Logo  Description automatically generated

 

LIETUVOS RESPUBLIKOS Ekonomikos ir inovacijų MINISTRAS

 

įsakymas

dėl ekonomikos ir inovacijų ministro

2022 M. LIEPOS 22 D. ĮSAKYMO NR. 4-885 „DĖL 2022–2030 METŲ PLĖTROS PROGRAMOS VALDYTOJOS LIETUVOS RESPUBLIKOS EKONOMIKOS IR INOVACIJŲ MINISTERIJOS EKONOMIKOS TRANSFORMACIJOS IR KONKURENCINGUMO PLĖTROS PROGRAMOS PAŽANGOS PRIEMONĖS

NR. 05-001-01-05-07 „SUKURTI NUOSEKLIĄ INOVACINĖS VEIKLOS SKATINIMO SISTEMĄ“ APRAŠO PATVIRTINIMO“ PAKEITIMO

 

2023 m. gegužės 15 d. Nr. 4-255

Vilnius

 

P a k e i č i u  2022–2030 metų plėtros programos valdytojos Lietuvos Respublikos ekonomikos ir inovacijų ministerijos ekonomikos transformacijos ir konkurencingumo plėtros programos pažangos priemonės Nr. 05-001-01-05-07 „Sukurti nuoseklią inovacinės veiklos skatinimo sistemą“ aprašą, patvirtintą Lietuvos Respublikos ekonomikos ir inovacijų ministro 2022 m. liepos 22 d. įsakymu Nr. 4-885 „Dėl 2022–2030 metų plėtros programos valdytojos Lietuvos Respublikos ekonomikos ir inovacijų ministerijos ekonomikos transformacijos ir konkurencingumo plėtros programos pažangos priemonės Nr. 05-001-01-05-07 „Sukurti nuoseklią inovacinės veiklos skatinimo sistemą“ aprašo patvirtinimo“, ir jį papildau 4 priedu (pridedama).

 

 

 

Ekonomikos ir inovacijų ministrė                                                       Aušrinė Armonaitė


 

2022–2030 metų plėtros programos valdytojos Lietuvos Respublikos ekonomikos ir inovacijų ministerijos ekonomikos transformacijos ir konkurencingumo plėtros programos pažangos priemonės Nr. 05-001-01-05-07 „Sukurti nuoseklią inovacinės veiklos skatinimo sistemą“ aprašo

4 priedas

 

2022–2030 METŲ PLĖTROS PROGRAMOS VALDYTOJOS LIETUVOS RESPUBLIKOS EKONOMIKOS IR INOVACIJŲ MINISTERIJOS EKONOMIKOS TRANSFORMACIJOS IR KONKURENCINGUMO PLĖTROS PROGRAMOS PAŽANGOS PRIEMONĖS NR. 05-001-01-05-07 „SUKURTI NUOSEKLIĄ INOVACINĖS VEIKLOS SKATINIMO SISTEMĄ“ VEIKLOS „UGDYTI LABAI MAŽŲ ĮMONIŲ, MAŽŲ ĮMONIŲ IR VIDUTINIŲ ĮMONIŲ IR KITŲ VERSLUMO GALIMYBIŲ PAIEŠKOS PROCESE DALYVAUJANČIŲ SUBJEKTŲ DARBUOTOJŲ GEBĖJIMUS“ PROJEKTŲ FINANSAVIMO SĄLYGŲ APRAŠAS

 

 

VEIKLOS AR POVEIKLĖS, KURIOMS NUSTATOMOS PROJEKTŲ FINANSAVIMO SĄLYGOS

Veiklos ar poveiklėspavadini-mas

Finansa-vimo šaltinis

Prioritetas ar komponen-tas

Uždavi-nys ar priemonė

Veikla ar poveiklė

Intervencinės priemonės kodas

Regionas, kuriam priskiriama veikla ar poveiklė

Paramos formos kodas

Pagrindinės teritorinės srities kodas (-ai)

Ekonomi-nės veiklos kodas (-ai)

Europos socialinio fondo + (toliau – ESF+) antrinių temų kodai

Lyčių lygybės matmens kodas

1. Ugdyti labai mažų įmonių, mažų įmonių ir vidutinių įmonių (toliau – MVĮ) ir kitų verslumo galimybių paieškos procese (toliau – VGPP) dalyvaujan-čių subjektų darbuotojų gebėjimus

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1.1. Ugdyti MVĮ ir kitų VGPP dalyvaujan-čių subjektų darbuotojų gebėjimus (Sostinės regionas)

 

 

2021–2027 metų Europos Sąjungos fondų investicijų programa

(toliau – Investicijų programa)

1

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1.4.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1.4.2.

Ugdyti MVĮ ir kitų VGPP dalyvau-jančių subjektų darbuotojų gebėjimus

 

023

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Sostinės regionas

 

 

 

 

01 – dotacija

 

 

 

 

 

 

 

 

 

33 – nesiorientuojant į teritoriškumą

 

 

 

 

 

21 –  švietimas

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

03 – neutralumas lyties požiūriu

 

 

 

 

 

 

 

Rodiklio pavadinimas

Rodiklio kodas

Matavimo vienetai

Siektina reikšmė

MVĮ, investuojančios į pažangiajai specializacijai, pramonės pertvarkai ir verslumui reikalingų įgūdžių ugdymą

P-05-001-01-05-07-19

(P.B.2.0101)

 

Įmonės

1 063

 

Suinteresuotosios institucijos, dalyvaujančios verslininkystės galimybių paieškos procese

P-05-001-01-05-07-18

(P.B.2.0016)

Institucinių suinteresuotųjų šalių dalyvavimas

146

 

MVĮ darbuotojai, baigę mokymą, skirtą pažangiajai specializacijai, pramonės pertvarkai ir verslumui reikalingiems įgūdžiams ugdyti (pagal įgūdžių rūšį: techniniai, valdymo, verslumo, ekologijos, kiti)

R-05-001-01-05-07-10

(R.B.2.2098)

 

Dalyviai

12 931

 

MVĮ darbuotojai, baigę mokymą, skirtą pažangiajai specializacijai, pramonės pertvarkai ir verslumui reikalingiems įgūdžiams ugdyti (pagal įgūdžių rūšį: techniniai)

R-05-001-01-05-07-11

(R.B.2.2098.1)

Dalyviai

n/a

MVĮ darbuotojai, baigę mokymą, skirtą pažangiajai specializacijai, pramonės pertvarkai ir verslumui reikalingiems įgūdžiams ugdyti (pagal įgūdžių rūšį: valdymo)

R-05-001-01-05-07-12

(R.B.2.2098.2)

Dalyviai

n/a

MVĮ darbuotojai, baigę mokymą, skirtą pažangiajai specializacijai, pramonės pertvarkai ir verslumui reikalingiems įgūdžiams ugdyti (pagal įgūdžių rūšį: verslumo)

R-05-001-01-05-07-13

(R.B.2.2098.3)

Dalyviai

n/a

MVĮ darbuotojai, baigę mokymą, skirtą pažangiajai specializacijai, pramonės pertvarkai ir verslumui reikalingiems įgūdžiams ugdyti (pagal įgūdžių rūšį: ekologijos)

R-05-001-01-05-07-14

(R.B.2.2098.4)

Dalyviai

n/a

MVĮ darbuotojai, baigę mokymą, skirtą pažangiajai specializacijai, pramonės pertvarkai ir verslumui reikalingiems įgūdžiams ugdyti (pagal įgūdžių rūšį: kiti)

R-05-001-01-05-07-15

(R.B.2.2098.5)

Dalyviai

n/a

 

VEIKLOS AR POVEIKLĖS, KURIOMS NUSTATOMOS PROJEKTŲ FINANSAVIMO SĄLYGOS

Veiklos ar poveiklėspavadini-mas

Finansa-vimo šaltinis

Prioritetas ar komponen-tas

Uždavi-nys ar priemonė

Veikla ar poveiklė

Intervencinės priemonės kodas

Regionas, kuriam priskiriama veikla ar poveiklė

Paramos formos kodas

Pagrindinės teritorinės srities kodas (-ai)

Ekonomi-nės veiklos kodas (-ai)

ESF+ antrinių temų kodai

Lyčių lygybės matmens kodas

1.2. Ugdyti MVĮ ir kitų VGPP dalyvaujan-čių subjektų darbuotojų gebėjimus (Vidurio ir vakarų Lietuvos regionas)

Investicijų programa

1

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1.4.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1.4.2.

Ugdyti MVĮ ir kitų VGPP dalyvau-jančių subjektų darbuotojų gebėjimus

 

023

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Vidurio ir vakarų Lietuvos regionas

 

 

 

01 – dotacija

 

 

 

 

 

 

 

 

 

33 – nesiorientuojant į teritoriškumą

 

 

 

 

 

21 –  švietimas

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

03 – neutralumas lyties požiūriu

 

 

 

 

 

 

 

Rodiklio pavadinimas

Rodiklio kodas

Matavimo vienetai

Siektina reikšmė

MVĮ, investuojančios į pažangiajai specializacijai, pramonės pertvarkai ir verslumui reikalingų įgūdžių ugdymą

P-05-001-01-05-07-19

(P.B.2.0101)

 

Įmonės

502

 

Suinteresuotosios institucijos, dalyvaujančios verslininkystės galimybių paieškos procese

P-05-001-01-05-07-18

(P.B.2.0016)

Institucinių suinteresuotųjų šalių dalyvavimas

132

 

MVĮ darbuotojai, baigę mokymą, skirtą pažangiajai specializacijai, pramonės pertvarkai ir verslumui reikalingiems įgūdžiams ugdyti (pagal įgūdžių rūšį: techniniai, valdymo, verslumo, ekologijos, kiti)

R-05-001-01-05-07-10

(R.B.2.2098)

Dalyviai

6 168

 

MVĮ darbuotojai, baigę mokymą, skirtą pažangiajai specializacijai, pramonės pertvarkai ir verslumui reikalingiems įgūdžiams ugdyti (pagal įgūdžių rūšį: techniniai)

R-05-001-01-05-07-11

(R.B.2.2098.1)

 

Dalyviai

n/a

MVĮ darbuotojai, baigę mokymą, skirtą pažangiajai specializacijai, pramonės pertvarkai ir verslumui reikalingiems įgūdžiams ugdyti (pagal įgūdžių rūšį: valdymo)

R-05-001-01-05-07-12

(R.B.2.2098.2)

Dalyviai

n/a

MVĮ darbuotojai, baigę mokymą, skirtą pažangiajai specializacijai, pramonės pertvarkai ir verslumui reikalingiems įgūdžiams ugdyti (pagal įgūdžių rūšį: verslumo)

R-05-001-01-05-07-13

(R.B.2.2098.3)

Dalyviai

n/a

MVĮ darbuotojai, baigę mokymą, skirtą pažangiajai specializacijai, pramonės pertvarkai ir verslumui reikalingiems įgūdžiams ugdyti (pagal įgūdžių rūšį: ekologijos)

R-05-001-01-05-07-14

(R.B.2.2098.4)

Dalyviai

n/a

MVĮ darbuotojai, baigę mokymą, skirtą pažangiajai specializacijai, pramonės pertvarkai ir verslumui reikalingiems įgūdžiams ugdyti (pagal įgūdžių rūšį: kiti)

R-05-001-01-05-07-15

(R.B.2.2098.5)

Dalyviai

n/a

SPECIALIEJI FINANSAVIMO REIKALAVIMAI

1. Taikomi teisės aktai

1.1. Teisės aktai, kuriais vadovaujamasi rengiant, teikiant ir vertinant projekto įgyvendinimo planą (toliau – PĮP), priimant sprendimą dėl projekto finansavimo, sudarant projekto sutartį ir įgyvendinant projektą, finansuojamą pagal 2022–2030 metų plėtros programos valdytojos Lietuvos Respublikos ekonomikos ir inovacijų ministerijos ekonomikos transformacijos ir konkurencingumo plėtros programos pažangos priemonės Nr. 05-001-01-05-07 „Sukurti nuoseklią inovacinės veiklos skatinimo sistemą“ veiklos „Ugdyti labai mažų įmonių, mažų įmonių ir vidutinių įmonių ir kitų verslumo galimybių paieškos procese dalyvaujančių subjektų darbuotojų gebėjimus“ projektų finansavimo sąlygų aprašą (toliau – PFSA):

1.1.1. 2021 m. birželio 24 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamentas (ES) 2021/1058 dėl Europos regioninės plėtros fondo ir Sanglaudos fondo;

1.1.2. 2021 m. birželio 24 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamentas (ES) 2021/1060, kuriuo nustatomos bendros Europos regioninės plėtros fondo, Europos socialinio fondo +, Sanglaudos fondo, Teisingos pertvarkos fondo ir Europos jūrų reikalų, žvejybos ir akvakultūros fondo nuostatos ir šių fondų bei Prieglobsčio, migracijos ir integracijos fondo, Vidaus saugumo fondo ir Sienų valdymo ir vizų politikos finansinės paramos priemonės taisyklės su visais pakeitimais;

1.1.3. 2013 m. gruodžio 18 d. Komisijos reglamentas (ES) Nr. 1407/2013 dėl Sutarties dėl Europos Sąjungos veikimo 107 ir 108 straipsnių taikymo de minimis pagalbai su visais pakeitimais;

1.1.4. 2014 m. birželio 17 d. Komisijos reglamentas (ES) Nr. 651/2014, kuriuo tam tikrų kategorijų pagalba skelbiama suderinama su vidaus rinka taikant Sutarties 107 ir 108 straipsnius, su visais pakeitimais;

1.1.5. 2021–2027 metų Europos Sąjungos fondų investicijų programa, patvirtinta 2022 m. rugpjūčio 3 d. Europos Komisijos įgyvendinimo sprendimu C(2022) 5742, kuriuo patvirtinama programa „2021–2027 metų Europos Sąjungos fondų investicijų programa“ dėl paramos iš Europos regioninės plėtros fondo, Sanglaudos fondo, Europos socialinio fondo + ir Teisingos pertvarkos fondo Lietuvoje siekiant investicijų į darbo vietų kūrimą ir ekonomikos augimą tikslo, su visai pakeitimais;

1.1.6. Lietuvos Respublikos strateginio valdymo įstatymas;

1.1.7. Lietuvos Respublikos technologijų ir inovacijų įstatymas;

1.1.8. Lietuvos Respublikos smulkiojo ir vidutinio verslo plėtros įstatymas;

1.1.9. 2022–2030 metų plėtros programos valdytojos Lietuvos Respublikos ekonomikos ir inovacijų ministerijos ekonomikos transformacijos ir konkurencingumo plėtros programa, patvirtinta Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2022 m. kovo 16 d. nutarimu Nr. 247 „Dėl 2022–2030 metų plėtros programos valdytojos Lietuvos Respublikos ekonomikos ir inovacijų ministerijos ekonomikos transformacijos ir konkurencingumo plėtros programos patvirtinimo“;

1.1.10. Strateginio valdymo metodika, patvirtinta Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2021 m. balandžio 28 d. nutarimu Nr. 292 „Dėl Strateginio valdymo metodikos patvirtinimo“;

1.1.11. Mokslinių tyrimų ir eksperimentinės plėtros ir inovacijų (sumaniosios specializacijos) koncepcija, patvirtinta Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2022 m. rugpjūčio 17 d. nutarimu Nr. 835 „Dėl Mokslinių tyrimų ir eksperimentinės plėtros ir inovacijų (sumaniosios specializacijos) koncepcijos patvirtinimo“ (toliau – Koncepcija);

1.1.12. Vadovaujančiosios, administruojančiosios ir audito institucijų funkcijų, įgyvendinant Ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo planą „Naujos kartos Lietuva“, paskirstymo taisyklės, patvirtintos Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2020 m. lapkričio 25 d. nutarimu Nr. 1322 „Dėl pasirengimo administruoti Europos Sąjungos lėšas ir jų administravimo“;

1.1.13. Suteiktos valstybės pagalbos ir nereikšmingos (de minimis) pagalbos registro nuostatai, patvirtinti Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2005 m. sausio 19 d. nutarimu Nr. 35 „Dėl Suteiktos valstybės pagalbos ir nereikšmingos (de minimis) pagalbos registro nuostatų patvirtinimo“ (toliau – Registras);

1.1.14. Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2016 m. sausio 6 d. nutarimas Nr. 5 „Dėl Sostinės regiono ir Vidurio ir vakarų Lietuvos regiono sudarymo“;

1.1.15. 2021–2027 metų Europos Sąjungos fondų investicijų programos ir Ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo plano „Naujos kartos Lietuva“ administravimo taisyklės, patvirtintos Lietuvos Respublikos finansų ministro 2022 m. birželio 22 d. įsakymu Nr. 1K-237 „Dėl 2021–2027 metų Europos Sąjungos fondų investicijų programos ir Ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo plano „Naujos kartos Lietuva“ įgyvendinimo“;

1.1.16. Projektų administravimo ir finansavimo taisyklės, patvirtintos Lietuvos Respublikos finansų ministro 2022 m. birželio 22 d. įsakymu
Nr. 1K-237 „Dėl 2021–2027 metų Europos Sąjungos fondų investicijų programos ir Ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo plano „Naujos kartos Lietuva“ įgyvendinimo“ (toliau – Projektų administravimo ir finansavimo taisyklės);

1.1.17. Stebėsenos rodiklių nustatymo ir skaičiavimo aprašas, patvirtintas Lietuvos Respublikos finansų ministro 2022 m. birželio 22 d. įsakymu Nr. 1K-237 „Dėl 2021–2027 metų Europos Sąjungos fondų investicijų programos ir Ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo plano „Naujos kartos Lietuva“ įgyvendinimo“;

1.1.18. Smulkiojo ar vidutinio verslo subjekto statuso deklaravimo tvarkos aprašas, patvirtintas Lietuvos Respublikos ūkio ministro 2008 m. kovo 26 d. įsakymu Nr. 4-119 „Dėl Smulkiojo ar vidutinio verslo subjekto statuso deklaravimo tvarkos aprašo ir Smulkiojo ar vidutinio verslo subjekto statuso deklaracijos formos patvirtinimo“.

 

1.2. PFSA vartojamos sąvokos:

1.2.1. De minimis pagalbos teikimo ir skaičiavimo (paskirstymo) galutiniams naudos gavėjams tvarkos aprašas – su administruojančiąja institucija suderintas pagal De minimis pagalbos teikimo ir skaičiavimo (paskirstymo) galutiniams naudos gavėjams tvarkos aprašo formą, skelbiamą Europos Sąjungos investicijų interneto svetainėje www.2021.esinvesticijos.lt, pareiškėjo parengtas ir patvirtintas de minimis pagalbos teikimo ir skaičiavimo (paskirstymo) galutiniams naudos gavėjams tvarkos aprašas, kuriame nustatyta tvarka, kaip nauda, kurią pareiškėjas gaus 2022–2030 metų plėtros programos valdytojos Lietuvos Respublikos ekonomikos ir inovacijų ministerijos ekonomikos transformacijos ir konkurencingumo plėtros programos pažangos priemonės Nr. 05-001-01-05-07 „Sukurti nuoseklią inovacinės veiklos skatinimo sistemą“ veiklos „Ugdyti labai mažų įmonių, mažų įmonių ir vidutinių įmonių ir kitų verslumo galimybių paieškos procese dalyvaujančių subjektų darbuotojų gebėjimus“ projektų finansavimo sąlygų aprašo 2.1 papunktyje nurodytoms poveiklėms vykdyti, bus perduota galutiniam naudos gavėjui, taip pat nustatyta, kad pareiškėjas kaip tarpininkas negaus naudos. 

1.2.2. Eksperimentinė plėtraatitinka bandomosios taikomosios veiklos sąvoką, kuri apibrėžta Reglamento (ES) Nr. 651/2014 2 straipsnio 86 punkte.

1.2.3. Inovacija – kaip ši sąvoka apibrėžta Lietuvos Respublikos technologijų ir inovacijų įstatyme.

1.2.4. Inovacijų konsultacinės paslaugos – kaip ši sąvoka apibrėžta Reglamento (ES) Nr. 651/2014 2 straipsnio 94 punkte.

1.2.5. Inovacijų paramos paslaugos – kaip ši sąvoka apibrėžta Reglamento (ES) Nr. 651/2014 2 straipsnio 95 punkte.

1.2.6. Kompetencija – asmens gebėjimas atlikti tam tikrą veiklą, remiantis įgytų žinių, įgūdžių, vertybinių nuostatų visuma.

1.2.7. Moksliniai tyrimai – atitinka pramoninių tyrimų sąvoką, kuri apibrėžta Reglamento (ES) Nr. 651/2014 2 straipsnio 85 punkte.

1.2.8. Mokslo ir studijų institucija – juridinis asmuo, kurio pagrindinė veikla – studijų vykdymas ir su studijomis susijusi veikla ir (arba) moksliniai tyrimai ir eksperimentinė plėtra.

1.2.9. Mokslinių tyrimų ir eksperimentinės plėtros ir inovacijų prioriteto ekosistema – kaip ši sąvoka apibrėžta Mokslinių tyrimų ir eksperimentinės plėtros ir inovacijų (sumaniosios specializacijos) koncepcijoje, patvirtintoje Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2022 m. rugpjūčio 17 d. nutarimu Nr. 835 „Dėl Mokslinių tyrimų ir eksperimentinės plėtros ir inovacijų (sumaniosios specializacijos) koncepcijos patvirtinimo“.

1.2.10. Sostinės regionas suprantamas taip, kaip nurodyta Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2016 m. sausio 6 d. nutarime Nr. 5 „Dėl Sostinės regiono ir Vidurio ir vakarų Lietuvos regiono sudarymo“.

1.2.11. Technologijų perdavimas – tai dalijimasis žiniomis, metodais, technologijomis ir patirtimi tarp suinteresuotų subjektų nacionaliniu bei tarptautiniu lygmeniu.

1.2.12. Valstybės pagalbos suteikimo data – projekto vykdytojo sutarties arba analogiško susitarimo su galutiniais naudos gavėjais dėl dalyvavimo projekte pasirašymo data.

1.2.13. Verslininkystės galimybių paieškos procesas (angl. entrepreneurial development process) – kaip ši sąvoka apibrėžta Mokslinių tyrimų ir eksperimentinės plėtros ir inovacijų (sumaniosios specializacijos) koncepcijoje, patvirtintoje Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2022 m. rugpjūčio 17 d. nutarimu Nr. 835 „Dėl Mokslinių tyrimų ir eksperimentinės plėtros ir inovacijų (sumaniosios specializacijos) koncepcijos patvirtinimo“.

1.2.14. Verslininkystės galimybių paieškos proceso dalyvis mokslo, verslo, valstybės institucijų atstovų ir kitų mokslinių tyrimų ir eksperimentinės plėtros ir inovacijų plėtra suinteresuotų šalių atstovas.  

1.2.15. Vidurio ir vakarų Lietuvos regionas – suprantamas taip, kaip nurodyta Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2016 m. sausio 6 d. nutarime Nr. 5 „Dėl Sostinės regiono ir Vidurio ir vakarų Lietuvos regiono sudarymo“.

1.2.16. Kitos PFSA vartojamos sąvokos suprantamos taip, kaip jos apibrėžtos PFSA 1.1 papunktyje nurodytuose teisės aktuose.

2. Reikalavimai projektams

2.1. Remiama veikla: ugdyti MVĮ ir kitų VGPP dalyvaujančių subjektų darbuotojų gebėjimus (poveiklės – ugdyti MVĮ ir kitų VGPP dalyvaujančių subjektų darbuotojų gebėjimus (Sostinės regionas) ir ugdyti MVĮ ir kitų VGPP dalyvaujančių subjektų darbuotojų gebėjimus (Vidurio ir vakarų Lietuvos regionas). Investicijas planuojama skirti VGPP dalyvaujančių subjektų gebėjimams ugdyti siekiant įgyvendinti sumaniąją specializaciją ir apimti visą inovacijų vadybos ciklą (prognozavimas, planavimas, organizavimas, kontrolė), ypatingą dėmesį skiriant vadybos ir valdymo įgūdžiams ugdyti. Numatoma ugdyti MVĮ ir kitų VGPP dalyvaujančių subjektų darbuotojų įgūdžius.

 

2.2. Reikalavimai pareiškėjams:

2.2.1. Galima pareiškėja – viešoji įstaiga Inovacijų agentūra.

2.2.2. Galimi projekto partneriai:

2.2.2.1. viešosios įstaigos, kurių pagrindinė veikla yra teikti inovacijų konsultacines paslaugas ir (ar) inovacijų paramos paslaugas ir kurių dalininkė yra valstybė ir (ar) savivaldybė;

2.2.2.2. viešosios įstaigos, kurių pagrindinė veikla yra teikti verslumo skatinimo ir įmonių konkurencingumo didinimo paslaugas ir kurių dalininkė yra valstybė;

2.2.2.3. nacionalinės verslo asociatyvinės struktūros, vienijančios regionines ir šakines verslo asociacijas (įskaitant prekybos, pramonės ir amatų rūmus), kurių nariai vykdo mokslinių tyrimų ir eksperimentinės plėtros ir inovacijų (toliau MTEPI) veiklas;

2.2.2.4. mokslo ir studijų institucijos.

2.2.3. Galutiniai naudos gavėjai – MVĮ ir kiti VGPP dalyvaujantys subjektai.

2.2.4. Kai PĮP teikiamas kartu su partneriu (-iais), prie PĮP turi būti pridedama galiojančios jungtinės veiklos (partnerystės) sutarties kopija arba analogiškas susitarimą dėl partnerystės pagrindžiantis dokumentas. Jungtinės veiklos (partnerystės) sutartį arba analogišką susitarimą dėl partnerystės pagrindžiantį dokumentą pasirašo pareiškėjas ir visi projekto partneriai.

2.2.5. Finansavimas gali būti skiriamas pareiškėjams visose srityse, išskyrus Reglamento (ES) 2021/1058 7 straipsnio 1–6 dalyse nustatytus atvejus ir Reglamento (ES) Nr. 1407/2013 1 straipsnio 1 dalyje išvardytus sektorius ir veiklas.

2.2.6. Finansavimas nėra skiriamas pareiškėjui ir partneriui:

2.2.6.1. kuriam pritaikytos tarptautinės sankcijos ir (arba) jo ir (arba) su juo susijusių įmonių vykdomoje veikloje, veiksmuose, sandoriuose dalyvauja subjektai, kuriems pritaikytos tarptautinės sankcijos, kai šių įmonių veiklos, veiksmų ir (ar) sandorių vykdymas draudžiamas ar prieštarauja Lietuvos Respublikoje įgyvendinamoms tarptautinėms sankcijoms, vadovaujantis Lietuvos Respublikos tarptautinių sankcijų įstatymo 7 straipsniu (Juridinių asmenų ar kitų organizacijų, neturinčių juridinio asmens statuso ir nuosavybės teise priklausančių arba kontroliuojamų subjekto, kuriam taikomos sankcijos, sąrašas skelbiamas Finansinių nusikaltimų tyrimo tarnybos prie Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministerijos interneto svetainėje https://fntt.lt/lt/tarptautines-finansines-sankcijos/4166), arba veikloje, veiksmuose, sandoriuose dalyvauja užsieniečiai, kuriems draudžiama atvykti į Lietuvos Respubliką ir kurie yra įtraukti į nepageidaujamų asmenų sąrašą, skelbiamą Migracijos departamento prie Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministerijos interneto svetainėje https://www.migracija.lt/app/nam;

2.2.6.2. jeigu jis nėra sugrąžinęs Lietuvos Respublikoje anksčiau gautos valstybės pagalbos, kuri Europos Komisijos pripažinta neteisėta ir nesuderinama su vidaus rinka.

 

2.3. Reikalavimai, keliami projektams:

2.3.1.  Projekto veiklos negali būti finansuotos ar finansuojamos iš kitų Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto ir (arba) savivaldybių biudžetų, kitų piniginių išteklių, kuriais disponuoja valstybė ir (ar) savivaldybės, Europos Sąjungos (toliau – ES) struktūrinių fondų, kitų ES finansinės paramos priemonių ar kitos tarptautinės paramos lėšų ir kurios, joms finansuoti skyrus ES struktūrinių fondų lėšų, būtų pripažintos tinkamomis finansuoti ir (arba) už kurias būtų sumokėta daugiau nei vieną kartą, įskaitant de minimis pagalbą.

2.3.2.   Projekto veiklos įgyvendinamos Sostinės ir Vidurio ir vakarų Lietuvos regionuose.

2.3.3.        Projekto veiklų įgyvendinimo trukmė turi būti ne ilgesnė kaip 60 mėnesių nuo iš ES fondų investicijų lėšų bendrai finansuojamo projekto sutarties pasirašymo dienos. Dėl objektyvių priežasčių, kurių projekto vykdytojas negalėjo numatyti PĮP pateikimo ir vertinimo metu, projekto veiklų įgyvendinimo laikotarpis gali būti pratęstas Projektų administravimo ir finansavimo taisyklių IV skyriaus antrajame skirsnyje nustatyta tvarka, bet ne ilgiau kaip iki PFSA 2.3.6 papunktyje nurodyto termino.

2.3.4.   Projekto veiklos turi būti pradėtos įgyvendinti ne vėliau kaip per 2 mėnesius nuo projekto sutarties pasirašymo dienos. Dėl objektyvių priežasčių, kurių projekto vykdytojas negalėjo numatyti PĮP pateikimo ir vertinimo metu, projekto veiklų pradžios data gali būti nukelta ne ilgiau kaip 2 mėnesiams.

2.3.5. Projektas gali būti pradėtas įgyvendinti ne anksčiau nei po PĮP registravimo administruojančiojoje institucijoje dienos, tačiau projekto išlaidos nuo PĮP registravimo administruojančiojoje institucijoje dienos iki finansavimo projektui skyrimo yra patiriamos pareiškėjo rizika. Jeigu projektas, kuriam prašoma finansavimo, pradedamas įgyvendinti iki PĮP registravimo administruojančiojoje institucijoje dienos, visas projektas tampa netinkamas ir jam finansavimas neskiriamas.

2.3.6.  Projekto veiklos turi būti baigtos ne vėliau kaip iki 2029 m. rugsėjo 1 d.

2.3.7.   Projektui taikomi visi pirmiau išvardyti įgyvendinimo stebėsenos rodikliai (pagal įgyvendinamą pažangos priemonės poveiklę), kurių metodiniai skaičiavimo aprašai skelbiami kartu su kvietimu teikti PĮP. Projekto vykdytojui nepasiekus įgyvendinimo stebėsenos rodiklių reikšmių, nurodytų projekto sutartyje, taikomos Projektų administravimo ir finansavimo taisyklių IV skyriaus penktojo skirsnio 171–178 punktų nuostatos.

2.3.8.   Pagal PFSA projektams įgyvendinti skiriama iki 7 500 000,00 Eur (septynių milijonų penkių šimtų tūkstančių eurų) Investicijų programos (Europos regioninės plėtros fondo) lėšų. Iki 3 750 000,00  Eur (trijų milijonų septynių šimtų penkiasdešimt tūkstančių eurų) Investicijų programos lėšų skiriama projektams įgyvendinti Vidurio ir vakarų Lietuvos regione ir iki 3 750 000,00 Eur (trijų milijonų septynių šimtų penkiasdešimt tūkstančių eurų) Investicijų programos lėšų skiriama projektams įgyvendinti Sostinės regione. Numatoma paskelbti vieną kvietimą teikti PĮP finansavimui gauti.

2.3.9.   Didžiausia galima projektui skirti finansavimo lėšų suma yra iki 7 500 000,00  Eur (septynių milijonų penkių šimtų tūkstančių eurų) Investicijų programos lėšų. Didžiausia galima projekto finansuojamoji dalis sudaro 100 procentų visų tinkamų finansuoti projekto išlaidų.

2.3.10. PĮP su Ekonomikos ir inovacijų ministerija nederinamas.

2.3.11. Ekonomikos ir inovacijų ministerija iki kvietimo teikti PĮP administruojančiajai institucijai paskelbimo patikrina ir patvirtina, kad projekte numatytos veiklos atitinka Lietuvos Respublikos konkurencijos įstatymo 4 straipsnio nuostatų reikalavimus.

2.3.12. Projektų atranka atliekama valstybės projektų planavimo būdu, laikantis Strateginio valdymo metodikos 84 punkte nustatytų reikalavimų.

2.3.13. Pareiškėjai, partneriai ir projektai turi atitikti bendruosius projektų atrankos kriterijus, kurių sąrašas ir vertinimo metodika nustatyti Projektų administravimo ir finansavimo taisyklių 2 priede ir atitikti PFSA 6 punkte nustatytus specialiuosius projektų atrankos kriterijus, patvirtintus
2021–2027 metų Europos Sąjungos fondų investicijų programos stebėsenos komiteto 2022 m. gruodžio 15 d. protokoliniu sprendimu Nr. 46P-6 (6).

2.4. Pareiškėjas turi parengti PĮP ir kartu su PĮP administruojančiajai institucijai pateikti šiuos dokumentus Projektų administravimo ir finansavimo taisyklių III skyriaus antrajame skirsnyje ir kvietimo skelbime nustatyta tvarka:

2.4.1. partnerio deklaraciją pagal Projektų administravimo ir finansavimo taisyklių 1 priedo 1 priede pateiktą formą;

2.4.2. informaciją apie projekto biudžeto paskirstymą pareiškėjams ir partneriams pagal Projektų administravimo ir finansavimo taisyklių 1 priedo 2 priede pateiktą formą;

2.4.3. jungtinės veiklos (partnerystės) sutarties kopiją arba analogišką susitarimą dėl partnerystės pagrindžiantį dokumentą;

2.4.4. Pareiškėjo patvirtintą de minimis pagalbos teikimo ir skaičiavimo (paskirstymo) galutiniams naudos gavėjams tvarkos aprašą. Toks tvarkos aprašas tvirtinamas kaip jungtinės veiklos (partnerystės) sutarties arba analogiško susitarimą dėl partnerystės pagrindžiančio dokumento priedas;

2.4.5. užpildytą PFSA 2 priedą, kuriame pateikiama informacija, reikalinga projekto atitikčiai projektų atrankos kriterijams įvertinti;

2.4.6. dokumentus, pagrindžiančius projekto biudžeto pagrįstumą (komercinius pasiūlymus, nuorodas į rinkoje esančias kainas, buhalterinę pažymą apie praėjusių 6 mėn. darbo užmokestį arba nuorodas į rinkoje esančių panašių pozicijų siūlomą arba gaunamą darbo užmokestį ir kita);

2.4.7. dokumentą, kuriame išsamiai nurodomos biudžeto veiklos ir išlaidos.

2.5. Kartu su mokėjimo prašymu, kai deklaruojamos išlaidos, pareiškėjas turi pateikti šiuos priedus:

2.5.1.     galutinių naudos gavėjų Smulkiojo ar vidutinio verslo subjekto statuso deklaracijas, kurių forma patvirtinta Lietuvos Respublikos ūkio ministro 2008 m. kovo 26 d. įsakymu Nr. 4-119 „Dėl Smulkiojo ar vidutinio verslo subjekto statuso deklaravimo tvarkos aprašo ir Smulkiojo ar vidutinio verslo subjekto statuso deklaracijos formos patvirtinimo“, parengtas pagal paskutinių ataskaitinių finansinių metų duomenis;

2.5.2.     kiekvienam galutiniam naudos gavėjui užpildytą projektų atitikties de minimis pagalbos taisyklėms patikros lapą (PFSA 3 priedas);

2.5.3.     kiekvienam galutiniam naudos gavėjui užpildytą „Vienos įmonės“ deklaraciją pagal ES investicijų interneto svetainėje https://2021.esinvesticijos.lt/dokumentai/viena-imone-deklaracijos-forma paskelbtą pavyzdinę formą (toliau – „Vienos įmonės“ deklaracija); 

2.5.4.     sutartis arba analogiškus susitarimus su galutiniais naudos gavėjais dėl dalyvavimo projekte;

2.5.5.     informaciją apie kiekvienam galutiniam naudos gavėjui suteiktą valstybės pagalbą (išskyrus de minimis pagalbą) pagal Projektų administravimo ir finansavimo taisyklių 1 priedo 4 priedą;

2.5.6.     galutinių naudos gavėjų patvirtintų paskutinių finansinių metų metinių finansinių ataskaitų rinkinius (jei administruojančioji institucija patvirtintų paskutinių finansinių metų metinių finansinių ataskaitų rinkinių negali gauti iš Juridinių asmenų registro) (taikoma tik juridiniams asmenims). 

2.6. Papildomi matomumo viešinimo reikalavimai, nenustatyti Projektų administravimo ir finansavimo taisyklėse, nėra taikomi.

2.7. Informacija apie projektą skelbiama Projektų administravimo ir finansavimo taisyklių VIII skyriaus pirmajame skirsnyje nustatyta tvarka.

2.8. Visi su projekto įgyvendinimu susiję dokumentai turi būti saugomi Projektų administravimo ir finansavimo taisyklių VIII skyriaus šeštajame skirsnyje nustatyta tvarka ir terminais, taip pat laikantis Reglamento (ES) Nr. 1407/2013 6 straipsnio 4 dalyje nustatyto termino. Visi su projekto įgyvendinimu susiję dokumentai saugomi Ekonomikos ir inovacijų ministerijoje 10 metų nuo paskutinės valstybės pagalbos suteikimo dienos.

2.1. Reikalavimai jungtinio projekto projektams

Netaikoma.

3. Horizontaliųjų principų (toliau – HP) reikalavimai

3.1. Neutralus – projektas negali daryti neigiamo poveikio HP.

3.2. Projekto veiklos tiesiogiai prisideda prie inovatyvumo (kūrybingumo) HP: bus ugdomi MVĮ ir kitų VGPP dalyvaujančių subjektų darbuotojų gebėjimai. Siekiant ugdyti ir kitų VGPP dalyvaujančių subjektų darbuotojų gebėjimus rengti ir įgyvendinti Koncepciją, planuojama investuoti į įgūdžių ugdymą, apimantį visą inovacijų vadybos ciklą, reikalingą dėl mokslinių tyrimų ir eksperimentinės plėtros ir inovacijų (sumaniosios specializacijos) ir ekonomikos technologinių pokyčių kylantiems uždaviniams spręsti. PFSA 6 punkte numatyti projektų atrankos kriterijai tiesiogiai įpareigoja, kad įgyvendinant projektus būtų prisidedama prie darnaus vystymosi HP įgyvendinimo.

3.3. Projekto atitikties reikšmingos žalos nedarymo HP vertinimo reikalavimų aprašas pateikiamas PFSA 1 priede.

3.4. Veikla, vadovaujantis 2021 m. vasario 18 d. Komisijos pranešimu 2021/C 58/01 patvirtintomis Reikšmingos žalos nedarymo principo taikymo pagal Ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo priemonės reglamentą techninėmis gairėmis, atitinka reikšmingos žalos nedarymo principą, nes neturi neigiamo numatomo poveikio 6 aplinkos tikslams, nurodytiems 2020 m. birželio 18 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamento (ES) 2020/852 dėl sistemos tvariam investavimui palengvinti sukūrimo, kuriuo iš dalies keičiamas Reglamentas (ES) 2019/2088, 17 straipsnio 1 dalies a–f punktuose arba numatomas jų poveikis yra nereikšmingas, t. y. nedaro tiesioginio ir pirminio netiesioginio poveikio per visą gyvavimo ciklą.

3.1. Europos Sąjungos pagrindinių teisių chartijos (toliau – Chartija) reikalavimai

Projektas neturi pažeisti Chartijos pagrindinių teisių: orumo; asmenų, privataus ir šeimos gyvenimo, sąžinės ir saviraiškos laisvės; asmens duomenų; prieglobsčio ir apsaugos perkėlimo, išsiuntimo ar išdavimo atvejų; teisių į nuosavybę ir teisių užsiimti verslu; lyčių lygybės, vienodo požiūrio ir lygių galimybių, nediskriminavimo ir neįgaliųjų teisių; vaiko teisių; gerojo administravimo, veiksmingos teisinės gynybos, teisingumo; solidarumo ir darbuotojų teisių; aplinkos apsaugos.   

4. Apskritis, kurioje gali būti įgyvendinami projektai

Netaikoma.

5. Reikalavimai valstybės pagalbai

5.1. Galutiniams naudos gavėjams – MVĮ ir kitiems VGPP dalyvaujantiems subjektams de minimis pagalba teikiama vadovaujantis Reglamentu (ES) Nr. 1407/2013. PFSA nustatomos de minimis pagalbos teikimo sąlygos, kurios atitinka Reglamento (ES) Nr. 1407/2013 nuostatas ir yra suderinamos su vidaus rinka. De minimis pagalba teikiama galutiniams naudos gavėjams visose srityse, išskyrus Reglamento (ES) Nr. 1407/2013 1 straipsnio 1 dalyje išvardytus sektorius.

5.2. Vykdant PFSA 2.1 papunktyje nurodytą veiklą,  de minimis pagalba, kuri atitinka Reglamento (ES) Nr. 1407/2013 nuostatas, pareiškėjui ir partneriui neteikiama, jeigu:

5.2.1. pareiškėjas ir partneris (-iai) pagrindžia, kad visa nauda, kurią jie gaus PFSA 2.1 papunktyje nurodytai veiklai vykdyti, bus perduota galutiniams naudos gavėjams – MVĮ ir kitiems VGPP dalyvaujantiems subjektams, ir pareiškėjas bei partneris (-iai) kaip tarpininkai negaus jokios naudos;

5.2.2. de minimis pagalba skaičiuojama ir priskiriama galutiniams naudos gavėjams vadovaujantis projekto vykdytojo (pareiškėjo) patvirtintu De minimis pagalbos teikimo ir skaičiavimo (paskirstymo) galutiniams naudos gavėjams tvarkos aprašu.

5.3. Jeigu pareiškėjas, vykdydamas PFSA 2.1 papunktyje nurodytą veiklą, gauna naudą, išlaidos finansuojamos kaip de minimis pagalba vadovaujantis PFSA 9.2  papunkčio nuostatomis.

5.4. De minimis pagalba teikiama pareiškėjui visose srityse, išskyrus Reglamento (ES) Nr. 1407/2013 1 straipsnio 1 dalyje išvardytus sektorius.

5.5. Išlaidos, nurodytos PFSA 9.2 papunktyje, kaip de minimis pagalba proporcingai paskirstomos galutiniams naudos gavėjams – MVĮ ir kitiems VGPP dalyvaujantiems subjektams.

5.6. Prieš pateikdamas PĮP administruojančiajai institucijai ir įtraukdamas MVĮ ir (ar) kitą VGPP dalyvaujantį subjektą į projekto galutinių naudos gavėjų sąrašą ar naujo MVĮ ir (ar) kito VGPP dalyvaujančio subjekto įtraukimo į projektą projekto įgyvendinimo metu, projekto vykdytojas, prieš suteikdamas de minimis pagalbą galutiniam naudos gavėjui, turi patikrinti, ar (PFSA 5.6.1–5.6.5 papunkčiuose nurodytai informacijai patikrinti pildomas PFSA 3 priedas):

5.6.1. galutinis naudos gavėjas vykdo veiklą visose srityse, išskyrus Reglamento (ES) 2021/1058 7 straipsnio 1–6 dalyse nustatytus atvejus;

5.6.2. galutiniam naudos gavėjui teikiama de minimis pagalba veiklai visuose sektoriuose, išskyrus Reglamento (ES) Nr. 1407/2013 1 straipsnio 1 dalyje išvardytus sektorius ir veiklas;

5.6.3. vadovaujantis Reglamento (ES) Nr. 1407/2013 3 straipsnio nuostatomis, bendra de minimis pagalbos, suteiktos vienai įmonei, suma neviršys 200 000,00 Eur (dviejų šimtų tūkstančių eurų) per bet kurį trejų finansinių metų laikotarpį. Bendra de minimis pagalbos, suteiktos vienai įmonei, vykdančiai krovinių vežimo keliais veiklą samdos pagrindais arba už atlygį, per bet kurį trejų finansinių metų laikotarpį, suma neviršys
100 000,00 Eur  (šimto tūkstančių eurų). Šios ribos taikomos neatsižvelgiant į de minimis pagalbos formą arba siekiamus tikslus ir į tai, ar ES valstybės narės suteikta pagalba yra visa arba iš dalies finansuojama ES kilmės ištekliais;

5.6.4. galutinis naudos gavėjas turi teisę gauti bendrą vienai įmonei suteikiamą de minimis pagalbą. Projekto vykdytojas turi patikrinti visas su galutiniu naudos gavėju susijusias įmones, nurodytas galutinio naudos gavėjo projekto vykdytojui pateiktoje „Vienos įmonės“ deklaracijoje, taip pat Registre patikrinti, ar galutiniam naudos gavėjui teikiama pagalba neviršys leidžiamo de minimis pagalbos dydžio, kaip nustatyta Reglamento (ES) Nr. 1407/2013 3 straipsnyje;

5.6.5. galutiniam naudos gavėjui pritaikytos tarptautinės sankcijos ir (arba) jo ir (arba) su juo susijusių įmonių vykdomoje veikloje, veiksmuose, sandoriuose dalyvauja subjektai, kuriems pritaikytos tarptautinės sankcijos, kai šių įmonių veiklos, veiksmų ir (ar) sandorių vykdymas draudžiamas ar prieštarauja Lietuvos Respublikoje įgyvendinamoms tarptautinėms sankcijoms, vadovaujantis Lietuvos Respublikos tarptautinių sankcijų įstatymo straipsniu (Juridinių asmenų ar kitų organizacijų, neturinčių juridinio asmens statuso ir nuosavybės teise priklausančių arba kontroliuojamų subjekto, kuriam taikomos sankcijos, sąrašas skelbiamas Finansinių nusikaltimų tyrimo tarnybos prie Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministerijos interneto svetainėje https://fntt.lt/lt/tarptautines-finansines-sankcijos/4166), arba veikloje, veiksmuose, sandoriuose dalyvauja užsieniečiai, kuriems draudžiama atvykti į Lietuvos Respubliką ir kurie yra įtraukti į nepageidaujamų asmenų sąrašą, skelbiamą Migracijos departamento prie Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministerijos interneto svetainėje https://www.migracija.lt/app/nam.

5.7. Projekto vykdytojas turi informuoti galutinį naudos gavėją, kad jam suteikiama de minimis pagalba, ir apie galutiniam naudos gavėjui suteiktą de minimis pagalbą ne vėliau kaip per 5 darbo dienas pranešti Registrui.

5.8. De minimis pagalba nesumuojama su valstybės pagalba, skiriama toms pačioms tinkamoms finansuoti sąnaudoms, jeigu dėl tokio pagalbos sumavimo būtų viršytas Reglamente (ES) Nr. 651/2014 arba Europos Komisijos priimtame sprendime nustatytas didžiausias atitinkamas pagalbos intensyvumas arba kiekvienu atveju atskirai nustatyta pagalbos suma.

5.9. De minimis pagalbos dydis diskontuojamas vadovaujantis Reglamento (ES) Nr. 1407/2013 3 straipsnio 6 dalimi.

6. Projektų atrankos kriterijai

 

Eil.

Nr.

Kriterijaus tipas

Kriterijus

Kriterijaus vertinimo metodas

Didžiausias galimas kriterijaus balas

Kriterijaus svorio koeficientas

1.

Specialusis

Projekte suplanuotos veiklos atitinka Mokslinių tyrimų ir eksperimentinės plėtros ir inovacijų (sumaniosios specializacijos) koncepcijos, patvirtintos Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2022 m. rugpjūčio 17 d. nutarimu Nr. 835 „Dėl Mokslinių tyrimų ir eksperimentinės plėtros ir inovacijų (sumaniosios specializacijos) koncepcijos patvirtinimo“, nuostatas (toliau – Koncepcija) ir bent vieno šios Koncepcijos prioriteto įgyvendinimo tematiką.

Vertinama, ar projektas prisideda prie Koncepcijos ir atitinka bent vieno šios Koncepcijos prioriteto įgyvendinimo tematiką.

Projektų atrankos kriterijus tiesiogiai prisideda prie inovatyvumo (kūrybingumo) horizontaliojo principo, kadangi bus ugdomi MVĮ ir kitų verslumo galimybių paieškos procese dalyvaujančių subjektų darbuotojų gebėjimai pagal sumaniąją specializaciją.

 

 

-

-

2.

Specialusis

Pareiškėjo ir partnerio (-ių) patirtis teikiant mokymų paslaugas galutiniam naudos gavėjui.

Vertinant būtina įsitikinti, kad pareiškėjas ir partneris (-iai) turi pakankamai patirties teikti mokymų paslaugas galutiniam naudos gavėjui. Mokymų paslaugas teikiančių asmenų kompetencija turi tenkinti toliau išdėstytus reikalavimus. 

Reikalavimai, taikomi pareiškėjo ir partnerio (-ių) suformuotos projektą vykdančių asmenų komandos vadovui:

1. Asmuo turi turėti aukštąjį universitetinį arba jam prilygintą išsilavinimą.

2. Asmuo turi turėti ne mažiau kaip 2 metų darbo patirtį per paskutinius trejus metus inovacijų skatinimo, mokslinių tyrimų, eksperimentinės plėtros ir inovacijų (toliau MTEPI) rezultatų komercinimo ir (arba) žinių ir technologijų perdavimo srityje.

3. Asmuo turi būti teikęs konsultacijas, susijusias su atitinkamo sumaniosios specializacijos MTEPI prioriteto ekosistema: įvairių sričių institucijomis ir atstovais (mokslininkais, mokslo ir studijų institucijomis (MSI), verslu, ministerijomis ir t. t.) bei išmanyti verslo poreikius ir mokslo galimybes atitinkamose srityse.

4. Asmuo turi turėti konsultacijų dėl tarptautinių MTEPI programų teikimo patirties arba būti dalyvavęs tarptautinėse MTEPI programose.

Reikalavimai, taikomi bent dviem pareiškėjo ir partnerio (-ių) suformuotos projektą vykdančių asmenų komandos nariams:

1. Asmuo turi turėti aukštąjį universitetinį arba jam prilygintą išsilavinimą.

2. Asmuo turi turėti ne mažiau kaip 2 metų darbo patirtį per paskutinius trejus metus inovacijų skatinimo, MTEPI rezultatų komercinimo ir (arba) žinių ir technologijų perdavimo srityje.

3. Asmuo turi būti teikęs konsultacijas, susijusias su atitinkamo sumaniosios specializacijos MTEPI prioriteto ekosistema – įvairių sričių institucijomis ir atstovais (mokslininkais, MSI, verslu, ministerijomis ir t. t.) – bei išmanyti verslo poreikius ir mokslo galimybes atitinkamose srityse.

 

Kriterijus taikomas atliekant projekto įgyvendinimo plano vertinimą ir projektui įgyvendinti pasitelkus naujus projekto komandos narius.

-

-

 

6.1. Jungtinio projekto projektų atrankos kriterijai (pildoma tik įgyvendinant jungtinį projektą)

Netaikoma.

7. Reikalavimai įgyvendinus projektų veiklas

Netaikoma.

8. Kiti reikalavimai

8.1. Projektų įgyvendinimo priežiūrai sudaromas projekto (-ų) priežiūros komitetas, kuris stebi projekto (-ų) įgyvendinimo pažangą ir teikia rekomendacijas dėl projekto (-ų) įgyvendinimo. Projekto (-ų) priežiūros komitetas sudaromas iš administruojančiosios institucijos ir Ekonomikos ir inovacijų ministerijos atstovų, į projekto (-ų) priežiūros komitetą gali būti kviečiami kitų institucijų, įstaigų ar organizacijų atstovai ir socialiniai ir ekonominiai partneriai. Projekto (-ų) priežiūros komiteto sudėtis tvirtinama Lietuvos Respublikos ekonomikos ir inovacijų ministro įsakymu, o jo veiklos principai nustatomi šio komiteto darbo reglamente.

8.2. Projekte sutaupytos lėšos gali būti panaudotos administruojančiosios institucijos nustatyta ir su Ekonomikos ir inovacijų ministerija suderinta projekte sutaupytų lėšų panaudojimo tvarka, atitinkančia Projektų administravimo ir finansavimo taisyklių IV skyriaus trečiojo skirsnio nuostatas.

8.3. Tais atvejais, kai projekto vykdytojas nesilaiko projekto sutartyje nustatytų sąlygų ir kai toks nesilaikymas neturi Projektų administravimo ir finansavimo taisyklių IV skyriaus aštuntajame skirsnyje nustatytų pažeidimo požymių, administruojančioji institucija, priimdama sprendimą dėl projektui skirto finansavimo mažinimo, gali taikyti administruojančiosios institucijos Projektų administravimo ir finansavimo taisyklių IV skyriaus aštuntajame skirsnyje nustatyta tvarka parengtą ir su Ekonomikos ir inovacijų ministerija suderintą projektui skirto finansavimo mažinimo tvarką.

IŠLAIDŲ TINKAMUMO FINANSUOTI REIKALAVIMAI

9. Išlaidų tinkamumo finansuoti reikalavimai

9.1. Projekto išlaidos turi atitikti PFSA 9.2 papunktyje nustatytus tinkamumo ir Projektų administravimo ir finansavimo taisyklių VII skyriuje išdėstytus projekto išlaidoms taikomus reikalavimus.

9.2. Tinkamos finansuoti išlaidos:

9.2.1. projekto veikloms vykdyti  būtinos kompiuterinės technikos, programinės įrangos išlaidos (šios išlaidos negali sudaryti daugiau kaip 1 proc. visų tinkamų finansuoti projekto išlaidų);

9.2.2. projektą vykdančio personalo darbo užmokestis ir išlaidos su darbo santykiais susijusiems darbdavio įsipareigojimams, taip pat atlygio projektą vykdantiems fiziniams asmenims pagal paslaugų (civilines), autorines ar kitas sutartis išlaidos. Projektą vykdančio personalo darbo užmokesčio išlaidos už kasmetines atostogas ir (ar) kompensacijas už nepanaudotas kasmetines atostogas bei projektą vykdančio personalo išmokos už papildomas poilsio dienas;

9.2.3. projektą vykdančio personalo komandiruočių išlaidos, apskaičiuotos komandiruočių išlaidas reguliuojančių teisės aktų nustatyta tvarka;

9.2.4. svečio iš užsienio valstybės, dalyvaujančio projekto veiklose, kelionių ir apgyvendinimo išlaidos;

9.2.5. projekto veiklose dalyvaujančių asmenų komandiruočių, kelionių išlaidos;

9.2.6. metodikų rengimo, leidybos ir panašių paslaugų išlaidos, tačiau ne daugiau kaip 10 proc. visų projekto tinkamų finansuoti išlaidų;

9.2.7. projekto veikloms vykdyti (įskaitant veiklose dalyvaujančių asmenų apgyvendinimą) reikalingų transporto priemonių eksploatavimo, patalpų eksploatavimo (komunalinių, ryšio paslaugų ir pan.) išlaidos;

9.2.8. su mokymų organizavimu susijusios išlaidos;

9.2.9. išlaidos privalomiems informavimo apie projektą veiksmams;

9.2.10. išlaidos, susijusios su informavimo apie projektą veiklų vykdymu;

9.2.11. netiesioginės išlaidos.

9.3. Kryžminis finansavimas netaikomas.

9.4. Projekto tinkamų finansuoti išlaidų dalis, kurios nepadengia projektui skiriamo finansavimo lėšos, turi būti finansuojama iš projekto vykdytojo lėšų.

10. Projektų veiklų ir jungtinio projekto projektų įgyvendinimui taikomi supaprastintai apmokamų išlaidų dydžiai.

 

Indeksuojama

X Neindeksuojama

Veiklos ir (ar) išlaidos, kurioms taikomi supaprastintai apmokamų išlaidų dydžiai

Supaprastintai apmokamų išlaidų dydžio kodas

Supaprastintai apmokamų išlaidų dydžio versija

Supaprastintai apmokamų išlaidų dydžio pavadinimas

Papildoma informacija

Projektą vykdančio personalo darbo užmokesčio išlaidos už kasmetines atostogas ir (ar) kompensacijos už nepanaudotas kasmetines atostogas bei vykdančio personalo išmokos už papildomas poilsio dienas

FN-05-01 – FN-05-07

01

Projektą vykdančio personalo darbo užmokesčio išlaidų dalis per mėnesį, skirta kasmetinėms atostogoms, kuri apskaičiuojama nuo tinkamų finansuoti faktiškai patirtų darbo užmokesčio išlaidų už faktiškai dirbtą laiką

-

Privalomos projektų matomumo ir informavimo apie juos priemonės ir išlaidos

FS-01-01

-

Įgyvendintų privalomų matomumo ir informavimo apie ES fondų investicijų veiklas priemonių fiksuotoji suma, pirmojo rinkinio fiksuotoji suma be pridėtinės vertės mokesčio (toliau – PVM)

-

Privalomos projektų matomumo ir informavimo apie juos priemonės ir išlaidos

FS-01-02

-

Įgyvendintų privalomų matomumo ir informavimo apie ES fondų investicijų veiklas priemonių fiksuotoji suma, pirmojo rinkinio fiksuotoji suma su PVM

-

Netiesioginės projekto veiklos ir išlaidos joms apmokėti

FN-01

01

7 proc. netiesioginių išlaidų fiksuotoji norma

-

Pastaba. Supaprastintai apmokamų išlaidų dydžiai nurodyti Supaprastintai apmokamų išlaidų dydžių registre, skelbiamame Europos socialinio fondo agentūros interneto svetainės www.esf.lt Metodinės pagalbos centro skiltyje https://www.esf.lt/veiklos-sritys/metodines-pagalbos-centras/1073.

__________________________

part_b9983a2b67ff48b2ab0b97e73dc44aad_end


 

2022–2030 metų plėtros programos valdytojos Lietuvos Respublikos ekonomikos ir inovacijų ministerijos ekonomikos transformacijos ir konkurencingumo plėtros programos pažangos priemonės Nr. 05-001-01-05-07 „Sukurti nuoseklią inovacinės veiklos skatinimo  sistemą“ veiklos „Ugdyti labai mažų įmonių, mažų įmonių ir vidutinių įmonių ir kitų verslumo galimybių paieškos procese dalyvaujančių subjektų darbuotojų gebėjimus“ projektų finansavimo sąlygų aprašo

1 priedas

 

 

PROJEKTO (ĮSKAITANT JUNGTINĮ PROJEKTĄ) ATITIKTIES REIKŠMINGOS ŽALOS NEDARYMO HORIZONTALIAJAM PRINCIPUI VERTINIMO REIKALAVIMŲ APRAŠAS

 

 

Finansavimo šaltinis, pagal kurį finansuojamas projektas (pažymėkite tinkamą):

£ Ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo priemonė (toliau – EGADP)

þ Europos Sąjungos fondų investicijų programa (toliau – ESFIP)

 

Aplinkos tikslai

(pagal 2020 m. birželio 18 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamentą (ES) 2020/852 dėl sistemos tvariam investavimui palengvinti sukūrimo, kuriuo iš dalies keičiamas Reglamentas (ES) 2019/2088)

Pagrindimas

(remdamiesi priemonių (kai finansavimo šaltinis EGADP) arba veiksmų (veiklų) (kai finansavimo šaltinis ESFIP) vertinimo klausimynais, nurodykite tik tą klausimyno vertinimo dalį, kuri aktuali finansuotinai veiklai)

Pagrindimo dokumentai

(nurodomas dokumentas, kuris bus vertinamas siekiant įvertinti projekto atitiktį aplinkos tikslams, arba pateikiama šią atitiktį pagrindžianti informacija)

1.  Klimato kaitos švelninimas

Investicijas planuojama skirti verslumo galimybių paieškos procese (toliau – VGPP) dalyvaujančių subjektų gebėjimams ugdyti, siekiant įgyvendinti mokslinius tyrimus ir eksperimentinę plėtrą ir inovacijas (sumaniąją specializaciją) ir apimti visą inovacijų vadybos ciklą (prognozavimas, planavimas, organizavimas, kontrolė), ypatingą dėmesį skiriant vadybos ir valdymo įgūdžiams ugdyti. Numatoma ugdyti labai mažų įmonių, mažų įmonių ir vidutinių įmonių (toliau – MVĮ) ir kitų VGPP dalyvaujančių subjektų darbuotojų įgūdžius.

Šie veiksmai (veiklos) dėl savo pobūdžio neturės jokio neigiamo tiesioginio ar netiesioginio poveikio klimato kaitos švelninimo tikslui viso gyvavimo ciklo metu, nes nenumatoma, kad įgyvendinant veiklas galėtų išsiskirti šiltnamio efektą sukeliančios dujos.

Netaikoma. Veikla dėl savo pobūdžio neturės tiesioginio ar netiesioginio neigiamo poveikio klimato kaitos švelninimo tikslui, todėl pagrindimo dokumentai neteikiami.

 

2.  Prisitaikymas prie klimato kaitos

Investicijas planuojama skirti VGPP dalyvaujančių subjektų gebėjimams ugdyti, siekiant atlikti mokslinius tyrimus, vykdyti eksperimentinę plėtrą, diegti inovacijas (sumaniąją specializaciją) ir apimti visą inovacijų vadybos ciklą (prognozavimas, planavimas, organizavimas, kontrolė), ypatingą dėmesį skiriant vadybos ir valdymo įgūdžiams ugdyti. Numatoma ugdyti MVĮ ir kitų VGPP dalyvaujančių subjektų darbuotojų įgūdžius.

Šie veiksmai (veiklos) dėl savo pobūdžio neturės jokio neigiamo tiesioginio ar netiesioginio poveikio viso gyvavimo ciklo metu prisitaikymui prie klimato kaitos tikslo ir neigiamos įtakos žmonėms, gamtai ar turtui.

Netaikoma. Veikla dėl savo pobūdžio neturės tiesioginio ar netiesioginio neigiamo poveikio prisitaikymo prie klimato kaitos tikslui, todėl pagrindimo dokumentai neteikiami.

3.  Tausus vandens ir jūrų išteklių naudojimas ir apsauga

Investicijas planuojama skirti VGPP dalyvaujančių subjektų gebėjimams ugdyti, siekiant atlikti mokslinius tyrimus, vykdyti eksperimentinę plėtrą, diegti inovacijas (sumaniąją specializaciją) ir apimti visą inovacijų vadybos ciklą (prognozavimas, planavimas, organizavimas, kontrolė), ypatingą dėmesį skiriant vadybos ir valdymo įgūdžiams ugdyti. Numatoma ugdyti MVĮ ir kitų VGPP dalyvaujančių subjektų darbuotojų įgūdžius.

Šie veiksmai (veiklos) dėl savo pobūdžio neturės jokio neigiamo tiesioginio ir netiesioginio poveikio viso gyvavimo ciklo metu tausaus vandens ir jūrų išteklių naudojimo ir apsaugos tikslui, nes šalia vandens telkinių nenumatoma kurti jokios infrastruktūros, kuri galėtų turėti įtakos tausiam vandens ir jūrų išteklių naudojimui, geram ekologiniam potencialui ir vandenų aplinkos būklei.

Netaikoma. Veikla dėl savo pobūdžio neturės tiesioginio ar netiesioginio neigiamo poveikio tausaus vandens ir jūrų išteklių naudojimo ir apsaugos tikslui, todėl pagrindimo dokumentai neteikiami.

4.  Perėjimas prie žiedinės ekonomikos, įskaitant atliekų prevenciją ir perdirbimą

Investicijas planuojama skirti VGPP dalyvaujančių subjektų gebėjimams ugdyti, siekiant atlikti mokslinius tyrimus, vykdyti eksperimentinę plėtrą, diegti inovacijas (sumaniąją specializaciją) ir apimti visą inovacijų vadybos ciklą (prognozavimas, planavimas, organizavimas, kontrolė), ypatingą dėmesį skiriant vadybos ir valdymo įgūdžiams ugdyti. Numatoma ugdyti MVĮ ir kitų VGPP dalyvaujančių subjektų darbuotojų įgūdžius.

Šie veiksmai (veiklos) dėl savo pobūdžio neturės jokio neigiamo tiesioginio ar netiesioginio poveikio viso gyvavimo ciklo metu žiedinės ekonomikos, įskaitant atliekų prevenciją ir perdirbimą, tikslui, nes nenumatomas neefektyvus medžiagų ar gamtinių išteklių naudojimas, atliekų susidarymas ar šalinimas.

Netaikoma. Veikla dėl savo pobūdžio neturės tiesioginio ar netiesioginio neigiamo poveikio perėjimo prie žiedinės ekonomikos tikslui, todėl pagrindimo dokumentai neteikiami.

5.  Oro, vandens ar žemės taršos prevencija ir kontrolė

Investicijas planuojama skirti VGPP dalyvaujančių subjektų gebėjimams ugdyti, siekiant atlikti mokslinius tyrimus, vykdyti eksperimentinę plėtrą, diegti inovacijas (sumaniąją specializaciją) ir apimti visą inovacijų vadybos ciklą (prognozavimas, planavimas, organizavimas, kontrolė), ypatingą dėmesį skiriant vadybos ir valdymo įgūdžiams ugdyti. Numatoma ugdyti MVĮ ir kitų VGPP dalyvaujančių subjektų darbuotojų įgūdžius.

Šie veiksmai (veiklos) dėl savo pobūdžio neturės jokio neigiamo tiesioginio ar netiesioginio poveikio oro, vandens ar žemės taršos prevencijos ir kontrolės tikslui viso gyvavimo ciklo metu, nes nenumatoma kurti infrastruktūros, kuri galėtų daryti įtaką, kad į orą, vandenį arba žemę būtų išmetama daugiau teršalų.

Netaikoma. Veikla dėl savo pobūdžio neturės tiesioginio ar netiesioginio neigiamo poveikio oro, vandens ar žemės taršos prevencijos ir kontrolės tikslui, todėl pagrindimo dokumentai neteikiami.

6.  Biologinės įvairovės ir ekosistemų apsauga ir atkūrimas

Investicijas planuojama skirti VGPP dalyvaujančių subjektų gebėjimams ugdyti, siekiant atlikti mokslinius tyrimus, vykdyti eksperimentinę plėtrą, diegti inovacijas (sumaniąją specializaciją) ir apimti visą inovacijų vadybos ciklą (prognozavimas, planavimas, organizavimas, kontrolė), ypatingą dėmesį skiriant vadybos ir valdymo įgūdžiams ugdyti. Numatoma ugdyti MVĮ ir kitų VGPP dalyvaujančių subjektų darbuotojų įgūdžius.

Šie veiksmai (veiklos) dėl savo pobūdžio neturės jokio neigiamo tiesioginio ar netiesioginio poveikio biologinės įvairovės ir ekosistemų apsaugos ir atkūrimo tikslui viso gyvavimo ciklo metu, nes nenumatoma kurti infrastruktūros, kuri galėtų būti žalinga gerai ekosistemų, buveinių ir rūšių išsaugojimo būklei.

Netaikoma. Veikla dėl savo pobūdžio neturės tiesioginio ar netiesioginio neigiamo poveikio biologinės įvairovės ir ekosistemų apsaugos ir atkūrimo tikslui, todėl pagrindimo dokumentai neteikiami.

____________________________

 

part_7707933349ca4c53a353448f7721d3c4_end


 

2022–2030 metų plėtros programos valdytojos Lietuvos Respublikos ekonomikos ir inovacijų ministerijos ekonomikos transformacijos ir konkurencingumo plėtros programos pažangos priemonės Nr. 05-001-01-05-07 „Sukurti nuoseklią inovacinės veiklos skatinimo sistemą“ veiklos „Ugdyti labai mažų įmonių, mažų įmonių ir vidutinių įmonių ir kitų verslumo galimybių paieškos procese dalyvaujančių subjektų darbuotojų gebėjimus“ projektų finansavimo sąlygų aprašo

2 priedas

 

(Informacijos, reikalingos projekto atitikčiai projektų atrankos kriterijams įvertinti, forma)

 

INFORMACIJA, REIKALINGA PROJEKTO ATITIKČIAI PROJEKTŲ ATRANKOS KRITERIJAMS ĮVERTINTI

 

1. Suplanuotos projekto veiklos atitinka Mokslinių tyrimų ir eksperimentinės plėtros ir inovacijų (sumaniosios specializacijos) koncepcijos, patvirtintos Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2022 m. rugpjūčio 17 d. nutarimu Nr. 835 „Dėl Mokslinių tyrimų ir eksperimentinės plėtros ir inovacijų (sumaniosios specializacijos) koncepcijos patvirtinimo“ (toliau – Koncepcija), nuostatas ir bent vieno šios Koncepcijos prioriteto įgyvendinimo tematiką.

 

Mokslinių tyrimų, eksperimentinės plėtros ir inovacijų prioritetas (toliau – MTEPI prioritetas)

(pasirenkamas vienas variantas)

MTEPI prioriteto tematika

(pasirenkamas vienas variantas)

1.1. Sveikatos technologijos ir biotechnologijos

1.1.1. Molekulinės technologijos medicinai ir biofarmacijai

1.1.2. Pažangios taikomosios technologijos asmens ir visuomenės sveikatai

1.1.3. Pažangi medicinos inžinerija ankstyvajai diagnostikai ir gydymui

1.1.4. Saugus maistas ir tvarūs agrobiologiniai ištekliai

1.2. Nauji gamybos procesai, medžiagos ir technologijos

1.2.1. Fotonika ir lazerinės technologijos

1.2.2. Pažangiosios medžiagos ir konstrukcijos

1.2.3. Lanksčios produktų kūrimo, gamybos ir procesų valdymo, dizaino technologijos

1.2.4. Energijos vartojimo efektyvumas, išmanumas

1.2.5. Atsinaujinantys energijos ištekliai

1.3. Informacinės ir ryšių technologijos

1.3.1. Dirbtinis intelektas, didieji ir paskirstytieji duomenys, įvairiarūšė analizė, apdorojimas ir diegimas

1.3.2. Daiktų internetas

1.3.3. Kibernetinis saugumas

1.3.4. Finansinės technologijos ir blokų grandinės

1.3.5. Audiovizualinių medijų technologijos ir socialinės inovacijos

1.3.6. Išmaniosios transporto sistemos

Pateikiama informacija, pagrindžianti, kurią pasirinktą MTEPI prioriteto tematiką atitinka projektas:

 

 

2. Reikalavimai, taikomi pareiškėjo ir partnerio (-ių) suburtai projektą vykdančių asmenų komandai.

 

Reikalavimas

Pateikiami dokumentai, įrodantys minėtą patirtį

(atnaujinant komandos sudėtį projekto įgyvendinimo metu, įtraukiant naujus komandos narius, informacija privalo būti atnaujinama)

2.1. Asmuo turi turėti aukštąjį universitetinį arba jam prilygintą išsilavinimą.

 

2.2. Asmuo turi turėti ne mažiau kaip 2 metų darbo patirtį per paskutinius trejus metus inovacijų skatinimo, mokslinių tyrimų, eksperimentinės plėtros ir inovacijų (toliau – MTEPI) rezultatų komercinimo ir (arba) žinių ir technologijų perdavimo srityje.

 

2.3. Asmuo turi būti teikęs konsultacijas, susijusias su atitinkamo sumaniosios specializacijos MTEPI prioriteto ekosistema – įvairių sričių institucijomis ir atstovais (mokslininkais, mokslo ir studijų institucijomis, verslu, ministerijomis ir t. t.) bei išmanyti verslo poreikius ir mokslo galimybes atitinkamose srityse.

 

2.4. Asmuo turi turėti konsultacijų dėl tarptautinių MTEPI programų teikimo patirties arba būti dalyvavęs tarptautinėse MTEPI programose.

 

 

Prie projekto įgyvendinimo plano (toliau – PĮP) gali būti pridedami kiti dokumentai, patvirtinantys ar pagrindžiantys PĮP pateiktą informaciją.

 

______________________                                                                 _________________                                      __________________________

(vadovo pareigos)                                                                                       (parašas)                                                               (vardas ir pavardė)

 

___________________________

 

part_9feba35e8a484b0d88c6c39f20b590ae_end


 

2022–2030 metų plėtros programos valdytojos Lietuvos Respublikos ekonomikos ir inovacijų ministerijos ekonomikos transformacijos ir konkurencingumo plėtros programos pažangos priemonės Nr. 05-001-01-05-07 „Sukurti nuoseklią inovacinės veiklos skatinimo sistemą“ veiklos „Ugdyti labai mažų įmonių, mažų įmonių ir vidutinių įmonių ir kitų verslumo galimybių paieškos procese dalyvaujančių subjektų darbuotojų gebėjimus“ projektų finansavimo sąlygų aprašo

3 priedas

 

 

(Projektų atitikties de minimis pagalbos taisyklėms patikros lapo forma)

 

 

PROJEKTŲ ATITIKTIES de minimis PAGALBOS TAISYKLĖMS Patikros lapas

 

 

1. Priemonės teisinis pagrindas

2013 m. gruodžio 18 d. Komisijos reglamentas (ES) Nr. 1407/2013 dėl Sutarties dėl Europos Sąjungos veikimo 107 ir 108 straipsnių taikymo de minimis pagalbai su visais pakeitimais

 

2. Duomenys apie projektų įgyvendinimo planą (toliau – PĮP) / projektą

PĮP / projekto numeris

 

Pareiškėjo / projekto vykdytojo pavadinimas

 

Projekto pavadinimas

 

 

 

 

 

3. PĮP / projekto patikra dėl atitikties Reglamentui (ES) Nr. 1407/2013

Eil.

Nr.

Klausimai

Rezultatas

Pastabos

Taip

Ne

Netaikoma

3.1.

Ar pareiškėjas / projekto vykdytojas vykdo veiklą žuvininkystės ir akvakultūros sektoriuje, kuriam taikomas 2013 m. gruodžio 11 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamentas (ES) Nr. 1379/2013 dėl bendro žvejybos ir akvakultūros produktų rinkų organizavimo, kuriuo iš dalies keičiami Tarybos reglamentai (EB) Nr. 1184/2006 ir (EB) Nr. 1224/2009 ir panaikinamas Tarybos reglamentas (EB) Nr. 104/2000 su visais pakeitimais?

 

 

3.2.

Ar pareiškėjas / projekto vykdytojas vykdo pirminės žemės ūkio produktų gamybos veiklą?

 

 

3.3.

Ar pareiškėjas / projekto vykdytojas veikia žemės ūkio produktų perdirbimo ir prekybos sektoriuje, kai pagalbos dydis nustatomas pagal iš pirminių gamintojų įsigytų arba atitinkamų įmonių rinkai pateiktų produktų kainą arba kiekį?

 

 

3.4.

Ar pareiškėjas / projekto vykdytojas veikia žemės ūkio produktų perdirbimo ir prekybos sektoriuje, kai de minimis pagalba priklauso nuo to, ar bus iš dalies arba visa perduota pirminiams gamintojams?

 

 

3.5.

Ar pareiškėjas / projekto vykdytojas vykdo su eksportu susijusią veiklą trečiosiose valstybėse arba Europos Sąjungos valstybėse narėse (t. y. veikla tiesiogiai susijusi su eksportuojamu kiekiu, platinimo tinklo kūrimu bei veikla arba kitomis einamosiomis išlaidomis, susijusiomis su eksporto veikla)?

 

 

3.6.

Ar pareiškėjui / projekto vykdytojui teikiama de minimis pagalba priklauso nuo to, ar daugiau vartojama vietinių nei importuotų prekių?

 

 

3.7.

Jei pareiškėjas / projekto vykdytojas vykdo veiklą šio priedo 3.1–3.4 papunkčiuose nurodytuose sektoriuose, tačiau kartu bent viename sektoriuje, kuriam taikomas Reglamentas (ES) Nr. 1407/2013, ir pastarajam sektoriui pagalba teikiama ar užtikrinama tinkamomis priemonėmis, pavyzdžiui, atskiriant veiklos sritis ar sąnaudas, kad veiklai tuose sektoriuose, kuriems Reglamentas (ES) Nr. 1407/2013 netaikomas, nebūtų teikiama de minimis pagalba, kuri teikiama pagal Reglamentą (ES) Nr. 1407/2013? (Jei taikoma.)

 

 

3.8.

Ar de minimis pagalba yra (bus) naudojama krovinių vežimo keliais transporto priemonėms įsigyti, kai įmonė (pareiškėjas ir (arba) projekto vykdytojas) vykdo krovinių vežimo keliais veiklą samdos pagrindais arba už atlygį?

 

 

3.9.

Ar bendra vienai įmonei, kaip ji apibrėžta Reglamento (ES) Nr. 1407/2013 2 straipsnio 2 dalyje, suteikta de minimis pagalbos suma Lietuvos Respublikoje viršija (ar konkrečiu atveju viršys suteikus de minimis pagalbą) 200 000 Eur (du šimtus tūkstančių eurų) per bet kurį trejų finansinių metų laikotarpį?

 

 

3.10.

Jei įmonė (pareiškėjas / projekto vykdytojas) vykdo krovinių vežimo keliais veiklą samdos pagrindais arba už atlygį ir kitą veiklą, kuriai taikoma 200 000 Eur (dviejų šimtų tūkstančių eurų) viršutinė riba, ar užtikrinama, kad de minimis pagalba krovinių vežimo keliais veiklai neviršytų 100 000 Eur (šimto tūkstančių eurų) per trejų finansinių metų laikotarpį ir kad de minimis pagalba nebūtų naudojama krovinių vežimo keliais transporto priemonėms įsigyti? (Jei taikoma.)

 

3.11.

Jei dvi įmonės susijungė arba viena įsigijo kitą, ar apskaičiuojant, ar nauja de minimis pagalba naujajai arba įsigyjančiajai įmonei viršija atitinkamą viršutinę ribą, nurodytą šio priedo 3.9 arba 3.10 papunktyje, atsižvelgta į visą ankstesnę de minimis pagalbą, suteiktą bet kuriai iš susijungiančių įmonių? (Jei taikoma.)

 

 

3.12.

Jei viena įmonė suskaidyta į dvi ar daugiau atskirų įmonių, ar iki suskaidymo suteikta de minimis pagalba priskiriama įmonei, kuri ja pasinaudojo? Jei toks priskyrimas neįmanomas, ar de minimis pagalba proporcingai paskirstoma remiantis naujųjų įmonių nuosavo kapitalo balansine verte suskaidymo įsigaliojimo dieną? (Jei taikoma.)

 

3.13.

Ar teikiamo finansavimo bendrasis subsidijos ekvivalentas apskaičiuotas tinkamai, teikiama de minimis pagalba yra skaidri (Reglamento (ES) Nr. 1407/2013 4 straipsnis)?

 

(Reglamento (ES) Nr. 1407/2013 4 straipsnio 2 dalis)

3.14.

Ar de minimis pagalba sumuojama pagal Reglamento (ES) Nr. 1407/2013 reikalavimus
(
Reglamento (ES) Nr. 1407/2013 5 straipsnis)?

 

 

3.15.

Ar teikiama de minimis pagalba patenka į Reglamento (ES) Nr. 1407/2013 galiojimo laikotarpį?

 

 

 

4. Finansavimo atitikties Reglamentui (ES) Nr. 1407/2013 vertinimas

Ar teikiamas finansavimas atitinka Reglamentą (ES) Nr. 1407/2013?

 

 

____________________________________

(projekto vertintojas)

 

___________

(parašas)

 

________

(data)

 

 

 

 

Patikros peržiūra:

□ Vertintojo išvadai pritarti

□ Vertintojo išvadai nepritarti

Pastabos:_______________________________________________________________________

 

 

 

______________________________________

(skyriaus vadovas)

____________

(parašas)

____________

(data)

 

 

____________________________________

 

part_ad125a315205442ea7cef36d245bc181_end