visagino savivaldybės taryba

 

sprendimas

dėl visagino savivaldybės tarybos 2019 m. gegužės 28 d. sprendimo  Nr. ts-111 „dėl VISAGINO SAVIVALDYBĖS TARYBOS ETIKOS KOMISIJOS SUDARYMO IR JOS NUOSTATŲ PATVIRTINIMO“ PAKEITIMO

 

2020 m. rugpjūčio 27 d. Nr. TS-167

Visaginas

 

 

Visagino savivaldybės taryba, vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 15 straipsnio 8 dalimi, 18 straipsnio 1 dalimi, Lietuvos Respublikos valstybės politikų elgesio kodekso 6 straipsnio 1 dalies 2 punktu, 3 dalimi, 7 straipsnio 2 dalimi, atsižvelgdama į Rekomendaciją dėl Lietuvos Respublikos savivaldybių tarybų etikos komisijų priimtų sprendimų įforminimo, patvirtintą Vyriausiosios tarnybinės etikos komisijos 2019 m. spalio 30 d. sprendimu Nr. KS-271 „Dėl Rekomendacijos dėl Lietuvos Respublikos savivaldybių tarybų etikos komisijų priimtų sprendimų įforminimo patvirtinimo“, nusprendžia:

1. Pakeisti Visagino savivaldybės tarybos Etikos komisijos veiklos nuostatus, patvirtintus Visagino savivaldybės tarybos 2019 m. gegužės 28 d. sprendimu Nr. TS-111 „Dėl Visagino savivaldybės tarybos Etikos komisijos sudarymo ir jos nuostatų patvirtinimo“:

1.1. Pakeisti 1 punktą ir jį išdėstyti taip:

1. Visagino savivaldybės tarybos Etikos komisija (toliau – Komisija), sudaryta Visagino savivaldybės tarybos narių – valstybės politikų (toliau – Politikas) elgesio, kuriuo pažeidžiamos Vietos savivaldos įstatymo, Valstybės politikų elgesio kodekso, Viešųjų ir privačių interesų derinimo įstatymo, Visagino savivaldybės tarybos veiklos reglamento (toliau – Reglamentas), kitų teisės aktų, reglamentuojančių savivaldybės tarybos narių veiklą ir elgesį, nuostatos, tyrimui atlikti ir Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatyme nustatytoms funkcijoms atlikti.“

1.2. Pakeisti 4 punktą ir jį išdėstyti taip:

4. Komisija savo veikloje vadovaujasi Lietuvos Respublikos Konstitucija, Valstybės politikų elgesio kodeksu (toliau – Elgesio kodeksas), Vietos savivaldos įstatymu, Viešųjų ir privačių interesų derinimo įstatymu, Reglamentu, šiais Nuostatais ir kitais teisės aktais, reglamentuojančiais savivaldybės tarybos narių veiklą ir elgesį.“

1.3. Pakeisti 5 punktą ir jį išdėstyti taip:

5. Komisija sudaroma ir keičiama Visagino savivaldybės tarybos (toliau – savivaldybės taryba) sprendimu savivaldybės tarybos įgaliojimų laikui. Komisija sudaroma iš Visagino savivaldybės tarybos narių, valstybės tarnautojų, ekspertų, gyvenamųjų vietovių bendruomenių atstovų – seniūnaičių, išplėstinės seniūnaičių sueigos deleguotų atstovų, visuomenės atstovų (Lietuvos Respublikoje įregistruotų viešųjų juridinių asmenų, išskyrus valstybės ar savivaldybės institucijų ar įstaigų, įgaliotų atstovų), bendruomeninių organizacijų atstovų, kitų savivaldybės gyventojų. Etikos komisijoje seniūnaičiai arba seniūnaičiai ir visuomenės atstovai turi sudaryti ne mažiau kaip 1/3 komisijos narių.“

1.4. Pakeisti 6 punktą ir jį išdėstyti taip:

6. Komisija sudaroma iš penkių narių: du savivaldybės tarybos nariai, du gyvenamųjų vietovių bendruomenių atstovų – seniūnaičiai, išplėstinės seniūnaičių sueigos deleguotų atstovai arba visuomenės atstovai (Lietuvos Respublikoje įregistruotų viešųjų juridinių asmenų, išskyrus valstybės ar savivaldybės institucijų ar įstaigų, įgaliotų atstovų) arba bendruomeninių organizacijų atstovai arba kiti savivaldybės gyventojai, vienas valstybės tarnautojas.“

1.5. Pakeisti 7 punktą ir jį išdėstyti taip:

7. Atstovus į Komisiją, išskyrus 8 punkte nustatytas išimtis, atsižvelgdamas į gautus pasiūlymus, siūlo meras.“

1.6. Pakeisti 8 punktą ir jį išdėstyti taip:

8. Etikos komisijos pirmininką iš komisijos narių mero teikimu skiria savivaldybės taryba. Jeigu yra paskelbta savivaldybės tarybos opozicija, Etikos komisijos pirmininko kandidatūrą iš komisijos narių meras teikia savivaldybės tarybos opozicijos rašytiniu siūlymu, pasirašytu daugiau kaip pusės visų savivaldybės tarybos opozicijos narių, Reglamento nustatyta tvarka. Jeigu savivaldybės tarybos opozicija nepasiūlo Etikos komisijos pirmininko kandidatūros, Etikos komisijos pirmininką iš komisijos narių savivaldybės taryba skiria mero teikimu.“

1.7. Pakeisti 11.1 papunktį ir jį išdėstyti taip:

11.1. prižiūri, kaip savivaldybės tarybos nariai laikosi Vietos savivaldos įstatymo, Valstybės politikų elgesio kodekso, Viešųjų ir privačių interesų derinimo įstatymo, Reglamento, kitų teisės aktų, reglamentuojančių savivaldybės tarybos narių veiklą ir elgesį, reikalavimų;“.

1.8. Pakeisti 11.3 papunktį ir jį išdėstyti taip:

11.3. tiria ir priima sprendimus dėl savivaldybės tarybos narių veiklos atitikties Vietos savivaldos įstatymo, Valstybės politikų elgesio kodekso, Viešųjų ir privačių interesų derinimo įstatymo, Reglamento, kitų teisės aktų, reglamentuojančių savivaldybės tarybos narių veiklą ir elgesį, nuostatoms;“.

1.9. Pakeisti 11.6 papunktį ir jį išdėstyti taip:

11.6. tarybos narių, mero, savo iniciatyva teikia tarybos nariams rekomendacijas dėl Viešųjų ir privačių interesų derinimo įstatymo nuostatų įgyvendinimo.“

1.10. Pakeisti 12 punktą ir jį išdėstyti taip:

12. Politiko elgesio tyrimas Komisijoje gali būti pradėtas, kai yra bent vienas iš Lietuvos Respublikos valstybės politikų elgesio kodekso 7 straipsnyje nustatytų pagrindų:“

1.11. Papildyti 12.1 papunkčiu ir jį išdėstyti taip:

12.1. fizinio ar juridinio asmens skundas, kreipimasis ar pranešimas (toliau – skundas) apie valstybės politiko galimai padarytą Valstybės politikų elgesio kodekse nustatytų valstybės politikų elgesio principų, nuostatų ar institucijos, kurioje politikas eina pareigas, veiklą reglamentuojančiuose teisės aktuose valstybės politikui nustatytų reikalavimų pažeidimą (toliau – pažeidimas);“

1.12. Papildyti 12.2 papunkčiu ir jį išdėstyti taip:

12.2. visuomenės informavimo priemonėse paskelbta pagrįsta informacija apie valstybės politiko galimai padarytą pažeidimą.“

1.13. Pakeisti 13 punktą ir jį išdėstyti taip:

13. Politiko elgesio tyrimas pradedamas ne vėliau kaip per 10 dienų nuo šių Nuostatų 12 punkte nurodytų pagrindų atsiradimo. Komisija tiria galimus pažeidimus, jeigu nuo jų padarymo praėjo ne daugiau kaip vieneri metai. Anoniminiai skundai nenagrinėjami. Komisijos atliekamas pažeidimo tyrimas turi būti baigtas ne vėliau kaip per tris mėnesius nuo tyrimo pradžios. Į šį terminą neįskaičiuojamas Politiko laikinojo nedarbingumo, atostogų laikas ir laikas, kai Politikas yra išvykęs į tarnybinę komandiruotę. Prireikus Komisija gali, bet ne ilgiau kaip vienam mėnesiui pratęsti šiame punkte nustatytą tyrimo terminą.“

1.14. Pakeisti 17.2 papunktį ir jį išdėstyti taip:

17.2. apklausti skundo autorių ir išsiaiškinti apie jo žinomą informaciją apie Politiko galimai padarytą Valstybės politiko elgesio kodekse nustatytų valstybės politikų elgesio principų, nuostatų ar institucijos, kurioje Politikas eina pareigas, veiklą reglamentuojančiuose teisės aktuose Politikui nustatytų reikalavimų, pažeidimą;“

1.15. Papildyti 211 punktu ir jį išdėstyti taip:

211 . Jei dėl nepaprastosios padėties, ekstremaliosios situacijos ar karantino Komisijos posėdis negali vykti Komisijos nariams posėdyje dalyvaujant fiziškai, posėdis gali vykti nuotoliniu būdu. Nuotoliniu būdu vyksiančio Komisijos posėdžio klausimai rengiami ir posėdis vyksta laikantis Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatyme nustatytų reikalavimų ir užtikrinant Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatyme nustatytas savivaldybės tarybos nario teises. Nuotoliniu būdu priimant Komisijos sprendimus, turi būti užtikrintas Komisijos nario tapatybės ir jo balsavimo rezultatų nustatymas.“

1.16. Papildyti 26.71 papunkčiu ir jį išdėstyti taip:

26.71. protokole pažymi kiekvieno Komisijos nario balsavimo rezultatus (už, prieš ar susilaikė);“

1.17. Pakeisti 30.1 papunktį ir jį išdėstyti taip:

30.1. įžanginėje sprendimo dalyje nurodoma: Komisijos pavadinimas, sprendimo priėmimo data ir vieta; Komisijos sudėtis; Politiko, kurio veikla tiriama, vardas, pavardė ir pareigos; tiriami Politiko veiksmai (tyrimo dalykas); teisės aktai ir konkrečios teisės aktų nuostatos, kuriomis vadovaujantis pradėtas tyrimas dėl Politiko veiksmų;“

1.18. Pakeisti 30.2 papunktį ir jį išdėstyti taip:

30.2. aprašomojoje-motyvuojamoje sprendimo dalyje nurodoma: Komisijos nustatytos faktinės aplinkybės; Politiko, kurio veikla tiriama, ir (ar) jo atstovo teikti paaiškinimai, prašymai ir pan.; įrodymai, kuriais grindžiamos Komisijos išvados; argumentai, dėl kurių atmetami tam tikri tiriamo Politiko išsakyti teiginiai, kilusios pagrįstos abejonės, kurių pagrindu buvo pradėtas tyrimas; nuorodos į konkrečius teisės aktus ir šių aktų nuostatas, kurios buvo taikomos tiriant;“

1.19. Pakeisti 30.3 papunktį ir jį išdėstyti taip:

30.3. rezoliucinėje sprendimo dalyje nurodoma: Komisijos išvada dėl svarstomo Politiko veiksmų, teisės aktas ir konkreti teisės akto nuostata, kuria vadovaujantis priimtas sprendimas; informacija apie Komisijos išvados paskelbimo būdą ir vietą bei įteikimą suinteresuotiems asmenims, sprendimo apskundimo tvarka.“

1.20. Pakeisti 36 punktą ir jį išdėstyti taip:

36. Komisijos sprendimai gali būti skundžiami Vyriausiajai tarnybinės etikos komisijai per vieną mėnesį nuo sprendimo paskelbimo arba jo įteikimo Politikui, dėl kurio yra priimtas sprendimas, dienos.“

1.21. Pakeisti 37 punktą ir jį išdėstyti taip:

37. Komisijos posėdžiai protokoluojami, daromas Komisijos posėdžių garso arba garso ir vaizdo įrašas.“

2. Nurodyti, kad šis sprendimas per vieną mėnesį nuo jo įsigaliojimo dienos gali būti skundžiamas Lietuvos administracinių ginčų komisijos Panevėžio apygardos skyriui (Respublikos g. 62, Panevėžys) Lietuvos Respublikos ikiteisminio administracinių ginčų nagrinėjimo tvarkos įstatymo nustatyta tvarka arba Regionų apygardos administracinio teismo Panevėžio rūmams (Respublikos g. 62, Panevėžys) Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo nustatyta tvarka.

 

 

 

Savivaldybės meras                                                                                                    Erlandas Galaguz