LIETUVOS RESPUBLIKOS KULTŪROS MINISTRAS
ĮSAKYMAS
DĖL ISTORINĖS ATMINTIES IŠSAUGOJIMO INICIATYVAS ĮGYVENDINANČIŲ PROJEKTŲ FINANSAVIMO IŠ VALSTYBĖS BIUDŽETO LĖŠŲ TAISYKLIŲ, PARAIŠKOS, SĄMATOS, SUTARTIES IR ATASKAITŲ FORMŲ PATVIRTINIMO
2014 m. balandžio 11 d. Nr. ĮV-257
Vilnius
Vadovaudamasis Lietuvos Respublikos kultūros ministerijos finansų kontrolės taisyklėmis, patvirtintomis Lietuvos Respublikos kultūros ministro 2010 m. spalio 26 d. įsakymu Nr. ĮV-531 „Dėl Lietuvos Respublikos kultūros ministerijos finansų kontrolės taisyklių patvirtinimo“, ir įgyvendindamas Lietuvos Respublikos kultūros ministerijos 2014-2016 metų strateginiame veiklos plano programos „Išsaugoti istorinę ir kultūrinę atmintį“ priemonę „Įgyvendinti istorinės atminties išsaugojimo iniciatyvas“:
1. T v i r t i n u pridedamas:
1.1. Istorinės atminties išsaugojimo iniciatyvas įgyvendinančio projekto finansavimo iš valstybės biudžeto lėšų taisykles;
1.2. Istorinės atminties išsaugojimo iniciatyvas įgyvendinančio projekto finansavimo iš valstybės biudžeto lėšų paraiškos formą;
1.3. Istorinės atminties išsaugojimo iniciatyvas įgyvendinančio projekto finansavimo išlaidų sąmatos formą;
1.4. Istorinės atminties išsaugojimo iniciatyvas įgyvendinančio projekto finansavimo iš valstybės biudžeto lėšų sutarties formą;
1.5. Istorinės atminties išsaugojimo iniciatyvas įgyvendinančio projekto finansavimo iš valstybės biudžeto lėšų projekto įvykdymo rezultatų ataskaitos formą;
1.6. Istorinės atminties išsaugojimo iniciatyvas įgyvendinančio projekto finansavimo iš valstybės biudžeto lėšų projektų įvykdymo faktines išlaidas patvirtinančių dokumentų sąrašo formą;
2. P r i p a ž į s t u netekusiu galios Lietuvos Respublikos kultūros ministro 2014 m. sausio 3 d. įsakymo Nr. ĮV-1 „Dėl Istorinės atminties išsaugojimo iniciatyvas įgyvendinančių projektų finansavimo iš valstybės biudžeto lėšų taisyklių, paraiškos, sąmatos, sutarties ir ataskaitos formų patvirtinimo“ 1 punktą.
3. Nustatau, kad juridiniai asmenys, kuriems 2014 m. yra skirtas dalinis finansavimas pagal Lietuvos Respublikos kultūros ministro 2014 m. sausio 3 d. įsakymą Nr. ĮV-1 „Dėl Istorinės atminties išsaugojimo iniciatyvas įgyvendinančių projektų finansavimo iš valstybės biudžeto lėšų taisyklių, paraiškos, sąmatos, sutarties ir ataskaitos formų patvirtinimo“, atsiskaito pagal šiuo kultūros ministro įsakymu patvirtintas Istorinės atminties išsaugojimo iniciatyvas įgyvendinančio projekto finansavimo iš valstybės biudžeto lėšų projekto įvykdymo rezultatų ataskaitos formą ir Istorinės atminties išsaugojimo iniciatyvas įgyvendinančio projekto finansavimo iš valstybės biudžeto lėšų projektų įvykdymo faktines išlaidas patvirtinančių dokumentų sąrašo formą.
PATVIRTINTA
Lietuvos Respublikos kultūros ministro
2014 m. balandžio 11 d. Nr. ĮV-257
ISTORINĖS ATMINTIES IŠSAUGOJIMO INICIATYVAS ĮGYVENDINANČIŲ PROJEKTŲ DALINIO FINANSAVIMO IŠ VALSTYBĖS BIUDŽETO LĖŠŲ TAISYKLĖS
I SKYRIUS
BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Istorinės atminties išsaugojimo iniciatyvas įgyvendinančių projektų dalinio finansavimo iš valstybės biudžeto lėšų taisyklės (toliau vadinama – taisyklės) nustato finansavimo kriterijus ir prioritetus, paraiškų pateikimo ir svarstymo tvarką, lėšų skyrimą, sąmatos tikslinimą bei atsiskaitymą už lėšų panaudojimą ir projektų (toliau – projektai) rezultatus.
2. Valstybės biudžeto lėšos (toliau vadinama – lėšos) Istorinės atminties išsaugojimo iniciatyvas įgyvendinantiems projektams finansuoti yra numatomos kiekvienais metais Lietuvos Respublikos kultūros ministerijai (toliau vadinama – ministerija) skirtuose valstybės biudžeto asignavimuose.
4. Taisyklėse vartojamos sąvokos:
4.1. Priemonės vykdytojas – kultūros ministro įsakymu paskirtas už konkrečios ministerijos strateginiame veiklos plane nurodytos priemonės vykdymą atsakingas ministerijos valstybės tarnautojas ar darbuotojas.
4.2. Projektas – apibrėžta laike kryptingos veiklos neskaidoma priemonių visuma, kurios tikslas – suteikti kultūros paslaugą arba sukurti kultūros produktą, skirtą visuomenės kultūriniams, meniniams, švietėjiškiems poreikiams įgyvendinti.
4.3. Projekto įgyvendinimo pradžia ir pabaiga – laikotarpis, kurio pradžioje turi būti pradėtos, o pabaigoje turi būti baigtos visos projekto veiklos bei patirtos visos su projekto įgyvendinimu susijusios tinkamos finansuoti išlaidos.
4.5. Projekto vykdytojas – už projekto įgyvendinimą atsakingas juridinis asmuo, su kuriuo ministerija sudaro projekto dalinio finansavimo sutartį.
II SKYRIUS
FINANSAVIMO KRITERIJAI IR PRIORITETAI
5. Atsižvelgiant į valstybės biudžeto galimybes ir komisijų bei darbo grupių (toliau vadinama – komisijos), kurias sudaro Lietuvos Respublikos Prezidentas, Lietuvos Respublikos Seimas, Lietuvos Respublikos Vyriausybė, Ministras Pirmininkas, kultūros ministras, sprendimus, projektams gali būti skiriamas dalinis finansavimas, bet ne daugiau nei 90 procentų lėšų skaičiuojant nuo visos projekto vertės.
6. Finansavimas skiriamas vadovaujantis šiais vertinimo kriterijais:
6.1. projektams, padedantiems išsaugoti ir aktualizuoti istorinę atmintį, įprasminant Lietuvos valstybei reikšmingus įvykius;
6.2. projektams, padedantiems skatinti pilietiškumą, atsakomybės ir pareigų demokratinei valstybei suvokimą;
6.3. projektams, pateikiantiems visuomenei aukšto meninio lygio pilietines kultūrines akcijas, nacionalinės kultūros menines programas;
6.4. projektams, padedantiems skatinti tautos istorijos, kultūros savitumo suvokimą, kultūrinės ir politinės tapatybės išlaikymą ir kūrimą;
7. Finansavimas skiriamas vadovaujantis šiais prioritetais:
7.3. projektams, kuriems dalinį finansavimą skiria kitos valstybės ir/ar savivaldybių institucijos ir/ar įstaigos;
7.5. projektams, kurie vykdomi Lietuvos Respublikos Seimo, Lietuvos Respublikos Vyriausybės pavedimu;
III SKYRIUS
PARAIŠKŲ PATEIKIMO IR SVARSTYMO TVARKA
8. Paraiškos priimamos visus metus. Paraiškas projektams finansuoti gali teikti visi Lietuvos Respublikos įstatymų nustatyta tvarka įregistruoti juridiniai asmenys. Fizinių asmenų paraiškos nepriimamos.
9. Atskirais atvejais gali būti nurodomi tikslūs paraiškų priėmimo terminai ministerijos svetainėje www.lrkm.lt.
10. Projekto vykdytojas, pateikęs paraišką projekto daliniam finansavimui gauti, praranda teisę teikti paraiškas tam pačiam projektui vykdyti iš kitų ministerijos strateginiame veiklos plane nurodytų programų ir/ar priemonių. Projekto vykdytojui pažeidus šią nuostatą, skirtas lėšas projekto vykdytojas privalo grąžinti ministerijai per ministerijos nustatytą laikotarpį. Negrąžintos valstybės biudžeto lėšos išieškomos teisės aktų nustatyta tvarka, o projekto vykdytojai praranda teisę vienerius metus gauti finansavimą iš visų ministerijos strateginiame veiklos plane nurodytų programų priemonių.
11. Projekto vykdytojai teikia kompiuteriu užpildytą, projekto vykdytojo vadovo parašu ir antspaudu patvirtintą kultūros ministro nustatytos formos paraišką.
12. Paraišką projekto vykdytojas pristato ministerijos Istorinės-kultūrinės atminties įprasminimo skyriui arba siunčia pašto siunta adresu: Kultūros ministerija, J. Basanavičiaus g. 5, LT-01118 Vilnius. Ant voko būtina nurodyti „Istorinės-kultūrinės atminties įprasminimo skyriui“.
13. Paraiškos nesvarstomos, jeigu nustatyta bent viena iš šių aplinkybių:
13.2. paraiškos neatitinka taisyklių reikalavimų ir, jei trūkumai per ministerijos nustatytą terminą nepašalinami;
13.3. paraiškos pateiktos projektų vykdytojų, kurie:
13.3.3. ankstesniais metais vykdytų projektų ataskaitose nenurodė iš kitų projekto partnerių ir rėmėjų gautų lėšų ar suteiktų paslaugų;
13.3.4. ministerijai pareikalavus, nepateikė anksčiau gautų lėšų panaudojimą pateisinančių bei apmokėjimą įrodančių dokumentų kopijų (išlaidas pateisinantys dokumentai – tai projekto vykdytojui prekių ar paslaugų tiekėjų pateiktos sąskaitos faktūros ar PVM sąskaitos faktūros, kasos aparatų kvitai, perdavimo–priėmimo aktai, darbo laiko apskaitos žiniaraščiai, keleivinio transporto bilietai ir kt. dokumentai, pateisinantys patirtas išlaidas vadovaujantis Lietuvos Respublikos teisės aktais. Apmokėjimą įrodantys dokumentai – išrašai iš banko sąskaitos, kasos išlaidų orderiai ir kt. dokumentai, įrodantys, kad pagal išlaidas pateisinančius dokumentus buvo atlikti mokėjimai);
15. Komisijas, kurias tvirtina kultūros ministras įsakymu, sudaro ne mažiau kaip 5 kompetentingi specialistai. Komisijų pirmininkai, pirmininko pavaduotojai ir komisijų sekretoriai skiriami bei komisijoms užduotys nustatomos kultūros ministro įsakymu. Komisijų sekretoriai nėra komisijų nariai.
16. Pagrindinė komisijų veiklos forma yra posėdžiai. Prireikus svarstyti klausimus skubos tvarka, nesant galimybės surengti komisijos posėdžio, sprendimai gali būti priimami remiantis komisijos narių rašytinės apklausos arba apklausos elektroniniu paštu rezultatais.
17. Komisijos posėdžiai ar apklausos yra teisėti, jeigu juose dalyvauja ne mažiau kaip 1/2 jos narių. Komisijų sprendimai įforminami posėdžių protokolais, kuriuos pasirašo komisijos pirmininkas ir sekretorius.
18. Jeigu yra galimas viešųjų ir privačiųjų interesų konfliktas, komisijos narys atsiriboja nuo konkretaus posėdžio darbotvarkėje numatyto klausimo svarstymo. Komisijos nariui neatsiribojus nuo tokio klausimo svarstymo, jo balsavimas anuliuojamas.
19. Jei pateikti projektai neatitinka taisyklių 6 – 7 punktuose numatytų kriterijų ir prioritetų, gali būti skelbiamas pakartotinis paraiškų priėmimas, komisija gali pateikti paraiškų teikėjams konkrečius pasiūlymus dėl projektų tobulinimo arba komisija bendru sutarimu gali pasiūlyti paraiškų teikėjams naujo projekto idėją.
IV SKYRIUS
LĖŠŲ SKYRIMAS
20. Lėšos projektams finansuoti skiriamos kultūros ministro įsakymu, atsižvelgiant į komisijų sprendimus. Kultūros ministro įsakymas dėl lėšų skyrimo projektams finansuoti skelbiamas ministerijos interneto svetainėje.
21. Finansuojamos tik tinkamos projekto išlaidos. Išlaidų tinkamumas nustatomas remiantis šiais kriterijais:
22. Ministerija ir projekto vykdytojas, kuriam skiriamos lėšos, sudaro kultūros ministro nustatytos formos sutartį (toliau vadinama – sutartis) dėl projekto finansavimo. Sutartyje nurodomi projekto įgyvendinimo terminai, lėšų skyrimo ir atsiskaitymo tvarka, šalių atsakomybė už sutarties nevykdymą ir kitos sąlygos. Prie sutarties pridedama detali projektui skirtų lėšų išlaidų sąmata, kuri yra neatskiriama sutarties dalis.
23. Tuo atveju, kai priimtas sprendimas dėl lėšų skyrimo ministerijai tiesiogiai pavaldžiai biudžetinei įstaigai, sutartis nesudaroma. Ministerijos Finansų ir turto valdymo skyrius teisės aktų nustatyta tvarka patikslina tokios įstaigos atitinkamos programos sąmatą.
24. Projekto tikslams pasiekti būtinų administravimo išlaidų (projekto vadovo ir darbuotojų darbo užmokesčio, biuro nuomos ir komunalinių paslaugų (išskyrus viešojo sektoriaus subjektus), ryšių paslaugų, kanceliarinių prekių bei kt.) dydis sąmatoje negali būti didesnis nei 20 procentų lėšų sumos, skirtos projektui įgyvendinti.
25. Projektų nenumatytos išlaidos negali būti didesnės nei 10 procentų lėšų sumos, skirtos projektui įgyvendinti.
26. Skiriamos lėšos negali būti naudojamos kitiems tikslams, nei nurodyta su ministerija pasirašytoje sutartyje, arba būti perkeltos į kitus biudžetinius metus.
27. Lėšos neskiriamos rekonstruoti pastatams, kapitaliniam remontui, įsigyti ilgalaikiam turtui arba panaudoti kitiems projektams.
V SKYRIUS
SĄMATOS TIKSLINIMAS
30. Pagal ministerijos patvirtintą sąmatą planuotos išlaidų rūšys netikslinamos, jeigu skirtumas tarp planuotų ir faktiškai panaudotų lėšų pagal atskirą sąmatos straipsnį neviršija ministerijos skirtos sumos 20 procentų. Jei skirtumas viršija 20 procentų, projekto vykdytojas ne vėliau kaip likus 5 kalendorinėms dienoms iki sutartyje nurodyto projekto įvykdymo termino pabaigos ministerijai pateikia argumentuotą prašymą dėl sąmatos straipsnių tikslinimo. Kartu su prašymu pateikiama patikslinta projekto sąmata.
31. Praleidus sąmatos tikslinimo terminą ar kitaip pažeidus taisyklėse ir sutartyje nustatytą sąmatos tikslinimo tvarką, sąmata nebetikslinama. Tokiu atveju išlaidos, viršijančios leidžiamus nukrypimus, bus pripažintos netinkamomis, ir turės būti grąžintos iki einamųjų biudžetinių metų pabaigos arba bus priverstinai išieškotos teisės aktų nustatyta tvarka.
VI SKYRIUS
ATSISKAITYMAS UŽ LĖŠŲ PANAUDOJIMĄ IR PROJEKTŲ REZULTATUS
32. Ataskaitos už gautas valstybės biudžeto lėšas pateikiamos ministerijai pasibaigus projektui per 1 mėnesį, o už projektus įgyvendintus iki gruodžio 31 d. imtinai, atsiskaitoma iki kitų metų sausio 10 d. Projekto vykdytojas atsiskaito ministerijos Istorinės-kultūrinės atminties įprasminimo skyriui pateikdamas:
32.1. kultūros ministro nustatytos formos projekto įvykdymo ataskaitą su duomenimis apie projekto veiklos rezultatus;
33. Projektų vykdytojai turi nurodyti ataskaitoje kitus finansavimo šaltinius bei iš jų gautas lėšas ir iš projekto gautas pajamas.
34. Ministerijai pareikalavus, projekto vykdytojas privalo pateikti visus išlaidas pateisinančius ir apmokėjimą patvirtinančius dokumentus arba tinkamai patvirtintas jų kopijas. Jei
pateiktų išlaidas pateisinančių ir apmokėjimą įrodančių dokumentų turinys aiškiai neįrodo patirtų išlaidų pobūdžio ir paskirties, Vykdytojas ministerijos nustatyta tvarka ir terminais grąžina projekto vykdymui skirtas valstybės biudžeto lėšas, kurių panaudojimas nepagrįstas.
VII SKYRIUS
BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS
36. Projekto vykdytojai, pažeidę taisyklių ar/ir sudarytos sutarties reikalavimus, atsako teisės aktų nustatyta tvarka ir praranda teisę vienerius metus teikti paraiškas ir gauti lėšas iš visų ministerijos strateginiame veiklos plane nurodytų programų ir priemonių.
37. Teisės aktų nustatyta tvarka projektų finansinės ataskaitos „Projekto įvykdymo faktines išlaidas patvirtinančių dokumentų sąrašas“ saugomos ministerijos Buhalterinės apskaitos ir atskaitomybės skyriuje. Paraiškos ir paraiškų registrai bei projekto įvykdymo rezultatų ataskaitos saugomi ministerijos Istorinės-kultūrinės atminties įprasminimo skyriuje.