MARIJAMPOLĖS SAVIVALDYBĖS ADMINISTRACIJOS DIREKTORIUS
ĮSAKYMAS
DĖL MARIJAMPOLĖS SAVIVALDYBĖS ADMINISTRACIJOS DIREKTORIAUS 2018 M. SPALIO 19 D. ĮSAKYMO NR. DV-1742 „DĖL MARIJAMPOLĖS SAVIVALDYBĖS BIUDŽETO PROJEKTO RENGIMO TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO“ PAKEITIMO
2021 m. spalio 28 d. DV-1481
Marijampolė
p a k e i č i u Marijampolės savivaldybės biudžeto projekto rengimo tvarkos aprašą, patvirtintą Marijampolės savivaldybės administracijos direktoriaus 2018 m. spalio 19 d. įsakymu Nr. DV-1742 „Dėl Marijampolės savivaldybės biudžeto projekto rengimo tvarkos aprašo patvirtinimo“, ir 1-3 priedus išdėstau nauja redakcija (pridedama).
Marijampolės savivaldybės biudžeto projekto
rengimo tvarkos aprašo
1 priedas
ASIGNAVIMŲ, SKIRTŲ ŠVIETIMO ĮSTAIGŲ ŪKIO IŠLAIDOMS FINANSUOTI,
PLANAVIMO TVARKOS APRAŠAS
I SKYRIUS
BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Asignavimų, skirtų švietimo įstaigų ūkio išlaidoms finansuoti, planavimo tvarkos aprašas (toliau – Asignavimų planavimo tvarkos aprašas) reglamentuoja Marijampolės savivaldybės biudžeto asignavimų švietimo įstaigų ūkiui valdyti ir eksploatuoti (valdymo ir aptarnaujančio personalo darbo užmokestis, įmokos socialiniam draudimui ir su darbo santykiais susijusios išmokos, pastatų eksploatacija, komunalinės išlaidos ir kitos ūkinės išlaidos) bei pedagoginių darbuotojų, neapmokamų iš specialios tikslinės dotacijos mokymo lėšų, darbo užmokesčio, socialinio draudimo įmokų ir su darbo santykiais susijusių išmokų (toliau – ūkio išlaidos) išlaidoms finansuoti planavimo kriterijus, principus, piniginius dydžius ir kitas sąlygas.
2. Švietimo įstaigų vykdomų programų ūkio išlaidos finansuojamos iš Marijampolės savivaldybės biudžeto asignavimų, kuriuos skiria Marijampolės savivaldybės taryba, kitų finansavimo šaltinių ir (ar) rėmėjų lėšomis.
3. Asignavimų planavimo tvarkos aprašas parengtas vadovaujantis Lietuvos Respublikos švietimo įstatymo 65 ir 67 straipsniais, Mokesčio už vaikų išlaikymą Marijampolės savivaldybės švietimo įstaigose, įgyvendinančiose ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo programas, nustatymo ir mokėjimo tvarka, Pavėžėjimo organizavimo bei važiavimo išlaidų kompensavimo mokiniams ir vaikų globos įstaigų gyventojams tvarkos aprašu, Keleivių vežimo reguliariais reisais vietinio (miesto ir priemiestinio) susisiekimo maršrutais bilietų kainų ir tarifo dydžiais, Marijampolės savivaldybės biudžeto vykdymo organizavimo ir asignavimų administravimo tvarkos aprašu, patvirtintais Marijampolės savivaldybės tarybos sprendimais, Marijampolės savivaldybės biudžeto projekto rengimo tvarkos aprašu, patvirtintu administracijos direktoriaus įsakymu, kitais teisės aktais, praėjusių laikotarpių padėties tyrimais, poreikiais ir faktinėmis praėjusių laikotarpių išlaidomis.
II SKYRIUS
ASIGNAVIMŲ ŪKIO IŠLAIDOMS FINANSUOTI PLANAVIMO KRITERIJAI
5. Asignavimai švietimo įstaigų ūkio išlaidoms planuojami vadovaujantis šiais kriterijais:
5.1. tikslingu, racionaliu, teisingu ir efektyviu savivaldybės biudžeto piniginių išteklių panaudojimu;
5.2. pareigybių skaičiaus nustatymo normatyvais, patvirtintais Marijampolės savivaldybės tarybos sprendimu;
5.3. asignavimų planavimu atitinkamam vienetui (1-am mokiniui, 1-am darbuotojui, 1-am kvadratiniam metrui, 1-ai kilovatvalandei, 1-am kubiniam metrui, 1-ai megavatvalandei);
III SKYRIUS
ASIGNAVIMŲ ŪKIO IŠLAIDOMS FINANSUOTI PLANAVIMO
PAGRINDINIAI PRINCIPAI
6. Marijampolės savivaldybės tarybos patvirtintais asignavimais finansuojamos šios švietimo įstaigų ūkio išlaidos:
6.1. ikimokyklinio ugdymo, neformaliojo vaikų švietimo įstaigų ir Meilės Lukšienės švietimo centro valdymo, pedagoginio (neapmokamo iš specialios tikslinės dotacijos mokymo lėšų) ir aptarnaujančio personalo darbo užmokesčio, socialinio draudimo įmokos bei su darbo santykiais susijusios išmokos ir kompensacijos;
6.2. bendrojo lavinimo mokyklų ir pedagoginės psichologinės tarnybos aptarnaujančio personalo, pailgintos mokymosi dienos grupės auklėtojo ir dalies pavaduotojo ugdymui, švietimo pagalbos mokiniui specialisto, ikimokyklinio ir (ar) priešmokyklinio ugdymo mokytojo pareigybės darbo užmokesčio, socialinio draudimo įmokos ir su darbo santykiais susijusios išmokos ir kompensacijos;
6.10. kvalifikacijos kėlimo, išskyrus išlaidas, galimas finansuoti iš specialios tikslinės dotacijos mokymo lėšų;
6.11. komunalinių paslaugų įsigijimo (šildymas, elektros energija, vandentiekis ir kanalizacija, atliekų išvežimas bei kitos);
6.12. informacinių technologijų prekių ir paslaugų įsigijimo, išskyrus prekių ir paslaugų, galimų įsigyti iš specialios tikslinės dotacijos mokymo lėšų;
6.13. kitų prekių ir paslaugų įsigijimo, išskyrus prekes ir paslaugas, galimas įsigyti iš specialios tikslinės dotacijos mokymo lėšų;
6.15. darbdavių socialinės paramos (ligos atveju už pirmas dvi ligos dienas, žalos dėl profesinės ligos atlyginimo lėšos, išeitinės išmokos ir nuo jų apskaičiuotos socialinio draudimo įmokos;
6.16. materialiojo ir (ar) nematerialiojo turto įsigijimo, išskyrus turtą, kurį galima įsigyti iš specialios tikslinės dotacijos mokymo lėšų;
7. Ūkio išlaidos planuojamos švietimo įstaigų veiklos programoje numatytų tikslų ir uždavinių įgyvendinimui pagal atskirus programos sąmatoje nurodytus išlaidų ekonominės klasifikacijos straipsnius, atsižvelgiant į mokinių, grupių skaičių, išlaidų normas, galiojančias kainas bei kitus rodiklius, susijusius su įstaigos veikla:
7.1. darbo užmokesčiui, socialinio draudimo įmokoms ir su darbo santykiais susijusioms išmokoms ir kompensacijoms - vadovaujantis Lietuvos Respublikos valstybės ir savivaldybių įstaigų darbuotojų darbo apmokėjimo ir komisijų narių atlygio už darbą įstatyme numatytų atitinkamų koeficientų vidurkiais, Pareigybių skaičiaus nustatymo normatyvais, patvirtintais Marijampolės savivaldybės tarybos sprendimu, švietimo įstaigos vadovo patvirtintu pareigybių sąrašu, pedagoginių darbuotojų tarifikacijos sąrašu ir pateiktais įstaigos veiklos rodikliais;
7.2. mitybai – asignavimų poreikis apskaičiuojamas ir planuojamas vadovaujantis Mokesčio už vaikų išlaikymą Marijampolės savivaldybės švietimo įstaigose, įgyvendinančiose ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo programas, nustatymo ir mokėjimo tvarka ir įstaigos pateiktu mokinių, kuriems taikomos lengvatos, sąrašu. Sąraše privalo būti nurodyta taikomos lengvatos procentai (50 arba 100);
7.3. medikamentams ir medicininėms prekėms bei paslaugoms įsigyti – pirmosios med. pagalbos vaistinėlei papildyti – 100 Eur įstaigai. Darbuotojų sveikatos tikrinimui – po 10 Eur 1-am darbuotojui;
7.4. ryšių įrangos ir ryšių paslaugoms įsigyti – atsižvelgiant į mokinių skaičių. 1-am mokiniui per metus planuojama:
7.4.3. Patašinės universaliam daugiafunkciam centrui - 500 Eur įstaigai, neatsižvelgiant į mokinių skaičių;
7.5. transportui išlaikyti ir transporto paslaugoms įsigyti – 1-am geltonajam autobusiukui, vežiojančiam mokinius, planuojama po 6500 Eur (degalai, draudimas, remontas, atsarginės dalys ir kt). Netarnybinio transporto, naudojamo tarnybos reikmėms, išlaidoms kompensuoti – po 500 Eur;
7.6. aprangos ir patalynės įsigijimo bei priežiūros išlaidoms – 2 Eur 1-am ikimokyklinio ugdymo mokiniui, būnančiam įstaigoje 10,5 ir daugiau valandų per dieną;
7.8. materialiojo turto paprastojo remonto prekėms ir paslaugoms įsigyti – 0,50 Eur 1-am kvadratiniam metrui bendro patalpų ploto;
7.10. komunalinių paslaugų įsigijimui - atsižvelgiant į megavatvalandžių (Mwh), kilovatų (kW) bei kubinių metrų (m3) kiekį ir kainą. Kiekis nustatomas pagal trijų paskutinių metų vidutinį faktinį sunaudojimo kiekį. Planinę kainą nustato įstaigos, teikiančios šildymo, elektros bei vandens tiekimo paslaugas. Atliekų išvežimo išlaidos planuojamos pagal Paslaugų teikimo sutartį, sudarytą tarp švietimo įstaigos ir paslaugos teikėjo;
7.11. informacinių technologijų prekių ir paslaugų įsigijimui:
7.11.1. prekėms (kasetės, atsarginės dalys spausdintuvams, kompiuteriams):
7.11.1.1. miesto ikimokyklinio ir bendrojo ugdymo mokykloms, neformaliojo švietimo įstaigoms - 2 Eur 1-am mokiniui;
7.11.1.2. kaimo (gyvenvietės) teritorijoje esančioms bendrojo ugdymo mokykloms - 3 Eur 1-am mokiniui;
7.11.1.3. Žiburėlio“ mokyklai-daugiafunkciam centrui – 800 Eur. Patašinės daugiafunkciam centrui – 400 Eur;
7.11.2. paslaugoms (programa „Finas“, DVS „Kontora“, UAB Eurofondas ir kt.):
7.12. kitų prekių ir paslaugų įsigijimui:
7.12.1. prekėms (higienos, valymo, kanceliarinės ir kt.) – po 6 Eur 1-am mokiniui; Meilės Lukšienės švietimo centrui, Pedagoginei psichologinei tarnybai – po 500 Eur;
7.12.2. paslaugoms - atsižvelgiant į būtinų paslaugų (pastatų draudimas, banko paslaugos, saugos tarnyba, patikros, praplovimai, mikrobiologiniai tyrimai, statinių tech. priežiūra, kilimėlių nuoma ir keitimas, kenkėjų kontrolė, atliekų utilizavimas, nemokamo maitinimo transportavimo išlaidos ir kt.) poreikį ir jų atlikimo vertę, paslaugų teikimo sutartis, sudarytas tarp įstaigos ir paslaugos teikėjo;
7.13. socialinei paramai (mokinių pavežimui) – vadovaujantis Pavėžėjimo organizavimo bei važiavimo išlaidų kompensavimo mokiniams ir vaikų globos įstaigų gyventojams tvarkos aprašu ir Keleivių vežimo reguliariais reisais vietinio (miesto ir priemiestinio) susisiekimo maršrutais bilietų kainų ir tarifo dydžiais, patvirtintais Marijampolės savivaldybės tarybos sprendimais bei mokinių sąrašu, kuriame nurodoma gyvenamoji vieta ir atstumas kilometrais;
7.14. materialiajam ir (ar) nematerialiajam turtui įsigyti – 1-12 (I-IV gim.) klasių ir neformaliojo ugdymo įstaigos 1-am mokiniui – po 3 Eur metams, ikimokyklinio ugdymo įstaigos 1-am mokiniui - po 6 Eur metams, bet nemažiau 500 Eur įstaigai. Esant būtinybei įsigyti turto, kurio vertė didesnė kaip 3000 Eur, į bendrą išlaidų programos sąmatą netraukiama.
IV SKYRIUS
ŪKIO LĖŠŲ PROGRAMŲ SĄMATŲ PROJEKTŲ VERTINIMAS
IR ĮTRAUKIMAS Į SAVIVALDYBĖS BIUDŽETO PROJEKTĄ
9. Finansų ir strateginio planavimo skyriaus specialistai tikrina, analizuoja, tikslina ūkio lėšoms pateiktus švietimo įstaigų programų sąmatų projektus ir teikia siūlymus.
V SKYRIUS
BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS
11. Asignavimų planavimo tvarkos aprašo nuostatos gali būti keičiamos ir tvirtinamos nauja redakcija pasikeitus teisės aktams, steigėjui reorganizavus, pertvarkius įstaigas, pasikeitus prekių, paslaugų kainoms ar kitais atvejais.
12. Švietimo įstaigos vadovas atsako už taupų, tikslingą ir efektyvų įstaigos asignavimų ūkio išlaidoms finansuoti planavimą bei teikia siūlymus dėl racionalesnio jų naudojimo.
Marijampolės savivaldybės biudžeto projekto
rengimo tvarkos aprašo
2 priedas
ASIGNAVIMŲ, SKIRTŲ KULTŪROS ĮSTAIGŲ IŠLAIDOMS FINANSUOTI,
PLANAVIMO TVARKOS APRAŠAS
I SKYRIUS
BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Asignavimų, skirtų kultūros įstaigų išlaidoms finansuoti, planavimo tvarkos aprašas (toliau – Asignavimų planavimo tvarkos aprašas) reglamentuoja asignavimų kultūros įstaigų kūrybinės veiklos ir kitų programų vykdymo išlaidoms finansuoti planavimo principus, kriterijus, piniginius dydžius ir kitas sąlygas.
2. Kultūros įstaigų vykdomų programų išlaidos finansuojamos iš Marijampolės savivaldybės biudžeto asignavimų, kuriuos skiria Marijampolės savivaldybės taryba, kitų finansavimo šaltinių ir (ar) rėmėjų lėšomis.
3. Asignavimų planavimo tvarkos aprašas parengtas vadovaujantis Lietuvos Respublikos muziejų įstatymo 12 straipsniu, Lietuvos Respublikos profesionaliojo scenos meno įstatymo 16 straipsnio 3 dalimi, Lietuvos Respublikos bibliotekų įstatymo 6 straipsnio 3 dalimi, Lietuvos Respublikos kultūros centrų įstatymo 8 straipsniu, Marijampolės savivaldybės biudžeto projekto rengimo tvarkos aprašu, patvirtintu Marijampolės savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymu, kitais teisės aktais, praėjusių laikotarpių padėties tyrimais, poreikiais ir faktinėmis praėjusių laikotarpių išlaidomis.
II SKYRIUS
ASIGNAVIMŲ KULTŪROS ĮSTAIGŲ VYKDOMŲ PROGRAMŲ IŠLAIDOMS FINANSUOTI PLANAVIMO KRITERIJAI
5. Asignavimai kultūros įstaigų vykdomų programų išlaidoms finansuoti planuojami vadovaujantis šiais kriterijais:
5.1. tikslingu, racionaliu, teisingu ir efektyviu savivaldybės biudžeto piniginių išteklių panaudojimu;
5.2. asignavimų planavimu atitinkamam vienetui (1-am darbuotojui, 1-am kvadratiniam metrui, 1-ai kilovatvalandei, 1-am kubiniam metrui, 1-ai megavatvalandei );
III SKYRIUS
ASIGNAVIMŲ IŠLAIDOMS FINANSUOTI PLANAVIMO PAGRINDINIAI PRINCIPAI
6. Marijampolės savivaldybės tarybos patvirtintais asignavimais finansuojamos šios kultūros įstaigų kūrybinės veiklos ir kitų programų vykdymo išlaidos:
6.1. darbuotojų, dirbančių kultūros įstaigose, darbo užmokesčio ir socialinio draudimo įmokos bei su darbo santykiais susijusios išmokos ir kompensacijos;
6.9. komunalinių paslaugų įsigijimo (šildymas, elektros energija, vandentiekis ir kanalizacija, atliekų išvežimas bei kitos);
6.12. darbdavių socialinės paramos (ligos atveju už pirmas dvi ligos dienas, išeitinės išmokos ir nuo jų apskaičiuotos socialinio draudimo įmokos);
7. Asignavimai išlaidoms finansuoti planuojami kultūros įstaigų veiklos programose numatytiems tikslams ir uždaviniams įgyvendinti pagal atskirus programos sąmatos išlaidų straipsnius, atsižvelgiant į išlaidų normas, galiojančias kainas bei kitus rodiklius, susijusius su įstaigos veikla:
7.1. darbo užmokesčiui, socialinio draudimo įmokoms ir su darbo santykiais susijusioms išmokoms bei kompensacijoms mokėti - vadovaujantis Lietuvos Respublikos valstybės ir savivaldybių įstaigų darbuotojų darbo apmokėjimo ir komisijų narių atlygio už darbą įstatyme numatytų atitinkamų koeficientų vidurkiais, didžiausiu leistinu pareigybių skaičiumi, nustatytu įstaigai Marijampolės savivaldybės tarybos sprendimu, kultūros įstaigos vadovo patvirtintu pareigybių sąrašu ir pateiktais įstaigos veiklos rodikliais;
7.2. medikamentams ir medicininėms prekėms bei paslaugoms įsigyti – pirmosios med. pagalbos vaistinėlei papildyti – 100 Eur įstaigai. Darbuotojų sveikatos tikrinimui – po 10 Eur 1-am darbuotojui, planuojamais metais privalantiems pasitikrinti sveikatą;
7.3. ryšių įrangos ir ryšių paslaugoms įsigyti – įstaigai skiriama 1500 Eur per metus. Be to papildomai planuoja P. Kriaučiūno viešoji biblioteka – 13000 Eur (dėl interneto prieigų Multicentre ir aptarnaujamuose filialuose);
7.4. transportui išlaikyti ir transporto paslaugoms įsigyti – tarnybiniam automobiliui išlaikyti arba nuomoti planuoja: P. Kriaučiūno viešoji biblioteka – 2000 Eur; Kultūros centras – 12000 Eur. Netarnybinio transporto, naudojamo tarnybos reikmėms, išlaidoms kompensuoti – po 300 Eur;
7.6. materialiojo ir nematerialiojo turto nuomai – 1500 Eur Kultūros centrui laisvalaikio salių išlaidoms kompensuoti;
7.7. materialiojo turto paprastojo remonto prekėms ir paslaugoms įsigyti – 2000 Eur. Esant būtinybei planuoti materialiojo turto paprastąjį remontą, kurio vertė didesnė kaip 2000 Eur, pateikiamas aiškinamasis raštas su atskira programos sąmata;
7.9. komunalinių paslaugų įsigijimui - atsižvelgiant į megavatvalandžių (Mwh), kilovatų (kW) bei kubinių metrų (m3) kiekį ir kainą. Kiekis nustatomas pagal trijų paskutinių metų vidutinį faktinį sunaudojimo kiekį. Planinę kainą nustato įstaigos, teikiančios šildymo, elektros bei vandens tiekimo paslaugas. Šiukšlių išvežimo išlaidos planuojamos pagal Paslaugų teikimo sutartį, sudarytą tarp kultūros įstaigos ir paslaugos teikėjo;
7.10. informacinių technologijų prekių ir paslaugų įsigijimui:
7.10.1. prekėms (kasetės, atsarginės dalys spausdintuvams, kompiuteriams) - P. Kriaučiūno viešajai bibliotekai ir Kultūros centrui – po 1000 Eur. Dramos teatrui, Marijampolės krašto ir Prezidento Kazio Griniaus muziejui – po 500 Eur;
7.11. kitoms prekėms ir paslaugoms:
7.11.1. prekėms (spaudiniams, higienos, valymo, kanceliarinės ir kt.) – 3000 Eur įstaigai per metus. Papildomai planuoja: P. Kriaučiūno viešoji biblioteka – 10000 Eur (7000 Eur naujų knygų ir leidinių įsigijimui ir 3000 Eur dėl 22 aptarnaujamų filialų); Kultūros centras – 3000 (dėl renginių gausos ir dėl 12 laisvalaikio salių);
7.11.2. paslaugoms - atsižvelgiant į būtinų paslaugų (renginiams organizuoti, pastatų draudimas, banko paslaugos, saugos tarnyba, patikros, praplovimai, statinių tech. priežiūra, kilimėlių nuoma ir keitimas ir kt.) poreikį ir jų atlikimo vertę, paslaugų teikimo sutartis, sudarytas tarp įstaigos ir paslaugos teikėjo;
IV SKYRIUS
PROGRAMŲ SĄMATŲ PROJEKTŲ VERTINIMAS
IR ĮTRAUKIMAS Į SAVIVALDYBĖS BIUDŽETO PROJEKTĄ
9. Finansų ir strateginio planavimo skyriaus specialistai tikrina, analizuoja, tikslina kultūros įstaigų pateiktus programų sąmatų projektus savivaldybės biudžeto asignavimams gauti ir teikia siūlymus.
V SKYRIUS
BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS
11. Asignavimų planavimo tvarkos aprašo nuostatos gali būti keičiamos ir tvirtinamos nauja redakcija pasikeitus teisės aktams, steigėjui reorganizavus, pertvarkius įstaigas, pasikeitus prekių, paslaugų kainoms ar kitais atvejais.
12. Kultūros įstaigos vadovas atsako už taupų, tikslingą, efektyvų asignavimų išlaidoms finansuoti planavimą ir teikia siūlymus dėl racionalesnio jų naudojimo.
Marijampolės savivaldybės biudžeto projekto
rengimo tvarkos aprašo
3 priedas
ASIGNAVIMŲ, SKIRTŲ MARIJAMPOLĖS SPORTO CENTRO IŠLAIDOMS FINANSUOTI, PLANAVIMO TVARKOS APRAŠAS
I SKYRIUS
BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Asignavimų, skirtų Marijampolės sporto centro išlaidoms finansuoti, planavimo tvarkos aprašas (toliau – Asignavimų planavimo tvarkos aprašas) reglamentuoja asignavimų Sporto centre vykdomų programų išlaidoms finansuoti planavimo principus, kriterijus, piniginius dydžius ir kitas sąlygas.
2. Sporto centro vykdomų programų išlaidos finansuojamos iš Marijampolės savivaldybės biudžeto asignavimų, kuriuos skiria Marijampolės savivaldybės taryba, kitų finansavimo šaltinių ir (ar) rėmėjų lėšomis.
3. Asignavimų planavimo tvarkos aprašas parengtas vadovaujantis Lietuvos Respublikos Kūno kultūros ir sporto įstatymo 19 ir 20 straipsniais, Pavėžėjimo organizavimo bei važiavimo išlaidų kompensavimo mokiniams ir vaikų globos įstaigų gyventojams tvarkos aprašu, Keleivių vežimo reguliariais reisais vietinio (miesto ir priemiestinio) susisiekimo maršrutais bilietų kainų ir tarifo dydžiais, patvirtintais Marijampolės savivaldybės tarybos sprendimais, Marijampolės savivaldybės biudžeto projekto rengimo tvarkos aprašu, patvirtintu Marijampolės savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymu, kitais teisės aktais, praėjusių laikotarpių padėties tyrimais, faktinėmis praėjusių laikotarpių išlaidomis ir poreikiais.
II SKYRIUS
ASIGNAVIMŲ MARIJAMPOLĖS SPORTO CENTRE VYKDOMŲ PROGRAMŲ IŠLAIDOMS FINANSUOTI PLANAVIMO KRITERIJAI
4. Asignavimai Sporto centre vykdomų programų išlaidoms finansuoti planuojami vadovaujantis šiais kriterijais:
4.1. tikslingu, racionaliu, teisingu ir efektyviu savivaldybės biudžeto piniginių išteklių naudojimu;
4.2. asignavimų planavimu atitinkamam vienetui (1-am ugdytiniui, 1-am darbuotojui, 1-am kvadratiniam metrui, 1-ai kilovatvalandei, 1-am kubiniam metrui, 1-ai megavatvalandei);
III SKYRIUS
ASIGNAVIMŲ IŠLAIDOMS FINANSUOTI PLANAVIMO PAGRINDINIAI PRINCIPAI
5. Marijampolės savivaldybės tarybos patvirtintais asignavimais finansuojamos šios Sporto centro veiklos programų vykdymo išlaidos:
5.1. darbuotojų, dirbančių Sporto centre, darbo užmokesčio ir socialinio draudimo įmokų bei su darbo santykiais susijusios išmokos ir kompensacijos;
5.10. komunalinių paslaugų įsigijimo (šildymo, elektros energijos, vandentiekio ir kanalizacijos, šiukšlių išvežimo bei kitų);
5.12. kitų prekių ir paslaugų įsigijimo (pastatų draudimas, banko paslaugos, saugos tarnyba, hidrauliniai sistemų bandymai ir kita);
6. Asignavimai išlaidoms finansuoti planuojami Sporto centro veiklos programoje numatytų tikslų ir uždavinių įgyvendinimui pagal atskirus programos sąmatos išlaidų straipsnius, atsižvelgiant į išlaidų normas, galiojančias kainas bei kitus rodiklius, susijusius su įstaigos veikla:
6.1. darbo užmokesčiui, socialinio draudimo įmokoms ir su darbo santykiais susijusioms išmokoms bei kompensacijoms mokėti - vadovaujantis Lietuvos Respublikos valstybės ir savivaldybių įstaigų darbuotojų darbo apmokėjimo ir komisijų narių atlygio už darbą įstatyme numatytų atitinkamų koeficientų vidurkiais, didžiausiu leistinu pareigybių skaičiumi, nustatytu įstaigai Marijampolės savivaldybės tarybos sprendimu, Sporto centro vadovo patvirtintu pareigybių sąrašu, trenerių tarifikacijos sąrašu ir pateiktais įstaigos veiklos rodikliais;
6.2. medikamentams ir medicininėms prekėms bei paslaugoms įsigyti – pirmosios med. pagalbos vaistinėlei papildyti – 200 Eur. Darbuotojų sveikatos tikrinimui – po 10 Eur 1-am darbuotojui, planuojamais metais privalantiems pasitikrinti sveikatą;
6.4. transportui išlaikyti ir transporto paslaugoms įsigyti – atsižvelgiant į planuojamų varžybų tvarkaraštį ir dalyvavimą jose, degalų poreikį ir kainą, bet nedaugiau kaip 25 Eur 1-am ugdytiniui per metus;
6.7. materialiojo ir nematerialiojo turto nuomai – patalpų, ugdytinių užsiėmimams vykdyti, nuomai – 5 Eur už valandą. Valandų skaičius priklauso nuo planuojamų grupių skaičiaus ir jų veiklos trukmės. Grupių veiklos vietos ir trukmės sąrašas turi būti suderintas su Marijampolės savivaldybės administracijos Švietimo, kultūros ir sporto skyriumi;
6.8. materialiojo turto paprastojo remontui prekėms ir paslaugoms įsigyti – 8000 Eur. Esant būtinybei planuoti materialiojo turto paprastąjį remontą, kurio vertė didesnė kaip 8000 Eur, pateikiamas aiškinamasis raštas su atskira programos sąmata;
6.10. komunalinių paslaugų įsigijimui - atsižvelgiant į megavatvalandžių (MWh), kilovatų bei kubinių metrų (m3) kiekį ir kainą. Kiekis nustatomas pagal trijų paskutinių metų vidutinį faktinį sunaudojimo kiekį. Planinę kainą nustato įstaigos, teikiančios šildymo, elektros bei vandens tiekimo paslaugas. Šiukšlių išvežimo išlaidos planuojamos pagal Paslaugų teikimo sutartį, sudarytą tarp Sporto centro ir paslaugos teikėjo;
6.11. informacinių technologijų prekių ir paslaugų įsigijimui:
6.12. kitoms prekėms ir paslaugoms:
6.12.2. paslaugoms - atsižvelgiant į būtinų paslaugų (pastatų draudimas, banko paslaugos, saugos tarnyba, patikros, mikrobiologiniai tyrimai, praplovimai, statinių tech. priežiūra, kilimėlių nuoma ir keitimas ir kt.) poreikį ir jų atlikimo vertę, paslaugų teikimo sutartis, sudarytas tarp Sporto centro ir paslaugos teikėjo;
6.13. socialinei paramai (ugdytinių pavežimui) – vadovaujantis Pavėžėjimo organizavimo bei važiavimo išlaidų kompensavimo mokiniams ir vaikų globos įstaigų gyventojams tvarkos aprašu ir Keleivių vežimo reguliariais reisais vietinio (miesto ir priemiestinio) susisiekimo maršrutais bilietų kainų ir tarifo dydžiais, patvirtintais Marijampolės savivaldybės tarybos sprendimais bei ugdytinių sąrašu, kuriame nurodoma gyvenamoji vieta ir atstumas kilometrais;
IV SKYRIUS
PROGRAMŲ SĄMATŲ PROJEKTŲ VERTINIMAS
IR ĮTRAUKIMAS Į SAVIVALDYBĖS BIUDŽETO PROJEKTĄ
8. Finansų ir strateginio planavimo skyriaus specialistai tikrina, analizuoja, tikslina Sporto centro pateiktą programos sąmatos projektą savivaldybės biudžeto asignavimams gauti ir teikia pasiūlymus.
V. BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS
10. Asignavimų planavimo tvarkos aprašo nuostatos gali būti keičiamos ir tvirtinamos nauja redakcija pasikeitus teisės aktams, steigėjui reorganizavus, pertvarkius įstaigas, pasikeitus prekių, paslaugų kainoms ar kitais atvejais.
11. Sporto centro vadovas atsako už taupų, tikslingą, efektyvų asignavimų išlaidoms finansuoti planavimą ir teikia siūlymus dėl racionalesnio jų naudojimo.