LIETUVOS RESPUBLIKOS KULTŪROS MINISTRAS
ĮSAKYMAS
DĖL FILMŲ PARENGIAMŲJŲ IR GAMYBOS DARBŲ PROJEKTŲ VALSTYBINIO FINANSAVIMO TAISYKLių patvirtinimo
2014 m. rugsėjo 4 d. Nr. ĮV-603
Vilnius
Vadovaudamasis 2014 m. birželio 17 d. Europos Komisijos reglamento (ES) Nr. 651/2014, kuriuo tam tikrų kategorijų pagalba skelbiama suderinama su vidaus rinka, taikant Sutarties 107 ir 108 straipsnius (OL 2014 L 187, p. 1), I skyriumi ir 54 straipsniu, Europos konvencija dėl bendros kino filmų gamybos ir Europos Komisijos 2013 m. lapkričio 15 d. komunikatu dėl valstybės pagalbos filmams ir kitiems garso ir vaizdo kūriniams Nr. 2013/C 332/01 bei Lietuvos Respublikos kino įstatymo 8 ir 9 straipsniais:
1. T v i r t i n u Filmų parengiamųjų ir gamybos darbų projektų valstybinio finansavimo taisykles (pridedama).
2. P r i p a ž į s t u netekusiu galios Lietuvos Respublikos kultūros ministro 2010 m. gruodžio 20 d. įsakymą Nr. ĮV-692 „Dėl kino projektų dalinio finansavimo taisyklių, paraiškų, sąmatų, sutarčių, ataskaitų formų patvirtinimo” su visais pakeitimais ir papildymais.
PATVIRTINTA
Lietuvos Respublikos kultūros ministro
2014 m. rugsėjo 4 d. įsakymu Nr. ĮV-603
filmų parengiamųjų ir gamybos darbų PROJEKTŲ VALSTYBINIO FINANSAVIMO TAISYKLĖS
I skyrius
BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Filmų parengiamųjų ir gamybos darbų projektų (toliau – projektai) valstybinio finansavimo taisyklės (toliau – Taisyklės) nustato projektų finansavimo Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto lėšomis konkurso organizavimo tvarką, reikalavimus paraiškoms, paraiškų vertinimo kriterijus, projektų finansavimo prioritetus ir dydžius, tinkamas finansuoti išlaidas, paraiškų svarstymo, lėšų skyrimo, atsiskaitymo už lėšas tvarką ir projektų vykdymo kontrolę.
2. Projektų valstybinio finansavimo (toliau – finansavimas) tikslas – sudaryti sąlygas kurti Lietuvos profesionalųjį kino meną. Finansavimas neskiriamas pagamintų filmų gamybos išlaidoms kompensuoti, televizijos programoms, smurtiniams ir pornografiniams filmams kurti.
3. Paraiškas finansavimui gauti gali teikti juridiniai asmenys, kurių pagrindinė veikla yra filmų gamyba. Paraiškas dėl finansavimo teikiantys juridiniai asmenys turi būti registruoti vienoje iš Europos Sąjungos ar Europos ekonominės erdvės valstybių narių. Finansavimo gavimo metu jo gavėjas privalo turėti įsisteigimo ar įregistravimo vietą Lietuvos Respublikoje.
4. Taisyklėse vartojamos sąvokos:
4.1. Bendras filmo biudžetas – filmo parengiamųjų ir gamybos darbų sąnaudos, įskaitant filmo finansines, projekto administracines ir nenumatytas išlaidas, kurios suprantamos taip, kaip jos yra apibrėžtos Taisyklėse.
4.2. Debiutinis filmas – pirmasis režisieriaus ilgametražis vaidybinis, dokumentinis ar animacinis filmas.
4.3. Filmografija – filmo kūrėjų – scenarijaus autoriaus, režisieriaus, operatoriaus, muzikos autoriaus, dailininko – sukurtų filmų sąrašas, nurodant filmo pavadinimą, kilmės šalį, metus, trukmę, rūšį, žanrą, apdovanojimus.
4.4. Filmo premjera – pirmasis oficialus viešas filmo rodymas kino teatre arba užsienio kino festivalyje. Trumpametražio vaidybinio, dokumentinio ir animacinio filmo bei ilgametražio dokumentinio filmo premjera gali būti laikomas bet koks viešas filmo paskelbimas.
4.5. Filmo scenarijaus vizualizacija – ne mažiau kaip 5 puslapių apimties iliustracijos, atspindinčios filmo stilių, pagrindinių personažų charakterių kitimą, aplinkos ar personažų fonai, brėžiniai, modeliai piešinių ar kita grafine forma.
4.6. Filmo sklaidos planas – filmo rinkodaros ir platinimo strategijos išdėstymas, aprašant filmo tikslinę auditoriją, filmo viešinimo strategiją filmo gamybos metu ir pagaminus filmą, planuojamus naudoti filmo platinimo kanalus ir medijų platformas bei kino festivalius, kuriems planuojama pristatyti filmą.
4.7. Filmo tęstinės gamybos projektas – nacionalinio filmo gamybos ar filmo bendros gamybos projektas, kuris įgyja tęstinės gamybos statusą ir kurį planuojama finansuoti ne ilgiau kaip dvejus biudžetinius metus.
4.8. Filmo užbaigimas – pirmojo filmo įrašo, tinkamo filmui kokybiškai atgaminti ir tiražuoti, pagaminimas ir filmo užregistravimas Filmų registre.
4.9. Finansavimo planas – Lietuvos kino centro prie Kultūros ministerijos (toliau – LKC) direktoriaus nustatytos formos planas, kuriame filmo gamintojas nurodo visus numatomus filmo finansavimo šaltinius ir jų procentinę išraišką.
4.10. Finansinės išlaidos – su projektu susijusios buhalterinių, teisinių ar audito paslaugų bei draudimo išlaidos.
4.11. Interaktyvus kino projektas – inovatyvus daugiaplatformis skaitmeninio turinio kino projektas, kuriuo siekiama padidinti auditorijos dalyvavimą filme.
4.12. Kino scenarijus – nuoseklus filmo veiksmo aprašymas, su dialogais, išsamiai aprašant kiekvieną filmo sceną ir nurodant pagrindinius filmavimo aspektus (interjeras/eksterjeras, paros laikas, filmavimo objekto pavadinimas), parašytas tarptautinėje kino pramonėje įprastu formatu.
4.13. Literatūrinis scenarijus – nuoseklus filmo veiksmo aprašymas, su dialogais, išsamiai aprašytomis visomis filmo scenomis.
4.14. Mažumos bendra gamyba– vaidybinio, dokumentinio, animacinio ilgametražio ar trumpametražio filmo gamyba, dalyvaujant Lietuvos filmo gamintojui, kurio finansinis indėlis dvišalės bendros gamybos atveju sudaro ne mažiau kaip 20 proc., daugiašalės – ne mažiau kaip 10 proc. bendro filmo biudžeto. Visais atvejais Lietuvos filmo gamintojo indėlis negali viršyti 50 proc. bendro filmo biudžeto.
4.15. Mikrobiudžeto vaidybinio ilgametražio filmo gamybos projektas – filmas, kurio bendras biudžetas neviršija penkių šimtų tūkstančių litų.
4.16. Nenumatytos išlaidos – išlaidos, kurios nebuvo tiksliai žinomos paraiškos rengimo metu ir kurios nedubliuoja projekto sąmatoje numatytų išlaidų.
4.17. Oficialus vertimas – asmens, vykdančio vertimo veiklą, parašu patvirtintas dokumento vertimas į lietuvių kalbą.
4.18. Opciono sutartis – sutartis, pagal kurią autorius ar autoriaus teisių turėtojas suteikia prodiuseriui išimtinę teisę už sutartyje nustatytą atlyginimą ir per sutartyje nurodytą terminą, kuris paprastai neviršija trejų metų, įgyti sutartyje nurodytas autoriaus teises (esant tam tikroms sutartyje nurodytoms sąlygoms), įgalinsiančias sukurti ir (arba) naudoti filmą.
4.19. Patvirtinta kopija – dokumento kopija, kurios tikrumą patvirtina juridinio asmens vadovo ar kito tokius įgaliojimus turinčio asmens parašas ir žodžiai „Kopija tikra“ kiekvieno dokumento lapo apatinėje dalyje esančiame laisvame plote, o paskutiniame dokumento lape papildomai nurodoma data, pasirašančio asmens pareigų pavadinimas, vardas ir pavardė ir juridinio asmens antspaudas, jeigu jis juridiniam asmeniui privalomas.
4.20. Pirmasis trumpametražis filmas – pirmasis režisieriaus trumpametražis vaidybinis, dokumentinis ar animacinis filmas, sukurtas ne studijų tikslams.
4.21. Prodiuseris – fizinis asmuo, kuris verčiasi filmų gamyba ir yra atsakingas už kūrybinį, organizacinį, finansinį filmo gamybos procesą.
4.22. Prodiuserio filmografija – LKC direktoriaus nustatytos formos filmo prodiuserio prodiusuotų filmų sąrašas, kuriame nurodomi 3 paskutiniųjų per pastaruosius 5 metus prodiusuotų filmų sklaidos rezultatų duomenys.
4.23. Prodiuserio strategija – priemonės, kuriomis bus pasiektas tikslas: projekto vykdytojo kompetencija projekto įgyvendinimui, kūrybinės grupės, esamos pasirengimo stadijos, partnerių (esamų ir potencialių), finansavimo plano, projekto sklaidos pristatymas, projekto pozicionavimas rinkoje.
4.24. Projektas – filmo parengiamųjų ir gamybos darbų projektas, konkurso būdu teikiamas gauti finansavimą jo vykdymui.
4.25. Projekto administracinės išlaidos – biuro išlaikymo, kanceliarinių prekių ir ryšių paslaugų išlaidos, patirtos vykdant projektą.
4.26. Projekto vykdytojas – juridinis asmuo, kuriam LKC direktoriaus įsakymu yra paskirtas finansavimas projektui.
4.27. Režisieriaus vizija – filmo idėjos, temos, žanro, vizualinio sprendimo, kinematografinės stilistikos, muzikos, kūrybinės grupės aprašymas ir pasirinkimo pagrindimas.
4.28. Sąmatos straipsnis – sąmatos eilučių grupė, apimanti vienos rūšies paslaugas ir vienos paskirties lėšas.
4.29. Scenarijaus traktuotė – 8–15 puslapių (dokumentinio filmo atveju – 5–8 puslapių) apimties filmo scenarijaus metmenys, aprašant filmo siužetą, pristatant pagrindinius filmo herojus ir pateikiant dialogų pavyzdžių (dokumentinio filmo atveju dialogų pavyzdžiai nebūtini).
5. Kitos Taisyklėse naudojamos sąvokos suprantamos taip, kaip jos yra apibrėžtos Lietuvos Respublikos kino įstatyme, Lietuvos Respublikos autorių teisių ir gretutinių teisių įstatyme, Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2009 m. birželio 10 d. nutarime Nr. 564 „Dėl minimalios ilgalaikio materialiojo turto vertės nustatymo ir ilgalaikio turto nusidėvėjimo (amortizacijos) minimalių ir maksimalių ekonominių normatyvų viešojo sektoriaus subjektams sąrašo patvirtinimo “ (toliau – nutarimas) ir kituose teisės aktuose.
II skyrius
KONKURSų ORGANIZAVIMAS IR PARAIŠKŲ TEIKIMAS
6. Paraiškos dėl projektų finansavimo, išskyrus ilgametražių vaidybinių, dokumentinių ir animacinių filmų gamybos projektus, priimamos du kartus per metus – II ir IV metų ketvirtį.
7. LKC direktoriaus sprendimu projektų finansavimo konkursai skelbiami LKC interneto svetainėje www.lkc.lt. Konkurso skelbime nurodoma:
7.4. planuojama paskirstyti finansavimo suma ir planuojamos atskirų projektų kategorijų finansavimo apimtys;
8. Paraiškos pateikimo data laikoma:
10. Teikiant konkursui paraišką pateikiamas vienas LKC direktoriaus įsakymu nustatytos formos paraiškos, jos priedų ir pridedamų dokumentų originalas ir nuskenuota paraiškos, jos priedų bei pridedamų dokumentų elektroninė versija, įrašyta elektroninėje laikmenoje (CD, DVD, USB) kaip 1 byla PDF formatu.
11. Vadovaujantis Taisyklėmis gali būti finansuojami šių kategorijų projektai:
12. Projektas, kuriam nebuvo skirtas finansavimas, gali būti teikiamas kitiems LKC skelbiamiems kino projektų finansavimo konkursams, bet ne daugiau nei 3 kartus iš viso, nepriklausomai nuo pareiškėjo. Pakartotinai teikiant projektą, turi būti nurodyta, kaip pasikeitė projektas (scenarijus, režisieriaus vizija, prodiuserio strategija, biudžetas ir kt.).
13. LKC savo interneto svetainėje www.lkc.lt paskelbus Kino tarybai perduodamų svarstyti projektų sąrašą, pareiškėjas turi teisę atsiimti paraišką per 5 darbo dienas nuo paskelbimo. Kai paraiška atsiimama, tokiu atveju laikoma, kad projektas nebuvo teiktas Taisyklių 12 punkto taikymo prasme. Atsiimta paraiška gali būti teikiama kitam LKC konkursui. To paties projekto paraiška gali būti atsiimta ne daugiau kaip 2 kartus.
III Skyrius
REIKALAVIMAI PARAIŠKOMS
15. Konkursui teikiama LKC direktoriaus įsakymu nustatytos formos paraiška, kuri:
15.3. įrišama kaip vienas dokumentas kartu su Taisyklėse nurodyta eilės tvarka pridedamais dokumentais;
15.4. pateikiama kartu su galiojančiais, pasirašytais ir suantspauduotais, jeigu juridiniam asmeniui privaloma turėti antspaudą, teisiniais dokumentais. Pridedami teisiniai dokumentai užsienio kalba turi būti pateikiami su oficialiu vertimu.
16. Prie kiekvienos paraiškos, išskyrus filmų tęstinės gamybos statusą turinčių projektų paraiškas, privalomai šia eilės tvarka pridedama:
16.3. sutarties, preliminarios sutarties arba opciono sutarties, pasirašytos tarp scenarijaus autoriaus (bendraautorių) ir projekto vykdytojo, patvirtinta kopija;
16.4. suteiktų teisių naudoti anksčiau sukurtus literatūros ar muzikos kūrinius ir gretutinių teisių objektus įrodančių dokumentų (literatūros kūrinio autoriaus leidimas perdirbti jo kūrinį į scenarijų, opciono sutarties, muzikos kūrinio autoriaus ar jo įgalioto atstovo leidimas naudoti kūrinį) patvirtintos kopijos;
16.5. autorinių sutarčių arba preliminarių sutarčių, pasirašytų tarp paraiškoje nurodytų filmo autorių ir projekto vykdytojo, patvirtintos kopijos;
16.6. filmo autorių, nurodytų paraiškoje, kūrybinės veiklos aprašymai ir filmografija; debiutinio filmo atveju – režisieriaus sukurto filmo (jeigu toks yra) kopija arba internetinė nuoroda į filmą;
17. Tinkamais filmo rėmėjų, partnerių ir bendragamintojų finansinius įsipareigojimus patvirtinančiais dokumentais laikomi šie:
17.1. sutartis – rašytinis šalių susitarimas, patvirtintas abiejų šalių parašais ir antspaudais, kai juridiniam asmeniui privalu turėti antspaudą, atitinkantis Taisyklių 19 punkto reikalavimus dokumento turiniui.
17.2. preliminari sutartis – rašytinis šalių susitarimas, patvirtintas abiejų šalių parašais ir pagal kurį jame aptartomis sąlygomis šalys įsipareigoja ateityje sudaryti kitą – pagrindinę – sutartį, kuris atitinka Lietuvos Respublikos civilinio kodekso 6.165 straipsnio ir Taisyklių 19 punkto reikalavimus.
18. Kai parama teikiama natūra (prekėmis ir (arba) paslaugomis), pareiškėjas, LKC paprašius, papildomai pateikia vieną iš Taisyklių 17.1–17.3 papunkčiuose nurodytų dokumentų kartu su natūra teikiamų prekių ir (arba) paslaugų detaliu sąrašu bei dokumentais, patvirtinančiais natūra teikiamų prekių ir (arba) paslaugų turėjimą (kainoraštį, įrangos ar priemonių katalogą, ar kitą paslaugų teikimo užtikrinimą įrodantį dokumentą).
19. Visuose finansinius įsipareigojimus patvirtinančiuose dokumentuose turi būti nurodytas (darbinis) filmo pavadinimas, finansinio įsipareigojimo rūšis (išankstiniai pardavimai, asmeninė investicija, parama natūra ir panašiai), finansinio įsipareigojimo vertė litais (eurais) ir finansinio įsipareigojimo įvykdymo terminas.
20. Finansinius įsipareigojimus patvirtinančių dokumentų data turi būti ne ankstesnė nei 12 mėnesių iki paraiškos pateikimo datos.
21. Tinkamomis sutartimis, kuriomis projekto vykdytojui suteikiamos teisės naudoti kūrinius, bus laikomos tokios sutartys, kuriose suteikiamų teisių galiojimo terminas yra ne trumpesnis nei 12 mėnesių po paraiškos pateikimo datos.
22. Vaidybinio ilgametražio ir trumpametražio filmo gamybos projektui papildomai pateikiama:
23. Dokumentinio ilgametražio ir trumpametražio filmo projektui papildomai pateikiama:
24. Animacinio ilgametražio ir trumpametražio filmo gamybos projektui papildomai pateikiama:
25. Televizinės meninės dokumentikos gamybos projektui papildomai pateikiama preliminari sutartis su bent vienu Lietuvos nacionaliniu transliuotoju dėl transliuotojo dalyvavimo gaminant televizinį meninės dokumentikos filmą ir šio filmo rodymo.
26. Interaktyvaus projekto gamybos projektui papildomai pateikiama grafinė ar kitokia medžiaga, atskleidžianti projekto sumanymą.
27. Mažumos bendros gamybos projektui papildomai pateikiama:
27.1. dokumentai, patvirtinantys, kad projektui yra skirtas finansavimas, kuris sudaro ne mažiau kaip 50 proc. bendro filmo biudžeto;
27.2. filmo pagrindinio gamintojo sutarties arba preliminarios sutarties su vienu iš šių filmo kūrėjų ar atlikėjų (filmo režisieriumi, scenarijaus autoriumi, dailininku, operatoriumi, kompozitoriumi, montažo režisieriumi, garso režisieriumi, kostiumų dailininku, filmo pagrindinio vaidmens atlikėju arba antraplanio vaidmens atlikėju), turinčiu Lietuvos Respublikos pilietybę, patvirtinta kopija.
28. Filmo tęstinės gamybos statusą turinčiam projektui pateikiama nustatytos formos paraiška, finansavimo planas ir išlaidų sąmata. Jeigu keitėsi filmo scenarijus, filmo autoriai, filmo bendragamintojai, filmo partneriai ar rėmėjai, ir šie pasikeitimai jau buvo suderinti su LKC Taisyklių IX skyriuje nustatyta tvarka, be nurodytų dokumentų, atitinkamai pakeitimams pateikiama:
28.1. filmo scenarijus ir sutarties, pasirašytos tarp scenarijaus autoriaus (bendraautorių) ir projekto vykdytojo, patvirtinta kopija;
28.2. autorinių sutarčių, pasirašytų tarp filmo autorių ir projekto vykdytojo, patvirtintos kopijos ir pridėtos filmografijos;
IV SKYRIUS
ADMINISTRACINIS PARAIŠKŲ VERTINIMAS
30. LKC ne vėliau kaip per 20 darbo dienų nuo paskutinės paraiškų priėmimo dienos atlieka jų administracinį vertinimą ir paraiškas perduoda svarstyti Kino tarybai.
31. Administracinio vertinimo metu LKC:
31.2. patikrina, ar pareiškėjas yra tinkamai atsiskaitęs už visus projektus, kuriems buvo skirtas finansavimas ir, ar pareiškėjui nėra taikomi Lietuvos Respublikos kino įstatymo 9 straipsnio 7–11 dalyse nustatyti apribojimai;
32. Paraiškos, turinčios esminių trūkumų, neperduodamos svarstyti Kino tarybai. Paraiška laikoma turinti esminių trūkumų, jeigu ji užpildyta nesilaikant Taisyklių III skyriuje nustatytų reikalavimų (išskyrus Taisyklių 15.4 papunktyje nustatytą reikalavimą dėl dokumentų oficialaus vertimo).
33. LKC nustačius, kad paraiška turi esminių trūkumų, per 5 darbo dienas nuo esminių trūkumų nustatymo pareiškėjui raštu (paštu, faksu ar elektroniniu paštu) išsiunčiamas pranešimas dėl esminių trūkumų nustatymo, konkrečiai įvardijant esminį trūkumą ar trūkumus ir informuojant, kad paraiška atmetama.
34. Atlikdamas administracinį vertinimą, LKC turi teisę paprašyti per nustatytą terminą pateikti paaiškinimus dėl projekto bei papildomus, kitus nei Taisyklių 16 ir 22–29 punktuose nurodytus, dokumentus ar jų vertimus, reikalingus šiam vertinimui atlikti.
35. Jeigu nuo paraiškos pateikimo LKC dienos iki paraiškos svarstymo Kino taryboje dienos įvyksta svarbūs projekto aplinkybių, numatytų projekto finansavimo plane ir (arba) sklaidos plane, pokyčiai, iš pareiškėjo gauta rašytinė informacija apie šiuos pokyčius prijungiama prie paraiškos.
V Skyrius
PARAIŠKŲ VERTINIMAS IR SVARSTYMAS KINO TARYBOJE
37. Kino taryba gautas paraiškas vertina vadovaudamasi Taisyklių 1 priedu patvirtinta Projekto atitikties kultūriniams kriterijams vertinimo lentele.
38. Finansavimas gali būti skiriamas projektui, kuris atitinka ne mažiau kaip du Taisyklių 1 priede nustatytus kultūrinius kriterijus. Jei projektas neatitinka bent dviejų kriterijų, jis toliau nevertinamas ir tai yra fiksuojama rašytinėje Kino tarybos išvadoje.
39. Filmo parengiamųjų darbų paraiškos, atitikusios Taisyklių 38 punkto reikalavimą, vertinamos Kino tarybos nariams užpildant Taisyklių 2 priedu patvirtintą Filmų parengiamųjų darbų projekto vertinimo lentelę.
40. Filmo gamybos darbų paraiškos, atitikusios Taisyklių 38 punkto reikalavimą, vertinamos Kino tarybos nariams užpildant Taisyklių 3 priedu patvirtintą Filmo gamybos darbų projekto vertinimo lentelę.
41. Filmo tęstinės gamybos statusą turinčių projektų paraiškos vertinamos Kino tarybai analizuojant Taisyklių 28 punkte nurodytus dokumentus. Šiuo atveju Kino tarybos nariai Taisyklių 3 priede pateiktos vertinimo lentelės nepildo. Kino tarybos nariai pateikia LKC direktoriui rašytines išvadas ir siūlymus dėl tęstinės gamybos statusą turinčio projekto valstybinio finansavimo per 30 kalendorinių dienų nuo paraiškų jai perdavimo dienos.
42. Kino taryba gautas paraiškas išanalizuoja ir įvertina bei pateikia LKC direktoriui savo išvadas ir siūlymus dėl projektų finansavimo per 60 kalendorinių dienų nuo paraiškų jai perdavimo dienos. Paraiškų ir projektų svarstymas vyksta Kino tarybos nuostatų ir jos darbo reglamento nustatyta tvarka.
43. Filmų gamybos projektai, atitikę bent du Taisyklių 1 priedu nustatytus kultūrinius kriterijus, vertinami dviem etapais. Pirmojo etapo metu Kino taryba įvertina projektą vadovaudamasi Taisyklių 3 priedo II-III dalyse nustatytais kriterijais. Kino taryba gali kreiptis į pareiškėjus prašydama pateikti papildomą informaciją.
44. Projektai, po pirmojo etapo surinkę ne mažiau kaip 16 balų, patenka į antrąjį etapą, kurio metu vertinami vadovaujantis Taisyklių 3 priedo I dalyje nustatytais kriterijais. Antrojo etapo metu filmo gamybos projekto režisierius ir prodiuseris gali būti asmeniškai kviečiami pristatyti projektą. Jeigu Kino taryba rekomenduoja filmo gamybos projektui skirti mažesnę negu prašoma finansavimo sumą, Kino taryba privalo pakviesti tokio filmo gamybos projekto režisierių ir prodiuserį į posėdį aptarti finansavimo apimtis.
46. Kino tarybos narių įvertinimai (atskirai pagal kiekvieną projektą) sumuojami posėdžio metu, suma dalijama iš vertinusiųjų narių skaičiaus ir išvedamas bendras galutinis rezultatas. Pagal Kino tarybos narių rašytinius vertinimus parengiama bendra Kino tarybos rašytinė išvada kiekvienam projektui, kuri tvirtinama Kino tarybos reglamento nustatyta tvarka. Rašytinėje išvadoje projekto kokybė įvertinama pagal kiekvieną Taisyklių 2 ar 3 prieduose nustatytą kriterijų.
47. Kino tarybos nariai, įvertinę planuotas skirti lėšas ir remdamiesi bendru projektų surinktu balų skaičiumi, teikia siūlymus dėl projektų finansavimo pagal kiekvieną projektų kategoriją atskirai. Finansavimas gali būti skiriamas tik filmo gamybos, filmo tęstinės gamybos, filmo parengiamųjų darbų projektams, surinkusiems ne mažiau kaip 50 proc. galimų surinkti balų.
VI SKYRIUS
PROJEKTŲ FINANSAVIMO INTENSYVUMAS IR DYDŽIAI
49. LKC direktorius trejų metų laikotarpiui nustato filmų parengiamųjų ir gamybos darbų finansavimo kvotas, kurios negali viršyti Taisyklių 57 punkte nustatytų atitinkamų galimų didžiausių finansavimo sumų.
50. Filmo parengiamųjų darbų projektams įgyvendinti gali būti skiriama iki 75 proc. projekto tinkamų finansuoti išlaidų bendros sumos.
51. Filmo gamybos projektams įgyvendinti gali būti skiriama iki 50 proc. projekto tinkamų finansuoti išlaidų bendros sumos.
52. Bendros gamybos filmų gamybos projektams įgyvendinti gali būti skiriama iki 60 proc. projekto tinkamų finansuoti išlaidų bendros sumos.
53. Bendros gamybos filmų gamybos projektams, kuriuose dalyvauja filmų gamintojai iš Ekonominio bendradarbiavimo ir plėtros organizacijos Paramos vystymuisi komiteto sąraše nurodytų besivystančių šalių, įgyvendinti gali būti skiriama iki 75 proc. projekto tinkamų finansuoti išlaidų bendros sumos.
54. Eksperimentinio filmo, mažo biudžeto filmo, debiutinio filmo ir mikrobiudžeto vaidybinio ilgametražio filmo gamybos projektams įgyvendinti gali būti skiriama iki 75 proc. projekto tinkamų finansuoti išlaidų bendros sumos.
55. Į Taisyklių 50-54 punktuose nustatytas procentines dalis įskaičiuojama valstybės ir savivaldybių institucijų ir įstaigų filmui pagaminti suteiktas finansavimas bei už valstybės ir savivaldybių institucijų ir įstaigų skirtas lėšas priskaičiuotos bankų ir kitų kredito įstaigų palūkanos, kurios privalo būti panaudotos filmui pagaminti.
56. Skaičiuojant filmo gamybos projekto valstybinio finansavimo intensyvumą, į nurodytą procentinę dalį įskaičiuojamas ir finansavimas, skirtas projekto parengiamiesiems darbams. Pateiktoje paraiškoje iš LKC prašoma suma negali viršyti didžiausios galimos gauti sumos, nustatytos LKC direktoriaus trejų metų laikotarpiui.
57. Didžiausios galimos projektų finansavimo sumos:
58. Mažumos bendros gamybos galima didžiausia finansavimo suma – iki 75 proc. nuo Lietuvos filmo gamintojo finansinio indėlio, bet ne daugiau kaip 345 280 Lt (100 000 EUR).
59. Debiutinių filmų galima didžiausia finansavimo suma – iki 50 proc. nurodytų atitinkamų didžiausių finansavimo sumų.
60. Filmo tęstinės gamybos projektas finansuojamas ne ilgiau kaip dvejus metus, vadovaujantis Taisyklėse nustatytais finansavimo intensyvumo reikalavimais ir neviršijant Taisyklių 57 punkte nustatytų didžiausių galimų finansavimo sumų.
61. Filmo gamybos projekto vykdytojas gali ne daugiau nei 20 proc. skirto finansavimo išleisti ne Lietuvos Respublikoje.
VII SKYRIUS
TINKAMOS FINANSUOTI IŠLAIDOS
63. Finansuojamos tik tinkamos projekto išlaidos. Išlaidos yra tinkamos, jeigu jos yra:
63.1. tiesiogiai susijusios su projekto įgyvendinimu ir būtinos projektui vykdyti (būtinumas nustatomas pagal bendrą išlaidų kontekstą (turinį) projekte, jų pobūdį ir kiekį, medžiagų, priemonių ar paslaugų naudojimą ir kitus veiksnius);
63.5. patikrinamos, nustatomos bei pagrįstos teisės aktų reikalavimus atitinkančiais apskaitos dokumentais;
65. Skiriant finansavimą komandiruotėms ir piniginėms kompensacijoms, lėšų dydis nustatomas vadovaujantis Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2004 m. balandžio 29 d. nutarimu Nr. 526 „Dėl Tarnybinių komandiruočių išlaidų apmokėjimo biudžetinėse įstaigose taisyklių patvirtinimo“ ir Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2003 m. gruodžio 2 d. nutarimu Nr. 1515 „Dėl neapmokestinamų piniginių kompensacijų dydžių nustatymo“.
66. Filmo gamybos projekto administracinės išlaidos gali sudaryti iki 7 proc. LKC finansuojamų tinkamų išlaidų bendros sumos.
67. Indėlis natūra projekte negali būti didesnis nei 30 proc. nuo pareiškėjo įsipareigojamo finansavimo.
68. Parengiamųjų darbų projekto administracinės išlaidos gali sudaryti iki 5 proc. LKC finansuojamų tinkamų išlaidų bendros sumos.
69. Nenumatytos išlaidos, išskyrus animacinių filmų projektus, gali sudaryti iki 7 proc. LKC finansuojamų tinkamų išlaidų bendros sumos.
70. Animacinio filmo gamybos projekto nenumatytos išlaidos gali sudaryti iki 15 proc. LKC finansuojamų tinkamų išlaidų bendros sumos.
71. Prodiuserio atlygis gali sudaryti iki 8 proc. LKC finansuojamų tinkamų išlaidų bendros sumos. Iš LKC skirtų lėšų galima apmokėti tik vieno prodiuserio honorarą. Režisieriaus atlygis gali sudaryti iki 8 proc. LKC finansuojamų tinkamų išlaidų bendros sumos. Kai filmo režisierius ir scenarijaus autorius yra tas pats asmuo, bendras režisieriaus ir scenarijaus autoriaus atlygis gali sudaryti iki 10 proc. LKC finansuojamų tinkamų išlaidų bendros sumos.
73. Lėšos negali būti skiriamos:
73.4. išlaidoms pagal sutartis su konsultantais, tarpininkais, kuriems mokestis nurodomas kaip visos projekto vertės procentinė dalis;
74. Projekto vykdytojas, kuris yra perkančioji organizacija, privalo užtikrinti, kad, perkant prekes ir paslaugas už valstybės biudžeto lėšas, būtų laikomasi Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymo nuostatų ir kitų su jo įgyvendinimu susijusių teisės aktų reikalavimų.
75. Finansinių metų pradžioje projekto vykdytojas privalo skaičiuoti planuojamą metų veiklos finansavimą. Jeigu numatoma, kad veikla bus daugiau kaip 50 procentų finansuojama iš valstybės ar savivaldybių biudžetų arba kitų valstybės ar savivaldybių fondų, arba Viešųjų pirkimų įstatymo nustatytų viešųjų juridinių asmenų lėšų, projekto vykdytojas tais finansiniais metais visus savo pirkimus, nepriklausomai nuo lėšų šaltinio, turi vykdyti vadovaudamasis Viešųjų pirkimų įstatymo nustatyta tvarka.
VIII SKYRIUS
LĖŠŲ SKYRIMAS
77. Lėšas projektams vykdyti įsakymu skiria LKC direktorius, įvertinęs Kino tarybos rekomendacijas. LKC direktoriaus įsakyme nurodomas projekto vykdytojas, projekto kategorija, projekto pavadinimas, projektui skiriamų lėšų dydis ir finansavimo intensyvumas.
78. Projekto vykdytojas per tris mėnesius po LKC direktoriaus įsakymo dėl lėšų projektui skyrimo jam pateikimo pateikia LKC pasirašytą LKC direktoriaus įsakymu nustatytos formos (atitinkančios Kino įstatymo 9 straipsnio 6 dalies reikalavimus) valstybinio finansavimo sutartį (toliau – finansavimo sutartis) su šiais būtinaisiais priedais: su LKC suderintais projektui vykdyti skirtų lėšų detalia sąmata (toliau – sąmata) ir finansavimo planu.
79. Pasirašant finansavimo sutartį paraiškoje nurodytas bendras projekto biudžetas negali būti mažinamas be suderinimo su LKC, raštu jam pateikiant motyvuotą prašymą. LKC priima sprendimą dėl pateikto prašymo ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo šio prašymo gavimo dienos. Prie finansavimo sutarties pateikiamos sąmatos išlaidų straipsniuose nurodytos sumos negali viršyti atitinkamų išlaidų straipsnių sumų, nurodytų su paraiškoje pateiktoje sąmatoje. Motyvuotai įtraukus naują išlaidų eilutę, išlaidų straipsnyje planuota suma negali būti didinama.
80. Finansavimo sutarties pasirašymo terminas, esant motyvuotam rašytiniam projekto vykdytojo prašymui, LKC direktoriaus sprendimu gali būti pratęstas papildomam vieno mėnesio terminui.
81. Filmo tęstinės gamybos statusas ir finansavimo intensyvumas fiksuojamas Kino tarybos posėdžio protokole, LKC direktoriaus įsakyme bei LKC ir projekto vykdytojo pasirašytoje finansavimo sutartyje.
82. LKC direktoriaus įsakymu filmų parengiamųjų darbų projektams vykdyti skirtos lėšos projekto vykdytojui pervedamos pasirašius finansavimo sutartį.
83. LKC direktoriaus įsakymu mažumos bendros gamybos darbų projektams vykdyti skirtos lėšos projekto vykdytojui pervedamos pasirašius finansavimo sutartį ir pateikus visus finansinius įsipareigojimus patvirtinančią bendros filmo gamybos sutartį ar kitus tą patvirtinančius dokumentus.
84. LKC direktoriaus įsakymu filmų gamybos darbų projektams vykdyti skirtos lėšos projekto vykdytojui pervedamos dviem etapais, t.y. du kartus per biudžetinius metus:
84.1. Pasirašius finansavimo sutartį, išskyrus bendros filmo gamybos projekto atveju, projekto vykdytojui jo prašymu pervedama iki 30 proc. LKC direktoriaus įsakymu paskirtos sumos. Pirmajame etape pervedama iki 75 proc. skirtos sumos, į kurią gali būti įtraukiama iki 50 proc. viso projekte numatyto prodiuserio atlygio. Projekto vykdytojui Taisyklėse ir finansavimo sutartyje nustatyta tvarka atsiskaičius su LKC už lėšas, gautas per pirmąjį etapą, jam pervedamos antrojo etapo lėšos.
84.2. Pasirašius finansavimo sutartį bendros filmo gamybos projekto atveju projekto vykdytojui pirmajame etape pervedama iki 30 proc. LKC direktoriaus įsakymu paskirtos sumos. Šios lėšos pervedamos tuomet, kai projekto vykdytojas LKC pateikia sutartis ar kitus dokumentus, patvirtinančius, kad projektui yra skirtas finansavimas, neįskaitant Lietuvos finansavimo, kuris sudaro ne mažiau kaip 15 proc. finansavimo plane nurodyto bendro filmo biudžeto. Projekto vykdytojui Taisyklėse ir finansavimo sutartyje nustatyta tvarka atsiskaičius su LKC už lėšas, gautas per pirmąjį etapą, ir pateikus visus finansinius įsipareigojimus patvirtinančią bendros filmo gamybos sutartį ar kitus tą patvirtinančius dokumentus, jam pervedamos antrojo etapo lėšos.
85. Jeigu projekto, išskyrus bendros filmo gamybos projektą, vykdytojas prie filmo gamybos paraiškos kaip finansinius įsipareigojimus patvirtinančius dokumentus pateikė preliminarias sutartis ar ketinimų laiškus, likusios pirmojo etapo lėšos pervedamos tik tuomet, kai projekto vykdytojas LKC pateikia ikisutartiniuose dokumentuose nurodytus finansinius įsipareigojimus patvirtinančias sutartis ar kitus tą patvirtinančius dokumentus. Nepateikus šių dokumentų per 4 mėnesius nuo LKC direktoriaus įsakymo dėl lėšų skyrimo projektui dienos, sprendimą dėl tokio projekto finansavimo tikslingumo priima LKC direktorius, įvertinęs šiuo klausimu priimtas Kino tarybos rekomendacijas.
86. Bendros filmo gamybos projekto atveju visus finansinius įsipareigojimus patvirtinanti bendros filmo gamybos sutartis ar kiti tą patvirtinantys dokumentai turi būti pateikti LKC per 6 mėnesius nuo LKC direktoriaus įsakymo dėl lėšų skyrimo projektui dienos. Motyvuotu rašytiniu bendros filmo gamybos projekto vykdytojo prašymu LKC direktorius gali pratęsti šį terminą, tačiau ne ilgiau kaip iki einamųjų metų spalio 1 d. Jeigu bendros filmo gamybos projekto vykdytojas LKC nepateikia visus finansinius įsipareigojimus patvirtinančios bendros filmo gamybos sutarties ar kitų tą patvirtinančių dokumentų iki einamųjų metų spalio 1 d., projekto vykdytojas grąžina projektui skirtas lėšas per LKC nustatytą terminą ir finansavimo sutartis nutraukiama.
87. Jei projekto vykdytojas įsisavina mažiau nei 50 procentų per pirmąjį etapą gautų lėšų, jis pateikia LKC motyvuotą rašytinį paaiškinimą. Paaiškėjus, kad projekto vykdytojas negali užtikrinti tinkamo lėšų panaudojimo, LKC turi teisę nepervesti likusios lėšų dalies. Toks sprendimas priimamas LKC direktoriaus įsakymu.
88. Lėšos į projekto vykdytojo turimą atskirą projektui skirtą banko sąskaitą pervedamos valstybės iždo valdymo nustatyta tvarka. Šioje banko sąskaitoje projekto vykdytojas neturi teisės laikyti jokių kitų lėšų.
89. Jeigu projekto vykdytojas, kuriam buvo skirtas finansavimas, atsisako jam skirto finansavimo ar jo dalies iki kito tais pačiais metais planuojamo finansavimo konkurso paskelbimo dienos, jam skirtos lėšos paskirstomos kito konkurso metu. Projekto vykdytojui atsisakius lėšų pasibaigus planuotiems einamųjų metų konkursams, sprendimą dėl lėšų panaudojimo kitiems konkurse dalyvavusiems projektams priima LKC direktorius, įvertinęs šiuo klausimu pateiktas Kino tarybos rekomendacijas, pirmenybę teikiant tos pačios kaip lėšų atsisakiusio projekto kategorijos projektams.
IX SKYRIUS
FINANSUOJAMO PROJEKTO VYKDYMAS
91. Projekto vykdymo ir finansavimo sutarties galiojimo metu projekto vykdytojas neturi teisės perleisti jokių savo teisių ir įsipareigojimų, kylančių iš sutarties, tretiesiems asmenims.
92. Filmo gamybos, filmo tęstinės gamybos, bendros filmo gamybos projekto vykdymo ir sutarties galiojimo metu paraiškoje nurodytas filmo režisierius negali keistis, išskyrus šias aplinkybes:
93. Jeigu projekto vykdytojas pakeitė filmo režisierių dėl kitų nei Taisyklių 92 punkte numatytų aplinkybių, LKC per 5 darbo dienas nuo tokių pasikeitimų nustatymo dienos vienašališkai nutraukia sutartį ir apie tai informuoja projekto vykdytoją. LKC nutraukus sutartį, projekto vykdytojas privalo grąžinti projektui skirtas lėšas LKC per jo nustatytą protingą terminą.
94. Jeigu projekto vykdytojas negrąžina projektui skirtų lėšų per LKC nustatytą terminą, šios lėšos iš projekto vykdytojo išieškomos Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatyta tvarka. Projekto vykdytojas taip pat praranda teisę teikti paraišką kitiems LKC skelbiamiems projektų finansavimo konkursams Kino įstatymo 9 straipsnio 7 dalies 3 punkte ir 10 dalyje nustatytais pagrindais ir laikui.
95. Jeigu dėl Taisyklių 93 punkte nurodytų aplinkybių projekto vykdytojas grąžina projektui skirtas lėšas per LKC nustatytą terminą arba tokios lėšos LKC dar nebuvo pervestos į projekto vykdytojo sąskaitą, projekto vykdytojas praranda teisę teikti paraišką kitam būsimam (vienam) LKC skelbiamam projektų finansavimo konkursui.
96. Jeigu projekto vykdymo ir finansavimo sutarties galiojimo metu projekto vykdytojas turi pakeisti filmo režisierių dėl aplinkybių, numatytų Taisyklių 92 punkte, projekto vykdytojas privalo nedelsiant, tik paaiškėjus šioms aplinkybėms, LKC pateikti kito pasirinkto režisieriaus kūrybos aprašymą ir filmografiją bei argumentuotą raštą dėl pasirinktos kandidatūros. Kino taryba svarsto projekto vykdytojo pateiktus dokumentus ir per 14 darbo dienų nuo dokumentų gavimo dienos teikia LKC direktoriui rekomendacijas dėl projekto vykdytojo pasirinktos filmo režisieriaus kandidatūros.
97. Jeigu filmo gamybos, filmo tęstinės gamybos, bendros filmo gamybos projekto vykdymo ir finansavimo sutarties galiojimo metu projekto vykdytojas ketina pakeisti filmo scenarijaus autorių, projekto vykdytojas privalo nedelsiant pateikti LKC kito pasirinkto scenarijaus autoriaus kūrybos aprašymą, filmografiją, preliminarios autorinės sutarties arba opciono sutarties su nauju scenarijaus autoriumi patvirtintą kopiją, naują scenarijaus traktuotę bei argumentuotą raštą dėl pasirinktos scenarijaus autoriaus kandidatūros. Kino taryba svarsto projekto vykdytojo pateiktus dokumentus ir per 14 darbo dienų nuo dokumentų gavimo dienos teikia LKC direktoriui rekomendacijas dėl projekto vykdytojo pasirinktos filmo scenarijaus autoriaus kandidatūros. LKC direktoriui patvirtinus naujo scenarijaus autoriaus kandidatūrą, projekto vykdytojas per LKC nustatytą terminą LKC pateikia autorinės sutarties su nauju scenarijaus autoriumi patvirtintą kopiją.
98. Jeigu filmo gamybos parengiamųjų darbų projekto vykdymo ir finansavimo sutarties galiojimo metu keičiasi paraiškoje nurodyti filmo režisierius ir (ar) filmo scenarijaus autorius, projekto vykdytojas privalo prieš pakeičiant minėtus filmo autorius argumentuotu raštu informuoti LKC apie numatomus pasikeitimus ir pateikti LKC autorinių sutarčių su naujais filmo autoriais patvirtintas kopijas.
99. Jeigu projekto vykdymo ir finansavimo sutarties galiojimo metu keičiasi paraiškoje nurodyti filmo operatorius ir (ar) filmo kompozitorius, ir (ar) filmo dailininkas, projekto vykdytojas privalo prieš pakeičiant minėtus filmo autorius argumentuotu raštu informuoti LKC apie numatomus pasikeitimus. Projekto vykdytojas, neinformavęs LKC apie numatomus pasikeitimus, praranda teisę teikti paraišką kitam būsimam (vienam) LKC skelbiamam projektų finansavimo konkursui.
100. Projekto vykdytojas yra atsakingas už tai, kad skirtos lėšos būtų panaudotos tik pagal sąmatoje nurodytą paskirtį, t. y. pagal konkrečius išlaidų straipsnius, įvertintus pinigine išraiška.
101. Jeigu projekto vykdymo metu keičiasi filmo bendragamintojas ir (arba) bendras filmo biudžetas, projekto vykdytojas turi apie tai nedelsdamas raštu pranešti LKC ir pateikti atitinkamas sutartis ir naują finansavimo planą, kuris suderinamas su LKC ir pridedamas prie finansavimo sutarties, kaip neatskiriama šios sutarties dalis.
102. Jeigu įgyvendinant projektą iškyla poreikis keisti lėšų paskirstymą pagal atskirus sąmatos straipsnius, toks pasikeitimas nederinamas su LKC, jei skirtumas (nukrypimas) tarp sąmatos straipsniui LKC skirtų ir planuojamų naudoti lėšų neviršys 20 procentų.
103. Jeigu skirtumas tarp skirtų ir planuojamų naudoti lėšų sąmatos straipsnyje dėl objektyvių priežasčių gali viršyti 20 proc. arba gali keistis išlaidų rūšis, projekto vykdytojas privalo tikslinti sąmatą ne vėliau kaip likus 15 darbo dienų iki finansavimo sutartyje nustatyto projekto antrojo etapo pasibaigimo termino.
104. Tikslinant sąmatą, LKC pateikiamas argumentuotas prašymas su naujai patikslinta LKC direktoriaus įsakymu nustatytos formos sąmata. Praleidus sąmatų tikslinimo terminą ar kitaip pažeidus Taisyklėse nustatytą sąmatų tikslinimo tvarką, sąmatų tikslinti negalima. Tokiu atveju išlaidos, viršijančios leidžiamus nukrypimus, pripažįstamos netinkamomis ir LKC rašytiniu reikalavimu turi būti grąžintos iki einamųjų biudžetinių metų pabaigos arba priverstinai išieškomos teisės aktų nustatyta tvarka.
X SKYRIUS
ATSISKAITYMAS UŽ SKIRTĄ FINANSAVIMĄ
106. Projekto vykdytojas, kurio projektui LKC skirtas finansavimas siekia ar viršija 500 656 litus (145 000 EUR) per biudžetinius metus, su LKC atsiskaito pateikdamas:
106.1. panaudojus finansavimo sutartyje nustatyto pirmojo etapo lėšas per 10 darbo dienų nuo finansavimo sutartyje nustatyto pirmojo etapo pasibaigimo termino – LKC direktoriaus įsakymu nustatytos formos Projekto pirmojo etapo įgyvendinimo ataskaitą, joje išdėstant pirmojo etapo metu pasiektus projekto rezultatus ir nurodant faktiškai panaudotų pirmojo etapo lėšų sumą;
106.2. panaudojus sutartyje nustatyto antrojo etapo lėšas per 10 darbo dienų nuo finansavimo sutartyje nustatyto antrojo etapo pasibaigimo termino, bet ne vėliau kaip iki einamųjų biudžetinių metų gruodžio 10 dienos – LKC direktoriaus įsakymu nustatytos formos Projekto įgyvendinimo ataskaitą, joje išdėstant visus einamaisiais biudžetiniais metais pasiektus projekto įgyvendinimo rezultatus ir projektą vertinusio auditoriaus išvadą.
107. Projekto vykdytojas, kurio projektui skirtas finansavimas nesiekia 500 656 litų (145 000 EUR) per biudžetinius metus, su LKC atsiskaito pateikdamas:
107.1. panaudojus finansavimo sutartyje nustatyto pirmojo etapo lėšas per 10 darbo dienų nuo finansavimo sutartyje nustatyto pirmojo etapo pasibaigimo termino – LKC direktoriaus įsakymu nustatytos formos Projekto pirmojo etapo įgyvendinimo ataskaitą, joje išdėstant pirmojo etapo metu pasiektus projekto rezultatus ir nurodant faktiškai panaudotų pirmojo etapo lėšų sumą;
107.2. panaudojus sutartyje nustatyto antrojo etapo lėšas per 10 darbo dienų nuo finansavimo sutartyje nustatyto antrojo etapo pasibaigimo termino, bet ne vėliau kaip iki einamųjų biudžetinių metų gruodžio 10 dienos – LKC direktoriaus įsakymu nustatytos formos Projekto įgyvendinimo ataskaitą, joje išdėstant visus einamaisiais biudžetiniais metais pasiektus projekto įgyvendinimo rezultatus, taip pat pasirinktinai LKC direktoriaus įsakymu nustatytos formos Projekto įgyvendinimo faktinių išlaidų ataskaitą arba LKC direktoriaus įsakymu nustatytos formos projektą vertinusio auditoriaus išvadą.
108. Užbaigus filmą, LKC pateikiama:
109. Filmo gamybos projekto vykdytojas taip pat privalo:
109.1. ne vėliau kaip per 3 mėnesius po filmo užbaigimo LKC raštu pateikti informaciją apie faktinius filmo finansavimo šaltinius;
110. Prodiuseris per 2 mėnesius nuo filmo užbaigimo turi surengti filmo peržiūrą Kino tarybos nariams bei atsakingiems LKC specialistams. Tokios peržiūros surengimu laikytina vieša filmo premjera arba specialiai suderintu laiku ir vietoje surengta uždara filmo peržiūra. Projekto vykdytojas turi sudaryti sąlygas LKC edukaciniais tikslais, nepažeidžiant filmo autorių ir gretutinių teisių turėtojų teisių ir šių teisių apribojimo sąlygų, numatytų Autorių teisių ir gretutinių teisių įstatyme, neatlygintinai naudoti filmą, kuriam buvo skirtas finansavimas.
XI SKYRIUS
PROJEKTO VYKDYMO KONTROLĖ
112. LKC pareikalavus, projekto vykdytojas per 10 darbo dienų nuo pareikalavimo gavimo turi pateikti visų projekto išlaidas pateisinančių ir apmokėjimą įrodančių dokumentų patvirtintas kopijas, kitus su projekto vykdymu susijusius dokumentus ir medžiagą.
113. Filmo gamybos projekto vykdytojas, gavęs paramą filmo gamybai, privalo per dvejus metus nuo paskutiniųjų finansavimo metų pabaigos užbaigti filmą ir surengti filmo premjerą. Ilgametražio vaidybinio ar animacinio filmo gamybos projekto vykdytojas taip pat privalo per dvejus metus nuo paskutiniųjų finansavimo metų pabaigos išplatinti filmą Lietuvos kino teatruose. Projekto vykdytojas negali kreiptis dėl kitų projektų finansavimo tol, kol neįvykdys šio punkto reikalavimų.
114. Projekto išlaidas pateisinantys dokumentai yra prekių (paslaugų) tiekėjų pateiktos sąskaitos faktūros, PVM sąskaitos faktūros, pirkimo–pardavimo kvitai, kasos aparatų kvitai, darbo užmokesčio apskaitos žiniaraščiai, kelionių dokumentai, sutartys ir darbų priėmimo–perdavimo aktai bei kiti dokumentai, pateisinantys ir įrodantys patirtas išlaidas ir jų tikslingumą.
115. Projekto išlaidų apmokėjimą įrodantys dokumentai yra banko darbuotojo parašu ir banko spaudu patvirtintas išrašas iš banko sąskaitos, kasos išlaidų orderiai ir kiti dokumentai, įrodantys, kad pagal išlaidas pateisinančius dokumentus buvo atliktas mokėjimas.
116. LKC nustačius, kad projekto vykdytojas lėšas panaudojo ne pagal paskirtį, iš anksto neinformavęs LKC sumažino įsipareigotas projekto įgyvendinimo apimtis, savo finansinį indėlį ir tuo pažeidė LKC direktoriaus įsakymu nustatytas projekto finansavimo proporcijas, arba nustačius Kino įstatymo 9 straipsnio 7 dalyje nurodytus pažeidimus, projekto vykdytojas privalo grąžinti LKC jo permokėtas ar pažeidžiant Kino įstatymo, Taisyklių ar finansavimo sutarties reikalavimus panaudotas lėšas. Šios lėšos grąžinamos į LKC nurodytą sąskaitą LKC nustatytais terminais. Negrąžintos lėšos išieškomos Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatyta tvarka, o projekto vykdytojas praranda teisę trejus metus teikti paraiškas ir gauti finansavimą.