LIETUVOS BANKO VALDYBA
NUTARIMAS
DĖL LIETUVOS BANKO VALDYBOS 2014 M. GEGUŽĖS 15 D. NUTARIMO NR. 03-77 „DĖL LIETUVOS BANKO TARNAUTOJŲ ETIKOS KODEKSO“ PAKEITIMO
2023 m. gegužės 30 d. Nr. 03-100
Vilnius
1. Pakeisti Lietuvos banko valdybos 2014 m. gegužės 15 d. nutarimą Nr. 03-77 „Dėl Lietuvos banko tarnautojų etikos kodekso“ ir jį išdėstyti nauja redakcija:
„LIETUVOS BANKO VALDYBA
NUTARIMAS
DĖL LIETUVOS BANKO TARNAUTOJŲ ETIKOS KODEKSO PATVIRTINIMO
Siekdama įgyvendinti 2021 m. lapkričio 2 d. Europos Centrinio Banko Gaires (ES) 2021/2253, kuriomis nustatomi Eurosistemos etikos kodekso principai (ECB/2021/49), ir 2021 m. lapkričio 2 d. Europos Centrinio Banko Gaires (ES) 2021/2256, kuriomis nustatomi Bendro priežiūros mechanizmo etikos kodekso principai (ECB/20215/50), Lietuvos banko valdyba n u t a r i a:
2. Nustatyti, kad šio nutarimo 1 punktu pakeisto Lietuvos banko tarnautojų etikos kodekso 30 punkto nuostatos taikomos nuo 2023 m. liepos 1 d.
PATVIRTINTA
Lietuvos banko valdybos 2014 m. gegužės 15 d.
nutarimu Nr. 03-77 (Lietuvos banko valdybos
2023 m. gegužės 30 d. nutarimo Nr. 03-100
redakcija)
LIETUVOS BANKO TARNAUTOJŲ ETIKOS KODEKSAS
I SKYRIUS
BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Lietuvos banko tarnautojų etikos kodekse (toliau – Kodeksas) nustatyti elgesio principai, kuriais skatinama laikytis aukščiausių etikos ir sąžiningumo standartų, netoleruoti netinkamo elgesio, gerbti savo kolegas, bendradarbiauti su Europos Centriniu Banku (ECB), kitais Europos centrinių bankų sistemos nacionaliniais centriniais bankais, nacionalinėmis kompetentingomis institucijomis, kurios dalyvauja Bendrame priežiūros mechanizme (BPM), taip siekiant užtikrinti Lietuvos banko patikimumą ir reputaciją, visuomenės pasitikėjimą Lietuvos banku ir jo tarnautojų sąžiningumu ir nešališkumu.
2. Kodekso nuostatų privalo laikytis Lietuvos banko valdybos pirmininkas, jo pavaduotojai, Valdybos nariai ir kiti Lietuvos banko tarnautojai, kiti asmenys, kurie dalyvauja vykdant Lietuvos banko funkcijas, tačiau nėra jo tarnautojai (toliau – Tarnautojai).
3. Praktiką Lietuvos banke atliekantiems asmenims taikomi Kodekso II skyriuje išdėstyti pagrindiniai tarnautojų elgesio principai ir Kodekso XI ir XII skyriuose nustatyti reikalavimai.
4. Tarnybos ir ne tarnybos Lietuvos banke metu Tarnautojai privalo laikytis Kodekso nuostatų ir elgtis pagal visuotinai priimtinas elgesio normas, kad savo elgesiu nediskredituotų Lietuvos banko reputacijos ir Tarnautojų autoriteto.
5. Kodekse vartojamos sąvokos:
5.1. Artimas asmuo – Tarnautojo sutuoktinis, sugyventinis, partneris, kai partnerystė įregistruota įstatymų nustatyta tvarka (toliau – partneris), taip pat jų ir Tarnautojo tėvai (įtėviai), vaikai (įvaikiai), broliai (įbroliai), seserys (įseserės), seneliai, vaikaičiai ir jų sutuoktiniai, sugyventiniai ar partneriai;
5.2. Dovana – bet koks neatlygintinai perduodamas turtas ar turtinė teisė, atleidimas nuo turtinės pareigos, arba kitokia nauda (paslauga, privalumas, svetingumas, pažadas ir pan.), kuria nėra kompensuojama už suteiktas paslaugas ir kurios gavėjas neturi teisės gauti bei kuri yra susijusi su Tarnautojo pareigomis ar Lietuvos banko veikla;
5.3. Interesų konfliktas – situacija, kai privatūs interesai daro įtaką arba gali būti suprantami kaip darantys įtaką nešališkam ir objektyviam pareigų ir įsipareigojimų vykdymui;
5.4. Netinkamas elgesys – bet kokios formos tiesioginė ar netiesioginė diskriminacija, fizinė prievarta, psichologinis smurtas ir seksualinis priekabiavimas;
II SKYRIUS
PAGRINDINIAI TARNAUTOJŲ ELGESIO PRINCIPAI
7. Atsakomybės principas. Vadovaudamiesi atsakomybės principu, Tarnautojai privalo:
7.1. atsakyti už jiems pavestų užduočių vykdymo eigą ir rezultatus, pagrįsti savo veiksmus ir sprendimus;
7.2. atsakyti už savo veiksmų padarinius, naudojamos informacijos, dokumentų tinkamą naudojimą ir konfidencialumą;
8. Atvirumo principas. Vadovaudamiesi atvirumo principu, Tarnautojai turi:
8.1. būti atviri kitokiam požiūriui, pozityvioms iniciatyvoms, dialogui, bendradarbiavimui, naujovėms;
9. Efektyvumo principas. Vadovaudamiesi efektyvumo principu, Tarnautojai privalo tarnybinės veiklos rezultatų siekti kuo mažesnėmis sąnaudomis, ekonomiškai naudoti jiems patikėtus išteklius.
10. Konfidencialumo principas. Vadovaudamiesi konfidencialumo principu, Tarnautojai privalo:
10.1. griežtai laikytis valstybės ar tarnybos bei Lietuvos banko paslaptį sudarančios ir kitos Lietuvos banko veikloje naudojamos informacijos apsaugos reikalavimų;
11. Kūrybingumo principas. Vadovaudamiesi kūrybingumo principu, Tarnautojai turi būti iniciatyvūs, tarp iššūkių įžvelgti naujas galimybes sėkmei kurti ir siekti jas įgyvendinti.
12. Lankstumo principas. Vadovaudamiesi lankstumo principu, Tarnautojai turi gebėti prisitaikyti prie kintančių veiklos sąlygų ir reikalavimų, technologijų, technikos, darbo organizavimo pokyčių ir kitų aplinkybių.
13. Nepriklausomumo principas. Vadovaudamiesi nepriklausomumo principu, Tarnautojai privalo:
13.1. atsižvelgdami į Lietuvos banko interesus ir jam patikėtas užduotis, gerbti Lietuvos banko nepriklausomumą, reputaciją;
13.2. naudodamiesi suteiktais įgaliojimais ir vykdydami jiems pavestas funkcijas ir įsipareigojimus, veikti nepriklausomai ir objektyviai viešojo intereso labui, nepaisydami privačių interesų, nesiekdami gauti ir nepriimdami nurodymų iš kitų institucijų, įstaigų ar organizacijų arba asmenų už Lietuvos banko ribų;
13.3. priimdami sprendimus nepasiduoti žiniasklaidos priemonių, visuomenės ir atskirų asmenų įtakai;
14. Nešališkumo principas. Vadovaudamiesi nešališkumo principu, Tarnautojai privalo:
14.4. nedemonstruoti savo simpatijų ar antipatijų, nerodyti išskirtinio dėmesio atskiriems asmenims ar jų grupėms;
15. Padorumo principas. Vadovaudamiesi padorumo principu, Tarnautojai privalo:
15.4. vengti elgesio, kuris gali būti suprastas kaip reikalavimas duoti kyšį ar atlikti kitus Tarnautojui naudingus veiksmus, nesusijusius su jų darbo funkcijomis;
15.5. iš anksto nežadėti jokių sprendimų, elgtis sąžiningai, padarius klaidą, atsiprašyti ir ją ištaisyti;
15.6. nemenkinti kitų bendradarbių darbo, nešmeižti, neskleisti gandų ir paskalų, elgtis su kitais pagarbiai, spręsti konfliktines situacijas taikiai ir mandagiai, nereikšti niekam paniekos, neįžeidinėti;
16. Pagarbos žmogui ir valstybei principas. Vadovaudamiesi pagarbos žmogui ir valstybei principu, Tarnautojai privalo:
16.1. gerbti žmogų, jo teises ir laisves, valstybę, jos institucijas ir įstaigas, laikytis Lietuvos Respublikos Konstitucijos, Lietuvos Respublikos įstatymų, kitų teisės aktų reikalavimų ir vykdyti teismų sprendimus;
17. Profesionalumo principas. Vadovaudamiesi profesionalumo principu, Tarnautojai privalo:
17.1. laikytis nustatytų atitinkamos srities vykdomos veiklos reikalavimų (įskaitant teisėkūros principus ir valstybinės kalbos reikalavimus);
17.3. gebėti įvertinti savo veiksmų poveikį pasitikėjimui Lietuvos banku ir atsižvelgti į kitų lūkesčius dėl priimtino elgesio darbo aplinkoje ir už jo ribų;
18. Sąžiningumo ir nesavanaudiškumo principas. Vadovaudamiesi sąžiningumo ir nesavanaudiškumo principu, Tarnautojai privalo:
19. Teisingumo principas. Vadovaudamiesi teisingumo principu, Tarnautojai privalo:
19.1. vienodai tarnauti visiems žmonėms, nepaisydami tautybės, rasės, lyties, seksualinės orientacijos, kalbos, kilmės, socialinės padėties, religinių įsitikinimų ir politinių pažiūrų;
19.2. būti teisingi spręsdami prašymuose, pranešimuose, skunduose, paklausimuose išdėstytus klausimus, priimdami sprendimus, veikti pagal suteiktus įgaliojimus;
20. Viešumo principas. Vadovaudamiesi viešumo principu, Tarnautojai privalo:
20.1. teisės aktų nustatyta tvarka teikti informaciją visuomenei, kitoms institucijoms. Informaciją galima riboti tik tada, kai siekiama apsaugoti asmens teises, valstybės, tarnybos ar Lietuvos banko paslaptį;
III SKYRIUS
VADOVAUJANČIŲ TARNAUTOJŲ ELGESIO REIKALAVIMAI
22. Šio skyriaus nuostatos taikomos tiems Tarnautojams, kurie atlieka vadybines funkcijas Lietuvos banke ir turi pavaldžių tarnautojų (toliau – vadovaujantys tarnautojai).
23. Vadovaujantys tarnautojai privalo:
23.1. savo elgesiu ir darbu pavaldiems Tarnautojams rodyti pavyzdį, atitinkantį Kodekso reikalavimus;
23.2. užtikrinti bendradarbiavimu paremtą vadovavimo stilių, kuris skatina Tarnautojų iniciatyvą ir savarankiškumą;
23.4. duoti pavaldiems Tarnautojams aiškius, suprantamus ir susijusius su tarnyba Lietuvos banke pavedimus;
23.5. palaikyti Lietuvos banke darbingą, kartu ir draugišką aplinką, siekti užkirsti kelią galimiems konfliktams, šalinti nesutarimų priežastis;
23.6. pastabas, susijusias su darbu, reikšti taktiškai, nedalyvaujant su pastaba nesusijusiems Tarnautojams;
23.7. paskirstyti darbą tolygiai, kad būtų efektyviai panaudotos Tarnautojo galimybės ir kvalifikacija;
23.8. nereikšti pavaldiems Tarnautojams savo asmeninių simpatijų ir antipatijų, vertinti juos pagal dalykines savybes;
23.11. tinkamai įvertinti pavaldžių Tarnautojų pasiekimus, skatinti reikšti savo nuomonę ir ją išklausyti;
23.12. palaikyti Tarnautojus, kurie padeda atskleisti netinkamą elgesį, nesitaiksto su teisės aktų pažeidimais;
IV SKYRIUS
TARNAUTOJŲ TARPUSAVIO SANTYKIAI
24. Tarnautojų tarpusavio santykiai turi būti grindžiami bendradarbiavimu, pasitikėjimu, pagarba, aktyvia pagalba, dalijimusi informacija ir bendro tikslo siekimu.
26. Tarnautojai negali toleruoti ar skatinti diskriminacijos, privalo pranešti apie pastebėtą netinkamą elgesį.
27. Tarnautojas, gavęs nurodymą atlikti užduotį (arba pavedimą), prieštaraujančią teisės aktams, turi pareigą atsisakyti ją vykdyti. Tarnautojas apie savo sprendimą turi raštu informuoti savo tiesioginį vadovą ir (arba) aukštesnįjį vadovą bei Strategijos ir valdysenos departamento Atitikties ir rizikos valdymo skyriaus vyriausiąjį etikos ir antikorupcijos pareigūną (toliau – Pareigūnas) ir nurodyti motyvus, dėl kurių atsisako vykdyti užduotį (arba pavedimą).
V SKYRIUS
BENDRAVIMAS SU TREČIOSIOMIS ŠALIMIS
28. Tarnautojai, bendraudami su trečiosiomis šalimis, ypač su finansų rinkos dalyviais ar jiems atstovaujančiomis asociacijomis arba jų atstovais, privalo išlaikyti neutralumą ir vienodas sąlygas.
29. Tarnautojai privalo vengti tokio elgesio, kuris galėtų būti suprantamas kaip suteikiantis trečiosioms šalims ar jų atstovams bet kokius privalumus, įskaitant komercinio ar prestižinio pobūdžio.
30. Tarnautojų susitikimai su finansų rinkos dalyviais ar jų atstovais turi būti nurodomi susitikimų kalendoriuose ir nustatytais atvejais protokoluojami.
31. Reikšdami nuomonę klausimais, kuriais Lietuvos bankas dar nėra nustatęs savo pozicijos, Tarnautojai aiškiai nurodo, kad jų asmeninė nuomonė nebūtinai atspindi Lietuvos banko nuomonę.
32. Tarnautojai, vykdydami savo funkcijas Lietuvos banke, pagal pareigas bendradarbiauja su ECB, kitų nacionalinių centrinių bankų ir nacionalinių kompetentingų institucijų, esančių Europos centrinių bankų sistemos ir (arba) BPM dalimi, kolegomis.
VI SKYRIUS
INTERESŲ KONFLIKTŲ PREVENCIJA IR VALDYMAS
34. Asmuo, pretenduojantis tapti Lietuvos banko tarnautoju, tuo atveju, kai tai taikoma pagal Viešųjų ir privačių interesų derinimo įstatymą ir Lietuvos banko valdybos 2015 m. vasario 12 d. nutarimą Nr. 03-13 „Dėl Lietuvos banko tarnautojų asmeninių sandorių taisyklių patvirtinimo“, privalo atskleisti savo privačius interesus (ankstesnę profesinę veiklą, turimą finansinį turtą, asmeninius ryšius ir kitus privačius interesus, galinčius kelti interesų konfliktą) ir vykdyti išankstines rekomendacijas ir reikalavimus.
35. Tarnautojai privalo atskleisti savo privačius interesus ir vengti bet kokios situacijos, kuri gali sukelti interesų konfliktą.
36. Susiklosčius interesų konflikto situacijai, Tarnautojai privalo tinkamai informuoti apie tokią situaciją, pareikšti apie nusišalinimą, tinkamai jį užregistruoti ir jokia forma nedalyvauti toliau atliekant tarnybines pareigas. Lietuvos banke turi būti imamasi visų būtinų priemonių interesų konfliktui išspręsti arba jam sušvelninti, įskaitant atleidimą nuo užduočių, susijusių su atitinkamu klausimu, vykdymo.
37. Tarnybą Lietuvos banke baigiantys Tarnautojai, kai tai taikoma pagal Viešųjų ir privačių interesų derinimo įstatymą, privalo informuoti Lietuvos banką apie savo ketinimą užsiimti bet kokia profesine veikla ir vienų metų laikotarpiu nuo tarnybos Lietuvos banke pabaigos laikytis nustatytų veiklos apribojimų ir vengti interesų konfliktų. Vienų metų laikotarpiu nuo tarnybos Lietuvos banke pabaigos Tarnautojai, ketindami imtis tokios profesinės veiklos, kuri, jų manymu, galėtų kelti viešųjų ir privačių interesų konfliktą, prieš įsipareigodami jos imtis, raštu apie tai informuoja Lietuvos banko valdybą ir prašo jos nuomonės.
VII SKYRIUS
DOVANŲ PRIĖMIMO APRIBOJIMAI
38. Tarnautojams ar jų artimiems asmenims draudžiama priimti dovanas, jeigu tai susiję su Tarnautojų tarnybine padėtimi ar pareigomis.
39. Kodekso 38 punkte nustatytas apribojimas netaikomas, jeigu dovana neviršija įprasto svetingumo (pvz., kava, užkandžiai renginių metu) ir jeigu toks svetingumas nėra dažnas ir ne iš to paties šaltinio. Apribojimai taip pat netaikomi smulkioms reprezentacinėms dovanoms (kalendoriams, rašikliams ir pan.), taip pat dovanoms, kurių vertė ne didesnė nei 150 eurų ir jos yra gautos pagal tarptautinį protokolą ar tradicijas.
VIII SKYRIUS
KVIETIMAI Į RENGINIUS
41. Tarnautojai turi atsakingai vertinti gautus kvietimus dalyvauti ir (arba) kalbėti viešuose renginiuose ir iš anksto išsiaiškinti renginio organizavimo aplinkybes.
42. Prieš priimdamas kvietimą dalyvauti renginyje, kuris yra susijęs su einamomis pareigomis Lietuvos banke, Tarnautojas privalo gauti tiesioginio vadovo patvirtinimą, kad toks dalyvavimas atitinka Lietuvos banko interesus, nekelia interesų konflikto ir atitinka neutralumo ir vienodo požiūrio reikalavimus. Kai tokiame renginyje dalyvauja žiniasklaidos atstovai, apie tai turi būti informuotas Strategijos ir valdysenos departamento Komunikacijos skyrius (KS).
43. Pranešime turi būti pristatoma Lietuvos banko pozicija, o Tarnautojai, reikšdami nuomonę klausimais, kuriais Lietuvos bankas dar nėra nustatęs savo pozicijos, turi aiškiai nurodyti, kad tai jų asmeninė nuomonė ir nebūtinai atspindi Lietuvos banko poziciją.
44. Rengiant pranešimą turi būti remiamasi Lietuvos banko naudojamais šaltiniais, naudojami Lietuvos banko rekvizitai.
45. Tarnautojai, kurie dalyvauja rengiant ar priimant pinigų politikos sprendimus, privalo laikytis septynių dienų tylos periodo iki ECB valdančiosios tarybos posėdžio pinigų politikos klausimu ir vengti komentarų, galinčių turėti įtakos lūkesčiams dėl pinigų politikos sprendimų.
46. Pranešime pristatoma informacija, galinti turėti įtakos rinkai, turi būti prieinama didžiajai rinkos daliai.
47. Tarnautojams draudžiama priimti kvietimus, kurie gali būti suprasti kaip suteikiantys renginio organizatoriams konkurencinį pranašumą ar galimybę gauti komercinės naudos iš tariamai išskirtinių ryšių su Tarnautojais.
49. Tarnautojams draudžiama priimti pasiūlymą apmokėti kelionės, pragyvenimo, taip pat ir kitas panašaus pobūdžio išlaidas, jeigu tai gali turėti įtakos nepriklausomam, nešališkam ir objektyviam pareigų vykdymui.
IX SKYRIUS
DRAUDIMAS PRIIMTI UŽMOKESTĮ IŠ TREČIŲJŲ ASMENŲ, KAI VEIKLA SUSIJUSI SU TARNYBINĖMIS PAREIGOMIS
51. Tarnautojai negali priimti iš trečiųjų asmenų jokio užmokesčio už veiklą, kuri susijusi su tarnybinių pareigų vykdymu.
X SKYRIUS
DARBAS KITUR IR KITA VEIKLA
53. Tarnautojai gali dirbti kitur ar užsiimti kita veikla, jeigu tai nesukelia interesų konflikto, nesudaro prielaidų tarnybą Lietuvos banke panaudoti privačiais interesais, nekenkia Lietuvos banko ir (arba) Tarnautojo reputacijai, netrukdo Tarnautojui tinkamai atlikti jo pareigybės aprašyme nustatytas funkcijas, taip pat kai tai nėra darbas ar kita veikla tose įmonėse, įstaigose, organizacijose, kurių atžvilgiu Tarnautojas turi valdingus įgaliojimus arba kontroliuoja, prižiūri jų veiklą ar priima kokius nors kitus sprendimus dėl tos įmonės, įstaigos ar organizacijos, arba kai yra kitų aplinkybių, dėl kurių Tarnautojai negali dirbti kito darbo ar užsiimti kita veikla.
54. Jeigu nustatomos Kodekso 53 punkte nurodytos aplinkybės, Lietuvos banko valdybos pirmininkas priima sprendimą įpareigoti Tarnautoją ne vėliau kaip per 30 kalendorinių dienų jas pašalinti, o šio sprendimo neįvykdžius, sprendžiama dėl Tarnautojo atsakomybės.
55. Tarnautojai turi teisę būti profesinių sąjungų, organizacijų ar susivienijimų nariais, taip pat politinių partijų ar organizacijų nariais, ne tarnybos (darbo) laiku dalyvauti politinėje ar kitų (ne Lietuvos banko) profesinių sąjungų veikloje, tačiau Tarnautojai negali naudotis tarnybiniu statusu ir turi aiškiai nurodyti, kad jų požiūris nebūtinai atitinka Lietuvos banko poziciją.
XI SKYRIUS
PAREIGA SAUGOTI PASLAPTIS IR DRAUDIMAS ATSKLEISTI NEVIEŠĄ INFORMACIJĄ
56. Tarnautojai privalo laikytis valstybės, tarnybos, Lietuvos banko paslapties, asmens duomenų, kitos Lietuvos banko veikloje naudojamos informacijos ir duomenų apsaugos reikalavimų, kylančių iš Europos centrinių bankų sistemos ir Europos Centrinio Banko statuto 37 straipsnio, Reglamento (ES) Nr. 1024/2013 27 straipsnio 1 dalies ir Europos Parlamento ir Tarybos direktyvos 2013/36/ES 53 straipsnio, 2016 m. balandžio 27 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamento (ES) 2016/679 dėl fizinių asmenų apsaugos tvarkant asmens duomenis ir dėl laisvo tokių duomenų judėjimo ir kuriuo panaikinama Direktyva 95/46/EB, Lietuvos Respublikos Lietuvos banko įstatymo 19 straipsnio, Lietuvos Respublikos valstybės ir tarnybos paslapčių įstatymo, Lietuvos banko informacijos klasifikavimo ir tvarkymo aprašo ir saugoti tokias paslaptis.
57. Tarnautojams draudžiama atskleisti neviešą informaciją tretiesiems asmenims, išskyrus atvejus, kai teisės aktų nustatyta tvarka tokia informacija gali būti atskleista.
XII SKYRIUS
DRAUDIMAS PASINAUDOTI NEVIEŠA INFORMACIJA
XIII SKYRIUS
VIEŠOJI KOMUNIKACIJA
60. Informacijos apie Lietuvos banko veiklą žiniasklaidos atstovams teikimą organizuoja ir koordinuoja KS, atsižvelgdamas į Lietuvos banko komunikacijos politiką, patvirtintą Lietuvos banko valdybos 2015 m. spalio 29 d. nutarimu Nr. 03-160 „Dėl Lietuvos banko komunikacijos politikos patvirtinimo“.
61. Informaciją apie Lietuvos banko veiklą žiniasklaidos atstovams taip pat gali teikti kiti Tarnautojai pagal savo veiklos sritį, gavę tiesioginio vadovo pritarimą ir suderinę su KS.
62. Informaciją apie Lietuvos banko veiklą socialinių tinklų oficialiose Lietuvos banko paskyrose (Facebook, Twitter, LinkedIn, YouTube ir kitur) skelbia KS. Socialinių tinklų oficialiose Strategijos ir valdysenos departamento Pinigų muziejaus paskyrose (Facebook ir kitur) informaciją apie savo veiklą skelbia Pinigų muziejus.
64. Pasisakydami viešai dėl klausimų, nesusijusių su Lietuvos banko veikla, ir reikšdami asmeninę nuomonę, Tarnautojai neturi sudaryti įspūdžio, kad atstovauja Lietuvos bankui, ir privalo aiškiai nurodyti, kad tai yra jų, kaip privačių asmenų, nuomonė.
65. Tarnautojai privalo atsakingai komunikuoti internetinėje erdvėje ir atsižvelgti į Komunikacijos internete gaires.
XIV SKYRIUS
ETIKOS ATITIKTIES UŽTIKRINIMAS
67. Strategijos ir valdysenos departamento Atitikties ir rizikos valdymo skyriaus (ARVS) tikslas – užtikrinti atitiktį ir tinkamą rizikų valdymą (mažinimą) etikos srityje.
68. ARVS, vykdydamas etikos atitikties užtikrinimo funkciją, yra nepriklausomas ir atskaitingas Lietuvos banko valdybos pirmininkui.
69. Lietuvos banko valdybos pirmininkas užtikrina etikos atitikties užtikrinimo funkcijai vykdyti reikalingus išteklius, už šią veiklą atsakingų Tarnautojų teises ir veiklos garantijas, įskaitant priemones, kuriomis jie apsaugomi nuo galimo neigiamo poveikio dėl savo atliekamų funkcijų.
70. ARVS, siekdamas 67 punkte nustatyto veiklos tikslo, vykdo šias funkcijas:
71. ARVS privalo būti įtrauktas sprendžiant klausimus, kurie gali turėti įtakos 2021 m. lapkričio 2 d. Europos Centrinio Banko Gairėms (ES) 2021/2253, kuriose nustatyti Eurosistemos etikos kodekso principai (ECB/2021/49), ir 2021 m. lapkričio 2 d. Europos Centrinio Banko Gairėms (ES) 2021/2256, kuriose nustatyti Bendro priežiūros mechanizmo etikos kodekso principai (ECB/20215/50).
XV SKYRIUS
BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS
73. Jeigu Tarnautojui kyla abejonių dėl savo elgesio atitikties Kodekso reikalavimams, rekomenduojama kreiptis į Pareigūną patarimo.
75. Tarnautojo, pateikusio pranešimą apie galimą Kodekso pažeidimą, jo paties prašymu užtikrinamas konfidencialumas, draudžiama jam daryti neigiamą poveikį.
76. Kodekso galimo pažeidimo tyrimą atlieka Lietuvos banko valdybos pirmininko sudaryta komisija. Tarnautojai, pažeidę Kodekso reikalavimus, laikomi padarę darbo pareigų pažeidimą ir atsako Lietuvos Respublikos teisės aktų tvarka.