PAKRUOJO RAJONO SAVIVALDYBĖS

ADMINISTRACIJOS DIREKTORIUS

 

ĮSAKYMAS

DĖL NEFORMALIOJO VAIKŲ ŠVIETIMO PROGRAMŲ KOKYBĖS STEBĖSENOS TVARKOS PATVIRTINIMO

 

2015 m. lapkričio 6 d. Nr. AV-874

Pakruojis

 

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 29 straipsnio 8 dalies 2 punktu, Neformaliojo vaikų švietimo lėšų skyrimo ir panaudojimo 2015 metų tvarkos aprašu, patvirtintu Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro 2015 m. rugpjūčio 10 d. įsakymu Nr. V-883 „Dėl Neformaliojo vaikų švietimo lėšų skyrimo ir panaudojimo 2015 metų tvarkos aprašo patvirtinimo“, Pakruojo rajono savivaldybės Neformaliojo vaikų švietimo lėšų skyrimo ir panaudojimo  2015  metams  tvarkos  aprašu,  patvirtintu  Pakruojo savivaldybės  tarybos  2015 m. rugpjūčio 27 d. sprendimu Nr. T- 263 „Dėl Pakruojo rajono savivaldybės Neformaliojo vaikų švietimo lėšų skyrimo ir panaudojimo 2015 metams tvarkos aprašo patvirtinimo“,

t v i r t i n u  Neformaliojo vaikų švietimo programų įgyvendinimo kokybės stebėsenos tvarką (pridedama).

Šis įsakymas gali būti skundžiamas Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo nustatyta tvarka.

 

 

 

Administracijos direktorė                                                                                        Erika Kižienė

 


 

PATVIRTINTA

Pakruojo rajono savivaldybės administracijos

direktoriaus  2015 m. lapkričio 6 d. įsakymu

Nr. AV-874

 

NEFORMALIOJO vaikų ŠVIETIMO programų ĮGYVENDINIMO KOKYBĖS STEBĖSENOS tvarka

 

I. BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Neformaliojo vaikų švietimo programų (toliau – Programa) įgyvendinimo kokybės stebėsenos tvarka (toliau – Tvarka) parengta įgyvendinant Neformaliojo vaikų švietimo lėšų skyrimo ir naudojimo 2015 metais tvarkos aprašo, patvirtinto Pakruojo rajono savivaldybės tarybos 2015 m. rugpjūčio 27 d. sprendimu Nr. T-263 „Dėl Neformaliojo vaikų švietimo lėšų skyrimo ir naudojimo 2015 metais tvarkos aprašo patvirtinimo“ reikalavimus.  

2. Tvarka nustato stebėsenos paskirtį, uždavinius, vykdymo būdus, stebėseną vykdančių atsakingų darbuotojų teises, pareigas ir atsakomybes.

3. Stebėsenos paskirtis yra pateikti suinteresuotoms šalims informaciją apie neformaliojo vaikų švietimo (toliau – NVŠ) programų įgyvendinimo kokybę. 

4. Stebėsenos uždaviniai:

4.1. stebėti, analizuoti ir vertinti su Programų įgyvendinimu susijusius duomenis, Programų įgyvendinimą ir jų atitikimą akredituotai Programai ir kitiems NVŠ reglamentuojantiems dokumentams;

4.2. teikti metodinę ir informacinę švietimo pagalbą NVŠ teikėjams (toliau – Teikėjai).

5. Stebėsena vykdoma, vadovaujantis Neformaliojo vaikų švietimo koncepcijos, patvirtintos Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro 2005 m. gruodžio 30 d. įsakymu Nr. ISAK-2695 „Dėl Neformaliojo vaikų švietimo koncepcijos patvirtinimo“, Neformaliojo vaikų švietimo lėšų skyrimo ir naudojimo 2015 metais tvarkos aprašu, patvirtintu Pakruojo rajono savivaldybės tarybos 2015 m. rugpjūčio 27 d. sprendimu Nr. T-263 „Dėl Neformaliojo vaikų švietimo lėšų skyrimo ir naudojimo 2015 metais tvarkos aprašo patvirtinimo“ ir kitais Lietuvos Respublikos teisės aktais.

6. Stebėseną vykdo Pakruojo rajono savivaldybės administracijos Švietimo skyriaus darbuotojai.

7. Stebėsena gali būti vykdoma:

7.1. analizuojant NVŠ teikėjo Programos įgyvendinimo dokumentus;

7.2. stebint Programos įgyvendinimą vietoje.

 

II. DUOMENŲ STEBĖSENA

 

8. Stebima, analizuojama ir vertinama informacija, užpildoma Programos lankymo forma (priedas 1):

8.1. vaikų Programose lankomumas ir lankomumo  pokytis:

8.1.1. vaikų lankomumo ir užsiėmimų grafiko dermė;

8.1.2. jeigu vienos Programos įgyvendinimo metu pasikeičia daugiau nei 30 procentų Programą lankančių vaikų;

8.1.3. jeigu daugiau nei 30 procentų vaikų lankė mažiau negu 61 procentą visos Programos.

 

III. PROGRAMŲ ĮGYVENDINIMO STEBĖSENA

 

9. Programų įgyvendinimo Stebėsena atliekama Pakruojo rajono savivaldybės administracijos Švietimo skyriaus darbuotojui nuvykus į Programos įgyvendinimo vietą. Lankymo metu fiksuojama ar Teikėjo atitikties nustatyme arba akredituotoje Programoje nurodyti ir/arba deklaruoti dalykai atitinka faktą. Esant reikalui Teikėjams suteikiama informacinė ir metodinė švietimo pagalba.

10. Siekiant įgyvendinamų Programų kokybės gali būti stebimos:

10.1. iš anksto, atsitiktinai atrinktos Programos;

10.2. nurodytos šios tvarkos 8.1.1, 8.1.2 ir 8.1.3 punktuose;

10.3. Programos, apie kurias yra daugiau nei 50 procentų neigiamų atsiliepimų, privalo būti stebimos.  

11. Iš gyventojų gauti skundai dėl Programų įgyvendinimo nagrinėjami Lietuvos Respublikos Vyriausybės nustatyta tvarka.

12. Apie Stebėsenos metu nustatytus  grubius pažeidimus, Švietimo skyrius informuoja Pakruojo rajono savivaldybės administracijos direktorių.

 

IV. NVŠ STEBĖTOJŲ TEISĖS, PAREIGOS IR ATSAKOMYBĖ

 

13. NVŠ programų stebėtojai, vykdydami savo funkcijas, turi teisę:

13.1. pagal savo kompetenciją konsultuoti Programą įgyvendinančius asmenis;

13.2. lankytis Programos įgyvendinimo vietose, stebėti ugdymo procesą, ugdytojų darbą;

13.3. gauti iš Teikėjų dokumentus, reikalingus Stebėsenai vykdyti;

13.4. siūlyti Teikėjams galimus probleminių klausimų sprendimų būdus.

14. NVŠ programų stebėtojai, vykdydami savo funkcijas turi vadovautis etiškumo, teisingumo ir geranoriškumo principais. Iškilus sudėtingai situacijai, tirti ją atsakingai, renkant informaciją iš kelių patikimų šaltinių. Stebėseną vykdyti netrikdant Teikėjų tiesioginio darbo arba NVŠ užsiėmimo proceso. Neviešinti stebėsenos metu gautos informacijos tiek, kiek to nereikalauja situacijos sprendimas. Stebėseną vykdyti nusiteikus pozityviai, siekiant kiek įmanoma tobulinti Teikėjų įgyvendinamų Programų įgyvendinimo  kokybę.

_______________________________________

 


 

Neformaliojo vaikų švietimo programų

įgyvendinimo kokybės stebėsenos tvarkos

priedas

 

NEFORMALIOJO VAIKŲ ŠVIETIMO PROGRAMOS LANKYMO FORMA

 

Programos lankymo data ir laikas _____________

Bendra informacija apie programą

Vykdytojo pavadinimas

 

Programos pavadinimas

 

Užsiėmimo vykdymo vieta

 

 

Informacija apie užsiėmimą (žymėti x)

Užsiėmimų patvirtintas grafikas / tvarkaraštis

Yra

 

Nėra

 

Pastabos

 

Užsiėmimo laikas atitiktis grafikui / tvarkaraščiui

Atitinka

 

Neatitinka

 

Pastabos

 

Ugdymo kryptis

Atitinka

 

Iš dalies

 

Neatitinka

 

Pastabos

 

Saugios ir sveikos aplinkos užtikrinimas

Atitinka / deklaruojama

 

Iš dalies

 

Neatitinka

 

Pastabos

 

Ugdymo aplinka

Atitinka / deklaruojama

 

Iš dalies

 

Neatitinka

 

Pastabos

 

Ugdymo priemonės

Atitinka / deklaruojama

 

Iš dalies

 

Neatitinka

 

Pastabos

 

Ugdytinių amžius

Atitinka

 

Iš dalies

 

Neatitinka

 

Pastabos

 

Vaikų skaičius grupėje

Deklaruojamas

 

Faktinis

 

Lankomumo žurnale / lape

 

Pastabos

 

Turinio paskirtis (pagal paraiškos (4 forma) 19 p.

Deklaruojama

 

Atitinka iš dalies

 

Neatitinka

 

Pastabos

 

Ugdymo turinys (tema, veikla, metodai, kompetencijos, trukmė)

Atitinka

 

Iš dalies

 

Neatitinka

 

Pastabos

 

Mokytojų kvalifikacija

Atitinka / deklaruojama

 

Iš dalies

 

Neatitinka

 

Pastabos

 

 

Užsiėmimo turinys

Tema

 

Veiklos apibūdinimas

 

Trukmė

 

 

Dokumentai

Sutartys su tėvais

Yra / atitinka pavyzdinę

 

Iš dalies

 

Nėra / neatitinka

 

Pastabos

 

Vaikų sveikatos pažymos

Yra

 

Iš dalies

 

Nėra

 

Pastabos

 

Kiti dokumentai (pagal Vykdytojo vidaus tvarką) Nurodyti – kokie

Yra

 

Iš dalies

 

Nėra

 

Pastabos

 

 

Išvada apie lankymąsi

Bendro pobūdžio pastebėjimai (dėl organizavimo ir pan.)

 

Pastabos / pažeidimai

 

Bendras programos vertinimas (stipriosios ir silpnosios pusės, koreguotini dalykai, neatitikimai (jei yra), siūlymai / rekomendacijos Vykdytojui)

 

 

Užsiėmimo vadovo vardas, pavardė

 

 

Pildo Vykdytojo atstovas (institucijos vadovas)

susipažinau ir sutinku

susipažinau / nesutinku nesitikimo argumentai                                                                                                                                                                                                                                  ________