LIETUVOS RESPUBLIKOS SUSISIEKIMO MINISTRAS

 

ĮSAKYMAS

DĖL PROJEKTO „RAIL BALTICA“ GELEŽINKELIŲ INFRASTRUKTŪROS PANEVĖŽIO GELEŽINKELIO MAZGE  SUSISIEKIMO KOMUNIKACIJŲ INŽINERINĖS INFRASTRUKTŪROS VYSTYMO PLANO PLANAVIMO DARBŲ PROGRAMOS IR PROJEKTO „RAIL BALTICA“ GELEŽINKELIO LINIJOS KAUNAS–LIETUVOS IR LATVIJOS VALSTYBIŲ SIENA INŽINERINIŲ SISTEMŲ IR REGIONINIŲ STOČIŲ SUSISIEKIMO KOMUNIKACIJŲ INŽINERINĖS INFRASTRUKTŪROS VYSTYMO PLANO PLANAVIMO DARBŲ PROGRAMOS PATVIRTINIMO

 

2021 m. liepos 2 d. Nr. 3-338  

Vilnius

 

 

Vadovaudamasis Lietuvos Respublikos teritorijų planavimo įstatymo 30 straipsnio 4 dalimi, Susisiekimo komunikacijų inžinerinės infrastruktūros vystymo planų rengimo taisyklių, patvirtintų Lietuvos Respublikos susisiekimo ministro ir Lietuvos Respublikos aplinkos ministro 2006 m. lapkričio 24 d. įsakymu Nr. 3-453/D1-549 „Dėl Susisiekimo komunikacijų inžinerinės infrastruktūros vystymo planų rengimo taisyklių patvirtinimo“, 13 punktu ir atsižvelgdamas į Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2021 m. birželio 9 d. nutarimą Nr. 428 „Dėl projekto „Rail Baltica“ geležinkelių infrastruktūros Panevėžio geležinkelio mazge susisiekimo komunikacijų inžinerinės infrastruktūros vystymo plano rengimo pradžios ir planavimo tikslų nustatymo“ ir Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2021 m. birželio 9 d. nutarimą Nr. 429 „Dėl projekto „Rail Baltica“ geležinkelio linijos Kaunas–Lietuvos ir Latvijos valstybių siena inžinerinių sistemų ir regioninių stočių susisiekimo komunikacijų inžinerinės infrastruktūros vystymo plano rengimo pradžios ir planavimo tikslų nustatymo“,

t v i r t i n u pridedamas:

1.            Projekto „Rail Baltica“ geležinkelių infrastruktūros Panevėžio geležinkelio mazge susisiekimo komunikacijų inžinerinės infrastruktūros vystymo plano planavimo darbų programą;

2.            Projekto „Rail Baltica“ geležinkelio linijos Kaunas–Lietuvos ir Latvijos valstybių siena inžinerinių sistemų ir regioninių stočių susisiekimo komunikacijų inžinerinės infrastruktūros vystymo plano planavimo darbų programą.

 

 

 

Energetikos ministras, pavaduojantis

susisiekimo ministrą                                                                                        Dainius Kreivys

 

 

PATVIRTINTA

Lietuvos Respublikos susisiekimo ministro

2021 m. liepos 2 d. įsakymu Nr. 3-338

 

PROJEKTO „RAIL BALTICA“ GELEŽINKELIŲ INFRASTRUKTŪROS PANEVĖŽIO

GELEŽINKELIO MAZGE SUSISIEKIMO KOMUNIKACIJŲ INŽINERINĖS

INFRASTRUKTŪROS VYSTYMO PLANO PLANAVIMO DARBŲ PROGRAMA

 

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Projekto „Rail Baltica“ geležinkelių infrastruktūros Panevėžio geležinkelio mazge susisiekimo komunikacijų inžinerinės infrastruktūros vystymo plano planavimo darbų programa (toliau – Programa) reglamentuoja rengiamo teritorijų planavimo dokumento – Projekto „Rail Baltica“ geležinkelių infrastruktūros Panevėžio geležinkelio mazge susisiekimo komunikacijų inžinerinės infrastruktūros vystymo plano (toliau – Infrastruktūros vystymo planas) planavimo tikslus ir uždavinius, rengimo užduotį ir reikalavimus.

2. Projektas „Rail Baltica“ Lietuvos Respublikos Seimo 2011 m. spalio 11 d. nutarimu Nr. XI-1612 „Dėl projekto „Rail Baltica“ pripažinimo ypatingos valstybinės svarbos projektu“ yra pripažintas ypatingos valstybinės svarbos projektu.

3. Planavimo organizatorius – Lietuvos Respublikos susisiekimo ministerija.

4. Infrastruktūros vystymo planas rengiamas valstybės lygmeniu.

5. Infrastruktūros vystymo planas yra valstybei svarbaus projekto teritorijų planavimo dokumentas, kuriam, vadovaujantis Teritorijų planavimo įstatymo 23 straipsnio 1 dalimi, yra taikoma valstybės lygmens teritorijų planavimo dokumentų rengimo, viešinimo, derinimo, tikrinimo ir tvirtinimo tvarka.

6. Planuojama teritorija – Panevėžio miesto savivaldybės ir Panevėžio rajono savivaldybės teritorija.

7. Infrastruktūros vystymo plano rengėjas – fizinis asmuo, juridinis asmuo ar jo padalinys, kita organizacija ar jos padalinys, Teritorijų planavimo įstatymo ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka turintys teisę Europos Sąjungoje (toliau – ES) rengti specialiojo teritorijų planavimo dokumentus.

8. Programoje vartojamos sąvokos atitinka Programos 23 punkte nurodytuose teisės aktuose vartojamas sąvokas.

9. Infrastruktūros vystymo plano rengimą numatoma finansuoti Europos infrastruktūros tinklų priemonės (toliau – EITP), kitų ES fondų, Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto lėšomis.

10. Patvirtintas Infrastruktūros vystymo planas galioja neterminuotai arba tol, kol parengiami ir patvirtinami jį keičiantys to paties lygmens teritorijų planavimo dokumentai.

 

II SKYRIUS

PLANAVIMO TIKSLAI IR UŽDAVINIAI

 

11. Planavimo tikslai:

11.1. parinkti optimalią projekto „Rail Baltica“ geležinkelių infrastruktūros plėtros Panevėžio geležinkelio mazge alternatyvą;

11.2. numatyti susisiekimo komunikacijų inžinerinės infrastruktūros plėtrai reikalingas teritorijas ir sudaryti sąlygas šios infrastruktūros darniai plėtrai.

12. Planavimo uždaviniai:

12.1. Atlikti planuojamos teritorijos inžinerinius geologinius, geotechninius, topografinius, archeologinius ir kt. tyrimus, būtinus inžinerinių ir kt. sąlygų tinkamumui įvertinti ir planuojamų susisiekimo komunikacijų infrastruktūros objektų sprendiniams parengti.

12.2. Vadovaujantis darnios plėtros principais, parengti planuojamos teritorijos plėtros koncepciją su ne mažiau kaip trimis 1435 mm ir 1520 mm pločio vėžės geležinkelių infrastruktūros bei kitų su ja susijusių susisiekimo komunikacijų inžinerinės infrastruktūros objektų (geležinkelio kelių, pastatų, statinių ir įrenginių, automobilių kelių, automobilių stovėjimo aikštelių, pėsčiųjų ir dviračių takų, inžinerinių tinklų, kt.) statybos sprendinių alternatyvomis, užtikrinti keleivinės geležinkelio stoties pasiekiamumą įvairių rūšių transporto priemonėmis, prioritetą teikiant ekologiškam viešajam keleiviniam transportui, ir Panevėžio geležinkelio mazge numatyti:

12.2.1. naujo 1435 mm pločio vėžės keleivinių traukinių geležinkelio jungiamojo kelio ir prie naujos 1435 mm pločio vėžės numatomos keleivinės geležinkelio stoties statybą Panevėžio miesto savivaldybės teritorijoje;

12.2.2. esamo 1520 mm pločio vėžės geležinkelio ruožo Gustonys–„Rail Baltica“ keleivinė stotis–Panevėžys bei prie esamos 1520 mm pločio vėžės esančios Panevėžio geležinkelio stoties rekonstravimą pagal projekto „Rail Baltica“ poreikius (traukinių pralaidumo, greičio ir eismo saugumo didinimas, kt.);

12.2.3. naujos kartos geležinkelių riedmenų transporto infrastruktūros (vienbėgio (angl. monorail), kt.), skirtos „Rail Baltica“ Panevėžio keleivinei stočiai sujungti su Panevėžio miesto centrinėmis teritorijomis, statybą;

12.2.4. geležinkelių sistemos elektrifikavimo (energijos posistemio, apimančio kontaktinį tinklą, traukos pastotes, jų prijungimą prie elektros perdavimo tinklo bei šio posistemio priežiūrai būtinų automobilių kelių) plėtros sprendinius;

12.2.5. geležinkelių transporto eismo kontrolės, valdymo ir signalizacijos posistemių bei šių posistemių priežiūrai būtinų automobilių kelių plėtros sprendinius;

12.2.6. 5G ryšio prie „Rail Baltica“ infrastruktūros plėtros sprendinius, tinkamus ryšio operatorių tinklams įrengti.

12.3. Rengiamos projekto „Rail Baltica“ plėtros koncepcijos alternatyvos Panevėžio geležinkelio mazge, turi būti formuojamos atsižvelgiant į projekto „Rail Baltica“ Kaunas–Lietuvos ir Latvijos valstybių siena geležinkelio linijos ir jos infrastruktūros objektų inžinerinės infrastruktūros vystymo planų, statybos techninių projektų ir koncepcinių projektų sprendinius, taip pat elektrifikacijos bei geležinkelių transporto eismo kontrolės, valdymo ir signalizacijos posistemių plėtros strateginius dokumentus, galimybių studijas bei techninius projektus.

12.4. Siekiant parinkti optimalią projekto „Rail Baltica“ plėtros alternatyvą Panevėžio geležinkelio mazge, atlikti plėtros koncepcijos alternatyvų palyginimą bei strateginį pasekmių aplinkai vertinimą, naudojant daugiakriterės analizės bei kaštų ir naudos analizės metodus.

12.5. Atlikti plėtros koncepcijos alternatyvų ir jų palyginimo nepriklausomą profesinį vertinimą.

12.6. Atlikti plėtros koncepcijos alternatyvų strateginio pasekmių aplinkai vertinimo procedūras.

12.7. Nustatyti optimalią projekto „Rail Baltica“ plėtros alternatyvą Panevėžio geležinkelio mazge.

12.8. Parengti optimalios projekto „Rail Baltica“ plėtros alternatyvos Panevėžio geležinkelio mazge konkrečiuosius sprendinius ir pagal juos suformuoti žemės sklypus bei servitutus.

12.9. Suplanuoti būtinos inžinerinės infrastruktūros (elektros energijos skirstymo ir gamtinių dujų skirstymo, elektros perdavimo tinklų, dujų perdavimo tinklų, šilumos tiekimo, vandens ir nuotekų šalinimo tinklų, ryšių, kt. inžinerinių tinklų) rekonstrukcijos ir statybos sprendinius, nustatyti jų apsaugos zonas, servitutus ir suformuoti žemės sklypus.

12.10. Nustatyti sprendiniams įgyvendinti būtinas teritorijas, kurių žemės paėmimo visuomenės poreikiams procedūros bus atliekamos.

12.11. Nustatyti planuojamos teritorijos naudojimo, tvarkymo ir apsaugos priemones bei kitus reikalavimus.

12.12. Nurodyti specialiąsias žemės naudojimo sąlygas vadovaujantis Lietuvos Respublikos specialiųjų žemės naudojimo sąlygų įstatymu.

12.13. Parengti valstybinės reikšmės miškų plotų schemų tikslinimo procedūroms reikalingus dokumentus ir organizuoti schemų tikslinimo procedūras.

 

III SKYRIUS

INFRASTRUKTŪROS VYSTYMO PLANO RENGIMO UŽDUOTIS

 

13. Infrastruktūros vystymo plano planavimo procesą sudaro parengiamasis, rengimo ir baigiamasis etapai.

14. Parengiamojo etapo metu:

14.1. pagal nustatytus planavimo tikslus nustatoma planuojama teritorija, parengiama ir patvirtinama Programa;

14.2. viešai paskelbiami priimti sprendimai dėl teritorijų planavimo dokumentų rengimo pradžios, planavimo tikslų ir viešai paskelbiama Programa;

14.3. planavimo organizatorius ar jo įgaliotas asmuo Lietuvos Respublikos Vyriausybės įgaliotos institucijos nustatyta tvarka raštu kreipiasi į Susisiekimo komunikacijų inžinerinės infrastruktūros vystymo planų rengimo taisyklėse, patvirtintose Lietuvos Respublikos susisiekimo ministro ir Lietuvos Respublikos aplinkos ministro 2006 m. lapkričio 24 d. įsakymu Nr. 3-453/D1-549 „Dėl Susisiekimo komunikacijų inžinerinės infrastruktūros vystymo planų rengimo taisyklių patvirtinimo“ (toliau – Taisyklės), nurodytas institucijas, kad šios pateiktų planavimo sąlygas;

14.4. parengiamas ir suderinamas projekto įgyvendinimo ir rizikų valdymo planas bei detalus kalendorinis paslaugų teikimo grafikas (GANTT diagrama);

14.5. parengiama internetinė erdvė (Web GIS), skirta Infrastruktūros vystymo plano alternatyvų sprendiniams bei dokumentacijai papildomai viešinti.

15. Rengimo etapo metu atliekamas:

15.1. esamos būklės įvertinimas, kurio metu atsižvelgiant į planavimo tikslus ir uždavinius atliekamas planuojamoje teritorijoje esančių susisiekimo infrastruktūros objektų plėtros galimybių vertinimas, esamų tendencijų ir problemų nustatymas, parengiamas aiškinamasis raštas ir susisiekimo komunikacijų inžinerinės infrastruktūros esamos būklės brėžinys, kuriame pateikiama informacija apie privačių ir valstybinių žemės ir miško žemės sklypų ribas, pažymimos esamos teritorijos ir statiniai, esamos susisiekimo komunikacijos ir jų apsaugos zonos, saugomos teritorijos, gamtos ir kultūros paveldo objektų teritorijos ir kt. teritorijos;

15.2. bendrųjų sprendinių formavimas, kurio metu pagal teisės aktuose ir (ar) esamuose bei planuojamuose (įvertinant perspektyvą) teritorijų planavimo dokumentuose ir planavimo sąlygose nustatytus reikalavimus turi būti įvykdyti Programos 12.1–12.7 papunkčiuose nustatyti uždaviniai ir parengtos ne mažiau kaip trys projekto „Rail Baltica“ plėtros alternatyvos Panevėžio geležinkelio mazge;

15.3. sprendinių konkretizavimas, kurio metu turi būti įvykdyti Programos 12.8–12.13 papunkčiuose nustatyti uždaviniai, parengti „Rail Baltica“ plėtros alternatyvos Panevėžio geležinkelio mazge (geležinkelio kelių, kelynų, automobilių kelių ir gatvių, kt.) sprendiniai, nustatyta konkreti nužymėta koordinatėmis (koordinačių sistemoje LKS-94) teritorija, kurioje įgyvendinant sprendinius bus atlikta žemės paėmimo visuomenės poreikiams procedūra.

16. Baigiamąjį etapą sudaro šios stadijos:

16.1. Infrastruktūros vystymo plano sprendinių viešinimas;

16.2. Infrastruktūros vystymo plano derinimas su planavimo sąlygas išdavusiomis institucijomis;

16.3. Infrastruktūros vystymo plano tikrinimas Valstybinėje teritorijų planavimo ir statybos inspekcijoje prie Aplinkos ministerijos;

16.4. Infrastruktūros vystymo plano tvirtinimas, registravimas ir paskelbimas Lietuvos Respublikos teritorijų planavimo dokumentų registre.

 

IV SKYRIUS

INFRASTRUKTŪROS VYSTYMO PLANO RENGIMO REIKALAVIMAI

 

17. Infrastruktūros vystymo plano rengėjas teikia visas Infrastruktūros vystymo plano planavimo ir su tuo susijusių dokumentų rengimo, derinimo, viešinimo, informavimo ir kt. paslaugas, rengia dokumentų projektus žemės paėmimo visuomenės poreikiams procedūroms inicijuoti.

18. Visuose rengiamuose Infrastruktūros vystymo plano ir poveikio aplinkai vertinimo dokumentuose, ataskaitose, pristatymuose ir pan. turi būti naudojamas informavimo apie EITP finansinę pagalbą logotipas pagal reikalavimus, nustatytus EITP viešinimo gairėse (https://ec.europa.eu/inea/connecting-europe-facility/cef-energy/beneficiaries-info-point/publicity-guidelines-logos), ir projekto „Rail Baltica“ logotipas pagal reikalavimus, nustatytus projekto „Rail Baltica“ logotipo naudojimo gairėse (http://www.railbaltica.org).

19. Infrastruktūros vystymo plano rengėjas privalo vykdyti planavimo sąlygose nurodytas sąlygas ir reikalavimus.

20. Rengiamo Infrastruktūros vystymo plano sprendinius sudaro:

20.1. tekstinė dalis – aiškinamasis raštas;

20.2. grafinė dalis – brėžiniai (pateikiama ortofotografinio žemėlapio su georeferencinio pagrindo informacija ir nekilnojamojo turto kadastro žemėlapio (M 1:5000) informacija bei skaitmeninio topografinio plano informacija (urbanizuotų teritorijų sprendinių brėžiniai rengiami naudojant mastelį M 1:2000, neurbanizuotų teritorijų – mastelį M 1:5000).

21. Infrastruktūros vystymo plano rengėjas privalo pateikti 3 (tris) Infrastruktūros vystymo plano egzempliorius skaitmeninėse laikmenose ir 1 (vieną) popierinėje byloje. Tekstiniai dokumentai teikiami redaguojamais .doc, .pdf ir (ar) .xls formatais, brėžiniai – redaguojamais .dwg, .shp ir .pdf formatais.

22. Infrastruktūros vystymo plano rengėjas privalo užtikrinti, kad projekto medžiaga būtų pateikta pagal Lietuvos Respublikos teritorijų planavimo dokumentų rengimo ir teritorijų planavimo proceso valstybinės priežiūros informacinės sistemos reikalavimus.

23. Infrastruktūros vystymo planas turi būti rengiamas vadovaujantis:

23.1. Teritorijų planavimo įstatymu;

23.2. Lietuvos Respublikos žemės paėmimo visuomenės poreikiams įgyvendinant ypatingos valstybinės svarbos projektus įstatymu;

23.3. Lietuvos Respublikos statybos įstatymu;

23.4. Lietuvos Respublikos geležinkelių transporto kodeksu;

23.5. Lietuvos Respublikos geležinkelių transporto eismo saugos įstatymu;

23.6. Lietuvos Respublikos žemės gelmių įstatymu;

23.7. Lietuvos Respublikos žemės įstatymu;

23.8. Lietuvos Respublikos kelių įstatymu;

23.9. Lietuvos Respublikos saugaus eismo automobilių keliais įstatymu;

23.10. Lietuvos Respublikos miškų įstatymu;

23.11. Lietuvos Respublikos teisėkūros pagrindų įstatymu;

23.12. Specialiųjų žemės naudojimo sąlygų įstatymu;

23.13. Visuomenės informavimo, konsultavimo ir dalyvavimo priimant sprendimus dėl teritorijų planavimo nuostatais, patvirtintais Lietuvos Respublikos Vyriausybės 1996 m. rugsėjo 18 d. nutarimu Nr. 1079 „Dėl Visuomenės informavimo, konsultavimo ir dalyvavimo priimant sprendimus dėl teritorijų planavimo nuostatų patvirtinimo“;

23.14. Penktosios kartos judriojo ryšio (5G) plėtros 20202025 m. gairėmis, patvirtintomis Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2020 m. birželio 3 d. nutarimu Nr. 577 „Dėl Lietuvos Respublikos penktosios kartos judriojo ryšio (5G) plėtros 20202025 m. gairių patvirtinimo“;

23.15. Žemės servitutų nustatymo administraciniu aktu taisyklėmis, patvirtintomis Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2004 m. spalio 14 d. nutarimu Nr. 1289 „Dėl Žemės servitutų nustatymo administraciniu aktu taisyklių patvirtinimo“;

23.16. Planų ir programų strateginio pasekmių aplinkai vertinimo tvarkos aprašu, patvirtintu Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2004 m. rugpjūčio 18 d. nutarimu Nr. 967 „Dėl Planų ir programų strateginio pasekmių aplinkai vertinimo tvarkos aprašo patvirtinimo“;

23.17. Valstybinės reikšmės miškų plotų schemų rengimo tvarkos aprašu, patvirtintu Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2007 m. gruodžio 19 d. nutarimu Nr. 1369 „Dėl Valstybinės reikšmės miškų plotų schemų rengimo tvarkos aprašo patvirtinimo“;

23.18. Taisyklėmis;

23.19. Teritorijų planavimo erdvinių duomenų specifikacija, patvirtinta Lietuvos Respublikos aplinkos ministro 2013 m. gruodžio 31 d. įsakymu Nr. D1-1009 „Dėl Teritorijų planavimo erdvinių duomenų specifikacijos patvirtinimo“;

23.20. Techninio geležinkelių naudojimo nuostatais, patvirtintais Lietuvos Respublikos susisiekimo ministro 1996 m. rugsėjo 20 d. įsakymu Nr. 297 „Dėl Techninio geležinkelių naudojimo nuostatų patvirtinimo“;

23.21. Geležinkelio stočių projektavimo taisyklėmis, patvirtintomis Lietuvos Respublikos susisiekimo ministro ir Lietuvos Respublikos aplinkos ministro 2004 m. gegužės 5 d. įsakymu Nr. 3-25/D1-249 „Dėl Geležinkelio stočių projektavimo taisyklių patvirtinimo“;

23.22. statybos techniniu reglamentu STR 1.04.02:2011 „Inžineriniai geologiniai ir geotechniniai tyrimai“;

23.23. geodezijos ir kartografijos techniniu reglamentu GKTR 2.08.01:2000 „Statybiniai inžineriniai geodeziniai tyrinėjimai“;

23.24. statybos techniniu reglamentu STR 1.01.03:2017 „Statinių klasifikavimas“;

23.25. statybos techniniu reglamentu STR 1.04.04:2017 „Statinio projektavimas, projekto ekspertizė“;

23.26. 2014 m. lapkričio 18 d. Komisijos reglamentu (ES) Nr. 1299/2014 dėl Europos Sąjungos geležinkelių sistemos infrastruktūros posistemio techninės sąveikos specifikacijos;

23.27. LST EN 13803:2017 „Geležinkelio taikmenys. Bėgių kelias. Projektiniai kelio trasos parametrai. 1435 mm ir platesnės vėžės kelias“;

23.28. LST EN 13232 „Geležinkelio taikmenys. Geležinkelio kelias. Iešmai ir bėgių sankryžos“;

23.29. Geležinkelių žemės sankasų projektavimo nurodymais SN 449-72;

23.30. projekto „Rail Batica“ projektavimo gairėmis (angl. Rail Baltica Design Guidelines), aktualia redakcija;

23.31. kelių techniniu reglamentu KTR 1.01:2008 „Automobilių keliai“;

23.32. Automobilių kelių žemės darbų atlikimo ir žemės sankasos įrengimo taisyklėmis ĮT ŽS 17, patvirtintomis Lietuvos automobilių kelių direkcijos prie Susisiekimo ministerijos direktoriaus 2017 m. balandžio 3 d. įsakymu Nr. V-111 „Dėl Automobilių kelių žemės darbų atlikimo ir žemės sankasos įrengimo taisyklių ĮT ŽS 17 patvirtinimo“;

23.33. Automobilių kelių standartizuotų dangų konstrukcijų projektavimo taisyklėmis
KPT SDK 19, patvirtintomis Lietuvos automobilių kelių direkcijos prie Susisiekimo ministerijos direktoriaus 2019 m. sausio 25 d. įsakymu Nr. V-16 „Dėl Automobilių kelių standartizuotų dangų konstrukcijų projektavimo taisyklių KPT SDK 19 patvirtinimo“;

23.34. Žemės sklypo ribų ženklinimo taisyklėmis ir Riboženklių standartais, patvirtintais Nacionalinės žemės tarnybos prie Žemės ūkio ministerijos direktoriaus 2005 m. lapkričio 10 d. įsakymu Nr. 1P-209 „Dėl Žemės sklypo ribų ženklinimo taisyklių ir Riboženklių standartų patvirtinimo“;

23.35. kitais įstatymais ir teisės aktais, geodezijos ir kartografijos techniniais reglamentais, statybos techniniais reglamentais ir kitais normatyviniais statybos techniniais dokumentais.

24. Infrastruktūros vystymo plano rengėjas privalo vadovautis:

24.1. „Rail Baltica“ infrastruktūros techninės priežiūros pastatų projektinių pasiūlymų technine studija (rengėjas Ardanuy Ingeniería, S.A. and Ingeniería y Economía Del Transporte, S.M.E. M.P., S.A.);

24.2. „Rail Baltica“ geležinkelio linijos veiklos planu (angl. „Rail Baltica“ Operational Plan) (rengėjas ETC Transport Consultants GmbH) ir jo atnaujintomis versijomis;

24.3. naujausiu „Rail Baltica“ geležinkelio kelių išvystymo planu (angl. „Rail Baltica“ track layout);

24.4. projekto „Rail Baltica“ geležinkelio linijos Kaunas–Lietuvos ir Latvijos valstybių siena statybos techniniais projektais (rengėjas IDOM Consulting, Engineering, Architecture, S.A.U.);

24.5. „Rail Baltica“ globalaus projekto kaštų naudos analize (angl. „Rail Baltica“ Global Project Cost Benefit Analysis (E&Y 2017));

24.6. „Rail Baltica“  transporto paklausos modelio rezultatais (angl. „Rail Baltica“ Transport demand model) (rengiamas);

24.7. Regioninių stočių techninių sąsajų planu (angl. Regional Station Technical Interface planu), (rengiamas);

24.8. kitomis su projektu „Rail Baltica“ susijusiomis studijomis, gairėmis, metodikomis, tyrimais, planavimo dokumentais, patvirtintais ir galiojančiais teritorijų planavimo dokumentais bei kitais dokumentais, kurių reikia Infrastruktūros vystymo planui parengti.

25. Pasikeitus įstatymų ir kitų teisės aktų, reglamentuojančių perkamas paslaugas, nuostatoms, Infrastruktūros vystymo plano rengėjas turi vadovautis galiojančių teisės aktų reikalavimais.

 

____________________

 

 

PATVIRTINTA

Lietuvos Respublikos susisiekimo ministro

2021 m. liepos 2 d. įsakymu Nr. 3-338

 

PROJEKTO „RAIL BALTICA“ GELEŽINKELIO LINIJOS KAUNAS–LIETUVOS IR

LATVIJOS VALSTYBIŲ SIENA INŽINERINIŲ SISTEMŲ IR REGIONINIŲ STOČIŲ

SUSISIEKIMO KOMUNIKACIJŲ INŽINERINĖS INFRASTRUKTŪROS VYSTYMO PLANO PLANAVIMO DARBŲ PROGRAMA

 

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Projekto „Rail Baltica“ geležinkelio linijos Kaunas–Lietuvos ir Latvijos valstybių siena inžinerinių sistemų ir regioninių stočių susisiekimo komunikacijų inžinerinės infrastruktūros vystymo plano planavimo darbų programa (toliau – Programa) reglamentuoja rengiamo teritorijų planavimo dokumento – Projekto „Rail Baltica“ geležinkelio linijos Kaunas–Lietuvos ir Latvijos valstybių siena inžinerinių sistemų ir regioninių stočių susisiekimo komunikacijų inžinerinės infrastruktūros vystymo plano (toliau – Infrastruktūros vystymo planas) planavimo tikslus ir uždavinius, rengimo užduotį ir reikalavimus.

2. Projektas „Rail Baltica“ Lietuvos Respublikos Seimo 2011 m. spalio 11 d. nutarimu Nr. XI-1612 „Dėl projekto „Rail Baltica“ pripažinimo ypatingos valstybinės svarbos projektu“ yra pripažintas ypatingos valstybinės svarbos projektu.

3. Planavimo organizatorius – Lietuvos Respublikos susisiekimo ministerija.

4. Infrastruktūros vystymo planas rengiamas valstybės lygmeniu.

5. Infrastruktūros vystymo planas yra valstybei svarbaus projekto teritorijų planavimo dokumentas, kuriam, vadovaujantis Teritorijų planavimo įstatymo 23 straipsnio 1 dalimi, yra taikoma valstybės lygmens teritorijų planavimo dokumentų rengimo, viešinimo, derinimo, tikrinimo ir tvirtinimo tvarka.

6. Planuojama teritorija – Kauno miesto savivaldybės, Kauno rajono savivaldybės, Jonavos rajono savivaldybės, Kėdainių rajono savivaldybės, Panevėžio miesto savivaldybės, Panevėžio rajono savivaldybės ir Pasvalio rajono savivaldybės teritorija.

7. Infrastruktūros vystymo plano rengėjas – fizinis asmuo, juridinis asmuo ar jo padalinys, kita organizacija ar jos padalinys, Teritorijų planavimo įstatymo ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka turintys teisę Europos Sąjungoje (toliau – ES) rengti specialiojo teritorijų planavimo dokumentus.

8. Programoje vartojamos sąvokos atitinka Programos 23 punkte nurodytuose teisės aktuose vartojamas sąvokas.

9. Infrastruktūros vystymo plano rengimą numatoma finansuoti Europos infrastruktūros tinklų priemonės (toliau – EITP), kitų ES fondų, Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto lėšomis.

10. Patvirtintas Infrastruktūros vystymo planas galioja neterminuotai arba tol, kol parengiami ir patvirtinami jį keičiantys to paties lygmens teritorijų planavimo dokumentai.

 

II SKYRIUS

PLANAVIMO TIKSLAI IR UŽDAVINIAI

 

11. Planavimo tikslai:

11.1. numatyti projekto „Rail Baltica“ geležinkelio linijos Kaunas–Lietuvos ir Latvijos valstybių siena regioninių stočių plėtrą;

11.2. numatyti projekto „Rail Baltica“ geležinkelio linijos Kaunas–Lietuvos ir Latvijos valstybių siena elektrifikacijos bei geležinkelių transporto eismo kontrolės, valdymo ir signalizacijos sistemų ir jų įrenginių plėtrą;

11.3. numatyti susisiekimo komunikacijų inžinerinės infrastruktūros plėtrai reikalingas teritorijas ir sudaryti sąlygas šios infrastruktūros darniai plėtrai.

12. Planavimo uždaviniai:

12.1. Atlikti planuojamos teritorijos inžinerinius geologinius, geotechninius, topografinius ir kt. tyrimus, būtinus inžinerinių ir kt. sąlygų tinkamumui įvertinti ir planuojamų susisiekimo komunikacijų infrastruktūros objektų sprendiniams parengti.

12.2. Vadovaujantis darnios plėtros principais, parengti planuojamos teritorijos plėtros koncepciją su ne mažiau kaip dviem projekto „Rail Baltica“ 1435 mm pločio vėžės Kaunas–Lietuvos ir Latvijos valstybių siena geležinkelio linijos plėtros alternatyvomis, apimančiomis:

12.2.1. regioninių stočių ir joms prijungti būtinos inžinerinės infrastruktūros (geležinkelio statinių ir pastatų, geležinkelio kelių, automobilių kelių, automobilių stovėjimo aikštelių, pėsčiųjų ir dviračių takų, inžinerinių tinklų, kt.) plėtros sprendinius;

12.2.2. geležinkelių sistemos elektrifikavimo (energijos posistemio, apimančio kontaktinį tinklą, traukos pastotes, jų prijungimą prie elektros perdavimo tinklo bei šio posistemio priežiūrai būtinų automobilių kelių) plėtros sprendinius;

12.2.3. geležinkelių transporto eismo kontrolės, valdymo ir signalizacijos posistemių bei šių posistemių priežiūrai būtinų automobilių kelių plėtros sprendinius;

12.2.4. 5G ryšio prie „Rail Baltica“ infrastruktūros plėtros sprendinius, tinkamus ryšio operatorių tinklams įrengti.

12.3. Rengiamos plėtros koncepcijos alternatyvos turi būti formuojamos atsižvelgiant į projekto „Rail Baltica“ geležinkelio linijos Kaunas–Lietuvos ir Latvijos valstybių siena statybos techninių projektų ir koncepcinių projektų sprendinius, taip pat elektrifikacijos bei geležinkelių transporto eismo kontrolės, valdymo ir signalizacijos posistemių plėtros strateginius dokumentus, galimybių studijas bei techninius projektus.

12.4. Siekiant parinkti optimalią projekto „Rail Baltica“ geležinkelio linijos Kaunas–Lietuvos ir Latvijos valstybių siena plėtros sprendinių alternatyvą, atlikti plėtros koncepcijos alternatyvų palyginimą bei strateginį pasekmių aplinkai vertinimą, naudojant daugiakriterės analizės bei kaštų ir naudos analizės metodus.

12.5. Atlikti plėtros koncepcijos alternatyvų ir jų palyginimo nepriklausomą profesinį vertinimą.

12.6. Atlikti plėtros koncepcijos alternatyvų strateginio pasekmių aplinkai vertinimo procedūras.

12.7. Nustatyti optimalią projekto „Rail Baltica“ geležinkelio linijos Kaunas–Lietuvos ir Latvijos valstybių siena plėtros alternatyvą.

12.8. Parengti optimalios projekto „Rail Baltica“ geležinkelio linijos Kaunas–Lietuvos ir Latvijos valstybių siena plėtros alternatyvos konkrečiuosius sprendinius ir pagal juos suformuoti žemės sklypus bei servitutus.

12.9. Suplanuoti būtinos inžinerinės infrastruktūros (elektros energijos skirstymo ir gamtinių dujų skirstymo, elektros perdavimo tinklų, dujų perdavimo tinklų, šilumos tiekimo, vandens ir nuotekų šalinimo tinklų, ryšių, kt. inžinerinių tinklų) rekonstrukcijos ir statybos sprendinius, nustatyti jų apsaugos zonas, servitutus ir suformuoti žemės sklypus.

12.10. Nustatyti sprendiniams įgyvendinti būtinas teritorijas, kurių žemės paėmimo visuomenės poreikiams procedūros bus atliekamos.

12.11. Nustatyti planuojamos teritorijos naudojimo, tvarkymo ir apsaugos priemones bei kitus reikalavimus.

12.12. Nurodyti specialiąsias žemės naudojimo sąlygas vadovaujantis Lietuvos Respublikos specialiųjų žemės naudojimo sąlygų įstatymu.

12.13. Parengti valstybinės reikšmės miškų plotų schemų tikslinimo procedūroms reikalingus dokumentus ir organizuoti schemų tikslinimo procedūras.

 

III SKYRIUS

INFRASTRUKTŪROS VYSTYMO PLANO RENGIMO UŽDUOTIS

 

13. Infrastruktūros vystymo plano planavimo procesą sudaro parengiamasis, rengimo ir baigiamasis etapai.

14. Parengiamojo etapo metu:

14.1. pagal nustatytus planavimo tikslus nustatoma planuojama teritorija, parengiama ir patvirtinama Programa;

14.2. viešai paskelbiami priimti sprendimai dėl teritorijų planavimo dokumentų rengimo pradžios, planavimo tikslų ir viešai paskelbiama Programa;

14.3. planavimo organizatorius ar jo įgaliotas asmuo Lietuvos Respublikos Vyriausybės įgaliotos institucijos nustatyta tvarka raštu kreipiasi į Susisiekimo komunikacijų inžinerinės infrastruktūros vystymo planų rengimo taisyklėse, patvirtintose Lietuvos Respublikos susisiekimo ministro ir Lietuvos Respublikos aplinkos ministro 2006 m. lapkričio 24 d. įsakymu Nr. 3-453/D1-549 „Dėl Susisiekimo komunikacijų inžinerinės infrastruktūros vystymo planų rengimo taisyklių patvirtinimo“ (toliau – Taisyklės), nurodytas institucijas, kad šios pateiktų planavimo sąlygas;

14.4. parengiamas ir suderinamas projekto įgyvendinimo ir rizikų valdymo planas bei detalus kalendorinis paslaugų teikimo grafikas (GANTT diagrama);

14.5. parengiama internetinė erdvė (Web GIS), skirta Infrastruktūros vystymo plano alternatyvų sprendiniams bei dokumentacijai papildomai viešinti.

15. Rengimo etapo metu atliekamas:

15.1. esamos būklės įvertinimas, kurio metu atsižvelgiant į planavimo tikslus ir uždavinius atliekamas planuojamoje teritorijoje esančių susisiekimo infrastruktūros objektų plėtros galimybių vertinimas, esamų tendencijų ir problemų nustatymas, parengiamas aiškinamasis raštas ir susisiekimo komunikacijų inžinerinės infrastruktūros esamos būklės brėžinys, kuriame pateikiama informacija apie privačių ir valstybinių žemės ir miško žemės sklypų ribas, pažymimos esamos teritorijos ir statiniai, esamos susisiekimo komunikacijos ir jų apsaugos zonos, saugomos teritorijos, gamtos ir kultūros paveldo objektų teritorijos ir kt. teritorijos;

15.2. bendrųjų sprendinių formavimas, kurio metu pagal teisės aktuose ir (ar) esamuose bei planuojamuose (įvertinant perspektyvą) teritorijų planavimo dokumentuose ir planavimo sąlygose nustatytus reikalavimus turi būti įvykdyti Programos 12.1–12.7 papunkčiuose nustatyti uždaviniai ir parengtos ne mažiau kaip dvi projekto „Rail Baltica“ geležinkelio linijos Kaunas–Lietuvos ir Latvijos valstybių siena plėtros alternatyvos;

15.3. sprendinių konkretizavimas, kurio metu turi būti įvykdyti Programos 12.8–12.13 papunkčiuose nustatyti uždaviniai, parengti „Rail Baltica“ geležinkelio linijos Kaunas–Lietuvos ir Latvijos valstybių siena regioninių stočių bei kitų susijusių susisiekimo komunikacijų infrastruktūros objektų (geležinkelio kelių, kelynų, automobilių kelių ir gatvių, kt.) sprendiniai, nustatyta konkreti nužymėta koordinatėmis (koordinačių sistemoje LKS-94) teritorija, kurioje įgyvendinant sprendinius bus atlikta žemės paėmimo visuomenės poreikiams procedūra.

16. Baigiamąjį etapą sudaro šios stadijos:

16.1. Infrastruktūros vystymo plano sprendinių viešinimas;

16.2. Infrastruktūros vystymo plano derinimas su planavimo sąlygas išdavusiomis institucijomis;

16.3. Infrastruktūros vystymo plano tikrinimas Valstybinėje teritorijų planavimo ir statybos inspekcijoje prie Aplinkos ministerijos;

16.4. Infrastruktūros vystymo plano tvirtinimas, registravimas ir paskelbimas Lietuvos Respublikos teritorijų planavimo dokumentų registre.

 

IV SKYRIUS

INFRASTRUKTŪROS VYSTYMO PLANO RENGIMO REIKALAVIMAI

 

17. Infrastruktūros vystymo plano rengėjas teikia visas Infrastruktūros vystymo plano planavimo ir su tuo susijusių dokumentų rengimo, derinimo, viešinimo, informavimo ir kt. paslaugas, rengia dokumentų projektus žemės paėmimo visuomenės poreikiams procedūroms inicijuoti.

18. Visuose rengiamuose Infrastruktūros vystymo plano dokumentuose, ataskaitose, pristatymuose ir pan. turi būti naudojamas informavimo apie EITP finansinę pagalbą logotipas pagal reikalavimus, nustatytus EITP viešinimo gairėse (https://ec.europa.eu/inea/connecting-europe-facility/cef-energy/beneficiaries-info-point/publicity-guidelines-logos), ir projekto „Rail Baltica“ logotipas pagal reikalavimus, nustatytus projekto „Rail Baltica“ logotipo naudojimo gairėse (http://www.railbaltica.org).

19. Infrastruktūros vystymo plano rengėjas privalo vykdyti planavimo sąlygose nurodytas sąlygas ir reikalavimus.

20. Rengiamo Infrastruktūros vystymo plano sprendinius sudaro:

20.1. tekstinė dalis – aiškinamasis raštas;

20.2. grafinė dalis – brėžiniai (pateikiama ortofotografinio žemėlapio su georeferencinio pagrindo informacija ir nekilnojamojo turto kadastro žemėlapio (M 1:5000) informacija bei skaitmeninio topografinio plano informacija (urbanizuotų teritorijų sprendinių brėžiniai rengiami naudojant mastelį M 1:2000, neurbanizuotų teritorijų – mastelį M 1:5000).

21. Infrastruktūros vystymo plano rengėjas privalo pateikti 3 (tris) Infrastruktūros vystymo plano egzempliorius skaitmeninėse laikmenose ir 1 (vieną) – popierinėje byloje. Tekstiniai dokumentai teikiami redaguojamais .doc, .pdf ir (ar) .xls formatais, brėžiniai – redaguojamais .dwg, .shp ir .pdf formatais.

22. Infrastruktūros vystymo plano rengėjas privalo užtikrinti, kad projekto medžiaga būtų pateikta pagal Lietuvos Respublikos teritorijų planavimo dokumentų rengimo ir teritorijų planavimo proceso valstybinės priežiūros informacinės sistemos reikalavimus.

23. Infrastruktūros vystymo planas turi būti rengiamas vadovaujantis:

23.1. Teritorijų planavimo įstatymu;

23.2. Lietuvos Respublikos žemės paėmimo visuomenės poreikiams įgyvendinant ypatingos valstybinės svarbos projektus įstatymu;

23.3. Lietuvos Respublikos statybos įstatymu;

23.4. Lietuvos Respublikos geležinkelių transporto kodeksu;

23.5. Lietuvos Respublikos geležinkelių transporto eismo saugos įstatymu;

23.6. Lietuvos Respublikos žemės gelmių įstatymu;

23.7. Lietuvos Respublikos žemės įstatymu;

23.8. Lietuvos Respublikos kelių įstatymu;

23.9. Lietuvos Respublikos saugaus eismo automobilių keliais įstatymu;

23.10. Lietuvos Respublikos miškų įstatymu;

23.11. Lietuvos Respublikos teisėkūros pagrindų įstatymu;

23.12. Specialiųjų žemės naudojimo sąlygų įstatymu;

23.13. Visuomenės informavimo, konsultavimo ir dalyvavimo priimant sprendimus dėl teritorijų planavimo nuostatais, patvirtintais Lietuvos Respublikos Vyriausybės 1996 m. rugsėjo 18 d. nutarimu Nr. 1079 „Dėl Visuomenės informavimo, konsultavimo ir dalyvavimo priimant sprendimus dėl teritorijų planavimo nuostatų patvirtinimo“;

23.14. Penktosios kartos judriojo ryšio (5G) plėtros 20202025 m. gairėmis, patvirtintomis Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2020 m. birželio 3 d. nutarimu Nr. 577 „Dėl Lietuvos Respublikos penktosios kartos judriojo ryšio (5G) plėtros 20202025 m. gairių patvirtinimo“;

23.15. Žemės servitutų nustatymo administraciniu aktu taisyklėmis, patvirtintomis Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2004 m. spalio 14 d. nutarimu Nr. 1289 „Dėl Žemės servitutų nustatymo administraciniu aktu taisyklių patvirtinimo“;

23.16. Planų ir programų strateginio pasekmių aplinkai vertinimo tvarkos aprašu, patvirtintu Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2004 m. rugpjūčio 18 d. nutarimu Nr. 967 „Dėl Planų ir programų strateginio pasekmių aplinkai vertinimo tvarkos aprašo patvirtinimo“;

23.17. Valstybinės reikšmės miškų plotų schemų rengimo tvarkos aprašu, patvirtintu Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2007 m. gruodžio 19 d. nutarimu Nr. 1369 „Dėl Valstybinės reikšmės miškų plotų schemų rengimo tvarkos aprašo patvirtinimo“;

23.18. Taisyklėmis;

23.19. Teritorijų planavimo erdvinių duomenų specifikacija, patvirtinta Lietuvos Respublikos aplinkos ministro 2013 m. gruodžio 31 d. įsakymu Nr. D1-1009 „Dėl Teritorijų planavimo erdvinių duomenų specifikacijos patvirtinimo“;

23.20. Techninio geležinkelių naudojimo nuostatais, patvirtintais Lietuvos Respublikos susisiekimo ministro 1996 m. rugsėjo 20 d. įsakymu Nr. 297 „Dėl Techninio geležinkelių naudojimo nuostatų patvirtinimo“;

23.21. Geležinkelio stočių projektavimo taisyklėmis, patvirtintomis Lietuvos Respublikos susisiekimo ministro ir Lietuvos Respublikos aplinkos ministro 2004 m. gegužės 5 d. įsakymu Nr. 3-25/D1-249 „Dėl Geležinkelio stočių projektavimo taisyklių patvirtinimo“;

23.22. statybos techniniu reglamentu STR 1.04.02:2011 „Inžineriniai geologiniai ir geotechniniai tyrimai“;

23.23. geodezijos ir kartografijos techniniu reglamentu GKTR 2.08.01:2000 „Statybiniai inžineriniai geodeziniai tyrinėjimai“;

23.24. statybos techniniu reglamentu STR 1.01.03:2017 „Statinių klasifikavimas“;

23.25. statybos techniniu reglamentu STR 1.04.04:2017 „Statinio projektavimas, projekto ekspertizė“;

23.26. 2014 m. lapkričio 18 d. Komisijos reglamentu (ES) Nr. 1299/2014 dėl Europos Sąjungos geležinkelių sistemos infrastruktūros posistemio techninės sąveikos specifikacijos;

23.27. LST EN 13803:2017 „Geležinkelio taikmenys. Bėgių kelias. Projektiniai kelio trasos parametrai. 1435 mm ir platesnės vėžės kelias“;

23.28. LST EN 13232 „Geležinkelio taikmenys. Geležinkelio kelias. Iešmai ir bėgių sankryžos“;

23.29. Geležinkelių žemės sankasų projektavimo nurodymais SN 449-72;

23.30. projekto „Rail Batica“ projektavimo gairėmis (angl. Rail Baltica Design Guidelines), aktualia redakcija;

23.31. kelių techniniu reglamentu KTR 1.01:2008 „Automobilių keliai“;

23.32. Automobilių kelių žemės darbų atlikimo ir žemės sankasos įrengimo taisyklėmis ĮT ŽS 17, patvirtintomis Lietuvos automobilių kelių direkcijos prie Susisiekimo ministerijos direktoriaus 2017 m. balandžio 3 d. įsakymu Nr. V-111 „Dėl Automobilių kelių žemės darbų atlikimo ir žemės sankasos įrengimo taisyklių ĮT ŽS 17 patvirtinimo“;

23.33. Automobilių kelių standartizuotų dangų konstrukcijų projektavimo taisyklėmis
KPT SDK 19, patvirtintomis Lietuvos automobilių kelių direkcijos prie Susisiekimo ministerijos direktoriaus 2019 m. sausio 25 d. įsakymu Nr. V-16 „Dėl Automobilių kelių standartizuotų dangų konstrukcijų projektavimo taisyklių KPT SDK 19 patvirtinimo“;

23.34. Žemės sklypo ribų ženklinimo taisyklėmis ir Riboženklių standartais, patvirtintais Nacionalinės žemės tarnybos prie Žemės ūkio ministerijos direktoriaus 2005 m. lapkričio 10 d. įsakymu Nr. 1P-209 „Dėl Žemės sklypo ribų ženklinimo taisyklių ir Riboženklių standartų patvirtinimo“;

23.35. kitais įstatymais ir teisės aktais, geodezijos ir kartografijos techniniais reglamentais, statybos techniniais reglamentais ir kitais normatyviniais statybos techniniais dokumentais.

24. Infrastruktūros vystymo plano rengėjas privalo vadovautis:

24.1. „Rail Baltica“ geležinkelio linijos veiklos planu (angl. „Rail Baltica“ Operational Plan) (rengėjas ETC Transport Consultants GmbH) ir jo atnaujintomis versijomis;

24.2. naujausiu „Rail Baltica“ geležinkelio kelių išvystymo planu (angl. „Rail Baltica“ track layout);

24.3. projekto „Rail Baltica“ geležinkelio linijos Kaunas–Lietuvos ir Latvijos valstybių siena statybos techniniais projektais (rengėjas IDOM Consulting, Engineering, Architecture, S.A.U.);

24.4. „Rail Baltica“ globalaus projekto kaštų naudos analize (angl. „Rail Baltica“ Global Project Cost Benefit Analysis (E&Y 2017));

24.5. „Rail Baltica“ transporto paklausos modelio rezultatais (angl. „Rail Baltica“ Transport demand model) (rengiamas);

24.6. Regioninių stočių techninių sąsajų planu (angl. Regional Station Technical Interface planu), (rengiamas).

24.7. kitomis su projektu „Rail Baltica“ susijusiomis studijomis, gairėmis, metodikomis, tyrimais, planavimo dokumentais, patvirtintais ir galiojančiais teritorijų planavimo dokumentais, statybos techniniais projektais bei kitais dokumentais, kurių reikia Infrastruktūros vystymo planui parengti.

25. Pasikeitus įstatymų ir kitų teisės aktų, reglamentuojančių perkamas paslaugas, nuostatoms, Infrastruktūros vystymo plano rengėjas turi vadovautis galiojančių teisės aktų reikalavimais.

 

____________________