Lietuvos saugios laivybos administracijos

Direktorius

 

 

ĮSAKYMAS

DĖL LIETUVOS SAUGIOS LAIVYBOS ADMINISTRACIJOS DIREKTORIAUS 2014 M. BALANDŽIO 23 D. ĮSAKYMO NR. V-87 „DĖL DUOMENŲ TEIKIMO NACIONALINEI LAIVŲ EISMO STEBĖSENOS INFORMACINEI SISTEMAI TVARKOS APRAŠO IR PRANEŠIMŲ APIE INCIDENTUS FORMŲ PATVIRTINIMO“ PAKEITIMO

 

2017 m. sausio 18 d. Nr. V-3

Klaipėda

 

P a k e i č i u Lietuvos saugios laivybos administracijos direktoriaus 2014 m. balandžio 23 d. įsakymą Nr. V-87 „Dėl Duomenų teikimo Nacionalinei laivų eismo stebėsenos informacinei sistemai tvarkos aprašo ir pranešimų apie incidentus formų patvirtinimo“ ir jį išdėstau nauja redakcija:

 

„LIETUVOS SAUGIOS LAIVYBOS ADMINISTRACIJOS

DIREKTORIUS

 

ĮSAKYMAS

DĖL DUOMENŲ TEIKIMO NACIONALINEI LAIVŲ EISMO STEBĖSENOS INFORMACINEI SISTEMAI TVARKOS APRAŠO IR PRANEŠIMŲ APIE INCIDENTUS FORMŲ PATVIRTINIMO

 

Vadovaudamasis Nacionalinės laivų eismo stebėsenos informacinės sistemos sukūrimo, įdiegimo ir priežiūros tvarkos aprašo, patvirtinto susisiekimo ministro 2010 m. lapkričio 5 d. įsakymu Nr. 3-654 „Dėl Nacionalinės laivų eismo stebėsenos informacinės sistemos sukūrimo, įdiegimo ir priežiūros tvarkos aprašo patvirtinimo“ (toliau – NLESIS sukūrimo, įdiegimo ir priežiūros tvarkos aprašas), 4.1, 6.4 papunkčiais, Laivų eismo stebėsenos ir informacijos sistemos įdiegimo taisyklių, patvirtintų susisiekimo ministro 2004 m. vasario 3 d. įsakymu Nr. 3-55 „Dėl Laivų eismo stebėsenos ir informacijos sistemos įdiegimo taisyklių patvirtinimo“ (toliau – Laivų eismo stebėsenos ir informacijos sistemos įdiegimo taisyklės), 26 punktu, bei Pranešimo formalumų, taikomų į Lietuvos Respublikos jūrų uostus atplaukiantiems ir iš jų išplaukiantiems laivams, vykdymo tvarkos aprašo, patvirtinto Lietuvos Respublikos susisiekimo ministro 2009 m. lapkričio 19 d. įsakymu Nr. 3-592 „Dėl Pranešimo formalumų, taikomų į Lietuvos Respublikos jūrų uostus atplaukiantiems ir išplaukiantiems laivams, vykdymo tvarkos aprašo patvirtinimo“, 8, 10, 11 punktais,

t v i r t i n u pridedamus:

1.   Duomenų teikimo Nacionalinei laivų eismo stebėsenos informacinei sistemai tvarkos aprašą.

2. Pranešimų apie incidentus, pildomų anglų kalba, formas:

2.1. SITREP pranešimo formą.

2.2. Pranešimo apie taršą formą.

2.3. Pranešimo apie prarastus / rastus objektus formą.

2.4. Pranešimo apie incidentą, susijusį su atliekomis, formą.

2.5. Pranešimo apie draudimo nebuvimą formą.

2.6. Pranešimo apie nepateiktą pranešimą ir LET taisyklių pažeidimą formą.

2.7. Pranešimo apie inspektavimą arba patikros rezultatus formą.

2.8. Locmanų ar uosto institucijų pranešimo formą.

2.9. SITREP pranešimo apie situaciją, įskaitant prieglobsčio vietos prašymą (PoR) formą.

2.10. Pranešimo apie kitų tipų incidentą formą.

3. Šis įsakymas įsigalioja nuo 2017 m. vasario 1 d.“.

 

 

 

Direktorius                                                                                                   Robertinas Tarasevičius

 

 


 

PATVIRTINTA

Lietuvos saugios laivybos administracijos

direktoriaus 2014 m. balandžio 23 d.

įsakymu Nr. V-87

(Lietuvos saugios laivybos administracijos

direktoriaus 2017 m. sausio 18 d.

įsakymo Nr. V-3 redakcija)

 

 

DUOMENŲ TEIKIMO NACIONALINEI LAIVŲ EISMO STEBĖSENOS INFORMACINEI SISTEMAI TVARKOS APRAŠAS

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Duomenų teikimo Nacionalinei laivų eismo stebėsenos informacinei sistemai tvarkos aprašas (toliau – tvarkos aprašas) reglamentuoja Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijos (toliau – Uosto direkcija), AB „ORLEN Lietuva“ Būtingės naftos terminalo (toliau – Terminalas), Lietuvos kariuomenės Karinių jūrų pajėgų Jūrų gelbėjimo koordinavimo centro (toliau – Centras) bei laivo kapitono ar laivo valdytojo įgalioto asmens duomenų teikimo elektroniniu būdu Nacionalinei laivų eismo stebėsenos informacinei sistemai (toliau – NLESIS) tvarką.

2. Tvarkos apraše vartojamos sąvokos:

2.1. NLESIS operatorius – budintis Lietuvos saugios laivybos administracijos (toliau – Administracija) Laivų eismo stebėsenos skyriaus specialistas, dirbantis su NLESIS ir stebintis laivų eismą Lietuvos atsakomybės jūros rajone.

2.2. SafeSeaNet – Europos Sąjungos keitimosi laivybos informacija sistema, Europos Komisijos sukurta bendradarbiaujant su valstybėmis narėmis, kad būtų užtikrintas Europos Sąjungos teisės aktų įgyvendinimas. SafeSeaNet – specializuota sistema, skirta keitimuisi informacija elektroniniu būdu tarp Europos Sąjungos valstybių narių palengvinti ir atitinkamai informacijai Europos Komisijai pateikti. Ši sistema veikia kaip centrinis punktas, ją sudaro nacionalinių informacinių sistemų Europos Sąjungos valstybėse narėse tinklas. Ši sistema suteikia galimybę gauti, saugoti, ieškoti ir keistis informacija, susijusia su saugia laivyba, uostų ir laivybos saugumu, jūros aplinkos apsauga ir laivybos ir jūrų transporto efektyvumo gerinimu.

3.  Tvarkos apraše vartojamos sąvokos suprantamos taip, kaip jos apibrėžtos NLESIS sukūrimo, įdiegimo ir priežiūros tvarkos apraše bei Laivų eismo stebėsenos ir informacijos sistemos įdiegimo taisyklėse.

 

II SKYRIUS

KLAIPĖDOS VALSTYBINIO JŪRŲ UOSTO DIREKCIJOS TEIKIAMI DUOMENYS

 

4. Uosto direkcija teikia NLESIS PortPlus pranešimus operatyviai visą parą elektroniniu būdu XML formatu.

5. Uoste įvykus incidentui su laivu, kuriam taikomi Direktyvos 2009/17/EB reikalavimai, reikalinga informacija apie incidentą fiksuojama Uosto direkcijos informacinėje sistemoje, kuri automatiškai sukuria ir išsiunčia pirminį pranešimą apie incidentą į NLESIS XML formatu.

6. Sutrikus Uosto direkcijos informacinės sistemos veiklai ar esant nedarbinei būklei, prisijungiama prie NLESIS tiesiogiai ir operatyviai užpildoma reikiamo PortPlus arba Administracijos direktoriaus įsakymu patvirtinto atitinkamo pranešimo apie incidentą forma (toliau – pranešimas apie incidentą).

7. Jeigu NLESIS pateiktame PortPlus pranešime pateikta visa privaloma informacija, pranešimas apie incidentą užpildytas teisingai ir pateiktuose pranešimuose nėra klaidų, jie nedelsiant siunčiami SafeSeaNet sistemai.

8. Jeigu NLESIS pateiktame PortPlus pranešime trūksta privalomos informacijos arba nustatoma klaidų, pranešimas apie incidentą užpildytas neteisingai arba nustatoma klaidų, pranešimai atmetami. Pranešimų teikėjai privalo pataisyti pranešimo turinį ir pakartotinai pateikti jį NLESIS.

 

III SKYRIUS

AB „ORLEN LIETUVA“ BŪTINGĖS NAFTOS TERMINALO TEIKIAMI DUOMENYS

 

9. Terminale įvykus incidentui su laivu, kuriam taikomi Direktyvos 2009/17/EB reikalavimai, prisijungiama prie NLESIS tiesiogiai, operatyviai užpildoma ir pateikiama atitinkama pranešimo apie incidentą forma.

10. Jeigu NLESIS pateiktas pranešimas apie incidentą užpildytas teisingai, jis nedelsiant siunčiamas SafeSeaNet sistemai.

11. Jeigu NLESIS pateiktas pranešimas apie incidentą užpildytas neteisingai, apie tai telefonu informuojamas pranešimo teikėjas, kuris privalo pataisyti pranešimo turinį ir pakartotinai pateikti jį NLESIS.

 

IV SKYRIUS

LIETUVOS KARIUOMENĖS KARINIŲ JŪRŲ PAJĖGŲ JŪRŲ GELBĖJIMO KOORDINAVIMO CENTRO TEIKIAMI DUOMENYS

 

12. Centras teikia duomenis elektroniniu būdu NLESIS apie incidentus su laivais, kuriems taikomi Direktyvos 2009/17/EB reikalavimai, įvykusius Lietuvos Respublikos atsakomybės jūros rajone.

13. Įvykus incidentui su laivu Lietuvos Respublikos atsakomybės jūros rajone, prisijungiama prie NLESIS, užpildoma ir pateikiama atitinkama pranešimo apie incidentą forma.

14. Jeigu NLESIS pateiktas pranešimas apie incidentą užpildytas teisingai, jis nedelsiant siunčiamas SafeSeaNet sistemai.

15. Jeigu NLESIS pateiktas pranešimas apie incidentą užpildytas neteisingai, apie tai telefonu informuojamas pranešimo teikėjas, kuris privalo pataisyti pranešimo turinį ir pakartotinai pateikti jį NLESIS.

16. Jeigu dėl organizacinių-techninių kliūčių Centras negali tiesiogiai prisijungti prie NLESIS, užpildoma atitinkama pranešimo apie incidentą forma ir elektroniniu paštu pateikiama NLESIS operatoriui, kuris gautų duomenų pagrindu suformuoja pranešimą apie incidentą NLESIS ir išsiunčia jį SafeSeaNet sistemai.

 

V SKYRIUS

LAIVO KAPITONO AR LAIVO VALDYTOJO ĮGALIOTO ASMENS TEIKIAMI DUOMENYS APIE LAIVUS, ATPLAUKIANČIUS Į AB „ORLEN LIETUVA“ BŪTINGĖS NAFTOS TERMINALĄ IR IŠ JO IŠPLAUKIANČIUS

 

17. Laivo kapitono ar laivo valdytojo įgaliotas asmuo, teikiantis duomenis apie laivus, atplaukiančius į Terminalą ir išplaukiančius iš jo, operatyviai teikia pranešimus NLESIS elektroniniu būdu. Duomenys teikiami tiesiogiai sistemoje – prisijungus prie NLESIS, išsamiai užpildant ir pateikiant šias pranešimo formas:

17.1. PortPlus.

17.2. Informaciją apie laivo apsaugą, įskaitant 10 (dešimt) paskutinių įplaukimo uostų.

17.3. Informaciją apie atliekas ir krovinių likučius.

17.4. IMO FAL formas 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7.

17.5. Jūrinę sveikatos deklaraciją.

18.  IMO FAL formų turinys turi atitikti FAL konvencijos reikalavimus.

19. NLESIS operatorius patikrina priimtų pranešimo formų turinį:

20. Jeigu pateiktuose, tvarkos aprašo 17.1, 17.2, 17.3, 17.4, 17.5 papunkčiuose nurodytuose, pranešimuose pateikta visa privaloma informacija ir nėra klaidų, pranešimas nedelsiant siunčiamas SafeSeaNet sistemai.

21. Jeigu pateiktuose, tvarkos aprašo 17.1, 17.2, 17.3, 17.4, 17.5 papunkčiuose nurodytuose, pranešimuose trūksta privalomos informacijos arba nustatoma klaidų, apie tai nedelsiant informuojamas pranešimų teikėjas, kuris privalo pataisyti atitinkamų pranešimo formų turinį ir pakartotinai pateikti jas NLESIS.

 

V SKYRIUS

BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

22. Atsakomybę už pranešimo apie incidentą nepateikimą nustato Administracinių nusižengimų kodeksas.

 

____________________