LIETUVOS MOKSLO TARYBOS PIRMININKAS
ĮSAKYMAS
DĖL Palyginamojo ekspertinio universitetų ir mokslinių tyrimų institutų mokslinių tyrimų ir eksperimentinės plėtros vertinimo apeliacinės komisijos DARBO REGLAMENTo PATVIRTINIMO
2023 m. kovo 16 d. Nr. V-138
Vilnius
Vadovaudamasis Palyginamojo ekspertinio universitetų ir mokslinių tyrimų institutų mokslinių tyrimų ir eksperimentinės plėtros vertinimo procedūrų reglamento, patvirtinto Lietuvos mokslo tarybos pirmininko 2022 m. rugpjūčio 8 d. įsakymu Nr. V-486 „Dėl Palyginamojo ekspertinio universitetų ir mokslinių tyrimų institutų mokslinių tyrimų ir eksperimentinės plėtros vertinimo procedūrų reglamento patvirtinimo“ (toliau – Reglamentas), 71 punktu:
1. Tvirtinu Palyginamojo ekspertinio universitetų ir mokslinių tyrimų institutų mokslinių tyrimų ir eksperimentinės plėtros vertinimo apeliacinės komisijos darbo reglamentą (pridedamas).
PATVIRTINTA
Lietuvos mokslo tarybos pirmininko
2023 m. kovo 16 d. įsakymu Nr. V-138
PALYGINAMOJO EKSPERTINIO UNIVERSITETŲ IR MOKSLINIŲ TYRIMŲ INSTITUTŲ MOKSLINIŲ TYRIMŲ IR EKSPERIMENTINĖS PLĖTROS VERTINIMO APELIACINĖS KOMISIJOS DARBO REGLAMENTAS
I SKYRIUS
BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Palyginamojo ekspertinio universitetų ir mokslinių tyrimų institutų mokslinių tyrimų ir eksperimentinės plėtros vertinimo apeliacinės komisijos darbo reglamentas (toliau – Reglamentas) nustato Palyginamojo ekspertinio universitetų ir mokslinių tyrimų institutų mokslinių tyrimų ir eksperimentinės plėtros vertinimo apeliacinės komisijos (toliau – Apeliacinė komisija) darbo formą, posėdžių organizavimo, apeliacijų nagrinėjimo, sprendimų priėmimo, įforminimo bei apskundimo tvarką, kitus su Apeliacinės komisijos veikla susijusius klausimus.
2. Apeliacinė komisija nagrinėja apeliacijas, pateiktas Palyginamojo ekspertinio universitetų ir mokslinių tyrimų institutų mokslinių tyrimų ir eksperimentinės plėtros vertinimo procedūrų reglamento (toliau – Procedūrų reglamentas) XIII skyriuje nustatytais pagrindais, terminais ir tvarka.
3. Apeliacinė komisija savo veikloje vadovaujasi Procedūrų reglamentu ir šiuo Reglamentu. Reglamente vartojamos sąvokos atitinka Procedūrų reglamente vartojamas sąvokas.
4. Apeliacinės komisijos veikla grindžiama nešališkumo, sąžiningumo, konfidencialumo, objektyvumo, teisingumo ir protingumo principais. Apeliacinės komisijos nariai privalo saugoti kartu su nagrinėjamomis apeliacijomis gautą informaciją, jos neatskleisti, neprarasti ir neperduoti asmenims, neįgaliotiems ją žinoti.
II SKYRIUS
APELIACINĖS KOMISIJOS FUNKCIJOS, UŽDAVINIAI IR TEISĖS
6. Apeliacinės komisijos funkcija yra Procedūrų reglamente, Reglamente nustatyta tvarka ir terminais, išnagrinėti apelianto pateiktą apeliaciją ir priimti teisėtą bei pagrįstą sprendimą.
7. Apeliacinė komisija nagrinėja ir nustato, ar:
7.1. Vertinamųjų vienetų (toliau – VV) įvertinimo pagrindime padaryta faktinių klaidų, kurios galėjo turėti lemiamą įtaką VV įvertinimui;
8. Pasitvirtinus 7.1. papunktyje nurodytoms aplinkybėms, Apeliacinė komisija atlieka Procedūrų reglamento 72.1.2 papunktyje nurodytus veiksmus; pasitvirtinus 7.2. papunktyje nurodytoms aplinkybėms Apeliacinė komisija atlieka Procedūrų reglamento 72.2.1, 72.2.2 ir 72.2.3 papunkčiuose nurodytus veiksmus.
III SKYRIUS
APELIACINĖS KOMISIJOS SUDARYMAS
11. Į Apeliacinę komisiją po 6 skirtingų mokslo sričių atstovus nominuoja Lietuvos mokslų akademija, Lietuvos universitetų rektorių konferencija ir Lietuvos valstybinių mokslinių tyrimų institutų direktorių konferencija ir vieną kandidatą skiria – Ministerija. Apeliacinės komisijos sudėtį tvirtina ir jos pirmininką bei pavaduotoją skiria Tarybos pirmininkas.
12. Reglamento 11 punkte nurodytos institucijos, kartu su teikiamų atstovų kandidatūromis, pateikia (pavyzdinė lydraščio forma pateikiama priede) Tarybos nurodytais terminais šiuos kandidato dokumentus ir informaciją:
13. Skiriant Ministerijos kandidatą, kuris nėra mokslininkas, pateikiami tik 12.2 papunktyje nurodyti dokumentai.
14. Paskirtas Apeliacinės komisijos narys pasirašo Tarybos eksperto pasižadėjimą, kurio forma yra patvirtinta 2018 m. sausio 29 d. Tarybos pirmininko įsakymo Nr. V-42 „Dėl Lietuvos mokslo tarybos ekspertų ir jų veiklos bendrųjų taisyklių patvirtinimo“ priede. Minėtas pasižadėjimas pasirašomas tuo atveju, kuomet paskirtas Apeliacinės komisijos narys nėra įtrauktas į Tarybos ekspertų duomenų bazę.
15. Apeliacinės komisijos narys gali būti atšaukiamas iš šių pareigų, jei jis netinkamai vykdo Reglamente nustatytas funkcijas, įsiteisėjusiu kompetentingo subjekto sprendimu yra pripažintas pažeidusiu akademinę etiką ar jo veikla nedera su Apeliacinės komisijos nario pareigomis. Sprendimą dėl Apeliacinės komisijos nario atšaukimo iš pareigų priima Tarybos pirmininkas.
17. Atšaukus Apeliacinės komisijos narį iš pareigų ar jam atsistatydinus, Procedūrų reglamento nustatyta tvarka paskiriamas naujas Apeliacinės komisijos narys. Apeliacinė komisija tęsia darbą be tokio Apeliacinės komisijos nario, kol remiantis Procedūrų reglamentu bus paskirtas naujas narys (iš pagal 11 punktą nominuotų, bet į Apeliacinę komisiją neatrinktų kandidatų).
IV SKYRIUS
APELIACINĖS KOMISIJOS DARBO ORGANIZAVIMAS
18. Apeliacinės komisijos darbas organizuojamas taip, kad Apeliacinė komisija išnagrinėtų apeliaciją ir priimtų sprendimą paprastai ne vėliau kaip per 20 darbo dienų, einančių nuo apeliacijos gavimo Taryboje dienos.
19. Apeliacinės komisijos posėdžiui pirmininkauja Apeliacinės komisijos pirmininkas. Komisijos pirmininko pavaduotojas pavaduoja komisijos pirmininką jam laikinai negalint eiti pareigų.
20. Apeliacinės komisijos pirmininkas:
20.2. veikia Apeliacinės komisijos vardu ir atstovauja jai ar įgalioja tai daryti kitus Apeliacinės komisijos narius;
21. Apeliacinės komisijos nariai:
21.1. nagrinėja pateiktas apeliacijas, iki posėdžio susipažįsta su Sekretoriaus pateiktais dokumentais;
21.2. dalyvauja Apeliacinės komisijos posėdžiuose. Jeigu Apeliacinės komisijos narys posėdyje dalyvauti negali, jis privalo apie tai pranešti Sekretoriui;
22. Sekretorius:
22.1. surenka visus būtinus dokumentus dėl apeliacijų svarstymo Apeliacinėje komisijoje, kuriuos pateikia Apeliacinės komisijos pirmininkui ne vėliau kaip prieš 4 darbo dienas iki Apeliacinės komisijos posėdžio;
22.2. suderinęs su Apeliacinės komisijos pirmininku, nustato posėdžio organizavimo būdą, datą ir laiką, parengia jo darbotvarkės projektą;
23. Pagrindinė Apeliacinės komisijos veiklos forma yra posėdis. Posėdis gali būti organizuojamas ir elektroninėmis ryšio priemonėmis, pasitelkiant nuotolinėms vaizdo konferencijoms organizuoti skirtus įrankius (programas).
24. Apeliacinės komisijos posėdis yra teisėtas, jei jame dalyvauja ne mažiau kaip 2/3 Apeliacinės komisijos narių, įskaitant pirmininkaujantįjį posėdžiui – komisijos pirmininką ar jo pavaduotoją.
25. Apeliacinės komisijos sprendimai priimami atviru balsavimu, posėdyje dalyvaujančių Apeliacinės komisijos narių paprasta balsų dauguma. Balsuojant kiekvienas Apeliacinės komisijos narys turi po vieną balsą. Apeliacinės komisijos nariai neturi teisės susilaikyti. Balsams pasiskirsčius po lygiai, lemia Apeliacinės komisijos pirmininko (jam nesant – pirmininko pavaduotojo) balsas.
26. Apeliacinė komisija gali rengti posėdžius ir elektroniniu paštu. Šiuo atveju reikiamus dokumentus Apeliacinės komisijos nariams pateikia Apeliacinės komisijos pirmininkas (jam nesant – pirmininko pavaduotojas) ir paaiškina teikiamą sprendimo projektą. Šie posėdžiai yra teisėti, jei per Apeliacinės komisijos pirmininko (jam nesant – pirmininko pavaduotojo) paskirtą laikotarpį (ne trumpesnį kaip 1 darbo diena) nuomonę pareiškė ne mažiau kaip 2/3 visų Apeliacinės komisijos narių. Jei nepavyksta pasiekti bendros nuomonės, sprendimas laikomas priimtu, jei už jį pasisako ne mažiau kaip pusė visų Apeliacinės komisijos narių. Balsuojant susilaikyti negalima. Balsams pasiskirsčius po lygiai, lemia Apeliacinės komisijos pirmininko (jam nesant – pirmininko pavaduotojo) balsas.
27. Apeliacinės komisijos narys (įskaitant pirmininką, jo pavaduotoją) privalo nusišalinti nuo svarstomos apeliacijos, jeigu jam kyla ar gali kilti interesų konfliktas. Paaiškėjus tokioms aplinkybėms, jis privalo nedelsiant apie tai informuoti Apeliacinės komisijos pirmininką: raštu (elektroniniu paštu). Interesų konflikto situacijai paaiškėjus posėdžio metu nusišalinama žodžiu, o nusišalinantis posėdžio dalyvis turi klausimo svarstymo ar sprendimo priėmimo metu išeiti iš patalpos, kurioje vyksta posėdis arba, jei posėdis vyksta nuotoliniu būdu – atsijungti interesų konfliktą sukeliančio ar galinčio sukelti klausimo svarstymo ir sprendimo priėmimo metu. Jei interesų konfliktas kyla ar gali kilti Apeliacinės komisijos pirmininkui, jis apie tai raštu (elektroniniu paštu) turi informuoti Apeliacinės komisijos pirmininko pavaduotoją ir kitus Apeliacinės komisijos narius. Tuo atveju, jei paaiškėja Apeliacinės komisijos pirmininko interesų konflikto situacija, jis nusišalina žodžiu posėdžio metu, o pirmininkavimą perima pirmininko pavaduotojas, o jam nesant (arba irgi nusišalinus nuo apeliacijos svarstymo) posėdžio pirmininką, konkrečiai apeliacijai nagrinėti, išsirenka likę Apeliacinės komisijos nariai. Apeliacinės komisijos nario nusišalinimas pažymimas posėdžio protokole. Nusišalinęs Apeliacinės komisijos narys nedalyvauja klausimų, kurie kelia ar gali kelti interesų konfliktą, svarstyme ir balsavime dėl jų elektroniniu paštu (tokia pati tvarka taikoma ir Apeliacinės komisijos pirmininkui).
28. Apeliacinės komisijos narys (pirmininkas) nusišalinti nuo svarstomos apeliacijos privalo ir esant šioms aplinkybėms:
28.1. kai svarstoma apeliacija dėl VV mokslo krypties yra ir apeliacinės komisijos nario deklaruota pagrindinė mokslo kryptis arba viena iš pagrindinių mokslo krypčių;
30. Protokole turi būti nurodoma: posėdžio organizavimo būdas, posėdžio data ir laikas, posėdžio dalyviai, svarstomi darbotvarkės klausimai ir priimti sprendimai.
31. Protokolas turi būti parengtas ir pasirašytas ne vėliau kaip per 3 darbo dienas po sprendimo priėmimo dėl visų VV grupės apeliacijų.
V SKYRIUS
APELIACIJOS NAGRINĖJIMAS, APELIACINĖS KOMISIJOS SPRENDIMAI
33. Taryboje gauta apeliacija užregistruojama dokumentų valdymo sistemoje (DVS) ir nukreipiama Sekretoriui, kuris pagal poreikį, kreipiasi į susijusį su pateikta apeliacija Tarybos skyrių, prašydamas pateikti su apeliacija susijusius duomenis (dokumentus).
34. Sekretorius pateikia gautą apeliaciją ir visus reikiamus (susijusius) dokumentus Apeliacinės komisijos pirmininkui, kuris su ja susipažinęs, nurodo Sekretoriui pateikti apeliaciją ir susijusius dokumentus Apeliacinei komisijai.
35. Apeliacinei komisijai nustačius, kad:
35.1. apeliacija neatitinka Procedūrų reglamento 69 ir 70 punktuose nustatytų reikalavimų, Sekretorius per 3 darbo dienas nuo aukščiau Procedūrų reglamento punktuose nurodytų aplinkybių įvertinimo Apeliacinėje komisijoje dienos informuoja apeliantą raštu, kad apeliacija nebus nagrinėjama Apeliacinės komisijos (nurodant nenagrinėjimo priežastį ir apskundimo tvarką);
36. Surinkęs reikiamus su apeliacija susijusius duomenis (dokumentus), Sekretorius atlieka Reglamento 22.1–22.4 papunkčiuose nustatytus veiksmus, kad tinkamai būtų pasirengta apeliacijos nagrinėjimui Apeliacinės komisijos posėdyje.
37. Apeliacinės komisijos pirmininkas (jam nesant – pirmininko pavaduotojas) gali nurodyti Sekretoriui į posėdį pakviesti susijusio su pateikta apeliacija Tarybos skyriaus darbuotojus ir (ar) apeliantą (jo atstovą), taip pat ekspertų komisijos vadovą, komisijos narį (-ius).
38. Apeliacinės komisijos posėdžio metu, siekiant priimti motyvuotą Apeliacinės komisijos sprendimą, kolegialiai aptariama vertinimui pateikta medžiaga, nagrinėjami abiejų pusių argumentai, išdėstyti pateiktoje medžiagoje, išklausomos Apeliacinės komisijos narių, taip pat, jei buvo kviesti – susijusio Tarybos skyriaus darbuotojų ir (ar) apelianto (jo atstovo), ekspertų komisijos vadovo, komisijos nario (-ių) – nuomonės.
39. Apeliacijos svarstymas Apeliacinėje komisijoje laikomas baigtu, kuomet priimtas vienas iš šių motyvuotų sprendimų:
39.1. apeliaciją tenkinti (visa apimtimi ar iš dalies) ir atsižvelgiant kokio pobūdžio pažeidimas padarytas, atlikti veiksmus nurodytus Procedūrų reglamento 72.1.2 ir (ar) 72.2.3 papunkčiuose. Sprendime nurodoma, kokios faktinės klaidos ar procedūriniai neatitikimai galėjo turėti lemiamos įtakos VV įvertinimui;
40. Sprendimą pasirašo Apeliacinės komisijos pirmininkas arba jo pavaduotojas, jei jis pirmininkavo posėdžiui.
41. Sekretorius pateikia sprendimą apeliantui raštu ne vėliau nei Procedūrų reglamento 74 punkte nurodytu terminu.
VI SKYRIUS
BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS
43. Apeliacinės komisijos sprendimai skundžiami Lietuvos Respublikos ikiteisminio administracinių ginčų nagrinėjimo tvarkos įstatymo nustatyta tvarka Lietuvos administracinių ginčų komisijai arba Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo nustatyta tvarka Vilniaus apygardos administraciniam teismui per vieną mėnesį nuo Apeliacinės komisijos sprendimo gavimo dienos.
Palyginamojo ekspertinio universitetų ir mokslinių tyrimų institutų mokslinių tyrimų ir eksperimentinės plėtros vertinimo apeliacinės komisijos darbo reglamento
priedas
(siūlymų dėl kandidatų į palyginamojo ekspertinio universitetų ir mokslinių tyrimų institutų mokslinių tyrimų ir eksperimentinės plėtros vertinimo apeliacinę komisiją forma)
(Raštą pateikusios institucijos pavadinimas)
Lietuvos mokslo tarybai (data) Nr.
DĖL KANDIDATŲ Į APELIACINĘ KOMISIJĄ
Vadovaudamiesi Palyginamojo ekspertinio universitetų ir mokslinių tyrimų institutų mokslinių tyrimų ir eksperimentinės plėtros vertinimo procedūrų reglamento, patvirtinto Lietuvos mokslo tarybos pirmininko 2022 m. rugpjūčio 8 d. įsakymu Nr. V-486 „Dėl palyginamojo ekspertinio universitetų ir mokslinių tyrimų institutų mokslinių tyrimų ir eksperimentinės plėtros vertinimo procedūrų reglamento patvirtinimo“, 71 punktu, teikiame šešis kandidatus į palyginamojo ekspertinio universitetų ir mokslinių tyrimų institutų mokslinių tyrimų ir eksperimentinės plėtros vertinimo apeliacinę komisiją.
PRIDEDAMA:
1. Kandidatų sąrašas, ... lapų.
2. Kandidatų mokslo publikacijų (2018–2023 m.) ir gyvenimo aprašymų (CV) sąrašai, ... lapų.
3. Kita, institucijos nuomone, svarbi informacija, ... lapų.
Institucijos vadovas parašas Vardas Pavardė
KANDIDATŲ Į PALYGINAMOJO EKSPERTINIO UNIVERSITETŲ IR MOKSLINIŲ TYRIMŲ INSTITUTŲ MOKSLINIŲ TYRIMŲ IR EKSPERIMENTINĖS PLĖTROS VERTINIMO APELIACINĘ KOMISIJĄ SĄRAŠAS
Eil. Nr. |
Vardas, pavardė |
Institucijos santrumpa
|
Institucijos kamieninio (pagrindinio) akademinio padalinio, kuriame dirba kandidatas, pavadinimas |
Institucijos sudėtinio kamieninio (pagrindinio) akademinio padalinio dalies (jei yra), kuriame dirba kandidatas, pavadinimas |
Vertinamasis vienetas (-ai), kuriame (-iuose), dirba kandidatas |
Kandidato mokslinių kompetencijų mokslo sritis (sritys) |
Kandidato mokslinių kompetencijų pagrindinė mokslo kryptis (kryptys) |
1. |
|
|
|
|
|
|
|
2. |
|
|
|
|
|
|
|
3. |
|
|
|
|
|
|
|
4. |
|
|
|
|
|
|
|
5. |
|
|
|
|
|
|
|
6. |
|
|
|
|
|
|
|