoti mokinių gebėjimus, kūrybiškumą, muzikos, dailės, šokio ar teatro raiškos įgūdžius;

6.2. ugdyti mokymuisi visą gyvenimą reikalingas dalykines ir bendrąsias kompetencijas – žinių, gebėjimų ir nuostatų visumą, priartinant programos turinį prie gyvenimo aktualijų;

6.3. užtikrinti galimybę mokiniui, atsižvelgiant į jo poreikius, iš dalies pasirinkti programos turinį.

7. Programų rengimo principai:

7.1. individualizavimo – orientuojamasi į mokinį, jo pasiekimus ir mokymosi ypatumus, individualią gabumų raidą;

7.2. šiuolaikiškumo ir dermės – derinamos tradicijos ir ugdymo naujovės;

7.3. kūrybingumo ir iniciatyvumo – ugdomas mokinių kūrybinis mąstymas, atsakomybės už savo mokymąsi prisiėmimas, taip pat meninės raiškos pasiekimų pristatymo visuomenei gebėjimai.

 

8. Mokykla informaciją apie mokykloje vykdomas formalųjį švietimą papildančio ugdymo programas, jų pasirinkimo galimybes, priėmimo sąlygas, mokamas paslaugas, mokytojų kvalifikaciją, skelbia viešai.

 

III. KONKURSO ORGANIZAVIMAS

 

9. Programų teikėjai ir vykdytojai gali būti Rokiškio rajono savivaldybės neformaliojo švietimo įstaigos, nustatyta tvarka vykdančios formalųjį švietimą papildančio ugdymo programas.

10. Formalųjį švietimą papildančių ugdymo programų teikėjai turi užpildyti konkurso paraiškos formą (1 priedas) iki einamųjų metų vasario 5 d., pateikti Rokiškio rajono savivaldybės administracijos Švietimo skyriui.

11. Konkursui pasibaigus paraiškos negrąžinamos ir saugomos vienus metus.

12. Savivaldybės administracija:

12.1. sudaro ekspertų komisiją, kuri vertina pateiktas programas pagal nustatytą vertinimo formą (2 priedas) ir teikia siūlymus savivaldybės administracijai dėl lėšų skyrimo programoms finansuoti (ekspertų grupė gali nustatyti papildomus programų vertinimo atrankos kriterijus);

12.2. vykdo programos įgyvendinimo priežiūrą ir kontrolę.

 

IV. FINANSAVIMAS

 

13. Formalųjį švietimą papildančios ugdymo programos finansuojamos iš mokinio krepšelio lėšų.

14. Mokinio krepšelio lėšos neformaliojo vaikų švietimo teikėjams skiriamos darbo užmokesčiui ir su juo susijusioms išlaidoms (socialiniam draudimui, ligos pašalpoms) kaip tikslinės lėšos nesuteikiant teisės jas naudoti kitiems nenumatytiems tikslams įgyvendinti.

 

V. ATSISKAITYMAS IR ATSKAITOMYBĖ

 

15. Projekto vykdytojai parengia dalykinę ataskaitą (3 priedas) ir iki einamųjų metų gruodžio 20 d. pateikia Rokiškio rajono savivaldybės administracijos Švietimo skyriui.

16. Apie planuojamas nepanaudoti mokinio krepšelio lėšas formalųjį švietimą papildančių ugdymo programų teikėjai informuoja Rokiškio rajono savivaldybės administracijos Finansų skyrių iki gruodžio 1 d. bei nurodo lėšų nepanaudojimo priežastis.

17. Planuojamas nepanaudoti jau gautas lėšas formalųjį švietimą papildančių ugdymo programų teikėjas grąžina savivaldybės Finansų skyriui iki gruodžio 1 d.

_________

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Formalųjį švietimą papildančių ugdymo programų konkurso tvarkos aprašo 1 priedas

 

 

FORMALŲJĮ ŠVIETIMĄ PAPILDANČIOS UGDYMO PROGRAMOS

P A R A I Š K A

 

 

1. Įstaigos pavadinimas.

2. Programos pavadinimas, KPTRR kodas.

3. Programos tikslas.

4. Programos uždaviniai.

5. Dalyviai (amžius, poreikiai).

6. Programos vykdytojų kvalifikacija.

7. Informacija apie programą:

 

Programos turinys

Kokios programos dalyvių kompetencijos bus ugdomos? Kokiais metodais, priemonėmis?

Numatomas dalyvių skaičius

Savaitinių valandų skaičius

 

 

 

 

 

8. Numatomas programos rezultatas.

9. Lėšų poreikis programai vykdyti:

darbo užmokesčiui –........tūkst. Eur;

socialinio draudimo įmokos –....tūkst. Eur.

 

 

Įstaigos vadovas (vardas, pavardė, parašas)

Vyr. buhalteris (vardas, pavardė, parašas)

 

 

Programos vykdytojas

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Formalųjį švietimą papildančių ugdymo programų konkurso tvarkos aprašo 2 priedas

 

 

 

Įstaigos pavadinimas

Programos pavadinimas, KPTRR kodas

1. Vertinimas: 3(trys) balai – taip, 2 (du) balai – nepakankamai, 1 (vienas) – ne.

Eil. Nr.

Vertinimo aspektai

Balai

1.

Programos aktualumas

 

2.

Ar programą vykdysiančios įstaigos bei programos vykdytojų kvalifikacija, patirtis, materialinė bazė yra pakankami programai įgyvendinti?

 

3.

Ar programos dalyvių kompetencijos, kurias siekiama ugdyti, atitinka dalyvių amžių, poreikius, pasirinktus metodus ir priemones?

 

4.

Ar pakankamas dalyvių (mokinių) skaičius?

 

5.

Ar lėšų poreikis adekvatus programos turiniui ir savaitinių valandų skaičiui?

 

 

Iš viso

 

 

2. Eksperto komentaras

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Eksperto vardas, pavardė, parašas

Formalųjį švietimą papildančių ugdymo programų konkurso tvarkos aprašo 3 priedas

 

 

D A L Y K I N Ė A T A S K A I T A

 

(data)

1. Programą vykdžiusi įstaiga.

2. Programos pavadinimas, KPTRR kodas.

3. Programos vykdytojas.

4. Dalyvavusių mokinių skaičius.

5. Pasiekti rezultatai.

6. Programos tęstinumas.

 

 

 

 

____________                                    ____________

 

Įstaigos vadovas                                             Parašas