NacionalinĖs ŽemĖs tarnybos
PRIE APLINKOS MINISTERIJOS
direktorius
įsakymas
DĖL Administracinių nusižengimų teisenos, vykdant valstybinę žemės valdos projektų ir jų rengimo procesų priežiūrą, Nacionalinėje žemės tarnyboje prie Aplinkos ministerijos taisyklių PATVIRTINIMO
2024 m. spalio 4 d. Nr. 1P-370-(1.1 E.)
Vilnius
Vadovaudamasis Lietuvos Respublikos administracinių nusižengimų kodekso 364 straipsniu, 572 straipsnio 4 dalimi, 589 straipsnio 45 punktu ir 615 straipsnio
1 dalimi, Lietuvos Respublikos žemės įstatymo 32 straipsnio 3 dalies 9 punktu, 43 straipsnio 3 dalimi, Žemės valdos projektų valstybinės priežiūros tvarkos aprašo, patvirtinto Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2018 m. gruodžio 27 d. nutarimu Nr. 1415 „Dėl Žemės valdos projektų valstybinės priežiūros tvarkos aprašo patvirtinimo“, 3 punktu ir Nacionalinės žemės tarnybos prie Aplinkos ministerijos nuostatų, patvirtintų Lietuvos Respublikos aplinkos ministro 2022 m. gruodžio 8 d. įsakymu Nr. D1-393 „Dėl Nacionalinės žemės tarnybos prie Aplinkos ministerijos nuostatų patvirtinimo“, 19.1 ir 19.3 papunkčiais:
1. T v i r t i n u Administracinių nusižengimų teisenos, vykdant valstybinę žemės valdos projektų ir jų rengimo procesų priežiūrą, Nacionalinėje žemės tarnyboje prie Aplinkos ministerijos taisykles (pridedama).
2. P r i p a ž į s t u netekusiu galios Nacionalinės žemės tarnybos prie Žemės ūkio ministerijos direktoriaus 2020 m. liepos 3 d. įsakymą Nr. 1P-181-(1.3 E.) „Dėl Administracinių nusižengimų teisenos, vykdant valstybinę žemėtvarkos planavimo dokumentų priežiūrą, Nacionalinėje žemės tarnyboje prie Aplinkos ministerijos taisyklių patvirtinimo“ su visais pakeitimais ir papildymais.
PATVIRTINTA
Nacionalinės žemės tarnybos
prie Aplinkos ministerijos
direktoriaus 2024 m. spalio 4 d.
įsakymu Nr. 1P-370-(1.1 E.)
ADMINISTRACINIŲ NUSIŽENGIMŲ TEISENOS, VYKDANT VALSTYBINĘ ŽEMĖS VALDOS PROJEKTŲ IR JŲ RENGIMO PROCESŲ PRIEŽIŪRĄ, NACIONALINĖJE ŽEMĖS TARNYBOJE PRIE APLINKOS MINISTERIJOS
TAISYKLĖS
I SKYRIUS
BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Administracinių nusižengimų teisenos, vykdant valstybinę žemės valdos projektų ir jų rengimo procesų priežiūrą, Nacionalinėje žemės tarnyboje prie Aplinkos ministerijos taisyklės (toliau – Taisyklės) nustato Nacionalinės žemės tarnybos prie Aplinkos ministerijos (toliau – Tarnyba) vadovo ar jo įgaliotų Tarnybos administracijos padalinio, atsakingo už valstybinę žemės valdos projektų ir jų rengimo procesų priežiūrą, valstybės tarnautojų teises ir pareigas organizuojant ir atliekant administracinių nusižengimų tyrimą, administracinių nusižengimų protokolų (toliau – Protokolas) surašymą, administracinių nusižengimų bylų nagrinėjimą, nutarimų administracinių nusižengimų bylose (toliau – Nutarimas) priėmimą, Nutarimų apskundimo, skundų nagrinėjimo ir perdavimo teismams tvarką.
2. Taisyklių tikslas – užtikrinti žemės valdos projektų rengimo procesus reglamentuojančių įstatymų ir kitų teisės aktų tinkamą vykdymą, taip pat pažeidimų, rengiant žemės valdos projektus, nustatymą, pažeidimų skaičiaus mažinimą ir (ar) pašalinimą.
3. Taisyklės parengtos vadovaujantis Lietuvos Respublikos žemės įstatymu, Lietuvos Respublikos administracinių nusižengimų kodeksu, Lietuvos Respublikos viešojo administravimo įstatymu, Lietuvos Respublikos administracinių nusižengimų registro įstatymu, Administracinių nusižengimų registro informacinės sistemos nuostatais, patvirtintais Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2016 m. gruodžio 28 d. nutarimu Nr. 1278 „Dėl Administracinių nusižengimų registro informacinės sistemos nuostatų patvirtinimo“, Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2015 m. birželio 22 d. nutarimu Nr. 640 „Dėl Administracinio nusižengimo protokolo, Nutarimo administracinio nusižengimo byloje, Nutarimo dėl administracinio nusižengimo, kai protokolas nesurašomas, formų ir jų pildymo taisyklių patvirtinimo“, Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2018 m. gruodžio 27 d. nutarimu Nr. 1415 „Dėl Žemės valdos projektų valstybinės priežiūros tvarkos aprašo patvirtinimo“ ir kitais teisės aktais.
4. Taisyklėse vartojamos sąvokos ir jų apibrėžtys:
4.1. Valstybinė žemės valdos projektų ir jų rengimo procesų priežiūra – žemės valdos projektų rengimo, viešinimo (kai ši procedūra yra privaloma) ir derinimo procedūrų, sprendinių atitikties teisės aktų reikalavimams kontrolė.
4.2. Žemės valdos projektai – žemės reformos žemėtvarkos projektai; žemės sklypų formavimo ir pertvarkymo projektai; žemės paėmimo visuomenės poreikiams projektai; žemės konsolidacijos projektai; karinės infrastruktūros projektai; specialiosios paskirties projektai.
4.3. Valstybinę žemės valdos projektų ir jų rengimo procesų priežiūrą atliekantis specialistas – Tarnybos Žemėtvarkos planavimo dokumentų priežiūros skyriaus, atsakingo už valstybinę žemės valdos projektų ir jų rengimo procesų priežiūrą, valstybės tarnautojas.
4.4. Kitos Taisyklėse vartojamos sąvokos suprantamos taip, kaip jos apibrėžtos Viešojo administravimo įstatyme, Administracinių nusižengimų kodekse, Žemės įstatyme, Žemės valdos projektų valstybinės priežiūros tvarkos apraše, patvirtintame Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2018 m. gruodžio 27 d. nutarimu Nr. 1415 „Dėl Žemės valdos projektų valstybinės priežiūros tvarkos aprašo patvirtinimo“, Nacionalinės žemės tarnybos prie Aplinkos ministerijos darbo reglamente, patvirtintame Nacionalinės žemės tarnybos prie Aplinkos ministerijos direktoriaus 2023 m. gruodžio 29 d. įsakymu Nr. 1P-696-(1.3 E.) „Dėl Nacionalinės žemės tarnybos prie Aplinkos ministerijos darbo reglamento patvirtinimo“.
5. Valstybinės žemės valdos projektų ir jų rengimo procesų priežiūros organizavimas ir vykdymas reglamentuojamas Žemės įstatyme, Žemės valdos projektų valstybinės priežiūros tvarkos apraše, patvirtintame Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2018 m. gruodžio 27 d. nutarimu Nr. 1415 „Dėl Žemės valdos projektų valstybinės priežiūros tvarkos aprašo patvirtinimo“.
II SKYRIUS
administracinio nusižengimo tyrimas IR PROTOKOLO SURAŠYMAS
6. Administracinių nusižengimų teisena pradedama Administracinių nusižengimų kodekso
590 straipsnyje nustatytais pagrindais, kai:
6.1. valstybinę žemės valdos projektų ir jų rengimo procesų priežiūrą atliekantis specialistas, atlikdamas valstybinę žemės valdos projektų ir jų rengimo procesų priežiūrą, nustato administracinių nusižengimų, nurodytų Administracinių nusižengimų kodekso 364 straipsnyje, požymių turinčią veiką:
6.1.1. teisės aktuose nustatytų reikalavimų žemės valdos projektui rengti išdavimo procedūrų pažeidimą ar neteisėtą atsisakymą išduoti reikalavimus žemės valdos projektui rengti;
6.1.2. teisės aktuose nustatytų žemės valdos projektų derinimo procedūrų pažeidimą, sprendimo suderinti žemės valdos projektus priėmimą, kai jų sprendiniai neatitinka planavimo sąlygų ar teritorijų planavimą reglamentuojančių teisės aktų reikalavimų, ar aukštesnio teritorijų planavimo lygmens teritorijų planavimo dokumentų sprendinių;
6.1.5. neteisėtą atsisakymą derinti žemės valdos projektą, išvados dėl žemės valdos projekto derinimo nepateikimą;
6.1.7. neteisėtą atsisakymą teikti tvirtinti žemės valdos projektą ar žemės valdos projekto nepatvirtinimą per teisės aktuose nustatytus terminus;
6.1.8. žemės valdos projekto, kurio sprendiniai neatitinka teisės aktų reikalavimų ir aukštesnio teritorijų planavimo lygmens teritorijų planavimo dokumentų sprendinių, pateikimą teritorijų planavimo organizatoriui;
7. Valstybinę žemės valdos projektų ir jų rengimo procesų priežiūrą atliekantis specialistas, prieš pradėdamas administracinio nusižengimo tyrimą, įvertina, ar nėra aplinkybių, nurodytų Administracinių nusižengimų kodekso 5651 straipsnyje, dėl kurių administracinių nusižengimų teisena negali būti pradėta, o pradėtoji turi būti nutraukta. Nustatęs bent vieną Administracinių nusižengimų kodekso 5651 straipsnyje ir 592 straipsnio 1 dalyje nurodytą aplinkybę, informuoja Tarnybos vadovą ar jo įgaliotą nagrinėti administracinio nusižengimo bylą Tarnybos Žemėtvarkos planavimo dokumentų priežiūros skyriaus (toliau – Priežiūros skyrius) vadovą dėl Nutarimo nutraukti administracinio nusižengimo teiseną priėmimo ir jo surašymo automatizuotu būdu Administracinių nusižengimų registro informacinėje sistemoje (toliau – ANRIS).
8. Tarnybos vadovo įgaliotas valstybinę žemės valdos projektų ir jų rengimo procesų priežiūrą atliekantis specialistas, kai nėra Administracinių nusižengimų kodekso 5651 straipsnyje ir 592 straipsnio 1 dalyje nurodytų aplinkybių, Taisyklių 6 punkte nurodytais pagrindais pradeda administracinio nusižengimo teiseną ir, vadovaudamasis Taisyklių 9 punkto nuostatomis, atlieka administracinio nusižengimo tyrimą.
9. Valstybinę žemės valdos projektų ir jų rengimo procesų priežiūrą atliekantis specialistas administracinėn atsakomybėn traukiamam asmeniui ir nukentėjusiajam asmeniui Administracinių nusižengimų kodekso 573 straipsnyje nustatyta tvarka išsiuntęs šaukimus, atlieka galimo administracinio nusižengimo tyrimą:
9.1. įvertina žemės valdos projekto patikrinimo išvadoje ir prieduose nurodytą informaciją ir duomenis;
9.2. įvertina administracinėn atsakomybėn traukiamo asmens paaiškinimus, prašymus, pateiktus dokumentus ir kitą informaciją;
9.3. įvertina kitų viešojo administravimo institucijų, įstaigų, įmonių ir kitų suinteresuotų asmenų pateiktą informaciją apie galimą administracinį nusižengimą;
10. Administracinio nusižengimo tyrimas baigiamas Protokolo surašymu arba Tarnybos vadovo ar jo įgalioto Priežiūros skyriaus vadovo priimtu Nutarimu nutraukti administracinio nusižengimo teiseną.
11. Fizinis arba juridinis asmuo pripažįstamas nukentėjusiuoju valstybinę žemės valdos projektų ir jų rengimo procesų priežiūrą atliekančio specialisto sprendimu, kuris administracinio nusižengimo tyrimo metu įforminamas įrašu Protokole arba Nutarimu, o administracinio nusižengimo bylos nagrinėjimo metu – Nutarimu.
12. Valstybinę žemės valdos projektų ir jų rengimo procesų priežiūrą atliekantis specialistas Protokolą automatizuotu būdu surašo ANRIS, dalyvaujant administracinėn atsakomybėn traukiamam asmeniui, kuris Protokolui surašyti pakviečiamas Administracinių nusižengimų kodekso 573 straipsnyje nustatyta tvarka. Protokolas gali būti surašytas administracinėn atsakomybėn traukiamam asmeniui nedalyvaujant tuo atveju, kai šis asmuo šaukiamas neatvyko ir nedalyvavo surašant Protokolą.
13. Administracinėn atsakomybėn traukiamam asmeniui (prieš surašant Protokolą) išaiškinamos jo teisės ir pareigos, nustatytos Administracinių nusižengimų kodekso 577 straipsnyje, ir tai pažymima Protokole. Kai Protokolas surašomas administracinėn atsakomybėn traukiamam asmeniui nedalyvaujant, paaiškinimą dėl padaryto nusižengimo ir pastabas dėl Protokolo turinio šis asmuo turi teisę pateikti administracinio nusižengimo bylos nagrinėjimo metu. Kitos administracinėn atsakomybėn traukiamo asmens teisės ir pareigos, numatytos Administracinių nusižengimų kodekso 577 straipsnyje, išdėstomos Protokole.
14. Protokolo turinys turi atitikti Administracinių nusižengimų kodekso 609 straipsnyje nustatytus turinio reikalavimus.
15. Protokolą pasirašo jį surašęs valstybinę žemės valdos projektų ir jų rengimo procesų priežiūrą atliekantis specialistas ir administracinėn atsakomybėn traukiamas asmuo, išskyrus Administracinių nusižengimų kodekso 608 straipsnio 1 dalyje nustatytą atvejį, kai Protokolas surašytas naudojantis informacinėmis ir elektroninių ryšių technologijomis (per vaizdo konferencijas, telekonferencijas ar kitaip), ir Administracinių nusižengimų kodekso 608 straipsnio 2 dalyje nustatytus atvejus, kai Protokolas gali būti surašytas administracinėn atsakomybėn traukiamam asmeniui nedalyvaujant. Kai yra liudytojų ir nukentėjusiųjų, Protokolą gali pasirašyti ir šie asmenys. ANRIS surašyto Protokolo kopija (nuorašas) įteikiama (-as) administracinėn atsakomybėn traukiamam asmeniui, jeigu jis dalyvauja surašant Protokolą, arba išsiunčiama (-as) registruotąja pašto siunta per 3 darbo dienas nuo Protokolo surašymo, jeigu jis nedalyvavo surašant Protokolą. Protokolo kopija (nuorašas), laikantis asmens duomenų teisinės apsaugos reikalavimų, taip pat įteikiama (-as) arba siunčiama (-as) nukentėjusiajam.
16. Kai asmens vienu metu padaryta veika ar veikos užtraukia administracinę atsakomybę pagal kelis padarytus administracinius nusižengimus, nurodytus Administracinių nusižengimų kodekso 364 straipsnyje, pagal kuriuos atlikti tyrimą ir surašyti Protokolą turi teisę valstybinę žemės valdos projektų ir jų rengimo procesų priežiūrą atliekantis specialistas, gali būti surašomas vienas Protokolas. Šiuo atveju, jeigu dėl vieno iš administracinių nusižengimų administracinis nurodymas negali būti surašomas, kai yra bent vienas iš Administracinių nusižengimų kodekso 610 straipsnio
2 dalyje nurodytų pagrindų, dėl visų administracinių nusižengimų surašomas Protokolas be administracinio nurodymo.
17. Tais atvejais, kai nėra Administracinių nusižengimų kodekso 610 straipsnio 2 dalyje nurodytų pagrindų, į Protokolą įrašomas administracinis nurodymas – pasiūlymas administracinėn atsakomybėn traukiamam asmeniui per 15 kalendorinių dienų nuo Protokolo įteikimo dienos, o kai Protokolas su administraciniu nurodymu surašomas administracinėn atsakomybėn traukiamam asmeniui nedalyvaujant, – per 30 kalendorinių dienų nuo Protokolo su administraciniu nurodymu išsiuntimo dienos, savo noru sumokėti baudą, lygią pusei minimalios baudos, numatytos Administracinių nusižengimų kodekso 364 straipsnio 1, 2, 4, 5 ir 7 dalyse.
18. Administracinis nurodymas yra neskundžiamas. Administracinėn atsakomybėn traukiamam asmeniui per Taisyklių 17 punkte nurodytą terminą įvykdžius administracinį nurodymą, administracinio nusižengimo teisena laikoma baigta.
19. Administracinėn atsakomybėn traukiamam asmeniui neįvykdžius administracinio nurodymo, šis nurodymas laikomas negaliojančiu ir ne anksčiau kaip po 5 darbo dienų, bet ne vėliau kaip po 10 darbo dienų nuo Taisyklių 17 punkte nurodytų terminų pabaigos, Protokolas perduodamas Tarnybos vadovui ar jo įgaliotam Priežiūros skyriaus vadovui nagrinėti administracinio nusižengimo bylą dėl Administracinių nusižengimų kodekso 364 straipsnio 1, 2, 4, 5 ir 7 dalyse numatytų administracinių nusižengimų.
20. Asmuo, kuriam surašomas administracinis nurodymas, gali kreiptis į Protokolą surašiusį valstybinę žemės valdos projektų ir jų rengimo procesų priežiūrą atliekantį specialistą su prašymu neįrašyti į Protokolą administracinio nurodymo arba gali raštu kreiptis į Tarnybą prašydamas, kad administracinis nurodymas būtų panaikintas ir, nelaukiant nustatyto termino pabaigos, Protokolas būtų perduotas administracinio nusižengimo bylą nagrinėsiančiam Tarnybos vadovui ar jo įgaliotam Priežiūros skyriaus vadovui.
21. Dėl Administracinių nusižengimų kodekso 364 straipsnio 2 ir 5 dalyse numatytų administracinių nusižengimų, jeigu nėra Administracinių nusižengimų kodekso 610 straipsnio
2 dalyje nurodytų pagrindų (kai negali būti surašomas administracinis nurodymas), administracinio nusižengimo tyrimą atlikęs valstybinę žemės valdos projektų ir jų rengimo procesų priežiūrą atliekantis specialistas, nesurašydamas Protokolo, automatizuotu būdu ANRIS priima Nutarimą paskirti administracinę nuobaudą – įspėjimą. Nutarimo turinys turi atitikti Administracinių nusižengimų kodekso 618 straipsnio 2, 3 ir 4 dalyse nurodytus reikalavimus.
22. Nutarimas paskirti administracinę nuobaudą – įspėjimą, gali būti apskųstas Taisyklių 40 ir 41 punktuose nustatyta tvarka.
23. Administracinis nurodymas dėl Administracinių nusižengimų kodekso 364 straipsnio
3, 6, 8, 9 ir 10 dalyse nustatytų administracinių nusižengimų nesurašomas. Šiais atvejais, taip pat Taisyklių 20 punkte nustatytu atveju, Protokolas per 3 darbo dienas nuo jo įteikimo dienos perduodamas administracinio nusižengimo bylą nagrinėsiančiam Tarnybos vadovui ar jo įgaliotam Priežiūros skyriaus vadovui.
III skyrius
ADMINISTRACINIO nusižengimo bylos nagrinėjimas
24. Tarnybos vadovas ar jo įgaliotas Priežiūros skyriaus vadovas nagrinėja Administracinių nusižengimų kodekso 364 straipsnyje nurodytų administracinių nusižengimų bylas.
25. Administracinių nusižengimų bylos turi būti išnagrinėtos per 20 darbo dienų nuo Protokolo įteikimo dienos, o kai surašomas Protokolas su administraciniu nurodymu – per 20 darbo dienų nuo Taisyklių 17 punkte nurodytų terminų pabaigos. Tais atvejais, kai asmeniui siunčiamas Taisyklių 28 punkte nurodytas prašymas, administracinių nusižengimų bylos turi būti išnagrinėtos per 20 darbo dienų nuo Taisyklių 28 punkte nurodyto termino pabaigos.
26. Administracinių nusižengimų bylos nagrinėjamos rašytinio proceso tvarka, nekviečiant administracinių bylų teisenoje dalyvaujančių asmenų į bylos nagrinėjimą, išskyrus atvejus, kai Protokole nurodytas administracinėn atsakomybėn traukiamo asmens reikalavimas nagrinėti administracinio nusižengimo bylą žodinio proceso tvarka arba atsakomybėn traukiamas asmuo ne vėliau kaip iki administracinio nusižengimo bylos nagrinėjimo pradžios Tarnybai raštu pateikia reikalavimą administracinio nusižengimo bylą nagrinėti žodinio proceso tvarka.
27. Administracinėn atsakomybėn traukiamo asmens reikalavimu bylos nagrinėjimas vyksta žodinio proceso tvarka vadovaujantis Nacionalinės žemės tarnybos prie Aplinkos ministerijos garso įrašų darymo ir tvarkymo aprašu, patvirtintu Nacionalinės žemės tarnybos prie Žemės ūkio ministerijos direktoriaus 2019 m. kovo 4 d. įsakymu Nr. 1P-73-(1.3.) „Dėl Nacionalinės žemės tarnybos prie Aplinkos ministerijos garso įrašų darymo ir tvarkymo aprašo patvirtinimo“. Apie tai raštu, o esant Taisyklių 29 punkte nurodytam atvejui – žodžiu, pranešama administracinio nusižengimo teisenoje dalyvaujantiems asmenims. Jeigu administracinėn atsakomybėn traukiamas asmuo neatvyksta į žodinį bylos nagrinėjimą, byla nagrinėjama jam nedalyvaujant rašytinio proceso tvarka.
28. Tuo atveju, jeigu Tarnybos vadovas ar jo įgaliotas Priežiūros skyriaus vadovas, gavęs Protokolą ir kitą bylos medžiagą, nustato, kad būtini administracinėn atsakomybėn traukiamo asmens ir nukentėjusiojo paaiškinimai dėl padaryto administracinio nusižengimo, minėtiems asmenims Nacionaline elektroninių siuntų pristatymo, naudojant pašto tinklą, informacine sistema, elektroniniu paštu, kitomis elektroninių ryšių priemonėmis arba registruotąja pašto siunta siunčiami prašymai pateikti paaiškinimus dėl administracinio nusižengimo, jo aplinkybių. Šiame punkte nurodyti paaiškinimai turi būti pateikti per 14 kalendorinių dienų nuo prašymo išsiuntimo dienos. Paaiškinimų nepateikimas laiku neužkerta galimybės nagrinėti administracinio nusižengimo bylą.
29. Tuo atveju, jeigu administracinėn atsakomybėn traukiamas asmuo dalyvauja surašant Protokolą, surašius Protokolą, jį perdavus Tarnybos vadovui ar jo įgaliotam Priežiūros skyriaus vadovui ir administracinėn atsakomybėn traukiamam asmeniui sutikus, nedelsiant gali būti pradėtas administracinio nusižengimo bylos nagrinėjimas. Tokiu atveju netaikomos Taisyklių 28 punkto nuostatos, susijusios su prašymo pateikti paaiškinimus dėl administracinio nusižengimo išsiuntimu, ir, prieš pradedant nagrinėti bylą, administracinėn atsakomybėn traukiamam asmeniui ir nukentėjusiajam žodžiu pasiūloma pateikti paaiškinimus dėl administracinio nusižengimo.
30. Tarnybos vadovas ar jo įgaliotas Priežiūros skyriaus vadovas, nagrinėdamas administracinio nusižengimo bylą, privalo nustatyti aplinkybes, nurodytas Administracinių nusižengimų kodekso 617 straipsnio 1 dalyje: ar buvo padarytas administracinis nusižengimas, ar šis asmuo kaltas dėl jo padarymo, ar jis trauktinas administracinėn atsakomybėn, ar nėra Administracinių nusižengimų kodekso 5651 straipsnyje nurodytų aplinkybių, ar yra atsakomybę lengvinančių ir sunkinančių aplinkybių, ar administraciniu nusižengimu buvo padaryta fizinė, turtinė ar neturtinė žala, ar fizinis asmuo, kuriam administraciniu nusižengimu padaryta fizinė, turtinė ar neturtinė žala, arba juridinis asmuo, kuriam administraciniu nusižengimu padaryta turtinė ar neturtinė žala, pripažintas nukentėjusiuoju, taip pat kitas aplinkybes, turinčias reikšmės bylai teisingai išnagrinėti.
31. Tarnybos vadovas ar jo įgaliotas Priežiūros skyriaus vadovas, nustatęs, kad fizinis asmuo, kuriam administraciniu nusižengimu padaryta fizinė, turtinė ar neturtinė žala, arba juridinis asmuo, kuriam administraciniu nusižengimu padaryta turtinė ar neturtinė žala, nepripažintas nukentėjusiuoju, privalo atidėti administracinio nusižengimo bylos nagrinėjimą, šį fizinį ar juridinį asmenį Nutarimu pripažinti nukentėjusiuoju, Administracinių nusižengimų kodekso nustatyta tvarka įteikti Protokolą, fiziniam ar juridiniam asmeniui, nurodytam šiame Taisyklių punkte, ir kitiems administracinio nusižengimo teisenoje dalyvaujantiems asmenims pranešti apie nustatytą naują bylos nagrinėjimo datą, laiką ir vietą.
32. Tarnybos vadovas ar jo įgaliotas Priežiūros skyriaus vadovas, nagrinėdamas administracinio nusižengimo bylą, turi Administracinių nusižengimų kodekso 617 straipsnio
3 dalyje nustatytą teisę pakeisti nuorodą į Administracinių nusižengimų kodekso straipsnį, straipsnio dalį ar kitą teisės aktą, kuriame nustatyta atsakomybė už šį nusižengimą, jeigu Protokole nurodyta administracinio nusižengimo esmė yra įrodyta, tačiau suklysta nurodant Administracinių nusižengimų kodekso straipsnį, straipsnio dalį ar kitą teisės aktą, kuriame nustatyta atsakomybė už padarytą administracinį nusižengimą.
33. Tarnybos vadovas ar jo įgaliotas Priežiūros skyriaus vadovas Nutarimą surašo ANRIS automatizuotu būdu. ANRIS surašyto Nutarimo administracinio nusižengimo byloje kopija (nuorašas) per 3 darbo dienas nuo Nutarimo priėmimo dienos išsiunčiama Administracinių nusižengimų kodekso 573 straipsnio 1 dalyje nustatyta tvarka ar išduodama asmeniui, dėl kurio Nutarimas priimtas, ir nukentėjusiajam. Nutarimo nutraukti administracinio nusižengimo teiseną Administracinių nusižengimų kodekso 5651 straipsnio 1 punkte numatytu pagrindu kopija (nuorašas) išsiunčiama ir asmeniui, kuris pranešė apie administracinio nusižengimo požymių turinčios veikos padarymą, jeigu jis yra nurodęs, kad šia veika jam padaryta fizinė, turtinė ar neturtinė žala.
34. Tarnybos vadovo ar jo įgaliotas Priežiūros skyriaus vadovo ANRIS surašyto Nutarimo turinys turi atitikti Administracinių nusižengimų kodekso 618 straipsnio 2–4 dalyse nurodytus reikalavimus.
35. Tarnybos vadovas ar jo įgaliotas Priežiūros skyriaus vadovas, išnagrinėjęs administracinio nusižengimo bylą, priima vieną iš šių Nutarimų:
35.2. nutraukti administracinio nusižengimo teiseną. Nutarimas nutraukti administracinio nusižengimo teiseną gali būti priimamas, kai yra bent viena iš Administracinių nusižengimų kodekso 5651 straipsnyje ir 592 straipsnio 1 dalyje nurodytų aplinkybių;
36. Tarnybos vadovas ar jo įgaliotas Priežiūros skyriaus vadovas, prieš priimdamas Taisyklių 35.2 papunktyje nurodytą Nutarimą, įvertina, ar yra fizinis asmuo, nurodęs, kad jam padaryta fizinė, turtinė ar neturtinė žala, arba juridinis asmuo, nurodęs, kad jam padaryta turtinė ar neturtinė žala. Sprendimas pripažinti arba atsisakyti pripažinti šiame Taisyklių punkte nurodytą asmenį nukentėjusiuoju įrašomas į Nutarimą. Šios nuostatos netaikomos, jeigu administracinio nusižengimo bylos teisena nutraukiama Administracinių nusižengimų kodekso 5651 straipsnio 6 ir 8 punktuose nustatytais pagrindais.
37. Administracinė nuobauda gali būti paskirta ne vėliau kaip per 2 metus nuo administracinio nusižengimo padarymo dienos, o trunkamojo administracinio nusižengimo atveju – per 2 metus nuo jo paaiškėjimo dienos.
38. Baudos dydis nustatomas pagal Administracinių nusižengimų kodekso 364 straipsnyje numatytų minimalios ir maksimalios baudų vidurkį, atsižvelgiant į padaryto administracinio nusižengimo pobūdį, pažeidėjo kaltės formą ir rūšį, asmenybę, atsakomybę lengvinančias ir sunkinančias aplinkybes. Kai yra vien atsakomybę lengvinančių aplinkybių, numatytų Administracinių nusižengimų kodekso 35 straipsnyje, ir kitų šiame punkte numatytų asmens padėtį gerinančių aplinkybių, skiriama ne didesnė negu vidurkis, o kai yra vien atsakomybę sunkinančių aplinkybių, numatytų Administracinių nusižengimų kodekso 36 straipsnyje, ir kitų šiame punkte numatytų asmens padėtį bloginančių aplinkybių, skiriama ne mažesnė negu vidurkis bauda. Kai yra atsakomybę lengvinančių ir sunkinančių aplinkybių, taip pat kitų šiame punkte numatytų asmens padėtį gerinančių ir bloginančių aplinkybių, bauda skiriama atsižvelgiant į jų kiekį ir reikšmingumą.
Administracinės nuobaudos mažinimas ar didinimas motyvuojamas Nutarime, kuriuo skiriama nuobauda.
39. Tarnybos vadovas ar jo įgaliotas Priežiūros skyriaus vadovas, atsižvelgdamas į padaryto administracinio nusižengimo pobūdį, pažeidėjo kaltės formą ir rūšį, asmenybę, atsakomybę lengvinančias ir sunkinančias aplinkybes ir vadovaudamasis teisingumo ir protingumo principais, gali paskirti mažesnę baudą, negu Administracinių nusižengimų kodekso 364 straipsnyje nurodytose sankcijose numatyta minimali bauda, arba paskirti švelnesnę administracinę nuobaudą, negu numatyta Administracinių nusižengimų kodekso 364 straipsnyje nurodytose sankcijose, arba administracinės nuobaudos neskirti. Tarnybos vadovo ar jo įgalioto Priežiūros skyriaus vadovo motyvuotas sprendimas ne vėliau kaip per 5 darbo dienas pateikiamas apylinkės teismui sankcionuoti.
40. Nutarimas per 20 kalendorinių dienų nuo Nutarimo kopijos (nuorašo) išsiuntimo ar išdavimo dienos gali būti apskųstas Vilniaus miesto apylinkės teismui.
41. Skundas dėl Nutarimo paduodamas per Tarnybą, pagal Administracinių nusižengimų kodekso 622 straipsnio 2 dalies nuostatas. Tarnybai turi būti pateikta tiek skundo kopijų (nuorašų), kad po vieną būtų galima įteikti Administracinių nusižengimų kodekso 621 straipsnyje nurodytiems asmenims ir Tarnybai, išskyrus atvejus, kai asmenims procesiniai dokumentai įteikiami elektroninių ryšių priemonėmis. Skundas dėl Nutarimo administracinio nusižengimo byloje gali būti paduodamas elektroninių ryšių priemonėmis, pašto siunta arba tiesiogiai.
42. Nutarimą priėmęs Tarnybos vadovas ar jo įgaliotas Priežiūros skyriaus vadovas, nepažeisdamas Administracinių nusižengimų kodekso 622 straipsnio 2 dalyje nustatyto termino, gali visiškai ar iš dalies sutikti su skundu dėl Nutarimo administracinio nusižengimo byloje, Administracinių nusižengimų kodekso 625 straipsnyje nustatyta tvarka panaikinti skundžiamą Nutarimą ir, netaikydamas Administracinių nusižengimų kodekso 616 straipsnyje nurodytų procedūrų, priimti naują Nutarimą išnagrinėtoje administracinio nusižengimo byloje. Apskundus naują Nutarimą išnagrinėtoje administracinio nusižengimo byloje, jį priėmęs Tarnybos vadovas ar jo įgaliotas Priežiūros skyriaus vadovas negali priimti kito naujo Nutarimo ir privalo Administracinių nusižengimų kodekso 622 straipsnio 2 dalyje nustatyta tvarka skundą dėl ne teismo tvarka priimto Nutarimo kartu su byla išsiųsti Vilniaus miesto apylinkės teismui.
43. Tarnybos vadovas ar jo įgaliotas Priežiūros skyriaus vadovas, įvertinęs skunde nurodytas aplinkybes ir atsisakęs sutikti su skundu, per 5 darbo dienas nuo skundo gavimo skundą dėl Nutarimo kartu su administracinio nusižengimo byla persiunčia Vilniaus miesto apylinkės teismui elektroninių ryšių priemonėmis, registruotąja pašto siunta arba pateikia tiesiogiai teismui.
iV SKYRIUS
BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS
45. Valstybinę žemės valdos projektų ir jų rengimo procesų priežiūrą atliekantys specialistai, atliekantys administracinio nusižengimo tyrimą, atsako už tinkamą administracinio nusižengimo tyrimo veiksmų atlikimą ir jų įforminimą.