Pagėgių savivaldybės taryba
sprendimas
DĖL PAGĖGIŲ SAV. VILKYŠKIŲ JOHANESO BOBROVSKIO GIMNAZIJOS VIDAUS STRUKTŪROS PERTVARKYMO IR PAGĖGIŲ SAV. VILKYŠKIŲ JOHANESO BOBROVSKIO GIMNAZIJOS NUOSTATŲ PATVIRTINIMO
2019 m. birželio 25 d. Nr. T-108
Pagėgiai
Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 16 straipsnio 2 dalies 21 punktu, 18 straipsnio 1 dalimi, Lietuvos Respublikos švietimo įstatymo 43 straipsnio 3 ir 4 dalimis, 44 straipsnio 4 dalimi, Lietuvos Respublikos biudžetinių įstaigų įstatymo 4 straipsnio 3 dalies 1 ir 4 punktais, Nuostatų, įstatų ar statutų įforminimo reikalavimais, patvirtintais Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro 2011 m. birželio 29 d. įsakymu Nr. V-1164 „Dėl Nuostatų, įstatų ar statutų įforminimo reikalavimų patvirtinimo“, įgyvendindama Pagėgių savivaldybės bendrojo ugdymo mokyklų tinklo pertvarkos 2016–2020 metų bendrąjį planą, patvirtintą Pagėgių savivaldybės tarybos 2016 m. balandžio 28 d. sprendimu Nr. T-93 „Dėl Pagėgių savivaldybės bendrojo ugdymo mokyklų tinklo pertvarkos 2016–2020 metų bendrojo plano patvirtinimo“, atsižvelgdama į Pagėgių sav. Vilkyškių Johaneso Bobrovskio gimnazijos direktorės Rimos Auštrienės 2019 m. birželio 6 d. raštą Nr. 2-92 „Informacija apie prognozuojamą klasių komplektų skaičių ir mokinių skaičių jose 2019/2020 m.m.“ ir Pagėgių sav. Vilkyškių Johaneso Bobrovskio gimnazijos direktorės Rimos Auštrienės 2019 m. birželio 10 d. prašymą Nr. 2-94 „Dėl Pagėgių sav. Vilkyškių Johaneso Bobrovskio gimnazijos nuostatų patvirtinimo“, Pagėgių savivaldybės taryba
1. Pertvarkyti iki 2019 m. rugpjūčio 31 d. Pagėgių sav. Vilkyškių Johaneso Bobrovskio gimnazijos vidaus struktūrą, uždarant Pagėgių sav. Vilkyškių Johaneso Bobrovskio gimnazijos Lumpėnų Enzio Jagomasto skyrių.
3. Įgalioti Rimą Auštrienę, Pagėgių sav. Vilkyškių Johaneso Bobrovskio gimnazijos direktorę, pasirašyti Pagėgių sav. Vilkyškių Johaneso Bobrovskio gimnazijos nuostatus ir įregistruoti juos Juridinių asmenų registre teisės aktų nustatyta tvarka.
4. Pripažinti netekusiu galios Pagėgių savivaldybės tarybos 2017 m. spalio 2 d. sprendimo Nr. T-141 „Dėl Pagėgių sav. Vilkyškių Johaneso Bobrovskio gimnazijos vidaus struktūros pertvarkos“ 2 punktą.
5. Paskelbti šį sprendimą Teisės aktų registre ir Pagėgių savivaldybės interneto svetainėje www.pagegiai.lt.
Šis sprendimas gali būti skundžiamas Regionų apygardos administracinio teismo Klaipėdos rūmams (Galinio Pylimo g. 9, 91230 Klaipėda) Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo nustatyta tvarka per 1 (vieną) mėnesį nuo sprendimo paskelbimo dienos.
PATVIRTINTA
Pagėgių savivaldybės tarybos
2019 m. birželio 25 d.
sprendimu Nr. T-108
PAGĖGIŲ SAV. VILKYŠKIŲ JOHANESO BOBROVSKIO GIMNAZIJOS NUOSTATAI
I. BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Pagėgių sav. Vilkyškių Johaneso Bobrovskio gimnazijos nuostatai (toliau – nuostatai) reglamentuoja Pagėgių sav. Vilkyškių Johaneso Bobrovskio gimnazijos (toliau – gimnazija) teisinę formą, priklausomybę, savininką, savininko teises ir pareigas įgyvendinančią instituciją, buveinę, mokyklos grupę, tipą, pagrindinę paskirtį, mokymo kalbą ir mokymo formas, veiklos teisinį pagrindą, sritį, rūšis, tikslą, uždavinius, funkcijas, mokymosi pasiekimus įteisinančių dokumentų išdavimą, mokyklos teises, veiklos organizavimą ir valdymą, savivaldą, darbuotojų priėmimą į darbą, jų darbo apmokėjimo tvarką ir atestaciją, lėšų šaltinius, jų naudojimo tvarką ir finansinės veiklos kontrolę, reorganizavimo, likvidavimo ar pertvarkymo tvarką.
2. Mokyklos oficialusis pavadinimas – Pagėgių sav. Vilkyškių Johaneso Bobrovskio gimnazija, trumpasis pavadinimas – Vilkyškių Johaneso Bobrovskio gimnazija. Gimnazija įregistruota Juridinių asmenų registre, kodas 190697888
3. Mokykla įsteigta 1560 m. (Lietuviškoji tarybinė enciklopedija, 12 tomas, 252 psl., Vilnius, 1984). Mokyklos veiklos pradžia: 1945 m. rugsėjo 1 d. Mokyklos direktoriaus 1999 m. liepos 23 d. įsakymas Nr. 20. 2014 metais akredituota vidurinio ugdymo programa (Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro 2014 m. lapkričio 10 d. įsakymas Nr. V-1027). 2014 m. gruodžio 18 d. Pagėgių savivaldybės tarybos sprendimu Nr. T – 214 mokykla iš vidurinės mokyklos tipo pertvarkyta į gimnazijos tipą.
7. Įstaigos savininko teises ir pereigas įgyvendinanti institucija – Pagėgių savivaldybės taryba (toliau – Savivaldybės taryba):
8. Įstaigos veiklos koordinatorius – Pagėgių savivaldybės administracijos Švietimo, kultūros ir sporto skyrius.
14. Mokymo formos – grupinio mokymosi forma, pavienio mokymosi forma. Mokymo organizavimo būdai – kasdienis, savarankiškas.
15. Gimnazija vykdo formaliojo ugdymo ir neformaliojo švietimo programas: pradinio ugdymo programą (101001001); pradinio ugdymo individualizuotą programą (107001004), pritaikyta pradinio ugdymo programą (101001001); pagrindinio ugdymo programą (201001001); pagrindinio ugdymo individualizuotą programą (207001004), pritaikyta pagrindinio ugdymo programą (201001001); vidurinio ugdymo programą (301001001); ikimokyklinio, priešmokyklinio ugdymo ir neformaliojo vaikų švietimo programas.
16. Išduodami mokymosi pasiekimus įteisinantys dokumentai: pažyma, pradinio ugdymo pasiekimų pažymėjimas, pagrindinio ugdymo pasiekimų pažymėjimas, vidurinio ugdymo pasiekimų pažymėjimas, pagrindinio išsilavinimo pažymėjimas, brandos atestatas, brandos atestato priedas, mokymosi pasiekimų pažymėjimas. Mokymosi pasiekimus įteisinantys dokumentai išduodami Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro nustatyta tvarka.
17. Gimnazija yra viešasis juridinis asmuo, turintis antspaudą, atsiskaitomąją ir kitas sąskaitas Lietuvos Respublikos įregistruotuose bankuose, atributiką, savo veiklą grindžia Lietuvos Respublikos Konstitucija, Lietuvos Respublikos įstatymais, Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimais, švietimo ir mokslo ministro įsakymais, kitais teisės aktais ir šiais nuostatais.
18. Gimnazija savo veiklą grindžia Lietuvos Respublikos Konstitucija, Jungtinių Tautų Vaiko teisių konvencija, Lietuvos Respublikos įstatymais, Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimais, švietimo ir mokslo ministro įsakymais, Pagėgių savivaldybės tarybos sprendimais, Pagėgių savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymais, kitais teisės aktais ir šiais mokyklos nuostatais.
II. GIMNAZIJOS VEIKLOS SRITYS IR RŪŠYS, TIKSLAS, UŽDAVINIAI, FUNKCIJOS, MOKYMOSI PASIEKIMUS ĮTEISINANČIŲ DOKUMENTŲ IŠDAVIMAS
21. Kitos gimnazijos veiklos rūšys:
22. Kitos ne švietimo veiklos rūšys:
23. Gimnazijos tikslas ir uždaviniai:
23.1. Tikslas – plėtoti dvasines, intelektualines ir fizines mokinio galias, bendrąsias ir esmines dalykines kompetencijas, būtinas tolesniam mokymuisi, profesinei karjerai ir savarankiškam gyvenimui. Plėtoti sociokultūrinę ir pilietinę brandą, ugdyti tautinį sąmoningumą bei daugiakultūriškumą.
23.2. Uždaviniai:
23.2.2. sudaryti sąlygas mokiniams išsiugdyti komunikacinius gebėjimus, įgyti informacinės kultūros, kompiuterinio raštingumo pagrindus;
23.2.3. užtikrinti sveiką, saugią, užkertančią kelią smurto, prievartos apraiškoms ir žalingiems įpročiams aplinką;
23.2.5. ugdyti mokinių pasitikėjimą savo jėgomis, iniciatyvumą, savarankiškumą, nusiteikimą imtis atsakomybės, nuostatą ir gebėjimą mokytis visą gyvenimą, tobulėti;
24. Gimnazijos funkcijos:
24.1. teikia ikimokyklinį ugdymą, kurio paskirtis – sudaryti sąlygas savojo „aš“ identifikacijai, asmenybės raiškai, kūrybiškumui, socializacijai, tenkinti individualius poreikius, talkinti šeimai užtikrinant vaiko socialinį saugumą, padėti perimti tautos kultūros pagrindus;
24.2. teikia priešmokyklinį ugdymą, kurio paskirtis – padėti vaikui pasirengti sėkmingai mokytis pagal pradinio ugdymo programą;
24.3. teikia pradinį ugdymą, kurio paskirtis – teikti valstybiniams standartams atitinkantį pradinį išsilavinimą, rengiantį vaiką sėkmingam tolimesniam mokymuisi pagal savo individualius gebėjimus aukštesnėje mokymosi pakopoje. Padėti asmenims suvokti šiuolaikinį pasaulį, įgyti kultūrines, socialines kompetencijas ir būti savarankiu, veikliu, kritiškai mąstančiu, atsakingu savo šalies ir Europos piliečiu, norinčiu ir gebančiu mokytis bei kurti savo bendruomenės gyvenimą;
24.4. teikia pagrindinį ugdymą, kurio paskirtis – plėtoti dvasines, intelektines ir fizines asmens galias, ugdyti aktyvų, kūrybingą, atsakingą pilietį, įgijusį kompetencijas, būtinas sėkmingai socialinei integracijai ir mokymuisi visą gyvenimą;
24.5. teikia vidurinį ugdymą. Vidurinio ugdymo programos pagrindas yra ugdymo individualizavimas ir diferencijavimas atsižvelgiant į mokinių siekius, polinkius ir gebėjimus, sudarant jiems galimybes planuoti profesinę karjerą, pasirinkti mokymosi kryptį atitinkančius dalykus ir skirtingus jų kursus;
24.6. teikia specialųjį ugdymą visiško integravimo forma, kurio paskirtis – Specialiųjų poreikių mokiniams ugdymo turinys formuojamas, kaip ir visiems mokiniams, remiantis bendrosiomis programomis ir jas pritaikant pagal individualius šių mokinių gebėjimus, ugdymosi poreikius ir pasiekimus. Ugdymo turinys turi būti formuojamas taip, kad būtų skatinama mokinio savigarba ir motyvacija mokytis;
24.7. vykdo neformalųjį vaikų švietimą, kurio paskirtis – tenkinti mokinių pažinimo, lavinimosi ir saviraiškos poreikius, padėti jiems tapti aktyviais visuomenės nariais;
24.8. tenkina mokinių saviugdos ir saviraiškos poreikius, organizuojant mokinių nepamokinę veiklą ir laisvalaikį, suteikiant galimybę dalyvauti mokyklos savivaldoje, projektinėje, prevencinėje veikloje;
24.9. tenkina tėvų (globėjų, rūpintojų) ir kitų kaimo bendruomenės narių edukacinius, kultūrinius, socialinius ir informacinius poreikius, vadovaujantis bendravimo ir bendradarbiavimo principais;
24.10. inicijuoja formaliojo švietimo programas, papildančias bei mokinių saviraiškos poreikius tenkinančias modulių pasiūlas;
24.11. laiduoja programos turinio lankstumą, programos turinio ir jo perteikimo būdų dermę, individualizuotos programos ir mokinių poreikių bei gebėjimų vykdomų programų ir valstybės nustatytų išsilavinimo standartų atitikimą;
24.12. vykdo pagrindinio ugdymo pasiekimų patikrinimą ir baigiamuosius brandos egzaminus švietimo ir mokslo ministro nustatyta tvarka;
24.14. numato ir vykdo nusikalstamumo, narkotinių bei psichotropinių medžiagų vartojimo ir smurto prieš vaikus prevenciją;
24.15. gimnazijos valdymą grindžia demokratiniais principais, sudaro sąlygas mokiniams ugdytis pilietiškumo nuostatas dalyvaujant savivaldoje, skatina mokinių organizacijos veiklą;
24.16. kuria gimnazijoje laisvalaikio ir pramogų kultūrą, plėtoja dalyvavimą projektuose, vykdo reikalingus tyrimus;
24.19. teikia profesinio informavimo paslaugas, padeda mokiniams pasirinkti tolimesnį mokymosi kelią;
24.21. vadovaudamasi Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministro patvirtintu Vaikų maitinimo organizavimo tvarkos aprašu ir kitais teisės aktais, organizuoja mokinių maitinimą gimnazijoje.
24.22. organizuoja mokinių vežiojimą į gimnaziją ir iš jos švietimo ir mokslo ministro, Savivaldybės tarybos ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka.
24.23. viešai skelbia informaciją apie gimnazijos veiklą Lietuvos Respublikos Švietimo įstatymo ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka.
III. GIMNAZIJOS TEISĖS IR PAREIGOS
26. Gimnazija, įgyvendindama jai pavestus tikslus ir uždavinius, atlikdama jai priskirtas funkcijas, turi teisę:
26.4. Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro nustatyta tvarka vykdyti šalies ir tarptautinius švietimo projektus;
27. Gimnazijos pareigos:
27.1. suprantamai ir aiškiai, taisyklinga lietuvių kalba perteikti ugdymo turinį, kai teisės aktais nustatyta, kad atitinkamas ugdymo turinys perteikiamas lietuvių kalba;
27.2. užtikrinti sveiką, saugią, užkertančią kelią smurto, prievartos apraiškoms ir žalingiems įpročiams aplinką;
IV. GIMNAZIJOS VEIKLOS ORGANIZAVIMAS IR VALDYMAS
28. Gimnazijos veikla organizuojama pagal:
28.1. direktoriaus patvirtintą strateginį veiklos planą, suderintą su gimnazijos taryba ir Pagėgių savivaldybės taryba;
28.3. direktoriaus patvirtintą gimnazijos ugdymo planą, suderintą su gimnazijos taryba ir Pagėgių savivaldybės administracijos įgaliotu asmeniu;
29. Gimnazijai vadovauja direktorius, kurį į pareigas viešo konkurso būdu 5 metų kadencijai skiria ir iš jų atleidžia Savivaldybės taryba Lietuvos Respublikos švietimo įstatyme, Lietuvos Respublikos biudžetinių įstaigų įstatyme, Lietuvos Respublikos darbo kodekse ir kituose teisės aktuose nustatyta tvarka.
32. Direktorius:
32.1. tvirtina gimnazijos vidaus struktūrą; tvirtina etatinių darbuotojų pareigybių sąrašą, neviršydamas savivaldybės biudžete gimnazijai patvirtintų lėšų darbo užmokesčiui;
32.3. skiria ir atleidžia mokytojus ir kitus darbuotojus, tvirtina mokytojų, kitų ugdymo procese dalyvaujančių asmenų ir aptarnaujančio personalo pareigybių aprašymus, Lietuvos Respublikos darbo kodekso ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka priima į darbą ir atleidžia iš jo gimnazijos darbuotojus, skatina juos, skiria jiems drausmines nuobaudas;
32.4. priima mokinius Pagėgių savivaldybės tarybos nustatyta tvarka, sudaro mokymosi sutartis teisės aktų nustatyta tvarka;
32.5. vadovaudamasis įstatymais ir kitais teisės aktais, gimnazijos darbo tvarkos taisyklėse nustato mokinių teises, pareigas ir atsakomybę;
32.7. sudaro mokiniams ir darbuotojams saugias ir sveikatai nekenksmingas darbo sąlygas visais su mokymusi ir darbu susijusiais aspektais;
32.8. vadovauja gimnazijos strateginio plano, metinio veiklos plano rengimui, jų įgyvendinimui, organizuoja ir koordinuoja gimnazijos veiklą pavestoms funkcijoms atlikti, uždaviniams įgyvendinti, analizuoja ir vertina gimnazijos veiklą, materialinius ir intelektualinius išteklius;
32.13. teisės aktų nustatyta tvarka valdo, naudoja gimnazijos turtą, lėšas ir jais disponuoja; rūpinasi intelektiniais, materialiniais, finansiniais, informaciniais ištekliais, užtikrina jų optimalų valdymą ir naudojimą;
32.14. rūpinasi metodinės veiklos organizavimu, darbuotojų profesiniu tobulėjimu, sudaro jiems sąlygas kelti kvalifikaciją, mokytojams ir kitiems pedagoginiams darbuotojams galimybę atestuotis ir organizuoja jų atestaciją Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro nustatyta tvarka;
32.16. bendradarbiauja su mokinių tėvais (globėjais, rūpintojais), pagalbą mokiniui, mokytojui ir gimnazijai teikiančiomis įstaigomis, teritorinėmis policijos, socialinių paslaugų, sveikatos įstaigomis, vaiko teisių apsaugos tarnybomis ir kitomis institucijomis, dirbančiomis vaiko teisių apsaugos srityje;
32.18. užtikrina bendradarbiavimu grįstus santykius, Pedagogų etikos kodekso reikalavimų laikymąsi, skaidriai priimamus sprendimus, bendruomenės informavimą, mokytojų ir kitų darbuotojų profesinį tobulėjimą, sveiką, saugią, užkertančią kelią bet kokioms smurto, prievartos apraiškoms ir žalingiems įpročiams aplinką;
32.19. nustato direktoriaus pavaduotojams ir nepedagoginiams darbuotojams metines veiklos užduotis ir atlieka jų veiklos vertinimą Lietuvos Respublikos valstybės ir savivaldybių įstaigų darbo apmokėjimo ir Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro nustatyta tvarka.
32.20. rengia gimnazijos direktoriaus veiklos metinę ataskaitą ir teikia tvirtinti Pagėgių savivaldybės tarybai;
32.21. dalį savo funkcijų teisės aktų nustatyta tvarka gali pavesti atlikti direktoriaus pavaduotojui ugdymui;
32.22. laikinai direktoriaus nesant gimnazijoje, jo pareigas atlieka ugdymo proceso metu – direktoriaus pavaduotojas ugdymui, mokinių atostogų metu – direktoriaus pavaduotojas ūkio ir admin. reikalams.
32.23. už mokinio elgesio normų pažeidimą gali skirti mokiniui drausmines auklėjamojo pobūdžio poveikio priemones, numatytas Vaiko teisių apsaugos pagrindų įstatyme;
32.24. Vaiko minimalios ir vidutinės priežiūros įstatymo nustatyta tvarka kreipiasi į Savivaldybės administracijos direktorių dėl minimalios ir vidutinės priežiūros priemonių vaikui skyrimo;
33. Gimnazijos direktorius atsako už:
33.1. Lietuvos Respublikos įstatytų ir kitų teisės aktų, Pagėgių savivaldybės tarybos sprendimų, mero potvarkių, savivaldybės vykdomosios institucijos įsakymų laikymąsi ir tinkamą jų įgyvendinimą gimnazijoje;
33.2. tinkamą funkcijų atlikimą, nustatytų mokyklos tikslų ir uždavinių įgyvendinimą, gimnazijos veiklos rezultatus;
33.3. informacijos skelbimą, demokratinį švietimo įstaigos valdymą, bendradarbiavimu grįstus santykius, mokytojo etikos normų laikymąsi, skaidriai priimamus sprendimus, bendruomenės narių informavimą, pedagoginio ir nepedagoginio personalo profesinį tobulėjimą, sveiką, saugią, užkertančią kelią bet kokioms smurto, prievartos apraiškoms ir žalingiems įpročiams aplinką;
34. Nesant direktoriaus darbe (komandiruotė, nedarbingumas, atostogos), jo funkcijas atlieka pavaduotojas ugdymui, o nesant pavaduotojo ugdymui – direktoriaus pavaduotojas administracinei ir ūkinei veiklai.
35. Gimnazijos metodinė taryba – gimnazijoje veikianti mokytojų grupė, organizuojanti ir koordinuojanti metodinių grupių veiklą, teikianti mokytojams informacinę bei konsultacinę pagalbą:
35.3. Metodinės tarybos pirmininkas renkamas dvejiems mokslo metams. Jį renka metodinės tarybos nariai pirmame tarybos posėdyje, dalyvaujančiųjų balsų dauguma. Pirmininkas atstovauja tarybai ir vadovauja jos veiklai;
35.4. Metodinės tarybos sekretorių renka tarybos nariai dalyvaujančiųjų balsų dauguma. Sekretorius tvarko tarybos dokumentaciją;
35.6. Metodinės tarybos posėdžiuose gali dalyvauti gimnazijos administracija, socialinis pedagogas, bibliotekos darbuotojas, savivaldybės švietimo, kultūros ir sporto skyriaus specialistai, prireikus – kiti specialistai;
35.8. Metodinės tarybos posėdžiai rengiami esant reikalui, bet ne rečiau kaip kartą per du mėnesius;
35.9. posėdis yra teisėtas, kai jame dalyvauja 2/3 metodinės tarybos narių. Nutarimai priimami dalyvaujančiųjų balsų dauguma;
35.11. Metodinės tarybos posėdžių darbotvarkė sudaroma pagal tarybos veiklos programą bei remiantis gimnazijos administracijos ar metodinių grupių teikiamais siūlymais;
35.13. Metodinė taryba teikia gimnazijos mokytojams metodinę, praktinę pagalbą, inicijuoja gerosios patirties sklaidą, numato esmines veiklos kryptis mokslo metams;
36. Mokytojų metodinė grupė:
V. SAVIVALDA
38. Gimnazijos taryba:
38.1. Gimnazijos taryba − aukščiausia gimnazijos savivaldos institucija, telkianti Vilkyškių Johaneso Bobrovskio gimnazijos mokinių, jų tėvų (globėjų, rūpintojų), mokytojų ir vietos bendruomenės atstovus svarbiausiems gimnazijos veiklos tikslams numatyti ir uždaviniams spręsti;
38.2. gimnazijos taryboje mokiniai, tėvai ir mokytojai turi vienodą atstovų skaičių: 5 mokiniai, 5 tėvai, 5 mokytojai;
38.3. rinkimai į Gimnazijos tarybą vyksta vadovaujantis demokratinių rinkimų principais, konkurencija, slaptu balsavimu. Rinkimai vyksta kas 2 metai;
38.4. į Gimnazijos tarybą renkami 7-8, Ig-IVg. klasių mokiniai mokinių tarybos ir klasių seniūnų susirinkime slaptu balsavimu, balsų dauguma;
38.5. tėvų atstovai į Gimnazijos tarybą renkami gimnazijos visuotiniame mokinių tėvų susirinkime slaptu balsavimu, balsų dauguma;
38.6. mokytojai į Gimnazijos tarybą renkami Mokytojų tarybos posėdyje slaptu balsavimu, balsų dauguma;
38.8. gimnazijos tarybos posėdžiai vyksta kartą per tris mėnesius. Posėdis yra teisėtas, jei jame dalyvauja 2/3 visų jos narių. Nutarimai priimami dalyvaujančių balsų dauguma. Gimnazijos tarybos nutarimus, kurie prieštarauja gimnazijos veiklą reglamentuojantiems dokumentams, gimnazijos direktorius prašo svarstyti iš naujo;
39. Gimnazijos tarybos funkcijos:
39.1. nustato gimnazijos veiklos perspektyvas, pagrindines darbo kryptis, suderina gimnazijos veiklos programą, nuostatus, vidaus darbo tvarkos taisykles, ugdymo planą;
39.2. aptaria siūlymus dėl vadovėlių užsakymo, moksleivių žinių ir gebėjimų vertinimo sistemos parinkimo, neformaliojo ugdymo veiklos ir renginių organizavimo;
39.4. skiria atstovus į pedagogų atestacijos komisiją ir į viešo konkurso komisiją laisvai direktoriaus vietai užimti;
39.6. gali sustabdyti kitų gimnazijos savivaldos institucijų sprendimų įgyvendinimą, kol jų teisingumą ir teisėtumą ištirs kompetentingos institucijos;
39.7. gimnazijos taryba už veiklą atsiskaito ją rinkusiems gimnazijos bendruomenės nariams: mokiniai – klasių seniūnų susirinkime, tėvai – visuotiniame tėvų susirinkime, mokytojai – mokytojų tarybos posėdyje;
39.8. švietimo įstaigos steigėjas, švietimo priežiūrą vykdančios institucijos, nustatę, kad tarybos priimti sprendimai prieštarauja įstatymams ir kitiems gimnazijos veiklą reglamentuojantiems teisės aktams, siūlo gimnazijos tarybai juos svarstyti iš naujo. Gimnazijos tarybai atsisakius, ginčas sprendžiamas įstatymų numatyta tvarka;
40. Mokytojų taryba – nuolat veikianti gimnazijos savivaldos institucija mokytojų profesiniams bei bendriems ugdymo klausimams spręsti. Ją sudaro gimnazijos vadovybė, visi gimnazijoje dirbantys mokytojai, auklėtojai, bibliotekininkas, socialinis pedagogas, specialusis pedagogas. Mokytojai posėdyje turi sprendžiamojo balso teisę:
40.1. mokytojų tarybai vadovauja gimnazijos direktorius. Mokytojų tarybos sekretorių renka mokytojų tarybos nariai;
40.2. mokytojų tarybos posėdžius kviečia tarybos pirmininkas prasidedant ir baigiantis mokslo metams, taip pat ne rečiau kaip kartą per du mėnesius. Prireikus gali būti sukviestas neeilinis mokytojų tarybos posėdis. Posėdžiai yra teisėti, jei juose dalyvauja ne mažiau kaip 2/3 tuo metu dirbančių tarybos narių. Nutarimai priimami dalyvaujančių balsų dauguma;
40.3. į mokytojų tarybos posėdį gali būti kviečiami mokiniai, tėvai (globėjai, rūpintojai), kitų savivaldos institucijų atstovai;
40.4. mokytojai fiksuoja mokinių pažangos ir pasiekimų rezultatus, teikia suvestines mokytojų tarybai, kuri analizuoja gautą informaciją ir teikia rekomendacijas, priima sprendimus dėl pažangos ir pasiekimų vertinimo, informacijos panaudojimo tobulinant ugdomąją veiklą;
41. Mokinių taryba – aukščiausia mokinių savivaldos institucija:
41.2. mokinių tarybą sudaro 16 (5-8, Ig-IVg kl.) mokiniai. Į mokinių tarybą mokiniai renkami kas 2 metai visuotiniu gimnazijos mokinių rinkimų būdu;
42. Mokinių tarybos funkcijos:
42.1. svarsto ir teikia siūlymus gimnazijos tarybai ir administracijai ugdymo proceso tobulinimo, gimnazijos vidaus tvarkos bei nepamokinės mokinių veiklos klausimais;
43. Gimnazijoje veikia klasių tėvų komitetai:
VI. DARBUOTOJŲ PRIĖMIMAS Į DARBĄ, JŲ DARBO APMOKĖJIMO TVARKA IR ATESTACIJA
44. Darbuotojai į darbą gimnazijoje priimami ir atleidžiami iš jo Lietuvos Respublikos darbo kodekso ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka.
45. Gimnazijos darbuotojams už darbą mokama Lietuvos Respublikos įstatymų ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka.
46. Gimnazijos direktorius, jo pavaduotojas ugdymui, mokytojai ir kiti pedagoginiai darbuotojai atestuojasi ir kvalifikaciją tobulina Švietimo ir mokslo ministro nustatyta tvarka.
VII. GIMNAZIJOS TURTAS, LĖŠOS, JŲ NAUDOJIMO TVARKA, FINANSINĖS VEIKLOS KONTROLĖ IR GIMNAZIJOS VEIKLOS PRIEŽIŪRA
48. Gimnazija patikėjimo teise valdo, naudojasi ir disponuoja priskirta žeme, valstybės ar savivaldybės pastatais, finansiniais ištekliais, inventoriumi bei mokymo priemonėmis, vadovaudamasi Lietuvos Respublikos valstybės ir savivaldybės turto valdymo, naudojimo ir disponavimo juo įstatymu.
49. Gimnazija išlaikoma iš Pagėgių savivaldybės biudžeto ir valstybės dotacijų, turi paramos ir labdaros gavėjo statusą, gimnaziją gali remti fiziniai ir juridiniai asmenys.
50. Gimnazijos lėšos:
VIII. BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS
54. Gimnazija turi interneto svetainę, atitinkančią teisės aktų nustatytus reikalavimus, gimnazijos vieši pranešimai skelbiami gimnazijos interneto svetainėje www.vilkyskiai.lt, vietinėje spaudoje.
55. Gimnazijos nuostatus, jų pakeitimus ar papildymus svarsto ir derina Gimnazijos taryba, tvirtina Pagėgių savivaldybės taryba.
56. Gimnazijos nuostatai keičiami vadovaujantis Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro patvirtintais Nuostatų, įstatų ar statutų įforminimo reikalavimais, savininko teises įgyvendinančios institucijos, gimnazijos direktoriaus ar Gimnazijos tarybos iniciatyva.
57. Gimnazija registruojama Juridinių asmenų registre Lietuvos Respublikos Civilinio kodekso ir Juridinių asmenų registro nuostatų, patvirtintų Lietuvos Respublikos Vyriausybės, nustatyta tvarka.
58. Gimnazija reorganizuojama, likviduojama ar pertvarkoma Pagėgių savivaldybės tarybos sprendimu, vadovaujantis Lietuvos Respublikos civiliniu kodeksu, Lietuvos Respublikos biudžetinių įstaigų, Švietimo įstatymais ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka.