Paveikslėlis, kuriame yra simbolis, eskizas, tekstas, emblema  Automatiškai sugeneruotas aprašymas

Zarasų rajono savivaldybės taryba

 

SPRENDIMAS

DĖL ZARASŲ RAJONO SAVIVALDYBĖS MERO REZERVO LĖŠŲ NAUDOJIMO TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO

 

2023 m. gegužės 25 d. Nr. T-97

Zarasai

 

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 15 straipsnio 4 dalimi, Lietuvos Respublikos biudžeto sandaros įstatymo 25 straipsniu, Zarasų rajono savivaldybės taryba n u s p r e n d ž i a:

1. Patvirtinti Zarasų rajono savivaldybės mero rezervo lėšų naudojimo tvarkos aprašą (pridedama).

2. Pripažinti netekusiu galios Zarasų rajono savivaldybės tarybos 2018 m. balandžio 27 d. sprendimą Nr. T-86 „Dėl Zarasų rajono savivaldybės administracijos direktoriaus rezervo lėšų naudojimo tvarkos aprašo patvirtinimo“.

Sprendimas skelbiamas Teisės aktų registre.

 

 

 

Savivaldybės merė                                                                                                    Nijolė Guobienė

 

 


 

PATVIRTINTA

Zarasų rajono savivaldybės tarybos

2023 m. gegužės 25 d. sprendimu Nr. T-97

 

ZARASŲ RAJONO SAVIVALDYBĖS MERO

REZERVO LĖŠŲ NAUDOJIMO TVARKOS APRAŠAS

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Zarasų rajono savivaldybės mero rezervo lėšų (toliau – Rezervo lėšos) naudojimo aprašas (toliau – Aprašas) reglamentuoja Zarasų rajono savivaldybės mero rezervo lėšų skyrimo ir naudojimo tvarką Zarasų rajono savivaldybėje.

2. Rezervo lėšos yra Zarasų rajono savivaldybės (toliau – Savivaldybės) biudžeto asignavimų dalis, kurio dydį kasmet nustato Savivaldybės taryba, tvirtindama Savivaldybės biudžetą.

3. Rezervo lėšų dydis turi būti ne mažesnis kaip 0,25 procento ir ne didesnis kaip 1 procentas patvirtintų Savivaldybės biudžeto pajamų (neįskaitant valstybės dotacijų savivaldybių biudžetams). Rezervo lėšų dydis gali būti didesnis kaip 1 procentas, kai yra paskelbta valstybės ir (arba) savivaldybės lygio ekstremalioji situacija ir (arba) įvesta nepaprastoji padėtis.

4. Konkretus Rezervo lėšų dydis nustatomas kasmet tvirtinant arba tikslinant einamųjų metų Savivaldybės biudžetą.

5. Rezervo lėšas skirsto Savivaldybės meras.

6. Pagrindinės Apraše naudojamos sąvokos:

6.1. ekstremalioji situacija – dėl ekstremaliojo įvykio susidariusi padėtis, kuri gali sukelti staigų didelį pavojų gyventojų gyvybei ar sveikatai, turtui, aplinkai arba gyventojų žūtį, sužalojimą ar padaryti kitą žalą;

6.2. ekstremalusis įvykis – nustatytus kriterijus atitinkantis gamtinis, techninis, ekologinis ar socialinis įvykis, keliantis tokio lygio pavojų gyventojų gyvybei ar sveikatai, jų būtiniausioms gyvenimo (veiklos) sąlygoms, turtui, aplinkai, gyvybiškai svarbių valstybės funkcijų atlikimui, viešajai tvarkai, kad gali būti skelbiama ekstremalioji situacija.

 

 

II SKYRIUS

REZERVO LĖŠŲ NAUDOJIMAS

 

7. Rezervo lėšos naudojamos:

7.1. ekstremaliosioms situacijoms ir (arba) ekstremaliesiems įvykiams likviduoti, jų padariniams šalinti ir padarytiems nuostoliams iš dalies apmokėti;

7.2. gaisrų, stichinių nelaimių ir kitų įvykių padariniams likviduoti ir jų padarytiems nuostoliams iš dalies apmokėti;

7.3. dėl nepaprastosios padėties atsiradusioms išlaidoms iš dalies apmokėti ir (arba) jos padariniams šalinti.

8. Rezervo lėšos gali būti skiriamos fiziniams ir (arba) juridiniams asmenims (toliau – asmenys).

9. Asmenims Rezervo lėšos skiriamos ekstremaliosioms situacijoms ir (arba) ekstremaliesiems įvykiams likviduoti, jų padariniams šalinti ir padarytiems nuostoliams iš dalies apmokėti nukentėjus nuosavybės teise priklausančiam nekilnojamajam turtui, kuriam buvo padaryta žala ir apie įvykį paskelbta įstatymo nustatyta tvarka.

10. Fiziniams asmenims Rezervo lėšos skiriamos nekilnojamam turtui gaisrų ir stichinių nelaimių padariniams likviduoti ir jų padarytiems nuostoliams iš dalies apmokėti:

10.1. nukentėjus nuosavybės teise priklausančiam gyvenamajam būstui (butui, namui ir pan.), jeigu šios patalpos deklaruotos kaip bendrai gyvenančių asmenų ar vieno gyvenančio asmens gyvenamoji vieta ir jie neturi kito jiems nuosavybės teise priklausančio būsto, būsto dalies;

10.2. nukentėjus nuosavybės teise priklausantiems ūkiniams pastatams (tvartui, daržinei ar kitam ūkiniam pastatui).

11. Nustatant skiriamų Rezervo lėšų dydį fiziniams asmenims, atsižvelgiama į fizinių asmenų (šeimos) materialinę bei socialinę padėtį (sunki materialinė padėtis, daugiavaikė šeima ir pan.).

12. Rezervo lėšos skiriamos asmenims tais atvejais, jeigu nuosavybės teise priklausantis turtas nebuvo apdraustas ir nėra gauta draudimo išmoka arba nebuvo gautos išmokos iš Savivaldybės biudžeto patirtiems nuostoliams kompensuoti. Ši nuostata taikoma ir tais atvejais, jeigu juridiniam asmeniui turtas yra perduotas valdyti ir naudoti jį pagal turto panaudos, patikėjimo ar nuomos sutartis. Už teisingos informacijos apie draudimą ir (ar) draudimo išmokos gavimo pateikimą atsako prašymą pateikę asmenys.

 

III SKYRIUS

REZERVO LĖŠŲ SKYRIMAS

 

13. Rezervo lėšos skiriamos fiziniams, deklaravusiems savo gyvenamąją vietą, ir juridiniams asmenims, kurių buveinės registracijos vieta yra Savivaldybės teritorijoje, Savivaldybės mero potvarkiu.

14. Asmenys, norintys gauti lėšų pagal Aprašo 7 punkte nurodytus tikslus, Ekstremalioms situacijoms ir (arba) ekstremaliems įvykiams likviduoti, jų padariniams šalinti ir padarytiems nuostoliams iš dalies apmokėti bei gaisrų ir stichinių nelaimių padariniams likviduoti ir padarytiems nuostoliams iš dalies apmokėti komisijai (toliau – Komisija) pateikia motyvuotą prašymą, kuriame nurodomi duomenys apie asmenį, banko sąskaita, į kurią bus pervedamos lėšos, asmens tapatybės kortelės/paso kopiją arba įmonės įregistravimą savivaldybės teritorijoje pagrindžiančius dokumentus, nuotraukas, patvirtinančias Aprašo II skyriuje nurodytas aplinkybes, pažymas iš atitinkamos tarnybos apie įvykusią nelaimę (priešgaisrinės tarnybos (gaisro ar stichinės nelaimės atveju), policijos, hidrometeorologinės tarnybos, seniūnijos ir (ar) kitų tarnybų).

Informaciją apie Nekilnojamojo turto registre įregistruotą asmens turtą ir apie asmens deklaruotą gyvenamąją vietą gauna Komisija, jei asmuo nesutinka, kad Komisija gautų informaciją apie Nekilnojamojo turto registre įregistruotą asmens turtą ir apie asmens deklaruotą gyvenamąją vietą, asmuo turi pats pateikti Nekilnojamojo turto registro duomenų bazės išrašą ir pažymą apie deklaruotą gyvenamąją vietą.

15. Prašymus nagrinėja ir siūlymus teikia Savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymu sudaryta Komisija. Komisijos sudėtį ir veiklos nuostatus tvirtina Savivaldybės administracijos direktorius.

16. Komisija:

16.1. nagrinėja, ar prašyme nurodytos aplinkybės pagrįstos, ar atitinka Aprašo II skyriuje nurodytus tikslus ir sąlygas;

16.2. siekdama nustatyti Aprašo II skyriuje nurodytas aplinkybes, prireikus kreipiasi į kompetentingas institucijas, įstaigas, Savivaldybės administracijos skyrius, seniūnijų seniūnus dėl informacijos, būtinos nagrinėjant prašymą, gavimo;

16.3. siekdama įsitikinti prašyme nurodytos aplinkybės pagrįstumu, esant būtinybei, apžiūri įvykusios nelaimės vietą, įvertina padarinių mastą;

16.4. išnagrinėjusi prašymą bei gautus dokumentus, teikia atsakingam Savivaldybės administracijos struktūriniam padaliniui protokolą su motyvuota išvada dėl Rezervo lėšų skyrimo ar neskyrimo. Siūlomų skirti Rezervo lėšų dydis turi būti pagrįstas skaičiavimais ir (arba) išlaidas patvirtinančiais dokumentais bei kita gauta informacija;

16.5. Komisijos siūlomos Rezervo lėšos nagrinėjant asmens prašymą negali būti didesnės kaip 10 bazinių socialinių išmokų dydžio.

17. Atsižvelgiant į Komisijos išvadą, Savivaldybės mero potvarkiu yra skiriamos/neskiriamos Rezervo lėšos. Savivaldybės mero potvarkių projektus dėl Rezervo lėšų skyrimo/neskyrimo rengia Savivaldybės administracijos Turto valdymo ir viešųjų pirkimų skyrius.

18. Rezervo lėšos fiziniams ar juridiniams asmenims neskiriamos, jei atitinkamos tarnybos pažymose dėl nukentėjusių pastatų ar turto nurodo asmenų neatsargaus elgesio su ugnimi priežastis, pastatų savininkų aplaidumą ir nepriežiūrą, priešgaisrinės saugos reikalavimų nesilaikymą bei paveldėjus jau sudegusius ar kitaip sugadintus pastatus, taip pat pateikti ne visi Aprašo 14 punkte nurodyti dokumentai pagrindžiantys Aprašo II skyriuje nurodytas aplinkybes.

19. Asmenys prašymus dėl Rezervo lėšų skyrimo privalo pateikti per tris mėnesius nuo įvykusio įvykio datos.

20. Komisijos sekretorius informuoja prašymą pateikusį asmenį Lietuvos Respublikos viešojo administravimo įstatymo nustatytais terminais apie pateikto prašymo tenkinimą arba netenkinimą. Jei prašymas netenkinamas, nurodo netenkinimo priežastis.

 

IV SKYRIUS

REZERVO LĖŠŲ APSKAITA IR KONTROLĖ

 

21. Rezervo lėšų apskaitą tvarko Savivaldybės administracijos Apskaitos ir materialinio aprūpinimo skyrius (toliau – Apskaitos ir materialinio aprūpinimo skyrius).

22. Apskaitos ir materialinio aprūpinimo skyrius, gavęs Savivaldybės mero potvarkį dėl Rezervo lėšų skyrimo bei su prašymu pateiktus asmens duomenis, perveda skirtas lėšas į lėšų gavėjo sąskaitą.

23. Rezervo lėšas privaloma naudoti toms reikmėms, kurios nurodytos potvarkyje. Už Rezervo lėšų panaudojimą pagal paskirtį atsako lėšų gavėjas.

24. Apskaitos ir materialinio aprūpinimo skyrius parengia Rezervo lėšų biudžeto išlaidų sąmatos vykdymo ataskaitą (forma Nr. 2) Savivaldybės biudžeto asignavimų administravimo ir vykdymo taisyklėse nustatyta tvarka ir pateikia Savivaldybės administracijos Finansų skyriui.

25. Rezervo lėšų panaudojimo išankstinę ir einamąją finansų kontrolę vykdo, apskaitą tvarko Apskaitos ir materialinio aprūpinimo skyrius. 

26. Nepanaudotos arba panaudotos ne pagal paskirtį Rezervo lėšos einamaisiais metais grąžinamos į Savivaldybės biudžetą.

27. Jeigu nustatoma, kad asmenys, kuriems buvo skirtos Rezervo lėšos, pateikė neteisingą informaciją ir (arba) dokumentus, privalo grąžinti jiems skirtas lėšas. Asmenims nesutikus grąžinti lėšų, jos išieškomos Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatyta tvarka.

 

V SKYRIUS

BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

28. Rezervo lėšų naudojimo tvarkos pakeitimus, papildymus ar naują redakciją tvirtina Savivaldybės taryba.

29. Rezervo lėšų panaudojimo kontrolę vykdo Savivaldybės kontrolės ir audito tarnyba, Savivaldybės administracijos Centralizuotas vidaus audito skyrius.

 

____________________

part_d0b3b77f035443feaa076d28ec1d4a5c_end