LIETUVOS RESPUBLIKOS KULTŪROS MINISTRAS
ĮSAKYMAS
DĖL KULTŪROS MINISTRO 2017 M. SAUSIO 27 D. ĮSAKYMO NR. ĮV-195 „DĖL LIETUVOS AUTORIŲ TEISIŲ IR GRETUTINIŲ TEISIŲ KOMISIJOS NUOSTATŲ, TARPININKAVIMO DERYBOSE TVARKOS APRAŠO, ikiteisminio ginčų sprendimo tvarkos aprašo PATVIRTINIMO“ PAKEITIMO
2023 m. sausio 4 d. Nr. ĮV-2
Vilnius
Pakeičiu Lietuvos Respublikos kultūros ministro 2017 m. sausio 27 d. įsakymą Nr. ĮV-195 „Dėl Lietuvos autorių teisių ir gretutinių teisių komisijos nuostatų, tarpininkavimo derybose tvarkos aprašo, ikiteisminio ginčo sprendimo tvarkos aprašo patvirtinimo“:
1. Pakeičiu nurodytą įsakymą ir jį išdėstau nauja redakcija (Tarpininkavimo derybose tvarkos aprašas ir Ikiteisminio ginčų sprendimo tvarkos aprašas nauja redakcija nedėstomi):
„LIETUVOS RESPUBLIKOS KULTŪROS MINISTRAS
ĮSAKYMAS
DĖL LIETUVOS AUTORIŲ TEISIŲ IR GRETUTINIŲ TEISIŲ KOMISIJOS NUOSTATŲ, darbo reglamento, TARPININKAVIMO DERYBOSE TVARKOS APRAŠO ir ikiteisminio ginčų sprendimo tvarkos aprašo PATVIRTINIMO
Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos autorių teisių ir gretutinių teisių įstatymo 7230 straipsnio 4 ir 6 dalimis:
2. Pakeičiu nurodytu įsakymu patvirtintus Lietuvos autorių teisių ir gretutinių teisių komisijos nuostatus ir juos išdėstau nauja redakcija (pridedama).
3. Pakeičiu nurodytu įsakymu patvirtinto Tarpininkavimo derybose tvarkos aprašo 3 punktą ir jį išdėstau taip:
„3. Tarpininkavimas taikomas:
3.1. Įstatymo 55 straipsnio 2 dalyje numatytose kolektyvinio administravimo organizacijų ir naudotojų derybose dėl atlikėjams ir fonogramų gamintojams mokamo atlyginimo dydžio ir jo mokėjimo sąlygų kolektyviai administruojant Įstatymo 55 straipsnio 1 dalyje numatytą teisę į atlyginimą už fonogramų transliavimą ir viešą paskelbimą;
3.2. Įstatymo 7212 straipsnio 5 dalyje numatytose individualiose ar kolektyvinėse derybose dėl licencinių sutarčių sudarymo;
3.3. Įstatymo 65 straipsnio 4 dalyje ir 7213 straipsnio 3 dalyje numatytais atvejais dėl teisės retransliuoti kūrinius ir gretutinių teisių objektus bei atlyginimo už suteiktą retransliacijos teisę tarifų ir dėl Įstatymo 65 straipsnio 3 dalyje numatytų teisių administravimo;
3.4. Įstatymo 75 straipsnio 4 dalyje numatytais atvejais kilus ginčams, susijusiems su Įstatymo 75 straipsnio 1 dalyje numatytais techninių apsaugos priemonių taikymo apribojimais;
4. Pakeičiu nurodytu įsakymu patvirtinto Ikiteisminio ginčų sprendimo tvarkos aprašo 3 punktą ir jį išdėstau taip:
„3. Ikiteisminis ginčų sprendimas (toliau – ginčų sprendimas) taikomas spręsti ginčams tarp:
3.1. kolektyvinio administravimo organizacijų, kolektyvinio administravimo organizacijų narių, teisių turėtojų ar naudotojų, kylančius iš Įstatymo nuostatų taikymo
3.2. turinio dalijimosi internetu paslaugų teikėjų ir šių paslaugų naudotojų, autorių teisių ar gretutinių teisių subjektų, išskyrus elektroninės spaudos leidėjus, duomenų bazių ar kompiuterių programų autorių,- dėl Įstatymo 105 ir 106 straipsnių nuostatų taikymo.
3.3. autorių ar atlikėjų su kitomis sutarčių šalimis, kylančius dėl informacijos teikimo taikant Įstatymo 401 straipsnio nuostatas;
3.4. autorių ar atlikėjų ir kitų sutarčių šalių, kylančius dėl papildomo atlyginimo taikant Įstatymo 402 straipsnio nuostatas;
3.5. Lietuvos Respublikos teritorijoje įsisteigusių kolektyvinio administravimo organizacijų, teikiančių ar siūlančių teikti daugiateritorines licencijas, ginčus:
3.5.1. su faktiniais ar potencialiai internetinių muzikos paslaugų teikėjais – dėl Įstatymo 7212, 7222 ir 7223 straipsnių nuostatų taikymo;
PATVIRTINTA
Lietuvos Respublikos kultūros ministro
2017 m. sausio 27 d. įsakymu Nr. ĮV-195
(Lietuvos Respublikos kultūros ministro
2023 m. sausio 4 d. įsakymo Nr. ĮV-2
redakcija)
LIETUVOS AUTORIŲ TEISIŲ IR GRETUTINIŲ TEISIŲ KOMISIJOS NUOSTATAI
I SKYRIUS
BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Lietuvos autorių teisių ir gretutinių teisių komisijos nuostatai (toliau – Nuostatai) reglamentuoja Lietuvos autorių teisių ir gretutinių teisių komisijos (toliau – Komisija) uždavinius, funkcijas, Komisijos sudarymo tvarką, jos teises ir pareigas.
2. Komisija yra nepriklausoma kolegiali patariamoji ir ginčų nagrinėjimo ne teismo tvarka institucija, sudaroma siekiant užtikrinti Lietuvos Respublikos autorių teisių ir gretutinių teisių įstatymu (toliau – Įstatymas) pavestų funkcijų ir Lietuvos Respublikos kultūros ministerijai pavestų funkcijų kolektyvinio autorių teisių ir gretutinių teisių administravimo (toliau – kolektyvinis administravimas) valstybinės priežiūros srityje įgyvendinimą.
3. Komisija savo veikloje vadovaujasi Lietuvos Respublikos Konstitucija, Įstatymu, Lietuvos Respublikos kultūros ministro tvirtinamais Tarpininkavimo derybose tvarkos aprašu ir Ikiteisminio ginčų sprendimų tvarkos aprašu, kitais teisės aktais, Komisijos darbo reglamentu ir šiais Nuostatais.
4. Komisijos darbas grindžiamas nepriklausomumo, skaidrumo, teisingumo, sąžiningumo, protingumo, konfidencialumo, teisėtumo, viešumo, lygiateisiškumo ir nešališkumo principais.
II SKYRIUS
KOMISIJOS UŽDAVINIAI IR FUNKCIJOS
9. Komisijos uždaviniai – Įstatymo nustatytais pagrindais dalyvauti formuojant ir įgyvendinant valstybės politiką kolektyvinio administravimo valstybinės priežiūros srityje, teikti ikiteisminio ginčų sprendimo ir tarpininkavimo derybose kolektyvinio administravimo srityje paslaugas.
10. Vykdydama Nuostatų 9 punkte nustatytus uždavinius, Komisija atlieka šias funkcijas:
10.1. nagrinėja ginčus ikiteismine tvarka tarp:
10.1.1. kolektyvinio administravimo organizacijų, kolektyvinio administravimo organizacijų narių, teisių turėtojų ar naudotojų, kylančius iš Įstatymo nuostatų taikymo
10.1.2. turinio dalijimosi internetu paslaugų teikėjų ir šių paslaugų naudotojų, autorių teisių ar gretutinių teisių subjektų, išskyrus elektroninės spaudos leidėjus, duomenų bazių ar kompiuterių programų autorių,- dėl Įstatymo 105 ir 106 straipsnių nuostatų taikymo.
10.1.3. autorių ar atlikėjų su kitomis sutarčių šalimis, kylančius dėl informacijos teikimo taikant Įstatymo 401 straipsnio nuostatas;
10.1.4. autorių ar atlikėjų ir kitų sutarčių šalių, kylančius dėl papildomo atlyginimo taikant Įstatymo 402 straipsnio nuostatas;
10.1.5. Lietuvos Respublikos teritorijoje įsisteigusių kolektyvinio administravimo organizacijų, teikiančių ar siūlančių teikti daugiateritorines licencijas, ginčus:
10.1.5.1. su faktiniais ar potencialiai internetinių muzikos paslaugų teikėjais – dėl Įstatymo 7212, 7222 ir 7223 straipsnių nuostatų taikymo;
10.2. tarpininkauja derybose:
10.2.1. Įstatymo 55 straipsnio 2 dalyje numatytose kolektyvinio administravimo organizacijų ir naudotojų derybose dėl atlikėjams ir fonogramų gamintojams mokamo atlyginimo dydžio ir jo mokėjimo sąlygų kolektyviai administruojant Įstatymo 55 straipsnio 1 dalyje numatytą teisę į atlyginimą už fonogramų transliavimą ir viešą paskelbimą;
10.2.2. Įstatymo 7212 straipsnio 5 dalyje numatytose individualiose ar kolektyvinėse derybose dėl licencinių sutarčių sudarymo;
10.2.3. Įstatymo 65 straipsnio 4 dalyje ir 7213 straipsnio 3 dalyje numatytais atvejais dėl teisės retransliuoti kūrinius ir gretutinių teisių objektus bei atlyginimo už suteiktą retransliacijos teisę tarifų ir dėl Įstatymo 65 straipsnio 3 dalyje numatytų teisių administravimo;
10.2.4. Įstatymo 75 straipsnio 4 dalyje numatytais atvejais kilus ginčams, susijusiems su Įstatymo 75 straipsnio 1 dalyje numatytais techninių apsaugos priemonių taikymo apribojimais;
10.3. Kultūros ministerijos teikimu nagrinėja su valstybine kolektyvinio administravimo veiklos priežiūra susijusius klausimus, numatytus Įstatymo 7228 straipsnio 6, 7 ir 8 dalyse, ir teikia Kultūros ministerijai išvadas ir siūlymus;
10.4. Kultūros ministerijos prašymu teikia siūlymus dėl Įstatymo 16 straipsnio 3 dalyje numatyto kompensacinio atlyginimo už knygų panaudą bibliotekose dydžio ir mokėjimo tvarkos;
III SKYRIUS
KOMISIJOS SUDARYMO TVARKA, TEISĖS IR PAREIGOS
12. Komisijos narių nematerialaus pobūdžio (intelektines) paslaugas įsigyja Kultūros ministerija Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymo nustatyta tvarka.
13. Komisijos nariais gali būti fiziniai asmenys, turintys teisės, socialinių mokslų, humanitarinių mokslų ar menų studijų krypčių grupių aukštąjį universitetinį išsilavinimą ir ne mažesnę kaip trejų metų profesinės, ekspertinės ar mokslinės veiklos patirtį autorių teisių ir gretutinių teisių srityje arba ne mažesnę kaip trejų metų civilinių ginčų taikinamojo tarpininkavimo (mediacijos) paslaugų teikimo patirtį.
14. Komisijos nariai privalo būti nepriekaištingos reputacijos. Asmuo nelaikomas nepriekaištingos reputacijos, jeigu atitinka bent vieną Lietuvos Respublikos valstybės tarnybos įstatymo 4 straipsnio 2 dalyje nustatytą požymį.
15. Komisijos nario įgaliojimai pasibaigia šiais atvejais:
15.4. pažeidus Komisijos nario pasirašytą Tarpininko nešališkumo ir nepriklausomumo deklaraciją, kurios forma pateikta Tarpininkavimo derybose tvarkos apraše ir (ar) Ginčų komisijos nario nešališkumo ir nepriklausomumo deklaraciją, kurios forma pateikta Ikiteisminio ginčų sprendimų tvarkos apraše;
16. Jeigu Komisijos narys keičiamas nepasibaigus Komisijos kadencijai, Nuostatų 11-13 punktuose nurodyta tvarka likusiam kadencijos laikotarpiui į laisvą vietą kultūros ministras skiria naują Komisijos narį.
17. Komisija, vykdydama jai pavestas funkcijas, turi teisę:
17.1. kviesti Komisijos posėdžiuose dalyvauti valstybės ir savivaldybių bei kitų institucijų ir įstaigų atstovus, kitus suinteresuotus asmenis;
17.2. tarpininkaujant ir (ar) nagrinėjant ginčus ne teismo tvarka prašyti, kad pareiškėjai pateiktų trūkstamą informaciją, paaiškintų ją ar kviesti pareiškėjus į Komisijos posėdžius pateikti paaiškinimus;
17.5. gauti iš Kultūros ministerijos, valstybės ir savivaldybių institucijų, kitų suinteresuotų institucijų ir asmenų informaciją, nurodant prašomos informacijos gavimo pagrindą, jos naudojimo tikslą, teikimo būdą ir informacijos apimtį;
18. Komisija, vykdydama jai pavestas funkcijas, privalo:
18.1. vykdyti Įstatyme, Tarpininkavimo derybose tvarkos apraše, Ikiteisminio ginčų sprendimų tvarkos apraše, darbo reglamente, Nuostatuose ir kituose teisės aktuose nustatytas Komisijos funkcijas;
IV SKYRIUS
BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS
19. Asmens duomenys, gauti Komisijai vykdant savo funkcijas, tvarkomi vadovaujantis Lietuvos Respublikos asmens duomenų teisinės apsaugos įstatymu, 2016 m. balandžio 27 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamentu (ES) 2016/679 dėl fizinių asmenų apsaugos tvarkant asmens duomenis ir dėl laisvo tokių duomenų judėjimo ir kuriuo panaikinama Direktyva 95/46/EB (Bendrasis duomenų apsaugos reglamentas) ir kitais teisės aktais, reglamentuojančiais asmens duomenų apsaugą ir tvarkymą.
PATVIRTINTA
Lietuvos Respublikos kultūros ministro
2023 m. sausio 4 d. įsakymu Nr. ĮV-2
LIETUVOS AUTORIŲ TEISIŲ IR GRETUTINIŲ TEISIŲ KOMISIJOS DARBO REGLAMENTAS
I SKYRIUS
BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Lietuvos autorių teisių ir gretutinių teisių komisijos (toliau – Komisija) darbo reglamentas (toliau – Darbo reglamentas) nustato Komisijos darbo tvarką.
2. Komisija savo veikloje vadovaujasi Lietuvos Respublikos Konstitucija, Įstatymu, Lietuvos Respublikos kultūros ministro tvirtinamais Tarpininkavimo derybose tvarkos aprašu ir Ikiteisminio ginčų sprendimų tvarkos aprašu, kitais teisės aktais, Komisijos nuostatais ir šiuo Darbo reglamentu.
3. Komisijos veikla grindžiama nepriklausomumo, skaidrumo, teisingumo, sąžiningumo, protingumo, konfidencialumo, teisėtumo, viešumo, lygiateisiškumo ir nešališkumo principais.
II SKYRIUS
KOMISIJOS NARIŲ TEISĖS IR PAREIGOS
5. Komisijos nariai turi šias teises:
5.1. teikti Komisijos pirmininkui pasiūlymus dėl Komisijos posėdžio sušaukimo ir posėdžio darbotvarkės sudarymo;
5.3. siūlyti Komisijai į Komisijos posėdį kviesti asmenis ar ekspertus, galinčius pateikti kompetentingą nuomonę ar paaiškinimus posėdžio metu svarstomais klausimais;
5.5. reikšti pastabas ir teikti pasiūlymus ir (ar) paklausimus Komisijos pirmininkui Komisijos nagrinėjamais klausimais;
6. Komisijos narių pareigos:
6.1. dalyvauti Komisijos posėdžiuose. Dėl svarbių priežasčių negalintys dalyvauti posėdyje Komisijos nariai apie tai turi pranešti Komisijos sekretoriui žodžiu arba elektroniniu paštu;
6.6. ne vėliau kaip iki pirmojo Komisijos posėdžio pradžios pasirašyti Tarpininkavimo derybose tvarkos aprašo priede ir Ikiteisminio ginčų sprendimo tvarkos aprašo priede pateiktos formos nešališkumo ir nepriklausomumo deklaracijas ir pateikti jas Komisijos pirmininkui;
6.7. Komisijos narys, vykdydamas Komisijos nuostatų 10.1-10.2 papunkčiuose numatytas funkcijas ir priimdamas sprendimus, turi deklaruoti privačius interesus Lietuvos Respublikos viešųjų ir privačių interesų derinimo valstybinėje tarnyboje įstatymo nustatyta tvarka;
III SKYRIUS
KOMISIJOS DARBO ORGANIZAVIMO TVARKA
7. Pagrindinė Komisijos veiklos forma yra posėdžiai, kurie vyksta pagal poreikį, tačiau ne mažiau kaip kartą per metus. Komisijos posėdžiai gali būti rengiami ir nuotoliniu būdu pasinaudojant elektroninėmis ryšio priemonėmis. Dėl klausimų Komisijos nariai gali balsuoti elektroniniu būdu. Prireikus svarstyti klausimą skubos tvarka, nesant galimybės surengti Komisijos posėdžio, sprendimai gali būti priimami remiantis Komisijos narių rašytinės apklausos arba apklausos elektroniniu paštu rezultatais.
9. Komisijos pirmininko nesant arba jam laikinai negalint atlikti dalies ar visų funkcijų, Komisijos pirmininko funkcijas atlieka Komisijos pirmininko pavaduotojas.
10. Komisijos pirmininkas:
10.5. pasirašo Komisijos posėdžių protokolus, išvadas, rekomendacijas ir kitus su Komisijos veikla susijusius dokumentus;
10.7. posėdžių metu pristato šalių derybines pozicijas, ginčo esmę, svarstytinus klausimu dėl kurių prašoma priimti sprendimą, pateikti išvadas ar pasiūlymus bei kitą svarbią informaciją;
10.8. vykdant Komisijos nuostatų 10 punkte numatytas Komisijos funkcijas, paveda Komisijos sekretoriui surinkti ir parengti posėdžio medžiagą;
11. Kultūros ministerija techniškai aptarnauja Komisijos veiklą. Komisijos posėdžiams rengti, dokumentams tvarkyti kultūros ministras skiria Komisijos sekretorių, kuris nėra Komisijos narys. Komisijos sekretorius:
11.1. ne vėliau kaip prieš 10 darbo dienų iki posėdžio informuoja Komisijos narius apie planuojamą posėdžio datą;
11.2. ne vėliau kaip prieš 3 darbo dienas iki posėdžio Komisijos nariams pateikia posėdžio darbotvarkę ir kitą Komisijos sprendimams priimti reikalingą medžiagą;
11.3. rengia Komisijos posėdžių medžiagą (darbotvarkės projektus, protokolų projektus, kitą medžiagą);
11.5. registruoja prašymus pradėti tarpininkavimo ar ginčų sprendimo procesą bei kitus Komisijai pateiktus dokumentus;
12. Komisijos posėdis teisėtas, jeigu jame dalyvauja ne mažiau kaip 5 Komisijos nariai. Negalintis dalyvauti posėdyje Komisijos narys iki posėdžio pradžios Komisijos sekretoriui gali pateikti savo nuomonę raštu arba elektroniniu paštu posėdžio darbotvarkėje numatytais klausimais. Šiuo atveju laikoma, kad Komisijos narys posėdyje dalyvavo.
13. Komisijos sprendimai priimami posėdyje dalyvaujančių Komisijos narių bendru sutarimu. Jeigu Komisijos nariai nepasiekia bendro sutarimo, sprendimai priimami atviru balsavimu posėdyje dalyvaujančių Komisijos narių, taip pat Komisijos nario, kurio nuomonė pateikta raštu, paprasta balsų dauguma. Balsams pasiskirsčius po lygiai, sprendimą lemia Komisijos pirmininko balsas, o jo nesant – Komisijos pirmininko pavaduotojo balsas. Jei Komisijos narys nesutinka su Komisijos priimtu sprendimu, Komisijos narys gali raštu ir (arba) elektroniniu paštu ne vėliau kaip per 1 darbo dieną nuo Komisijos posėdžio dienos pareikšti atskirąją nuomonę, kuri pridedama prie Komisijos posėdžio protokolo.
14. Jeigu yra pagrindo manyti, kad Komisijos nario dalyvavimas rengiant, svarstant ar balsuojant dėl tam tikrų klausimų sukels ar gali sukelti interesų konfliktą, Komisijos narys privalo nusišalinti nuo dalyvavimo sprendimo priėmimo procedūroje:
14.1. iš anksto, bet ne vėliau kaip likus 1 darbo dienai iki Komisijos posėdžio, elektroniniu paštu informuoti Komisijos pirmininką arba Komisijos pirmininko pavaduotoją, jei jis eina Komisijos pirmininko pareigas, apie nusišalinimą nuo interesų konfliktą sukeliančio ar galinčio sukelti klausimo rengimo, svarstymo ar sprendimo rengimo, svarstymo ar priėmimo procedūros ir jokia forma (pvz., raštu, žodžiu konsultuojant, patariant ir pan.) nedalyvauti toliau rengiant, svarstant klausimą ar rengiant, svarstant ar priimant interesų konfliktą keliantį ar galintį kelti sprendimą;
14.2. jeigu interesų konfliktą keliančios ar galinčios kelti aplinkybės paaiškėja jau paties klausimo rengimo, svarstymo ar sprendimo priėmimo procedūros metu, apie interesų konfliktą žodžiu informuoti kitus procedūroje dalyvaujančius Komisijos narius ir jokia forma nedalyvauti toliau svarstant, rengiant klausimą ar rengiant, svarstant ar priimant interesų konfliktą keliantį ar galintį kelti sprendimą;
14.3. fiziškai nedalyvauti interesų konfliktą sukeliančio ar galinčio sukelti klausimo rengimo, svarstymo ar sprendimo rengimo, svarstymo ar priėmimo procedūrose (palikti Komisijos posėdžių patalpas, kai sprendžiamas interesų konfliktą keliantis ar galintis sukelti klausimas, arba atsijungti nuo kompiuterinės programos, jeigu klausimas svarstomas Komisijos posėdyje, vykstančiame elektroninėmis priemonėmis), taip pat nedalyvauti interesų konfliktą sukeliančio ar galinčio sukelti klausimo rengimo, svarstymo ar sprendimo priėmimo procedūrose, kurios vykdomos rašytinės apklausos arba apklausos elektroniniu paštu būdu.
15. Jeigu Komisijos narys nenusišalina arba atsisako nusišalinti rengiant, svarstant ar priimant sprendimus, kurie gali sukelti interesų konfliktą, dėl jo nušalinimo sprendimą gali priimti kultūros ministras arba Komisijos posėdyje balsuojama Darbo reglamento 13 punkte nustatyta tvarka. Komisijos narys balsavime dėl jo nušalinimo nedalyvauja. Apie Komisijos nario nusišalinimą ar nušalinimą pažymima posėdžio protokole.
16. Vykdant Komisijos nuostatų 10.1 papunktyje numatytą Komisijos funkciją vadovaujamasi kultūros ministro patvirtintu Ikiteisminio ginčų sprendimo tvarkos aprašu.
17. Vykdant Komisijos nuostatų 10.2 papunktyje numatytą Komisijos funkciją vadovaujamasi kultūros ministro patvirtintu Tarpininkavimo derybose tvarkos aprašu.
19. Komisijos posėdžiai protokoluojami. Komisijos posėdžio protokole nurodoma:
19.4. posėdžiui pirmininkavęs asmuo, sekretorius, posėdyje dalyvavę Komisijos nariai ir kiti asmenys;
19.7. balsavimui pateikti klausimai, balsavimo rezultatai, atsižvelgiant į balsavimo rezultatus priimti sprendimai;
20. Komisijos sekretorius ne vėliau kaip per 10 darbo dienų po posėdžio parengia Komisijos protokolo projektą ir išsiunčia jį elektroniniu paštu derinti visiems Komisijos nariams.
21. Komisijos nariai ne vėliau kaip per 3 darbo dienas nuo protokolo projekto gavimo dienos Komisijos sekretoriui ir Komisijos pirmininkui gali pateikti pastabų dėl protokolo projekto.
22. Sprendimus dėl protokolo projekto koregavimo pagal gautas Komisijos narių pastabas priima Komisijos pirmininkas.
IV SKYRIUS
BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS
24. Kasmet iki gruodžio 31 d. Komisijos pirmininkas Kultūros ministerijai pateikia ataskaitą už Komisijos narių veiklą.
26. Komisijos narių paslaugos apmokamos vadovaujantis Įstatymų pagrindais sudarytų komisijų pirmininkų, jų pavaduotojų ir narių atlygio mokėjimo tvarkos aprašu, patvirtintu kultūros ministro 2019 m. liepos 1 d. įsakymu Nr. ĮV-459 „Dėl Įstatymų pagrindais sudarytų komisijų pirmininkų, jų pavaduotojų ir narių atlygio mokėjimo tvarkos aprašo patvirtinimo“.