Lietuvos Respublikos Vyriausybė
nutarimas
Dėl LIETUVOS RESPUBLIKOS VYRIAUSYBĖS 2010 M. LAPKRIČIO 10 D. NUTARIMO NR. 1613-7 „DĖL NACIONALINĖS CIVILINĖS AVIACIJOS SAUGUMO PROGRAMOS PATVIRTINIMO“
PAKEITIMO
2017 m. spalio 18 d. Nr. 841
Vilnius
Pakeisti Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2010 m. lapkričio 10 d. nutarimą Nr. 1613-7 „Dėl Nacionalinės civilinės aviacijos saugumo programos patvirtinimo“:
1. Pakeisti preambulę ir ją išdėstyti taip:
„Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos aviacijos įstatymo 65 straipsnio 1 dalimi, atsižvelgdama į Tarptautinės civilinės aviacijos konvencijos 17 priedo 3.1.1 punktą ir įgyvendindama 2008 m. kovo 11 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamentą (EB) Nr. 300/2008 dėl civilinės aviacijos saugumo bendrųjų taisyklių ir panaikinantį Reglamentą (EB) Nr. 2320/2002 (OL 2008 L 97, p. 72), su paskutiniais pakeitimais, padarytais 2010 m. sausio 8 d. Komisijos reglamentu (ES) Nr. 18/2010 (OL 2010 L 7, p. 3) (toliau – Reglamentas (EB) Nr. 300/2008), 2009 m. balandžio 2 d. Komisijos reglamentą (EB) Nr. 272/2009, kuriuo papildomi Reglamento (EB) Nr. 300/2008 Europos Parlamento ir Tarybos priede nustatyti bendrieji pagrindiniai civilinės aviacijos saugumo standartai (OL 2009 L 91, p. 7), su paskutiniais pakeitimais, padarytais 2013 m. kovo 19 d. Komisijos reglamentu (ES) Nr. 245/2013 (OL 2013 L 77, p. 5), 2015 m. lapkričio 5 d. Komisijos įgyvendinimo reglamentą (ES) 2015/1998, kuriuo nustatomos išsamios bendrųjų pagrindinių aviacijos saugumo standartų įgyvendinimo priemonės (OL 2015 L 299, p. 1), su paskutiniais pakeitimais, padarytais 2017 m. gegužės 12 d. Komisijos įgyvendinimo reglamentu (ES) 2017/815 (OL 2017 L 122, p. 1), 2015 m. lapkričio 16 d. Komisijos įgyvendinimo sprendimą, kuriuo nustatomos išsamios bendrųjų pagrindinių aviacijos saugumo standartų įgyvendinimo priemonės, kuriose pateikiama Reglamento (EB) Nr. 300/2008 18 straipsnio a punkte nurodyta informacija (pranešta dokumentu Nr. C(2015) 8005), su paskutiniais pakeitimais, padarytais 2017 m. gegužės 15 d. Komisijos įgyvendinimo sprendimu (pranešta dokumentu Nr. C(2017) 3030) (toliau – Sprendimas C(2015) 8005), 2011 m. spalio 17 d. Komisijos įgyvendinimo reglamento (ES) Nr. 1035/2011, kuriuo nustatomi bendrieji oro navigacijos paslaugų teikimo reikalavimai ir iš dalies keičiami reglamentai (EB) Nr. 482/2008 ir (ES) Nr. 691/2010 (OL 2011 L 271, p. 23), su paskutiniais pakeitimais, padarytais 2014 m. gegužės 2 d. Komisijos įgyvendinimo reglamentu (ES) Nr. 448/2014 (OL 2014 L 132, p. 53), I priedo 4 dalį, Lietuvos Respublikos Vyriausybė nutaria:“.
2. Pakeisti nurodytu nutarimu patvirtintą Nacionalinę civilinės aviacijos saugumo programą:
2.1. Pakeisti 1 punktą ir jį išdėstyti taip:
„1. Nacionalinė civilinės aviacijos saugumo programa (toliau – Programa) parengta vadovaujantis Lietuvos Respublikos aviacijos įstatymu, įgyvendinant 2008 m. kovo 11 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamento (EB) Nr. 300/2008 dėl civilinės aviacijos saugumo bendrųjų taisyklių ir panaikinančio Reglamentą (EB) Nr. 2320/2002 (OL 2008 L 97, p. 72) su paskutiniais pakeitimais, padarytais 2010 m. sausio 8 d. Komisijos reglamentu (ES) Nr. 18/2010 (OL 2010 L 7, p. 3) (toliau – Reglamentas (EB) Nr. 300/2008), 2009 m. balandžio 2 d. Komisijos reglamento (EB) Nr. 272/2009, kuriuo papildomi Reglamento (EB) Nr. 300/2008 Europos Parlamento ir Tarybos priede nustatyti bendrieji pagrindiniai civilinės aviacijos saugumo standartai (OL 2009 L 91, p. 7), su paskutiniais pakeitimais, padarytais 2013 m. kovo 19 d. Komisijos reglamentu (ES) Nr. 245/2013 (OL 2013 L 77, p. 5) (toliau – Reglamentas (EB) Nr. 272/2009), 2009 m. gruodžio 18 d. Komisijos reglamento (ES) Nr. 1254/2009, kuriuo nustatomi kriterijai, kurių laikydamosi valstybės narės gali netaikyti bendrųjų pagrindinių civilinės aviacijos saugumo standartų ir imtis alternatyvių saugumo priemonių (OL 2009 L 338, p. 17), su paskutiniais pakeitimas, padarytais 2016 m. lapkričio 30 d. Komisijos reglamentu (ES) 2016/2096 (OL 2016 L 326, p. 7) (toliau – Reglamentas (ES) Nr. 1254/2009), 2015 m. lapkričio 5 d. Komisijos įgyvendinimo reglamento (ES) 2015/1998, kuriuo nustatomos išsamios bendrųjų pagrindinių aviacijos saugumo standartų įgyvendinimo priemonės (OL 2015 L 299, p. 1), su paskutiniais pakeitimais, padarytais 2017 m. gegužės 12 d. Komisijos įgyvendinimo reglamentu (ES) 2017/815 (OL 2017 L 122, p. 1) (toliau – Reglamentas (ES) 2015/1998), 2011 m. spalio 17 d. Komisijos įgyvendinimo reglamento (ES) Nr. 1035/2011, kuriuo nustatomi bendrieji oro navigacijos paslaugų teikimo reikalavimai ir iš dalies keičiami reglamentai (EB) Nr. 482/2008 ir (ES) Nr. 691/2010 (OL 2011 L 271, p. 23), su paskutiniais pakeitimais, padarytais 2014 m. gegužės 2 d. Komisijos įgyvendinimo reglamentu (ES) Nr. 448/2014 (OL 2014 L 132, p. 53) (toliau – Reglamentas (ES) Nr. 1035/2011), I priedo 4 dalies, 2015 m. lapkričio 16 d. Komisijos įgyvendinimo sprendimo, kuriuo nustatomos išsamios bendrųjų pagrindinių aviacijos saugumo standartų įgyvendinimo priemonės, kuriose pateikiama Reglamento (EB) Nr. 300/2008 18 straipsnio a punkte nurodyta informacija (pranešta dokumentu Nr. C(2015) 8005), su paskutiniais pakeitimais, padarytais 2017 m. gegužės 15 d. Komisijos įgyvendinimo sprendimu (pranešta dokumentu Nr. C(2017) 3030) (toliau – Sprendimas C(2015) 8005), nuostatas ir atsižvelgiant į Tarptautinės civilinės aviacijos konvencijos 17 priedą, Tarptautinės civilinės aviacijos organizacijos (toliau – ICAO) 8973 dokumentą, ICAO 9985 dokumentą ir Europos civilinės aviacijos konferencijos (toliau – ECAC) 30 dokumentą.“
2.2. Pakeisti 5.1.29.6 papunktį ir jį išdėstyti taip:
2.3. Pakeisti 5.6.5.6 papunktį ir jį išdėstyti taip:
2.4. Pakeisti 5.7.6 papunktį ir jį išdėstyti taip:
2.5. Pakeisti 10 punkto pirmąją pastraipą ir ją išdėstyti taip:
„10. Oro uosto aviacijos saugumo komisija koordinuoja oro uostuose savo veiklą vykdančių subjektų ir institucijų veiksmus. Šią komisiją sudaro oro uosto valdytojo vadovas, oro uosto saugumo, priešgaisrinės ir gelbėjimo tarnybų, policijos teritorinės įstaigos, VSAT užkardos, muitinės posto, VSD, oro navigacijos paslaugų teikėjų ir prireikus kitų subjektų atstovai. Galutinę personalinę komisijos sudėtį tvirtina oro uosto valdytojo vadovas. Oro uosto aviacijos saugumo komisija atlieka šias funkcijas:“.
2.6. Pakeisti 46 punktą ir jį išdėstyti taip:
„46. Oro navigacijos paslaugų teikėjas užtikrina:
46.1. patekimo į oro navigacijos paslaugų teikėjo kontroliuojamą zoną kontrolę, kad į šias zonas nepatektų pašaliniai asmenys ir transporto priemonės. Patekimą kontroliuoja:
46.2. kad į oro navigacijos paslaugų teikėjo kontroliuojamą zoną galėtų patekti tik asmenys ir transporto priemonės, kurie turi teisėtą ir pagrįstą priežastį ten būti;
46.3. kad į oro navigacijos paslaugų teikėjo kontroliuojamą zoną patenkantis asmuo pateiktų galiojantį oro navigacijos paslaugų teikėjo išduotą leidimą;
46.4. kad į oro navigacijos paslaugų teikėjo kontroliuojamą zoną įvažiuojančioje transporto priemonėje būtų galiojantis oro navigacijos paslaugų teikėjo išduotas transporto priemonės leidimas;
46.5. kad būtų patikrintas oro navigacijos paslaugų teikėjo transporto priemonės leidimo galiojimas ir priklausomybė prieš leidžiant jai patekti į oro navigacijos paslaugų teikėjo kontroliuojamą zoną;
46.6. kad prieš išduodant asmenims oro navigacijos paslaugų teikėjo leidimą, kuriuo suteikiama teisė be priežiūros patekti į oro navigacijos paslaugų teikėjo kontroliuojamą zoną, būtų:
46.6.1. įsitikinta, kad asmuo yra nepriekaištingos reputacijos (vadovaujantis nepriekaištingos reputacijos kriterijais, nustatytais Lietuvos Respublikos aviacijos įstatyme);
46.7. kad asmeniui, kuris nebeatitinka nepriekaištingos reputacijos kriterijų, oro navigacijos paslaugų teikėjo leidimas būtų nedelsiant panaikintas;
46.8. kad oro navigacijos paslaugų teikėjo asmens leidimas būtų nedelsiant grąžintas jį išdavusiam oro navigacijos paslaugų teikėjui:
46.9. kad oro navigacijos paslaugų teikėjo transporto priemonės leidimas būtų nedelsiant grąžintas jį išdavusiam oro navigacijos paslaugų teikėjui:
46.9.2. kai transporto priemonė nebenaudojama patekti į oro navigacijos paslaugų teikėjo kontroliuojamą zoną;
46.10. kad oro navigacijos paslaugų teikėjas būtų nedelsiant informuojamas apie pamestą ar pavogtą oro navigacijos paslaugų teikėjo asmens ar transporto priemonės leidimą;
46.11. kad grąžinus oro navigacijos paslaugų teikėjo asmens ar transporto priemonės elektroninį leidimą, pasibaigus jo galiojimo laikui, panaikinus jį ar pranešus, jog jis pamestas, pavogtas ar negrąžintas, elektroninis leidimas būtų nedelsiant užblokuotas;
46.12. kad būtų užkirstas kelias netinkamam oro navigacijos paslaugų teikėjo asmens ar transporto priemonės leidimų naudojimui, įdiegta sistema, kurią taikant pagrįstai bus užtikrinta, kad bandymai pasinaudoti pamestais, pavogtais ar negrąžintais leidimais bus atskleisti;
46.13. kad galiojančio oro navigacijos paslaugų teikėjo leidimo neturintys asmenys patektų į oro navigacijos paslaugų teikėjo kontroliuojamą zoną tik lydimi. Lydintysis asmuo turi:
46.14. Sprendimo C(2015) 8005 priedo 1.2 dalies 1 ir 2 (išduodant oro navigacijos paslaugų teikėjo leidimą nelydimam patekti į oro navigacijos paslaugų teikėjo kontroliuojamą zoną) punktuose nustatytų reikalavimų įgyvendinimą;
46.15. kad tais atvejais, kai į oro navigacijos paslaugų teikėjo kontroliuojamą zoną įleidžiama transporto priemonė be oro navigacijos paslaugų teikėjo išduoto leidimo, ji lydima visą laiką;
46.16. kad oro navigacijos paslaugų teikėjo kontroliuojamoje zonoje ar saugomuose objektuose aptikus pašalinių asmenų, įtartinų daiktų arba transporto priemonių, šie asmenys, įtartini daiktai ar transporto priemonės nedelsiant būtų pašalinti ir oro navigacijos paslaugų teikėjo kontroliuojama zona ar saugomas objektas būtų apieškoti ir įsitikinta, jog juose neliko jokių draudžiamų daiktų;
46.17. kad oro navigacijos paslaugų teikėjo tvirtinama aviacijos saugumo programa (toliau –ONPT saugumo programa) atitiktų CAA nustatytus aviacijos saugumo programų rengimo reikalavimus ir ICAO 9985 dokumente pateiktas rekomendacijas, kad ONPT saugumo programa taip pat apimtų aviacijos saugumo kokybės kontrolės nuostatas, kuriose būtų aprašyta, kaip oro navigacijos paslaugų teikėjas turi stebėti, ar laikomasi ONPT saugumo programos metodų ir procedūrų; kad ONPT saugumo programa būtų įgyvendinama ir vykdoma jos laikymosi priežiūra; kad ONPT saugumo programoje aprašomi metodai ir procedūros, kurių turi laikytis oro navigacijos paslaugų teikėjai, atitiktų Reglamento (EB) Nr. 1035/2011 I priedo 4 dalies nuostatas ir Programos reikalavimus;
46.18. kad būtų sukurta saugumo valdymo struktūra, kuriai vadovautų asmuo (saugumo vadovas), atsakingas už ONPT saugumo programoje numatytų priemonių ir procedūrų įgyvendinimo koordinavimą ir jų priežiūrą. Saugumo valdymo struktūroje turi būti aiškiai nustatytos visų asmenų, atsakingų už ONPT saugumo programoje numatytų priemonių ir procedūrų įgyvendinimą, funkcijos, pareigos, teisės, atsakomybė ir pavaldumo ryšiai.“
2.7. Pakeisti 94 punkto pirmąją pastraipą ir ją išdėstyti taip: