LIETUVOS MOKSLO TARYBOS PIRMININKAS
ĮSAKYMAS
DĖL LIETUVOS MOKSLINIŲ TYRIMŲ INFRASTRUKTŪRŲ KELRODŽIO RENGIMO IR TVIRTINIMO REGLAMENTO PATVIRTINIMO
2024 m. birželio 26 d. Nr. V-281
Vilnius
Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministro 2023 m. birželio 6 d. įsakymu Nr. V-792 „Dėl Lietuvos mokslinių tyrimų infrastruktūrų kelrodžio sudarymo ir dalyvavimo tarptautinių mokslinių tyrimų infrastruktūrų veikloje tvarkos aprašo patvirtinimo“ patvirtinto Lietuvos mokslinių tyrimų infrastruktūrų kelrodžio ir dalyvavimo tarptautinių mokslinių tyrimų infrastruktūrų veikloje tvarkos aprašo 13 ir 18 punktais:
1. T v i r t i n u Lietuvos mokslinių tyrimų infrastruktūrų kelrodžio rengimo ir tvirtinimo reglamentą (pridedama).
2. N u s t a t a u, kad šio įsakymu 1 punktu patvirtinto Lietuvos mokslinių tyrimų infrastruktūrų kelrodžio rengimo ir tvirtinimo reglamento 44 punktas įsigalioja nuo 2024 m. rugsėjo 1 d.
PATVIRTINTA
Lietuvos mokslo tarybos pirmininko
2024 m. birželio 26 d įsakymu Nr. V-281
LIETUVOS MOKSLINIŲ TYRIMŲ INFRASTRUKTŪRŲ KELRODŽIO RENGIMO IR TVIRTINIMO REGLAMENTAS
I SKYRIUS
bendrosios nuostatos
1. Lietuvos mokslinių tyrimų infrastruktūrų kelrodžio rengimo ir tvirtinimo reglamentas (toliau – Reglamentas) nustato Lietuvos mokslinių tyrimų infrastruktūrų kelrodžio (toliau – Kelrodis) sudarymo, paraiškų dėl mokslinių tyrimų infrastruktūrų (toliau – MTI) įtraukimo į Kelrodį teikimo, bei jų vertinimo tvarką, paraiškų atrankos kriterijus, Kelrodžio tvirtinimą.
2. Reglamentas parengtas vadovaujantis Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministro 2023 m. birželio 6 d. įsakymu Nr. V-792 „Dėl Lietuvos mokslinių tyrimų infrastruktūrų kelrodžio sudarymo ir dalyvavimo tarptautinių mokslinių tyrimų infrastruktūrų veikloje tvarkos aprašo patvirtinimo“, patvirtinto Lietuvos mokslinių tyrimų infrastruktūrų kelrodžio sudarymo ir dalyvavimo tarptautinių mokslinių tyrimų infrastruktūrų veikloje tvarkos aprašo (toliau – Aprašas) nuostatomis.
Ii SKYRIUS
KELRODŽIO PAGRINDINĖS DALYS
4. Rengiant Kelrodį, atsižvelgiama į tai, kad privalomos Kelrodžio struktūrinės dalys yra šios:
5. Kelrodžio struktūrines dalis, nurodytas Reglamento 4.1–4.2 papunkčiuose, rengia Lietuvos mokslo tarybos (toliau – Taryba) pirmininko sudaryta ekspertų darbo grupė, konsultuodamasi su akademine, verslo bendruomene, suinteresuotomis mokslo ir studijų institucijomis ir kitais suinteresuotais juridiniais asmenimis dėl ilgalaikių MTI politikos prioritetų, strateginių MTI raidos krypčių, prioritetinių Lietuvos, tarptautinių MTI ir kt.
III SKYRIUS
PARAIŠKŲ TEIKIMO TVARKA
7. Kelrodžiui sudaryti Taryba savo interneto svetainėje skelbia kvietimą mokslo ir studijų institucijoms ir kitiems juridiniams asmenims ar jų konsorciumams (toliau – Pareiškėjai) teikti paraiškas dėl MTI įtraukimo į Kelrodį (toliau – Paraiška). Paraiškoms teikti nustatomas ne trumpesnis kaip vieno kalendorinio mėnesio terminas.
8. Paraiškos teikiamos pagal Reglamento 1 priedo formą lietuvių kalba ar, jei tai nurodyta kvietime, anglų kalba.
9. Reglamento 7 punkte nurodytų Paraiškų neteikia MTI, kurios Kelrodžio sudarymo metu yra įstojusios į tarptautines MTI visateisėmis ar asocijuotomis narėmis. Šios MTI pateikia Kelrodžiui reikalingus duomenis pagal Reglamento 5 priedo formą Tarybos nustatytu būdu ir terminais.
IV SKYRIUS
PARAIŠKŲ VERTINIMO TVARKA
PIRMASIS SKIRSNIS
SLENKSTINIS VERTINIMAS
12. Slenkstinį paraiškų vertinimą atlieka ekspertų komisija, sudaroma vadovaujantis Tarybos pirmininko patvirtintomis Lietuvos mokslo tarybos ekspertų ir jų veiklos bendrosiomis taisyklėmis (toliau – Taisyklės), atsižvelgus į gautų paraiškų skaičių bei paraiškose nurodytas mokslo sritis.
13. Sudarant ekspertų komisiją, atsižvelgiama į tai, kad jos nariai nedalyvautų Kelrodyje esančių arba į jį pretenduojančių MTI veikloje.
14. Paraiškos vertinamos pagal 3 vertinimo kriterijus:
16. Paraiškos, kurioms slenkstinio vertinimo metu bent pagal vieną iš kriterijų skirtas įvertis „Nepakankamas“, išsamiajam vertinimui neteikiamos.
18. Ekspertų komisijos vadovas priima sprendimus dėl komisijos darbo organizavimo ir yra atsakingas, kad jai paskirtas darbas būtų atliktas laiku ir kokybiškai.
20. Paraiškas individualiai vertinti paskirsto ekspertų komisijos vadovas, siekdamas išvengti Taisyklėse nurodytų aplinkybių, galinčių sukelti eksperto interesų konfliktą.
21. Individualų vertinimą ekspertas atlieka vienas, nesitardamas su kitais ekspertų komisijos nariais.
22. Paraiškas individualiai vertinantys ekspertai išvadas pateikia tik atidžiai išnagrinėję vertinti pateiktą medžiagą. Įvertinimai turi būti pagrįsti argumentais, eksperto skirtas įvertis turi derėti su išsamiu ir aiškiu vertinimo komentaru.
23. Visiems ekspertų komisijos nariams atlikus paskirtus individualius vertinimus, organizuojamas ekspertų komisijos posėdis. Posėdis laikomas teisėtu, jei jame dalyvauja ne mažiau kaip du trečdaliai komisijos narių.
24. Vertinimui pateikta medžiaga ir jos individualūs įvertinimai kolegialiai aptariami ekspertų komisijos posėdyje. Ekspertų posėdyje išklausomi individualiai vertinusių ekspertų argumentai ir kitų komisijos narių nuomonės. Siekiama bendros nuomonės, kuri gali skirtis nuo individualiai paraišką vertinusių ekspertų nuomonės. Nepavykus pasiekti bendros nuomonės, balsuojama. Sprendimas laikomas priimtu, jei už jo priėmimą balsavo daugiau kaip pusė posėdyje dalyvaujančių ekspertų komisijos narių. Balsams pasiskirsčius po lygiai, lemia komisijos vadovo balsas.
25. Ekspertų komisijos vadovas paveda vienam iš ekspertų komisijos narių (paprastai vienam iš individualiai vertinusių ekspertų) parengti kiekvienos vertintos Paraiškos apibendrinamuosius įvertinimus.
26. Ekspertų komisijos vadovas yra atsakingas, kad apibendrinamuosiuose įvertinimuose būtų tinkamai atsižvelgta į ekspertų komisijoje priimtus sprendimus dėl Paraiškų įvertinimo.
27. Ekspertų komisijos darbas laikomas baigtu, kai visos Paraiškos yra suskirstytos į dvi dalis – Paraiškos, kurių MTI rekomenduojama teikti išsamiajam vertinimui dėl įtraukimo į Kelrodį ir Paraiškos, kurių MTI rekomenduojamos neįtraukti į Kelrodį – ir parengti apibendrinamieji įvertinimai visoms Paraiškoms.
28. Tarybos pirmininkas patvirtina slenkstinio vertinimo rezultatus:
29. Pareiškėjai, kurių Paraiškos nurodytos Reglamento 28.1 papunktyje, informuojami, kad šios Paraiškos perduotos atlikti išsamųjį vertinimą. Pareiškėjai, kurių pateiktose Paraiškose nurodytos MTI įtrauktos į Reglamento 28.2 papunktyje nurodytą sąrašą, supažindinami su apibendrinamaisiais įvertinimais.
ANTRASIS SKIRSNIS
IŠSAMUSIS VERTINIMAS
30. Išsamiajam vertinimui Taryba sudaro Lietuvos ir užsienio ekspertų komisiją. Komisija sudaroma vadovaujantis Taisyklėmis, jos nariams taikomos Reglamento 13 punkto nuostatos. Į komisijos sudėtį neįtraukiami ekspertai, atlikę pagal kvietimą pateiktų Paraiškų slenkstinį vertinimą.
32. Vertinama pagal 3 kriterijus, iš kurių kiekvienas turi 3 subkriterijus:
32.1. MTI poreikis ir poveikis:
32.2. MTI parengtis ir branda:
34. Vertinant įverčiai skiriami vadovaujantis Reglamento 4 priedu pagal kiekvieną kriterijų, o įvertinimas grindžiamas pagal kiekvieną subkriterijų. Jei vertinant Paraišką pagal bent vieną iš kriterijų skirtas įvertis „Nepakankamas“, tai tokios Paraiškos MTI į Kelrodį įtraukti nerekomenduojama.
36. Ekspertų komisija galutines išvadas, nurodytas Reglamento 3 priedo formoje, priima išsamiai aptarusi sutartus Paraiškų įvertinimus pagal kiekvieną iš kriterijų ir įverčių sumą.
37. Ekspertų komisijos darbas laikomas baigtu, kai visos Paraiškos yra suskirstytos į dvi dalis – Paraiškos, kurių MTI rekomenduojama įtraukti į Kelrodį ir Paraiškos, kurių MTI rekomenduojamos neįtraukti į Kelrodį – ir parengti apibendrinamieji įvertinimai visoms Paraiškoms. Tos MTI, kurias rekomenduojama įtraukti į Kelrodį, pagal pasirengimą dalyvauti tarptautinės MTI veikloje, yra suskirstytos į brandžias ir potencialias.
38. Tarybos pirmininkas patvirtina išsamiojo vertinimo rezultatus:
V SKYRIUS
KELRODŽIO TVIRTINIMAS
40. Vadovaujantis Reglamento II skyriaus nuostatomis parengtas Kelrodžio projektas pateikiamas svarstymui MTI komisijai.
41. MTI Komisija apsvarsto Kelrodžio projektą ir rekomenduoja Tarybos pirmininkui teikti jį viešam aptarimui arba, jei Kelrodžio projektas taisytinas, pateikia argumentuotą siūlymą grąžinti ekspertų darbo grupei ir (ar) Tarybos administracijai Kelrodžio projektą pataisyti.
42. Tarybos pirmininkui priėmus sprendimą, kad Kelrodžio projektas parengtas tinkamai, organizuojamas viešas projekto aptarimas.
43. MTI komisija aptaria viešo aptarimo metu gautus siūlymus bei pastabas ir konstatuoja, kad Kelrodžio projektas yra parengtas tvirtinti arba, jei Kelrodžio projektas taisytinas, pateikia argumentuotą siūlymą Tarybos pirmininkui grąžinti ekspertų darbo grupei ir (ar) Tarybos administracijai Kelrodžio projektą pataisyti.
Lietuvos mokslinių tyrimų infrastruktūrų
kelrodžio rengimo ir tvirtinimo reglamento
1 priedas
(Paraiškos dėl mokslinių tyrimų infrastruktūros įtraukimo į Lietuvos mokslinių tyrimų infrastruktūrų kelrodį forma)
PARAIŠKA DĖL MOKSLINIŲ TYRIMŲ INFRASTRUKTŪROS ĮTRAUKIMO Į LIETUVOS MOKSLINIŲ TYRIMŲ INFRASTRUKTŪRŲ KELRODĮ
Bendroji informacija
1. Pareiškėjo rekvizitai bei kontaktai
1.1. Mokslo ir studijų institucija (atstovaujanti institucija) |
||
Pavadinimas |
|
|
Įstaigos kodas |
|
|
Adresas |
|
|
URL nuoroda |
|
|
El. paštas |
|
|
Telefonas |
|
|
1.2. Mokslo ir studijų institucija (konsorciumo narė) |
||
.... |
||
1.3. Kitas juridinis asmuo (konsorciumo narys) |
||
... |
||
1.4. Kontaktinis asmuo (asmenys) |
||
Vardas, Pavardė |
|
|
Darbovietė |
|
|
Pareigos |
|
|
El. paštas |
|
|
Telefonas |
|
|
2. Į Lietuvos mokslinių tyrimų infrastruktūrų kelrodį pretenduojančios būti įtrauktos mokslinių tyrimų infrastruktūros (MTI) pavadinimas ir informacija apie jos numatomą dalyvavimą tarptautinės MTI veikloje (apie tarptautinę MTI pildyti neprivaloma)
Lietuvos MTI pavadinimas lietuvių kalba |
|
Lietuvos MTI pavadinimas anglų kalba |
|
Akronimas |
|
URL nuoroda |
|
Numatoma narystė tarptautinėje MTI (pavadinimas lietuvių ir anglų kalbomis, akronimas) |
|
Tarptautinės MTI nuoroda (URL) |
|
Ar konkreti tarptautinė MTI, kurios veikloje planuojama dalyvauti, įtraukta į 2021 m. ESFRI kelrodį? |
|
3. Informacija apie Lietuvos MTI padėtį
Pagal veiklos vietą ir organizavimą |
institucinė − įsikūrusi vienoje mokslo ir studijų institucijoje ar kitame juridiniame asmenyje. Jos veikla organizuojama ją įkūrusios mokslo ir studijų institucijos ar kito juridinio asmens nustatyta tvarka; jungtinė – kelių mokslo ir studijų institucijų ir (ar) kitų juridinių asmenų konsorciumo ar mokslo ir studijų institucijų ir (ar) kitų juridinių asmenų jungtinės veiklos sutartimi paremta MTI, išteklius paskirsčiusi keliose mokslo ir studijų institucijose ir (ar) kituose juridiniuose asmenyse. Jos veikla organizuojama, remiantis jos veikloje dalyvaujančių šalių susitarimu. (pažymėti tinkamą) |
Pagal plėtros fazę |
pradedanti veiklą – MTI, kuriai suformuoti veiklos principai, techninis dizainas, valdymo struktūra, finansinis modelis, pradedamos formuoti sąlygos esminiams teigiamiems poslinkiams atitinkamose mokslo ir studijų srityse tarptautiniu lygiu; veikianti – MTI, sudaranti sąlygas esminiams teigiamiems poslinkiams atitinkamose mokslo ir studijų srityse tarptautiniu lygiu, sėkmingai skleidžianti ir optimizuojanti MTEPI veiklos srityse pasiektus rezultatus; galimybė veiksmingai naudotis jos ištekliais, paslaugomis suteikiama MTEPI bendruomenei. (pažymėti tinkamą) |
4. MTI APRAŠYMO santrauka lietuvių kalba
(iki 2000 spaudos ženklų) |
5. MTI APRAŠYMO santrauka ANGLŲ kalba
(iki 2000 spaudos ženklų) |
Paraiškos aprašomoji dalis
1. MTI poreikis ir POVEIKIS |
1.1. MTI poreikis ir tikslai |
1.1.1. Aprašykite, kokioms mokslinėms ir technologinėms, socialinėms-ekonominėms ir (ar) socialinėms-kultūrinėms problemoms spręsti reikalinga MTI ir kiek šios problemos svarbios valstybei ir (ar) visuomenei |
|
1.1.2. Nurodykite, koks yra MTI tikslas (-ai) ir kaip jis (jie) dera su siekiu vykdyti aukščiausios kokybės (atsižvelgiant į tarptautinę svarbą) mokslinius tyrimus, plėsti ateities poreikius užtikrinančią infrastruktūrą, didinti mokslinių tyrimų įtaką visuomenei ir valstybei? |
|
1.2. MTI dermė su nacionaline bei Europos mokslinių tyrimų politika |
1.2.1. Paaiškinkite, kaip MTI tikslai dera su nacionalinės (Sumanios specializacijos koncepcija, Valstybės ateities vizija „Lietuva 2050“ ir kt.) ir Europos Sąjungos politikos prioritetų įgyvendinimu |
|
1.2.2. Nurodykite, kuo grindžiamas MTI vystomų ar planuojamų vystyti mokslinių tyrimų ir eksperimentinės plėtros (toliau – MTEP) rezultatų tarptautinio konkurencingumo potencialas |
|
1.3. Numatomas poveikis mokslo ir technologijų bei valstybės socialinei ir ekonominei raidai |
1.3.1. Nurodykite prielaidas rastis naujoms mokslinių tyrimų kryptims Lietuvoje ir tų tyrimų krypčių konkurencingumą. Kokia MTI atliekamų ar numatomų atlikti tyrimų reikšmė, kuo jie pranašesni nuo kitų šalyje ar pasaulyje atliekamų tyrimų? Kiek MTI įkūrimas (vystymas) galėtų į Lietuvą pritraukti (sukurti) naujų technologijų. Apibūdinkite MTI numatomą poveikį tarpdisciplininių mokslinių tyrimų plėtrai, jaunųjų tyrėjų pritraukimui, jų karjeros skatinimo galimybėms bei talentingų tyrėjų ugdymui |
|
1.3.2. Aprašykite, kokį numatomą poveikį MTI mokslinės veiklos rezultatai turės ekonominiam sektoriui ir visuomenei. Nurodykite, koks socialinių kultūrinių inovacijų numatomas poveikis valstybei (Europai) ir visuomenei |
|
2. MTI PARENGTIS IR BRANDA |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||
2.1. Institucijos (konsorciumo) patirtis ir kompetentingumas |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||
2.1.1. Aprašykite, kokia yra MTI valdymo struktūra, MTI institucijos (konsorciumo) vadybinis potencialas ir patirtis. Pateikite MTI institucijos (konsorciumo) rizikų analizę ir jų valdymo kompetencijas |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||
2.1.2. Aprašykite MTI konsorciumo formavimo gebėjimus (aprašyti tik konsorciumo atveju)
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||
2.1.3. Aprašykite MTI formavimo gebėjimus pritraukti ir integruoti skirtingų disciplinų ir mokslinių tyrimų sričių mokslininkus nacionaliniu ir Europos lygmenimis |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||
2.1.4. Aprašykite procedūrą, kaip prie Jūsų suformuotos MTI galės jungtis kiti Lietuvos dalyviai, turintys pakankamą potencialą dalyvauti MTI veikloje |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||
2.2. Tyrėjų kompetencijos, mokslinės veiklos rezultatai ir tarptautinis konkurencingumas |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||
2.2.1. Apibūdinkite MTI institucijos (konsorciumo) tyrėjų grupės (-ių) pagrįstumą ir pakankamumą numatytai MTEP veiklai atlikti |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||
2.2.2. Apibūdinkite MTI institucijos (konsorciumo) tyrėjų grupės kompetencijas. Kokį nacionalinį ar tarptautinį pripažinimą turi tyrėjai? Pakomentuokite, kokios yra tyrėjų profesinio tobulėjimo galimybės? Ar MTI numato pritraukti ar pritraukia studentų, pradedančiųjų tyrėjų, aukštos kvalifikacijos mokslininkų iš mūsų šalies ar užsienio? |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||
2.2.3. MTI tyrėjų grupės pajėgumai
2.2.4. Pateikite grupės tyrėjų paskutiniųjų metų* penkis geriausius vienetus publikacijų ar projektų MTI tematika ar su ja susijusia *ne senesnių nei dešimties metų (pradedant 2014 m.), bet galimai naujausių |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||
2.2.5. Paaiškinkite, kaip su turimais MTI ištekliais numatoma pasikviesti iš kitų šalių ar numatoma užsienyje parengti papildomų (reikalingų) kompetencijų tyrėjų |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||
2.3. Turima įranga ir techninė infrastruktūra |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||
2.3.1. Trumpai aprašykite turimos įrangos ir techninės infrastruktūros (ar prieigos prie jos) pajėgumus, būtinus konkretiems MTI sprendiniams pasiekti |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||
2.3.2. Apibūdinkite, kokios yra MTI atvirosios prieigos prie duomenų, įrangos, paslaugų ir kitų išteklių apimtys ir pobūdis. Nurodykite MTI išteklių suteikimo naudotojams sąlygas ir apskaitos mechanizmą (arba jo metmenis). Jei tokia prieiga nėra sukurta, aprašykite kas numatyta daryti |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||
2.3.3. Apibūdinkite, kokia yra intelektinės nuosavybės apsaugos tvarka (institucijos (-ų) arba konsorciumo). Jei tvarkos nėra, aprašykite kas numatyta daryti |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||
3. MTI ĮGYVENDINAMUMAS (VALDYMAS) |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||
3.1. Strateginio veiklos plano pagrįstumas ir tinkamumas |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||
Pateikite (galite kaip priedą) MTI strateginį veiklos planą arba, jei jo neturite, pakomentuokite MTI strateginės veiklos kryptis ir prioritetus. Nurodykite siektinus tarpinius ir galutinius (numatyto periodo) veiklos rezultatus ir jų atitiktį MTI tikslams. Pakomentuokite, kaip numatoma vykdyti rodiklių stebėseną |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||
3.2. Finansinio plano pagrįstumas |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||
Pateikite (galite kaip priedą) MTI finansinį veiklos planą (ne trumpesnį kaip 4 metų) arba, jei jo neturite, pakomentuokite numatomo finansinio veiklos plano atitiktį MTI tikslui ir suplanuotoms veikloms. Nurodykite galimus finansavimo šaltinius (pvz., savarankiškai kaupiamos pajamos iš paslaugų, licencijavimo veiklos, įnašai natūra (in-kind)). Pagrįskite numatomų išlaidų personalui, įrangos (įskaitant programinę) įsigijimo ir eksploatavimo išlaidų būtinumą |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||
3.3. Ryšiai su verslo ir socialiniais partneriais |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||
3.3.1. Pakomentuokite, kaip MTI sukuria sąlygas įtraukti aukšto lygio mokslininkus, verslo, viešojo, nevyriausybinio sektoriaus atstovus ir kitus dalyvius; taip pat, kaip sukuriamos prielaidos jungtiniams moksliniams tyrimams |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||
3.3.2. Išvardykite MTI galutinius naudotojus (MTI paslaugos gavėjus); ar yra numatyti veiksmai, kad būtų išplėstas jų ratas? |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Mokslo ir studijų institucijos vadovas ............... ............................
(parašas) (vardas, pavardė)
MTI įgalioto juridinio asmens vadovas ............... ............................
(parašas) (vardas, pavardė)
Lietuvos mokslinių tyrimų infrastruktūrų
kelrodžio rengimo ir tvirtinimo reglamento
2 priedas
(Paraiškos dėl mokslinių tyrimų infrastruktūros (MTI) įtraukimo į Lietuvos MTI kelrodį slenkstinio individualaus įvertinimo forma (kai įvertinimą parengia ekspertas)
PARAIŠKOS DĖL MOKSLINIŲ TYRIMŲ INFRASTRUKTŪROS (MTI) ĮTRAUKIMO Į LIETUVOS MTI KELRODĮ SLENKSTINIS INDIVIDUALUS ĮVERTINIMAS
(Paraiškos dėl mokslinių tyrimų infrastruktūros (MTI) įtraukimo į Lietuvos MTI kelrodį slenkstinio apibendrinamojo įvertinimo forma (kai įvertinimą parengia ekspertų komisija)
PARAIŠKOS DĖL MOKSLINIŲ TYRIMŲ INFRASTRUKTŪROS (MTI) ĮTRAUKIMO Į LIETUVOS MTI KELRODĮ SLENKSTINIS APIBENDRINAMASIS ĮVERTINIMAS
1. DUOMENYS APIE PAREIŠKĖJĄ
Paraiškos registracijos Nr. |
|
Pareiškėjas |
|
MTI pavadinimas lietuvių kalba |
|
MTI pavadinimas anglų kalba |
|
Akronimas |
|
2. PARAIŠKOS ĮVERTINIMAS PAGAL SLENKSTINIUS KRITERIJUS
1.1. MTi POREIKIS IR POVEIKIS
Įvertis pagal šį kriterijų (pažymėti tinkamą):
pakankamas arba aukštesnis nepakankamas
Įvertinimo pagrindimas: |
(vertinama MTI įkūrimo (vystymo) tikslai; kokioms socialinėms-ekonominėms, socialinėms-kultūrinėms, mokslinėms ir technologinėms problemoms spręsti reikalinga MTI; privalumas: ar MTI sukūrimas (vystymas) padės pasiekti mokslinį, technologinį proveržį, ar bus paskatinti ekonominiai, kultūriniai, socialiniai pokyčiai) |
|
1.2. MTI parengtis ir branda
Įvertis pagal šį kriterijų (pažymėti tinkamą):
pakankamas arba aukštesnis nepakankamas
Įvertinimo pagrindimas: |
(vertinama, koks MTI veiklos pranašumas lyginant su šiuo metu esama MTI būkle Lietuvoje bei kitose šalyse; tyrėjų grupės kompetencijos, jų mokslinės veiklos rezultatai ir tarptautinis konkurencingumas; privalumas: turima įranga ir techninė infrastruktūra (ar prieiga prie jos), nematerialaus pobūdžio intelektinės veiklos rezultatai ir priemonės, būtinos pasiekti konkrečiais MTI sprendiniais siekiamus poveikio rodiklius) |
|
1.3. mti įgyvendinamumas (VALDYMAS)
Įvertis pagal šį kriterijų (pažymėti tinkamą):
pakankamas arba aukštesnis nepakankamas
Įvertinimo pagrindimas: |
(vertinama, ar strateginiame veiklos plane numatyti siektini rodikliai atitinka esamą arba numatoma parengti MTI strategiją; ar MTI veiklos tarpiniai bei galutiniai rezultatai atitinka MTI tikslą; ar MTI sukuria sąlygas apjungti aukšto lygio mokslininkus, verslo atstovus ir kitus dalyvius, ir suteikia pagrindą jungtiniams mokslo tyrimams; kiek platus galutinių naudotojų (MTI paslaugos gavėjų) ratas) |
|
3. BAIGIAMOJI IŠVADA
Rekomenduojama teikti išsamiajam vertinimui dėl įtraukimo į Kelrodį
|
Rekomenduojama neįtraukti į Kelrodį
|
Argumentai, apibendrinantys komentarai
|
Aš, žemiau pasirašęs (-iusi), patvirtinu, kad laikiausi Lietuvos mokslo tarybos ekspertų ir jų veiklos taisyklėse nustatytų ekspertų veiklos principų , atlikdamas (- a) eksperto pareigas ir teikdamas (-a) šią išvadą nepatekau į interesų konfliktą ir buvau objektyvus (-i) bei nešališkas (-a), taip pat pasižadu saugoti ir tik teisės aktų nustatytais tikslais bei tvarka naudoti man patikėtą ir (ar) žinomą konfidencialią informaciją.
Ekspertas Vardas, Pavardė ____________________ Parašas
(kai vertinama individualiai)
Ekspertų komisijos vadovas Vardas, Pavardė ______ Parašas
(kai apibendrinamasis įvertinimas)
Data___________________
Lietuvos mokslinių tyrimų infrastruktūrų
kelrodžio rengimo ir tvirtinimo reglamento
3 priedas
(Paraiškos dėl mokslinių tyrimų infrastruktūros (MTI) įtraukimo į Lietuvos MTI kelrodį išsamiojo individualaus įvertinimo forma (kai įvertinimą parengia ekspertas))
PARAIŠKOS DĖL MOKSLINIŲ TYRIMŲ INFRASTRUKTŪROS (MTI) ĮTRAUKIMO Į LIETUVOS MTI KELRODĮ IŠSAMUSIS INDIVIDUALUS ĮVERTINIMAS
(Paraiškos dėl mokslinių tyrimų infrastruktūros (MTI) įtraukimo į Lietuvos MTI kelrodį išsamiojo apibendrinamojo įvertinimo forma (kai įvertinimą parengia ekspertų komisija))
PARAIŠKOS DĖL MOKSLINIŲ TYRIMŲ INFRASTRUKTŪROS (MTI) ĮTRAUKIMO Į LIETUVOS MTI KELRODĮ IŠSAMUSIS APIBENDRINAMASIS ĮVERTINIMAS
1. DUOMENYS APIE PAREIŠKĖJĄ
Paraiškos registracijos Nr. |
|
Pareiškėjas |
|
MTI pavadinimas lietuvių kalba |
|
MTI pavadinimas anglų kalba |
|
Akronimas |
|
2. PARAIŠKOS ĮVERTINIMAS PAGAL IŠSAMIOJO VERTINIMO KRITERIJUS
1. MTi POREIKIS IR POVEIKIS
Įvertis (pažymėti tinkamą):
išskirtinis (4) puikus (3) geras (2) pakankamas (1) nepakankamas (0) |
Išsamiojo įvertinimo pagrindimas: |
1.1. MTI poreikis ir tikslai |
(vertinama MTI įkūrimo (vystymo) tikslai; kokioms socialinėms-ekonominėms, socialinėms-kultūrinėms, mokslinėms ir technologinėms problemoms spręsti reikalinga MTI; MTI poveikis MTEP kokybei, inovacijų, grįstų moksliniais tyrimais, kūrimui) |
|
1.2. Dermė su nacionaline ir Europos mokslinių tyrimų politika |
(vertinama MTI tikslo dermė su nacionalinės ir Europos Sąjungos politikos prioritetais; MTI tarptautinio konkurencingumo potencialas) |
|
1.3. Numatomas poveikis mokslo ir technologijų bei valstybės socialinei ir ekonominei raidai |
(vertinamos prielaidos rastis naujoms mokslinių tyrimų kryptims ir jų konkurencingumas; vertinamas jaunųjų tyrėjų pritraukimas, skatinimas ir jų karjeros galimybės; siekis pritraukti (ugdyti) talentingiausius tyrėjus; ar MTI skatina tarpdisciplininius mokslinius tyrimus; kokią MTI atliekamų tyrimų reikšmė, kuo jie pranašesni ir kuo skiriasi nuo esamų; kiek MTI įkūrimas (vystymas) galėtų į Lietuvą pritraukti (sukurti) naujų technologijų, atverti naujas mokslinių tyrimų kryptis; vertinamas numatomas MTI mokslinės veiklos rezultatų poveikis ekonominiam sektoriui ir visuomenei; koks socialinių kultūrinių inovacijų poveikis šaliai (Europai) ir visuomenei) |
|
2. MTi PARENGTIS IR BRANDA
Įvertis (pažymėti tinkamą):
išskirtinis (4) puikus (3) geras (2) pakankamas (1) nepakankamas (0) |
Išsamiojo įvertinimo pagrindimas: |
2.1. Institucijos (konsorciumo) patirtis ir kompetentingumas |
(vertinama MTI valdymo struktūra, institucijos vadybinis potencialas ir patirtis; rizikų analizės ir jų valdymo kompetencijos; konsorciumo formavimo gebėjimai, gebėjimas pritraukti ir integruoti skirtingų disciplinų ir mokslinių tyrimų sričių mokslininkus nacionaliniu ir Europos lygmenimis) |
|
2.2. Tyrėjų kompetencijos, mokslinės veiklos rezultatai ir tarptautinis konkurencingumas |
(vertinama tyrėjų gausa (kritinė masė) ir jų kompetencijos bei pajėgumai MTI veiklai užtikrinti; tyrėjų profesinio tobulėjimo galimybės, pradedančiųjų tyrėjų ir pripažintų mokslininkų patirtis ir jų mokslinės veiklos rezultatai bei tarptautinis konkurencingumas; ar planuojama pritraukti kitų šalių tyrėjų) |
|
2.3. Turima įranga ir techninė infrastruktūra |
(vertinama turimos įrangos ir techninės infrastruktūros (ar prieigos prie jos) kokybė; jos tinkamumas ir pakankamumas užsibrėžtiems tikslams pasiekti; įvertinamas atvirosios prieigos prie duomenų, įrangos, paslaugų ir kitų išteklių suteikimo vartotojams sąlygų ir apskaitos mechanizmas (ar jo metmenys); intelektinės nuosavybės apsauga) |
|
3. mti įgyvendinamumas (valdymas)
Įvertis (pažymėti tinkamą): išskirtinis (4) puikus (3) geras (2) pakankamas (1) nepakankamas (0) |
Išsamiojo įvertinimo pagrindimas: |
3.1. Strateginio veiklos plano pagrįstumas ir tinkamumas |
(Vertinama, ar strateginiame veiklos plane numatyti siektini rodikliai atitinka esamą arba numatoma parengti MTI strategiją; ar MTI veiklos tarpiniai bei galutiniai rezultatai, rodikliai (jų stebėsena) atitinka MTI tikslą) |
|
3.2. Finansinio plano pagrįstumas |
(Vertinant finansinio plano pagrįstumą analizuojama: · - finansinio veiklos plano atitiktis išsikeltam tikslui ir suplanuotoms veikloms; · - plane nurodyti finansavimo šaltiniai ir jų pagrįstumas; · - numatytos savarankiškai kaupiamos pajamos iš paslaugų, licencijavimo veiklos, įnašų natūra (in-kind); - išlaidų personalui, įrangos (įskaitant programinę) įsigijimui ir eksploatavimo išlaidų pagrįstumas) |
|
3.3. Ryšiai su verslo ir socialiniais partneriais |
(Vertinama ar MTI sukuria sąlygas įtraukti aukšto lygio mokslininkus, verslo, viešojo, nevyriausybinio sektoriaus atstovus ir kitus dalyvius, ir suteikia pagrindą jungtiniams moksliniams tyrimams; kiek platus galutinių naudotojų (MTI paslaugos gavėjų) ratas) |
|
3. BAIGIAMOJI IŠVADA
Balų pagal tris kriterijus suma:
Rekomenduojama įtraukti į Kelrodį Rekomenduojama neįtraukti į Kelrodį
Jei rekomenduojama įtraukti į Kelrodį, pažymėkite, ar MTI brandi, ar potenciali (pagal pasirengimą dalyvauti tarptautinės MTI veikloje):
brandi (MTI, kurios strategijoje numatytos gairės ir veiksmai dėl dalyvavimo konkrečių tarptautinių MTI veikloje ir vykdomi veiksmai ta linkme) potenciali (MTI yra parengiamajame etape, įtraukiama į Kelrodį pabrėžiant turimą potencialą dalyvauti tarptautinių MTI veikloje) |
|||||||
|
Argumentai, apibendrinantys komentarai
(2000–4000 spaudos ženklų) |
Aš, žemiau pasirašęs (-iusi), patvirtinu, kad laikiausi Lietuvos mokslo tarybos ekspertų ir jų veiklos taisyklėse nustatytų ekspertų veiklos principų , atlikdamas (- a) eksperto pareigas ir teikdamas (-a) šią išvadą nepatekau į interesų konfliktą ir buvau objektyvus (-i) bei nešališkas (-a), taip pat pasižadu saugoti ir tik teisės aktų nustatytais tikslais bei tvarka naudoti man patikėtą ir (ar) žinomą konfidencialią informaciją.
Ekspertas Vardas, Pavardė ____________________ Parašas
(kai vertinama individualiai)
Ekspertų komisijos vadovas Vardas, Pavardė ____________________ Parašas
(kai apibendrinamasis įvertinimas)
Data
Lietuvos mokslinių tyrimų infrastruktūrų
kelrodžio rengimo ir tvirtinimo reglamento
4 priedas
IŠSAMIOJO VERTINIMO ĮVERČIŲ REIKŠMĖS PAGAL VERTINIMO KRITERIJUS
Įvertis (balas)
|
Kriterijus ir subkriterijai |
Kriterijus ir subkriterijai |
Kriterijus ir subkriterijai |
|
MTI poreikis ir poveikis · MTI poreikis ir tikslai · Dermė su nacionaline ir Europos mokslinių tyrimų politika · Numatomas poveikis mokslo ir technologijų bei valstybės socialinei ir ekonominei raidai |
MTI parengtis ir branda · Institucijos (konsorciumo) patirtis ir kompetentingumas · Tyrėjų kompetencijos, mokslinės veiklos rezultatai ir tarptautinis konkurencingumas · Turima įranga ir techninė infrastruktūra |
MTI valdymas · Strateginio veiklos pagrįstumas ir tinkamumas · Finansinio plano pagrįstumas · Ryšiai su verslo ir socialiniais partneriais
|
išskirtinis (4) |
· - Akivaizdus išskirtinis MTI poreikis bei itin ambicingi ir realūs tikslai. · - MTI vienareikšmiškai užtikrina nacionalinės mokslo politikos prioritetų įgyvendinimą ir dermę su Europos Sąjungos politikos prioritetų įgyvendinimu, vykdydama aukščiausio lygio mokslinius tyrimus. · - Akivaizdus išskirtinis poveikis mokslo ir (ar) technologijų raidai. · - Akivaizdus išskirtinis poveikis valstybės socialinei, kultūrinei ir ekonominei raidai.
|
· - Institucija (konsorciumas) yra akivaizdžiai konkurencinga tarptautiniu mastu ir sukaupusi (-ęs) išskirtinę patirtį, vykdydama numatytų tematikų aukščiausio lygio mokslinius tyrimus. · - Institucija (konsorciumas) turi išskirtinai stiprius mokslininkų ir tyrėjų kolektyvus, kurių tyrėjai ir jų veiklų rezultatai yra konkurencingi tarptautiniu mastu. · - Institucija (konsorciumas) sėkmingai pritraukia talentingus Lietuvos ir užsienio tyrėjus. · - Turima išskirtinai aukšto lygio įranga ir techninė infrastruktūra (ar prieiga prie jos) leidžia pasiekti užsibrėžtus itin ambicingus tikslus. |
· - Strateginis veiklos planas puikiai pagrįstas, su aiškiai suformuotais rodikliais, kurie atitinka MTI išsikeltus tikslus. · - Finansinis planas puikiai pagrįstas ir atitinka MTI išsikeltus tikslus, numatyti tikslūs rodikliai. Jame numatyti patikimi ir tvarūs finansavimo šaltiniai. · - MTI veikia proaktyviai, siekdama sutelkti aukščiausio lygio mokslininkus, verslo, viešojo administravimo sektoriaus atstovus ir kitus dalyvius. · - Galutinis naudotojų (MTI paslaugų gavėjų) ratas yra itin platus. |
puikus (3) |
· - Pagrįstas ir didelis MTI poreikis, iškelti aukšti tikslai realūs. · - MTI veiklos dera su nacionaliniais ir Europos Sąjungos politikos prioritetais, vykdant aukšto lygio mokslinius tyrimus. · - Tikėtinas reikšmingas poveikis mokslo ir (ar) technologijų raidai. · - Tikėtinas reikšmingas poveikis valstybės socialinei, kultūrinei ir ekonominei raidai.
|
· - Institucija (konsorciumas) labai kompetentinga (-as) ir turi patirties, vykdant numatytų tematikų aukšto lygio mokslinius tyrimus. · - Institucija (konsorciumas) turi labai stiprius, tarptautiniu mastu pripažintus mokslininkų ir tyrėjų kolektyvus MTI veiklai užtikrinti. · - Institucija (konsorciumas) turi mokslininkų kolektyvus, kurių dalis veiklos rezultatų yra konkurencingi tarptautiniu mastu, o dalis – šalies. · - Turima įranga ir techninė infrastruktūra (ar prieiga prie jos) yra aukšto lygio, leidžia puikiai pasiekti užsibrėžtus tikslus. |
· - Strateginis veiklos labai gerai pagrįstas, su rodikliais, kurie visiškai atitinka MTI išsikeltus tikslus. · - Finansinis planas labai gerai pagrįstas ir susietas su MTI išsikeltais tikslais. Jame numatyti patikimi finansavimo šaltiniai. · - MTI telkia aukšto lygio mokslininkus, verslo, viešojo administravimo sektoriaus atstovus ir kitus dalyvius. · - Potencialus naudotojų (MTI paslaugų gavėjų) ratas yra labai platus. |
geras (2) |
· - Gerai argumentuotas MTI poreikis, iškelti vidutiniai tikslai. · - MTI veiklos iš esmės dera su nacionaliniais ir Europos Sąjungos politikos prioritetais. · - Tikėtinas, apčiuopiamas poveikis mokslo ir (ar) technologijų raidai. · - Tikėtinas, apčiuopiamas poveikis valstybės socialinei, kultūrinei ir ekonominei raidai. |
· - Institucija (konsorciumas) kompetentinga (-as) ir yra įgijusi patirties vykdyti numatytų tematikų mokslinius tyrimus. · - Institucija (konsorciumas) turi pakankamai kompetentingų tyrėjų MTI veiklai užtikrinti. · - Institucija (konsorciumas) turi mokslininkų kolektyvus, kurių tyrėjai ir jų veiklų rezultatai yra iš dalies pripažinti tarptautiniu mastu. · - Turima įranga ir techninė infrastruktūra (ar prieiga prie jos) leidžia įgyvendinti užsibrėžtus tikslus. |
· - Strateginis veiklos pagrįstas, suformuoti rodikliai susieti su MTI išsikeltais tikslais. · - Finansinis planas pagrįstas. Jame numatyti finansavimo šaltiniai. · - MTI telkia arba numato telkti aukšto lygio mokslininkus, verslo, viešojo administravimo sektoriaus atstovus ir kitus dalyvius. · - Numatytas platus naudotojų (MTI paslaugų gavėjų) ratas. |
pakankamas (1) |
· - Iš dalies argumentuotas MTI poreikis, išsikelti ne itin ambicingi tikslai. · - MTI veiklos iš dalies dera su nacionaliniais ir Europos Sąjungos politikos prioritetais. · - Tikėtinas tam tikras poveikis mokslo ir (ar) technologijų raidai. · - Tikėtinas tam tikras poveikis valstybės socialinei, kultūrinei ir ekonominei raidai.
|
· - Institucija (konsorciumas) iš dalies kompetentinga (-as) vykdyti numatytų tematikų mokslinius tyrimus. · - Institucija (konsorciumas) turi potencialo sutelkti kritinę masę kompetentingų tyrėjų MTI veiklai užtikrinti. · - Institucija (konsorciumas) turi mokslininkų kolektyvus, kurių tyrėjai ir jų veiklų rezultatai yra konkurencingi šalies mastu. · - Turima įranga ir techninė infrastruktūra (ar prieiga prie jos) pakankama užsibrėžtiems tikslams įgyvendinti. |
· - Strateginis veiklos planas yra iš dalies parengtas, suformuotos strateginio plano gairės. · - Strateginis veiklos planas iš dalies pagrįstas, suformuoti rodikliai susieti su MTI iškeltais tikslais. · - Finansinis planas iš dalies pagrįstas. Jame numatyti finansavimo šaltiniai. · - MTI telkia arba yra numačiusi telkti mokslininkus, verslo, viešojo administravimo sektoriaus atstovus ir kitus dalyvius. Telkiamas potencialių naudotojų (MTI paslaugų gavėjų) ratas. |
nepakankamas (0) |
· - Neargumentuotas MTI poreikis, išsikelti neambicingi tikslai. · - MTI veiklos nedera su nacionaliniais ir Europos Sąjungos politikos prioritetais. · - Mažai tikėtinas poveikis mokslo ir (ar) technologijų raidai. · - Mažai tikėtinas poveikis valstybės socialinei, kultūrinei ir ekonominei raidai.
|
· - Institucija (konsorciumas) nepakankamai kompetentinga (-as) vykdyti numatytų tematikų mokslinius tyrimus. · - Institucija (konsorciumas) neturi pakankamo kompetentingų tyrėjų potencialo MTI veiklai užtikrinti. · - Institucijos (konsorciumo) mokslininkų ir tyrėjų veiklos rezultatai nėra konkurencingi šalies mastu. · - Turima įranga ir techninė infrastruktūra (ar prieiga prie jos) nepakankama užsibrėžtiems tikslams įgyvendinti. |
· - Strateginis veiklos planas neparengtas, nesuformuotos strateginio plano gairės. · Strateginis veiklos planas nepakankamai pagrįstas, suformuoti rodikliai nesusieti su MTI išsikeltais tikslais. · - Finansinis planas nepakankamai pagrįstas. Jame nenumatyti finansavimo šaltiniai. · - MTI netelkia arba nėra numačiusi telkti mokslininkų, verslo, viešojo sektoriaus atstovų ir kitus dalyvių.
|
Lietuvos mokslinių tyrimų infrastruktūrų
kelrodžio rengimo ir tvirtinimo reglamento
5 priedas
(Mokslinių tyrimų infrastruktūros aprašo Lietuvos mokslinių tyrimų infrastruktūrų Kelrodyje forma)
MOKSLINIŲ TYRIMŲ INFRASTRUKTŪROS APRAŠAS LIETUVOS MOKSLINIŲ TYRIMŲ INFRASTRUKTŪRŲ KELRODYJE
1. Į Lietuvos mokslinių tyrimų infrastruktūrų kelrodį įtraukiamos mokslinių tyrimų infrastruktūros (MTI) pavadinimas ir informacija apie jos dalyvavimą tarptautinės MTI veikloje
MTI pavadinimas lietuvių kalba |
|
MTI pavadinimas anglų kalba |
|
Akronimas |
|
MTI URL nuoroda |
|
Atstovaujanti institucija |
|
Dalyvaujančios institucijos |
|
Planuojama ar esama (tinkamą pabraukti) narystė tarptautinėje MTI (pavadinimas lietuvių ir anglų kalbomis, akronimas) |
|
Tarptautinės MTI nuoroda (URL) |
|
Ar konkreti tarptautinė MTI, kurios veikloje planuojama dalyvauti, įtraukta į 2021 m. ESFRI kelrodį? |
|
Ar prie MTI gali prisijungti kiti Lietuvos dalyviai, turintys pakankamą potencialą dalyvauti MTI veikloje? |
|
2. Informacija apie Lietuvos MTI padėtį
Pagal veiklos vietą ir organizavimą |
institucinė − įsikūrusi vienoje mokslo ir studijų institucijoje ar kitame juridiniame asmenyje. Jos veikla organizuojama ją įkūrusios mokslo ir studijų institucijos ar kito juridinio asmens nustatyta tvarka; jungtinė – kelių mokslo ir studijų institucijų ir (ar) kitų juridinių asmenų konsorciumo ar mokslo ir studijų institucijų ir (ar) kitų juridinių asmenų jungtinės veiklos sutartimi paremta MTI, išteklius paskirsčiusi keliose mokslo ir studijų institucijose ir (ar) kituose juridiniuose asmenyse. Jos veikla organizuojama, remiantis jos veikloje dalyvaujančių šalių susitarimu. (pažymėti tinkamą) |
Pagal plėtros fazę |
pradedanti veiklą – MTI, kuriai suformuoti veiklos principai, techninis dizainas, valdymo struktūra, finansinis modelis, pradedamos formuoti sąlygos esminiams teigiamiems poslinkiams atitinkamose mokslo ir studijų srityse tarptautiniu lygiu; veikianti – MTI, sudaranti sąlygas esminiams teigiamiems poslinkiams atitinkamose mokslo ir studijų srityse tarptautiniu lygiu, sėkmingai skleidžianti ir optimizuojanti MTEPI veiklos srityse pasiektus rezultatus; galimybė veiksmingai naudotis jos ištekliais, paslaugomis suteikiama MTEPI bendruomenei. (pažymėti tinkamą) |
Pagal dalyvavimą tarptautinių MTI veikloje |
asocijuota narė visateisė narė narė stebėtoja savarankiškai įstojusi kita (paaiškinti) |
3. MTI APRAŠYMO santrauka lietuvių kalba
(iki 2000 spaudos ženklų) |
4. MTI APRAŠYMO SANTRAUKA ANGLŲ kalba
(iki 2000 spaudos ženklų) |
5. MTI POREIKIS IR PASKIRTIS*
(iki 1500 spaudos ženklų apibūdinkite MTI įkūrimo (vystymo) tikslus; kokioms socialinėms-ekonominėms, socialinėms-kultūrinėms, mokslinėms ir technologinėms problemoms spręsti reikalinga MTI) |
6. MTI VEIKLA IR PASLAUGOS*
(iki 1500 spaudos ženklų) |
7. MTI TARPTAUTINIS BENDRADARBIAVIMAS*
(iki 1500 spaudos ženklų) |
*atsakymai rengiami vadovaujantis Lietuvos mokslinių tyrimų infrastruktūrų kelrodžio sudarymo ir dalyvavimo tarptautinių mokslinių tyrimų infrastruktūrų veikloje tvarkos aprašo 16.3 papunkčiu: „ <...> pagrindžiant MTI potencialą (žmonių, infrastruktūros ir kt.), plėtros, veiklos ir dalyvavimo tarptautinių MTI veikloje būklę, perspektyvas ir planus, galimybes dalyvauti tarptautinių MTI veikloje, aprašant ilgą laiką veikiančių MTI gyvavimo ciklą, pateikiant rekomendacijas dėl MTI plėtros (galimų naujų ir (ar) tęstinių MTI skirtų projektų), veiklos skatinimo, narysčių tarptautinėse MTI ir pan.“