TRAKŲ RAJONO SAVIVALDYBĖS ADMINISTRACIJOS
DIREKTORIUS
ĮSAKYMAS
DĖL INFORMACIJOS APIE PAŽEIDIMUS TRAKŲ RAJONO SAVIVALDYBĖS ADMINISTRACIJOJE TEIKIMO VIDINIU PRANEŠIMŲ KANALU IR JOS VALDYMO TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO
2021 m. vasario 12 d. Nr. P2E-106
Trakai
Vadovaudamasis Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 29 straipsnio 8 dalies 2 punktu, Lietuvos Respublikos pranešėjų apsaugos įstatymu, Vidinių informacijos apie pažeidimus teikimo kanalų įdiegimo ir jų funkcionavimo užtikrinimo tvarkos aprašo, patvirtinto Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2018 m. lapkričio 14 d. nutarimu Nr. 1133 „Dėl Lietuvos Respublikos pranešėjų apsaugos įstatymo įgyvendinimo“, 5 punktu,
tvirtinu Informacijos apie pažeidimus Trakų rajono savivaldybės administracijoje teikimo vidiniu pranešimų kanalu ir jos valdymo tvarkos aprašą (pridedama).
Šis įsakymas gali būti skundžiamas Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo nustatyta tvarka.
PATVIRTINTA
Trakų rajono savivaldybės
administracijos direktoriaus
2021 m. vasario 12 d. įsakymu Nr. P2E-106
INFORMACIJOS APIE PAŽEIDIMUS TRAKŲ RAJONO SAVIVALDYBĖS ADMINISTRACIJOJE TEIKIMO VIDINIU PRANEŠIMŲ KANALU IR JOS VALDYMO TVARKOS APRAŠAS
I SKYRIUS
BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Informacijos apie pažeidimus Trakų rajono savivaldybės administracijoje teikimo vidiniu pranešimų kanalu ir jos valdymo tvarkos aprašas (toliau – Aprašas) nustato Trakų rajono savivaldybės administracijos vidinio pranešimų kanalo (toliau – Pranešimų kanalas) paskirtį, tikslus ir informacijos apie pažeidimą Trakų rajono savivaldybės administracijoje (toliau – Administracijoje) teikimo, registravimo, tikrinimo, nagrinėjimo ir sprendimo priėmimo tvarką.
2. Taikant ir įgyvendinant Aprašo nuostatas laikomasi Lietuvos Respublikos pranešėjų apsaugos įstatymo (toliau – Pranešėjų apsaugos įstatymas), Vidinių informacijos apie pažeidimus teikimo kanalų įdiegimo ir jų funkcionavimo užtikrinimo tvarkos aprašo, patvirtinto Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2018 m. lapkričio 14 d. nutarimu Nr. 1133 „Dėl Lietuvos Respublikos pranešėjų apsaugos įstatymo įgyvendinimo“ (toliau – Nutarimas), Trakų rajono savivaldybės administracijos antikorupcinės politikos, patvirtintos Trakų rajono savivaldybės administracijos direktoriaus 2017 m. birželio 6 d. įsakymu Nr. P.2-572 ir kituose Lietuvos Respublikos teisės aktuose nustatytų reikalavimų. Trakų rajono savivaldybės administracijos direktoriaus 2015 m. gruodžio 29 d. įsakymu Nr. P2-1452 patvirtintos Asmenų prašymų nagrinėjimo ir jų aptarnavimo Trakų rajono savivaldybėje taisyklės dėl Administracijoje gautos informacijos apie pažeidimus priėmimo, registravimo ir nagrinėjimo taikomos tiek, kiek šių klausimų nereglamentuoja šis Aprašas.
3. Šiame Apraše vartojamos sąvokos:
3.1. Informacija apie pažeidimą – vidiniu informacijos apie pažeidimus teikimo kanalu arba viešai asmens teikiama informacija apie šio Aprašo 3.5 papunktyje nustatytus požymius atitinkantį pažeidimą.
3.2. Kompetentinga institucija – Lietuvos Respublikos prokuratūra, kuri pagal Pranešėjų apsaugos įstatymą asmenis pripažįsta pranešėjais, priima, pagal kompetenciją nagrinėja arba perduoda kitoms institucijoms nagrinėti pranešimus ar pateiktą informaciją apie pažeidimus.
3.3. Konfidencialumas – Administracijos veiklos principas, kuriuo užtikrinama, kad informaciją apie pažeidimą pateikusio asmens duomenys ir kita jį tiesiogiai ar netiesiogiai identifikuoti leidžianti informacija tvarkomi tik tarnybos ar darbo funkcijų atlikimo tikslais ir kad ši informacija neatskleidžiama tretiesiems asmenims, išskyrus Pranešėjų apsaugos įstatyme nustatytus atvejus.
3.4. Kompetentingas subjektas – Trakų rajono savivaldybės administracijos Teisės, personalo administravimo ir viešųjų pirkimų skyrius, užtikrinantis vidinio pranešimo kanalo administravimą, juo gautos informacijos apie pažeidimus registravimą, tikrinimą, nagrinėjimą, taip pat asmens, pateikusio informaciją apie pažeidimus, konfidencialumą bei atliekantis kitas funkcijas, numatytas Pranešėjų apsaugos įstatyme ir Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2018 m. lapkričio 14 d. nutarime Nr. 1133 „Dėl Lietuvos Respublikos pranešėjų apsaugos įstatymo įgyvendinimo“.
3.5. Pažeidimas – Administracijoje galbūt rengiama, daroma ar padaryta nusikalstama veika, administracinis nusižengimas, tarnybinis nusižengimas ar darbo pareigų pažeidimas, taip pat šiurkštus privalomų profesinės etikos normų pažeidimas ar kitas grėsmę viešajam interesui keliantis arba jį pažeidžiantis teisės pažeidimas, apie kuriuos pranešėjas sužino iš savo turimų ar turėtų tarnybos, darbo santykių arba sutartinių santykių su šia įstaiga.
3.6. Pranešėjas – asmuo, kurį su Administracija sieja ar siejo tarnybos, darbo ar sutartiniai santykiai (konsultavimo, rangos, stažuotės, praktikos, savanorystės ir pan.) ir kuris pateikia informaciją apie pažeidimus Administracijoje.
4. Kitos šiame Apraše vartojamos sąvokos suprantamos taip, kaip jos apibrėžtos Pranešėjų apsaugos įstatyme, Lietuvos Respublikos korupcijos prevencijos įstatyme ir Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2018 m. lapkričio 14 d. nutarime Nr. 1133 „Dėl Lietuvos Respublikos pranešėjų apsaugos įstatymo įgyvendinimo“.
II SKYRIUS
INFORMACIJOS APIE PAŽEIDIMUS TEIKIMO VIDINIU PRANEŠIMŲ KANALU PASKIRTIS IR TIKSLAI
5. Informacijos apie pažeidimus teikimo vidiniu pranešimų kanalu paskirtis – sudaryti tinkamas sąlygas asmenims, kuriuos su Administracija sieja ar siejo tarnybos, darbo ar sutartiniai santykiai (konsultavimo, rangos, stažuotės, praktikos, savanorystės ir pan.), saugiai pateikti informaciją apie pažeidimus Administracijoje, o taip pat savalaikiai ją ištirti, patraukti atsakomybėn kaltus asmenis ir užkirsti kelią nustatyto pažeidimo pasikartojimui ateityje.
6. Informacija apie pažeidimus Administracijoje teikiama siekiant apsaugoti viešąjį interesą. Informacijos pateikimas siekiant apginti išskirtinai Administracijos valstybės tarnautojų ir darbuotojų, dirbančių pagal darbo sutartis, asmeninius interesus nelaikomas pranešimu.
III SKYRIUS
INFORMACIJOS APIE PAŽEIDIMĄ TEIKIMAS
8. Pranešėjas informaciją apie pažeidimus Administracijoje gali pateikti vienu iš šių būdų:
8.1. užpildydamas Nutarimu nustatytos elektroninės formos vidinį pranešimą apie pažeidimą/-us Administracijos interneto svetainės www.trakai.lt skiltyje „Vidinis pranešimų apie pažeidimus kanalas“.
8.2. atsiųsdamas pranešimą Administracijai šio Aprašo 8.3. papunktyje nurodytu adresu, paštu. Siunčiant pranešimą paštu turi būti nurodoma žyma „KOMPETENTINGAM SUBJEKTUI ASMENIŠKAI“;
8.3. tiesiogiai kreipdamasis į Kompetentingą subjektą (Trakų rajono savivaldybės administracija, Vytauto g. 33, 21106 Trakai, Teisės, personalo administravimo ir viešųjų pirkimų skyrius, Teisės, personalo administravimo ir viešųjų pirkimų skyriaus vedėjas, tel. (8 528) 58 314, el. paštas – dokumentai@trakai.lt, Administracijos darbo valandomis.
9. Jeigu apie pažeidimą Administracijoje praneša asmuo, kuriam gali būti taikomos Pranešėjų apsaugos įstatymo nuostatos, jis informaciją pateikia užpildydamas Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2018 m. lapkričio 14 d. nutarimu Nr. 1133 „Dėl Lietuvos Respublikos pranešėjų apsaugos įstatymo įgyvendinimo“ patvirtinto Vidinių informacijos apie pažeidimus teikimo kanalų įdiegimo ir jų funkcionavimo užtikrinimo tvarkos aprašo priedą „Pranešimas apie pažeidimą“ arba pateikdamas laisvos formos pranešimą, kuriame turi būti nurodyta:
9.3. asmens, pranešančio apie pažeidimą Administracijoje, vardas, pavardė, asmens kodas, darbovietė, kontaktiniai duomenys korespondencijai gauti ir kiti duomenys ryšiui palaikyti;
9.4. jei įmanoma, pateikiami bet kokie turimi dokumentai, duomenys ar informacija, atskleidžianti galimo pažeidimo požymius;
9.5. ar apie šį pažeidimą asmuo jau pranešė; jei pranešė, kam buvo pranešta ir ar buvo gautas atsakymas;
10. Pranešėjas, teikiantis informaciją apie pažeidimą, neprivalo būti visiškai įsitikinęs apie pranešamų faktų tikrumą, jam nekyla pareiga vertinti, ar pažeidimas, apie kurį praneša, atitinka nusikalstamų veikų ar kitų teisės pažeidimų, kaip jie apibrėžti Pranešėjų apsaugos įstatyme ir kituose teisės aktuose, požymius.
11. Pranešėjui neatsiranda jokia sutartinė ar deliktinė atsakomybė, taip pat atsakomybė dėl garbės ir orumo įžeidimo, dėl šmeižto, jeigu, šio Aprašo nustatyta tvarka teikdamas informaciją apie pažeidimą Administracijoje, jis pagrįstai manė, kad teikia teisingą informaciją. Pranešėjas už žalą, atsiradusią dėl informacijos apie pažeidimą pateikimo, atsako tik tokiu atveju, jei įrodoma, kad pranešėjas negalėjo pagrįstai manyti, kad jo teikiama informacija yra teisinga.
IV SKYRIUS
INFORMACIJOS APIE PAŽEIDIMĄ PRIĖMIMAS IR REGISTRAVIMAS
12. Kompetentingas subjektas priima informaciją apie pažeidimą ir teikia ją registruoti Administracijos elektroninėje dokumentų valdymo sistemoje (toliau – DVS) Administracijos Dokumentų valdymo skyriui.
13. Paštu gautus pranešimus su nurodyta žyma „KOMPETENTINGAM SUBJEKTUI ASMENIŠKAI“ Administracijos Dokumentų valdymo skyrius nedelsdamas perduoda Kompetentingam subjektui, kuris peržiūrėjęs informaciją apie pažeidimą ir pateikęs ją registracijai DVS Dokumentų valdymo skyriui, inicijuoja sprendimo dėl šios informacijos tikrinimo priėmimą..
14. Elektronine forma gautą informaciją apie pažeidimą atspausdina Kompetentingas subjektas ir teikia ją registruoti DVS Dokumentų valdymo skyriui.
15. Informacija apie pažeidimą, gauta Administracijoje kitu elektroninio pašto adresu, nei nurodyta Aprašo 8.1 papunktyje, neregistruojama ir nedelsiant persiunčiama Kompetentingam subjektui. Šiame punkte nustatyta tvarka gauta ir/ar persiųsta elektroniniu paštu informacija apie pažeidimą Administracijos valstybės tarnautojų ir darbuotojų, dirbančių pagal darbo sutartis, turi būti ištrinta nedelsiant.
V SKYRIUS
INFORMACIJOS APIE PAŽEIDIMĄ TIKRINIMO ATLIKIMAS
16. Kompetentingas subjektas, vidiniu pranešimo kanalu gavęs informaciją apie pažeidimą Administracijoje, nedelsdamas imasi ją tikrinti.
17. Sprendimą pradėti informacijos apie pažeidimą tikrinimą priima Administracijos direktorius ir užrašydamas rezoliuciją paveda Kompetentingam subjektui organizuoti informacijos tikrinimą.
18. Kompetentingas subjektas gali atlikti informacijos apie pažeidimą tikrinimą pats arba teikti Administracijos direktoriui prašymą dėl komisijos sudarymo ir siūlymus dėl jos sudėties.
19. Esant būtinumui, informacijai apie pažeidimą patikrinti Administracijos direktorius, užrašydamas rezoliuciją, sudaro komisiją iš ne mažiau kaip 3 narių, iš kurių vienas turi būti Kompetentingas subjektas.
20. Kompetentingas subjektas, atlikdamas informacijos apie pažeidimą tikrinimą, turi teisę:
20.1. gauti reikalingą informaciją ir duomenis iš jam nepavaldžių Administracijos valstybės tarnautojų, darbuotojų, dirbančių pagal darbo sutartis, struktūrinių padalinių;
20.2. apklausti su tikrinama informacija susijusius Administracijos valstybės tarnautojus, darbuotojus, dirbančius pagal darbo sutartis, ir kitus asmenis;
20.3. nurodyti Administracijos valstybės tarnautojams, darbuotojams, dirbantiems pagal darbo sutartis, terminą, per kurį jie turi pateikti paaiškinimus;
20.5. teisės aktų nustatyta tvarka susipažinti su dokumentais, susijusiais su tikrinama informacija, ir gauti jų kopijas;
21. Administracijos direktoriaus sprendimu informacijos apie pažeidimą tikrinimas neatliekamas, o pradėtas tikrinimas turi būti nutrauktas, jeigu:
21.1. dėl gautos informacijos jau buvo atliktas informacijos apie pažeidimą tikrinimas, tarnybinio nusižengimo ar darbo pareigų pažeidimo tyrimas ir priimtas sprendimas, o gautoje informacijoje nėra jokių naujų reikšmingų aplinkybių, kurios nebuvo tirtos, ar įtikinamų argumentų, jog priimtas sprendimas yra neteisingas;
22. Informacijos apie pažeidimą tikrinimas baigiamas Kompetentingam subjektui surašius informacijos apie pažeidimą Administracijoje patikrinimo išvadą (toliau – Informacijos patikrinimo išvada), kurią tvirtina Administracijos direktorius ir kuris priima sprendimą dėl tarnybinio nusižengimo ar darbo pareigų pažeidimo tyrimo būtinumo.
23. Informacijos apie pažeidimą tikrinimas turi būti atliktas ne vėliau kaip per 20 darbo dienų nuo pranešimo apie pažeidimą gavimo dienos. Atsižvelgiant į pranešime apie pažeidimą nurodytų aplinkybių sudėtingumą, patikrinimo mastą, paaiškėjusias naujas aplinkybes, šis 20 darbo dienų terminas, Administracijos direktoriaus sprendimu, gali būti pratęstas ne ilgiau kaip 10 darbo dienų.
VI SKYRIUS
PRANEŠIMŲ APIE PAŽEIDIMUS NAGRINĖJIMAS IR SPRENDIMŲ PRIĖMIMAS
24. Kompetentingas subjektas, peržiūrėdamas gautą informaciją apie pažeidimą turi įvertinti, ar informacija atitinka pranešimo turinio reikalavimus ir yra teikiama dėl pažeidimų vieno iš žemiau esančių kriterijų:
24.3. kliudymo arba neteisėto poveikio teisėsaugos institucijų atliekamiems tyrimams ar teismams vykdant teisingumą;
25. Kompetentingas subjektas vidiniu pranešimo kanalu informaciją apie pažeidimus pateikusį asmenį nedelsdamas informuoja apie informacijos gavimo faktą, jei asmuo išreiškia valią būti informuotu.
26. Dėl vidiniu pranešimo kanalu asmens pateiktos informacijos apie pažeidimus Kompetentingas subjektas priima viena iš šių sprendimų:
26.2. nenagrinėti gautos informacijos apie pažeidimą, jeigu:
26.2.1. įvertinus nustatoma, kad pateikta informacija apie pažeidimą neatitinka Pranešėjų apsaugos įstatymo nuostatų;
26.3. Jei gauta informacija apie pažeidimą leidžia pagrįstai manyti, kad:
26.3.1. yra rengiama, daroma ar padaryta nusikalstama veika, administracinis nusižengimas arba kitas pažeidimas, kuris nesusijęs su Administracijos valstybės tarnautojais ir darbuotojais, dirbančiais pagal darbo sutartis, Kompetentingas subjektas, nedelsdamas, bet ne vėliau kaip per dvi darbo dienas nuo informacijos gavimo dienos, persiunčia (išskyrus šio tvarkos aprašo 26.3.2 papunktyje nustatytą atvejį) gautą informaciją apie galimus pažeidimus įgaliotai tirti institucijai ir (arba) Kompetentingai institucijai, be asmens, pateikusio informaciją apie pažeidimą, sutikimo ir apie tai informuoja šį asmenį;
26.3.2. yra rengiama, daroma ar padaryta korupcinio pobūdžio nusikalstama veika ar korupcinio pobūdžio teisės pažeidimas, Kompetentingas subjektas, nedelsdamas apie tai informuoja Administracijos direktorių, kuris, atsižvelgdamas į rengiamos, daromos ar padarytos veikos pobūdį ir pavojingumo laipsnį, priima sprendimą perduoti informaciją Kompetentingai institucijai ar paveda tirti Kompetentingam subjektui;
26.3.3. asmuo, pagal Pranešėjų apsaugos įstatymo nuostatas, gali būti pripažintas pranešėju, Kompetentingas subjektas nedelsdamas informuoja Kompetentingą instituciją;
27. Kompetentingas subjektas per penkias darbo dienas po informacijos apie pažeidimą gavimo raštu informuoja pranešėją apie priimtą sprendimą dėl informacijos nagrinėjimo. Sprendimas nenagrinėti informacijos apie pažeidimą turi būti motyvuotas.
28. Kompetentingas subjektas, baigęs nagrinėti informaciją apie pažeidimą, nedelsdamas raštu informuoja pranešėją apie priimtą sprendimą, nagrinėjimo rezultatus ir veiksmus, kurių buvo imtasi ar planuojama imtis, taip pat nurodo priimto sprendimo apskundimo tvarką.
29. Nustačius pažeidimo padarymo faktą, Kompetentingas subjektas informuoja pranešėją apie tolimesnę informacijos apie pažeidimą nagrinėjimo eigą, taip pat apie atsakomybę, taikytą pažeidimą padariusiems asmenims. Atsakymas teikiamas tokiu būdu, kokiu buvo pateiktas pranešimas, išskyrus atvejį, kai pranešime nurodyta, kad atsakymas turėtų būti siunčiamas kitu būdu, arba tokiu būdu, kokiu pagal pranešėjo pateiktus kontaktinius duomenis įmanoma pateikti atsakymą.
30. Jei informaciją apie pažeidimą pateikęs asmuo negavo atsakymo arba Administracijoje nebuvo imtasi veiksmų reaguojant į pateiktą informaciją, jis, vadovaudamasis Pranešėjų apsaugos įstatymo 4 straipsnio 3 dalies 4 punktu, turi teisę tiesiogiai kreiptis į Kompetentingą instituciją ir jai pateikti pranešimą apie pažeidimą.
VII SKYRIUS
KONFIDENCIALUMO UŽTIKRINIMO IR PRANEŠĖJŲ APSAUGOS PRIEMONĖS
31. Informaciją apie pažeidimus pateikusių asmenų konfidencialumas užtikrinamas informacijos apie pažeidimus tyrimo, tarnybinio nusižengimo, darbo pareigų tyrimo procedūrų ar administracinio arba baudžiamojo proceso metu tiek, kiek tai yra objektyviai įmanoma atsižvelgiant į pateiktus duomenis ir jų ryšį su pranešėju. Informacija apie pranešėjus minėtuose tyrimuose nedalyvaujantiems asmenims negali būti teikiama.
32. Informaciją apie pažeidimus pateikusių asmenų konfidencialumas užtikrinamas nepaisant gautos informacijos apie pažeidimą tyrimo rezultatų.
33. Kompetentingas subjektas užtikrina, kad gauta informacija apie pažeidimą ir su tuo susiję duomenys būtų laikomi saugiai ir su jais galėtų susipažinti tik tokią teisę turintys informaciją apie pažeidimą nagrinėjantys asmenys.
34. Jeigu Kompetentinga institucija nepripažino asmens, pateikusio informaciją apie pažeidimą, pranešėju ir informaciją apie pažeidimą persiuntė Administracijai, konfidencialumą užtikrina Kompetentingas subjektas.
35. Kompetentingas subjektas konfidencialumo gali neužtikrinti, kai to raštu prašo informaciją apie pažeidimą pateikęs asmuo arba jei jo pateikta informacija yra žinomai melaginga.
36. Asmens, pateikusio informaciją apie pažeidimą, duomenų ir kitos informacijos pateikimas ikiteisminio tyrimo ar kitoms pažeidimus tiriančioms kompetentingoms institucijoms, neatskleidžiant šių duomenų Administracijoje, nelaikomas konfidencialumo pažeidimu.
37. Pranešėjas, dėl jam galimo ar daromo neigiamo poveikio, susijusio su informacijos apie pažeidimą pateikimo faktu, gali konsultuotis su Kompetentingu subjektu dėl savo teisių gynimo būdų ar priemonių, taip pat, vadovaudamasis Pranešėjų apsaugos įstatymo 11 straipsnio 2 dalimi, gali pranešimu tiesiogiai kreiptis į Kompetentingą instituciją dėl jo pripažinimo pranešėju.
38. Jei informaciją apie pažeidimą pateikęs asmuo pripažįstamas pranešėju pagal Pranešėjų apsaugos įstatymo nuostatas, nagrinėjant jo pateiktą informaciją, be šio Aprašo nuostatų Administracijos valstybės tarnautojams ir darbuotojams, dirbantiems pagal darbo sutartis, yra taikomos Pranešėjų apsaugos įstatymo 10 straipsnio nuostatos, susijusios su draudimu daryti neigiamą poveikį informaciją apie pažeidimą pateikusiam asmeniui ir jo šeimos nariams tiek darbo metu, tiek po jo.
39. Administracijos valstybės tarnautojai ir darbuotojai, dirbantys pagal darbo sutartis, kurie pagal atliekamas funkcijas turi prieigą prie pranešėjo pateiktų duomenų arba gali sužinoti pranešėjo duomenis, yra supažindinami su atsakomybe už Pranešėjų apsaugos įstatyme ir (ar) kituose teisės aktuose nustatytų pranešėjų apsaugos reikalavimų pažeidimą. Šiame punkte nurodyti asmenys privalo pasirašyti konfidencialumo pasižadėjimą ir įsipareigoti neatskleisti informacijos ar duomenų trečiosioms šalims.
VIII SKYRIUS
BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS
41. Pranešimų apie pažeidimus nagrinėjimo eigą Administracijoje kontroliuoja Kompetentingas subjektas arba kitas Administracijos direktoriaus paskirtas darbuotojas, jeigu, vadovaujantis šio Aprašo 26.3.4 papunkčiu, gautas pranešimas buvo perduotas nagrinėti kitam Administracijos valstybės tarnautojui ar darbuotojui, dirbančiam pagal darbo sutartį.
42. Administracijoje gautos informacijos apie pažeidimą ir jos tikrinimo dokumentų ir keičiamųjų laikmenų saugojimo terminas 5 metai. Suėjus nustatytam terminui priimamas sprendimas dėl minėtų dokumentų ir informacijos, esančios keičiamosiose laikmenose, sunaikinimo Lietuvos Respublikos dokumentų ir archyvų įstatymo nustatyta tvarka.
43. Kompetentingas subjektas kartą per metus apibendrina informacijos apie pažeidimus Administracijoje gavimo ir tikrinimo duomenis ir interneto svetainėje skelbia statistinius duomenis apie atvejų, kai buvo pateikta informacija apie pažeidimus, skaičių, jų vertinimo rezultatus, apibendrintą informaciją apie pažeidimus, kurie buvo atskleisti remiantis pranešėjų pateikta informacija apie pažeidimus Administracijoje pagal šį Aprašą.
44. Aprašas tvirtinamas Administracijos direktoriaus įsakymu, kuris įsigalioja kitą dieną nuo jo patvirtinimo dienos ir yra privalomas Administracijos valstybės tarnautojams ir darbuotojams, dirbantiems pagal darbo sutartis.