RASEINIŲ RAJONO SAVIVALDYBĖS TARYBA

 

SPRENDIMAS

DĖL STRATEGINIO PLANAVIMO RASEINIŲ RAJONO SAVIVALDYBĖJE ORGANIZAVIMO IR SAVIVALDYBĖS PLANAVIMO DOKUMENTŲ ĮGYVENDINIMO STEBĖSENOS TVARKOS APRAŠO patvirtinimo

 

2023 m. kovo 30 d. Nr. TS-74

Raseiniai

 

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 6 straipsnio 22 punktu, 18 straipsnio 1 dalimi, Lietuvos Respublikos strateginio valdymo įstatymo 3 straipsnio 17 dalies 6 punktu, atsižvelgdama į Strateginio planavimo metodiką, patvirtintą Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2021 m. balandžio 28 d. nutarimu Nr. 292 „Dėl Lietuvos Respublikos strateginio valdymo įstatymo, Lietuvos Respublikos regioninės plėtros įstatymo 4 straipsnio 3 ir 5 dalių, 7 straipsnio 1 ir 4 dalių ir Lietuvos Respublikos biudžeto sandaros įstatymo 141 straipsnio 3 dalies įgyvendinimo“, Raseinių rajono savivaldybės taryba n u s p r e n d ž i a:

1.   Patvirtinti Strateginio planavimo Raseinių rajono savivaldybėje organizavimo ir savivaldybės planavimo dokumentų įgyvendinimo stebėsenos tvarkos aprašą (pridedama).

2.   Pripažinti netekusiu galios Raseinių rajono savivaldybės tarybos 2020 m. gruodžio 28 d. sprendimą Nr. TS-361 „Dėl Strateginio planavimo Raseinių rajono savivaldybėje organizavimo ir savivaldybės planavimo dokumentų įgyvendinimo stebėsenos tvarkos aprašo patvirtinimo“.

3.   Nustatyti, kad šis tarybos sprendimas įsigalioja nuo 2023 m. balandžio 1 d., rengiant naujų laikotarpių strateginio planavimo dokumentus.

Šis sprendimas Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo nustatyta tvarka per vieną mėnesį nuo paskelbimo ar įteikimo suinteresuotai šaliai dienos gali būti skundžiamas Regionų apygardos administracinio teismo Šiaulių rūmams (Dvaro g. 80, LT-76298 Šiauliai).

 

 

 

Savivaldybės meras                                                                                         Andrius Bautronis


 

PATVIRTINTA

Raseinių rajono savivaldybės

tarybos 2023 m. kovo 30 d.

sprendimu Nr. TS-74

 

 

STRATEGINIO PLANAVIMO RASEINIŲ RAJONO SAVIVALDYBĖJE ORGANIZAVIMO IR SAVIVALDYBĖS PLANAVIMO DOKUMENTŲ ĮGYVENDINIMO STEBĖSENOS TVARKOS APRAŠAS

 

I SKYRIUS

Bendrosios nuostatos

 

1. Šis tvarkos aprašas (toliau – aprašas) reglamentuoja Raseinių rajono savivaldybės (toliau – Savivaldybė) strateginio planavimo dokumentų ir jų įgyvendinimą detalizuojančių planavimo dokumentų rengimą, svarstymą ir tvirtinimą, įgyvendinimo stebėsenos, numatytų pasiekti rezultatų vertinimo, ataskaitų dėl planavimo dokumentų įgyvendinimo rengimą ir svarstymą, savivaldybės gyventojų įtraukimą į jų rengimą, svarstymą ir įgyvendinimo priežiūrą, viešinimą.

2. Šiame apraše vartojamos sąvokos:

2.1.   pažangos priemonių ir kitų projektų sąrašas – kasmet atnaujinamas trimetis Savivaldybės investavimo kryptis nustatantis dokumentas (rengiamas kaip strateginio veiklos plano priedas), kuriame nustatomos pagrindinės investavimo kryptys, numatomos lėšos, reikalingos priemonėms, projektams įgyvendinti, finansavimo šaltiniai ir įgyvendinimo terminai (metais);

2.2.   pažangos priemonė – strateginio valdymo sistemos dalyvių kryptingų veiksmų, kuriais nustatomas tam tikro pažangos uždavinio įgyvendinimo būdas, rinkinys;

2.3.   pažangos uždavinys – strateginio lygmens planavimo dokumentuose įtvirtintas tam tikros valstybės veiklos srities pokytis, kurio siekiama įgyvendinant strateginį tikslą;

2.4.   pažangos veikla – įgyvendinant pažangos uždavinius, strateginio valdymo sistemos dalyvių vykdoma veikla naujam produktui sukurti ar geresnėms tęstinės veiklos vykdymo sąlygoms sudaryti;

2.5.   priemonė – užsibrėžto uždavinio įgyvendinimo būdas (veiksmai), kuriam naudojami žmogiškieji, finansiniai ir materialiniai ištekliai;

2.6.   projektas – laikina, aiškią pradžią ir pabaigą bei ribotus išteklius turinti pažangos veikla, skirta naujam produktui sukurti, siekiant įgyvendinti pažangos priemonę;

2.7.   programa – strateginio veiklos plano dalis, kurioje nustatyti programos tikslai, uždaviniai, priemonės, vertinimo kriterijai, numatomi finansavimo šaltiniai, nustatomi poveikio, rezultato, produkto ir (arba) veiklos efektyvumo rodikliai;

2.8.   programų koordinatoriai – Savivaldybės tarybos sprendimu paskirti administracijos darbuotojai, atsakingi už tam tikros SVP programos rengimo ir įgyvendinimo koordinavimą;

2.9. programos priemonės vykdytojas – Savivaldybės administracijos struktūrinis, struktūrinis - teritorinis padalinys, specialistas, Savivaldybei pavaldžios biudžetinės įstaigos, įmonės, viešosios įstaigos, kurių savininkas yra Savivaldybė, atsakingos už tam tikros programos konkrečių priemonių planavimą ir įgyvendinimą. Programų priemonių vykdytojai dalyvauja strateginio planavimo procese pagal kompetenciją teikdami informaciją programų koordinatoriams, SPKS bei atsakingam už biudžeto sudarymą skyriui;

2.10poveikio rodiklis – kiekybiškai ir (arba) kokybiškai išreiškiamas dydis matuoti esamos būklės pokyčiui, kurio siekiama įgyvendinant valstybės vystymosi kryptį, strateginį ir (arba) veiklos tikslą ir pažangos ir (arba) tęstinės veiklos uždavinį;

2.11. produkto rodiklis – kiekybiškai išreiškiamas dydis, kuriuo matuojami vykdant projektą ir (arba) tęstinės veiklos priemonę sukurti produktai (jų kiekis, mastas ir pan.);

2.12. projektas – laikina, aiškią pradžią ir pabaigą bei ribotus išteklius turinti pažangos veikla, skirta naujam produktui sukurti, siekiant įgyvendinti pažangos priemonę. Projektai apima investicines veiklas, teisinio reguliavimo iniciatyvas, struktūrinių reformų ir viešojo sektoriaus pertvarkų iniciatyvas, taip pat kitą pažangos veiklą, kurią vykdant įgyvendinami pažangos uždaviniai;

2.13. rezultato rodiklis – kiekybiškai ir (arba) kokybiškai išreiškiamas dydis, kuriuo matuojama įgyvendinant pažangos ar tęstinės veiklos priemones ar projektus sukurtų produktų nauda tikslinei grupei, institucijai, sektoriaus ar teritorijos plėtrai ir pan., panaudojimo mastas ir (arba) kokybės pagerėjimas;

2.14. Savivaldybės strateginio planavimo sistema (toliau – strateginio planavimo sistema) – tai planavimo dokumentų, dalyvių ir procesų visuma ilgalaikei ir darniai Savivaldybės pažangai užtikrinti;

2.15. strateginis planavimas – procesas, kurio metu nustatomos veiklos kryptys ir būdai, kaip vykdyti institucijos misiją, pasiekti numatytus tikslus ir rezultatus, veiksmingai panaudojant finansinius, materialinius ir žmogiškuosius išteklius;

2.16. STRAPIS - Strateginio planavimo informacinė sistema. Sistema skirta strateginiams planams sudaryti, jų priežiūrai vykdyti (rodiklių ir finansų prasme) bei strateginės veiklos pagrindu metinio savivaldybės biudžeto sudarymo ir keitimo procedūroms efektyviai įgyvendinti;

2.17. Savivaldybės strateginio planavimo dokumentai (toliau – planavimo dokumentai):

2.17.1. strateginis plėtros planas (toliau – SPP) – planavimo dokumentas, tvirtinamas Savivaldybės tarybos ir rengiamas vadovaujantis LR strateginio valdymo įstatymu 4–10 metų laikotarpiui, skirtas aplinkos, socialinei ir ekonominei raidai savivaldybės teritorijoje planuoti, atsižvelgiant į kitus strateginio ir programavimo lygmens planavimo dokumentus. SPP turi derėti su Savivaldybės lygmens teritorijų planavimo dokumentais ir Kauno regiono plėtros planu (toliau – KRPP);

2.17.2. strateginis veiklos planas (toliau – SVP) – planavimo dokumentas, rengiamas 3 metų laikotarpiui (kiekvienais metais tikslinamas) ir tvirtinamas Savivaldybės tarybos. SVP nurodoma strateginio valdymo sistemos dalyvio misija, veiklos prioritetai, veiklos tikslai ir suplanuojamos Savivaldybės biudžeto asignavimų valdytojų programos,  atsižvelgiant į planuojamus savivaldybės finansinius ir žmogiškuosius išteklius. SVP rengiamas siekiant suplanuoti savivaldybės 3 metų asignavimus, skirtus KRPP ir (arba) SPP nustatytoms pažangos priemonėms ir (arba) projektams ir (arba) tęstinės veiklos uždaviniams, tęstinės veiklos priemonėms įgyvendinti;

2.17.3.   Savivaldybės atskiros ūkio šakos (sektoriaus) plėtros strateginiai dokumentai – dokumentai, rengiami, kai jie yra privalomi rengti pagal Lietuvos Respublikos įstatymus ar inicijavus Savivaldybės kolegijai ar atitinkamą sritį kuruojančiam Savivaldybės administracijos skyriui, ir tvirtinami Savivaldybės tarybos;

2.17.4. metiniai veiklos planai (toliau – MVP) – planavimo dokumentai, kuriuose detalizuojami SVP programų ar jų tikslų, uždavinių ir įgyvendinimo priemonių, už kurias atsakingi Raseinių rajono savivaldybės administracijos skyriai, seniūnijos, Savivaldybės biudžetinės įstaigos, įmonės bei viešosios įstaigos. Savivaldybės administracijos bei seniūnijų MVP tvirtina Savivaldybės administracijos direktorius, Savivaldybės biudžetinių įstaigų MVP, suderinus su Savivaldybės administracija, tvirtina įstaigų vadovai.

2.18. maksimalaus finansavimo programoms planas – maksimalių asignavimų programoms prognozė;

2.19. Savivaldybės kolegija (toliau – kolegija) - Savivaldybės tarybos įgaliojimų laikui iš mero (organizuojančio savivaldybės strateginio planavimo procesą), vicemero (-ų), savivaldybės administracijos direktoriaus, savivaldybės tarybos komitetų pirmininkų, Etikos komisijos pirmininko, Antikorupcijos komisijos pirmininko ir opozicijos lyderio savivaldybės tarybos sprendimu sudaroma savivaldybės kolegija. Kolegija svarsto ir teikia siūlymus dėl savivaldybės strateginio planavimo dokumentų rengimo, svarsto savivaldybės įstaigų metinių ataskaitų rinkinius ir savivaldybės valdomų įmonių metinių finansinių ataskaitų rinkinius, metinius pranešimus ir (arba) veiklos ataskaitas;

2.20. Savivaldybės nuolatinė strateginio planavimo darbo grupė (toliau – nuolatinė darbo grupė) – Raseinių rajono savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymu patvirtinta darbo grupė, kuri vykdo Savivaldybės SVP ir Savivaldybės administracijos MVP rengimą, koregavimą ir įgyvendinimo priežiūrą administraciniu lygmeniu pagal Savivaldybės mero patvirtintą grafiką;

2.21. strateginį planavimą koordinuojantis skyrius (toliau - SPKS) - Savivaldybės administracijos skyrius, atsakingas už Savivaldybės strateginio planavimo sistemos kūrimą ir plėtojimą;

2.22. strateginis tikslas – ilgos, vidutinės ar trumpos trukmės planavimo dokumentuose užsibrėžtas siekis, rodantis planuojamą pasiekti rezultatą per planavimo dokumento įgyvendinimo laikotarpį;

2.23.  tęstinės veiklos priemonės – veiksmai, skirti strateginio valdymo sistemos dalyvio tęstinei veiklai vykdyti;

2.24. tęstinės veiklos uždavinys – rezultatas, kurio siekia strateginio valdymo sistemos dalyvis, vykdydamas tęstinę veiklą;

2.25. tęstinė veikla – strateginio valdymo sistemos dalyvio veikla įgyvendinant nustatytas funkcijas, kuria tiesiogiai neįgyvendinami strateginiai tikslai, tačiau ja galima prisidėti prie strateginių tikslų įgyvendinimo;

2.26. uždavinys – per nustatytą laikotarpį planuojama veikla, užtikrinanti planavimo dokumente nustatyto tikslo įgyvendinimą;

2.27. veiklos efektyvumo rodiklis – kiekybiškai išreiškiamas dydis, kuriuo matuojamas strateginio valdymo sistemos dalyvio atliekamų funkcijų efektyvumas;

2.28. vertinimo kriterijus – rodiklis, suteikiantis informaciją apie tikslo, uždavinio ar priemonės, projekto įgyvendinimą;

3Kitos apraše vartojamos sąvokos apibrėžtos Lietuvos Respublikos Strateginio valdymo įstatyme, Strateginio valdymo metodikoje, Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatyme ir Lietuvos Respublikos biudžeto sandaros įstatyme.

 

II SKYRIUS

SAVIVALDYBĖS STRATEGINIO PLANAVIMO SISTEMA

4.   Savivaldybės strateginio planavimo sistemą sudaro planavimo dokumentai ir Savivaldybės institucijos, atsakingos už planavimo dokumentų parengimą, tvirtinimą, įgyvendinimą, stebėseną, vertinimą ir atsiskaitymą už pasiektus rezultatus ir jų viešinimą.

5.   Planavimo dokumentai rengiami atsižvelgiant į valstybės strateginio planavimo dokumentus ir aplinkos analizės išvadas, rajono teritorijų ir strateginio planavimo dokumentus, Savivaldybės teritorijų planavimo dokumentus, užtikrinant jų tarpusavio suderinamumą ir integralumą:

5.1. vadovaujamasi valstybės strateginio planavimo dokumentuose numatytomis kryptimis ir vertybinėmis nuostatomis, atsižvelgiama į nustatytus prioritetus, tikslus, siūlomas veiklų kryptis ir Savivaldybei aktualias Nacionalinio pažangos plano, Lietuvos Respublikos teritorijos bendrojo plano, taip pat kitų Lietuvos Respublikos Seimo ir Lietuvos Respublikos Vyriausybės ar ministerijų tvirtinamų programų nuostatas;

5.2. atsižvelgiama į Kauno regiono strateginio planavimo dokumentus ir juose numatytas atitinkamus plėtros uždavinius įgyvendinančias priemones (projektus) ir joms suplanuotas lėšas, į SPP ir (ar) SVP;

5.3. planavimo dokumentai susiejami aiškiais loginiais ryšiais, jų nuostatos tarpusavyje neturi prieštarauti;

5.4. vadovaujamasi Strateginio valdymo metodika, patvirtinta Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2021 m. balandžio 28 d. nutarimu Nr. 292 „Dėl Lietuvos Respublikos strateginio valdymo įstatymo, Lietuvos Respublikos regioninės plėtros įstatymo 4 straipsnio 3 ir 5 dalių, 7 straipsnio 1 ir 4 dalių ir Lietuvos Respublikos biudžeto sandaros įstatymo 141 straipsnio 3 dalies įgyvendinimo“ (įskaitant vėlesnius Strateginio valdymo metodikos pakeitimus).

6.   Naujo periodo SPP turi būti pradėtas rengti likus metams iki jų galiojimo pabaigos, o užbaigtas ir Savivaldybės tarybos patvirtintas paskutiniųjų SPP galiojimo metų ketvirtame ketvirtyje.

7.   Savivaldybės atskirų ūkio šakų (sektorių) nauji plėtros strateginiai dokumentai (programos, planai, strategijos), turi būti parengti iki dokumentų galiojimo pabaigos, jei tam yra reikalingos Savivaldybės biudžeto lėšos, per 30 dienų nuo lėšų skyrimo patvirtinimo Savivaldybės taryboje. Savivaldybės atskiros ūkio šakos (sektoriaus) plėtros strateginių dokumentų rengimą organizuoja už tą sritį atsakingas Savivaldybės administracijos skyrius.

8.   SVP projektas pradedamas rengti kasmet antrą metų ketvirtį pagal Savivaldybės mero potvarkiu patvirtintą darbų grafiką, kurį pateikia SPKS iki balandžio 30 d. Savivaldybės taryboje SVP tvirtinamas iki kitų (pirmųjų planuojamų) metų sausio 31 dienos. Remiantis juo rengiamas Savivaldybės biudžeto projektas.

9.   Savivaldybės meras organizuoja Savivaldybės strateginio planavimo dokumentų rengimo ir įgyvendinimo procesus, atsako už jų įgyvendinimo stebėseną ir patvirtintų Savivaldybės strateginių planų ir jų įgyvendinimo ataskaitų viešinimą.

10. SPP ir SVP rengimą koordinuoja SPKS. Kartu su priemones įgyvendinančiais Savivaldybės administracijos skyriais bei nuolatine darbo grupe SPKS atlieka šias funkcijas:

10.1įvertina priemonių vykdytojų pateiktų projektų suderinamumą su uždaviniais;

10.2 įvertina programų, uždavinių, priemonių ir vertinimo kriterijų suderinamumą;

10.3organizuoja SVP ir SPP projektų svarstymus Savivaldybės administracijoje;

10.4 derina SPP projektą su kolegija, SPP ir SVP projektus teikia Savivaldybės tarybai tvirtinti.

11. Programų rengimą koordinuoja tarybos sprendimu paskirti programų koordinatoriai ir atlieka šias funkcijas:

11.1suformuluoja priskirtų koordinuoti SVP programų aprašymus, jų tikslus, uždavinius, priemones;

11.2pasiūlo koordinuojamos programos rezultato, produkto ir indėlio vertinimo kriterijus ir jų vertinimo reikšmes (rodiklius), SPKS atsiųsdamas el. paštu;

11.3rengia uždavinių įgyvendinimo priemonių ir joms įgyvendinti reikalingų lėšų projektus.

12. Už planavimo dokumentams rengti reikalingos informacijos teikimą, planavimo dokumentų įgyvendinimo stebėseną Savivaldybės administracijos skyriuose atsakingas skyriaus vadovas, seniūnijose – seniūnas, įstaigose – įstaigos vadovas.

13. Planavimo dokumentams ir įgyvendinimo ataskaitoms rengti gali būti pasitelkiami ekspertai, išoriniai konsultacinių paslaugų teikėjai.

III SKYRIUS

SPP IR ATSKIRŲ SAVIVALDYBĖS ŪKIO ŠAKŲ (SEKTORIŲ) PLĖTROS PROGRAMŲ RENGIMAS

 

14. SPP rengiamas ne trumpesniam kaip 7 metų laikotarpiui,  SPP prioritetai, tikslai, uždaviniai arba priemonės yra papildomi naujais ir/ar pakeičiami. SPP yra peržiūrimas kas 3 metus, tuomet gali būti tikslinami jo prioritetai, tikslai ir uždaviniai. Priemonės bei jų pasiekimo rodikliai gali būti keičiami pagal poreikį, atsižvelgiant į pasikeitusius teisės aktus ar būtinybę, įtraukti ar išbraukti vieną ar kitą priemonę. Vizija gali keistis, tik iš esmės peržiūrint ir keičiant SPP.

15. SPP rengimo procesas susideda iš šių etapų:

15.1aplinkos analizės rengimas;

15.2SPP projekto rengimas;

15.3SPP projekto viešinimas ir svarstymas;

15.4SPP tvirtinimas.

16. SPP projektui parengti sudaromos darbo grupės (administraciniu lygmeniu ir visuomeniniu – socialinių ir ekonominių partnerių lygmeniu), apimančios verslo plėtros, socialinę, sveikatos apsaugos, švietimo, kultūros, sporto, laisvalaikio ir turizmo, infrastruktūros plėtros sritis.

17. Darbo grupės administraciniu lygmeniu sudaromos ir jų sudėtis keičiama Savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymu, visuomeniniu – socialinių ir ekonominių partnerių lygmeniu – Savivaldybės mero potvarkiu. Socialinių ir ekonominių partnerių darbo grupės sudaromos iš suinteresuotų įstaigų ir organizacijų, įvairių interesų grupių atstovų, Savivaldybės biudžetinių įstaigų, viešųjų įstaigų, nevyriausybinių organizacijų, Savivaldybės kontroliuojamų įmonių atstovų, Savivaldybės tarybos frakcijų pasiūlytų asmenų.

18.   Vadovaujantis aprašo 5 punktu ir atsižvelgiant į aplinkos analizės išvadas, parengiamas SPP projektas, kuriame pateikiama bendroji informacija, Savivaldybės esamos situacijos analizė, suformuluojami Savivaldybės plėtros vizija, plėtros tikslai ir jų poveikio rodikliai, plėtros uždaviniai ir jų rezultato rodikliai, priemonių planas ir atsakingi jų vykdytojai, ir priemonių įgyvendinimo laikotarpis ir stebėsenos rodikliai finansavimo planas – nurodomas preliminarus plėtros uždaviniams įgyvendinti reikalingų lėšų poreikis ir galimi finansavimo šaltiniai, svarbiausi savivaldybės investiciniai projektai, SPP įgyvendinimo ir stebėsenos nuostatos. Projektą rengia SPKS, Savivaldybės administracijos skyriai ir seniūnijos, darbo grupių nariai ir (ar) parinktas SPP rengėjas.

19. Parengtas SPP projektas pateikiamas konsultacijoms su vietos gyventojais. Visuomenė apie rengiamą ir parengtą SPP projektą informuojama paskelbiant SPP projektą Savivaldybės interneto svetainėje, o nuorodą į dokumento projektą – socialinių tinklų Raseinių rajono savivaldybės paskyroje ir vietinėje spaudoje. Kartu pateikiama informacija apie galimybę gyventojams, suinteresuotiems asmenims teikti pasiūlymus ir pastabas skelbime nurodytu terminu ir adresu, sudaromos galimybės savivaldybės bendruomenei susipažinti su šiuo projektu savivaldybės administracijoje.

20. Savivaldybės gyventojų įtraukimui į SPP rengimą, svarstymą rengiami vieši svarstymai, susitikimai seniūnijose, gali būti organizuojami idėjų konkursai.

21. Pasibaigus svarstymams, SPP projektas patikslinamas ir, pritarus kolegijai, teikiamas svarstyti ir tvirtinti Savivaldybės tarybai. Patvirtintas SPP skelbiamas Savivaldybės interneto svetainėje, nuorodą į dokumentą – vietinėje žiniasklaidoje ir socialinių tinklų Raseinių rajono savivaldybės paskyroje.

22. SPP įgyvendinimą, stebėseną, vertinimą ir ataskaitų rengimą organizuoja Savivaldybės meras.

23. Atskirų Savivaldybės ūkio šakų (sektorių) plėtros programos rengiamos tik tais atvejais, kai tokių planavimo dokumentų rengimas numatytas įstatyme. Rengimo procesas vykdomas vadovaujantis Aprašo 15 punkte nurodytais etapais ir turi apimti ne trumpesnį kaip 3 metų planavimo laikotarpį ir rengiami atsižvelgiant į valstybės, regiono ir savivaldybės lygmens teritorijų planavimo dokumentus, taip pat kitus planavimo dokumentus. Patvirtinti dokumentai skelbiami Savivaldybės interneto svetainėje.

IV SKYRIUS

SVP rengimas, svarstymas ir tvirtinimas

 

24. Pradedant Savivaldybės SVP rengimą SPKS kartu Savivaldybės meru ir su nuolatine darbo grupe parengia/suformuluoja (patikslina) Savivaldybės SVP misiją, veiklos prioritetus ir numato jiems įgyvendinti reikalingas programas, numato jų koordinatorius.

25. SPKS Savivaldybės SVP programas bei jų koordinatorius teikia tvirtinti Savivaldybės tarybai.

26. Programų koordinatoriai gali paskirti asmenis, atsakingus už atskirų SVP priemonių planavimą ir įgyvendinimą, kurie dalyvauja šiame procese teikdami informaciją, reikalingą SVP rengimui bei įgyvendinimui.

27. Atsakingas už biudžeto sudarymą skyrius, įvertindamas ateinančių trejų metų Raseinių rajono savivaldybės biudžeto ir kitų finansinių išteklių galimybes, parengia maksimalaus finansavimo programoms planą trejiems metams ir teikia tvirtinti Savivaldybės merui.

28. Rengdami SVP programų projektus, programų koordinatoriai turi vadovautis: Savivaldybės SPP, Savivaldybės strateginiais tikslais, Savivaldybės teritorijos bendruoju planu ir jo sprendiniais, atskirų Savivaldybės ūkio šakų (sektorių) plėtros strateginio planavimo dokumentais, KRPP, Lietuvos Respublikos Vyriausybės patvirtinta Strateginio valdymo metodika, Savivaldybės administracijos skyriaus, atsakingo už biudžeto sudarymą, parengtu maksimalaus finansavimo programoms planu trejiems metams.

29. Programų priemonių vykdytojai parengia programos uždavinių įgyvendinimo priemonių ir asignavimų poreikio projektą. Jei prašoma įtraukti naują priemonę, kartu pateikia užpildytą tvarkos aprašo priedą  ir teikia svarstyti atitinkamos programos koordinatoriui, kuris įvertina, ar jie atitinka SVP misiją, strateginius tikslus, o esant neatitikimams siūlo patikslinti.

30. Programų priemonių vykdytojai, kurie yra ir Savivaldybės biudžeto asignavimų valdytojai, SVP asignavimų poreikį, pateikia, suvedant duomenis į STRAPIS, o kurie nėra asignavimų valdytojai, pateikia duomenis atitinkamos programos koordinatoriui.

31. Parengti SVP programų projektai apsvarstomi darbo grupės susirinkime.

32. Programų koordinatoriai su nuolatine darbo grupe suderintus ir patikslintus SVP programų projektus, patikslinus pagal nuolatinės darbo grupės pastabas, pateikia SPKS.

33. SPKS susistemina suderintas programas ir parengia SVP projektą, kuriame pateikiama ši informacija:

33.1.    Savivaldybės misija ir veiklos prioritetai;

33.2.    Savivaldybės SPP nurodyti savivaldybės plėtros tikslai, uždaviniai ir jų stebėsenos rodikliai;

33.3.    planuojami 3 metų asignavimai, skirti savivaldybės plėtros tikslų ir uždavinių įgyvendinimo priemonėms ir (ar) projektams įgyvendinti;

33.4.    planuojami pasiekti rezultatai;

33.5.    Savivaldybės SVP programos;

33.6.    Savivaldybės valdomų įmonių ir viešųjų įstaigų (kurių savininkė yra savivaldybė arba kai savivaldybė turi 50 procentų ir daugiau balsų visuotiniame dalininkų susirinkime) planuojami pasiekti pagrindiniai veiklos rodikliai;

33.7.    kita svarbi informacija (pažangos priemonių ir kitų projektų sąrašas).

34. Visuomenė apie parengtą SVP projektą informuojama paskelbiant SVP projektą Savivaldybės interneto svetainėje. Kartu pateikiama informacija apie galimybę suinteresuotiems asmenims teikti pasiūlymus ir pastabas skelbime nurodytais terminais ir adresu. Viešiems svarstymams skiriama 10 dienų. Pasibaigus viešiems svarstymams, SVP projektas, kartu su gautais pasiūlymais ir pastabomis, teikiamas svarstyti nuolatinei darbo grupei, į kurią mero potvarkiu yra deleguojami ir Raseinių rajono savivaldybės tarybos nariai.

35. Nuolatinei darbo grupei pritarus, SVP projektas patikslinamas ir teikiamas svarstyti bei tvirtinti Savivaldybės tarybai.

36. SVP projektas yra biudžeto projekto rengimo pagrindas (Savivaldybės biudžeto projektas yra rengiamas atsižvelgiant į patvirtintus savivaldybės strateginio planavimo dokumentus, įskaitant patvirtintą SVP) ir teikiamas tvirtinti Raseinių rajono savivaldybės tarybai.

37. Jei Savivaldybės tarybos posėdžio metu, tvirtinant einamųjų metų biudžetą, atliekami pakeitimai, skiriant lėšas SVP plano priemonėms, atitinkamai pakeitimai, nurodant biudžete skirtas lėšas, atliekami ir SVP programose.

38. SPKS patikslinus SVP programas teikia tvirtinti Savivaldybės tarybai artimiausiame Savivaldybės tarybos posėdyje.

39. Savivaldybės SVP įgyvendinimą koordinuoja ir įgyvendinimo stebėseną atlieka Savivaldybės administracija.

40. Savivaldybės viešosios įstaigos ir Savivaldybės valdomos įmonės veiklos planus rengia pagal Savivaldybės tarybos sprendimu patvirtintą tvarkos aprašą.

 

V SKYRIUS

MVP RENGIMAS, SVARSTYMAS IR TVIRTINIMAS

 

41. Savivaldybės tarybai patvirtinus SVP ir Savivaldybės biudžetą, pradedami rengti Savivaldybės administracijos, seniūnijų, Savivaldybės biudžetinių įstaigų MVP, kuriuose detalizuojamos SVP programos vykdytojams priskirtos vykdyti priemonės.

42. Savivaldybės administracijos, seniūnijos, biudžetinės įstaigos metiniai veiklos planai yra Savivaldybės SVP programų ar jų dalies (tikslų ar pažangos ir tęstinės veiklos uždavinių, atskirų priemonių), už kurias atsakinga Savivaldybės administracija, seniūnija, biudžetinė įstaiga, įgyvendinimą detalizuojantys dokumentai, kurie rengiami atsižvelgiant į Savivaldybės biudžete numatomus joms skirti asignavimus. Šiuose planuose nurodomi konkretūs Savivaldybės administracijos (jos struktūrinių padalinių), seniūnijos, biudžetinės įstaigos darbai (veiksmai) ir (ar) projektai, kurie numatomi atlikti tais metais, darbams (veiksmams) ir (ar) projektams planuojami skirti asignavimai ir rezultatų, kuriuos šios įstaigos ar jų padaliniai turi pasiekti, vertinimo kriterijai (ir jų reikšmės).

43. MVP turi užtikrinti Savivaldybės SVP pirmųjų planuojamų metų įgyvendinimą.

44. MVP struktūra:

44.1.  Tikslai ir uždaviniai – atitinkamos programos tikslai ir uždaviniai, kurie yra perkeliami iš SVP, kartu su atitinkamais metais planuojamais pasiekti vertinimo kriterijais.

44.2.  Priemonės – aktualios priemonės atitinkamiems metams, kurios yra perkeliamos iš SVP.

44.3.  Veiklos – tai priemonių įgyvendinimas detalizuojamas nurodant konkrečius jų įgyvendinimo būdus. Veiklos gali būti nustatomos numatomų vykdyti priemonių, veiksmų ar projektų pagrindu, jei yra poreikis jas detalizuoti.

44.4.  Asignavimai – priemonių ar veiklų įgyvendinimui užtikrinti reikalingos Savivaldybės biudžeto ar kitų finansavimo šaltinių lėšos. Savivaldybės biudžeto asignavimų suma turi atitikti Savivaldybės biudžete atitinkamam asignavimų valdytojui patvirtintus asignavimus.

44.5Indėlio/proceso vertinimo kriterijai – MVP rezultatai, išreiškiami ir atitinkamai priemonių įgyvendinimo pažanga matuojama indėlio/proceso vertinimo kriterijais, kurie matuoja vidinius Savivaldybės institucijos ar įstaigos procesus (veiksmus) ar išteklius (finansinius, žmogiškuosius, materialinius ar kitokius), reikalingus produktams sukurti, paslaugoms teikti ar kitoms Savivaldybės institucijos ar įstaigos funkcijoms atlikti. MVP nustatomais rodikliais turi būti siekiama Savivaldybės SVP nustatytų veiklos tikslų ir pažangos bei tęstinės veiklos uždavinių įgyvendinimo.

44.6.  Atsakingi vykdytojai - Savivaldybės administracijos, įskaitant seniūnijas, Savivaldybės institucijos ar įstaigos struktūriniai padaliniai arba darbuotojai, atsakingi už priemonių, veiklų vykdymą.

45. Programų vykdytojai pateikia informaciją apie einamaisiais metais numatytų priemonių, veiklų vykdymą SVP programų koordinatoriams, kurie pateikia savo kuruojamos programos MVP projektą per 10 darbo dienų po SVP patvirtinimo SPKS.

46. SPKS pagal patvirtintą SVP ir gautą informaciją iš programų koordinatorių parengia einamųjų metų Savivaldybės administracijos MVP.

47. Savivaldybės administracijos MVP įsakymu tvirtina Savivaldybės administracijos direktorius.

48. Seniūnijų MVP, prieš teikiant tvirtinti Savivaldybės administracijos direktoriui įsakymu, aptariami atitinkamos seniūnijos seniūnaičių sueigoje.

49. MVP tvirtinami per 20 darbo dienų po SVP (su patvirtintu skirtų lėšų planu programose) patvirtinimo.

50. Savivaldybės administracijos ir seniūnijų MVP skelbiami Savivaldybės administracijos interneto svetainėje.

51. Kitų įstaigų MVP skelbiami atitinkamos įstaigos interneto svetainėje.

 

VI SKYRIUS

PLANAVIMO DOKUMENTŲ ĮGYVENDINIMAS, STEBĖSENA IR TIKSLINIMAS

 

52.   Savivaldybė įgyvendina SPP įtraukiant priemones į SVP, skirtas SPP tikslams pasiekti ir uždaviniams įgyvendinti. SVP įgyvendina priemonių vykdytojai ir biudžetinės įstaigos, įtraukdami SVP priemones į savivaldybės administracijos MVP, atsižvelgdami į biudžete skirtus asignavimus tai priemonei įgyvendinti.

53.   Savivaldybės administracijos MVP įgyvendinimas, esant poreikiui, bet ne rečiau kaip 1 kartą per 6 mėnesius, aptariamas nuolatinės darbo grupės posėdžiuose tokia tvarka: 

53.1programos koordinatorius pristato informaciją apie savo kuruojamų MVP priemonių įgyvendinimą, esant poreikiui į posėdį kviečiami ir priemonių, dėl kurių kyla problemų, vykdytojai;

53.2susirinkime aptariamas plano įgyvendinimas, kylančios problemos, programų įgyvendinimo eiga ir tarpiniai rezultatai;

53.3apibendrintą informaciją administracijos direktorius pristato savivaldybės vadovų pasitarime.

54.   SPP įgyvendinimo ataskaitos rengiamos kasmet ir pristatomos Savivaldybės administracijos nuolatinei darbo grupei, Savivaldybės tarybai, socialiniams – ekonominiams partneriams bei visuomenei. Savivaldybės tarybai pritarus, ji skelbiama Savivaldybės interneto svetainėje.

55.   Priemonių vykdytojai (administracijos skyriai, seniūnijos) pasibaigus biudžetiniams metams iki vasario 15 d. programų SPKS pateikia ataskaitas apie SVP ir MVP tikslų ir uždavinių įgyvendinimą ir vertinimo kriterijų reikšmių pasiekimą pagal suplanuotus rodiklius.

56.   Esant esminiams SPP, SVP ir MVP neatitikimams, priemonių vykdytojai motyvuoja būtinybę keisti SPP ar SVP atskiras pozicijas.

57.   SVP įgyvendinimo ataskaitą SPKS rengia kasmet, pasibaigus kalendoriniams metams, vadovaudamasis SVP stebėsenos duomenimis ir Savivaldybės administracijos, seniūnijų ir biudžetinių įstaigų pateiktomis metinėmis veiklos ataskaitomis. SVP ataskaita teikiama svarstyti nuolatinėje darbo grupėje ir tvirtinti Savivaldybės tarybai iki gegužės 1 d. Savivaldybės tarybai pritarus, SVP įgyvendinimo ataskaita skelbiama Savivaldybės interneto svetainėje.

58. Biudžetinės įstaigos MVP įgyvendinimas aptariamas įstaigos veiklos ataskaitoje, kuri teikiama Savivaldybės administracijai per 2 mėnesius pasibaigus biudžetiniams metams. Jas tvirtina įstaigų vadovai. Ataskaitos teikiamos rajono tarybai svarstyti.

59. Seniūnijų MVP įgyvendinimo ataskaitos teikiamos administracijos direktoriui iki vasario 15 d. ir skelbiamos Savivaldybės interneto svetainėje.

60. Pasiūlymus dėl SPP ir SVP pakeitimo ar papildymo gali teikti Savivaldybės tarybos nariai, kolegija, Savivaldybės administracijos ir jos struktūrinių padalinių vadovai, socialiniai-ekonominiai partneriai, kiti suinteresuoti fiziniai ar juridiniai asmenys. Pasiūlymai turi būti pateikiami raštu ar elektroniniu būdu Savivaldybės administracijos SPKS pagal priede pateiktą formą.

61. Pasiūlymai dėl SPP pakeitimo ar papildymo teikiami iki einamų metų birželio 1 d. ir apsvarstomi nuolatinėje darbo grupėje bei kolegijoje. SPP pakeitimą ir papildymą tvirtina Savivaldybės taryba. Patikslintas SPP skelbiamas Savivaldybės interneto svetainėje.

62. SVP gali būti tikslinamas keičiant esmines SVP nuostatas (programų pavadinimus, uždavinius, išbraukiant arba įrašant naujas priemones, veiklas, programos finansavimo apimtis), atsižvelgiant į SVP įgyvendinimo stebėsenos ir Savivaldybės biudžeto vykdymo duomenis. SVP tikslinamas Savivaldybės tarybos sprendimu ne dažniau kaip kartą per metų ketvirtį, dažniau tikslinimas gali būti atliekamas, jei duomenys keičiasi ir juos būtina patikslinti dėl tai įpareigojančių teisės aktų arba, kai patikslinus Savivaldybės biudžetą, duomenys, keičiasi daugiau nei ¾ programų. Patikslintas SVP skelbiamas Savivaldybės interneto svetainėje.

63. Kol nėra atliktas SVP tikslinimas, o einamųjų metų biudžetas yra patikslintas naudojant programoms numatytas lėšas, vadovaujamasi Savivaldybės tarybos sprendimu, kuriuo patvirtintas patikslintas einamųjų metų biudžetas.

64. Tai, kas nereglamentuota apraše, sprendžiama taip, kaip numatyta Lietuvos Respublikos teisės aktuose.

65. Jei aprašo nuostatų įgyvendinimui reikalingos papildomos formos ar instrukcijos, kiti strateginio planavimo dokumentų įgyvendinimą detalizuojantys dokumentai, jie yra parengiami ir tvirtinami Raseinių rajono savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymu.

66. Aprašas naikinamas, keičiamas ar stabdomas jo galiojimas Raseinių rajono savivaldybės tarybos sprendimu.

 

_______________________

part_2672854d743d42948175b31e466462ea_end