Lietuvos saugios laivybos administracijos
Direktorius
ĮSAKYMAS
DĖL LIETUVOS SAUGIOS LAIVYBOS ADMINISTRACIJOS DIREKTORIAUS 2014 M. BALANDŽIO 23 D. ĮSAKYMO NR. V-87 „DĖL DUOMENŲ TEIKIMO NACIONALINEI LAIVŲ EISMO STEBĖSENOS INFORMACINEI SISTEMAI TVARKOS APRAŠO IR PRANEŠIMŲ APIE INCIDENTUS FORMŲ PATVIRTINIMO“ PAKEITIMO
2017 m. sausio 18 d. Nr. V-3
Klaipėda
P a k e i č i u Lietuvos saugios laivybos administracijos direktoriaus 2014 m. balandžio 23 d. įsakymą Nr. V-87 „Dėl Duomenų teikimo Nacionalinei laivų eismo stebėsenos informacinei sistemai tvarkos aprašo ir pranešimų apie incidentus formų patvirtinimo“ ir jį išdėstau nauja redakcija:
„LIETUVOS SAUGIOS LAIVYBOS ADMINISTRACIJOS
DIREKTORIUS
ĮSAKYMAS
DĖL DUOMENŲ TEIKIMO NACIONALINEI LAIVŲ EISMO STEBĖSENOS INFORMACINEI SISTEMAI TVARKOS APRAŠO IR PRANEŠIMŲ APIE INCIDENTUS FORMŲ PATVIRTINIMO
Vadovaudamasis Nacionalinės laivų eismo stebėsenos informacinės sistemos sukūrimo, įdiegimo ir priežiūros tvarkos aprašo, patvirtinto susisiekimo ministro 2010 m. lapkričio 5 d. įsakymu Nr. 3-654 „Dėl Nacionalinės laivų eismo stebėsenos informacinės sistemos sukūrimo, įdiegimo ir priežiūros tvarkos aprašo patvirtinimo“ (toliau – NLESIS sukūrimo, įdiegimo ir priežiūros tvarkos aprašas), 4.1, 6.4 papunkčiais, Laivų eismo stebėsenos ir informacijos sistemos įdiegimo taisyklių, patvirtintų susisiekimo ministro 2004 m. vasario 3 d. įsakymu Nr. 3-55 „Dėl Laivų eismo stebėsenos ir informacijos sistemos įdiegimo taisyklių patvirtinimo“ (toliau – Laivų eismo stebėsenos ir informacijos sistemos įdiegimo taisyklės), 26 punktu, bei Pranešimo formalumų, taikomų į Lietuvos Respublikos jūrų uostus atplaukiantiems ir iš jų išplaukiantiems laivams, vykdymo tvarkos aprašo, patvirtinto Lietuvos Respublikos susisiekimo ministro 2009 m. lapkričio 19 d. įsakymu Nr. 3-592 „Dėl Pranešimo formalumų, taikomų į Lietuvos Respublikos jūrų uostus atplaukiantiems ir išplaukiantiems laivams, vykdymo tvarkos aprašo patvirtinimo“, 8, 10, 11 punktais,
2. Pranešimų apie incidentus, pildomų anglų kalba, formas:
PATVIRTINTA
Lietuvos saugios laivybos administracijos
direktoriaus 2014 m. balandžio 23 d.
įsakymu Nr. V-87
(Lietuvos saugios laivybos administracijos
direktoriaus 2017 m. sausio 18 d.
įsakymo Nr. V-3 redakcija)
DUOMENŲ TEIKIMO NACIONALINEI LAIVŲ EISMO STEBĖSENOS INFORMACINEI SISTEMAI TVARKOS APRAŠAS
I SKYRIUS
BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Duomenų teikimo Nacionalinei laivų eismo stebėsenos informacinei sistemai tvarkos aprašas (toliau – tvarkos aprašas) reglamentuoja Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijos (toliau – Uosto direkcija), AB „ORLEN Lietuva“ Būtingės naftos terminalo (toliau – Terminalas), Lietuvos kariuomenės Karinių jūrų pajėgų Jūrų gelbėjimo koordinavimo centro (toliau – Centras) bei laivo kapitono ar laivo valdytojo įgalioto asmens duomenų teikimo elektroniniu būdu Nacionalinei laivų eismo stebėsenos informacinei sistemai (toliau – NLESIS) tvarką.
2. Tvarkos apraše vartojamos sąvokos:
2.1. NLESIS operatorius – budintis Lietuvos saugios laivybos administracijos (toliau – Administracija) Laivų eismo stebėsenos skyriaus specialistas, dirbantis su NLESIS ir stebintis laivų eismą Lietuvos atsakomybės jūros rajone.
2.2. SafeSeaNet – Europos Sąjungos keitimosi laivybos informacija sistema, Europos Komisijos sukurta bendradarbiaujant su valstybėmis narėmis, kad būtų užtikrintas Europos Sąjungos teisės aktų įgyvendinimas. SafeSeaNet – specializuota sistema, skirta keitimuisi informacija elektroniniu būdu tarp Europos Sąjungos valstybių narių palengvinti ir atitinkamai informacijai Europos Komisijai pateikti. Ši sistema veikia kaip centrinis punktas, ją sudaro nacionalinių informacinių sistemų Europos Sąjungos valstybėse narėse tinklas. Ši sistema suteikia galimybę gauti, saugoti, ieškoti ir keistis informacija, susijusia su saugia laivyba, uostų ir laivybos saugumu, jūros aplinkos apsauga ir laivybos ir jūrų transporto efektyvumo gerinimu.
II SKYRIUS
KLAIPĖDOS VALSTYBINIO JŪRŲ UOSTO DIREKCIJOS TEIKIAMI DUOMENYS
4. Uosto direkcija teikia NLESIS PortPlus pranešimus operatyviai visą parą elektroniniu būdu XML formatu.
5. Uoste įvykus incidentui su laivu, kuriam taikomi Direktyvos 2009/17/EB reikalavimai, reikalinga informacija apie incidentą fiksuojama Uosto direkcijos informacinėje sistemoje, kuri automatiškai sukuria ir išsiunčia pirminį pranešimą apie incidentą į NLESIS XML formatu.
6. Sutrikus Uosto direkcijos informacinės sistemos veiklai ar esant nedarbinei būklei, prisijungiama prie NLESIS tiesiogiai ir operatyviai užpildoma reikiamo PortPlus arba Administracijos direktoriaus įsakymu patvirtinto atitinkamo pranešimo apie incidentą forma (toliau – pranešimas apie incidentą).
7. Jeigu NLESIS pateiktame PortPlus pranešime pateikta visa privaloma informacija, pranešimas apie incidentą užpildytas teisingai ir pateiktuose pranešimuose nėra klaidų, jie nedelsiant siunčiami SafeSeaNet sistemai.
III SKYRIUS
AB „ORLEN LIETUVA“ BŪTINGĖS NAFTOS TERMINALO TEIKIAMI DUOMENYS
9. Terminale įvykus incidentui su laivu, kuriam taikomi Direktyvos 2009/17/EB reikalavimai, prisijungiama prie NLESIS tiesiogiai, operatyviai užpildoma ir pateikiama atitinkama pranešimo apie incidentą forma.
10. Jeigu NLESIS pateiktas pranešimas apie incidentą užpildytas teisingai, jis nedelsiant siunčiamas SafeSeaNet sistemai.
IV SKYRIUS
LIETUVOS KARIUOMENĖS KARINIŲ JŪRŲ PAJĖGŲ JŪRŲ GELBĖJIMO KOORDINAVIMO CENTRO TEIKIAMI DUOMENYS
12. Centras teikia duomenis elektroniniu būdu NLESIS apie incidentus su laivais, kuriems taikomi Direktyvos 2009/17/EB reikalavimai, įvykusius Lietuvos Respublikos atsakomybės jūros rajone.
13. Įvykus incidentui su laivu Lietuvos Respublikos atsakomybės jūros rajone, prisijungiama prie NLESIS, užpildoma ir pateikiama atitinkama pranešimo apie incidentą forma.
14. Jeigu NLESIS pateiktas pranešimas apie incidentą užpildytas teisingai, jis nedelsiant siunčiamas SafeSeaNet sistemai.
15. Jeigu NLESIS pateiktas pranešimas apie incidentą užpildytas neteisingai, apie tai telefonu informuojamas pranešimo teikėjas, kuris privalo pataisyti pranešimo turinį ir pakartotinai pateikti jį NLESIS.
16. Jeigu dėl organizacinių-techninių kliūčių Centras negali tiesiogiai prisijungti prie NLESIS, užpildoma atitinkama pranešimo apie incidentą forma ir elektroniniu paštu pateikiama NLESIS operatoriui, kuris gautų duomenų pagrindu suformuoja pranešimą apie incidentą NLESIS ir išsiunčia jį SafeSeaNet sistemai.
V SKYRIUS
LAIVO KAPITONO AR LAIVO VALDYTOJO ĮGALIOTO ASMENS TEIKIAMI DUOMENYS APIE LAIVUS, ATPLAUKIANČIUS Į AB „ORLEN LIETUVA“ BŪTINGĖS NAFTOS TERMINALĄ IR IŠ JO IŠPLAUKIANČIUS
17. Laivo kapitono ar laivo valdytojo įgaliotas asmuo, teikiantis duomenis apie laivus, atplaukiančius į Terminalą ir išplaukiančius iš jo, operatyviai teikia pranešimus NLESIS elektroniniu būdu. Duomenys teikiami tiesiogiai sistemoje – prisijungus prie NLESIS, išsamiai užpildant ir pateikiant šias pranešimo formas:
20. Jeigu pateiktuose, tvarkos aprašo 17.1, 17.2, 17.3, 17.4, 17.5 papunkčiuose nurodytuose, pranešimuose pateikta visa privaloma informacija ir nėra klaidų, pranešimas nedelsiant siunčiamas SafeSeaNet sistemai.
21. Jeigu pateiktuose, tvarkos aprašo 17.1, 17.2, 17.3, 17.4, 17.5 papunkčiuose nurodytuose, pranešimuose trūksta privalomos informacijos arba nustatoma klaidų, apie tai nedelsiant informuojamas pranešimų teikėjas, kuris privalo pataisyti atitinkamų pranešimo formų turinį ir pakartotinai pateikti jas NLESIS.
V SKYRIUS
BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS