LIETUVOS RESPUBLIKOS ŽEMĖS ŪKIO MINISTRAS
ĮSAKYMAS
DĖL ŽEMĖS ŪKIO MINISTRO 2017 M. SAUSIO 3 D. ĮSAKYMO NR. 3D-5 „DĖL LIETUVOS ŽUVININKYSTĖS SEKTORIAUS 2014–2020 METŲ VEIKSMŲ PROGRAMOS PRIEMONĖS „VIETOS PLĖTROS STRATEGIJŲ ĮGYVENDINIMAS“ ADMINISTRAVIMO TAISYKLIŲ PATVIRTINIMO“ PAKEITIMO
2018 m. rugpjūčio 24 d. Nr. 3D-580
Vilnius
P a k e i č i u Lietuvos žuvininkystės sektoriaus 2014–2020 metų veiksmų programos priemonės „Vietos plėtros strategijų įgyvendinimas“ administravimo taisykles, patvirtintas Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministro 2017 m. sausio 3 d. įsakymu Nr. 3D-5 „Dėl Lietuvos žuvininkystės sektoriaus 2014–2020 metų veiksmų programos priemonės „Vietos plėtros strategijų įgyvendinimas“ administravimo taisyklių patvirtinimo“:
1. Pakeičiu 6.1 papunktį ir jį išdėstau taip:
„6.1. parama žvejybos ir akvakultūros regiono vietos plėtros strategijai administruoti (toliau – parama VPS administruoti) – paramos žvejybos ir akvakultūros regiono vietos plėtros strategijai įgyvendinti dalis, susidedanti iš paramos žvejybos ir akvakultūros regiono vietos veiklos grupės veiklai, paramos bendradarbiavimo projektams įgyvendinti ir paramos žvejybos ir akvakultūros regiono vietos veiklos grupės teritorijos gyventojams aktyvinti, skiriama tos strategijos administravimo reikmėms;“.
2. Pakeičiu 8.1 papunktį ir jį išdėstau taip:
3. Pakeičiu 11.1 papunktį ir jį išdėstau taip:
„11.1. ŽRVVG veiklos ir bendradarbiavimo projektų įgyvendinimo išlaidų. Bendradarbiavimo projektų įgyvendinimo išlaidos gali sudaryti iki 25 proc. VPS administravimo išlaidų. ŽRVVG veiklos išlaidos gali sudaryti nuo 50 iki 75 proc. VPS administravimo išlaidų. Iš viso išlaidoms pagal šį Taisyklių papunktį gali būti skiriama ne daugiau kaip 75 proc. VPS administravimo išlaidų.“
4. Pakeičiu 13.5 papunktį ir jį išdėstau taip:
5. Pakeičiu 13.7 papunktį ir jį išdėstau taip:
„13.7. patirtos nepažeidžiant šių Taisyklių 10 punkte nurodytos didžiausios galimos procentinės dalies paramos VPS administravimo išlaidoms, taip pat šių Taisyklių 11 punkte nurodytos proporcijos tarp ŽRVVG veiklos, bendradarbiavimo projektų įgyvendinimo ir ŽRVVG teritorijos gyventojų aktyvinimo išlaidų. Atitiktis šiai tinkamumo finansuoti sąlygai gali būti nevertinama kiekvieno VPS vykdytojos tarpinio mokėjimo prašymo vertinimo metu, tačiau Agentūra turi užtikrinti nuolatinę šių proporcijų stebėseną (vadovaudamasi mokėjimo prašymų, metinių VPS įgyvendinimo ataskaitų ir kitų dokumentų duomenimis) ir įvertinti atitiktį šiai tinkamumo sąlygai bent šiais VPS įgyvendinimo momentais: ne vėliau kaip likus vieneriems metams iki tarpinio VPS vertinimo pradžios, ne vėliau kaip likus vieneriems metams iki VPS įgyvendinimo pabaigos, taip pat priešpaskutinio ir paskutinio mokėjimo prašymų vertinimo metu. Kilus pagrįstų įtarimų, kad dėl faktinių VPS vykdytojos patirtų išlaidų pagal atskiras išlaidų kategorijas VPS vykdytoja VPS įgyvendinimo pabaigoje gali pažeisti VPS paramos sutartimi ir VPS prisiimtus įsipareigojimus, susijusius su minėtų proporcijų išlaikymu, Agentūra imasi papildomų laikinųjų VPS įgyvendinimo valdymo ir kontrolės priemonių, nurodytų šių Taisyklių XI skyriuje „VPS įgyvendinimo valdymas“. Agentūra, vertindama priešpaskutinį ir paskutinį VPS vykdytojos mokėjimo prašymą, VPS administravimo išlaidas apmoka nepažeisdama šių Taisyklių 10 punkte nurodytos didžiausios galimos procentinės dalies paramos VPS administravimo išlaidoms, taip pat šių Taisyklių 11 punkte nurodytos proporcijos tarp ŽRVVG veiklos, bendradarbiavimo projektų įgyvendinimo ir ŽRVVG teritorijos gyventojų aktyvinimo išlaidų.”
6. Pakeičiu 14 punktą ir jį išdėstau taip:
„14. Tinkamomis finansuoti išlaidomis pripažįstamos šios VPS administravimo išlaidos, įskaitant PVM:
Eil. Nr. |
Tinkamų finansuoti išlaidų kategorijos ir atskirų išlaidų pavadinimai |
Specialiosios išlaidų pripažinimo tinkamomis sąlygos |
I |
II |
III |
1. |
VPS vykdytojos veiklos ir bendradarbiavimo projektų įgyvendinimo išlaidos: |
|
1.1. |
su VPS vykdytojos darbo teisiniais santykiais susijusios išlaidos: |
|
1.1.1. |
VPS administravimą atliekančių darbuotojų darbo užmokestis pagal darbo sutartį: |
Specialiosios išlaidų pripažinimo tinkamomis sąlygos:
1. tinkamos finansuoti išlaidos: darbo užmokestis pagal darbo sutartį, įskaitant visus darbdaviui – VPS vykdytojai ir jo darbuotojui (-ams) Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatyta tvarka privalomus mokėti mokesčius ir kitas privalomas su darbo teisiniais santykiais susijusias išmokas;
2. netinkamos finansuoti išlaidos: priedai (išskyrus darbuotojų finansinio skatinimo priemones, nurodytas šios lentelės 1.1.1 papunkčio 5 punkte), priemokos, išeitinės išmokos ir kompensacijos, atlygis už viršvalandinius darbus; pagal nuotolinio darbo sutartis mokamas darbo užmokestis ir kiti su juo susiję mokesčiai bei išmokos;
3. darbo užmokestis iš VPS administravimo lėšų tam pačiam VPS vykdytojos darbuotojui gali būti mokamas, jeigu jis įdarbintas VPS vykdytojos ne mažiau kaip 0,25 etato. Darbo užmokestis iš VPS administravimo lėšų tam pačiam VPS vykdytojos darbuotojui gali būti mokamas ne daugiau kaip už vieną visą darbo etatą. Tas pats darbuotojas gali vykdyti kelių pareigybių funkcijas, jeigu jis atitinka toms pareigybėms keliamus minimalius kvalifikacijos reikalavimus, nurodytus VPS įgyvendinimo taisyklių 12.2 papunktyje;
4. VPS vykdytojos darbuotoju negali būti VPS vykdytojos kolegialaus valdymo organo narys;
5. ŽRVVG visuotinio narių susirinkimo arba ŽRVVG kolegialaus valdymo organo sprendimu VPS administravimą atliekantiems VPS vykdytojos darbuotojams darbo teisinių santykių pradžioje ir jų eigoje gali būti mokamas didesnis negu bazinis darbo užmokestis (bazinis darbo užmokesčio įkainis nurodomas atitinkamai pagal pareigybes šios lentelės 1.1.1.1–1.1.1.2 ir 2.1.1 papunkčiuose), atsižvelgiant bent į VPS vykdytojos darbuotojo VPS administravimo patirtį (įskaitant 2007–2013 m. ir 2014–2020 m. finansavimo laikotarpius): jeigu ŽRVVG darbuotojo VPS administravimo patirtis yra nuo 1 m. iki 3 m., bazinis darbo užmokestis gali būti didinamas 15 proc., jeigu nuo 3 m. iki 5 m. – 30 proc., jeigu daugiau kaip 5 m. – 50 proc. (finansinio skatinimo įkainis nustatytas pagal analogiją taikant Lietuvos Respublikos valstybės tarnybos įstatymo (toliau – Valstybės tarnybos įstatymas) 25 str. 3 d. nurodytus priedų dydžius, nuosekliai suteikiamus už kvalifikacines klases). Kai VPS vykdytojos darbuotojo darbo užmokestis pasiekia didžiausią galimą darbo užmokestį pagal šį papunktį, jo tolesnis finansinis skatinimas iš VPS administravimo lėšų nėra tinkama finansuoti išlaida.
|
1.1.1.1. |
VPS administravimo vadovui |
Tinkamų finansuoti išlaidų įkainis: vieno viso darbo etato darbo užmokesčio bazinis įkainis – suma, apskaičiuota pagal Valstybės tarnybos įstatymo 1 priede „Lietuvos Respublikos valstybės tarnautojų pareigybių kategorijos ir pareiginių algų koeficientai“ pateikiamą A13 pareigybės kategoriją ir jai priskirtą pareiginės algos koeficientą.
|
1.1.1.2. |
VPS administratoriui, VPS buhalterinės apskaitos specialistui ir (arba) finansininkui |
Tinkamų finansuoti išlaidų įkainis: vieno viso darbo etato darbo užmokesčio bazinis įkainis – suma, apskaičiuota pagal Valstybės tarnybos įstatymo 1 priede „Lietuvos Respublikos valstybės tarnautojų pareigybių kategorijos ir pareiginių algų koeficientai“ pateikiamą A12 pareigybės kategoriją ir jai priskirtą pareiginės algos koeficientą.
|
1.1.2. |
komandiruočių išlaidos |
Specialiosios išlaidų pripažinimo tinkamomis sąlygos:
1. komandiruotės turi būti tiesiogiai susijusios su VP priemonės „Vietos plėtros strategijų įgyvendinimas“ įgyvendinimu;
2. komandiruočių išlaidos negali viršyti įkainių, nustatytų Komandiruočių išlaidų apmokėjimo biudžetinėse įstaigose taisyklėse, patvirtintose Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2004 m. balandžio 29 d. nutarimu Nr. 526 „Dėl dienpinigių ir kitų komandiruočių išlaidų apmokėjimo“;
3. komandiravimui taikoma tvarka:
3.1. kai komandiruotė yra Lietuvos Respublikos teritorijoje, VPS vykdytojos darbuotojai komandiruojami VPS vykdytojos nustatyta vidaus tvarka;
3.2. kai komandiruotė yra į užsienį:
3.2.1. VPS vykdytojos darbuotojai turi būti komandiruojami VPS vykdytojos kolegialaus valdymo organo sprendimu;
3.2.2. tinkamomis finansuoti išlaidomis pripažįstamos ne daugiau kaip dviejų ŽRVVG darbuotojų konkrečios komandiruotės išlaidos;
3.2.3. komandiruotės turinio tinkamumas turi būti iš anksto suderintas su Agentūra, t. y. likus ne mažiau kaip 10 darbo dienų iki planuojamos komandiruotės į užsienį, VPS vykdytoja turi informuoti Agentūrą raštu apie planuojamą komandiruotę (rekomenduojama pasirašytą raštą siųsti bendruoju Agentūros el. pašto adresu dokumentai@nma.lt, taip pat tiesiogiai VPS vykdytojo veiklą koordinuojančiam Agentūros darbuotojui). Informaciniame rašte turi būti pateikta bent ši informacija: planuojamos komandiruotės tema ir tikslas (pagrindžiantis, kad komandiruotė prisidės prie geresnio VPS įgyvendinimo), data, vieta (valstybė ir tikslus komandiruotės vietos adresas), darbotvarkė, organizatoriai ir jų kontaktai. Agentūra turi išnagrinėti VPS vykdytojos pateiktą informaciją ir pateikti atsakymą raštu (raštas turi būti siunčiamas ir el. paštu VPS vykdytojos darbuotojui, atsakingam už komandiruotės organizavimą) dėl komandiruotės turinio tinkamumo per 7 darbo dienas nuo VPS vykdytojos informacinio rašto gavimo dienos;
4. tinkamos finansuoti išlaidos:
4.1. kelionės išlaidos:
4.1.1. kai komandiruotė yra Lietuvos Respublikos teritorijoje, tinkamomis finansuoti išlaidomis pagal ši papunktį pripažįstamos kelionės į komandiruotės vietą ir grįžimo iš jos išlaidos viešuoju transportu. Jeigu vykstama VPS vykdytojos teisėtais pagrindais valdoma transporto priemone, tinkamomis finansuoti išlaidomis pagal šį papunktį pripažįstamos automobilio stovėjimo mokamose automobilių stovėjimo vietose išlaidos; kelionės į komandiruotės vietą ir grįžimo iš jos kuro išlaidos finansuojamos pagal šios lentelės 1.3.7 papunktį;
4.1.2. kai komandiruotė yra į užsienį ir:
4.1.2.1. komandiruotės vieta į vieną pusę yra daugiau kaip 400 km, tinkamomis finansuoti išlaidomis pripažįstamos lėktuvo ekonomine klase išlaidos arba kelionės viešuoju antžeminiu ir (arba) viešuoju vandens transportu, ir (arba) VPS vykdytojos teisėtais pagrindais valdoma transporto priemone išlaidos. Kelionės lėktuvu tinkamos finansuoti išlaidos negali viršyti tarnybinių komandiruočių į užsienio valstybes įkainių, nurodytų Techninės paramos administravimo taisyklėse, patvirtintose Lietuvos Respublikos finansų ministro 2014 m. spalio 28 d. įsakymu Nr. 1K-337 „Dėl Techninės paramos administravimo taisyklių patvirtinimo“. Jeigu vykstama VPS vykdytojos teisėtais pagrindais valdoma transporto priemone, tinkamomis finansuoti išlaidomis pagal šį papunktį pripažįstamos kelių mokesčių, automobilio stovėjimo mokamose automobilių stovėjimo vietose išlaidos; kelionės į komandiruotės vietą ir grįžimo iš jos kuro išlaidos, finansuojamos pagal šios lentelės 1.3.7 papunktį;
4.1.2.2. komandiruotės vieta į vieną pusę yra už mažiau kaip 400 km, tinkamomis finansuoti išlaidomis pripažįstamos kelionės viešuoju antžeminiu ir (arba) viešuoju vandens transportu, ir (arba) VPS vykdytojos teisėtais pagrindais valdoma transporto priemone. Jeigu vykstama VPS vykdytojos teisėtais pagrindais valdoma transporto priemone, tinkamomis finansuoti išlaidomis pagal šį papunktį pripažįstamos kelių mokesčių, automobilio stovėjimo mokamose automobilių stovėjimo vietose išlaidos; kelionės į komandiruotės vietą ir grįžimo iš jos kuro išlaidos finansuojamos pagal šios lentelės 1.3.7 papunktį;
4.1.2.3. kelionių šalies viduje viešuoju transportu išlaidos;
4.2. dienpinigių išlaidos:
4.2.1. kai komandiruotė yra Lietuvos Respublikos teritorijoje, dienpinigiai nėra tinkama finansuoti išlaida;
4.2.2. kai komandiruotė yra į užsienį, dienpinigiai negali viršyti dienpinigių normų, patvirtintų Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2004 m. balandžio 29 d. nutarimu Nr. 526 „Dėl dienpinigių ir kitų tarnybinių komandiruočių išlaidų apmokėjimo“;
4.3. nakvynės išlaidos:
4.3.1. kai komandiruotė yra Lietuvos Respublikos teritorijoje, nakvynės išlaidos gali būti pripažįstamos tinkamomis finansuoti išlaidomis, jeigu komandiruotė trunka daugiau negu vieną dieną ir yra ne VPS vykdytojos teritorijoje. Tinkamų finansuoti išlaidų įkainis – 30 (trisdešimt) Eur (be PVM) už vieną naktį;
4.3.3. kai komandiruotė yra į užsienį, dienpinigiai negali viršyti dienpinigių normų, patvirtintų Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2004 m. balandžio 29 d. nutarimu Nr. 526 „Dėl dienpinigių ir kitų tarnybinių komandiruočių išlaidų apmokėjimo“;
4.4. medicininių išlaidų draudimas ir nelaimingų atsitikimų draudimas, apimantis mirties, neįgalumo ir traumų rizikas;
4.5. dalyvio mokestis (jeigu tokį numato renginio organizatorius) (nurodoma be PVM):
4.5.1. kai komandiruotė yra Lietuvos Respublikos teritorijoje, dalyvio mokesčio tinkamų finansuoti išlaidų įkainis – 30 (trisdešimt) Eur;
4.5.2. kai komandiruotė yra į užsienį, dalyvio mokesčio tinkamų finansuoti išlaidų įkainis – 50 (penkiasdešimt) Eur. |
1.1.3. |
VPS administravimą atliekančių darbuotojų mokymų išlaidos |
Specialiosios išlaidų pripažinimo tinkamomis sąlygos:
1. mokymai turi būti iš anksto suplanuoti, t. y. mokymų valandų skaičius, dalyvių skaičius, planuojamos VPS administravimo lėšos, mokymų sąsaja su VPS įgyvendinimo planu, turi būti pateikti patvirtintame metiniame VPS administravimo išlaidų poreikio pagrindimo apraše;
2. mokymų turinys turi būti tiesiogiai susijęs su VPS vykdytojos atliekamomis VPS administravimo funkcijomis ir (arba) VPS įgyvendinamomis priemonėmis;
3. mokymo paslaugas gali organizuoti pati VPS vykdytoja arba pirkti iš kitų mokymo paslaugų teikėjų arba organizatorių;
4. mokymo paslaugų teikimo sąlygos:
4.1. mokymo paslaugas gali teikti mokymo paslaugų teikėjai: 4.1.1. juridiniai asmenys, kuriems kvalifikacijos ir kompetencijos įrodymo dokumentai išduoti patikimų subjektų, t. y. Švietimo ir mokslo institucijų registre (www.aikos.smm.lt) esančių juridinių asmenų, valstybės institucijų, valstybės įsteigtų viešųjų juridinių asmenų, kitų juridinių asmenų, kuriems Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministerijos nustatyta tvarka yra išduota licencija ir (arba) leidimas mokyti pagal mokymų programas, atitinkančias planuojamų mokymų temą;
4.1.2. juridiniai asmenys, kuriems Formaliojo profesinio mokymo licencijavimo taisyklių, patvirtintų Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2004 m. birželio 29 d. nutarimu Nr. 822 „Dėl Formaliojo profesinio mokymo licencijavimo taisyklių patvirtinimo“, nustatyta tvarka yra išduota licencija vykdyti formalųjį profesinį mokymą;
4.1.3. juridiniai asmenys, kurie įrašyti į Valstybės tarnautojų kvalifikacijos tobulinimo įstaigų sąrašą, patvirtintą Valstybės tarnybos departamento direktoriaus 2013 m. sausio 2 d. įsakymu Nr. 27V-2 „Dėl Valstybės tarnautojų kvalifikacijos tobulinimo įstaigų sąrašo tvirtinimo“; 4.1.4. juridiniai asmenys, kurie yra akredituoti pagal Institucijų, vykdančių mokytojų ir švietimo pagalbą teikiančių specialistų kvalifikacijos tobulinimą, veiklos vertinimo ir akreditacijos taisykles, patvirtintas Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro 2006 m. sausio 23 d. įsakymu Nr. ISAK-109 „Dėl institucijų, vykdančių mokytojų ir švietimo pagalbą teikiančių specialistų kvalifikacijos tobulinimą, veiklos vertinimo ir akreditacijos“; 4.1.5. fiziniai asmenys, turintys teisę vykdyti mokymų veiklą, užsiimantys ja pagal verslo liudijimą ar individualios veiklos pažymą. Jeigu mokymų paslauga įsigyjama iš fizinio asmens, jis turi atitikti lektoriui keliamus reikalavimus, nustatytus šios lentelės 1.1.3 papunkčio 4.2 papunktyje;
4.2. mokymus vedantys lektoriai negali būti VPS vykdytojų darbuotojai (nei perkančiosios organizacijos, nei kitos VPS vykdytojos). Mokymus vedantys lektoriai turi turėti tinkamą ir dokumentais įrodomą kvalifikaciją ir (arba) kompetenciją, atitinkančią mokymų tematiką: 4.2.1. išsilavinimą, atitinkantį mokymų temą, arba 3 (trijų) pastarųjų metų darbo patirtį srityje, pagal kurią vedami mokymai, arba ne trumpiau kaip 1 (vienerius) metus būti vykdę ugdomąją, šviečiamąją ar mokslo sklaidos veiklą, susijusią su numatomo (-ų) mokomojo (-ųjų) renginio (-ių) turiniu; 4.2.2. turėti ne mažesnę kaip 3 (trijų) pastarųjų metų suaugusiųjų mokymo patirtį; 4.3. paslaugos, susijusios su įsigyjamos įrangos, technikos mechanizmų, programų naudojimu, laikomos instruktažu. Šios paslaugos nėra laikomos mokymais;
4.4. mokymai turi vykti Lietuvos Respublikos teritorijoje;
5. apie planuojamus mokymus turi būti tinkamai informuota Agentūra, t. y. likus ne mažiau kaip 7 darbo dienoms iki planuojamų mokymų pradžios, VPS vykdytoja turi informuoti Agentūrą raštu apie planuojamus mokymus (rekomenduojama pasirašytą raštą siųsti Agentūros el. pašto adresu EJRZFmokymai@nma.lt, taip pat tiesiogiai VPS vykdytojo veiklą koordinuojančiam Agentūros darbuotojui). Informaciniame rašte turi būti pateikta bent ši informacija: planuojamų mokymų tema, data, vieta, mokymų trukmė valandomis, mokymuose planuojantys dalyvauti asmenys, mokymus teiksiantis mokymų paslaugų teikėjas, lektorių vardai, pavardės, pareigos;
6. tinkamos finansuoti išlaidos ir taikomas didžiausias įkainis nustatomas vadovaujantis Bendrųjų įgūdžių mokymo fiksuotojo įkainio nustatymo tyrimo ataskaita, skelbiama www.esinvesticijos.lt. Tuo atveju, jeigu organizuojant mokymus būtinos ne visos bendrųjų įgūdžių mokymo fiksuotojo įkainio sudedamosios dalys, vadovaujamasi atskirų dalių įkainiais, nurodytais Bendrųjų įgūdžių mokymo fiksuotojo įkainio nustatymo tyrimo ataskaitoje.
|
1.2. |
su VPS vykdytojos veiklos išlaikymu susijusios išlaidos (su VPS įgyvendinimu susijusi veiklos dalis): |
|
1.2.1. |
kanceliarinių prekių ir popieriaus įsigijimo
|
-
|
1.2.2. |
ryšio paslaugų įsigijimo |
Tinkamos finansuoti išlaidos:
1. interneto ryšio, įskaitant VPS vykdytojos biuro patalpose esantį interneto ryšį, priskirtą pagal VPS vykdytojos biuro patalpų nuomos ar panaudos sutartį;
2. VPS vykdytojos darbuotojų mobiliojo telefono ryšio ir fiksuotojo telefono ryšio, įskaitant VPS vykdytojos biuro patalpose esantį fiksuotąjį telefono ryšį, priskirtą pagal VPS vykdytojos biuro patalpų nuomos ar panaudos sutartį;
3. pašto, įskaitant pašto kurjerių paslaugas.
|
1.2.3.
|
VPS vykdytojos visuotinių narių susirinkimų ir kolegialaus valdymo organo posėdžių išlaidos |
Specialiosios išlaidų pripažinimo tinkamomis sąlygos:
1. VPS vykdytojos visuotiniuose narių susirinkimuose ir kolegialaus valdymo organo posėdžiuose svarstomi klausimai turi būti tiesiogiai susiję su VP priemonės „Vietos plėtros strategijų įgyvendinimas“ įgyvendinimu;
2. tinkamos finansuoti išlaidos:
2.1. patalpų nuomos, skirtos VPS vykdytojos visuotinių narių susirinkimui, kai jis vyksta ne VPS vykdytojos biure. Patalpų nuomos tinkamų finansuoti išlaidų įkainiai nurodyti šios lentelės 2.2.1 papunkčio 3.3.1 papunktyje;
2.2. kavos pertraukos (kava, arbata, vanduo, kiti nealkoholiniai gėrimai ir užkandžiai). Kavos pertraukos tinkamų finansuoti išlaidų įkainiai nurodyti šios lentelės 2.2.1 papunkčio 3.3.3 papunktyje.
|
1.2.4. |
VPS vykdytojos dalyvavimo tinkluose nario mokestis |
Specialiosios išlaidų pripažinimo tinkamomis sąlygos:
1. dalyvavimas žvejybos ir akvakultūros regionų vietos veiklos grupių tinklo veikloje (toliau – ŽRVVG tinklas) (jeigu toks įkurtas ir vykdo veiklą);
2. Tinkamų finansuoti nario mokesčio išlaidų įkainis per metus iki 200 (dviejų šimtų) Eur (be PVM). |
1.2.5. |
VPS vykdytojos atstovavimo išlaidos |
Specialiosios išlaidų pripažinimo tinkamomis sąlygos:
1. VPS vykdytojos atstovavimas leidžiamas Lietuvos Respublikoje ir kitose ES valstybėse narėse vykstančiuose renginiuose, tiesiogiai susijusiuose su VP priemonės „Vietos plėtros strategijų įgyvendinimas“ įgyvendinimu;
2. VPS vykdytojai gali atstovauti:
2.1. VPS vykdytojos nariai. Jeigu renginys vyksta užsienyje, jie turi būti deleguoti ŽRVVG visuotinio narių susirinkimo arba VPS vykdytojos kolegialaus valdymo organo sprendimu, kuris turi būti viešai skelbiamas VPS vykdytojos interneto svetainėje atitinkamai pagal šių Taisyklių 33.12 arba 33.13 papunkčius. Sprendime turi būti nurodytas VPS vykdytojos atstovavimo poreikio pagrindimas;
2.2. VPS vykdytojos kolegialaus valdymo organo nariai. Jeigu renginys vyksta užsienyje, jie turi būti deleguoti VPS vykdytojos kolegialaus valdymo organo sprendimu, kuris turi būti viešai skelbiamas VPS vykdytojos interneto svetainėje pagal šių Taisyklių 33.13 papunktį. Sprendime turi būti nurodytas VPS vykdytojos atstovavimo poreikio pagrindimas;
2.3. VPS vykdytojos darbuotojai. VPS vykdytojos darbuotojų komandiravimo tvarka nustatyta šios lentelės 1.1.2 papunktyje (visos ŽRVVG darbuotojų patirtos atstovavimo išlaidos turi būti priskiriamos prie šios lentelės 1.1.2 papunkčio, skirtos ŽRVVG darbuotojų komandiruočių išlaidoms);
3. jeigu renginys vyksta užsienyje, į konkretų renginį gali būti deleguojami ne daugiau kaip du VPS vykdytojai atstovaujantys asmenys;
4. tinkamos finansuoti išlaidos: kelionės išlaidos, dienpinigiai, nakvynės išlaidos, dalyvio mokestis, draudimo išlaidos. Taikomos tos pačios specialiosios išlaidų pripažinimo tinkamomis sąlygos, įskaitant tinkamų finansuoti išlaidų įkainius, nurodytos šios lentelės 1.1.2 papunktyje. |
1.2.6. |
viešųjų paslaugų teikėjų paslaugos |
Specialiosios išlaidų pripažinimo tinkamomis sąlygos:
1. viešųjų paslaugų teikėjų paslaugos turi būti tiesiogiai susijusios su VPS vykdytojos vykdoma veikla, susijusia su VP priemonės „Vietos plėtros strategijų įgyvendinimas“ įgyvendinimu, siekiant užtikrinti atitiktį ŽRVVG tinkamumo sąlygoms, ŽRVVG prisiimtiems įsipareigojimams, tinkamą vietos projektų vertinimą, tinkamą VPS ir vietos projektų įgyvendinimo valdymą ir kontrolę);
2. tinkamos finansuoti išlaidos:
2.1. banko mokesčiai (susiję su atsiskaitomosios sąskaitos, kuri skirta paramos VPS įgyvendinti lėšoms, atidarymu ir aptarnavimu);
2.2. draudimo įmokų išlaidos (draudimo įmokos turi būti susijusios su paramos VPS administruoti lėšomis įgyto ilgalaikio turto draudimo paslaugomis VPS įgyvendinimo laikotarpiu);
2.3. VĮ Registrų centro Juridinių asmenų registro ir Nekilnojamojo turto kadastro ir registro viešosios paslaugos (piniginės nuobaudos, skiriamos juridiniam asmeniui už pavėluotą ar netinkamą privalomų duomenų atnaujinimą, yra netinkamos finansuoti);
2.4. VĮ Žemės ūkio informacijos ir kaimo verslo centro viešosios paslaugos;
2.5. nepriklausomų audito įmonių, įrašytų į audito įmonių sąrašą pagal Lietuvos Respublikos audito įstatymą, paslaugos, susijusios su VPS įgyvendinimo tinkamumo vertinimu;
2.6. kitų valstybės institucijų, valstybės įmonių viešosios paslaugos.
|
1.3. |
su VPS vykdytojos veiklos išlaikymu susijusios išlaidos (ūkio dalis): |
|
1.3.1. |
biuro patalpų nuomos išlaidos |
Specialiosios išlaidų pripažinimo tinkamomis sąlygos:
1. biuro patalpų nuomos sutartis turi būti įregistruota VĮ Registrų centro Nekilnojamojo turto registre;
2. nuomojamų biuro patalpų plotas negali viršyti 100 kv. m. (jeigu viršija, tinkamomis finansuoti išlaidomis proporcingai pripažįstama dalis biuro patalpų nuomos mokesčio);
3. biuro patalpose, kurios yra išlaikomos iš VPS administravimo lėšų, negali būti registruoti ir vykdyti veiklos kiti juridiniai asmenys (pvz., miesto VVG, kaimo VVG), išskyrus juridinius asmenis, kuriuos yra įsteigusi VPS vykdytoja įgyvendindama bendradarbiavimo projektus.
|
1.3.2. |
biuro patalpų įrenginių įsigijimo, įrengimo, priežiūros, remonto ir utilizavimo išlaidos |
Specialiosios išlaidų pripažinimo tinkamomis sąlygos:
1. biuro patalpų įrenginiai turi būti susiję su darbuotojų būtinų darbo sąlygų užtikrinimu (pvz., kondicionavimo, vėdinimo, sanitarinių mazgų įrenginiai), biuro patalpose esančio turto apsauga (pvz., ilgalaikio turto apsaugos priemonių įsigijimo ir sumontavimo išlaidos (pvz., apsauginės langų žaliuzės);
2. jeigu VPS vykdytoja biuro patalpų įrenginius yra įsigijusi iš 2007–2013 m. finansavimo laikotarpio lėšų ir jos biuras yra tose pačiose patalpose kaip ir 2007–2013 m. finansavimo laikotarpiu, biuro patalpų įrenginiai laikomi tinkamomis finansuoti išlaidomis, jeigu anksčiau įsigyti įrenginiai yra visiškai nudėvėti, atsižvelgiant į atitinkamos rūšies turto naudojimo laiką ir taikomas turto nusidėvėjimo normas;
3. biuro patalpų įrenginių įsigijimo išlaidos pripažįstamos tinkamomis finansuoti išlaidomis vieną kartą per VPS įgyvendinimo laikotarpį, išskyrus šiuos atvejus:
3.1. kai biuro patalpų įrenginiai visiškai nudėvimi, atsižvelgiant į atitinkamos rūšies turto naudojimo laiką ir taikomas turto nusidėvėjimo normas;
3.2. kai konkretus biuro patalpų įrenginys nepataisomai sugenda arba jo remonto išlaidos sudaro daugiau kaip 50 proc. sugedusio biuro patalpų įrenginio pirkimo vertės;
3.3. jeigu įvyko draudžiamasis įvykis, o draudikas numato kompensuoti tik likutinę apdrausto biuro patalpų įrenginio vertės dalį, kurios nepakanka naujam analogiškam biuro patalpų įrenginiui įsigyti;
4. jeigu taikomos šios lentelės 1.3.2 papunkčio 3.2–3.3 papunkčiuose nurodytos išimtys, VPS vykdytoja, įsigijusi naują biuro patalpų įrenginį, su mokėjimo prašymu turi pateikti dokumentą, kuriuo pažymima, kad keičiamas biuro patalpų įrenginys buvo sugadintas, ir dokumentą, kuriuo įrodoma, kad konkretus sugadintas biuro patalpų įrenginys buvo atiduotas utilizuoti. Jeigu dėl draudžiamojo įvykio draudikas išmokėjo draudimo išmoką, tinkamomis finansuoti išlaidomis pripažįstama ta išlaidų dalis, kurios nepadengia draudimo išmoka;
5. jeigu taikomos šios lentelės 1.3.2 papunkčio 3.1–3.3 papunkčiuose nurodytos išimtys, tinkama finansuoti išlaida – biuro patalpų įrenginių utilizavimo mokestis.
|
1.3.3. |
biuro baldų įsigijimo, remonto ir utilizavimo išlaidos |
Specialiosios išlaidų pripažinimo tinkamomis sąlygos:
1. jeigu VPS vykdytoja biuro baldus yra įsigijusi iš 2007–2013 m. finansavimo laikotarpio lėšų ir jos biuras yra tose pačiose patalpose kaip ir 2007–2013 m. finansavimo laikotarpiu, biuro baldai laikomi tinkamomis finansuoti išlaidomis, jeigu jie yra visiškai nudėvėti, atsižvelgiant į atitinkamos rūšies turto naudojimo laiką ir taikomas turto nusidėvėjimo normas. Ši nuostata gali būti netaikoma biuro baldams, skirtiems naujoms darbo vietoms įrengti (kai 2014–2020 m. finansavimo laikotarpiu VPS vykdytoja įdarbina daugiau darbuotojų negu 2007–2013 m. finansavimo laikotarpiu), įsigyti, taip pat archyvavimo baldams, skirtiems VPS administravimo ir įgyvendinimo dokumentams saugoti, įsigyti;
2. biuro baldų įsigijimo išlaidos pripažįstamos tinkamomis finansuoti išlaidomis vieną kartą per VPS įgyvendinimo laikotarpį, išskyrus šiuos atvejus:
2.1. kai biuro baldai visiškai nudėvimi, atsižvelgiant į atitinkamos rūšies turto naudojimo laiką ir taikomas turto nusidėvėjimo normas;
2.2. kai konkretūs biuro baldai nepataisomai sugenda arba jų remonto išlaidos sudaro daugiau kaip 50 proc. sugedusio biuro baldo pirkimo vertės;
2.3. jeigu įvyko draudžiamasis įvykis, o draudikas numato kompensuoti tik likutinę apdraustų biuro baldų vertės dalį, kurios nepakanka naujam analogiškam biuro baldui įsigyti;
3. jeigu taikomos šios lentelės 1.3.3 papunkčio 2.2–2.3 papunkčiuose nurodytos išimtys, VPS vykdytoja, įsigijusi naują biuro baldą, su mokėjimo prašymu turi pateikti dokumentą, kuriuo pažymima, kad keičiamas biuro baldas buvo sugadintas, ir dokumentą, kuriuo įrodoma, kad konkretus sugadintas biuro baldas buvo atiduotas utilizuoti. Jeigu dėl draudžiamojo įvykio draudikas išmokėjo draudimo išmoką, tinkamomis finansuoti išlaidomis pripažįstama ta išlaidų dalis, kurios nepadengia draudimo išmoka;
4. jeigu taikomos šios lentelės 1.3.3 papunkčio 2.1–2.3 papunkčiuose nurodytos išimtys, tinkama finansuoti išlaida – biuro baldų įrenginių utilizavimo mokestis ir didelių gabaritų baldų vežimo iki didelių gabaritų (stambiagabaričių) atliekų surinkimo aikštelių arba sąvartynų, arba kitų atliekų tvarkymo aikštelių paslauga;
5. biuro baldų įsigijimo išlaidos pripažįstamos tinkamomis, jeigu jos patirtos ne anksčiau kaip nuo VPS patvirtinimo iki 2020 m. sausio 1 d. (išimtis taikoma archyvavimo baldams ir atvejams, nurodytiems šios lentelės 1.3.3 papunkčio 2.2–2.3 papunkčiuose – šiais atvejais išlaidos yra tinkamos nuo VPS patvirtinimo iki šių Taisyklių 13.6 papunktyje nurodytos datos).
|
1.3.4. |
biuro technikos ir įrangos įsigijimo, priežiūros ir remonto arba nuomos išlaidos |
Specialiosios išlaidų pripažinimo tinkamomis sąlygos:
1. tinkamos finansuoti išlaidos: kompiuterių, duomenų saugyklos, kompiuterių programinės įrangos (įskaitant finansinės apskaitos programos), spausdintuvų, kopijavimo aparato ar daugiafunkcio įrenginio, telefono ir (arba) fakso aparatų, vaizdo ir fototechnikos, kitos biuro įrangos įsigijimo, priežiūros ir eksploatacijos (įskaitant programinės įrangos atnaujinimą), remonto išlaidos arba minėtos technikos ir įrangos nuomos išlaidos, atsižvelgiant į VPS vykdytojos darbuotojų skaičių;
2. jeigu VPS vykdytoja biuro techniką ir įrangą yra įsigijusi iš 2007–2013 m. finansinio laikotarpio lėšų, biuro technikos ir įrangos įsigijimo ir nuomos išlaidos laikomos tinkamomis finansuoti išlaidomis, jeigu biuro technika ir (arba) įranga yra visiškai nudėvėta, atsižvelgiant į atitinkamos rūšies turto naudojimo laiką ir taikomas turto nusidėvėjimo normas. Ši nuostata gali būti netaikoma biuro technikai ir įrangai, būtinai naujoms darbo vietoms įrengti (kai 2014–2020 m. finansiniu laikotarpiu VPS vykdytoja įdarbina daugiau darbuotojų negu 2007–2013 m. finansiniu laikotarpiu), įsigyti ir nuomai;
3. biuro technikos ir įrangos įsigijimo išlaidos pripažįstamos tinkamomis finansuoti išlaidomis vieną kartą per VPS įgyvendinimo laikotarpį, išskyrus šiuos atvejus:
3.1. kai biuro technika ir (arba) įranga visiškai nudėvima, atsižvelgiant į atitinkamos rūšies turto naudojimo laiką ir taikomas turto nusidėvėjimo normas;
3.2. kai biuro technika ir (arba) įranga nepataisomai sugenda arba jos remonto išlaidos sudaro daugiau kaip 50 proc. sugedusios biuro technikos ir (arba) įrangos pirkimo vertės;
3.3. jeigu įvyko draudžiamasis įvykis, o draudikas numato kompensuoti tik likutinę apdraustos biuro technikos ir įrangos vertės dalį, kurios nepakanka naujai analogiškai biuro technikai ir (arba) įrangai įsigyti;
4. jeigu taikomos šios lentelės 1.3.4 papunkčio 3.2–3.3 papunkčiuose nurodytos išimtys, VPS vykdytoja, įsigijusi naują biuro techniką ir (arba) įrangą, su mokėjimo prašymu turi pateikti dokumentą, kuriuo pažymima, kad keičiama biuro technika ir (arba) įranga buvo sugadinta, ir dokumentą, kuriuo įrodoma, kad konkreti sugadinta biuro technika ir (arba) įranga buvo atiduota utilizuoti. Jeigu dėl draudžiamojo įvykio draudikas išmokėjo draudimo išmoką, tinkamomis finansuoti išlaidomis pripažįstama ta išlaidų dalis, kurios nepadengia draudimo išmoka;
5. jeigu taikomos šios lentelės 1.3.4 papunkčio 3.1–3.3 papunkčiuose nurodytos išimtys, tinkama finansuoti išlaida – biuro technikos ir įrangos (išskyrus kompiuterinę programinę įrangą) utilizavimo mokestis.
|
1.3.5. |
biuro patalpų komunalinių paslaugų ir patalpų priežiūros išlaidos |
Specialiosios išlaidų pripažinimo tinkamomis sąlygos:
1. tinkamų finansuoti komunalinių paslaugų (pvz., šildymo, elektros energijos, vandens, šiukšlių išvežimo) ir patalpų priežiūros (pvz., valymo) išlaidų dydis nustatomas įvertinus santykį tarp faktinio biuro patalpų ploto (kv. m) ir didžiausio tinkamo finansuoti biuro patalpų ploto (kv. m), kuris yra ne daugiau kaip 100 kv. m.:
1.1. jeigu faktinis biuro patalpų plotas (kv. m) neviršija didžiausio tinkamo finansuoti biuro patalpų ploto (kv. m), biuro patalpų komunalinės paslaugos yra tinkamos finansuoti 100 proc., išskyrus atvejį, kai biuro patalpos užima dalį pastato ploto;
1.2. jeigu faktinis biuro patalpų plotas (kv. m) viršija didžiausią tinkamą finansuoti biuro patalpų plotą (kv. m), biuro patalpų komunalinės paslaugos yra tinkamos finansuoti įvertinus santykį tarp faktinio biuro patalpų ploto (kv. m) ir didžiausio tinkamo finansuoti biuro patalpų ploto (kv. m), išskyrus atvejį, kai biuro patalpos užima dalį pastato ploto;
1.3. jeigu biuro patalpos užima dalį pastato ploto, biuro patalpų komunalinių paslaugų tinkamos finansuoti išlaidos apmokamos taikant pro rata principą, atsižvelgiant į pastato plotą (kv. m), biuro plotą (kv. m) ir didžiausią tinkamą finansuoti biuro patalpų plotą (kv. m);
2. biuro patalpų komunalinių paslaugų ir patalpų priežiūros išlaidos apmokamos taip:
2.1. jeigu VPS vykdytojos biuro patalpos nuosavybės teise priklauso VPS vykdytojai, biuro patalpų komunalinių paslaugų ir priežiūros išlaidos apmokamos pagal komunalinių paslaugų ir patalpų priežiūros teikėjų VPS vykdytojai pateiktas sąskaitas, vadovaujantis šios lentelės 1.3.5 papunkčio nustatyta metodika;
2.2. jeigu VPS vykdytojos biuro patalpos yra nuomojamos arba naudojamos panaudos teise, biuro patalpų komunalinių paslaugų ir patalpų priežiūros išlaidos apmokamos šiais alternatyviais būdais:
2.2.1. pagal nuomotojo arba panaudos davėjo kiekvieną mėnesį pateiktą VPS vykdytojai sąskaitą, kurioje nurodomos praėjusio mėnesio komunalinių paslaugų ir patalpų priežiūros išlaidos, apskaičiuotos vadovaujantis šios lentelės 1.3.5 papunkčio nustatyta metodika (išlaidos turi būti išskaidytos pagal komunalinių ir patalpų priežiūros paslaugų rūšis, o ne pateikiamos bendra suma);
2.2.2. jeigu nuomotojas arba panaudos davėjas yra savivaldybė, kita valstybės institucija ar savivaldybės įstaiga, turinti patvirtintą komunalinių paslaugų ir patalpų priežiūros išlaidų apskaičiavimo metodiką, taikomą jos disponuojamų patalpų nuomininkams arba panaudos gavėjams, gali būti taikoma jų metodika, atsižvelgiant į didžiausią tinkamą finansuoti biuro patalpų plotą (kv. m) (kai biuro patalpų plotas aktualus pagal metodiką).
|
1.3.6. |
transporto priemonės nuoma |
Specialiosios išlaidų pripažinimo tinkamomis sąlygos:
1. tinkamos finansuoti išlaidos: tinkamomis finansuoti išlaidomis pagal šį papunktį pripažįstamos vieno lengvojo automobilio paprastosios nuomos išlaidos, kai transporto priemonė nuomojama iš asmenų, kuriems automobilių nuoma yra įprasta ūkinė komercinė veikla. Kuro išlaidos pripažįstamos tinkamomis finansuoti pagal šios lentelės 1.3.7 papunktį;
2. tinkamų finansuoti išlaidų įkainis – lengvojo automobilio paprastosios nuomos įkainis – 100 Eur per mėnesį. |
1.3.7. |
kuro išlaidos |
Specialiosios išlaidų pripažinimo tinkamomis sąlygos:
1. tinkamomis finansuoti išlaidomis pripažįstamos VPS vykdytojos pagal nuomos sutartį valdomų transporto priemonių (automobilių) (ne daugiau kaip vieno tuo pat metu) kuro įsigijimo išlaidos;
2. kuras apmokamas pagal kuro pirkimo dokumentus, atsižvelgiant į kelionių, tiesiogiai susijusių su VPS administravimu ir (arba) įgyvendinimu, dokumentuose (kelionių lapuose) nurodytą ir nuvažiuotą kilometrų skaičių. Kuro įkainis 1 km nurodytas Kuro ir viešojo transporto išlaidų fiksuotųjų įkainių nustatymo tyrimo ataskaitoje, kuri viešai skelbiama interneto tinklalapyje www.esinvesticijos.lt → Dokumentai → Tyrimai → Supaprastinto išlaidų apmokėjimo tyrimai.
|
1.4. |
su benrdadarbiavimo projektų įgyvendinimu susijusios išlaidos: |
|
1.4.1. |
bendradarbiavimo projektams skirtos išlaidos |
Specialiosios išlaidų pripažinimo tinkamomis sąlygos:
1. projekto koordinavimo išlaidos: 1.1. kelionių ir (arba) transporto nuomos; 1.2. nakvynės; 1.3. sveikatos draudimo ir komandiruočių; 1.4. ryšių ir pašto; 1.5. vertimo; 1.6. susitikimų su projekto partneriais (renginio vietos nuomos, maitinimo); 2. projekto įgyvendinimo išlaidos: 2.1. bendrosios išlaidos; 2.2. naujų prekių įsigijimo išlaidos. Motorinės transporto priemonės įsigijimas yra tinkama finansuoti išlaida tik tuo atveju, jeigu projekto pagrindinė idėja – mobilioji prekyba projekto pareiškėjo ir (arba) projekto partnerių įgyvendinamų vietos plėtros strategijų teritorijose pagaminta produkcija. Motorinių transporto priemonių klasifikavimas pagal kategorijas ir klases nustatytas Motorinių transporto priemonių ir jų priekabų kategorijų ir klasių pagal konstrukciją reikalavimuose, patvirtintuose Valstybinės kelių transporto inspekcijos prie Susisiekimo ministerijos viršininko 2008 m. gruodžio 2 d. įsakymu Nr. 2B-479 „Dėl Motorinių transporto priemonių ir jų priekabų kategorijų ir klasių pagal konstrukciją reikalavimų patvirtinimo“. Neremiamas transporto priemonių, kurios priskiriamos prie L ar jai prilygintos kategorijos (mopedai, motociklai, triračiai, keturračiai motociklai, bagiai, kt.), M kategorijos (lengvieji automobiliai ir autobusai) ir jai priskiriamų kėbulų tipų (išskyrus aštuonių sėdimų vietų transporto priemones, skirtas keleiviams vežti); N kategorijai priskiriamų kėbulų tipų, kurių kodai – N1, BAE, BAF, BAG, BAH, BAM, BC, BD, BAN, BAR, BAS; G kategorijai (visureigiai) ir jai priskiriamų kėbulų tipų; O kategorijai (priekabos ir puspriekabės) priskiriamų transporto priemonių, kurių kodas – DD (L kategorijos transporto priemonės priekaba); specialiosios paskirties transporto priemonių, kurių kodai – SA, SB, SC, SE, SJ, SN, SR, ST, SV ir SZ (pvz., gyvenamieji automobiliai, kemperiai), įsigijimas; 2.3. darbų ir paslaugų įsigijimas, kai darbų ir paslaugų rezultatais gali naudotis visi projekto partneriai, kurių veikla finansuojamas iš EJRŽF ir Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto lėšų; 2.4. projekte numatytai veiklai vykdyti skirtų kitų būtinų statinių rekonstravimas ir (arba) kapitalinis remontas bei inžinerinių statinių, jei projekte numatyta statinių statyba, t. y. esamų pastatų rekonstravimas arba kapitalinis remontas ir inžinerinių statinių, susijusių su viešosios poilsio, laisvalaikio, rekreacinės infrastruktūros sukūrimu ir (arba) atnaujinimu (pvz., susisiekimo komunikacijos arba inžineriniai tinklai: pėsčiųjų ar dviračių takų, poilsio aikštelių įrengimas) projekto įgyvendinimo vietoje, kartu su paramos paraiška pateikiamas statinio projektas (pateikiamos statinio techninio projekto bendroji, sklypo sutvarkymo (sklypo plano), architektūros, konstrukcijų, statybos skaičiuojamosios kainos nustatymo dalys) ar supaprastintas projektas bei statybą leidžiantis dokumentas, skaičiuojamosios kainos dalies ekspertizės aktas, parengtas įstaigos, turinčios teisę užsiimti šia veikla. Jei pirmiau nurodyti dokumentai su paraiška nepateikiami, jie turi būti pateikiami ne vėliau kaip su pirmuoju mokėjimo prašymu, o su paraiška turi būti pateikti projektiniai pasiūlymai (aiškinamasis raštas, sklypo planas su pažymėtais esamais ir projektuojamais statiniais, vaizdinė informacija) su statybos vertės apskaičiavimais. Kai pagal teisės aktų reikalavimus statybą leidžiantis dokumentas neprivalomas, su paraiška turi būti pateikti kiti bendrieji projektiniai dokumentai (aiškinamasis raštas, sklypo planas su pažymėtais esamais ir projektuojamais statiniais, statybos vertės skaičiavimai), sukūrimas ir (arba) atnaujinimas. Projekte numatytai veiklai vykdyti skirtų kitų būtinų statinių rekonstravimą ar kapitalinį remontą, taip pat inžinerinių statinių naują statybą atliekant ūkio būdu, finansuojamas tik naujų statybinių medžiagų įsigijimas; 2.5. leidinių leidyba. Šios išlaidos negali viršyti 5 proc. visų pagal šias Taisykles tinkamų finansuoti projekto išlaidų ir ne daugiau kaip 2 000 (du tūkstančiai) Eur; 2.6. naujo juridinio asmens įregistravimo ir notaro paslaugų išlaidos; 2.7. PVM, kurio pareiškėjas pagal Lietuvos Respublikos pridėtinės vertės mokesčio įstatymą neturi ar negalėtų turėti galimybės įtraukti į PVM atskaitą, yra tinkamas finansuoti iš paramos lėšų.
|
2. |
ŽRVVG teritorijos gyventojų aktyvinimo išlaidos: |
|
2.1. |
su darbo teisiniais santykiais susijusios išlaidos: |
|
2.1.1. |
darbo užmokestis pagal darbo sutartį VPS viešųjų ryšių specialistui |
Taikomas tas pats tinkamų finansuoti išlaidų įkainis, nurodytas šios lentelės 1.1.1.2 papunktyje.
|
2.1.2. |
su viešųjų ryšių specialisto komandiruotėmis susijusios išlaidos |
Taikomos tos pačios specialiosios išlaidų pripažinimo tinkamomis sąlygos, nurodytos šios lentelės 1.1.2 papunktyje.
|
2.1.3. |
su viešųjų ryšių specialisto mokymais susijusios išlaidos |
Taikomos tos pačios specialiosios išlaidų pripažinimo tinkamomis sąlygos, nurodytos šios lentelės 1.1.3 papunktyje.
|
2.2. |
su ŽRVVG teritorijos gyventojų aktyvinimo ir kita viešųjų ryšių veikla susijusios išlaidos: |
|
2.2.1. |
VPS įgyvendinimo viešinimo išlaidos |
Specialiosios išlaidų pripažinimo tinkamomis sąlygos:
1. VPS įgyvendinimo viešinimui taikomos Suteiktos paramos pagal Lietuvos žuvininkystės sektoriaus 2014–2020 metų veiksmų programą viešinimo taisykles, patvirtintas Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministro 2016 m. vasario 25 d. įsakymu Nr. 3D-89 „Dėl Suteiktos paramos pagal Lietuvos žuvininkystės sektoriaus 2014–2020 metų veiksmų programą viešinimo taisyklių patvirtinimo“ (toliau – Viešinimo taisyklės);
2. VPS įgyvendinimo viešinimo priemonių išlaidoms gali būti skiriama ne daugiau kaip 15 000 (penkiolika tūkstančių) Eur (be PVM) viso VPS įgyvendinimo metu;
3. Tinkamos finansuoti išlaidos ir jų įkainiai:
3.1. interneto svetainės sukūrimo, modifikavimo, palaikymo ir priežiūros paslaugos. Išlaidų pripažinimo tinkamomis finansuoti sąlygos:
3.1.1. interneto svetainė turi būti skirta informacijai, susijusiai su VPS įgyvendinimu, skelbti;
3.1.2. jeigu VPS vykdytoja interneto svetainės sukūrimo paslaugas yra įsigijusi iš 2007–2013 m. finansavimo laikotarpio paramos, interneto svetainės sukūrimo išlaidos pripažįstamos netinkamomis finansuoti išlaidomis; tinkamomis finansuoti išlaidomis pripažįstamos interneto svetainės modifikavimo, palaikymo ir priežiūros paslaugos. Ši nuostata gali būti netaikoma, jeigu VPS vykdytoja pagrindžia, kad naujos interneto svetainės sukūrimas dėl esamų techninių galimybių yra pigesnis pasirinkimas negu senosios modifikavimas (pagrindimas laikomas tinkamu, jeigu šių Taisyklių 13.2.1 papunkčio nustatyta tvarka pateikti 3 juridinių asmenų, kuriems interneto svetainių kūrimas yra įprasta ūkinė komercinė veikla, siūlomų kainų už paslaugas palyginimai (naujos interneto svetainės sukūrimo ir senosios modifikavimo);
3.1.3. jeigu VPS vykdytoja interneto svetainės sukūrimo paslaugų nėra įsigijusi iš 2007–2013 m. finansavimo laikotarpio paramos arba taikoma šios lentelės 2.2.1 papunkčio 3.1.2 papunktyje nurodyta išimtis, tinkamomis finansuoti išlaidomis gali būti pripažįstamos vienos interneto svetainės sukūrimo išlaidos per visą VPS įgyvendinimo laikotarpį, taip pat interneto svetainės modifikavimo, palaikymo ir priežiūros paslaugos;
3.2. plakatai, aiškinamieji stendai, informacinės lentos (tinkamų finansuoti išlaidų įkainiai pateikiami Viešinimo taisyklėse);
3.3. viešinimo ir aktyvinimo renginiai; apie planuojamus viešinimo ir aktyvinimo renginius turi būti tinkamai informuota Agentūra, t. y. likus ne mažiau kaip 7 darbo dienoms iki planuojamų viešinimo ir aktyvinimo renginio pradžios, VPS vykdytoja turi informuoti Agentūrą raštu apie planuojamus viešinimo ir aktyvinimo renginio (rekomenduojama pasirašytą raštą siųsti bendruoju Agentūros el. p.dokumentai@nma.lt, taip pat tiesiogiai VPS vykdytojo veiklą koordinuojančiam Agentūros darbuotojui). Informaciniame rašte turi būti pateikta bent ši informacija: planuojamų viešinimo ir aktyvinimo renginio tema, data, vieta, trukmė valandomis, planuojančius dalyvauti asmenis, paslaugų teikėjus;
Tinkamos finansuoti išlaidos:
3.3.1. renginio vietos nuomos. Taikomi įkainiai (nurodoma be PVM): uždaros patalpos nuoma vienai dienai, kai renginio dalyvių skaičius yra iki 50 – 70 (septyniasdešimt) Eur, kai dalyvių skaičius nuo 51 iki 150 – 100 (vienas šimtas) Eur, kai dalyvių skaičius daugiau negu 150 – 140 (vienas šimtas keturiasdešimt) Eur; atviros erdvės, esančios lauke, nuoma vienai dienai, kai renginio dalyvių skaičius yra iki 50 – 15 (penkiolika) Eur, kai dalyvių skaičius nuo 51 iki 150 – 30 (trisdešimt) Eur, kai dalyvių skaičius nuo 151 iki 200 – 50 (penkiasdešimt) Eur, kai dalyvių skaičius daugiau negu 200–140 (vienas šimtas keturiasdešimt) Eur;
3.3.2. įrangos nuomos iš įrangos nuomos paslaugų teikėjų, kuriems tai yra įprasta ūkinė komercinė veikla, jeigu VPS vykdytoja nėra konkrečios įrangos įsigijusi arba išsinuomojusi pagal šios lentelės 1.3.4 papunktį;
3.3.3. maitinimo: vienos kavos pertraukos, jeigu renginys trunka iki 4 val.; vienos kavos pertraukos ir pietų, jeigu renginys trunka ilgiau negu 4 val. Taikomi įkainiai (nurodoma be PVM): kavos pertrauka – 2 (du) Eur vienam renginio dalyviui; pietų pertrauka – 5 (penki) Eur vienam renginio dalyviui;
3.3.4. transporto (mikroautobuso arba autobuso) nuomos, įskaitant kurą, jeigu pagal renginio programą numatytas vietos projektų lankymas arba kita su VPS įgyvendinimo viešinimu susijusi mobili veikla (nuomos ir kuro išlaidos turi būti nurodytos atskirai, o ne pateikiamos bendra suma);
3.4. informavimas spaudoje, per televiziją, radijo kanalais;
3.5. vaizdo, garso medžiaga;
3.6. popieriniai ir elektroniniai leidiniai;
3.7. išorinės ženklinimo priemonės (pvz., lipdukai, kitos priemonės su Viešinimo taisyklių reikalaujama EJRŽF atributika).
|
2.2.2. |
potencialių vietos projektų paraiškų teikėjų mokymų išlaidos |
Specialiosios išlaidų pripažinimo tinkamomis sąlygos:
1. mokymų turinys:
1.1. turi būti tiesiogiai susijęs su vietos projektų rengimu pagal konkrečias VPS priemones, kurių rengimui reikia specifinių žinių;
1.2. negali būti susijęs su bendraisiais vietos projektų rengimo klausimais. Bendraisiais vietos projektų rengimo klausimais laikomi tie klausimai, kurie yra bendri visiems investicinės EJRŽF paramos gavėjams (pvz., paraiškos pildymo, mokėjimo prašymo pildymo, pirkimų organizavimo, atsiskaitymo už projekto rezultatus tvarkos klausimai ir pan.). Mokymus ir konsultacijas bendraisiais vietos projektų rengimo klausimais nemokamai turi teikti VPS vykdytojos darbuotojai;
2. kitos specialiosios išlaidų pripažinimo tinkamomis sąlygos nurodytos šios lentelės 1.1.3 papunkčio 1 ir 3–6 punktuose;
3. Papildomos tinkamos finansuoti išlaidos, kai mokymai skirti potencialiems vietos projektų paraiškų teikėjams: mokymo patalpų nuomos ir maitinimo (ne daugiau kaip dviejų kavos pertraukų per vieną mokymų dieną; vienų pietų per vieną mokymų dieną, kai mokymų trukmė per vieną mokymų dieną – daugiau kaip 4 valandos). Patalpų nuomos tinkamų finansuoti išlaidų įkainiai nurodyti šios lentelės 2.2.1 papunkčio 3.3.1 papunktyje. Maitinimo tinkamų finansuoti išlaidų įkainiai nurodyti šios lentelės 2.2.1 papunkčio 3.3.3 papunktyje.“
|