LIETUVOS RESPUBLIKOS SUSISIEKIMO MINISTRAS
ĮSAKYMAS
DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS SUSISIEKIMO MINISTRO 2011 M. VASARIO 21 D. ĮSAKYMO Nr. 3-100 „DĖL ENERGIJOS VARTOJIMO EFEKTYVUMO IR APLINKOS APSAUGOS REIKALAVIMŲ, TAIKOMŲ ĮSIGYJANT KELIŲ TRANSPORTO PRIEMONES, NUSTATYMO IR ATVEJŲ, KADA JUOS PRIVALOMA TAIKYTI, TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO“ PAKEITIMO
2017 m. liepos 14 d. Nr. 323
Vilnius
Pakeičiu Lietuvos Respublikos susisiekimo ministro 2011 m. vasario 21 d. įsakymą Nr. 3-100 „Dėl Energijos vartojimo efektyvumo ir aplinkos apsaugos reikalavimų, taikomų įsigyjant kelių transporto priemones, nustatymo ir atvejų, kada juos privaloma taikyti, tvarkos aprašo patvirtinimo“:
1. Pakeičiu preambulę ir ją išdėstau taip:
„Vadovaudamasis Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2006 m. sausio 30 d. nutarimo Nr. 92 „Dėl Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymo ir Lietuvos Respublikos pirkimų, atliekamų vandentvarkos, energetikos, transporto ar pašto paslaugų srities perkančiųjų subjektų, įstatymo įgyvendinimo“ 6 punktu ir įgyvendindamas 2009 m. balandžio 23 d. Europos Parlamento ir Tarybos direktyvą 2009/33/EB dėl skatinimo naudoti netaršias ir efektyviai energiją vartojančias kelių transporto priemones (OL 2009 L 120, p. 5),“.
2. Pakeičiu nurodytu įsakymu patvirtintą Energijos vartojimo efektyvumo ir aplinkos apsaugos reikalavimų, taikomų įsigyjant kelių transporto priemones, nustatymo ir atvejų, kada juos privaloma taikyti, tvarkos aprašą:
2.2. Pakeičiu 2 punktą ir jį išdėstau taip:
„2. Visos perkančiosios organizacijos, kaip jas apibrėžia Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymas, ir perkantieji subjektai, kaip juos apibrėžia Lietuvos Respublikos pirkimų, atliekamų vandentvarkos, energetikos, transporto ar pašto paslaugų srities perkančiųjų subjektų, įstatymas (toliau – perkančiosios organizacijos), išskyrus šio aprašo 3 punkte paminėtus atvejus, pirkdami kelių transporto priemones, privalo įvertinti transporto priemonės eksploatacinio laikotarpio poveikį energetikai ir aplinkai pagal šiame apraše nustatytus reikalavimus.“
2.3. Pakeičiu 4 punktą ir jį išdėstau taip:
„4. Perkančiosios organizacijos, pirkdamos transporto priemones šio aprašo 3.1.2 papunktyje nurodytais tikslais ir šio aprašo 3.1.3, 3.1.4, 3.1.5 papunkčiuose nurodytoms reikmėms, techninėse specifikacijose turi nurodyti perkamų transporto priemonių energijos vartojimo efektyvumo ir aplinkos apsaugos reikalavimus arba viešųjų pirkimų pasiūlymus turi vertinti pagal kainos ar sąnaudų ir kokybės santykį, o perkamų transporto priemonių degalų sąnaudas ir aplinkos apsaugos reikalavimus nustatyti kaip vieną iš vertinimo kriterijų.“
2.5. Pakeičiu III skyriaus pavadinimą ir jį išdėstau taip:
2.6. Pakeičiu 8 punktą ir jį išdėstau taip:
„8. Apskaičiuojant transporto priemonės suvartojamos energijos piniginę vertę (P), turi būti taikoma vienoda energijos vieneto piniginė vertė (Eur/MJ). Šia pinigine verte, į kurią neįskaičiuoti mokesčiai, turi būti pasirenkama mažesnioji energijos vieneto piniginė vertė, kuri gaunama iš benzino arba dyzelino, kai jis naudojamas kaip transporto priemonės degalai:
P = V / E.
Šioje formulėje:
P – energijos vieneto piniginė vertė (Eur/MJ);
V – fiksuota mažesnioji benzino arba dyzelino kaina, į kurią neįskaičiuoti mokesčiai (Eur/l).“
2.7. Pakeičiu 9 punktą ir jį išdėstau taip:
„9. Eksploatacinio laikotarpio sąnaudos transporto priemonės suvartojamai energijai (S) apskaičiuojamos transporto priemonės eksploatacinio laikotarpio ridą dauginant iš energijos suvartojimo kilometrui, apskaičiuoto pagal šio aprašo 7 punktą, ir iš energijos vieneto sąnaudų, apskaičiuotų pagal šio aprašo 8 punktą:
S = R * Dkm * P.
Šioje formulėje:
S – eksploatacinio laikotarpio sąnaudos transporto priemonės suvartojamai energijai (Eur);
R – transporto priemonės eksploatacinio laikotarpio rida (km).“
2.8. Pakeičiu 10 punktą ir jį išdėstau taip:
„10. Eksploatacinio laikotarpio sąnaudos (LCO2), kurios patiriamos dėl transporto priemonės išmetamo anglies dvideginio (CO2) kiekio, apskaičiuojamos transporto priemonės eksploatacinio laikotarpio ridą dauginant iš anglies dvideginio (CO2), išmetamo nuvažiavus vieno kilometro atstumą, kiekio kilogramais ir dauginant iš išmetamo anglies dvideginio (CO2) kilogramo kainos, nurodytos šio aprašo priedo 2 lentelėje:
LCO2 = R * C * ACO2.
Šioje formulėje:
LCO2 – eksploatacinio laikotarpio sąnaudos, kurios patiriamos dėl transporto priemonės išmetamo CO2 kiekio (Eur);
C – CO2 kiekis, išmetamas nuvažiavus 1 km atstumą (kg/km);
ACO2 – kaina už kelių transporto priemonių išmetamą teršalų kiekį (Eur/kg arba Eur/g), pateikiama šio aprašo priedo 2 lentelėje.“
2.9. Pakeičiu 11 punktą ir jį išdėstau taip:
„11. Eksploatacinio laikotarpio sąnaudos (I), kurios patiriamos dėl transporto priemonės išmetamų kitų nei anglies dvideginis (CO2) teršalų kiekio, apskaičiuojamos sudedant eksploatacinio laikotarpio sąnaudas, patiriamas dėl išmetamo azoto oksidų (NOx), ne metano angliavandenilių (NMHC) ir kietųjų dalelių kiekio. Kelių transporto priemonės eksploatacinio laikotarpio sąnaudos, patiriamos dėl šių išmetamų teršalų, apskaičiuojamos transporto priemonės eksploatacinio laikotarpio ridą dauginant iš atitinkamo teršalo, išmetamo nuvažiavus vieno kilometro atstumą, kiekio gramais ir iš atitinkamo teršalo gramo kainos, nurodytos šio aprašo priedo 2 lentelėje:
I = LNOx + LNMHC + Lkietųjų dalelių.
Šioje formulėje:
LNOx, NMHC, kietųjų dalelių = R * C * ANOx, NMHC, kietųjų dalelių.
Šioje formulėje:
LNOx – eksploatacinio laikotarpio sąnaudos, kurios patiriamos dėl išmetamo NOx kiekio (Eur);
LNMHC – eksploatacinio laikotarpio sąnaudos, kurios patiriamos dėl išmetamo NMHC kiekio (Eur);
Lkietųjų dalelių – eksploatacinio laikotarpio sąnaudos, kurios patiriamos dėl išmetamo kietųjų dalelių kiekio (Eur).“
2.10. Pakeičiu 12 punktą ir jį išdėstau taip: