kėdainių rajono savivaldybėS ADMINISTRACIJOS DIREKTORIUS

 

ĮSAKYMAS

KĖDAINIŲ RAJONO SAVIVALDYBĖS PASIRENGIMO GRIPO PANDEMIJAI PLANO tvirtinimo


2014 m. sausio 9 d. Nr. AD-1-18

Kėdainiai

 

 

Vadovaudamasis Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 29 straipsnio 8 dalies 2 punktu, 18 straipsnio 1 dalimi, Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2008 m. sausio 23 d. nutarimu Nr. 67 „Dėl Valstybinės pasirengimo gripo pandemijai programos patvirtinimo“, Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministro 2009 m. vasario 26 d. įsakymu Nr. V-141 ,,Dėl Valstybės valdymo institucijų, įstaigų, savivaldybių ir kitų asmenų pasirengimo gripo pandemijai planų (priemonių planų) rengimo rekomendacijų patvirtinimo:

1. T v i r t i n u Kėdainių rajono savivaldybės pasirengimo gripo pandemijai planą (pridedama).

2. P r i p a ž į s t u netekusiu galios Kėdainių rajono savivaldybės administracijos direktoriaus 2011 m. spalio 28 d. įsakymą Nr. AD-1-2754 ,,Dėl Kėdainių rajono savivaldybės administracijos direktoriaus 2010 m. gegužės 31 d. įsakymo Nr. AD-1-623 ,,Dėl Kėdainių rajono savivaldybės pasirengimo gripo pandemijai plano tvirtinimo“ pakeitimo“ pakeitimo“.

3. P a v e d u plano vykdymo kontrolę Kėdainių rajono savivaldybės administracijos vyr. specialistei (savivaldybės gydytojai) Ramunei Kabošienei.

4. Į p a r e i g o ju  įsakymą įteikti Kėdainių rajono savivaldybės administracijos vyr. specialistei (savivaldybės gydytojai) Ramunei Kabošienei, Kauno visuomenės sveikatos centro Kėdainių skyriaus vedėjai Onai Šulcienei.

 

 

 

Administracijos   direktorius                                                               Romualdas Gailiūnas


 

PATVIRTINTA

Kėdainių rajono savivaldybės

administracijos direktoriaus

2014 m. sausio 9 d.

įsakymu Nr. AD-1-18                       

 

KĖDAINIŲ RAJONO SAVIVALDYBĖS PASIRENGIMO GRIPO PANDEMIJAI PLANAS

 

 

I. BENDROSIOS NUOSTATOS

 

 

1. Kėdainių rajono savivaldybės pasirengimo gripo pandemijai planas (toliau – Planas) nustato būtinus veiksmus ir priemones, kurias privaloma taikyti gripo pandemijos pavojaus ir gripo pandemijos periodais Kėdainių rajono savivaldybėje.

2. Planas atnaujintas Valstybinės pasirengimo gripo pandemijai programos, patvirtintos  vadovaujantis Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2008 m. sausio 23d. nutarimu Nr. 67 (Žin., 2008m. Nr.16-554), Pasirengimo gripo pandemijai veiksmų plano pagal pandemijos etapus, patvirtinto Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministro  2009 m. vasario 12 d. įsakymu Nr. V-106 (Žin., 2009 Nr. 20-804), nuostatomis. Pasirengimo gripo pandemijai planas pagrįstas turimais duomenimis apie ankstesnes gripo pandemijas ir teoriniu modeliavimu, paremtas tam tikromis planavimo prielaidomis. 

3. Plano tikslas – numatyti priemones, galinčias stabdyti gripo viruso atmainos plitimą, sumažinti susirgimų gripu atvejų, hospitalizacijų ir mirčių skaičių, užtikrinti tarnybų, būtinų viešajam saugumui palaikyti ir visuomenės poreikiams tenkinti, funkcionavimą bei būtinų paslaugų teikimą gripo pandemijos metu ir sumažinti ekonominę ir socialinę pandemijos žalą Kėdainių rajono savivaldybės gyventojams.

4. Plano priemonės, numatytos vykdyti tarppandeminiu ir gripo pandemijos (epidemijos) pavojaus periodais, pradedamos nedelsiant vykdyti Kėdainių rajono savivaldybės administracijos direktoriui patvirtinus Planą. Šiais periodais būtina plėtoti tarpžinybinį bendradarbiavimą, siekiant užtikrinti veterinarijos ir sveikatos priežiūros įstaigų pasirengimą veiklai.

5. Plano priemonės, numatytos vykdyti pandemijos (epidemijos) laikotarpiu (6 priedas), pradedamos vykdyti nedelsiant – Lietuvoje oficialiai paskelbus gripo pandemijos pradžią. Paskelbus gripo pandemijos pradžią, Kėdainių rajono savivaldybės direktorius per savivaldybės gydytoją, o esant reikalui Ekstremalių situacijų komisiją ir/ar Ekstremalių situacijų centrą bei civilinės saugos specialistą organizuoja ir koordinuoja pasirengimo gripo pandemijai plane numatytų priemonių vykdymą;

5.1. Susiklosčius nepalankiai epidemiologinei situacijai konkrečioje įstaigoje, plane numatytos priemonės gali būti pradėtos taikyti pagal situacijos poreikį anksčiau, nelaukiant laikotarpio pradžios paskelbimo.

 

 

II. ESAMOS BŪKLĖS ANALIZĖ

 

 

6. Statistikos departamento duomenimis, Kėdainių rajone 2013 metų pradžioje gyveno 52 526 gyventojai. Gyventojų amžiaus struktūroje 65 metų ir vyresnių žmonių dalis sudaro apie 19,8 proc. visų gyventojų.

7. Lietuvoje kasmet registruojama 60 tūkst. susirgimų gripu. Daugiametis sergamumo vidurkis per paskutinius 5 metus – 80,72 atv. 10 000 gyventojų. Nuo pandemijos pradžios kiekvieną sezoną Lietuvoje registruojami 7–20 mirčių nuo gripo atvejai. Gripo epidemija Lietuvoje dažniausiai registruojama sausio – kovo mėnesiais ir trunka 2–5 savaites.  

8. Pasaulio sveikatos organizacijos duomenimis (toliau – PSO), dažniausiai per gripo epidemijas miršta vyresnio amžiaus žmonės (80 procentų visų mirčių). Lietuvoje daugiau nei 500 tūkst. gyventojų – 65 metų ir vyresni (apie 15 procentų visų gyventojų).

9. Prognozuojama, kad gripo pandemijos atveju gripu sirgs apie 15 tūkst. Kėdainių rajono gyventojų. Informacija apie prognozuojamas gripo pandemijos pasekmes Kėdainių rajone pateikiama Plano 1 ir 2 prieduose.

10. Kėdainių rajone per pastaruosius 5 metus gripu sirgo nuo 27 iki 1 615 gyventojų. Vaikai iki 18 m. sudaro apie 55 proc. sergančiųjų.

11. 2009 m. balandžio 29 d. pasaulyje paskelbtas gripo pandemijos pavojaus periodo 4 etapas ir kitą dieną – 5 etapas, 2009 m. birželio 11 d. PSO paskelbė šeštąjį gripo pandemijos grėsmės lygį. Pandemijos metu išplito naujo tipo gripo virusas, prieš kurį žmonės neturėjo imuniteto. Pandeminis gripo A(H1N1) virusas dominavo lyginant su sezoninio gripo virusais. Sunkiausiomis ligos formomis sirgo jauni žmonės. Daug daugiau žmonių susirgo virusine pneumonija, nei įprastai sezoninio gripo epidemijų metu:

11.1. Pirmasis įvežtinis (Ispanija) pandeminio gripo A(H1N1)v atvejis Kauno apskrityje patvirtintas 2009 m. liepos 23 d., pirmasis vietinis naujojo gripo A(H1N1)v atvejis – 2009 m. lapkričio 10 d. ir pirmoji nuo pandeminio gripo A(H1N1)v mirtis – 2009 m. lapkričio 18 d.

11.2. Gripo epidemija šalyje (pandemijos lygio sergamumas gripu Lietuvoje) buvo paskelbta 2009 m. lapkričio 24 d. ir tęsėsi iki 2009 m. gruodžio 21 d. Panašiu laikotarpiu gripo epidemija buvo paskelbta ir Kauno apskrities administracinėse teritorijose. Kėdainių rajone gripo epidemija paskelbta buvo 2009 m. lapkričio 18 d. ir tęsėsi iki 2009 m. gruodžio 14 d.

12. 2010 m. rugpjūčio 10 d. PSO paskelbė, kad pasaulis iš gripo pandemijos 6 etapo pereina į popandeminį laikotarpį:

12.1. šiuo metu situacija keičiasi: daugelis žmonių visose amžiaus grupėse jau įgijo tam tikrą apsauginį imunitetą naujajam gripo virusui; neberegistruojama neįprastų ir didelių gripo protrūkių vasarą nei Šiaurės, nei Pietų pusrutuliuose; cirkuliuoja ir sezoniniai AH3N2 ir B tipo virusai; pandeminio gripo viruso plitimo pobūdis keičiasi ir įgauna sezoninio gripo viruso plitimo bruožų;gripo A(H1N1) virusas gali išlikti daugelį metų; skirtingi gripo sezonai gali labai skirtis vienas nuo kito. Sergamumas gripu skirtingais metais gali labai svyruoti.

12.2. Ir popandeminiu laikotarpiu turi būti registruojami gripo A(H1N1) atvejai bei protrūkiai. Didesnė rizika sirgti sunkiomis ligos formomis, taip pat ir virusine pneumonija išliks jauniems žmonėms ir nėščiosioms.

13. Skiepijimas – efektyviausia profilaktikos priemonė, galinti apsaugoti nuo gripo ir jo komplikacijų. Europoje kasmet nuo sezoninio gripo paskiepijama daugiau kaip 20 proc. gyventojų. Kauno apskrityje, kaip ir visoje Lietuvoje, nuo sezoninio gripo pasiskiepija tik 4–6 proc. gyventojų. Pirmą kartą Lietuvoje 2007–2008 m. sezoną nuo sezoninio gripo valstybės lėšomis (2 mln. litų) buvo skiepijami rizikos grupėms priklausantys asmenys.

14. Rizikos grupių asmenų skiepijimui Kėdainių rajone 2012–2013 m. gripo sezonui buvo skirtos ir panaudotos 4103 už valstybės biudžeto lėšas įsigytos sezoninio gripo vakcinos dozės. Sezono metu paskiepyta 20,41 proc. Kėdainių rajono ASPĮ prisirašiusių vyresnių nei 65 m. amžiaus ir 66,31 proc. prisirašiusių lėtinėmis ligomis sergančių asmenų bei 56,07 proc. rajono medicinos darbuotojų.

 

 

III. SKIEPIJIMAS GRIPO VAKCINA IR ANTIVIRUSINIŲ VAISTŲ BEI ASMENS APSAUGOS PRIEMONIŲ NAUDOJIMAS

 

 

15. Skiepijimas sezonine gripo vakcina:

15.1 rizikos grupių asmenų skiepijimas sezoninio gripo vakcina – viena svarbiausių pasirengimo gripo pandemijai priemonių. Nuo sezoninio gripo, teisės aktais nustatyta tvarka, skiepijama asmens sveikatos priežiūros įstaigose.

15.2. rizikos grupių asmenis, o ypač vyresnius nei 65 metų asmenis, rekomenduojama kartu skiepyti nuo gripo ir pneumokokinės infekcijos (polisacharidine vakcina), nes gripo virusas dažnai išprovokuoja pneumokokinės infekcijos sukeltas komplikacijas. Numatytų rizikos grupių asmenys valstybės lėšomis būtų skiepijami ir polisacharidine pneumokokinės infekcijos vakcina (Nacionalinė imunoprofilaktikos 2009–2013 metų programa (Žin., 2009, Nr.40-1534);

15.3. skiepijant rizikos grupių asmenis sezoninio gripo vakcina būtina organizuoti sveikatos priežiūros specialistų mokymą bei racionaliai ir efektyviai propaguoti skiepijimo būtinumą;

15.4. atsižvelgiant į tai, kad pasiskiepijus sezoninio gripo vakcina sumažėja rizika susirgti gripu ar persirgti sunkiomis gripo formomis ir prarasti darbingumą, darbdaviai privalo užtikrinti darbuotojų paskiepijimą sezoninio gripo vakcina vadovaujantis Lietuvos respublikos sveikatos apsaugos ministro 2004 m. spalio 14 d. įsakymu Nr. V-716 ,,Dėl darbuotojų, kurie skiepijami darbdavio lėšomis, profesijų ir pareigybių sąrašo patvirtinimo“ (Žin., 2004, Nr. 155-5664).

16.Skiepijimas pandeminio gripo vakcina:     

16.1. kadangi gripo viruso antigeninė sudėtis bus pakitusi, o visi gyventojai neturės imuniteto naujajam viruso potipiui, skiepijimai pandeminio gripo vakcina atliekami pagal PSO rekomendacijas;

16.2. prioritetinės gyventojų grupės, skiepijamos pandeminio gripo vakcina, turi būti kasmet peržiūrimos ir tikslinamos;

16.3. kadangi skiepijimą pandeminio gripo vakcina tektų vykdyti gripo pandemijos metu, būtina iš anksto numatyti pandeminio gripo vakcinos laikymo, paskirstymo, transportavimo, skiepijimo, ,,šalčio grandinės“ kontrolės procedūras, vadovaujantis LR sveikatos apsaugos ministro 2009 m. birželio 23 d. įsakymu Nr. V-511 ,,Dėl Pandeminės ir prepandeminės gripo vakcinos laikymo, paskirstymo, transportavimo, skiepijimo organizavimo, skiepijimo stebėsenos tvarkos aprašo patvirtinimo“ (Žin., 2009,Nr. 83-3452);

16.4. Valstybės biudžeto lėšomis įsigyta pandeminio gripo vakcina vadovaujantis LR sveikatos apsaugos ministro 2009 m. gruodžio 3 d. įsakymu Nr. V-990 ,,Dėl gyventojų grupių, kurios prioriteto tvarka bus skiepijamos valstybės biudžeto lėšomis įsigyta pandeminio gripo vakcina, nustatymo“ (Žin., 2009, Nr. 145-6442) prioriteto tvarka bus skiepijami:

16.4.1. sveikatos priežiūros įstaigų darbuotojai;

16.4.2. visi asmenys nuo 6 mėn. amžiaus, sergantys lėtinėmis ligomis (lėtinėmis kvėpavimo sistemos, širdies ir kraujagyslių sistemos, metabolinėmis ligomis) ir asmenys, kuriems nustatyta imunodeficitinė būklė);

16.4.3. nėščios moterys.

16.5. Suskiepijus prioritetines grupes, toliau skiepijami tikslinei grupei priklausantys asmenys.         

16.6. kadangi pandeminės gripo vakcinos gamybos pajėgumai bus nepakankami, numatomi 2 scenarijai:

16.6.1. pirmas scenarijus – veiksmai paskelbus gripo pandemiją, kai pandeminės gripo vakcinos nėra;       

16.6.2. antras scenarijus – veiksmai paskelbus gripo pandemiją, kai pandeminės gripo vakcinos kiekis nepakankamas.

16.7. pandeminės gripo vakcinos nėra:

16.7.1. kadangi pandeminė gripo vakcina taps prieinama pasibaigus pirmajai, o galbūt ir antrajai pandemijos bangai, viena iš efektyvesnių priemonių bus antivirusiniai vaistai;

16.7.2.Valstybės biudžeto lėšomis įsigyti antivirusiniai vaistai gripo pandemijos metu, vadovaujantis Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministro 2006 m. rugpjūčio 8 d. įsakymu Nr. V-681 „Dėl gyventojų grupių, kurioms gripo pandemijos metu prioriteto tvarka turi būti skiriami valstybės biudžeto lėšomis įsigyti antivirusiniai vaistai, nustatymo“ (Žin., 2006, Nr. 88-3485), prioriteto tvarka bus skiriami:

16.7.2.1. medicinos pagalbą teikiantiems darbuotojams, turėjusiems ar galėjusiems turėti sąlytį su įtariamais sergant ar sergančiais pandeminiu gripu pacientais;

16.7.2.2. suaugusiems ir vyresniems nei 6 mėn. vaikams, sergantiems lėtinėmis širdies ir kraujagyslių, plaučių ligomis, metabolinėmis ar (ir) inkstų ligomis arba (ir) kuriems yra nustatyta imunodeficitinė būklė;

16.7.2.3. vyresniems nei 6 mėn. vaikams, nuolat vartojantiems aspiriną;

16.7.2.4. asmenims, slaugomiems globos ir slaugos įstaigose, bei šių įstaigų darbuotojams;              

16.7.2.5. 65 m. ir vyresniems asmenims;

16.7.2.6. darbuotojams, kuriems pasireiškė gripo požymiai (socialiniams darbuotojams ir būtinuosius poreikius užtikrinančių įstaigų – energijos (elektros ir šilumos), geriamojo vandens tiekimo, priešgaisrinės apsaugos ir gelbėjimo, policijos patrulinių tarnybų – darbuotojams.

16.7.3. Antivirusinių vaistų atsargų nepakaks arba dėl dažno šių vaistų vartojimo gripo virusas pasidarys jiems atsparus, todėl būtina vadovautis LR sveikatos apsaugos ministro 2009 m. liepos 1 d. įsakymu Nr.V-536 ,,Dėl sezoninio gripo bei gripo sukelto naujo viruso potipio (pandeminio gripo), diagnostikos, gydymo ir profilaktikos antivirusiniais vaistais metodikų patvirtinimo“ (Žin., 2009, Nr. 83-3455);

16.7.4. kilus gripo pandemijai, atsižvelgus į PSO rekomendacijas, antivirusinius vaistus tikslinga skirti sergantiems gripu, taip pat profilaktiškai asmens sveikatos priežiūros specialistams, kurie turi glaudų sąlytį su šiais ligoniais, vadovaujantis LR sveikatos apsaugos ministro 2009 m. sausio 22d. įsakymu Nr.V-31,,Dėl Antivirusinių vaistų paskirstymo ir vartojimo aprašo patvirtinimo“(Žin., 2009, Nr. 12-498);

16.8. 2009 m. lapkričio 19 d. prasidėjus gripo epidemijai (pandemija pasaulyje) šalyje, vadovaujantis LR sveikatos pasaugos ministro 2009 m. gruodžio 3 d. įsakymu Nr. V-31 ,,Dėl Antivirusinių vaistų paskirstymo ir vartojimo aprašo patvirtinimo“ pakeitimo“ (Žin., 2009, Nr.144-6409), nuspręsta antivirusinius vaistus skirti stacionarines sveikatos priežiūros paslaugas teikiančioms  įstaigoms, kuriose hospitalizuojami ligoniai dėl pandeminio gripo komplikacijų.            

16.9. pandeminės gripo vakcinos nepakanka:

16.9.1. valstybės biudžeto lėšomis įsigyta pandemine gripo vakcina, vadovaujantis LR sveikatos apsaugos ministro 2006 m. rugpjūčio 8 d. įsakymu Nr. V-680 „Dėl gyventojų grupių, kurios prioriteto tvarka bus skiepijamos valstybės biudžeto lėšomis įsigyta pandeminio gripo vakcina, nustatymo“ (Žin., 2006, Nr. 88-3484), prioriteto tvarka bus skiepijami:

16.9.1.1. medicinos pagalbą teikiantys darbuotojai, kuriems dėl darbo pobūdžio kyla ypač didelė rizika užsikrėsti pandeminiu gripu;

16.9.1.2. būtinuosius visuomenės poreikius užtikrinančių įstaigų – energijos tiekimo (elektros ir šilumos), geriamojo vandens tiekimo, priešgaisrinės apsaugos ir gelbėjimo tarnybos, policijos patrulinių tarnybų – darbuotojai ir socialiniai darbuotojai, taip pat darbuotojai, turintys didelę svarbą atskirų teritorijų tam tikrų veiklos sričių funkcionalumui;

16.9.1.3. asmenys, priimantys sprendimus dėl gripo pandemijos poveikio mažinimo priemonių, ir tų sprendimų vykdymo organizatoriai;

16.9.1.4. slaugos ir palaikomojo gydymo ligoninių arba skyrių pacientai;

16.9.1.5. asmenys, slaugomi globos ir slaugos institucijose;

16.9.1.6. suaugusieji ir vyresni nei 6 mėn. vaikai, sergantys lėtinėmis širdies ir kraujagyslių, plaučių ligomis, metabolinėmis arba (ir) inkstų ligomis arba (ir) kuriems yra nustatyta imunodeficitinė būklė;

16.9.1.7. vyresni nei 6 mėn. vaikai, nuolat vartojantys aspiriną;

16.9.1.8. moterys, kurios gripo sezono metu bus nėščios 3–9 mėn.;

16.9.1.9. 65 m. ir vyresni asmenys.

17. Paskelbus gripo pandemiją, nemedicininių asmens apsaugos priemonių naudojimas – viena pagrindinių priemonių, galinčių apsaugoti nuo infekcijos, kadangi vakcinos ir antivirusinių vaistų gali nepakakti. Asmens apsaugos priemonių naudojimą reglamentuoja Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministro 2008 m. liepos 31 d. įsakymas Nr. V-719 „Dėl Būtinųjų asmens apsaugos priemonių, skirtų apsisaugoti nuo kvėpavimo takų virusinių infekcijų, sąrašo patvirtinimo“ (Žin., 2008, Nr. 91-3655).

 

 

IV. PANDEMINIO GRIPO VAKCINŲ IR ANTIVIRUSINIŲ VAISTŲ POREIKIS

 

 

18. Kadangi antivirusiniai vaistai – svarbiausia gydymo ir apsaugos priemonė gripo pandemijos pradžioje, kol pagaminama pandeminio gripo vakcina, ir jų kiekis ribotas, nes nedaug gamintojų ir nedidelė gamybos apimtis, vadovaujantis Europos Komisijos ir Pasaulio sveikatos organizacijos rekomendacijomis, Lietuvoje kaupiamos antivirusinių vaistų atsargos, kad būtų galima jais aprūpinti iki 30 proc. gyventojų. Bendras antivirusinių vaistų (gydymo kursais) poreikis Plano 15 punkte nurodytoms gyventojų grupėms Kėdainių rajono savivaldybėje siekia 18 tūkst. gydymo kursų vienetų.

19. Už antivirusinių vaistų poreikio asmens sveikatos priežiūros įstaigoms apskaičiavimą, jų pristatymą iš Ekstremalių sveikatai situacijų centro, saugojimą, tinkamą panaudojimą ir apskaitą atsako šių įstaigų vadovai.

 

 

V. SKIEPIJIMŲ PANDEMINIO GRIPO VAKCINA ORGANIZAVIMO TVARKA

 

 

20. Už centralizuotai nupirktų vakcinų pristatymą iš LR sveikatos apsaugos ministerijos Ekstremalių sveikatai situacijų centro į Kėdainių rajoną, jų saugojimas, išdavimas ir apskaita organizuojama vadovaujantis LR sveikatos ministro 2009 m.birželio 23 d. įsakymu Nr. V-511 ,,Dėl Pandeminės ir prepandeminės vakcinos laikymo, paskirstymo, transportavimo, skiepijimo organizavimo, skiepijimo stebėsenos tvarkos aprašo patvirtinimo“ (Žin., 2009, Nr. 83-3452).       

21. Už gripo vakcinų pristatymą į asmens ir visuomenės sveikatos priežiūros įstaigas, jų saugojimą, gyventojų vakcinaciją, apskaitą ir informacijos perdavimą atsako šių įstaigų vadovai.

22. Asmens ir visuomenės sveikatos priežiūros įstaigų vadovai taip pat atsako už pasirengimą teikti papildomas būtinąsias vakcinavimo paslaugas ir jų teikimą skiepų kabinetuose, mokyklose ir kitose švietimo ir ugdymo įstaigose.

23. Mokyklose dirbantys visuomenės sveikatos priežiūros specialistai ir šių mokyklų administracija atsako už mokinių paskiepijimo organizavimą.

24. Plano 16 punkte išvardintų gyventojų vakcinacija vykdoma vadovaujantis Imunoprofilaktikos atlikimo taisyklėmis, patvirtintomis Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministro 2002 m. rugsėjo 23 d. įsakymu Nr. 468 (Žin., 2002, Nr. 96-4229).

25. Atsižvelgiant į tai, kad pasiskiepijus sezonine gripo vakcina sumažėja rizika susirgti gripu ar persirgti sunkiomis gripo formomis ir prarasti darbingumą, darbdaviai privalo užtikrinti darbuotojų paskiepijimą sezonine gripo vakcina vadovaujantis Sveikatos apsaugos ministro 2004 m. spalio 14 d. įsakymu Nr. V-716 „Dėl Darbuotojų, kurie skiepijami darbdavio lėšomis, profesijų ir pareigybių sąrašo patvirtinimo“ (Žin., 2004, Nr. 155-5664).

 

VI. SVEIKATOS PRIEŽIŪROS PASLAUGŲ UŽTIKRINIMAS

 

26. Gripo pandemijos (epidemijos) metu visos asmens sveikatos priežiūros įstaigos privalo užtikrinti sveikatos priežiūros paslaugų teikimą įstaigos patalpose visą parą, organizuodamos darbą pamainomis arba sudarydamos sutartis su kitomis asmens sveikatos priežiūros įstaigomis.

27. Asmens sveikatos priežiūros įstaigos medicinos pagalbą gripo pandemijos metu organizuoja vadovaudamosi Lietuvos Respublikos Sveikatos apsaugos ministro 2009 m. vasario 26 d. įsakymu Nr.V-140 „Dėl Asmens sveikatos priežiūros paslaugų teikimo kilus gripo pandemijai tvarkos aprašo patvirtinimo“(Žin. 2009, Nr.25-1000) ir patvirtintais įstaigos pasirengimo veiklai ir veiklos ekstremaliomis situacijomis planais, juose numatant įstaigos veiklą gripo pandemijos (epidemijos) metu.

28. Pirminės sveikatos priežiūros įstaigos gripo pandemijos (epidemijos) metu, įvertinusios sergamumo lygį tarp savo aptarnaujamų pacientų, turi:

28.1. užtikrinti ambulatorinių sveikatos priežiūros paslaugų teikimą pacientų namuose ne mažiau kaip 12 val. per parą, organizuodamos papildomas sveikatos priežiūros darbuotojų brigadas, aprūpindamos jas transportu ir asmeninėmis apsaugos priemonėmis;

28.2. ieškoti galimybių padidinti registratūros darbuotojų ir telefonų linijų skaičių

28.3. Gripo pandemijos metu asmenys, kurių gyvybei negresia pavojus, gali būti konsultuojami telefonu ir internetu.

28.4. pertvarkyti besikreipiančių pacientų srautus taip, kad karščiuojantys ligoniai būtų priiminėjami atskirai nuo kitų pacientų;

29. Gripo pandemijos metu VšĮ Kėdainių ligoninė, įvertinusi situaciją įstaigoje:

29.1 išrašo iš įstaigos nesunkius ligonius ir paskiria jiems ambulatorinį gydymą;

29.2. nutraukia ligonių lankymą;

29.3. pritaiko patalpas sergantiems pandeminiu gripu ar gripo komplikacijoms gydyti;

29.4. apriboja arba nutraukia planinių konsultacijų, hospitalizacijų bei chirurginių intervencijų skaičių;         

29.5. ASPĮ vadovas nustato pacientų rūšiavimo pagal ligos sunkumą tvarką;

29.6. numato papildomas vietas mirusiųjų palaikams saugoti;

29.7. užtikrina sergančiųjų pandeminiu gripu hospitalizavimą;

29.8. maksimaliai apriboja pacientų, infekuotų pandeminiu gripu, judėjimą; 

29.9. paskiepija visus darbuotojus pandemine gripo vakcina;

29.10. aprūpina darbuotojus asmeninėmis apsaugos priemonėmis;

29.11. mobilizuoja (atšaukia iš atostogų, komandiruočių ir kt.) įstaigos personalą;

29.12. parengia patalpas, skirtas psichologinei ir dvasinei pagalbai įstaigos personalui, pacientams ir jų artimiesiems teikti. 

30. Gripo pandemijos metu greitosios medicinos pagalbos tarnybos:

30.1. paskiepija visus darbuotojus gripo pandemine vakcina;

30.2. aprūpina darbuotojus asmeninėmis apsaugos priemonėmis;

30.3. mobilizuoja (atšaukia iš atostogų, komandiruočių ir kt.) įstaigos personalą;

30.4. organizuoja papildomas brigadas ir transporto priemones, skirtas sergantiems pandeminiu gripu pervežti.

31. Esant dideliam sergančiųjų skaičiui, stacionarinės sveikatos priežiūros paslaugos gali būti teikiamos specialiai šiam tikslui pritaikytose stacionarinėse socialinės priežiūros ir/ar ugdymo įstaigose, veikiančiose Kėdainių rajone. 

32. Iškilus būtinybei sveikatos priežiūros įstaigos pagal sutartis su aukštosiomis mokyklomis paslaugoms teikti gali pasitelkti studentus, juos apmokyti ir koordinuoti jų veiklą.

33. Sveikatos priežiūros paslaugų užtikrinimas gripo pandemijos metu pareikalaus papildomų žmogiškųjų, finansinių ir kitų resursų, todėl sveikatos priežiūros įstaigos turi sudaryti rezervinius fondus, kuriuose kauptų sutaupytas ir iš kitų šaltinių (Vyriausybės, Sveikatos apsaugos ministerijos, teritorinių ligonių kasų ir kt.) ekstremalių situacijų atvejais skiriamas lėšas, reikalingas įstaigos poreikiams (pandeminių gripo vakcinų, antivirusinių vaistų, asmeninės apsaugos priemonių ir kt.) užtikrinti.

34. Valstybės ir savivaldybių sveikatos priežiūros įstaigų patirta žala ir nuostoliai kompensuojami iš valstybės biudžeto vadovaujantis Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2005 m. birželio 14 d. nutarimu Nr. 641 (Žin., 2005, Nr. 75-2719) patvirtintu Kompensacijos už materialinių išteklių ir bendrosios bei specialiosios paskirties formuočių pasitelkimą mokėjimo bei valstybės paramos už patirtą žalą ir nuostolius teikimo tvarkos aprašu.                   

 

 

VII. SOCIALINIŲ IR KITŲ GYVYBIŠKAI SVARBIŲ TARNYBŲ

VEIKLOS UŽTIKRINIMAS

 

35. Gripo pandemijos (epidemijos) metu visos socialinės ir kitos gyvybiškai svarbios tarnybos (komunalinės, priešgaisrinės apsaugos, teisėsaugos ir kt.) privalo užtikrinti paslaugų teikimą,vadovaudamosi parengtais ir patvirtintais įstaigos veiklos ekstremaliomis situacijomis planais, juose numatant įstaigos veiklą gripo pandemijos metu. Pasirengimo gripo pandemijai planai turi būti parengti vadovaujantis Valstybės valdymo institucijų, įstaigų, apskričių viršininkų administracijų, savivaldybių ir kitų asmenų pasirengimo gripo pandemijai planų (priemonių planų) rengimo rekomendacijomis, patvirtintomis Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministro 2009 m. vasario 26 d. įsakymu Nr. V-141 (Žin., 2009, Nr. 27-1079).

36. Prognozuojama, kad gripo pandemijos metu ketvirtadalis gyvybiškai svarbių tarnybų darbuotojų dėl ligos negalės dirbti, todėl juos būtina paskiepyti pandemine gripo vakcina ir užtikrinti, kad darbo metu jie naudotų asmeninės apsaugos priemones (kaukę ir vienkartines pirštines).

37. Iškilus būtinybei socialinės tarnybos pagal sutartis su aukštosiomis mokyklomis paslaugoms teikti gali pasitelkti studentus, juos apmokyti ir koordinuoti jų veiklą.  

38. Gripo pandemijos metu būtina suplanuoti priemones ugdymo įstaigose. Atsakingi įstaigų vadovai privalo:

38.1. įpareigoti ikimokyklinių vaikų įstaigų, bendrojo lavinimo mokyklų atsakingus asmenis reguliariai vėdinti patalpas, ugdymui skirtas patalpas kuo dažniau valyti drėgnu būdu, reikalui esant naudoti dezinfekcines medžiagas;

38.2. nurodyti ikimokyklinių vaikų įstaigų, bendrojo lavinimo mokyklų atsakingiems asmenims vykdyti dėl ligos neatvykusių į kolektyvus vaikų ir personalo apskaitą, teikti informaciją kiekvieną dieną Kauno visuomenės sveikatos centro Kėdainių filialui;

38.3. paskirti atsakingus asmenis vykdyti higieninę epidemiologinę kontrolę įstaigose (vaikus aptarnaujančiam personalui, turinčiam peršalimo simptomų, uždrausti dirbti, užtikrinti, kad vaikai su peršalimo simptomais kuo greičiau būtų izoliuoti, o sergantys nepriimami į ugdymo įstaigas).

39. Mokyklose dirbantys visuomenės sveikatos priežiūros specialistai ir šių mokyklų administracija atsako už mokinių paskiepijimo organizavimą.

40. Suplanuoti priemones visuomeninio naudojimo įmonėse. Atsakingi įstaigų vadovai privalo:

40.1. užtikrinti higienos režimo reikalavimų vykdymą teatrų, kino teatrų patalpose, sporto salėse, klubuose, baruose, transporto priemonėse;

40.2. pagal savivaldybės administracijos sprendimą, atskiru nurodymu apriboti masinius žmonių susibūrimo renginius.

41. Suplanuoti prevencines priemones socialinės globos įstaigose. Atsakingi įstaigų vadovai privalo:

41.1. užtikrinti sergančiųjų sunkiomis gripo ir ūminėmis viršutinių kvėpavimo takų infekcijomis hospitalizaciją, remiantis gydytojų klinikinėmis ir epidemiologinėmis indikacijomis;

41.2. uždrausti dirbti globotinius aptarnaujančiam personalui, turinčiam peršalimo simptomų;

41.3. užtikrinti higienos režimo reikalavimų vykdymą globos įstaigose.

42. Gripo pandemijos metu visos socialinės ir kitos gyvybiškai svarbios tarnybos (komunalinės, priešgaisrinės apsaugos, teisėsaugos ir kt.) privalo užtikrinti paslaugų teikimą, vadovaudamosi parengtais ir patvirtintais įstaigos veiklos ekstremaliomis situacijomis planais, juose numatant įstaigos veiklą gripo pandemijos metu. Prognozuojama, kad gripo pandemijos metu ketvirtadalis gyvybiškai svarbių tarnybų darbuotojų dėl ligos negalės dirbti, todėl juos būtina paskiepyti pandemine gripo vakcina ir užtikrinti, kad darbo metu jie naudotų asmeninės apsaugos priemones (kaukę ir vienkartines pirštines).

 

 

VIII. GRIPO EPIDEMIOLOGINĖ IR EPIZOTOOLOGINĖ PRIEŽIŪRA PANDEMIJOS METU

 

43. Situacijos stebėjimas ir vertinimas tarppandeminiu ir gripo pandemijos pavojaus periodu:

43.1. Pandeminio gripo epidemiologinė priežiūra organizuojama vadovaujantis Gripo epidemiologinės priežiūros taisyklėmis, patvirtintomis Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministro 2007 m. balandžio 20 d. Nr. V-282 ( Žin., 2007, Nr. 48-1864).

43.2. Gripo epidemiologinė priežiūra, paremta pasirinktine klinikine-virusologine diagnostika, užtikrina sistemingą virusologinę gripo ir ŪVKTI diagnostiką, susieja klinikinius ir virusologinius gripo duomenis, užtikrina, kad sergamumo duomenys atspindėtų situaciją visoje šalies teritorijoje, šioje diagnostikoje dalyvauja 12 dviejų Kauno miesto ASPĮ bendrosios praktikos, vaikų ligų ir vidaus ligų gydytojų, ji vykdoma visus metus.

43.3. Gripo, sukelto naujojo gripo viruso potipio, atvejai per gripo pandemijos 4-ąjį ir 5-ąjį etapus ir 6-ojo etapo 1 ir 2 lygius būtų registruojami Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministro nustatyta tvarka.

43.4. Kėdainių rajono valstybinė maisto ir veterinarijos tarnyba bendradarbiauja su Kauno visuomenės sveikatos centru ir Kauno visuomenės sveikatos centro Kėdainių skyriumi, teikia informaciją apie gripo epizootinę situaciją bei pasirengimą galimam gripo protrūkiui rajone, organizuoja didelio ir mažo patogeniškumo gripo tarp gyvūnų stebėseną, kontrolę ir likvidavimo priemones gripo protrūkiams rajone likviduoti ir informuoja visuomenę per visuomenės informavimo priemones.

45. Situacijos stebėjimas ir vertinimas kilus gripo pandemijai:

45.1. Per gripo pandemiją Sveikatos apsaugos ministerijos įgaliota institucija kaupia informaciją apie sergamumo gripu ir ūminėmis viršutinių kvėpavimo takų infekcijomis, hospitalizacijos, mirtingumo rodiklius, gripo vakcinų ir antivirusinių vaistų vartojimą, nepageidaujamas reakcijas į skiepus ir po antivirusinių vaistų vartojimo, galimas komplikacijas, susijusias su gripu.

45.2. Pandeminio gripo epidemiologinės priežiūros vertinimo kriterijai (skliausteliuose nurodytos teigiamo įvertinimo ribos):

45.2.1. hospitalizacijų dėl įtariamo ar patvirtinto pandeminio gripo skaičius (iki 50 proc. prognozuojamo (žr. plano 1 priedą) skaičiaus);

45.2.2. mirčių, susijusių su įtariamais ar patvirtintais gripo atvejais, skaičius (iki 10 proc. prognozuojamo (žr. plano 2 priedą) skaičiaus);

45.2.3. ekonominės pasekmės dėl sergamumo pandeminiu gripu skaičius (iki 25 proc. (žr. plano 3 priedą);

45.2.4. skiepijimo sezonine gripo vakcina apimtys (ne mažiau kaip 10 proc. Kauno apskrities gyventojų) ;

45.2.5. skiepijimui panaudotų pandeminio gripo vakcinų skaičius (ne mažiau kaip 90 proc. nuo gautų vakcinų skaičiaus);

45.2.6. pandeminio gripo vakcinos efektyvumas (iki 5 proc. susirgusiųjų iš visų paskiepytųjų asmenų skaičiaus ir iki 1 proc. pandeminio gripo vakcinos sukeltų šalutinio poveikio atvejų nuo paskiepytųjų asmenų skaičiaus).

 

 

IX. VISUOMENĖS INFORMAVIMAS

 

46. Kėdainių rajono savivaldybės administracijos direktorius, kitų valstybinių institucijų ir įstaigų vadovai paskiria darbuotojus, atsakingus už informacijos apie būtinąsias gripo profilaktikos priemones, sveikatos priežiūros paslaugų teikimo tvarką gripo pandemijos metu nuolatinį teikimą tikslinėms visuomenės grupėms: sveikatos priežiūros įstaigų darbuotojams, rizikos grupėms,  žiniasklaidai ir kt.

47. Per pasirengimo gripo pandemijai etapus informacija visuomenei teikiama nuolat.

48. Kilus gripo pandemijai (epidemijai), visuomenė apie situaciją ir atsako priemones informuojama nedelsiant. Už informacijos apie epidemiologinę situaciją gripo pandemijos (epidemijos) metu savalaikį pateikimą atsakingas Kauno visuomenės sveikatos centro Kėdainių skyrius, vadovaujantis LR sveikatos apsaugos ministro 2007 m. kovo 28 d. įsakymu Nr. V-204 ,,Dėl Visuomenės sveikatos priežiūros įstaigų informacijos pateikimo gyventojams tvarkos aprašo patvirtinimo“ (Žin., 2007, Nr. 38-1421).

 

X. BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

49. Kėdainių ekstremalių situacijų valdymo centras kasmet organizuoja Kauno apskrities pasirengimo gripo pandemijai pratybas, kurių metu patikrinamas atsakingų vykdytojų pasirengimas vykdyti Plane numatytas priemones.

50. Plano vykdymas yra neterminuotas, koordinavimą atlieka ir metodinį vadovavimą užtikrina Kauno visuomenės sveikatos centras.

51. Kėdainių rajono savivaldybės administracija, atsižvelgdama į Plano atsakingų vykdytojų pateiktas pastabas ir pasiūlymus bei per pratybas išaiškėjusias problemas, nedelsiant organizuoja Plano atnaujinimą.

 

______________________________

Kėdainių rajono savivaldybės pasirengimo

gripo pandemijai plano

1 priedas

 

PROGNOZUOJAMOS GRIPO PANDEMIJOS PASEKMĖS SVEIKATOS PRIEŽIŪROS SEKTORIUI KAUNO APSKRITYJE

Populiacija	Susirgimų skaičius	BPG konsultacijų skaičius	Gydytojų specialistų konsultacijų skaičius	Hospitalizacijų skaičius	Mirčių skaičius
Populiacija (100 000 gyv.)	25 000
(10 000–50 000)	2 500
(1 000–5 000)	1 250
(500–2 500)	140
(50–300)	90
(40–180)
Kauno miesto (355 586)	88897 
(35559–177793)	8890
(3556–1779)	4 445
(1 778–8890)	498
(199–996)	337
(128– 640)
Birštono (5 261)	1 315
(526–2631)	132
(53–263)	66
(27–132)	7
(3–15)	5
(2–9)
Jonavos rajono (51 745)	12936 
(5175–25873)	1 294
(518–2587)	647
(259–1 294)	72
(29–145)	48
(19–93)
Kaišiadorių rajono (35905)	8976
(3591–17953)	898
(359–1795)	449
(180–898)	50
(20–101)	34
(13–65)
Kauno rajono (86701)	21 675
(8670–43351)	2 168
(867–4335)	1 084
(434–2 168)	121
(49–243)	78
(31–156)
Kėdainių rajono (63033)	15758
(6303–31517)	1 576
(630–3152)	788
(315–1 576)	88
(35–176)	60
(23–113)
Prienų rajono (33580)	8 395
(3358–16790)	840
(336–1679)	420
(168–840)	47
(19–94)	32
(12–60)
Raseinių rajono (41895)  	10 474
(4190–20948)	1 047
(419–2095)	524
(210–1 048)	59
(243–117)	40
(15–75)
Kauno apskrities (673706)	168427
(67371–336853)	16843
(6737–33685)	8 422
(3 369–16843)	943
(377–1 886)	634
(243–1 213)
Lietuvos (3 366357)	841589
(336636–1683179)	84159
(33664–168318)	42 080
(16832–84159)	4 713
(1885–9426)	3 168
(1 212–6059)

 

 

Pastabos:

1. Parengta pagal Didžiosios Britanijos sveikatos apsaugos agentūros naudojamą matematinį prognozavimo modelį 

2. Skliausteliuose pateikiamos minimalios ir maksimalios rodiklių reikšmės

 

Kėdainių rajono savivaldybės pasirengimo

gripo pandemijai plano

2 priedas

 

PROGNOZUOJAMOS GRIPO PANDEMIJOS PASEKMĖS SVEIKATOS PRIEŽIŪROS SEKTORIUI KAUNO APSKRITIES  PANDEMIJOS VIENOS BANGOS LAIKOTARPIU

 

 

Periodas

Susirgimų skaičius

Dalis nuo visų susirgimų, proc.

BPG konsultacijų skaičius

Hospitalizacijų skaičius

Mirčių skaičius

Iš viso

1 BPG*

Iš viso

1 ligoninėje**

Iš viso

1 ligoninėje***

1 sav.

168

0,1

17

0

1

0

1

0

2 sav.

337

0,2

34

0

2

0

1

0

3 sav.

1347

0,8

135

0

8

1

5

1

4 sav.

5221

3,1

522

1

29

4

19

2

5 sav.

17853

10,6

1785

4

100

12

64

8

6 sav.

36380

21,6

3638

8

204

26

131

16

7 sav.

35707

21,2

3571

8

200

25

128

16

8 sav.

24085

14,3

2409

5

135

17

87

11

9 sav.

16337

9,7

1634

4

91

11

59

7

10 sav.

12632

7,5

1263

3

71

9

45

6

11 sav.

8758

5,2

876

2

49

6

32

4

12 sav.

4379

2,6

438

1

24

3

16

2

13 sav.

2526

1,5

253

1

14

2

9

1

14 sav.

1516

0,9

152

0

8

1

5

1

15 sav.

1181

0,7

118

0

7

1

4

1

Visos savaitės

168427

100

16843

36

943

118

606

76

 

 

 

** ligoninės, turinčios intensyvios terapijos skyrių

*** darant prielaidą, kad visos mirtys bus užregistruotos minėtose ligoninėse.

 

 

Kėdainių rajono savivaldybės

pasirengimo gripo pandemijai plano

3 priedas

 

PROGNOZUOJAMOS GRIPO PANDEMIJOS EKONOMINĖS PASEKMĖS KĖDAINIŲ RAJONO SAVIVALDYBĖJE

 

Rodiklis

Gyventojų skaičius

Vidutinis dienų skaičius

Vieneto kaina, Lt

Suma,

Lt

Pandeminės gripo vakcinos

37,8

-

30

1134

Antivirusiniai vaistai (gydymo kursais)

18

 

80

1440

Ambulatorinis gydymas

15 758

7

50

551530

Gydymas stacionare

88

12

1431

1511136

GMP iškvietimai

788

-

63,8

502744

Praradimai (nesukurtas BVP) dėl nedarbo:

 

 

 

 

 

- gydantis ambulatoriškai

 

15758

7

77

8493562

- gydantis stacionare

88

12

 

1056

Viso

 

 

 

11062674

 

 


Kėdainių rajono savivaldybės

pasirengimo gripo pandemijai plano

4 priedas

 

KAUNO APSKRITIES STACIONARINIŲ SVEIKATOS PRIEŽIŪROS ĮSTAIGŲ GALIMYBĖS HOSPITALIZUOTI SERGANČIUOSIUS GRIPU

 

Eil. Nr.

Įstaigos pavadinimas

Ligonių skaičius

1.

Lietuvos sveikatos mokslų universiteto ligoninė VšĮ Kauno klinikos

560

3.

VšĮ Kauno klinikinė ligoninė

300

4.

VšĮ Kėdainių ligoninė

80

 

Viso:

940

 

 


Kėdainių rajono savivaldybės pasirengimo gripo pandemijai plano 

5 priedas

 

KĖDAINIŲ RAJONO SAVIVALDYBĖS STACIONARINĖS SOCIALINĖS GLOBOS ĮSTAIGOS, KURIOSE PANDEMIJOS LAIKOTARPIU GALĖTŲ BŪTI TEIKIAMOS STACIONARINĖS SVEIKATOS PRIEŽIŪROS PASLAUGOS 

 

Eil. Nr.

Įstaigos pavadinimas

Adresas

Vietų skaičius

Rezervo vietų skaičius

1.

Kėdainių socialinės globos namai 

Stoties g. 2, Šlapaberžės kaimas,

Dotnuvos seniūnija,

Kėdainių r.

150

10

 

 


Kėdainių rajono savivaldybės

pasirengimo gripo pandemijai plano

6 priedas                                                  

 

 

KĖDAINIŲ RAJONO SAVIVALDYBĖS PASIRENGIMO GRIPO PANDEMIJAI VEIKSMŲ PLANAS PAGAL GRIPO PANDEMIJOS ETAPUS

 

 

Eil.

Priemonė

Atsakingi vykdytojai

Terminas

Pastabos

TARPPANDEMINIS PERIODAS ( I etapas )

1.

Savivaldybės pasirengimo gripo pandemijai plano parengimas ir jo susiejimas su Savivaldybės civilinės saugos parengties planu bei reguliarus jo atnaujinimas

 

Savivaldybės gydytojas

 

 

Kasmet iki vasario 1d

 

2.

 

Pasirengimo gripo pandemijai pratybų pagal parengtą Planą organizavimas

Savivaldybės ekstremalių situacijų valdymo centras (toliau- ESVC)

 

I ketv.

 

3.

Sudaryti asmeninių apsaugos priemonių atsargų rezervą, numatyti jų paskirstymą, kai toks poreikis atsirastų

Savivaldybės ESVC

I ketv.

 

4.

ASPĮ ir kitų gyvybiškai svarbių įstaigų pasirengimo gripo pandemijai koordinavimas

Savivaldybės gydytojas

I ketv.

 

5.

ASPĮ užtikrinti asmeninių apsaugos priemonių darbuotojams bei pacientams atsargų įsigijimą

Asmens sveikatos priežiūros įstaigos (toliau –ASPĮ)

I ketv.

 

6.

Numatyti asmens ir visuomenės sveikatos priežiūros įstaigų personalą, kuris bus mobilizuotas darbui nustačius naujo gripo viruso potipį šalyje ir užtikrinti personalo mokymus

ASPĮ

I ketv.

 

7.

Gyvybiškai svarbių tarnybų pasirengimo gripo pandemijai planų parengimas

Gyvybiškai svarbios tarnybos

I ketv.

Planas turi būti suderintas su savivaldybės pasirengimo gripo pandemijai planu

Situacijos stebėjimas ir vertinimas

8.

Nuolatinė gripo ir ūminių viršutinių kvėpavimo takų infekcijų epidemiologinė priežiūra ir jos periodinis vertinimas

ASPĮ, Kauno VSC Kėdainių skyrius

 

 

9.

Informacijos apie gripo sukeltas komplikacijas ir mirties atvejus teikimas teisės aktų nustatyta tvarka

ASPĮ, Kauno VSC Kėdainių skyrius

 

 

10.

Paukščių ar gyvūnų epizootinės situacijos pasaulyje ir Europoje analizavimas siekiant laiku ir tinkamai organizuoti gripo tarp gyvūnų prevencijos ir kontrolės priemones

Valstybinė maisto ir veterinarijos tarnyba, Kėdainių rajono skyrius

nuolat

 

11.

Teikti informaciją apie pandemininio gripo epizootinę situaciją bei pasirengimą galimam gripo protrūkiui rajone

 

Valstybinė maisto ir veterinarijos tarnyba, Kėdainių rajono skyrius

 

 

Prevencija ir lokalizavimas

12.

Aktyvi rizikos grupių vakcinacija siekiant panaudoti visas už valstybės lėšas įsigytas sezoninio gripo vakcinas

ASPĮ

Skiepijimo sezono metu

 

13.

Rizikos grupių asmenų skiepijimo sezoninio gripo vakcina koordinavimas

Kauno VSC Kėdainių skyrius

 

 

14.

Skiepijimų sezonine gripo vakcina užtikrinimas, skiepijant gyvybiškai svarbių tarnybų darbuotojus darbdavio lėšomis

Gyvybiškai svarbios tarnybos

 

Gyvybiškai svarbių tarnybų (valstybės valdymo, komunalinės, priešgaisrinės apsaugos, teisėsaugos ir kt.) sąrašus tvirtina savivaldybės administracijos direktorius

15.

Pandeminio gripo vakcinų poreikio paskirstymas pagal ASPĮ ir gyvybiškai svarbių tarnybų, veikiančių savivaldybės teritorijoje, pateiktus duomenis nemokamai skiepijamų asmenų grupėms apskaičiavimas

Savivaldybės gydytojas

Kasmet iki vasario 1 d.

Informacija apie vakcinų poreikį pateikiama ir KVSC

 

16.

Pandeminio gripo vakcinos sandėliavimo, saugojimo sąlygų (šalčio grandinės) užtikrinimas, paskirstymo pajėgumas, vakcinacijos centrų organizavimas, aprūpinimas personalu) įvertinimas

Kauno VSC Kėdainių skyrius, Savivaldybės gydytojas

Kasmet

 

17.

Antivirusinių vaistų poreikio pagal asmens sveikatos priežiūros įstaigų duomenis apskaičiavimas

ASPĮ vadovai

Kasmet iki vasario 1 d.

Informacija apie antivirusinių vaistų poreikį pateikiama ESSC

 

Sveikatos sistemos atsakas

18.

Kauno apskrities sveikatos sistemos pasirengimo pagal PSO pasirengimo gripo pandemijai planavimo kontrolinį sąrašą patikrinimas ir regioninių išteklių trūkumų nustatymas

Savivaldybės gydytojas

 

 

19.

Įstaigos veiklos ekstremaliomis situacijomis plano peržiūra ir papildymas veiklos dalimi apie gripo pandemijos (epidemijos) priemones

ASPĮ vadovai

I ketv.

Planai turi būti suderinti su įstaigos steigėju

 

20.

Organizuoti ASPĮ darbuotojams seminarus, mokymus dėl susirgimų, sukeltų naujo tipo gripo viruso, ir pandemijos valdymo

Kauno VSC Kėdainių skyrius

kasmet

 

21.

Atsakingų už informacijos gripo pandemijos situaciją teikimą teisės aktų nustatyta tvarka ir jų kontaktų peržiūra

Valstybės ir savivaldybių institucijų ir įstaigų vadovai

I ketv.

Informacija turi būti pateikta įstaigos steigėjui

 

22.

ASPĮ užtikrinti antivirusinių vaistų darbuotojams bei pacientams atsargų įsigijimą

ASPĮ

 

 

23.

ASPĮ užtikrinti asmeninių apsaugos priemonių darbuotojams bei pacientams atsargų įsigijimą

ASPĮ

 

 

 

Visuomenės informavimas ir keitimais informacija

 

24.

Esamos komunikacijos infrastruktūros įvertinimas, siekiant užtikrinti adekvatų visuomenės informavimą gripo pandemijos atveju

Savivaldybės administracijos direktorius

 

 

25.

Keitimais informacija tarp institucijų vietos, apskrities ir nacionaliniu lygiu

Savivaldybės, KVSC Kėdainių skyrius, KVMTV

 

 

26.

Patikimos informacijos apie epideminę situaciją, grėsmę ir planuojamas priemones rengimas ir teikimas įvairioms tikslinėms grupėms (spaudai, televizijai, radijui, sveikatos priežiūros specialistams, rizikos grupėms ir t.t)

KVSC Kėdainių skyrius

 

Pagal epid. parodymus

2 ETAPAS

Planavimas ir koordinavimas

27.

Periodinis savivaldybės institucijų pasirengimo gripo pandemijai planų tikrinimas ir atnaujinimas

KVSC Kėdainių skyrius, Savivaldybės administracija, įstaigos

kasmet

 

28.

ASPĮ pasirengimo gripo pandemijai koordinavimas

KVSC Kėdainių skyrius, Savivaldybės gydytojas

kasmet

 

29.

Pasirengimo pagal PSO gripo pandemijai planavimo kontrolinį sąrašą įvertinimas, trūkumų nustatymas ir jų pašalinimas planavimo

Kėdainių rajono savivaldybės ekstremalių situacijų valdymo centras

 

 

30.

Pasirengimo gripo pandemijai pratybų organizavimas

Kėdainių rajono savivaldybės Ekstremalių situacijų valdymo centras

Kasmet

IV ketv

.

31.

Peržiūrėti ir atnaujinti antivirusinių vaistų, vakcinų, asmeninių apsaugos priemonių, laboratorinės diagnostikos ir kitų priemonių atsargų rezervą, jų paskirstymą.

ASPĮ

kasmet

 

32.

Reguliarus personalo, kuris bus mobilizuotas, kai bus nustatytas naujas gripo potipis, mokymas

ASPĮ

kasmet

 

33.

Asmeninių apsaugos priemonių atsargų rezervo ir laboratorinės diagnostikos ir kitų priemonių peržiūra ir atnaujinimas

ASPĮ

kasmet

 

 

 

Situacijos stebėjimas ir vertinimas

34.

Informacijos apie gripo sukeltas komplikacijas ir mirties atvejus teikimas pagal nustatytą tvarką

KVSC Kėdainių skyrius, ASPĮ

 

Teisės aktų nustatyta tvarka

35.

Vakcinacijos nuo sezoninio gripo masto rajone įvertinimas, tobulinant jos vykdymą, kad būtų pasiektas Pasaulio sveikatos organizacijos nustatytas rekomenduojamas lygis

KVSC Kėdainių skyrius

 

Gavus informaciją

36.

Vakcinacijos nuo sezoninio gripo masto rajone įvertinimas, tobulinant jos vykdymą, kad būtų pasiektas PSO nustatytas rekomenduojamas lygis

KVSC Kėdainių skyrius, ASPĮ

 

 

37.

PSO ir ES informacijos ir rekomendacijų apie epidemiologinę situaciją pasaulyje, ES šalyse ir kt. kaimyninėse valstybėse sekimas ir atitinkamas teritoriniuose pasirengimo gripo pandemijai planuose numatytų priemonių koregavimas

Kėdainių rajono savivaldybė

 

 

Prevencija ir lokalizavimas

38.

Sudaryti antivirusinių vaistų, vakcinų, asmeninių apsaugos priemonių atsargas

ASPĮ ,

Savivaldybės gydytojas

 

 

39.

Paukščių ar gyvūnų gripo prevencijos, kontrolės ir likvidavimo priemonių taikymas bei užtikrinimas

Kėdainių MVT

 

 

40.

Atnaujinti vakcinų nuo pandeminio gripo panaudojimo sąrašus, pagal SAM nustatytas grupes, kurios prioriteto tvarka būtų skiepijamos

ASPĮ , gyvybiškai svarbios tarnybos

 

 

41.

Vakcinų nuo pandeminio gripo poreikio atnaujinimas, pagal ASPĮ ir gyvybiškai svarbių tarnybų veikiančių savivaldybės teritorijoje pateiktus duomenis

Savivaldybės gydytojas

 

Informacija pateikiama KVSC

42.

Įvertinti vakcinacijos nuo sezoninio gripo strategiją, siekiant išvengti žmonių ir gyvūnų kryžminės infekcijos gripu. Skatinti žmonių, turinčių sąlytį su gyvūnais, vakcinaciją nuo sezoninio gripo

KVSC Kėdainių skyrius

 

 

43.

Rekomendacijų, SAM nustatyta tvarka, keliautojams parengimas, platinimas

KVSC , KVSC Kėdainių skyrius

 

 

44.

Rizikos grupių vakcinacijos nuo pneumokokinės infekcijos poreikio įvertinimas

KVSC , KVSC Kėdainių skyrius

 

 

Sveikatos sistemos atsakas

45.

Kėdainių savivaldybės sveikatos sistemos pagal PSO pasirengimo gripo pandemijai planavimo kontrolinį sąrašą patikrinimas

Savivaldybės gydytojas

 

 

46.

ASPĮ pasirengimo ligonių izoliacijai, gydymui, priešepideminių priemonių taikymui įvertinimas

KVSC Kėdainių skyrius

 

 

47.

Sugebėjimo nustatyti ir likviduoti sezoninio gripo protrūkius ASPĮ įvertinimas

KVSC Kėdainių skyrius

 

 

48.

Medicinos personalo vakcinacijos sezonine gripo vakcina įvertinimas

ASPĮ, KVSC Kėdainių skyrius

 

 

49.

ASPĮ darbuotojų mokymas imituojant pavienius pandeminio gripo atvejus ir pandemiją

ASPĮ

 

Ne mažiau kaip kartą per metus

Visuomenės informavimas ir keitimasis informacija

50.

Keitimais informacija tarp sveikatos priežiūros, ne sveikatos priežiūros institucijų apskrities ir rajono lygiu

KVSC, ASPĮ gyvybiškai svarbios tarnybos

 

 

51.

Patikimos informacijos teikimas sveikatos priežiūros specialistams ir visuomenei apie žmonių ir paukščių gripo viruso plitimą ir riziką žmonėms teikimas

KVSC Kėdainių skyrius, Kėdainių maisto veterinarinė tarnyba

 

 

52.

Mokyti sveikatos priežiūros darbuotojus, atsakingus už ryšius su visuomene, dėl informacijos skleidimo gripo pandemijos atveju

ASPĮ

 

 

53.

Informacinės medžiagos visuomenei, rizikos grupėms ir žiniasklaidai pateikimas.

KVSC Kėdainių skyrius, savivaldybės administracija

 

 

3 ETAPAS

Planavimas ir koordinavimas

54.

Epidemiologinės ir epizootologinės priežiūros sistemų gebėjimo laiku nustatyti naują gripo potipį žmonių ir gyvūnų populiacijose įvertinimas

KVSC Kėdainių skyrius, Kėdainių maisto veterinarinė tarnyba

 

Kasmet

55.

Kėdainių rajono savivaldybės sveikatos priežiūros sistemos pasirengimo valdyti pirmuosius naujo gripo viruso potipio sukeltus susirgimų atvejus ir protrūkius įvertinimas

Savivaldybės gydytojas

 

Nustačius naują gripo potipį

56.

Pandeminio gripo tarnybos pasiruošimo laiku nustatyti ir likviduoti gripo protrūkius paukščių ar gyvūnų populiacijoje įvertinimas

Kėdainių maisto veterinarinė tarnyba

 

 

Situacijos stebėjimas ir vertinimas

57.

Gripo epidemiologinės priežiūros ir protrūkių išaiškinimo žmonių ir gyvūnų populiacijose sustiprinimas

KVSC Kėdainių skyrius

 

 

58.

Gripo epidemiologinės priežiūros, paremtos pasirinktine klinikine-virusologine diagnostika, užtikrinimas visus metus

KVSC Kėdainių skyrius, ASPĮ

 

 

59.

Skubios informacijos apie patvirtintą žmogaus užsikrėtimo nauju gripo viruso potipiu atvejį teikimas KVSC ir ULAC- Užkrečiamųjų ligų ir AIDS centrui

ASPĮ, KVSC Kėdainių skyrius

 

 

Prevencija ir lokalizavimas

60.

Įvertinti antivirusinių vaistų ir vakcinų atsargas, jų tinkamumą, paskirstymą, pervežimo ir teikimo tvarką

ASPĮ, Savivaldybės gydytojas

 

 

61.

Kitų išteklių poreikio įvertinimas siekiant nustatyti ir valdyti naujo gripo viruso potipio sukeltus gripo atvejus

ASPĮ , ESVC, KVSC Kėdainių skyrius

 

 

62.

Sveikatos sektoriaus ir kitų žinybų veiklos koordinavimas, nustačius naujo gripo viruso potipio sukeltus gripo atvejus

EVSC

 

 

Sveikatos sistemos atsakas

63.

ASPĮ pasirengimo gripo pandemijai planų įvertinimas, atkreipiant dėmesį į ligonių srautų valdymą

Savivaldybės gydytojas

 

 

64.

Tarpžinybinių pasirengimo gripo pandemijai pratybų organizavimas imituojant situaciją, kai nustatomi grupiniai susirgimai pandeminiu gripu

ESVC

 

 

65.

Gripo kontrolės užtikrinimas, siekiant užkirsti kelią hospitalinės infekcijos plitimui

ASPĮ

 

 

66.

Metodinės pagalbos ASPĮ pandeminio gripo diagnostikos, gydymo ir infekcijų kontrolės teikimas

KVSC

 

 

Visuomenės informavimas ir keitimasis informacija

67.

Tikslinių grupių, pagal SAM, kurioms būtų perduodama pagrindinė informacija apie gripo epidemiologinę situaciją, prevencines priemones nustatymas

Savivaldybės administracijos direktorius

 

 

68.

Informacinės medžiagos žiniasklaidai, visuomenei, sveikatos ir kitiems sektoriams atnaujinimas

KVSC Kėdainių skyrius

 

 

69.

Informacijos apie epidemiologinę situaciją teikimas ULAC

KVSC Kėdainių skyrius

 

 

4 ETAPAS

Planavimas ir koordinavimas

70.

Pasirengimo gripo pandemijai būklės patikrinimas ir prireikus tobulinimas

Savivaldybės administracijos direktorius

 

Gavus informaciją

Situacijos stebėjimas ir vertinimas

71.

Gripo epidemiologinės priežiūros Kauno apskrityje ir rizikos asmenų grupėse (atvykstančių iš ligos paveiktų šalių) sustiprinimas

KVSC

 

 

72.

Informacijos teikimas apie nustatytus naujo gripo viruso potipio sukeltus gripo atvejus teikimas teisės aktų nustatyta tvarka

ASPĮ, KVSC Kėdainių skyrius

 

 

73.

Jei būtina, papildyti priemones, vykdomas nuo I etapo bei numatyti infekcijos plitimo kontrolės stiprinimui reikalingus išteklius

KVSC Kėdainių skyrius,

Kėdainių rajono savivaldybės administracija

 

 

Prevencija ir lokalizavimas

74.

Įvertinti prioritetinių grupių, kurių gydymui ir profilaktikai bus naudojami antivirusiniai vaistai nuo gripo, sąrašą

ASPĮ, KVSC Kėdainių skyrius

 

 

75.

Įvertinus informaciją apie galimybę skiepyti pandeminio gripo vakcina, numatyti 2 scenarijus: pandeminio gripo vakcinos nėra, pandeminio gripo vakcinos kiekis nepakankamas

ASPĮ, KVSC Kėdainių skyrius

 

 

76.

Įvertinti pasirengimą operatyviai panaudoti turimas antivirusinių vaistų atsargas

ASPĮ, KVSC Kėdainių skyrius

 

 

Sveikatos sistemos atsakas

77.

Visus besikreipiančius į asmens sveikatos priežiūros įstaigas vertinti kaip galimai sergančius pandeminiu gripu. Įtarus gripo pandemijos atvejį, skubiai informuoti KVSC

ASPĮ

 

 

78.

Sveikatos priežiūros pasirengimo darbui esant dideliam pacientų srautui patikrinimas. Pacientų izoliavimo ir priežiūros galimybių įvertinimas

Savivaldybės gydytojas, ASPĮ

 

 

79.

PSP įstaigų pasirengimas teikti paslaugas įstaigos patalpose ir pacientų namuose esant darbuotojų trūkumui (iki 30 proc.)

ASPĮ

 

Informacija per 24 val. apie pasirengimą pateikiama savivaldybės gydytojui

80.

ASPĮ, nurodytų plano 3 priede, pasirengimas hospitalizuoti sergančiuosius gripu

ASPĮ

 

Informacija per 24 val. apie pasirengimą pateikiama savivaldybės gydytojui

81.

Asmeninių apsaugos ir infekcijų kontrolės priemonių ASPĮ atsargų įvertinimas

ASPĮ

 

 

Visuomenės informavimas ir keitimasis informacija

82.

Informacijos visuomenei apie gripo viruso plitimo nuo žmogaus žmogui profilaktiką bei vykdomas priemones teikimas

KVSC Kėdainių skyrius

 

 

83.

Visuomenės ugdymo gripo profilaktikos klausimais medžiagos ir priemonių, atsižvelgiant į ULAC ir SAM rekomendacijas, parengimas

KVSC Kėdainių skyrius

 

 

84.

Suinteresuotų žinybų informavimas apie gripo epidemiologinę situaciją rajone

KVSC Kėdainių skyrius

 

 

85.

ASPĮ, globos įstaigų informavimas apie infekcijos kontrolės priemones

KVSC Kėdainių skyrius

 

 

5 ETAPAS

Planavimas ir koordinavimas

86.

Turimų išteklių ir pajėgumų , reikalingų gripo valdymui ar lokalizavimui, peržiūrėjimas ir jų padidinimas

Savivaldybės administracija

 

Gripo pandemijos pavojaus metu

87.

ASPĮ (įskaitant intensyvios terapijos, GMP įstaigų) visuomenės sveikatos priežiūros įstaigų, avarinių tarnybų, policijos ir savivaldybių institucijų bei kitų gyvybiškai svarbių tarnybų pasirengimo gripo pandemijai užtikrinimas

Įstaigų vadovai

 

 

88.

Pandeminio gripo viruso plitimą stabdančių priemonių organizavimas ir jų veiksmingumo įvertinimas

KVSC Kėdainių skyrius, Savivaldybės administracija

 

 

Situacijos stebėjimas ir vertinimas

89.

Gripo pandemijos pavojaus periodo 2–4 etape numatytų veiksmų įgyvendinimas

Visi atsakingi vykdytojai

 

 

90.

Gripo epidemiologinės priežiūros rajone ir apskrityje sustiprinimas.Esant padidintai gripo plitimo rizikai, SAM ir ULAC informavimas

ASPĮ , KVSC Kėdainių skyrius

 

 

Prevencija ir lokalizavimas

91.

Planuoti pandeminio gripo vakcinų paskirstymą, pasirengti masiniam žmonių skiepijimui (mokyti personalą, atitinkamų teisės aktų rengimas)

ASPĮ, KVSC Kėdainių skyrius

 

 

92.

Peržiūrėti ir reikalui esant koreguoti pandemine gripo vakcina skiepijamų prioritetinių grupių sąrašą, pagal SAM nustatytą tvarką

ASPĮ, KVSC Kėdainių skyrius

 

 

93.

Svarstyti antivirusinių vaistų panaudojimo galimybes, esant poreikiui keisti prioritetinių grupių sąrašą, pagal SAM nustatytą tvarką

ASPĮ, KVSC Kėdainių skyrius

 

 

Sveikatos sistemos atsakas

94.

Pagal mirusiųjų laidojimo, esant didesniam nei įprasta mirštamumui, SAM parengtą tvarką, numatyti priemones savivaldybės teritorijoje

Savivaldybės administracija

 

 

95.

Infekcijos kontrolės priemonių pagal PSO rekomendacijas diegimas sveikatos priežiūros įstaigose

ASPĮ, KVSC Kėdainių skyrius

 

 

96.

Plane numatytų sveikatos atsako priemonių visuose lygiuose, pasirengimo masinei hospitalizacijai, ligonių izoliacijai ir gydymui patikrinimas

KVSC Kėdainių skyrius, Savivaldybės administracija

 

 

97.

Sveikatos priežiūros darbuotojų apmokymas atpažinti pavienius ir grupinius pandeminio gripo atvejus

ASPĮ, KVSC Kėdainių skyrius

 

 

Visuomenės informavimas ir keitimasis informacija

98.

Turimo informacijos įvertinimas ir numatant visuomenei rūpimus klausimus, visuomenės informavimas apie bendrąsias prevencijos priemones

KVSC Kėdainių skyrius, savivaldybės administracija

 

 

99.

Visuomenės informavimas apie priemones, kurios gali būti aktualios pandemijos metu (judėjimo apribojimas, produktų trūkumas ir pan.)

KVSC Kėdainių skyrius, savivaldybės administracija

 

 

GRIPO PANDEMIJA

6 ETAPAS (1 ir 2 lygiai)

Planavimas ir koordinavimas

100.

Metodinis vadovavimas ASPĮ diegiant ir vertinant atsako į gripo pandemiją intervencines priemones

Savivaldybės administracija

 

Gripo pandemijos metu

Situacijos stebėjimas ir vertinimas

101.

Sustiprintos gripo epidemiologinės priežiūros tęsimas

KVSC Kėdainių skyrius

 

 

Prevencija ir lokalizavimas

102.

Organizuoti aprūpinimą antivirusiniais vaistais

ASPĮ

 

 

Sveikatos sistemos atsakas

103.

Pandeminių vakcinų pristatymas į ASPĮ iš Ekstremalių sveikatai situacijų centro, jų tinkamas saugojimas ir naudojimas

ASPĮ ,KVSC Kėdainių skyrius

 

Informacija apie gautų vakcinų kiekį perduodama savivaldybės gydytojui

104.

Infekcijos plitimo tarp sergančiųjų asmenų kontrolės priemonių taikymas

ASPĮ

 

 

105.

Užtikrinti, kad sveikatos priežiūros įstaigų darbuotojai, tinkamai mokėtų naudotis asmeninėmis apsaugos priemonėmis

ASPĮ

 

 

Visuomenės informavimas ir keitimasis informacija

106.

Atsižvelgiant į ULAC pateiktas rekomendacijas, naujausios informacijos apie gripo pandemijos plitimą žiniasklaidai, visuomenei specialistams nuolatinis teikimas

KVSC Kėdainių skyrius

 

 

107.

Turimos informacijos įvertinimas ir pranešimų visuomenei parengimas (numatant visuomenei rūpimus klausimus, pabrėžiant, kad visuomenės sveikatos priemonės bus taikomos nepaisant galimo atsargų trūkumo)

KVSC Kėdainių skyrius, Savivaldybės administracija

 

 

108.

Visuomenės informavimas apie priemones, kurios priklausomai nuo situacijos gali pasikeisti ar būti vykdomos, t. y. sveikatos priežiūros paslaugų teikimo prioritetų nustatymas, gyventojų judėjimo rajone ir už jo ribų apribojimas, gyvybiškai svarbių produktų užtikrinimas, trūkumo mažinimas)

KVSC Kėdainių skyrius, Savivaldybės administracija

 

 

6 ETAPAS (3 lygis)

Planavimas ir koordinavimas

109.

Visų priemonių, numatytų Valstybinėje pasirengimo gripo pandemijai programoje ir pasirengimo gripo pandemijai plane, taikymas ir koordinavimas

Visi atsakingi vykdytojai

 

 

Situacijos stebėjimas ir vertinimas.

110.

Gripo epidemiologinės situacijos Kėdainių rajone stebėjimas: naudojant sustiprintą gripo epidemiologinę priežiūrą

KVSC Kėdainių skyrius

 

 

111.

Pandeminio gripo stebėsena ir jo poveikio įvertinimas: sergamumas, mirštamumas, praleistų dėl ligos dienų skaičius, sveikatos priežiūros darbuotojų ir kitų svarbių sričių darbuotojų skaičius, sveikatos sistemos ištekliai, priėmimo skyrių apkrova, lavoninių talpa, sveikatos priežiūros priemonių panaudojimo galimybės

Savivaldybės administracija

 

 

112.

Turimų išteklių, reikalingų ekstremaliai situacijai valdyti, vertinimas ir jų poreikio numatymas

Savivaldybės administracija

 

 

113.

Gydymo ir atsako priemonių panaudojimo ir poveikio (vakcinų ir antivirusinių vaistų efektyvumo ir saugumo, viruso atsparumo vaistams) įvertinimas

ASPĮ , KVSC Kėdainių skyrius

 

 

Prevencija ir lokalizavimas

114.

Plane numatytų sveikatos priežiūros teikimo priemonių taikymas paveiktose teritorijose

ASPĮ

 

 

Sveikatos sistemos atsakas

115.

Sveikatos būklės sekimas

Savivaldybės gydytojas

 

 

116.

Skubios pagalbos teikimo sistemos keitimas pagal poreikį

Savivaldybės gydytojas

 

 

117.

Papildomų žmogiškųjų išteklių paskirstymas

Savivaldybės gydytojas, ASPĮ

 

 

118.

Pradėti skiepijimus pandemine gripo vakcina, atsižvelgiant į SAM numatytus prioritetus ir vakcinų išteklius

ASPĮ

 

 

119.

Nemedicininių ir medicininių paslaugų pacientams, gydomiems socialinės globos įstaigose, teikimas

ASPĮ, socialinės globos įstaigos

 

 

120.

Psichologinės ir socialinės paramos sveikatos priežiūros darbuotojams, nukentėjusiems asmenims ir bendruomenėms teikimas

Sveikatos ir socialinės globos įstaigos

 

 

Visuomenės informavimas ir keitimasis informacija

121.

Numatyti ir aktyvuoti visas priemones informacijos teikimo tvarkoje

KVSC Kėdainių skyrius

 

 

6 ETAPAS ( 4lygis)

Vykdyti ankstesniame lygyje numatytas priemones

Situacijos stebėjimas ir vertinimas.

122.

Išteklių poreikio galimoms artėjančioms gripo pandemijos bangoms nustatymas

ASPĮ , gyvybiškai svarbios tarnybos

 

 

123.

Sustiprintos pandeminio gripo epidemiologinės priežiūros vykdymas, siekiant iš anksto numatyti artėjančią gripo pandemijos bangą

KVSC Kėdainių skyrius

 

 

Prevencija ir lokalizavimas

124.

Atsargų poreikio kitoms gripo pandemijos bangoms įvertinimas ir numatymas

ASPĮ , gyvybiškai svarbios tarnybos

 

 

125.

Vakcinacijos masto, veiksmingumo ir saugumo įvertinimas. Anksčiau dėl plane numatytų prioritetų ar kitų priežasčių neskiepytų asmenų skiepijimas, esant SAM nurodymui

KVSC Kėdainių skyrius, ASPĮ

 

 

Sveikatos sistemos atsakas

126.

Viršvalandžius dirbančių sveikatos priežiūros darbuotojų poilsio laiko užtikrinimas

ASPĮ

 

 

127.

Medicininių atsargų papildymas ir pristatymas, būtinųjų reikmenų ir paslaugų atnaujinimas

ASPĮ

 

 

128.

Numatant kitą pandemijos bangą pasirengimo gripo pandemijai planų patikrinimas ir atnaujinimas

Visi atsakingi vykdytojai

 

 

129.

Skiepijimo programos tęsimas, vadovaujantis plane numatytais prioritetais ir turimomis atsargomis

ASPĮ ir gyvybiškai svarbios tarnybos

 

 

Visuomenės informavimas ir keitimasis informacija

130.

Visuomenės informavimas apie galimą artėjančią kitą pandemijos bangą

KVSC Kėdainių skyrius

 

Gavus informaciją

131.

Atkreipiamas dėmesys į visuomenės reakciją, pasibaigus gripo pandemijai

KVSC Kėdainių skyrius, savivaldybės administracija

 

pasibaigus gripo pandemijai

___________________________