LIETUVOS MOKSLO TARYBOS PIRMININKAS

 

ĮSAKYMAS

DĖL Palyginamojo ekspertinio universitetų ir mokslinių tyrimų institutų mokslinių tyrimų ir eksperimentinės plėtros vertinimo apeliacinės komisijos DARBO REGLAMENTo PATVIRTINIMO

 

2023 m. kovo 16 d. Nr. V-138

Vilnius

 

 

Vadovaudamasis Palyginamojo ekspertinio universitetų ir mokslinių tyrimų institutų mokslinių tyrimų ir eksperimentinės plėtros vertinimo procedūrų reglamento, patvirtinto Lietuvos mokslo tarybos pirmininko 2022 m. rugpjūčio 8 d. įsakymu Nr. V-486 „Dėl Palyginamojo ekspertinio universitetų ir mokslinių tyrimų institutų mokslinių tyrimų ir eksperimentinės plėtros vertinimo procedūrų reglamento patvirtinimo“ (toliau – Reglamentas), 71 punktu:

1. Tvirtinu Palyginamojo ekspertinio universitetų ir mokslinių tyrimų institutų mokslinių tyrimų ir eksperimentinės plėtros vertinimo apeliacinės komisijos darbo reglamentą (pridedamas).

 

 

 

Pirmininko pavaduotojas

Pavaduojantis pirmininką                                                                                     Ričardas Rotomskis

 


 

PATVIRTINTA

Lietuvos mokslo tarybos pirmininko

2023 m. kovo 16 d. įsakymu Nr. V-138

 

 

PALYGINAMOJO EKSPERTINIO UNIVERSITETŲ IR MOKSLINIŲ TYRIMŲ INSTITUTŲ MOKSLINIŲ TYRIMŲ IR EKSPERIMENTINĖS PLĖTROS VERTINIMO APELIACINĖS KOMISIJOS DARBO REGLAMENTAS

 

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Palyginamojo ekspertinio universitetų ir mokslinių tyrimų institutų mokslinių tyrimų ir eksperimentinės plėtros vertinimo apeliacinės komisijos darbo reglamentas (toliau – Reglamentas) nustato Palyginamojo ekspertinio universitetų ir mokslinių tyrimų institutų mokslinių tyrimų ir eksperimentinės plėtros vertinimo apeliacinės komisijos (toliau – Apeliacinė komisija) darbo formą, posėdžių organizavimo, apeliacijų nagrinėjimo, sprendimų priėmimo, įforminimo bei apskundimo tvarką, kitus su Apeliacinės komisijos veikla susijusius klausimus.

2. Apeliacinė komisija nagrinėja apeliacijas, pateiktas Palyginamojo ekspertinio universitetų ir mokslinių tyrimų institutų mokslinių tyrimų ir eksperimentinės plėtros vertinimo procedūrų reglamento (toliau – Procedūrų reglamentas) XIII skyriuje nustatytais pagrindais, terminais ir tvarka.

3. Apeliacinė komisija savo veikloje vadovaujasi Procedūrų reglamentu ir šiuo Reglamentu. Reglamente vartojamos sąvokos atitinka Procedūrų reglamente vartojamas sąvokas.

4. Apeliacinės komisijos veikla grindžiama nešališkumo, sąžiningumo, konfidencialumo, objektyvumo, teisingumo ir protingumo principais. Apeliacinės komisijos nariai privalo saugoti kartu su nagrinėjamomis apeliacijomis gautą informaciją, jos neatskleisti, neprarasti ir neperduoti asmenims, neįgaliotiems ją žinoti.

5. Apeliacinę komisiją techniškai aptarnauja Tarybos valstybės tarnautojas ar darbuotojas, dirbantis pagal darbo sutartį, Tarybos pirmininko įsakymu skiriamas Apeliacinės komisijos sekretoriumi (toliau – Sekretorius), kuris nėra Apeliacinės komisijos narys ir neturi balsavimo teisės.

 

II SKYRIUS

APELIACINĖS KOMISIJOS FUNKCIJOS, UŽDAVINIAI IR TEISĖS

 

6. Apeliacinės komisijos funkcija yra Procedūrų reglamente, Reglamente nustatyta tvarka ir terminais, išnagrinėti apelianto pateiktą apeliaciją ir priimti teisėtą bei pagrįstą sprendimą.

7. Apeliacinė komisija nagrinėja ir nustato, ar:

7.1. Vertinamųjų vienetų (toliau – VV) įvertinimo pagrindime padaryta faktinių klaidų, kurios galėjo turėti lemiamą įtaką VV įvertinimui;

7.2. VV ekspertinio vertinimo metu būta procedūrinių pažeidimų, kurie galėjo turėti lemiamą įtaką VV įvertinimui.

8. Pasitvirtinus 7.1. papunktyje nurodytoms aplinkybėms, Apeliacinė komisija atlieka Procedūrų reglamento 72.1.2 papunktyje nurodytus veiksmus; pasitvirtinus 7.2. papunktyje nurodytoms aplinkybėms Apeliacinė komisija atlieka Procedūrų reglamento 72.2.1, 72.2.2 ir 72.2.3 papunkčiuose nurodytus veiksmus.

9. Apeliacinė komisija turi teisę:

9.1. prašyti ir gauti visą reikiamą su Apeliacinės komisijos darbu susijusią informaciją ir (ar) dokumentus;

9.2. nusistatyti Apeliacinės komisijos posėdžio formą ir vedimo tvarką.

 

 

III SKYRIUS

APELIACINĖS KOMISIJOS SUDARYMAS

 

10. Apeliacinė komisija sudaroma Procedūrų reglamento 71 punkte nustatyta tvarka.

11. Į Apeliacinę komisiją po 6 skirtingų mokslo sričių atstovus nominuoja Lietuvos mokslų akademija, Lietuvos universitetų rektorių konferencija ir Lietuvos valstybinių mokslinių tyrimų institutų direktorių konferencija ir vieną kandidatą skiria – Ministerija. Apeliacinės komisijos sudėtį tvirtina ir jos pirmininką bei pavaduotoją skiria Tarybos pirmininkas.

12. Reglamento 11 punkte nurodytos institucijos, kartu su teikiamų atstovų kandidatūromis, pateikia (pavyzdinė lydraščio forma pateikiama priede) Tarybos nurodytais terminais šiuos kandidato dokumentus ir informaciją:

12.1. mokslo publikacijų (2018–2023 metų) sąrašą;

12.2. gyvenimo aprašymą (CV);

12.3. mokslinių kompetencijų mokslo sritį (sritis), pagrindinę mokslo kryptį (kryptis);

12.4. deklaraciją apie kandidato darbą VV sudarančiame padalinyje arba institucijos kamieniniame padalinyje, kurio dalis įeina į tą VV.

13. Skiriant Ministerijos kandidatą, kuris nėra mokslininkas, pateikiami tik 12.2 papunktyje nurodyti dokumentai.

14. Paskirtas Apeliacinės komisijos narys pasirašo Tarybos eksperto pasižadėjimą, kurio forma yra patvirtinta 2018 m. sausio 29 d. Tarybos pirmininko įsakymo Nr. V-42 „Dėl Lietuvos mokslo tarybos ekspertų ir jų veiklos bendrųjų taisyklių patvirtinimo“ priede. Minėtas pasižadėjimas pasirašomas tuo atveju, kuomet paskirtas Apeliacinės komisijos narys nėra įtrauktas į Tarybos ekspertų duomenų bazę.

15. Apeliacinės komisijos narys gali būti atšaukiamas iš šių pareigų, jei jis netinkamai vykdo Reglamente nustatytas funkcijas, įsiteisėjusiu kompetentingo subjekto sprendimu yra pripažintas pažeidusiu akademinę etiką ar jo veikla nedera su Apeliacinės komisijos nario pareigomis. Sprendimą dėl Apeliacinės komisijos nario atšaukimo iš pareigų priima Tarybos pirmininkas.

16. Apeliacinės komisijos narys turi teisę atsistatydinti, pateikdamas prašymą Tarybos pirmininkui.

17. Atšaukus Apeliacinės komisijos narį iš pareigų ar jam atsistatydinus, Procedūrų reglamento nustatyta tvarka paskiriamas naujas Apeliacinės komisijos narys. Apeliacinė komisija tęsia darbą be tokio Apeliacinės komisijos nario, kol remiantis Procedūrų reglamentu bus paskirtas naujas narys (iš pagal 11 punktą nominuotų, bet į Apeliacinę komisiją neatrinktų kandidatų).

 

IV SKYRIUS

APELIACINĖS KOMISIJOS DARBO ORGANIZAVIMAS

 

18. Apeliacinės komisijos darbas organizuojamas taip, kad Apeliacinė komisija išnagrinėtų apeliaciją ir priimtų sprendimą paprastai ne vėliau kaip per 20 darbo dienų, einančių nuo apeliacijos gavimo Taryboje dienos.

19. Apeliacinės komisijos posėdžiui pirmininkauja Apeliacinės komisijos pirmininkas. Komisijos pirmininko pavaduotojas pavaduoja komisijos pirmininką jam laikinai negalint eiti pareigų.

20. Apeliacinės komisijos pirmininkas:

20.1. organizuoja Apeliacinės komisijos darbą;

20.2. veikia Apeliacinės komisijos vardu ir atstovauja jai ar įgalioja tai daryti kitus Apeliacinės komisijos narius;

20.3. vadovauja Apeliacinės komisijos posėdžiams;

20.4. pasirašo Apeliacinės komisijos parengtus (siunčiamus) dokumentus;

20.5. siūlo Apeliacinės komisijos sprendimo projektą.

21. Apeliacinės komisijos nariai:

21.1. nagrinėja pateiktas apeliacijas, iki posėdžio susipažįsta su Sekretoriaus pateiktais dokumentais;

21.2. dalyvauja Apeliacinės komisijos posėdžiuose. Jeigu Apeliacinės komisijos narys posėdyje dalyvauti negali, jis privalo apie tai pranešti Sekretoriui;

21.3. rengia sprendimo motyvuojamąją dalį;

21.4. pateikus klausimą balsavimui, balsuoja priimant Apeliacinės komisijos sprendimus;

21.5. vykdo Apeliacinės komisijos pirmininko pavedimus, susijusius su Apeliacinės komisijos veikla.

22. Sekretorius:

22.1. surenka visus būtinus dokumentus dėl apeliacijų svarstymo Apeliacinėje komisijoje, kuriuos pateikia Apeliacinės komisijos pirmininkui ne vėliau kaip prieš 4 darbo dienas iki Apeliacinės komisijos posėdžio;

22.2. suderinęs su Apeliacinės komisijos pirmininku, nustato posėdžio organizavimo būdą, datą ir laiką, parengia jo darbotvarkės projektą;

22.3. organizuoja Apeliacinės komisijos posėdį ir į posėdį sukviečia Apeliacinės komisijos narius;

22.4. ne vėliau kaip prieš 3 dienas iki Apeliacinės komisijos posėdžio Apeliacinės komisijos nariams elektroniniu paštu pateikia Apeliacinės komisijos posėdžio darbotvarkės projektą ir posėdyje svarstytiną medžiagą. Prireikus pateikia papildomą su apeliacijos nagrinėjimu susijusią medžiagą.

23. Pagrindinė Apeliacinės komisijos veiklos forma yra posėdis. Posėdis gali būti organizuojamas ir elektroninėmis ryšio priemonėmis, pasitelkiant nuotolinėms vaizdo konferencijoms organizuoti skirtus įrankius (programas).

24. Apeliacinės komisijos posėdis yra teisėtas, jei jame dalyvauja ne mažiau kaip 2/3 Apeliacinės komisijos narių, įskaitant pirmininkaujantįjį posėdžiui – komisijos pirmininką ar jo pavaduotoją.

25. Apeliacinės komisijos sprendimai priimami atviru balsavimu, posėdyje dalyvaujančių Apeliacinės komisijos narių paprasta balsų dauguma. Balsuojant kiekvienas Apeliacinės komisijos narys turi po vieną balsą. Apeliacinės komisijos nariai neturi teisės susilaikyti. Balsams pasiskirsčius po lygiai, lemia Apeliacinės komisijos pirmininko (jam nesant – pirmininko pavaduotojo) balsas.

26. Apeliacinė komisija gali rengti posėdžius ir elektroniniu paštu. Šiuo atveju reikiamus dokumentus Apeliacinės komisijos nariams pateikia Apeliacinės komisijos pirmininkas (jam nesant – pirmininko pavaduotojas) ir paaiškina teikiamą sprendimo projektą. Šie posėdžiai yra teisėti, jei per Apeliacinės komisijos pirmininko (jam nesant – pirmininko pavaduotojo) paskirtą laikotarpį (ne trumpesnį kaip 1 darbo diena) nuomonę pareiškė ne mažiau kaip 2/3 visų Apeliacinės komisijos narių. Jei nepavyksta pasiekti bendros nuomonės, sprendimas laikomas priimtu, jei už jį pasisako ne mažiau kaip pusė visų Apeliacinės komisijos narių. Balsuojant susilaikyti negalima. Balsams pasiskirsčius po lygiai, lemia Apeliacinės komisijos pirmininko (jam nesant – pirmininko pavaduotojo) balsas.

27. Apeliacinės komisijos narys (įskaitant pirmininką, jo pavaduotoją) privalo nusišalinti nuo svarstomos apeliacijos, jeigu jam kyla ar gali kilti interesų konfliktas. Paaiškėjus tokioms aplinkybėms, jis privalo nedelsiant apie tai informuoti Apeliacinės komisijos pirmininką: raštu (elektroniniu paštu). Interesų konflikto situacijai paaiškėjus posėdžio metu nusišalinama žodžiu, o nusišalinantis posėdžio dalyvis turi klausimo svarstymo ar sprendimo priėmimo metu išeiti iš patalpos, kurioje vyksta posėdis arba, jei posėdis vyksta nuotoliniu būdu – atsijungti interesų konfliktą sukeliančio ar galinčio sukelti klausimo svarstymo ir sprendimo priėmimo metu. Jei interesų konfliktas kyla ar gali kilti Apeliacinės komisijos pirmininkui, jis apie tai raštu (elektroniniu paštu) turi informuoti Apeliacinės komisijos pirmininko pavaduotoją ir kitus Apeliacinės komisijos narius. Tuo atveju, jei paaiškėja Apeliacinės komisijos pirmininko interesų konflikto situacija, jis nusišalina žodžiu posėdžio metu, o pirmininkavimą perima pirmininko pavaduotojas, o jam nesant (arba irgi nusišalinus nuo apeliacijos svarstymo) posėdžio pirmininką, konkrečiai apeliacijai nagrinėti, išsirenka likę Apeliacinės komisijos nariai. Apeliacinės komisijos nario nusišalinimas pažymimas posėdžio protokole. Nusišalinęs Apeliacinės komisijos narys nedalyvauja klausimų, kurie kelia ar gali kelti interesų konfliktą, svarstyme ir balsavime dėl jų elektroniniu paštu (tokia pati tvarka taikoma ir Apeliacinės komisijos pirmininkui).

28. Apeliacinės komisijos narys (pirmininkas) nusišalinti nuo svarstomos apeliacijos privalo ir esant šioms aplinkybėms:

28.1. kai svarstoma apeliacija dėl VV mokslo krypties yra ir apeliacinės komisijos nario deklaruota pagrindinė mokslo kryptis arba viena iš pagrindinių mokslo krypčių;

28.2. kai Apeliacinės komisijos narys dirba VV sudarančiame arba institucijos kamieniniame padalinyje, kurio dalis įeina į tą VV.

29. Apeliacinės komisijos posėdžiai protokoluojami. Protokolą rengia Sekretorius.

30. Protokole turi būti nurodoma: posėdžio organizavimo būdas, posėdžio data ir laikas, posėdžio dalyviai, svarstomi darbotvarkės klausimai ir priimti sprendimai.

31. Protokolas turi būti parengtas ir pasirašytas ne vėliau kaip per 3 darbo dienas po sprendimo priėmimo dėl visų VV grupės apeliacijų.

32. Protokolą pasirašo Apeliacinės komisijos pirmininkas arba jo pavaduotojas, jei jis pirmininkavo posėdžiui ir Sekretorius.

 

V SKYRIUS

APELIACIJOS NAGRINĖJIMAS, APELIACINĖS KOMISIJOS SPRENDIMAI

 

33. Taryboje gauta apeliacija užregistruojama dokumentų valdymo sistemoje (DVS) ir nukreipiama Sekretoriui, kuris pagal poreikį, kreipiasi į susijusį su pateikta apeliacija Tarybos skyrių, prašydamas pateikti su apeliacija susijusius duomenis (dokumentus).

34. Sekretorius pateikia gautą apeliaciją ir visus reikiamus (susijusius) dokumentus Apeliacinės komisijos pirmininkui, kuris su ja susipažinęs, nurodo Sekretoriui pateikti apeliaciją ir susijusius dokumentus Apeliacinei komisijai.

35. Apeliacinei komisijai nustačius, kad:

35.1. apeliacija neatitinka Procedūrų reglamento 69 ir 70 punktuose nustatytų reikalavimų, Sekretorius per 3 darbo dienas  nuo aukščiau Procedūrų reglamento punktuose nurodytų aplinkybių įvertinimo Apeliacinėje komisijoje dienos informuoja apeliantą raštu, kad apeliacija nebus nagrinėjama Apeliacinės komisijos (nurodant nenagrinėjimo priežastį ir apskundimo tvarką);

35.2. apeliacija atitinka Procedūrų reglamento 69 ir 70 punktuose nustatytus reikalavimus, yra teikiama Apeliacinei komisijai nagrinėti iš esmės.

36. Surinkęs reikiamus su apeliacija susijusius duomenis (dokumentus), Sekretorius atlieka Reglamento 22.1–22.4 papunkčiuose nustatytus veiksmus, kad tinkamai būtų pasirengta apeliacijos nagrinėjimui Apeliacinės komisijos posėdyje.

37. Apeliacinės komisijos pirmininkas (jam nesant – pirmininko pavaduotojas) gali nurodyti Sekretoriui į posėdį pakviesti susijusio su pateikta apeliacija Tarybos skyriaus darbuotojus ir (ar) apeliantą (jo atstovą), taip pat ekspertų komisijos vadovą, komisijos narį (-ius).

38. Apeliacinės komisijos posėdžio metu, siekiant priimti motyvuotą Apeliacinės komisijos sprendimą, kolegialiai aptariama vertinimui pateikta medžiaga, nagrinėjami abiejų pusių argumentai, išdėstyti pateiktoje medžiagoje, išklausomos Apeliacinės komisijos narių, taip pat, jei buvo kviesti – susijusio Tarybos skyriaus darbuotojų ir (ar) apelianto (jo atstovo), ekspertų komisijos vadovo, komisijos nario (-ių) – nuomonės.

39. Apeliacijos svarstymas Apeliacinėje komisijoje laikomas baigtu, kuomet priimtas vienas iš šių motyvuotų sprendimų:

39.1. apeliaciją tenkinti (visa apimtimi ar iš dalies) ir atsižvelgiant kokio pobūdžio pažeidimas padarytas, atlikti veiksmus nurodytus Procedūrų reglamento 72.1.2 ir (ar) 72.2.3 papunkčiuose. Sprendime nurodoma, kokios faktinės klaidos ar procedūriniai neatitikimai galėjo turėti lemiamos įtakos VV įvertinimui;

39.2. apeliacijos netenkinti. Sprendime konstatuojama, kad faktinių klaidų ar procedūrinių neatitikimų nebuvo bei pateikiami argumentai, kodėl apeliacijos teiginiai laikytini nepagrįstais.

40. Sprendimą pasirašo Apeliacinės komisijos pirmininkas arba jo pavaduotojas, jei jis pirmininkavo posėdžiui.

41. Sekretorius pateikia sprendimą apeliantui raštu ne vėliau nei Procedūrų reglamento 74 punkte nurodytu terminu.

42. Tuo atveju, kai Apeliacija yra tenkinama, Tarybos pirmininkas ir su pateikta apeliacija susijęs Tarybos skyrius ne vėliau, kaip per 3 darbo dienas nuo Reglamento 31 punkte nurodyto protokolo pasirašymo dienos yra supažindinami su Apeliacinės komisijos priimtu sprendimu.

 

VI SKYRIUS

BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

43. Apeliacinės komisijos sprendimai skundžiami Lietuvos Respublikos ikiteisminio administracinių ginčų nagrinėjimo tvarkos įstatymo nustatyta tvarka Lietuvos administracinių ginčų komisijai arba Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo nustatyta tvarka Vilniaus apygardos administraciniam teismui per vieną mėnesį nuo Apeliacinės komisijos sprendimo gavimo dienos.

44. Apeliacinės komisijos nariams atlyginama vadovaujantis Atlygio už darbą ekspertams skaičiavimo tvarkos aprašu, patvirtintu Tarybos pirmininko įsakymu.

____________________________

 

part_6137f1dc07524547b67e45eef37e504d_end


 

Palyginamojo ekspertinio universitetų ir mokslinių tyrimų institutų mokslinių tyrimų ir eksperimentinės plėtros vertinimo apeliacinės komisijos darbo reglamento

priedas

 

(siūlymų dėl kandidatų į palyginamojo ekspertinio universitetų ir mokslinių tyrimų institutų mokslinių tyrimų ir eksperimentinės plėtros vertinimo apeliacinę komisiją forma)

 

(Raštą pateikusios institucijos pavadinimas)

 

 

Lietuvos mokslo tarybai                                                                                         (data) Nr.

 

 

DĖL KANDIDATŲ Į APELIACINĘ KOMISIJĄ

 

Vadovaudamiesi Palyginamojo ekspertinio universitetų ir mokslinių tyrimų institutų mokslinių tyrimų ir eksperimentinės plėtros vertinimo procedūrų reglamento, patvirtinto Lietuvos mokslo tarybos pirmininko 2022 m. rugpjūčio 8 d. įsakymu Nr. V-486 „Dėl palyginamojo ekspertinio universitetų ir mokslinių tyrimų institutų mokslinių tyrimų ir eksperimentinės plėtros vertinimo procedūrų reglamento patvirtinimo“, 71 punktu, teikiame šešis kandidatus į palyginamojo ekspertinio universitetų ir mokslinių tyrimų institutų mokslinių tyrimų ir eksperimentinės plėtros vertinimo apeliacinę komisiją.

 

PRIDEDAMA:

1. Kandidatų sąrašas, ... lapų.

2. Kandidatų mokslo publikacijų (2018–2023 m.) ir gyvenimo aprašymų (CV) sąrašai, ... lapų.

3. Kita, institucijos nuomone, svarbi informacija, ... lapų.

 

 

Institucijos vadovas                                            parašas                                           Vardas Pavardė

 

 


KANDIDATŲ Į PALYGINAMOJO EKSPERTINIO UNIVERSITETŲ IR MOKSLINIŲ TYRIMŲ INSTITUTŲ MOKSLINIŲ TYRIMŲ IR EKSPERIMENTINĖS PLĖTROS VERTINIMO APELIACINĘ KOMISIJĄ SĄRAŠAS

 

Eil. Nr.

Vardas, pavardė

Institucijos santrumpa

 

Institucijos kamieninio (pagrindinio) akademinio padalinio, kuriame dirba kandidatas, pavadinimas

Institucijos sudėtinio kamieninio (pagrindinio) akademinio padalinio dalies (jei yra), kuriame dirba kandidatas, pavadinimas

Vertinamasis vienetas (-ai), kuriame (-iuose), dirba kandidatas

Kandidato mokslinių kompetencijų mokslo sritis (sritys)

Kandidato mokslinių kompetencijų pagrindinė mokslo kryptis (kryptys)

1.

 

 

 

 

 

 

 

2.

 

 

 

 

 

 

 

3.

 

 

 

 

 

 

 

4.

 

 

 

 

 

 

 

5.

 

 

 

 

 

 

 

6.

 

 

 

 

 

 

 

___________

 

part_d01874361bcc48518ca6fa817adfecb2_end